Processingenjör för spännande konsultroll på Semcon

Vill du vara med och forma framtidens produktionsprocesser och anläggningar? Vi på Semcon söker dig som är en erfaren och engagerad Processingenjör, öppen för en varierande och utvecklande konsultroll. Våra kunder finns inom olika tillverkande industrier, främst inom Life Science och energi.Vi matchar och anpassar uppdrag efterdina ambitioner och kompetenser samt erbjuder dig kontinuerlig kompetensutveckling redan från start. Vipå Semcontror på att jobba tillsammansför att bidra till en roligare vardag. En vardag som kännetecknas av en bra arbetsmiljö, kollegor som har kul tillsammans och uppdrag som bidrar till den personliga utvecklingen. För att nå dit behöver vi anställa individer som också vill dit, som är engagerade och som förstår värdet av en hög serviceanda gentemot våra kunder. Som processingenjör på Semconkommer du att arbeta med ständiga förbättringar. automatisering, energieffektivisering och processutveckling kommer vara en stor del av din vardag och du kommer få möjlighet att medverka i framtagning av nya produktionsprocesser och kanske t o m helt nya fabriker. Vi värdesätter din erfarenhet inom processteknik inom olika branscher högt. Om rollen Dina arbetsuppgifter som Processingenjör på Semcon kan variera beroende på inom vilken bransch och hos vilken kund du har uppdrag. Huvudfokus kommer vara att utveckla och optimera produktionsprocesser för våra kunder. Ex på arbetsuppgifter som processingenjör hos oss är Felsökning, problemlösning och optimering Genomföra processanalys och identifiera områden för förbättring och effektivisering Implementera ny teknik och innovativa lösningar med målet att öka produktivitet och kvalitet Ta fram kravspecifikationer och delta i riskanalysarbete Ta fram lösningar för att minska energiförbrukning och driftkostnader Implementera övervaknings- och styrsystem Om dig vi söker Vi söker dig som brinner för processutvecklingoch har 3–5 års erfarenhet inom området, som processingenjör. Du är utbildad ingenjör på högskole-/universitetsnivå inom bioteknik, kemiteknik, maskinteknik, energiteknik, medicinteknik eller liknande. Du är van att skapa effektiva processer och att arbeta med ständiga förbättringar i befintligaproduktionsprocesser samt har en stor nyfikenhet inför den tekniska utvecklingen. Det är en stor fördel om du har flerårig erfarenhet från tillverkande industri och är van att arbeta efter olika standarder. Vi erbjuder dig Semcon ger ett stort utrymme för kompetensmässig och professionell utvecklingdå vår verksamhet spänner över ett flertal områden där du som konsult har möjlighet att växa både i arbetsrollen och som individ. Vi delar med oss av våra kunskaper och erfarenheter med varandra, stöttar och hjälper varandra och du har även möjlighet att få en mentor alt. agera mentor till dina kollegor. Vi har de förmåner man kan förvänta sig av ett modernt företag samt någon positiv överraskning inom det området.På Semcon tror vi på att en mångfald av bakgrunder, erfarenheter och perspektiv berikar vår arbetsmiljö och bidrar till att göra oss till en stimulerande och trivsam arbetsplats. Ansökan Om detta låter som en spännande utmaning, tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta vår team manager Ghazaleh Köse på[email protected]

26 april 2024
Sista ansökan:
13 oktober 2024
Thoraxoperation söker undersköterska

