Allakando läxhjälp Bromma, privatlärare, Högskoleprovet
Allakando AB
Arbetsförmedlare

Studiecoach – Flexibelt och meriterande extrajobb Undervisa i dina ämnen och utveckla eftertraktade färdigheter som ledarskap och pedagogik. Bli en förebild för dina elever, samtidigt som du har tid till egna studier och fritid! Flexibelt och enkelt att kombinera med studier och fritid Mycket utvecklande och en merit som imponerar Gör skillnad och bli en förebild för dina elever Ansök till jobbet här: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/ Så fungerar jobbet som studiecoach Du väljer enkelt de uppdrag som passar dig och dina ämnen på vår lärarportal Ni träffas hemma hos din elev, på en plats centralt eller online Lektionerna är på 90-120 minuter, en eller två gånger i veckan Extrajobbet passar perfekt för dig som: Går på exempelvis gymnasiet eller universitet Vill göra skillnad för andra människor Är positiv och engagerande Har goda ämneskunskaper i dina ämnen Kan extrajobba minst 4 timmar i veckan Kommunicerar effektivt på svenska i tal och skrift Flexibelt extrajobb utan krav på förkunskaper: Undervisa i hemmet, på ett bibliotek eller online Välj själv ämnen och på vilken nivå du vill undervisa Jobba på de dagar och tider som passar dig Inga förkunskaper krävs, vi utbildar dig! Bonus! Du som jobbar hos oss en längre period får även kostnadsfri tillgång till exklusivt studiematerial som hjälper dig säkra försprånget inför exempelvis högskoleprovet! https://www.allakando.se/hogskoleprovet/ Ansök till jobbet på 3-4 minuter Du ansöker enkelt och smidigt på vår karriärsida: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/ Ansökan tar endast några minuter – sedan blir du kallad till intervju för jobbet som studiecoach på Allakando! Läs mer om oss här: https://www.allakando.se En arbetsgivare – många möjligheter Du som söker jobb hos oss har även möjlighet att arbeta som: Studiecoach online: https://www.allakando.se/laxhjalp-online/ Studiecoach i matematik: https://www.allakando.se/mattehjalp/ Privatlärare i matematik: https://smartstudies.se Personlig läxhjälpare: https://läxhjälp.nu Personlig nanny: https://nannypoppins.se/ Privat barnvakt: https://barnvakt.se/ Au pair i USA: https://my-nanny.se/au-pair/ Tips! Just nu har vi många lediga tjänster på följande orter: Personlig studiecoach i Stockholm: https://www.allakando.se/laxhjalp-stockholm/ Personlig studiecoach i Göteborg: https://www.allakando.se/laxhjalp-goteborg/ Barnvakt i Stockholm: https://my-nanny.se/stader/barnvakt-stockholm/

Igår
Sista ansökan:
16 juli 2025
Senior .NET Developer
Rebtel Networks AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Global migration is a 21st-century reality. Whether people are fleeing from something or racing towards better opportunity, following love or seeking new experiences, more and more are living in different environments and in new ways. We celebrate the power of people coming together. That’s why we connect ambitious people abroad with their families and friends back home so they can support each other emotionally and financially, and lead more enriched lives. Why Rebtel? At Rebtel, we build complex, high-performing applications that power global communication. Our backend development is structured yet flexible—an environment where agility, creativity, and technical excellence are not just encouraged but expected. We maintain an agile workflow, prioritize clean, maintainable code through regular refactoring, and champion knowledge-sharing through code reviews. If you're looking for challenging problems that will stretch your skills and ignite your creativity, you’ll feel right at home. About you As a Senior .NET Developer who not only loves solving complex problems but is passionate about code quality, and building scalable and testable solutions. You’ll be adequately self going, contribute to technical discussions, and aspire to deliver clean, robust code. You have a sharp eye for simplicity amidst complexity and pride yourself on thorough, thoughtful development—including writing tests for critical components. Whether working closely within your team or leading a project area independently, you’re confident, collaborative, and proactive. Requirements: Expertise in .NET Core, .NET Framework, and related technologies (e.g., ASP.NET) Strong knowledge of both SQL (MSSQL) and document-oriented databases like MongoDB Hands-on experience with DevOps practices and deployment tools (Git, Azure DevOps) Practical knowledge of containerization using Kubernetes Experience integrating with GraphQL and REST APIs Excellent communication skills in English We don’t evaluate skills by number, however we believe ideally you should have worked at least 7+ years to gain the right seniority Passionate about writing clean, structured, and testable code Puts really high weight on test coverage of their code Elevates the performance and mindset of the team around them Naturally curious, loves experimenting with new technologies Strategic vision for product and codebase growth Our Offer To You At Rebtel, you are the most important asset and we strive to provide a comprehensive package of benefits and perks that enhance your well-being and work experience. Here are some of the things you can expect from us: Pension Plan Health Checkups and Private Medical Insurance 10k Bucket (net) for wellness allowance and Travel (benefit taxed) Discount on gym memberships Bonus program Parental pay 30 days annual vacation Relocation Support, if you're joining us from afar, we'll assist you in making a smooth transition. Rebtel is an international workplace, and at the office, we speak English; therefore, high English proficiency is required. We are Rebtel. We come from all around the world to create products for anyone who has crossed a border. We believe in equal opportunity and value diversity at our company. We do not discriminate on the basis of race, religion, color, national origin, gender, sexual orientation, age, marital status, veteran status, or disability status.

