Tierps pastorat söker dig som vill vara med och utveckla det pedagogiska arbetet i våra församlingar. Du kommer att vara en viktig del i vårt församlingsliv och arbetar nära barn, ungdomar och vuxna i olika sammanhang. Tjänsten är placerad i Tierp på Nathanelgården, men arbetet kommer att ske över hela pastoratet. Den innebär ett ansvar för planering, genomförande och utvärdering av den grundläggande verksamheten – med fokus på barn i åldrarna 0–13 år i bland annat öppen förskola, fasta barngrupper och skolarbete. Du kommer att ingå i ett arbetslag med präster, diakoner, musiker och andra pedagoger, där samarbete är en viktig del av arbetet. Om dig Vi söker dig som är kreativ och engagerad som vill arbeta med människor i alla åldrar, men ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med äldre barn. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Krav Examen som församlingspedagog eller fritidsledare Körkort B Om Tierps pastorat Tierps pastorat omfattar tre församlingar, belägna i en miljö med en rik variation av landskap: Hållnäs-Österlövsta, Västland och Tolfta. Pastoratet har sju vackra kyrkor med olika profiler från 1300-talet och framåt. Pastoratet har även ett levande kultur- och konsertliv, där Lövstabruk utgör en central plats och med sin historiska bruksmiljö och traditioner skapar det en unik plats för konserter och arrangemang. Här finns goda pendlingsmöjligheter. Det tar cirka 35 minuter med tåg från Uppsala och 30 minuter från Gävle. På Nathanelgården finns det även tre tjänstebilar, som medarbetare har tillgång till i tjänsten. Vi eftersträvar en god arbetsmiljö och erbjuder bland annat tjänsterum, frukt på arbetet samt ett generöst friskvårdsbidrag. Anställningsform och ansökan Tjänstgöringsgrad: 100%. Start enligt överenskommelse. Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta tf kyrkoherde Jonas Lindberg på [email protected] Urval sker löpande, så om du är intresserad, vänta inte med att söka. Bifoga CV och personligt brev till vår HR-specialist: [email protected] Välkommen med din ansökan!
Är du en underhållselektriker med automationskompetens som söker nya utmaningar? Har du ett genuint intresse för teknik? Trivs du i en omväxlande vardag som präglas av problemlösning? Då kan det vara dig vi söker! Erasteel söker just nu två teaminriktade underhållselektriker till verksamheten i Söderfors. Ansök idag! Som underhållselektriker på Erasteel kommer arbetsuppgifterna bland annat innefatta förebyggande och avhjälpande underhåll på industriell utrustning. Du upprättar och underhåller rondlistor och återrapporterar i IFS underhållssystem. Utöver det ansvarar du för att kontroll före idrifttagning och att dokumentation vid arbeten utförs och uppdateras. De arbetsområden som finns är industriella styrsystem, elektriska anläggningar och elkraft. Du kommer utöver ovanstående också att delta i projekt vid behov samt att hålla kontakt med leverantörer. Du kommer att ingå i ett team som tillsammans ansvarar för reparationer och underhåll av produktionsmaskiner och kringutrustning. För att lyckas i denna roll har du: Eltekniks gymnasieutbildning, alternativt motsvarande utbildning eller arbetslivserfarenhet Några års erfarenhet som underhållselektriker/automationstekniker i industrimiljö Kunskaper inom automation Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift B-körkort Det är även meriterande om du har tidigare erfarenhet som industrielektriker samt kunskap av programmerbara styrsystem såsom ABB, Mitsubishi och Siemens. Kunskaper inom elkraft eller erfarenhet av svagström är även det meriterande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser därför att du har ett genuint intresse av att lära dig arbetsuppgifterna. Som person ser vi att du är social och en problemlösare. Du är driven och villig att lära samt har ett stort intresse för teknik. Vidare trivs du med att arbeta såväl i grupp som individuellt. För att trivas i rollen bör du även vara flexibel samt ha ett sinne för ordning och reda. Erasteel erbjuder dig: Stimulerande arbete i ett internationellt företag En välkommande företagskultur där alla hjälper alla Goda utvecklingsmöjligheter inom företaget Låter detta som rätt möjlighet för dig? Då ser vi gärna att du skickar in din ansökan tillsammans med CV! I denna rekrytering samarbetar Erasteel med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av rekryterare Nicklas Thorstenson, [email protected], 0735 16 52 40 eller rekryterare Emelie Danielsson, 073 981 35 84. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan därmed tillsättas innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas konfidentiellt. Om Erasteel Erasteel är en global koncern som bedriver forskning & utveckling samt produktion och försäljning av gasatomiserade pulvermetallurgiska produkter och snabbstål med världen som marknad. Erasteel är den enda aktören i världen som är dedikerad till snabbstål med komplett kunskap inom design, produktion, finfördelning och bearbetning av gasatomiserade och pulvermetallurgiska produkter. Erasteel har mer än 900 anställda och 6 industrianläggningar, varav 3 i Sverige, 2 i Frankrike och 1 i Kina. Bolaget är kvalitets- och miljöcertifierat. För mer information om bolaget, besök www.erasteel.com.
