Civilingenjör, organisationsutveckling

Sök bland 17 lediga jobb som Civilingenjör, organisationsutveckling och börja ditt nya yrkesliv idag!

Sektionschef till Sigma Industry North

Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Sigma Industry North AB. Om företaget: Sigma Industry East-North koncernen består sex teknikkonsultbolag utspridda från Linköping i söder till Luleå i norr. Tillsammans har de över 350 passionerade medarbetare som varje dag levererar tekniska lösningar till dess kunder. De samlar industrins vassaste ingenjörskonsulter inom bland annat produktutveckling, produktionsutveckling, projektledning, validering och QA. Sigma Industry East-North förknippas med kvalitet, långsiktighet och bästa möjliga service. Sigma Industry East-North är en del av Sigma-gruppen som finns representerade i 14 länder och 47 städer vilket ger ett kraftfullt nätverk med samarbetspartners för att hantera komplexa utmaningar. I Umeå och Luleå går bolaget under namnet Sigma Industry North där dem arbetar med kunder runt om i Norrbotten. I norr sitter kreativa entreprenörer som arbetar med världsledande industrier inom bland annat stål, gruva och papper. Hos dem är det viktigt med inkludering, hållbarhet och en bra företagskultur. Arbetsuppgifter: Som sektionschef arbetar du i en övergripande roll där du verkar både på en operativ och strategisk nivå. Du blir en del av ledningsgruppen och har en nyckelposition för Sigma Industry North fortsatta utvecklingsresa. Ditt primära fokus är att bygga upp ett nytt team till projektavdelningen, inklusive affärer och medarbetare. Du rekryterar personal till teamet och ansvarar för att vara en närvarande ledare som tillsammans med medarbetarna bygger upp och utvecklar avdelningen framåt. Du säljer in spännande uppdrag hos kunder, inom både offentlig och privat sektor, och ansvarar sedan för att planera och fördela uppdragen till dina medarbetare. Vidare ansvarar du för avdelningens resultatutveckling, utvecklar affärer och arbetar nära dina chefskollegor på andra affärsområden för att tillsammans nå uppsatta verksamhetsmål. I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår: • Ledarskap • Verksamhetsutveckling inom avdelningen och resultatansvar • Försäljning och utveckling av befintliga affärer • Rekrytering och delegering av uppdrag Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper: • Utbildad civilingenjör eller motsvarade relevant arbetslivserfarenhet • Arbetslivserfarenhet från tung industri • Erfarenhet från projektverksamhet och upphandlingar • Goda kunskaper inom svenska och engelska såväl tal som skrift • B-körkort • Tidigare erfarenheter som konsultchef är starkt meriterande • Kunskap inom CAD och beräkningsprogram är meriterande I rollen som sektionschef har du ett stort engagemang för att bygga upp avdelningen och driva dess tillväxt. Ditt fokus ligger på uppbyggnad och expansion med ett tydligt affärsfokus, därav är du som person driven, prestigelös och självgående. Du för din avdelning framåt genom din förmåga att tänka och resonera strategiskt, och motiveras även av att arbeta operativt. Som ledare är du självmedveten, genuin, transparent och lyhörd, där du bidrar med en stark närvaro och trygghet i ditt ledarskap. Vi ser framför oss att du har en stark kommunikativ förmåga och är duktig på att möta människor i olika sammanhang, oavsett om det är ledningsgrupper, kunder eller personal ute i verksamheten. Sannolikt har du redan goda relationer med industriella aktörer i Luleå med omnejd, men du har också fallenhet för att ta kontakt med nya människor och skapar därigenom nya goda kundrelationer som gynnar avdelningens utveckling. Övrig information: Start: Enligt överenskommelse Plats: Luleå Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

