Sedan 1991 har vår affärsidé varit att leverera mat och dryck från alla världens hörn till konkurrenskraftiga priser utav välkända varumärken. Med genuin kunskap om våra produkter och direkta kontakter med producenter runt om i världen har Foodia Global AB lyckats bli den ledande distributören av orientaliska livsmedelsprodukter i Skandinavien. Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med kundsupport och/eller försäljning. Vi ser att du är serviceinriktad person som har lätt för att ta kontakt med människor och skapa förtroende. Tjänsten innebär att du kommer att vara en del av ett försäljningsteam som reser runt i Sverige under vardagar för att bemöta kunder. Viktigt för tjänsten är flytande svenska i tal och skrift, erfarenhet från försäljning, erfarenhet av att jobba i grupp, krav på resande i jobbet och körkort B. Som person behöver du vara noggrann, ansvarsfull, serviceinriktad, driven och målfokuserad, lagspelare. Nu söker vi dig som vill jobba med långsiktig strategisk försäljning till företag med fokus på livsmedelsbutiker/kedjor. Som säljare på Foodia Global AB är du ansvarig för att både utveckla och maximera försäljningen av våra olika produkter till kunder. Arbetet består av en kontinuerlig kontakt med våra kunder i syfte att utveckla våra affärer. Den dagliga kontakten sker via kundbesök, mail och telefon. Hos oss har du goda framtidsutsikter, vi erbjuder en trygg arbetsplats med goda möjligheter till att utvecklas. Maila din ansökan till: [email protected]
Hej, Vi söker dig som kan jobba några dagar i veckan hos oss. Helger förekommer, vi har fast rullande schema. Vår tidigare medarbetare på denna tjänst har gått upp i tid. Som medarbetare hos oss har du en av våra absolut viktigaste roller. Den består i att skapa den bästa köp upplevelsen för våra kunder och vara vårt ansikte utåt. Vill du ha ett meningsfullt och trevligt arbete i en lugn, vacker samt konstnärlig miljö? Då hoppas vi att du visar intresse för vår tjänst till vårt konstgalleri i Göteborg. Vi erbjuder dig en trevlig tjänst i ett av Sveriges ledande gallerier inom modern nutidskonst. Du kommer få arbeta tillsammans med stora internationella namn inom konstvärlden. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har erfarenhet av butiksförsäljning och är genuint intresserad av konst, färg och heminredning. Du behöver inte vara konst utbildad. Däremot skall du ha försäljningserfarenhet inom sällanköpsvaror och/eller service erfarenhet . Arbetstiderna följer i stort innerstadens öppettider i centrum i Göteborg, Måndag-Söndag i ett löpande schema. Även helgdagar. I din personlighet är du en ärlig person med integritet. Du är i en position i livet där du känner dig stabil, pålitlig och där ett bra arbete förgyller din tillvaro. Du skall vara trygg i dig själv och ej främmande för att tjänstgöra i en liten organisation där varje enskild individs insats är av största vikt. Anställningen förutsätter att du har ett vårdat språk och att du bekvämt uttrycker dig väl i tal och skrift. Arbetsspråken är svenska och engelska. Meriterande är om du har kunskaper i sociala medier då vi uppdaterar dessa kontinuerligt och vi arbetar i Mac miljö. Du behöver vara praktisk och kan ta på dig olika typer av uppgifter, du måste kunna hantera en hammare och hänga en tavla samt måla en vägg då och då. God fysik är ett måste. Skicka in ditt CV med ett personligt brev med ett foto. Urval och intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan! Jobbtyp: Deltid, Tillsvidare
Tjänstebeskrivning & erbjudande Vi söker nu en driven och serviceinriktad butiksmedarbetare till Ahlsell i Arvika. Ahlsell är den ledande tekniska distributören i Norden inom installationsprodukter, verktyg och maskiner. I rollen som butiksmedarbetare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att vara kassahantering och kundservice. Du blir en viktig del av teamet och företagets ansikte utåt i mötet med kunder. Du säkerställer att varje kund får en smidig och trevlig upplevelse i kassan, samtidigt som du bibehåller en hög nivå av service och professionalism. Tjänsten är ett vikariat med start omgående och sträcker sig till och med sista augusti 2026. Personprofil Vi söker dig som är snabblärd, positiv och har en stark vilja att utvecklas. Du tar gärna egna initiativ och är inte rädd för att hjälpa till där det behövs. Det är viktigt att du är flexibel och utåtriktad i ditt kundbemötande, samt att du värdesätter att ge varje kund service i världsklass. