Byggnadskalkylator/Anbudsingenjör
Sök bland 29 lediga jobb som Byggnadskalkylator/Anbudsingenjör och börja ditt nya yrkesliv idag!
Är du en erfaren kalkylator som har kunden i fokus? Vill du jobba på ett familjärt företag med en prestigelös företagskultur? Då kanske det är dig vi söker! Bustos Konsulttjänster AB är ett konsult- och rekryteringsbolag inom Bygg och projektledning. Målet är att ha långsiktiga samarbeten med återkommande och nöjda kunder. För att kunna göra detta på bästa möjliga sätt är vår affärsidé baserad kärnvärdena ÄKTA (Ärlighet, Kompetens, Tillsammans, Anpassningsbar) och dessutom värderar vi kvalité väldigt högt. Detta har lett till att vi är ett snabbt växande företag. Vi får hela tiden in nya förfrågningar inför olika typer av uppdrag inom spännande projekt. För att kunna möjliggöra vår fortsatta tillväxt och strävan efter att bli bättre, söker vi nu dig som vill vara en del av en prestigelös och familjär arbetskultur. Vem är du? För att passa i rollen som kalkylator behöver du ha tidigare erfarenheter från bygg- och entreprenadbranschen. Om du har en bakgrund som yrkesarbetare är det meriterande, men det är inget krav. Som kalkylator/anbudsingenjör är du delaktig i startskedet. Dina ansvarsområden innefattar bland annat av att besvara inkomna förfrågningar, göra fullständiga och färdiga anbudsförslag utifrån förutsättningarna i respektive förfrågan, samarbeta med leverantörer, kunder och kollegor samt att du ansvarar för projekt i olika stadier. Din karaktär som kalkylator kännetecknas av att du är en god relationsbyggare, har ett affärssinne som kan bidra till att utveckla affärer, att du är strukturerad men också att du aktivt letar efter nya projekt att lämna anbud på. Arbetsuppgifterna innefattar : Analysera förfrågningar Koordinering med tekniska experter, internt gällande anbudets omfattning Upprätta anbudskalkyler Genomföra risk- och möjlighetsanalyser Leverantörsmöten för lösningsalternativ Produktionsstöd vid kostnadsstyrning i projekt Medverka vid start- och slutmöten Medverka vid anbudsgenomgång hos kund. Prissättning och ekonomiska kalkyler gentemot slutkund och kravställare Aktivt hitta lämpliga projekt i offentliga och privata upphandlingsregister globalt Vi söker dig som: Du har minst tre års dokumenterad erfarenhet från liknande tjänst. Du besitter även goda kunskaper inom entreprenadjuridik, byggproduktion och arbetsmetoder Du har goda kunskaper om bygg- och anläggningsbranschens allmänna bestämmelser AB04, ABT, ABK, AMA systemet. Du har kalkylerat både inom offentlig och privata upphandlingar. Du är i besittning av goda kunskaper inom svenska och engelska, både i tal och skrift Du besitter goda kunskaper i MS Excel Det är meriterande om: Du har tidigare vana/erfarenheter av att jobba som konsult Anställningsform: Projektanställning Tillsvidareanställning Underkonsult Vi erbjuder dig: En trygg anställning där du har en engagerad konsultchef, utvecklingssamtal och friskvårdbidrag mm. Vi satsar även mycket på vår personal och ordnar gemensamma aktiviteter så som frukostar, julmiddagar och konferenser. Ansökan Intervjuer och urval sker löpande – så vänta inte med att skicka in din ansökan! För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsult-/rekryteringschef, Paola Bustos, på 08 – 505 687 00. Sista ansökningsdag är 2023-12-19. Ansökan kan också skickas till [email protected] Vi tar också emot ansökningar från underkonsulter (även F-skatt)
Kalkylator/Inköpare till Fredrik K Snickeri & Bygg AB Kommun: Västervik Omfattning: Heltid Varaktighet: Tillsvidare Anställningsform: Tillsvidareanställning. Kvalifikationer Arbetslivserfarenhet Krav Kalkylator/Inköpare- erfarenhet efterfrågas Körkort Krav B Om företaget Fredrik K Snickeri & Bygg AB är ett byggföretag som ägs av SEHEB Byggmästargruppen. Företaget arbetar inom byggnation. Företaget startade 2003 och är idag ett av områdets större lokala byggföretag med 30 anställda. Vår affärsidé är att bli bäst på byggnation i närområdet. Våra uppdrag inkluderar allt från mindre projekt till stora totalentreprenader. Med bred kompetens och stor yrkeserfarenhet levererar vi