Teknisk Projektledare till AB Transitio

Vill du leda projekt inom spårfordonsteknik? AB Transitio söker en erfaren tekniskt kunnig Projektledare i Stockholm. AB Transitio söker en erfaren Projektledare med god teknisk kompetens som ska driva projekt inom uppgradering, -ombyggnation och nyanskaffning av spårfordon. AB Transitios uppgift är att anskaffa, finansiera och förvalta spårfordon för främst regional järnvägstrafik. Vi befinner oss just nu i en spännande tid med flera anskaffnings- och uppgraderingsprojekt framför oss. Vi arbetar löpande med hur vi styr och leder projekt, en aktuell aktivitet är utveckling av krav och kravhantering över tid. Vi söker dig som har erfarenhet av projektledning och vill bidra till AB Transitios fortsatta utveckling och därmed ett mer hållbart samhälle. Låter det spännande? Välkommen med din ansökan! Ditt anställningserbjudande AB Transitio ägs av Sveriges regioner och vårt uppdrag är att anskaffa, finansiera och förvalta spårfordon samt vara den kunskapspartner och resurs inom järnvägsområdet som våra ägare behöver. Du kommer till en organisation som präglas av en hög och positiv förändringstakt. Vi har genom åren tagit många bra initiativ och skapat bra arbetsprocesser och utvecklar vårt arbetssätt genom ständiga förbättringar. Vår utvecklingsresa fortsätter! Det ger dig stora möjligheter att vara med och forma såväl vårt strategiska som operativa arbete. Vi är en mindre organisation som lyssnar, utvecklas och lär av varandra. Vi ger alla våra medarbetare stort utrymme till påverkan och utveckling. Välkommen till en organisation där ditt arbete uppmärksammas och spelar roll. Vi arbetar i team, ser det som en självklarhet att hjälpas åt när det behövs och arbetar tillsammans mot uppsatta mål. Vi tror på att en engagerande och inkluderande organisation skapar trygga medarbetare. Därför valde vi att inkludera samtliga medarbetare när vi tog fram våra fem värdeord: Prestigelöshet, Ömsesidig respekt, Transparens, Gemenskap, Ansvar. Vårt arbete under de senaste åren har gjort att vi gemensamt kommit fram till dessa och att alla i organisationen kan stå bakom värdeorden. AB Transitio är certifierad av Great Place to Work och tillhör därmed en unik skara av organisationer som sätter sina medarbetare först. Certifieringen är ett bevis på en hög grad av trovärdighet, respekt, rättvisa, stolthet och kamratskap inom organisationen. Dina arbetsuppgifter I din roll som Projektledare på AB Transitio driver du projekt ur såväl ett resenärs- och kundperspektiv som ett tekniskt och ekonomiskt perspektiv. Här kommer du ha ett helhetsansvar för tidplan, genomförande, överlämning av egna projekt och ekonomiska resultat. Du kommer arbeta nära andra projektledare och AB Transitios fordonsansvariga. Just nu finns det flera spännande fordonsprojekt som väntar på dig! I rollen som projektledare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara: • Självständigt ansvara för att definiera projektgenomförande med helhetsansvar för att projekten drivs framåt för att nå mål och resultat • Samordna och styra projektens resurser på ett effektivt sätt, inkl. upphandling av erforderliga konsulter • Leveransansvar gällande avtalad tid, kostnad, kvalitet och säkerhet • Ansvara för att ta fram och följa projektens planer samt rapportering och kommunikation såväl internt som externt • Dessutom kommer du vara med och löpande utveckla AB Transitios arbetssätt, rutiner och processer för projektledning. Värt att veta Som Projektledare har du huvudansvar för projektens genomförande men du kan även verka som delprojektledare för specifikt underhålls-, ombyggnads-, upprustnings-, eller nytt anskaffningsprojekt. Idag finns det fem anställda projektledare samt anlitade konsulter vid behov. Ni tillsammans ansvarar för att löpande hantera verksamhetsnära frågor och ni ser till att effektivisera verksamheten bland annat genom framtagning och utveckling av processer inom verksamhetsområdet. Våra förväntningar För att lyckas i den här rollen har du högskoleexamen inom relevant område, eller motsvarande samt erfarenhet av teknisk projektledning. Vi ser gärna att du har förståelse för komplexa tekniska system och dess livscykel ur underhålls- och drifts perspektiv. Du har erfarenhet av kund- och leverantörskontakter inom tekniska områden och en god förhandlingsvana. Erfarenhet av projektledning inom järnväg är meriterande. Det är också meriterande om du har arbetat med upphandlingar enligt LOU/LUF. Då projekten innebär kommunikation på både svenska och engelska behöver du ha goda kunskaper i båda språken, i såväl tal som skrift. Som person är du fokuserad, affärsmässig, kommunikativ och har ett stort intresse för teknik där du håller dig uppdaterad om den senaste utvecklingen. Du har ett strukturerat arbetssätt, är trygg med att ta initiativ och planerar ditt arbete utifrån uppsatta mål. Då rollen innebär många kontaktytor tror vi även att du har en god samarbetsförmåga och erfarenhet av att bygga och behålla hållbara relationer, både internt och externt. Intresserad? Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG Tech och arbeta som konsult på plats hos uppdragsgivaren. På TNG Tech är vi specialister på kompetensbaserad, vetenskaplig och fördomsfri rekrytering, bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!