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du: • Har arbetat i butik tidigare • Har erfarenhet av serviceyrken och kassasystem • Har viss teknisk förståelse Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som kassamedarbetare. Övrigt Start: Omgående Omfattning: Heltid Arbetstid: Måndag - fredag, 07.00-16.00 Plats: Arvika Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ. Skicka in din ansökan genom att trycka på ”ansök”. Vänligen notera att vi ej tar emot ansökningar via e-post. Ansök redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Camilla Aurell på [email protected]. Välkommen med din ansökan! Företagspresentation Ahlsell är den ledande distributören i Norden av installationsprodukter, verktyg och förnödenheter för installatörer, byggbolag, fastighetsskötare, industri- och kraftbolag samt offentlig sektor. Vi omsätter cirka 50 miljarder SEK och finns i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Estland och Polen. Med drygt 7 500 medarbetare, över 300 butiker och fyra centrallager förverkligar vi varje dag vårt kundlöfte: Ahlsell gör det enklare att vara proffs! Om PerformIQ PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet. Som konsult hos PerformIQ omfattas du av kollektivavtal, vilket innebär att du kan känna dig trygg med dina anställningsvillkor hos oss. På PerformIQ ser vi oss själva som ett lag där alla medarbetare är lika viktiga och vi behandlar våra konsulter som lagkamrater. När du blir en del av vårt lag får du en tränare som finns tillgänglig för dig under hela din anställning. För mer information, besök www.performiq.se
NilsonGroup AB är en av Skandinaviens ledande skokoncerner med E-handel och butiker i Sverige och Norge. Genom våra butikskoncept DinSko och Skopunkten kan vi erbjuda något som passar för alla. Ett oslagbart utbud med låga priser för hela familjen. Vill du jobba med mode och skor är NilsonGroup det självklara valet - vi gör det enkelt, kul och inspirerande att handla skor! Arbetsbeskrivning Vi söker säljare med ett stort intresse för skor, mode och trender. Vi erbjuder dig ett varierande, kundinriktat och utmanande arbete. Du kommer att jobba i vår butik med försäljning av skor, exponering och lagerhantering. Vi har en modern och trevlig butiksmiljö. Arbetet innebär att du både gillar att jobba i team med dina kollegor såväl som självständigt. Med en vilja att lära sig och utvecklas kan vi erbjuda ett spännande och innehållsrikt arbete där varje dag inte är den andra lik. Din primära arbetsuppgift är framför allt att alltid ha kunden i fokus. Du kommer även att arbeta aktivt med merförsäljning, hålla dig uppdaterad om aktuella försäljningskampanjer och uppföljning av dessa, underhåll av butiksmiljö samt verka för och sträva mot 100% kundnöjdhet. Vem söker vi? Du har en pågående eller en genomförd gymnasieutbildning. Du har tidigare erfarenhet av försäljning i butik med hög servicegrad, du drivs av och trivs med att sälja och jobba efter uppsatta nyckeltal och mål. Du sätter alltid kunden i fokus och jobbar på ett serviceinriktat sätt. Vi söker dig som är positiv, lyhörd och stresstålig. Att vara engagerad, driven och ha vana av att ta egna initiativ är andra viktiga egenskaper som vi eftersöker hos dig. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och din roll som säljare. Du är social, öppen och arbetar både kundorienterat och försäljningsinriktat. Vi söker dig som har kassavana har erfarenhet av att ha arbetat i butik tidigare har pågående eller en genomförd gymnasieutbildning har fyllt 18 år när du tillträder tjänsten har god samarbetsförmåga Vi ser det som meriterande om du har exponeringskunskaper från tidigare arbete erfarenhet av att ha jobbat med mode/detaljhandel tidigare gått säljutbildning Information om tjänsten Befattning: Vi söker nu en säljare till Skopunkten i Kållered. Omfattning: Vecka 28-30 ca 15tim/vecka och vecka 34-35 ca 6,30tim/vecka. Tillträde: 2025-07-07 Sista ansökningsdag är 2025-06-22. Rekrytering sker löpande under ansökningstiden. Därför kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Observera att vi endast tar emot ansökningar via länk till vårt rekryteringssystem, ej via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!
