Applikationsspecialist OpenText
NXT Interim Stockholm AB
Systemförvaltare m.fl.

Din roll Vill du vara en del i förvaltningen och utvecklingen av kundens nya dokumenthanteringssystem OpenText? Vi letar efter dig som har flera års erfarenhet av OpenText xECM.I den här rollen kommer du vara en länk mellan verksamhetens Super Users och förvaltningen och säkerställa att systemet används på rätt sätt. Dina arbetsuppgifter kommer bestå av att: vara ”Central Super User” och fungera som en länk och ett stöd mellan IT och verksamhet/lokala Super Users konfigurera systemet, t ex skapa/ändra Business Workspaces och Workflows ta fram och underhålla utbildningsmaterial och portal hålla utbildning i systemet hantera ärenden: Skapa och lösa incidenter samt arbeta med ärenden (ändringar och önskemål) testning – av både funktionalitet och migrering av data delta i projekt avseende nya instanser av systemet upprätta och underhålla dokumentation samverka operativt med Technicians, Architects, BusinessAnalysts, leverantören och andra nyckelroller kring förvaltning och utveckling av systemet Du blir en del av teamet som förvaltar och utvecklar OpenText. Tillsammans kommer ni bidra till att företaget har ett modernt dokumenthanteringssystem och du kommer att vara en viktig spelare när det gäller att implementera systemet brett globalt. Din profil: För att lyckas i rollen behöver du ha:erfarenhet av förvaltning och utveckling av dokumenthanteringssystemet OpenText xECM förståelse för hur OpenText xECM är uppbyggt och kan konfigureras förståelse för processerna kring Information Management och Informationsklassificering ett starkt eget driv och kan ta initiativ och navigera i en komplex miljö Har en förmåga att förstå verksamheten och dess krav och hur de kan realiseras god förmåga att kommunicera på svenska och engelska Det är meriterande om du har: Erfarenhet av kravhantering Kunskap/erfarenhet av ITIL Erfarenhet av Agilt arbetssätt deltagit i ett större implementationsprojekt av OpenText Låter detta som en intressant roll? Sök redan i dag så berättar vi mer! Uppdraget är ett visstids konsultuppdrag där du får en projektanställning hos NXT Interim. Vi behöver en ansökan, på svenska, inkluderat CV som matchar vår kunds önskemål. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan då vi behöver komplettera med mer information och anbudstiden är kort. NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult- och rekryteringsbranschen. Vi är verksamma inom HR, IT, ekonomi, sälj och marknad och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl.a. sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller din vardag. Vid projektanställning tillämpar vi kollektivavtal.

32 dagar sedan
Sista ansökan:
17 juli 2025
Nyexad civilingenjör? Bli tekniknavet på vår kunds utvecklingsavdelning
Friday Väst AB
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik

Har du en civilingenjörsexamen och vill lära dig hur en utvecklingsavdelning verkligen fungerar – från insidan? Här får du en unik möjlighet att jobba nära både teknik, produkt och process, i en roll där du får ansvar direkt men också möjlighet att växa.   OM TJÄNSTEN: Vi söker en Projektkoordinator inom teknikutveckling till vår kund, där du kommer ingå i teamet som driver förbättringar av högteknologiska produkter och processer. Här får du jobba mitt i utvecklingsverksamheten, tillsammans med konstruktörer, testingenjörer och andra experter. Du blir spindeln i nätet för tekniska förbättringsärenden – ofta små projekt med flera inblandade discipliner. Du får arbeta mitt i utvecklingsverksamheten – inte vid sidan av Du får lära dig vår kunds teknik på riktigt Du bygger ett starkt nätverk inom bolaget från dag ett Du har en erfaren mentor som coachar dig och ger dig rätt förutsättningar att lyckas Du får insyn i hur framtida teknikprojekt formas och drivs ARBETSUPPGIFTER: Du kommer tillhöra utvecklingsavdelningen – inte som konstruktör, men som någon som håller ihop det tvärfunktionella arbetet. Du blir en viktig spelare i arbetet med att höja kvaliteten på våra produkter och samtidigt förstå hela vår teknikportfölj. I praktiken innebär det att du: Håller ihop förbättringsärenden kopplade till våra produkter Navigerar interna processer (t.ex. test, inköp, verifiering) Koordinerar insatser från flera teknikområden – mekanik, elektronik, produktion m.m. Tar fram data och insikter i PowerBI och följer upp testresultat Dokumenterar och strukturerar lärdomar Bygger relationer med konstruktörer och specialister för att lösa problem snabbt Det här är en perfekt ingångsroll för dig som är tekniskt lagd men inte vill börja i en renodlad konstruktörsroll. Hos oss får du snabbt en bred förståelse för hur produkter utvecklas, testas och förbättras – och för våra avancerade system i stort.   VI SÖKER DIG SOM: Civilingenjör, gärna med inriktning mot elektronik, maskin, mekatronik eller teknisk fysik Nyfiken, strukturerad och van att ta egna initiativ Social och kommunikativ – du gillar att få saker att hända tillsammans med andra Van att jobba med tydliga mål och att följa upp resultat Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska då språken används i det dagliga arbetet Du behöver inte vara specialist – men du behöver gilla teknik och förstå helheten. Det viktiga är att du får energi av att samarbeta, strukturera upp saker och få flödet att fungera. OM ANSTÄLLNINGEN: Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer till en början att vara anställd av Friday. Ambitionen från Kunden och vår sida är att du efter en tid blir direktanställd hos kunden.   ÖVRIG INFO: ·      Omfattning: heltid ·      Start: enligt överenskommelse ·      Placering: Täby ·      Lön: Marknadsmässig månadslön Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Vi tar inte emot ansökningar via mail.   OM FRIDAY: På Friday brinner vi för att ge dig som Tech-talang en riktigt bra start på karriären. Genom att lyssna på vad just du vill och drivs av, matchar vi dig med företag och möjligheter som får dig att se fram emot att gå till jobbet. Vi värderar ambition och potential högt och arbetar aktivt för en fördomsfri rekrytering, där alla ges samma chans att lyckas. Vi finns i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Varje år genomför vi över 5 000 karriärmöten och matchar kandidater med allt från globala företag till innovativa startups.

32 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Extra- jobb för Hudläkare finns hos oss!
Nursehouse Consulting AB
Specialistläkare

Vi söker HUD-läkare för extra- jobb på en liten mottagning på Östermalm i Stockholm. Vi skulle gärna vilja erbjuda våra kunder möjligheten att ha tillgång till en Hudläkare. Det går för närvarande att boka tider på kliniken vardagar dagtid, kvällar och helger finns det tillgång till ett undersökningsrum i vårt kontor på Gyllenstiernsgatan. Det går även att utföra hembesök. Skulle du vara intresserad av att ha några bokningsbara tider per vecka eller t ex per månad hör gärna av dig för mer information. Specialistläkare; hud Nurse & Doctor House är ett tryggt och säkert bemanningsföretag för vårdpersonal och vårdenheter, där ingår också Nurse House Consulting. Vi har lång erfarenhet av att tillsätta rätt person på rätt plats. Vi hjälper er gärna med era personalbehov. Vi är baserade i Stockholm men arbetar med personal och arbetsgivare över hela landet.