22 april 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Varuhusmedarbetare - deltid

Jula Sverige har idag 68 varuhus. Vi fortsätter expandera och söker därför dig som vill växa och utvecklas med företaget. Vill du arbeta i detaljhandeln och trivs i en miljö där förändring och utveckling är det enda som är konstant? Då har vi jobbet för dig! Till Julas varuhus i Haninge söker vi nu varuhusmedarbetare till en deltidsanställning. Det här gör man som Varuhusmedarbetare Som Varuhusmedarbetare är din huvuduppgift att finnas till för kunden genom att hjälpa dem med råd och lösningar inom vårt produktsortiment. I ditt arbete ingår även kassaarbete, att hantera reklamationer, ombyggnation av varuhuset inför kampanjer och nya säsonger samt att se till att varuhuset är väl påfylld med varor och att varorna exponeras tydligt för kunden. Det här är du som person, din bakgrund och dina erfarenheter - Är nyfiken, utåtriktad och tycker om försäljning - Är serviceinriktad och har en hjälpsam attityd mot kunder och kollegor - Trivs med högt tempo och kan hantera en fysiskt intensiv arbetsdag - Gillar utmaningar och har en vilja att lära dig nya saker - Har drivkraft att utföra dina arbetsuppgifter på ett effektivt och strukturerat sätt - Har erfarenhet från detalj- och/eller dagligvaruhandeln - Har kunskap och/ eller intresse inom vårt produktsortiment Det här är dina möjligheter Med snabb expansion följer goda utvecklingsmöjligheter. Vill du vara med och utvecklas tillsammans med oss? Vi erbjuder dig kul och spännande arbetsdagar i ett företag som värnar om sina medarbetare och kunder! Bra att veta Placering Stockholm-Haninge. Tjänsten gäller tillsvidare och är på 50% med sex månaders provanställning. Start efter överenskommelse. Som varuhusmedarbetare arbetar du varierande arbetstider på både dagtid, kvällar och helger. Jula strävar efter att vara en jämställd arbetsplats med dynamiska grupper. Så här söker du Om du känner att du skulle passa för denna roll så tveka inte att söka direkt! Vi håller intervjuer löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Sista ansökningsdag för tjänsten är 26 maj. Frågor om tjänsten besvaras av Elin Forslund via elin.forslund@jula.  Skicka in din ansökan genom att klicka på knappen "skicka in ansökan"

22 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Electrical Engineer

Are you an experienced Electrical Engineer looking for a challenging role in major industrial projects? We are seeking a proficient Electrical Engineer to oversee, review, and analyze electrical design work across various project areas. About the role: The Electrical Engineer position entails overseeing electrical design work within an exciting project, ensuring compliance with codes and standards while driving cost-effective solutions. Responsibilities include leading engineering strategy, managing partners, reviewing design documentation, and coordinating with cross-functional teams. Some of the main responsibilities: • Lead Electrical engineering and design in assigned areas. • Provide strategic guidance on engineering and design concepts. • Ensure compliance with codes, standards, and regulations. • Manage engineering partners for efficient project delivery. • Review and verify design documentation from various stakeholders. • Coordinate within the electrical team and across disciplines. About you: To thrive in this role, you should have excellent management and communication skills and be flexible at collaborating effectively in a multi-team environment. Possessing advanced verbal and written communication abilities, coupled with a strong adaptability to meet project requirements and goals. Additionally, you should also: • 6-10 years in industrial capital projects. • Proficiency in industrial-scale electrical design. • Thorough knowledge of international and national codes and standards. • Hands-on experience with ETAP software or similar. • Previous project experience with Swedish/Scandinavian standards is advantageous. • Strong coordination skills with engineering partners. • Familiarity with industry best practices and change management. Contact: If you have any question about the assignment or the recruitment process, you are welcome to contact responsible recruiter: Sima Bahho at [email protected]  If you have any technical issue with the application process, please contact [email protected]  We do not accept any applications via email.

