Sjuksköterska till Kärlkirurgisk avdelning, Solna

Är du intresserad av kirurgisk omvårdnad? Söker du en tjänst där du får möjlighet att göra skillnad, samtidigt som du får lära dig mycket? Då kan vi på Kärlkirurgiska enheten i Solna ha en tjänst just för dig. Vi ser fram emot din ansökan! Du erbjuds möjlighet att fokuserat jobba med Kärlkirurgi (se gärna Kärlkirurgi (karolinska.se) ) möjlighet till att arbeta med högspecialiserad vård på Europas främsta universitetssjukhus! kärlkirurgi finns enbart på två sjukhus i hela Stockholmsregionen, vilket innebär att vi bedriver specialiserad och högspecialiserad vård för patienter från hela regionen. fyra veckors inskolning som hålls av en utbildningssjuksköterska samt två dagars utbildning inom kärlkirurgi. att arbeta fokuserat med ett delaktigt och närvarande ledarskap där vi ser individen och ser till att du får de bästa förutsättningarna till din fortsatta utveckling, exempelvis genom högskolestudier. Självklart får du också ta del av alla de förmåner som Karolinska Universitetssjukhuset erbjuder. Om tjänsten Som sjuksköterska ansvarar du för den direkta omvårdnaden av patienterna före och efter operation. Dina arbetsuppgifter består av pre- och postoperativ vård och du arbetar för att patienterna får en god och säker omvårdnad. Vårdavdelningen har totalt 15 vårdplatser, du kommer att arbeta i team tillsammans med 1-2 undersköterskor. Varje sjuksköterska ansvarar för 5 patienter. Våra avdelningsläkare, överläkare samt randande läkare, finns tillgängliga under hela dagen för rond samt övriga frågor. Vi har även fysioterapeut, arbetsterapeut och dietist knutna till avdelningen och vi arbetar all utifrån patienten i centrum. Här kan du läsa mer om hur det är att arbeta som sjuksköterska på hjärta, kärl, neuro. Vi arbetar ständigt med förbättringsarbeten i syfte att hela tiden höja standarden och förbättras och du som medarbetare görs delaktig i dessa aktiviteter. Du arbetar dag och kväll, tjänsten innebär även helgtjänstgöring två av fem helger och möjlighet att jobba natt om du vill. Vi har sjuksköterskor som enbart tjänstgör på natten. Vi tillämpar individuell schemaläggning, där det finns möjlighet till variationer. Annonsen avser heltidstjänst, men möjlighet till deltidsarbete finns. Du erbjuds även kvarstannandebonus som innebär 40 timmar extra i tidsbanken, som kan tas ut i ledighet eller pengar, om du jobbar mer än ett år. Vi söker dig som känner dig trygg i din yrkesroll och har en positiv grundinställning. Du bemöter patienter och kollegor med omtanke och respekt samt bidrar till gruppen med din kunskap och entusiasm. har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter, ser möjligheter i förändringar och kan skifta synsätt och förhållningssätt. arbetar mot mål och låter målen styra dina prioriteringar, din planering och agerande samt ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet. planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt och tar ansvar för ditt eget arbete och är intresserad av förändringsarbete. samarbetar väl med andra och relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Kvalifikationer Krav: Legitimerad sjuksköterska med behörighet att verka inom svensk sjukvård Erfarenhet av arbete på kirurgisk vårdavdelning Meriterande: Erfarenhet av kärlkirurgisk omvårdnad Om rekryteringsprocessen Provanställning kan komma att tillämpas i denna rekrytering. Vi kallar till intervjuer löpande och anställning kan ske innan sista ansökningsdag.  Varmt välkommen med din ansökan -Tillsammans är vi Karolinska! Inför tillsättning av befattning som innefattar vård av barn och ungdom, kontrolleras den som erbjuds tjänsten mot misstanke- och belastningsregistret. Läs mer om rekryteringsprocessen och om vilka kontroller som utförs på Karolinska https://www.karolinska.se/jobba-hos-oss/rekrytering-pa-karolinska/ Om Karolinska Universitetssjukhuset Vi på Karolinska Universitetssjukhuset är stolta över att vi är ett av världens främsta universitetssjukhus. Förutom vårt särskilda ansvar för den högspecialiserade vården i Stockholmsregionen är huvuduppdraget att tillsammans med Karolinska Institutet utbilda framtidens vårdanställda och bedriva världsledande forskning samtidigt som vi fortsätter vårt arbete med att utveckla vården för patientens bästa. Vi arbetar inom en rad olika områden och professioner. Vår vision - Vi ska bota och lindra imorgon det ingen kan bota och lindra idag. Läs gärna mer om oss på https://www.karolinska.se/ och följ oss på sociala medier! Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb

