Lönekonsult

Regionkontoret Region Uppsalas ledningskontor är en del av Region Uppsala, en av Uppsala läns största arbetsgivare. Ledningskontoret ska stödja den politiska ledningen och förvaltningarna så att den politiska inriktningen får genomslag i Region Uppsalas olika verksamheter och regionen kan axla sin roll, regionalt och nationellt. Ledningskontoret leds av regiondirektören och har en styrande, stödjande och samordnande roll i Region Uppsala. På ledningskontoret finns avdelningar för ekonomi, HR, hälso- och sjukvård, it, kommunikation och information, regional utveckling, säkerhet och beredskap samt regiondirektörens stab. Region Uppsalas ledningskontor har drygt 800 medarbetare. Vill du utvecklas och bidra till Region Uppsalas utveckling - välkommen att arbeta med oss! Vår verksamhet Ledningskontorets HR-avdelning arbetar på uppdrag av regionledningen och har ansvar för övergripande strategiskt HR-arbete i Region Uppsala. Uppdraget är att med utgångspunkt från den arbetsgivarpolitiska strategin utveckla och tillhandahålla ett kvalitativt och verksamhetsnära HR-stöd. HR-center ingår i HR-avdelningen och har ca 30 medarbetare. Våra huvuduppdrag är att arbeta konsultativt och serviceinriktat med löneadministration, pensionshandläggning samt att förvalta och utveckla Region Uppsalas HR-system. På löneenheten hanterar vi drygt 16 000 löner varje månad och ser till att rätt lön betalas ut i rätt tid. Ditt uppdrag Som lönekonsult arbetar du brett med hela löneprocessen i nära samarbete med specifika verksamheter inom Region Uppsala. Det innebär bland annat att stötta verksamheten i lönefrågor som rör exempelvis; anställningar, ersättningar och frånvaro. Du kommer att hantera löner för medarbetare som har regelbunden eller oregelbunden arbetstid, jour och beredskap. Arbetet består även av viss kontakt gentemot olika myndigheter. Dina kvalifikationer Vi söker dig som har några års erfarenhet av arbete som lönekonsult eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer relevant och minst en genomförd gymnasieutbildning. Det är meriterande om du har en löneutbildning och kunskaper i kollektivavtalet Allmänna bestämmelser samt om du tidigare har arbetat med Heroma. Din kompetens Vi söker dig som drivs av att ha varierande arbetsuppgifter och som trivs med frihet under ansvar. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och är mån om att leverera lösningar. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar och kan klara av en periodvis hög arbetsbelastning. Du bidrar till ett positivt arbetsklimat, skapar kontakter och underhåller relationer. Du anpassar sättet att förmedla ditt budskap till mottagaren. Du är pedagogisk i både din muntliga och skriftliga kommunikation och uttrycker dig väl på svenska, i både tal och skrift. Som person är du en lugn och metodisk problemlösare som har lätt för att samarbeta med andra och har en hög grad av tålamod. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Stämmer detta in på dig? Då vill vi gärna ha din ansökan redan idag. Intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka din ansökan till oss. Vi erbjuder Tillsvidaretjänst på heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Du kommer att ha möjlighet till visst arbete på distans 1–2 dagar per vecka efter genomförd introduktion. Som arbetsgivare vill vi skapa förutsättningar för att våra medarbetare ska ha det bra, så att man kan känna sig trygg och ha kvalitet i livet utanför jobbet. Förutom att vi har ett av Sveriges bästa kollektivavtal erbjuder vi subventionerade UL-biljetter och ett förmånligt friskvårdsbidrag. Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/). Vill du veta mer? Kontakta Karin Söderlund chef lön och pension: 018-611 61 31 Fackliga representanter: Vision - Christianne Simson, 018-611 32 51. SACO - Leif Sandberg, 0706-741088. Övriga fackförbund nås via Region Uppsalas växel 018-611 00 00. Vill du jobba med oss? Välkommen med din ansökan via länken nedan. Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