Vår kund, ett bostadsbolag beläget i Tierp med fokus på hållbara och attraktiva boendemiljöer, står inför en omfattande omställning – och nu söker vi dig som vill leda det viktiga förändringsarbetet inom ekonomi! Om tjänsten Vår kund befinner sig i en spännande fas där hela organisationen utvecklas för att möta framtidens krav. Som projektledare får du en nyckelroll i att effektivisera och modernisera ekonomiprocesserna – från budget och prognos till uppföljning, intern styrning och lönehantering. Du kommer också att kartlägga befintliga processer, identifiera förbättringsområden och arbeta nära ekonomiavdelningen, systemleverantörer och ledningsgrupp. Ansvarsområden Du kommer att: Planera, driva och följa upp förändringsarbetet inom ekonomi och lön Se över och utveckla budget- och prognosprocesser i en ny organisationsstruktur Skapa smarta verktyg som förenklar budgetarbetet för hela organisationen Genomlysa ekonomisystem för att öka automatisering och införa standardiserade lösningar Upprätta serviceavtal mellan koncernbolag för att förenkla tidrapportering Utvärdera och förbättra löne- och personalsystem Lämplig bakgrund Vi söker dig som har: Dokumenterad erfarenhet av att leda projekt, gärna inom förändringsledning Djup förståelse för ekonomiska processer, särskilt inom budget, prognos och uppföljning Erfarenhet av affärssystem och vana att leda systemgenomlysningar Meriterande är erfarenhet från fastighetsbranschen och digitaliseringsprojekt inom ekonomi eller HR Kunskap om serviceavtal och internprissättning är ett stort plus Personliga egenskaper Som en naturlig "doer" trivs du i ett team och har förmågan att kommunicera och samarbeta effektivt med olika intressenter. Din starka analytiska förmåga gör att du kan strukturera och dokumentera förvaltningsprocesser på ett noggrant sätt. Ansökan Detta är ett konsultuppdrag som startar på 6 månader, önskat startdatum är i augusti. För mer information om rollen är du välkommen att kontakta Isabell Bengtsson på [email protected] alt 070-899 95 63. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-06-15. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling. #Bildlänk https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2024/12/SJR-konsult-annons-6.jpg
Vill du arbeta med framtidens el- och instrumentlösningar? Är du nyfiken, tekniskt intresserad och redo för nya utmaningar? Då kan du vara den vi söker! På Primab Automation får du chansen att arbeta i spännande projekt från idé till färdig lösning – i en miljö där teknik, innovation och arbetsglädje står i centrum. Om rollen Som elkonstruktör/instrumentkonstruktör hos oss får du en varierad vardag där du: – Skapar el- och instrumentritningar i CAD-verktyg (t.ex. EPLAN, AutoCAD Electrical) – Dimensionerar och väljer komponenter – Tar fram teknisk dokumentation – Samarbetar i projektteam och deltar i möten – Är med vid driftsättning och felsökning Du arbetar både i vår projektverksamhet i Tierp och ute hos kunder inom processindustri, energi, logistik och tillverkning. Vem är du? Vi söker dig som: – Har eftergymnasial utbildning inom el, automation eller instrumentteknik – Har erfarenhet av elkonstruktion och/eller instrumentkonstruktion – Är van vid CAD-verktyg – Talar och skriver svenska obehindrat, och har grundläggande engelska Meriterande: Erfarenhet från processindustri och kunskap om maskinsäkerhet. Därför ska du välja Primab Automation ✅ Kompetent och hjälpsamt team ✅ Flexibla arbetstider och möjlighet till viss distansarbete ✅ Möjlighet att följa hela projektkedjan ✅ Fokus på din utveckling – både bredd och fördjupning ✅ Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner Vi har vårt kontor centralt i Tierp, där vi kombinerar teknisk spets med en familjär stämning. Här hjälps vi åt, har kul tillsammans och firar våra framgångar. Ansök idag!
