Gaming Expert - Stockholm (Deltid)
NRG Sweden AB
Butikssäljare, dagligvaror

NRG söker nu för kunds räkning flera passionerade och sociala gamingexperter som vill hjälpa andra gamers att hitta utrustningen som tar deras spelande till nästa nivå. Om Kunden En av Sveriges ledande försäljare av hemelektronik, vitvaror samt kök och är ett av de bolag som omsätter mest inom detaljhandeln. Tidigare utsedda till "Årets Arbetsgivare". Kunden sitter på över 30 års erfarenhet i branschen med omkring 3,600 anställda. Dina arbetsuppgifter Vi letar efter självgående, utåtriktade och sociala personer som vill guida kunder till rätt PC gaming-produkter. Vi söker dig som har stor passion, glädje och nyfikenhet för allt som rör PC-gaming och för kundmötet. Du kommer att hantera olika typer av kunder där intresset varierar, allt från hardcore gamers till mor- och farföräldrar på jakt efter en födelsedagspresent. Vi söker alltså dig som trivs lika bra med att prata om vilka komponenter du behöver när du bygger din egna dator som att förklara vad fördelarna är mellan 60Hz och 180Hz på en skärm.  I ditt ansvarsområde ingår uppgifter som att: sälja produkter, informera kunder om olika varumärken och dess produkter samt säkerställa att ytorna är i gott skick. Du kommer även hålla kortare utbildningar för säljare i butik. Butiker i Stockholm:  - Kungens kurva - Kungsgatan - Barkaby - Bromma - Täby Arninge - Sickla  - Häggvik Vi erbjuder dig Produktutbildningar på några av de största varumärkena inom PC-Gaming  Sälj- och serviceutbildningar En väg in till Nordens starkaste nätverk av säljare Ett sjukt roligt jobb där du kommer ingå i ett team av service-minded gamers Din bakgrund Erfarenhet: Vi söker dig som har sälj och butiksvana (meriterande) Du har tidigare arbetat inom service eller event Du gillar att jobba i ett högt tempo Du har ett gediget intresse av PC-gaming (Elite-ranking i CS är meriterande!) Du är den personen dina vänner vänder sig till när de ska köpa ny teknik Personliga egenskaper: Du är social och gillar att träffa nya människor Du brinner för gaming och allt runt det Du är teknikintresserad och strävar efter att lära dig mer Du älskar att hjälpa andra och är duktig på att interagera med olika typer av människor Du uttrycker dig väl både muntligt och i skrift i svenska och engelska Övrigt I detta uppdrag kommer du bli anställd i systerbolaget Field Flex AB men utför uppdraget hos vår kund. Passen kommer att vara schemalagda både på vardagar och helger, antalet timmar kommer att variera per månad.   Tjänsten erbjuds som en projektanställning under ett års tid och beräknas tillsättas i början på maj. Intervjuer löpande så ansök snarast. Frågor (ej ansökningar) om tjänsten kan ställas till Jennie Valentin, [email protected] OM NRG NRG är brand activation-byrån som tar ditt varumärke till nästa nivå. Vi är din självklara partner för effektiva försäljnings- och marknadsföringsstrategier. Med fokus på sömlösa omnichannel-kampanjer, särskilt inom retail, ser vi till att ert varumärke når era kunder vid varje avgörande kontaktpunkt i deras köpresa - oavsett om det är i butiken, på bussen eller i soffan. Med nästan 30 års erfarenhet vet vi vikten av att kombinera kreativitet, funktionalitet och effektivitet. Vår expertis inom både varumärkesbyggande och kommersiell strategi gör att vi kan skapa skräddarsydda lösningar som stärker ditt varumärkes synlighet och levererar verkliga affärsresultat. I en digital värld som ständigt förändras, där kvalitet och innovation är avgörande, hjälper vi dig att ligga steget före. Oavsett om du lanserar en ny kampanj, bygger långsiktig kundlojalitet eller förstärker ditt team med specialistkompetens, erbjuder vi verktygen och strategierna du behöver för att lyckas. Din framgång är vår drivkraft.

