T-formad testledare

Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på en framåtlutad myndighet som får människor och företag att växa! Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Vill du bli en av oss? Vilka är vi Arbetsförmedlingen tar nu sikte på framtiden för att bli en effektivare myndighet med ett tydligare fokus. För oss på IT betyder det såväl omfattande utveckling av externa digitala tjänster och våra interna digitala lösningar. Målbilden för verksamhetsområde IT är leverans av tjänster på helt andra sätt med nya metoder och i nya digitala kanaler. Vårt sätt att göra det är att arbeta design- och arkitekturdrivet med kundupplevelsen i centrum - digitalt först med hållbarhet som grund. Vi samarbetar tvärfunktionellt i allt vi gör och de flesta medarbetare arbetar i roller som är T-formade, vilket betyder att man har djup kompetens inom ett eller flera områden och är duktig inom sitt skrå. Just nu söker vi en testledare till Enheten Fristående aktörer. Om rollen Som testledare på Arbetsförmedlingen kommer du att ingå i ett agilt releasetåg som levererar värde inom ramen för Fristående Aktörer uppdraget. En del av dina uppgifter kommer även vara att vara ansvarig för att stötta med koordinering av release genom att säkerställa att alla levererar kompletta leveranser i tid till test och att alla nödvändiga aktiviteter är utförda. Som testledare kommer du att planera och koordinera testarbete för olika utvecklingsprojekt där arbetet sträcker sig över flera team inom organisationen. Med hjälp av din gedigna erfarenhet av olika testmetodiker och agila arbetsprocesser kommer du att identifiera viktiga testflöden och vägleda andra team i genomförandet av testerna, ta fram lämpliga testprocesser och se till att de implementeras och vidareutvecklas. På sikt behöver du också ha kompetens för att automatisera end-to-end tester för att testerna ska kunna ha så hög grad av återanvändning och kvalitet som möjligt. Även om du i första hand har en koordinerande/ledande roll kommer du ibland vara den som utför testerna, inklusive tekniska tester som till exempel anropa APIer. Vanliga uppgifter kommer vara att synkronisera olika tester inför releaser såsom funktions och prestandatester, följa upp testresultat, lösa uppkomna problem och prioritera rätt aktiviteter för att få en så stabil leverans som möjligt med hög kvalitet. Du kommer även stötta andra testare i deras arbete samt hjälpa beställare formulera tydliga krav som ska utgöra grunden för framtagandet av testfall. Vem söker vi Som person är du noggrann, analytisk, har ett starkt eget driv och stimuleras av att ta stort ansvar. Du har god samarbets- och kommunikationsförmåga och är en lagspelare som vill vara med och driva vårt arbete framåt. Men du trivs också att arbeta självständigt och ta dina egna initiativ. Du tycker om att lära dig nya saker och bidrar till kunskapsspridning. Framför allt tycker du det är roligt att implementera teknik och lösningar som effektiviserar. Om du uppskattar möjligheterna att växa i din roll, anpassa den efter dina och verksamhetens behov och skapa ditt eget bidrag inom organisationen så är detta något för dig!   Grundläggande krav - Minst 3 års erfarenhet av test och kvalitetssäkring av komplexa IT-system med många integrationspunkter - Arbetat med funktionstestning, teknisk testning, prestandatestning - Erfarenhet av testverktyg och ramverk för att exekvera, strukturera och automatisera testning - Erfarenhet av att arbeta i en ledande roll såsom testledare, teamledare eller förändringsledare - Erfarenhet av agila arbetsmetoder - Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska (non-Swedish speakers will not be considered) Övriga meriter - Kunskap om hur modern infrastruktur fungerar såsom containers och CI/CD lösningar - ISTQB certifiering - Erfarenhet av release management - Erfarenhet av implementering av automatisering för end-to-end flöden - Arbetat med incidenthantering, gärna i Servicenow - Haft en roll som Business Analyst (såsom kravanalytiker, tjänsteutvecklare) - PEGA kunskaper - SAFe certifiering - Erfarenhet av att arbeta med olika intressenter och alltid med användaren i fokus Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarkriterier: Medarbetare på Arbetsförmedlingen: - Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten - Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser - Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.   Vårt erbjudande Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort på Arbetsförmedlingens huvudkontor med aktivitetsbaserade lokaler i Solna Strand. Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vår arbetsplats består av över 11 000 engagerade medarbetare. Möjlighet att jobba på distans till viss del finns. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss   Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2024-05-06. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet. När du skickar din ansökan kommer du att få svara på några urvalsfrågor. För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår har vi svårare att göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen. Intervjuer kan komma att ske löpande. Urvalstest kan förekomma och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökan. Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande.

