Säljare till Uddevalla
Verisure Sverige AB
Företagssäljare

Bli en del av Verisure – Sälj trygghet, gör skillnad och väx med oss! Verisure söker säljare i Uddevalla! Brinner du för att skapa trygghet för andra – samtidigt som du utvecklas själv? På Verisure söker vi dig som är social, engagerad och gillar att arbeta med människor. Du behöver inte ha tidigare säljerfarenhet – vi letar efter rätt inställning och vilja att växa. Här får du jobba i ett team där samarbete, gemenskap och personlig utveckling är minst lika viktigt som att nå resultat.  Om rollen: Som säkerhetssäljare på Verisure hjälper du familjer och privatpersoner att känna sig trygga i sitt hem – något som verkligen gör skillnad. Du planerar och genomför kundmöten där du erbjuder rådgivning och presenterar våra smarta säkerhetslösningar. Du ansvarar för hela processen – från första kontakt till att avtalet är på plats – men du är aldrig ensam. Vi jobbar som ett team, med tydliga mål och stöd hela vägen.  Vi erbjuder: * Attraktiv provisionsstege utan tak – garantilön + provisionsstege * Mållön: 32 000–40 000 kr * Tjänstebil * En onboarding i världsklass där du får rätt verktyg för att lyckas * Tydlig karriärstege  * Trygg anställning i ett stabilt och växande företag * Säljtävlingar och gemensamma mål som firas tillsammans Vi söker dig som: * Har B-körkort (krav) * Kan arbeta vardagar kl. 12–21, Fre: 10-18 * Talar och skriver flytande svenska * Är fri från anmärkningar i belastningsregistret och hos UC * Har god social förmåga och tycker om att bygga förtroende * Är driven men prestigelös, och tycker om att jobba mot gemensamma mål Om Verisure: Vi skyddar över 5,6 miljoner hem världen över och är Europas ledande aktör inom smarta säkerhetslösningar. Vi är stolta över att kunna erbjuda en arbetsplats med omtanke, innovation och stark gemenskap. Hos oss är du inte bara en del av ett företag – du är en del av något större. Ansök redan idag! Vi rekryterar löpande – vänta inte med din ansökan! Av GDPR-skäl tar vi inte emot ansökningar via mejl, men har du frågor är du välkommen att kontakta oss på [email protected] – skriv gärna vilken ort det gäller i ämnesraden. Du kan också läsa mer om oss på vår Karriärsida eller följa oss på Instagram. Välkommen till Verisure – där trygghet, utveckling och teamanda möts.

10 dagar sedan
Sista ansökan:
15 juli 2025
Heltidsjobb i Uddevalla!
Sector Alarm AB
Telefonförsäljare m.fl.

Vi söker dig som: Behärskar det svenska språket till 100% Kan jobba heltid Mån-Fre kl.12-21 Vill utvecklas inom försäljning Är prickfri i polisens belastningsregister Vi på Sector Alarm söker nya stjärnor som är i starten av sin karriär och vill utvecklas inom försäljning med andra unga – oavsett om du har tidigare erfarenhet eller inte. Vi lär dig allt du behöver kunna! Tror du på dig själv, så gör vi det också! Vad kommer du göra? Du kommer att ingå i ett team med ung kultur och boka och hålla i kundmöten där du tillsammans med kunden går igenom våra tjänster och hittar den bästa lösningen för deras hem och trygghet. Ditt jobb gör faktiskt skillnad – du hjälper familjer runt om Trestad att få en säkrare vardag. Vem söker vi? Det viktigaste för oss är vem du är – inte vad du har gjort tidigare. Har du rätt inställning, driv och är nyfiken på att lära dig, så har du grymma förutsättningar att lyckas här. Du får dessutom daglig coaching och stöd från din teamledare och kollegor. Låter detta som något för dig? Toppen! Skicka in din ansökan redan idag – vi ser fram emot att höra från dig! 😄

10 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Rusta Strömstad söker Ställföreträdande Varuhuschef
Retail Recruitment Sverige AB
Verkställande direktörer m.fl.

