Hej! Vad roligt att du hittat hit! Nu söker vi omgående assistenter till en av våra kunder i Uppsala! Är du ansvarsfull, trygg och glad!? Kanske pluggar du och behöver ett extrajobb? Härligt! Då kan du vara den vi söker! Vem vi söker: Du är en god lyssnare, inkännande och har ett öppet sinnelag. Du är glad och pigg med hög ansvarskänsla. Vi tror också att du har en god förmåga att fokusera och vara närvarande i stunden. Har du också lätt för att lära och är kreativt lagd -Toppen! Om kunden: En tjej på 30 år som bor i Uppsala i egen lägenhet. Jag är glad och positiv, har en CP-Skada som gör att jag är rullstolsburen och har stort hjälpbehov som tex sondmatning. Jag kommunicerar med pratkarta och har en hörselnedsättning. Mina intressen är tex racerunning, pyssla, baka, mm. Jag går även på gym och surfar på nätet. Om tjänsten: Tjänster på 50-81% och timvikarier vid behov. Detta krävs: Körkort Behärska svenska mycket väl Meriterande: Tidigare erfarenhet Arbetstider: Dygnsjobb veckans alla dagar varierat. Bakgrundskontroll genomförs på alla som går vidare i processen. Vi intervjuar löpande och jobbet kan komma att tillsättas innan annonstidens utgång. Varmt välkommen! Vi ingår i Hedera Assistans - en trygg, väletablerad och professionell aktör inom personlig assistans med hjärtat på rätt ställe. Vi har ett av världens viktigaste jobb - att stötta de som behöver samhällets stöd allra mest! Och det är vi stolta över. Idag finns vi på ett flertal ställen i Sverige, men vår vision är att fortsätta växa i landet och stötta ännu fler till en berikande vardag. Inom Hedera Assistans finns Libra Assistans, Assistanspoolen och Livsanda Assistans. Här arbetar enastående människor med olika bakgrunder som förenas med energi och glädje för att förmedla livskvalitet. Tillsammans har vi en och samma ledstjärna - att handling, tanke och ord alltid ska överensstämma. Vår verksamhet är uppbyggd på en trygg och stabil värdegrund. Alla ska få möjlighet till självbestämmande, ett innehållsrikt liv med trygghet och ett gott mående. Att vi dagligen bidrar och skapar en meningsfull vardag för dessa människor gör oss både stolta och lyckligt lottade. Genom en genuin passion och med ett hjärta för såväl kunder som medarbetare bildar vi en välmående verksamhet som fortsätter att blomstra. Det är kärnan i organisation och vårt arbete. Vi hoppas att just du vill bli vår nästa personliga assistent. Ansök redan idag, så hörs vi!
Verksamhetsområde geriatrik, rehabiliteringsmedicin och smärtcentrum Vi är Akademiska sjukhuset – ett av Sveriges ledande universitetssjukhus. Som länssjukhus och leverantör av högspecialiserad vård erbjuder vi vård till två miljoner människor i Mellansverige. Här händer det ständigt något – ett nytt liv föds, en mormor opereras, en kollega hyllas som hjälte. Hos oss får du uppleva både hårda prövningar och fantastiska händelser, i en stark gemenskap med kollegor. Se delar ur vår verklighet i vår fotoutställning; akademiskafotoutstallning.se. Välkommen med din ansökan! Vår verksamhet Geriatrik, rehabiliterings- och smärtcentrum kännetecknas av välfungerande multidisciplinära team, något vi är mycket stolta över. Vårt verksamhetsområde har ett brett uppdrag där det är meningsfullt, spännande och utvecklande att arbeta. Det finns goda möjligheter att medverka i utvecklingsarbete och forskning, i vårt arbete omsätter vi ny kunskap i vården. På geriatriska akutvårdsavdelningen 30A står den äldre, sköra personen i fokus. Vi bedriver medicinsk akutsjukvård med ett rehabiliterande förhållningssätt, för äldre patienter med komplexa sjukdomstillstånd och omvårdnadsbehov. Som erfaren sjuksköterska får du använda hela din samlade kompetens och erfarenheter runt patienten. Den geriatriska vården sker utifrån en tydlig struktur som är speciellt anpassad för den äldre patienten och dennes behov. Inom den geriatriska vården är teamarbetet centralt, både det multiprofessionella teamets samverkan och patientens delaktighet utgör viktiga delar i vårdandet. Till geriatriska akutvårdsavdelningen kommer patienterna via remiss från andra avdelningar inom sjukhuset eller via akutmottagningen. Vi tar också emot patienter genom direkt intag både från ambulans och via närvårdsteamet. Ditt uppdrag Inom geriatriken arbetar vi med förnyade arbetssätt för att öka kvaliteten på vården, genom att göra patienten delaktig i sin vård och förbättra arbetsmiljön genom att rätt person gör rätt saker. Det är ett arbete som pågår, utvecklas och utvärderas fortlöpande och här har du chansen att bidra med din kunskap och erfarenhet. Som sjuksköterska vid geriatriken finns det därför möjlighet till att fördjupa dig inom omvårdnad och personcentrerad vård och du får även möjlighet att erhålla extra uppdrag och driva förbättringsarbeten på avsatt tid. Hos oss har nya ansvarsområden tagits fram utifrån patientgruppens behov. Vi har temaveckor med