Skutskärs vårdcentral Våra 1800 medarbetare arbetar med nära vård och hälsa i Uppsala län. Vi har ett brett utbud av tjänster inom första linjens vård. Våra patienter möter oss på Region Uppsalas egna vårdcentraler eller inom habilitering och vi ger råd på telefon via 1177. Utbildning, forskning och utveckling är viktigt för oss, eftersom vi anpassar vårt utbud utifrån invånarnas behov. Redan nu erbjuder vi mobila team, videobesök och smarta e-tjänster. Är du legitimerad läkare som planerar att snart påbörja din ST i allmänmedicin? För dig som är legitimerad läkare erbjuder vi ett vikariat på heltid med utbildningsförmåner med eventuell möjlighet till ST-anställning framöver. Vi satsar på trygga anställningar och bra förmånspaket via vårt kollektivavtal. Läs mer om våra förmåner här (https://www.regionuppsala.se/Global/Jobba%20hos%20oss/karri%C3%A4rwebben/F%C3%B6rm%C3%A5nsbroschyr%20Region%20Uppsala_2019.pdf). Vi har vid sidan av din individuella utvecklingsplan även regelbundna distriktsläkardagar där Primärvårdens alla läkare får fortbildning. Det gör att du ingår i ett stort nätverk med kunniga kollegor. Ditt uppdrag I tjänsten som legitimerad läkare kommer du att arbeta i nära samarbete med alla professioner på vårdcentralen. Dina arbetsuppgifter består av mottagningsarbete med omväxlande uppgifter. Det ingår även viss jour/beredskap. Utöver de vanliga arbetsuppgifterna som legitimerad läkare så får du även möjlighet att börja förbereda dig inför din ST-utbildning. Du erbjuds handledning, lästid på arbetsplatsen och möjlighet att delta i ST-seminarier. Din tjänstgöringstid kan du tillgodoräkna dig i eventuell kommande ST-utbildning. Din kompetens Vi söker dig med svensk läkarlegitimation, gärna med erfarenhet från arbete inom primärvård och ett framtida intresse av att utvecklas inom allmänmedicin. Du besitter en god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift, har god kännedom om det svenska sjukvårdssystemet och ser det goda bemötandet som ett av dina viktigaste verktyg i patientmötet. Vidare har du en vilja att utveckla verksamheten tillsammans med övriga medarbetare på vårdcentralen. Vår verksamhet Skutskärs vårdcentral ligger på fem minuters promenadavstånd från tågstationen och det är lätt att pendla från både Gävle (17 km) och Uppsala (9 mil). Alla yrkesområden finns representerade hos oss och tillsammans erbjuder vi alla tjänster inom vårdcentralens uppdrag. Här jobbar alla professioner nära varandra för att ge den bästa möjliga vården och du kan bli en i vårt team! Tillsammans har vi 9 000 listade patienter, vi är 38 medarbetare som erbjuder det mesta inom primärvård och har bland annat mycket välfungerande sjuksköterskeledda mottagningar. På vårdcentralen arbetar vi för att ge våra patienter bästa möjliga omhändertagande. Vi värnar om en god och stimulerande arbetsmiljö med personliga lösningar. Vill du veta mer? Vill du veta mer om oss eller tjänsten så är du varmt välkommen att kontakta verksamhetschef Linda Palm på telefonnummer: 018 – 617 10 31 eller e-post: [email protected]. Fackliga företrädare nås via växeln: 018-611 00 00. Ansökan Välkommen med din ansökan via länken nedan. Intervjuer sker fortlöpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Region Uppsala krigsplacerar all tillsvidareanställd personal utifrån totalförsvarets behov. Detta innebär för den enskilda medarbetaren inga förpliktelser i fredstid utan är enkom en planeringsåtgärd. Kontroll mot misstanke- och belastningsregister kommer att göras avseende alla personer som arbetsgivaren har för avsikt att anställa eller anlita för patientnära arbete utifrån att de kan komma att arbeta inom psykiatrisk sjukvård, habilitering, vård av barn och ungdom eller tvångsvård av missbrukare, områden som omfattas av fakultativa registerutdrag. Detta gäller således alla som kommer att arbeta patientnära även om arbetsuppgifterna i nuläget inte är tänkta att huvudsakligen innehålla arbete med ovan nämnda patientgrupper. Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Tierp är en kommun med en organisation i rätt storlek för dig som vill ha nära till chef, kollegor, politik och brukare. Här finns utrymme för både personlig utveckling och samverkan i organisationen. Vår kommun erbjuder varierande boendemiljöer, havsnära natur, historia, kultur och god service. Tierp har Stockholm, Uppsala och Gävle inom pendlingsavstånd och erbjuder också möjlighet att arbeta delvis på distans. Våra värderingar är viktiga och tillsammans arbetar vi för att förverkliga våra värdeord: respekt, ansvar, kundfokus, mod och framtidstro. ARBETSUPPGIFTER Hemtjänsten Östra utgår från Örbyhus och sträcker sig över Vendel och Tobo. Arbetsplatsen kännetecknas av engagerade medarbetare som bidrar till kommunens välfärd med sin höga kompetens och goda serviceanda. Alla på arbetsplatsen är måna om att det ska vara en välfungerande hemtjänst så ansvarskänsla är en viktig egenskap. Alla medarbetare har ett driv att hålla hög kvalité på enheten. En av våra medarbetare ska nu gå på föräldraledighet så vi behöver ersätta denne med en engagerad medarbetare! Som Fysioterapeutassistent hos oss arbetar du framförallt med insatsen Trygg Hemgång, när brukare får det som beviljad insats. Trygg Hemgång är en utredande form av hemtjänst där du blir en viktig länk mellan brukare, HSL-professioner och Biståndshandläggare. Vi arbetar teambaserat med Sjuksköterska, Arbetsterapeut, Fysioterapeut och Enhetschef. På vår enhet så finns det ytterligare en Fysioterapeutassistent och tillsammans har ni huvudansvaret för aktiviteterna, där ni har ett nära samarbete med aktivitetsansvarig på Särskilda boendet. Vi arbetar fallpreventivt där ni ansvarar för det fallförebyggande arbetet i startskedet samt utför riskbedömningar utifrån Senior Alert. Vi använder arbetsverktyget Intraphone och dokumenterar digitalt i Viva. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en relevant utbildning inom området för denna tjänst som arbetsgivaren bedömer lämplig för tjänsten. Du har goda kunskaper i det svenska språket i såväl tal som skrift. I rollen ingår det att dokumentera, därför behöver du ha förmågan att skriva tydligt, klart och välstrukturerat samt har förmågan att anpassa dina texter utifrån den tilltänkta målgruppen. Digital hantering sker dagligen i exempelvis dokumentation och kommunikation, därför krävs det att du har god datorvana. Som person är du empatisk, lyssnar och visar respekt. Du är prestigelös och uppmärksammar och belönar andras bidrag. Du har förmågan att prestera i en pressad miljö och hantera svåra situationer. Det är bra om du förblir optimistiskt inför utmaningar och har förmågan att acceptera och lära av kritik. Du har förmågan att anpassa dig till förändrade förhållande och har lätt för att anpassa ditt beteende i förhållande till andra människors behov. I och med att arbetet är självständigt behöver du ha förmågan att planera och organisera ditt arbete. Resor i tjänst sker dagligen därav krävs det att du innehar ett B-körkort. Du som slutkandidat ska kunna uppvisa ett belastningsregister från polisen. Denna ska inte bifogas i din ansökan. Tierps kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit. ÖVRIGT På Tierps kommun sätter vi våra medarbetares välmående i fokus och erbjuder därför ett friskvårdsbidrag på 3 000 kronor, möjligheten att löneväxla för extra semesterdagar, förmånscykel samt andra attraktiva förmåner. Vi strävar även efter att skapa en arbetsplats med rika utvecklingsmöjligheter. Mångfald är viktigt för oss, och vi ser våra medarbetares olika bakgrunder, erfarenheter, kunskaper och personligheter som en värdefull resurs som berikar vår kommun. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz, måste du kunna visa upp ett giltigt arbetstillstånd eller bekräfta att du är undantagen från kravet. Anställning kan endast ske efter att vi har kontrollerat detta, i enlighet med utlänningsförordningen. Vi ber dig att skicka in din ansökan digitalt via Visma Recruit. Vänligen skicka inte ansökan via e-post eller i pappersformat. Om du har skyddad identitet, kontakta den rekryterande chefen direkt och skicka inte in din ansökan digitalt. Vi avböjer vänligen men bestämt alla erbjudanden om hjälp med annonsering eller rekrytering.
