Tillsynsutredare Medicinteknik

Läkemedelsverket är en kunskapsintensiv myndighet, där du har nära till specialistkunskap, forskning, utbildning och engagerade kollegor. Vår arbetsmiljö präglas av generositet, kunskapsspridning och ständigt lärande. Vi som arbetar på Läkemedelsverket är stolta över vårt viktiga samhällsuppdrag: att bidra till den svenska folk- och djurhälsan. Har du erfarenhet inom området e-hälsa? Sök jobb hos oss när vi nu förstärker vår Medicinteknikenhet inom området! Se även våra andra annonser inom medicinteknik för Utredare respektive Inspektör här: https://www.lakemedelsverket.se/sv/om-lakemedelsverket/jobba-pa-lakemedelsverket/lediga-jobb Vår verksamhet Enheten för medicinteknik svarar för kontroll och tillsyn av medicintekniska produkter och deras tillverkare. Ledstjärnan i vår verksamhet är att patienter ska ha tillgång till medicintekniska produkter som är säkra för sin avsedda användning. Idag räknar man med att det finns mer än 800 000 medicintekniska produkter på marknaden och dessa produkters betydelse för vården ökar ständigt. Enheten för medicinteknik består av en bred sammansättning av kompetenser, vilket ger oss en god förmåga att se helheten i de frågor vi hanterar och skapar därigenom en stimulerande miljö för kompetensöverföring. Tillsyn inom medicinteknik är en internationell angelägenhet, varför en del av arbetet görs i samarbete med kollegor vid andra europeiska myndigheter. Enheten representerar Sverige som medicinteknisk expert i ett flertal EU-arbetsgrupper. Vi söker en utredare till gruppen Säkerhetsövervakning som idag består av 21 personer. Läs mer om vårt uppdrag och vad det innebär att arbeta på Läkemedelsverket här: https://www.lakemedelsverket.se/sv/om-lakemedelsverket/jobba-pa-lakemedelsverket  Dina arbetsuppgifter Säkerhetsövervakning bedrivs bland annat genom att övervaka och följa upp tillbudsrapportering från främst tillverkare av medicintekniska produkter och hälso- och sjukvård. Arbetet innefattar bedömning av tillverkares utredningar för att identifiera eventuella brister i deras produkter och/eller kvalitetssystem. I tjänsten ingår även att medverka i marknadskontroll avseende medicintekniska produkter. Marknadskontrollen bedrivs bland annat genom att begära in dokumentation från tillverkaren som sedan bedöms tillsammans med andra utredare. Du kommer att arbeta både självständigt och i team. I arbetet ingår att besvara interna och externa frågor inom sakområdet. Du kommer även att delta i olika forum med målgrupper och samverkansparter varpå en mycket god kommunikativ förmåga är viktig i rollen. Enheten har ett process- och uppdragsorienterat arbetssätt och det pågår utveckling av såväl våra interna processer som våra IT-stöd där vi hoppas att du vill bidra utifrån din tidigare erfarenhet och dina tidigare roller. Din bakgrund Du har en högskoleutbildning med teknisk, medicinsk, naturvetenskaplig inriktning eller annan för tjänsten relevant utbildning. Du har några års aktuell arbetslivserfarenhet inom området medicinteknik, in vitro diagnostik eller informationssystem inom hälso- och sjukvård. Detta kan omfatta arbete inom industri, hälso- och sjukvård, myndighet eller liknande. Du är en god datoranvändare och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på såväl svenska som engelska. Det är meriterande om du har: • arbetat med informationssystem till exempel inom utveckling eller förvaltning. • kunskap om medicinteknisk programvara. • arbetat med regelverksfrågor inom medicinteknik, in vitro diagnostik, cybersäkerhet eller informationssäkerhet. • erfarenhet av arbete med kvalitetsgranskning och avvikelsehantering (CAPA). Dina personliga egenskaper Du är initiativtagande, strukturerad samt har en god analytisk och kommunikativ förmåga. Du besitter en god samarbetsförmåga, men kan även arbeta självständigt. Du arbetar målinriktat, sätter upp tidsramar och har förmåga att avsluta enligt plan eller kan omprioritera på ett motiverat sätt. Du är flexibel och har lätt att anpassa sig till förändrade omständigheter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Bra att veta Sista ansökningsdag: 2024-05-20 Anställningsform: Tillsvidare Tillträde: Enligt överenskommelse Enhet: Medicinteknik Diarienummer: 2.4.1-2024-038370 Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Vi värdesätter mångfald och välkomnar sökande med olika bakgrund. På Läkemedelsverket får du goda förutsättningar för balans i livet. Vi erbjuder dig bland annat flextid, förmånliga semestervillkor, friskvårdsbidrag samt friskvård på arbetstid. I den mån arbetsuppgifterna tillåter finns det möjlighet att delvis arbeta på distans efter överenskommelse med chef. Läs mer om de förmåner du får hos oss här: https://www.lakemedelsverket.se/sv/om-lakemedelsverket/jobba-pa-lakemedelsverket/formaner-hos-oss  Läkemedelsverket är beredskapsmyndighet, vilket innebär att vi genomför vissa bakgrundskontroller i samband med rekryteringar. Du kommer vid en eventuell intervju att behöva styrka din identitet samt uppvisa examensbevis och relevanta intyg. All tillsvidareanställd personal vid Läkemedelsverket är krigsplacerad inom myndigheten. Kontakt Du är välkommen att kontakta gruppchef Helena Henriksson. Du kan även kontakta de fackliga företrädarna Alexandra Braf, Saco och Pia Wictor, ST. Vi finns alla på telefon 018-17 46 00 eller nås genom e-post [email protected]. Välkommen med din ansökan! Denna rekrytering sker helt genom Läkemedelsverkets försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

