Har du erfarenhet av krisberedskap och totalförsvar och vill kombinera din kompetens med ett samhällsengagemang och göra nytta för Sveriges invånare? Lockas du av att vara med och driva beredskapsarbetet i ett av de mest intressanta utvecklingsområdena i digitaliseringen av samhället? Då kan det här vara en roll för dig. E-hälsomyndigheten är en beredskapsmyndighet och har ett utökat uppdrag inom krisberedskap och civilt försvar. Vårt uppdrag utvecklas och vi växer och söker därför ytterligare beredskapssamordnare som kan bidra till att samordna och utveckla totalförsvarsförmågan på myndigheten. Om tjänsten Ditt ansvar som beredskapssamordnare är att stärka utvecklingen av det systematiska beredskapsarbetet och det civila försvaret vid både E-hälsomyndigheten och inom sektorn hälsa, vård och omsorg. Rollen kräver att du har förmåga att arbeta med utveckling av styrande dokument, metodstöd, arbetssätt och rutiner samt följa upp beredskapsarbetet. Du är aktiv i det operativa arbetet genom utbildningsinsatser, genomförande av övergripande risk- och sårbarhetsanalyser, kontinuitetsarbete och övningar. Beredskapsarbetet är en viktig och central del av myndighetens uppdrag att stödja sjukvårdens aktörer genom digitala tjänster och lösningar. Dina arbetsuppgifter inkluderar att: • samordna, följa upp och utveckla E-hälsomyndighetens arbete med beredskap, civilt försvar och kontinuitetsarbete. • ta fram interna regelverk, metoder och processer utifrån lagkrav samt följa upp efterlevnaden. • identifiera och bedöma hotbild och omsätta detta i interna krav och risker för verksamheten. • initiera riskbedömning för att identifiera och hantera hot och sårbarheter • planera och genomföra målgruppsanpassade utbildningar, workshoppar eller andra kommunikativa insatser inom beredskap. • stödja ledning och övriga medarbetare i bedömningar avseende beredskap. • besvara remisser inom området beredskap eller civilt försvar. • omvärldsbevaka och följa utvecklingen inom området. Som beredskapssamordnare kommer du jobba nära både medarbetare på enheten för säkerhet och beredskap och med medarbetare på myndighetens övriga avdelningar. Du kan bli aktuell för uppdraget som tjänsteman i beredskap (TiB). Tjänsten omfattar nationell samverkan inom beredskapssektorn och andra myndigheter samt internationellt arbete som en del av Sveriges medlemskap i NATO. Tjänsten är placerad på enheten Säkerhet och Beredskap vid myndighetens stab. Staben biträder generaldirektören i ledning och styrning av myndigheten. Enhetschefen, tillika säkerhetsskyddschef, har det övergripande ansvaret för säkerhet och beredskapsarbetet på myndigheten. Om dig För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du är stabil, strukturerad och självgående med god förmåga att organisera ditt arbete. Du är flexibel och har förmågan att hantera omprioriteringar och är van att arbeta i grupp likväl som självständigt. I rollen kommer du att ha ett nära samarbete med dina kollegor och vi förutsätter att du har en god samarbetsförmåga. Vi söker dig som har: • relevant högskoleutbildning, eller annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig • minst tre års erfarenhet av arbete med civilt försvar och eller beredskap • erfarenhet av att planera åtgärder, ge stöd samt följa upp att åtgärder vidtas • erfarenhet av utbildning/övning av kris- och eller krigsorganisation • goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Det är meriterande för tjänsten om du har: • erfarenhet av beredskapsarbete/civilt försvar i offentlig verksamhet • erfarenhet av kontinuitetsplanering för digitala tjänster • erfarenhet av signalskydd. Vad erbjuder vi? Vi är en myndighet i tillväxt. E-hälsomyndigheten erbjuder dig att vara med och skapa samhällsnytta. Vi arbetar med stora transaktionskritiska system som påverkar samhället, till exempel e-recept och Läkemedelskollen. Hos oss kommer du att omges av trevliga och kompetenta arbetskamrater, på en myndighet med ett flertal viktiga samhällsuppdrag. På E-hälsomyndigheten har alla medarbetare förtroendearbetstid och möjlighet att arbeta delvis på distans. Läs mer om hur det är att jobba hos oss: Jobba hos oss Är du intresserad? Frågor angående tjänsten besvaras av: Enhetschef Jonas Jensen: 076-50 63 739 Frågor angående rekryteringsprocessen besvaras av: HR-specialist Elisabeth Axelsson: 010-106 08 98 Välkommen att skicka in din ansökan med cv via vårt rekryteringsverktyg senast den 11 augusti 2025. Då det är semestertider kommer du ha möjlighet att söka tjänsten hela sommaren, dock senast den 11/8. Vi uppskattar om du skickar din ansökan så snart du har möjlighet då vi tittar på ansökningar löpande. Rekryteringsprocessen kommer att återupptas i augusti. Observera att under sommarperioden kommer vi att ha begränsad möjlighet att svara på telefon och mail. Ladda gärna upp examensbevis, betyg och intyg som är relevanta för tjänsten i samband med din ansökan. Anställningen är tillsvidare med sex månaders provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placeringsort för anställningen är Kalmar eller Stockholm. Arbetet kan innebära tjänsteresor, främst mellan de båda orterna. Då anställningen är placerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen kommer att genomföras före anställning. Om du har beslut om skyddade personuppgifter, kontakta den HR-specialist som finns namngiven i annonsen. Om E-hälsomyndigheten E-hälsomyndigheten driver utvecklingen av den nationella digitala infrastrukturen inom hälsa, vård och omsorg. Vi skapar förutsättningar för digitala tjänster och lösningar för privatpersoner och professioner inom hälso- och sjukvård, apotek och socialtjänst. Vi arbetar för att hälsodata ska bli tillgängliga i hela vårdkedjan, oavsett var individer får vård. Hos oss arbetar cirka 500 medarbetare fördelat på två orter, Kalmar och Stockholm. Läs mer om oss på www.ehalsomyndigheten.se Rekryteringen sköts av E-hälsomyndighetens HR-enhet och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.
