Civilingenjör, organisationsutveckling
Sök bland 10 lediga jobb som Civilingenjör, organisationsutveckling och börja ditt nya yrkesliv idag!
Eurenco är en av Europas ledande tillverkare av krut och sprängämnen. Koncernen har ca 1400 medarbetare och verksamhet i Frankrike, Belgien och Sverige. Eurenco i Karlskoga har ca 400 anställda och utvecklar och tillverkar krut och sprängämnen för både civil och militär marknad. Bolagets kunder finns spridda i hela världen, med fokus på Europa och USA. Eurenco befinner sig på en mäktig tillväxtresa! För att fortsätta förbättra och effektivisera verksamheten söker vi nu två OPEX-ledare/förbättringsledare som vill vara en del av Eurencos framgång. Så om du drivs av att jobba med ständiga förbättringar i såväl lokal som globala kontext – då ska du läsa vidare. Eurenco erbjuder Hos Eurenco får du möjlighet att vara en del av en organisation i stark tillväxt som väntar på att få ta del av din kunskap och erfarenhet och utvecklas tillsammans med dig. Utöver intressanta uppdrag, friskvårdsbidrag, vinstdelning, kollektivavtal och andra förmåner erbjuds du även ett starkt socialt sammanhang där alla hjälps åt att bidra till känslan av trygghet, utveckling och arbetsglädje. Allt för att du ska trivas på jobbet! Arbetsbeskrivning Hos Eurenco är det ständiga förbättringsarbetet en väl integrerad del av verksamhetens vardag. Som förbättringsledare kommer du att arbeta med kvalitetsförbättringar och effektiviseringar kring arbetssätt och processer, såväl utanför som i nära anslutning till själva tillverkningsprocessen. Din målsättning är att vidareutveckla ett värderingsstyrt arbetssätt, attityder, tankesätt, metoder och verktyg mot Operational Excellence. Du är en ambassadör för frågor rörande förbättringsarbete på siten och samverkar med dina kollegor såväl lokalt samt på koncernnivå gällande dessa frågeställningar. Det gör du dels genom att hålla inspirerande och utvecklande utbildningar, dels genom att befinna dig nära verksamheten för att fånga upp behov och tillsammans hitta framgångsrika lösningar som skapar förbättringar. Förbättringsarbetet kan innefatta alltifrån mindre projekt i syfte att öka maskineffektiviteten eller minskat svinn till större strukturella förbättrings- eller utvecklingsprojekt. Tillsammans med dina OPEX-kollegor kommer du att vara drivande i att företaget uppnår sina övergripande målsättningar genom smartare och effektivare processer, rutiner, verktyg och arbetssätt. I din roll jobbar du metodiskt och nära både chefer, ledare och medarbetare i produktionen genom att coacha och stötta i deras dagliga arbete inom ständiga förbättringar. Du deltar även i arbetet med att implementera förändringar. Du blir en del av den lokala OPEX avdelningen och rapporterar direkt till VD, men du kan även komma att involveras i den koncerngemensamma OPEX-verksamheten. Kvalifikationer Vi ser att du som söker har: - Akademisk examen med företrädelsevis med teknisk inriktning så som maskin, konstruktion, kemi eller liknande. - Erfarenhet av att arbeta produktionsnära inom tillverkande industri. - Goda kunskaper inom strukturerat och metodiskt förbättringsarbete som t ex Six Sigma, Lean-production och erfarenhet av att driva ständiga förbättringar. - Mycket god förmåga att läsa, skriva och tala både svenska och engelska då det senare är koncernspråk inom Eurenco. - Goda systemkunskaper. Det är meriterande om du har en civilingenjörsexamen, liksom certifiering som Black Belt eller Green Belt. Vi ser gärna att du haft ledande befattning, antingen som chef eller som projektledare, och därmed vana att skapa resultat genom andra. Personliga egenskaper Som person är du driven, självgående och coachande men är också mycket hjälpsam, pedagogisk och kommunikativ. Vidare är du analytisk, utmanas av komplexitet samt har lätt för att förstå sammanhang och kan dra slutsatser utifrån dessa. Du trivs med att arbeta operativt i produktionen och känner en tillfredställelse när ni tillsammans får saker gjorda. Även om du är självgående är det viktigt att du motiveras av att jobba med människor och förstår att ditt engagemang bidrar till er gemensamma framgång. Du är van att komma med förslag och driva nya idéer. Därför ser vi dig som en initiativrik och nytänkande person. Samtidigt förstår du att produktionen styrs av många regler och säkerhetskrav, och att den just nu växer snabbt – något som ibland kräver tuffa prioriteringar. I sådana situationer växlar du smidigt mellan att vara tydlig och drivande till att hitta lösningar på ett prestigelöst och handlingskraftigt sätt. Eurenco eftersträvar en jämn könsfördelning och lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Ansökan och information I den här rekryteringen samarbetar Eurenco med AxÖ Consulting. Rekryteringsprocessen sköts av AxÖ men du kommer att anställas direkt hos Eurenco. Vi jobbar med löpande urval och intervjuer, så vänta inte med att skicka in din ansökan! Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Vi svarar gärna på dina frågor. Kontakta ansvarig rekryteringskonsult Kajsa Rosén [email protected] 072 - 398 02 67 Att jobba med explosivämnen i nära kontakt med försvarsindustrin ställer höga krav på säkerhet. Tjänsten kräver att du genomgår hälsoundersökning och bakgrundskontroll. Detta kan också medföra vissa krav på medborgarskap. AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.
