Sommarvikarier till Villa Siggbo

Nu söker vi på Villa Siggbo i Tierp sommarvikarier till sommaren 2024. Du får introduktionsutbildning med värdefull kunskap om omvårdnad och service. Inom Vardaga är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar - respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Nu söker vi dig som vill ha ett varierande och utvecklande sommarjobb, som rustar dig för framtiden - oavsett var den är. Självklart får du en introduktion som spänner över alla områden - från värdegrund, vår omsorgsfilosofi Den goda dagen, introduktion för hjälpmedel och förflyttning - till måltid, hygien och dokumentationsrutiner. Här är några av höjdpunkterna i vårt erbjudande till dig: Introduktionsutbildning Ledarskapsutbildade chefer och små arbetsgrupper Arbetskläder Kollektivavtal Om rollen Din uppgift är att ge livskvalitet. Du ser varje individ och har en förmåga att förstå vad varje person behöver. Tack vare dig kan den som bor hos oss behålla sitt levnadssätt och sina vanor. Samtidigt utvecklar du värdefull kunskap om omvårdnad, service och åldrande. Som undersköterska/vårdbiträde spelar du en nyckelroll i ett team med sjuksköterska, arbetsterapeut och fysioterapeut som arbetar tätt ihop. Om Villa Siggbo Vardagas boende i Tierp, i det nya området Siggbo Trädgårdsstad. Boendet vänder sig till personer med demenssjukdom, kroppsligt omvårdnadsbehov eller i behov av psykogeriatrisk omsorg. Huset har tre våningar och 57 lägenheter fördelat på sex avdelningar. Varje avdelning har ett gemensamt kök och trivsamma utrymmen för samvaro och måltider. Det finns gemensam uteplats och balkonger Ung Omsorg: Vi har ett samarbete med företaget Ung Omsorg. Det innebär att ett team av ungdomar i åldrarna 14-18 år besöker oss på helger och lov. Ung Omsorg gör olika aktiviteter tillsammans med oss som arbetar här, för att sätta guldkant på tillvaron för de boende. Gruppchefer: Du har en chef nära dig som delar av sin tid arbetar i verksamheten. Det kan även vara en karriärmöjlighet för dig som undersköterska. Din erfarenhet och kunskap Vi gissar att du som söker dig till oss: - lockas av ett arbete som är varierat och kräver stor kunskap om vård och omsorg men även en talang för att möta människor i olika situationer. - är en kreativ person som vågar tänka själv och ta ansvar. - trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor. Vi ser gärna att du är utbildad undersköterska/vårdbiträde eller har motsvarande erfarenhet av arbete inom äldreomsorgen. Goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift är ett krav, men i övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2024-04-15 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställning Har du frågor? Kontakta gärna: [email protected] Observera att det inte går att ansöka via E-post. Facklig kontakt: Kommunal, kommunal.se Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. På Vardagas drygt 100 boenden runt om i Sverige erbjuder vi en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Hos oss möter du expertis och trygghet på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje individs livskvalitet och trygghet i fokus. Vardaga ingår i företagsgruppen Ambea. www.vardaga.se (http://www.vardaga.se)

19 mars 2024
Sista ansökan:
5 september 2024
Sjuksköterska till Villa Siggbo i Tierp