26 april 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Utredare Medicinteknik

Läkemedelsverket är en kunskapsintensiv myndighet, där du har nära till specialistkunskap, forskning, utbildning och engagerade kollegor. Vår arbetsmiljö präglas av generositet, kunskapsspridning och ständigt lärande. Vi som arbetar på Läkemedelsverket är stolta över vårt viktiga samhällsuppdrag: att bidra till den svenska folk- och djurhälsan. Har du erfarenhet inom området e-hälsa? Sök jobb hos oss när vi nu förstärker vår Medicinteknikenhet inom området! Se även våra andra annonser inom medicinteknik för Tillsynsutredare respektive Inspektör här: https://www.lakemedelsverket.se/sv/om-lakemedelsverket/jobba-pa-lakemedelsverket/lediga-jobb Vår verksamhet Enheten för medicinteknik svarar för kontroll och tillsyn av medicintekniska produkter och deras tillverkare. Ledstjärnan i vår verksamhet är att patienter ska ha tillgång till medicintekniska produkter som är säkra för sin avsedda användning. Idag räknar man med att det finns mer än 800 000 medicintekniska produkter på marknaden och dessa produkters betydelse för vården ökar ständigt. Enheten för medicinteknik består av en bred sammansättning av kompetenser, vilket ger oss en god förmåga att se helheten i de frågor vi hanterar och skapar därigenom en stimulerande miljö för kompetensöverföring. Tillsyn inom medicinteknik är en internationell angelägenhet, varför en del av arbetet görs i samarbete med kollegor vid andra europeiska myndigheter. Enheten representerar Sverige som medicinteknisk expert i ett flertal EU-arbetsgrupper. Vi söker en utredare till gruppen Regelverk och vägledning som idag består av 18 personer. Läs mer om vårt uppdrag och vad det innebär att arbeta på Läkemedelsverket här: https://www.lakemedelsverket.se/sv/om-lakemedelsverket/jobba-pa-lakemedelsverket  Dina arbetsuppgifter Du kommer att arbeta med frågor inom framför allt E-hälsoområdet. Det kan handla om frågor rörande E-hälsa utifrån de regelverk som berör området, exempelvis i arbete med vägledningar, i granskning av remisser och i samverkan med andra myndigheter kring utveckling av området. I arbetet ingår även att förmedla kunskap om regelverk till aktörer och användare framför allt gällande medicinteknisk programvara och nationella medicinska informationssystem (NMI) men även andra produktområden. Du kan också utifrån dina kunskaper och enfarenhet av programvara och informationssystem komma att medverka i bedömningar av ansökan om kliniska prövning och ansökan om dispenser från regelverkets krav.  I tjänsten ingår även att bidra i enhetens marknadskontroll avseende medicintekniska produkter. Marknadskontrollen bedrivs bland annat genom att begära in dokumentation från tillverkaren som sedan bedöms tillsammans med andra utredare.  Arbetet ställer höga krav på förmåga att kunna analysera, bedöma och formulera slutsatser framför allt ur ett regulatoriskt och ett risk/nytta-perspektiv. Du kommer att arbeta både självständigt och i team. Du kommer även att delta i olika forum med målgrupper och samverkansparter varpå en mycket god kommunikativ förmåga är viktig i rollen. Enheten har ett process- och uppdragsorienterat arbetssätt och det pågår utveckling av såväl våra interna processer som våra IT-stöd där vi hoppas att du vill bidra utifrån din tidigare erfarenhet och dina tidigare roller. Din bakgrund Du har en högskoleutbildning med teknisk, medicinsk, naturvetenskaplig inriktning eller annan för tjänsten relevant utbildning. Du har några års aktuell arbetslivserfarenhet inom området medicinteknik, in vitro diagnostik eller informationssystem inom hälso- och sjukvård. Detta kan omfatta arbete inom industri, hälso- och sjukvård, myndighet eller liknande. Du är en god datoranvändare och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på såväl svenska som engelska. Det är meriterande om du har: • arbetat med informationssystem till exempel inom utveckling eller förvaltning. • kunskap om medicinteknisk programvara. • arbetat med regelverksfrågor inom medicinteknik, in vitro diagnostik, cybersäkerhet eller informationssäkerhet. • erfarenhet av myndighetsarbete. • erfarenhet av arbete i nationella- och/eller internationella samordnings-/samverkansgrupper. Dina personliga egenskaper Du är initiativtagande, strukturerad samt har en god analytisk och kommunikativ förmåga. Du besitter en god samarbetsförmåga, men kan även arbeta självständigt. Du arbetar målinriktat, sätter upp tidsramar och har förmåga att avsluta uppgifter enligt plan eller kan omprioritera på ett motiverat sätt. Du är flexibel och har lätt att anpassa sig till förändrade omständigheter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Bra att veta Sista ansökningsdag: 2024-05-20 Anställningsform: Tillsvidare Tillträde: Enligt överenskommelse Enhet: Medicinteknik Diarienummer: 2.4.1-2024-038378 Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Vi värdesätter mångfald och välkomnar sökande med olika bakgrund. På Läkemedelsverket får du goda förutsättningar för balans i livet. Vi erbjuder dig bland annat flextid, förmånliga semestervillkor, friskvårdsbidrag samt friskvård på arbetstid. I den mån arbetsuppgifterna tillåter finns det möjlighet att delvis arbeta på distans efter överenskommelse med chef. Läs mer om de förmåner du får hos oss här: https://www.lakemedelsverket.se/sv/om-lakemedelsverket/jobba-pa-lakemedelsverket/formaner-hos-oss  Läkemedelsverket är beredskapsmyndighet, vilket innebär att vi genomför vissa bakgrundskontroller i samband med rekryteringar. Du kommer vid en eventuell intervju att behöva styrka din identitet samt uppvisa examensbevis och relevanta intyg. All tillsvidareanställd personal vid Läkemedelsverket är krigsplacerad inom myndigheten. Kontakt Du är välkommen att kontakta tillförordnad gruppchef Ola Philipson. Du kan även kontakta de fackliga företrädarna Alexandra Braf, Saco och Pia Wictor, ST. Vi finns alla på telefon 018-17 46 00 eller nås genom e-post [email protected]. Välkommen med din ansökan! Denna rekrytering sker helt genom Läkemedelsverkets försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

