Händiga Veteraner till Veterankraft! Är du händig och gillar att arbeta praktiskt med att skapa och förbättra miljöer? Vi söker händiga medarbetare till hantverkstjänster inom exempelvis el, snickeri, måleri, VVS och liknande områden! Här får du möjligheten att arbeta med varierande uppgifter som bidrar till att förverkliga kunders visioner och hålla våra projekt i toppskick. Om du har en känsla för detaljer, uppskattar att arbeta med händerna och trivs med fysiskt arbete – då är det här jobbet för dig! Om oss Veterankraft är ett av Sveriges främsta auktoriserade bemanningsföretag och den största leverantören av hushållsnära tjänster och företagstjänster. Med verksamhet på cirka 40 orter, från Luleå i norr till Trelleborg i söder, erbjuder vi våra kunder hjälp i vardagen med trygghet, kvalitet och personlighet i fokus. Varje år underlättar vi tillvaron för tusentals hushåll och företag genom våra skräddarsydda tjänster och engagerade medarbetare. Varje dag ser vi hur våra Veteraner gör skillnad hos tusentals kunder genom sitt arbete och sina insatser. Din roll I denna roll får du möjlighet att arbeta med praktiska och hantverksrelaterade uppgifter. Du kan exempelvis få bygga, montera eller måla – både inomhus och utomhus. Du skulle också kunna få arbeta med att installera, underhålla och reparera system för vatten, värme och avlopp. Har du istället erfarenhet som elektriker kan du få arbeta med att exempelvis dra el, installera belysning och felsöka elinstallationer i olika typer av fastigheter. Oavsett inriktning innebär rollen ett varierat och praktiskt arbete där du får använda dina händer, ditt kunnande och din problemlösningsförmåga i vardagen. Rollen är perfekt för dig som är händig och har erfarenhet av praktiska projekt, kanske har du tidigare byggt ditt eget hus, renoverat hem eller arbetat professionellt som snickare, målare eller liknande. Vi söker även dig som är allmänhändig och trivs med att variera dina arbetsuppgifter och kan ta dig an både stora och små projekt med engagemang och noggrannhet. Då kan du få uppdrag såsom att sätta upp gardinstänger eller montera skåp. Tjänsten är en timanställning där du själv bestämmer hur mycket du vill jobba. Din profil Tjänsten passar bra för dig som är pensionär och vill jobba extra. Flytande svenska i tal och skrift Meriterande med erfarenhet av snickeribranschen Meriterande med erfarenhet av måleribranschen Meriterande med körkort + egen bil Ansökan Låter detta som en tjänst för dig? Välkommen med din ansökan idag! Har du några frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, vänligen kontakta [email protected].
Vi söker nu engagerad personal inom social omsorg och seniorstöd i Stenungsund som vill använda sin kompetens för att göra skillnad i människors vardag. Hos Veterankraft får du möjlighet att arbeta med varierande uppdrag där omsorg, trygghet och kundnöjdhet alltid står i fokus. Du kommer att ge stöd till seniorer och personer i behov av hjälp med vardagliga sysslor, vilket kan innebära allt från praktisk hjälp som inköp och matlagning till sällskap och promenader. Oavsett uppdragets storlek är du alltid en viktig del i att skapa en trygg och värdefull vardag för våra kunder. Om du har tidigare erfarenhet inom vården, exempelvis som undersköterska eller sjuksköterska, och trivs med att arbeta både självständigt och i team, då kommer du att trivas hos oss. Vi söker dig som är en trygg, omtänksam och ansvarstagande person som alltid strävar efter att ge högsta kvalitet på det stöd och den omsorg du erbjuder. Tillsammans med dina kollegor kommer du att bidra till att skapa en miljö där varje kund känner sig sedd och uppskattad, och där ditt arbete gör en verklig skillnad i deras liv. Om oss Veterankraft är ett av Sveriges största bemanningsföretag och den ledande leverantören av hushållsnära tjänster och företagstjänster. Vi finns på cirka 40 orter från Luleå i norr till Trelleborg i söder och erbjuder skräddarsydda tjänster som gör livet enklare och tryggare för våra kunder. Våra engagerade och kompetenta medarbetare gör varje dag skillnad genom sitt arbete och sina insatser, och vi söker nu nya medarbetare som vill vara en del av detta viktiga