27 november 2023
Sista ansökan:
29 december 2023
Commercialisation lead

Volvo Cars - Driving change together Volvo Cars’ continued success is the result of a collaborative, diverse, and inclusive working environment. Today, we are one of the most well-known and respected car brands, with over 40,000 employees across the globe. At Volvo Cars, your career is designed around your talents and aspirations so you can reach your full potential.  For the right person, an inspiring, and creative workplace awaits. Did you know that every Volvo Cars employee worldwide has the right to our Family Bond, our new all-gender, paid parental leave policy? You’ll also enjoy a culture and benefits package that’s made us one of the world’s most awarded and progressive employers.  By 2025, we aim to sell 1.2 million cars annually, 50% of which will be electric vehicles and sold directly to customers through digital channels. Join us on the journey of a lifetime as we create the driving and electrification technologies of tomorrow. Looking for more than a job? A job with purpose is more than a job. Creating the kind of positive change we’re planning, will need the skills of the world’s most capable people. In this role, you’ll have the opportunity to affect your future and that of millions of others in ways you may never have thought possible. Curious? We hope so.  What we offer The purpose of Global Offer is to ensure that Volvo Cars goes to market with a holistic set of commercial offers that maximize customer lifetime value.  The pipeline of new products and offers in new domains reveals Volvo Cars’ high ambition and boundaries being stretched! It’s exciting times, Volvo Cars is breaking new ground, and we are in the midst of it. The Commercialization team is going to market with new products and offers, i.e., commercializing products and offers. We do that by connecting commercial development with digital capabilities and operational processes to bring products, offers and capabilities to our customers from an end-to-end perspective. And our focus is new, complex, and large launches in unknown domains.   What you’ll do Our goal is to successfully enable sales, marketing and usage of products and offers in relevant sales channels and ensuring a great customer journey. Hence, you will drive exploration, development, test and launch activities and ensure all commercial-, digital-, and operational aspects are cared for. This means you will closely collaborate with various teams’ cross functions and leverage input from experts in different fields, for example pricing and legal, as well as securing senior management buy in when needed. You are accountable for commercial launches of new products, offers, commercial capabilities or sales channels. What you’ll bring You are energized by challenges and operate effectively even when things are not certain and there are many questions in the air. You can easily make sense of complex, high quantity, and sometimes contradictory information to effectively solve problems. The pre-defined approach for how we go about is easily translated into action and real situations, and you are able to seamlessly switch between helicopter view (what problem am I solving for and is my focus rightly prioritized) with deep diving into any new area to solve a detailed problem.  You have strong skills in stakeholder management cross functions and naturally ensure ownership in terms of holding self and other accountable to meet commitments.  Required qualifications: * Strong business acumen * Experience of business development, digital development, and e-commerce (min. 6-10 years) * Excellent communication skills in English, second language is considered a merit * M.Sc. in Business or Engineering and strong academic track record  Applicants with a background in various professional fields, including but not limited to management consulting, are encouraged to apply.  Our Head Office is located in Gothenburg, however, we are open to consider location in Stockholm too. Want to know more? We hope so Are you enthusiastic about shaping the future at Volvo Cars? Does this sound like your next challenge? Please apply for this position no later than December 17th, 2023 and enclose CV and Cover Letter written in English. Please note that due to GDPR we cannot accept application through e-mail. Selections will be running continuously.

23 november 2023
Sista ansökan:
17 december 2023
ME Engineer - Pilot Plant R&D

Who are we? Volvo Cars is a company on a mission; to bring traditional car manufacturing into a connected, sustainable and smart future. Since 1927, we have been a brand known for our commitment to safety, creating innovative cars that make life less complicated for our consumers. In 2010, we decided to transform our business, resulting in a totally new generation of cars and technologies, as well as steady growth and record sales. Today, we’re expanding our global footprint in Europe, China and the US, and we’re on the lookout for new talent. We are constantly pushing our own skills and abilities to drive change in the automobile industry like never before. We are looking for innovative, committed people to join us in this endeavour and create safe, sustainable and connected cars. We believe in the power of people and will challenge and support you to reach your full potential. Join us and be part of Volvo Cars’ journey into the future. Pilot Plant is a development department within Volvo Cars R&D, with primary responsibility for building physical test objects for product and process verification. We are on a mission to find and correct deviations early on, ensuring the delivery of world-class products from our factories in the long run.  But that’s not all. We’re all about creating strong teams and space for ongoing learning. Here, we challenge and support each other, welcoming constructive feedback to help us all grow together. Are you our next committed and collaborative colleague? Imagine being at the forefront of the action, contributing to the birth of Volvo Cars’ upcoming products before they reach the eyes of many! If you crave involvement at an early phase and seek to immerse yourself in cutting-edge technology, then the role of a ME Engineer is your gateway to an exciting journey! What you’ll do You will belong to a truly cross-functional team spanning the entire Pilot Plant, responsible for the joining of current and future products in Pilot Plant’s body shop and battery assembly.  In your role as a ME Engineer, you will cover diverse and impactful tasks such as: -    Be a driving force in investment projects, ensuring the right joining equipment’s is in place to build VP series -    Uphold Volvo Cars’ joining standards -    Lead the execution of joining assignments, for example evaluate new technology and performing joining tasks on new materials -    Be the go-to expert on joining equipment in Pilot Plant by familiarizing yourself with the techniques both theoretically and practically  -    Extend your support and joining expertise to Volvo Cars factories worldwide  -    Be the face of Pilot Plant, representing us in various forums and networks internally and externally  What you’ll bring We are on the lookout for a self-driven team player with high ambitions, a strong sense of ownership and a dedication to quality in everything you do. As collaboration is key at Pilot Plant, we believe you are someone who openly share your work and expertise while remaining unafraid to seek help when needed. You communicate well in both English and Swedish and have a B.Sc. or equivalent within metal joining or similar area of education. If you have experience with laser welding, consider it extra meritorious.  As you will be leading the deliveries of our joining assignments, we expect you to have strong communication skills making it easy for you to build trust and convey information with transparency and precision.  If you also bring a structured approach to your work, coupled with analytical skills you’ve successfully applied to engineering tasks in the past, you are the ideal candidate! Most of all, you share our values and can see everyone's potential. Your warm personality and eagerness to collaborate will be welcomed by all of us! Want to know more? We hope so We’d love to receive and review your application by no later than 7th of December. If you want more information about the role and its responsibilities or simply to learn a bit more about the team, please reach out to the hiring manager at ([email protected]) or the recruiter at ([email protected]).