Tierp är en kommun med en organisation i rätt storlek för dig som vill ha nära till chef, kollegor, politik och kunder. Här finns utrymme för både personlig utveckling och samverkan i organisationen. Vår kommun erbjuder varierande boendemiljöer, havsnära natur, historia, kultur och god service. Tierp har Stockholm, Uppsala och Gävle inom pendlingsavstånd och erbjuder också möjlighet att arbeta delvis på distans. Våra värderingar är viktiga och tillsammans arbetar vi för att förverkliga våra värdeord: respekt, ansvar, kundfokus, mod och framtidstro. Tierps kommun kännetecknas av kundsfokus och framtidstro. Vi söker dig som visar respekt, tar ansvar och har mod att tänka nytt i arbetet som sjuksköterska hos oss. Inom vård och omsorg arbetar vi för att ha en verksamhet med hög kvalité som är värdeskapande för våra kunder. ARBETSUPPGIFTER Vi söker en legitimerad sjuksköterska som vill bidra till människors hälsa och välmående genom sitt engagemang och professionella omsorg. Är du en person som brinner för att ge högkvalitativ vård och som värdesätter ett gott samarbete med kollegor? Då kan du vara den vi letar efter. Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en dynamisk och patientfokuserad miljö där din insats gör verklig skillnad. Som sjuksköterska har du en central roll i att säkerställa våra brukare välmående. Du ansvarar för omvårdnaden av ett specifikt antal brukare, där dina uppgifter innefattar att utföra hälso- och sjukvårdsinsatser. Du arbetar förebyggande för att främja brukarens hälsa och välbefinnande, samt ansvarar för medicinska bedömningar, dokumentation och planering. En stor del av ditt arbete är att kunna planera och organisera ditt arbete, där du arbetar både självständigt och i ett nära samarbete med fysioterapeuter, arbetsterapeuter, läkare, anhöriga och annan omvårdnadspersonal. I din dagliga verksamhet handleder och delegerar du uppgifter till omvårdnadspersonal, och du har ett stort ansvar för att ständigt bidra till verksamhetens utveckling och kvalitét. Arbetstiderna är schemalagda och i dagsläget jobbar man ungefär fyra helgpass samt tre kvällar på en åtta veckors period. Intervjuer sker löpande. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska och har goda kunskaper i det svenska språket i såväl tal som skrift. I rollen ingår det att dokumentera, därför behöver du ha förmågan att skriva tydligt, klart och välstrukturerat samt har förmågan att anpassa dina texter utifrån den tilltänkta målgruppen. Digital hantering sker dagligen i exempelvis dokumentation och kommunikation, därför krävs det att du har god datorvana. Som person är du empatisk, lyssnar och visar respekt. Du är prestigelös och uppmärksammar och belönar andras bidrag. Du har förmågan att prestera i en pressad miljö och hantera svåra situationer. Det är bra om du förblir optimistiskt inför utmaningar och har förmågan att acceptera och lära av kritik. Du har förmågan att anpassa dig till förändrade förhållande och har lätt för att anpassa ditt beteende i förhållande till andra människors behov. I och med att arbetet är självständigt behöver du ha förmågan att planera och organisera ditt arbete. Resor i tjänst sker dagligen därav krävs det att du innehar ett B-körkort. Du som slutkandidat ska kunna uppvisa ett belastningsregister från polisen. Denna ska inte bifogas i din ansökan. Tierps kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit. ÖVRIGT På Tierps kommun sätter vi våra medarbetares välmående i fokus och erbjuder därför ett friskvårdsbidrag på 3 000 kronor, möjligheten att löneväxla för extra semesterdagar, förmånscykel samt andra attraktiva förmåner. Vi strävar även efter att skapa en arbetsplats med rika utvecklingsmöjligheter. Mångfald är viktigt för oss, och vi ser våra medarbetares olika bakgrunder, erfarenheter, kunskaper och personligheter som en värdefull resurs som berikar vår kommun. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz, måste du kunna visa upp ett giltigt arbetstillstånd eller bekräfta att du är undantagen från kravet. Anställning kan endast ske efter att vi har kontrollerat detta, i enlighet med utlänningsförordningen. Vi ber dig att skicka in din ansökan digitalt via Visma Recruit. Vänligen skicka inte ansökan via e-post eller i pappersformat. Om du har skyddad identitet, kontakta den rekryterande chefen direkt och skicka inte in din ansökan digitalt. Vi avböjer vänligen men bestämt alla erbjudanden om hjälp med annonsering eller rekrytering.