Rusta Nordby söker en Ställföreträdande Varuhuschef – Vikariat   Vi söker en Ställföreträdande Varuhuschef Brinner du för detaljhandel? Drivs du av de utmaningar som finns i ett varuhus? Då är det dig vi söker som vår nya Ställföreträdande Varuhuschef. Tjänsten är ett vikariat på heltid under perioden 4 augusti 2025 tom 31 maj 2026 med stor chans till fortsatt anställning. Det vore jättekul om du vill vara med och utveckla Rusta tillsammans med oss!   Din roll som Ställföreträdande Varuhuschef Som Ställföreträdande Varuhuschef ansvarar du, tillsammans med Varuhuschefen, för den dagliga driften och inspirerar dina medarbetare till att ta eget ansvar. Vid varuhuschefens frånvaro är det du som har det totala ansvaret för driften och medarbetarna i varuhuset. För dig är kostnadsmedvetenhet, effektivitet och resultatfokus självklara hörnpelare i varuhusdriften och du vill ständigt utveckla försäljningen.   Ditt ansvar som Ställföreträdande Varuhuschef: • att vara arbetsgivarrepresentant och se till att varuhuset lever upp till de regler, rutiner, policyer och mål som fastställts för varuhuset och för Rusta som helhet •  att alltid sätta kund- och försäljningsfokus som första prioritet och att bidra till att uppnå och överträffa varuhusets försäljnings- och lönsamhetsmål • att arbeta effektivt med kassaarbete, varuhusexponering, prissättning, lagerhantering och påfyllnad (inkl. inventeringar) Din profil Framförallt är du en person som trivs med ett högt tempo och som vill utvecklas i din roll som ledare hos oss på Rusta. Du gillar att arbeta hårt och dina ambitioner är att driva ett eget varuhus inom ett par år. Raka puckar och ett glatt humör är självklart för dig. Dessutom har du:   • ett par års erfarenhet av ansvarsbefattning inom handel • goda ledaregenskaper och god samarbets- och kommunikationsförmåga • erfarenhet av försäljningsverksamhet, gärna från en verksamhet som hanterar stora volymer • lätt för att göra andra glada Om du inspireras av att jobba i en föränderlig miljö där flexibilitet är en nyckel, då kommer du att trivas hos oss!   Våra värderingar Rusta står för värderingarna Enkelhet, Mod, Engagemang och Tillsammans. Värderingarna stärks genom att alla medarbetare har varit med i arbetet med att identifiera och forma dem. De ska fungera som styrmedel vid sidan av vision och affärsidé samt som kompass och vägledning i det dagliga arbetet. Med hjälp av dessa ska Rusta klara sin fortsatta expansion och tillväxt utan att tappa sitt ursprung, fokus eller flexibilitet.   Sätt igång och ansök! Låter det här som en tjänst för dig? Sök redan i dag, ansökningarna behandlas löpande. Vi använder oss av ett personlighetstest som en del av urvalsprocessen. Testet mäter egenskaper som är viktiga för arbetet, och ser till att alla sökande bedöms på samma sätt. Testet tar ca 15 min att fylla i och är en förutsättning för att gå vidare i urvalsprocessen. Går du vidare i rekryteringen så använder oss av digital referenstagning.   Som en del av rekryteringsprocessen för tjänsten Ställföreträdande varuhuschef genomför vi en bakgrundskontroll på alla externa rekryteringar innan anställning kan bli aktuell. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: https://sri.se/faq-kandidat-bakgrundskontroll/   Välkommen att registrera CV och personligt brev!   I samband med denna rekrytering samarbetar Rusta med Retail Recruitment och frågor rörande tjänsten besvaras av ansvarig rekryterare. Rusta är detaljhandelskedjan som erbjuder ett brett sortiment av funktionella och trendriktiga hem- och fritidsprodukter som ger många människor mycket för pengarna. Vi vill att våra kunder ska känna sig välkomna, bli inspirerade och tycka att det är roligt att handla hos oss. På Rusta gör vi det lätt för många människor att köpa produkter av god kvalitet till bästa pris. Det första varuhuset öppnades 1986 och idag har Rusta över 200 varuhus i Sverige, Norge, Tyskland och Finland. Rustas koncept bygger på enkla inköpsprocesser utan dyra mellanhänder, ett brett sortiment, stora volymer, effektiv logistik och en intensiv trendbevakning.