22 april 2024
Sista ansökan:
6 maj 2024
Bar/Servis Pizza Punks Solna

Pizza Punks/Brewbar växer och söker nya medarbetare Pizza Punks är ett team men känsla för service och kvalitet. vi jobbar med napolitansk style off pizza med färska råvaror från grunden. Vår ölbar, Brewbar jobbar med kvalitativa ölsorter som Brewdog ,pang pang dugges omnipollo. Att vi gör verksamheten till det bästa arbetsplatsen är vårt mål. Att vara med och forma det från start och sätta sin prägel från kök till miljö och servis Vi brinner för mat och dryck och ser att du är en som gör samma sak. vi ser att du har minst (OBS 3 års erfarenhet! ) Du talar svenska eller engelska för att kommunicera. Du är inte rädd för nya utmaningar och ta tag! Att den rätta personen med vilja snabbt kan växa i position Du ska vara självgående och inte rädd för att ta tag. med gästen i fokus. Bli en del i vårat team!! instagram: pizzapunks.se

22 april 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Director of Business Sales Nordic

Company Description The energy market is in an exciting transition, moving away from fossil fuels towards decentral solutions, renewables and energy efficiency. Important drivers are changes in customer expectations and behavior and rapid technological developments. Our ambition is to take the lead in this transition. Vattenfall is a European energy company with approximately 21 000 employees. For more than 100 years we have electrified industries, supplied energy to people’s homes and modernized our way of living through innovation and cooperation. We now want to make fossil-free living possible within one generation. To be able to reach this ambitious goal we are looking for talented individuals who, in addition to their passion for their own role, also have strong team spirit and want to contribute to supporting a meaningful corporate mission. Vattenfall is one of Europe`s largest electricity generators and producers of heat. We operate in Sweden, Denmark, Germany, the Netherlands and the UK. Our strategy is to reduce emissions from power generation with a road map aiming at achieving climate neutrality by 2050. Job Description Are you a senior leader with the ambition to take part in our journey towards fossil freedom? We have an interesting position for you! BA Customers & Solutions is now looking for the right person to fill the position as Director of Business Sales Nordic reporting to the Vice President of Region Nordic. You will become a member of the management team of Region Nordic. Business Sales Nordic have the responsibility for commodity related sales in all our four Nordic countries, with a strong position due to the Nordic partner strategy and sustainability related offerings. We are in the forefront regarding all types of flexibility services in connection to our customers flexible assets, and will have a strong focus keeping that position in the extensive market development we foresee. The position as advisor and “right hand” to our customers will continue to be a trade mark of our market presence. Focus areas going forward are: Growing a long term profitable B2B commodity sales business in the Nordic market with focus on customer loyalty Enhance customer journeys and cost optimization i.e. by accelerating digitalization Gain a market share in new business by growing decentralized solutions Continuously develop the capabilities and culture of the organization in a fast changing market and new customer needs Your role and key responsibilities As Director of Business Sales Nordic you have the following tasks and key responsibilities: Lead and manage the Business Sales Nordic Management team Have full P&L responsibility Refine and develop the B2B organization Drive the commercial customer interactions from lead to cash Be accountable for KPI’s like NPS, sales, employee engagement Grow a long term profitable sales business by meeting customer needs, develop relevant propositions, segments and service models. Incorporate sustainability thinking when developing customer offerings, taking into account both environmental, social and financial aspects Increase customer satisfaction and refine responsiveness to changing market conditions, increase effectiveness, optimize costs Support our customer to reduce CO2 impact and help steering our society toward Fossil freedom Actively promote a healthy work environment through our systematic Health & Safety approach Drive efficiency by innovation and digitalization Qualifications Professional and personal characteristics You have a relevant university degree or equivalent and extensive experience as a leader. You are highly motivated to create the best value for our customers, to cooperate in a high performance organization and you want to play a decisive part in shaping the future. You are able to focus on both people and business with proven skills of dealing with strategic, highly complex issues, problems and challenges. Your marketing, sales, services and business development orientation is strong and you are able to drive the business and deliver pragmatic solutions. You also have: An extensive experience in managing a larger sales team, worked successfully in similar roles as a leader in a larger (international) organization Preferably has experiences from leading other managers A proven track record in senior commercial management positions A background in the electricity market with proven knowledge in B2B Sales Experience of leading digital transformation and new ways of working Your personal skills: Business oriented and able to combine a strategic and commercial focus with operational capability building on the foundations already established through the last years of development You are opportunity drive, excite and inspire peak performance from all members of the team Strong credibility built through both business insight and leadership Communicative, trustworthy and great collaboration skills Strong command of Swedish and English, both verbally and written Great change management skills As a manager in Vattenfall we expect you to “live” our Vattenfall experience principles, open, active, positive and safety, and challenges others to do the same. We also expect you to work in accordance with the leadership focus areas of Vattenfall where you will excel in connecting people, accelerating learning and driving innovation with extra weight on creating “followship”. Additional Information Our offer We offer a challenging and international work environment and the possibility to work with some of the best in the field. You will be working in interdisciplinary teams and you can always count on support from committed colleagues as ‘Ask and Share’ concept is essential for the way we work. We offer attractive employment conditions (smart working, flexible working hours and a good-work-life balance) and opportunities for personal and professional development. Click here for further information. More Information We welcome your application in English, including CV (under the heading Resume) and a cover letter latest the 28th of April. We kindly request that you do not send applications by any means other than via our website .