22 april 2024
Sista ansökan:
13 maj 2024
Kvinnliga Personliga assistenter

Inkludera assistans i Sverige AB tidigare MR Assistans grundades år 2015 och jobbar hårt för sina kunders rättigheter och sina anställdas status i samhället. Hållbarhet gäller inte bara luften vi andas, bilarna vi kör eller energislagen vi använder. Hållbarhet är så mycket mer än så och omfattar oss alla. Vi vill verka för hållbar omsorg, för hållbara arbetsplatser och –villkor och för ett hållbart och ansvarsfullt välfärdssystem där privata och kommunala aktörer agerar tillsammans med myndigheter mot ett gemensamt mål: en hållbar välfärd. Med tydlighet och transparens inom både kvalitet, ekonomi och miljöpåverkan vill vi leda utvecklingen av en ny, ansvarstagande branschrörelse. Vi vill att varje människa ska kunna känna sig trygg med att det finns en god välfärd, inte bara idag utan även i framtiden. Är du positiv och lyhörd till att hjälpa andra i vardagen, har du dessutom en unik ansvarskänsla? Vi behöver 2st engagerade kvinnliga personliga assistent till en kvinna med MS, som behöver hjälp med allt i sin vardag. Vi söker dig som har stora möjligheter att hoppa in med kort varsel och gärna har en längre arbetslivserfarenhet med sig. Här är det extra viktigt med lugn och ro och känna in vad kunden behöver i stunden. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete inom vård och omsorg och om du arbetat som personlig assistent ser vi det som ett plus. Tryggheten mellan dig och kunden samt i dina arbetsuppgifter, säkerställs genom introduktionspass. Arbetstider: dagpass och vaken natt, viss del dubbelbemanning Intervjuer sker löpande varvid tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen in med din ansökan!

22 april 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Sommarvikarier till LSS-boenden i Almunge

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Vi ser nu fram emot att välkomna nya sommarvikarier till vårt bolag Olivia Omsorg, inom LSS, och söker dig som vill börja arbeta på något av våra närliggande gruppboenden "Almunge" eller "Lilla Väsby" i Almunge. Tjänsten avser arbete som semestervikarie under sommaren 2024. Vi erbjuder boende för personkrets 1, med 6 i form av lägenheter. Målgruppen omfattar personer med intellektuella funktionsnedsättningar, autism eller autismliknande tillstånd. Om rollen Vi söker dig som har ett starkt engagemang och intresse för målgruppen. Du har någon tidigare erfarenhet från arbetet som boendestödjare inom LSS eller inom service. Kanske studerar du idag till socialpedagog, undersköterska, barn och fritidsprogrammet, behandlingsassistent eller likvärdig utbildning och är särskilt nyfiken på att arbeta med omsorg och stöd inom LSS. Du delar med självklarhet vår målsättning att arbeta utifrån de boendes bästa. I arbetet ingår att du ska ge den boende stöd i det moment individen behöver utifrån uppdragets utformning och den boendes önskemål. Tillsammans med övriga medarbetare arbetar du för att skapa delaktighet och en meningsfull vardag för den enskilde. Du stödjer och vägleder med bland annat personlig omvårdnad, måltider, medicinering, samhällskontakter, sysselsättning och kommunikation. Arbetstiden är förlagd dagtid, kvällstid, helger och sovande jour. Vem är det vi söker? Erfarenhet av arbete med vuxna inom LSS eller service Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift Önskvärt med utbildning som undersköterska, vård och omsorg eller barn och fritid B- körkort Vi ser det även som mycket meriterande om du har erfarenhet av tydliggörande pedagogik, AKK och Lågaffektivt bemötande. Att ge våra boende en trygg boendemiljö liksom att skapa ett engagerande och positivt arbetsklimat för medarbetare är viktigast för oss och vi fäster därför stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet. Lyhörd, ansvarsfull, flexibel och lugn är egenskaper vi värdesätter högt Du kan arbeta både självständigt och tillsammans med andra Du har en positiv grundsyn och ett stort engagemang för målgruppen Övrigt Anställningsform: Sommarvikariat Arbetstid: Schema och vid behov Lön: Timlön Tillträdesdag: Enligt överenskommelse Vi är kollektivavtalsbundna till Vårdföretagarna/Kommunal, Bransch E. Om rekryteringsprocessen: Urval och intervjuer sker löpande och vi välkomnar dig därför att skicka in din ansökan snarast möjligt. Som en del av rekryteringsprocessen inhämtas utdrag ur belastningsregister på slutkandidater.

