Samhällskunskapslärare
Uppsala kommun
Gymnasielärare

Välkommen till utbildningsförvaltningen. Vi erbjuder förskola, grundskola och gymnasieskola för barn och ungdomar mellan 0 och 20 år. Tillsammans jobbar vi mot målet att alla elever ska nå bästa möjliga kunskapsresultat. Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på https://www.uppsala.se/jobb/ Vill du vara del av ett drivet arbetslag som tillsammans driver utvecklingen framåt? Vi söker dig som vill jobba en dag i veckan (20%) som samhällskunskapslärare på fordonsprogrammet på Uppsala Yrkesgymnasium Jälla under nästa läsår. Låter det intressant? Då ska du läsa vidare och söka tjänsten redan idag! Uppsala yrkesgymnasium Jälla är ett gymnasium med bygg- och anläggningsprogrammet, el- och energiprogrammet, vvs- och fastighetsprogrammet, naturbruksprogrammet, fordon- och transportprogrammet samt introduktionsprogrammet. Dessutom finns särskola och vuxenutbildningar på skolans område. Skolan är belägen 6 kilometer från Gränby centrum och har idag cirka 650 elever. Läs gärna mer på vår hemsida (https://yrkesgymnasiumjalla.uppsala.se/) Beskrivning av arbetsuppgifter Arbetet innebär att undervisa 2 klasser i samhällskunskap på fordon- och transportprogrammet. Undervisningen sker på måndagar. På fordon- och transportprogrammet samarbetar alla medarbetare för att alla elever skall få en utbildning som branschen kräver. Vi arbetar tillsammans och driver utvecklingen tillsammans. Skolan har välutrustade lokaler och goda samarbeten med branschen i regionen. Kvalifikationer Vi söker dig som med fördel är utbildad lärare i samhällskunskap på gymnasienivå. Som person är du pedagogisk och har förståelse för människors olika förutsättningar att ta till sig kunskap. Du är utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang. Vidare är du bra på att skapa kontakter och underhålla relationer. Det är en fördel om du har en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt.  Upplysningar Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Tina Eriksson, programrektor, 018-727 92 38. Facklig företrädare: Sveriges lärare, Elisa Eriksson, 018-727 81 00. Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 68 24. I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

6 dagar sedan
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Extrajobb som personlig assistent till 21-årig tjej
Särnmark Assistans AB
Personliga assistenter

Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Sundbyberg men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Malmö, Linköping, Kinna, Uddevalla, Göteborg, Karlstad och Visby.   Vi söker nu personlig assistent till en kund som bor i Östhammar. Om jobbet som personlig assistent  Som personlig assistent arbetar du nära en person med funktionsnedsättning i dennes dagliga liv. Du assisterar och stöttar henne både i vardagen och på fritiden. Din arbetsplats är där hon befinner sig och dina arbetsuppgifter innebär övergripande att du assisterar kunden så att hon får förutsättningar att leva det liv som hon önskar. Arbetsuppgifter  Dina arbetsuppgifter varierar med allt från att vara stöd i sysselsättning, behjälplig vid kommunikation till att hjälpa till med personlig hygien och i matsituationer.   Vi söker dig som  Vi söker dig som är ansvarsfull, lyhörd, initiativrik och har ett kreativt sinne i arbeta för utveckling och självständighet. På Särnmark får du alltid introduktion hos kunden samt tillgång till utbildning om rollen som personlig assistent. Om anställningen Anställningsformen är initialt en timanställning, men kan senare ändras till anställningsförmen För viss tid så länge assistansuppdraget varar. Löneformen är timlön, oavsett anställningsform.   Vi söker någon som vill och kan jobba en vardag i veckan samt söndag dag varannan vecka, utöver det vill finns det möjlighet att jobba extra som vikarie dag och kväll både vardag och helg. I samband med semestrar under sommaren kommer det vara möjligt att jobba mer.   Lön och övriga anställningsvillkor enligt kollektivavtal Personlig assistans, Vårdföretagarna - Kommunal. Så här ansöker du Du ansöker genom att klicka på knappen "ansök" längst ned till höger på sidan och svara på ett antal urvalsfrågor. Du ska även bifoga ditt CV. Du behöver inte bifoga något personligt brev. Varmt välkommen med din ansökan! I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning i Särnmark. Om du söker arbete som personlig assistent hos ett barn som är under 18 år behöver du också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du får börja arbeta. Du beställer registerutdraget via Polisens hemsida, här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