alltid god kvalité. Med vår gedigna kompetens och yrkesstolthet kan man känna sig trygg som medarbetare, leverantör och kund. Vi har ett gott bemötande och vi är professionella i alla lägen. Verksamhetens mål är att skapa goda kontakter med våra kunder och samarbetspartners. För att främja verksamhetens utveckling ska de finnas ett öppet klimat där man som medarbetare känner sig motiverad att driva verksamheten framåt. Vi söker en driven kalkylator/Inköpare till Fredrik K Snickeri AB i Västervik. Arbetsuppgifter: Som kalkylator/inköparen på Fredrik K Snickeri & Bygg AB är du med från start, från första mötet med kunden till projektet är slutfört. Med fokus på säkerhet, kostnader och kvalité är du skicklig i dina förfrågningar och anbudsskrivningar gentemot leverantörer och entreprenörer. I rollen ingår inköpsansvar och du förväntas även besöka byggen vid behov både före och under pågående projekt. Du samarbetar nära projektledarna som man stöttar med kalkyleringsunderlag och bistår med förslag vid förändringar och under projektets gång. Efter projekten förväntas du att följa upp och stämma av mot ursprunglig kalkyl samt utvärdera kostnader. · Ta fram bygg och projektkalkyler med hänsyn till materialkostnader och tidsåtgång. · Inköpsansvar samt besöka byggen vid behov. · Stötta projektledarna med kalkylunderlag samt vid projektförändringar. · Uppföljning efter projekt och utvärdera kostnader Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper · Erfarenhet av kalkylarbete inom bygg, typ Wikells, Bidcon · Kunskap om CAD, Excel, Bygglet · Flytande svenska i tal och skrift · B-körkort · Meriterande med utbildning inom relevant område som bygg/teknik och entreprenadjuridik · Meriterande med kunskap inom rådande ramverk som AB04 utförandeentreprenad samt ABT06 totalentreprenad med flera. I den här rollen förväntas du ta mycket eget ansvar och självständigt driva ditt arbete framåt och förhålla dig till deadlines. Du tar därmed stort ägandeskap för arbetsuppgifter, ser till att utförandet blir bra och säkerställer att allt blir slutfört i tid. Att arbeta strukturerat och metodiskt ingår i din natur där noggrannhet och planering är några av dina styrkor. Du anstränger dig för att leverera lösningar genom att jobba rådgivande i kontakten med kunder och leverantörer, och du ser alltid till att göra det lilla extra. Slutligen har du förmåga att agera flexibelt om förändringar i projektet dyker upp där du snabbt kan ställa om och finna gynnsamma lösningar samtidigt som du håller upp en god kvalité. Övrig information: Start: Omgående enligt överenskommelse. Plats: Västervik. Lön: Enligt överenskommelse.
Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Nordec. Om företaget: Nordec är Nordens ledande stålbyggnadsentreprenör med verksamhet i Sverige, Finland, Norge, Litauen, Polen och Tjeckien. Verksamheten är fokuserad på projektering, tillverkning och montering av kompletta stomlösningar inklusive väggar och tak för industri, kommersiella fastigheter och hallar, samt tillverkning och montering av stålbroar. Verksamheten indelas i affärsområdena Heavy Industry & Bridges, Single-Storey, Multi-Storey och CEE. Koncernen sysselsätter ca 630 heltidsanställda och omsättningen för 2022 var ca 4 mdkr. Hos Nordec ges möjligheten att delta i några av Sveriges största och mest intressanta stålbyggnadsprojekt. Det är en arbetsplats som präglas av korta beslutsvägar, öppenhet, innovation med en ständig strävan efter förbättringar i företaget och arbetsmetoder. På Nordec erbjuds medarbetare en unik insyn i samtliga kärnområden där de blir en del av leveransen av säkra, klimatsmarta och kostnadseffektiva industriprojekt inom stålbyggnadsbranschen. Arbetsuppgifter: Som anbudsingenjör har du möjlighet att medverka i projektens alla faser, från förfrågan till projektöverlämning. I rollen har du ett helhetsansvar där du sammanställer och utvärderar förfrågningar, upprätta kalkyler och granska förfrågningsunderlag. Du ansvarar även för planering av anbudsarbetet i anbudsskedet samt för projektöverlämning till projektledare. Under projektfasen är du även behjälplig för projektorganisationen