Want to influence the bigger picture? At Saab, you can realise amazing innovations that keep people and societies safe. Together, we can truly make an impact - and your part matters. Your role SAAB is seeking an engaged and results-oriented Product Manager for Mission Support Equipment. In this role, you will play a key role in shaping the future of Mission Support Systems for Gripen. The Product Management department is organized within Strategy & Product Department at Business Unit Gripen at Aeronautics and consists of approximately 15 employees. The main mission for Product Management is to decide the future of products, as well as lead existing products during the life cycle, based on facts from different perspective. As a Product Manager, you are responsible for developing lifecycle plans and have overall responsibility for ensuring that our products meet today's and tomorrow's needs and requirements, both technically and commercially. This includes responsibility for the product's performance, functionality, reliability, safety, and compliance with environmental requirements. Your role includes mainly the following activities: * Lead product life cycle management activities * Define and manage product plans and strategies * Management of product requirements and descriptions * Technical Sales and operational usability activities * Follow and support development progress of the products Your profile To thrive in the role of Product Manager, you should have a keen interest in driving product development and a genuine technical interest. You should have good organizational skills to develop plans and configuration management in line with our product lifecycle processes. Furthermore, you are independent, driven, and pragmatic. You have a strategic ability and an interest in following market trends and understanding customers' product needs today and tomorrow. You have a high degree of personal maturity with good judgement and high ethics You have: * Well documented leadership skills * Experience to lead through others and by leading by setting prerequisites/requirements * A holistic product overview and a visionary mindset * A relevant academic degree in engineering. * Experience of architecture and systems engineering of software products * Excellent language skills in both English and Swedish This position requires that you pass a security vetting based on the current regulations around/of security protection. For positions requiring security clearance additional obligations on citizenship may apply. What you will be a part of Behind our innovations stand the people who make them possible. Brave pioneers and curious minds. Everyday heroes and inventive troubleshooters. Those who share deep knowledge and those who explore sky-high. And everyone in between. Joining us means making an impact together, contributing in our own unique ways. From crafting complex code and building impressive defence and security solutions to simply sharing a coffee with a colleague, every action counts. We encourage you to take on challenges, to create smart inventions and grow in our friendly and tech-savvy workspace. We have a solid mission to keep people and society safe. Saab is a leading defence and security company with an enduring mission, to help nations keep their people and society safe. Empowered by its 25,500 talented people, Saab constantly pushes the boundaries of technology to create a safer and more sustainable world. Saab designs, manufactures and maintains advanced systems in aeronautics, weapons, command and control, sensors and underwater systems. Saab is headquartered in Sweden. It has major operations all over the world and is part of the domestic defence capability of several nations. Read more about us here Kindly observe that this is an ongoing recruitment process and that the position might be filled before the closing date of the advertisement.