26 april 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Webbkommunikatör till Swedavia Arlanda

Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Enligt Bolagsverket tillhör vi bemanningsbranschen men vi ser det inte som att vi arbetar med bemanning (inte bekvinning heller, för den delen) – vi jobbar med människor! Visst, vi rekryterar chefer och specialister, vi kompetens försörjer industrier, teknikbolag, handelsföretag och andra, vi hjälper skolor att höja sin kompetens och vi matchar talanger och förmågor mot arbetsmarknadens behov. Men vårt erbjudande handlar egentligen om en enda sak: kraften att gå framåt. Därför säger vi hellre att vi är i ”bättre-framtids-branschen”. Med hög kompetens, personligt engagemang och ett prestigelöst arbetssätt är det vår ambition att varje dag vara en ladd station för människor och företag som vill utvecklas. Du kan hämta kraft hos oss i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se Om företaget Att arbeta på Swedavia Vi är alltid vakna, dygnet runt årets alla dagar. Det är här resan börjar. Swedavia vill göra mötet mellan människor enkelt och vi vill göra stora avstånd små. Vi bidrar till den tillgänglighet som Sverige behöver för att underlätta resande, affärer och möten. Via våra flygplatser kommer Sverige ut i världen och världen till Sverige. Vi vill att människor ska flyga med gott samvete och därför tar vi sikte på att vara världsledande i hållbarhet och på att driva flygplatser med minsta möjliga klimatpåverkan. Dina arbetsuppgifter Swedavia söker nu en extra resurs till en spännande och varierande tjänst som webbkommunikatör i team externa digitala kanaler. Dom erbjuder en händelserik arbetsplats i ett engagerat team. Swedavia håller just nu på att byta leverantör för förbokning av parkering, ett stort projekt som pågår under en längre tid. Detta gör att dom under projektets gång behöver hjälp med ordinarie arbetsuppgifter så att en av deras webbkommunikatörer kan fokusera på projektet. Arbetsuppgifterna är varierande då dom jobbar med flera olika kanaler som till exempel webb, app och chatbot, både med informativt och kommersiellt innehåll. Exempel på arbetsuppgifter kan innefatta att skapa innehåll till Swedavias webbar, appar och övriga digitala plattformar men även skriva texter och copy, anpassa bilder, publicera och säkra att Swedavias kanaler är löpande uppdaterade. Dom vänder sig även till en rad olika målgrupper såsom resenärer, flygbolag och hyresgäster. Du blir en del av ett engagerat team som har högt i tak, samarbetar, stöttar och hjälper varandra. Teamet har dagliga avstämningar vilket gör att man vet vad som händer, vad som ska göras och känner gemenskap även de dagar man arbetar hemifrån. Uppdraget är ett konsultuppdrag på heltid, med start omgående. Det beräknas pågå fram till och med 2025-03-31. Din profil - Relevant utbildning med inriktning kommunikatör/digitala kanaler. - Minst 3 års erfarenhet av likvärdig roll eller webbkommunikatörsjobb. - Du är en van användare av CMS-verktyg, gärna Optimizely/EpiServer. - Du har erfarenhet av att skriva både informativa och säljande texter för webb. - Bekant med Google Analytics och kan utföra enklare analyser i verktyget. - Rollen kräver att du behärskar svenska samt engelska i tal och skrift. Meriterande krav: - Meriterande med erfarenhet av Marketing Automation/nyhetsbrev, grafisk form samt arbete i Adobe Creative Cloud. Personliga egenskaper: Som person är du strukturerad och noggrann med ett pedagogiskt och kommunikativt förhållningssätt och har lätt att få kontakt med människor. Du är van att arbeta självständigt men kan samtidigt koordinera jobbet löpande. Arbetet innebär många kontaktytor och för att lyckas i rollen är du bra på att samarbeta, skapa nätverk samt arbeta gränsöverskridande i stora organisationer. Ansökan I denna tjänst blir du anställd av Clockwork och arbetar på uppdrag hos vår kund. Arbetet som konsult hos Clockwork ger dig ett brett kontaktnät, goda karriärmöjligheter samt riktigt goda chanser att påverka såväl arbetssituation som personlig utveckling. Som anställd hos oss får du en attraktiv anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. För att passa in i rollen som konsult ser vi att glädje, engagemang och affärsmässighet speglar din personlighet. Hur går ansökningsprocessen till? Vi tillämpar löpande urval så skicka in din ansökan redan idag! Har du några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Tamara Mudric via mejl: [email protected] eller telefon 073 351 27 81. Registrera din ansökan via www.clockworkpersonal.se.