31 dagar sedan
Sista ansökan:
8 augusti 2025
Senior Compensation & Benefits Manager
Aspia AB
Personal- och HR-specialister

About the role: Aspia is seeking an experienced Senior Compensation & Benefits Manager to join our HR team! This role is pivotal in designing, implementing, and managing competitive compensation and benefits strategies across our group, which spans six countries. As Compensation & Benefits Manager at Aspia you will ensure these strategies align with Aspias business objectives to attract and retain top talent. Additionally, the role includes ownership of the Global Job Catalogue and compensation framework as well as managing Aspia Sweden’s internal payroll team. This is a unique opportunity to contribute to Aspias global C&B area to ensure our growth and profitability as well as leading a highly competent and warm internal payroll team for Sweden. Reporting and Collaboration: In the role of Compensation & Benefits Manager, you will report directly to the CHRO of Sweden, with a secondary reporting line to the Group CHRO as well as being a part of Aspia's HR leadership team. Key Responsibilities: Compensation & Benefits Strategy: - Develop and manage global and local compensation programs, including base salary, bonus plans, and other incentives. - Regularly benchmark and analyze the market to ensure Aspia maintains a competitive reward structure. - Partner with senior leadership to support the annual salary and bonus processes. - Advise Senior Leaders & HR Business Partners on compensation-related matters. - Oversee the Job Catalogue, compensation frameworks, and role grading. - Design and manage employee benefits programs such as health insurance and pension schemes in Sweden, and support other countries as needed. - Stay updated on benefit trends and employee feedback to ensure offerings remain competitive and relevant. Process Improvement & Reporting: - Continuously develop processes to improve effectiveness. - Utilize HRIS and other tools to analyze data and generate actionable insights on compensation and benefits metrics. - Ensure compliance with all Swedish regulations as well as common EU regulations. Team Leadership & Collaboration: - Lead the Sweden Internal Payroll Team (3 FTEs). - Collaborate across countries and service lines to ensure the Reward Strategy aligns with business goals. Who are you? We believe that a suitable background for this position is that you have: - A degree in Business Administration, Finance, HR, or a related field. - A minimum of 8 years of experience as a specialist in compensation and benefits, including at least 2 years managing a team. - Proven track record of excellent leadership skills and stakeholder management. - Extensive experience with HR systems (preferably Workday) and Excel, with the ability to communicate and present data effectively. - Experience with multi-country job structures and reward processes is a plus. - Experience operating in a matrix structure. - Excellent coaching skills - Leadership skills and genuine interest in developing others Personal Attributes: In addition to your previous experience and skills, we also place great importance on your personal qualities. We believe that you have / are: - Strong analytical and numerical abilities. - A clear communicator with good project management skills. - Previous leadership experience and have a clear and genuine leadership style. What We Offer: Our goal at Aspia is to give you the best time in your career! We offer an exciting opportunity for an experienced Senior Compensation & Benefits Manager to drive strategic initiatives and shape the future of a leading company in a fast-growing industry. You will play a key role in leading compensation and benefits strategies across multiple countries, working closely with executive management to ensure alignment and growth. This is a pivotal role where you will oversee and manage group-wide compensation and benefits projects in an international setting. We believe in the importance of a balanced approach to work and life, offering flexibility, competitive benefits and fair salary, and ample opportunities for personal and professional growth. At Aspia, you’ll join a forward-thinking, collaborative team where your leadership will have a lasting impact on our success. Last but not least, you will work with competent and fantastic colleagues in a social, inclusive and supportive work environment where we believe in team spirit and participation! Application and Recruiting Process: Does this sound like your next challenge? Then we look forward to receiving your application! Selections and interviews are conducted on an ongoing basis, and the position may be filled before the application deadline. If you have any questions regarding the recruitment process or the role, don’t hesitate to contact hiring manager: Sofia Bley Claesson, CHRO, [email protected]. We use a competency-based approach throughout our recruitment process and make an objective and comprehensive assessment of your skills, experience, and potential to grow in the role. You can easily apply with your CV and by answering a few selection questions in our recruitment system. Due to GDPR regulations, we do not accept applications via email. We look forward to receiving your application! Aspia is the market leader in technology-driven services for accounting, payroll, tax, and advisory in the Nordic region. By combining deep expertise with cutting-edge technology, Aspia delivers first-class customer experience and demonstrates a strong commitment to quality and growth as the region's leading knowledge-based company. The Aspia Group has over 3,100 employees across more than 160 offices in Sweden, Finland, Norway, Denmark, the Netherlands, and Ukraine. With a client base of more than 39,000 companies, ranging from small businesses to large international corporations, Aspia Group has established itself as a key player in the industry, generating an annual turnover of SEK 3.5 billion. The group operates under several well-known brands, including Aspia, Accountor, and Skeppsbron Skatt.