omvårdnadsfokus, för att dela med sig av kunskap och erfarenheter m.m. Vi är stolta över att ha medarbetar- och chefsgrupp, som sätter omvårdnaden högt och genom tydlig men öppet ledarskap tillåts alla att tycka till och bidra i utvecklingen av avdelningen. Tillsammans skapar vi en verksamhet där man trivs och känner sig stolt över. Dina kvalifikationer Du är utbildad sjuksköterska. Det är meriterande med breda kunskaper och förmågor inom området omvårdnad och personcentrerad vård. Din kompetens Som person är du flexibel i ditt arbete, med förmågan att växla mellan ett utfalls- och ett uppgiftsfokus för att kunna ge bästa och säkraste vården för patienterna. Du har förmågan att se och arbeta med människors resurser och lägger tonvikt på patienternas hälsoförståelse, delaktighet och medansvar. Du har förmågan att samverka i team och önskar att utvecklas i en multiprofessionell arbetsgrupp. Du är lösningsorienterad i det du gör och väljer att arbeta på stimulerande, glädjefyllda och utvecklande arbetsplatser med målsättning att ge den bästa vården för dina patienter. Ställ dig i framkant, välkommen till oss! Vi erbjuder Vi erbjuder dig en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Du kan arbeta 2-skift och 3-skift. Alla nyanställda får individuell anpassad introduktion beroende på tidigare erfarenheter. Vi använder oss av ett tydligt introduktionsprogram med introduktionshäfte och det kommer vid introduktion och senare under anställningen finnas tid avsatt för obligatoriska e-Learning utbildningar i systemet PingPong. Nyanställda kommer erbjudas täta uppföljningar i ett intervall av 3 veckor, 6 veckor, 3 månader och 6 månader samt vid behov. Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/). Vill du veta mer? Kom och träffa oss genom intervju eller hospitering! Avdelningschef Lena M Mattsson, 018-611 39 66, [email protected] Gruppchef Marie Elmebring Lindström, 018-611 70 33 Facklig representant nås via växeln, 018-611 00 00 Vill du jobba med oss? Välkommen med din ansökan via länken nedan. Intervjuer och tillsättning kommer ske fortlöpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Sista ansökningsdagen är 31/7 2025. Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Region Uppsala krigsplacerar all tillsvidareanställd personal utifrån totalförsvarets behov. Detta innebär för den enskilda medarbetaren inga förpliktelser i fredstid utan är enkom en planeringsåtgärd. Inför beslut om anställning, sker kontroll av misstanke- och belastningsregister avseende samtliga arbetssökanden som i den sökta anställningen kan komma att arbeta inom psykiatrisk sjukvård, habilitering, vård av barn och ungdom eller tvångsvård av missbrukare. Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg och vi undanber oss telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
IT-Staben/ IT-Backoffice Är du en erfaren it-tekniker med fokus på ljud och bild inom offentlig sektor eller större organisation? Har du erfarenhet av kontinuitetsplanering inom it och alltid med dig kontroll och it-säkerhet i din vardag? Då kan du vara den vi söker! It-backoffice är placerad under it-infrastrukturenheterna på Uppsala kommuns it-stab och i vårt uppdrag ingår det att stötta hela Uppsala kommun med telefoni, audio video, print och kopiering. It-infrastrukturenheterna rymmer förutom it-backoffice även it-support, it-digitala enheter, it-arbetsplats och it-drift. It-infrastrukturenheterna möter alla kommunens verksamheter i deras dagliga uppdrag och vi stöttar alla verksamheter i hela Uppsala kommun. Inom enheten arbetar vi aktivt med vidareutveckling för medarbetarna och med den bredd av uppgifter som finns inom enheten är möjligheterna att utvecklas inom området goda. Gruppen har ett kvalitetsansvar gentemot det upphandlade avtalet och att avtalet efterlevs. Ditt uppdrag Du arbetar rådgivande och stödjande inom AV-teknik, inklusive projektorer, ljudsystem, skärmar, kontrollsystem och AV-över-IP inom AV-området. gentemot alla verksamheter och bolag inom kommunen, och bidrar med din expertis för att skapa effektiva och långsiktiga lösningar. Tjänsten innebär också daglig kontakt med vår upphandlade leverantör, vilket kräver att du har kunskap om Lagen om offentlig upphandling (LOU) och erfarenhet av att samarbeta inom denna ram. Andra arbetsuppgifter och ansvarsområden som ingår i tjänsten är: • Nära samarbete med upphandlad leverantör för beställning, installation och felanmälan av AV-utrustning • Hantering av incidenter, beställningar och förändringar inom AV-området för att säkerställa drift och användarnöjdhet • Säkerställa att kvalitetsansvaret gentemot det upphandlade avtalet efterlevs genom övervakning och rapportering enligt kommunens samarbetsmodell • Felsökning och teknisk support för AV-utrustning, både på plats och på distans • Kontinuitetsplanering inom IT för att säkerställa funktionalitet och återställningsrutiner