22 april 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Systemspecialist OT & Automation

Företagsbeskrivning En spännande vardag – för en fossilfri framtid. Hos oss får du vara med och påverka morgondagens klimatsmarta samhälle och skapa framtidens elnät. Automationsområdet växer snabbt och Vattenfall Eldistribution installerar allt mer automation i elnätet. Förutom reinvesteringsbehov av föråldrad utrustning finns det starka drivkrafter genom ökade krav på färre och kortare elavbrott och möjliggörare för ytterligare digitalisering. Gruppen OT & Automation ansvarar för drift och förvaltning av automationsutrustning, såsom RTU:er, HMI:er och switchar, i hela dess livscykel och jobbar aktivt som teknisk kravställare i anläggningsinvesteringsprojekten. Jobbeskrivning Dina arbetsområden Som Systemspecialist i gruppen OT & Automation jobbar du i gränslandet mellan IT och elkraft/kontrollanläggning. Du kommer att samverka med våra investeringsprojekt för att styra utformningen av kommunikations- och fjärrkontrollösningar vid nybyggnation av transformatorstationer i Sverige. Du kommer även att delta i arbetet med förvaltning av automationsutrustning i vårt elnät. Exempel på arbetsuppgifter: Delta och representera gruppen i investeringsprojekt vid nybyggnation av transformatorstationer, genom att agera kravställare för kommunikations- och fjärrkontrollösning. Förvaltningsarbete och livscykelhantering för automationsutrustning. Kravställning och granskning av tekniska lösningar vid upphandlingar mot materialleverantörer. Samarbeta med utvecklingsavdelningar såväl internt som externt för att utveckla nya tekniska lösningar. Vidareutveckla vår förvaltningsprocess och samverka med andra avdelningar. Kravspecifikation Vi söker dig som Har eftergymnasial utbildning, gärna på högskoleingenjörsnivå med inriktning mot automation, el/tele, datakommunikation och nätverk, IT/OT. T ex Elektroingenjör, Automationsingenjör, Datateknik eller motsvarande kunskap genom tidigare erfarenhet. Behärskar svenska och engelska obehindrat både i tal och skrift. Har B-körkort. Det är meriterande om du Har kunskap och erfarenhet från arbete med fjärrkontrollterminaler, HMI:er, PLC- programmering, switchar, routrar, nätverk och tillhörande förvaltning. Har grundläggande kunskaper i ellära, elkraftssystem, processautomation, IEC 61850, IP-baserade kommunikationslösningar eller projektledning Vi lägger betydande vikt vid dina personliga egenskaper och välkomnar både nyutexaminerade studenter samt erfarna kandidater. Vi tror att du är en serviceinriktad person med en stark nyfikenhet för tekniska lösningar inom elnät och automation. Du har förmågan att samordna olika tekniska frågor inom området samt hantera ett brett kontaktnät både internt och externt genom en god kommunikation, samarbetsförmåga och struktur. Vidare tror vi att du är prestigelös och ansvarstagande i ditt egna arbete. Ytterligare information Vi erbjuder Förutom att du får vara med och forma framtidens smarta energisamhälle så erbjuder vi en arbetsplats med goda möjligheter till utveckling. Vi uppmuntrar dig som vill komma vidare och utforska nya områden inom företaget. Med vår karriär- och utvecklingsmodell vill vi skapa tydlighet i vilka möjligheter du har att utvecklas i den inriktning du vill. Det är viktigt att hela livet fungerar och därför är vi måna om att våra medarbetare upplever en god balans mellan arbete och fritid. Vi är övertygade om att mångfald och inkludering leder till nytänkande, förbättrade affärsresultat och ökat engagemang. Vi strävar efter att representera mångfalden bland våra kunder och samhället vi verkar i och uppmuntrar därmed kvinnliga sökanden till denna tjänst. Övrig information För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Christian Falck 072 553 07 61. Fackliga representanter för denna tjänst är Anne-Marie Sjöbohm Akademikerna, Christian Ericsson Ledarna, Ulf Tengman SEKO, Asim Nokic Unionen. Alla kontaktpersoner nås via Vattenfalls växel 08-739 50 00. Placeringsort: Trollhättan, Luleå och Solna. Resor i tjänsten förekommer, främst baserade runt placeringsort. Vi ser fram emot din ansökan! Välkommen med din ansökan innehållande ditt CV senast den 15 maj. Vi genomför löpande urval av ansökningar och kan komma att fatta beslut innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om din ansökan, kontakta rekryterare Meysa Mohamed, [email protected] eller 070-2245159. Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vattenfall Eldistribution AB är ett av Sveriges största elnätsföretag och levererar el till ungefär 850 000 privat- och företagskunder. Läs mer på vattenfalleldistribution.se.