22 april 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Klara söker operationssjuksköterska till uppdrag i Uppsala

Klara söker Klara söker operationssjuksköterska till uppdrag i Uppsala. Period: 2024-06-10 – 2024-08-31 Omfattning: Rotation inkl. jour och nätter Ort Uppsala Arbetsuppgifter Sedvanliga uppgifter operationssjuksköterska. Uppgifter kan komma att variera beroende på verksamhetens behov. Kvalifikationer Operationssjuksköterska med minst 3 års yrkeserfarenhet som ska vara i närtid och med goda referenser Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. S-HLR utbildning. Personliga egenskaper Du är trygg i din profession och har ett patientfokuserat arbetssätt. I din roll bidrar du med kvalitet, service och ett gott bemötande. Som bemanningssjuksköterska hos Klara får du chansen att bredda din kompetens, få nya erfarenheter och utvidga ditt kontaktnät. Som person är du flexibel, lösningsorienterad och initiativtagande. Om arbetsgivaren Klara är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag. Klara är tillsammans med Vardaga och Nytida en del av Ambea som är Nordens största privata vårdbolag Det innebär bland annat att vi tillämpar kollektivavtal med riktig tjänstepension (ITP) och sjuklön samt att vi har ansvarsförsäkring. Vi erbjuder även friskvårdsbidrag och rekryteringsbonus. Klara är en trygg och lyhörd arbetsgivare för dig som värderar frihet, omväxling och spännande utmaningar i din roll som sjuksköterska. Ansökan Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss redan idag. Urval sker löpande. Har frågor om den utannonserade tjänsten är du välkommen att kontakta oss. Besök gärna vår hemsida www.klarakompetens.se och följ oss på Facebook och Instagram. Tillsättning Löpande.

22 april 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Timvikarier sökes till Dibbers förskolor i Uppsala