25 april 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Monitoring officer till SEB kort!

Vi är en stor organisation med många områden där medarbetare kan driva eller stödja vår kärnverksamhet. Om du är drivs av ett ständigt lärande, trivs med att samarbeta och strävar efter att göra en positiv inverkan i samhället, då kan du hitta möjligheter till en lång och stimulerande karriär hos oss. Är du redo att bli en del av SEB och bidra till vår gemensamma framgång? Om rollen Är du analytisk, brinner för service och gillar att den ena dagen inte är den andra lik? Då har du hittat rätt! I rollen ingår det att noggrant övervaka och analysera transaktioner och beteendemönster för att identifiera och förebygga bedrägerier samt kortmissbruk. Det innebär även att vara beredd att hantera inkommande spärrsamtal utanför ordinarie arbetstid. Vidare ingår det att utföra övervakning och analys i system för att upptäcka avvikande mönster i kunders korttransaktioner och vid behov vidta åtgärder direkt eller eskalera ärenden till andra avdelningar för ytterligare hantering. Teamet du kommer jobba i består idag av ca 20 personer, vi arbetar med ett rullande schema och arbetsuppgifterna varierar från pass till pass. Vi är på plats dygnet runt för att hjälpa och kontakta våra nordiska kunder som misstänks ha blivit utsatta för bedrägerier. Vi söker därför dig som vill ha ett fartfyllt och varierat jobb och gärna kan jobba både dagtid, helger och kvällar. Jobbet kräver att du har möjlighet och trivs i att jobba både dag, kväll och helg (nattpass kan förekomma). Vem är du Vi söker dig som är nyfiken, analytisk och har en flexibel inställning. Vi tror att du naturligt har både en förmåga för djupgående analys och för att tillhandahålla en utmärkt service. Som en skicklig lagspelare trivs du i en miljö där kundbemötande är i fokus. Dessutom ser du förändringar som spännande möjligheter och är entusiastisk över att vara en del av SEB:s pågående digitala omställning. Vi ser gärna att du: Har en eftergymnasial utbildning/akademisk examen och/eller relevant arbetslivserfarenhet Har en bakgrund inom betalning och -kreditkort och/eller har arbetat preventivt med bedrägerier tidigare. Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska (meriterande om du har kunskaper i övriga nordiska språk) Praktisk information: Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid, med inledande provanställning Lön: Individuell lönesättning, kollektivavtal tillämpas Placering: Stjärntorget 4, Solna 169 79Arbetstider: Varierande arbetstider Tack för att du överväger att bli en del av SEB kort. Om du vill lära dig mer om oss på Workz och hur vi skapar meningsfulla arbetsmöjligheter, besök vår webbplats här. För frågor om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss på [email protected].

25 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Spol och sugbilsoperatör

Om företaget Vårt verksamhetsområde är högtrycksspolning, stamspolning, rörinspektion och slamsugning av avloppssystem i Stockholms Län. Solna Högtrycksspolning AB är grundat 1982 och vi är för närvarande ett 30 talet anställda och behöver förstärkning. Bolaget är miljöcertifierade enligt ISO 14001, kvalitetscertifierade enligt ISO 9001 och arbetsmiljöcertifierad enligt ISO 45001. Solna Högtrycksspolning är en del av Norva24 koncernen med ca 1400 anställda. Arbetet Arbetet går ut på att utföra högtrycksspolning och slamsugningstjänster inom Stor Stockholm. Egenskaper Som slamsugningsförare ska du vara noggrann, utåtriktad, positiv, hög stresstålighet, snabb i tanken och god servicekänsla. Du bör kunna uttrycka dig väl i tal och skrift då man har daglig kundkontakt och all rapportering sker genom ett mobilt arbetsordersystem. Du kommer huvudsakligen att arbeta mot företags- och offentliga kunder med spolning/slamsugningsuppdrag. Du kommer utgå från vårt garage i Sjöberg, Sollentuna C-kort och YKB är ett KRAV samt ADR är meriterande. Du bör ha erfarenhet av slamsugning / högtrycksspolning. Låter detta intressant skicka in en skriftlig ansökan till oss. Mer information om oss hittar ni på vår hemsida www.solnahogtryck.se