10 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Rektorspoolen söker tf rektor F-6 öster om Uddevalla
Chefsbemanning Sverige AB
Chefer inom grund- och gymnasieskola samt vuxenutbildning

Vi söker en erfaren tf rektor till grundskola F-6 öster om Uddevalla (ej Uddevalla kommun)   Kravspecifikation: Pedagogisk examen och avslutad rektorsutbildning. Efarenhet av att ha arbetat som rektor på grundskola är ett krav.  Personliga egenskaper: Vi söker en stabil ledare som kan inspirera sina medarbetare att ge eleverna bästa möjliga förutsättningar att lyckas i skolan. Majoriteten av våra konsulter är 60+ (inget ålderskrav) och har lång yrkeserfarenhet vilket är oerhört uppskattat bland personal och uppdragsgivare.   Uppdraget startar i augusti 2025. Ansvarig för rekryteringen är: Jonas Berkling telefon: 0709-202 333. Urval sker löpande, ansök så snart som möjligt. Chefsbemanning AB (tidigare namn ProAcademic) och dess systerföretag Rektorspoolen AB är specialiserade på rekryteringar och interimslösningar inom utbildningssektorn. Skall du hyra skolledare? www.rektorspoolen.se http://www.rektorspoolen.se/hyr-en-rektor/ Skall du rekrytera skolledare? www.proacademic.se

10 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Controller inom avdelningen för sjukförsäkringen, Uddevalla

Varje år fattar Försäkringskassan cirka 20 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan. Verksamhetsområdet Första anspråk verkar inom avdelningen Sjukförsäkring och består av tre områden. Som controller ingår du i en arbetsgrupp bestående av fyra controllers/verksamhetssamordnare som stöttar både verksamhetsområdet och områden. Analyser, ledningsstöd och utvecklingsarbete I din roll som controller inom Försäkringskassan ansvarar du för att verksamhetschef och områdeschef får tillgång till det stöd som krävs för att leda och styra verksamheten. I rollen som controller ingår också att hantera såväl verksamhet som ekonomi och resurser. Det innebär att du ansvarar för analys och tolkning av produktionsflöden, verksamhetsresultat och finansiella resultat inom ansvarsområdet. Du utgör ett centralt stöd för produktions- och resursstyrning samt bidrar till effektivt resursutnyttjande, exempelvis genom att upprätta produktionsplaner eller flödesanalyser. På Försäkringskassan arbetar vi aktivt med ständiga förbättringar. Du deltar i relevanta forum och nätverk både inom avdelningen och på myndigheten. I arbetet ingår även att ta fram underlag för uppföljning och du bidrar till det lokala utvecklingsarbetet på området där du är ett verksamhetsnära stöd. Du finns med regelbundenhet ute på de lokala orterna för dialog och stöd till team och enheter. Du ingår även i verksamhetsområdets ledningsgrupp och vid behov områdens ledningsgrupp. Som medarbetare på Försäkringskassan har du ett högt säkerhetsmedvetande eftersom myndigheten kommer i kontakt med sekretessbelagda uppgifter. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Vi söker dig som • har högskoleexamen eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga • agerar på eget initiativ och tar ansvar för att nå goda resultat  • arbetar för att nå resultat med hög kvalitet • kan förstå och analysera komplexa frågor • har god kommunikativ förmåga, i både tal och skrift • samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål • har ett systematiskt och noggrant arbetssätt. Det är meriterande om du • har erfarenhet av att arbeta som controller, gärna inom en större myndighet • har erfarenhet av att jobbat som controller inom försäkringsförmån • är proaktiv och van vid förändringsarbete • har god pedagogisk förmåga. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt 1 tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde 1 september eller enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. Möjlighet till distansarbete finns om arbetet tillåter. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Placeringsorter: Borås, Östersund, Göteborg, Trollhättan, Uddevalla, Skövde, Luleå, Sundbyberg, Västerås. Placeringsort utöver går att diskutera. Intervjuer planeras till den 16 juli 2025.  Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs Kontaktpersoner Chef: Sanja Galic, 010-119 49 46 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Micaela Kallaris, [email protected], 010-113 44 89 och Mona Högsborg, [email protected], 010-113 44 83 (för frågor om rekryteringsprocessen). ST: Eva Taavo, 010-112 63 76. Saco-S: Helena Henningsson Viberg, 010-111 21 91. Seko: Eliza Grundström, 010-115 34 02.  Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 7 juli 2025.  Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id ringer du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Vi ska i allt vi gör, agera med utgångspunkt i principen om alla människors lika värde, rättssäkerhet och med god service till medborgarna.