Verksamhetsområde hjärt- och lungsjukdomar Vi är Akademiska sjukhuset – ett av Sveriges ledande universitetssjukhus. Förutom rollen som länssjukhus är vi leverantör av högspecialiserad vård och betjänar två miljoner människor i Mellansverige. Hos oss pågår det något hela tiden – ett nytt liv ser dagens ljus, en mormor opereras, en kollega hyllas som livets hjälte. Vi tror att ärlighet varar längst och det är ingen hemlighet att vi behöver bli fler. Som kollega till oss får du vara med om mycket. Hårda prövningar men också fantastiska händelser, stark gemenskap och stöttning från kollegor och medmänniskor. För att se delar ur vår verklighet, besök vår fotoutställning på akademiskafotoutstallning.se. Välkommen med din ansökan och bli en del av oss. Vår verksamhet Thorax är Akademiska sjukhusets specialklinik för kirurgisk behandling av sjukdomar i bröstkorgen. Hos oss opereras sjukdomar i hjärtat, lungorna och de stora blodkärlen. De vanligaste diagnoserna är kranskärlssjukdom, klaffel, pulsåderbråck och lungtumörer. Vi utför även ECMO-behandlingar på indikation lungsvikt och hjärtsvikt. Vår operationsavdelning är en modern och högteknologisk enhet med fem operationssalar för konventionell thoraxkirurgi och en interventionssal för kateterburen intervention. Vi har ett nära samarbete inom hela verksamhetsområdet och ett gemensamt ansvar för hela vårdkedjan, vilket gör att vi kan planera, genomföra och utvärdera hela patientflödet. Vi arbetar med korta beslutsvägar, där långsiktighet och kvalitet är ledord. På thoraxoperation får du chansen att bli en del av en högspecialiserad och spännande verksamhet där du kommer att arbeta i en mycket effektiv organisation med ett professionellt team som tillsammans leverera specialistvård med en mycket hög medicinsk kvalitet. Ditt uppdrag På thoraxoperation arbetar undersköterskan i kombinerad tjänstgöring både som operationsundersköterska och som anestesiundersköterska. Arbete på såväl operationssalarna som i serviceteam ingår. Thoraxoperation förser även sjukhusets PCI -och arytmiverksamhet med operations –och anestesikompetens, vilket innebär att du även är en del i teamet på vår gemensamma interventionssal och på arytmi -och PCI enheterna. Tjänsten innebär arbete huvudsakligen på dagtid, men även arbete på kvällstid samt jour och beredskap ingår. Dina kvalifikationer Vi söker dig som är undersköterska med några års erfarenhet av arbete inom slutenvård. Meriterande är om du har erfarenhet från operationsverksamhet. Din kompetens Vi söker dig som ser en utmaning och glädje i att arbeta i en helt ny verksamhet, med möjlighet att påverka ditt arbete. Vi ser även att du har en flexibel personlighet, är lösningsfokuserad och har lätt att kommunicera och samarbeta – en lagspelare! Vi erbjuder Vi erbjuder en tillsvidareanställning med lön och tillträdesdag enligt överenskommelse. Du kommer få en stimulerande arbetsmiljö där vi lägger stor vikt vid kvalitets- och kompetensutveckling för både dig och verksamheten. Vi erbjuder även en individuellt anpassad introduktion beroende på tidigare erfarenhet. Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/). Vill du veta mer? Tillförordnad biträdande avdelningschef Moayad Altaiy, 018-611 40 21 Facklig kontaktperson Kommunal, nås via växeln, 018-611 00 00 Vill du jobba med oss? Välkommen med din ansökan via länken nedan. Urval och tillsättning kan komma att ske löpande under ansökningstiden, så vänta inte med att skicka din ansökan till oss! Viktig information gällande din anställning: Sedan den 1 juli 2023 är undersköterska en skyddad yrkestitel. Det innebär att det krävs ett bevis från Socialstyrelsen för att få använda titeln undersköterska. Du kan läsa mer om de nya lagkraven här: https://legitimation.socialstyrelsen.se/skyddad-yrkestitel-for-underskoterska/information-om-skyddad-yrkestitel/ Med anledning av de nationella lagkraven kan du komma att få titeln omvårdnadsassistent i ditt anställningskontrakt. Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

26 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Marie Curie Doktorand i beräkningskemi