inom AV-området • Dokumentation av processer och lösningar samt kontinuerligt arbete för att förbättra våra tekniska rutiner, instruktionen, guider. Din bakgrund Vi söker dig som har minst gymnasial it-utbildning (eller yrkesutbildning inom it) och flerårig erfarenhet av att jobbat som it-tekniker med fokus på ljud och bild inom offentlig sektor eller större organisation. För att lyckas i rollen behöver du ha erfarenhet av att ha arbetat med kontinuitetsplanering inom it samt erfarenhet av arbete med lagen om offentlig upphandling (LOU). Vi ser gärna att du har erfarenhet av projektering och rådgivning inom AV-området i samband med ny- och ombyggnation av kommunens fastigheter. För att lyckas med uppdraget behöver du ha erfarenhet och kunskap om: • goda kunskaper inom och förståelse för Microsofts tjänster/produkter med fokus på produkter och tjänster inom AV-området • erfarenhet av applikationsdrift och förvaltning inom större offentliga organisationer • erfarenhet och kunskaper inom Microsoft Teams Room • erfarenhet och kunskaper inom rumsbokningssystem • erfarenhet och kunskaper inom digital signage (exempelvis Smartsign) • kunskaper och erfarenhet i kontinuitetsplanering inom it • B-körkort • goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska • kunskaper i engelska i både tal och skrift. Som person har du förmåga till helhetssyn och att se frågor i ett större perspektiv. Vidare är du serviceinriktad, lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Jobbet passar dig som är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete. Upplysningar Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Jonny Wänman, gruppchef, 018-727 10 60 Fackliga företrädare: Akademikerförbundet SSR, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34 Akavia och Sacorådet, Jonny Eliasson, 018-727 22 12Vision, Liselotte Ehn, 018-727 49 49. Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 23 02. I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Om vår organisation Välkommen till kommunledningskontoret. Här jobbar du tillsammans med medarbetare på staber för kommunikation, HR, IT, ekonomi, upphandling och fastighet samt avdelningarna kvalitet och planering, hållbarhet, trygghet, säkerhet och beredskap, samt kansli. På kommunledningskontoret ligger även organisationerna för näringsliv och destination samt gemensam service. Kommunledningskontoret är länken mellan våra förtroendevaldas beslut och kommunens alla verksamheter. Vårt uppdrag är bland annat att samordna och driva övergripande frågor inom demokrati, samhälls- och näringslivsutveckling samt ekologisk och social hållbarhet. Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på jobba i Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/jobb/) Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.
Din Mobil är ett marknads- och försäljningsföretag som har fått i uppdrag av välkända mobiloperatörer att marknadsföra och sälja produkter och tjänster till små och medelstora företag via Telefon. Företaget befinner sig i ett mycket expansivt skede vilket innebär att vi söker flera nya medarbetare för omgående anställning. . Om jobbet Din Mobil är ett marknads- och försäljningsföretag som sedan 2007 har fått i uppdrag av välkända mobiloperatörer att marknadsföra och sälja produkter och tjänster till privatpersoner och företag via Telefon. Vi befinner oss i ett mycket expansivt skede och söker flera nya medarbetare för omgående anställning. Vi söker nu innesäljare med eller utan erfarenhet till vår försäljningsavdelning i Bolandcity. Vad söker vi då ifrån våra anställda? * Att man har viljan att lära sig och drivs av utmaningar * Att man är positiv och visar arbetsglädje. * Att man alltid gör sitt bästa och ser möjligheter där andra ser problem. * Att man trivs med att arbeta målinriktat och självständigt. * Att man kan utrycka sig väl i tal och skrift på svenska. Vad kommer du att arbeta med? Som säljare hos oss arbetar du med att utveckla och effektivisera kundens telefoni och internettjänster. Alla våra potentiella kunder är stjärnor inom sitt område. Vi hjälper till med deras telefoni, inom det området är det vi som är stjärnor! Dina framtidsutsikter hos oss! Hos oss så har du goda möjligheter till att utvecklas och avancera inom företaget. Du får en gedigen grundutbildning om företaget, produkterna samt säljprocessen. Vi arbetar även kontinuerligt med kompetensutveckling på individnivå. Arbetstider och lönevillkor Vi jobbar måndag till fredag mellan 8:00 och 17:00. Anställningsformen är en provanställning på heltid och går automatiskt över till en fast anställning efter 6 månader. Lönemodellen som vi tillämpar ger dig trygghet i form av en fastlön på 15.000kr oavsett försäljningsresultat, men belönar också de som presterar ett bra resultat i form av provision. www.din-mobil.se/jobb Välkommen med din ansökan - Rekryteringen sker löpande!
