Sundsvalls kommun har ungefär 8000 medarbetare och är betydelsefull för vårt samhälle. Vi är Sundsvalls största arbetsgivare med flera arbetsplatser inom olika verksamheter och runt 300 olika yrken. Inom Barn- och utbildningsförvaltningen möter våra ca 3 000 medarbetare tillsammans ca 16 000 barn och elever på fler än 130 enheter varje dag. Här finns möjligheten att ge dem förutsättningar för fortsatt lärande och utveckling. Politikernas och förvaltningens mål och viljeriktning är att alla barn och elever i Sundsvalls kommuns förskolor och skolor ska få likvärdiga förutsättningar att utvecklas, nå sina mål och bli aktiva medborgare med många möjligheter i livet. Kommunen har ett stort uppdrag i att skapa nytta för alla våra invånare. Oavsett verksamhet arbetar vi för samma sak, att vi ska vara en bra plats att bo, leva och verka på. Vår kommun deltar i den gröna omställningen i Norra Sverige. Vi är övertygade om att de rätta platserna för den omställningen är här. Som kommun förbereder vi oss för fullt för att växa bland annat genom att bereda mark, skapa nya utbildningsplatser, marknadsföra kommunen och välkomna nya invånare från hela världen. Stöde skola är en F-9 skola som ligger cirka 40 minuters bilresa väster om Sundsvall. Skolan har omkring 260 elever och ett fritidshem med nästan 100 barn. Vi är cirka 50 medarbetare som arbetar tillsammans i olika roller. På Stöde skola utvecklas vi tillsammans med blicken mot framtiden - med målet att vara ett stabilt och tryggt kunskapsnav för både elever och personal. Vår organisation kännetecknas av korta beslutsvägar, arbetsglädje, stort engagemang och en stark vilja att påverka. Vi har ett välfungerande elevhälsoarbete där alla professioner samarbetar för att varje elev ska lyckas. Vill du vara med och göra skillnad - både i klassrummet och i musiksalen? Vi söker en engagerad lärare i matematik och musik som sätter eleven i centrum och brinner för att skapa ett inspirerande lärande! Varmt välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Vi söker en lärare som kombinerar matematikens logik med musikens kreativitet och som ser värdet i att möta varje elev där den befinner sig. Du kommer att undervisa i både matematik och musik och bli en viktig del av vårt engagerade lärarlag. Här får du möjlighet att påverka, utveckla och inspirera - varje dag. Dina arbetsuppgifter: • Undervisa i matematik i årskurs 4-6 och i musik i årskurs 3-6 samt vara mentor i årskurs 4. • Planera, genomföra och följa upp undervisningen med tydlig struktur och fokus på varje elevs utveckling. • Använda varierade arbetssätt och skapa en lärmiljö där både logiskt tänkande och kreativitet får utrymme. • Samarbeta med kollegor för att utveckla undervisningen och bidra till skolans gemensamma arbete. • Stödja elevernas sociala och kunskapsmässiga utveckling genom ett positivt och respektfullt bemötande. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: • Har lärarlegitimation med behörighet i matematik för årskurs 4-6 och musik för årskurs 3-6. • Är engagerad, tydlig och har ett stort hjärta för varje elevs utveckling och välmående. • Har förmåga att skapa goda relationer med både elever och kollegor. • Kan kombinera struktur i undervisningen med kreativitet och flexibilitet. • Har en stark värdegrund där samarbete och elevfokus står i centrum. ÖVRIGT Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/ Vid begäran skall betyg/ examensbevis/studieintyg/lärarlegitimation som styrker att du har rätt kvalifikationer för tjänsten lämnas in. Den som erbjuds en anställning skall lämna ett giltigt utdrag ur polisens belastningsregister enligt SFS 2000:873. Blankett för beställning av utdrag ur belastningsregistret hittar du på www.polisen.se. Tjänsten tillsätts under förutsättning att inte övertalighet uppkommer inom annan del av kommunen som gör att den tillsätts den vägen. Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid. I Sundsvalls kommun gillar vi olika och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi värnar om det värde som jämn könsfördelning samt mångfald tillför våra verksamheter och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sundsvalls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons. Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Vi är en kraft som binder ihop, håller samman och utvecklar länet. Inom Region Västernorrland är vi alla en del av något större. Vi söker dig som är tandläkare med stort engagemang och intresse för kvalitetsinriktad specialisttandvård! Vid avdelningen för Orofacial medicin i Sundsvall, arbetar specialisttandläkare, tandhygienister och tandsköterskor. Vi tar emot remisser från både privata och offentliga vårdgivare inom allmän - och specialisttandvård samt från sjukvården. På sjukhuset är vi samlokaliserade med Käkkirurgi och tillhör samma enhet som Odontologisk radiologi och Pedodonti. Nära samarbete sker även med övriga avdelningar på lasarettet. Vi erbjuder omväxlande arbetsuppgifter, ett intressant och utvecklande jobb, arbetsgemenskap och god stämning. Tjänsten avser ett vikariat med en omfattning på 20% under 6 månader. Tillträde sker enligt överenskommelse. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Assistenttandläkare till Orofacial medicin, Sundsvall Arbetsuppgifter Sedvanliga arbetsuppgifter inom sjukhustandvård Deltagande vid multidisciplinära ronder Arbeta med tandvård i nära samarbete med sjukvården Vi som redan är på plats stöttar dig med handledning och kompetensutveckling. Urval och intervjuer sker löpande så inkom gärna med din ansökan så snart som möjligt. Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som Har svensk tandläkarlegitimation utfärdat av Socialstyrelsen Behärskar det svenska språket i både tal och skrift Det är meriterande om du Har arbetslivserfarenhet av dessa patientgrupper på specialistklinik Har genomgått utbildningar eller kurser inom området Orofacial medicin För att lyckas i rollen tror vi att du har dessa personliga egenskaper Flexibel Samarbetsförmåga Strukturerad Region Västernorrland Med cirka 7000 medarbetare och över 200 yrken ansvarar vi på Region Västernorrland för flera av de verksamheter som är allra viktigast för invånarnas möjlighet att delta i samhället. Här gör din kunskap och ditt engagemang skillnad inom allt från hälso- och sjukvård till kultur, miljö och hållbarhet. Bli en del av ett lag där alla behövs. Tillsammans för ett växande Västernorrland. Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. En av våra många förmåner är att vi erbjuder 5000 kronor per år i friskvårdsbidrag. Läs mer om Region Västernorrland, våra förmåner och hur det är att jobba tillsammans med oss: Region Västernorrland - Att jobba i Region Västernorrland (rvn.se). Inom Region Västernorrland är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kan därför komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Denna tjänst kräver att du har giltig legitimation för det aktuella yrket. Din yrkeslegitimation kommer att kontrolleras mot Socialstyrelsens register över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) innan eventuellt erbjudande om anställning. Läs mer här: Registret över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) - Socialstyrelsen. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!
Drottning Blankas Gymnasieskola har sedan starten 1996 haft en tydlig vision – att skapa en skola där starka relationer och gemenskap står i centrum. Vi tror på kraften i samarbete och hur vi tillsammans kan stötta varje individ att utvecklas och nå sin fulla potential. Vår devis, "Det är viktigt för oss att det går bra för dig", genomsyrar hela verksamheten och präglar vårt arbetssätt, från klassrum till organisationens övergripande mål. Idag finns Drottning Blankas Gymnasieskolor på 26 skolor i 20 städer runt om i Sverige, där vi erbjuder både praktiska och teoretiska gymnasieprogram. Våra värderingar – gemenskap, engagemang och ambition, ger oss vägledning i hur vi ska agera och är grundläggande för vår verksamhet. Vi är engagerade i våra kollegor, elever och omvärld. Tillsammans stöttar vi vår omgivning och låter engagemanget vara nyckeln till utveckling. När vi jobbar tillsammans, med det vi brinner för, når vi högre resultat. Vill du veta mer om hur vi skapar en inspirerande och utvecklande gymnasieskola? Besök oss på dbgy.se och upptäck möjligheterna! Drottning Blankas Gymnasieskola i Sundsvall startades 2011 och erbjuder yrkes- och högskoleförberedande utbildningar inom Samhällsprogrammet med inriktningar: Beteende, Ekonomiprogrammet med inriktning: Ekonomi, Frisörprogrammet samt Hår och makeup stylistprogrammet. Skolan har cirka 270 elever och 25 medarbetare. Vi söker nu en lärare i matematik till vår verksamhet. Lärare i matematik till Drottning Blankas Gymnasieskola i Sundsvall Ditt uppdrag Vi erbjuder nu en tjänst på 50-100% för undervisning i matematik. Kan även innefatta mentorsskap. Viktigt att du är lyhörd för elevernas behov och skapar rätt förutsättningar för elevernas kunskapsinhämtning. Det är också viktigt att du kan stå bakom skolan tanke att "Det är viktigt för mig att det går bra för dig" och detta genomsyrar hela skolans arbetsätt. Din profil I första hand söker vi dig som är legitimerad lärare inom Matematik. Vi söker dig med ett stort personligt engagemang för lärande och att utveckla våra elevers kunskap. Som lärare är du lyhörd och vill vägleda eleverna inför framtiden. Du är också kreativ, öppen, strukturerad etc. Vi erbjuder Drottning Blankas Gymnasieskolor