Varmt välkommen till Dibber skolor och förskolor. Vi drivs av vår värdegrund, att alla barn och elever får uppleva att de är värdefulla. Värdegrunden är gemensam för alla medarbetare i både förskolor och skolor. Dibber etablerades i Sverige 2017 och bedriver idag både skolor och förskolor. Dibbers huvudkontor ligger i Sollentuna. På Dibber har vi hjärta för lärande. Det betyder att vi brinner för att varje barn och elev ska ges de bästa förutsättningarna för att utveckla ett livslångt lärande med hjärta för världen. Dibber i Sverige är en del av den norska friskolekoncernen Dibber som startades och ägs av två engagerade pedagoger, Randi och Hans Jacob Sundby.       Vill du bidra till att få alla barn att känna sig värdefulla? Är du flexibel och trivs med ett engagerat team och lekfulla arbetsdagar? Då är det dig vi söker!   Som timvikarie hos oss arbetar du aktivt och lojalt tillsammans med arbetslaget mot förskolans dagliga göromål och pedagogiska arbete med utgångspunkt från vår värdeplattform, våra mål och planer. Vi får världens viktigaste värden att växa!  Arbetsuppgifter Som timvikarie hos oss arbetar du vid behov vid ordinarie personals frånvaro på våra tre förskolor i Uppsala; Källparken i Salabacke, Årsta i Årsta centrum och St Johannes i Övre Slotts-området.  Under ett arbetspass utför du normalt förekommande arbetsuppgifter för en barnskötare. Det innebär att du, tillsammans med pedagogerna: - Skapar goda relationer till barn där vuxna och barn är likvärdiga; där den vuxne lyssnar och låter barnen delta så att de utvecklar färdigheter, självförtroende och livsglädje   - Har en positiv attityd och hållning gentemot både barn, medarbetare och vårdnadshavare - Medansvar för omsorg och pedagogiskt arbete på förskolan, t.ex. samlingsstunder, aktiviteter, fri lek och rutinmässiga situationer  - Bidrar till undervisningen och stöttar pedagogerna i det dagliga arbetet Kvalifikationer - Utbildad barnskötare eller liknande, alternativt annan för tjänsten förvärvad erfarenhet är meriterande.  - God kommunikationsförmåga. - Du är en aktiv vuxen tillsammans med barnen och kan vidta säkerhetsåtgärder. - Mycket goda kunskaper i svenska, såväl skriftliga som muntliga. Personliga egenskaper Som vikarie kan du bli kontaktad inför arbetspass med kort varsel, därav är det av stor vikt att du är flexibel och villig att arbeta när behovet finns. Vi söker dig som är en relationsorienterad person som ser varje enskilt barn. Du lyssnar och är lyhörd för det barnen vill förmedla. Du har ambitioner och passion för det du gör. Du kan också skapa engagemang och deltar i barnens lek och utveckling.  Du är lösningsorienterad, flexibel och samarbetsvillig. För att vara framgångsrik i rollen måste du kunna kommunicera med människor med olika bakgrunder och i olika livssituationer. Du kan arbeta självständigt och ta ansvar.  Vi letar efter en timvikarie som är en god, varm och omtänksam vuxen. Lekfull, ambitiös, tillåtande och tydlig är ledord för vår personal. Du kan identifiera dig med Dibbers värdegrund.  Vi erbjuder På Dibber Uppsalas förskolor erbjuder vi engagerade och duktiga kolleger i en professionell miljö! Vi har ett attraktivt pedagogiskt koncept med tillgång till ett omfattande utbildningsmaterial. Vi har kollektivavtal genom Almega (Friskoleavtalet). Dibber har ett löfte till alla sina medarbetare: «Hos oss har du alla möjligheter att utvecklas både som yrkesmänniska och individ samtidigt som du utför världens viktigaste jobb på bästa möjliga sätt.»  Hos oss får du även fria pedagogiska måltider. Kontaktinformation Amanda Andersson, tf Rektor Arbetsplats Sparrisgatan 7 754 46 Uppsala