22 april 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Säljare till Solna

Vill du bli en del av Sveriges bästa säljteam? Kickstarta din säljkarriär hos oss på Verisure!  Våra medarbetare är vår största tillgång och vi erbjuder därför en onboarding i världsklass! Du får lära dig försäljningsarbetet från grunden och får alla verktyg för att lyckas i din säljkarriär. Är du driven och vill utvecklas vidare så har vi fantastiska karriärmöjligheter samt erbjuder vidareutbildning inom både försäljning och ledarskap.  Vi erbjuder dig:  * Garantilön och attraktiv provisionsstege  * Tjänstebil  * Onboarding i världsklass  * Attraktiv karriärstege  * Säljtävlingar med extraordinära priser  * Kollektivavtal och friskvårdsbidrag  * Mållön 30.000-40.000 kronor Vad innebär tjänsten?  Som säkerhetssäljare jobbar du med försäljning som hjälper familjer och människor att känna trygghet i vardagen. I praktiken besöker du privatpersoner för kostnadsfri rådgivning och sälj av säkerhet för ett smartare hem. Du ansvarar för hela säljprocessen från bokning, genomförande av kundbesök till avtalsskrivning och installation. Vi har några av Sveriges absolut bästa säljare och coacher till förfogande och har därför inget krav på tidigare försäljningserfarenhet.   Vi söker dig som:  * Har B-körkort (obligatoriskt krav) * Kan arbeta vardagar mellan kl.12-20.30 * Behärskar svenska i tal och skrift, ytterligare språk är meriterande  * Är fri från anmärkningar i belastningsregistret och hos UC * Drivs av att arbeta mot uppsatta mål  * Har stort kundfokus med hög integritet  * Värdesätter samarbete och ett bra team  Sök direkt utan CV  Urval sker löpande så ta chansen och skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi tar inte emot ansökningar via mail på grund av GDPR.   Under rekryteringsprocessen tar vi utdrag ur belastningsregistret och gör en kreditupplysning.   Läs gärna mer om oss på vår Karriärsida eller följ oss på vår Instagram .  Har du frågor? Kontakta rekryteringsteamet på [email protected]. Märk ämnesraden med den ort du är intresserad av att jobba i.  Vi ser fram emot din ansökan!

22 april 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Projektsamordnare till Institutionen för klinisk neurovetenskap