31 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Junior Operativ Inköpare - Stockholm
Sway Sourcing Sweden AB
Inköpare och upphandlare

Är du kommunikativ, noggrann och driven – och har erfarenhet av inköp, supply eller sourcing? Vill du arbeta i en högteknologisk miljö med viktiga uppdrag och härliga kollegor? Då är det dig vi söker till vår kunds växande Procurement-team! Vi erbjuder en spännande roll som Junior Operativ Inköpare där du blir en nyckelperson i någon av  kategorigrupperna mekanik, elektronik, system eller kabel och komponenter. Dina arbetsuppgifterSom Junior Operativ Inköpare kommer du att spela en central roll i att säkra materialflödet till vår kunds produktion, som präglas av projektbaserat arbete och höga krav på kvalitet och leveransprecision. Du arbetar tätt tillsammans med planering, projektkontor och leverantörer för att säkerställa att rätt material och tjänster finns på plats i rätt tid. Det innebär att du dagligen gör allt från att lägga beställningar och bevaka leveranser till att hantera fakturor och följa upp leverantörers prestationer. Rollen kräver både struktur och flexibilitet – du behöver kunna prioritera, lösa problem snabbt och samarbeta med olika funktioner inom organisationen. Du blir en del av ett team som köper in komplex teknisk utrustning som datorhårdvara, sensorer och mikrovågskomponenter, vilket gör att du ständigt utvecklar din kompetens inom teknik, inköp och logistik. Exempel på centrala arbetsuppgifter: Beställa material och tjänster utifrån behovsplaner Bevaka och följa upp leveranser (orderexpeditering) Hämta in kostnadsuppskattningar Hantera leverantörsfakturor Föra dialog och uppföljning med leverantörer Ge löpande återkoppling till interna kunder Arbeta med flödesoptimering mot produktion Vi söker dig som: Har 1–3 års erfarenhet inom inköp, supply eller sourcing Trivs i en dynamisk och tempofylld produktionsmiljö Är självgående, ansvarstagande och lösningsorienterad Har god samarbetsförmåga och en positiv attityd Klarar av att fatta beslut även när inte alla instruktioner är på plats Praktisk information: Omfattning: Heltid, 100% Placering: Stockholm Period: 11 augusti 2025 – 31 december 2025 Sista ansökningsdag: 27 juni 2025 Övrig information: Denna tjänst kräver att du genomgår en säkerhetsprövning i enlighet med gällande regelverk för säkerhetsskydd. För tjänster som kräver säkerhetsklassning kan särskilda krav på medborgarskap förekomma. Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

31 dagar sedan
Sista ansökan:
26 november 2025
Teknisk konsult inom Life Science
Knightec Group AB
Civilingenjörsyrken inom kemi och kemiteknik