22 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
SÄLJARE TILL JYSK UPPSALA BOLÄNDERNA, SEMESTERVIKARIAT DELTID

Är du peppad på försäljning? Och vill du erbjuda JYSK Sveriges bästa kundservice tillsammans med ditt team? Gillar du variation och en fartfylld miljö? 💪 Då kan du vara den säljare vi söker! 🙋 VAD VI ERBJUDER DIG Du får chansen att bli en del av ett företag som vill vara kandidaternas förstahandsval när de väljer arbetsgivare. Vi är dynamiska och hos oss blir din röst hörd, du blir involverad och din utveckling är viktig. Dessutom får du som JYSK-ambassadör följande: En tidsbegränsad anställning på deltid, 50% Möjligheter till egen utveckling och ansvar – vår ambition är att rekrytera våra tillsvidareanställda från de bästa semestervikarierna Semester enligt gällande kollektivavtal Avtalspension ‎20% rabatt hos JYSK och företag inom Lars Larsen Group ‎ Interna tävlingar mellan butiker med attraktiva priser Sociala aktiviteter och en rolig arbetsplats ‎ Ett flexibelt arbetsschema VAD DITT NÄSTA JOBB KOMMER INNEBÄRA Du ansvarar för försäljning i butiken: du erbjuder våra kunder toppservice med ett leende! Säkerställa en butik som är 100% välfylld med våra produkter Du kavlar gärna upp ärmarna och hjälper till med att ta emot, packa upp och leverera in varorna, både på lagret och i butiken Ha den spännande möjligheten att få ditt eget ansvarsområde i butiken Möt en av våra säljare och lär dig mer om hur JYSK är som arbetsgivare här. VAD DU SKA BIDRA MED Du är utåtriktad, tar initiativ och ger våra kunder den bästa kundupplevelsen de kan tänka sig Du har en smittande entusiasm och tycker om att prata med kunder Du är en bra kollega för ditt team – tillsammans gör ni det lilla extra för att uppnå fantastiska resultat Du älskar variationen och är flexibel: både vad gäller arbetsuppgifter och arbetstider Du uppskattar ledighet mitt i veckan så att du kan vara redo för våra kunder under helgerna på jobbet REKRYTERINGSPROCESSEN Vi behandlar ansökningar löpande och slutför rekryteringen när vi har hittat rätt kandidat. ‎ Rekryteringsprocessen innehåller alltid intervjuer. I nästa steg kommer du få ett mail från oss och vår samarbetspartner HireVue där vi ber dig att genomföra en videointervju genom att svara på fyra frågor. Efter det kommer du att få genomföra två tester som du gör genom att spela två olika spel. Vi ser fram emot att höra varför du passar bra för jobbet! OM OSS Vi tror på att våra anställda är nyckeln till vår framgång, från en butik 1979 till mer än 3 000 butiker över hela världen idag. Det är därför vi strävar efter att erbjuda utveckling och möjligheter att växa inom JYSK, och vi är även stolta över att belöna engagemang och en bra insats bland våra medarbetare. Våra tre grundläggande JYSK-värderingar – Köpman, ‎Kollega och Kåranda – beskriver det beteende och den attityd som vi kan förvänta oss av varandra. Vi litar på varandra och vi tror på delegering och frihet under ansvar. På JYSK vill vi inkludera alla oavsett ålder, könsidentitet, sexuell läggning, etnicitet och erfarenhet. Tillsammans jobbar vi hårt för att säkra vår inkluderande kultur, som uppmuntrar, stödjer och hyllar våra medarbetares olika röster. Vi tror att en stor blandning av kompetenser, talanger och unika personligheter gör oss till ett starkare team. För mer information, besök vår karriärsida.

22 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
BUTIKSCHEF TRAINEE TILL JYSK UPPSALA