Institutionen för kemi - Ångström bedriver forskning och utbildning inom kemiämnet. Institutionen har 270 anställda och omsätter 290 miljoner kronor. Vid institutionens sex program bedrivs mycket framgångsrik forskning av hög internationell klass. Vi har ett stort antal externt finansierade forskningsprojekt, ofta med internationellt samarbete och vi ser en fortsatt god tillväxt inom vårt ämnesområde. Institutionen har utbildningsuppdrag inom ingenjörs- och civilingenjörsprogram samt masterprogram. Mer information finns på vår https://kemi.uu.se/angstrom. Arbetet kommer att utföras inom gruppen för Computational Materials Chemistry (CMC) samt i nära samarbete med experimentell verksamhet inom Ångström Advanced Battery Center (ÅABC), som båda ingår i strukturkemiprogrammet vid institutionen för kemi – Ångström vid Uppsala Universitet. Doktorandprojektet fokuserar på multiskalig modellering av jontransport och gränssnittsfenomen i Li-metallpolymerbatterier och är en del av RIDERS, som är ett doktorandnätverk finansierat av Marie Skłodowska-Curie med målet att utbilda 10 doktorander (DCs). RIDERS forsknings- och utbildningsprogram bygger på den tvärvetenskapliga expertisen hos 10 internationellt erkända akademiska partners och åtta industripartners (inklusive tre små och medelstora företag) från sju europeiska länder. Besök gärna https://www.riders-dn.eu/ för mer information. Arbetsuppgifter Vi söker en motiverad och ambitiös student för teoretiska studier av jontransport i fasta elektrolytmaterial. Huvudfokus är att utveckla och tillämpa multiskalig modelleringsmetodik för att kunna studera viktiga processer och elektrokemiska utmaningar för Li-metallpolymerbatterier. Detta innebär modellering av ytkemiska och bulkprocesser för Li-metallbatterier baserat på DFT, semi-empiriska metoder, MD-simuleringar och FEM-cellsmodellering. Besök https://www.riders-dn.eu/dc03/ för mer information. Doktoranders huvuduppgifter är att ägna sig åt sina forskningsstudier, som inkluderar aktivt deltagande i forskningsprojekt och samt doktorandkurser. Arbetsuppgifterna kan också omfatta undervisning och andra åtaganden (högst 20%). Det kan komma att förekomma både kortare och längre tjänsteresor. Kvalifikationskrav Den sökande ska ha: - avlagt examen på avancerad nivå eller - fullgjort kursfordringar om minst 240 högskolepoäng, varav minst 60 högskolepoäng på avancerad nivå (varav 15 högskolepoäng utgör självständigt arbete), med innehåll som är relevant för forskarutbildningen eller - på något annat sätt inom eller utom landet förvärvat i huvudsak motsvarande kunskaper - grundexamen eller motsvarande enligt ovan inom området kemi, fysik och/eller material - bekantskap med beräkningskemiska metoder - mycket goda kunskaper i engelska, i tal och skrift Vikt kommer också att läggas vid personliga egenskaper såsom god samarbetsförmåga, driv och självständighet. Särskilda behörighetskrav för doktorander finansierade av Marie Sklodowska-Curie-programmet: - Den sökande som rekryteras får inte redan inneha en doktorsexamen vid rekryteringsdatumet. Forskare som framgångsrikt har försvarat sin doktorsavhandling men ännu inte formellt tilldelats doktorsexamen kommer heller inte anses vara behöriga. - Sökande får inte ha bott eller arbetat i det land där de rekryteras i mer än 12 månader under de senaste tre åren. Detta inkluderar inte värnplikt, semester eller tid som tillbringats som en del av en ansökan om flyktingstatus. För flyktingar enligt Genèvekonventionen (1951 års flyktingkonvention och 1967 års protokoll) kommer flyktingförfarandet (det vill säga innan flyktingstatus beviljas) inte räknas som “period av vistelse/aktivitet i mottagarlandet”. Önskvärt/meriterande i övrigt En bakgrund inom fysik och/eller kemi med specialisering in materialvetenskap är önskvärt. Erfarenhet av elektrokemi och batterier är av värde, liksom en omfattande erfarenhet av olika modelleringstekniker Om anställningen RIDERS rekryteringsprocess kommer att vara öppen, transparent, opartisk och rättvis i enlighet med bestämmelserna i European Charter for Researchers och Code of Conduct for the Recruitment of Researchers, och se till att det inte finns någon intressekonflikt i eller som uppstår från rekryteringen. Urvalet av sökande kommer att baseras på deras vetenskapliga färdigheter och relevansen av deras forskningserfarenhet och akademiska bakgrund, möjligheten att tillgodogöra sig forskarutbildningen och en rättvis könsrepresentation, enligt följande noteringskriterier: akademisk bakgrund, vetenskaplig bakgrund, personliga färdigheter och mobilitet Anställningen är tidsbegränsad, enligt HF 5 kap § 7. Omfattningen är heltid. Tillträde 2024-09-01. Placeringsort: Uppsala Bestämmelser för doktorander återfinns i Högskoleförordningen 5 kap §§ 1-7 samt i https://regler.uu.se/?languageId=3. Upplysningar om anställningen lämnas av: Amber Mace ([email protected]) och Daniel Brandell ([email protected]) Välkommen med din ansökan senast den 31 maj 2024, UFV-PA 2024/1447. Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla 7 600 anställda och 53 000 studenter som med nyfikenhet och engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba inom Uppsala universitet https://uu.se/om-uu/jobba-hos-oss/ Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp. Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.

26 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Vi söker erfaren undersköterska - 30A