arbete. Din roll Som personal inom social omsorg och seniorstöd hos oss kommer du att arbeta med att ge stöd och omsorg åt seniorer och andra personer i behov av hjälp i vardagen. Dina arbetsuppgifter kan variera, men vanligtvis innebär det att ge praktisk hjälp med bland annat inköp, städning, matlagning och ledsagning till olika aktiviteter eller läkarbesök. Ditt arbete kommer att bidra till att våra kunder känner sig trygga och värdefulla, och du blir en viktig del i att skapa en positiv och stödjande miljö. Du kommer både att arbeta självständigt och i samarbete med dina kollegor för att säkerställa att kundernas behov möts på bästa sätt. Tjänsten är en timanställning där du själv bestämmer hur mycket du vill jobba. Din profil Tjänsten passar bra för dig som är pensionär och vill jobba extra. Stort engagemang för att hjälpa andra och en genuin vilja att göra skillnad Hög social kompetens och känsla för ansvar och vilja att leverera omsorg Flytande svenska i tal och skrift Meriterande med tidigare erfarenhet inom vården, som undersköterska eller sjuksköterska Ansökan Hos Veterankraft får du inte bara en möjlighet att bidra med din erfarenhet och kompetens – du blir också en del av ett team som värdesätter gemenskap, kvalitet och omtanke. Vi erbjuder dig möjlighet till flexibla arbetstider och ser till att du får den utbildning och det stöd du behöver för att fortsätta utvecklas inom ditt område. Om detta låter som något för dig och du vill vara med och göra skillnad i människors liv, ser vi fram emot din ansökan. Har du några frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, tveka inte att kontakta [email protected].
Trädgårdsarbetare till Veterankraft! Älskar du att arbeta utomhus och skapa vackra, välskötta miljöer? Vi söker engagerade trädgårdsarbetare till Stenungsund som vill bli en del av vårt team! Här får du chansen att arbeta med varierande uppgifter som bidrar till att hålla våra trädgårdar och grönytor i toppskick. Om du har gröna fingrar, en känsla för detaljer och trivs med fysiskt arbete i friska luften – då är det här jobbet för dig! Om oss Veterankraft är ett av Sveriges främsta auktoriserade bemanningsföretag och den största leverantören av hushållsnära tjänster och företagstjänster. Med verksamhet på cirka 40 orter, från Luleå i norr till Trelleborg i söder, erbjuder vi våra kunder hjälp i vardagen med trygghet, kvalitet och personlighet i fokus. Varje år underlättar vi tillvaron för tusentals hushåll och företag genom våra skräddarsydda tjänster och engagerade medarbetare. Varje dag ser vi hur våra Veteraner gör skillnad hos tusentals kunder genom sitt arbete och sina insatser. Din roll I rollen som trädgårdsarbetare kommer du att utföra en mängd olika trädgårdsuppgifter hos våra kunder, som kan vara både privatpersoner och bostadsrättsföreningar. Du kommer att vara en del av ett engagerat team där ni ser ni till att varje uppdrag utförs enligt kundens specifika skötselplan och att resultatet lever upp till deras förväntningar. Genom att arbeta nära både kunder och kollegor bidrar du till att skapa välskötta och inbjudande utemiljöer, där noggrannhet och serviceanda är i fokus. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat: Gräsklippning Ogräsrensning Beskärning och träd och häck Plantering Du kommer att arbeta med både återkommande- och engångsuppdrag. Tjänsten är en timanställning vilket innebär att du arbetar när du vill och har möjlighet. Din profil Tjänsten passar bra för dig som är pensionär och vill jobba extra. Flytande svenska i tal och skrift Meriterande med erfarenhet av fruktträdsbeskärning samt häckbeskärning Meriterande med motorsågskörkort A+B och röjsågskörkort Meriterande med erfarenhet av maskinunderhåll förträdgårdsmaskiner Meriterande med erfarenhet/grönt kort i beskärning Meriterande med körkort, egen bil + släpvagn En självklarhet är att du trivs utomhus och att jobba i alla väder. Du är inte rädd för att hugga i och lägger gärna ner extra energi och tid där det behövs. Ansökan Låter detta som en tjänst för dig? Välkommen med din ansökan idag! Har du några frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, vänligen kontakta [email protected].
