Junior larmtekniker

Om enheten FMTIS Ledningsstödsenheten Uppsala har som huvuduppgift att sköta drift och underhåll av ledningsstödsystem i samtliga beredskapsnivåer både nationellt och internationellt. Enheten leds från Stockholm och är geografiskt fördelat på flera orter. Teknikområdet Teknisk Bevakning (TB) är ett samlingsnamn för Försvarsmaktens larm, passage och CCTV-system. Vi kan erbjuda ett arbete som skiljer sig från andra, som ger nya erfarenheter och goda utvecklingsmöjligheter. Vi verkar både inom garnisonen och närområdet men även en del runt om i landet. I viss mån även utomlands. Utlandstjänstgöring under kortare perioder kan förekomma. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som TB-tekniker (Teleingenjör Teknisk Bevakning), så kommer du att ingå i en grupp av tekniker som jobbar mycket tätt ihop med Nät- och It-tekniker för att installera, underhålla och driftsätta systemen för Teknisk Bevakning. Du kommer att arbetsledas av serviceledare för TB-gruppen och arbeta med både ärenden som inkommer via vårt ärendehanteringsystem och ärenden eller projekt du tilldelas av serviceledaren eller projektsamordnare. I och med att arbetet innebär mycket kontakt med både slutanvändare och uppdragsgivare så vill vi att du har en utvecklad social förmåga och har lätt för att arbeta både självständigt och i grupp. • Underhåll och service av system (primärt Unison och Milestone) • Felavhjälpande • Installationsarbeten • Revisioner • Driftsättning  KRAV Kvalifikationer • Gymnasial tekniks utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig • Intresse av teknik/tekniskt arbete inom området larm och passage • Noggrann och med god servicekänsla • Grundläggande datorkunskaper • Goda kunskaper i engelska och svenska både i tal och skrift • B-körkort för manuell växellåda Personliga egenskaper Som person är du noggrann, säkerhetsmedveten och ansvarstagande. Du kan arbeta i grupp och är nyfiken av arbetsuppgifterna och frågar om det är något du är osäker på. Du har god initiativförmåga och eftersträvar alltid att utvecklas. Vi söker en medarbetare som är driven och lösningsorienterad. Då stor del av arbetet utförs i ett arbetslag och i samspel med andra så kommer stor vikt att läggas vid dina personliga egenskaper. MERITERANDE Vi ser det som meriterande om du har jobbat med eller har erfarenhet av: • Viss erfarenhet av installation inom svagström/tele/data/säkerhetssystem • Generella erfarenheter eller kunskaper inom svagström/tele/data • Goda kunskaper i Windows operativsystem • Vana att arbeta med Microsoft Windows Server För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättsvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Vi erbjuder I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Verksamheten erbjuder stor variation och komplexitet samt ställer stora krav på IT-säkerhet vilket innebär goda utvecklingsmöjligheter och förutsättningar för intern karriärrörlighet. Våra anställda har ett flertal olika förmåner, bland annat: • Kompetensutveckling utifrån verksamhetens behov och dina karriärsmål • Tre timmar träning i veckan på arbetstid och du kan få ersättning för träningskläder och startavgifter • Bra balans mellan arbete och fritid med flexibel arbetstid samt 28 – 35 semesterdagar beroende på din ålder • Lönetillägg vid föräldraledighet och VAB samt möjlighet att växla semesterdagar mot extra pensionsavsättning Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Sysselsättningsgrad: Heltid. Flextid tillämpas när så arbetet tillåter. Arbetsort: Arbetsort Uppsala (Uppsala Garnison). Utbildning och tjänstgöring på annan kan ort förekomma. Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse. Beredskapstjänstgöring på icke ordinarie tjänstetid förekommer. Upplysningar om befattningen Isak Gustafsson, 070 665 14 12 Upplysningar om rekryteringsprocessen Hanna Ottosson Fackliga företrädare OFR/O – Johan Nestwall-Boo OFR/S – Martin Sparr SACO – Pär-Erik Loman SEKO – Matz Felix Samtliga nås via Försvarsmaktens växel på 019-39 35 00. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2024-06-07. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS, säkerställer Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda - dygnet runt, året om. Förbandet har ett samlat ansvar för Försvarsmaktens tekniska ledningssystem som stödjer militära insatser till sjöss, på land och i luften – i Sverige och utomlands. Förbandet har över 1 800 medarbetare på mer än 30 orter runt om i landet. Läs mer på https://jobb.forsvarsmakten.se/fmtis En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras samt att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