6 dagar sedan
Sista ansökan:
28 juli 2025
Sommarjobb Sälj Uppsala City
Brilliant Values Global AB
Telefonförsäljare m.fl.

För dig som har uppehåll ifrån studierna ges ett gyllene tillfälle att få arbetslivserfarenhet under sommaren med matnyttigt arbete som leder till både insikt i branscher och möjligheten att utvecklas – framför allt om du är intresserad av att jobba med någon slags försäljning eller marknadsföring i framtiden. Vi erbjuder ett intressant och lönsamt arbete där det finns oändligt mycket att utvecklas inom - både som individ och som säljare - då vi förser dig med goda erfarenheter och kompetenser som du kan ha nytta av i alla sammanhang livet igenom. Många av våra tidigare sommarjobbare arbetar fortfarande kvar hos oss som deltids- eller heltidsanställda. För att trivas och lyckas med jobbet hos oss så ser vi att du är: • Positiv • Ambitiös • Social och utåtriktad och vågar tala med nya människor • Behärska svenska språket obehindrat i både tal och skrift Obs: Vi söker dig som är intresserade av att jobba resterande del av sommaren under våra ordinarie kontorstider: mån-tors 9:15-17:45, fre 9:15-16:30). Tidigare erfarenhet av försäljningen är inget krav då vi står för utbildningen, det viktigaste är att du är driven och vill lyckas. Som telefonförsäljare på Brilliant Values så kan du förvänta dig en snabb fot in i teamet då alla våra ledare och coacher har mångårig erfarenhet. Du kommer att få tydlig feedback som gör att du snabbt kommer in i uppgiften och givetvis en gedigen utbildning som fortlöper så länge din karriär pågår hos oss. Genom att sätta medarbetaren i fokus och som evidens på att våra metoder är framgångsrika så har vi vunnit prestigefyllda priser som bl.a. ’Årets Säljbolag’, ’Årets Ledare’ och ’Årets Säljare’. Vi är kända för vår framgångsrika företagskultur och utöver de fantastiska förmånerna man plockar på sig genom att representera Sveriges ledande företag så erbjuder vi även: • Möjligheten till förlängd anställning efter sommaren - heltid eller deltid. • En fast lön plus bonusar och provision utan tak. • Prisbelönta ledare och medarbetare som är utsedda till Sveriges absolut främsta inom området. • Löpande utbildningar och kurser samt erfarenheter du kommer ha nytta av för resten av ditt liv. • En arbetsatmosfär som präglas av kunskap, karriär, sammanhållning och tävlingar. • Goda karriärmöjligheter då vi befinner oss i ett expansivt skede samt möjlighet att jobba på våra kontor i Spanien (Gran Canaria) - där vi har ett sammansvetsat team av svenskar. Vill du bli en del av Brilliant Values? Om du passar in på beskrivningen ovan så ber vi dig skicka in din ansökan innehållande en beskrivning av dig, ett CV samt ett telefonnummer – så tar vi kontakt med dig så snabbt som möjligt. Skicka in din ansökan till [email protected] eller ansök via formuläret som du finner vår hemsida: https://brilliantvalues.com/sommarjobb-i-uppsala/ Obs: Ange vilka datum du kan jobba då sommaren sträcker sig till slutet av augusti. Du kan maila in din ansökan till [email protected] Urval och rekrytering sker löpande - välkommen in med din ansökan!