i prognosarbete och ekonomiuppföljning. Vidare samlar du in material- och arbetskostnader från verkstäderna. Du utvärderar även anbud och offerter från underentreprenörer och leverantörer. Genom detta ansvarar du även för kommunikation och korrespondens med leverantörer och samarbetsaktörer inom inköp. I rollen arbetar du nära med säljare och beslutsfattare. • Medverka i projektets samtliga faser, i samarbete med säljare och beslutsfattare • Upprättande av produktionskalkyl och omkostnadskalkyl • Upprättande av anbud inkl. prissättning • Prisberäkningar och korrespondens med leverantörer och samarbetspartners • Inhämtande av kalkyldata från verkstäder Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper: • Teknisk eftergymnasialutbildning, gärna inom byggkonstruktion, väg-, vatten- eller samhällsbyggnad • Arbetslivserfarenhet från liknande roll eller inom stålbranschen • Erfarenhet från kalkylarbete, anbudsprocesser och inom entreprenadjuridik • Flytande tal och skrift i svenska och engelska • B-körkort • God datavana och systemförståelse För att trivas i rollen är du en person som tar eget ansvar över dina uppgifter och gillar att driva ditt eget arbete. Därtill förstår du vikten av god kommunikation och är duktig på att muntligen och skriftligen uttrycka dig tydligt och välformulerat. Du har en lösningsfokuserad inställning och är kreativ genom att komma med nya infallsvinklar och förslå nya tillvägagångsätt. I rollen krävs det att du kan omprioritera uppgifter och därför är det viktigt att du är flexibel som person vilket innebär att du kan anpassa ditt arbete efter en situation och förutsättningar. Vidare är du noga med detaljerna i ditt arbete, jobbar strukturerat och metodiskt. Övrig information: Start: Enligt överenskommelse, med hänsyn till uppsägningtid Plats: Luleå Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Nordec. Om företaget: Nordec är Nordens ledande stålbyggnadsentreprenör med verksamhet i Sverige, Finland, Norge, Litauen, Polen och Tjeckien. Verksamheten är fokuserad på projektering, tillverkning och montering av kompletta stomlösningar inklusive väggar och tak för industri, kommersiella fastigheter och hallar, samt tillverkning och montering av stålbroar. Verksamheten indelas i affärsområdena Heavy Industry & Bridges, Single-Storey, Multi-Storey och CEE. Koncernen sysselsätter ca 630 heltidsanställda och omsättningen för 2022 var ca 4 mdkr. Hos Nordec ges möjligheten att delta i några av Sveriges största och mest intressanta stålbyggnadsprojekt. Det är en arbetsplats som präglas av korta beslutsvägar, öppenhet, innovation med en ständig strävan efter förbättringar i företaget och arbetsmetoder. På Nordec erbjuds medarbetare en unik insyn i samtliga kärnområden där de blir en del av leveransen av säkra, klimatsmarta och kostnadseffektiva industriprojekt inom stålbyggnadsbranschen. Arbetsuppgifter: Som anbudsingenjör har du möjlighet att medverka i projektens alla faser, från förfrågan till projektöverlämning. I rollen har du ett helhetsansvar där du sammanställer och utvärderar förfrågningar, upprätta kalkyler och granska förfrågningsunderlag. Du ansvarar även för planering av anbudsarbetet i anbudsskedet samt för projektöverlämning till projektledare. Under projektfasen är du även behjälplig för projektorganisationen i prognosarbete och ekonomiuppföljning. Vidare samlar du in material- och arbetskostnader från verkstäderna. Du utvärderar även anbud och offerter från underentreprenörer och leverantörer. Genom detta ansvarar du även för kommunikation och korrespondens med leverantörer och samarbetsaktörer inom inköp. I rollen arbetar du nära med säljare och beslutsfattare. • Medverka i projektets samtliga faser, i samarbete med säljare och beslutsfattare • Upprättande av produktionskalkyl och omkostnadskalkyl • Upprättande av anbud inkl. prissättning • Prisberäkningar och korrespondens med leverantörer och samarbetspartners • Inhämtande av kalkyldata från verkstäder Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper: • Teknisk eftergymnasialutbildning, gärna inom byggkonstruktion, väg-, vatten- eller samhällsbyggnad • Arbetslivserfarenhet från liknande roll eller inom stålbranschen • Erfarenhet från kalkylarbete, anbudsprocesser och inom entreprenadjuridik • Flytande tal och skrift i svenska och engelska • B-körkort • God datavana och systemförståelse För att trivas i rollen är du en person som tar eget ansvar över dina uppgifter och gillar att driva ditt eget arbete. Därtill förstår du vikten av god kommunikation och är duktig på att muntligen och skriftligen uttrycka dig tydligt och välformulerat. Du har en lösningsfokuserad inställning och är kreativ genom att komma med nya infallsvinklar och förslå nya tillvägagångsätt. I rollen krävs det att du kan omprioritera uppgifter och därför är det viktigt att du är flexibel som person vilket innebär att du kan anpassa ditt arbete efter en situation och förutsättningar. Vidare är du noga med detaljerna i ditt arbete, jobbar strukturerat och metodiskt. Övrig information: Start: Enligt överenskommelse, med hänsyn till uppsägningstid Plats: Piteå Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Är du en siffermänniska med erfarenhet av kalkylering? Då har du chansen att bli en del av ett företag som erbjuder förtroende och självständigt arbete. Submit söker en kalkylator som aktivt kan delta i projektutveckling och trivs med både varierande arbetsuppgifter och arbetsplatser. Du kommer bli anställd som konsult hos oss där vi hyr ut dig och din kompetens till våra kunder. Jobbet passar dig som jobbar deltid idag och vill ha något extra, studerar på universitet med liknande inriktning som krävs för jobbet eller är arbetssökande och ute efter nya utmaningar. Erbjudande: - Självständigt arbete med förtroende - Flexibel arbetstid Arbetsuppgifter: I rollen kommer du arbeta nära ledningen hos olika företag och ha delaktighet i hela projektcykeln. Dina ansvarsområden inkluderar att skapa anbudsunderlag, hantera mängdberäkningar, prissättning och omkostnader. Du kommer också vara involverad i anskaffningsarbetet och ha många kontaktytor med kollegor, kunder, leverantörer och underentreprenörer. Krav: - Erfarenhet av kalkylering eller relaterad roll inom relevanta områden - Kunskap om entreprenadjuridik och Excel - Svenska och engelska i tal och skrift samt körkort B Personliga egenskaper: Vi söker en strukturerad och analytisk person som är lösningsorienterad. Du trivs med självständigt arbete och har god kommunikationsförmåga i både tal och skrift. START: Enligt överenskommelse LÖN: Enligt överenskommelse OMFATTNING: Både hel- & deltid. STAD: Stockholm/Södertälje URVAL: Sker löpande KONTAKT: Alexander Forslund, [email protected]
Är du intresserad att arbeta i ett bolag med högt projektfokus där du som medarbetare uppskattar möjligheten att vara delaktig från kalkyl till slutbesiktning i projekten är detta en tjänst för dig. Du ingår i en platt organisation med engagerade kollegor där alla arbetar för att uppnå gemensamma mål! Om tjänsten Vi söker en person som har vana med att arbeta med kalkyler inom anläggningsbranschen. Detta är en senior befattning så du måste ha gedigen bakgrund. Att kvalitetssäkra kalkylerna i nära samarbete med duktiga och engagerade kollegor är din viktigaste arbetsuppgift. Som kalkylingenjör är du en viktig spelare i våra projekt och ska tillsammans med produktionsledningen bidra till att skapa god lönsamhet. Rollen ger dig stora möjligheter att arbeta med olika typer av projekt med varierande inriktning och storlek. Din bakgrund Erfarenhet av kalkyl- och anbudsarbete inom anläggningsbranschen. Du har god kommunikativ förmåga i både tal och skrift. Du har B-körkort Du som person Du är en öppen, ansvarsfull och positiv person som har lätt för att samarbeta och möta andra människor. Du har en fallenhet för siffror och kommunicerar obehindrat såväl muntligen som i skrift. Du har ett strukturerat arbetssätt med god ordning och reda samt en kostnadsmedveten attityd. Du gillar att arbeta nära produktionen och förstår vad det innebär att arbeta i projekt och gentemot tydliga mål. Genom att skicka in dina handlingar till oss på Prowork – så godkänner du vår Integritetspolicy som finns att läsa på www.prowork.se.