22 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Gruppledare till HVB-hem

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Socialförvaltningen i Stockholms stad har en övergripande och samordnande roll för socialtjänstens individ och familjeomsorg och funktionshinderområdet. Här skapas goda förutsättningar för att möta invånare i behov av socialtjänstens stöd. I nära samarbete med stadsdelsförvaltningarna bidrar vi till en modern, digital, rättssäker, likställd och kunskapsbaserad socialtjänst och vi har ett starkt utvecklingsfokus. Inom förvaltningen erbjuds ett stort utbud av stödinsatser till stadens invånare och utbudet förändras utifrån stockholmarnas behov och stadsdelsförvaltningarnas önskemål. Arbetet sker ofta i nära samverkan med andra myndigheter, civilsamhälle och näringsliv. Socialförvaltningen ansvarar också för stadens serverings- och tobakstillstånd och utför tillsyn. Välkommen till oss Tycker du om ett varierande arbete, är självgående och drivs av att skapa en positiv och varaktig förändring i ungdomars liv? Vill du vara med och starta upp ett nytt HVB-hem för unga pojkar? Nu söker vi en gruppledare. Att starta ett nytt HVB-hem för unga pojkar är ett stort och viktigt uppdrag. Hos oss får du vara med från början och skapa en trygg och omsorgsfull verksamhet för de placerade ungdomarna. Arbetet med att bygga upp HVB-hemmet är i en uppstartsfas och förväntas att öppna för boende vid årsskiftet 2024/2025. Verksamheten kommer att erbjuda åtta platser för pojkar mellan 13-15 år som är placerade enligt SoL (socialtjänstlagen) och LVU (lag med särskilda bestämmelser om vård av unga). Målgruppen är pojkar som har komplex social problematik av olika karaktär och som utifrån det har behov av omsorg, struktur och trygghet. Arbetsgruppen kommer att bestå av 19 medarbetare med befattningarna socialsekreterare, behandlingsassistenter natt, administrativ assistent, biträdande enhetschef samt en gruppledare.  Vi erbjuder Vi erbjuder dig möjligheten att vara med och starta upp ett nytt HVB-hem, ett betydelsefullt arbete där du får göra skillnad för unga pojkar. En ny verksamhet där du kommer ha goda möjligheter att bidra till verksamhetens utveckling. Som medarbetare inom socialförvaltningen erbjuds du också en informativ introduktion för att ge dig de bästa förutsättningarna i din nya roll, flextidsavtal, friskvårdsbidrag och semesterväxling. Läs mer om våra förmåner här Din roll Som gruppledare hos oss kommer du inledningsvis tillsammans med biträdande enhetschef arbeta för att starta upp verksamheten. Du kommer bland annat få medverka i att utforma behandlingsinnehållet, rekrytering av ny personal och ansvara för de nyanställdas introduktion. När verksamheten har öppnat kommer din huvudsakliga arbetsuppgift vara att samordna, leda och fördela det dagliga arbetet. I dina arbetsuppgifter ingår det bland annat att vara ett stöd till medarbetare och säkerställa att verksamheten arbetar mot gemensamma mål samt följer interna rutiner. I arbetet ingår också att sköta tidrapportering, ansvara för bemanning samt för att genomförandeplaner skapas för varje individ och att dessa följs upp. Du ska även bidra till att utveckla verksamheten. Du rapporterar till biträdande enhetschef. Din kompetens och erfarenhet Vi söker dig som har socionomexamen aktuell erfarenhet av att arbeta med ungdomar med social problematik och utåtagerande beteende erfarenhet av att driva behandlingsprocesser goda kunskaper om socialtjänstens arbete med barn och unga goda kunskaper i det svenska språket både i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta på HVB-hem erfarenhet som gruppledare, arbetsledare eller samordnare erfarenhet av myndighetsutövning, gärna inom området barn och unga grundutbildning i MI grundläggande utbildning i BBIC. Du tar ansvar för ditt arbete, strukturerar och driver självständigt dina uppgifter framåt genom att planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Som person är du lugn, stabil och kontrollerad i pressade situationer. Du behåller ett realistiskt perspektiv och fokuserar på rätt saker. Vi ser även att du är anpassningsbar och har lätt för att ställa om ditt förhållningssätt efter nya omständigheter, då tjänsten kräver stor flexibilitet. Som ledare verkar du för en god kultur präglad av engagemang och delaktighet samtidigt som du skapar de förutsättningar som krävs för att effektivt nå gemensamma mål. Slutligen drivs du av att göra skillnad och har ett stort engagemang för målgruppen. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper, motivation och engagemang för tjänsten. Välkommen med din ansökan! Övrigt Vi rekryterar utan det personliga brevet i denna rekrytering för att stärka fokus på de kompetenser och erfarenheter som efterfrågas för denna roll. Vid bedömningen av din ansökan kommer vi endast att utgå ifrån ditt CV och ett antal frågor du får besvara i samband med att du söker tjänsten. Vi önskar att du svarar konkret och kortfattat på frågorna, och att det finns en tydlig koppling mellan dina svar och ditt CV. För den här tjänsten behöver du visa ett giltigt utdrag från Polisens belastningsregister för HVB-hem. I händelse av intervju ska du ta med dig detta utdrag till mötet. Länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/hvb-hem/ Denna rekryteringsprocess innehåller arbetspsykologiska tester. Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