32 dagar sedan
Sista ansökan:
1 december 2025
Lönespecialist - Stockholm
Kraftsam Rekrytering & Bemanning AB
Löne- och personaladministratörer

Lönespecialist – Projektintensiv miljö med utvecklingsmöjligheter Vill du arbeta i en föränderlig och dynamisk miljö där du får ta stort eget ansvar och bidra med din kompetens inom lön och ekonomi? Vi söker nu en erfaren och självständig Lönespecialist till ett växande bolag inom samhällsutveckling och infrastruktur. Tjänsten är placerad i Stockholm (Hägersten), med möjlighet till visst arbete ute i projektmiljö. Om rollen Som Lönespecialist kommer du att ansvara för hela löneprocessen från ax till limpa i en projektstyrd verksamhet. Du arbetar självständigt med löneberedning, rapportering och hantering av både manuella och automatiserade löner. Rollen innebär även ett nära samarbete med ekonomi- och HR-funktioner, samt extern rapportering till olika myndigheter och aktörer. Du får en nyckelroll i att säkerställa att lönehanteringen håller hög kvalitet och följer gällande lagar, avtal och praxis – samtidigt som du får möjlighet att utvecklas i ett bolag där det händer mycket. Arbetsuppgifter inkluderar Lönekörning i AGDA PS, inklusive hantering av manuella löner Rapportering till: FORA, AGI, Bygglösen, Kronofogden, Collectum, fackförbund Statistikrapportering till: SCB och Svenskt Näringsliv Administration kring AFA, Försäkringskassan, arbetsgivarintyg, förmånsbilar (Autoplan), samt löneutbetalningar till utlandet Aktivt deltagande i förbättringsarbete kring rutiner och system Kvalifikationer Krav Ekonomisk utbildning eller motsvarande lång erfarenhet inom lön/ekonomi Goda kunskaper i AGDA PS Tidigare erfarenhet av att arbeta i en projektstyrd organisation God förståelse för ekonomiska samband kopplat till lön Meriterande Erfarenhet av tidredovisningssystemet NEXT Systemintresse och vilja att arbeta med digitalisering och förbättring av löneprocesser Personliga egenskaper Vi söker dig som är nyfiken, drivande och trivs med att ta ansvar. Du har en stark egen motor, är självgående och tycker om att jobba mot deadlines. Rollen passar dig som är flexibel, social och tycker om att arbeta i en verksamhet i förändring. Du gillar struktur men är inte rädd för att tänka nytt. Övrig information: Placering: Stockholm (Hägersten), med möjlighet att arbeta en dag i veckan på plats i projekt. Startdatum snarast! Är du redo för nästa steg i din karriär inom lön? Välkommen med din ansökan!

32 dagar sedan
Sista ansökan:
25 juli 2025
Dansktalande Customer Service
Hero AB
Kundtjänstpersonal

Vi söker en dansktalande kundtjänstmedarbetare till ett omtänksamt och sammansvetsat team i Stockholm! Har du ett hjärta för service och vill bli en del av ett team där man verkligen bryr sig om varandra? Då kan detta vara jobbet för dig! Om rollen Vi letar efter dig som talar danska och vill jobba med kundtjänst i ett företag där samarbete, öppenhet och trivsel är en självklar del av vardagen. Du blir en del av ett team på sex personer, alla baserade i Stockholm, som hjälper och stöttar varandra i det dagliga arbetet. Här är det högt i tak, vi delar med oss av idéer och har nära till skratt – samtidigt som vi tillsammans gör skillnad för våra kunder. Vad du kommer att göra Som kundtjänstmedarbetare hos oss får du en varierad vardag där du bland annat kommer att: Ge personlig och lösningsorienterad service till våra kunder – med särskilt fokus på våra dansktalande kunder via telefon, mejl och chatt Följa kunderna genom hela deras resa Besvara frågor om allt från avtal och betalningar Bidra med idéer och förbättringsförslag som gör vår kundupplevelse ännu bättre och våra arbetssätt ännu smartare Vem vi tror att du är Du är en person som gillar att ta initiativ, delar med dig av idéer och vågar säga vad du tycker – alltid med en positiv och lösningsfokuserad inställning. Du trivs bäst i en miljö där man ställer upp för varandra och har en varm laganda. Har du tidigare jobbat med kundtjänst är det meriterande, men det viktigaste för oss är rätt inställning och viljan att lära. Vi erbjuder dig: Ett omtänksamt och prestigelöst team där alla hjälper varandra Ett centralt kontor i Stockholm Möjlighet att påverka både ditt eget arbete och våra processer En arbetsplats där du får utvecklas och växa i din roll Låter det som något för dig? Detta är en rekrytering och du blir anställd direkt till kund. Välkommen att skicka in din ansökan redan idag – vi intervjuar löpande!