Det här är ett jobb för dig som är driven, vill utvecklas i din yrkesroll och bidra till hälsa och livskvalitet för dem som bor hos oss. Här får du bra arbetstider, jobba självständigt och ha frihet att utforma dina arbetsdagar. Villa Siggbo är ett särskilt boende för äldre med inriktningar inom demens, somatik, psykogeriatrik och korttidsboende. Boendet har totalt 57 platser fördelat på 6 avdelningar. Hos oss på Vardaga får du också engagerade kollegor och duktiga chefer, utbildningar, karriärmöjligheter samt flera förmåner. Här några av höjdpunkterna i vårt erbjudande till dig: - Bra schema och arbetstider: Arbetstiderna är dagtid måndag till fredag 7-16 alternativ även helgarbete dagtid om så önskas. Viss justering till arbetstiderna kan ske utifrån önskemål. Arbete hemifrån kan efter verksamhetens behov genomföras enstaka pass i månaden. - Hög kvalitet och stöd av tydliga rutiner: Lättillämpliga rutiner, styrdokument, checklistor och kvalitetsledningssystem ger dig ett omfattande stöd i arbetet. - Kompetensutveckling: Du har tillgång till Vardagas interna utbildningsorganisation Lära (https://lara.se/) med en mängd kurser. Du har också möjlighet att ansöka om utbildningstjänst för att bli specialistsjuksköterska. - Karriärmöjligheter: Som sjuksköterska kan du gå vidare och bli enhetschef eller verksamhetschef för ett boende. - Bra ledning och korta beslutsvägar: Din chef finns nära till hands för stöd och för att bolla idéer. En av boendets sjuksköterskor sitter också alltid med i den lokala ledningsgruppen. - Gemenskap och stöd: Du jobbar nära sjuksköterskekollegor, gruppchefer och omvårdnadspersonal. Inom Vardaga finns ett nationellt nätverk för sjuksköterskor för att utväxla inspiration och kunskap. - Förmånsportal med rabatter: Köp till exempel biobiljetter och resor med kollektivtrafik till bra priser. Höjdpunkterna är baserade på svar från Vardagas 180 sjuksköterskor som listat sina bästa argument för att jobba hos oss. Läs mer om deras svar här (https://vardaga.teamtailor.com/pages/kampanjsida-for-sjukskoterskor). Om rollen Du är spindeln i nätet kring de boendes hälso- och sjukvårdsinsatser och jobbar för att ge livskvalitet. Du ansvarar för att medicinska ordinationer följs. Regelbundet genomför du riskbedömningar och uppföljningar för att säkerställa god kvalitet i verksamheten. Samarbete och stöd Du ingår i ett team med omsorgspersonal, sjuksköterskor, arbetsterapeut och fysioterapeut. En viktig roll för dig är att coacha och utbilda omsorgspersonalen så att ni tillsammans ger varje boende ett så gott liv som möjligt. I detta jobbar du nära boendets gruppchefer som är ansvariga för omsorgspersonalen. Våra gruppchefer coachar också och jobbar tillsammans med teamen i det dagliga arbetet. Vi satsar på ledarskapsutveckling för dig som sjuksköterska. En kurs vi kan erbjuda dig att gå är ”Att leda utan att vara chef”. Lära känna de boende Att förstå de boendes önskemål och se små förändring i deras hälsa och sjukdomstillstånd är många gånger avgörande för korrekta bedömningar och beslut. Tydliga rutiner För att skapa trygghet och tydlighet för dig som sjuksköterska finns ett omfattande stöd i form av praktiska och lättillämpliga rutiner, styrdokument och checklistor. Vårt kvalitetsledningssystem heter Qualimax och är branschledande. Som ny sjuksköterska hos oss deltar du i vårt digitala introduktionsprogram tillsammans med din mentor för att säkerställa att du får en tydlig introduktion med målet att snabbt komma in i arbetet och våra rutiner. Bra samarbete är det allra viktigaste." - Annelie Stavås, sjuksköterska och gruppchef, Göteborg Ung Omsorg Vi har ett samarbete med företaget Ung Omsorg (https://www.vardaga.se/var-aldreomsorg/ung-omsorg-pa-vara-boenden/). Det innebär att ett team av ungdomar i åldrarna 14-18 år besöker oss på helger och lov. Ung Omsorg gör olika aktiviteter tillsammans med oss som arbetar här, för att sätta guldkant på tillvaron för de boende. Din erfarenhet och kunskap Du är legitimerad sjuksköterska och vi ser gärna att du har arbetat några år inom äldreomsorgen. Våra boende är ofta multisjuka och det kräver att du har både översiktliga kunskaper kring olika sjukdomar och tillstånd samt ett intresse för den åldrande människan. God datorvana samt erfarenhet av dokumentation är viktigt. Vi önskar att du - gillar att jobba självständigt och att ha friheten att utforma dina arbetsdagar - är trygg i din roll som sjuksköterska och kan fatta snabba beslut och föra en diskussion med ansvarig läkare - tar egna initiativ, har skinn på näsan och vågar ta för dig - tycker om att ha en ledarroll och att stötta dina kollegor - är van att strukturera och organisera ditt arbete. Jag har alltid blivit trodd och satsad på och när man har idéer så lyssnar arbetsgivaren. " - Mårten Hedberg, Medicinskt ansvarig sjuksköterska, Stockholm Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag:2024-05-31 Har du frågor? Kontakta gärna: [email protected]. Observera att det inte går att ansöka via E-post. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. (https://vardaga.teamtailor.com/) Facklig kontakt: Vårdförbundet, Hampus Kalpakas, Mobilnummer: 076-6217703, Mail: [email protected] Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. På Vardagas drygt 100 boenden runt om i Sverige erbjuder vi en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Hos oss möter du expertis och trygghet på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje individs livskvalitet och trygghet i fokus. Vardaga ingår i företagsgruppen Ambea. www.vardaga.se (http://www.vardaga.se)