22 april 2024
Sista ansökan:
13 maj 2024
Forskningsassistent (tidsbegränsad anställning)

vid Institutionen för socialt arbete. Sista ansökningsdag: 2024-04-30. Institutionen för socialt arbete erbjuder samhällsvetenskaplig utbildning med socialt arbete som huvudområde. Utbildningen fokuserar på förståelsen av sociala processer och på förmågan att utveckla analyser av sociala problem. Vi bedriver undervisning på grundnivå samt avancerad nivå. Våra utbildningar leder till kandidatexamen i socialt arbete, socionomexamen samt masterexamen i socialt arbete. Projektbeskrivning Personer som under lång tid uppburit ekonomiskt bistånd befinner sig ofta i en väldigt utsatt situation och har också ofta svårt att etablera sig på arbetsmarknaden. Många program som skall förbättra sannolikheten att de får och kan behålla ett arbete existerar, men de har inte visat sig särskilt framgångsrika. En åtgärd som dock har visat goda resultat för personer med t.ex. funktionsnedsättningar är arbetsplatsinkludering. Det är därför angeläget att undersöka om och hur praktiker för arbetsplatsinkludering kan utformas för personer med långvarigt ekonomiskt bistånd (LEB) på olika arbetsmarknader. Forskningsprojektet syftar till a) att analysera lokala metoder för arbetsplatsinkludering riktade mot personer med LEB på olika arbetsmarknader och b) att tillsammans med socialsekreterare och lokala arbetsgivare utveckla och förbättra lokal praxis för arbetsplatsinkludering för personer med LEB. Projektet har en genomgående samskapande ansats, vilket betyder att vi samarbetar med professionella och arbetsgivare från de tre regioner vi studerar. Metodologiskt är projektet uppbyggt utifrån en multi-metoddesign där kvantitativ analys kompletteras med kvalitativa fallstudier. Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter består huvudsakligen av datainsamling i kommuner i form av intervjuer och skriftligt material, kodning av datamaterialet samt att föra in uppgifterna i program för databehandling och statistik som t.ex. Excel eller SPSS. Även andra uppgifter relaterade till projektet kan komma att bli aktuella så som administration och att delta i analysarbetet. Arbetet kommer att ledas av forskarna i projektet, men kräver ändå stor förmåga till självständigt arbete. Arbetsuppgifterna kräver också att du är noggrann och systematisk, och lyhördhet är en viktig egenskap i samband med intervjuerna. Projektet innebär en hel del resor i Sverige, resor som kommer att ske i grupper om två personer. Kvalifikationer Vi söker i första hand dig som nyligen avslutat eller håller på att avsluta masterstudier inom socialt arbete eller närliggande ämnen. Du har god analytisk förmåga och goda kunskaper om både kvalitativ och kvantitativ forskningsmetodik eftersom projektet genomförs med en multi-metoddesign där de två metoderna kombineras. Tidigare erfarenhet av att genomföra intervjuer är dock ett krav. Du behöver ha goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift, kunna arbeta systematiskt samt ha en god samarbetsförmåga. Arbetet innebär en hel del resor och flexibilitet är därför en förutsättning. Anställningsvillkor Anställningen är på heltid, men deltidsanställning om minst 50 % är också möjligt. Anställningstiden är begränsad till 1 år. Tillträde sker 2024-07-01 eller enligt överenskommelse. Stockholms universitet strävar efter att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Kontakt Upplysningar om anställningen lämnas av professor Renate Minas, tfn 08-674 73 76, [email protected]. Frågor om anställningsförfarandet kan ställas till personalhandläggare Anna Szyinska, tfn.08-6747374, [email protected]. Fackliga företrädare Ingrid Lander (Saco-S), tfn 0708-16 26 64, [email protected], Alejandra Pizarro Carrasco (Fackförbundet ST/OFR), tfn 08-16 34 89, [email protected], samt [email protected] (SEKO). Ansökan Du söker anställningen via Stockholms universitets rekryteringssystem. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Bifoga endast personligt brev och CV, där erfarenhet av kvalitativ och kvantitativ forskningsmetod samt av arbete med program för databehandling särskilt omnämns. Kopior på betyg och intyg tar du med vid en eventuell intervju. Anvisningar för sökande finns på webbsidan: att söka en anställning. Välkommen med din ansökan! Stockholms universitet bidrar till det hållbara demokratiska samhällets utveckling genom kunskap, upplysning och sanningssökande.

22 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Köksbiträde Stockholm - Extrajobb - Lön inom 48h💰