32 dagar sedan
Sista ansökan:
22 november 2025
Jobba som montör
Thalamus IT Consulting AB
Montörer, elektrisk och elektronisk utrustning

Vill du jobba som montör? Vi söker dig som är i början av arbetslivet. Är du händig, gillar att jobba med händerna och vill komma in på arbetsmarknaden? Vi söker nu flera juniora montörer. Perfekt för dig som är nyexaminerad, har jobbat lite grann eller bara vill komma igång.  Om jobbet: Du kommer att arbeta praktiskt med montering – det kan vara allt från enklare delar till att bygga ihop färdiga produkter. Arbetet sker i team och du får upplärning på plats.  Vi söker dig som:  Är arbetsvillig och pålitlig  Har en positiv inställning och vilja att lära dig  Trivs med att jobba fysiskt och i ett högt tempo  Inte nödvändigtvis har erfarenhet – rätt attityd räcker långt  Meriterande men inget krav:  Teknikintresse  Vana av verktyg (från skola, hobby eller hemmaprojekt)  Körkort Vi erbjuder dig Som anställd hos oss på Thalamus erbjuder vi en trygg anställning med kollektivavtal (TechSvergie), friskvårdsbidrag, fast månadslön, pension mm. På Thalamus är gemenskap en viktig del, vilket gör att vi ordnar AW:s samt sommarfest och julbord. Då brukar alla konsulter dela erfarenheter och glädje med varandra och oss på kontoret. Din nya arbetsgivareThalamus har funnits i 20 år och är nu ett stadigt växande lönsamt  konsult- och rekryteringsföretag inom IT & Teknik. Vi är ett familjärt bolag som i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län. Våra kärnvärden är snabba och trevliga och att det kommer du att märka i rekryteringsprocessen och om du börjar arbeta hos oss. Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss?

32 dagar sedan
Sista ansökan:
22 november 2025
Teknikintresserade montörer till Norra Stockholm
Thalamus IT Consulting AB
Montörer, elektrisk och elektronisk utrustning

Vi söker dig som har ett stort teknikintresse och vill arbeta praktiskt i en varierande roll som el/teknisk montör. Du kommer att vara en viktig del av ett engagerat team och bidra med att bygga, installera och felsöka teknisk utrustning med el- och elektronikkomponenter.  Arbetsuppgifter : Montering av el- och elektronikkomponenter enligt ritningar och instruktioner  Kabeldragning och inkoppling  Testning och felsökning av utrustning  Samarbete med tekniker, ingenjörer och produktionsteam  Din profil Vi söker dig som är praktiskt lagd och har ett öga för detaljer.  Du är nyfiken på teknik, självgående och gillar att arbeta med händerna.  Gymnasieutbildning med inriktning el/teknik eller motsvarande kunskaper  Erfarenhet av elinstallationer, montage eller liknande (meriterande)  Förmåga att läsa elscheman  God svenska och engelska i tal och skrift  Vi erbjuder dig Som anställd hos oss på Thalamus erbjuder vi en trygg anställning med kollektivavtal (TechSverige), friskvårdsbidrag, fast månadslön, pension mm.) Hos Thalamus är gemenskap en viktig del, vilket gör att vi ordnar AW:s samt sommarfest och julbord. Då brukar alla konsulter dela erfarenheter och glädje med varandra och oss på kontoret. Din nya arbetsgivare Thalamus har funnits i 20 år och är nu ett stadigt växande lönsamt  konsult- och rekryteringsföretag inom IT & Teknik. Vi är ett familjärt bolag som i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län. Våra kärnvärden är snabba och trevliga och att det kommer du att märka i rekryteringsprocessen och om du börjar arbeta hos oss. Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss?