25 april 2024
Sista ansökan:
25 augusti 2024
Tar du studenten och vill kickstarta din karriär redan i sommar?

Ska du ta studenten i vår och tänker satsa på karriär alternativt ta ett sabbatsår innan du studerar vidare? Då har vi rätt tjänst för dig! I rollen som säljare hos oss får du möjlighet att utmana dig själv, träffa nya människor och utvecklas som person. Vi har inga krav på tidigare erfarenhet utan söker dig som är driven, social och som är beredd på att kämpa för att nå dina mål! Du kommer att bli en del av vårt vinnande team, och det är dem tillsammans med vår team leader som kommer att utbilda och lära dig allt du behöver för att nå framgång inom försäljning. Utöver det erbjuder vi dig även: - En attraktiv lönemodell - Motiverande säljtävlingar - Kontinuerlig utbildning - Roliga event Så pratar du flytande svenska, kan jobba på heltid efter studenten och är beredd att satsa på din karriär? Tveka inte på att skicka in din ansökan, så berättar vi mer om hur du kan lyckas hos oss! Om Expo Avenue: Expo Avenue är ett banbrytande företag med nya idéer och koncept. Vi finns i stora delar av landet och består idag av ca 70 duktiga medarbetare. Våra samarbetspartners är stora och välkända varumärken som alltid kan förvänta sig en hög kvalité och service från oss. Kreativitet, kvalité och passion för service och försäljning är grunderna till vår framgång. Expo Avenue är ett tillväxtföretag som är ett självklart val för dig som har höga ambitioner och vill ha möjligheten till karriär. Mer om oss hittar du här: www.expoavenue.se Tjänsten är en heltidstjänst och arbetsorten är Stockholm med omnejd. Du utgår från vårt kontor i Stockholm. Ansökan tas emot via e-post till: [email protected]

25 april 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024
Högtrycksspolare

Om företaget Vårt verksamhetsområde är högtrycksspolning, stamspolning, rörinspektion och slamsugning av avloppssystem i Stockholms Län. Solna Högtrycksspolning AB är grundat 1982 och vi är för närvarande ett 30 talet anställda och behöver förstärkning. Bolaget är miljöcertifierade enligt ISO 14001, kvalitetscertifierade enligt ISO 9001 och arbetsmiljöcertifierad enligt ISO 45001. Solna Högtrycksspolning är en del av Norva24 koncernen med ca 1400 anställda. Arbetet Arbetet går ut på att utföra högtrycksspolning av avloppssystem inom Stor Stockholm som akuta arbeten med alla typer av stopp till underhållsspolning av fastighetsbelagda avloppssystem. Egenskaper Som högtrycksspolare ska du vara noggrann, utåtriktad, positiv, hög stresstålighet, snabb i tanken och god servicekänsla. Du bör kunna uttrycka dig väl i tal och skrift då man har daglig kundkontakt och all rapportering sker genom ett mobilt arbetsordersystem. Meriterande Avloppstekniker: 1-2 års erfarenhet B-kort är ett krav Anställningsvillkor Tillsvidare med 6 månaders provanställning. Arbetstid 07.00 - 16.00 / övertid kan förekomma Lön Fast månadslön enligt ök Mer information om oss hittar ni på vår hemsida www.solnahogtryck.se och www.norva24.se Vi ser fram emot att höra ifrån dig! #jobbjustnu