23 november 2023
Sista ansökan:
7 december 2023
Summer Internship Medicinsk teknik och Medicinsk Diagnostik

Vill du testa på att vara delaktig i utveckling och drift av ett av Europas främsta universitetssjukhus? Ta chansen att söka Karolinskas Summer Internship för att få möjlighet att under 8 veckor vara del av vårt team inom Utveckling och Förvaltning av medicinteknisk utrustning samt arbetet med Verksamhetsplanering och Utveckling. Du erbjuds - möjligheten att självständigt med stöd av en dedikerad handledare få leda och driva ett eller flera utvalda projekt, anpassade efter de behov verksamheten har såväl som dina intressen och kompetens - möjligheten att möta många av sjukhusets alla professioner och bidra till verksamhetsutveckling genom de prioriterade projekt du driver Självklart får du också ta del av https://www.karolinska.se/jobba-hos-oss/vara-formaner/ som Karolinska Universitetssjukhuset erbjuder dig. Om tjänsten MT Utveckling och Förvaltning Verksamhetsområdet MT Utveckling och Förvaltning ansvarar för att driva hela livscykelprocessen för medicinteknisk utrustning och deltar aktivt i planeringen av framtida investeringar på sjukhuset. Dessutom bidrar vi till att möjliggöra utveckling och innovation inom specialiserad och högspecialiserad sjukvård och accelerera användningen av ny teknologi för att lösa vårdens utmaningar. Genom aktiv förvaltning säkerställer vi att sjukhuset får en säker, effektiv, ändamålsenlig och oavbruten leverans av medicinsk teknik. Vårt uppdrag är att sjukhusets behov av medicinteknisk utrustning täcks både i det korta och långa perspektivet. Projekt som kan komma att bli aktuella för dig att driva inom vår verksamhet är exempelvis kartläggningar och analyser av flöden, översyn av en eller flera processer och andra förbättringsprojekt. Medicinsk Diagnostik Karolinska Medicinsk Diagnostik Karolinska (MDK) är en central del i sjukhusets verksamhet då vi är navet i sjukhusets diagnostik med våra verksamheter inom Laboratoriemedicin och Bild- och funktionsmedicin. Gruppen Verksamhetsplanering och Utveckling som arbetar nära MDK:s ledning. Gruppen har en tydlig roll i att följa sjukhusets strategiska fokus på datadriven planering. Verksamhetsplanering och Utveckling består idag av åtta verksamhetsutvecklare som arbetar med strategiska, taktiska och operativa frågor på övergripande nivå – både genom att driva och utveckla processer och som stöd i verksamhetsnära projekt. MDK är en utrustnings- och investeringstung verksamhet vilket gör att nära samarbete med MT är kritiskt för att verksamheten ska fungera. Projekt som kan komma att bli aktuella för dig att driva inom vår verksamhet är analys och visualisering (med t.ex. Power BI, Qlik eller Tableau), arbete med datamodeller (med t.ex. Microsoft SQL server), flödes- och förbättringsprojekt. Upplägg - 4 veckor hos MT Utveckling och Förvaltning där du självständigt driver ett eller flera prioriterade projekt - 4 veckor hos MDK där du självständigt driver ett eller flera prioriterade projekt - Kontinuerliga avstämningar med övriga interns för att dela erfarenheter och kunskap - Studiebesök hos utvalda kliniska och administrativa verksamheter - 3 veckors semester under juli månad Vi söker dig som Vi söker dig med stort intresse för hur teknik och sjukvård samverkar för att skapa nya och förbättrade förutsättningar för patienter och vårdpersonal. Du har lätt att ta till dig av ny information och snabb omsätta den i praktisk tillämpning. Du är kommunikativ och lyhörd med en förmåga att lyssna in och förmedla information anpassad efter mottagaren, samtidigt som du vågar ifrågasätta och bidra med dina perspektiv. Stor vikt kommer läggas vid dina personliga egenskaper och ditt engagemang kring att lära dig mer om vår verksamhet och arbetet vid Karolinska Universitetssjukhuset.   Kvalifikationer Krav: - Du avslutar till sommaren ditt tredje eller fjärde års studier inom exempelvis Civilingenjörsprogrammet Industriell Ekonomi eller Mekanik, Civilekonomprogrammet, Systemvetenskap eller annan relevant utbildning - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift - Goda kunskaper i Microsoft Office Om rekryteringsprocessen  För att din ansökan ska vara komplett ska den innehålla: - Personligt brev - CV - Betyg Varmt välkommen med din ansökan - Tillsammans är vi Karolinska! Läs mer om rekryteringsprocessen på Karolinska på https://www.karolinska.se/jobba-hos-oss/rekrytering-pa-karolinska/ Om Karolinska Universitetssjukhuset Vi på Karolinska Universitetssjukhuset är stolta över att vi är ett av världens främsta universitetssjukhus. Förutom vårt särskilda ansvar för den högspecialiserade vården i Stockholmsregionen är huvuduppdraget att tillsammans med Karolinska Institutet utbilda framtidens vårdanställda och bedriva världsledande forskning samtidigt som vi fortsätter vårt arbete med att utveckla vården för patientens bästa. Vi arbetar inom en rad olika områden och professioner. Vår vision - Vi ska bota och lindra imorgon det ingen kan bota och lindra idag. Läs gärna mer om oss på www.karolinska.se och följ oss på sociala medier! Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb

23 november 2023
Sista ansökan:
15 januari 2024
Summer Internship Medicinsk teknik

Vill du testa på att vara delaktig i utveckling och drift av ett av Europas främsta universitetssjukhus? Ta chansen att söka Karolinskas Summer Internship för att få möjlighet att under 8 veckor vara del av våra team som arbetar med Drift och Support samt Utveckling och Förvaltning av medicinteknisk utrustning. Du erbjuds - möjligheten att självständigt med stöd av en dedikerad handledare få leda och driva ett eller flera utvalda projekt, anpassade efter de behov verksamheten har såväl som dina intressen och kompetens - möjligheten att möta många av sjukhusets alla professioner och bidra till verksamhetsutveckling genom de prioriterade projekt du driver Självklart får du också ta del av https://www.karolinska.se/jobba-hos-oss/vara-formaner/ som Karolinska Universitetssjukhuset erbjuder dig. Om tjänsten MT Drift och Support Verksamhetsområdet MT Drift och Support arbetar med medicintekniskt stöd, service och underhåll till samtliga verksamheter på sjukhuset. Verksamhetsområdets arbete omfattar framförallt utrustning inom röntgenområdet, men även intensivvård, anestesi, operation, infusionsterapi, neonatalvård, dialysteknik och mycket annat. Som intern på enheten utgår du från lokalerna i Solna eller Huddinge och arbetar tillsammans med erfarna ingenjörer för att supportera sjukhusets verksamheter med teknisk support, felsökning, ankomstkontroller, användarstöd, utbildning, upphandling och utleverans av utrustning. Här får du god inblick i det dagliga arbete som utförs av en MT-ingenjör på Karolinska. Du skapar även en god kontakt med många av sjukhusets vårdverksamheter. MT Utveckling och Förvaltning Verksamhetsområdet MT Utveckling och Förvaltning ansvarar för att driva hela livscykelprocessen för medicinteknisk utrustning och deltar aktivt i planeringen av framtida investeringar på sjukhuset. Dessutom bidrar vi till att möjliggöra utveckling och innovation inom specialiserad och högspecialiserad sjukvård och accelerera användningen av ny teknologi för att lösa vårdens utmaningar. Genom aktiv förvaltning säkerställer vi att sjukhuset får en säker, effektiv, ändamålsenlig och oavbruten leverans av medicinsk teknik. Vårt uppdrag är att sjukhusets behov av medicinteknisk utrustning täcks både i det korta och långa perspektivet. Som intern hos oss kommer du att självständigt med stöd av en dedikerad handledare få leda och driva ett eller flera utvalda projekt, anpassade efter de behov verksamheten har såväl som dina intressen och kompetens. Som del i ditt projekt kommer du få möta ett flertal av sjukhusets alla professioner och bidra till verksamhetsutveckling genom utförande av prioriterade projekt.  Upplägg - 4 veckor hos MT Drift och Support där du tillsammans med erfarna MT-ingenjörer utför det dagliga arbetet med service, support och felsökning av utrustning - 4 veckor hos MT Utveckling och Förvaltning där du självständigt driver ett eller flera prioriterade projekt - Kontinuerliga avstämningar med övriga interns för att dela erfarenheter och kunskap - Studiebesök hos utvalda kliniska och administrativa verksamheter - 3 veckors semester under juli månad Vi söker dig som Vi söker dig med stort intresse för hur teknik och sjukvård samverkar för att skapa nya och förbättrade förutsättningar för patienter och vårdpersonal. Du har lätt att ta till dig av ny information och snabb omsätta den i praktisk tillämpning. Du är kommunikativ och lyhörd med en förmåga att lyssna in och förmedla information anpassad efter mottagaren, samtidigt som du vågar ifrågasätta och bidra med dina perspektiv. Stor vikt kommer läggas vid dina personliga egenskaper och ditt engagemang kring att lära dig mer om vår verksamhet och arbetet vid Karolinska Universitetssjukhuset.   Kvalifikationer Krav: - Du avslutar till sommaren ditt tredje eller fjärde års studier inom Civilingenjörsprogrammet i Medicinsk Teknik alternativt ditt tredje års studier inom Högskoleingenjörsprogrammet i Medicinsk Teknik - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift - Goda kunskaper i Microsoft Office Om rekryteringsprocessen  För att din ansökan ska vara komplett ska den innehålla: - Personligt brev - CV - Betyg Varmt välkommen med din ansökan - Tillsammans är vi Karolinska! Läs mer om rekryteringsprocessen på Karolinska på https://www.karolinska.se/jobba-hos-oss/rekrytering-pa-karolinska/ Om Karolinska Universitetssjukhuset Vi på Karolinska Universitetssjukhuset är stolta över att vi är ett av världens främsta universitetssjukhus. Förutom vårt särskilda ansvar för den högspecialiserade vården i Stockholmsregionen är huvuduppdraget att tillsammans med Karolinska Institutet utbilda framtidens vårdanställda och bedriva världsledande forskning samtidigt som vi fortsätter vårt arbete med att utveckla vården för patientens bästa. Vi arbetar inom en rad olika områden och professioner. Vår vision - Vi ska bota och lindra imorgon det ingen kan bota och lindra idag. Läs gärna mer om oss på www.karolinska.se och följ oss på sociala medier! Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb

23 november 2023
Sista ansökan:
15 januari 2024
Utvecklingsledare

Vill du vara med och bidra till ett hållbart Göteborg? Just nu söker vi på Göteborg Energi en utvecklingsledare till vårt dotterbolag Göteborg Energi Nät AB som vill hjälpa till att ge Göteborgarna ett nät i världsklass!  Din uppgift Till rollen som utvecklingsledare söker vi dig som vill ansvara för att driva förändring och förbättra verksamheten! I rollen ser du till att verksamheten har korrekt information, bra arbetssätt och funktionella systemstöd. Du bidrar till utveckling av gemensamma tillvägagångssätt och rutiner för att effektivisera processer och hitta effektiva standardiserade arbetssätt inom drift- och underhållsverksamheten på GENAB och Göteborg Energi. Du agerar förändringsledare när nya metoder ska införas samt identifierar och följer upp verksamhetens behov. Elnätsverksamheten är en spännande bransch i förändring där du tillsammans med dina kollegor får chans att bidra till en socialt, ekonomiskt och miljömässigt hållbar stad! Ditt team Tjänsten är placerad på Göteborg Energi Nät AB (GENAB) som är ett helägt dotterbolag i  koncernen Göteborg Energi. Du kommer att vara en del av drift- och underhållsverksamheten i ledning av Karin Söderqvist. Arbetet sker i nära samarbete med andra befattningar och roller inom arbetsområdet. Med ditt team bidrar du till utveckling som stödjer våra digitaliserings- och effektiviseringsmål.  Din kompetens Du har erfarenhet av utvecklingsarbete och förändringsarbete och kommunicerar väl med dina kollegor. Du tar även ansvar för och strukturerar dit arbete väl.  Vi vill att du har en relevant högskoleutbildning för tjänsten i omfattning av 180hp eller annan motsvarande utbildningsbakgrund. Har du erfarenheter i ledarroller är det meriterande.  Urval sker löpande. Tveka inte med att söka! Göteborg Energi är en del av Sveriges kritiska infrastruktur och många av våra tjänster är säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vår arbetsplats Göteborg Energi är ett energibolag som ägs av Göteborgs Stad. Det innebär att vi arbetar för alla göteborgare och med hela staden. Förutom att leverera och utveckla nya lösningar inom energi och stadsfiber för boende, företag och transporter, jobbar vi också för ett större mål – ett hållbart Göteborg. Delar du vår vision och vill vara med oss på resan för att skapa en mer hållbar vardag för göteborgarna? Välkommen till Göteborg Energi! Som anställd hos oss kan du räkna med en arbetsplats som är både spännande och utvecklande. Vi har förmåner som uppmuntrar till ett hållbart arbetsliv. Det ska vara tryggt att jobba med oss. Men det ska kännas roligt också. Hos oss har du goda möjligheter att växa på jobbet och utvecklas inom organisationen. Läs mer om vårt erbjudande på https://www.goteborgenergi.se/om-oss/jobba-med-oss . Vi tror på en arbetsplats med mångfald och jämställdhet. Medarbetare med olika erfarenheter utvecklar vår verksamhet! Styrkan i olikheter skapar framgång. Delar du våra värderingar och vill vara med och bidra till en inkluderande arbetsplats? Vi ser fram emot din ansökan!