Vill du bidra till att förbättra människors hälsa? I vår verksamhet finner du en unik möjlighet att arbeta med en av de världsledande forskargrupperna inom utvecklingen av nya spårämnen för positronemissionstomografi (PET). https://ki.se/forskning/grupper/molekylar-hjarnavbildning-av-neurodegenerativa-sjukdomar-andrea-varrones#tab-start bedriver forskning som stödjer utveckling av nya läkemedel samt utvecklar nya biomarkörer för neuropsykiatriska sjukdomar. Den kliniska forskningen och utbildningen genomförs i samarbete med Region Stockholm, andra forskargrupper från Karolinska Institutet och andra universitet samt industripartners runt om i världen. Din roll PET är en icke-invasiv molekylär bildteknik som används alltmer inom biomedicinsk forskning, medicinsk diagnostik och läkemedelsutveckling. PET- forskning öppnar upp för möjligheter att undersöka helt nya aspekter av människans fysiologi och olika sjukdomstillstånd och kan optimera behandlingar med båda nya och etablerade läkemedel. Som projektsamordnare kommer du arbeta tätt med forskargruppsledare Andrea Varrone samt enhetschefer inom https://ki.se/cns/avdelningen-for-imaging-core-faciliteter. Du kommer koordinera akademiska projekt och projekt som forskargrupperna bedriver i samarbete med industripartners. Vi står inför en generationsväxling och som projektsamordnare kommer du att spela en vital roll i både den nuvarande och den kommande organisationen. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat: - Skriva och sammanställa workorders - Budgetarbete för alla prekliniska och kliniska studier i samarbete med forskargruppsledare, enhetschefer samt ekonomiavdelningen på institutionen - Intern och extern kontakt med delaktiga parter - Fakturahantering av externa leverantörsfakturor i Agresso - Registrering och intern fakturering av studierna i iLab Arbetet innebär också övrig förekommande samordning och administration inom projekten. Vem är du? Vi söker en skicklig och motiverad projektsamordnare med erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Tidigare arbete med hantering av budget och kontrakt, samt erfarenhet av fakturering och ekonomisystem (t.ex. iLab och Agresso) är starkt meriterande. Vi söker dig som är noggrann, flexibel och duktig på att hantera flera projekt parallellt. Du behöver trivas med en koordinerande och administrativ roll. Ditt arbete kommer att genomföras i en miljö i nära samarbete med specialister från flera olika områden och organisationer och din förmåga att samarbeta och kommunicera är därför av stor betydelse. Då arbetsgruppen och samarbetspartners är från flera delar av världen ställer vi krav på goda kunskaper i både engelska och svenska i tal och skrift. Vi kommer att göra en sammanvägd bedömning över meriter och lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vad erbjuder vi? En kreativ, internationell och inspirerande miljö fylld av kompetens och nyfikenhet. Karolinska Institutet är ett av världens ledande medicinska universitet. Vår vision är att driva utvecklingen av kunskap om livet och verka för en bättre hälsa för alla. Här bedriver vi framgångsrik medicinsk forskning och har det största utbudet av medicinska utbildningar i Sverige. Som universitet är Karolinska Institutet en statlig myndighet. Det gör att du får goda förmåner genom vårt kollektivavtal. Medarbetare på KI erbjuds också möjlighet till ett flexibelt arbetssätt. Det innebär att om den verksamhet du jobbar i tillåter, så kan du arbeta en del av din arbetstid på distans. Du får även träna fritt i våra moderna friskvårdsanläggningar där utbildad personal finns på plats. Placering: Solna https://ki.se/cns https://ki.se/om-ki/tio-skal-att-valja-karolinska-institutet Ansökan Varmt välkommen med din ansökan senast den 21e april 2024. Ansökan ska göras via rekryteringssystemet Varbi. I denna rekrytering söker du med ditt CV utan personligt brev. I ansökningsformuläret kommer du istället att få svara på några frågor om varför du söker jobbet. Vid tillsvidareanställning tillämpar Karolinska Institutet 6 månaders provanställning. Vill du göra skillnad – och bidra till en bättre hälsa för alla? Sök jobb hos oss!

22 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Köksbiträde till Coor på Karolinska