Verksamhetsområde kvinnosjukvård Vi är Akademiska sjukhuset – ett av Sveriges ledande universitetssjukhus. Som länssjukhus och leverantör av högspecialiserad vård erbjuder vi vård till två miljoner människor i Mellansverige. Här händer det ständigt något – ett nytt liv föds, en mormor opereras, en kollega hyllas som hjälte. Hos oss får du uppleva både hårda prövningar och fantastiska händelser, i en stark gemenskap med kollegor. Se delar ur vår verklighet i vår fotoutställning; akademiskafotoutstallning.se. Välkommen med din ansökan! Vår verksamhet Hos oss på gynekologavdelning 96C1 får ca 1600 patienter från hela sjukvårdsregion mellansverige vård varje år. Vi är mycket stolta över att ha certifierats som europeiskt centrum för avancerad äggstockscancerkirugi och opererar varje år ca 80-100 kvinnor med just ovarialcancer. Vi bedriver även nationell högspecialiserad vård vid viss endometrios där uppdraget inriktar sig på avancerad kirurgi. Via vår akutmottagning kommer patienter i alla åldrar med olika gynekologiska tillstånd för utredning, operation och behandling. Vi har ett nära samarbete med övriga enheter inom verksamhetsområde kvinnosjukvård och vårdar även vissa obstetriska patienter. Kombinationen av planerad- och akut verksamhet gör att ingen dag är den andra lik och vi lär och utvecklas ständigt tillsammans. Arbetet inom kvinnosjukvården ställer höga krav på vår medicinska kompetens men även på vår förmåga att vara lyhörda inför de personer vi har framför oss som, liksom vi som arbetar här, alla har olika bakgrund och erfarenheter. Att stötta kvinnor i alla skeenden av livet, finnas där när tillvaron ställs på sin spets och ge den allra bästa vården till våra patienter är något som vi brinner för inom vårt verksamhetsområde. Ditt uppdrag Vi söker dig som främst är intresserad av att jobba natt med inslag av enstaka kväll eller dagspass utifrån verksamhetens behov. Som sjuksköterska/barnmorska på gynekologavdelning 96C1 kommer du att vårda patienter som utreds och opereras för gynekologisk cancer, andra gynekologiska sjukdomar samt abortsökande. Nattetid ansvarar du tillsammans med kollegor även för att ta emot, triagera och bedöma patienter som söker vår akutmottagning för gynekologi. Du kommer där möta patienter som söker akut gynekologisk vård med exempelvis komplikationer under tidig graviditet, buksmärtor, infektioner och blödningar. Hos oss arbetar du i vårdlag med undersköterska, läkare och andra roller. Du arbetar i nära samarbete med teamet runt patienten. Här värnar vi om varandra och stöttar samt hjälps åt med alla sysslor. Dina kvalifikationer Du är legitimerad sjuksköterska, eller barnmorska, gärna med erfarenhet av kirurgisk vård och akutsjukvård. Du har ett övergripande intresse för kvinnosjukvård och kirurgisk vård. Meriterande om du har tidigare erfarenhet av journalsystemet Cosmic. Din kompetens Du har en hög kommunikativ förmåga och en god förmåga att arbeta självständigt såväl som i tvärprofessionella team. Du är lösningsorienterad och intresserad av att lära nytt och samtidigt dela med dig av din egen kunskap. Vi erbjuder Vi erbjuder dig en tillsvidareanställning med start augusti eller efter överenskommelse. Du kommer ha en veckoarbetstid på 32,33 h. Veckoarbetstiden förutsätter att du står till förfogande att rotera 24/7. Introduktion planeras efter ditt behov och tidigare erfarenhet. På avdelningen finns klinisk omvårdnadsledare som har i uppdrag att arbeta med utbildning samt agera stöd och bollplank i rondarbete. Den kliniska omvårdnadsledaren är ett stöd för dig som är ny på avdelningen och stöttar i alla typer av vårdmoment samt handleder direkt "bedside". Vi har en arbetsplats där vi alla sätter stort värde på samarbete, gemenskap och trivsel. Tillsammans skapar vi en god arbetsmiljö där du som medarbetare är en viktig del i att driva och utveckla verksamheten framåt för att erbjuda den bästa vården för våra patienter. Vänta inte med din ansökan då tjänsten kan komma att tillsättas löpande. Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/). Vill du veta mer? Kontakta avdelningschef Johanna Gudmundsson 018-617 11 61 Facklig representant för Vårdförbundet kontakta avdelningen på 018-611 56 81 Vill du jobba med oss? Välkommen med din ansökan via länken nedan. Urval, intervjuer och tillsättning sker löpande under ansökningstiden så vänta inte med att skicka in din ansökan. Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Region Uppsala krigsplacerar all tillsvidareanställd personal utifrån totalförsvarets behov. Detta innebär för den enskilda medarbetaren inga förpliktelser i fredstid utan är enkom en planeringsåtgärd. Inför beslut om anställning, sker kontroll av misstanke- och belastningsregister avseende samtliga arbetssökanden som i den sökta anställningen kan komma att arbeta inom psykiatrisk sjukvård, habilitering, vård av barn och ungdom eller tvångsvård av missbrukare. Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg och vi undanber oss telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