Nystart med mig, bästa killen och ett superteam med assistenter. Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Solna men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Malmö, Linköping, Kinna, Uddevalla, Karlstad och Visby. Nystart med mig, bästa killen och ett superteam med assistenter. Vill du vara med att hjälpa mig att bygga upp min framtid? Vill du arbeta med en liten grupp engagerade assistenter där ni, tillsammans med mig, arbetar med både planering och aktiviteter? Jag är en kille som är 25 år. Jag bor i en egen lägenhet i centrala Stockholm. Tillsammans med dig och mina nuvarande assistenter kommer jag utvecklas i mitt liv och få möjlighet att förverkliga mig själv. Jag vill anpassa den efter det liv jag vill leva och mina intressen så mitt liv blir fyllt med livskvalité. Jag är fysiskt aktiv och gillar att röra mycket på mig. Simning är något som jag kommer att vilja ägna mig åt flera gånger i veckan. Jag tycker mycket om att göra utflykter med min egen bil. Jag gillar att besöka olika städer, gå på museum och äta ute på restaurang. Jag tycker om god mat och den behöver jag hjälp med att planera och laga. Lyssna på musik tycker jag också om, gärna klassisk. Jag har autism, intellektuell funktionsnedsättning och epilepsi men med din assistans kan jag leva ett självständigt liv utformat enligt mina egna önskemål. Din profil: Du är social och har lätt för att samarbeta med mig och dina kollegor. Du är närvarande, trygg och har tålamod och humor. Du brinner för att se till att min tillvaro fylls med livskvalité.Du är aktiv och initiativrik och en mästare på att tänka utanför normen. Du har ett stort intresse och erfarenhet av autism och intellektuell funktionsnedsättning. Ser att du har erfarenhet av uttåtagerande beteende. Gärna ett intresse för specialpedagogik. Du är en person som själv är fysiskt aktiv och i god form. Du förstår vikten av integritet och respekt gentemot kunden. För att arbeta med mig behöver du förstå och prata flytande svenska. Du är ickerökare. Arbetstiderna är förlagda så väl morgon som kväll. Dubbel assistans dygnets alla timmar. Så man arbetar arbetar alltid två och två. Vardagar ca: 08-16, 16-08 Helger ca: 08-19 , 19-08. Vi söker så väl deltid, som heltid. Det finns således stora chanser till en omfattande tjänstgöringsgrad. I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Särnmark Assistans är en servicepartner inom personlig assistans. Verksamheten startades 1992 av Mikael Särnmark och Cecilia Ekholm. Vi tror på individuella lösningar och på människans förmåga att göra egna prioriteringar. Vår ambition är att göra det möjligt för människor att bestämma över sina liv.