Ta ditt nästa karriärsteg tillsammans med vårt globala team på ABB. Vi driver på omvandlingen av både samhället och industrin för en mer produktiv och hållbar framtid. Inom ABB har vi som uttalat mål att främja alla aspekter av mångfald och inkludering: kön, HBTQ+, funktionsnedsättningar, etnisk bakgrund och ålder. Tillsammans befinner vi oss på en resa där vi alla, som individer och som kollektiv, välkomnar och värdesätter individuella olikheter. Ta chanson att växla upp din karriär genom att bli en del av Svensk Försäljning, Motion på något av våra kontor i antingen, Västerås, Norrköping, Jönköping eller Göteborg. Vi är en affärsenhet som ingår i ABB och vi erbjuder energieffektiva lösningar genom att leverera marknadens bredaste program av Motorer, Drivsystem och tillhörande Servicetjänster i världsklass, till kunder på den svenska marknaden. Hos oss finner du ett öppet arbetsklimat där möjligheterna till ett inspirerande arbete kan matchas med personlig utveckling och möjlighet att kombinera familj- och arbetsliv. Vi är idag ett 60-tal medarbetare, spridda över Sverige där lokal närhet till kund är viktig för oss. Är du en initiativrik person med teknisk bakgrund som vill fortsätta att utvecklas så kan vi erbjuda dig möjligheter till ett fritt arbete med hög teknisk nivå. Dina ansvarsområden I tjänsten träffar du regelbundet kunder, tar fram tekniska beskrivningar, dimensionerar och upprättar priskalkyler för anbud på Motorer, Drivsystem och tillhörande Servicetjänster. Anbuden kan omfatta större produktanbud, produktanbud kombinerat med tjänster samt även totalentreprenader. Du kommer främst att jobba med anbud till kunder inom svensk process och basindustri. Du ansvarar för att ge våra utesäljare ”back office” support och jobbar i kundteam för att stötta våra kunder. Du ansvarar för teknisksäljsupport, anbudskalkylering, val och dimensionering av produkter, samt avtalsgranskning. Du kommer arbeta tätt ihop med utesäljare, kundsupport, projektledare och produktchefer, övriga säljenheter inom ABB samt våra tillverkande fabriker av Motorer och Drivsystem globalt, liksom externa kunder och partners. Din bakgrund Du har troligen en universitets- eller högskoleutbildning inom elkraft eller maskinteknik, men du kan även ha tillförskansat dig motsvarande kunskaper genom tidigare arbeten. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska. Tyska och finska är meriterande men inte ett krav, liksom erfarenhet av dimensioneringsverktyg för drivsystem och energibesparingsprogram. Det är även meriterande om du har erfarenhet från försäljning, teknikkonsultation och maskinservice samt av motorer, drivsystem, elmaskiner och mekatronik. För att lyckas i rollen krävs det att du har hög grad av social kompetens samt god samarbetsförmåga och trivs i en verksamhet med många kontaktytor och snabba förändringar. Som person är du även kund- och resultatfokuserade, initiativrik samt strukturerad. Mer om oss Rekryterande chef Hans Stolpe +46 70 5319386, svarar gärna på dina frågor. Fackliga kontaktpersoner - Sveriges Ingenjörer: : Håkan Sjöberg +46 703 96 00 02, Unionen: Ing-Marie Lindgren-Turpainen +46 703 30 75 40, Ledarna: Lenny Larsson +46 706 32 85 47. Övriga frågor ställs till Talent Partner Ulrika Karnland +46 72 461 21 62. Intervjuer kommer att hållas löpande och rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag som är 2023-12-20. En komplett ansökan ska bestå av CV och personligt brev i PDF-format. Välkommen med din ansökan!