19 mars 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Socialsekreterare, uppföljningsgruppen Barn och Ungdom, Tierps kommun

Är du socionom och vill arbeta med barn, unga och deras familjer? En av våra medarbetare ska vara föräldraledig så därför söker vi en socialsekreterare till vår uppföljningsgrupp som vill fortsätta utveckla arbetet vidare och se till att barn och unga lever i en trygg livssituation. Tierps kommun har ett gynnsamt läge mellan Uppsala och Gävle med närhet även till Stockholm, Arlanda och hela Mälardalsregionen. I kommunen finns goda och varierande boendemiljöer med natur och kultur inpå knutarna och utmärkta kommunikationer på såväl väg, järnväg som digitalt. Våra värderingar betyder mycket för oss. Vi arbetar utifrån respekt, ansvar, kundfokus, mod och framtidstro. Vi tillämpar tillitsbaserad ledning och styrning för starka relationer och förtroende mellan chefer och medarbetare. Hos oss erbjuds du bland annat ett tillgängligt ledarskap, regelbunden handledning av leg. psykoterapeut, friskvårdsersättning, semesterväxling och löpande utbildningar. Våra medarbetare har möjligheten att vid behov arbeta hemifrån. I Tierps kommun har vi flextidsavtal och du erbjuds kontinuerligt aktiviteter genom aktivitetsrådet eller via Positiva klubben. När du kommer till oss erbjuder vi också en introduktionsplan med minst en introduktör från arbetsgruppen. ARBETSUPPGIFTER Som socialsekreterare i uppföljningsgruppen arbetar du på olika sätt för att alla barn i kommunen ska ha det bra och växa upp under trygga förhållanden. Detta gör du bland annat genom att säkerställa att insatser inom socialtjänsten är av god kvalitet. Detta görs via regelbundna uppföljningar av insatser tillsammans med barn, vårdnadshavare och utföraren av insatsen. I arbetet som uppföljare hos oss följer du upp både öppenvårdsinsatser och placeringar i tex. familjehem och HVB, med målgruppen 0-21år och deras familjer. Uppföljningen är en pågående process som både socialnämnden och den som utför vården ska dokumentera löpande. Den ger underlag för överväganden och omprövningar av vården. Reglerna i socialtjänstlagen, SoL, och i lagen med särskilda bestämmelser om vård av unga, LVU, om uppföljningen av vården syftar till att säkerställa att barnet har det bra och får rätt hjälp. De mål som formulerats i barnets vårdplan och genomförandeplan är viktiga utgångspunkter när socialtjänsten följer upp vården. Vid uppföljningen kan man identifiera nya behov och uppmärksamma eventuella missförhållanden i hemmet där barnet vistas. Arbetet sker enligt BBIC (Barns behov i centrum). Arbetet består utöver uppföljning av planering, samverkan, handläggning och dokumentation, beslutsfattande och annan myndighetsutövning samt till viss del utredning. Vårt arbetsklimat är tillåtande med högt i tak och atmosfären är otvungen och avspänd med mycket skratt. Vi tror att engagemang föds genom uppmuntran och tillit. Därför eftersträvar vi ett kreativt arbetsklimat med stimulerade medarbetare som bidrar till såväl dynamik som utveckling. För oss är det viktigt med den kollegiala tillhörigheten och det kollegiala stödet där du verkar för ett respektfullt och trevligt arbetsklimat. Vi vill framåt och egna initiativ uppmuntras hos oss. Det är också viktigt att våra medarbetare kan ha en god balans i livet mellan privatliv och arbetsliv. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är socionom och som vill bidra till goda möten med barn och ungdomar samt deras familjer. Erfarenhet av myndighetsarbete, god kunskap om BBIC, ingående kännedom om socialtjänstlagen och god dokumentationsförmåga är meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att trivas hos oss och med arbetet är du nyfiken, har lätt för att skapa relationer och ett intresse för människor. Du är strukturerad och tycker om att samarbeta, men har även förmåga att arbeta självständigt. Du har kunskap om barns behov och du brinner för att bidra till ett gott och kvalitativ arbete. Resor och hembesök ingår i tjänsten så därför behöver du ha B-körkort. Vi välkomnar dig att söka dig till en arbetsplats där resultatet från de senaste årens medarbetarundersökningar visar på en hög trivsel hos medarbetarna. ÖVRIGT Vi eftersträvar mångfald där våra medarbetares bakgrund, erfarenheter, kunskaper och personlighet berikar kommunen. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

