Utbildningschef till Karlskrona

Hermods grundades 1898 och är ett av Sveriges äldsta utbildningsföretag. Våra gymnasie- och vuxenutbildningar samt yrkeshögskolor hjälper årligen cirka 70 000 studerande och deltagare med utbildning och jobbmatchning. Hermods är en del av AcadeMedia, norra Europas största utbildningsföretag. Utbildningschef Karlskrona Hermods yrkeshögskola bedriver idag framgångsrikt utbildning inom en stor variation av områden såsom teknik, bygg, vård, trädgård och ekonomi, transport och logistik. För att ge våra studerande en så relevant utbildning som möjligt jobbar vi i nära samarbete med arbetslivet. Varje YH-utbildning har en egen ledningsgrupp där majoriteten av ledamöterna är från arbetslivet. Vi eftersträvar teamarbete, tror att delaktighet är en nyckel till att gemensamt nå våra mål och värnar om värderingarna som bygger Hermods; vi bryr oss, vi är nyskapande och vi skapar resultat. Tjänstens innehåll i huvudsak Som utbildningschef för Hermods Yrkeshögskolas utbildningar i Karlskrona förväntas du ta ett helhetsgrepp över de yrkeshögskoleutbildningar som bedrivs i regionen under varumärket Hermods. Utbildningarna som bedrivs på orten idag, 6 utbildningar, ligger framförallt under utbildningsområdet Hälso- och sjukvård men även Trädgård. Utbudet styrs utifrån behovet av näringslivet på orten i kombination med vilket fokus som ligger i Myndigheten för Yrkeshögskolans uppdrag från år till år. I uppdraget ingår även nationella distansutbildningar bundna till annan ort. I rollen som utbildningschef är du en nyckelperson i en miljö präglad av starka värderingar och affärsmässighet med fokus på kvalitet och expansion. Ditt yttersta ansvar är att leda och utveckla verksamheten tillsammans med engagerade medarbetare. I ditt uppdrag ligger att förstärka strukturer och målsättningar, fortsätta arbetet med ständiga förbättringar samt se till att värna kulturen och värderingarna som bygger Hermods. Rollen som utbildningschef innebär fullt ansvar för budget och resultat, personal samt arbetsmiljö i den region du ansvarar för. Du säkerställer god måluppfyllelse i form av kvalitet, nöjda medarbetare och omsättning. I ditt ansvar ligger att driva affären framåt på ett strategiskt plan, men även att praktiskt utveckla sådant som ansökningar för olika utbildningar och utbildningsformer till Myndigheten för Yrkeshögskolan. I rollen som utbildningschef för Hermods Yrkesutbildning rapporterar du till verksamhetschefen för Yrkeshögskola inom Hermods och ingår i dennes ledningsgrupp. Kravprofil Rätt person för rollen är en trygg ledare, gärna med tidigare erfarenhet av personalansvar och att arbeta mot budget. Du har tidigare utvecklat och drivit en affär med goda resultat samt har erfarenhet av att leda verksamhetsutveckling. Du har en kännedom och kunskap kring utbildningsbranschen och vi ser positivt på att du själv har en avslutad utbildning bakom dig. Ditt ledarskap präglas av att vara stödjande men samtidigt med en förmåga att ställa krav på ansvar. Du kan växla mellan att se strategiska perspektiv och att operativt hantera frågor när så krävs. Som person är du strukturerad och målinriktad. Det är naturligt för dig att vara drivande och du arbetar med ett ständigt fokus på förbättringsmöjligheter. Du visar på ett stort engagemang och kan identifiera dig med en stark företagskultur i ett anrikt bolag. Personlig kompetens För att trivas i rollen behöver du vara resultat-, och samarbetsorienterad. Stark ansvarskänsla och god administrativ förmåga är nödvändiga egenskaper samtidigt som du obehindrat behöver kunna prioritera och fatta beslut. Flexibilitet, gott bemötande och ett lösningsorienterat fokus är också viktiga och värdefulla egenskaper. Naturligtvis delar du våra kärnvärden: Professionalism, kvalitet och glädje. Vi strävar efter mångfald vad gäller kön, funktionsnedsättning, ålder och kulturell bakgrund. Vi lägger också stor vikt vid personliga egenskaper. Anställningen Tjänsten är ett vikariat på ett år på heltid med stationeringsort Karlskrona. Vi tillämpar kollektivavtalet mellan Almega Utbildningsföretag/Tjänsteförbunden och fackförbunden Unionen och Sveriges Ingenjörer. Ansökan Välkommen med din ansökan snarast dock senast 30 april. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För frågor är du välkommen att höra av dig till Anette Wahlgren på [email protected] eller 031-757 9349