Ta ditt nästa karriärsteg tillsammans med vårt globala team på ABB. Vi driver på omvandlingen av både samhället och industrin för en mer produktiv och hållbar framtid. Inom ABB har vi som uttalat mål att främja alla aspekter av mångfald och inkludering: kön, HBTQ+, funktionsnedsättningar, etnisk bakgrund och ålder. Tillsammans befinner vi oss på en resa där vi alla, som individer och som kollektiv, välkomnar och värdesätter individuella olikheter. Ta chanson att växla upp din karriär genom att bli en del av Svensk Försäljning, Motion på något av våra kontor i antingen, Västerås, Norrköping, Jönköping eller Göteborg. Vi är en affärsenhet som ingår i ABB och vi erbjuder energieffektiva lösningar genom att leverera marknadens bredaste program av Motorer, Drivsystem och tillhörande Servicetjänster i världsklass, till kunder på den svenska marknaden. Hos oss finner du ett öppet arbetsklimat där möjligheterna till ett inspirerande arbete kan matchas med personlig utveckling och möjlighet att kombinera familj- och arbetsliv. Vi är idag ett 60-tal medarbetare, spridda över Sverige där lokal närhet till kund är viktig för oss. Är du en initiativrik person med teknisk bakgrund som vill fortsätta att utvecklas så kan vi erbjuda dig möjligheter till ett fritt arbete med hög teknisk nivå. Dina ansvarsområden I tjänsten träffar du regelbundet kunder, tar fram tekniska beskrivningar, dimensionerar och upprättar priskalkyler för anbud på Motorer, Drivsystem och tillhörande Servicetjänster. Anbuden kan omfatta större produktanbud, produktanbud kombinerat med tjänster samt även totalentreprenader. Du kommer främst att jobba med anbud till kunder inom svensk process och basindustri. Du ansvarar för att ge våra utesäljare ”back office” support och jobbar i kundteam för att stötta våra kunder. Du ansvarar för teknisksäljsupport, anbudskalkylering, val och dimensionering av produkter, samt avtalsgranskning. Du kommer arbeta tätt ihop med utesäljare, kundsupport, projektledare och produktchefer, övriga säljenheter inom ABB samt våra tillverkande fabriker av Motorer och Drivsystem globalt, liksom externa kunder och partners. Din bakgrund Du har troligen en universitets- eller högskoleutbildning inom elkraft eller maskinteknik, men du kan även ha tillförskansat dig motsvarande kunskaper genom tidigare arbeten. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska. Tyska och finska är meriterande men inte ett krav, liksom erfarenhet av dimensioneringsverktyg för drivsystem och energibesparingsprogram. Det är även meriterande om du har erfarenhet från försäljning, teknikkonsultation och maskinservice samt av motorer, drivsystem, elmaskiner och mekatronik. För att lyckas i rollen krävs det att du har hög grad av social kompetens samt god samarbetsförmåga och trivs i en verksamhet med många kontaktytor och snabba förändringar. Som person är du även kund- och resultatfokuserade, initiativrik samt strukturerad. Mer om oss Rekryterande chef Hans Stolpe +46 70 5319386, svarar gärna på dina frågor. Fackliga kontaktpersoner - Sveriges Ingenjörer: : Håkan Sjöberg +46 703 96 00 02, Unionen: Ing-Marie Lindgren-Turpainen +46 703 30 75 40, Ledarna: Lenny Larsson +46 706 32 85 47. Övriga frågor ställs till Talent Partner Ulrika Karnland +46 72 461 21 62. Intervjuer kommer att hållas löpande och rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag som är 2023-12-20. En komplett ansökan ska bestå av CV och personligt brev i PDF-format. Välkommen med din ansökan!
Kalkylator till högspänningsprojekt. Tillsammans med anbudsansvarig kommer du skapa konkurrenskraftiga anbud. Upprätta offertunderlag och ha kontakt med leverantörer och underentreprenörer samt utvärdera offerter. Kortfattade arbetsuppgifter: Ansvara för Unit4 MAP som helhet. Dels kunna hantera det i anbudsfas men även äga systemet vilket innebär, hantera licenser, databas inkl, prislistor, resurser, driva implementering och utveckla och anpassa MAP. Inköp externt Material och Utrustning Kontakt med leverantörer i samarbete med inköp om centrala upphandlingar och hämta in offerter i anbudskeden Sätta samman mindre offerter, reservkabel, tillbehör med installation i kalkyleringsverktyget Hålla reda på prisnivåer mot slutkund Uppdatera och ha koll på marknadspriser för olika typer av projekttupphandlingar Stötta projekt i utförandefas vid förnyad prissättning såsom ÄTA osv Delta aktivt i erfarenhetsåterföring efter projektgenomförande Upprätta tidplan i anbudsskedet i samråd med PM och stötta i utförande skede Vi söker dig med följande erfarenhet: Goda kunskaper i MAP. Både i kalkyl- och utförande modul Skapa och administrera databas i MAP Bakgrund eller motsvarande kunskap om entreprenader inom högspänningselkraft innehållande anläggningsarbeten och installation. Stor erfarenh av enhetstider och kapaciteter inom entreprenadområdet Erfarenhet av högspänningsprojekt är meriterande men inget krav MS-project/Powerproject eller liknande erfarenhet Väl insatt i referensverket AMA (Allmän material- och arbetsbeskrivning) Anställningen är tillsvidare hos Quest Consulting, du kommer utföra ditt arbete hos kund. Arbetstiden är heltid. Din ansökan Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Om oss Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.