Vill du utbilda och utveckla dig själv? Är du redo att kickstarta din karriär i ett av Sveriges bästa utbildningsprogram för ledarskap inom retail? Är du peppad på att ta ansvar för din egen butik inom 10 månader? Då är det rätta valet för dig att söka till JYSK Butikschef Trainee-program! ‎💪 VAD VI ERBJUDER DIG Du får chansen att bli en del av ett företag som vill vara kandidaternas förstahandsval när de väljer arbetsgivare. Vi är dynamiska och hos oss blir din röst hörd, du blir involverad och din utveckling är viktig. Dessutom får du som JYSK-ambassadör följande: Ett utbildningsprogram som består av fem veckors interaktiv utbildning och ger dig alla verktyg du behöver för att driva en JYSK-butik. Med erfarna retail- och HR-proffs som coachar dig under hela programmet En erfaren mentor i organisationen, tillgänglig för dig och ditt utvecklingsbehov Möjligheter till egen utveckling och eget ansvar ‎ Del av konkurrenskraftig säljbonus på 6% av omsättningsökning i butik Förmåner, t.ex. friskvårdsbidrag, årlig JYSK-gala och andra sociala aktiviteter 30 dagars semester Avtalspension 20% rabatt hos JYSK och företag inom Lars Larsen Group Ett flexibelt arbetsschema med möjlighet att förena arbete, familj och fritid VAD PROGRAMMET INNEBÄR Vårt varierade program består av högkvalitativa utbildningar inom ledarskap, ledningsverktyg och butiksdrift. Det är en vinnande kombination av praktisk erfarenhet genom arbete i våra butiker och teoretisk kunskap. Generellt så kommer du att arbeta och lära dig i nära samarbete med andra trainees och bra mentorer. Utbildningen sker på vårt eget träningscenter i Nässjö Fem moduler av en veckas varaktighet: teorigenomgång, scenarion och rollspel, grupparbete och teambuilding Mellan modulerna kommer du att utbildas på jobbet med utsedd Butikschefsmentor som ger dig coachning och vägledning Det slutliga målet med Butikschefstrainee-programmet är att förbereda dig för att driva din egen butik inom en snar framtid. Lär dig mer om JYSK Butikschefstrainee-programmet och träffa några av våra Butikschef Trainees ‎här. VAD DU SKA BIDRA MED Engagemang för att ta ägandeskap över din egen utveckling, samt ta fullt ansvar och fatta beslut i en dynamisk vardag Du är en god kommunikatör och kan skapa en positiv arbetsmiljö Du är driven och resultatorienterad ‎ Du vet hur du får saker gjorda: Du håller huvudet kallt och visar vägen, även i stressiga situationer ‎ Du trivs med fysiskt arbete Du tycker om att vara ledig en dag mitt i veckan, så att du kan vara redo för kunderna och ditt team på arbetet under helgen Du älskar att sälja och är dessutom en riktigt skicklig säljare Du har erfarenhet av att leda, motivera och utveckla medarbetare REKRYTERINGSPROCESSEN Vi behandlar ansökningar löpande och slutför rekryteringen när vi har hittat rätt kandidat. ‎ Vi genomför alltid intervjuer – för utvalda tjänster kan du förvänta dig att genomföra tester och/eller en videointervju, där vi ser fram emot att höra varför du passar bra för jobbet. OM OSS Vi tror på att våra anställda är nyckeln till vår framgång, från en butik 1979 till mer än 3 300 butiker över hela världen idag. Det är därför vi strävar efter att erbjuda utveckling och möjligheter att växa inom JYSK, och vi är även stolta över att belöna engagemang och en bra insats bland våra medarbetare. Våra tre grundläggande JYSK-värderingar – Köpman, ‎Kollega och Kåranda – beskriver det beteende och den attityd som vi kan förvänta oss av varandra. Vi litar på varandra och vi tror på delegering och frihet under ansvar. På JYSK vill vi inkludera alla oavsett ålder, könsidentitet, sexuell läggning, etnicitet och erfarenhet. Tillsammans jobbar vi hårt för att säkra vår inkluderande kultur, som uppmuntrar, stödjer och hyllar våra medarbetares olika röster. Vi tror att en stor blandning av kompetenser, talanger och unika personligheter gör oss till ett starkare team. För mer information, besök vår karriärsida.

22 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Sektionschef Affärs och anläggningsutveckling