Igår
Sista ansökan:
19 december 2025
Teleskoplastarförare till Stockholm!
Rekryteringsgruppen i Stockholm AB
Renhållnings- och återvinningsarbetare

Söker du ett fysiskt och ansvarsfullt arbete där du bidrar till ett hållbart samhälle? Hos oss får du möjligheten att arbeta med miljö, återvinning och effektiva transporter i en trygg och utvecklande arbetsmiljö. Arbetsuppgifter för teleskoplastarförare inom avfallsföretag med våningsplanshämtning Köra och hantera teleskoplastare för insamling och transport av avfall och återvinningsmaterial Ansvara för daglig kontroll, underhåll och enklare service av teleskoplastaren Utföra våningsplanshämtning – hämta avfall och material från olika våningsplan vid företag, bostäder eller anläggningar Samarbeta tätt med kollegor, arbetsledning och kunder för att säkerställa smidiga hämtningar och leveranser Registrera och dokumentera utförda uppdrag och avvikelser i företagets system Följa rutiner för arbetsmiljö, kvalitet och miljöarbete enligt gällande riktlinjer Kvalifikationer och erfarenhet – teleskoplastarkörkort och servicevana Teleskopförarbevis Erfarenhet av att köra teleskoplastare eller liknande maskineri inom transport, bygg, återvinning eller avfallshantering God kommunikativ förmåga på svenska, både i tal och skrift Truckkort A+B B-körkort Det är meriterande om du har erfarenhet av logistik, fastighetsservice eller arbete med återvinning/avfall Vem trivs som teleskoplastarförare och våningsplanshämtare hos oss? Du är strukturerad, ansvarsfull och har ett lösningsorienterat arbetssätt. Du arbetar gärna nära andra, trivs med många kontaktytor och har ett hjälpsamt förhållningssätt gentemot kollegor och kunder. Vi söker dig som har engagemang för miljö och service samt trivs i ett varierat och aktivt arbete. Anställningsvillkor och förmåner för tjänst som teleskoplastarförare Heltid med möjlighet till både dagtid och viss skiftgång beroende på uppdrag Kollektivavtal, marknadsmässig lön, försäkringar och friskvårdsbidrag Kompetensutveckling inom transport, återvinning och arbetsmiljö Tillträde snarast eller enligt överenskommelse Ansökan till tjänst inom avfallshantering och teleskoplastarkörning Vill du vara en del av ett hållbart och framåtblickande företag inom avfallshantering? Skicka in din ansökan idag! Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter till vårt team! Sökord: teleskoplastarförare, avfallshantering, återvinning, våningsplanshämtning, truckkort, transport, miljö, heltid, service, maskinförare