Vill du vara en del av ett kompetent team på en utvecklingsinriktad myndighet som präglas av högt driv och samarbetsförmåga där allas kompetens tas till vara? Vi fortsätter växa och söker nu dig med tidigare erfarenhet av upphandlings- eller avtalsrelaterad verksamhet inom IT området. Har du även ett intresse för offentlig upphandling? Då är detta ett jobb för dig. Statens inköpscentral är en avdelning inom Kammarkollegiet som ansvarar för upphandlingen och förvaltningen av samordnade ramavtal för varor och tjänster åt andra statliga myndigheter. Inom IT- och telekomområdet kan ramavtalen även användas av kommuner och regioner. Statens inköpscentral har ca 2300 ramavtal fördelat på 38 ramavtalsområden och med ca 800 leverantörer. Avdelningen tillhandahåller samordnade ramavtal för andra myndigheter för att åstadkomma mer förmånliga villkor. Vår vision är att tillhandahålla rätt ramavtal i rätt tid. Det innebär att verksamheten ska vara behovsdriven, affärsmässig och juridiskt korrekt så att ramavtalen blir ett naturligt val för upphandlande myndigheter. Vi på enheten för ramavtalsförvaltning är för närvarande 25 medarbetare med stort engagemang och bred erfarenhet av offentlig upphandling. Vi utökar vår verksamhet och därför finns det nu möjlighet att bli en av våra nya kollegor! Arbetsbeskrivning Tjänsten som ramavtalsförvaltare innebär mycket kontakter med avropande myndigheter och ramavtalsleverantörer, i en organisation med mycket sakkompetens och juridisk expertis. Vi jobbar ofta i grupp och ser oss själva som problemlösare. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att löpande förvalta upphandlade ramavtal vilket innebär kontakter både med myndigheter som nyttjar ramavtalen och ramavtalsleverantörer. Du ger stöd och hjälp till avropande myndigheter via telefon, e-post och i möten samt informerar och ordnar seminarier inom de avtalsområden som du ansvarar för. Du ansvarar även för att ta fram vägledande material för att underlätta för beställare vid avrop från ramavtalen. I tjänsten ingår att arrangera uppföljningsmöten med leverantörer, att sammanställa och analysera statistik, samt att omvärldsbevaka. I tjänsten som ramavtalsförvaltare deltar du även i avtals- och leverantörsuppföljningar för de ramavtal du ansvar för. Du kommer dessutom att medverka i förstudiearbetet och upphandlingsprojekt för kommande ramavtal. Är du vår nya kollega? Att arbeta på Kammarkollegiet innebär att du får ett stort eget ansvar och möjlighet till personlig utveckling. Vi ser att du har ett stort engagemang för offentlig upphandling och avtalsförvaltning där du vill stödja avropande myndigheter och leverantörer. Vi söker dig som har: • För tjänsten relevant universitets- eller högskoleexamen som civil- eller högskoleingenjör, systemvetare alternativt annan relevant utbildning som tillsammans med erfarenhet sammantaget bedöms som likvärdig • Minst fem års erfarenhet av upphandlings- eller avtalsrelaterad verksamhet inom IT området • Kunskap om LOU • Mycket goda kunskaper i svenska • Goda kunskaper i engelska Det är meriterande om du har: • Praktisk erfarenhet av offentlig upphandling eller inköp från näringslivet • Erfarenhet av att arbeta på en central inköpsfunktion med många olika beställare • Erfarenhet av förvaltning av avtal inom något av våra IT ramavtalsområden • Erfarenhet av att jobbat på en IT-avdelning, t ex som IT-chef, beställare, eller kravställare Som person har du ett strukturerat arbetssätt där du tar stort ansvar och är självgående i ditt arbete. Du har lätt för att skapa och behålla goda relationer samt har en god service- och samarbetsförmåga. För tjänsten krävs även att du har en mycket god kommunikativ förmåga där du känner dig trygg i att tala inför både större och mindre grupper där du har förmågan att på ett pedagogiskt sätt förmedla komplex information. Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper. Kammarkollegiet eftersträvar mångfald och värdesätter de kvaliteter den tillför verksamheten. Vi sätter kompetensen i fokus och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsidentitet och könsuttryck, etnisk och social tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsförmåga, sexuell läggning och ålder. Mer information Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Tjänsten är placerad i Stockholm. Tillträde snarast enligt överenskommelse. Vi sitter i fina, aktivitetsbaserade lokaler i Gamla stan i centrala Stockholm, med möjlighet att delvis arbeta på distans utifrån verksamhetens behov. Ansökan I denna rekrytering vill vi inte att du bifogar ett personligt brev, för att kunna göra en rättvis och likvärdig bedömning av dig som sökande använder vi oss i stället av urvalsfrågor. Vi ber dig därför att svara på frågorna så utförligt som möjligt så att vi kan avgöra hur väl du matchar den efterfrågade kompetensen. Välkommen med din ansökan senast den 18 augusti 2025. Kontaktpersoner Om du har frågor om tjänsten kan du kontakta Anneli Buverius, chef enheten för ramavtalsförvaltning, tel 08-700 09 51. Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Elin Hallström, HR-specialist, [email protected]. Fackliga kontaktpersoner: Karin Edstrand, SACO-S, [email protected] Lisa Ericsson, ST, [email protected] Övrigt Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Kammarkollegiet – en myndighet utöver det vanliga. Vi fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, upphandlare och juridisk byrå för statsförvaltningen med över 35 olika uppdrag från riksdag och regering. Även Allmänna arvsfonden och Den offentliga omställningsorganisationen finns hos oss. Trots uppdragens variation har de gemensamt att det krävs både bredd och spetskompetens för att utföra dem. På Kammarkollegiet arbetar cirka 350 personer – framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm, Karlstad och Härnösand.