Därför är detta jobb för dig Du vill vara en del av regionens främsta Life Science-konsulter. Vi bidrar gemensamt med våra kunder till att förbättra människors liv och livskvalitet genom att bland annat utveckla produktion, kvalitet och projektverksamhet. Här sätts du och din utveckling i fokus, du kommer ha en kontinuerlig dialog med din chef om utvecklingsmöjligheter framåt för att forma en plan och resa som passar dig och dina ambitioner. Som konsult på Knightec Group kommer du ha ett starkt stöd av ledare och dina kollegor där ni hjälper varandra att lyckas i uppdrag, projekt och i er utveckling. Du kommer att utgå från vårt kontor i Stockholms epicentrum för Life Science, Forskaren! Du blir en del av vårt affärsområde inom Compliance & Management där vi stöttar en effektiv omställning till digitala, hållbara och säkra lösningar genom expertkunskap inom exempelvis kvalitet, säkerhet, hållbarhet och projektstyrning. Arbetsuppgifter Vårt team besitter en bred kunskap och dina uppdrag kommer att variera och kan innebära både roller i våra egna leveranser i interna team samt i våra kunders verksamheter. Du kommer arbeta inom något av nedan områden: validering/kvalificering QA projektledning processutveckling/produktionsutveckling QA IT Kvalifikationer För att passa i rollen vill du arbeta i komplexa produktionsmiljöer, har en förmåga att arbeta förbättringsorienterat och gillar att ha olika kontaktytor. För att lyckas i rollen har du även: Nyfikenhet på/kännedom om konsultrollen Erfarenhet av arbete inom läkemedelsindustrin eller den medicintekniska branschen God kännedom om relevanta regelverk Relevant ingenjörsexamen eller motsvarande Flytande kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift En spännande resa med Knightec Group Semcon och Knightec har gått samman som Knightec Group. Tillsammans bildar vi Norra Europas ledande strategiska partner inom produkt- och digital tjänsteutveckling – hur häftigt är inte det? Med en unik kombination av tvärfunktionell expertis och en holistisk förståelse för affärer hjälper vi våra kunder att förverkliga sina strategier – från idé till färdig lösning. På Knightec Group finns kompetensen, attityden och drivkraften som krävs för att anta de mest utmanande och innovativa projekten. För våra medarbetare innebär detta fantastiska möjligheter att vara med och forma framtiden genom meningsfulla projekt i teknikens absoluta framkant. Här får du inte bara utvecklas och växa, utan också bli en del av något större. Låter det som platsen för dig? Häng med på en spännande resa! Praktisk information Detta är en tjänst placerad på vårt kontor i Stockholm, Hagaplan 4. Resor i tjänsten kan förekomma till våra kunder. Startdatum är enligt överenskommelse. Skicka in din ansökan så snart som möjligt, men senast 2025-08-30. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Lina Jäderborn, Talent Acquisition Partner. Observera att vi, på grund av GDPR, endast tar emot ansökningar via vår karriärsida. Vi ser fram emot att höra från dig!