7 dagar sedan
Sista ansökan:
6 juli 2025
UtbiIda dig till skadetekniker med garanterad anställning!
Professionals Nord Rekrytering AB
Byggnads- och ventilationsplåtslagare

Här erbjuds en unik möjlighet att utbiIda sig till Skadetekniker på bara 12 veckor och efter avslutad utbiIdning säkras du en trygg anställning via oss på Professionals Nord med uppdrag hos Möller Bil! Kanske har du alltid haft ett intresse för fordonsbranschen? Vi välkomnar dig, oavsett tidigare kunskap, bakgrund eller utbiIdning! Möller Bil Sverige är återförsäljare med fullserviceanläggningar för Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Volkswagen Transportbilar och CUPRA. Vi har idag verksamhet på 12 orter i Mälardalsområdet och en Audi anläggning i Göteborg och ca 750 medarbetare. Som Skadetekniker hos Möller Bil blir du en nyckelperson i ett erfaret team där kvalitet, noggrannhet och kundfokus står i centrum. De erbjuder en trygg arbetsmiljö och möjligheten att arbeta med marknadsledande fordon i toppklass. Information om programmet UtbiIdningsprogrammet bygger på metoden Accelerated Learning, som består av kortare teoretiska delar i kombination med praktiska moment för att ge dig alla verktyg för att lyckas i rollen. Du kommer att fördjupa dig i områden som mekaniska arbeten i verkstaden, demontering och återmontering av karosskomponenter, svetsning och plåtarbete. Du genomgår en kostnadsfri intensivutbiIdning på 12 veckor, vilket ger dig möjlighet till en raketstart på din nya karriär som skadetekniker. Uppstartsevent: 21 augusti Förstudieperiod: 25 augusti – 5 september UtbiIdningsperiod: 8 september – 28 november Första dag hos Möller bil: 1 december Omfattning: Heltid UtbiIdningsort: Stockholm Arbetsort efter avslutad utbiIdning: Uppsala UtbiIdningsprogrammet är ett nära samarbete mellan Professionals Nord och Möller Bil. Efter avklarad examen anställs du av oss på Professionals Nord och under de första 18 månaderna arbetar som konsult hos vår kund Möller Bil. Förutsatt att samarbetet har fungerat väl, är målsättningen och intentionen en fortsatt anställning hos Möller Bil. Rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected]. Du erbjuds: En kostnadsfri utbiIdning med garanterad anställning hos Möller Bil. Du erbjuds även ersättning under utbiIdningsperioden. Låter detta för bra för att vara sant? Det tycker inte vi, vi vill satsa på dig som vågar byta karriär och är redo att ge 100% engagemang i allt du tar dig an! Information om tjänsten I rollen som Skadetekniker kommer du att arbeta tillsammans med ett sammansvetsat team med ett genuint engagemang för att lösa kundens problem. Du kommer att arbeta självständigt med skadereparationer för transportbilar och personbilar. Arbetet innehåller allt från plåtriktning, byte av skadade delar, svetsning och spackling/slipning. För att ge dig rätt förutsättningar att komma in i rollen blir du tilldelad en fadder som följer dig i ditt arbete inledningsvis. Arbetet är förlagt dagtid mellan 07:00-16:10 måndag-torsdag och 07:00-14:30 fredagar. Exempel på arbetsuppgifter är: • Utföra skadereparationer: svetsning, plåtslagning, karosskomponenter t ex, kaross, huv, dörrar och fönster, broms och fjädringskomponenter samt kylsystem • Ansvara för att ditt arbeta utförs i linje med deadline • Arbeta flexibelt med dina uppdrag för att finnas behjälplig för dina kollegor Vi söker dig som • Är 18 år eller äldre • Flytande svenska i tal och i skrift • Innehar B-körkort • Har ett tekniskt intresse • Motivation för rollen som skadetekniker • Godkända testresultat (MAP och Matrigma) • Godkänd hälsoundersökning Hälsokontroll Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer att trivas både under utbiIdningen och på lång sikt hos Möller Bil. Möller Bil präglas av en kultur som bygger på samarbete, välvilja och genuint engagemang i arbetet. Därför söker vi efter kandidater som känner sig relaterade till följande egenskaper: • Problemlösning • Relationsbyggande • Resultatorienterad • Samarbetsförmåga • Ansvarstagande För att bli antagen till utbiIdningsprogrammet krävs en godkänd hälsoundersökning som bokas av Professionals Nord i samband med ett erbjudande. Även godkänd bakgrundskontroll och utdrag ur belastningsregister krävs för att bli antagen till utbiIdningen. Ansökan och rekryteringsprocess När du ansöker till programmet kommer du inledningsvis att få besvara ett antal frågor där du redogör ditt intresse för utbiIdningen och tjänsten. Då personliga egenskaper, motivation och engagemang är av största vikt ser vi fram emot att ta del av varför just du ska ta en plats i utbiIdningen. Efter inskickad ansökan kommer du även att få ett mejlutskick med länk till ett personlighetstest och ett test kopplat till logisk slutledningsförmåga som du behöver genomföra med godkänt resultat för chans att gå vidare i rekryteringsprocessen. START: Augusti 2025 OMFATTNING: Heltid STAD: Uppsala URVAL: Sker löpande KONTAKT: Mia Haaster Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