JOBBA SOM KONSULT - PÅ DINA VILLKOR På FRAM tycker vi att du som jobbar i branschen förtjänar en bättre och roligare arbetsplats och en arbetsgivare som verkligen bryr sig om dig. Där du får möjligheten att utvecklas, både personligt och yrkesmässigt och där gemenskap, yrkesstolthet, high-fives, personalfester och familjekänsla är drivkraften. Låter det bra? Vi tänkte väl det. Välkommen till FRAM. VILKA ÄRFRAM BEMANNING? På FRAM är vi helt övertygande om att arbeta pårestaurang är ett av världens roligaste jobb. Energin, kollegorna och gästerna. Att få jobba med mat och dryck tycker vi slår slöa kontorsarbeten och gråa administrativa jobb i alla avseenden. Att räkna ner tiden tills vi slutar är det få Frammare som känner igen sig i. Vi är ett personligt bemanningsföretag som arbetar med hotell- och restaurangbranschen och ser på företag och personal lite annorlunda. Vi älskar våra medarbetare och på riktigtbrinner för restaurangbranschen. Självklart är vi ettauktoriserat bemanningsföretag,medlemmar i Visita och anslutna till kollektivavtal. Vi har framgångsrikt tagit över stora delar av marknaden i Göteborg, Malmö och nu har FRAM etablerat sig här i Stockholm på riktigt med ruttade kollegor som kan branschen i alla avseenden. Vi satsar stenhårt,tar inga fångar ochhar för avsikt att bli den i särklass bästa arbetsgivaren för oss branschfolk inom hotell- och restaurangbranschen. FRAM väljer vilka vi jobbar med. Våra kunder är allt från schyssta kvarterkrogar, ledande hotellkedjor, företagsrestauranger och mötesanläggningardär gemensamma nämnaren är att det är reko arbetsplaster med schysst nivå och god stämning.När du jobbar med oss behöver du aldrig att behöva skämmas för det som går ut genom luckan. Vi söker dig som vill vara en jäkla viktig pusselbit för gulduppdrag med oss och joinar du FRAM snart så kan du iskallt räkna med en plats i innersta kretsen,fastanställning (om du vill) med toppenpröjs där vi på FRAM, helt och hållet, anpassar oss efter dig (inget bullshit). VEM ÄR DU? FRAM söker dig som som är hel och ren,har några år under bältet som köksbiträde, restaurangbiträde eller kört flygande och har lite koll på det mesta. Du behöver inte vara superuttad eller jobbat som kock men dina dojjor ska varasnabba och du hjälper gärna till där det behövs. Hos oss sitter du aldrig i skiten men du ska kunna beta av en micelista och kunna sätta upp en salladsbuffépå en bra lunchrestaurang, palla stå vid stekbordeteller hoppa in i disken ibland. Du är sådär lagom social som bara du är,kan tugget och genuint gillar service. FRAM ERBJUDER! Låt oss skippa skitsnacket. Joinar du oss på FRAMså kommerdu, ditt välbefinnande alltid först och främst och vi kommer alltidatt hålla din rygg. Extra eller tillsvidareanställning efter provanställning om hellre vill det. Inget tjafs. Vi lovar dig ärlighet och att inte bråka om sånt som är självklart. Betalda resor till och från jobbet vid längre resor. Jobba när du vill, som du vill. Utbildning inom mat, dryck och service. Busskort. Gymkort. Arbetskläder. FLEXIBEL LÖN. Vierbjuder våra anställda flexibel lön genom appen Cappy. En förmån som ger dig koll på hur mycket du jobbat, tjänat med möjlighet att ta ut din intjänade lön när som helst mellan lönedagarna. Din lön, du bestämmer. Bra va?ANSÖKAN. Du har bergis ett gäng frågor! Skicka in en ansökan så lovar vi att vi återkommer inom en arbetsdag.I denna här rekryteringen lägger vi stor vikt på personlig lämplighet och intervjuer sker löpande.Start: Slutet på april.Lön: Helt ok!Övriga villkor enligt rådande kollektivavtal. Sökord: köksbiträde, restaurangbiträde, disk,souschef, a la carté, kök, kock, kallskänka, lunch, restaurang, konferens, service,

22 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Resande servicetekniker

Vi direktrekryterar servicetekniker för kunds räkning Vår kund i Stockholm är i behov av att anställa resande servicetekniker. Är du en lösningsfokuserad och serviceinriktad tekniker som gillar att resa? Gillar du att se olika industrier och ha varierande tekniska arbetsuppgifter? Då tror vi att det här jobbet helt rätt för dig! Företaget utvecklar, tillverkar och sääljerhögteknologiska system inom brandsäkerhet. Bolaget har funnits i över 50 år och levererar  syhstem till ledanade processindustrier. Om jobbet I din roll som resande servicetekniker kommer du vara ute hos våra kunder och arbeta med förebyggande underhåll och problemlösning på befintliga anläggnignar och vid uppstart vid nya installationer. Du kommer även utbilda kunder i systemfunktionalitet, felsökning och underhåll. Rollen innebär även att du kommer arbeta tätt ihop med säljare, projektledare och framför allt kunderna. Du kommer resa inom hela Sverige men ävn i övriga Skandinavien. För rätt person kommer det även finnas möjlighet att arbeta internationellt då företaget har installerade system runt om i världen. Om dig Vi söker dig som har erfarenhet av felsökning och verifiering av komponenter inom el, elektronik och mekanik. Vidare har du goda IT-kunskaper samt behärskar både svenska och engelska i tal och skrift.  Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta som resande servicetekniker, gärna inom processindustrin. Du är en social och kvalitetsmedveten problemlösare samtidigt som du har ett analytsikt och strukturerat arbetssätt. Vi ser att du är självgående och inger förtroende hos dina kunder. Ansökan Du är välkommen att söka tjänsten via länken "Skicka ansökan". För frågor är du välkommen att kontakta Andreas Jansson, [email protected]