Skutskärs vårdcentral Våra 1800 medarbetare arbetar med nära vård och hälsa i Uppsala län. Vi har ett brett utbud av tjänster inom första linjens vård. Våra patienter möter oss på Region Uppsalas egna vårdcentraler eller inom habilitering och vi ger råd på telefon via 1177. Utbildning, forskning och utveckling är viktigt för oss, eftersom vi anpassar vårt utbud utifrån invånarnas behov. Redan nu erbjuder vi mobila team, videobesök och smarta e-tjänster. Vill du också ha 1100 på din lista? Då har du som är distriktsläkare möjligheten att söka! Nu finns en unik möjlighet att vara med på vår satsning där vi anställer fler distriktsläkare till Skutskärs vårdcentral med sikte på att redan under 2025 erbjuda 1100 listade patienter per heltidsarbetande distriktsläkare. Var med från start så finns mycket goda möjligheter att vara med och påverka våra nya arbetssätt, patientflöden och tidboksupplägg! Vi erbjuder tillsvidareanställningar på heltid och deltid, tjänstgöringsgrad kan diskuteras utifrån sökandes önskemål. Tillträde enligt överenskommelse. Läs mer om vad en på 1100 listade patienter kan innebära för dig: https://regionuppsala.se/jobb-och-utbildning/bli-var-nya-kollega/jobba-hos-nara-vard-och-halsa/1-pa-1100/ (https://regionuppsala.se/jobb-och-utbildning/bli-var-nya-kollega/jobba-hos-nara-vard-och-halsa/1-pa-1100/) Ditt uppdrag Hos oss kommer du att arbeta i nära samarbete med alla professioner på vårdcentralen. Dina arbetsuppgifter består av mottagningsarbete med goda möjligheter till andra stimulerande uppgifter som till exempel handledning av BT/AT/ST-läkare och ansvar för olika kliniska processer utifrån intresse. Som en del av arbetet ingår att vara med och utveckla vår verksamhet och det finns goda möjligheter att påverka arbetsupplägg och tidbok och på så sätt har du möjlighet att påverka din arbetsmiljö. Det ingår även viss jour/beredskap såsom det gör inom hela primärvården i region Uppsala. Vi erbjuder möjlighet att delvis arbeta på distans. Din kompetens Vi söker dig som är läkare med specialistkompetens i allmänmedicin med svensk legitimation och god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift. Eftersom vi nu är i ett skede där vi har stora möjligheter att utveckla vår verksamhet så är det meriterande om du har ett intresse för sjukvårdsutveckling med patienten och patientflöden i fokus. Det är också bra om du uppskattar att arbeta i team kring patienterna med övriga professioner, för att få till effektiva flöden. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Vår verksamhet Skutskärs vårdcentral ligger på fem minuters promenadavstånd från tågstationen och det är lätt att pendla från både Gävle (17 km) och Uppsala (9 mil). Alla yrkesområden finns representerade hos oss och tillsammans erbjuder vi alla tjänster inom vårdcentralens uppdrag. Här jobbar alla professioner nära varandra för att ge den bästa möjliga vården och du kan bli en i vårt team! Tillsammans har vi 9 000 listade patienter, vi är 38 medarbetare som erbjuder det mesta inom primärvård och har bland annat mycket välfungerande sjuksköterskeledda mottagningar. På vårdcentralen arbetar vi för att ge våra patienter bästa möjliga omhändertagande. Vi värnar om en god och stimulerande arbetsmiljö med personliga lösningar. Vill du veta mer? Vill du veta mer om oss eller tjänsten så är du varmt välkommen att kontakta verksamhetschef Linda Palm på telefonnummer: 018 – 617 10 31 eller e-post: [email protected]. Fackliga företrädare nås via växeln: 018-611 00 00. Vill du jobba med oss? Välkommen med din ansökan via länken nedan. Intervjuer sker fortlöpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Region Uppsala krigsplacerar all tillsvidareanställd personal utifrån totalförsvarets behov. Detta innebär för den enskilda medarbetaren inga förpliktelser i fredstid utan är enkom en planeringsåtgärd. Kontroll mot misstanke- och belastningsregister kommer att göras avseende alla personer som arbetsgivaren har för avsikt att anställa eller anlita för patientnära arbete utifrån att de kan komma att arbeta inom psykiatrisk sjukvård, habilitering, vård av barn och ungdom eller tvångsvård av missbrukare, områden som omfattas av fakultativa registerutdrag. Detta gäller således alla som kommer att arbeta patientnära även om arbetsuppgifterna i nuläget inte är tänkta att huvudsakligen innehålla arbete med ovan nämnda patientgrupper. Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö. Studerar du till undersköterska och behöver du ett extrajobb, kanske vid sidan om dina studier? Eller letar du bara helt nya roliga utmaningar? Då tycker jag du ska söka den här tjänsten som personlig assistent hos oss! Vi söker just nu dig som vill arbeta på timme med möjlighet till en fast schemarad under sommaren. Vi söker dig som vill arbeta som personlig assistent till en 20 årig kille i Örbyhus. Arbetstiderna är dagtid med jour på natten veckans alla dagar. Under helgerna, som bara springer iväg sker flertalet roliga aktiviteter tillsammans med kund och andra vänner. För att trivas i rollen som personlig assistent hos oss; tror vi att du är en person som ser detta arbete som mer än bara ett arbete. Du arbetar alltid med hjärtat, och med ett stort engagemang i det du gör. Du är närvarande, flexibel och noggrann i din personlighet och person. Det är meriterande om du tidigare arbetat som personlig assistent men detta är inget krav för tjänsten. Med fördel är det bra om du har körkort men detta inget krav för arbetet.
Vill du vara med och främja demokratin och sprida det fria ordet? Är du en person som föredrar att arbeta självständigt och som får energi av egentid? Ser du dig själv som en nattuggla som fungerar allra bäst när andra sover? Då kan det här vara jobbet för dig. Vi på Svensk Hemleverans söker nu sommarvikarie till vår verksamhet. Som distributör har du ett av våra viktigaste jobb. Det är du som tar oss över mållinjen, som tar våra produkter hela vägen hem, varje dag. I rollen ansvarar du för att leverera tidningar, brev och paket hem till slutkunden. Arbetet utförs i regel på natten, så att våra prenumeranter varje morgon kan läsa och ta del av nyheterna, till dagens första kopp kaffe. Du arbetar med företagsbil. Arbetet är 6 nätter /veckan, Period under Juli/Augusti01:30-05:30, kan bli längre Vi erbjuder dig vackra soluppgångar, konditionsträning på arbetstid, tid för reflektion samt samhörighet och gemenskap med kollegorna. Arbetet ställer inte några krav på förkunskaper. Vi värdesätter i stället din inställning och förmåga att arbeta självständigt och ta eget ansvar. Du behöver vara noggrann och ha en hög servicekänsla, vara minst 18 år och kunna kommunicera på svenska eller engelska. B-körkort är ett krav Vi är en värderingsstyrd koncern som eftersträvar jämställdhet och mångfald och värdesätter därför sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Svensk Hemleverans erbjuder snabba och prisvärda hemleveranser i en effektiv och hållbar logistikkedja med huvuduppdraget att dela ut morgontidningen. För att göra mest nytta i varje leverans tar vi även med oss brev och paket. Våra utdelningsområden är Östergötland, norra Småland, Uppland, Gotland, Sörmland, Norrbotten och norra Västerbotten. Vi är en del av NTM som är en av Sveriges största koncerner för lokal media, en stiftelseägd koncern med hjärtat i den lokala journalistiken. Vi har höga ambitioner i vårt dagliga arbete och som arbetsgivare. Vi arbetar aktivt med vår arbetsmiljö, kompetens och ledarskap för att skapa en välmående verksamhet. Vi värdesätter mångfald och utvecklas genom att ta vara på våra medarbetares skilda erfarenheter och perspektiv, men vi samlas under en gemensam värdegrund: Vi är lyhörda, målinriktade och nyfikna och därför snabba till förändring. Vi har en positiv anda och vi är förlåtande, toleranta och inkluderande.
Välj ett jobb för att visa detaljer