Vill du använda din erfarenhet av städning för att hjälpa våra kunder att skapa trivsamma och välstädade hem? Vi söker nu engagerade hemstädare och stor- och flyttstädare till Stenungsund som vill arbeta med varierande uppdrag där kvalitet och kundnöjdhet alltid står i fokus. Hos oss får du möjlighet att utföra både hemstädning, storstädning och flyttstädning med stöd av ett engagerat team. Om du är noggrann, serviceinriktad och trivs med att leverera professionella resultat, då är detta jobbet för dig! Om oss Veterankraft är ett av Sveriges främsta auktoriserade bemanningsföretag och den största leverantören av hushållsnära tjänster och företagstjänster. Med verksamhet på cirka 40 orter, från Luleå i norr till Trelleborg i söder, erbjuder vi våra kunder hjälp i vardagen med trygghet, kvalitet och personlighet i fokus. Varje år underlättar vi tillvaron för tusentals hushåll och företag genom våra skräddarsydda tjänster och engagerade medarbetare. Varje dag ser vi hur våra Veteraner gör skillnad hos tusentals kunder genom sitt arbete och sina insatser. Din roll Som hemstädare eller flyttstädare hos oss kommer du att utföra professionell städning i både hem och vid flyttar, med fokus på att säkerställa att kunderna får den bästa möjliga upplevelsen. Du arbetar noggrant och uppmärksammar detaljer för att leverera ett resultat av högsta kvalitet. Rollen innebär både självständigt arbete och samarbete med andra för att möta kundernas behov och önskemål. Vi söker dig som är organiserad, lösningsorienterad och har en stark drivkraft att alltid leverera på toppnivå. Tjänsten är en timanställning där du själv väljer hur mycket du kan arbeta. Din profil Tjänsten passar bra för dig som är pensionär och vill jobba extra. Flytande svenska eller engelska i tal och skrift Meriterande med tidigare erfarenhet inom städbranschen Meriterande med körkort + egen bil Ansökan Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Har du några frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, vänligen kontakta [email protected].
Ansvarig Butikssäljare Skog & Trädgård Är du passionerad för naturen och trädgårdsskötsel? Vi söker en entusiastisk butikssäljare som vill vara en del av vårt team! Orust Motor är en ledande leverantör av skog och trädgårdsprodukter. Vi erbjuder ett brett sortiment av kvalitetsprodukter och tjänster för både amatörer och professionella. Bolaget Orust Motor med dotterbolag EBO Hydraul och Mera Maskin är en entreprenörsdriven koncern med framåtanda inom områdena: - Försäljning samt service av maskiner till konsument och professionellt bruk inom skog, trädgård, park, entreprenad och jordbruk. - Auktoriserad service och skadeverkstad för bil däribland Volkswagen m.fl. Vi sysselsätter ca 60 medarbetare på 4 anläggningar. Generellt letar vi alltid efter att utöka vår verksamhet med medarbetare som är måna om att göra sitt bästa, är drivna i sin del av verksamheten och bidrar med sig själv till att skapa glädje, driv och lösningar inom bolaget och gentemot våra kunder. Generell beskrivning Som butikssäljare inom skog och trädgårdsprodukter kommer du att spela en viktig roll i vårt team och bidra till att skapa en positiv och inspirerande kundupplevelse. I rollen som butikssäljare kommer du att ha en central roll i att säkerställa ett effektivt flöde i butiken och verkstäderna, samt hantera lager och fakturering. Arbetsuppgifter - Ge utmärkt service och råd till kunder om produkter och tjänster. - Arrangera och exponera produkter på ett tilltalande sätt i butiken. - Aktivt sälja produkter och nå försäljningsmål. I- Hjälpa till med lagerkontroll och inventering av produkter. - Lägga order och hantera inkommande beställningar och se till att hyllor är välfyllda. - Hantera garantier och reklamationer. Profil För att trivas och vara framgångsrik i denna roll så tror vi att du: - Är en serviceminded person med framåtanda som löser våra interna samt externa kunders behov. - Att du har tidigare erfarenhet av försäljning eller kundservice, gärna inom trädgårds- eller skogsprodukter. - Förmåga att kommunicera tydligt och effektivt med kunder och kollegor. - Förmåga att hålla ordning och struktur i både lager och försäljningsmiljö. - Snabbt kunna identifiera och lösa eventuella problem som kan uppstå i butiken eller verkstäderna. - Förmåga att arbeta som en del av ett team och bidra till en positiv arbetsmiljö. - Du tar ägande och ansvar för dina arbetsuppgifter och ser till att de utförs noggrant och effektivt. Du är medveten om vikten av att upprätthålla goda rutiner, både i lagerhanteringen och i kundservice. Du förstår att ditt arbete har en direkt påverkan på kundernas