Till Eurosko/Shoe Gallery Farsta Centrum söker vi en utåtriktad och engagerad vikarierande butikssäljare på 20h/v. Euro Sko Gruppen är Nordens största sko-gruppering, med butiker i Sverige, Norge och Danmark. Gruppen har totalt 460 butiker, varav 44 butiker ligger i Sverige. Sammanlagt har gruppen 3100 anställda och den totala omsättningen är 3,5 miljard NOK. Euro Sko Gruppen etablerades 1983 och är en medlemsägd skokedja. Det vill säga att de flesta butiker ägs och drivs av lokala köpmän- och kvinnor. Antalet butiker var ägare driver varierar, och unikt för Sverige är att den största andelen butiker är kedjeägda. Gemensamt för alla butiker, oavsett ägare, är att de alla har en spännande historia som sträcker sig långt bak i tiden. Euroskos mål är att vara förstahandsvalet för hela familjen! Vi erbjuder därför ett brett sortiment till alla våra kunder, med välkända varumärken och riktigt bra erbjudanden. Inspirerande butiker och kunnig personal ger våra kunder den bästa tänkbara shoppingupplevelsen, och vi tar extra bra hand om våra yngsta kunder. Vi söker dig som älskar att sälja, är självständig och initiativrik. Vi tror att du motiveras av budget och resultat, trivs bra med att samarbeta med andra och är en stjärna när det kommer till att se lösningar och möjligheter. Inte minst söker vi dig som brinner för att ge alla våra kunder en fantastisk upplevelse i butik. Dina arbetsuppgifter hos oss: – Sälj och kundservice. – Hålla ordning och reda på lager och i butik. – Upp- och nedpackning av varor. – Övriga butikssysslor, rensa och städa. Dina kvalifikationer: – Du är serviceminded och har hög arbetsmoral – Du har erfarenhet inom försäljning, fördelaktigt inom skor och mode. – Du är positiv och glad och har ett stort intresse för skor och mode. Vi erbjuder: – En trevlig arbetsplats med härliga kollegor – Ett spännande jobb med kvalitativa produkter i ett dynamiskt företag. – Bra upplärning. – En inspirerande arbetsmiljö, med stora möjligheter för utveckling och utmaningar. Tjänsten är ett vikariat på 20h/vecka med tillträde under Augusti månad. – Lön enligt kollektivavtal Vår nya medarbetare måste kunna jobba kvällar och helger. Ansökan med CV skickas snarast till [email protected]
Elgiganten är Sveriges ledande återförsäljare av hemelektronik, vitvaror och kök. Vi har i dag närmare 3 400 anställda och totalt 170 Phonehouse-butiker och varuhus över hela landet. Som anställd på Elgiganten är du en del av något mycket större och verksamheten utgörs av flera viktiga funktioner såsom varuhus, butiker, e-handel, nordiskt centrallager och kundtjänst. Bli en del av oss och var med på vår framgång! Har du lätt att prata med människor och behärskar samtidigt konsten att lyssna? Då kan du vara vår nästa stjärnsäljare! Att arbeta på Elgiganten är både roligt, utmanande och fartfyllt. Det är inte bara vårt gemensamma intresse för det vi säljer som binder oss samman. Här finner du människor – med en äkta vilja att hjälpa andra hitta glädjen i den magiska världen av teknik. Din roll som Sales Advisor Den viktigaste uppgiften för dig som Sales Advisor är att hitta den perfekta lösningen för just din kund genom att lyssna aktivt, svara på frågor och vägleda kunden till bästa köp. Du drivs av att nå dina mål, du nöjer dig inte heller där utan vill ständigt överträffa dig själv och nå ett ännu högre resultat. Utveckling, utbildning och hålla din kompetens inom området teknik uppdaterad är något som kommer vara en naturlig del i ditt arbete. Vem är du? Som säljare på Elgiganten är dina personliga egenskaper och motivation det viktigaste. Du älskar att möta kund och uppnå dina mål, och såklart har roligt när du gör det! Vi ser att du • Alltid har kunden i fokus och drivs av att ge varje besökare personlig service • Har en genuin känsla för service och älskar att jobba med människor • Brinner för försäljning och trivs att arbeta mot mål • Har lätt för att lära och en vilja att utvecklas • Är engagerad, ansvarstagande och en vilja att göra ditt bästa Ett intresse för de varor och tjänster som vi säljer är en stor fördel men vi kommer vid din introduktion att förse dig med de kunskaper och utbildningar som krävs i rollen, allt för att du ska lyckas och trivas tillsammans med oss. Vilka är vi? Vår kultur är viktig för oss och våra värderingar genomsyrar allt vi gör, vi söker nu en kollega som vill bli en del av vår gemenskap och precis som vi drivs av och delar våra värderingar: Win Together, Play Together, Grow Together and be Different Together. På Elgiganten tror vi att våra olikheter gör oss starkare och sammanhållningen är en styrka. Här jobbar drivna personer med stort intresse för både våra kunder och varandra. De som ser möjligheter, gillar snabba förändringar och drivs av att bidra till positiva resultat brukar trivas väl hos oss. Det är personer med energi som har en förmåga att naturligt ta egna initiativ och som vill utvecklas. Utveckling hos oss Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit bland annat genom vårt goda ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare. Utveckling och interna utbildningar är något som vi valt att investera i, här innefattas träning i produktkunskap, kundmöte och ledarskapsutbildningar. Elgiganten erbjuder • Avtalsenlig lön och pension • Generöst bonusavtal • Förmåner inom friskvård och personalköp • Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare • Goda karriärmöjligheter Övrig information Anställningsform: Tillsvidare, provanställning tillämpas Omfattning: 50% arbetstiderna innefattar även kvällar och helger Tillträde: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-07-31 På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökande, oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Observera att vi använder tester och bakgrundskontroll som en del i rekryteringsprocessen. Vi ser fram emot din ansökan! Registerna ditt CV och sök tjänsten genom att klicka på länken.