26 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Rekryterare till Uppsala

Vi söker nu för vår kunds räkning en driven Rekryterare! Vår kund fortsätter att växa och söker nu dig som vill vara med och tillsammans med dem fortsätta utveckla den framgångsrika search- och rekryteringskonsultverksamhet. Vi erbjuder dig en viktig och utvecklande roll i ett tillväxtföretag med en tydlig position på marknaden. Detta är ett konsultuppdrag med stor chans till anställning. Start omgående! Du arbetar med search för kandidater och konsulter till våra uppdrag inom vårt specialområde supply chain management. Du arbetar nära rekryterare, kundansvarig samt har viss kontakt med kund. Tillsammans ingår du i ett team som har den viktiga uppgiften att leverera i hela uppdrags- och leveranskedjan. Arbetsuppgifter • Söka kandidater/konsulter • Utveckla strategier och metoder för att hitta rätt kandidater • Hålla i introduktionsintervjuer för att göra första matchning • Genomföra intervjuer • Kommunicera med kandidater och konsulter om kravprofiler • Utföra referenstagningar och andra kontroller • Granska, upprätta och utveckla kravprofiler • Skriva jobbannonser • Granska, upprätta och utveckla presentationer av kandidater/konsulter Din bakgrund • Minst 2 års erfarenhet av en liknande roll. • Flytande kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift • Erfarenhet av arbete inom konsultverksamhet • Gärna erfarenhet från bemanning, rekrytering och/eller search • Gärna erfarenhet av Supply Chain-inköp och logistik • Det är dessutom meriterande om du har erfarenhet eller starkt intresse av affärer • Vi ser gärna sökande med en universitetsutbildning • Eftergymnasial utbildning inom Supply Chain Management, Industriell ekonomi eller maskinteknik eller liknande. Personliga egenskaper • Resultatorienterad, utmanar gärna befintliga arbetssätt • Utåtriktad med en säljande personlighet • God samarbetsförmåga • Strukturerad • Du har ett starkt driv och vilja att nå dina mål • Du gillar människor, mångfald och tycker att dynamiken mellan det personliga och affärsmässiga inte bara är spännande utan också förutsättningsskapande Mer om tjänsten Tillsättning: omgående Omfattning: heltid Placering: Du ingår i Resourcing Teamet och stödjer främst vår region norr med kontor i Uppsala men ska även jobba från vårt kontor i Nacka Strand vid behov. Vi erbjuder Du kommer att arbeta i en dynamisk och spännande miljö med nära och snabba beslutsvägar där tempot är högt. Vi är kunddrivna och vårt arbete präglas av kvalitet, personligt bemötande, ständig utveckling och förändring för att möta krav från våra kunder, konsulter och kandidater. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Ellen Ploman-Wolinder, [email protected]. Urval kommer att ske löpande. Varmt välkommen med din ansökan! Varmt välkommen med din ansökan!

