BUTIKSCHEF - MALL OF SCANDINAVIA

Söker du efter en ny utmaning där du får möjlighet att utvecklas och vara med och direkt påverka Ur&Penns fortsatta framgång? Vill du jobba i ett familjärt företag där vi har kul på jobbet och peppar varandra? Perfekt! Då kanske det här är början på din Ur&Penn resa! OM TJÄNSTEN Som medarbetare på Ur&Penn arbetar du med både service och hantverk. Du arbetar med försäljning av klockor och smycken, samt med enklare reparationer av klockor, som tex batteribyten och korta armlänkar. Vi har ett högt tempo med kunden i fokus! En stor del av arbetsuppgiften handlar om att driva den dagliga försäljningen genom kundservice, merförsäljning och genom att arbeta aktivt med säljarna i butiken för att nå uppsatta mål.  Våra butikschefer har en ytterst central roll i vår organisation och är fullt ansvariga för kvaliteten i butiken. Givetvis finns det ett centralt kontaktnät med regionchefer, andra butikschefer, store support och HR som supporterar dig med det du behöver. Vi är ett bolag och vi hjälps åt! Som butikschef hos oss arbetar man även med att: • Anställa, leda och utveckla butiksmedarbetare.   • Säkerställa att Ur&Penns koncept efterföljs och vara ansvarig över inventering och kampanjer. • Styra och leda mot försäljnings- och timbudget samt ansvara för uppföljning. • Hantera schemaläggning, tidrapportering och attestering i tidrapporteringssystemet Quinyx. • Håltagning/piercing i öronen/näsan.  • Ansvarig över att butikens alla medarbetare tar del av ny och befintlig produktinformation, samt rutiner och utbildningar. Tjänsten är ett vikariat under ett år, på heltid (38,25h/v) med start omgående , med chans till förlängning! Placering: Mall Of Scandinavia, Solna. OM DIG Vi tror att du är en energisk lagspelare med ett stort driv, som älskar försäljning! Du är en trygg ledare med stor känsla av ägandeskap och du drivs av att arbeta med varierande arbetsuppgifter. Problemlösning faller sig naturligt för dig och du har en hög prestationsförmåga. Vi tror att du beskriver dig själv som ansvarsfull, initiativtagande och tävlingsinriktad! Är du också serviceinriktad med ett “customer first” mindset, så skulle vi kunna passa bra ihop! Hos oss är intern utveckling viktigt och vi hoppas att du vill utvecklas och växa inom Ur&Penn! GRUNDLÄGGANDE KRAV • Flytande svenska i tal och skrift.  • Har minst 3 års arbetslivserfarenhet, gärna från detaljhandeln. MERITERANDE • Tidigare arbetserfarenhet från Ur&Penn. • Tidigare arbetslivserfarenhet av liknande roll. • Tidigare har arbetat med schemaläggning systemet Quinyx. • Tidigare har erfarenhet av detaljhandelsavtalet. OM OSS Ur&Penn, med ca 120 butiker, är idag Skandinaviens ledande kedja inom klockor, smycken och modeaccessoarer! Ur&Penn är ett företag där samarbete står i fokus, och vi lever efter våra värdeord; glädje, tillit och vinnande attityd.  Som medarbetare hos oss blir du en kugge i det vi kallar för vår utökade familj! Vi erbjuder en fartfylld vardag i en organisation som är i ständig rörelse. Vår vision är att vara förstahandsvalet för alla som vill smycka och uttrycka sin personlighet med kvalitativa och prisvärda accessoarer.  VAD VI HAR ATT ERBJUDA      • En stor möjlighet att klättra inom företaget och en stor möjlighet till personlig utveckling.      • En positiv och familjär arbetsmiljö.      • Personalrabatt på våra varumärke. PROCESSEN Processen består av ett första urval. Sedan följer en digital och fysisk intervju samt kontroll av belastningsregister.  Intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan! Sista ansökningsdag är 2024-05-05 men tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot att höra från dig, vi ses på Ur&Penn!