5 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Head of Flower Hub

️ What We Do Flower enables the energy transition by providing flexibility in the power system from our asset portfolio consisting of production, consumption and storage units. Through our Power Refinery Platform we operate and optimize everything from EV-chargers and residential batteries to large PV and wind power plants, consumption plants such as data centers and steel plants and grid scale batteries. Our AI-based software then determines where the flexibility is needed at any given moment. In addition to this, we also develop and build our own flexible assets. The Team You will lead and grow a new squad within Flower responsible for the Flower Hub product. The squad will be cross-functional, from developers to customer success and business development. The team now consists of approximately five people. An important part of your job will be to grow the squad based on the needs along the journey. Our idea is that the squad is going to split into teams, and each with a team lead/manager, within 6 months where each team is responsible for an area, e.g. “hardware”, “portal”, “partnerships”. ‍💻 About the Role You will be responsible for scaling the Flower Hub product, balancing between keeping a high pace in product development while maintaining quality in the processes and a high satisfaction among users. Being the manager of the Flower Hub squad includes a variety of responsibilities: - Being a strong leader for the squad - Developing and implementing the squad's strategy and goals, ensuring it aligns with the Flower’s overall strategies, and is reflected in the product roadmap - Managing the team budget and resource allocation effectively and efficiently - Facilitating and supporting the development of each individual in the team - Having the personnel responsibility for the team, including having regular 1:1s, facilitating personal goal and development for employees, having salary reviews - Maintaining a hiring plan and leading the recruitment processes together with the department VP - Managing business development and strategic partnerships (directly and through account managers/business developer) - Keeping up-to-date with new energy storage news, energy market trends and regulations energy market Who You Are We are looking for a strong leader to facilitate the journey ahead. To succeed with mission, we are looking for someone with: - An entrepreneurial and driven mindset - Experience from leading larger projects and scaling businesses - Track record of making people grow and excel through your leadership - Experience from stakeholder management and/or partnerships development You are fluent in Swedish and English, and you should be willing to submit to a background check as the security of the electricity system is our top priority. What we offer Opportunity to be an entrepreneur leading a “startup within the startup” and bring this product to the next level. You will have a lot of freedom to implement your ideas, at the same time have the support from being a part of a larger company. Location We value office collaboration but support remote work. Our office is at Söder Mälarstrand 21, minutes away from Gamla Stan subway station in Stockholm. Apply To apply, please submit your resume and a cover letter highlighting your relevant experience and why you feel you would be a great addition to our team. In the recruitment process you will meet with the Talent Acquisition Specialist, Department VP, and CEO. Our corporate language is English, as we have over 20 nationalities in the office, so we want you to submit your CV in English. We look forward to hearing from you!

29 februari 2024
Sista ansökan:
17 augusti 2024
Servicemarknadschef till Stendahls Bil