Verksamhetsområde geriatrik, rehabiliterings- och smärtcentrum Vi är Akademiska sjukhuset – ett av Sveriges ledande universitetssjukhus. Förutom rollen som länssjukhus är vi leverantör av högspecialiserad vård och betjänar två miljoner människor i Mellansverige. Hos oss pågår det något hela tiden – ett nytt liv ser dagens ljus, en mormor opereras, en kollega hyllas som livets hjälte. Vi tror att ärlighet varar längst och det är ingen hemlighet att vi behöver bli fler. Som kollega till oss får du vara med om mycket. Hårda prövningar men också fantastiska händelser, stark gemenskap och stöttning från kollegor och medmänniskor. För att se delar ur vår verklighet, besök vår fotoutställning på akademiskafotoutstallning.se. Välkommen med din ansökan och bli en del av oss. Vår verksamhet Är du intresserad av att arbeta med äldre människor, omvårdnad och samtidigt tycker om utmaningen i en variation av olika arbetsuppgifter? I så fall kommer du att trivas hos oss på Geriatriken. På geriatriska akutvårdsavdelningen 30A är den äldre, sköra patienten i fokus. Vi bedriver medicinsk akutsjukvård med ett rehabiliterande förhållningssätt, för äldre med komplexa omvårdnadsbehov. Akutsjukvården sker utifrån en tydlig struktur som är speciellt anpassad för den äldre patienten och dennes behov. Vi är tillsammans nytänkande och arbetar ständigt med förbättringar för att göra vården så bra som möjligt för våra patienter och förbättra arbetsmiljön för våra medarbetare/kollegor. Inom geriatrikvården är teamarbetet centralt, både det multiprofessionella teamets samverkan och patientens delaktighet utgör viktiga delar i vårdandet. Som undersköterska på 30A samarbetar man ständigt med andra och får därmed en bred kunskap inom olika områden och ett synsätt på patienten i sin helhet med olika sorters behov. Med våra 24 vårdplatser och många yrkeskategorier i samverkan är vi alltid många på plats, att stödja sig på och lära sig av. Teamet består av dig som undersköterska och sjuksköterska, läkare, fysioterapeut, arbetsterapeut och vid behov apotekare, kurator, dietist och logoped. Ditt uppdrag Undersköterskan arbete innebär främst att arbeta nära patienten. Som undersköterska ska du kunna bidra till att tillgodose patientens individuella omvårdnadsbehov. Undersköterskan hjälper bl.a. patienterna med personlig hygien och av- och påklädning och inom geriatriken sker det via ett rehabiliterande förhållningssätt. Det innebär att patienten ska bibehålla och göra det de själva kan och/eller träna på att återfå sin förmåga de hade innan sjukvårdstillfället. Du ansvarar tillsammans med sjuksköterskan för att bedriva en patientsäker vård, genom att bedöma risker för trycksår, fall, malnutrition m.m. Tillsammans med teamet sätter ni in åtgärder och utvärderar dessa för att minimera risken att vårdskador uppstår. På geriatriken får du som undersköterska en kunskapsbredd, då våra patienter ofta har komplexa omvårdnadsbehov. Du kombinerar omvårdnadsarbetet med att utföra övriga arbetsuppgifter så som dokumentera i journalsystemet, NEWS-kontroller, venprovtagning, kateterhantering- och sättning, såromläggning och att koppla sondmat m.m. Dina kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad och erfaren undersköterska. Krav är att du har god kunskap och erfarenhet inom geriatrisk vård. Du har även god datavana och kan dokumentera i journalsystemet Cosmic. Din kompetens Variationen i arbetet gör att du som söker skall vara flexibel, ansvarsfull och kunna ställa om till akuta situationer samt vara bredd att hoppa in där det behövs. Då arbetet ofta är fysiskt ansträngande är det ett krav att du har god fysik. Du tycker om att arbeta med äldre människor, har ett gott bemötande samt en bra samarbetsförmåga. Du är också en engagerad och positiv kollega som bidrar till en bra arbetsmiljö. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Vi erbjuder Vi kan erbjuda dig en fast anställning alternativt ett vikariat. Tjänstgöringstid kan diskuteras. Arbetstiden är främst förlagd dag/kväll/helg. Hos oss är det viktigt med en anpassad introduktion utifrån tidigare erfarenhet. Vi erbjuder dig introduktion med erfaren undersköterska och genom ett strukturerat introduktionsprogram. När du arbetat som undersköterska inom geriatriken i ett år, har du även möjlighet att fördjupa dig inom geriatrik och söka till vårt interna utbildningsprogram Geriatrisk Akademi. Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/). Vill du veta mer? Avdelningschef 30A Lena M Mattsson maila gärna till: [email protected] (http://mailto:[email protected]/) Gruppchef Annika Westerberg, 018-611 70 32 Gruppchef Marie Elmebring Lindström, 018-611 70 33 Gruppchef Maria Induss 018-617 32 39 Facklig kontaktperson nås via växeln, 018-611 00 00 Vill du jobba med oss? Välkommen med din ansökan via länken nedan. Urval och tillsättning kan komma att ske löpande under ansökningstiden, så vänta inte med att skicka din ansökan till oss! Viktig information gällande din anställning: Sedan den 1 juli 2023 är undersköterska en skyddad yrkestitel. Det innebär att det krävs ett bevis från Socialstyrelsen för att få använda titeln undersköterska. Du kan läsa mer om de nya lagkraven här: https://legitimation.socialstyrelsen.se/skyddad-yrkestitel-for-underskoterska/information-om-skyddad-yrkestitel/ Med anledning av de nationella lagkraven kan du komma att få titeln omvårdnadsassistent i ditt anställningskontrakt. Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

26 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Tandläkare

Vi har två väletablerade privat tandläkarmottagningar, Åpraktiken och Sturepraktiken med ett mycket trevligt patientklientel. Åpraktiken har funnits över 20 år. Vi startade igång Sturepraktiken för 2,5år sedan. Båda klinikerna finns centralt i Uppsala. Vi söker dig som vill arbeta hos oss på Sturepraktiken i Uppsala. Vårt glada och trevliga team med tandläkare, tandhygienist, tandsköterskor behöver ytterligare en utbildad tandläkare. Vi söker dig som har en lång erfarenhet av yrket. Du ska ha goda kunskaper i svenska i både tal och skrift samt är engelska meriterande. Vi söker nu Dig som är professionell i ditt arbete, är positiv, flexibel, serviceinriktad och alltid sätter patientens behov först. Du är ansvarstagande och tycker om att arbeta med människor. I våra fem behandlingsrum välkomnar vi både vuxna och barn och vi lägger stor vikt vid kvalitet och personligt bemötande. Alma journalsystem är ett plus om du kan, men inget krav. Vi kan erbjuda hel- eller deltidstjänst enligt överenskommelse.