19 mars 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Underhållselektriker

Är du en underhållselektriker som är ute efter nya utmaningar? Har du ett genuint intresse för teknik? Trivs du i en omväxlande vardag som präglas av problemlösning? Då kan det vara dig vi söker! Erasteel söker just nu en teaminriktad elektriker till verksamheten i Söderfors. Ansök idag! Som underhållselektriker på Erasteel kommer arbetsuppgifterna bland annat innefatta förebyggande och avhjälpande underhåll på industriell utrustning. Du upprättar och underhåller rondlistor och återrapporterar i IFS underhållssystem. Utöver det ansvarar du för att kontroll före drifttagning och att dokumentation vid arbeten blir utförda/uppdaterade. De arbetsområden som finns är industriella styrsystem, elektriska anläggningar och elkraft. Du kommer utöver ovanstående också att delta i projekt vid behov samt att hålla kontakt med leverantörer. Du kommer att ingå i ett team som tillsammans ansvarar för reparationer och underhåll av produktionsmaskiner och kringutrustning. För att lyckas i denna roll har du:  El-tekniks gymnasieutbildning, alternativt motsvarande utbildning eller arbetslivserfarenhet Några års erfarenhet som elektriker Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift B-körkort Det är även meriterande om du har tidigare erfarenhet som industrielektriker samt kunskap av programmerbara styrsystem såsom ABB, Mitsubishi och Siemens. Vi lägger stor vikt i dina personliga egenskaper och ser därför att du har ett genuint intresse av att lära dig arbetsuppgifterna. Som person ser vi att du är social en problemlösare. Du är driven och villig att lära samt har ett stort intresse för teknik. Vidare trivs du med att arbeta såväl i grupp som individuellt. För att trivas i rollen bör du även vara flexibel samt ha ett sinne för ordning och reda. Erasteel erbjuder dig: Stimulerande arbete i ett internationellt företag En välkommande företagskultur där alla hjälper alla Interna utvecklingsmöjligheter Låter detta som rätt möjlighet för dig? Då ser vi gärna att du skickar din ansökan tillsammans med CV! I denna rekrytering samarbetar Erasteel med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av rekryterare Nicklas Thorstenson, [email protected], 0735 16 52 40 eller rekryterare Emelie Danielsson, 073 981 35 84. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan därmed tillsättas innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas konfidentiellt. Om Erasteel Erasteel är en global koncern som bedriver forskning & utveckling samt produktion och försäljning av gasatomiserade pulvermetallurgiska produkter och snabbstål med världen som marknad. Erasteel har mer än 900 anställda och 6 industrianläggningar, varav 3 i Sverige, 2 i Frankrike och 1 i Kina. Bolaget är kvalitets- och miljöcertifierat. För mer information om bolaget, besök www.erasteel.com

15 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Speciallärare till Aspenskolan