Igår
Sista ansökan:
4 juli 2025
CRM Growth Lead
Rebtel Networks AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Global migration is a 21st-century reality. Whether people are fleeing from something or racing towards better opportunity, following love or seeking new experiences, more and more are living in different environments and in new ways. We celebrate the power of people coming together. That’s why we connect ambitious people abroad with their families and friends back home so they can support each other emotionally and financially, and lead more enriched lives. Why Rebtel? When you join Rebtel, you become part of a global team, bringing together diverse minds from every corner of the world. Our headquarter is nestled in Stockholm and here we strike a balance between dedicated work and more relaxed activities. Every Friday the unmistakable aroma of freshly popped popcorn fills the air, but our celebrations encompass everything from minor and major common accomplishments to cinnamon bun day. What will you do?  As the CRM Growth Lead who will own and drive our customer lifecycle strategy, leveraging data to enhance user engagement and retention across different touch points. This is a high-impact role for a growth-minded marketer passionate about personalization at scale and creating lifecycle journeys that convert. You will lead the vision and execution of our CRM function that consists of one CRM specialist. Working cross-functionally with Product, Data, Brand, and Customer Support teams to drive measurable results and sustainable user growth and retention ensuring consistent and culturally resonant messaging for our global audience. Key Responsibilities Define, implement, and optimize CRM strategy across the entire Rebtel user lifecycle, from onboarding to winback. Develop and own CRM KPIs and regularly report on campaign performance and learnings. Plan, launch, and iterate on campaigns to improve onboarding, upsell/cross-sell, reduce churn, and increase loyalty in collaboration with a CRM campaign specialist. Work with data and analytics teams to develop predictive models (e.g. churn likelihood, propensity to purchase) for micro-segments to deliver relevant, timely, and personalized communication. Ownership over CRM tools (Braze) and ensure efficient automation, targeting, and A/B testing setups. Requirements 4–7+ years in CRM & lifecycle marketing, ideally in B2C tech, mobile app, or subscription business. Deep knowledge of CRM tools (e.g., Braze, Leanplum, Iterable, Salesforce Marketing Cloud or similar). Strong analytical mindset; experience working with SQL and customer data platforms (CDPs) is a plus. Proven ability to execute A/B tests and iterate quickly based on insights. Passion for customer-centric growth, retention, and behavioral psychology. Experience working with multicultural or global audiences is a strong plus. Excellent communication and project management skills; able to drive initiatives across departments. Familiarity with data visualization tools (Looker, Tableau, etc.). Our Offer To You At Rebtel, you are the most important asset and we strive to provide a comprehensive package of benefits and perks that enhance your well-being and work experience. Here are some of the things you can expect from us: Pension Plan Health Checkups and Private Medical Insurance 10k Bucket (net) for wellness allowance and Travel (benefit taxed) Discount on gym memberships Bonus program Parental pay 30 days annual vacation Relocation Support, if you're joining us from afar, we'll assist you in making a smooth transition. Rebtel is an international workplace, and at the office, we speak English; therefore, high English proficiency is required. We are Rebtel. We come from all around the world to create products for anyone who has crossed a border. We believe in equal opportunity and value diversity at our company. We do not discriminate on the basis of race, religion, color, national origin, gender, sexual orientation, age, marital status, veteran status, or disability status.