26 april 2024
Sista ansökan:
11 maj 2024
Sommarjobb: Personlig assistent till flicka i Uppsala

Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Sundbyberg men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Malmö, Linköping, Kinna, Uddevalla, Göteborg, Karlstad och Visby. Vill du göra stor skillnad i ett barns liv? Vi söker en social och ansvarstagande personlig assistent till en flicka i skolåldern med stort vårdbehov. Du som söker får gärna vara student och är intresserad av att jobba extra även under terminerna och kommande lov. Sommarjobbet är förlagt till veckorna 27-32. Under sommaren arbetar du olika typer av pass: dag, kväll, helg och vaken natt. Det finns möjlighet till fasta kvällspass och helgpass till hösten. Då arbetet kräver mycket introduktion, påbörjas introduktionen nu under våren. Arbetsuppgifter Du finns vid flickans sida under hela arbetspasset som hennes förlängda armar, ben och röst i vardagslivet. Ni kommer att leka tillsammans, sjunga, delta i aktiviteter och familjeliv. Du ansvarar för hennes andningsövervakning och viss medicinering. Flickan har ett stort omvårdnadsbehov med moment som sondmatning, syrgasbehandling, inhalationer och andra andningshjälpmedel. Dessutom kommer du att hjälpa henne med sjukgymnastik och personlig hygien. Vi erbjuder ett lärorikt arbete i ett trevligt hem där den personliga relationen mellan dig och barnet står i fokus. Assistansteamet består idag av sex assistenter. Arbetsledning och schemaläggning sköts av Särnmarks kontor i Uppsala. Kvalifikationer Vi söker en social och ansvarstagande person som är lyhörd och van att ta egna initiativ. Du har gymnasieexamen och har goda referenser från tidigare arbete. Du kommer att arbeta med flera olika typer av utrustning för hemsjukvård. Antingen har du vårderfarenhet sedan tidigare eller så är du intresserad av att snabbt sätta dig in den typen av arbetsuppgifter. Att arbeta med ett infektionskänsligt barn ställer höga krav på assistansteamet. Du bör vara flexibel och kunna hoppa in med kort varsel för att täcka upp för kollegor med sjukdomssymtom.  Du som söker ska vara minst 20 år, rökfri, tala flytande svenska och ha god fysik, då tunga lyft förekommer. Välkommen med din ansökan! I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning i Särnmark. Om du söker arbete som personlig assistent hos ett barn som är under 18 år behöver du också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du får börja arbeta. Du beställer registerutdraget via Polisens hemsida, här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

26 april 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024
Projektadministratör Baltic University Programme

Vill du arbeta med projekt och administration, med stöd av kompetenta och trevliga kollegor i en internationell miljö? Välkommen att söka anställning som projektadministratör på Uppsala universitet. Institutionen för geovetenskaper är Sveriges största och mångsidigaste institution av sitt slag med en unik bredd och ca 280 anställda. Våra verksamheter är interdisciplinära och kombinerar naturvetenskap och teknik med samhällsvetenskap. Vi har forskningsprogram inom luft- vatten- och landskapslära; geofysik; naturresurser och hållbar utveckling; mineralogi, petrologi och tektonik; paleobiologi och vindenergi. Genom att studera jordens historia förstår vi hur planeten har utvecklats och hur vår strävan mot en hållbar utveckling kan dra nytta av denna kunskap. För mer information: https://www.geo.uu.se/.  Vid Institutionen för geovetenskaper finns forskningsprogrammet Naturresurser och hållbar utveckling (NRHU). Forskningen inom NRHU fokuserar på de olika dimensionerna av hållbar utveckling. Vi betraktar miljön och dess naturresurser och ekosystemtjänster som en övergripande grund för samhälle och ekonomi och strävar efter att ge kunskap om hur man identifierar, utforskar och utvinner naturresurser i ett hållbarhetsperspektiv. Vårt arbete involverar både naturliga och sociala system och deras interaktioner, ofta med transdisciplinära tillvägagångssätt. The Baltic University Programme (http://www.balticuniv.uu.se är ett samarbete mellan 108 universitet i 10 länder i Östersjöregionens avrinningsområde, med fokus på utbildning och forskning för hållbar utveckling. Programmet samordnas och koordineras av ett sekretariat som är en del av Uppsala universitet, placerat vid Institutionen för geovetenskaper. Till sekretariatet i Uppsala söker vi nu en projektadministratör. Arbetsuppgifter  De huvudsakliga arbetsuppgifterna innebär att: - Utveckla och administrera BUP kursplattform för online-undervisning, samt BUP bank för undervisningsmaterial. - Arbeta med planering, koordinering och genomförande av studentaktiviteter som till exempel studentkonferens och sommarskola. - Koordinera och arrangera möten, seminarier och konferenser tillsammans med samarbetspartners i programländerna. - Arbeta med ansökningar och utveckling av nya projekt inom ramarna för BUP. - Vara behjälplig med olika administrativa uppdrag vid sekretariatet. Kvalifikationskrav Högskoleutbildning inom hållbarhetsvetenskap, miljövetenskap eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer vara relevant för arbetsuppgifterna. Eftersom arbetet innebär många kontakter med universitet i Östersjöregionen är det viktigt att du har god kännedom om regionen och erfarenhet av akademiskt samarbete i en internationell kontext. Goda kunskaper i engelska, både muntligt och skriftligt, är ett krav. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Som person är du initiativtagande, kommunikativ, ansvarstagande och flexibel. Du har en god förmåga att administrera, organisera och samarbeta. Du är social och utåtriktad och har lätt för att skapa förtroende i dialog med andra samt har en god servicekänsla. Du ska ha erfarenhet inom administrativt-/projektarbete samt nätbaserad undervisning, gärna från tidigare arbete i en internationell organisation. Önskvärt/meriterande i övrigt Vi ser gärna att du har ett intresse för frågor om Östersjöregionen. Kunskaper i svenska och ett/flera andra språk i Östersjöregionen är önskvärt. Tidigare erfarenheter av att organisera konferenser, möten, projektkoordinering i en internationell miljö, samt utveckling av akademiska nätbaserade kurser/moduler samt erfarenhet av undervisning, synnerligen i en Östersjökontext ses som extra meriterande. Om anställningen  Anställningen är tidsbegränsad, 10 månader. Omfattningen är 100 %. Tillträde 2024-09-01, eller enligt överenskommelse. Placeringsort: Uppsala Upplysningar om anställningen lämnas av: Madeleine Granvik, tel: 018-471 6853, e-post: [email protected]. Välkommen med din ansökan senast den 17 maj 2024, UFV-PA 2024/1475. Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla 7 600 anställda och 53 000 studenter som med nyfikenhet och engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba inom Uppsala universitet https://uu.se/om-uu/jobba-hos-oss/ Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp. Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.