Har du ett stort intresse av mode, försäljning och att få kunder att känna sig som bäst? Vill du vara en del av ett företag som arbetar för att s tärka och inspirera kvinnor? Vi söker en Salesperson till vår butik i Arvika. Din roll i vårt team. Som Salesperson finns du där för att få våra kunder att känna sig som bäst. Allt vi gör handlar om dem. Tillsammans med dina kollegor, är du ansiktet för Lindex och har en viktig roll i att genomföra kampanjer, aktiviteter och skapa en inspirerande butiksupplevelse. Du följer sortimentet från att det anländer till butiken, till dess att det lämnar i händerna på en kund som kommer älska och använda det igen och igen. Rollen är en tillsvidareanställning på 25 timmar per vecka, med start enligt överenskommelse. Är det här du? Vi tror att du ä r en person som älskar mötet med kund. Med ditt stora modeintresse, din fallenhet för att prioritera och ditt sätt att alltid sätta kunden först, har du förmågan att åstadkomma bra resultat tillsammans med dina kollegor. Du trivs i en föränderlig miljö, där du har möjlighet att utvecklas och lära dig nya saker. Du vet att du kommer att vara bekväm med att leda dig själv, vara aktiv i din egen utveckling och att både ge och få feedback. Vi ser även att d u är nyfiken på digitala verktyg och hur de kan stötta dig och dina kollegor i butiken. Du tror på att göra saker tillsammans och blir motiverad av möjligheten att göra skillnad. Du känner även igen dig i följande: Gymnasieutbildning Erfarenhet av detaljhandeln eller liknande roll inom service Svenska och engelska, tal och skrift Självsäker med digitala verktyg Meriterande: erfarenhet från modebranschen Vi är Lindex. Ett växande globalt modeföretag från Sverige. Vi finns till för att stärka och inspirera kvinnor överallt. Det är vårt högre syfte som företag. Vår hängivenhet till kvinnor, hållbarhet och kunden genomsyrar allt vi gör. Det är ett fokus vi har i varje steg på vår resa. En resa mot att vara ett globalt, varumärkesdrivet och hållbart modeföretag där digital- first är ett naturligt förhållningssätt i allt vi gör. På Lindex är det människorna som gör skillnad. Vi är som en stor familj här, med värderingar som hjälper oss att växa. Och vi tror på att göra saker tillsammans. För två är fler än en och tillsammans kan vi ha större påverkan. Om du känner likadant, är vi nog en väldigt bra matchning. Får du en bra känsla av det här och vill bli en del av vår resa? Ansök idag, vi ser fram emot att få veta mer om dig. Och tveka inte att kontakta oss om du har några frågor, se kontaktuppgifter nedan. Kommer du inte i kontakt med Anna så går går det även bra att fråga efter Louise Johansson (010 - 452 6079). Då vi är ivriga att hitta rätt person till vårt team, gör vi löpande urval. Det innebär att vi kan komma att avsluta processen före sista ansökningsdatum. Då vi gillar att hålla saker och ting enkelt, ber vi dig att ansöka online (och inte via mail). Möt några av våra medarbetare i butik.