Vill du hjälpa oss med ambitionen i att skapa patientmåltider utöver det vanliga som gör skillnad på riktigt? Just nu söker vi dig som tillsammans med oss vill arbeta som köksbiträde under den kommande sommarperioden på Karolinska i Solna. Coor har fått uppdraget att bedriva måltidsverksamheten på Karolinska Universitetssjukhuset i Solna. Med inspiration från krog- och restaurangvärlden har vi ambitionen att leverera måltidsupplevelser som lämnar positivt avtryck hos patienter, vårdpersonal och anhöriga. Vår vision är att ”Bra mat gör gott” och patienten ska själv kunna påverka sina måltider genom ett stort urval och tilltalande menyer. Om rollen Som köksbiträde/måltidsvärd kommer du att ha en central roll i att se till att patienterna och deras anhöriga får rätt mat i rätt tid på respektive vårdenhet. I rollen hanterar du mat från leverans till servering i respektive vårdavdelning och du har även den dagliga kontakten med både patienter, anhöriga och vårdpersonal. I rollen som köksbiträde/måltidsvärd är du med och ger service i stjärnklass och ser till att patienter, anhöriga och vårdpersonal får en upplevelse utöver det vanliga. Exempel på dagliga arbetsuppgifter: • Servera måltider till patienterna på avdelningen. • Ge service till patienter, anhöriga och vårdpersonal  • Beställa dagligvaror upp till vårdenheten, utifrån patienters och anhörigas behov • Uppläggning av mat vid både lunch och middag  • Komponera frukost, mellanmål och kvällsmat  • Ta emot leveranser från köket samt hantera disk och avfall Tjänsten är en timanställning under kommande sommarperiod. Du kommer att arbeta dagtid, måndag till fredag, mellan kl. 07:00-19:00 där visst helgarbete i olika omfattningar kan förekomma. Vår kandidat Vi söker dig som har en utbildning inom hotell och restaurang alternativt om du har tidigare erfarenhet från restaurang-, caféarbete och/eller arbete inom vården. Vi ser även gärna en digital mognad med vana att arbeta i system och olika program. För samtliga medarbetare som arbetar på Coor ställer vi krav på god svenska i både tal och skrift. Det är viktigt att du - både för din egen och andras säkerhet - kan göra dig förstådd i kontakt med andra, samt att du kan läsa och förstå skriftliga instruktioner på svenska. Din personlighet Som köksbiträde/måltidsvärd arbetar du vårdnära, vilket innebär daglig kontakt med både vårdpersonal, patienter och besökare på sjukhuset och vi lägger därför extra stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att lyckas i den här rollen ser vi att du har naturlig känsla för god och professionell service, där du sätter andras behov främst. Som person är du positiv, ödmjuk och lyhörd och du trivs lika bra med att arbeta i ett team som ensam. Vi tänker oss att du är trygg och självgående samt noggrann och ansvarstagande. Du behöver kunna vara både flexibel och följsam samt ha ett lösningsorienterat förhållningssätt med stort fokus på människan som du har framför dig. Vi erbjuder  Coor erbjuder en trygg, säker och trivsam arbetsplats och du får timlön enligt kollektivavtal samt friskvårdsbidrag. På Coor arbetar vi aktivt med att ha rätt utrustning och att säkerställa en god arbetsmiljö. Kulturen på Coor kännetecknas av en öppen, prestigelös och välkomnande atmosfär och du kommer att bli en del av ett fantastiskt team som tillsammans bidrar till att göra skillnad på riktigt. Kontaktuppgifter och övrig information Som en del av rekryteringsprocessen så kommer en bakgrundskontroll genomföras på slutkandidat, vill du veta mer? Klicka här: https://www.coor.se/karriar/rekryteringsprocessen/   Har du frågor om rollen är du välkommen att kontakta rekryterande chef Karolin Larsson via, [email protected]. Vi hanterar löpande de ansökningar som kommer in och tjänsten kan därmed komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så vänta inte med din ansökan. Notera att vi endast tar emot ansökningar via ansökningsknappen i annonsen. Vi ser fram emot att höra från dig! Om Coor Coor är Nordens ledande facility management-leverantör och är med och skapar Nordens bästa arbetsmiljöer – smarta, hållbara och fulla av glädje. Vi erbjuder alla de tjänster som krävs för att ett företag eller offentlig verksamhet ska fungera bra och effektivt. Vi strävar ständigt efter att bygga team och servicelösningar som gör det möjligt för våra kunder att fokusera på vad de gör bäst. Coor är verksamt främst i Norden, men har även viss närvaro i Belgien och Estland. Hos oss arbetar fler än 12 000 personer med olika bakgrunder och erfarenheter. Under 2023 blev Coor tilldelad en andra plats till att vara det mest jämställda företaget i Sverige enligt SHE Index powered by EY och vi är ett karriärföretag 2024 enligt Karriärföretagen.

22 april 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Butiksmedarbetare Kolonial deltid

Butiksmedarbetare Kolonial Deltid Vi söker nu dig som vill vara med och skapa kundservice i världsklass. Om tjänsten Som Butiksmedarbetare på ICA behöver du tycka det är roligt att arbeta i högt tempo samtidigt som du brinner för att ge kunderna ett bemötande i värdsklass. Du kommer att arbeta med varuplock, lager, kundkontakt och kassaarbete. Vi prioriterar alltid kunden och ger ett kundbemötande som bidrar till servicekänsla, inspiration och (mer)försäljning. Vidare är det viktigt för oss på ICA att bidra till att butiken ständigt utvecklas vilket vi gör tillsammans. Tjänsten innebär att du kommer arbeta med olika saker i butiken där du behöver vara van vid att arbeta i högt tempo. Som person Du tycker om att sprida glädje på arbetet och som person är du även ödmjuk, driven och inspirerande. Vi uppskattar om du har en lokal kännedom och är öppen för att kunna arbeta alla tidpunkter som butiken är öppen vilket innebär helg och vardag samt morgon och kväll. Som person tycker du också om samarbete med dina medarbetare. Du är minst 18 år gammal och har en mycket god känsla för service, eftersom våra kunder alltid kommer i första hand. Du har tidigare arbetat inom dagligvaruhandeln och det är meriterande om du har kassavana samt arbetat i ICA-butik tidigare. Egenskaper som vi värdesätter är prestigelöshet och ansvarstagande. Vi erbjuder en rolig och stimulerande arbetsplats med fantastiska kollegor där du får möjlighet att arbeta i en spännande miljö nära våra kunder. Är du intresserad av att jobba tillsammans med oss? Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen då vi gör löpande urval. Vi söker dig som: - Är nyfiken och öppen och gillar att träffa nya människor - Strävar efter att alltid ge det lilla extra i mötet med kunder - Trivs med att arbeta i en fartfylld miljö, är noggrann och har god samarbetsförmåga - Är kommunikativ, engagerad och har en positiv utstrålning - Du finns tillgänglig och kan arbeta hela sommaren. Omfattning och tillträde - Deltid ca 30h/v med tillträde omgående. Varierande arbetstider vardagar och helger. Vi ser fram emot att höra från dig!