25 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
BI Analyst

Om tjänsten Som BI Analyst har du en nyckelroll i vårt Sales Performance Management team som ansvarar för att förse våra säljkanaler och dess supportfunktioner med insikter kring prestation och utveckling. I grunden handlar det om att skapa och underhålla användarvänlig visualisering av data för att bättre förstå våra försäljningsresultat. Vi använder oss primärt av Microsoftplattformen och PowerBi. Utöver skapandet och underhållet av rapporter ansvarar rollen även för att summera insikter och sammanställa resultat till våra säljkanaler. Du kommer i rollen ha kontakt samt supportera våra säljkanaler för att säkerställa att de har rätt information för att styra och följa upp sina resultat. Rollen är verkligen en kritisk spelare i vår datadrivna verksamhet. Huvudsakliga ansvarsområden för rollen: ·       Vidareutveckling och underhåll av rapporteringen i PowerBi (Visualiseringar, measures, datamodellering) ·       Nära samarbete med säljkanaler för att säkerställa relevans i rapporteringen ·       Analysera resultat och sammanställa insikter till våra säljkanaler och supportfunktioner ·       Säkerställa en pålitlig och korrekt rapportering ·       Supportera användare kring rapportfrågor ·       Samarbete med centrala BI-team i syfte att vidareutveckla standarden på vår infrastruktur Vem är du? En person som gillar att arbeta i en organisation med högt tempo som gärna testar nya lösningar i en föränderlig miljö. Noggrannhet och en känsla för detaljer är fördelaktigt för att säkerställa kvalitet i rapporteringen. Du har en stark analytisk förmåga och kan ta analys till handling. Att sätta användaren i fokus är något du brinner för. Vi letar efter kandidater med erfarenhet från BI-utveckling. Erfarenhet från säljorganisationer är ett plus.  Kvalifikationer ·       Minst 2 års erfarenhet av analytiskt arbete (kvalitativt och kvantitativt) ·       Mycket goda kunskaper i PowerBi modellering, visualisering  ·       Goda kunskaper i PowerAutomate & PowerApps ·       Goda kunskaper i SQL och Office-paketet, i synnerhet Excel ·       Starka färdigheter i datavisualisering och god kommunikativ förmåga ·       Relevant akademisk bakgrund ·       Erfarenhet från SnowFlake är meriterande Kompetenser och erfarenheter: * Analytisk och god problemlösningsförmåga * Noggrann och gillar att leverera kvalitet * Uppskatta att arbeta i en föränderlig organisation med högt tempo * Tar initiativ hela vägen från analys till implementation * Van att arbeta självständigt  * Resultatorienterad och affärsdriven  * God samarbetsförmåga och en lagspelare Övrigt -       Placeringsort Stockholm -       Språk: Engelska och Svenska Om oss Verisure är en av de ledande aktörerna på larmmarknaden. Vi är ett internationellt tillväxtbolag som finns i 17 länder med över 5 miljoner kunder och 26 000 anställda. Vi levererar professionellt övervakade larm och en service i världsklass. Innovation är något vi brinner för och har varit den drivande innovatören på larmmarknaden i Europa och Sydamerika under lång tid. Vi är stolta över att få skydda det som betyder mest 24 timmar om dygnet 365 dagar om året. Bli en av oss du med!  Intervjuer kommer att ske löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Sista ansökningsdag är 2024-05-30. Har du frågor om tjänsten kontakta Albin Ålander eller Johan Lind. Head of Sales Structure Creation [email protected],  Director Field sales and Franchise [email protected]

25 april 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024
Jobb direkt efter studenten!

Tar dustudenten i år och känner dig redo för nya utmaningar? Vill du jobba på enarbetsplats med drivna kollegor där du får lära dig försäljning, med fokus på personlig utveckling? Då har du hittat rätt! Vi är på jakt efter fler talanger som vill påbörja en spännande karriär inom försäljning. Ingen erfarenhet krävs då vi erbjuder alla våra medarbetare en gedigen utbildning, både teoretiskt och praktiskt. Vi erbjuder: - En attraktiv lönemodell utan tak, med garantilön + höga provisioner - Kontor i centrala Stockholm, Östermalm - Sköna arbetstider förlagda kl. 09.00-18:00 mån-fre - Roliga och motiverande tävlingar - Stora utvecklingsmöjligheter inom vårt snabbt växande företag - En gedigen utbildning inom försäljning, kundbemötande och personlig utveckling. - En familjär företagskultur med stark teamkänsla. - En inspirerande, varierad och tävlingsinriktad arbetsmiljö. Vi söker dig som är: - Duktig på att bygga relationer - Utåtriktad med en stark tävlingsinstinkt - Lösningsorienterad och samarbetsvillig - Självständig och resultatinriktad - Bekväm med att ta kontakt över telefon - Vill jobba med försäljning och drivs av att utvecklas Tidigare arbete inom service eller butik är meriterande. Ansök nu för att påbörja din säljkarriär och uppnå din fulla potential tillsammans med oss.

25 april 2024
Sista ansökan:
2 maj 2024
Säkerhetsskyddsspecialist, Vattenfall Markets