10 dagar sedan
Sista ansökan:
7 juli 2025
Health Connect 365 söker sjuksköterska!
Health Connect 365 AB
Grundutbildade sjuksköterskor

🩺 Vi söker legitimerade sjuksköterskor! Är du legitimerad sjuksköterska och söker nya utmaningar i en flexibel och meningsfull roll? Vi söker nu engagerade sjuksköterskor för uppdrag inom olika kommuner, regioner och privata vårdgivare runt om i landet. Du får möjlighet att arbeta i varierande miljöer med trygga villkor och stor frihet att påverka ditt eget schema. Välkommen att skicka in din ansökan redan idag! ------------------------------------ KVALIFIKATIONER Leg. sjuksköterska Om oss Health Connect är ett bemanningsföretag med säte i Göteborg. Vi erbjuder en stor bredd av uppdrag över hela landet. När du arbetar genom Health Connect kan du förvänta dig: Konkurrenskraftig lön ISO-certfierade Resor och boende ( i de fall du önskar arbeta på annan ort är vi behjälpliga med att ordna resa och boende) Tjänstepension enligt ITP, Försäkringar Hög servicenivå av erfarna konsultchefer Konsultträffar

11 dagar sedan
Sista ansökan:
15 juli 2025
Health Connect 365 söker sjuksköterska!
Health Connect 365 AB
Grundutbildade sjuksköterskor

🩺 Vi söker legitimerade sjuksköterskor! Är du legitimerad sjuksköterska och söker nya utmaningar i en flexibel och meningsfull roll? Vi söker nu engagerade sjuksköterskor för uppdrag inom olika kommuner, regioner och privata vårdgivare runt om i landet. Du får möjlighet att arbeta i varierande miljöer med trygga villkor och stor frihet att påverka ditt eget schema. Välkommen att skicka in din ansökan redan idag! ------------------------------------ KVALIFIKATIONER Leg. sjuksköterska Om oss Health Connect är ett bemanningsföretag med säte i Göteborg. Vi erbjuder en stor bredd av uppdrag över hela landet. När du arbetar genom Health Connect kan du förvänta dig: Konkurrenskraftig lön ISO-certfierade Resor och boende ( i de fall du önskar arbeta på annan ort är vi behjälpliga med att ordna resa och boende) Tjänstepension enligt ITP, Försäkringar Hög servicenivå av erfarna konsultchefer Konsultträffar

11 dagar sedan
Sista ansökan:
15 juli 2025
C-chaufförer söker omgående till Uddevalla