upplevelse och företagets framgång, och du agerar alltid med integritet och pålitlighet. - Trivs med att jobba i det mindre entreprenörsföretaget. Vi värdesätter din personlighet och framåtanda högre än dina erfarenheter! Meriterande - Erfarenhet från liknande roller inom försäljning eller kundservice. - Erfarenhet av att nå försäljningsmål och arbeta med olika försäljningsstrategier. - Förmåga att använda kassasystem och annan teknisk utrustning effektivt, samt erfarenhet av fakturering och betalningshantering. Är du intresserad? Om detta känns intressant för dig eller om du tror att någon i din bekantskapskrets kanske kan vara intresserad av tjänsten så får du gärna kontakta Angela Relfsson 0304-79 96 49/ [email protected] för frågor. Välkommen med din ansökan till [email protected] med personligt brev och CV. Intervjuer sker löpande.
Job Description Frost Unmanned AB develops next-generation unmanned systems—USVs (Unmanned Surface Vehicles) and UAVs (Unmanned Aerial Vehicles)—for modern defense applications. Our vision is to deliver a complete unmanned capability through a network-centric command system. We’re a highly innovative team with a proven track record in high-tech ventures and the defense sector. We’re now seeking a self-driven Business Developer / Sales Lead to bring our solutions to market and build our sales function from the ground up. You’ll play a key role in driving our growth in Sweden, Finland, the Baltics, Poland, and selected NATO countries. Your Responsibilities Drive the entire sales process—from prospecting to negotiation and closing deals. Build and nurture relationships with defense forces, authorities, and decision-makers, primarily in Sweden, but also in Finland, the Baltics, and Poland. Identify new business opportunities and establish a sales pipeline in selected NATO countries. Lead tender processes, manage proposals, and participate in demonstrations and tests. Collaborate with our team to shape business strategy and develop tailored customer solutions. Qualifications Proven experience in sales to the defense sector, preferably with systems or platforms. Ability to independently execute complex deals in a defense context. Strong relationships with the Swedish Armed Forces or defense-related stakeholders (highly desirable). Experience with defense exports and international deals is a plus. Good technical understanding of sensors, communication, and unmanned systems. Fluency in Swedish and English, both spoken and written. Personal Qualities Results-driven, independent, and business-minded. Thrives in an entrepreneurial environment while taking full responsibility. A closer who gets deals done, not just builds relationships. High integrity, self-confident, and understands the importance of trust in defense contexts. Employment Conditions Workplace: On-site in Stenungsund (Gothenburg, Sweden)—no hybrid or remote options, except when traveling to meet with customers, attend demonstrations, tests, or business development activities across the Nordic, Baltic, and NATO regions. Salary: Competitive fixed salary based on experience, plus performance-based variable compensation (significant earning potential for high performers). Benefits: Opportunity to join future incentive programs (e.g., stock options) as the company grows. Working Hours: Full-time, with travel required across the Nordic, Baltic, and NATO regions. Start Date: By agreement. Application Instructions Ready to help build the next Swedish defense success with global potential? Apply directly through Platsbanken by submitting your CV and a cover letter. Alternatively, you can apply or learn more via our LinkedIn job post: https://www.linkedin.com/jobs/view/4191762205/. Interviews are ongoing, so apply as soon as possible. For questions, contact us at [email protected]. Application Deadline June 30, 2025 Contact Information Frost Unmanned AB Email: [email protected]
Om Tjänsten Du ansvarar för ett geografiskt område och får till dig uppdragen löpande. Varje uppdrag innehåller uppgifter om vem som eftersökts, både privatpersoner och företag. Ditt arbete innebär att aktivt försöka komma i kontakt med personen och överlämna handlingen mot kvittens. Det görs vanligen genom att söka på folkbokföringsadress, arbetsplats eller på andra sätt hitta sökvägar. Arbetet utförs med fördel på kvällar och helger. Det är ett fritt och rörligt arbete med mycket eget ansvar. All rapportering sker till oss via vårt webbaserade datasystem och vi på kontoret finns tillgängliga dagtid för att svara på frågor. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och dina värderingar. Om Aktiv Delgivning Aktiv Delgivning är ett renodlat delgivningsbolag med närmare 25 års branscherfarenhet och är auktoriserat av Länsstyrelsen. Verksamheten bedrivs från vårt kontor i centrala Göteborg. Aktiv Delgivning har uppdrag i hela Sverige och samarbetar med ca 130 delgivare. Vem är du? Du har ett klanderfritt förflutet. Det är ett krav då din lämplighet prövas hos Länsstyrelsen. Du är lugn, stabil och har lätt för att möta nya människor. Det är viktigt att du är ansvarstagande eftersom du arbetar mycket på egen hand. Du är lösningsorienterad och bra på att uppnå resultat. Krav och erfarenheter Körkort B och tillgång till egen bil Gymnasieexamen Du ska behärska svenska språket i tal och skrift, andra språk är meriterande. Har du tidigare erfarenhet från delgivning- eller inkassobranschen ser vi det som meriterande. Arbetstider Som delgivare hos Aktiv Delgivning arbetar du på uppdrag. Betalning sker månadsvis efter presterat resultat. Välkommen med din ansökan! Har du frågor? Kontakta oss på [email protected]
Är du en driven och nyfiken automationsingenjör som är intresserad av nya utmaningar? Är du en erfaren och duktig på SCADA? Vill du också arbeta i en organisation med en stabil grund och en stark utveckling och sammanhållning? Då kan det vara dig vi söker! Du kommer att tillhöra en större koncern med varumärken såsom Actemium, Emil Lundgren, Eitech Electro och INAC som erbjuder tjänster inom elteknik och automation. Hos oss blir du en del av ett härligt gäng och samtidigt får du tillgång till vårt världsomspännande nätverk där säkerhet, ansvaroch en vilja att delakunskap och kompetensstår i fokus. Din roll Som automationsingenjör kommer du att utgå från vårt kontor i Stenungsund eller Göteborg. Vi är en agil affärsenhet inom Actemium med kärnkompetens inom automation och industriell teknik som utför skräddarsydda automationslösningar för bland annat infrastrukturprojekt med samhällsviktiga funktioner. Nu söker vi dig som är erfaren och intresserad av att arbeta med SCADA. Som automationsingenjör arbetar du agilt i våra olika projekt med programmering. Vår affärsenhet Actemium Industry Stenungsund består av 75 medarbetare där du ingår i avdelning Automation som består av 20 medarbetare i olika åldrar. Vi söker dig som vill utvecklas i din yrkesroll och skaffa dig fördjupade kunskaper inom främst SCADA men även styrsystem. Hos oss lär vi mycket av varandra genom att jobba tätt tillsammans och utbyta erfarenhet och kunskap. För att trivas i rollen behöver du därför vara nyfiken, ödmjuk, ha en vilja att utvecklas samt ta initiativ som tar dig och avdelningen framåt. Vem är du? För oss är din inställning och potential minst lika viktig som din kunskap och erfarenhet. Vi tror att du har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot automation, alternativt likvärdig erfarenhet och kunskap. Vi ser att du minst har ett par års relevant teknisk arbetslivserfarenhet, gärna i en liknande roll. Krav: Erfarenhet från aktivt arbete med programmering av SCADA-system som PCS 7, WinCC OA, iFix eller Plant SCADA (Citect). B-körkort Meriterande: Erfarenhet av programmering av industriella styrsystem Nätverkskunskap Databaskunskap Programmering i högnivåspråk Vad erbjuder vi? Tillsammans med dina kollegor erbjuder vi dig möjlighet att utvecklas i din yrkesroll, vara med i spännande projekt och skaffa dig fördjupade kunskaper inom automationsområdet. Vi är ett företag med medarbetaren i fokus och vi lägger stor vikt på en god och säker arbetsmiljö samt trevliga personalaktiviteter. Vi erbjuder utvecklingsmöjligheter, regelbundna utbildningar och en stark gemenskap. Då vi ingår i Vinci Energies globala koncern finns det stora möjligheter att nätverka och utvecklas i olika riktningar. Vi hoppas att just DU vill berika vår grupp med dina kunskaper och erfarenheter. Vid frågor Kontakta avdelningschef Tomas Taglind, tfn 070 416 68 11. Samtal och mail från externa rekryterings- och bemanningsföretag undanbedes. Välkommen med din ansökan! Sitter du på mobilen? Du vet väl att du enkelt kan påbörja din ansökan från mobilen och komplettera din ansökan i ett senare skede. Om Actemium Vi vägleder våra kunder i deras utveckling för en bättre värld – på ett hållbart, säkert och effektivt sätt. Vi vill hjälpa våra kunder att förbättra sina konkurrensfördelar genom att optimera deras anläggningars prestanda och processer. Vi är ett av Sveriges största varumärken inom elteknik med tjänster inom design, installation samt service och underhåll. Vårt nätverk består av 400 affärsenheter som är 100% dedikerade till industrin. Dessa affärsenheter finns i 40 länder runt om i världen och vanligtvis nära våra kunder.