Igår
Sista ansökan:
19 december 2025
Javautvecklare
Combitech AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Just nu söker vi javautvecklare till Combitech i Stockholm. Som medarbetare hos oss får du vara med och bidra till ett bättre och säkrare samhälle samtidigt som du får möjlighet att bredda din yrkeskompetens. Här får du möjlighet att jobba i uppdrag inom försvarsbranchen, fordonsbranhen och telecom. Har du tidigare erfarenhet av mjukvaruutveckling och programmering, speciellt med kompetens inom java, kan du vara den vi söker. Din roll som javautvecklare Som javautvecklare kommer du att arbeta med programmering och problemlösning på långa uppdrag hos våra kunder. Du kommer både arbeta med vidareutveckling av redan befintliga system och nyutveckling, implementering och konfigurering av system och verktyg. Rollen är dynamisk och bjuder på variationsrika arbetsdagar med stora möjligheter att utveckla dina yrkeskunskaper. I jobbet ingår till exempel att identifiera kundbehov, lösa tekniska problem samt implementera lösningar tillsammans med ditt team. Hos oss arbetar du åt våra kunder i deras team, antingen i våra lokaler eller i deras. Våra kunder sträcker sig från försvaret och försvarsindustrin till myndigheter och privata företag. Hur uppdragen ser ut kan variera över tid beroende på var du befinner dig i livet. Ibland är trygghet och långsiktighet viktigt och ibland är variation och utmaning viktigt. Vi erbjuder alla dessa inom ramen för samma anställning. Vem är du? För att bli framgångsrik i den här rollen krävs en utbildning inom IT, data- och systemvetenskap eller liknande och minst två års erfarenhet av mjukvaruutveckling. Vi ser gärna att du är såväl proaktiv som lösningsfokuserad i ditt sätt att jobba och hoppas att du trivs med att ständigt ställas inför nya, spännande utmaningar och att få ta eget ansvar. Du uppskattar ett högt arbetstempo och har god förmåga att planera ditt arbete utifrån tydliga deadlines. Men det viktigaste av allt är att du har goda kunskaper inom java, vilka du utvecklat antingen genom studier eller arbetslivet. Då tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll. Urval sker efter sista ansökningsdag på grund av sommarsemester. Vi ser fram emot din ansökan! Kom och gör skillnad Hos Combitech erbjuder vi, utöver spännande och utvecklande kunduppdrag, anställningstrygghet och förmånspaket, samtidigt som du får chans att växa i en företagskultur som uppmuntrar både personlig och professionell utveckling samt balans i livet. Combitech GROW, vårt forskningsbaserade kompetensutvecklingsprogram, ingår som en naturlig del i din anställning. Att vi dessutom är ett stabilt växande och oberoende teknikkonsultbolag inom försvars- och säkerhetskoncernen Saab AB bidrar såklart också till dina utvecklingsmöjligheter. Hos oss är du med och utvecklar teknikområdet för att möta kraven från framtidens digitala samhälle. Vi har exempelvis många spännande projekt inom digitalisering, autonomi, artificiell intelligens, cyber security och 5G-utveckling. Våra konsulter utvecklar också bland annat flygande hjärtstartare som räddar liv, system som ökar säkerheten på flygplatser och nya stridsflygplanet Gripen E som gör samhällen trygga. Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss? Kolla in våra karriärsidor på vår webb! Kontaktperson: Thomas Blomborn, [email protected] Vi undanber oss rekryteringssamarbeten.

Igår
Sista ansökan:
13 augusti 2025
Senior verksamhetsutvecklare
Soros Consulting AB
Övriga förmedlare

Senior verksamhetsutvecklare inom tjänsteleverans och organisationsutveckling (interimsuppdrag) Vi söker en mycket erfaren verksamhetsutvecklare för ett uppdrag hos en av Sveriges mest forskningsintensiva och strategiska IT-miljöer. Uppdraget gäller utveckling av en snabbt växande serviceorganisation med ansvar för forskningskritiska IT-leveranser. Du kommer arbeta nära ledningsgruppen och ha en nyckelroll i att kartlägga nuvarande struktur, identifiera utvecklingsområden och formulera konkreta förslag till organisationsförändringar, processförbättringar samt metoder för uppföljning och mätning av leveransförmåga. Om uppdraget Ort: Stockholm Omfattning: 100 % Längd: 12 månader, med möjlighet till förlängning Start: Enligt överenskommelse Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Kartlägga organisationens nuvarande struktur och leveransförmåga Leda och driva förändringsarbete på strategisk nivå Definiera och implementera nya tjänsteleveransprocesser Utveckla metoder för uppföljning och mätning av verksamheten Arbeta nära ledningsgrupp och andra nyckelfunktioner Kravprofil – du ska ha: Minst 15 års dokumenterad erfarenhet som chef med personal- och budgetansvar Minst 10 års erfarenhet av organisationsutveckling inom större IT-organisationer Minst 10 års erfarenhet av IT-strategi i större organisationer Minst 10 års erfarenhet av affärs- eller verksamhetsutveckling Minst 5 års erfarenhet av ekonomistyrning Flytande svenska i tal och skrift Kompetensnivå 5 (12+ år i relevant roll) Meriterande är om du har: Tidigare arbetat i chefsroller inom universitet, högskola eller offentlig förvaltning Erfarenhet som interimchef eller i tillfälliga ledaruppdrag Ledarskapsutbildning Ekonomisk utbildning på minst kandidatnivå Referenser: För att bekräfta din kompetens behöver du lämna minst två referensuppdrag från de senaste tre åren, inklusive: Namn, titel, e-post och telefonnummer till kontaktperson Beskrivning av uppdraget och dina arbetsuppgifter Om du haft ett längre uppdrag som pågått kontinuerligt sedan maj 2022 räcker det med ett referensuppdrag. Sök gärna!