Stendahls Bil AB är ett familjeföretag och återförsäljare av Volvo, Renault och Dacia. Vi omsätter cirka 500 MSEK och är 90 medarbetare på våra anläggningar i Stenungssund, Älvängen och Lilla Edet. Genom att skapa minnesvärda kundupplevelser arbetar vi ständigt med att vara topp 5 i Sverige på kundnöjdhet. Om rollen I rollen som Servicemarknadschef på Stendahls Bil får du det övergripande ansvaret för affärsområdet Servicemarknad och dess marknadsgrenar. Du kommer att samarbeta nära med ledningsgruppen och leda servicemarknaden framåt. Som servicemarknadschef har du ansvar för hela servicemarknaden på Stendahls Bil. Området servicemarknad innefattar ett skadecenter, fem verkstäder samt tillhörande affärsområden och butiker. Du arbetar strategiskt med att utveckla samtliga verksamhetsgrenar inom servicemarknaden samt hela affärsområdet. Rollen som servicemarknadschef innebär direkt personal-, budget- och resultatansvar för hela servicemarknad. Som servicemarknadschef leder du arbetet tillsammans med respektive avdelningschef och totalt har du cirka 50st medarbetare fördelat på de olika anläggningarna i Stenungsund, Lilla Edet och Älvängen. På Stendahls Bil välkomnas du till en händelserik och utvecklingsorienterad arbetsplats där du blir en del av ett engagerat team. Företaget genomgår en spännande förändringsresa i en snabbt föränderlig marknad och har många spännande projekt framför oss. Fokus i din roll - Övergripande ansvar för servicemarknaden och dess verksamhetsgrenar - Affärsutveckling och förändringsledning - Vecko- månads- och årsuppföljning - Chefscoachning och medarbetarutveckling - Kontakt med generalagenter och leverantörer - Personalansvar för 50 anställda - Identifiering av förbättringsmöjligheter och arbete med digitalisering och effektivisering av processer Vem är du? Som Servicemarknadschef är du en trygg och engagerad ledare som värdesätter nära samarbete med dina medarbetare. Du är skicklig på att kommunicera och bygga förtroende, och du är strukturerad, noggrann, ansvarsfull, analytisk och proaktiv. Som medlem i Stendahls Bils ledningsgrupp är du öppen, delar med dig samt ser till helheten av alla affärsområden och hur dessa bidrar till varandra. På Stendahls Bil erbjuds du en trevlig och familjär kultur. Vi har korta beslutsvägar och vi hjälper och stöttar varandra i arbetet. Vi ser ser gärna att du har: - Relevant erfarenhet/utbildning och minst 5 års erfarenhet inom chefsutveckling - God systemkompetens, gärna inom Volvohandeln och bilbranschen - Erfarenhet av förändringsledning, projektledning och processtyrning - Goda kunskaper i Excel - Flytande svenska och engelska i tal och skrift - Övrig information Bra för dig att veta: - Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid - Placeringsort: Lilla Edet/Stenungsund - Du rapporterar till VD och kommer sitta med i ledningsgruppen

25 januari 2024
Sista ansökan:
13 juli 2024
Affärsinriktad VD till ett företag inom elinstallationsbranschen

Affärsorienterad VD inom Elinstallationsbranschen Om Företaget: Vi företräder ett företag inom elinstallationsbranschen i Sverige med en årlig omsättning på ca 40 MSEK. Styrkan ligger i att vara snabbrörliga, flexibla och leverera högkvalitativa lösningar. Passionen är att växa och utvecklas, och vi söker nu en VD som kan hjälpa företaget att ta nästa steg och stärka dess position på marknaden. Rollöversikt: Vi söker en affärsorienterad person som skall att ta ledningen för verksamheten för företaget. I rollen som VD kommer rätt person att inneha en central roll i att forma och driva strategin för att säkerställa tillväxt, lönsamhet och framgång. Ansvarsområden: - Utveckla och implementera en långsiktig affärsstrategi som stärker positionen inom elinstallationsbranschen och säkerställer att företaget förblir en konkurrenskraftig aktör. - Ledning och utveckling av vårt specialiserade team inom elinstallation, med fokus på att attrahera och behålla de bästa talangerna inom branschen. - Bygga och underhålla strategiska partnerskap och kundrelationer inom elbranschen med grossister och installatörer. - Säkerställa efterlevnad av lagar och regler som påverkar verksamheten inom branschen. Krav: - Erfarenhet av framgångsrik affärsledning inom elinstallationsbranschen eller liknande branscher med dokumenterade resultat. - Djup förståelse för elinstallationsbranschens utmaningar och möjligheter. - Utmärkta kommunikationsfärdigheter och förmåga att förhandla och bygga strategiska affärsrelationer. - Affärsdriven och strategiskt tänkande med insikt i elinstallationstrender och marknadsförändringar. - Ha ett utvecklat nätverk inom branschen, framförallt bland installatörer och grossister. Förmåner: - Attraktiv lön och incitamentsprogram med möjlighet att dela i företagets framgång. - Möjlighet att forma företagets framtid och vara en nyckelperson i elinstallationsbranschen. - Engagerat och kompetent team som delar din passion för affärstillväxt. - Professionell utvecklingsmöjligheter och kontinuerlig inlärning inom elinstallationsbranschen. Ansökan: Om du är en resultatinriktad och affärsorienterad person inom branschen som är redo att ta ansvar för en ny utmaning, ser vi fram emot din ansökan. Skicka ditt CV och ett personligt brev som beskriver din erfarenhet och varför du är rätt person för rollen snarast då vi kommer att intervjua löpande. Välkommen med din ansökan!

7 januari 2024
Sista ansökan:
25 juni 2024