26 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
BUTIKSSÄLJARE - SOMMAREXTRA - UPPSALA - GRÄNBY

Jobbeskrivning Snart är den här.. sommaren! Vi på Rituals söker nu säljare på visstid under sommaren som vill se till att våra kunder får en fantastisk upplevelse ute i butik! DIN ROLL I rollen som sommarextra söker vi dig som älskar försäljning och service. Vi på Rituals vill ge alla våra kunder en fantastisk upplevelse ute i butik och nu söker vi dig som vill vara med i vårt team. Du spelar en viktig roll för att säkerställa att våra kunder får en trevlig och härlig stund hos oss. Genom att erbjuda te, introducera Rituals filosofi och svara på frågor om våra produkter ger du kunderna en betydelsefull upplevelse med en personlig touch. ARBETSUPPGIFTER Som säljare hos oss under sommaren informerar du våra kunder om produkterna och Rituals filosofi. I dina arbetsuppgifter ingår det att, tillsammans med ditt team, ständigt driva försäljningen och att se till att butiken är ren, städad och ordentligt påfylld hela tiden. Du rapporterar till Butikschefen, som är din mentor och som hjälper dig med din utveckling. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av butiksarbete och är genuint intresserad av skönhet och kosmetik. Du har erfarenhet av att ge god service och utmanas av att jobba med höga försäljningssiffror. Har du försäljningserfarenhet inom hudvård och/eller make-up är det ett stort plus. Flexibel gällande arbetstider (både vardagar, kvällar, helger). Du är en ärlig person med integritet. Du är 18 år. Du strävar efter att bli ”best in class” inom din position. Du är flexibel, engagerad och drivs av att skapa meningsfulla stunder för våra kunder. Förutom det så är du en teamplayer som finns tillgänglig för din butik, du kan arbeta kvällar & helger och under intensiva perioder. VAD HAR VI ATT ERBJUDA? Rituals erbjuder en visstidstjänst över sommarperioden hos Rituals, dvs. att du kontaktas vid behov. Du kommer bli en del av ett team med entusiastiska kollegor i vår butik på Kungsgatan. Vi erbjuder dig en inspirerande och serviceinriktad arbetsmiljö. För att introducera dig till Rituals har vi ett välkomstprogram som heter Get Ritualized, det hjälper dig att komma i gång när du börjar din karriär hos oss. TIMMAR PER VECKA 0 (timmar vid behov) timmar. VI ÄR RITUALS “Vi är inte här för att sälja skönhet, vi är här för att du ska må bra!” Raymond Cloosterman, CEO Rituals. Rituals vill hjälpa dig att slå ner på takten i ditt stressiga liv, att skapa meningsfulla stunder och att påminna dig om att uppleva dessa stunder med glädje. Vår ambition är att bli världens främsta varumärke inom kosmetik. Och för det behöver vi passionerade, energiska, ambitiösa och drivna människor som hjälpa oss att uppnå våra mål. Det här kan kännas som en paradox, men inom vårt företag kompletterar meningsfullhet och prestation varandra som yin och yang. Människor är de ultimata ambassadörerna för vårt varumärke. INTRESSERAD? Om du är intresserad av tjänsten och din profil matchar den profil vi söker, ser vi fram emot din ansökan via vårt rekryteringssystem. Skicka gärna in din ansökan redan idag då intervjuer kan ske löpande. Att hitta kandidater med rätt kompetens och värderingar är väldigt viktigt för oss. Därför gör vi vårt urval baserat på frågor som du får svara på under ansökningsprocessen. Vi önskar att du beskriver på ditt personliga sätt varför du vill jobba hos oss i samband med att du svarar på våra urvalsfrågor i ansökningsprocessen. För att dina personuppgifter ska behandlas korrekt tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Ansökningar via mail kommer inte med i vårt urval pga GDPR-rutiner. Vänligen notera att om du har intresse av andra butiker i Stockholm så kommer du att kunna välja vilka butiker du är intresserad av i ansökningsprocessen. Du kan inte söka via olika annonser med samma inloggningsuppgifter.