Vill du bidra till en bättre hälsa för alla? Institutionen för global folkhälsa är en tvärvetenskaplig institution med mål att fördjupa kunskapen om hur befolkningens hälsa kan förbättras på lokal, nationell och global nivå. Många av institutionens forskare är vetenskapliga rådgivare till myndigheter och andra beslutsfattare på regional, nationell och internationell nivå. Institutionen ansvarar för tre internationella mastersprogram och forskarna deltar aktivt i undervisning på grund- avancerad- och forskarutbildningsnivå. Vid institutionen finns 12 forskargrupper, omkring 115 forskarstuderande och cirka 140 anställda. Tjänsten är placerad i forskargruppen IMPAQT (Implementation and Quality). IMPAQT gruppens mål är att generera kunskap om hur man utvecklar, implementerar och utvärderar strategier för att förbättra vårdkvaliteten globalt. Anställningen är tidsbegränsad med en heltidsomfattning. Din roll Forskningsassistenten kommer att stödja arbetet med att förbereda ansökningar om forskningsanslag genom att bistå med skrivandet av forskningsförslag och bakgrundsarbete inom områdena hälso- och sjukvårdssystem, vaccination samt mödra- och perinatalhälsa. Arbetet innefattar att genomföra litteraturöversikter, sammanställa relevant data och hjälpa till med att skriva och redigera delar av ansökningar till finansiärer. Rollen bidrar till utvecklingen av högkvalitativa ansökningar som främjar forskning om globala hälsoutmaningar och insatser. Dessutom kommer forskningsassistenten att bidra till det övergripande genomförandet av projektet (efter behov). Vem är du? Du ska ha: - Masterexamen i global hälsa eller annan examen som bedöms vara likvärdig. - Dokumenterad erfarenhet av akademisk eller policyrelaterad forskning – särskilt inom global/offentlig hälsa, hälso- och sjukvårdssystem eller mödra- och barnhälsa. - Dokumenterad tidigare medverkan i skrivande av forskningsansökningar eller finansieringsansökningar som en del av ett forskarteam. - Dokumenterade kunskaper i litteraturöversikt och syntes – inklusive vana vid verktyg som Covidence och databaser som PubMed, Scopus eller Web of Science. - Goda akademiska skriv- och redigeringskunskaper – helst med erfarenhet av att skriva vetenskapliga texter eller forskningsförslag. - Utmärkta kunskaper i tal och skrift på engelska. Det är meriterande att ha god förståelse för frågor och terminologi inom global hälsa – särskilt relaterat till hälso- och sjukvårdssystem, vaccination samt mödra- och perinatalhälsa. Det är även meriterande att ha kunskaper inom datainsamling och grundläggande analys – kvalitativ och/eller kvantitativ, inklusive kunskap om relevanta programvaror (t.ex. NVivo, Excel, SPSS eller Stata). Till sist är det meriterande att ha erfarenhet av att arbeta i tvärvetenskapliga eller internationella forskningsmiljöer – särskilt i sammanhang med låg- och medelinkomstländer. Som person ser vi att du har goda kommunikativa förmågor, med ett öga för detaljer och ett lösningsorienterat förhållningssätt. Du arbetar strukturerat, noggrant och kan hantera flera arbetsuppgifter pararellt med varandra. Du är en lagspelare med god samarbetsförmåga samtidigt som du kan arbeta självständigt. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga förmågor. Vad erbjuder vi? En kreativ, internationell och inspirerande miljö fylld av kompetens och nyfikenhet. Karolinska Institutet är ett av världens ledande medicinska universitet. Vår vision är att driva utvecklingen av kunskap om livet och verka för en bättre hälsa för alla. Här bedriver vi framgångsrik medicinsk forskning och har det största utbudet av medicinska utbildningar i Sverige. Som universitet är Karolinska Institutet en statlig myndighet. Det gör att du får goda förmåner genom vårt kollektivavtal. Medarbetare på KI erbjuds också möjlighet till ett flexibelt arbetssätt. Det innebär att om den verksamhet du jobbar i tillåter, så kan du arbeta en del av din arbetstid på distans. Du får även träna fritt i våra moderna friskvårdsanläggningar där utbildad personal finns på plats. Placering: Solna https://ki.se/gph https://ki.se/forskning/forskningsomraden-centrum-och-natverk/forskargrupper/implementeringsvetenskap-och-kvalitet-claudia-hansons-forskargrupp#tab-start Ansökan Varmt välkommen med din ansökan senast den 11 juli 2025. Ansökan ska göras via rekryteringssystemet Varbi. I denna rekrytering söker du med ditt CV utan personligt brev. I ansökningsformuläret kommer du istället att få svara på några frågor om varför du söker jobbet. Vill du göra skillnad – och bidra till en bättre hälsa för alla? Sök jobb hos oss