Diakrit söker nu efter kreativa fotografer med hög serviceanda, som vill bli en del av vårt internationella fotografnätverk. Varför Diakrit? Som frilansfotograf hos Diakrit får du möjlighet att fokusera på det du älskar - att ta snygga bilder och träffa människor! Det andra tar vi hand om. Vår flexibla arbetsmodell ger dig friheten att styra över din vardag, samtidigt som du ges möjlighet att utveckla dina färdigheter inom foto, panorama, drönare och video. Du behöver inte själv sälja in dina uppdrag, utan det sköter vårt drivna säljteam. Vår Customer Solutions tar god hand om våra fotografer och kunder i det dagliga arbetet och vårt duktiga in-house redigeringsteam ser till att slutresultatet håller högsta kvalitet. Du har dessutom alltid stöd i ditt arbete från din regionansvariga fotochef. Med hjälp av vår onlinekalender styr du enkelt din tillgänglighet och vi arbetar för att ge dig en så effektiv vardag som möjligt. Är det dig vi söker? Vi söker dig som jobbar som fotograf, eller har fotografutbildning, och har ett skarpt öga både vad gäller ljus och komposition. Du behöver vara genuint intresserad av människor och hålla en hög servicenivå. Har du dessutom ett intresse för hem och inredning och kan lyfta fram det unika i varje bostad så kan vi vara en perfect match för varandra. För att arbeta som frilansfotograf på Diakrit behöver du följande: Kamerahus (systemkamera, helst fullformat) Vidvinkelzoomobjektiv Normalobjektiv eller zoom (t.ex 24-70mm) Stabilt stativ Extern vridbar blixt Körkort och tillgång till bil F-skatt Om Diakrit: Diakrit är världsledande inom fototjänster, digitala plattformar och innovativa produkter för att marknadsföra bostäder online. Vi har hjälpt fotografer att bygga en stabil fotokarriär sedan 2009. Idag har vi över 400 anställda Diakritare och vi samarbetar med över 500 frilansfotografer i Sverige, Norge, Danmark, Australien, Nya Zeeland och USA. Våra tjänster levererar vi till över 2000 stora fastighetsmäklarkunder världen över. Vår styrka är vår entrepenörsanda, höga kvalitet och innovationslust, samt vår förmåga att alltid se till den enskilde kundens behov. Hos Diakrit fokuserar vi på långsiktiga relationer med både kunder och medarbetare. Ansökan: Ansök online på career.diakrit.com genom att bifoga ditt CV och personliga brev tillsammans med arbetsprover bestående av ca 5 st egenproducerade bilder, med anknytning till interiör och inredning. Bilderna ska vara sparade i jpeg och ca 3000 pixlar på längden. Du kan antingen skicka en länk till din portfolio eller ladda upp 5 enskilda bilder i ansökan. För att kunna gå vidare med din ansökan behöver vi även veta vad du har för fotoutrustning. Rekrytering sker löpande så vänta inte med din ansökan!