Är du nybliven C/CE- chaufför? Eller är du en erfaren yrkeschaufför på jakt efter nya utmaningar? Då har vi spännande tjänster till dig! Till våra uppdrag i Uddevalla, söker vi nu dig som har C och/eller CE kort. Tjänsterna är på heltid och du arbetar på ett och samma uppdrag under hela din uppdragstid. Vi arbetar efter tanken ”rätt person på rätt plats” och gör vårt yttersta för att dina önskemål om arbetstider och arbetsuppgifter ska bli uppfyllda. Våran uppdragsgivare söker medarbetare som gillar kundkontakter, service och som mer än gärna är företagets ansikte utåt. Vi söker alltså er chaufförer som är serviceinriktade och som inte har något emot att hoppa ur förarhytten för att bistå kunderna med den hjälp de behöver. Arbetstiderna kan beroende på uppdrag vara förlagda på både förmiddagar, eftermiddagar och natt. Du utgår från Uddevalla med omnejd. Goda chanser till förlängning och fortsatt anställning efter utfört uppdrag finns. SC transport arbetar med rekrytering och bemanning av yrkeschaufförer till några av Sveriges ledande företag inom transport. Vi erbjuder en bredd av olika uppdrag inom miljöbranschen, distribution och livsmedel, där du självklart följer rådande kollektivavtal. DETTA SÖKER VI Krav för tjänsten är: - C och/eller CE behörighet samt YKB. - God kommunikationsförmåga Meriterande om du har ADR samt truckkort. Vidare är det meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete inom service, logistik och kundhantering. Vi söker dig som är driven och som brinner för chaufförsyrket. Som person är du inte rädd för att ta i, då arbetet är fysiskt krävande. Är du den vi söker? Tveka inte utan ansök om tjänsten via länken nedan. Rekrytering sker löpande och tjänsterna kommer att kunna tillsättas innan ansökningstidens slutdatum. Utdrag ur belastningsregister kan förekomma. OM FÖRETAGET SC transport Sverige är en del av mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting Group - ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt 24 241 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid. För dig som är nyfiken på ett äventyr på annan ort – så erbjuder vi även chaufförstjänster i Norge. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se/lastbilschaufför.