7 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juli 2025
Farmaceut till Kronans Apotek Svartbäcksgatan Uppsala

Välkommen till vår värld! 👑 Vår vision är en värld som mår bra, och du kan hjälpa oss att göra den visionen verklig. Vi tror att meningsfulla arbetsuppgifter, starka teamrelationer och en generös dos skratt skapar en arbetsmiljö som inspirerar och stärker oss och alla våra kunder. Med fokus på både här och nu, samt på framtiden - bidrar vi tillsammans till en värld som mår bra! 🌍🧡🚀 Engagerad och erfaren farmaceut till Kronans Apotek Svartbäcksgatan, Uppsala Vi söker dig som är en engagerad och erfaren farmaceut och som vill ta en nyckelroll som expert på både receptbelagda och receptfria läkemedel hos oss på Kronans Apotek Svartbäcksgatan. Apoteket ligger mitt på gågatan i hjärtat av Uppsala, omgiven av butiker, caféer, restauranger och bibliotek – ett levande område med stor variation i kundflödet. Våra kunder består främst av barnfamiljer, studenter och människor i farten, vilket ger dig möjlighet att göra verklig skillnad i deras vardag. Du blir en del av ett engagerat och positivt team som består av två farmaceuter och två apotekstekniker, som tillsammans tar stort ansvar för driften och alltid strävar efter att leverera kundupplevelser i toppklass. Apoteket är även en del av ett kluster tillsammans med Kronans Apotek Kvarnengallerian. Det innebär att du blir en del av ett större sammanhang och ett ännu starkare team – totalt ytterligare fyra farmaceuter och två apotekstekniker – där vi tillsammans samarbetar och utvecklas. Vill du vara med och göra skillnad i en miljö där teamkänsla, ansvar och kundfokus står i centrum? Då är det dig vi söker! Det dagliga arbetet är omväxlande och innefattar allt ifrån rådgivning och försäljning av läkemedel och egenvårdsprodukter till att arbeta med lagerhållning, kampanjarbete, kvalité och utveckling. I rollen ingår även följande ansvarsområden och arbetsuppgifter: - Du ansvarar för att expediera ut rätt läkemedel till varje kund och erbjuda bästa möjliga kundrådgivning samt skapa kundupplevelse i världsklass. - Skapa delaktighet inom apoteket och verka för en god gruppdynamik genom bra samarbete med dina kollegor. Apoteket är öppet 10-19 på vardagar, 10-17 på lördagar och 12-16 på söndagar. Vi erbjuder en tillsvidareanställning på deltid. Du kommer tillhöra apotekschef Ibtesam Murad team. Önskad start enligt överenskommelse. Önskad start [omgående/enligt överenskommelse/en specifik månad]. Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. För att trivas i rollen tror vi att du brinner för att hjälpa våra kunder till en god läkemedelsanvändning och hälsa. Vi tror också att du trivs allra bäst när du får vara en del av ett engagerat team som arbetar mot tydligt uppsatta mål. På apoteket hjälps vi alla åt med det dagliga arbetet och tillsammans skapar vi en trevlig, välmående och trygg arbetsmiljö där vi växer, har roligt och delar med oss av våra framgångar. Till vår hjälp finns en stark region och serviceorganisation samt kollegor över hela landet. Din ansökanOm detta låter som rätt utmaning för dig tveka inte att skicka din ansökan till oss. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. I din ansökan vill vi ha ditt CV eller din LinkedInprofil. Personligt brev? Det kan du skippa! Vi är intresserade av din kompetens, lära känna dig gör vi vid en eventuell intervju. I slutet av rekryteringsprocessen tillämpar vi en bakgrundskontroll på samtliga personer vi vill anställa, oavsett roll eller funktion. Då vi enbart tillämpar detta på slutkandidat informerar vi mer om det längre fram. Har du frågor om tjänsten går det bra att kontakta Apotekschef Ibtesam Murad tel. 070 081 90 60 Varmt välkommen med din ansökan! 😊 Kärnan inom Kronans Apotek handlar om att vi ska må bra tillsammans. När vi har meningsfulla uppgifter, omfamnar varandras olikheter och delar många skrattar kan vi göra stor skillnad tillsammans. Strävan om att må bra är något vi delar med våra fackliga parter och tillsammans arbetar vi för en värld som mår bra. För att komma i kontakt med facklig representant Gunilla Andersson, maila [email protected] alternativt Verdi Sawma, maila [email protected] samt facklig representant Aisha Karimi från Sveriges Farmaceuter, maila [email protected]. Så vilken väg vill du ta för att upptäcka din fulla potential? Leda, bredda eller djupa – valet är ditt! Vi tror på att varje medarbetare har sin egen unika resa att göra, och vi är här för att stötta dig på den resan. Genom Må-bra samtal och vår kompetenstidsplan skräddarsyr vi en utvecklingsväg som passar just dig. Kanske vill du bli apotekets stjärna i kundservice, eller kanske lockar det dig att dyka djupare in i vår digitala värld? Möjligheterna är oändliga! 🚀