Tierp är en kommun med en organisation i rätt storlek för dig som vill ha nära till chef, kollegor, politik och kunder. Här finns utrymme för både personlig utveckling och samverkan i organisationen. Vår kommun erbjuder varierande boendemiljöer, havsnära natur, historia, kultur och god service. Tierp har Stockholm, Uppsala och Gävle inom pendlingsavstånd och erbjuder också möjlighet att arbeta delvis på distans. Våra värderingar är viktiga och tillsammans arbetar vi för att förverkliga våra värdeord: respekt, ansvar, kundfokus, mod och framtidstro. Aspenskolan är en F-9 skola med ca 500 elever. Här samarbetar duktiga pedagoger för att våra elever ska få det de behöver! ARBETSUPPGIFTER Ordinarie specialläraruppgifter men vi se positivt på flexibilitet och vilja att prova olika arbetssätt. KVALIFIKATIONER Legitimerad speciallärare ÖVRIGT Vi eftersträvar mångfald där våra medarbetares bakgrund, erfarenheter, kunskaper och personlighet berikar kommunen. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

15 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Boendestödjare Familjeteam

Tierp är en kommun med en organisation i rätt storlek för dig som vill ha nära till chef, kollegor, politik och kunder. Här finns utrymme för både personlig utveckling och samverkan i organisationen. Vår kommun erbjuder varierande boendemiljöer, havsnära natur, historia, kultur och god service. Tierp har Stockholm, Uppsala och Gävle inom pendlingsavstånd och erbjuder också möjlighet att arbeta delvis på distans. Våra värderingar är viktiga och tillsammans arbetar vi för att förverkliga våra värdeord: respekt, ansvar, kundfokus, mod och framtidstro. Boendestöd tillhör Individ och familjeomsorgen och innefattar träffpunktsverksamhet och boendestöd. Träffpunkt Skutan är för personer med långvarig psykisk ohälsa som syftar till att skapa social gemenskap och bryta isolering, motivera till sysselsättning/praktikplats. Det är en öppen verksamhet där personen deltar efter eget önskemål. Boendestödet består av 31 stycken medarbetare varav fem stycken är samordnare. Vårt arbetsklimat är tillåtande med högt i tak och atmosfären är avspänd, otvungen och med mycket skratt. För oss är det viktigt med den kollegiala tillhörigheten och det kollegiala stödet där du verkar för ett respektfullt och trevligt arbetsklimat. Gruppen kännetecknas genom sitt välutförda arbete och höga arbetsmoral. Boendestödet i Tierps kommun är indelad i åtta olika team med olika inriktningar och därmed olika beställare. Det finns tre socialpsykiatriteam, ett LSS-team, ett beroendeteam, ett integrationsteam, ungdomsteam samt ett familjeteam. Vi söker nu förstärkning i form av en till medarbetare vårt familjeteam. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter i familjeteamet: I familjeteamet tar vi emot uppdrag direkt från socialtjänsten barn och unga när de identifierat behov av stöd i hemmet hos en familj. Vi arbetar bland annat med föräldrar som till följd av kognitiva svårigheter, intellektuell- eller kognitiv funktionsnedsättning eller svår social situation har svårt att få ihop vardagen med sina barn. Fokus ligger på att utveckla föräldraförmågan och bidra med vägledning i hemmet. Detta kan inkludera sådant som: • Morgon och kvällsrutiner, tex Hygien, tider, planering för morgondagen. • Stödja/Vägleda förälder att uppnå en god säkerhet i hemmet • Stödja i planering av måltider • Stöd att i att vidhålla rutiner. Stödet kombineras ofta med familjebehandling där familjen får lärdom och verktyg som familjeteamet sedan praktiskt kan följa upp i hemmet med familjen. Familjeteamet arbetar även med kartläggningar som är en hemmaplansbaserad komplettering till socialtjänstens BBIS utredning (barnens behov i centrum). Insatsen används när det krävs mer djupgående utredning över barnets miljö och föräldraförmågan. Det är en intensiv och omfattande isats som utförs i familjens hem under 6-8 veckor och bygger på frågeställningar från socialtjänsten med grund i BBIC. Slutligen arbetar familjeteamet även med att vara stöd vid umgängen, där det finns en ökad oro för barnets trygghet under umgänget. Detta på beställning av socialtjänsten eller via dom från Tingsrätten. Målsättningen med vårt arbete är att sätta barnens trygghet och utveckling, samt utvecklingsmöjligheten i föräldra-barn relationen i fokus. Tätt samverkan sker utifrån familjens behov och innefattar ofta familjestödsenheten, ungdomsteamet skola med mera. Arbetstider- Schema Dag,kväll helg ingår. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är socionom beteendevetare eller likvärdig utbildning. Som person har du förmåga att skapa, utveckla arbetsmässiga relationer. I arbetet har du ett stort engagemang, som arbetar kreativt och ser möjligheter istället för hinder. Lösningsfokuserad och flexibel är viktigt. Samarbete både internt och externt ser du som en självklarhet. Förmåga att både arbeta självständigt och i grupp. God dokumentationsförmåga krävs. B-körkort krävs. Meriterande om du har erfarenhet av utrednings/behandlingsarbete inom socialtjänst eller på intuition. Eller lång erfarenhet av att arbeta med utsatta barn och familjer. Förmåga att observera samspel mellan förälder-barn samt att följa barns utveckling med utgångspunkt i BBIC. Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.