25 april 2024
Sista ansökan:
25 augusti 2024
Säljare - Solna

Utveckla din karriär med oss - Bli en del av dengröna framtiden hos Nya Energihem! Är du redo för en spännande utmaning där din ambition och arbete inte baraleder till resultat för din karriär utan även för vår planet? Lockas du av att få möjligheten att vara en viktig nyckelspelare i vår fortsatta tillväxtresa? Då kan du vara den fältsäljare vi söker! Hos Nya Energihemvälkomnar vi alla, från erfarna säljare till de som är nyfikna på en karriär inom försäljning. Vi erbjuder en unik möjlighet att sälja energibesparande lösningar för privata hushåll, såsom vedkaminer, fönsterbyten, solenergisystem, batterilagringssystem och luftvärmepumpar. Låter det intressant? Varför ska duvälja oss? Utbildningspaket - Genom vår säljutbildning får du tillgång till ett brettkursutbud varvat med undervisning ochindividuell coaching som skaparförutsättningar för att bli nästa toppsäljare,oavsett din tidigare erfarenhet Miljövänliga produkter: Varje försäljning bidrar till en grönare planet Flexibla arbetstider: Vi värderar din frihet och erbjuder flexibla arbetstider Generös provision: Vår provisionsstruktur är utformad för att generöst belöna ditt engagemang och framgång Personlig utveckling - Kontinuerlig kompetensutveckling viavår säljakademi och storamöjligheter att påverka och göra karriär i ett snabbväxande tillväxtföretag Om uppdragetÄr du en driven och engagerad relationsskapare som motiveras av att slå nästa säljrekord? Bra, då har du hamnat rätt! Du kommer få chansen attarbeta i en bransch med stor tillväxt och representera produkter av högsta kvalitet där du tillsammans med dina kollegorna firar framgångar och nya rekord. Som fältsäljare arbetar du med uppsökande försäljning och hjälper våra kunderatt välja en hållbar och miljövänlig framtid.Detta genom att besöka kunder för kostnadsfri rådgivning och försäljning av våra produkter. Du kommer att arbeta med hela säljprocessen,från bokning, kundbesök till att skriva avtal. Därefter tar kollegorna på montage över. Är du vår nya kollega?För att lyckas i rollen ser vi att du har följande: B-körkort Minst 2 års arbetslivserfarenhet Vana av att arbeta med digitala verktyg och system God förmåga att kommunicera på svenska i tal då rollen innebär mycket kundkontakter Om du tidigare arbetat inom försäljning, praktiska hantverksyrken, service eller i en bransch där du arbetat med människor ser vi det som meriterande. Som person är du driven och ser möjligheter istället för hinder. Du tycker om att bygga relationer och har lätt för att ta kontakt med nya människor. Vidare har du även en god samarbetsförmågasamtidigt som du är självgående. För oss är din arbetslivserfarenhet inte det viktigaste, utan vi kommer att lägga stor vikt vid din vilja att utvecklas. Ditt Framgångsschema Starta med utbildning: Du kommer att få tillgång till vår säljakademi somger dig en djupgående förståelse för våra produkter och försäljningstekniker. Säljutbildningen pågår under ditt första år och är indelad i olika teman och steg. Fältarbete: Använd dina nya kunskaper i praktiken och möt kunder Kontinuerlig utveckling: För att du ska fortsätta att växa som säljare får du regelbundet stöd genom vidareutbildningar ochpersonlig coaching FörmånerVill du vara med och göra skillnad? Är du redo att växa med oss och bidra till en mer hållbar värld?Då är du varmt välkommen till oss! På Nya Energihem tar vi hand om varandra och våra kunder för vi vet att vår vikigaste resurs är medarbetarna. Hos oss får du: Tjänstebil Generös provisionsstruktur utan tak Friskvårdsbidrag Tjänstepension Kontinuerlig kompetensutveckling ochutbildning Goda karriärmöjligheter Vi tycker om att ses och flera gånger om året samlas vi för våra gemensamma gruppveckor där vi utvecklar både varandra och bolaget.Kan vi vara din nästa arbetsplats? AnsökanSkicka gärna in din ansökan redan idag då urval och intervjuer kommer ske löpande under ansökningstiden och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen 2024-05-19. Om du har frågor om tjänsten får du gärna kontakta Jens Brismo på070-960 50 15 eller [email protected]. Om ossNya Energihem Norden AB är ett tillväxtföretag med lång erfarenhet från branschen. Vi är specialisterpå hållbara energilösningar så som solceller, fönster och dörrar. Med fokus på miljövänlighet, ekonomi och kvalitet erbjuder vi helhetslösningarfrån förstudie till färdig installation, för att skapa trygga och pålitliga lösningar för våra kunder. Idag är vi en av Sveriges främsta leverantörer av energibesparande helhetslösningar och vår målsättning är att ta första platsen tillsammans med Sveriges bästa säljkår och branschens nöjdaste kunder.