15 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Gymnasielärare i biologi till Rosendalsgymnasiet och Lundellska skolan

Rosendalsgymnasiet och Lundellska skolan Vill du arbeta som lärare på två kommunal gymnasieskola i Uppsala där det finns ett stort engagemang hos elever och personal och där fokus ligger på att tillsammans främja elevernas lärande? Då ska du läsa vidare och söka tjänsten redan idag! Tjänsten är på två av Uppsala kommuns kommunala gymnasieskolor, Rosendalsgymnasiet och Lundellska skolan. Rosendalsgymnasiet är en kommunal gymnasieskola med där det finns ett stort engagemang hos såväl elever och personal, där vi samarbetar inom arbetslag för progressionen i utbildningen samt inom ämnet för utveckling av undervisningen för att främja elevernas lärande och en positiv lärmiljö. Rosendalsgymnasiet är beläget nära Biomedicinskt centrum i en expansiv del av staden. Gymnasieskolan har idag cirka 900 elever fördelade på tre program: naturvetenskapliga programmet, samhällsvetenskapsprogrammet och introduktionsprogrammen (IMS och IMA). Lundellska skolan är en populär skola i nyrenoverade vackra anrika byggnader och stimulerande miljö på Campus Polacksbacken bredvid Ångströmlaboratoriet och i närhet av Biomedicinskt centrum (BMC) och Sveriges lantbruksuniversitet (SLU). Vi har 1450 elever fördelade på ekonomiprogrammet, naturvetenskapsprogrammet, teknikprogrammet, samhällsvetenskapsprogrammet, vård- och omsorgsprogrammet samt ett introduktionsprogram och resursenhet. Vi jobbar med kollegialt lärande där vi besöker varandra i klassrummet för att lära av varandra och krokar arm kring eleverna för att de utifrån sina förutsättningar ska nå så långt som möjligt. Ditt uppdrag Du kommer att undervisa i biologi på introduktionsprogrammen, en kurs biologi 1 och en kurs naturkunskap 2. Din bakgrund Vi söker dig som har lärarlegitimation med behörighet att undervisa i biologi och naturkunskap på såväl grundskole- som gymnasienivå. För att lyckas i arbetet behöver du ha erfarenhet av att ha undervisat på gymnasiet. Vi ser gärna att du har erfarenhet av ha undervisat på introduktionsprogram. Arbetet kräver att du har goda kunskaper i svenska språket. Du behöver även ha god datorvana. Som person är du pedagogisk och har förståelse för människors olika förutsättningar att ta till sig kunskap. Du är bra på att skapa, underhålla och utveckla relationer samtidigt som du har en god ledarskapsförmåga. Vidare är du en kommunikativ person som har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Jobbet passar dig som samarbetar och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Upplysningar Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Jeanette Fry, rektor Rosendalsgymnasiet, 018-727 33 31 Stefan Nyhem, rektor Lundellska skolan, 018-727 99 68. Facklig företrädare: Sveriges lärare, Christoffer Gille, 076-695 10 94. Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 68 24. I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Om vår organisation Välkommen till utbildningsförvaltningen. Vi erbjuder förskola, grundskola och gymnasieskola för barn och ungdomar mellan 0 och 20 år. Tillsammans jobbar vi mot målet att alla elever ska nå bästa möjliga kunskapsresultat. Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Jobba hos oss - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/bli-en-av-oss/) Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

15 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Märsta Rehab söker Arbetsterapeut