8 dagar sedan
Sista ansökan:
30 augusti 2025
Bilrekonditionerare
Upplands Rekond & lack AB
Bilrekonditionerare, fönsterputsare m.fl.

Erfaren bilrekonditionerare sökes! Vi söker dig som har jobbat med bilrekond tidigare och är självgående. Du ska kunna hantera både in- och utvändig rekond, polering, tvätt och däckbyte.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
28 juli 2025
Konsult inom ekonomi och redovisning
Avanta Ekonomi AB
Redovisningsekonomer

På Avanta söker vi nu en redovisningskonsult eller ekonom som vill bli en del av vårt team! Hos oss får du möjlighet att arbeta i en familjär arbetsmiljö där vi ständigt arbetar för att erbjuda den bästa servicen till våra kunder samtidigt som du utvecklas i din yrkesroll. Vem är du?Till vårt Uppsala-kontor söker vi dig som lockas av variationen och dynamiken i konsultrollen och har en vilja att bidra till våra kunders och Avantas framgångar över tid. Du är ansvarstagande och vill ta dig an utmaningar för att växa. Du är ekonomiutbildad, har arbetat på redovisningsbyrå tidigare och känner dig trygg i arbetet med den löpande redovisningen. Du känner även trygghet i att göra förenklade bokslut och enklare rådgivning mot kund. I rekryteringsprocessen kommer stor vikt att läggas vid dina personliga egenskaper. Vi värdesätter att du är en person som trivs i sociala miljöer, tycker om att bygga relationer och hitta lösningar som skapar affärsvärde. Förmåga att ta ansvar för den egna prestationen och samarbeta bra med andra är något som stämmer in på dig. För att trivas hos oss är det viktigt att du ser variationen i uppdrag och kundrelationer på byrå som en fördel och att du uppskattar möjligheten att arbeta nära kunder av olika storlek och inom olika branscher. Hos oss är det en självklarhet att driva arbetet genom automatiserade flöden och använda moderna verktyg som stöd i redovisning och rådgivning. Därför ser vi teknisk nyfikenhet, systemvana och ett digitalt arbetssätt som en avgörande del av din kompetens. Viktigt för rollen: Relevant utbildning inom ekonomi eller motsvarande erfarenhet förvärvad inom branschen. Arbetslivserfarenhet av löpande redovisning, enklare företagsrådgivning och enklare bokslutsarbete. Arbetslivserfarenhet från redovisningsbyrå  God systemvana och förståelse för digitala flöden God kunskap i svenska och engelska i tal och skrift God kommunikativ förmåga God samarbetsförmåga God problemlösningsförmåga Kundcentrerad med flexibelt arbetssätt Meriterande för rollen: Arbetslivserfarenhet av försäljning, kundrådgivning och förändringsarbete Kundansvar från redovisningsbyrå Arbetslivserfarenhet av K2-bokslut, K3 årsredovisning och koncernredovisning Erfarenhet av avancerad lön, inkomstdeklarationer för företag och privatdeklarationer Arbetslivserfarenhet av kunder med större koncern-struktur Arbetslivserfarenhet av att arbeta i team Erfarenhet av Fortnox, Visma Lön och Björn Lundén