Vill du använda din tekniska kompetens till något som gör skillnad – på riktigt? Vi söker nu en strukturerad och serviceinriktad person som vill arbeta med IT-support och vara med att delta i Plan International Sveriges viktiga arbete att stärka barns rättigheter och flickors lika villkor. Om rollen Som IT-support kommer du att hantera användarrelaterade ärenden, ge teknisk support och säkerställa att våra IT-system fungerar på ett effektivt och tillförlitligt sätt. Du kommer att vara en viktig kontaktperson för våra medarbetare i IT-frågor och bidra till en stabil och säker IT-miljö. I rollen kommer du att: - Ge daglig IT-support (1st & 2and line) via e-post, Teams och ärendehanteringssystem - Felsökning av hårdvara, mjukvara och nätverk - Underhålla och tillsammans med dina kollegor utveckla vår moderna IT-miljö (M365. MS Entra, Windows Server mm.) - Installation och konfigurering av datorer och mobiler mm. - Administrera användarkonton, behörigheter och resurser - Delta och stötta IT-ansvarig i förbättringsprojekt eller andra IT-relaterade frågor Vi ser att du har med dig: - Några års erfarenhet av arbete med IT-support eller liknande teknisk tjänst - Goda kunskaper i Microsoft 365, Entra, och Active Directory/Windows Server och nätverk - Erfarenhet av felsökning, installationer och användarstöd - Relevant IT-utbildning är meriterande - Det är meriterande om du har erfarenhet av ITIL För att bli framgångsrik i rollen tror vi att du är lösningsorienterad, ansvarstagande och nyfiken. Du trivs att arbeta i en roll där du dagligen får ge stöd och service och skapa en fungerade arbetsmiljö för våra medarbetare. Du gillar att grotta ner dig i tekniken, delar med dig av vad du lär dig och tar egna initiativ. Vi erbjuder Som anställd hos Plan International erbjuds du ett meningsfullt arbete där du bidrar till att stärka barns rättigheter och flickors lika villkor. Våra värderingar tillsammans, öppenhet, handlingskraft och långsiktighet genomsyrar hela organisationen. Plan International Sverige är en föräldravänlig arbetsplats som främjar en god balans mellan arbete och fritid. Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning med start omgående. Anställningsgraden är 100 % vilket motsvarar 37,5 h/v. Du kommer att vara placerad på vårt kontor i Hammarby Sjöstad, Stockholm. Ansökan Välkommen med din ansökan redan idag då urval och intervjuer görs löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag den 2025-08-17. I rekryteringsprocessen använder vi oss av en kompetensbaserad intervjuteknik som främjar inkludering, fördomsfri rekrytering och en ökad mångfald. Om du har några frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Enhetschef HR & IT Ellen Strömbäck på [email protected]. Har du frågor om din ansökan eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta HR Partner Johanna Jennel på [email protected]. På grund av semestrar kan återkoppling dröja. Plan International Sverige startades 1997 och har idag runt 100 medarbetare. Vi är en självständig del av den globala barnrättsorganisationen Plan International med verksamhet i 75 länder. Plan International är politiskt och religiöst oberoende och allt vårt arbete utgår från FN:s barnkonvention. Vi arbetar för att alla barn ska ha rätt att gå i skolan, få tillgång till hälsovård, bli skyddade mot våld, övergrepp och försummelse samt att få möjlighet att delta i samhället och utveckla sin potential. Hos oss är långsiktighet och handlingskraft viktigt, genom vårt driv och engagemang ger vi förutsättningar för barn och unga att kunna påverka sin framtid. Vi respekterar alla människor, värdesätter mångfald och utmanar ojämlikhet. Vi kämpar för en rättvis värld som stärker barns rättigheter och flickors lika villkor – vill du hjälpa till?
Vi söker en vikarie till vår sjuksköterskegrupp under sommarperioden. Du kommer att arbeta endast dagtid måndag-fredag med stöd av erfarna sjuksköterskor. Vårdcentralen ligger i nära anslutning till pendeltåg- och busskommunikationer, 12 min med pendeltåg från Stockholms central. Vårt område är Solhem, Bromsten, Sundby och Flysta där bebyggelsen är av småstadskaraktär. På Spånga vårdcentral arbetar engagerade, kompetenta och trevliga medarbetare i en öppen och vänlig atmosfär. Vi värdesätter hållbar arbetsmiljö, professionell gemenskap och kompetensutveckling. Mottagningen är välbemannad och de flesta av våra patienter erbjuds fast listning på läkare. Vi är en väletablerad mottagning med drygt 44 anställda. Hos oss arbetar distriktssköterskor, sjuksköterskor, specialistläkare i allmänmedicin, ST-läkare, undersköterskor och medicinska sekreterare. Vårdcentralen har även ett psykosocialt team. Vi har cirka 17 700 listade patienter hos oss och en hemsjukvård med cirka 140 patienter. Du kan läsa mer om oss på Spånga vårdcentral (regionstockholm.se) Vi erbjuder: Vi tycker att det är viktigt med balans mellan arbete och familjeliv och erbjuder flexibelt schema, det finns möjlighet för distansarbete när verksamheten så tillåter. Inom SLSO finns goda möjligheter för att du som medarbetare ska utvecklas och bli riktigt bra inom din profession. På vårt intranät finns information för dig som nyanställd som stöd i din introduktion när du börjar hos oss. Vi har ett antal obligatoriska utbildningar och utöver detta finns ytterligare möjligheter till kompetensutveckling. Vi erbjuder också våra medarbetare förmåner såsom flexibla arbetstider, friskvårdsersättning, fri öppen hälso- och sjukvård samt tjänstepension mm. Du kan läsa mer om det på Förmåner hos Stockholms läns sjukvårdsområde (regionstockholm.se) Arbetsbeskrivning: Arbetet innebär alla förekommande arbetsuppgifter för distriktsköterska eller sjuksköterska på vårdcentral och i hemsjukvård. Omväxlande arbete på mottagning. Under vissa perioder arbete i hemsjukvården kan förekomma. Alla sjuksköterskor och distriktssjuksköterskor hjälps åt med telefonrådgivning i TeleQ. Vi arbetar i journalsystemet Take Care. Kvalifikationer: Legitimerad sjuksköterska eller Distriktssköterska med förskrivningsrätt och behörighet att verka inom svensk sjukvård. Erfarenhet av