Märsta Rehab söker en Arbetsterapeut som vill: ingå i ett glatt och kompetent arbetsteam som präglas av stort engagemang ha ett stimulerande, omväxlande och utvecklande arbete med eget ansvar Vi är en del av Rehab Nordväst som har fyra mottagningar med ca 130 medarbetare bestående av arbetsterapeuter, sjukgymnaster/fysioterapeuter, dietister, logopeder, kuratorer, kiropraktorer och administrativ personal. På Märsta Rehab arbetar 23 personer. Vårt huvudsakliga uppdrag är hemrehabilitering i anslutning till slutenvården, underlätta kvarboende i hemmet samt i övrigt förekommande arbetsuppgifter i primärvården. Vi har även ett tilläggsuppdrag med Neuroteam som har ansvar för patienter med neurologiska skador/sjukdomar och har hemrehabilitering i området Sigtuna/Upplands-Väsby/Vallentuna. Du kan läsa mer om det på Märsta rehab (regionstockholm.se)  Vi erbjuder: Inom SLSO finns goda möjligheter för att du som medarbetare ska utvecklas och bli riktigt bra inom din profession. På vårt intranät finns information för dig som nyanställd som stöd i din introduktion när du börjar hos oss. Vi har ett antal obligatoriska utbildningar och utöver detta finns ytterligare möjligheter till kompetensutveckling. Vi erbjuder också våra medarbetare förmåner såsom flexibla arbetstider, friskvårdsersättning, fri öppen hälso- och sjukvård samt tjänstepension mm. Du kan läsa mer om det på Förmåner hos Stockholms läns sjukvårdsområde (regionstockholm.se) Arbetsuppgifter: Arbetsterapeuterna inom primärvården bedömer och hjälper patientens förmåga till aktivitet i vardagslivet. I uppdraget ingår hjälpmedelsförskrivning och hemrehabilitering i anslutning till slutenvården. Utredningar och intyg kring ADL, minnesfunktioner och bostadsanpassning är vanligt förkommande uppgifter. Vi hjälper patienter i alla ålderskategorier och med en stor variation av diagnoser och skador. Handrehabilitering kan förekomma. Du arbetar självständigt men även ofta i team med fysioterapeut och andra kollegor och även i samarbete med vårdgrannar. I neuroteamet är teamarbetet ännu mer utpräglat. Anställningsform: Tillsvidareanställning, heltid 100%, 40 tim./vecka. Provanställning kan komma att tillämpas. Arbetstid måndag-fredag. Tillträde efter överenskommelse. Kvalifikationer: • Legitimerad arbetsterapeut med kandidatexamen är ett krav • B-körkort är ett krav. • Erfarenhet av arbete i primärvård är meriterande • Erfarenhet av dokumentation i journalsystemet Take Care är meriterande. Personliga egenskaper: Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet, vilket innebär att du • Är säker i din yrkesprofession och förenar självständigt arbete med god samarbetsförmåga • Kan organisera ditt arbete väl, är flexibel och har god kommunikativ förmåga • Är lyhörd, stresstålig och serviceinriktad • Har ett positivt förhållningssätt Eftersom vi arbetar i patientens hem måste du klara av att vistas i miljöer med pälsdjur och inte vara känslig för tobakslukt. Övrig information: För att motverka spridning av MRSA tillämpar Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) friskhetsintyg innan nyanställning och reglerar möjligheterna för vårdpersonal att bära piercing. SLSO tillämpar registerkontroll före beslut om anställning.   Vi kommer löpande att gå igenom ansökningar och kan kalla till intervju innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan! Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för intern omplacering, enligt gällande regelverk. Vid patientnära arbete inom Stockholms läns sjukvårdsområde: - tillämpas registerkontroll före beslut om anställning enligt gällande riktlinje. - ska medarbetare som kommer att ha patientkontakt genomgå nyanställningsundersökning, enligt gällande direktiv, vilket sker genom företagshälsovården innan anställning. - krävs, förutom svensk yrkeslegitimation, goda kunskaper i svenska språket motsvarande nivå C1 enligt den gemensamma europeiska referensramen (GERS). Samma krav är vägledande vad gäller icke-legitimerad personal med patientkontakt. Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) är en av Sveriges största vårdgivare med 11 600 medarbetare. Vi erbjuder hälso- och sjukvård i Region Stockholms regi inom psykiatri, primärvård, geriatrik, ASIH, närakuter, somatisk specialistvård, habilitering och hälsa samt hjälpmedel. I samverkan med Karolinska Institutet bedriver vi forskning, utbildning och utveckling. https://www.slso.sll.se/. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb

15 maj 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024
Vi söker nu dig som vill arbeta som parkeringsvakt, deltid eller heltid