26 april 2024
Sista ansökan:
26 juni 2024
Innesäljare VA Mark Uppsala

Försäljning, kundvård, service och teknisk rådgivning i ett av branschens ledande bolag. Som innesäljare på Ahlsell arbetar du med Sveriges största säljkår och ett enormt utbud av produkter och lösningar. På Ahlsell kommer du till en varm kultur där våra värdeord ansvar, enkelhet och öppenhet genomsyrar vår verksamhet. Våra kunder är proffs som bygger, installerar, reparerar och underhåller. Tillsammans med dem löser du dagliga utmaningar. Vår uppgift är att göra deras vardag enklare. Och vår kunskap gör det enklare att bygga ett bättre och mer hållbart samhälle. Välkommen till Ahlsell! Vi erbjuder Vi har sedan starten vuxit oss stora, idag är vi marknadsledande, men behållit vår entreprenörsanda. Hos oss säljer du inte bara produkter, du erbjuder också våra kunder effektiva logistiklösningar och tjänster som skapar värde i deras processer. Här blir du en del av Sveriges största säljorganisation. Vi får ofta höra att vi är vänliga och tillmötesgående, det gör oss stolta. Vi tar vår position på allvar och arbetar för att bidra till att göra det enklare att bygga ett bättre och mer hållbart samhälle. Våra medarbetare beskriver Ahlsell som en arbetsplats där samarbetet och teamkänslan med kollegor är stark, att arbetet innebär frihet under ansvar och utvecklingsmöjligheterna är stora. För oss är det viktigt att tillvarata våra medarbetares olikheter och vi vill verka för en inkluderande kultur. Våra medarbetares olika bakgrunder, kompetenser och perspektiv är en viktig förutsättning för att vi ska nå framgång. Vi ser därför gärna en mångfald av sökanden. Läs gärna mer om hur vi ser på mångfald och inkludering på vår hemsida: Inkludering och mångfald (ahlsell.se) Om rollen Som innesäljare kommer du vara en del av ett professionellt säljteam där du tillsammans med dina kollegor ansvarar för försäljningen till Ahlsells kunder i regionen. Du kommer arbeta för att ge våra kunder bästa tänkbara rådgivning och service genom hela deras köpprocess. Ahlsell är marknadsledande och ett av de starkaste varumärkena i branschen. Att vara en nyckelspelare inom Ahlsell för att förstå kundens behov och hitta rätt lösningar ser du som en spännande utmaning och ett viktigt uppdrag. Några av dina framtida arbetsuppgifter kommer vara att arbeta med: Orderhantering Offertförfrågningar Rådgivning Produkt Avtal Upphandlingar Leverantörskontakter Du jobbar proaktivt genom att ta kontinuerlig kontakt med kunderna för att bibehålla och stärka kundrelationerna. Om dig Som innesäljare behöver du vara strukturerad, serviceinriktad och lösningsorienterad. Din bakgrund kan variera men ett tekniskt intresse och vana att arbeta administrativt kommer att hjälpa dig i din roll. Vi ser gärna att du har en teknisk säljerfarenhet och teknisk bakgrund inom Vatten, Avlopp & Mark. Du motiveras av att skapa goda relationer och att överträffa kundernas förväntan lika starkt som du brinner för att ro affärer i hamn. Placering: Ahlsells kontor i Uppsala Syd Ansökan Varmt välkommen med Din ansökan till oss. Du skickar in Din ansökan genom att klicka på knappen ansök nedan. Rekrytering sker löpande, vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.  Har du frågor är du välkommen att maila [email protected] Fackliga representanter för Unionen når du via Lena Bergman, telefon +46727169831.  Ahlsell finns där människor bor, arbetar och lever sina liv. Som ledande distributör av teknisk installation driver vi tillsammans med våra kunder utvecklingen för de som tillverkar, installerar, bygger, reparerar och underhåller. Med ett brett sortiment av hållbara produkter och tjänster, vår specialistkunskap och med logistik i världsklass är det vårt jobb att göra våra professionella kunders vardag enklare. Med en omsättning på ca 50 miljarder SEK, ca 7 500 medarbetare, över 300 butiker och fyra centrallager, gör vi allt för att uppfylla vårt kundlöfte: Ahlsell gör det enklare att vara proffs.

26 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
242137 Vill du assistera mig på min gård utanför Uppsala?