att ha arbetat i svensk sjukvård, primärvård är meriterande. Distriktssköterskeutbildning är starkt meriterande. God datorvana och erfarenhet av journalsystemet TakeCare samt telefonisystemet TeleQ är meriterande. B-körkort är ett krav. Anställningsform: Tidsbegränsad anställning. Heltid/deltid kan eventuellt diskuteras. Arbetstiderna kan variera mellan 07.30-17.00, helgfria dagar måndag-fredag. Tillträde efter överenskommelse. Personliga egenskaper: Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och värdesätter personliga egenskaper såsom samarbetsförmåga och flexibilitet. Förutom att du är trygg i din yrkesroll och självgående ser vi att du har ett gott bemötande mot patienter och kollegor. Du ber om hjälp om och när du behöver det. Du är noggrann med viljan att ta ansvar och utveckla vår verksamhet. Du är lösningsorienterad och är intresserad av din professionella utveckling. Du kommer att samarbeta mycket med olika yrkeskategorier, verksamheter, patienter och närstående. Övrig information: Vi kommer löpande att gå igenom ansökningar och kan kalla till intervju innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan! Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för intern omplacering, enligt gällande regelverk. Vid patientnära arbete inom Stockholms läns sjukvårdsområde: - tillämpas registerkontroll före beslut om anställning enligt gällande riktlinje. - ska medarbetare som kommer att ha patientkontakt genomgå nyanställningsundersökning, enligt gällande direktiv, vilket sker genom företagshälsovården innan anställning. - krävs, förutom svensk yrkeslegitimation, goda kunskaper i svenska språket motsvarande nivå C1 enligt den gemensamma europeiska referensramen (GERS). Samma krav är vägledande vad gäller icke-legitimerad personal med patientkontakt. Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) är en av Sveriges största vårdgivare med 11 600 medarbetare. Vi erbjuder hälso- och sjukvård i Region Stockholms regi inom psykiatri, primärvård, geriatrik, ASIH, närakuter, somatisk specialistvård, habilitering och hälsa samt hjälpmedel. I samverkan med Karolinska Institutet bedriver vi forskning, utbildning och utveckling. https://www.slso.regionstockholm.se/. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb
Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi har lång erfarenhet från rekrytering – och bemanningsbranschen och vi vet hur viktigt det är med lokal närvaro. Vårt varumärke kännetecknas av ett högt personligt engagemang på alla nivåer – i relationen med våra kunder, kandidater och i relationen med våra konsulter. Vi vill med hög kompetens, ett genuint engagemang och prestigelöst arbetssätt smitta vår omgivning med positiv energi och inspiration och upplevas som en mötesplats dit företag och människor vänder sig när de vill ta nästa steg i utvecklingen. Clockwork finns i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se Dina arbetsuppgifter Som registrator/ arkivarie arbetar du med datorn som ditt främsta redskap och du hanterar i regel flera olika system. Beroende på uppdrag varierar dina arbetsuppgifter, men du utför uppgifter som exempelvis daglig postöppning, registrering, diarieföring och expediering. Även aktläggning, arkivering av diarieförda handlingar och ärenden. Utöver detta kommer du ha kontakter med anställda och allmänhet vid offentliggörande av handlingar i enlighet med offentlighetsprincipen. Ofta ingår även framtagande av information om pågående och avslutade ärenden samt att ta fram statistik över pågående och avslutade ärende. Arbetstider och omfattning på anställningen varierar såklart beroende på uppdrag, så vi tar gärna emot din ansökan oavsett om du vill arbeta heltid eller deltid. Det är alltid en fördel om du är tillgänglig med kort varsel. För kommande uppdrag hos våra kunder i Stockholm söker vi nu dig som är ute efter nya utmaningar inom registrator roller. Din profil Vi söker dig som har: • registratorsutbildning på högskolenivå eller likvärdig utbildning. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt ett (1) års arbetslivserfarenhet som registrator / arkivarie • goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt • kunskaper om dokument- och ärendehanteringssystem (exempelvis Public360, W3D3 eller Visual Arkiv m.fl.) • kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registratorsfunktion och ansvar • kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift. Vi tror att du passar i en sådan här roll om du är lösningsorienterad, driven och strukturerad. Du arbetar på ett metodiskt och förtroendeskapande sätt samt ser lösningar med ett helhetsperspektiv. Tack vare din positiva inställning och servicekänsla bidrar du med god stämning till såväl medarbetare som kunder. Ansökan Arbetet som konsult hos Clockwork ger dig ett brett kontaktnät, goda karriärmöjligheter samt goda chanser att påverka såväl arbetssituation som personlig utveckling. Som anställd hos oss får du en attraktiv anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. För att passa in i rollen som konsult ser vi att glädje, engagemang och affärsmässighet speglar din personlighet. Är du nyfiken på om vi kan matcha dig med en ny och spännande tjänst? Då ser vi fram emot att läsa din ansökan! För mer information är du varmt välkommen att kontakta [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan!