Om jobbet Vill du ha en tjänst som innebär frihet under ansvar och varierande arbetspass? Vi söker nu dig som vill arbeta som parkeringsvakt, deltid eller heltid. För rollen som parkeringsvakt hos oss på Parkia behöver du vara trygg i dig själv och ha en positiv grundattityd. Du kommer möta parkörer och kunder i tjänsten och du behöver därför ha en socialförmåga samt en naturlig fallenhet för att kunna kommunicera och lyssna på olika människor, deras olika situationer och frågeställningar. En stor fördel att ha som parkeringsvakt är ett öga för detaljer och att ta ansvar. Att ha det kommer resultera i att alla runtomkring dig kommer känna sig trygga och bekväma. Som parkeringsvakt kommer din primära arbetsuppgift att vara parkeringsövervakning på privat tomtmark. I tjänsten kommer du bli tilldelad en tjänstebil och inom vissa områden behövs service ges via fot för att säkerställa att parkeringsreglerna efterföljs. Att arbeta som parkeringsvakt hos oss innebär också att du kommer bli tilldelad frihet under ansvar och varierande arbetspass, den ena dagen är inte den andra dagen lik. Ditt ansvar som parkeringsvakt är t ex att: · Genomföra parkeringsövervakning över det område du har blivit tilldelad, med bil och till fots. · Säkerställa att parkeringsreglerna inom de olika områdena efterföljs. · Vid behov utfärda kontrollavgifter. · Bistå parkörer och kunder på plats. · Säkerställa att korrekt och tydlig skyltning finns inom de olika områdena. Tjänsten innefattar antingen en deltid eller heltidsanställning med tillträde enligt överenskommelse. Det förekommer obekväma arbetstider utöver dagtid som t ex kvällstid- och nattetid samt helger. Inför anställning begär vi alltid in ett utdrag från Polisens belastningsregister. Alla våra parkeringsvakter utgår från vårt huvudkontor i Uppsala. Det vi erbjuder dig är: Du kommer tillhöra ett sammansvetsat team där vi alla har samma mål och vision. Problem är till för att lösas och frågeställningar är till för att diskuteras, vi hjälps alla åt i alla lägen. Att arbeta hos oss på Parkia är familjärt och vi delar alla med oss utav av kunskap och erfarenhet, vi har även väldigt roligt tillsammans. Vi erbjuder en trygg anställning genom kollektivavtal med Transport som reglerar och säkerställer anställningsvillkor som lön, pension, försäkringar, semester o d. Vi erbjuder även friskvårdsbidrag. Krav för tjänsten · Inneha svenskt manuellt B-körkort · Goda kunskaper i svenska både i tal och skrift · Gymnasiekompetens Meriterande · Goda kunskaper i andra språk både i tal och i skrift · Tidigare erfarenhet av serviceyrket

15 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Systemtekniker med specialistkunskap inom sambands- och säkerhetssystem