22 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Vi söker nya reparatörer till X2000!

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Är du en person som inte kan få nog av teknik och mekanik? Då kan det vara dig vi söker till rollen som tågreparatör hos Euromaint i Hagalund, här kommer du ansvara för underhåll och reparationer av Lok och vagn. Det första halvåret kommer du att få gå utbildningar, både teoretiskt och praktiskt för att sedan bli självgående i rollen som tågreparatör. Dina uppgifter består av att utföra underhåll och reparationer på tågen enligt instruktioner samt avrapportera utfört arbete och material i system. Du kommer även aktivt delta i förbättringsarbete samt bidra till en ännu bättre och strukturerad arbetsplats. Tillsammans med dit team ser ni till att fordonen rullar säkert. Vad kan vi erbjuda dig? Vi är Sveriges största bolag inom tågunderhåll. Med oss ges du goda utvecklingsmöjligheter och intressanta arbetsuppgifter. Både i Sverige och internationellt med våra spanska huvudägare CAF. På Euromaint kommer du att omges av kompetenta och drivna kollegor som förgyller din arbetsdag. Hos oss får du stora möjligheter att själv prioritera, styra och planera dagen. Vi är ett expanderande bolag som erbjuder innovativa lösningar i kombination med modern teknik. Arbetsuppgifter innefattar bland annat att: Självständigt utföra underhållsåtgärder och reparationer på fordon mot ställda krav på ett effektivt och ur arbetsmiljösynpunkt säkert sätt. Aktivt ta ansvar för utförandet av arbetslagets gemensamma uppgifter. Självständigt utföra underhåll och felsökning efter gällande dokumentation. Ansvara för att alla typer av avvikelser rapporteras rätt i system i realtid. Säkerställa att den egna arbetsplatsen är väl rengjord och att verktyg/utrustning placeras på avsedd plats vid arbetets slut. Hantera/signera kontrollistor utifrån gällande rutin. Rapportera all arbetstid enligt fastställd rutin. Rapportera saknat material och driftsstörningar enligt gällande rutin. Arbeta för att fastställda krav på kvalitet på utfört arbete uppnås. Verka för ett gott samarbete och social sammanhållning på arbetsplatsen. Vem är du? Du har gymnasieutbildning med inriktning inom industri, el eller fordonsteknik samt minst 3-4 års relevant erfarenhet. Gärna tidigare erfarenhet av arbete inom verkstad med reparationer och service av produktionsutrustning. Om du har erfarenhet av felsökning med digital och elektrisk utrustning ser vi detta som ett stort plus. Du kan ha arbetat som bil,- båt,- eller flygmekaniker och har en allmän förståelse för arbetet i en verkstadsmiljö. Eftersom Euromaint utför säkerhetsrelaterade arbeten enligt skrivna instruktioner samt dokumentera utfört säkerhetsarbete så krävs god kommunikationsförmåga på svenska i tal och skrift. Det är även meriterande om du har tidigare truckvana och erfarenhet av el och schemaläsning. Stor vikt läggs även på dina personliga egenskaper där du förväntas vara flexibel, ansvarstagande och en positiv person med god samarbetsförmåga. Vi ser även gärna att du har ett tekniskt intresse och gillar att hitta nya sätt att lösa dagliga frågor som uppkommer i rollen som reparatör. Utbildning Om du har en mekaniker-eller elektrikerbakgrund och finner jobbet intressant tveka inte med att ansöka till tjänsten då du med största sannolikhet har en god grund för rollen med kompetens och erfarenhet inom mekanik. Du behöver inte vara utbildad tågtekniker. Vi erbjuder internutbildning från den kompetensnivå man har vid anställningen. Utbildningen är inriktad på den fordonstyp som underhålls på verkstaden. En individuell kompetens framtages på varje medarbetare av vårt kompetenscenter. Vi erbjuder både e-Learning, lärarledd utbildning och praktik ute på golvet. Utbildning sker på betald arbetstid. Mer om tjänsten Arbetstid: skiftarbete även på nattetid. Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Hälsokontroll: Då arbetsuppgifterna är av betydelse för trafiksäkerheten krävs godkänd medicinsk hälsoundersökning innan eventuell anställning kan börja, detta ombesörjer Euromaint. Om du har frågor angående tjänsten går det bra att kontakta rekryterande chef Vache på telefon nummer 0701877721. Är du intresserad av av tjänsten som reparatör hos oss? Vänta då inte med din ansökan då tillsättning sker löpande. Vi ser fram emot att ta del av din ansökan!   Om Euromaint Euromaint erbjuder kvalificerat tekniskt underhåll som tillgodoser kundernas behov av väl fungerande fordonsflottor. Vi har ett nät av verkstäder från Luleå i norr till Malmö i söder. Hos oss arbetar många av Sveriges främsta specialister inom underhåll av järnvägsfordon. Euromaint har en omsättning på ca 1 500 MSEK och cirka 1000 medarbetare (2021). Euromaint ägs av den börsnoterade spanska tågtillverkaren CAF sedan juli 2019.