32 dagar sedan
Sista ansökan:
22 november 2025
Kommunikatör
Randstad AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Arbetsbeskrivning Vi söker just nu två (2) kommunikatörer till uppdrag för myndighet. Uppdrag: Konsultuppdrag. 31.06.2025 -31.12.2025 med chans till förlängning. Omfattning: Heltid. Hybrid möjlig efter initial uppstartsperiod på plats. Plats: Hammarby, Stockholm Arbetsgivare: Randstad AB Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Urval sker löpande så skicka in din ansökan idag! Ansvarsområden Arbetsuppgifterna kan bland annat innebära att: Bidra med kommunikationsstrategiskt stöd Planera och genomföra målgruppsanpassade kommunikationsinsatser Följa upp och analysera utfall av kommunikativa insatser Vara beställare mot externa leverantörer och kvalitetssäkra produktioner av olika slag, bland annat filmproduktioner Ta fram innehåll till myndighetens digitala kanaler Uppdatera webbplats och intranät Ta fram och uppdatera myndighetens mallar Delta i planering och genomförande av evenemang och extern medverkan Vid behov stötta myndighetens personal i kommunikationsfrågor Kvalifikationer Krav: Akademisk utbildning inom kommunikation eller motsvarande utbildning som bedöms som likvärdig Aktuell och flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter (minst 5 år) Gedigen erfarenhet av webbpublicering, gärna Optimizely God erfarenhet av att arbeta i sociala medier God förmåga att skriva målgruppsanpassat och på klarspråk Erfarenhet av kommunikationsarbete i offentlig sektor Mycket goda kunskaper att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska Tjänsten innebär självständigt arbete men också till stor del i projektform tillsammans med andra där förutsättningarna kan ändras och planeringen uppdateras löpande. Mot den bakgrunden söker vi en person med mycket god samarbetsförmåga och ett flexibelt och ansvarstagande förhållningssätt. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

32 dagar sedan
Sista ansökan:
3 september 2025
Montör El-koppling till Upplands Väsby
WeStaff Sweden AB
Montörer, elektrisk och elektronisk utrustning

WeStaff Sweden söker nu en montör för El-koppling till ett världsledande företag i norra Stockholm.  Konsultuppdraget startar omgående och pågår långsiktigt. Vår kund är en världsledande aktör inom bakugns-tillverkning och har sitt huvudkontor i Upplands Väsby norr om Stockholm. Är du på jakt efter en ny tjänst och är tekniskt intresserad? Då har du hittat rätt! Om Jobbet: Under din arbetsdag kommer du hantera ett urval av arbetsuppgifter enlig nedan: Montera el utrustning enligt aktuellt tillverkningsunderlag i form av arbets-kort och el-ritning. Märka värmesektionen med ID - skylt. Utföra funktionstest av GIAC panelen (digital styrning). Utföra isolationstest samt op.51(dubbelkontroll) av el utrustning. Montera el utrustning för One-ugnar, 7-serien, EB5/EB10 samt däck-ugnar. Transportera färdig kopplade produkter till nästa produktionsgrupp. När tillverknings order är klar, avrapportera order i affärssystemet Monitor Rapportera eventuella negativa störningar på arbetskortet från det normala som påverkat tiden för utfört arbete. T.ex. fått hjälp, materialbrister, kvalitetsproblem, väntetid, lagerhantering, om-arbete med mera så att korrekt tidsrapportering kan följas upp I denna roll har man mycket goda möjligheter för utveckling av sina tekniska kunskaper och ta sin karriär till nästa nivå! Vem är du? Vi söker dig som är strukturerad, noggrann och teknikintresserad. Att ta eget ansvar för att planera ditt arbete är inte några problem för dig. Du tycker om repetitivt arbete med din grupp och har en god kommunikativ förmåga. Du har med fördel enkelt att arbeta med kollegor, och följa produktionstakten mot uppsatta deadlines. El-teknisk utbildning/eller liknande erfarenhet är en fördel för denna tjänst. Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska. Erfarenhet av att: El-montering Montering mekanik Erbjudande: I denna roll har man goda möjligheter för utveckling av sina tekniska kunskaper och detta i nära samarbete med erfarna kollegor. Detta är en bra befattning inom produktion av världsledande tillverkning. Löpande konsultuppdrag, (dagtid måndag-fredag)med viss flexmöjlighet. God ersättning Kollektivavtal Friskvård WeStaff Sweden är ett växande konsult- och rekryteringsföretag i Sverige. Vi är ett auktoriserat bemanning & rekryteringsföretag som hjälper företag att växa & människor att utvecklas i sina yrkeskarriärer. Våra värderingar är personlig relation, trygghet och långsiktighet i det vi gör varje dag. Vi är ett kunskapsdrivet team som har över 30 års erfarenhet från branschen.  Vårt arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och med ett personligt engagemang så gör vi skillnad på arbetsmarknaden i Sverige.