Vad kommer du att arbeta med? I nära samarbete med kollegor kommer du huvudsakligen arbeta med den löpande redovisningen men även enklare bokslutsarbete och rådgivning. Vi ser självklart även att rollen utvecklas utifrån dina egna individuella mål för utveckling och lärande. Exempelvis finns goda möjligheter att utvecklas inom mer avancerad bokföring samt inom bokslut, affärsrådgivning och deklarationer. Arbetet består av såväl självständigt arbete som arbete tillsammans med dina kollegor. Vi erbjuder dig:Hos oss på Avanta får du möjligheten att arbeta i en ansvarsfull roll i ett bolag med familjär kultur där vi hjälper varandra, men vi erbjuder dig även: Moderna och trevliga kontorslokaler i närhet till Uppsala Centralstation med utmärkta pendlingsmöjligheter med buss eller bil. Arbete självständigt och i team med samarbete och kunskapsutbyte i fokus. En central roll i ett växande bolag där du kan påverka. Möjlighet att arbeta med utmanade kundprojekt där förändringsledning, digitalisering och automatisering samt affärsutveckling står i fokus. Ett omfattande förmånspaket med friskvårdsbidrag på maxnivå, tjänstepension och förmånliga försäkringar. Flexibla arbetstider samt möjlighet till distansarbete för att få livspusslet att gå ihop med vardagens alla måsten. Tydliga vägar för kompetensutveckling baserade på dina egna förutsättningar och målsättningar. Gemensamma luncher, fikaraster, årliga konferenser och andra sociala aktiviteter som en naturlig del av vår företagskultur Ansökan Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning. Uppstart enligt överenskommelse. Vi tillämpar ett löpande urval, vänta därför inte med din ansökan. Eftersom vi vill säkerställa en strukturerad, rättvis och fördomsfritt urvalsarbete ber vi dig att inte skicka in något personligt brev. Istället fokuserar vi på att bedöma din kompetens utifrån de urvalsfrågor du besvarar i samband med ansökan. Dina personliga egenskaper bedöms senare i processen genom strukturerade intervjuer. Du kan läsa mer om vår rekryteringsprocess här. För att uppfylla våra interna rutiner för lämplighetsprövning enligt lagen om åtgärder mot penningtvätt och finansiering av terrorism (PTL) ber vi dig att bifoga ditt examensbevis eller intyg över avklarade studier. I slutskedet av processen genomför vi även en bakgrundskontroll innan ett anställningsbeslut fattas. Vi ser fram emot att få veta mer om dig och vad du kan tillföra vårt team! Observera: På grund av semestertider kommer vi att påbörja urvalet först i augusti. Det kan därför dröja lite extra innan du får återkoppling. Tack för ditt tålamod och för att du visar intresse för att jobba hos oss! Vi undanbeder kontakt från rekryteringsföretag och säljare av platsannonser.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
7 november 2025
Shift Leader Front Office Scandic Uppsala Nord, deltid 95%
Scandic Hotels AB
Hotellreceptionister m.fl.