22 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Teknikområdesansvarig brand och säkerhet till Micasa Fastigheter

Vill du jobba för ett bolag som tar ett stort samhällsansvar, där hög kompetens och engagerade kollegor präglar stämningen? Har du erfarenhet av arbete med brand- och säkerhetssystem? Trivs du med att samarbeta med andra och att arbeta i en självgående roll? Då kan du vara rätt person för tjänsten!  Om oss Micasa Fastigheter i Stockholm AB är ett fastighetsbolag som ingår i koncernen Stockholms Stadshus AB. Vår huvudsakliga uppgift är att tillhandahålla välskötta, trygga och tillgängliga bostäder till stadens äldre, personer med funktionsnedsättning samt till av staden prioriterade grupper med svag ställning på bostadsmarknaden.  Micasa Fastigheter har fått ett utökat uppdrag av Stockholms stad och kommer att behöva bygga och renovera vårt fastighetsbestånd. Vi växer som bolag och på denna dynamiska resa står vi inför stora möjligheter! Vi söker nu vår nästa teknikområdesansvarig för brand och säkerhet som vill vara med och bygga framtidens Stockholm! Om tjänsten  Som teknikområdesansvarig för brand och säkerhet erbjuds du en spännande och varierande tjänst med ett stort förtroende. Du ansvarar för funktion och utveckling av brandskydd samt säkerhet i bolagets fastighetsbestånd. En del av dina arbetsuppgifter är att vara ett tekniskt och juridiskt stöd i frågor kring brandsäkerhet och trygghet. Tillsammans med din nio kollegor tillhör ni enheten Teknik som ingår i avdelningen Fastighetsutveckling. I tjänsten ingår att: ansvara för funktion, drift, dokumentation, myndighetskrav och utveckling av brand och säkerhetssystem. uppdatera projekteringsanvisningar för brand och säkerhet samt tillse att de följs i förfrågningsunderlag och upphandlingar. utveckla systemen vad gäller såväl hårdvara, mjukvara och integration mot andra fastighetstekniska installationer. agera stöd i tekniska frågor för systemen i den dagliga fastighetsdriften, trygghetsfrågor och vid projektgenomförande. bevaka leveransnivå samt göra kvalitetsuppföljning av ramavtalsentreprenörer. vara kontaktperson och ansvarig för samordning i försäkringsärenden. bistå vid upphandling av ramavtal för brand och säkerhetstjänster. ta fram budgetunderlag för underhåll och utveckling till förvaltningen. hantera systemadministration. uppdatera underhållsplaner avseende brand och säkerhetssystem. driva genomförande av mindre underhållsåtgärder och projekt. I ditt arbete har du många olika kontakter både internt och externt. Du kommer bland annat att ha ett deltagande arbete rörande trygghet och säkerhet, olycksförebyggande arbete och risk- och sårbarhetsanalyser i samverkan med Stockholms stad. Kvalifikationer Flerårig arbetslivserfarenhet från arbetet med brand- och säkerhetssystem. Utbildad brandingenjör alternativt certifierad behörig ingenjör brandlarm. Teknisk kunskap och erfarenhet av brandlarmsystem, sprinklersystem, säkerhetssystem samt gällande myndighetskrav. Kunskap om fastighetstekniska system. Kunskap och erfarenhet av leverantörsuppföljning. Kunskap om regelverk för brand, sprinkler, kamera och andra förekommande säkerhetssystem.  B-körkort  Meriterande kvalifikationer Utbildad fastighetsingenjör. Fabrikatsberoende utbildningar inom brandlarm, sprinkler, kameraövervakningssystem. Utbildning i kommunikationsnätverk/nätverksteknik. Utbildning i tredjepartsintegrationer mot Scadasystem. Utbildning inom upphandling eller avtalsjuridik. Kunskap inom IT och kommunikationsnätverk. Kunskap inom fastighetstekniska system som ventilation, belysning samt lås och passage. Kunskap inom entreprenadjuridik.  Personliga egenskaper Du är en person som tar ansvar för ditt arbete och är van vid att strukturera och driva ditt arbete vidare. Du har en god samarbetsförmåga och för dig är det naturligt att ha ett tillmötesgående och problemlösande förhållningssätt. För dig är utvecklingsarbete viktigt och du har ett proaktiv samt nytänkande arbetssätt. I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper. Ansökan Du skickar in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Vårt rekryteringsarbete är kompetensbaserat som en del av vårt likabehandlingsarbete och av den anledningen tar vi inte emot personliga brev. Vi ber dig därför att endast ladda upp ditt CV och svara på urvalsfrågorna. Vi tar inte emot ansökningar/intresseanmälningar på något annat sätt. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Carita Jansson, enhetschef Teknik, eller Teresa Kärrström,HR-generalist. Du kan också kontakta oss via [email protected].  Varmt välkommen med din ansökan! Vårt erbjudande  Vi erbjuder ett omväxlande och givande arbete i ett annorlunda fastighetsbolag med öppen, prestigelös och välkomnande atmosfär. Hos oss kan ditt arbete hjälpa till att förenkla boendesituationen för människor som behöver stöd och omsorg. Micasa Fastigheter har ett modernt kontor på Nordkapsgatan 3 i Kista, ca 7 minuters gångväg från Kista centrums tunnelbana och busstation. Som förmån har vi möjlighet till 8 timmars valfritt volontärsarbete varje år för att engagera oss i något som vi brinner extra för. Vi har även friskvårdsbidrag, lunchkort, samtalsstöd, privat sjukförsäkring och regelbundet anordnade friskvårdsaktiviteter. Vi äger och förvaltar ca 102 fastigheter som omfattar knappt 1 miljon kvadratmeter. Vårt sätt att driva verksamheten är certifierat enligt ISO 14 001 för miljö och ISO 50 001 för energi. Stockholm stads förmåner Då Micasa Fastigheter är en del av Stockholm stad får du även möjlighet att ta del av stadens förmånspaket. Du kan läsa mer om förmånerna för anställda inom Stockholms stad här: Förmåner för medarbetare - Stockholms stad (jobba.stockholm)  Mer information Läs mer om oss på vår webbplats www.micasa.se. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