Hos NÄRA har vi arbetat med personlig assistans sedan 1995. Vi vill att våra kunder ska uppleva kvalité i den personliga assistansen. Kvalité är inte lika för alla - vi uppskattar olika saker, har olika drömmar och framför allt sätt att vilja leva våra liv på. Personlig assistans hos NÄRA utförs därför med respekt för individens självbestämmande. Arbetet som personlig assistent är mångsidigt och kan vara både spännande och utvecklande. Hos NÄRA omfattas personliga assistenter alltid av kollektivavtal. I rekryteringar hos NÄRA kan kunder/arbetsledare/anhöriga komma att läsa ansökningarna. Bakgrundskontroll kan förekomma i våra rekryteringar och utdrag ur polisens belastningsregister tas alltid i uppdrag hos minderåriga. Du behöver kunna styrka din identitet och din rätt att arbeta i Sverige. Vi söker nu en assistent till en man i 50-årsåldern. Kunden är rullstolsburen efter en olycka och behöver hjälp med sin dagliga livsföring. Kunden är intresserad av bilar och snickeri. Du som söker behöver ha körkort och tillgång till bil då kunden bor lantligt och behöver kunna ta sig till olika aktiviteter. Om du är en person som är intresserad av ett omväxlande jobb med olika sysslor i och utanför kundens hem och du dessutom tycker det är roligt med lite administrativa uppgifter på sikt ,kan det här vara jobbet för dig. Passen är förlagda dag och kväll. För att söka denna tjänst behöver du skapa ett konto via följande länk, https://nara.primass.se/primass/Register.aspx Du fyller sedan i din rekryteringsprofil samt laddar upp ditt cv och personliga brev. Du kan sedan söka tjänsten under fliken ”lediga tjänster”. Vi ser fram emot din ansökan! Varmt välkommen med din ansökan!

26 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Nämndsekreterare till Ledningskontoret

Ledningskontoret Är du nämndsekreterare och söker nya utmaningar? Vi söker nu en nämndsekreterare som drivs av att bidra i kvalitets- och utvecklingsarbete. I Region Uppsala växer kunskap och människor. Ungefär 12 000 medarbetare jobbar med såväl hälso- och sjukvård som kollektivtrafik, kultur och regional utveckling. Vårt syfte är att skapa förutsättningar för hälsa, hållbarhet och utveckling. Region Uppsala arbetar för ett gott liv i en nyskapande kunskapsregion med internationell lyskraft. Ledningskontoret är en del av Region Uppsala, en av Uppsala läns största arbetsgivare. Ledningskontoret ska stödja den politiska ledningen och förvaltningarna så att den politiska inriktningen får genomslag i Region Uppsalas olika verksamheter och regionen kan axla sin roll, regionalt och nationellt. Ledningskontoret leds av regiondirektören och har en styrande, stödjande och samordnande roll i Region Uppsala. På Ledningskontoret finns avdelningen för ekonomi och styrning, avdelningen för regional utveckling, IT-avdelningen, HR-avdelningen, hälso- och sjukvårdsavdelningen, information- och kommunikationsavdelningen samt regiondirektörens stab. Vår verksamhet Nämndkansliet är en enhet på Ledningskontoret och i Regiondirektörens stab. Enhetens uppdrag är att tillse att Region Uppsalas beredningsprocess till nämnder och styrelser är ändamålsenlig och kvalitetssäkrad så att den politiska viljan får genomslagskraft. Kansliet ger även administrativt stöd till förtroendemannaorganisationen och arbetar med att utveckla Region Uppsalas ägarstyrning. Vi strävar efter ständig utveckling av rutiner och arbetssätt. Vi arbetar agilt och teamorienterat, vi är serviceinriktade och generösa med vår kunskap till andra. Ditt uppdrag Du arbetar självständigt med att samordna hela beredningsprocessen för det område du ansvarar för, från planering och ärendebevakning till utskick av kallelse och skrivning av protokoll. Du förbereder och deltar i beredningsmöten och har nära kontakt med handläggare och övriga funktioner. Du säkerställer att beslutsunderlag kommer in i tid och lever upp till beslutade standarder. I arbetet ingår att ge kontorets medarbetare stöd i hur beslutsunderlag tas fram och utformas. Du kommer även bli delaktig i uppgifter rörande de förtroendevaldas arvoden och ersättningar. Tillsammans med dina kollegor ansvarar du för utveckling, samordning och kvalitetssäkring. Du arbetar digitalt i dokument- och ärendehanteringssystemet Public 360. Du förutsätts kunna bidra med kontinuerlig utveckling och förbättring av rutiner och arbetssätt, tillsammans med kollegorna på enheten. Dina kvalifikationer Du bör ha erfarenhet av nämnd- och ärendehantering i kommun eller region. Du har en relevant högskoleexamen med samhällsvetenskaplig inriktning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har goda kunskaper om kommunallagen och förvaltningsrätt. Erfarenhet och intresse för utvecklingsarbete är ett krav, samt har god datorvana och behärskar Microsoft 365. Det är meriterande om du kan hantera ärende- och dokumenthanteringssystemet Public360. Din kompetens Som person är du strukturerad, noggrann och har god administrativ förmåga. Du är serviceinriktad, lösningsfokuserad, ansvarsfull och har förmåga att leverera i tid. Dessutom har du god förmåga att samarbeta, men också disciplin att arbeta självständigt och resultatorienterat. För att lyckas i rollen behöver du kunna hantera flera uppgifter parallellt och ibland inom snäva tidsramar. Du är pedagogisk, tydlig i din kommunikation och har mycket god förmåga att utrycka dig korrekt i tal och skrift. Vi erbjuder Tjänsten är på 100 procent, tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Vårt moderna kontor ligger mitt i centrala Uppsala, i direkt anslutning till Uppsala resecentrum. Som arbetsgivare vill vi skapa förutsättningar för att våra medarbetare ska ha det bra, så att man kan känna sig trygg och ha kvalitet i livet utanför jobbet. Förutom att vi har ett av Sveriges bästa kollektivavtal erbjuder vi subventionerade UL-biljetter och ett förmånligt friskvårdsbidrag. Vi erbjuder också våra medarbetare en flexibel arbetsplats, med möjlighet att arbeta delvis på distans utifrån överenskommelse. Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/). Vill du veta mer? Kontakta Kanslichef Jessica Bräck, telefon 070-611 27 17. Fackliga representanter Vision - Christianne Simson, 018-611 32 51. SACO - Leif Sandberg, 0706-741088. Övriga fackförbund nås via Region Uppsalas växel 018-611 00 00. Vill du jobba med oss? Välkommen med din ansökan via länken nedan. Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