Företagsbeskrivning Vattenfall är en av Europas största producenter och återförsäljare av el och värme. Våra huvudmarknader är Sverige, Tyskland, Nederländerna, Danmark och Storbritannien. Inom Vattenfallkoncernen finns cirka 21 000 anställda. Vi har elektrifierat industrier, levererat energi till bostäder och förvandlat tillvaron genom innovation i över hundra års tid. Vi vill nu möjliggöra en fossilfri framtid och vi driver på övergången till ett hållbart energisystem. Jobbeskrivning Vill du följa med oss på resan mot en fossilfri framtid? Nu söker Vattenfall AB, Business Area Markets Sverige en Säkerhetsskyddsspecialist som vill vara med och påverka morgondagens klimatsmarta samhälle och driva utvecklingen framåt. Det här är vi, dina nya kollegor Business Area Markets roll I Vattenfall handlar om att maximera värdet av portföljen av produktions-anläggningar och förbrukningen från våra kunder genom att planera, erbjuda olika former av kapacitet och styra anläggningarna optimalt samt proaktivt säkra priser och liknande. Vi är Vattenfalls kontaktyta mot energimarknaderna och handlar med elektricitet, utsläppsrätter, bränsle, frakter och ursprungsrätter. Vi är ca 500 personer som jobbar med den Europeiska marknaden och har kontor i Sverige, Tyskland, Nederländerna och Storbritannien Om rollen I din roll som Säkerhetsskyddsspecialist kommer du att arbeta med Säkerhetsskyddsfrågor i ett Security & Resilience-team inom affärsenheten Markets Sverige och även i samarbete med den internationella säkerhetsorganisationen för Customer & Solutions samt koncernfunktionen Corporate Security & Resilience, men de viktigaste aktiviteterna görs för affärsenheten Markets i Sverige. I ditt arbete som Säkerhetsskyddsspecialist kommer du att arbeta med säkerhetsfrågor vid våra anläggningar samt för vår personal. Vi skall skydda vår verksamhet och våra företagstillgångar från säkerhetsrisker och säkerhetsutmaningar idag och imorgon, och på så sätt skyddas också kunder, medarbetare, varumärke, information och fysiska tillgångar. Arbetsuppgifter Arbeta enligt Vattenfalls ledningssystem för säkerhetsfrågor, vilket innebär att följa och redovisa säkerhetsstrategin, säkerhetsprogram, mål och prioriteringar Implementera policys, standarder och effektiva processer inom ansvarsområdet Arbeta med säkerhetsfrågor kopplat till våra kontrollrum, IT system och för vår personal i enlighet med Vattenfalls riktlinjer. Säkerställa säkerhetsmedvetenhet i organisationen samt genomföra interna utbildningar Vara en del av affärsområdets säkerhetsorganisation Samarbeta tätt med övriga delar av Vattenfalls nationella och internationella säkerhetsorganisation. Inom säkerhetsskyddsarbetet ingår att säkerställa lagefterlevnad både internt och i avtal som vi har med externa parter. I verksamhetsskyddet igår bland annat lagefterlevnad, fysisk säkerhet, säkerheten för vår personal samt incidenthantering inklusive utredning. Kravspecifikation Utbildning inom säkerhetsfrågor och/eller säkerhetsskyddsfrågor Tidigare erfarenhet av strukturerat säkerhetsarbete inom större företag, myndigheter och organisationer Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift God kunskap om säkerhet kopplat till komplexa IT-system. Erfarenhet av känsliga ärenden och hur man hanterar dessa med stor integritet och respekt. Som person har du Hög grad av personlig mognad och trovärdighet, byggd på både yrkes- och livserfarenhet . Har lätt för att samarbeta med personer i hela vår organisation, då rollen innebär många olika kontaktytor, men också med externa intressenter Förmågan att arbeta i stora och komplexa organisationer vilket ställer krav på förmågan att tänka strategiskt och samtidigt uppnå ständiga förbättringar i verksamheten. En tydlighet i din kommunikation, både muntligt och skriftligt. I en perfekt värld är en ideal kandidat för den här rollen en sann teamspelare, en god kommunikatör som kan förklara komplexa säkerhetsfrågor och sätta fingret på tydliga åtgärder som verksamheten förstår och kan agera på. Du har god kunskap om lagar och förordningar och en förmåga att tolka och bedöma dem i vår verklighet. Du är trygg i dig själv och utmanar verksamheten på ett konstruktivt sätt samtidigt som du är duktigt på att följa upp och säkerställa att saker och ting blir gjorda. Ytterligare information Förutom att du får vara med och forma framtidens smarta energisamhälle erbjuder vi dig ett utvecklande och omväxlande arbete med många kontaktytor. För oss på Vattenfall är det viktigt att arbete och privatliv har en god balans, därför erbjuder vi flexibilitet i arbetet samt möjlighet till att arbeta hemifrån vid behov. Vi har även en hel del andra personalförmåner som exempelvis arbetstidsförkortning, förmånliga tjänstepensionsavtal, föräldraledighetstillägg med mera. Läs mer om våra förmåner här. Placeringsort Solna För mer information om tjänsten kontakta rekryterande chef Ulf Bernström, [email protected] och för rekryteringsprocessen rekryterare Peter Blixter, 072-237 32 02. Fackliga representanter, nås via Vattenfalls växel, 08 739 50 00: Lars Erik Näsman (Unionen) och Sven Gunnar Gremlin (Akademikerna). Välkommen med din ansökan senast 19/5 2024. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande. Vi tar endast emot ansökningar via vår webbplats. Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla medarbetare ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könstillhörighet, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsförutsättning. Läs mer om hur vi arbetar med mångfald och inkludering här. Att arbeta inom Vattenfall AB, BA Markets innebär att arbeta med samhällsviktig infrastruktur. Därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen.