Nu söker vi en strukturerad och initiativrik projektledare som vill accelerera den gröna industrin i Norrköping! Vilka är vi? Hos oss på Norrköping Science Park arbetar vi där innovation, forskning och samhällsutveckling möts. Här får du utrymme att växa, påverka och samarbeta i en miljö som bryr sig om både resultat och människor. Vi erbjuder en flexibel arbetsmiljö där professionalism möter nyfikenhet, och där ditt engagemang formar både din egen och vår gemensamma resa framåt. Idag bedrivs forskning i världsklass inom området organisk och tryckt elektronik på Campus Norrköping vid Linköpings universitet. Ett av Norrköping Science Parks uppdrag är att skapa förutsättningar för fler företag att födas ur forskningen. I samarbete med universitet, RISE, Region Östergötland, privata näringslivet och Norrköpings kommun etablerades Home of Organic and Printed Electronics, HOPE, under 2021. Målet var att skapa en fysisk miljö, ett växthus för företagen med sikte på utveckling av ny grön industri kopplat till området, något som nu har blivit verklighet. I syfte att ytterligare stärka den positiva utvecklingen av kunskapsintensiva och forskningsnära företag driver vi banbrytande projekt tillsammans med företag, universitet och offentlig sektor – och nu tar vi nästa kliv uppåt i utvecklingen! Våra fokusområden • Visualisering och artificiell intelligens • Elektronik och tryckta kretsar • Teknik för effektiva logistikflöden • Internationella samarbeten och SME-program Tillsammans med näringsliv, universitet och offentlig sektor skapar vi impact på riktigt! Våra värdeord • Care • Share • Act Dina arbetsuppgifter Som projektledare inom tryckt och organisk elektronik är du länken som för samman akademi, näringsliv och expertis. Du bygger relationer och samlar människor, och skapar på så sätt både utrymme och förutsättningar för att ta tillvara på idéer och möjligheter till stark tillväxt av nya arbetstillfällen. Du använder dig av strategisk planering i syfte att nå vårt mål att få företag att starta, utvecklas och växa, vilket bidrar till såväl affärsmässig framgång som regional attraktivitet och tillväxt. Du arbetar tätt tillsammans med hela Norrköping science park teamet, innovations ekosystemet i Norrköping, entreprenörer, forskare och experter för att utveckla och implementera nya idéer och lösningar. Du kommer att ha en central roll i att söka och driva projekt, driva innovation, företagsutveckling och ny industriell utveckling framåt och arbeta i en miljö som främjar kreativitet och nytänkande. Vem är du? Vi söker dig som vill stötta och driva världsledande utveckling genom att tänka och prova nytt! Du har erfarenhet av innovations- och/eller projektledning, och ett starkt intresse för teknik och innovation inom området, gärna inom EU-finansierade sammanhang. Du har en akademisk examen inom teknik eller naturvetenskap med intresse och driv för ny industriell utveckling och nära samarbete med forskningsmiljöer. Du trivs som allra bäst i en snabbt föränderlig miljö där du genom ditt relationsskapande knyter kontakter mellan olika parter. Du har en förståelse för hur man hjälper små och medelstora företag att växa samt en erfarenhet av att bygga nätverk och skapa samverkansmöjligheter. Du trivs med att vara ansiktet utåt och med att representera Norrköping Science park och HOPE miljön i olika sammanhang som event, mässor och partnerskap. Tjänsten ställer krav på att du kan organisera och planera ditt arbete samt att arbeta mot uppsatta mål och deadlines. Du har en dokumentationsvana då rapportering till finansiärer som EU, Vinnova och Region Östergötland ingår i dina arbetsuppgifter. Du trivs med att arbeta mot mål och fokusera på resultat. Som person är du trygg, stabil och har god självinsikt samt en stark inre motivation och drivkraft. Syftet att bidra till samhällsnytta är alltid vägledande för ditt arbete. Du har erfarenhet av att kommunicera med forskare, ingenjörer och entreprenörer. Du har förmåga att kommunicera information med ett komplext innehåll på ett tillgängligt sätt. Som person driver du ditt arbete självständigt, men samarbetar gärna med andra när arbetet kräver det. Du har en god analytisk förmåga och kan förstå komplexa underlag. Vidare trivs du med att arbeta med fokus på resultat och gemensamt satta mål. Du uttrycker dig väl på svenska och engelska, i både tal och skrift. Välkommen med din ansökan! Information om tjänsten Antal lediga tjänster: 1 Anställningsform: Tillsvidareanställning Längd på anställning: Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Arbetstid: Dag Möjlighet till distansarbete: Ja, delvis utifrån verksamhetens behov Sista ansökningsdatum: Vi gör urval löpande men vi vill ha din ansökan senast den 22 maj. Kontakt: Om du har frågor är du välkommen att kontaka Jonas Nilsson, VD, 070-278 32 56 eller rekryteringsspecialist Katarina Nyqvist, 011-15 30 10 Övrig information: Vi har valt att ta bort det personliga brevet, och ersätta det med urvalsfrågor relevanta för tjänsten. Det gör det lättare att göra en objektiv bedömning av din kompetens. Du skickar in ditt CV som vanligt. KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid. Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen. Du som har skyddade personuppgifter ska inte skicka in din ansökan via vår hemsida. Ta en direktkontakt med rekryterande chef alternativt rekryteringsspecialist för att diskutera hur du bäst ansöker utifrån ditt skyddsbehov. Kontaktuppgifter finner du i annonsen. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Västerviks Bostads AB är ett kommunalägt aktiebolag som äger och förvaltar ca 3 300 lägenheter och drygt 300 lokaler och förvaltar kommunens verksamhetslokaler som skolor, äldreboenden och idrottsplatser. Vi arbetar med drift, underhåll, byggnation, ekonomi och marknadsfrågor. Vår affärsidé är att Västerviks Bostads AB ska på affärsmässiga grunder erbjuda tryggt, tillgängligt och attraktivt boende och lokaler och service med hög kvalitet, samt tillhandahålla bygg- och fastighetstjänster inom kommunkoncernen. Idag arbetar ca 150 personer hos oss. Vi strävar efter att vara en bra arbetsplats och en attraktiv arbetsgivare som erbjuder våra medarbetare möjlighet till utveckling, delaktighet, inflytande och livskvalité. Vi söker nu en junior verksamhetsutvecklare Vill du analysera data ur företagets IT-system och prata med kollegor för att förstå vad som behöver förbättras, skapa beslutsunderlag som visar hur verksamheten skulle tjäna på förbättringen och sedan hjälpa till att genomföra den? Då ska du söka tjänsten som junior verksamhetsutvecklare på Västerviks Bostads AB. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter Målet med tjänsten är att hjälpa medarbetarna närmast kunden att göra ett bättre jobb vilket bland annat kan innebära följande: • Analysera data i vårt Business Intelligence system och prata med kollegorna bakom siffrorna för att se om dina slutsatser är rimliga. • Göra beräkningar i Excel och presentationer i PowerPoint åt medarbetarna närmast kunden, ledningsgrupp, VD eller styrelse. • Hjälpa dina kollegor att börja arbeta efter nya arbetssätt. Din bakgrund Vi ser att du har en ingenjörsutbildning inom industriell ekonomi eller motsvarande. Kanske är du nyligen klar med din utbildning och vill skaffa dig erfarenhet av hela förbättringsprocessen på ett bolag. Här får du jobba med allt från identifiering av behov till att ett arbetssätt har förändrats i praktiken. Du kommer att få ovärderlig erfarenhet av hur mycket som återstår av förbättringsprocessen efter att den första PowerPoint-presentationen är klar. Det här förväntar vi oss av dig Du är en analytisk person som har lätt att se mönster i siffror och kan förklara dina tankar så att andra förstår. Om du inte redan är en van användare av Excel och Power Point vill du gärna lära dig behärska dessa för att underlätta ditt arbete. Att arbeta mot ställda mål och att identifiera effektiviseringsmöjligheter är en självklarhet för dig. När du har förstått vad som behöver göras arbetar du effektivt tills det är genomfört. Mer om oss Kommunala fastighetsbolag är en viktig kugge för att det offentliga Sverige ska snurra effektivt. Som anställd på ett kommunalt fastighetsbolag känner du att du gör en viktig insats för samhället. Västerviks Bostads AB utmärker sig dessutom genom att: • Ha fått Utmärkelsen Svensk Kvalitet (2022) som är instiftat av regeringen för att öka kvalitetsnivån i svenska företag och ges till företag med hög kvalitet på sin verksamhetsutveckling. • Ha fått Miljöstrategipriset (2023) för en ambitiös hållbarhetsstrategi som ger konkreta resultat och är inspirerande för andra. • Ha medarbetare som verkligen trivs på jobbet och är ambassadörer för bolaget (2024 hade vi employee net promotor score, "eNPS", långt över vad Great place to work anger behövs för att resultatet ska anses "utmärkt"). Mer om tjänsten Tjänsten är en tidsbegränsad heltidstjänst med start i augusti 2025 och avslut i mars 2026. Start- och sluttid kan i viss mån anpassas efter dina önskemål. Urval I vårt urval för att hitta rätt medarbetare till denna tjänst kommer vi att lägga stor vikt på dina personliga egenskaper, din lämplighet och ditt intresse för tjänsten. Vi vill därför uppmuntra dig som sökande som har en varierad bakgrund och livserfarenheter att söka den, då vi vet att både mångfald och en jämn könsfördelning kan stärka vår organisation. Ansökan Vi tar endast emot ansökningar via detta rekryteringssystem. Sista ansökningsdag är den 31/5 2025. Urval sker löpande så skicka gärna in din ansökan snarast. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- eller rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering.