25 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Finsktalande supporttekniker

Till ett uppdrag i Solna söker vi nu en social, driven IT-tekniker som kan både tala och skriva flytande finska och svenska. Du erbjuds ett varierande arbete som kräver engagemang och initiativtagande med hög ansvarskänsla. Tycker du om att arbeta med felsökning på både 1st och 2nd line nivå i bred miljö? Då är det här rätt tjänst för dig! Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Uppdraget är på heltid och kommer att pågå tills vidare. Arbetsuppgifter Till ett uppdrag i Solna söker vi nu en social, driven IT-tekniker som kan både tala och skriva flytande finska och svenska. Du erbjuds ett varierande arbete som kräver engagemang och initiativtagande med hög ansvarskänsla. Tycker du om att arbeta med felsökning på både 1st och 2nd line nivå i bred miljö? Då är det här rätt tjänst för dig!   Hos kunden kommer du att främst att supportera användarna via telefon och mail, men det kan även ske fysiskt på plats på kontoret. Du hjälper användarna med IT-relaterade frågor som rör användarnas datorer, utrustning, telefon, skrivare och programvaror.   Det vardagliga arbetet innefattar användning av ärendehanteringssystemet Servicedesk Plus, fjärrstyrning av användares datorer via den inbyggda funktionen Quick Assist i Windows, konto- och grupphantering via Active Directory - även via cloud (Azure och office 365 admin paneler) samt fjärrstyrning av servrar genom verktyget ASG-Remote. Din profil och kvalifikationen Krav: - Minst 1-2 års erfarenhet som 1st line supporttekniker i Service Desk - Goda kunskaper i Active Directory och Azure Active Directory - Vana att felsöka genom fjärrstyring - Erfarenhet av ärendehanteringssystem - God telefonvana - Goda vana att felsöka i en Windows och O365-miljö - Talar flytande finska och svenska   Meriterande: - ITIL - Relevant utbildning inom IT   Som person är du utåtriktad och har lätt för att samarbeta med andra. Du sätter användare i fokus samt utför arbetet med noggrannhet och god service som en självklarhet. Du är även van vid att arbeta självständigt och är målinriktad.   Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Hollie Van de Ruit på tfn: 0734-159374 eller [email protected]