Är du en utvecklingsdriven ledare som vill ha en central roll i Uppsala Vattens långsiktiga strategiska arbete? Den nybildade sektionen Affärs- och anläggningsutveckling ansvarar för bland annat asset management, strategiska vägvalsfrågor kopplat till dricksvatten, spillvatten och cirkulär infrastruktur, innovationsarbete och näringslivsutveckling. I teamet arbetar 11 medarbetare. Din arbetsplats Som sektionschef tar du ett helhetsansvar för verksamheten, ekonomi och budget, personal och arbetsmiljö. Du leder och fördelar det löpande arbetet inom sektionen, formulerar och kommunicerar mål och förväntningar till medarbetare, resultatuppföljning och ständiga förbättringar. Du ger förutsättningar och möjlighet till medinflytande, samverkan, trivsel, utveckling och lärande inom teamet.Du rapporterar till avdelningschef och deltar i avdelningens ledningsgrupp tillsammans med ytterligare två sektionschefer. Vi finns i nyrenoverade lokaler i Uppsala Business Park och det finns möjlighet till distansarbete. Kvalifikationer Vi söker dig med: Minst fem års arbetslivserfarenhet från arbete i en strategisk, ledande befattning med budget-, personal- och arbetsmiljöansvar. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Vi ser helst att du har erfarenhet från affärsutveckling eller asset management. Meriterande är erfarenhet från kommunal samhällsplanering eller från arbete med allmän VA-försörjning eller kommunal avfallshantering. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och vill att du delar våra gemensamma kärnvärden, ”vi är lyhörda, framsynta och nyfikna”, samt tillämpar dem i din yrkesroll. För att trivas i rollen tror vi att du är en tydlig ledare som drivs av långsiktig strategisk utveckling. Du är en relationsbyggare med god kommunikativ förmåga som har lätt för att samarbeta och samverka med andra. Du är en person som besitter långtgående analytisk kompetens och kan förstå vikten av detaljer och helhetsperspektiv.Övrig information En stor del av vår verksamhet klassas som samhällsviktig verksamhet eftersom vi försörjer Sveriges fjärde största stad med dricksvatten. För denna tjänst kommer säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras före anställning. Du ska även vara beredd att krigsplaceras inom ramen för Uppsala Vatten och Avfalls roll i totalförsvaret. Uppsala Vatten tillämpar 6 månaders provanställning. Om Uppsala Vatten Välkommen till Uppsala Vatten och Avfall AB. Vårt mål är att aktivt bidra till ett hållbart samhälle. Det gör vi genom att ständigt utveckla nya resurssmarta lösningar och uppmuntra till återvinning och återbruk. Vi ger Uppsala dricksvatten, renar avloppsvatten och tar hand om regnvatten. Vi skapar kretsloppstjänster där vi gör biogas av matavfall, minskar vattenförbrukningen och återanvänder material på bästa sätt. Vi bidrar till ett cirkulärt Uppsala. Vill du veta mer om Uppsala Vatten? Läs mer på Om oss | uppsalavatten.se Varmt välkommen med din ansökan!

22 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Mötesbokare i centrala Uppsala

Om jobbet Om jobbet Vill du vara med på en startup-resa och bli en del av ett roligt team? Då har du hittat rätt! Vi söker nu 2 drivna mötesbokare till vårat kontor i centrala Uppsala. OM TJÄNSTEN Vi på Gimlit AB skapar hemsidor som google älskar och hjälper företag som har svårt att synas på internet. Som mötesbokare hos oss kommer ditt uppdrag vara att kontakta företag runt om i landet och boka in möten åt våra utesäljare. Vill du komma igång med din säljkarriär och ha chansen att utvecklas så har du hittat rätt. Hos oss kommer du ha möjlighet att både utvecklas och avancera inom bolaget. ARBETSUPPGIFTER Du kommer huvudsakligen att ringa kalla samtal med syfte att boka in kundmöten åt säljare. För att komma in i rollen på bästa sätt får du stöttning av dina kollegor samtidigt som du får en utbildning i våra produkter. VI SÖKER DIG SOM - Är driven och vill ha möjligheten att påverka din lön - Har tidigare erfarenhet av sälj och att ringa kalla samtal (inget krav) - Pratar och skriver obehindrat på svenska För att lyckas i rollen är det viktigt att du är framåt, driven, tävlingsinriktad och tänker utanför boxen med inställningen att våga misslyckas för att lyckas. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Start: Enligt överenskommelse Anställning: 30 -100 %

22 april 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Familjehemssekreterare jour