26 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Postdoktor i statsvetenskap

Vill du arbeta med forskning om hur allmänhetens inställning till klimatpolitiken påverkas av välfärdssatsningar, med stöd av kompetenta och trevliga kollegor i en internationell miljö? Vill du ha en arbetsgivare som satsar på ett hållbart medarbetarskap och erbjuder trygga, förmånliga arbetsvillkor? Välkommen att söka anställning som postdoktor på Statsvetenskapliga institutionen vid Uppsala universitet. Statsvetenskapliga institutionen har bedrivit utbildning och forskning i 400 år. Institutionen utgör idag en av de ledande statsvetenskapliga institutionerna i Norden. Den har ca 100 anställda lärare, forskare, doktorander och administrativ personal. Verksamheterna utgörs huvudsakligen av undervisning på grund- och avancerad nivå samt inom forskarutbildningen inom statsvetenskap och utvecklingsstudier. Därtill bedrivs det en omfattande forskning på nationell och internationell nivå vid institutionen. Mer information om Statsvetenskapliga institutionen finns på vår webbplats: http://www.statsvet.uu.se Arbetsuppgifter Vi söker en postdoktor vars huvudsakliga arbetsuppgift (80%) är att bedriva forskning inom det länderkomparativa projektet “Do welfare systems shape public support for climate action? A cross-country experimental assessment”, finansierat av Marianne och Marcus Wallenbergs Stiftelse. Projektet ska undersöka om och hur välfärdssatsningar påverkar allmänhetens inställning till koldioxidskatter i några av världens största utsläpparnationer, huvudsakligen utanför Europa. Forskningen ligger därmed i skärningspunkten mellan ämnesområdena välfärdspolitik och klimatpolitik. En kort projektbeskrivning finns att läsa https://mmw.wallenberg.org/hur-utformningen-av-valfardssystemen-kan-oka-befolkningens-stod-klimatpolitiken. I arbetsuppgifterna ingår att tillsammans med forskargruppen arbeta med teori och begreppsutveckling för länderkomparativa analyser av samspelet mellan klimat- och välfärdspolitik i länder utanför Europa. En huvudsaklig arbetsuppgift är att såväl utveckla nya policyindikatorer, som att samla in och analysera data från de olika länderkontexter som projektet beforskar. Utöver detta ingår att tillsammans med forskargruppen designa och genomföra länderjämförande enkätexperiment, samt skriva vetenskapliga artiklar. Postdoktorn kommer ingå i en forskargrupp som leds av professor Joakim Palme och förväntas delta i gruppens aktiviteter, t.ex. forskningsseminarier och konferenser. Undervisning (max 20% av heltid) ingår i normalfallet arbetsuppgifterna.  Kvalifikationskrav Doktorsexamen i statsvetenskap, eller annat ämne som arbetsgivaren bedömer vara relevant för anställningens ämnesinnehåll och arbetsuppgifter.  Examenskravet ska vara uppfyllt senast vid tidpunkten då anställningsbeslutet fattas. Främst bör den komma ifråga som har avlagt examen för högst tre år sedan. Vid beräkning av ramtiden om tre år är utgångspunkten sista ansökningsdag. Om det finns särskilda skäl kan sådan examen ha avlagts tidigare. Med särskilda skäl avses ledighet på grund av sjukdom, föräldraledighet, förtroendeuppdrag inom fackliga organisationer, etc. Ett krav för tjänsten är mycket goda kunskaper inom kvantitativ forskning och datainsamling, samt erfarenhet av kvantitativa statistikprogram (STATA, R eller motsvarande). Empirisk forskning om välfärdspolitik och/eller klimatpolitik eller närliggande områden med fokus på länder utanför Europa, är starkt meriterande. Tidigare erfarenhet av att utforma enkäter och/eller enkätexperiment är meriterande. Dessa kunskaper ska kunna demonstreras genom erfarenhet från utbildning, avhandlingsarbete, undervisning eller vetenskapliga publikationer. Mycket god kunskap i engelska i tal och skrift är ett krav. I anställningen ingår viss undervisning och handledning av uppsatser. Tidigare undervisningserfarenhet i statskunskap är därför meriterande. I övrigt värderas personliga egenskaper högt vid tillsättningen av tjänsten. Vi söker en person som är strukturerad, engagerad, flexibel och har en förmåga att arbeta såväl självständigt som med andra. Om anställningen Anställningen är tidsbegränsad i 2 år enligt centralt kollektivavtal. Omfattningen är heltid. Tillträde 1 september 2024 eller enligt överenskommelse. Placeringsort: Uppsala. Upplysningar om anställningen lämnas av: Professor Joakim Palme, [email protected] eller Docent Moa Mårtensson, [email protected] Välkommen med din ansökan senast den 17 maj 2024, UFV-PA 2024/1346. Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla 7 600 anställda och 53 000 studenter som med nyfikenhet och engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba inom Uppsala universitet https://uu.se/om-uu/jobba-hos-oss/ Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp. Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.