22 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Kundservice

Hej och varmt välkommen till vår karriärsida! Verbal är ett personligt och växande bolag vars vision är att vara den goda mobiloperatören. Vi är en mindre, fristående operatör i Telenors nät som funnits sedan 2007 och vuxit vår kundbas kraftigt senaste åren. Vi erbjuder marknadens bästa service till oslagbara priser samtidigt som vi tar ansvar för människa och natur. Tillsammans med våra kunder formar vi framtidens mobiloperatör som inte bara är prisvärd, trygg och enkel, utan också inspirerande och hållbar.Nu letar vi efter enKundservicemedarbetaresom vill hänga med på vår fortsatta tillväxtresa! Om rollen Som Kundservicemedarbetare kommer du ge både privat- och företagskunderbästa möjligarådgivning och support via telefon, chatt och mail. Kundnöjdhet står alltidi fokus hos ossoch i rollen kommer du jobba självständigt men samtidigtvara en del av ett tight team där viständigt jobbar för att förbättra vårt arbetssätt. I och med att vi är ien tillväxtfas kommer nya tankar och idéer kring hur vi kan förbättras alltid att uppmuntras. Du kommer ha stora möjligheter att påverka både ditt och teamets arbete framöver. Vi söker dig som är... Serviceinriktad - Du är lösningsorienterad och brinner för att leverera service i världsklass! Kommunikativ - Förutom att du är duktig på att kommunicera med dina kollegor är du även vass i skriftlig kommunikation. Orädd - Du vågar ta egna initiativ, testa dig fram och våga misslyckas på vägen, oroa dig inte vi kommer att hjälpa dig upp igen! Flexibel - Du kan hantera många bollar i luften och trivs i en arbetsmiljö där ingen dag är den andra lik. Du är ansvarsfull för det egna arbetet likväl för att hjälpa kollegor i deras arbete. Empatisk - Har du lätt för att sätta dig in i olika personers situationer och känslor, så kommer du förmodligen passa som handen i handsken! Motiveras - Av att arbeta mot högt satta mål. Utåtriktad – Är positiv, glad, social och gillar att prata med olika typer av människor Har du tidigare erfarenhet av Telekom-branschen och ett intresse av produkterna anser vi det vara en stor fördel. Kvalifikationer som kommer hjälpa dig att lyckas i denna roll Ett års erfarenhet av kundservice roll Erfarenhet från försäljning i någon form Skriver och talar flytande på svenska Datorvana Vårt erbjudande Fast lön samt möjlighet till provision Friskvårdsbidrag Hybridarbete Vi är ett certifierat Great Place To Work Onboarding och utbildning för att du ska få de bästa förutsättningarna att lyckas Vi på Verbal är stolta över att kunna erbjuda en kultur som präglas av samarbete och gemenskap där vi värdesätter våra anställdas personliga utveckling. Vårt mål är att du ska lyckas i din roll och nå dina långsiktiga mål tillsammans med oss. På resan dit ska vi såklart också ha roligt tillsammans! Låter Verbal som en arbetsplats för dig? I så fall är du varmt välkommen med din ansökan!