31 dagar sedan
Sista ansökan:
30 augusti 2025
Projektledare/Business Analyst AI implementationer HR
NXT Interim Stockholm AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Bakgrund HR SSC inom vår kunds organisation i Sverige har senaste åren genomgått en omfattande digital transformation. De strävar alltid efter att ligga i framkant och i deras fortsatta transformation söker de någon som kan hjälpa dem att driva utveckling och implementation av AI-baserade lösningar inom HR. De har initierat utvecklingen av bl.a. en HR AI Chatbot och har andra initiativ som de utforskar. Målet är att förbättra användarupplevelsen, höja kvaliteten i HR-processer och effektivisera supportfunktioner . Uppdragsbeskrivning Vi söker en erfaren projektledare med förståelse för både verksamhet och teknik, gärna med erfarenhet av AI-implementationer inom HR eller andra domäner. Rollen kombinerar projektledning med verksamhetsanalys, och handlar om att tillsammans med verksamhet, IT och projektgrupp identifiera, utvärdera och driva de initiativ som skapar mest nytta. Initialt fokus är en HR AI Chatbot, men andra initiativ kan få högre prioritet beroende på värde och mognad. Ansvarsområden Leda och facilitera arbetet med att konkretisera och prioritera AI-initiativ. Utveckla och implementera AI-baserade lösningar (t.ex. chatbot, ärendeanalysverktyg) i nära samarbete med IT och verksamhet. Ansvara för projektplanering, uppföljning och rapportering till styrgrupp. Bidra med verksamhetsförståelse, kravanalys och förändringsledning. Skapa samsyn kring syfte, mål och genomförande inom projektgruppen. Stödja organisationen i att bli mer datadriven och proaktiv i sitt arbete med AI. Resultat / Effektmål Konkretiserat AI-initiativ inom PostNord Sverige HR – framtagen AI-roadmap utifrån förväntad effekt och genomförbarhet Utveckla, implementera, analysera och rekommendera väg framåt efter MVP-leveranser Implementera AI-lösningar utifrån rekommenderade & prioriterade initiativ (t.ex. HR AI Chatbot) Stärka organisationens förmåga att arbeta med AI-stöd och datadriven analys och utvärdering av potentiella AI-implementationer. Kunskapsöverföring Projektet utförs helt integrerat med PostNord och kompetensöverföring sker därför löpande på daglig basis. Samtlig dokumentation överlämnas löpande och efter slutförd leverans till PostNord. Dokumentation Alla leverabler dokumenteras enligt tillsammans med PostNord överenskomna format. Skallkrav Minst 7 års erfarenhet av projektledning inom IT- och digitaliseringsprojekt, varav flera med AI och/eller HR-fokus God erfarenhet av både agila och traditionella projektmodeller. God förståelse för HR-processer och erfarenhet av AI-implementeringar inom HR, support eller närliggande funktioner. Förståelse för förändringsledning och hur nya lösningar påverkar arbetssätt. Mycket god kommunikationsförmåga på svenska och engelska. Förmåga att samarbeta med både tekniska och icke-tekniska team.   Meriterande God förståelse för Microsofts AI-verktyg och ekosystem. Erfarenhet av kravinsamling och verksamhetsanalys. Stark initiativförmåga, driv och vana att navigera i komplexa organisationer. Omfattning och villkor Heltid från något av vår kunds kontor i Umeå, Göteborg eller Stockholm eller på distans. Teamen som du arbetar med finns i Umeå, Göteborg, Stockholm och Malmö/Köpenhamn. Uppdragets längd bedöms till 6 månader med möjlighet till förlängning.Uppdraget startar förslagsvis 2025-08-11 och löper i första hand fram till 2025-12-31. NXT interim Stockholm AB erbjuder en visstidsanställning under perioden. Vi tillämpar kollektivavtal.  Låter detta som en intressant roll? Sök redan i dag så berättar vi mer! Uppdraget är ett visstids konsultuppdrag där du får en projektanställning hos NXT Interim. Vi behöver en ansökan, på svenska, inkluderat CV som matchar vår kunds önskemål. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan då vi behöver komplettera med mer information och anbudstiden är kort. NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult- och rekryteringsbranschen. Vi är verksamma inom HR, IT, ekonomi, sälj och marknad och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl.a. sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller din vardag. Vid projektanställning tillämpar vi kollektivavtal.

31 dagar sedan
Sista ansökan:
21 juli 2025
Junior Document Administrator till teknikprojekt i Stockholm 🗂️
Sway Sourcing Sweden AB
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Har du ett öga för struktur och en känsla för ordning? Nu söker vi dig som vill ta nästa steg i din karriär som Junior Document Administrator i ett spännande tekniskt projekt – på plats i Stockholm. Om uppdraget Som Junior Document Administrator blir du en nyckelperson i vårt projektteam. Din främsta uppgift är att hålla ordning på projektens dokumentation i vårt PDM-system (IFS). Du följer upp dokumentstatus i Excel och gör uppdateringar i systemet när det behövs. Du kommer också att ansvara för att mata in data från tekniska datablad från leverantörer samt följa upp för att säkerställa att rätt information inkommer . Det här är en roll där struktur, noggrannhet och kommunikation är dina viktigaste verktyg. Du kommer att arbeta nära både interna kollegor och externa leverantörer – och det krävs att du har driv, tar egna initiativ och ser till att jobbet blir gjort. Vi söker dig som är Strukturerad och detaljorienterad Bekväm med Excel Tidigare erfarenhet av administrativa systemet IFS är meriterande Omfattning och plats Omfattning: Heltid, 100% Start: 1 juli 2025 Slut: 31 december 2025 Placering: På plats i Stockholm Urval sker löpande – vänta inte med din ansökan Övrig info Rollen omfattas av säkerhetsskydd. Det innebär att du behöver godkännas i en säkerhetsprövning. Ytterligare krav på medborgarskap kan förekomma. Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

31 dagar sedan
Sista ansökan:
26 november 2025
Systemadministratör inom Windows
Centric Professionals AB
Systemadministratörer