Vill du vara med och bidra till att utveckla Livsmedelsverkets förvaltning av Rakel och andra sambandssystem? Är du en ansvarsfull person med utbildning eller erfarenhet som Rakel-samordnare eller liknande arbetsuppgifter? Då kan du vara den vi söker! Varför Livsmedelsverket? Intresset för frågor om mat och dricksvatten är idag stort. Frågor kring mat och dricksvatten berör alla på ett eller annat sätt. På Livsmedelsverket bidrar vi till att maten och dricksvattnet är säkert för Sveriges konsumenter, till att ingen blir lurad om vad maten innehåller och till en hållbar livsmedelskonsumtion. Livsmedelsverket är med och bygger Sveriges civila försvar och har en nyckelroll för en robust livsmedel- och dricksvattenförsörjning. Livsmedelsverket är sektorsansvarig myndighet i beredskapssektorn Livsmedelsförsörjning och dricksvatten och ansvarar för att samordna och driva beredskapsarbetet i hela beredskapssektorn. I beredskapssektorn ingår förutom Livsmedelsverket länsstyrelserna, Naturvårdsverket, Statens jordbruksverk och Statens veterinärmedicinska anstalt. På Livsmedelsverket arbetar vi effektivt och kvalitetssäkert för att leverera våra uppdrag. För att vara framgångsrika arbetar vi tillsammans som medarbetare, ledare och chefer för att ta ansvar för verksamhetens uppdrag och utveckling ur ett helhetsperspektiv. Genom vårt medledarskap främjar vi engagemang och lärande. Din roll Som systemtekniker är du en del av utvecklingen och förvaltningen av Livsmedelsverkets sambandslösningar för robust kommunikation. Du kommer att ansvara för Livsmedelsverkets användning av kommunikationssystemet Rakel och andra sambandslösningar. Rollen innebär ett ansvar för att bland annat att ta fram strategier, planer, rutiner och sambandsanalyser samt genomföra utbildningar och övningar i främst Rakel. Arbetet sker i samverkan med verksamheten och andra samhällsaktörer inom beredskapssektorn och totalförsvaret. Dina arbetsuppgifter omfattar även olika typer av handläggning såsom att utreda, ta fram kravställningar i upphandlingar samt delta i remisshantering inom ditt arbetsområde. Som medarbetare på Livsmedelsverket bidrar du till utveckling av arbetssätt och rutiner samt inhämtar nya perspektiv för arbetsområdet genom en god omvärldsbevakning. För oss är omvärldsbevakning en del av att bli framgångsrika med att nå ut med vår kompetens samt att utvecklas i våra roller. I rollen ingår även vissa resor. Enheten för säkerhet Enheten för säkerhet ansvarar för ledning, samordning och utveckling av myndighetens säkerhetsarbete. Avdelningen har såväl en strategisk roll som ett operativt ansvar för myndighetens krisberedskap, planering om civilt försvar, dataskydd, säkerhetsskydd, verksamhetsskydd, registratur, arkiv och lokalservice. Enheten består av cirka 25 medarbetare. Din kompetens Vi söker dig med en flerårig bakgrund inom sambandssystem, som har genomfört sambandsanalyser och deltagit i implementering och förvaltning av sambandssystem. Du har mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska i såväl tal som skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av: • sambandsplanering för Rakel eller annat sambandssystem, • arbete med ledningsplatser och teknik, • signalskyddsarbete, • arbete med krisberedskap och totalförsvar inom offentlig verksamhet, • arbete med att genomföra utbildningar och övningar i användandet av sambandssystem, • underhåll och programmering av Rakel, • underhåll eller enklare reparationer av sambandsutrustning samt • PM3-modellen eller motsvarande systemförvaltningsmodell. Dina personliga egenskaper Som person är du initiativtagande och trivs med att arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra. Du uppskattar att arbeta med kollegor som har andra yrkesroller. Du är van att hantera arbetstoppar och agerar effektivt och noggrant även i dess lägen. Din kommunikativa förmåga är hög och du har ett prestigelöst förhållningssätt och hjälper gärna till där det behövs för verksamhets bästa. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Välkommen att kontakta oss Du är välkommen att kontakta rekryterande chef Fredrik Tedenlind. Representant för Saco-S är Magnus Josefsson och för ST Annie Gozzi. Samtliga nås via vår växel, tel. 018-17 55 00. Sista ansökningsdag är 2024-06-06. Ansök via platsannonsen på Lediga jobb (livsmedelsverket.se), märk ansökan med diarienummer 2024/01897. Ansökan ska vara skriven på svenska. Mer information om tjänsten Anställningsform: Tillsvidare, heltid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde: Omgående, enligt överenskommelse Organisationstillhörighet: Avdelningen för myndighetsstöd/enheten för säkerhet All tillsvidareanställd personal vid Livsmedelsverket är krigsplacerad inom myndigheten. Denna tjänst är placerad i säkerhetsklass och svenskt medborgarskap är därmed ett krav för anställning. En säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med gällande säkerhetsskyddslagstiftning. Inför intervju Betyg, intyg och ID-handling som styrker din ansökan tas med vid en eventuell intervju. Vi gör vår bedömning grundat på den information som finns i ansökningshandlingarna, var därför tydlig med att beskriva hur du uppfyller kvalifikationerna. Tester kan förekomma i rekryteringsprocessen. Välkommen med din ansökan! Denna rekrytering sker helt genom Livsmedelsverkets försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare. Om Livsmedelsverket Livsmedelsverket arbetar för att maten som produceras, säljs och serveras i Sverige ska vara säker och ärlig, för ett samhälle där det är lätt för människor att äta på ett hälsosamt och hållbart sätt, och en trygg livsmedels- och dricksvattenförsörjning i vardag och kris. Våra verktyg är kunskap, råd, regler och kontroll. Totalt är vi cirka 630 medarbetare, varav drygt 330 i Uppsala och ytterligare 300 som arbetar med livsmedelskontrollen ute i landet.