Har du erfarenhet av informationssäkerhet och systematiskt arbete och vill kombinera din kompetens med ett samhällsengagemang och göra nytta för Sveriges invånare? Lockas du av att vara med och driva säkerhetsarbetet i ett av de mest intressanta utvecklingsområdena i digitaliseringen av samhället? Då kan det här vara en roll för dig. Om tjänsten Som informationssäkerhetssamordnare CISO vid E-hälsomyndigheten kommer du jobba nära flera medarbetare i enheten och i nära samverkan med IT-säkerhetsansvarig, arkitekter och driftspersonal. Ditt ansvar är att stärka utvecklingen av det systematiska informationssäkerhetsarbetet och stärka förmågan för myndigheten. I denna anställning krävs det att du har förmågan att arbeta strategiskt med att utveckla mål och planer för att nå dessa, leda och samordna arbetet med metodstöd, arbetssätt och rutiner och följa upp informationssäkerhetsarbetet. Informationssäkerhet är en viktig och central del i kvalitetssäkringen av myndighetens uppdrag att stödja vård och hälsa genom digitala tjänster och lösningar. Dina arbetsuppgifter inkluderar att: • leda, samordna, följa upp och utveckla E-hälsomyndighetens arbete med informationssäkerhet. • ta fram interna regelverk, metoder och processer utifrån lagkrav samt följa upp efterlevnaden. • identifiera och bedöma hotbild och omsätta detta i interna krav och risker för verksamheten. • initiera riskbedömning för att identifiera och hantera hot och sårbarheter • planera och genomföra målgruppsanpassade utbildningar, workshoppar eller andra kommunikativa insatser inom informationssäkerhet. • stödja ledning och övriga medarbetare i bedömningar avseende informationssäkerhet. • hantera uppkomna informationssäkerhetsincidenter. • omvärldsbevaka och följa utvecklingen inom området. Tjänsten är placerad på enheten Säkerhet och Beredskap vid myndighetens stab. Staben biträder generaldirektören i ledning och styrning av myndigheten. Enhetschefen, tillika säkerhetsskyddschef, har det övergripande ansvaret för säkerhet och beredskapsarbetet på myndigheten. På enheten arbetar olika kompetenser inom säkerhet, säkerhetsskydd, beredskap och informationssäkerhet tillsammans för att stötta verksamhetens säkerhets- och beredskapsarbete. Arbetet innebär styrning, samordning, stöd och uppföljning av informationssäkerhetsarbetet inom myndigheten. Det kan förekomma samverkan med andra myndigheter eller organisationer. Om dig För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du är stabil, strukturerad och självgående med god förmåga att organisera ditt arbete. Du är flexibel och har förmågan att hantera omprioriteringar och är van att arbeta i grupp likväl som självständigt. I rollen kommer du att ha ett nära samarbete med dina kollegor och vi förutsätter att du har en god samarbetsförmåga. Vi söker dig som har: • relevant högskoleutbildning, eller annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig • minst tio års erfarenhet av arbete med informationssäkerhet i offentlig verksamhet (stat, region eller kommun) • erfarenhet av att analysera, revidera och implementera systematiskt informationssäkerhetsarbete • erfarenhet av kontinuitetsplaneringsarbete för digitala tjänster och verksamheter • goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Det är meriterande för tjänsten om du har: • erfarenhet av informationssäkerhetsarbetet i agila team • erfarenhet av säkerhetsgranskningar/revision av it-tjänster • certifieringar som CISSP, CISM, CISA, eller liknande. Vad erbjuder vi? Vi är en myndighet i tillväxt. E-hälsomyndigheten erbjuder dig att vara med och skapa samhällsnytta. Vi arbetar med stora transaktionskritiska system som påverkar samhället, till exempel e-recept och Läkemedelskollen. Hos oss kommer du att omges av trevliga och kompetenta arbetskamrater, på en myndighet med ett flertal viktiga samhällsuppdrag. På E-hälsomyndigheten har alla medarbetare förtroendearbetstid och möjlighet att arbeta delvis på distans. Läs mer om hur det är att jobba hos oss: Jobba hos oss Är du intresserad? Frågor angående tjänsten besvaras av: Enhetschef Jonas Jensen: 076-50 63 739 Frågor angående rekryteringsprocessen besvaras av: HR-specialist Elisabeth Axelsson: 010-106 08 98 Välkommen att skicka in din ansökan med cv via vårt rekryteringsverktyg senast den 11 augusti 2025. Då det är semestertider kommer du ha möjlighet att söka tjänsten hela sommaren, dock senast den 11/8. Vi uppskattar om du skickar din ansökan så snart du har möjlighet då vi tittar på ansökningar löpande. Rekryteringsprocessen kommer att återupptas i augusti. Observera att under sommarperioden kommer vi att ha begränsad möjlighet att svara på telefon och mail. Ladda gärna upp examensbevis, betyg och intyg som är relevanta för tjänsten i samband med din ansökan. Anställningen är tillsvidare med sex månaders provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placeringsort för anställningen är Kalmar eller Stockholm. Arbetet kan innebära tjänsteresor, främst mellan de båda orterna. Då anställningen är placerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen kommer att genomföras före anställning. Om du har beslut om skyddade personuppgifter, kontakta den HR-specialist som finns namngiven i annonsen. Om E-hälsomyndigheten E-hälsomyndigheten driver utvecklingen av den nationella digitala infrastrukturen inom hälsa, vård och omsorg. Vi skapar förutsättningar för digitala tjänster och lösningar för privatpersoner och professioner inom hälso- och sjukvård, apotek och socialtjänst. Vi arbetar för att hälsodata ska bli tillgängliga i hela vårdkedjan, oavsett var individer får vård. Hos oss arbetar cirka 500 medarbetare fördelat på två orter, Kalmar och Stockholm. Läs mer om oss på www.ehalsomyndigheten.se Rekryteringen sköts av E-hälsomyndighetens HR-enhet och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.