13 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juni 2025
Socialadministratör
Uddevalla kommun
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Uddevalla – en plats för hela livet  Välkommen att bli en del av vår växande kommun - och att tillsammans med oss arbeta för att ge våra kommuninvånare ännu bättre service.   Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som ger dig stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Vårt mål är att alla ska kunna trivas och växa - under ett helt yrkesliv. Vi vill också utvecklas som arbetsgivare och arbetar aktivt för att på bästa sätt ta till vara på din kunskap och ditt engagemang. Vi uppskattar och uppmuntrar till medskapande från alla.  Uddevalla kommun är en vacker plats vid havet i hjärtat av Bohuslän. Vi tror på ett öppet och positivt samspel mellan kommun, utbildning, näringsliv och kultur.   Vi hoppas att du kommer att trivas hos oss!  Om arbetsplatsen Välkommen till Uddevalla kommun! Uddevalla, som ligger vid den vackra västkusten i Bohuslän, erbjuder inte bara en stimulerande arbetsplats utan också natursköna omgivningar som inspirerar och motiverar. Vi tror på kraften av ett öppet och positivt samarbete mellan olika sektorer – från kommun och utbildning till näringsliv och kultur. Att arbeta på Familjehemsenheten som socialadministratör innebär att ditt uppdrag är att utgöra ett kvalificerat administrativt stöd till våra socialsekreterare och till arbetsledningen. Rollen som socialadministratör är en servicefunktion med många kontaktytor inom och utom enheterna. Vi erbjuder dig ett omväxlande och meningsfullt jobb där du utgör ett viktigt stöd inom vår verksamhet.  Detta är en tjänst där du kommer trivas om du gillar att arbeta med varierande arbetsuppgifter. Enheten består av cirka 16 socialsekreterare, 3 förste socialsekreterare samt en verksamhetsnära enhetschef. Vi tillför nu en socialadministratör med uppgifter att bistå socialsekreterare och arbetsledning i deras arbete samt att självständigt utföra vissa uppgifter med koppling till myndighetsutövande.  Vi erbjuder:  - Ett engagerat och stödjande team  - Flexibla arbetstider och möjlighet till distansarbete  - Kompetensutveckling, individuellt och i verksamheten  - Varje vecka har du möjlighet att använda friskvårdstimme under arbetstid  - Friskvårdsbidrag Arbetsuppgifter Som Socialadministratör kommer du att spela en central roll i vårt team och bidra till att förbättra vår service för kommuninvånarna. Ditt arbete kommer att vara mångfacetterat och dynamiskt, där du får möjlighet att sätta din prägel på verksamheten.  I tjänsten ingår bland annat följande:  - Att vara en spindel i nätet både när det gäller interna uppgifter men också utåt mot våra barn, familjer och samverkanspartners  - Att vara behjälplig i administrativa uppgifter kring familjehem, så som att begära in olika handlingar, ansvara för beräkningar utifrån ekonomiskt underlag och journalföring  - Att ansvara för att kommunicera handlingar, både att begära in samt kommuniceras ut, med interna och externa samverkanspartners  - Att hantera personakter, utföra viss journalföring, delta i introduktion, boka tider, möten etcetera  - Kontrollerar frånvarande medarbetares post, kalender, telefon och e-post  - Utföra övriga administrativa uppgifter utifrån behov som uppstår  Då tjänsten är under uppbyggnad så finns det stor möjlighet att vara med att utforma ditt framtida uppdrag så att det passar verksamhetens behov.  Kvalifikationer För att bli aktuell för tjänsten så krävs att du har:  - Utbildning som socialadministratör, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig  - Kunskap i lagstiftning som berör arbete inom socialtjänstens arbete med barn och unga  - Tidigare erfarenhet av administrativt arbete  - God datorvana – är digitalt mogen  - B-körkort Utöver detta söker vi dig som har:  - Vana att arbeta i Microsoft 365  - God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift  - God samarbetsförmåga och har lätt för att bygga relationer  - Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom socialtjänsten samt i verksamhetssystemet LifeCare.   Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.   Övrigt Vi söker dig som har ett starkt servicefokus och en välutvecklad samarbetsförmåga – egenskaper som är avgörande för att lyckas i denna roll. Med din strukturerade arbetsstil och lösningsorienterade inställning bidrar du till att våra processer fungerar effektivt och smidigt.  Hos oss får du möjlighet att växa och utvecklas i en stimulerande miljö där din insats är betydelsefull för Familjehemsenheten! Ta chansen att bli en del av vår engagerande  arbetsgrupp - vi hoppas verkligen att du kommer att trivas hos oss! Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Vänta därför inte med din ansökan.  __________________________ För tjänster där legitimation/giltigt bevis från Socialstyrelsen på skyddad yrkestitel krävs ska detta lämnas in före anställning. Språkbedömning genomförs för vissa yrkesgrupper innan anställning kan bli aktuell.