Igår
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Justitiedepartementet söker rättschef

Är du en skicklig och erfaren hovrätts- eller kammarrättsassessor med gedigen erfarenhet av lagstiftningsarbete? Har du erfarenhet av att arbeta i Regeringskansliet och är van att leda och utveckla verksamheten? Vi erbjuder dig som har chef- och ledarskapserfarenhet ett spännande och utmanande arbete med stort ansvar där du får möjlighet att bidra till departementets utveckling och biträda regeringen i att förverkliga sin politik. Din arbetsdag. Sveriges morgondag. Som rättschef biträder du statsråd och statssekreterare med ledning och styrning av Justitiedepartementet och är chefstjänsteman för ett antal enheter på departementet. Du ansvarar för att förslag till lagar och andra författningar utarbetas och vakar över lagenlighet, följdriktighet och enhetlighet av dessa. Förhandling, förankring och samverkan är grunden i ditt arbete. Du kommer att svara för slutlig granskning av lagrådsremisser och propositioner samt förslag till lagar och andra författningar. Ditt uppdrag är också att tillsammans med expeditionschefen och övriga rättschefer ha det övergripande ansvaret för utvecklings- och kvalitetsarbete i departementet. Tillsammans med övriga chefstjänstemän på departementet svarar ni för att departementets verksamhet bedrivs rationellt och att departementets resurser totalt sett används på ett sätt som ligger i linje med de politiska prioriteringarna. I befattningen ligger även expeditionschefsansvar inom vissa områden, vilket bl.a. innebär att vaka över lagenlighet, följdriktighet och enhetlighet vid beredning av andra ärenden än lagstiftningsärenden samt vaka över styrningen av vissa myndigheter som hör till departementet. Du är personalansvarig chef för enhetscheferna och ingår departementets ledningsgrupp och chefsgrupp samt Regeringskansliets nätverk för rättschefer. Läs mer om Justitiedepartementets ansvarsområden på www.regeringen.se. Din bakgrund. Vi söker dig som är hovrätts- eller kammarrättsassessor och har gedigen erfarenhet av lagstiftningsarbete. Du har aktuella och dokumenterade goda chefs- och ledarskapserfarenheter och är en van att företräda en verksamhet i olika sammanhang. Du har även erfarenhet av arbete i Regeringskansliet, har mycket goda kunskaper om statsförvaltningen och dess beslutsprocesser och är väl förtrogen med förutsättningarna för att arbeta i en politiskt styrd organisation och god förståelse för politikens krav. I tillägg har du kunskap om EU:s lagstiftningsprocess. Erfarenhet av internationellt arbete är meriterande. Likaså är erfarenhet av myndighetsstyrning och den statliga budgetprocessen samt kunskap om lagstiftningen inom Justitiedepartementets verksamhetsområde meriterande. Du har mycket goda språkkunskaper i svenska i tal och skrift och goda kunskaper i engelska. Dina egenskaper Som rättschef behöver du svara mot mycket högt ställda krav på juridisk yrkesskicklighet. För att bli framgångsrik behöver du ha en mycket god förmåga att sätta dig in i och arbeta med komplexa frågeområden och bryta ned problem och en god förmåga att hitta rättsliga lösningar på politiska utmaningar. Du har en mycket god analytisk förmåga, en mycket väl utvecklad kommunikativ förmåga och en mycket god språklig analytisk förmåga. Du har en personlig mognad och god förmåga att leda, utveckla och motivera kvalificerade medarbetare. Du är drivande och strategisk och kan snabbt anpassa dig till ändrade förhållanden kombinerat med mycket god förmåga att strukturera, organisera, prioritera samt sätta mål och tidsramar. Som chef har du helhetssyn och kommunicerar övergripande mål, involverar andra tidigt och främjar samarbete för en enhetlig ledning. Det är viktigt att du har mycket god samarbetsförmåga och en god förmåga att samordna intressen som berör många. Vi förutsätter att du har en hög integritet och ett gott omdöme. Övrigt Tills vidare anställning som rättschef i Regeringskansliet med en tidsbegränsad placering, om 5 år, i Justitiedepartementet. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. Är du intresserad? Vill du veta mer om befattningen, kontakta expeditionschef Helena Swenzén eller HR-ansvarig Ulrika Berggren. Fackliga kontaktpersoner är Klara Hedlund, Saco och Catharina de Grad, ST. Samtliga nås via Regeringskansliets växel på telefon 08- 405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 3 augusti 2025.   Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 800 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Justitiedepartementet ansvarar för rättsväsendets myndigheter, bland andra polisen, åklagarna, domstolarna och kriminalvården. Departementet ansvarar också för migrationsfrågor. Lagstiftningen inom statsrätt och allmän förvaltningsrätt, civilrätt, processrätt, straffrätt samt migrations- och asylrätt ligger inom departementets ansvarsområde.