26 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Konsult till Semcons energi-team i Uppsala

Tillgången på hållbar, trygg och säker energi är grundläggande för hela samhället. Med ett starkt fokus på projekt- och kvalitetsstyrning stöttar vi på Semcon olika delar av energisektorn med vår expertis kopplat till hållbarhetsutmaningar samt till nutidens och framtidens energilösningar! Vårt Energiteambesitter kompetens som sträcker sig från projektledning, projektering, drift, konstruktion och underhåll till hållbarhet,energikartläggning, energieffektivisering, dokumentation och analysarbete. Vi arbetar framförallt med kunder som producerar eller distribuerar energi med projekt huvudsakligen inom elkraft. Till vår spännande verksamhet söker vi nu fler konsulter med en teknisk bakgrund och erfarenhet från energisektorn. Du kommer komma i kontakt med olika intressanta bolag och här finns stora möjligheter att vara delaktig i utvecklingen av våra erbjudanden och affärer inom energi. Då vi har en bredd av industrierfarenhet finns även möjlighet att utvecklas inom andra områden såsom Life Science och annan tillverkande industri. Vi söker digsom har dokumenterad erfarenhet från energisektorn och roller/arbetsuppgifter inom ex. Projektledning / Delprojektledning, gärna inom elkraft, kärnkraft, fjärrvärme eller kraftvärme Investeringsprojekt med bäring på energi, vatten och avfall Underhållsprojekt Elkonstruktion Kartläggning och analys av miljöaspekter, energianvändning samt klimatbelastning Energikartläggning Energieffektivisering Drift inom industri eller fastighet Troligen har du även en ingenjörsexamen eller liknande, ex. inom Energisystem, Elektroteknik, miljövetenskap eller processteknik. För att trivas på Semcon värnar du om en god gemenskap och trivs att arbeta tillsammans med andra. Du är kvalitetsmedveten, strävar alltid efter att ditt arbete blir gjort på bästa sätt och tänker gärna nytt. Vi tror starkt på att människor med olika bakgrunder, erfarenheter och perspektiv är viktigt för att göra Semcon till ett bra, utvecklande och roligt ställe att arbeta på. Här kan du läsa mer om vår kultur. AnsökanHar du någon fråga eller vill veta mer om tjänsten vänligen kontakta Cay nedan. Cay Åsberg, 0704210611Team Manager

26 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Processoperatör till spännande bolag i Uppsala!

Om tjänsten Vi på Wrknest söker nu efter en erfaren processoperatör till vår samarbetspartnersproduktion i Uppsala.Det är en rolig möjlighet att vara med från ett tidigt skede i ett företag i utvecklingsfas. Här kommer duatt bli en del av ett engagerat och erfaret team och erbjuds en positiv arbetsmiljö med kunniga kollegor. Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av Wrknest men jobbar på uppdrag ute hos vår kund. Uppdraget sträcker sig över 6 månader, med chans till förlängning eller överrekrytering. Dina framtida arbetsuppgifter Som processoperatör kommer du ansvara för tillverkningen av företagets livsmedelsklassade produkt, du kommer att arbeta i renrum i skyddsutrustning.Dina huvudsakliga uppgifter inkluderar uppvägning, granulering, siktning och blandning samt tillhörande dokumentation för tillverkningsprocessen. Vi söker dig som Har tidigare erfarenhet av att arbeta i en liknande roll Kommunicerar flytande på svenska Har systemvana Vi ser det som meriterande Med tidigare erfarenhet av renrumsarbete / livsmedelstillverkning Om du tidigare arbetat i skyddsutrustning Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början – men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är kvalitetsorienterad, analytisk och flexibel. Som person är du även noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Uppsala Omfattning: Heltid Anställningsform: Konsultuppdrag 6 mån med chans till förlängning/överrekrytering Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval. Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se .

26 april 2024
Sista ansökan:
13 oktober 2024