13 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Gatuingenjör
Uddevalla kommun
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Uddevalla – en plats för hela livet  Välkommen att bli en del av vår växande kommun - och att tillsammans med oss arbeta för att ge våra kommuninvånare ännu bättre service.   Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som ger dig stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Vårt mål är att alla ska kunna trivas och växa - under ett helt yrkesliv. Vi vill också utvecklas som arbetsgivare och arbetar aktivt för att på bästa sätt ta till vara på din kunskap och ditt engagemang. Vi uppskattar och uppmuntrar till medskapande från alla.  Uddevalla kommun är en vacker plats vid havet i hjärtat av Bohuslän. Vi tror på ett öppet och positivt samspel mellan kommun, utbildning, näringsliv och kultur.   Vi hoppas att du kommer att trivas hos oss!  Om jobbet Gatu- och parkförvaltning förvaltar allmän platsmark, är väghållare och svarar för den kommunala trafikövervakningen/regleringen. Vi ser till att det finns ändamålsenliga anläggningar och tillgänglig infrastruktur på allmän platsmark som håller rätt standard i säkerhet, trygghet, tillgänglighet och framkomlighet samt bidrar till en god stadsmiljö och en attraktiv kommun. Gatuingenjören planerar underhåll och reinvesteringar i gator och på allmänna platser samt är beställare i anläggningsprojekt. I arbetet ingår att samordna och planera behoven, följa upp och utvärdera. Uddevalla växer och utvecklas ständigt. Som gatuingenjör är du en mycket viktig funktion för enhetens uppdrag att förvalta och utveckla allmän platsmark. I uppdraget samarbetar du med kollegor på den egna enheten, projektenheten och driftenheten, men även med exempelvis ledningsägare inom kommunkoncernen samt med våra entreprenörer och leverantörer. Arbetsuppgifter En av våra duktiga gatuingenjörer går vidare inom organisationen till nytt och spännande uppdrag som enhetschef och därför letar vi nu efter en ny kollega och medarbetare till enheten Gatu -och parkförvaltning och fordon. Det dagliga arbetet som gatuingenjör på gatu-och parkförvaltning är varierande och du har också stora möjligheter att påverka och lägga upp planeringen på bästa sätt tillsammans med dina kollegor och samarbetspartners. Ansvarsområden inom enheten är exempelvis förvaltning och planerade underhåll av kommunens vägar, gång-och cykelvägar, fritidsbåtshamnar och bryggor, lekplatser, parker, gatubelysning, kajer, tunnlar, broar, trappor och liknande anläggningar på allmän platsmark. Du följer utvecklingen inom branschen och svarar också på frågor och skrivelser från allmänhet, andra förvaltningar och bolag. Du är stadens ansikte utåt när det gäller frågor och synpunkter kring underhåll och reinvesteringar på gatumark. Gatuingenjören har också rollen som sakkunnig och rådgivande i möten och dialoger med andra förvaltningar och bolag i tidiga planeringsskeden, bygglovsremisser och förstudier. Du tar fram tjänsteutlåtanden och beslutsunderlag till samhällsbyggnadsnämnden och finner det också självklart att vara delaktig i budgetarbetet samt att löpande följa upp budget och resultat inom ditt ansvarsområde och beställda projekt. Vem söker vi? Som person tycker du att det är lika självklart att samarbeta med andra som att driva egna processer och uppdrag. Du är trygg i din roll, skiljer på det personliga och professionella och ser ofta möjligheter i förändringar. Du är en kommunikativ person, lyssnar och använder din förmåga och goda omdöme för att skapa god framdrift med ett helhetsperspektiv. Du har ett strukturerat arbetssätt som gör att du kan planera och prioritera arbetet på både kort och lång sikt. Du arbetar bra med komplexa frågor och gillar problemlösning.  Vi ser gärna att du har relevant och aktuell erfarenhet av underhållsverksamhet av gator, torg och parker. Det är också meriterande om du har erfarenhet från liknande kommunal verksamhet. Kvalifikationer Vi söker dig som har: • högskole- eller universitetsutbildning inom ett för tjänsten relevant område såsom ingenjör,  mark och anläggning eller samhällsplanering alternativt annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig • erfarenhet av byggprojekt eller anläggningsprojekt • goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift • god datorvana, särskilt goda kunskaper i Office-paketet • körkort för personbil Det är meriterande om du har:  • kunskaper inom entreprenadjuridik, AB04, ABT06 och AMA anläggning • har kunskap och intresse för att arbeta med IT-baserade system • har erfarenhet från andra roller som beställare av entreprenadverksamhet • har erfarenhet av arbete inom offentlig sektor • har deltagit i upphandlingar Vi kommer lägga vikt vid personlig lämplighet i den här rekryteringen.  Övrigt Intervjuer och urval sker löpande under rekryteringsperioden. Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas. När du söker ett jobb hos oss sparas din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingar och information om vem som sökt en tjänst kan begäras ut av den som vill. Om du har skyddad identitet ska du inte göra din ansökan digitalt utan kontakta den som står som kontaktperson i annonsen.  För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

13 dagar sedan
Sista ansökan:
20 juli 2025