32 dagar sedan
Sista ansökan:
14 juli 2025
Byggledare - Inriktning betong eller elkraft
Svenska Kraftnät
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

Svenska kraftnät är en av de viktigaste aktörerna för en hållbar energiomställning. Som Byggledare med inriktning betong och/eller kraftledning erbjuds du ett av Sveriges viktigaste jobb, i vilket du varje dag kommer att bidra till Sveriges elförsörjning. Vi behöver dig för att lyckas med vårt samhällsviktiga uppdrag att elektrifiera Sverige. Om tjänsten I rollen som byggledare blir du en del av vår växande enhet, Byggledning och byggkontroll. Vi ansvarar för byggkontrollfunktionen vid om- och nybyggnation av luftledningar.  Våra kontroller är uppdelade i två olika kompetensområden; transmission samt mark/fundament. Vi arbetar primärt med att kontrollera entreprenörens arbete på byggarbetsplatsen och säkerställa att luftledningar byggs enligt våra rådande riktlinjer samt utifrån avtalat kontrakt. Arbetet utförs främst ute i fält och på projektens platskontor men även på Svenska kraftnäts kontor i Sundbyberg, Göteborg, Luleå, Sundsvall, Sollefteå och Västerås. Som byggledare ansvarar du primärt för projekt i byggfas, parallellt förekommer det även att du granskar handlingar i andra projekt i tidigare faser. Din vardag består bland annat av att: • Säkerställa att byggprojektet kan genomföras så smidigt som möjligt i samband med projekteringens slutfas. • Granska tekniska handlingar i upphandlingsdokument inför utskick och efter avtalat kontrakt med entreprenör granskar du upprättade arbetsberedningar. Vidare under entreprenaden granskar du även annan typ av teknisk dokumentation som entreprenör levererar. • Agera bollplank till entreprenören och diskutera lösningar på tekniska frågeställningar samt förankra dessa internt och med projektör. • Vara Svenska kraftnäts representant i fält där du säkerställer att arbetet utförs enligt avtalade kontrollshandlingar. Detta görs bland annat genom granskning och uppföljning av entreprenörens egenkontroller. Vidare förekommer det att du ansvarar för teknikmöten. Du bistår projektledaren vid ÄTA-hantering och du biträder densamme vid byggmöten. Tjänsten innefattar utförande av byggkontroller i fält samt koordinerande av byggkontrollorganisationen i större projekt. Enheten består av cirka 25 medarbetare (12 anställda och resten konsulter) där några är landets mest erfarna inom byggledning av kraftledningar. Du erbjuds stora möjligheter att utvecklas på enheten och tillsammans med dina medarbetare bidrar ni till den gröna omställningen i Sverige.  Om dig Eftersom rollen innefattar många kontaktytor söker vi dig som samarbetar bra tillsammans med andra. Du bidrar till nytänkande och kommer med idéer kring hur arbetet kan utföras. Vidare kännetecknas du av att organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Vår bästa kandidat inser vikten av att hantera olika slags situationer på ett konstruktivt sätt och på detta sätt fortsätter arbetet enligt plan även vid motgångar. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Skallkrav: Du har examen som högskoleingenjör inom bygg, elkraft, väg- och vattenbyggnad, samhällsbyggnad eller annan för tjänsten relevant utbildning. Alternativt har du motsvarande kompetens förvärvats genom arbetslivserfarenhet eller på annat sätt som Svenska kraftnät bedömer likvärdig. Vidare har du: • Flerårig arbetslivserfarenhet inom ett eller flera av följande områden (alternativt annat område som Svenska kraftnät bedömer likvärdig): • Transmission, byggledning/byggkontroll/besiktning eller byggnation av luftledningar 130 kV eller högre • Fundament, byggledning/byggkontroll/besiktning eller byggnation av betongfundament- och markarbeten • Stål; flerårig praktisk arbetslivserfarenhet av stål som till exempel hantering eller montering av större stålkonstruktioner i fält. • Du talar samt förstår svenska och engelska i tal och skrift. • B-körkort. Vi ser det som meriterande om du har: • Erfarenhet av att arbete med AB 04, ABT 06 och/eller AMA. • Platsgjutning betong klass 1 eller klass 2. • Genomfört kurser eller utbildats i SS-EN 1090-2, ISO SS-EN 5817, TR-stål/K, eller annat som vi bedömer likvärdigt. • God vana av byggledning/byggkontroll eller byggnation av luftledningar (transmission) på 220 kV eller högre.   Bra att veta • Tjänsten riktar sig till sökanden runt om i Sverige och placeringsort kan då bli Sundbyberg, Göteborg, Sundsvall, Luleå, Sollefteå eller Västerås. Hemstationering kan komma att bli aktuellt beroende på din bostadsort, denna bedömning görs i samråd med din närmaste chef. • Resor innefattar en stor del av tjänsten, Svk eftersträvar att placera medarbetare i projekt så nära hemmet som möjligt, man bör dock räkna med att ligga ute några nätter per vecka i perioder. • Finns möjlighet till distansarbete de dagar byggledaren inte är ute i fält/på fältkontor i projekten. 50% #LI-hybrid • Sista ansökningsdag 15 augusti 2025. • Tjänsten är en tillsvidareanställning.  • Förmåner | Svenska kraftnät Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Carl Isaksson på 010 - 489 20 28 alternativt [email protected]. Fackliga representanter är Annika Ingeborn, SACO, 010 475 87 72 och Mikael Hedenheim ST, 010 475 84 68. Du når oss också via e-post: [email protected]   Jobba här – bli en viktig del av vår energiframtid | Svenska kraftnät Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare i samband med rekrytering, vi har upphandlade avtal som gäller för Svenska kraftnät som statlig myndighet.  Övrig information Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan ett beslut om anställning fattas kommer en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) att genomföras i de fall befattningen innebär hantering av säkerhetsskyddsklassificerade uppgifter eller deltagande i säkerhetskänslig verksamhet. Om anställningen avser befattning i säkerhetsklass kommer säkerhetsprövningen även att innefatta en registerkontroll och, i vissa fall, en särskild personutredning. För anställning på Svenska kraftnät kan det vara ett krav på svenskt medborgarskap i vissa befattningar. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras. För mer information om säkerhetsprövning Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar. Lär känna Svenska kraftnät och hur det är att arbeta hos oss: Lär känna oss på Svenska kraftnät

32 dagar sedan
Sista ansökan:
15 augusti 2025