Vill du vara en nyckelperson i vårt informationssäkerhetsarbete inom Hogia gruppen? Vill du arbeta med säkerhetsfrågor både strategiskt och operativt? Då kan du vara vår nästa Information Security Officer! Hogia bygger system i den absoluta framkanten av marknaden och säkerhetsarbetet är en högt prioriterad fråga nu och framåt. Säkerhetsteamet har till uppgift att säkerställa att våra säkerhetskontroller är anpassade för vår verksamhet, för att garantera deras effektivitet, ändamålsenlighet och efterlevnad. Vår utmaning är att skräddarsy kontroller för verksamheter som bedrivs lokalt för att de ska kunna behålla sin produktivitet. Vad kommer du att göra? Som vår Information Security Officer ansvarar du för att vidareutveckla och förvalta strategier och aktiviteter som rör IT- och Informationssäkerhet i vår koncern. Det är en viktig och spännande roll där du arbetar med säkerhetsfrågor som är direkt kopplade till kvalitén på de värdeskapande tjänster vi levererar till våra kunder. Du kommer att självständigt hämta in och förstå verksamhetens behov och sen föreslå och implementera effektiva säkerhetslösningar. I rollen kommer du få applicera din kompetens i en organisation som ständigt måste anpassa sig efter en föränderlig marknad och hotlandskap. I Hogiakoncernen finns möjlighet att utvecklas inom eget område samt även kunna ta eget initiativ inom något fält som vi verkar inom i våra bolag. Arbetsuppgifter: - Driva säkerhetsfrågor på våra olika moln- och IT- driftverksamheter ihop med driftcheferna och bolagschefer - Kvalitetssäkra standard för vår ISO-certifiering genom att tex. verifiera genomförda penetrationstester, riskbedömningar och säkerställa dokumentation - Besvara säkerhetsfrågor från våra kunder - Hantera och driva säkerhetsfrågor ihop med Hogias säkerhetschef Är du den vi söker? För den här rollen tror vi att du har en eftergymnasial utbildning inom IT och en gedigen förståelse för hur IT- och informationssäkerhet bidrar till att uppnå organisationers affärsmål. Vi tror också att du stämmer väl in på nedan punkter: - Minst 5 års erfarenhet av arbete med IT och Informationssäkerhetsfrågor, operativt såväl som strategiskt - Vana av implementering och efterlevnad av ISO-standarder med tillhörande kontroller - Erfarenhet av att leda andra eller leda projekt, formellt eller informellt, inom IT- och informationssäkerhetsområdet - Kommunicerar väl i tal och skrift, både på svenska och engelska Som person tror vi att du är analytisk, noggrann och strukturerad. Arbetet omfattar många interna och externa kontakter så det är av stor vikt att du har lätt för att driva dina ärenden i samarbete med andra. Du kommer även få chans att driva många projekt självständigt vilket ställer krav på initiativförmåga och ansvarstagande. Att jobba hos oss Med moderna verktyg, vass kompetens och långsiktighet i allt vi gör, bygger vi smarta lösningar som gör skillnad för våra kunder. För oss är det viktigt med hållbarhet oavsett om det gäller våra produkter, lokaler eller dig som medarbetare. Hos oss finns goda utvecklingsmöjligheter och balans mellan jobb och fritid. Vi satsar på hälsa, fina förmåner och möjlighet att jobba hemifrån ett par dagar i veckan, om du har behov av det. Vi har ett genomarbetat erbjudande till våra anställda med sjukvårdsförsäkring, distansarbete & flextid, hälsa & friskvård och erbjuder flertalet träningsaktiviteter. Vårt kontor ligger vackert beläget med en enastående utsikt över havet. Här får du arbeta på ett företag som gått från att ha varit pionjär i databranschen till en ställning som marknadsledande aktör för IT-stöd inom ekonomi, HR och transportlösningar. Visste du att 2 miljoner människor i Sverige får sin lönespecifikation från ett Hogiasystem och 6 miljoner resenärer får varje dag information om sin resa från våra tekniklösningar? Välkommen med din ansökan redan idag! Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För denna tjänst genomför vi en bakgrundskontroll innan tillsättning. Om Hogia-gruppen Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre löne- och bokföringsprogram för småföretagaren till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, godsterminaler, revisionsbyråer och fastighetsbolag. I Hogiagruppen finns 30 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den privatägda koncernen totalt 650 anställda på kontor i Sverige, Norge och Finland. Mer information om Hogia finns på https://www.hogia.se/.
Välj ett jobb för att visa detaljer