Igår
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Delprojektledare med passion för teknik och ledarskap
Soros Consulting AB
Övriga förmedlare

Vill du vara med och utveckla framtidens signalsystem tillsammans med vår kund – en världsledande aktör inom försvars- och säkerhetsteknologi? Vi söker nu delprojektledare med driv, nyfikenhet och vilja att växa – både tekniskt och i ledarskapet. Rollen i korthet: Du leder ett eller flera tekniskt avancerade delprojekt inom luft-, land- eller sjödomäner. Du blir en viktig del av ett sammansvetsat team där samarbete, öppenhet och personlig utveckling står i fokus. Exempel på vad du kommer göra: Planera och driva mindre projekt Identifiera mål, resurser, risker och metodik Samarbeta nära andra projektledare och tekniska team Förstå och hantera komplexa system på övergripande nivå Eventuellt ta ansvar för budget Om teamet: Du kliver in i Systems Lead – ett sammansatt team av skickliga ledare hos vår kund. Här delar vi erfarenheter genom ett ledarskapsforum och arbetar kontinuerligt med att förfina våra arbetssätt. Vi söker dig som: Har en ingenjörsutbildning (gymnasie-, högskole- eller civilingenjör) Har minst 5 års arbetslivserfarenhet, varav minst 3 år i ledarroll Är strukturerad, kommunikativ och samarbetsinriktad Har ett brett tekniskt intresse och vill utvecklas som ledare Talar och skriver flytande svenska och engelska Är svensk medborgare! Att tänka på: Tjänsten kräver godkänd säkerhetsprövning enligt gällande bestämmelser. Redo att ta nästa steg i din karriär? Ansök nu och bli en del av något större. Välkommen med din ansökan senast 4 juli!

Igår
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Stabsforskare inom svepelektronmikroskopi (SEM)