26 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
PhD student position in Agricultural and Food Economics

Department of Economics The Swedish University of Agricultural Sciences (SLU) is a world-class university in the fields of life and environmental sciences, with a vision to play a key role in the development for sustainable life, based on science and education. Within this framework, the Department of Economics provides an important platform for research and teaching in Economics and Business. The teaching activities are centered around educational programmes at Bachelor and Master level. The research departs from four thematic fields, where agricultural and food economics is one. The Department of Economics invites applications for a PhD student to join its research group “Agricultural and Food Economics”. In this group, the successful candidate will find a stimulating context with colleagues who focus on various aspects of agricultural and food economics, including production economics, consumer economics, agricultural and food policy, and trade. The topics of interest add to the literature in agricultural economics and related fields. We have vivid disciplinary and interdisciplinary collaborations, for instance with researchers in crop production, technology, animal health and veterinary epidemiology. The group consists of about 20 staff-members, including several PhD students, post-doctoral researchers, senior researchers, research assistants, a senior lecturer and a professor. Agricultural and Food Economics - the food supply chain organization Economics Description: The field of research is agricultural and food economics. This particular position will focus on the food supply chain organisation and market power in the food value chain, and how this links to efforts to transition towards sustainability. As a PhD student in economics, you will carry out supervised research leading to a PhD thesis and take PhD courses (90 credits).  This PhD position is part of the research programme Mistra Food Futures the largest research programme on sustainable and resilient food systems in Sweden. The programme’s vision is to be an established science-based knowledge platform, which actively works to encourage a transformation of the Swedish food system, taking a global perspective, into one that is economically, environmentally and socially sustainable, resilient and that delivers healthy diets. The programme is a collaboration between the Swedish University of Agricultural Sciences, Stockholm Resilience Centre at Stockholm University, Research Institutes of Sweden (RISE), the Beijer Institute of Ecological Economics at the Royal Swedish Academy of Sciences, together other with other universities and partners from the Swedish food value chain, authorities and regions. As one of more than ten PhD students in Mistra Food Futures, you will be an active member in the Mistra Food Futures' Academy, an inter- and transdisciplinary academy aimed at training the next generation of food system researchers. The PhD project will be carried out as a collaborative project in Mistra Food Futures: https://mistrafoodfutures.se/sv/  Qualifications: Basic eligibility for third cycle education in Economics. Applicants are expected to be knowledgeable of research methods in Agricultural and Food Economics or related fields. The position requires very good communication skills in English. The successful applicant should be strongly motivated to work with tasks outlined above, she/he is expected to establish own initiatives to move the PhD project forward and to work well in a team. Advanced knowledge related to statistical analyses will be considered of merit, as will an understanding about the Swedish food system. Personal merits will play a significant role in the recruitment. Place of work:       Uppsala Forms for funding or employment: Employment as PhD student, 4 years. Starting date: According to agreement. Application: Click the “Apply” button to submit your application. The deadline is 2024-05-31. To qualify for third-cycle (Doctoral) courses and study programmes, you must have a second-cycle (Master’s) qualification. Alternatively, you must have conducted a minimum of four years of full-time study, of which a minimum of one year at second-cycle level. Applicants will be selected based on their written application and CV, degree project, copies of their degree certificate and transcript of records from previous first and second-cycle studies at a university or higher education institution, two personal references, and knowledge of English. More information about the English language requirements can be found here: www.slu.se/en/education/programmes-courses/doctoral-studies/application-admission-doctoral-studies/english-language-requirements/ Please note that applicants invited to interview must submit attested copies of their degree certificate, or equivalent, a transcript of records from previous first and second-cycle studies at a university or higher education institution. Applicants who are not Swedish citizens need to submit an attested copy of their passport’s information page containing their photograph and personal details. Read about the PhD education at SLU at www.slu.se/en/education/programmes-courses/doctoral-studies/ Academic union representatives: https://internt.slu.se/en/my-employment/employee-associations/kontaktpersoner-vid-rekrytering/ The Swedish University of Agricultural Sciences (SLU) has a key role in the development for sustainable life, based on science and education. Through our focus on the interaction between humans, animals and ecosystems and the responsible use of natural resources, we contribute to sustainable societal development and good living conditions on our planet. Our main campuses are located in Alnarp, Umeå and Uppsala, however, the university also operates at research stations, experimental forests and teaching sites throughout Sweden. SLU has around 3,000 employees, 5,000 students and doctoral students and a turnover of over SEK 3 billion. We are investing in attractive environments on all of our campuses. We strive to provide a work environment characterised by inclusivity and gender equality, where different experiences generate conversations between people and pave the way for science, creativity and development. Therefore, we welcome applications from people with diverse backgrounds and perspectives.