25 april 2024
Sista ansökan:
25 juli 2024
Souschef/Matkreatör

Hufvudsta Gård Boutique House är en fantastisk mötesplats för företag och entreprenörerdär service, kvalitet, detaljerna och det lilla extra alltid varit ledstjärnor och en stor del av vår framgång. Hufvudsta Gård är även känt för sin höga gastronomiska profil och idag arbetar vi mot att bli en av Sveriges absolut bästa hållbara gastronomiska måltidsdestinationer under 2024. Nu söker vi en kreativ Souschef/Matkreatör som älskar att laga mat på lokala, närodlade kvalitativa produkter.Är du vår nya Souschef? Är du en erfaren och skicklig kock med ett brinnande intresse för mat och hållbar gastronomi? Ser du dig själv som en ledare med höga krav på din produkt, dig själv och dina kollegor, så är det dig vi letar efter.Du ska ha arbetat som kock i ett antal år ochsom Souschef i minst 3 år. Du harskapat menyer, gjort inköp och varit teamledare och förstår vikten av ett bra teamarbete i köket. Vi hoppas att du gillar att inspirera våra gäster och hålla i matlagningsaktiviteter. Har du även ett intresse för bakning så är det bara ett plus. Kanske har du jobbat på krogen, sena kvällar och är redo för något nytt. Hos oss får du ett roligt och varierande jobb,där hållbar gastronomi,arbetsglädje och utveckling är ledorden. Är man på rätt plats och har man roligt och trivs på jobbet, så gör man ett bra jobb. Så tänker vi! Vad vi erbjuder dig: Ett omväxlande och väldigt roligt arbete i en härlig bransch Stor möjlighet att påverka, utveckla och ta ut svängarna i ditt jobb Fantastisk arbetsmiljö med hälsosam och god mat Friskvårdsbidrag Bra arbetstider Semesterbonus För att du ska trivas hos oss bör du, förutom att du brinner för mat och dryck, även gillaresor, inredning och design. Miljöfrågor är viktigt för dig och du gillar att röra på dig och tar hand om din kropp. Arbetspassen är förlagda enligt rullande schema måndag-fredag. Lön enligt överenskommelse. Vi har självklart kollektivavtal. Känner du att vi är ditt nästa steg i yrkeslivet så lovar vi dig en ny livsstil: en miljö som är få förunnade att få arbeta i ochgrymma kollegor! Du kommer både utmanas, utvecklas och vara framgångsrik – Skicka din ansökan till med CV och personligt brev så snart som möjligt. Intervjuer kommer att ske löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

25 april 2024
Sista ansökan:
12 oktober 2024
HR-specialist rekrytering, vikariat

Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. På huvudkontoret i Solna Business Park är vi ca 350 medarbetare och tillsammans arbetar vi för att stötta och utveckla myndigheten med ca 4000 medarbetare. Arbetsbeskrivning Nu söker vi HR-specialist med uppdrag att stötta i rekrytering av nya medarbetare och chefer till SiS huvudkontor, men också till våra institutioner runt om i landet. SiS är inne på en spännande utvecklingsresa där utvecklingsarbete med att stärka myndighetens kompetensförsörjning, där rekrytering utgör en viktig del. I den här tjänsten kommer du få möjlighet att arbeta med rekrytering och kandidatupplevelsen i vår myndighet.  Som HR-specialist inom rekrytering är du en viktig del i att försörja verksamheten med rätt kompetens för vårt samhällsviktiga uppdrag. Det innebär att du jobbar operativt och konsultativt tillsammans med rekryterande chefer och bidrar med dina kunskaper genom alla delar i rekryteringsprocessen. Kommunikation med kandidater kommer också att vara en viktig del av ditt uppdrag. Arbetet är i stor utsträckning självständigt, men du kommer att ha gott stöd av dina blivande kollegor på HR-avdelningen.  Kvalifikationer Vi söker dig som är van att ha många processer igång samtidigt och med god struktur. Du har ett stort intresse av, och goda kunskaper i, kompetensbaserad rekrytering. Du är också motiverad att dela med dig av dina kunskaper i organisationen. Eftersom en stor del av arbetet innebär samarbete med rekryterande chefer och kontakt med kandidater, är det viktigt att du är serviceinriktad och relationsskapande. Du behöver även ha en god förmåga att ta initiativ och att arbeta målfokuserat med ditt uppdrag. SiS värdeord för bemötande är respekt, omtanke, tydlighet, och givetvis delar du dem. Kort sagt är du en god ambassadör både för SiS och för en kvalitativ, kompetensbaserad rekryteringsprocess! Vi söker dig som har:  • akademisk utbildning, t.ex. beteendevetare eller personalvetare, alternativt motsvarande kunskaper som är relevanta för arbetet • erfarenhet av operativt och konsultativt arbete med rekrytering • erfarenhet av att ha många processer igång samtidigt Det är meriterande: • om du har erfarenhet av att arbeta med rekrytering inom offentlig verksamhet • om du har erfarenhet av att arbeta i rekryteringssystemet ReachMee Vi lägger också stor vikt vid dina personliga egenskaper. På SiS månar vi om ett gott medarbetarskap. Det innebär att du som medarbetare tar ansvar för ditt arbete, bidrar till utveckling och medverkar till ett gott samarbete. Läs mer om vårt medarbetarskap. Anställning: Anställningsform: Vikariat till och med 2025-02-28 Omfattning: Heltid Tillträde: Snarast möjligt Tjänsten har placeringsort i Solna. Resor förekommer inom ramen av tjänsten och då främst till våra institutioner runt om i landet. SiS erbjuder en hybrid arbetsmiljö fördelat mellan kontor och distansarbete. Ansökan Välkommen att registrera din ansökan med CV och personligt brev på svenska, i vårt rekryteringssystem senast 2024-05-19 Referensnummer: 2.9.1-3798-2024 Välkommen med din ansökan! SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen. Läs gärna mer om oss på https://www.stat-inst.se/jobba-hos-oss/