Nu söker vi på Centric efter flera systemadministratörer inom Windows till flera av våra kunder i Stockholmområdet. Vill du bidra med din expertis inom Windows-servrar och klienter, din förmåga att dokumentera och göra systemkonfigurationer hos våra kunder? Då är det dig vi söker! Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter I rollen som systemadministratör kommer arbetsuppgifterna variera beroende på vilken av våra spännande kunder du kommer arbeta hos. Sammantaget kommer du arbeta med det du gör bäst, administrera, hantera och underhålla Windows och Office365-miljön. Du kommer också arbeta för att säkerhetställa en stabil och säker infrastruktur efter verksamhetens behov. I rollen kommer du arbeta med följande: - Administrera och underhålla Windows-servrar och klienter - Hantera användarkonton, grupper och behörigheter i Active Directory - Underhålla och optimera O365-miljön - Övervaka systemprestanda - Felsöka och supportera användare vid behov - Dokumentera och genomföra systemkonfigurationer Din profil och kvalifikationer För att lyckas i rollen är du en erfaren och motiverad person som på ett ansvarsfullt vis gärna tar ägandeskap över dina arbetsuppgifter. Vi ser gärna att du trivs i att arbeta i dynamiska team där du bidrar med flexiblitet och goda kommunikativa egenskaper.För att lyckas i rollen är du en erfaren och motiverad person som på ett ansvarsfullt vis gärna tar ägandeskap över dina arbetsuppgifter. Vi ser gärna att du trivs i att arbeta i dynamiska team där du bidrar med flexiblitet och goda kommunikativa egenskaper. För att lyckas i rollen är du en erfaren och motiverad person som på ett ansvarsfullt vis gärna tar ägandeskap över dina arbetsuppgifter. Vi ser gärna att du trivs i att arbeta i dynamiska team där du bidrar med flexiblitet och goda kommunikativa egenskaper. Krav - Minst 3 års erfarenhet som systemadministratör i Windowsmiljö - Mycket goda kunskaper kring Windows server, Active Directory och GPO - Erfarenhet av Office365, inklusive Exchange och Sharepoint - God förståelse för nätverkskonfiguration och felsökning - Erfarenhet av säkerhetslösningar, så som brandväggar och backup-system - Talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska Meriterande - Certifieringar inom området - Tidigare arbetat i IT-projekt rörande IT-processer   Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.   Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Elise Haglund +46 733 571793 [email protected]

31 dagar sedan
Sista ansökan:
9 september 2025
Copy of Kundnära teknik och hållbara lösningar – är du vår nya applikati...
Esri Sverige AB
GIS- och kartingenjörer