Nu söker vi en Shift Leader till Scandic Uppsala Nord. Oavsett varför gästen kommer till oss är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar välkommen. Som Shift Leader agerar du värd tillsammans med övriga teamet på hotellet och skapar en gästupplevelse i världsklass. Under din tid hos oss kan dessa områden variera i takt med att du och affären utvecklas. Hos oss får du ta ett stort eget ansvar för att ta de beslut som krävs för att göra gästen nöjd och teamen utvecklar och förbättrar arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens och erfarenhet som vi överträffar gästens förväntningar. På köpet får vi kul på jobbet! Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic! Vad innebär rollen som Shift Leader Front Office? Du som arbetar inom Front Office är ansvarig för att våra gäster får service i världsklass. Du är spindeln i nätet som ser till att gästen alltid är i fokus. Du är den som går igenom ankomstlistan och lägger tid på detaljerna. Du löser det mesta och är en stjärna på att vända en missnöjd gäst till en nöjd gäst. I ansvarsområdet ingår även administrativt arbete, säkerhetsarbete och arbete med försäljning. Arbetet i Front Office innebär att checka in och ut hotellets gäster, hälsa välkommen och ge gästen den information den behöver om sin vistelse. Du hanterar bokningar i systemet Opera Cloud och hanterar administrativa uppgifter runt gäster och säkerhet. I rollen som Shift Leader har du, förutom att vara en del av driften, den övergripande överblicken över gästflödet och ser tillsammans med teamet till att prioritera arbetsuppgifter så att verksamheten flyter så att gästerna blir nöjda. Du leder och fördelar arbetet och hanterar bemanningen under ditt arbetspass. Vid behov får du utbilda nya medarbetare på hotellet och du avlastar också Front Office Manager med vissa administrativa arbetsuppgifter. Hotellet har öppet dygnet runt och det är därför viktigt att du trivs med att arbeta i skift (förmiddagar, eftermiddagar, nätter och helger). Din kompetens För den här rollen krävs att du har både förmåga och vilja att arbeta med ett driftsnära ledarskap. Du är trygg i ditt ledarskap och har både integritet och säljdriv. För att passa i rollen tror vi också att du har en väl utvecklad social förmåga och är kapabel att hantera att det händer många olika saker samtidigt. Det är mycket viktigt att du kan förmedla ett gott värdskap till hotellets gäster. Du är en lyhörd och prestigelös lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet. Du har också vana och kunskap i att arbeta med dator som arbetsredskap. Eftersom arbetet till stor del består av att kommunicera med gäster är goda kunskaper i svenska och engelska en förutsättning. Talar du ytterligare ett språk är det meriterande. Information om tjänsten: Tjänsten är en tillsvidareanställning på deltid. Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av ett enklare test om service vid urvalet. Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic! Ps. på vår hemsida kan du läsa mer om vår kultur, vad tjänsten innebär och om våra förmåner! Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic. Delar du våra värderingar? BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