15 november 2023
Sista ansökan:
10 december 2023
Product Compliance Manager

Välkommen till Enertech! Vi är ett svenskt bolag i internationell toppklass. I Ljungby, mitt i de småländska skogarna, hittar du vårt huvudkontor och vår fabrik. De första värmeprodukterna utvecklade vi redan 1923. Det är nu med hundra års samlad erfarenhet som vi tar steget vidare till nästa generations värmepumpar och innovativa lösningar. Med kunskap och handling skapar vi förutsättningar för en hållbar och bättre värld.  Om rollen: Vi söker nu en erfaren och kompetent Product Compliance Manager som kan hjälpa oss att säkerställa att våra produkter uppfyller alla relevanta regler och krav, både nationella och internationella. Du kommer att vara en nyckelperson i vår organisation och ha ansvaret för att utveckla och implementera produktens överensstämmelsestrategier samt hantera och övervaka alla compliance-aktiviteter. Huvudsakliga ansvarsområden: • Utveckla och upprätthålla en strategi för produktöverensstämmelse. • Säkerställa att produkterna uppfyller alla lokala och internationella krav och regler. • Samarbeta med produktutvecklingsavdelningen för att säkerställa överensstämmelse i produktutvecklingsprocessen. • Delta i granskning av teknisk dokumentation för produktcertifiering. • Hantera relationer med externa certifieringsorgan och myndigheter. • Övervaka och rapportera om förändringar i regelverket som påverkar våra produkter. Kvalifikationer: • Bachelor's eller master's degree in engineering, compliance management, eller relaterade områden. • Minst 5 års erfarenhet av produktöverensstämmelse, idealiskt inom energiteknik eller besläktade branscher. • Djup förståelse för nationella och internationella regler och standarder inom förnybar energi. • Erfarenhet av att arbeta med certifieringsorgan och myndigheter. • Utmärkta kommunikationsförmåga och förmåga att arbeta i ett tvärfunktionellt team. • Förmåga att hantera flera projekt samtidigt och arbeta effektivt under tidspress. Förmåner: • Konkurrenskraftig lön och förmånspaket. • Möjlighet att arbeta i en snabbväxande bransch med spännande projekt. • En dynamisk arbetsmiljö med möjlighet till professionell utveckling. • Enertech AB är engagerat i mångfald och inkludering och välkomnar kandidater oavsett bakgrund. Om du har passionen och kompetensen för att leda vår produktöverensstämmelsestrategi, vill vi gärna höra från dig! Tack för ditt intresse för att bli en del av Enertech AB-teamet och bidra till vår vision om en grönare framtid!

15 november 2023
Sista ansökan:
14 december 2023
Emissionsingenjör

Företagspresentation Till en av våra kunder, en multinationell koncern med högteknologisk produkttillverkning, söker vi en Emissionsingenjör till deras kontor i Finspång. Uppdraget är en fantastisk möjlighet för dig som vill ge din karriär en skjuts i rätt riktning i en modern, internationell och framåtsträvande miljö. Detta är inledningsvis ett konsultuppdrag via Unik Resurs med mycket god chans till förlängning. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Vi söker dig som är intresserad av att arbeta inom området Emissionsmätningar och kartläggning. I rollen kommer du vara delaktig i gasturbinprovning med studier av utsläpp samt ge stöd till säljare och kunder med frågor om utsläppsgarantier.Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta underhåll, dokumentation och analys av emissionsmätdata från testkampanjer. Arbetet innehåller både praktiska och teoretiska moment och det finns gott om plats för nyutveckling och nya idéer. Huvudsakliga arbetsuppgifter: - Arbeta med mätsystem för att övervaka NOx , NH3, COx och formaldehydemissioner vid våra motortestanläggningar. - Du kommer att utföra Livscykelanalys. - Du kommer att arbeta i samarbete med certifierade emissionsmätningsteknikföretag för kundvittnestester. - Du kommer då och då att vara involverad i bud- och avtalsfaserna vid nyförsäljning samtidigt som du förhandlar om kundgarantier. Din profil - Du har avlagt en lärlingsexamen (Högskola) ELLER kandidatexamen i relevant ingenjörsvetenskap ELLER motsvarande arbetslivserfarenhet. - God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på engelska. Svenska är en fördel. - Goda tekniska kunskaper. - God dator och systemvana. - Erfarenhet av emissionsmätningsprocedurer och system är meriterande. Vi söker dig som har en god samarbetsförmåga för att kunna samarbeta effektivt med andra ingenjörer och tvärfunktionella team för att uppnå gemensamma mål. Det är även viktigt att du har en stark kommunikationsförmåga, för att förklara tekniska koncept och rapportera resultat på ett tydligt sätt. Innovativt tänkande är en annan viktig egenskap som vi värdesätter. Ansvarstagande är också nyckel, med en proaktiv inställning till att uppfylla arbetsuppgifter och övervaka projektets framsteg. Ansök redan idag! Ansökan Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Vi kommer tillämpa löpande urval. vilket betyder att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV. Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam; Cecilia Alegria Furberg och nås på 0739252586 eller på [email protected] Väl mött! Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs! Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag. Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil. Lycka till! Relaterade taggar: #LI-Onsite

14 november 2023
Sista ansökan:
10 december 2023
Chef Erfarenhetsåterföring – Forsmarks Kraftgrupp