Kemikum, med mer än 200 medarbetare är en av de största institutionerna vid Stockholms universitet. Forskningen vid Kemikum sträcker sig över kemins alla områden såsom analytisk kemi, fysikalisk kemi, materialkemi, oorganisk och strukturkemi samt organisk kemi. Forskningsprojekten är många från teori till experiment, från ren grundforskning till mer tillämpade projekt ofta med fokus på hållbar kemi men även avancerade analysmetoder av kemikalier och material. Kemikum har en mycket väl utbyggd forskningsinfrastruktur med en mängd utrustning och kvalificerat stöd från stabsforskare. Kemikum är också värd för utbildningen i kemi på kandidatnivå samt för tre masterprogram: analytisk kemi, hållbar kemi och organisk kemi. Forskarutbildning bedrivs inom fem områden: analytisk kemi, fysikalisk kemi, materialkemi, oorganisk kemi samt organisk kemi. Mer information om oss finns på: https://www.su.se/kemikum/. För att stödja forskare och deras forskningsprojekt har Kemikum en välutvecklad gemensam forskningsinfrastruktur, samlad i instrumentplattformar, med analysinstrument och erfarna stabsforskare som utbildar och stöder användarna. En sådan facilitet är Elektronmikroskopicentret (EMC, https://www.su.se/department-of-chemistry/research/infrastructure?open-collapse-boxes=ccbd-emcelectronmicroscopycenter), med moderna svepelektronmikroskop (SEM) och transmissionsmikroskop (TEM). Här finns också modern utrustning för provberedning såsom kryo-ultramikrotomi, kryo-SEM och arraytomografi. EMC är en öppen facilitet vid universitetet med många interna och externa användare. EMC är därför identifierad som en strategisk infrastruktur vid SU och är också en nod i ARTEMI (https://artemi.se/), som är en nationell infrastruktur med stöd av Vetenskapsrådet. EMC har tre stabsforskare med ansvar för instrument, utbildning och användarstöd. Vår SEM-specialist sedan många år går nu i pension och vi söker därför en ersättare med bred erfarenhet inom SEM. Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter vid Elektronmikroskopicentret (EMC) är att tillhandahålla högkvalitativ expertis, service och utbildning i svepelektronmikroskopi för att stödja forskning och undervisning. Det sker i nära samarbete med övriga stabsforskare vid EMC samt med forskare och studenter som har behov av svepelektronmikroskopi. Specifikt kommer du: - Vara ansvarig för drift och underhåll av svepelektronmikroskop med tillbehör samt tillhörande provberedningsutrustning. - Ge praktisk utbildning och handledning till användare för att säkerställa trygg, effektiv och ansvarsfull användning av svepelektronmikroskopen och tillhörande utrustning. - Erbjuda expertis, råd och vid behov hjälp i form av analyser till användare för att uppnå högkvalitativa forskningsresultat från svepelektronmikroskopen. - Tillhandahålla administrativt stöd, t.ex. hantering av bokningssystem och ekonomisk redovisning samt dokumentation av utbildning och säkerhet. - Arbeta aktivt för att öka EMC:s användarbas samt delta i och bidra till EMC:s och universitetets utåtriktade aktiviteter. - Arbete utanför ordinarie arbetstid kan förekomma för att säkerställa tillgången på mikroskop och kringutrustning. Kvalifikationer Vi söker dig som har: - Doktorsexamen inom naturvetenskap, teknik eller motsvarande. - Hög kunskap om och 3-5 års erfarenhet av avancerade svepelektronmikroskop inklusive EDS-spektrometer, samt erfarenhet av underhåll av dessa. - Gedigen expertis och goda färdigheter i att samla in och tolka olika typer av data med relevans för materialforskning, inom mjuka eller hårda material. - Kunskaper om kryoprepareringstekniker för SEM-analys av mjuka och biobaserade material. - God förmåga att samarbeta med användare från olika bakgrunder och med varierande kompetens, samt med administrativ och teknisk personal. - Utmärkta organisatoriska och analytiska färdigheter samt god förmåga att arbeta självständigt. - Goda kunskaper i talad och skriven engelska.  Det är önskvärt om du har: - Erfarenhet av att utveckla nya metoder som utökar de experimentella möjligheterna inom svepelektronmikroskopi och relaterade tekniker. - Expertis inom kompletterande avancerade karaktäriseringstekniker. - Förmåga att kommunicera på svenska. Om anställningen Anställningen gäller tills vidare på heltid med sex månaders provanställning. Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning. Tillträde så snart som möjligt enligt överenskommelse. Vi erbjuder Hos oss får du dynamiken i samspelet mellan högre utbildning och forskning som gör Stockholms universitet till en spännande och kreativ miljö. Du arbetar i en internationell miljö och får förmånliga villkor. Universitetet ligger beläget i Nationalstadsparken med goda förbindelser till city. Stockholms universitet värnar om att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika rättigheter och möjligheter för alla. Kontakt Närmare information om anställningen lämnas av föreståndare för EMC, universitetslektor Tom Willhammar, tfn 070-358 07 25, mailto:[email protected]. För allmän information om Kemikum kontakta prefekt professor Niklas Hedin, tfn 08-16 24 17, mailto:[email protected]. Ansökan Du söker anställningen via Stockholms universitets rekryteringssystem. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Anvisningar för sökande finns på webbsidan: https://www.su.se/om-universitetet/jobba-på-su/att-söka-en-anställning. Stockholms universitet bidrar till det hållbara demokratiska samhällets utveckling genom kunskap, upplysning och sanningssökande.