9 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juli 2025
Skolkurator

Välkommen till utbildningsförvaltningen. Vi erbjuder förskola, grundskola och gymnasieskola för barn och ungdomar mellan 0 och 20 år. Tillsammans jobbar vi mot målet att alla elever ska nå bästa möjliga kunskapsresultat. Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på https://www.uppsala.se/jobb/ Drivs du av att bidra till en bättre elevhälsa och att ha vill du ha ett jobb som gör skillnad för ungdomar? Vill du vara en del av ett tvärprofessionellt samarbete med mycket kompetens och stort engagemang för eleverna? Sök då tjänsten som vikarierande skolkurator!  Rosendalsgymnasiet är en kommunal gymnasieskola där det finns ett stort engagemang hos såväl elever som personal. Vi samarbetar inom arbetslag för progressionen i utbildningen samt inom ämnet för utveckling av undervisningen och för att främja elevernas lärande och en positiv lärmiljö. Rosendalsgymnasiet är beläget nära Biomedicinskt centrum i en expansiv del av staden. Gymnasieskolan har idag cirka 900 elever fördelade på tre program: naturvetenskapliga programmet, samhällsvetenskapsprogrammet och introduktionsprogrammen (IMS och IMA). Beskrivning av arbetsuppgifter Att arbeta som skolkurator på Rosendalsgymnasiet innebär i första hand att vara en del av den samlade elevhälsan som arbetar främjande och förebyggande. Det sker i samarbete med lärarna för elevernas bästa och arbetar med psykosociala insatser direkt riktade till enskilda eller grupper av elever. Du kommer att vara en del av skolans samlade elevhälsans tvärprofessionella team och samarbeta med såväl skolledning som arbetslag och enskilda lärare kring elevgrupper eller enskilda elever. Allt för att skapa en god lärandemiljö för elevernas sociala och kunskapsmässiga utveckling. Det kan exempelvis innefatta arbete med förhållningssätt, skolmiljö och värdegrund. Din närmaste chef kommer att vara rektor, som kommer att ge dig hjälp och stöd i arbetet. Anställningen är tidsbegränsad till sista september 2025 och eventuellt med möjlighet till förlängning.  Kvalifikationer Vi söker dig som har socionomexamen eller beteendevetarutbildning med relevant inriktning. Du har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Tjänsten innebär att du behöver ha kunskaper i aktuella styrdokument och lagstiftning. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete som skolkurator och erfarenhet av arbete som skolkurator på gymnasiet.  Vidare så arbetar du  bra med andra människor. Du relaterar dig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Du är utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang. Du skapar kontakter och underhåller relationer. Du har även god förståelse för hur människan tar till sig kunskap och människans olika förutsättningar samtidigt som du ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet. Du förstår din roll, men ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. Upplysningar: Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Jeanette Fry, rektor, 018-727 33 31.  Facklig företrädare:  Akademikerförbundet SSR/saco, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34Vision, Lena Carlberg, 018-727 58 56. Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 54 75.  I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

9 dagar sedan
Sista ansökan:
11 juli 2025
82% tjänst vardagar erbjudes för kvinna i centrala Uppsala.
Alma Assistans AB
Personliga assistenter

Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö. Nu söker vi en engagerad och lugn assistent till en trevlig aktiv kvinna boendes i centrala Uppsala. Hon är en positiv och glad kvinna som är nyfiken på livet och människor, hon är iväg på aktiviteter, går kurser m.m, hon är rullstolsburen och behöver hjälp med det mesta i sin vardag, förutom sedvanliga arbetsuppgifter så som hjälp med mat, hygien och städ även att följa med på olika aktiviteter, hjälpmedel finns på plats och hon berättar vad hon behöver hjälp med. Vi erbjuder intro pass innan så du känner dig trygg i ditt arbete. Vi söker dig som är intresserad av en tjänst på 82%, 5 pass i månaden, vardagar, arbetspass 9.00-23.00 eller 9.00-22.00 och du kan också få hoppa in ibland vid sjukdom/sem. Tjänsten kommer påbörjas i mitten av augusti, men intro kommer påbörjas nu i juli. Du som söker passar in på följande beskrivning: * är en lugn och trygg person med ett eget driv. * ser och kan ta ansvar för vad som behöver göras. * har en stor förmåga att sätta dig in i någon annans situation och perspektiv. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom vården, men inget krav. Att personkemin mellan dig och vår kund stämmer är det viktigaste. Vi behöver någon som kan hoppa och påbörja intro redan nu i juli. Ring för frågor, annars välkommen in med din ansökan!

9 dagar sedan
Sista ansökan:
3 augusti 2025