25 april 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024
Redovisningsansvarig till SKB

Företagsbeskrivning Svensk Kärnbränslehantering AB, SKB, arbetar med ett av Sveriges största miljöskyddsprojekt. SKB:s uppdrag är att ta hand om allt radioaktivt avfall från de svenska kärnkraftverken. Det ska göras på ett säkert sätt för både människor och miljö. I dag är cirka 600 personer anställda på SKB. Vi har ett omfattande samarbete med experter och uppdragstagare utanför företaget. SKB:s huvudkontor är placerat i Arenastaden i Solna. Vi har även kontor i Oskarshamn och Forsmark/Östhammar, där vi har anläggningar och bedriver olika verksamheter inför byggandet av ett slutförvar för använt kärnbränsle. Jobbeskrivning Vill du arbeta med ett stort och viktigt uppdrag? Tillsammans ska vi på SKB bygga ett av världens första slutförvarssystem för använt kärnbränsle. Uppdraget är i stora delar ett pionjärarbete och innebär många komplexa utmaningar. Är du redo för ett stort och viktigt arbete som kommer att göra skillnad för människor och miljö under mycket lång tid framåt? SKB söker en driven och engagerad redovisningsansvarig med stor kunskap i Excel. Här kommer du att arbeta Enhet Ekonomi och verksamhetsstyrning ingår i avdelning Finans- och Affärsstöd där även enheter för IT, inköp, juridik och administration ingår. Enheten har bland annat till uppgift att koordinera frågor om finansiering, controlling, redovisning, ekonomisk uppföljning samt ekonomisk rapportering. Vad du kommer att göra Du kommer att ha ett övergripande ansvar för SKB och dess dotterbolags ekonomiska redovisning och rapportering (utfall, budget och prognos). I rollen som redovisningsansvarig kommer du att ha ett nära samarbete med såväl företagets controllerfunktion som med representanter från dotterbolag och delägare. Detta innebär bland annat att du kommer att vara kravställare gentemot den del på Vattenfall som hanterar redovisning centralt. Vi har även tänkt att du ska stödja arbetet med de långsiktiga kostnadsberäkningarna. Det svenska kärnavfallsprogrammet omfattar framtida kostnader på mer än 100 miljarder kronor. Det innebär beräkningar kopplat till stora datamängder. Därför är det värdefullt om du är en avancerad användare av Excel. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Ansvara för balans- och resultaträkning inklusive avstämningar, periodiseringar, reserveringar och analyser. Arbetsleda SKB:s redovisningsteam. Upprätta månadsbokslut och ansvara för fördelning av SKB:s finansiering. Vara delaktig vid upprättande av årsredovisning för SKB och dess dotterbolag. Ansvara för ekonomisk rapportering till Vattenfall per månad (utfall, prognos, budget) samt till SKB:s övriga delägare. Ansvara för att analysera SKB:s utfall, prognos och budget per månad. Kontinuerlig dialog med SKB:s revisorer. Vara sammanhållande för revisioner som genomförs av Riksgälden. Sammanställa och analysera betydande datamängder kopplat till långsiktiga kostnadsberäkningar. Stödja enheten samt övriga avdelningar, i frågor kring planering, styrning, uppföljning, redovisning och skatt. Kravspecifikation Vi söker dig som har akademisk examen inom ekonomi mångårig erfarenhet av att arbeta med redovisning goda kunskaper i SAP, PowerBI och Excel goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift För att lyckas i rollen är du strukturerad och du organiserar och planerar ditt arbete väl. Du har en god analysförmåga och är noggrann i ditt arbete. Du driver självständigt ditt arbete framåt och säkerställer leveranser i tid och med god kvalitet. Som person är du driven och engagerad. Du är kommunikativ och har lätt för att skapa goda relationer. Ytterligare information Varför ska du arbeta hos oss? Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en organisation med ett stort kunskapsdjup inom ett flertal vetenskapsområden. Vi har många nationella och internationella sakkunniga experter som gärna delar med sig av kunskaper och erfarenheter. Vårt uppdrag erbjuder varierande arbetsuppgifter från mindre analyser kopplade till driften av de kärntekniska anläggningarna till långsiktiga forskningsuppdrag med syfte att bygga och driva framtida slutförvar. Vi arbetar tillsammans för att uppnå ett tydligt och viktigt miljö- och samhällsmål. Eftersom SKB ingår i Vattenfallkoncernen finns goda karriärmöjligheter inom en stor dynamisk organisation. Våra medarbetare är avgörande för vår framgång. Det är viktigt att hela livet fungerar. Därför är vi måna om att våra medarbetare upplever en god balans mellan arbete och fritid. Det här är vi, dina framtida arbetskamrater På SKB träffar du människor med olika utbildning, olika förmågor och olika bakgrunder. Alla är olika, och det tycker vi är bra. Vi på SKB är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer öppet och framgångsrikt företag. Och genom att var och en har möjlighet att utveckla sig själv, utvecklas även vår verksamhet. Men på ett väsentligt sätt är vi alla lika. Det som enar oss, är att vi siktar mot ett tydligt mål: det att skapa trygghet för kommande generationer. På vår webbplats, www.skb.se, finns mer information om SKB och hur det är att arbeta hos oss. Vi ser fram emot att lära känna dig. Ytterligare information För mer information om tjänsten kontakta rekryterande chef Anna Cato, 070-459 00 68 För mer information om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig rekryterare, Anders Nielsen, 070-078 68 40 Fackliga företrädare är för Saco-SKB Marika Westman, 070-638 34 36, för Unionen Roger Ingvarsson, 070-618 83 45 och för Ledarna Per Carlsson, 070-325 09 15. Placeringsort: Solna eller Oskarshamn. Vattenfall och SKB är en del av Sveriges kritiska infrastruktur och vår verksamhet omfattas bland annat av regler om säkerhetsskydd, nukleär icke-spridning och exportkontroll. Därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Välkommen med din ansökan, personligt brev och CV senast den 22 maj 2024. Löpande urval förekommer så vänta inte med din ansökan. Vi ser fram emot din ansökan!