Företagsbeskrivning Forsmarks kärnkraftverk är en av de största elproducenterna i Sverige och vi producerar en sjättedel av den el som förbrukas i Sverige. Kärnkraftselen har mycket låga fossila avtryck och är en stabil och väderoberoende kraftkälla. Sedan 1980 har våra tre produktionsanläggningar levererat klimatsmart el varje dag, året runt. På Forsmark arbetar i dag cirka 1 200 anställda och vi ingår i Vattenfallkoncernen som verkar på en europeisk arbetsmarknad med möjligheter till en fantastisk utveckling för dig som anställd. Vår arbetsplats är vackert belägen längs sköna Roslagskusten. Jobbeskrivning Är du en engagerad och trygg ledare som söker nya utmaningar? Vill du vara med och bidra till Sveriges fossilfria elförsörjning? Nu söker vi en Gruppchef till Erfarenhetsåterföring på Forsmarks Kraftgrupp. Om jobbet Gruppen Erfarenhetsåterföring ansvarar för att förvalta, utveckla och ta fram rutiner inom både intern och extern erfarenhetsåterföring. Vidare förvaltar gruppen Forsmarks systemstöd för erfarenhetsåterföring. Arbete med att koda och skapa trender av inrapporterade erfarenheter, tillbud och olyckor är en av de regelbundna uppgifterna. Gruppen består idag av sju medarbetare. Dina arbetsuppgifter Som chef och ledare för gruppen ansvarar du för att leda, styra och följa upp verksamheten mot uppsatta mål och ekonomiska ramar. Du deltar aktivt i ledningsgruppens arbete med att vidareutveckla verksamheten och rapporterar till enhetschef för Erfarenhetsåterföring och Anläggningsstöd. Du skapar förutsättningar för engagemang i gruppen och till medarbetarnas utveckling. Att arbeta med utveckling av ditt ledarskap är ett självklart inslag i uppdraget. Ledarskapet innebär att vidareutveckla arbetssätt samt att arbeta med kompetens- och resurssäkring. Du bidrar till att skapa förståelse och främjar samarbete med andra avdelningar och enheter, inom Forsmark och Vattenfall. Kravspecifikation Vi ser gärna att du har som lägst gymnasieutbildning alternativt högskole-/civilingenjörsexamen eller yrkeserfarenhet inom relevant område erfarenhet inom ledarskap mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska, i tal och skrift Meriterande om du har erfarenhet i att arbeta med erfarenhetsåterföring och/eller i något erfarenhetsåterföringssystem erfarenhet att arbeta med statistik och att analysera data kompetens i Officepaketet Som person ser vi att du har lätt för att skapa och bibehålla goda relationer, då uppdraget för både chef och grupp bygger på samverkan och samarbete. Du stimuleras av att skapa förutsättningar för engagemang och delaktighet för dina medarbetare. Vi ser att du är en initiativtagande och inspirerande person som är intresserad av att utveckla grupper och individer. Du leder verksamheten på ett målinriktat sätt och du är tydlig i din kommunikation. För att lyckas i rollen behöver du vara trygg och stabil i dig själv och ditt ledarskap. Vi vill att du besitter några av ovanstående egenskaper, och kompletterar med egna färdigheter. Vi erbjuder dig Att arbeta nära och coachande med dina medarbetare som tillsammans är en erfaren och kompetent grupp. Du kommer vara en självklar del i utvecklingsarbetet inom erfarenhetsåterföring. Att utveckla ditt eget ledarskap och den ledningsgrupp du ingår i är ett självklart inslag hos oss. Du bemöts av ett välkomnande och trevligt klimat där arbetsmiljö står högt i fokus. Ytterligare information Vid frågor om tjänsten hör av dig till: Rekryterande chef Sofie Edin tfn 070 – 394 68 57 Vid frågor om rekryteringsprocessen hör av dig till: Rekryterare Sofie Söder tfn 070 - 829 82 58 Våra fackliga representanter är: Akademikerna – Hans Lindqvist, Ledarna – Anneli Persson, SEKO – Conny Nordström, Unionen – Mia Friberg. Samtliga nås på telefon 0173 - 81 000. Placeringsort: Forsmark Välkommen med din ansökan senast den 19 november Vi ser fram emot just din ansökan så tveka inte - sök redan i dag! Bussar till och från Forsmark är anpassade efter dagtidspersonalens arbetstider. Vi erbjuder även arbetsbussar med trådlöst nätverk på sträckorna Gävle-Forsmark och Uppsala-Forsmark, som ger dig möjligheten att använda restiden som arbetstid om/när arbete tillåter. Du har också möjlighet att använda våra distansarbetsplatser i Gävle och Uppsala alternativt arbeta hemifrån om/när arbetet tillåter. Läs gärna mer om Forsmark på vår hemsida https://group.vattenfall.com/se/var-verksamhet/forsmark Vi är övertygade om att mångfald berikar, och arbetar därför kontinuerligt för jämställdhet och inkludering på vår arbetsplats. Läs gärna mer om vårt arbete inom mångfald och inkludering på vår hemsida https://careers.vattenfall.com/se/jobba-med-oss/ Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur och vår verksamhet omfattas bland annat av regler om säkerhetsskydd, nukleär icke-spridning och exportkontroll. På grund av dessa regler genomförs en kontroll av kandidaten för många av tjänsterna i vår verksamhet innan anställning sker. För de tjänster som leder till deltagande i säkerhetskänslig verksamhet eller placering i säkerhetsklass innebär denna kontroll att säkerhetsprövning genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen.