15 maj 2024
Sista ansökan:
6 juni 2024
Butikssäljare till Synsam Gränby 80%

Nu söker vi nästa superstjärna till Synsam i Uppsala Gränby! Är du en grym teamspelare med stort engagemang och en fena på att leverera i säljdialogen? Då borde du läsa vidare! För oss är kunden alltid nr 1 och som Style & Customer Advisor har du en av våra absolut viktigaste roller i att skapa den bästa upplevelsen för våra kunder! Du kommer jobba med att hjälpa, inspirera och guida våra kunder till att göra de bästa köpen – bland annat genom vår populära abonnemangstjänst Lifestyle som har förändrat branschen. Det bästa? Du får göra det tillsammans med ett grymt team beståendeav Store Manager, Optiker och andra Style & Customer Advisors Känner du igen dig i följande? Du sporras av högt satta mål och drivs av att uppnå resultat tillsammans med teamet Du är full av energi och har ett starkt engagemang Du älskar att överträffa förväntningarna genom att ge bra service och sprida positiv stämning till kunder och kollegor Du tar ansvar för din uppgift, vågar ta initiativ och tänka nytt - du ser det som ditt yttersta mål att guida kunden till det bästa köpet! Går du igång när du läser detta? Kul! Då kan vi vara helt rätt för varandra! För oss är det inget krav att du har erfarenhet av vår bransch, men om du tidigare har lyckats bra med försäljning och/eller kundservice är det ett stort plus. Funderar du fortfarande på om du ska söka? Hos oss på Synsam får du: Varaen del av ett branschledande företag med innovativa koncept och butiker i toppklass Ett företag med höga ambitioner, utvecklingsmöjligheter och spännande karriärvägar – exempelvis genom löpande utbildningar i Synsam Academy och vårt interna Aspirantprogram, som utvecklar Style & Customer Advisors till framtida butikschefer En trygg lön genom kollektivavtal men även möjlighet till bonus utifrån teamets prestation Möjlighet till utökat ansvar i butiken. Du kan exempelvis bli ansvarig för Sport-sortimentet, B2B-försäljningen, Lifestyleabonnemanget eller bli Stilexpert, om du är intresserad av mode och trender Utöver detta får du ta del av vårt fina sortiment till förmånliga priser! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag – så vänta inte! Hoppas vi ses - ta chansen att bli vår nästa säljstjärna!

15 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Barnskötare sökes till Kåbo Ängars Förskola

Varmt välkommen till Kåbo Ängars Förskola! Vår utbildning genomsyras av fyra värdegrundsord: Delaktighet, Självkänsla, Nyfikenhet och Respektfullhet. Vår målsättning är att varje barns unika förmågor ska lyftas och synliggöras för de själva och för varandra. Samspelet mellan barn men även mellan vuxen och barn är därför viktigt. Varje barn ska kunna lämna förskolan som trygga, självständiga, kreativa, och nyfikna individer – med möjlighet till delaktighet och inflytande i samhället. Kvalifikationer Då två av våra trogna kollegor möter nya utmaningar i livet och flyttar från Uppsala söker vi nu dig som är en positiv och engagerad barnskötare med erfarenhet av arbete på förskola. Du är väl förtrogen med förskolans styrdokument och är engagerad i pedagogiska diskussioner. Du är målfokuserad i arbetet med att omsätta förskolans läroplansmål i praktiken, och du är väl insatt i arbetet med att dokumentera barnens lärprocesser. Meriterande om du har erfarenheter av TAKK, samt Unikum. Om oss: Hos oss möts du av en fin gemenskap inom arbetslaget men goda relationer till vårdnadshavare. Kåbo Ängars Förskola tillhör centrala staden med närhet till Stadsskogen, Botaniska trädgården och Kronåsen. Utöver vår stora gård har vi endast några fotsteg till den restaurerade Batteriparken (Dinosaurieparken). Invändigt möts du av ljusa och rymliga lokaler, där vi utformar inspirerande och utforskande utbildningsmiljöer utifrån barnens intressen, nyfikenhet, förutsättningar och behov. Våra miljöer är föränderliga med syfte att inspirera barnen i deras lek och lärande. I vår utbildning erbjuds barnen kommunikation med TAKK (Tecken som Alternativ och Kompletterande Kommunikation) som komplement till det talade språket. På Kåbo Ängars Förskola använder vi oss av dokumentationsverktyget Unikum. Dina arbetsuppgifter Tillsammans med dina kollegor har du som barnskötare ansvar för den pedagogiska utbildningen. Du planerar, genomför, dokumenterar samt följer upp undervisningen enligt beslutande mål och riktlinjer. Du bidrar till att etablera värdegrundsarbetet samt till att skapa en miljö där alla känner sig inkluderade. Du dokumenterar det individuella barnets utveckling och grupprocesser i dokumentationsverktyget Unikum. Vi erbjuder dig: Kåbo Ängars förskola är en av C-företagets förskolor. Att arbeta inom C-företaget innebär: Delaktighet och närhet i beslutsfattanden. Rektor arbetar till största delen i barngrupp, med nära kontakt med anställda på förskolan. Utbildningsdagar med möjlighet till kollegialt lärande C-företagets förskolor emellan. Möjligheter till fortbildning Arbetskläder Friskvårdsbidrag Denna tjänst är en tillsvidareanställning med inledande provanställning de första 6 månaderna. Tillträde enligt överenskommelse. Urvalsprocessen påbörjas inom kort, intervjuer sker löpande. Vill du bli en del av vårt arbetslag? Är du den person vi söker? Vi ser fram emot att höra från dig. Välkommen att skicka in din ansökan innehållande CV och personligt brev. Berätta varför du är den vi söker och skicka till: [email protected]

15 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Jobba i butik i Uppsala!