13 mars 2024
Sista ansökan:
31 juli 2024
Sök sommarvikariat som personlig assistent i hela Sverige! (Tierp kommun)

Nu söker våra assistansanvändare i JAG i hela Sverige efter årets sommarvikarier! Att arbeta som personlig assistent kräver personlig mognad, lyhördhet och respekt för en annan människas sätt att leva sitt liv. Du kommer jobba i olika miljöer; i personens hem och arbetsplats, på resa, på stranden eller kanske på lantstället. Assistansanvändarna i JAG har olika önskemål kring sina assistenter så vi ställer inga specifika krav på utbildning eller erfarenhet utan vi vill veta vem just DU är och vad du tror att du kan bidra med! Ange i ansökan hur mycket och vilka veckor du kan arbeta. Skriv också om du kan hoppa in som timvikarie resten av året. Din ansökan blir synlig för våra assistansanvändare och deras personliga arbetsledare. Blir du utvald kontaktar arbetsledaren dig för en intervju. Innan du börjar arbeta får du en betald introduktion så du kan känna dig trygg i ditt uppdrag. Vi ser fram emot din ansökan! Fyll i formuläret och skicka in redan idag! 🌟 Din arbetsgivare blir JAG Personlig assistans. Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstintresse. Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss påJAG.SE. Annonsens ID-nummer: 225852 Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Vi finns i hela Sverige och har dotterbolag i Norge och Finland. De vanligaste svaren från våra anställda på frågan Vad är det bästa med jobbet som personlig assistent? är: - Att göra skillnad för en annan människa - Variationen, friheten och glädjen Välkommen du också!

7 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Sjuksköterska till hemsjukvård

Tierp är en kommun med en organisation i rätt storlek för dig som vill ha nära till chef, kollegor, politik och kunder. Här finns utrymme för både personlig utveckling och samverkan i organisationen. Vår kommun erbjuder varierande boendemiljöer, havsnära natur, historia, kultur och god service. Tierp har Stockholm, Uppsala och Gävle inom pendlingsavstånd och erbjuder också möjlighet att arbeta delvis på distans. Arbetsplatsen ligger belägen i Norra Tierp. De områden vi arbetar i är Karlholm, Skärplinge och Hållnäs. Vi utgår från Kontoret i Karlholm. Där arbetar vi alla professioner under samma tak, dvs Sjuksköterskor, Arbetsterapeut, Fysioterapeut, Rehab assistent, administrativ personal, all omvårdnadspersonal och chef. Genom detta arbetssätt så får vi till en härlig vi känsla. När du blir en del av oss så kommer du att känna att du är en del av ett kompetent och roligt gäng. Nu utökar vi våran sköterskegrupp med ytterligare en omvårdnadsansvarig då vi ser ett ökat hemsjukvårdsbehov. Våra värderingar är viktiga och tillsammans arbetar vi för att förverkliga våra värdeord: respekt, ansvar, kundfokus, mod och framtidstro. Tierps kommun kännetecknas av kundsfokus och framtidstro. Vi söker dig som visar respekt, tar ansvar och har mod att tänka nytt i arbetet som Sjuksköterska i hemsjukvården hos oss. Inom vård och omsorg arbetar vi för att ha en verksamhet med hög kvalité som är värdeskapande för våra brukare. ARBETSUPPGIFTER Hemsjukvårdens tillhörande arbetsuppgifter. KVALIFIKATIONER Legitimerad sjuksköterska ÖVRIGT Vi eftersträvar mångfald där våra medarbetares bakgrund, erfarenheter, kunskaper och personlighet berikar kommunen. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Utdrag ur belastningsregistret krävs.