lägger stor vikt vid personligt, lokalt och globalt engagemang. Vi skapar meningsfullhet genom externa samarbeten och vårt globala perspektiv genomsyrar våra skolor. På Drottning Blankas Gymnasieskola Sundsvall erbjuder vi en familjär känsla och en närhet till elever och kollegor. Som en skola inom AcadeMedia erbjuder vi våra medarbetare kontinuerlig kompetensutveckling genom Academedia Academy samt intern och extern professionsutveckling. För oss är det viktigt att det går bra för dig och därför får du självklart kollektivavtalade förmåner och försäkringar men även friskvårdsbidrag, pensionsrådgivning och möjlighet till fördelaktiga köp genom netto- och bruttolöneväxling. Övrigt Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning på 6 månader (såvida du uppfyller Skollagens krav på behörighet). Tillträde 11/8 2025. Du är varmt välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem. Tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Vid frågor kring tjänsten, kontakta gärna rektor Helen Lövgren, mailadress [email protected]. Vi undanbeder oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Varje år fattar Försäkringskassan cirka 20 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan. Försäkringskassans HR-avdelning är en central avdelning där myndighetens HR-resurser finns samlade. Verksamhetsområde Chef- och medarbetarutveckling driver myndighetens arbete inom områdena chef-, ledar- och medarbetarskap. I samarbete med verksamheten ansvarar verksamhetsområdet för att tillhandahålla utvecklingsinsatser till samtliga chefer och medarbetare inom myndigheten. HR-specialist, chef- och ledarutveckling, kompetensutveckling Som HR-specialist tillhör du verksamhetsområdet HR Stöd med placering inom enheten Chef- och ledarutveckling som består av 10 medarbetare som har sin placering i Stockholm, Göteborg, Sundsvall och Örebro. Du skapar ett mervärde för verksamheten genom att utveckla och leverera såväl lärarledda som digitala kompetensutvecklingsinsatser inom chefs- och ledarskapsområdet. Målgruppen är chefer på olika nivåer. I dina arbetsuppgifter ingår också att vara uppdaterad på och kontinuerligt omvärldsbevaka forskning som är kopplad till chef- och ledarutvecklingsområdet, men också kring pedagogik och lärande. I ditt ansvar ingår också att hantera digitala verktyg för olika kompetensutvecklingsinsatser samt att samordna den centrala kompetensutvecklingsbudgeten. Du har ett proaktivt, konsultativt och verksamhetsorienterat arbetssätt. Du samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål och främjar nya idéer, utvecklar lösningar och stödjer nytänkande. Som HR-specialist är du bärare av HR’s styrdokument, processer och HR-verktyg, vilket innebär att du vid behov stödjer implementering av dessa delar. Rollen innebär att du hanterar sekretessbelagda uppgifter, vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har ett högt säkerhetsmedvetande. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Vi söker dig som • har examen från högskola/universitet inom HR, beteendevetenskap, pedagogik och vuxnas lärande och/eller ledarutveckling eller har erfarenheteter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga • har erfarenhet av att initiera, planera, leda och driva uppdrag inom området • har ett metodiskt och systematiskt tillvägagångssätt • har mycket goda kunskaper inom chefs- och ledarskapsområdet • är pedagogisk och har en god kommunikativ förmåga • kan processleda en grupp både fysiskt och på distans • har förmåga att skapa stabila och förtroendefulla relationer till våra samarbetspartners. Det är meriterande om du • är diplomerad eller ICF-certifierad coach • har dokumenterad erfarenhet av att utveckla och facilitera grupper/team och av ledningsgruppsutveckling. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt En tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. Möjlighet till distansarbete finns om arbetet tillåter. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska tester användas som en del i urvalsarbetet. Placeringsorter: Stockholm, Göteborg eller Sundsvall. Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs Kontaktpersoner Tf enhetschef: Ia Holm, 010-116 90 08 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Carin-Maria Dahlberg, 010-113 10 47 (för frågor om rekryteringsprocessen). ST: Eva Taavo, 010-112 63 76, Saco-S: Matilda Eneqvist, 010-118 33 81, Seko: Eliza Grundström, 010-115 34 02. Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 31 augusti 2025. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id ringer du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Vi ska i allt vi gör, agera med utgångspunkt i principen om alla människors lika värde, rättssäkerhet och med god service till medborgarna.