26 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Administratör med registratorsuppgifter till miljöförvaltningen

Miljöförvaltningens administrativa enhet Har du erfarenhet av arkiv- och registratorsarbete samt besitter kunskaper i offentlighets- och sekretesslagen? Vi söker dig som vill jobba med registratorsuppgifter, administration och att upprätthålla offentlighetsprincipen. Vi ser fram emot din ansökan och hoppas att du är kollegan som vi söker till oss på miljöförvaltningen i Uppsala kommun! Miljöförvaltningens uppdrag är att skapa en god livsmiljö och hållbar samhällsutveckling i Uppsala kommun. Arbetet bedrivs genom tillståndsgivning, tillsyn, kontroll och förrättningar. Målet är ett friskt och tryggt Uppsala som utvecklas strukturerat och hållbart. Miljöförvaltningen har cirka 100 medarbetare och förvaltningens kultur präglas av professionalism och öppenhet, med eget ansvarstagande för planering och arbetstider. En viktig del av arbetet i en offentlig förvaltning är att upprätthålla offentlighetsprincipen och att hantera samt arkivera all information som kommer in. Här blir du en viktig pusselbit! Ditt uppdrag I rollen som administratör med registratorsuppgifter arbetar du med registrering av handlingar i diarieföringssystemet (Ecos) enligt offentlighets- och sekretesslagen (OSL) samt hanterar utlämnanden av allmänna handlingar och lämnar upplysningar om de allmänna handlingar förvaltningen ansvarar för. I rollen som administratör kommer du att ha många kontakter med kollegor, parter, myndigheter och allmänhet genom personliga möten, telefon samt via e-post. Arbetsuppgifter som ingår i tjänsten är exempelvis att: • klassificera, registrera och skanna allmänna handlingar i myndighetens diarieföringssystem enligt offentlighets- och sekretesslagen • medverka vid förvaltningen av Ecos och kringsystem • medverka vid utlämnanden av allmänna handlingar och lämna upplysningar om de allmänna handlingar myndigheten ansvarar för • administrera myndighetens officiella brevlåda (både fysisk- och e-post) • arkivera fysiska akter knutna till diariet och hantera närarkivet • medverka vid ordningsarbeten i den del av myndighetens fysiska arkiv som förvaras i Uppsala. Eftersom arbetsbelastningen kan variera så förekommer också andra administrativa arbetsuppgifter i mån av tid. Din bakgrund Vi söker dig som har en gymnasieutbildning som grund och det är meriterande om du också har en registratorsutbildning eller en utbildning inom arkiv- och informationsvetenskap alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Vi vill att du har erfarenhet av arkivarbete, registratorsarbete eller motsvarande samt att du har erfarenhet av registrering av inkommande handlingar, både analoga och elektroniska. Tjänsten kräver att du har kunskaper i OSL och det är meriterande om du också har erfarenhet av att tillämpa lagen. Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift är krav och om du utöver det har goda kunskaper i engelska är det meriterande. Du behöver även ha B-körkort samt datorvana och goda kunskaper i Microsoft 365. Vi ser positivt på om du har erfarenhet av arbete som registrator inom offentlig förvaltning och om du har erfarenhet av att hantera begäran av allmän handling. Även erfarenhet av arbete i systemet Ecos är meriterande. Som person är du flexibel och har förmåga att se möjligheter i förändringar. Det är också viktigt att du är serviceinriktad och är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du behöver också kunna vara tydlig och säkerställa att ditt budskap når fram på rätt sätt samtidigt som du är bra på att strukturera, planera och prioritera i ditt arbete. Upplysningar Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Mikael Odervång, avdelningschef, 018-727 43 16 eller Kim Lindell, koordinator, 018- 727 41 39. Facklig företrädare: Vision, Linda Lumsby, 018-727 58 13. Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 67 03. I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Om vår organisation Välkommen till miljöförvaltningen! Vårt mål att alla som bor, verkar och vistas i Uppsala kommun kan leva i en bra miljö med god hälsa. Vi är en del i samhället och för att lyckas i vårt uppdrag vårdar och skapar vi relationer till vår omvärld. Vi är kompetenta och hjälpsamma och arbetar förebyggande. Hos oss kan du arbeta med miljöskydd, hälsoskydd, livsmedelskontroll, lantmäteri och tillståndsgivning. Genom samverkan, tillsyn, inspektion och dialog bidrar vi till att Uppsala kan utvecklas på ett hållbart sätt, nu och för kommande generationer. Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Jobba hos oss - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/bli-en-av-oss/) Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

26 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024