22 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Testare 25% (deltid)

Arbetsförmedlingen är mitt i en förnyelseresa där IT och digitalisering är mycket centralt. Vårt mål är högt, vi tänker bli Sveriges modernaste myndighet. Ju fler och bättre lösningar och tjänster vi kan erbjuda digitalt desto bättre kan vi stimulera Sveriges arbetsmarknad. För att förbättra förutsättningarna för detta söker vi nu en testare till Team Inskrivna på 25% som vill vara med och påverka genom att förnya våra digitala tjänster. Det du gör kommer påverka och göra skillnad. Brinner du för utveckling och ny teknik, vill du bryta ny mark och vara med på en häftig digital transformation? Då har du hittat din drömutmaning! Vad gör vi hos oss? Vi bygger Sveriges bästa självservicetjänster för över en miljon användare och vi behöver din hjälp. Vår avdelning ansvarar för strategi och utveckling av Arbetsförmedlingens digitala tjänster. Inom våra enheter arbetar vi med design och användarupplevelse av våra digitala tjänster för Arbetsförmedlingens kunder. Våra självservicetjänster består bland annat av digital inskrivning, platsbanken, webbplatsen, karriärvägledning, en personlig profil samt möjlighet att planera och rapportera aktiviteter. Vi har också team som jobbar med att automatisera processer med hjälp av digitala beslut. Just nu står vi inför ett stort arbete där vi ska containerisera våra applikationer. Beskrivning av tjänsten Din roll är att planera och genomföra tester från början till slut. Det innebär att du sätter upp testdata, hanterar testkonton och testmiljöer, och hjälper andra att använda testmiljöerna. Du har ett stort intresse för test och kvalitetssäkring och du hjälper till att utveckla teamets arbetssätt inom testning. I detta ingår även att ge förslag på vilka tester som passar bäst för olika ändamål. Du är van vid att använda automatiserade tester och hjälper till att implementera dem i teamet. Du arbetar också med andra team för att planera och genomföra tester när våra applikationer integreras. Som testare hos oss har du alltid användaren i fokus.    Grundläggande krav för tjänsten - Minst 5 års erfarenhet från test och testautomatisering inom IT-system - Aktuell erfarenhet av att strukturera och driva testarbete - Aktuell erfarenhet av test på olika nivåer inom utvecklingsprocesskedjan - Aktuell erfarenhet från automatiserade GUI systemtester - Erfarenhet av Angular ramverket och Typescript/Javascript, HTML & CSS - Erfarenhet från: Jira, Bitbucket, Confluence, ServiceNow, Cucumber & Elastic - Aktuell erfarenhet från API-tester för distribuerade systemarkitekturer - Aktuell erfarenhet från att jobba i agila arbetsmiljöer (ex. Scrum, SAFe) - Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska (non-Swedish speakers will not be considered)      Övriga meriter för tjänsten - Erfarenhet från testning av ärendebaserade applikationer - Erfarenhet från att jobba inom offentlig sektor     Vem är du Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för rollen. För att trivas hos oss är du ödmjuk och öppen för att jobba i team. Du är kommunikativ och har förmågan att skapa goda relationer inom och utanför teamet. Du tycker om att samla och dela med dig av information, kunskap och erfarenheter. Vidare har du tålamod när testmiljöer eller testdata inte alltid fungerar smärtfritt. Du har ett tydligt leveransfokus och strävar efter att leverera bästa resultat varje gång. Du tar egna initiativ och är inte rädd för att kavla upp ärmarna. Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarkriterier: Medarbetare på Arbetsförmedlingen: - Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten - Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser - Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring   Vårt erbjudande Tjänsten är en tillsvidareanställning på deltid (25%) som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort Solna. Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vår arbetsplats består av över 11 000 engagerade medarbetare. Möjlighet att jobba på distans till viss del finns. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2024-05-06. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet. När du skickar din ansökan kommer du att få svara på några urvalsfrågor. För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår har vi svårare att göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen. Intervjuer kan komma att ske löpande. Urvalstest kan förekomma och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökan. Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande.

22 april 2024
Sista ansökan:
6 maj 2024