Är du redo för en större uppgift? Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 40 000 medarbetare över hela landet. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag – att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Lokalpolisområde Medelpad ingår i polisområde Västernorrland. Inom lokalpolisområdet finns nio BF/IGV-, fyra utrednings- samt fyra stöd/service grupper. Sundsvall är huvudort i polisområde Västernorrland. Lokalpolisområdet Medelpad omfattar kommunerna Sundsvall, Timrå och Ånge. Sundsvall har den i polisområdet största polisstationen medan Timrå har ett poliskontor. I Ånge finns en polisstation med arrest och passverksamhet. ARBETSUPPGIFTER Uppdraget som gruppchef för BF-IGV 6 Områdespoliser Nu söker vi en gruppchef som vill driva områdespolisarbetet till att minska brottsligheten och skapa ett tryggare lokalsamhälle genom en kvalitativ lokal närvaro. IGV-BF 6 är en NIGS-grupp som är en del av lokalpolisområdets brottsförebyggande verksamhet vars huvuduppdrag är att arbeta utifrån den lokala lägesbilden/problembilden, med fokus på kriminella nätverk, rekrytering av unga, vapen, narkotika och kriminell ekonomi. NIGS är en del av det nationella spaningskonceptet. Arbetet bedrivs i nära samverkan med övriga områdespolisgrupper, operativa koordinatorer, andra sektioner och underrättelsetjänsten. Detta sker i huvudsak civilt. Uppdraget planeras och genomföras genom ledning i ordinarie verksamhet (LIO) med utgångspunkt från brottstriangeln. Som chef för BF-IGV 6 rapporterar du till lokalpolisområdeschefen samt ingår i lokalpolisområdets ledningsgrupp och i det lokala driftcentret där ni tillsammans ansvarar för att uppdrag genomförs samt att driva myndighetens förändrings- och utvecklingsarbete. Du har särskilt ansvar för gruppens verksamhet inom området operativt brottsförebyggande arbete och dess resultat. Som gruppchef företräder du hela Polismyndigheten både internt och externt samt arbetar för att stärka förtroendet för polisverksamheten. Att vara chef och ledare inom Polismyndigheten innebär att skapa trygghet och bygga förtroende genom att utöva ett uppriktigt, modigt och lyhört ledarskap med tillit till andras kompetens och förmåga. Som chef driver du utveckling genom att inspirera och uppmuntra till reflektion och återkoppling på ett sätt som utgår från att vi följer lagen och behandlar människor lika. Du skapar förutsättningar och verkar för goda relationer som bidrar till att vi agerar tillsammans utifrån vad som är bäst för medborgarna och uppdraget som helhet. KVALIFIKATIONER Detta är en möjlighet för dig som har: • minst 6 månaders sammanhängande erfarenhet av att ha arbetat som arbetsledare, projektledare eller liknande den senaste femårsperioden • erfarenhet av att delta i förändrings- och utvecklingsarbeten • erfarenhet av aktuellt verksamhetsområde • svensk Polisexamen, Polis enligt Förordning (2014:1105) om utbildning till polisman Vi ser det som meriterande om du utöver detta även har: • erfarenhet av att leda andra mot uppsatta mål och resultat • ingått i ledningsforum • erfarenhet av polisorganisationens