Vi söker nu en självgående och rutinerad butiksmedarbetare för extrajobb i Uppsala! KORT OM FÖRETAGET... Vi på Dryckeskonsult har i över 15 års tid hjälpt butiker att öka sin försäljning och lönsamhet. Vi tillhandahåller alla de personalintensiva tjänster som krävs för att effektivisera driften och maximera försäljningen. Vi har också, som vårt namn antyder, en branschunik kompetens inom just dryckeskategorin. DINA HUVUDSAKLIGA ARBETUPPGIFTER INNEBÄR... - Varuplock - Påfyllning, bygga exponeringar VI SÖKER DIG SOM... - Är självgående, problemlösare och serviceinriktad - Har butikserfarenhet inom dagligvaruhandeln - Har god fysik då arbetet innebär en del tyngre lyft - Har körkort och tillgång till bil - Tillgång till en smartphone då det används för rapportering till arbetsgivaren INFORMATION OM TJÄNSTEN... Tjänsten är en timanställning på cirka 2-3 timmar i veckan, förlagt på lördagar, och cirka 15 timmar i veckan mellan vecka 28-32. Vi har kollektivavtal med Handelsanställdas förbund och tjänsten går med fördel att kombinera med annat arbete eller studier. ANSÖKAN... Du som tror detta är ett jobb som passar dig är välkommen att kontakta oss via mejl på [email protected] där du berättar kort om dig själv och din arbetsbakgrund. Rubricera din ansökan med "Extra Uppsala". Orubricerade ansökningar hanteras ej.

15 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
FONIA SÖKER 3 NYA INNESÄLJARE - FASTLÖN+ PROVISION - UPPSALA

. Tjänsten går ut på att via telefon sälja och marknadsföra mobila tjänster till privatpersoner och företag.   Karriärmöjligheterna inom företaget är mycket goda, då vi hela tiden växer. Vi erbjuder kontinuerlig utbildning inom sälj- och kundhantering tillsammans med tävlingar och generösa priser. Det är ett krav att du behärskar svenska språket i både tal och skrift men i övrigt krävs ingen tidigare erfarenhet av försäljning då vi utbildar på plats. Du har drivet, vi ger dig de verktyg som behövs för att utvecklas till en prisbelönt säljare! Om Fonia: Vi är Fonia. Den flexibla mobiloperatören för konsumenter och entreprenörer. Vi på Fonia drivs av att förenkla komplexitet. För oss betyder det att tänka nytt och att göra saker annorlunda. Fonias tjänster är speciellt utvecklade för att förenkla vardagen för våra kunder. Vårt  mål är att skapa transparenta och problemfria lösningar för företagare och konsumenter - enkelt, smidigt och prisvärt Vi söker dig som: * Vill tjäna mycket pengar, är hungrig och framförallt har en vinnarskalle! * Som person är du driven och söker alltid en lösning på de hinder du stöter på. * Du är förtroendeingivande och har en vilja att alltid nå de mål som sätts upp. Om du är rätt person finns det goda möjligheter att utvecklas inom vår organisation. * Tidigare erfarenhet av försäljning är meriterande men inte ett krav. Din personlighet är det som avgör om du är en passande kandidat, det viktigaste är att du är en glad person med ett leende som lätt smittar av sig! Vi erbjuder dig: * En lättsåld produkt som inte kräver någon tidigare säljerfarenhet! * 15 000 kr fastlön + hög provision + bonus (snittlön 27 500 kr) * Tävlingar med generösa priser!  * Karriärmöjlighet inom företaget!  * Kontinuerlig coaching. * Säljutbildning och vidareutbildning. * Stora utvecklingsmöjligheter. Typ av anställning: Tillsvidare (heltid) Tillträde: Omgående enligt överenskommelse Övrigt: För allas trivsel råder dresscode "propert och städat" på kontoret Arbetstider: 08:00 - 17:00 måndag-fredag Läs mer om tjänsten på www.fonia.se  https://granbystaden.se/butik/fonia OBS! Ansök i första hand genom att skicka CV/Personligt brev via den externa webbplatsen. Vi kommer att kontakta de kandidater som vi finner lämpliga så snart vi kan och behandlar ansökningar löpande.