In this role, you will be the focal point for technical aspects within sales, working closely with customers globally while collaborating internally with colleagues from different departments. Your expertise will be essential in technically closing sales opportunities and driving customer engagement. What Dirac Offers You Our best-in-class technology has given us a customer base that includes many of the world’s most reputable brands. We offer an entrepreneurial environment and colleagues passionate about both building a great business and inventing the future of sound. You will be a part of an exciting journey driving business growth. We offer a modern, workplace that supports flexibility and work-life balance. As part of our commitment to your well-being, we provide comprehensive benefits, including health insurance, life and injury insurance, wellness benefits, and pension savings with additional employer contributions. About the Role As a Automotive Technical Sales Lead, you will play a crucial role in the technical engagement with customers and internal teams, ensuring smooth pre-sales processes and contributing to successful business outcomes. Your will act as the key technical interface between Sales and Customer Solutions, Product Management, and R&D - leading customer-facing technical discussions and engagements on our solutions. You will also: Customer facing technical lead and interface regarding pre-sales issues between Sales and Customer Solutions / Product Management / Engineering Owns the proof-of-concept & demo processes and supports local Sales & Customer Solutions organization of executing these Takes a leading role in RFI/RFQ processes by providing responses to technical requirements in collaboration with the rest of the organization Act on internal priorities for all pre-sales requests and ensure that commitments can be delivered by Customer Solutions organization Supports local Field Application Engineers in scoping technical solutions in customer projects Contributes to assess technical risks and lead improvement projects in early phases, related to customer projects Attending trade exhibitions, conferences and sales meetings Understand the competitive landscape, analyze and contribute around the value proposition of Dirac´s products. Who You Are You are a solution-oriented technical expert with a understanding of automotive audio solutions, acoustic tuning, and DSP integration. You thrive in customer-facing environments, enjoy presenting technical solutions to diverse audiences, and excel at building strong relationships with both customers and internal stakeholders. With a structured and proactive mindset, you navigate complex sales processes with ease and are passionate about translating technical capabilities into business value. Your strong communication skills, combined with a keen understanding of the competitive landscape, make you an invaluable asset to the team. Several years of experience in a customer facing technical role within automotive (beneficial: audio area) Strong presentation skills and ample experience presenting technical details to audiences of diverse technical backgrounds The business acumen and technical writing skills necessary for both responding to RFI/RFQs, and communicating with customers and prospects on an ongoing basis Demonstratable experience in problem identification and solution/value mapping A solution focused attitude and an overall customer centric approach The ability to multitask while still paying close attention to details Willingness to travel Strong people skills and a team player Flexible time allocation, based on the nature of a global operation Fluent in English Leadership skills: capable of leading, training and motivating sales representatives. Has a valid work permit or citizenship allowing them to work in Sweden Beneficial Experience of acoustic tuning and/or chipset DSP integration and/or embedded computing About Dirac High-quality sound experiences are at the heart of everything we do. Dirac stands as a symbol of innovation and excellence in the audio industry. We are a global audio tech company with headquarters in Uppsala, Sweden, and R&D facilities in Copenhagen, Denmark, and Bangalore, India, with representation in Greater China, Germany, Japan, Korea, and the United States. With a strong focus on the automotive and home audio industries, we collaborate with leading audio innovators and manufacturers to enhance dynamics, clarity, and immersive sound experiences in any environment. Please read more about us at https://www.dirac.com/ and follow us on Social Media! Location Your will be connected to Dirac’s headquarters in Uppsala, Sweden but we embrace a hybrid work format. Questions about the job? If you have questions about the job, please contact our CCO, Mats Öberg at [email protected]. If you have questions about the recruitment process, please contact the HR-department at [email protected]. If you are passionate about bridging the gap between technology and sales, enjoy working in a dynamic global environment, and want to make an impact in the automotive audio industry, we would love to hear from you!