verksamhet • chefs- och ledarskapsutbildning för direkt, indirekt och/eller strategisk nivå • erfarenhet av att delta i/driva samverkan med samhällsaktörer utanför polisorganisationen/den egna organisationen • erfarenhet av spaningsverksamhet När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och ledarskapsförmågor. Som grund för den bedömningen ligger Polismyndighetens ledarkriterier. Ledarkriterierna anger en beskrivning av ett önskvärt ledarskap inom Polismyndigheten och omfattar följande förmågor: • Analys och helhetssyn • Mål och resultat • Utveckling och förändring • Social säkerhet • Muntlig och skriftlig kommunikation • Skapa delaktighet och motivation Läs mer om ledarkriterierna https://polisen.se/ledarkriterier/ Om inte länken är klickbar kopiera och klistra in länktexten i din webbläsare. Som en del i urvalsprocessen kommer även tester att användas. ÖVRIGT Tillsvidareanställning som polisinspektör i funktion som chef grupp Placeringsort: Sundsvall Från och med maj 2024 använder vi inte personligt brev i våra rekryteringsprocesser. Vi ber dig istället att bifoga ditt CV där du tydligt beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen. Utöver CV behöver du även besvara ett antal urvalsfrågor som en del av din ansökan. Dessa frågor utgår från aktuell kravprofil och att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Vänligen notera att eventuella krav ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult: [email protected]. En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Polisen arbetar aktivt med jämställdhet och strävar efter att skapa en arbetsplats där skiftande erfarenhet och bakgrund tas tillvara. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
KILLNOISE är ett svenskt företag som tillverkar funktionella och stilrena öronproppar. Vi jobbar på festivaler, konserter och events. Kolla in oss på www.killnoise.com eller www.facebook.com/killnoise Du har god hand med människor, är engagerad och sprider positiv energi för att alltid få ditt säljteam att trivas och må bra. Du är en naturlig ledare, med stor handlingskraft och organisationsförmåga. Du är ansvarsfull och står på egna ben, samt bemästrar väl att ha många bollar i luften. Som Säljledare jobbar du med försäljning på stora konserter i Sundsvallområdet med omnejd. Din främsta arbetsuppgift är att engagera, driva och coacha ditt säljteam för att de ska prestera på max på eventet. Du förbereder säljmaterial, hanterar påfyllning av varor och kassor, samt avslutar och gör iordning efter eventet. På sommaren finns möjlighet att jobba på festivaler och på andra orter i Sverige och Danmark. Du trivs i event-sammanhang och ser stort värde att tidigt få stort ansvar över personal och försäljning. Kassavana, ledaransvar och/eller erfarenheter inom sälj, sport och lagarbete är meriterande, men inget krav. Din attityd och personlighet är allra viktigast! Jobbet utförs främst under kvällstid och helger, och du har möjlighet att själv välja hur mycket och när du vill jobba. Perfekt för dig som exempelvis studerar på universitet, eller som har ett annat halvtids-jobb.