Igår
Sista ansökan:
1 september 2025
Sales Engineer till Murrelektronik
Performiq AB
Företagssäljare

Tjänstebeskrivning & erbjudande Har du erfarenhet av teknisk försäljning och kunskap inom el eller automation? Trivs du i en självständig roll där du får ta ansvar för dina affärer – samtidigt som du har ett kompetent och engagerat team i ryggen? Då kan rollen som Sales Engineer på Murrelektronik vara nästa steg för dig. Här blir du en del av ett internationellt företag i framkant, där innovation och kundnytta står i fokus. Du arbetar nära både kunder och kollegor, bygger långsiktiga relationer och bidrar till att skapa effektiva, hållbara lösningar inom automation. Murrelektronik är en global ledare inom utveckling, tillverkning och distribution av automationslösningar. Vi erbjuder högkvalitativa och innovativa produkter framtagna efter marknadens behov. I rollen kommer du ingå i den svenska säljorganisationen. Som säljare kommer du arbeta med försäljning av företagets tekniska lösningar till befintliga kunder inom den producerande industrin. Ditt försäljningsdistrikt omfattar främst södra Stockholm och sträcker sig söderut längs med östra Svealand och in i nordöstra Götaland – från Eskilstuna och Västerås ner mot området öster om Vättern, inklusive delar av Östergötland och Småland. Du planerar själv din kundbearbetning och genomför möten både digitalt och fysiskt ute hos kund. I din nya tjänst kommer du att få en gedigen introduktion så att du på bästa sätt kan komma in i din roll samt få god kännedom kring företagets produktsortiment. Du kommer även att samarbeta nära dina säljkollegor och företagets tekniska produktexperter. Du erbjuds: • En teknisk och kundnära roll på ett spännande företag i en expansiv fas. • Möjligheten att arbeta med nytänkande och kreativa lösningar som skapar stor affärsnytta för dina kunder. • Goda utvecklingsmöjligheter internt & externt. • Goda anställningsvillkor. Arbetsuppgifter: • Arbeta med införsäljning av företagets lösningar. • Genomföra möten ute hos kund där du kommunicerar Murrelektroniks erbjudande samt skapar goda kundrelationer. • Tillsammans med applikationsspecialister konsultera gällande företagets tekniska lösningar och hur de kan anpassas efter kundens verksamhet. • Sätta utmanande mål och följa upp din försäljning via företagets CRM-system. Personprofil Vi söker dig som är tekniskt kunnig, affärsdriven och har förmågan att bygga starka kundrelationer. Du är självgående och resultatinriktad, men också en lagspelare som gärna samarbetar och delar med dig av din kunskap. Du trivs i en roll där du får ta ansvar för hela säljprocessen och motiveras av att nå uppsatta mål. För att lyckas i rollen har du: • Erfarenhet av teknisk B2B-försäljning • Kunskap inom el eller automation • Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift • B-körkort Meriterande: • Eftergymnasial teknisk utbildning • Erfarenhet av konstruktion eller programmering i PLC-/SCADA-system Övrigt Start: Omgående, enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Arbetstid: 8–17 Plats: Stockholm Förmåner: • 30 semesterdagar • Friskvårdsbidrag • Möjlighet att påverka din roll och utveckling PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till Rekryteringskonsult Oscar Backman på [email protected]. Observera att ansvarig rekryterare är på semester och urval påbörjas den 4 augusti. Välkommen in med din ansökan! Företagspresentation Murrelektronik är en global aktör och innovationsledare inom decentraliserad automationsteknik. Våra lösningar för signalöverföring, kraft och data bidrar till effektivare, mer flexibla och kostnadseffektiva installationer – ofta helt utan styrskåp. Med över 3 200 medarbetare i mer än 50 länder och stark närvaro både lokalt och internationellt, är vi en trygg och långsiktig partner till industrin. I Sverige är vi ett engagerat team som värdesätter samarbete, nyfikenhet och arbetsglädje – och vi ser fram emot att välkomna ytterligare en kollega.

Igår
Sista ansökan:
3 augusti 2025