22 april 2024
Sista ansökan:
6 oktober 2024
Produktionschef Sverige till Rover Group i Stockholm

Är du en person som gärna utmanar dig själv och strävar efter att utvecklas i din yrkesroll? Delar du Rover Groups stora passion med att skapa en bättre framtid genom att utveckla nya, viktiga infrastrukturkonstruktioner? Då kan det vara just dig vi letar efter! Nu finns möjligheten att få bli en del av ett framgångsrikt och globalt företag som driver viktiga infrastrukturprojekt inom väg, järnväg och hamnar. Vi söker framförallt dig som är en ansvarsfull ledare och som har arbetat med större anläggningsprojekt inom infrastruktur. Välkommen med din ansökan till oss på Isaksson Rekrytering! Om Rover Group Rover Group är ett ledande konstruktionsbolag och utmärker på grund av sin specialisering inom komplexa projekt i krävande men spännande arbetsmiljöer. I Sverige arbetar idag ca 30 medarbetare med placeringar i Stockholm, Norrköping, Gävle och Trelleborg. Bolaget är verksamma inom tre dimensioner; Rover Rail, Rover Maritime och Rover Infrastructure. Rover Group anser att medarbetare som känner sig uppfyllda av sin roll utför ett bättre arbete. Därför engagerar vi oss i den professionella utvecklingen hos våra anställda, det är också viktigt för oss att karriären går att kombinera med livet utanför arbetet. Rover engagerar sig i sina anställdas utveckling så att det ska kunna förbättra sina yrkesperspektiv i linje med deras attityder och förmågor. Som företag med internationell affärsverksamhet erbjuder Rover med många möjligheter för karriärutveckling. Att arbeta utomlands är en berikande upplevelse både personligt och professionellt för vår personal, som utför banbrytande arbeten som hjälper företaget att expandera och utvecklas. Vi på Rover Group är fast beslutna om att skydda våra medarbetares hälsa och säkerhet. Antalet arbetsolycksfall i koncernen under de senaste tio åren ligger långt under branschgenomsnittet. Ditt uppdrag som produktionschef Sverige Rollen som produktionschef innebär att du kommer leda och ansvara för våra anläggningsprojekt på den svenska marknaden, från anbud till överlämning, allt i enlighet med Rover Groups process. Produktionschefsrollen innebär därmed ett helhetsansvar för alla projekt och du ser till att projekten styrs mot uppsatta mål och kundens förväntningar. Du har ansvaret för omvärldsbevakningen för kommande intressanta projekt. Tillsammans med din organisation ser du till att ni skapar en god effektivitet, lönsamhet och kundnöjdhet. Du kommer att utgå från kontoret i Stockholm och rapporterar till VD. Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden: Planera, leda och samordna verksamheten i projekten i samverkan med projektchef inom bygg och anläggning, med processförbättring och utveckla strukturer för mätning av prestanda Svara för att verksamheten följer uppsatta mål Ansvara för personal-, teknik- och resultatutveckling på den svenska marknaden. Rekrytering vid behov av nya medarbetare Övervaka resursutnyttjande och ansvarar för kvalitet enligt relevanta handlingar; kontrakt, allmänna förskrifter, med mera Säkerställa att fördelade miljö- och arbetsmiljö-uppgifter bedrivs enligt Rovers policy och i enlighet med gällande lagar, föreskrifter och avtal Ansvarig för anbudsprocessen Ekonomisk ansvarig för tilldelade projekt, inkl budget och prognosansvar. Månadsrapportering till Spanien Är du den vi söker? För oss är dina personliga egenskaper viktiga. Som ledare är du ansvarsfull och behandlar människor och situationer tryggt och bestämt. Du är strukturerad och affärsmässig och ser helheten i vår verksamhet och varje enskilt projekt. För dig är ordning och reda på arbetsplatsen en självklarhet och du sätter alltid arbetsmiljön i första rummet. Vi söker dig som har följande erfarenheter och kvalifikationer: Högskoleutbildning med inriktning väg vatten, samhällsbyggnad eller annan utbildning som bedöms relevant för tjänsten Minst fem års erfarenheter i ledande befattning av större infrastrukturprojekt och mark/betong Gedigen erfarenhet inom projektledning Personalansvar Planera och leda verksamhet i projekt Budget, projektekonomi och prognoser Anbudsprocessen Goda kunskaper inom kvalitetsledning, ekonomi och administration Goda kunskaper i Officepaketet Flytande svenska och engelska i tal och skrift Vi ser det som meriterande ifall du har en ledarskapsutbildning eller om du behärskar spanska i tal och skrift. Kontaktuppgifter och ansökan Den här rekryteringsprocessen hanteras av Isaksson Rekrytering och Rover Groups:s önskan är att alla eventuella frågor går direkt till Isaksson Rekryterings rekryteringskonsult Jonas Bessing via telefon: 0736-264750 eller e-post: [email protected] Vi ser fram emot din ansökan via annonsen. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Isaksson Rekrytering Bemanning AB arbetar över hela Sverige med rekrytering och uthyrning av kompetent personal främst inom fastighet, bygg, anläggning, teknik, energi, samt ekonomi/administration. Isaksson Rekrytering Bemanning är ett auktoriserat bemanningsbolag hos Kompetensföretagen-Svenskt Näringsliv-Almega. Vi är medlemmar i Byggföretagen, (före detta Sveriges Byggindustrier BI). För mer information besök https://www.isakssonrekrytering.se

22 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024