Vill du vara en del av ett expansivt företag och bidra till att forma framtidens hållbara energilösningar? Vi söker en driven kalkyl- och anbudsingenjör som vill leda anbudsprocessen för spännande energi- och infrastrukturprojekt. Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag! OM TJÄNSTEN LBS utökar sitt team och söker en teknisk kalkyl- och anbudsingenjör som ska stötta organisationen i arbetet med tekniska underlag och offerter – särskilt kopplat till energilagring, elnät, stationer och ställverk. I rollen arbetar du med att driva hela anbudsprocessen – från analys av förfrågningsunderlag till färdigt anbud. Du samordnar arbetet mellan teknikexperter, kalkylingenjörer och säljteam, och har en central roll i att säkerställa kvalitet, struktur och affärsmässighet i varje leverans. Du erbjuds - Ett meningsfullt arbete där du är med och bidrar till att forma framtidens hållbara energilösningar - En dynamisk och utvecklande roll i ett företag med stark tillväxt inom en riktig framtidsbransch - Att arbeta på ett företag som genomsyras av förtroende och frihet under ansvar - En trygg anställning med bra anställningsförmåner ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Leda anbudsarbete för projekt inom energilagring, elnät och tekniska entreprenader * Tolka och kvalitetssäkra tekniska specifikationer, avtal och underlag * Säkerställa att dokumentation följer gällande rutiner och krav inför anbudsinlämning * Samordna interna resurer och externa samarbetspartners * Delta i förhandlingar och stödja projekt vid överlämning efter vunnet anbud VI SÖKER DIG SOM - Eftergymnasial utbildning inom teknik, ekonomi, projektledning eller motsvarande erfarenhet - Praktisk erfarenhet av anbudsarbete, kalkylering eller projektadministration inom teknisk bransch, gärna energi, elkraft eller liknande - God förmåga att förstå och tolka tekniska underlag och upphandlingsprocesser - Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift - God erfarenhet av att arbeta i affärssystem och andra digitala miljöer Det är meriterande om du har: - Kunskap om LOU/LUF och erfarenhet av offentliga upphandlingar För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Förändringsbenägen - Målmedveten - Ordningsam - Ansvarstagande Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET LBS Group är specialiserade på anläggningsarbeten inom förnyelsebar energi och genomför projekt primärt som totalentreprenör, för anläggningsägare och entreprenörer inom batterilagring, vindkraftparker och kraftstationer såsom ställverk och transformatorer.
Gör din karriär till en äventyrsresa! Nu söker vi fältsäljare till vårt växande säljteam. Ingen erfarenhet krävs – bara passion och vilja att lyckas! Vi arbetar med några av Sveriges största varumärken! All försäljning sker via personliga möten och varje unikt besök har aviserats till kunden i förväg. Du får utbildning, vägledning och arbetar tätt intill erfarna säljare och coacher. Utöver allt det så har vi även lyxen att arbeta med marknadens modernaste schema.. Våra fältsäljare jobbar nämligen enbart måndag till torsdag och är LEDIGA VARJE FREDAG! Att uppnå krav och budget är ingen större utmaning för våra säljare på fyra arbetsdagar, därav har vi valt att unna oss tre helgdagar istället för två. Vi söker dig som: Är myndig och talar flytande svenska. Är entusiastisk och villig att lära. Vill ha en spännande och omväxlande arbetsdag. Körkort är en fördel, men inget krav. Vi erbjuder Heltid med lediga fredagar. Attraktiva provisioner utan tak. Resande tjänst med täckta kostnader. Härlig gemenskap och samarbete. Kontinuerlig utveckling och mentorskap. Belöningar och festligheter för varje framgång. Ansök redan idag för att ta nästa steg i din karriär! För frågor, kontakta: Emmy Zachrisson - [email protected] - 076-872 31 42 Izabel Nilsson – [email protected] – 073-566 00 53
Är du en lösningsorienterad och serviceinriktad IT-konsult med erfarenhet av support och drift? Vi söker nu flera IT-konsulter på olika nivåer till en av våra myndighetskunder, där behovet varierar över tid. Behovet är löpande, vilket innebär att vi kontinuerligt söker kompetenta medarbetare för olika roller inom IT-support och drift. Ibland efterfrågar kunden drifttekniker med fokus på infrastruktur och underhåll, medan det vid andra tillfällen behövs supporttekniker som kan hantera användarsupport och incidenthantering. Oavsett roll kommer du att arbeta i en samhällsviktig verksamhet och bidra till en stabil och säker IT-miljö. Vill du vara en del av detta viktiga arbete? Läs vidare och ansök redan idag! Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter I denna roll i Sundsvall arbetar du med IT-support och/eller drift inom en myndighetsorganisation. Du blir en del av ett team som ansvarar för att säkerställa att IT-miljön fungerar smidigt och effektivt. Arbetsuppgifterna varierar beroende på vilken roll du har men kan innefatta bland annat: - Felsökning och hantering av incidenter inom IT-support - Drift och underhåll av IT-system och infrastruktur - Installation, konfigurering och uppgradering av mjuk- samt hårdvara - Hantering av användarkonton och behörigheter - Dokumentation av processer och lösningar Din profil och kvalifikationer För att vara aktuell för tjänsten ska du ha arbetat med liknande arbetsuppgifter i minst ett år och vi ser helst att det var ditt senaste jobb. Du har en förmåga att arbeta självständigt och strukturerat. Vidare har du en serviceinriktad inställning och god kommunikationsförmåga. Krav - Minst ett års dokumenterad erfarenhet av arbete inom Windows-miljöer, Active Directory och Office 365 - Erfarenhet av IT-support och/eller IT-drift, gärna inom offentlig verksamhet - Erfarenhet av klienthantering och felsökning - Flytande svenska i både tal och skrift Meriterande - Erfarenhet av ITIL-processer - Erfarenhet av arbete i en säkerhetsklassad miljö Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Elise Haglund +46 733 571793 [email protected]
Vill du vara med och göra verklig skillnad – varje dag? På NOHA Sweden AB jobbar vi inte bara med brandsäkerhet. Vi räddar liv och värden, värnar om människors trygghet och hjälper våra kunder att vara redo när det oväntade händer. Nu söker vi en brandsäkerhetstekniker till Sundsvall med omnejd – en person som, liksom vi, drivs av att skapa tryggare miljöer och växa tillsammans med andra. Vilka är vi NOHA Sweden AB är en del av den globala APi-koncernen och en ledande aktör inom brandskydd i Skandinavien. Med team på åtta orter i Sverige arbetar vi rikstäckande för att ge våra kunder bästa möjliga skydd – från installation till underhåll och rådgivning inom brandskydd. Vi tror på att framtidens NOHA och bygger på kunniga, engagerade människor. Därför investerar vi i dig, din kompetens och din utveckling. Om rollen som brandsäkerhetstekniker Som brandsäkerhetstekniker hos oss har du en viktig roll i att skapa trygghet för våra kunder. Du kommer att arbeta nära våra uppdragsgivare med installation, kontroll och underhåll av produkter som till exempel: Brand- och utrymningslarm Handbrandsläckare Släcksystem Brandposter Brandgasventilation Nöd- och hänvisningsarmaturer Du utgår från din bostad med servicebil och har frihet under ansvar. Du får verktyg, utbildning och stöd för att lyckas i din vardag – och vi uppmuntrar dig att ta plats, växa och leda dig själv framåt. I tjänsten ingår det även efter organisationens behov resor med övernattning. Resorna sker i enlighet med vårt reseavtal. Vi söker dig som: Har teknisk kompetens – gärna med erfarenhet av larm- eller säkerhetssystem Är lösningsorienterad, serviceinriktad och trivs i en kundnära roll Har lätt för att skapa förtroende och bygga långsiktiga relationer Är noggrann, självgående och samtidigt en stark lagspelare Har B-körkort och god kommunikativ förmåga, både i tal och skrift på svenska (och gärna engelska) Extra plus om du har erfarenhet inom brandlarm, el, säkerhet eller relevant utbildning inom brand och utrymning. Vi erbjuder dig: En meningsfull vardag där du gör skillnad – på riktigt En trygg anställning med kollektivavtal Friskvårdsbidrag, utbildning och kontinuerlig kompetensutveckling Möjligheten att utvecklas i en växande organisation med högt i tak Fantastiska kollegor och en kultur där du alltid blir sedd och uppmuntrad Tjänsten: Placering: Sundsvall Omfattning: Heltid, tillsvidare (6 månaders provanställning) Tillträde: Enligt överenskommelse Urval sker löpande – vänta inte med din ansökan! Frågor? Varmt välkommen att kontakta: Olle Tjernberg, Operationsledare Sundsvall– +46 707 78 46 266 Sarah Helldal, HR-generalist – 0707 84 62 32 Peter Sparf, Fackligt ombud Unionen – +46 35 260 30 03 Om NOHA NOHA är mer än ett företag – vi är ett team av ledare som brinner för att skapa en tryggare värld. Vi är experter på förebyggande brandskydd och har ett tydligt uppdrag: att hjälpa våra kunder hantera de första 15 minuterna (#1F15M) efter en oförutsedd händelse, tills räddningstjänsten anländer. Vi är idag cirka 150 medarbetare på 13 orter i Sverige och Norge. Med en ny, toppmodern fabrik i Norge och tillgång till ett globalt nätverk via APi Group, står vi starka inför framtiden – och vi hoppas att du vill vara en del av den. Välkommen till en arbetsplats där du gör skillnad – och får växa.
Välj ett jobb för att visa detaljer