15 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Administratör till chefsläkarfunktion

Verksamhetsområde sjukhusadministration Vi är Akademiska sjukhuset – ett av Sveriges ledande universitetssjukhus. Förutom rollen som länssjukhus är vi leverantör av högspecialiserad vård och betjänar två miljoner människor i Mellansverige. Hos oss pågår det något hela tiden – ett nytt liv ser dagens ljus, en mormor opereras, en kollega hyllas som livets hjälte. Vi tror att ärlighet varar längst och det är ingen hemlighet att vi behöver bli fler. Som kollega till oss får du vara med om mycket. Hårda prövningar men också fantastiska händelser, stark gemenskap och stöttning från kollegor och medmänniskor. För att se delar ur vår verklighet, besök vår fotoutställning på akademiskafotoutstallning.se. Välkommen med din ansökan och bli en del av oss. Vår verksamhet Enheten för administrativ service inom sjukhusadministrationen har tretton medarbetare som arbetar med ledningsstöd, verksamhetsstöd och övergripande administrativa frågor. Vi sitter tillsammans med andra funktioner i sjukhusadministrationen i lokaler där vi arbetar aktivitetsbaserat. Du behöver vanligen finnas på plats för att kunna stötta verksamheten på ett bra sätt, men vi samplanerar inom enheten och det finns viss möjlighet att arbeta på distans. Ditt uppdrag Ditt uppdrag består huvudsakligen av stöd till sjukhusets chefsläkarfunktion, där en central del är att du tillsammans med en kollega koordinerar pågående ärenden. Sjukhusets två chefsläkare ansvarar för olika typer av patient- och vårdrelaterade frågor, där du administrerar exempelvis ärenden till och från andra vårdgivare, patientnämnden och Inspektionen för vård och omsorg (IVO). Du har ett brett kontaktnät med externa och interna kontakter. Internt arbetar du bland annat med att registrera och fördela ärenden till berörda verksamheter och ansvariga chefer, samordna underlag och tillse att ärenden färdigställs och hanteras korrekt och i tid. Du bistår med ledningsstöd i form av service och administrativa uppgifter, exempelvis inför, under och efter möten med kallelse och agenda, lokalbokning, stöd till deltagare, mötesanteckningar och annan dokumentation. Vissa möten är stående, andra mer situationsanpassade, såsom IVO:s inspektioner eller chefsläkarnas verksamhetsbesök. Vidare administrerar du sjukhusets patientsäkerhetsutbildning och andra utbildnings- och informationsinsatser. Den andra delen i uppdraget handlar om allmänna administrativa uppgifter där vi samarbetar inom enheten. Som exempel kan nämnas personaladministration i systemet Heroma och hantering av passerkort och behörighetstilldelning. Ett par förmiddagar i veckan bemannar du våningsplanets reception och ger service till medarbetare och besökare. Vi arbetar verksamhetsöverskridande, för att anpassa oss efter verksamhetens behov, tillfälligt och över tid. Det innebär att du kan involveras i andra arbetsuppgifter, särskilda uppdrag och projekt. Dina kvalifikationer För rollen krävs gymnasial utbildning. Påbyggnadsutbildning inom administration eller motsvarande är meriterande. Du har erfarenhet av att arbeta med kvalificerat chefs- och ledningsstöd och administrativa uppgifter och är van vid samarbete i komplexa organisationer. För att fungera i rollen har du hög integritet och skapar förtroendefulla relationer. Du är lojal, drivs av att ge god service och samarbetar mycket väl med andra för att säkerställa en hög tillgänglighet och kvalitet. Du är självgående, noggrann, strukturerad och fokuserar på rätt saker. Det är viktigt att du har förmåga att se till helheten och ligger steget före för att verksamheten ska flyta på så bra som möjligt och för att kunna parera för snabba förändringar. Vi hoppas att du är intresserad av att lära dig nya arbetsuppgifter och digitala system och att du vill bidra till att fortsätta utveckla våra arbetssätt och rutiner. Vi arbetar i journalsystemet Cosmic, diariesystemet Public 360, avvikelsesystemet Medcontrol, utbildningsplattformen Pingpong samt i Office 365. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för tjänsten. Vi erbjuder En tillsvidaretjänst på heltid, med tillträde så snart som möjligt, enligt överenskommelse. Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/). Vill du veta mer? Administrativ chef Helena Broberg, 018-612 25 33 Facklig representant nås via växeln 018-611 00 00 Vill du jobba med oss? Välkommen med din ansökan via länken nedan. Intervjuer kommer att inledas före ansökningstidens slut, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

15 maj 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024