25 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Säljare till Europas största och häftigaste optikbutik -Mall of Scandina...

Nu söker vi nästa superstjärna till vår fantastiskt fina Mega Store i Mall of Scandinavia! Är du en teamspelare med stort engagemang och en fena på att leverera i säljdialogen? Bli en del av vårt härliga team i en av Synsams största butiker där pulsen är hög och dagarna flyger fram, fyllda av roliga kundmöten! När du kliver in genom dörrarna till Synsam Mega Store i Mall of Scandinavia möts du av tusentals bågar och solglasögon som glimmar i hyllorna. Varumärken som Gucci, Tom Ford och Bottega Veneta trängs med bästsäljare som närproducerade Jämtö. Här finns ett stort sortiment för att vi ska kunna hjälpa alla våra kunder att hitta just sina favoriter.I sommar bygger vi dessutom om lokalen och med vårt trollspö kommer vi förvandla butiken till den största och häftigaste butiken i hela Europa! Om rollen För oss är kunden alltid nummer 1 och som Style & Customer Advisor har du en av våra absolut viktigaste roller i att skapa den bästa upplevelsen för våra kunder. Vi vill att våra kunder ska få en WOW-upplevelse när de varit hos oss! Du kommer jobba med att hjälpa, inspirera och guida våra kunder till att göra de bästa köpen, bland annat genom vår populära abonnemangstjänst Lifestyle som har förändrat hela branschen. Det bästa? Du får göra det tillsammans med ett grymt team där vi hela tiden peppar, hjälper och har roligt ihop! Känner du igen dig i följande? Du sporras av högt satta mål och drivs av att uppnå resultat tillsammans med teamet – du kommer verkligen till din rätt när du får jobba med försäljning! Du är full av energi, tycker om ett högt tempo och har ett starkt engagemang i allt du gör. Du älskar att överträffa förväntningarna genom att ge bra service och sprida positiv stämning till kunder och kollegor. Du tar ansvar för din uppgift, vågar ta initiativ och tänka nytt - du ser det som ditt yttersta mål att guida kunden till det bästa köpet! På Synsam arbetar vi med den senaste teknologin och vi ser därför att du är en person som tycker att det är spännande och har lätt för att lära dig ny teknik. För oss är det inget krav att du har erfarenhet av vår bransch, men om du tidigare har lyckats bra med försäljning och/eller kundservice är det ett stort plus. Går du i gång när du läser detta? Kul! Då kan vi vara helt rätt för varandra! Funderar du fortfarande på om du ska söka? Hos oss på Synsam får du: Vi är ett branschledande företag med innovativa koncept och butiker i toppklass! Ett företag med höga ambitioner och stora utvecklingsmöjligheter – exempelvis genom löpande utbildningar i Synsam Academy och vårt interna ledarskapsprogram Synsams Framtida Ledare, som förbereder Style & Customer Advisors till framtida butikschefer. En trygg lön genom kollektivavtal och även möjlighet till bonus utifrån teamets prestation. Vill du ha mer ansvar och utvecklas i din karriär? Vi är stolta över att vara ett företag som tar vara på våra medarbetares talang! Du kan exempelvis bli ansvarig för B2B-försäljningen, Lifestyleabonnemanget eller bli Stilexpert, om du är intresserad av mode och trender. Utöver allt detta får du ta del av vårt fina sortiment till förmånliga priser! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag – så vänta inte! Ta chansen och bli en del av familjen i Synsam Mega Store Mall of Scandinavia

25 april 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024