Institutionen för informationsteknologi har en ledande position inom såväl forskning som utbildning på alla nivåer. Vi är idag Uppsala universitets tredje största institution och har i dag drygt 350 anställda varav 120 lärare och 120 doktorander. C:a 5000 grundutbildningsstudenter läser en eller flera kurser vid institutionen varje år. Mer information om oss hittar du på https://www.uu.se/institution/informationsteknologi. Vi söker en postdoktor som är intresserad av att avancera tvärvetenskaplig forskning i skärningspunkten mellan datavetenskapens didaktik och samhällsvetenskaplig dataanalys. Forskningen sker inom ramen för projektet Agile Education in a Changing Landscape som syftar till att bidra till en bättre förståelse för hur samhällstrender inom digitalisering och databehandling korrelerar med värderingar, normer och förväntningar hos inkommande universitetsstudenter inom datavetenskap och IT. Genom att utforska studenters informationsvanor – särskilt deras exponering för sociala medier – och analysera hur de formar sina attityder till databehandling, stöder projektet den agila utvecklingen av ansvarsfull, etisk och inkluderande datautbildning. Projektet leds av en tvärvetenskapligt grupp av forskare och lärare från både https://uuinfolab.github.io/ och https://www.uu.se/institution/informationsteknologi/forskning/datavetenskapens-didaktik. InfoLab är en växande tvärvetenskaplig forskargrupp som bedriver grundläggande och tillämpad forskning om utvinning av kunskap från data i skärningspunkten mellan data mining, social nätverksanalys och computational social science. UpCERG bedriver forskning inom lärande och undervisning som informerar utbildningspraxis inom datavetenskaplig och teknisk utbildningsforskning. Anställningen är placerad på adelningen Vi3 vid Institutionen för Informationsteknologi och arbetet sker i nära samarbete med lokala och internationella samarbetspartners. Arbetsuppgifter Vi söker en postdoktor inom dataanalys, utbildning eller relaterade områden för att leda projektets kärnforskningsinsatser och bidra till banbrytande arbete i en samarbetsinriktad och tvärvetenskaplig miljö. Arbetsuppgifterna inkluderar forskningsdesign, metodutveckling, datainsamling och analys. Projektet använder en blandad metod som kombinerar kvalitativa metoder från datavetenskaplig utbildningsforskning med kvantitativa tekniker från datavetenskap, inklusive naturlig språkbehandling och statistisk modellering. Denna 2-åriga postdoktoranställning fokuserar på forskning och omfattar en begränsad mängd undervisning (20%). Kvalifikationskrav Doktorsexamen i datavetenskap, dataanalys (Data Science) eller ämnesdidaktik eller en utländsk examen som bedöms motsvara doktorsexamen i datavetenskap, dataanalys (Data Science) eller ämnesdidaktik. Examen ska vara uppfyllt senast vid tidpunkten då anställningsbeslutet fattas. Främst bör den komma ifråga som har avlagt examen för högst tre år sedan. Vid beräkning av ramtiden om tre år är utgångspunkten sista ansökningsdag. Om det finns särskilda skäl kan sådan examen ha avlagts tidigare. Med särskilda skäl avses ledighet på grund av sjukdom, föräldraledighet, förtroendeuppdrag inom fackliga organisationer, etc. Hänsyn kommer även att tas till god samarbetsförmåga, initiativkraft och självständighet. Som person är en framgångsrik kandidat motiverad, kreativ, ansvarsfull och har ett strukturerat tillvägagångssätt. Önskvärt/meriterande i övrigt Meriterande kvalifikationer är: - Dokumenterad erfarenhet av ämnesbaserad utbildningsforskning, i synnerhet inom data- eller ingenjörsvetenskaplig utbildning. - Dokumenterad erfarenhet av arbete i tvärvetenskapliga miljöer. - Erfarenhet av kvantitativa metoder såsom, men inte begränsat till, statistik, textanalys och sociala nätverksvetenskap. Ansökan ska innehålla: - Ett följebrev som kort beskriver varför du söker denna tjänst, och som anger tidigast möjliga anställningsdatum (max 1 sida). - Ett curriculum vitae (CV). - En kopia av relevanta intyg och utdrag (översatta till svenska eller engelska). - En publikationslista. - Upp till fem relevanta publikationer i elektroniskt format. - En forskningsöversikt som beskriver hur din tidigare och nuvarande forskning kan bidra till detta projekt (max 2 sidor). - Kontaktinformation för minst två referenspersoner. Om anställningen Anställningen är tidsbegränsad i 2 år enligt centralt kollektivavtal. Omfattningen är heltid. Tillträde 1 september 2025 eller enligt överenskommelse. Placeringsort: Uppsala. Upplysningar om anställningen lämnas av: Aletta Nylén ([email protected]), Davide Vega ([email protected]) Välkommen med din ansökan senast den 4 augusti 2025, UFV-PA 2025/1986. Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla 7 600 anställda och 53 000 studenter som med nyfikenhet och engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba inom Uppsala universitet https://uu.se/om-uu/jobba-hos-oss/ Anställningen kan komma att säkerhetsprövas. Vid säkerhetsprövning är en förutsättning för anställning att sökande blir godkänd. Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp. Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.