Vill du vara med och skapa verkligt värde för våra kunder genom kraften i ArcGIS-plattformen? Vi söker dig som har erfarenhet, engagemang och en stark känsla för kundrelationer. Du ser möjligheterna i att koppla kundernas behov till rätt förmågor inom ArcGIS – och du gör det med både nyfikenhet och precision. Välkommen med din ansökan till vårt team Apps & Analysis på Esri Sverige – där vi tillsammans driver innovation och utveckling med fokus på kundens verksamhetsnytta. Om rollen Som applikationsarkitekt arbetar du som konsult med ArcGIS som hemmaplan och möter våra kunder där du lyssnar in och omsätter kundens behov till våra tekniska lösningar och hur de kan anpassas på bästa sätt. Du är med i hela utvecklingskedjan från behovsanalys till lösningsdesign och implementation – med fokus på hur tekniken ska lösa kundens utmaningar på ett effektivt och hållbart sätt. Med ditt intresse för lösningar, fokus på kundnytta och kunskap om vår produktflora bidrar du till att vi är en del i att flytta gränserna för vad GIS kan göra för våra kunder. I din roll som konsult ser vi också att du finner glädje i att dela dina kunskaper och att du också är med våra sälj- och marknadsfunktioner i kunddialoger likväl som utbildning och workshops. Dina ansvarsområden Tillsammans med kund identifiera kundens behov och utmaningar. Behovspröva, konfigurera och anpassa applikationer inom ArcGIS för att på bästa sätt möta och lösa utmaningar hos kund Ta fram kund- och verksamhetsspecifika applikationer Skapa geografiska visualiseringar i 2D och 3D Själv samt tillsammans med teamkollegor eller kollegor inom sälj genomföra demonstrationer och workshops Hålla i utbildningar för våra kunder och användare Kvalifikationer och personliga egenskaper Vi ser att du har högskoleutbildning eller som vi bedömer motsvarande arbetslivserfarenhet Vi ser att du har åtminstone 5 års arbetslivserfarenhet av ArcGIS och dess appar och har sett styrkorna samt stött på tillräckligt många utmaningar inom området för att tryggt kunna guida våra kunder och hitta rätt lösningar Vi ser att du har flera års erfarenhet av att arbeta mot kund med tekniska lösningar inom GIS och kan se en applikationsflora med arkitekturperspektiv Meriterande - Har du erfarenhet av lösningsdesign och kravanalys är det meriterande likväl om du har erfarenhet av att designa skalbara och hållbara GIS-arkitekturer - Har du erfarenhet av att driva workshops eller utbildat inom GIS är det också meriterande Som person tror vi att du är nyfiken och hungrig på att lära nytt. Genom år av problemlösning är du trygg i att hantera kunddialoger samt fritt utforska vad kundens behov är och hitta rätt. Att jobba med att hitta rätt lösningar är något som du gillar. Du är trygg i dig själv och trivs med att samarbeta i och mellan team och tillräckligt trygg för att kunna hålla i utbildningar likväl som i workshops med dina kollegor. Övrigt Du kommer att stationeras på något av våra kontor i Falun, Gävle, Göteborg, Kista, Karlstad eller Malmö. Då våra kunder finns runt om i landet kan vissa uppdrag innebära en del resor. ingår en del resande i tjänsten. Ansökan Tjänsten är på heltid och tillsvidare med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning. På grund av semesterperioder är annonsen öppen en längre tid med sista ansökningsdag tisdagen den 2025-08-10. Vi går dock igenom ansökningar löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vill du veta mer? Har du frågor eller funderingar om tjänsten? Tveka inte att höra av dig till Erika Åberg, teamchef Apps & Analysis North, på 072-5402402 eller Maria af Wetterstedt, teamchef Apps & Analysis South, på 070-8221631. Vi ser fram emot din ansökan! Vill du lära känna oss lite bättre redan nu? Läs mer om oss påesri.seoch följ oss påLinkedIn. På Esri Sverige gillar vi människor, kartor och teknik. Vi brinner för att utveckla och sprida nyttan med geografisk information i både privat och offentlig sektor. Vår världsledande GIS-teknik bidrar till smidigare processer, tydligare beslutsvägar, effektivare rutiner och ger en verklig bild av nuläget till våra kunder. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

31 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Infrastrukturspecialist inom Citrix
Centric Professionals AB
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Till ett uppdrag hos en kund i centrala Stockholm söker vi en erfaren och kunnig Infrastrukturspecialist inom Citrix, med fördjupad expertis inom bank- och försäkringsregler, GDPR, CIS Control och EIOPA-riktlinjer. Om du är passionerad och kunnig inom dessa områden kan det vara just dig vi söker. Tjänsten innebär att du kommer att spela en central roll i att implementera lösningen enligt den förutbestämda designen, både i molnet och i lokala datacenter. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter - Assistera arkitekten: Nära samarbete med arkitekten för att designa en helt ny Citrix SPA & DaaS-lösning. Denna lösning kommer att innefatta en kontrollplan i molnet och ett resurslager i flera datacenter. - Workshops och beslutsfattande: Delta aktivt i workshops för att säkerställa att rätt beslut tas under designprocessen och bidra till att skapa en lösning som uppfyller höga krav på funktionalitet och säkerhet. - Dokumentation: Spela en nyckelroll i att dokumentera lösningen, inklusive detaljerad design, migrationsplan, designbeslut och annan relevant dokumentation. Det är av yttersta vikt att säkerställa korrektheten i all skapad dokumentation. - Bygga och säkra: Bygga nya Win11-klienter som är både standard och höggradigt säkra för att möta högt ställda krav på datasäkerhet. - Migration och strategi: Skapa en robust migrationsstrategi och leda genomförandet av migreringen för befintliga användare till den nya lösningen. Din profil och kvalifikationer - Djup kunskap om hög tillgänglighet och katastrofåterställning: Erfarenhet av att skapa och underhålla hög tillgänglighet i en hybrid molnmiljö och förmågan att implementera effektiva återhämtningsplaner. - Implementering och migration: Erfarenhet av framgångsrik implementering och migration av komplexa miljöer, med fokus på sömlös övergång. - Kostnadseffektiv lösning: Djup kunskap om att bygga nya lösningar på ett kostnadseffektivt sätt från ett helhetsperspektiv, inklusive hårdvara, mjukvara och drift. - Högdatasäkerhet: Erfarenhet av att skapa och underhålla höggradigt säkra klientmiljöer för att skydda känslig information. - Riskbedömningar och riskhantering: Kunskap om strukturerade riskbedömningar och förmåga att utveckla effektiva strategier för riskhantering. - Licenshantering: Erfarenhet av att guida kunder i att välja och använda rätt kombination av licenser, inklusive Native Citrix, Microsoft och tredjepartsappar. - Hybrid Citrixlösning: Erfarenhet av att bygga och implementera en hybrid Citrix-lösning i en säker och "multi-zonad" nätverksmiljö. - Citrix SPA i högsäkerhetsmiljö: Expertis i att implementera Citrix SPA i en högsäkerhetsmiljö. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Julieth Escobar +46 734 159387 [email protected]