4 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Jobbcoach

Arena Personal söker för kundsräkning en driven och målinriktad person som har stark vilja att coacha individer och matcha dem rätt till arbete eller utbildning inom ramen för Arbetsförmedlingens tjänst Rusta och Matcha. Som konsult genomför du olika insatser både på individ och gruppnivå som kartläggning av resurser, ansökningshandlingar, föreläsningar, anordna praktikplatser samt ha coachande samtal. Du har möjlighet att vara kreativ och anpassa ditt arbete efter individen vilket gör arbetet både roligt och fartfyllt. Du kommer också att ha tät kontakt med arbetsgivare/företag så det är en fördel om du har god kännedom om den lokala arbetsmarknaden. Du kommer även att samarbeta med din närmaste kollega och stötta och hjälpa till med seminarier/föreläsningar samt hjälpa till att hitta arbetsprövningsplatser till uppdraget Steg till Arbete (STA) Erfarenhets och utbildningskrav: Alternativ 1 Utbildning: Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system). Arbetslivserfarenhet: Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två (2) år. Alternativ 2 Utbildning: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat. Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter: - Arbetsledning med personalansvar - Rekrytering. - Omställningsarbete för arbetssökande. - Studie- och yrkesvägledning. - Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration). - Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor. - Arbete med social- och gruppsykologi. - Karriärvägledning. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under tre (3) år. Vi lägger stor vikt vid din personlighet i denna rekrytering. Som person är du prestigelös och flexibel och gillar variation i dina arbetsuppgifter. Att skapa relationer och bygga nätverk är något du känner dig bekväm med och vi ser gärna att du har ett brett kontaktnät i aktuellt geografiskt område. I ditt arbete gör du skillnad och du vill se resultat i dina insatser. Då dagarna kan se olika ut behöver du vara strukturerad, administrativt lagd och ha god förmåga att självständigt planera och ansvara för ditt arbete. Meriterande är om du har flerspråkig kompetens och/eller tidigare har arbetat med liknande arbetsuppgifter. Störst vikt läggs dock på dina personliga egenskaper samt din vilja att arbeta med tjänsterna Rusta och Matcha och STA tillsammans med oss! Intervjuer sker löpande och tillsättning av tjänsten sker enligt överenskommelse. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, vi tillämpar 6 månaders provanställning. Arbetet kräver att du kan besöka arbetsgivare du behöver därför ha körkort och med fördel tillgång till egen bil. Har du frågor - kontakta Gruppchef Annika Holm, [email protected]

29 februari 2024
Sista ansökan:
17 augusti 2024
Fysioterapeut

Du är på riktigt en del av ett team. Ett team som lär av varandra och gillar att utvecklas, inte bara sina mindre starka sidor, utan framförallt utvecklas i det område just DU brinner för. På Joylife har du möjligheten att bli experten på ett specifikt område eller axla rollen som ledare och få förutsättningar att hjälpa andra att nå sitt nästa steg. Hos Joylife möter du alla typer av kunder. Förutom idrottslag med elitsatsande individer, försäkringskunder och företagsuppdrag med återkommande kontorsaxlar har vi flera regionsavtal och nära samarbeten med övriga vården vilket gör att vi även möter väldigt komplexa fall. Vi vill vara branschens bästa arbetsgivare med de nöjdaste medarbetarna. Det är så vi skapar nöjdare kunder. Fast lön, tjänstepension och försäkring ser vi som självklarheter. För oss är du vårt NÄSTA STEG!

6 februari 2024
Sista ansökan:
30 april 2024