25 april 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024
Erfaren specialist, program- och projektstyrning

Företagsbeskrivning Vattenfall är en av Europas största producenter och återförsäljare av el och värme. Våra huvudmarknader är Sverige, Tyskland, Nederländerna, Danmark och Storbritannien. Inom Vattenfallkoncernen finns cirka 21 000 anställda. Vi har elektrifierat industrier, levererat energi till bostäder och förvandlat tillvaron genom innovation i över hundra års tid. Vi vill nu göra det möjligt att leva fossilfritt inom en generation och vi driver på övergången till ett hållbart energisystem. Jobbeskrivning Vill du vara med och påverka morgondagens klimatsmarta samhälle, skapa framtidens elnät och tillsammans med oss arbeta för fossilfrihet? I rollen som specialist inom projekt- och programstyrning kommer du att ingå i och tillhöra vårt projektkontor. Projektkontoret finns till för att skapa goda förutsättningar för effektiva projektgenomföranden, samt att stödja beslutsfattaren i förvaltning av den operativa investeringsportföljen. Du kommer i din roll att leda och driva vår verksamhetsutveckling av vår program- och projektstyrning tillsammans med verksamheten. Ansvara för förvaltning av Vattenfall Eldistributions tillämpning av koncernens sekventiella program- och projektstyrningsmodell, samt vägleda och ge stöd till organisationen med rutiner, instruktioner och mallar för program- och projektstyrning av anläggningsinvesteringsprojekt. Detta gör du med utgångspunkt från något av våra kontor i Solna, Luleå eller i Trollhättan. Om rollen Avdelningen består i dagsläget av åtta medarbetare men kommer att fortsätta växa under året. Vi finns representerade på våra kontor i Luleå, Solna och Trollhättan. Gruppen består helt av erfarna specialister och du kommer att ha två nära kollegor som redan arbetar inom detta område på avdelningen. I den här rollen rapporterar man till chefen för projektkontoret. I rollen finns det en förväntan om att man kan föredra området i sammanhang som beslutsmöten på både enhets- och avdelningsnivå. (Även bolagsnivå kan förekomma). Intressenterna finns främst inom vår investeringsverksamhet. Här inkluderas portfölj- program- och projektnivå. Men även bolagets och enhetens ledningsgrupper kommer att behöva stöd i utredningar och föredragningar av aktuella frågor på området. Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att handla om: Att leda verksamhetsutveckling för vår program- och projektstyrningsmetodik. Att förvalta enhetens användning av program- och projektstyrning. Att kvalitetssäkra och utveckla metodik för program- och projektstyrning. Ta rollen som enhetens operativa stöd för område program- och projektstyrning. Kravspecifikation Vi söker dig med lång erfarenhet av program- och projektledning inom vår eller närliggande bransch. Har du gedigen erfarenhet av riskhantering, verksamhetsutveckling, processutveckling är det också mycket meriterande. Vi ser att du har en relevant högskole- eller universitetsutbildning inom exempelvis elkraft men kan även ha en annan utbildning eller erfarenhet som bedöms likvärdig. Du talar och skriver såväl svenska som engelska obehindrat Som person söker vi dig som är uthållig och inte är räds svåra utmaningar. Du gillar att samarbeta med andra för att uppnå gemensamma mål, samt har förmågan att knyta an till olika grupper av människor. Utöver detta söker vi dig som på ett naturligt sätt bidrar till ett klimat där människor är motiverade att göra sitt bästa för att hjälpa organisationen att nå sina mål. Ytterligare information Vi erbjuder Förutom att du får vara med och forma framtidens smarta energisamhälle erbjuder vi dig ett utvecklande och omväxlande arbete med många kontaktytor. För oss på Vattenfall är det viktigt att arbete och privatliv har en god balans, därför erbjuder vi flexibilitet i arbetet samt möjlighet till att arbeta hemifrån vid behov. Vi har även en hel del andra personalförmåner som exempelvis arbetstidsförkortning, förmånliga tjänstepensionsavtal, föräldraledighetstillägg med mera. Läs mer om våra förmåner här. Placeringsort Solna, Luleå eller Trollhättan För mer information om själva tjänsten kontakta rekryterande chef Fredrik Brynielsson, [email protected] För frågor om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig rekryterare Renée Li, [email protected] Fackliga representanter för denna tjänst är Christian Ericsson, Ledarna, Ann Marie Sjöbohm, Akademikerna, Asim Nokic, Unionen, Ulf Tengman, SEKO. Samtliga nås via Vattenfalls växel 08-739 50 00. Välkommen med din ansökan senast den 15:e maj. Urval och intervjuer sker efter sista ansökningsdatum. Vi tar endast emot ansökningar via vår webbplats, dvs. inga ansökningshandlingar tas emot via e-post. Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla medarbetare ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könstillhörighet, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsförutsättning. Läs mer om hur vi arbetar med mångfald och inkludering här. Då säkerheten för Vattenfall och dess anställda är avgörande kommer vi innan varje anställning genomföra en ”pre-employment screening”. Dessa kontroller baseras på din roll som du kommer att fylla inom Vattenfall. Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi ser fram emot din ansökan!