Estimator Do you want to be challenged in a fast-paced business where you have great opportunities for development and to influence your daily work? We are now looking for Estimators to our shipyard in Landskrona, Sweden About the position The estimator role is a crucial part of the process that starts with inquiries received from shipowners and ends with a successful re-delivery of a vessel on-time. The main responsibility is to calculate quotations, working together with the responsible salesperson securing the order. As an Estimator, you run the process from receiving the tender documentation to delivery of the completed quotation and will work on pricing our projects based on technical descriptions, material and subcontractor offers, drawings and sometimes pre-inspection onboard vessels if needed. You compile documentation for subcontractors and make technical specifications for procurement. As the role also involves contact with customers, contractors, suppliers and internal departments, social skills are valued. The work is independent and requires you to keep several projects ongoing at the same time. Requirements Minimum 3 years of experience in a relevant budget/planning/estimating position Relevant maritime experience Relevant education (preferably Bachelor's degree) Very good Swedish skills - both verbally and in writing Good English skills - both verbally and in writing Good computer skills (Microsoft Office) Meritorious Shipyard and/or industrial company experience Ship experience Public procurement Drawing reading skills ISO 14001, ISO 9001 and ISO 45001 knowledge Driver’s license B Characteristics We put great emphasis on your personal characteristics. We believe that you are: Business minded and solution oriented Accurate and structured Ability to work towards given goals and deadlines Social skills Flexible and thriving in an environment with many different cultures What we offer We offer an exciting and developing hybride role with varied work and short decision-making paths, in an internationally exciting industry and in an easy-going inspiring environment. You will work in an international environment and meet interesting people who are competent in their specialist area. Although everyone has their strict roles, the feeling is that we work in an informal organization. We assist where needed and contribute to an exciting company. You will be able to influence routines in both large and small ways. Your own drive sets the level of your development - both as a person and in your professional role. If have a business mind that makes you strive for the expected margin on the projects, and likes to be in place in production - then this is the job for you. In addition to the above, we offer staff activities and fitness reimbursement. Core values RESPONSIBILITY – RESPECT – TRUST – CO-OPERATION - IMPROVEMENT We are on an exciting journey towards the future in an industry that faces major challenges. Our core values serve as a framework for how we want to work together and in relation to our customers, partners, employees, and the rest of the world. These values are something we lean towards when we make decisions and are reflected in the behavior we show in our everyday work. Location: Landskrona, Sweden Terms: Full-time Collective agreement: Teknikavtalet Salary: Fixed salary according to agreement. Start of employment: As soon as possible The business is run at the shipyard in Landskrona and has for the past 20 years very successfully conducted profitable business while growing. The team is made up of dedicated problem solvers - from project management to production and together we have around 80 employees. Oresund DryDock's environment is characterized by large ships, and work in heavy industry with high demands on flexibility and level of service. Our customers are Swedish and international shipping companies such as Viking Line, Stena Line and Kustbevakningen. We are an entrepreneur-driven business with a focus on problem-solving and service level regarding technically complex challenges. We are in an important shift with good development potential where all companies within the group are being prepared for broadening and expansion. At Oresund DryDocks you will quickly become part of the team. We are a tight-knit group where the environment is characterized by a familiar and good atmosphere with both humor and great commitment. We share knowledge with each other and see it as natural to use each other as a sounding board. At the same time, in your role, you will also have close contact with other businesses and have the opportunity to influence both the product, the process and the methods. You find more about Oresund DryDocks AB at https://www.oddab.eu
Visar 1 till 10 av 29 jobb