Join our Manufacting team in Gothenburg Are you ready to lead and inspire a culture of continuous improvement in a dynamic organization? We are looking for a passionate and dedicated Manger VSU to coordinate the execution of VSU Work processes & standards across IM phases internally and externally in Manufacturing.Purpose of the job: - Manage Production Projects masterplan with related resource planning for VSU activities - Coordinate early phase of IM work processes - Manage internal communication with standardized review/reports system for all projects in production Key Responsibilities: - Define and manage Program Master planning in collaboration with Project Managers across Operations - Create an nworking schedule & Gate structure to ensure proper preparation and excellent CQV execution to reach VSU target - Make sure that all the early phase IM work processes are performed prior to the project approval phase - Monitor project progress, coordinating activities making sure all the IM deployment work process are properly applied and delivered to ensure the successful completion of the projects - Control project plan by reviewing work process status, deliverables, risk mitigation plan and schedule changes - Make all necessary arrangements to support the start-up team to reach the VSU target during verification phase - Define Initiative VSU team and overall resources needed to deliver Initiative Masterplan reaching VSU targets - Make sure that all relevant outcomes and needs of early stage work process are properly reflected inside financials of the projects - Make sure that the relevant Manufacturing departments are properly supporting the Initiative scope and the VSU delivery Qualifications: - University degree in Engineering - Minimum of 3- 5 years experience in Leadership within manufacturing environment - Expertise in RTT - Expertise of IM Pillar and VSU tools - Able to plan and understand implications/effects/risks - Project management Knowledge How to Apply If you are committed to driving excellence and making a real impact, we want to hear from you! You apply by clicking the ”Apply now” button below, where you enter your personal details, enclose CV and cover letter. We kindly ask you to submit your application as soon as possible, as we may work continuously with the selection and interview process. We are looking forward to hearing from you! Swedish Match develops, manufactures and sells well-known brands of the highest quality in the Smokeless Products and Lights segments. With a flexible, innovative, and sustainable approach, we are working for having the right strategy, people, competences, products and structure in place to quickly meet changing market conditions. We want to maximize enjoyment of our products by minimizing the carbon footprint. With a portfolio of modern brands and brands with a long tradition, Swedish Match offers products both with and without tobacco that meet market demand. Offering tobacco consumers alternatives to cigarettes is at the heart of what we are doing. That's why we who work at Swedish Match are proud to work here – because together we make a difference!
Assemblin behöver växa och söker personer som med driv och engagemang kan göra skillnad i vår grupp och bidra till vår utveckling. Vi söker nu en projektingenjör till vår filial i Karlstad. Vill du tillhöra vårt A-team? Vi erbjuder stora möjligheter att utvecklas från där du är idag. Vi vill höra mer om dig som person och din kompetens. Filialen består idag av 22 medarbetare som arbetar med i huvudsak fastighetsautomation och vi ser framemot att välkomna dig i vår grupp. Ditt uppdrag: Du kommer vara en viktig kugge i administration, projektering och produktion av nya Centralsjukhuset i Karlstad. Kanske arbetar du redan idag med projektering, kalkylering och produktion inom automation och/eller styr/övervakning. eller Kanske är du idag en administratör som är ordningsam och strukturerad samt har stor ekonomisk och administrativ förmåga, och som på sikt kan växa in i fler arbetsuppgifter i en roll hos Assemblin. Exempel på arbetsuppgifter Prognosberedning Fakturering Inköpsberedning Förvaltningsdokumentation Kvalitetskontroll, internrevision inom projektet Kalkylering/prissättning Granskning och beredning av av handlingar inför slutleverans Ovan beror på vilken kompetens du kommer in med och hur självgående du är från start. Vi kan lägga till mer arbetsuppgifter inom projektering om du redan är van vid den sortens arbetsuppgifter och vi kan även plocka bort arbetsuppgifter om du är en person som kommer in i en mer administrativ roll som start. Vi värdesätter din personlighet och ditt teknikintresse högt. Vem söker vi? Du har ekonomisk bakgrund och har stor vana av att arbeta i Excel. Du tycker om och är van vid att arbeta med administrativa uppgifter. Du har god IT- och datorvana. Du har stort teknikintresse. Du är van vid att arbeta med prognosberedning. Du är van vid att arbeta med kvalitetskontroll. Du är mycket ordningsam och strukturerad och har