25 april 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024
Erfaren tidsplanerare till Vattenfall Eldistribution AB

Företagsbeskrivning Vattenfall är en av Europas största producenter och återförsäljare av el och värme. Våra huvudmarknader är Sverige, Tyskland, Nederländerna, Danmark och Storbritannien. Inom Vattenfallkoncernen finns cirka 21 000 anställda. Vi har elektrifierat industrier, levererat energi till bostäder och förvandlat tillvaron genom innovation i över hundra års tid. Vi vill nu göra det möjligt att leva fossilfritt inom en generation och vi driver på övergången till ett hållbart energisystem. Jobbeskrivning Vill du arbeta med tid- och resursplanering hos Sveriges största nätoperatör? Vi investerar och reinvesterar i både lokal- och regionnät. Vi söker nu en tid- och resursplanerare. Som tid- och resursplanerare arbetar du för att stötta organisationen i att säkerställa projektens huvudtidplaner och resursplaner genom prognostisering, uppföljning och analys. Inom enheten Asset Investment arbetar vi med att planera, förprojektera, budgetera och genomföra beslutade anläggningsåtgärder avseende anläggningsinvesteringar och -reinvesteringar. Hos oss får du en unik möjlighet, med stort eget ansvar, att kunna jobba med såväl mindre investeringsprojekt som med mångmiljardbyggen. Alla projekt har sin komplexitet, sina utmaningar och sina intressenter. Genom våra affärer och i samverkan med andra kan vi, som en ledande beställare, också påverka branschen och utvecklingen av hållbara lösningar och smart infrastruktur. Du arbetar i en miljö som kännetecknas av en mix av bakgrunder, kunskaper och erfarenheter. Vi är öppna för nya idéer och perspektiv. Vi inspirerar varandra till bra prestationer. Du kommer att utgå från något av våra kontor i Trollhättan, Solna eller Luleå. I rollen som tidplanerare arbetar du med våra projekt i samtliga skeden, från tidiga skeden till projektering och följer dem in i byggnation och överlämning till anläggningsägaren. Du är ett stöd åt våra program och de investeringsprojekt som programmen bedriver, dvs. där den faktiska planeringen och uppföljningen genomförs. I dina arbetsuppgifter kommer det bland annat ingå att: Identifiera behov av och genomföra fördjupade tidsanalyser. Arbeta med riskidentifiering och genomföra riskanalyser. Visualisera och kommunicera tid- och resursplaner. Tillhandahålla beslutsunderlag till ledningen. Vidareutveckla och implementera arbetssätt. Samordnar avstämning av huvudtidplan och resursprognoser. Du tillhör vårt projektkontor och samarbetar främst med våra programledare och projektledare. Kravspecifikation Vi söker dig som: Har flera års erfarenhet av tid- och resursplanering eller produktionsplanering inom stora och komplexa projekt inom elnät, elproduktion, järnväg, väg, anläggning eller husbyggnad. Har ett stort intresse för IT och goda kunskaper i Excel och övriga Officepaket Det är meriterande om du Har arbetat med WBS (Work Breakdown Structure). Har goda kunskaper inom kalkylering. Har arbetat i SAP Som person söker vi dig som är uthållig och inte är räds svåra utmaningar. Du gillar att samarbeta med andra för att uppnå gemensamma mål, samt har förmågan att knyta an till olika grupper av människor. Utöver detta söker vi dig som på ett naturligt sätt bidrar till ett klimat där människor är motiverade att göra sitt bästa för att hjälpa organisationen att nå sina mål. Ytterligare information Förutom att du får vara med och forma framtidens smarta energisamhälle erbjuder vi dig ett utvecklande och omväxlande arbete med många kontaktytor. För oss på Vattenfall är det viktigt att arbete och privatliv har en god balans, därför erbjuder vi flexibilitet i arbetet samt möjlighet till att arbeta hemifrån vid behov. Vi har även en hel del andra personalförmåner som exempelvis arbetstidsförkortning, förmånliga tjänstepensionsavtal, föräldraledighetstillägg med mera. Läs mer om våra förmåner här. Placeringsort Trollhättan, Solna, Luleå För mer information om själva tjänsten kontakta rekryterande chef Fredrik Brynielsson, [email protected] För frågor om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig rekryterare Renée Li, [email protected] Fackliga representanter för denna tjänst är Christian Ericsson, Ledarna, Ann Marie Sjöbohm, Akademikerna, Asim Nokic, Unionen, Ulf Tengman, SEKO. Samtliga nås via Vattenfalls växel 08-739 50 00. Välkommen med din ansökan senast den 15:e maj. Urval och intervjuer sker efter sista ansökningsdatum. Vi tar endast emot ansökningar via vår webbplats, dvs. inga ansökningshandlingar tas emot via e-post. Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla medarbetare ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könstillhörighet, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsförutsättning. Läs mer om hur vi arbetar med mångfald och inkludering här. Då säkerheten för Vattenfall och dess anställda är avgörande kommer vi innan varje anställning genomföra en ”pre-employment screening”. Dessa kontroller baseras på din roll som du kommer att fylla inom Vattenfall. Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi ser fram emot din ansökan!