Vi är en familjeägd skobutik som funnits i 40 år och ligger ute på handelsplats Norremark i Växjö. I vårt utbud har vi kända varumärkena till hela familjen, allt från klassiska till ortopediska skor och jobbar med god kvalité samt hög service. Pga. att en medarbetare kommer vara borta i ca 3 månader, behöver vi förstärka vårt team med en ambitiös säljare under denna tid. Anställningen omfattar ca 20 tim/vecka under hösten 2025 och eftersom vi har öppet 7 dagar i veckan är det varierande arbetstider efter ett färdigt schema som gäller. För rätt person kan detta leda till fortsatt timanställning. Vi söker någon som har erfarenhet av försäljning och brinner för möten med kunder. Du ska ha lätt att ta egna initiativ, motiveras av att leverera resultat och gilla att aktivt ta kontakt med våra kunder för att vägleda dom till rätt skor. För att trivas hos oss är det viktigt att du är en teamspelare som gillar nära samarbete med dina kollegor i det dagliga arbetet. För oss är det viktigt att ha kul på jobbet! Du ska ha god social förmåga, vara lättlärd och engagerad. För att söka tjänsten hos oss bör du ha goda kunskaper i svenska både i tal och skrift. Meriterande om du har utbildning inom handel eller erfarenhet av ett tidigare säljyrke. Sök idag, då det är semestertider i antågande. OBS! Vi tar endast emot ansökningar via e-post. Inga externa sidor.
Butiksbiträde med känsla för service – För vår kunds räkning Vi söker nu en serviceinriktad och ansvarsfull person till ett uppdrag som butiksbiträde hos en av våra kunder. Trivs du i mötet med människor, gillar att hålla ordning och har en positiv inställning? Då kan det här vara rätt roll för dig. Om tjänsten I rollen som butiksbiträde kommer du att arbeta med: Kundbemötande och försäljning Påfyllning av varor och exponering Kassaarbete Städning och allmän ordning i butiken Att bidra till en trevlig och hjälpsam atmosfär för kunderna Arbetstiderna är fasta enligt schema. Vi söker dig som: Är social, hjälpsam och har en naturlig känsla för service Har ett öga för detaljer och trivs med att hålla ordning Är ansvarstagande och gillar att arbeta i ett högt tempo Har tidigare erfarenhet från butik eller liknande serviceyrke (meriterande men inte ett krav) Ansökan Är du rätt person för jobbet? Skicka din ansökan med CV och ett kort personligt brev. Urval sker löpande. OBS! Skriv ansökningskoden: SHBB005 i övrig information.
Oniverse, tidigare känt som Calzedonia Group, är en italiensk modekoncern specialiserade på badkläder, strumpbyxor, underkläder och kashmirplagg. Sedan 1986 i Italien, har vi byggt upp ett globalt nätverk av mer än 5000 butiker i över 50 länder. I Sverige öppnade vi vår första butik år 2013 och har idag totalt 31 butiker av Calzedonia, Intimissimi och Falconeri. Du hittar oss i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Helsingborg och Jönköping. Vi letar efter dig som vill ta dig an en ny utmaning, bygga en karriär inom retail och vill bli en del av oss! Vad du som Sales Assistant kommer göra: Som Sales Assistant kommer du att vara en viktig del av teamet och bidra till att skapa unika kundupplevelser med förstklassig service. Du kommer att bygga och upprätthålla kundlojalitet genom att agera som en förtroendeingivande och engagerad säljare. En del av ditt ansvar blir att driva försäljningen och utmanas av att arbeta mot dagliga mål och KPIer. Du kommer även att hantera leveranser, arbeta med merchandising och säkerställa en butik i Intimissimi-anda. Vem vi letar efter: Du är framåt, positiv, målmedveten och älskar mötet med nya människor Du har passion för service och att överträffa kundens förväntningar är en självklarhet för dig Du är nyfiken och strävar efter att bli en stark och förtroendeingivande säljare Mode är din grej och du gillar våra varumärken Du är flexibel och kan jobba deltid både vardagar och helger i våra butiker i Stockholm city! Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet inom retail-branschen Vi ser gärna att du är tillgänglig omgående och redo att bli en del av teamet. Vad vi erbjuder: Att bli en del av vårt fantastiska team Spännande karriärmöjligheter – väx och utvecklas inom Oniverse Exklusiv personalrabatt på våra varumärken i Sverige Attraktivt bonussystem Tillgång till vår unika läroplattform C-People – för att utveckla dina kunskaper Kontinuerliga utbildningar inom både produkter och service för att hålla dig i framkant Brinner du för mode och service och detta låter som en spännande möjlighet för dig? Hos oss på Intimissimi får du chansen att göra skillnad och skapa fantastiska kundupplevelser varje dag. Ansök redan nu och ta nästa steg i din karriär! Vi går igenom ansökningarna löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Välj ett jobb för att visa detaljer