Avdelning Barn och Ungdom myndighet Hos oss på placeringsenhet 2 får du möjlighet att påverka placerade barns liv och jobba på en arbetsplats med god sammanhållning och härliga kollegor. Låter detta intressant? Välkommen med din ansökan redan idag! Inom område BoU placering arbetar drygt 60 medarbetare i olika roller. Våra socialsekreterare följer upp barnet vård och har kontakt med biologisk familj och nätverk. Våra familjehemssekreterare rekryterar, utreder & handleder våra uppdragstagare. Vi har även ett skolteam med specialpedagoger och psykolog som stöttar barnet i skolan. Vårt arbete har stor betydelse för barn- och ungdomars liv, och känslan av att skapa värde och göra konkret skillnad är påtaglig. Många av oss är erfarna och har arbetat flera år inom området placering. Hos oss får du stöd och daglig arbetsledning av våra teamledare och våra kvalificerade handläggare är medhandläggare till våra socialsekreterare i mer komplicerade ärenden. Utöver detta finns det 2 enhetschefer samt en områdeschef som ansvarar för medarbetare, deras arbetsmiljö och enheternas budget. Avdelning barn och ungdom myndighet satsar nu på morgondagens arbetsliv och arbetsmiljö genom att anställa fler socialsekreterare och erbjuda flexibla arbetssätt, bra balans mellan arbetsliv och privatliv samt ett höjt friskvårdsbidrag på 3000 kr per år. Som medarbetare är du vår främsta och viktigaste tillgång och vi har därför satsat på höjda löner och tydliga karriärvägar. Vi har flexibla arbetstider och det finns möjligheter att delvis arbeta hemifrån. Vi sitter i rymliga, nyrenoverade lokaler på Bolandsgatan 10. Vår helt nya vision är: "Att bedriva rättssäker familjehemsvård med hjärta". Ditt uppdrag I arbetet ingår att matcha barn och jourhem utifrån remiss, samarbeta med barnets socialsekreterare samt sköta viss administration, såsom Asta-underlag gällande arvode och omkostnadsersättning. Det ingår även att leda och delta aktivt i regelbundet återkommande reflektionsträffar och övrig fortbildning som anordnas för jourhemmen, delta vid utredningsprocessen av blivande jourhem, stödja och handleda jourhemmen vid och under placering samt deltar aktivt i gruppens utvecklingsarbete. Din bakgrund Vi söker dig som har socionomexamen och erfarenhet av arbete inom socialtjänstens verksamhetsområde. Har du utbildning i Signs of Safety, barns behov i centrum (BBIC), systemteori eller handledarutbildning ses det som meriterande. För att lyckas i arbetet behöver du ha erfarenhet av arbete inom socialtjänstens område barn och ungdom inom myndighetsutövning och av arbete med att handleda och ge stöd till familjehem. Det är meriterande om du har erfarenhet av socialt arbete med barn och unga, socialtjänstens utredningsarbete inom barn och ungdom samt av handledning individuellt och/eller i grupp. Arbetet kräver att du har B-körkort och goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Du behöver även ha god dator-och systemvana. Har du kunskaper i Life care ses det som positivt. Som person är du empatisk och kan snabbt sätta dig in i någon annans perspektiv eller situation. Du är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete. Vidare är du en flexibel person som kan se möjligheter i förändringar. Jobbet passar dig som samarbetar och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Sist men inte minst är du lugn och samlad i olika situationer och har förmågan att fokusera på rätt saker. Upplysningar Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Anna Engqvist, enhetschef, 018-265 59 01 Fackliga företrädare: Akademikerförbundet SSR, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34 Vision, Sofia Venemalm, 018- 727 12 13 Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 12 92 I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Om vår organisation Välkommen till socialförvaltningen. Socialförvaltningens uppdrag är att tillhandahålla en god vård och omsorg samt bedriva verksamhet som ger stöd för den enskilde att leva ett självständigt och aktivt liv. Socialförvaltningen (SCF) leds av en direktör och är indelad i fyra avdelningar; Stab SCF, Barn och ungdom myndighet, Barn och ungdom insatser och Vuxen. Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Jobba hos oss - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/bli-en-av-oss/) Inom socialförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

22 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024