25 april 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024
Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning Vår kund och samarbetspartner centralt belägen i Hagastaden söker nu förstärkning i sitt ekonomiteam av en ekonomiassistent! De söker dig som har god kunskap inom yrkesrollen sett till leverantörsreskontra. Du har kanske jobbat extra på ekonomiavdelning under studierna? Eller så har du lång yrkeserfarenhet som ekonomiassistent på leverantörsreskontra och är tillgänglig att ta dig an ett nytt jobb? Urvalet för den här tjänsten sker löpande så om du är intresserad skicka in dina ansökningshandlingar redan idag! Som konsult hos oss på Randstad Finance får du inte bara konkurrenskraftig lön, generösa förmåner och kollektivavtalade villkor. Du får även fri tillgång till vårt omfattande utbud av kompetensutvecklande utbildningar inom system, språk och ekonomi. Såsom bokslut, Excel för ekonomer, SAP, IFRS, koncernredovisning och många fler. För dig som senior specialist som vill spetsa till dina personliga färdigheter finns det möjlighet att gå vårt soft skills program. Detta för att du som person ska vara så attraktiv som möjligt på arbetsmarknaden.  Vi vill vara en coachande karriärpartner för våra anställda, både gällande framtida uppdrag och färdigheter. Med ett tätt samarbete med din konsultchef får du kontinuerlig stöttning i hur dina kompetenser kan vässas ytterligare. I vår rekryteringsprocess kommer du genomföra ett färdighetstest, som är kopplat till den erfarenhet och kunskap du har inom ekonomi, för att sedan kunna matcha dig med rätt uppdrag och företag.  För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Ansvarsområden ankomstregistrera fakturor verifiera fakturor och säkerställa att fakturakraven uppnås rätta fakturafel supportera leverantörer i fakturafrågor hantera påminnelser och inkasso supportera verksamheten över telefon och mail registrera och administrera leverantörer på sikt kan rollen omfatta att även finalboka fakturor och lägga upp kunder Kvalifikationer För att axla den här rollen väl ska du ha yrkeserfarenhet inom rollen som ekonomiassistent. Du är framåt, nyfiken och lyhörd. Samtidigt trivs du med delvis repetitivt arbete och du brinner för att ge god personlig service. Du är trygg i din yrkesroll och har samlad erfarenhet för att veta vilka uppgifter som ligger inom ditt gränssnitt och vad som skickas vidare till andra avdelningar. Rollen kräver att du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift. Rollen är tilltänkt att starta omgående och inleds med en individanpassad introduktion för att göra dig självgående på ett par månader. Vår kund och samarbetspartner erbjuder en flexibilitet där medarbetarna förväntas vara på plats på kontoret två dagar i veckan. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

25 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Solution Architect Pre Sales (R-14631)