13 november 2023
Sista ansökan:
13 december 2023
Siemens Energy Graduate Trainee Program

Siemens Energy Graduate Trainee Program Vill du kickstarta din karriär på ett internationellt företag med fokus på teknik, innovation och hållbara energilösningar? Bli Graduate Trainee på Siemens Energy i Sverige! Som Graduate Trainee på Siemens Energy har du en unik möjlighet att lära känna företaget, våra produkter och bredda din kompetens inom flera olika områden. Programmet inleds med en praktisk verkstadsintroduktion under fyra veckor följt av fem perioder på olika avdelningar inom företaget. Du påverkar själv upplägget på ditt traineeår då du utifrån ditt intresse väljer vart inom företaget du vill utföra perioderna. Vad Du kan förvänta dig * Få en helhetsbild av affärsverksamheten, både ur ett tekniskt och affärsmässigt perspektiv, samt av Siemens Energy internationellt. * Etablera goda nätverk nationellt och internationellt. * Agera ambassadör för Siemens Energy på universitetsmässor och andra event. * Erhålla utbildning i bl. a företag- och produktkunskap, försäljning, ledarskap och projektledning. * Få stöttning i din personliga utveckling av chef, personliga mentor samt handledare * Åka på studiebesök/resor inom Siemens Energy men även hos andra företag och leverantörer. * Traineeprogrammet pågår under 14 månader innehållandes fem olika perioder samt en verkstadspraktik på fyra veckor. Den fjärde perioden sker utomlands. * Tjänsten innebär att du blir tillsvidareanställd på Siemens Energy AB och efter avslutat program tar nästa steg i din fortsatta karriär med en ny placering inom ett önskat verksamhetsområde. Vad Du medför * Du befinner dig i början av din karriär och har upp till 36 månader arbetslivserfarenhet * Du tar en masterexamen (eller motsvarande) senast i augusti 2024 inom ett av följande områden: Maskinteknik, Produktion/Logistik, Ekonomi, Juridik, Datavetenskap, IT/Digitalisering, Systemvetenskap, Energisystem, Teknisk fysik och/eller Elkonstruktion. * Mycket goda kunskaper i skrift och tal i engelska. * Andra språkkunskaper samt erfarenhet från att ha studerat eller arbetat utomlands är meriterande. * Genuint intresse för Siemens Energy och den avancerade teknik och innovation som kännetecknar företaget. * Vilja av att arbeta i en mångkulturell och internationell miljö. Om Teamet Som Graduate Trainee kommer du ha en nära samverkan med dina traineekollegor, men också tidigare års traineer och handledare. Du kommer bygga upp stora nätverk via olika sociala aktiviteter tillsammans med de andra traineerna, självständigt på avdelningarna du valt under perioderna, men också under andra sammanhang och utbildningar. Vilka är Siemens Energy? På Siemens Energy är vi mer än bara ett energiteknikföretag. Vi möter den ökade efterfrågan på energi i mer än 90 länder samtidigt som vi bidrar till att skydda vårt klimat. Med fler än 94,000 engagerade anställda genererar vi inte bara elektricitet till mer än 16% av världens befolkning, utan vi använder också vår teknologi för att skydda människor och miljön.  Vårt globala team är engagerar sig i att göra hållbar, pålitlig och ekonomiskt överkomlig energi till verklighet genom att tänja på gränserna för vad som är möjligt. Vi förvaltar ett 150-årigt arv av innovation som uppmuntrar oss att söka efter personer som stödjer vårt fokus på reducering av koldioxidutsläpp, nya teknologier och energiomvandling. Hur kan du göra skillnad på Siemens Energy? Titta här: https://bitly.ws/ZFwV Vårt engagemang för mångfald Som tur är, så är vi alla olika. Genom mångfald genererar vi kraft. Vi drivs framåt av inkludering och vår gemensamma kreativa energi kommer från ca 130 olika nationaliteter. På Siemens Energy ser vi mångfald som något självklart - oavsett etnisk bakgrund, kön, ålder, religion, identitet eller funktionsvariation. Vi ger samhället energi, hela samhället, och vi diskriminerar inte utifrån våra olikheter. Ansökan Tveka inte – skicka in din ansökan via https://jobs.siemens-energy.com/en_US/jobs, id nr 252178 senast 2024-01-01 Vi hanterar ansökningar löpande. I rekryteringsprocessen gör vi urval i följande steg: CV Screening, test assessment, videointervju samt avslutas med en assessmentdag i slutet av februari. Du kommer att få information inför varje steg ifall du går vidare. Traineeåret startar september 2024.   För frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta ansvarig rekryterare...

10 november 2023
Sista ansökan:
1 januari 2024