31 dagar sedan
Sista ansökan:
9 september 2025
Contract Manager
Swedbank AB
Inköpare och upphandlare

As a Contract Manager at Swedbank, you will play a pivotal role in ensuring proactive contract management and risk mitigation across our business teams. Your expertise will drive seamless project execution, support business objectives, and protect Swedbank’s interests. Join us as a Contract Manager at Swedbank! In Swedbank you have the opportunity to: Lead contract management and change management for one of the key SaaS suppliers in GCP in line with overall business objectives. Collaborate with diverse teams, including project members, suppliers, and partners. Develop and implement Contract Management Plans. Anticipate contractual risks and propose effective solutions to maintain control. Conduct meticulous analysis of contracts to ensure alignment with project objectives. Regularly update the Core Project Team on contract status and changes. Monitor project progress, ensuring all contractual milestones are met. Issue timely contractual notices as needed. Establish commercial procedures for correspondence, change requests/orders. Manage all aspects of contract amendments and extensions. Track payment schedules and manage invoices efficiently. Handle claims or counterclaims by preparing necessary documentation for negotiations. Ensure supplier compliance with Swedbank’s terms. Deliver training sessions on contract management to key stakeholders. Evaluate whether services should be extended, phased out, or modified. This role requires strong people management skills and attention to detail safeguard Swedbank's business interests through exemplary contract management practices. What is needed in this role: A university degree in finance or engineering. 3+ years of experience with 1+ years in a contract management, legal or equivalent role. Experience from cards or payments desirable but not a requirement. A commitment to quality and attention to detail. Excellent interpersonal relationships with the ability to influence and negotiate with stakeholders. Critical thinking and problem-solving skills. A transparent and positive attitude. Excellent communication skills in English (both spoken and written). With us, you can experience: Personal and professional growth through self-leadership and continuous development. Meaningful work that positively impacts our workplace, our customers, and society. An open and collaborative culture that encourages cross-functional teamwork and provides networking opportunities. A supportive and inclusive environment that promotes a balanced and sustainable work-life, with flexible working conditions when suitable for the role. Benefits such as our share based reward program Eken, company pension plan, employee offer for banking products, health insurance. "Join our team and... ...be a part of an international team of professionals, who are jointly delivering challenging projects, maximizing customer value and increasing Swedbank’s competitive advantage.” Andreas Winther, your future leader We look forward to receiving your application by 04.08.2025. Location: Stockholm Recruiting manager: Andreas Winther, +46 (0)72 226 15 84 We may begin the selection during the application period, so we welcome your application as soon as possible. We have made our choice regarding recruitment media and therefore kindly decline contact with ad sellers or sellers of other recruitment services. Swedbank does not discriminate anybody based on gender, age, sexual orientation or sexual identity, ethnicity, religion or disability – everybody is welcome. #LI-LS1

31 dagar sedan
Sista ansökan:
4 augusti 2025