Why We Work at Dun & Bradstreet Dun & Bradstreet unlocks the power of data through analytics, creating a better tomorrow. Each day, we are finding new ways to strengthen our award-winning culture and accelerate creativity, innovation and growth. Our 6,500+ global team members are passionate about what we do. We are dedicated to helping clients turn uncertainty into confidence, risk into opportunity and potential into prosperity. Bold and diverse thinkers are always welcome. Come join us! Learn more at dnb.com/careers. We are looking for a Solution Architect Pre Sales to join our Business Advisory organization! The main objective is to be the industry- and subject matter expert within the finance, credit information areas of Dun and Bradstreet’s portfolio. You will engage external clients and sales colleagues seeking in establishing the business need/challenge and lead the solution definition process. About the role: In this role you specialize in working with potential clients during the pre-sales process. You work in close collaboration with our colleagues in Northern Europe. Your primary role is to understand the customers needs and requirements and then design technical solutions that align with those needs. You will work closely with the sales team to identify customer needs and develop strategic solutions. You will conduct product demonstrations and presentations to showcase the capabilities of our solutions. In this role you will also: Collaborate with internal teams to design and architect custom solutions that meet customer requirements. Prepare and deliver proposals, RFP responses, and other technical documentation. Serve as a technical advisor to customers, questions and concerns throughout the sales process. Stay up-to-date on industry trends to maintain a competitive edge. Attend customer meetings. Presenting a POC (proof of concept). Producing a Solution Design Document. Liaising with cross-functional organizations (GTM, Product, Data, Technical Implementation, International Peers) to complete the technical presale engagement. This role will initially focus on accounts and cases within the migration/upgrade program, where customers are set to move from one platform/product to another. During Solution Definition, the Solution Architect leads the technical design effort to define the D&B solution that addresses the customer’s requirements with the best fit to their technical environment. Key Responsibilities Utilize your strategic and critical thinking abilities to investigate, and fulfill a business case requirement using a single DnB solution or a combination of products. Apply technical expertise to define and position D&B solutions with business and technical teams at customers. Creatively design solutions, including advanced solutions, that leverage new and legacy products and APIs to integrate D&B content/capabilities within complex customer and third-party applications. Engage closely with customers to discover business and technical requirements as necessary to formulate optimal solutions. Technically sell the solution through presentation/demonstration/illustration. Deliver formal artifacts to document the solution -- Solution Design Document, Work Breakdown Structure, Statement of Work – ensuring clear communication on the solution and customer responsibilities. Following customer acceptance of the solution, manage transition of the solution to the implementation team, including transition meeting and delivery/review of artifacts. You have: Strong problem-solving abilities and a customer-focused mindset. Proven experience in presales, technical implementation or solution architecture pre sales roles is a plus. A true team player spirit! Ability to thrive in a fast-paced environment and manage multiple projects simultaneously. Strong presentation skills to collaborate with the Sales team & lead customers to a successful outcome. You have the ability to articulate complex technical concepts to non-technical stakeholders. Domain knowledge in the areas of Credit and Finance. Work experience in one or more of these areas Hi-Tech, Financial Services, Telecommunications, Insurance, Professional Services, Retail and Conglomerate companies. Benefits: Attractive social benefits (including company pension) and various benefits 30 days of vacation, plus "unsick day" and "Volunteer Days & XL days" Subject-specific and cross-discipline development opportunities: Access to international training and development programs The right tools for success (iPhone, laptop, etc.) Fun, joy and trust within a team that is very engaged and want to make a difference together All Dun & Bradstreet job postings can be found at https://www.dnb.com/about-us/careers-and-people/joblistings.html and https://jobs.lever.co/dnb. Official communication from Dun & Bradstreet will come from an email address ending in @dnb.com.

25 april 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024
Receptionist

Arbetsbeskrivning Som butikssäljare hos Aktiv Ortopedteknik kommer du vägleda kunder att hitta rätt produkter i deras sortiment. Du kommer även att arbeta med kassahantering, inköp och lagerhållning. I receptionsdelen av arbetet kommer du bemanna växeln och ta emot alla inkommande samtal samt arbeta administrativt med remisshantering, tidsbokning och fakturering. Periodvis är det hög arbetsbelastning som kräver att du kan och tycker det är roligt att hantera många arbetsuppgifter samtidigt med bibehållen service och kvalitet. Ansvarsområden Kassahantering Inköp av varor Inkommande & utgående mail och samtal Tidsbokning Fakturering Kvalifikationer För att lyckas i rollen är du serviceinriktad och sätter alltid kunden i fokus. Du brinner för försäljning och administration och har en stark drivkraft i det arbete du utför. Som person är du ordningsam och kan strukturera ditt arbete även under hög arbetsbelastning. Du är flexibel och positiv till förändringar samt gillar att ta egna initiativ. Du är en lagspelare som trivs med att arbeta i grupp. Meriterande om du jobbat i butik tidigare samt har ett intresse för friskvård och hälsa. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

25 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024