Vår dörr öppnar din framtid! Kom in till oss och bygg din karriär som farmaceut. Hos oss finns många möjligheter för dig som med omtanke och engagemang ser till varje individs behov och vill bygga relationer med kunder som varar länge. Om rollenSom farmaceut på Apoteket Midsommarkransen kommer du att spela en central roll i att tillgodose våra kunders behov av rådgivning och produkter inom läkemedel och hälsa. Vi har öppnat ett nytt apotek i Midsommarkransen och här kommer du få vara med och sätta standarden för framtiden. Det finns möjlighet att ta sig an flera roller, beroende på vad lockar just dig. Apoteket kommer att ligga centralt i Midsommarkransen, med närhet till tunnelbanan. Precis som du förväntas bygga en långsiktig relation med dina kunder vill vi göra det samma med dig. Vi stöttar dig i din karriär - som farmaceut på Apoteket kan du utvecklas i roller som t ex läkemedelsansvarig, säljledare, specialistapotekare eller varför inte en roll som apotekschef? Dina huvudsakliga arbetsområden Arbeta aktivt i dina kundmöten för att skapa mervärde genom rådgivning och sambandsförsäljning Bidra till att vi når våra mål gällande patientsäkerhet, kvalitet och försäljning Aktivt bidra till att stärka ditt team genom att dela med dig av både kunskaper och erfarenheter Hålla dig uppdaterad på våra kampanjer och bidra till att vi når framgång i dem Hålla dig uppdaterad och påläst om nytt sortiment för bästa kundvård Bidra med idéer och initiativ för att utveckla vår verksamhet till ett apotek som blir ett självklart val för våra kunder Dina kompetenser För den här tjänsten söker vi dig som är legitimerad receptarie eller apotekare med ett genuint intresse för farmaci och läkemedelsanvändning. Du är serviceinriktad med ett genuint intresse för kundmöten och har erfarenhet av att arbeta med rådgivande försäljning Du är lösningsorienterad vilket innebär att du både ser och agerar på utmaningar som uppstår Du har god samarbetsförmåga där du bidrar att skapa ett välfungerande team Du håller dig uppdaterad på omvärldsförändringar kopplade till farmaci- och läkemedelsfrågor Du har erfarenhet av att arbeta med omtänksam merförsäljning ur ett serviceperspektiv När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss istället berätta om rollen och om verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Arbetstiderna för denna tjänst kommer att ligga inom ramen för apotekets öppettider: Vardagar 10-19, Lördagar 10-15. Välkommen till Apoteket!
Nu söker vi timvikarier för kvällar Skicka in ett personligt brev och CV. Vi behandlar inte robotansökningar eller mail utan bilagor. Arbetstid är mellan 1530-22 kvällar. Det gäller även helger och andra röda dagar. Vi har en stor, mysig hörnlokal på Magnus Ladulåsgatan 25. All personal utgår från lokalen. Det är ett KRAV på att cykla. Vi använder oss av arbetscyklar Vi söker dig som kan ta egna initiativ och har en hög arbetsmoral. Du ska kunna samarbeta med både kollegor och kunder. Du ska tåla stress och kunna planera om ditt schema vid behov. Du ska behärska det svenska språket mycket bra i både tal och skrift. Vi är en lokal hemtjänst här på Södermalm. Vi är en arbetsgrupp på ca 20st. Vårat största fokus är att ha en hög personalkontinuitet. Detta för att kunna säkra tryggheten för kunderna, men även för personalen. Nu söker vi dig som tycker om att jobba med människor och är initiativrik och ansvarsfull med ett "helikopterseende". I hemtjänsten jobbar man oftast helt ensam ute hos kunderna, som har olika vårdbehov. Det innebär allt från förflyttning med lift, Turner och glidbräda till att laga mat och städa, tvätta och sköta inköp. Som kvällspersonal har du larmansvar 15:30-2200.
Välj ett jobb för att visa detaljer