Vill du arbeta med internationell kommunikation om demokrati och jämställdhet? Är du en kreativ student med känsla för språk, bild och berättande? Vill du bidra till att forskning når ut i samhället? Välkommen att söka anställning som amanuens – junior content creator - på Uppsala universitet. Vi söker 1-2 Junior Content Creators till ett internationellt forskningsprojekt. MEN4DEM är ett Horizon Europe-projekt som utforskar hur politiska maskuliniteter kan förändras för att stärka demokratin i Europa. Vi arbetar i gränslandet mellan forskning, konst och samhällsengagemang – med särskilt fokus på inkludering och demokratiska värden. MEN4DEM är ett samarbete mellan sex europeiska universitet, en teaterförening och civilsamhällesorganisationer som arbetar med unga män. Läs mer på http://www.men4dem.eu/Uppsala universitet leder projektets kommunikationsarbete. Rollen som junior content creator passar dig som har ett öga för kommunikation i digitala kanaler, tycker om att skriva, skapa och planera innehåll, och gillar att ta eget ansvar utifrån givna riktlinjer. Du ska också vara bekväm med att sätta dig in i forskning och att kommunicera med olika typer av personer och organisationer. Arbetsuppgifter Arbetsuppgifter för en amanuens kan omfatta undervisning, administration eller medverkan i forskning eller konstnärlig forskning. För den här tjänsten kommer arbetsuppgifterna främst handla om att inhämta information för att skapa relevant och tilltalande innehåll till projektets webbplats och sociala medier. Du följer en kommunikationsplan, men ges även möjlighet att ta egna initiativ till innehåll och kampanjer. Arbetsuppgifter inkluderar: - Skapa innehåll till projektets webbplats och sociala medier - Skapa innehåll till nyhetsbrev och policybriefs - Samordna inlägg och deadlines enligt en kommunikationsplan - Administrera kommunikationskalendern - Arbeta med färdiga mallar och grafiskt material från kommunikationsbyrå - Vara kontaktperson för kommunikationsfrågor i projektteamet Kvalifikationskrav För att anställas som amanuens är det ett krav att du är antagen till utbildning på grundnivå eller avancerad nivå. Vi söker dig som: - Studerar kommunikation, journalistik, media, statsvetenskap, genusvetenskap eller liknande - Har mycket god stilistisk förmåga på engelska - Har erfarenhet av att jobba med sociala medier - Är självgående, nyfiken och lösningsorienterad Du hanterar engelska obehindrat i tal och skrift. Stor vikt kommer att fästas vid personliga förmågor och sociala färdigheter som till exempel initiativförmåga, noggrannhet, flexibilitet, servicekänsla, samarbetsförmåga och relationsskapande färdigheter. Önskvärt/meriterande i övrigt Erfarenhet av att arbeta med kommunikation och digitala medier i forskning, särskilt EU-projekt Erfarenhet av konstnärlig verksamhet Erfarenhet av arbete med program som Photoshop, Canva, Indesign och Brevo. Om anställningen Anställningen är tidsbegränsad enligt HF 5 kap § 12. Omfattningen är 10-25 % i upp till ett år, med möjlig förlängning. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort: Uppsala Upplysningar om anställningen lämnas av: Elin Bjarnegård, 0702-577867, [email protected] I denna rekrytering har vi ersatt det personliga brevet med frågor som du ombeds besvara i samband med din ansökan. Dina svar kommer att användas som en del av urvalsprocessen. Välkommen med din ansökan senast den 4 augusti 2025, UFV-PA 2025/1876. Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla 7 600 anställda och 53 000 studenter som med nyfikenhet och engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba inom Uppsala universitet https://uu.se/om-uu/jobba-hos-oss/ Anställningen kan komma att säkerhetsprövas. Vid säkerhetsprövning är en förutsättning för anställning att sökande blir godkänd. Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp. Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.
DRAGKROKEXPERTEN ger dig möjligheten att arbeta med ett vinnande koncept i ett företag under kraftig expansion. Vi är specialiserade på dragkrokar och har ett tydligt fokus på kvalité och service. Vi säljer dragkrokspaket och erbjuder montering via vår hemsida www.dragkrokexperten.se DRAGKROKEXPERTEN är ett kundorienterat företag med fokus på dragkrokar och vi har egna verkstäder i Stockholm, Sollentuna, Haninge, Uppsala, Halmstad, Örebro, Linköping, Göteborg, Västerås, Jönköping och Malmö. Vi har sålt och monterat dragkrok sedan starten 2007 och vi arbetar aktivt med att säkerställa kvalitén. I dagsläget är vi 27 medarbetare som arbetar mot huvud lagret i Halmstad där vi kontinuerligt lagerför ca 5000 dragkrokar. Våra professionella dragkroksmontörer har tillsammans monterat över 20 000 dragkrokar! Vi är inriktade och specialiserade på montering av dragkrokar och elkabelsatser, motor- & kupévärmare, extraljus och led-ramper samt övriga tillbehör till fordon. Vi lägger stor vikt vid utbildning av vår personal och arbetar ständigt med förbättring av vår tekniska utrustning. Söker du ett spännande, varierande och utmanande arbete, har ansvarskänsla och vill du bli en del av vårt härliga team? Vi söker dig som har ett brinnande intresse för fordon och har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter som montör / bilmekaniker. Du blir en del av ett väl sammansvetsat företag där alla hjälps åt och arbetar tillsammans mot ett gemensamt mål. Vi lägger stor vikt vid kvalité på våra monteringar och erbjuder utbildning och kunskapsöverföring kontinuerligt. Vi är inriktade och specialiserade på montering av dragkrokar och elkabelsatser, motor- & kupévärmare, extraljus och led-ramper samt övriga tillbehör till fordon. Arbetsuppgifter: Montering av dragkrokar och elkabelsatser. Montering / installation av övriga biltillbehör så som kupévärmare/ motorvärmare/ extraljus osv. Kundbemötande i butik. Denna tjänst kräver ett utdrag ur belastningsregistret
HEMFRID SÖKER DIG SOM VILL ARBETA SOM STOR- OCH FLYTTSTÄDARE Hemfrid är Sveriges största företag inom hemstädning. Vi hjälper våra kunder med tjänster i hemmet så som städning, fönsterputs, flyttservice och mycket annat. Vi söker ständigt efter personal som kan tänka sig jobba hos i Uppsala och andra delar av Sverige. Besök gärna vår hemsida www.hemfrid.se/karriar för att se andra städer där vi söker personal i. HEMSTÄDNING I VÄRLDSKLASS Att jobba med oss på hemfrid innebär att du får ett roligt, varierande jobb inom städning. På One Team arbetar vi i team där du alltid kommer att jobba tillsammans med flera härliga kollegor från hela världen. Vi letar efter dig som: Tycker om att jobba i team med andra kollegor Ha tidigare erfarenhet inom städning Är engagerad och vill utvecklas inom städning Pratar svenska eller engelska Kunna arbeta flexibla timmar Det är starkt meriterande om du har körkort (B), och gärna egen bil Det är starkt meriterande om du tidigare har arbetat som hemstädare, hushållerska eller motsvarande. Vi erbjuder dig; Vi erbjuder dig allt från timanställning till en sysselsättningsgrad på 50–75%. Beroende på vad som passar dig! Kollektivavtal och bra anställningsvillkor Ansvarsförsäkring, sjukförsäkring, pensionsförsäkring och friskvårdsbidrag Gratis mobilabonnemang Utbildning inom hemstädning med fokus på din utveckling Engångshemstädning Härliga kollegor från hela världen Är du nyfiken på var vi söker personal? Upptäck våra platser här! Vill du bli en av oss? Välkommen med din ansökan! Har du några frågor angående tjänsten eller vår rekryteringsprocess är du varmt välkommen att kontakta oss på [email protected]. HEMFRID IS LOOKING FOR YOU WHO WANT TO WORK AS A BIG- AND MOVING CLEANER Hemfrid is Sweden's largest company in home cleaning. We assist our customers with household services such as cleaning, window washing, moving services, and much more. We are constantly looking for staff who are interested in working with us in Uppsala and other parts of Sweden. Please visit our website www.hemfrid.se/karriar to see other cities where we are hiring. WORLD-CLASS HOME CLEANING Working at Hemfrid means you get a fun and varied job in cleaning, primarily for large households. We are looking for someone who: Enjoy working in a team with other colleagues. Have previous experience from a cleaning profession. Is committed and wants to develop within cleaning Speaks Swedish or English Can work flexible hours It is highly desirable if you have a driving license (B) and preferably your own car We offer you: We offer everything from hourly employment to a workload of 50-75%, depending on what suits you best! Collective agreement and good employment conditions Liability insurance, health insurance, pension insurance, and wellness allowance Training in home cleaning with a focus on your development Free mobile subscription One-time home cleaning Wonderful colleagues from all over the world Are you curious about where we're hiring? Discover all our locations here! Do you want to join us? Welcome to apply! If you have any questions regarding the position or our recruitment process, feel free to contact us at [email protected]
Välj ett jobb för att visa detaljer