inga problem att vara den som styr upp så det blir ordning. Du har erfarenhet av att hålla deadlines. Du är bra på att kommunicera i tal och skrift och har god digital förmåga. Du har ett helhetstänk med förmåga att driva projekt och arbetsuppgifter från start till slut och på ett effektivt och strukturerat sätt. Meriterande: Du har arbetslivserfarenhet inom automation och kompetens inom styr- och övervakning. Vi vill gärna höra mer om dig och berätta mer om vad vi på Assemblin kan erbjuda som nästa steg för just dig! Vi värdesätter både din tekniska och sociala kompetens samt din samarbetsförmåga och nyfikenhet för teknik. En förutsättning för tjänsten är B-körkort, då resor ingår i tjänsten. Vi erbjuder: Stor möjlighet till utveckling. En arbetsplats där samarbete och högt i tak för nya och framdrivande idéer ligger till grund. En kreativ och trygg arbetsplats i en tillhörande och prestigelös kultur. En arbetsgivare som inte är så känslig för lågkonjunktur. En arbetsgivare som satsar och har god framtidstro i en bransch med högt tryck. Ett flexibelt arbete och där du har stort eget ansvar över din arbetstid. Bra och stöttande kollegor. Fast anställning. Tjänstebil, el alt laddhybrid. Assemblin: Assemblin är en komplett installations- och servicepartner med verksamhet i Sverige, Norge och Finland. Vi utformar, installerar och underhåller tekniska system för luft, vatten och energi. Vår vision är att skapa smarta och hållbara installationslösningar som får byggnader att fungera och människor att trivas. Genom nära och lokala samarbeten och en stark organisation i ryggen gör vi det möjligt. Vi har en omsättning på 12,9 miljarder kronor och cirka 6 700 engagerade medarbetare på runt 100 orter i Norden. Här är vi: https://assemblin.se/ Ansökan: I denna rekryteringsprocess samarbetar vi med Emajsi. Vid frågor, vänligen kontakta rekryteringskonsult Johanna Vonasek Haraldsson, [email protected], 0709950595. Vi arbetar med kontinuerligt urval, så varmt välkommen att registrera din CV och fyll i frågeformuläret, så kontaktar vi dig så snart vi kan.
Who we are Olink, part of Thermo Fisher Scientific, is transforming the understanding of human diseases through advanced proteomics. We are driven by a commitment to innovation, quality, and transparency, providing exceptional solutions and support for human protein biomarker discovery. For many years, the critical role of proteins in human biology has been recognized, but technological constraints limited comprehensive research into their potential across various biological processes and diseases. With our innovative Olink solutions, scientists can now measure thousands of human proteins simultaneously using just a few microliters of blood. Our highly specific and validated assays cover a wide dynamic range, empowering groundbreaking research. Our services include flexible protein biomarker solutions, with a robust library of thoroughly validated assays covering ~5000 proteins. As we expand globally, we continue to play a pivotal role in shaping the future of scientific discovery. To learn more, visit www.olink.com. Position Description As we continue to scale, we are now looking to hire a PPI Lead, to be based in our Uppsala headquarters, reporting to our Vice President Operations. The role of the PPI Lead is to set the structure and foundation for, as well as establishing, the Thermo Fisher Scientific’s Continuous Improvement Business System (PPI) for the entire Proteomics Sciences division from the ground up as well as implementing it and owning it over time. In this role, you will work closely with the global PPI business network, business leadership and steering committee to establish and mature the Lean Management System (tiered daily management systems, Gemba walks, and leader standard work) and other coaching tools to facilitate the cultural transformation and achieve site goals and objectives. Primary Responsibilities PPI Business System: Work with the leadership team to identify transformational opportunities for business improvements and establish a Continuous Improvement Business System. Engagement: Drive a culture of continuous improvements in the areas of productivity, customer, finance, people and quality by implementing KPIs. Lean Support: Provide ongoing Lean support to the business in general and Operations, Commercial and RnD in particular. Work with the expanded team to develop/promote/standardize the Business System further. PPI Steering Committee: Prioritize improvement opportunities and develop site deployment plan. Lead/work with functional teams to streamline processes to improve customer experience, enable profitable growth and become more efficient. PPI Maturity Health Assessment: Conduct PPI Maturity Health Assessments on site involving all functions on a yearly basis. Safety: Work closely with EHS team to establish a Safety-First / zero accident culture and Environmental stewardship Qualifications Bachelor’s degree in engineering, science, operations or business, with evidence of operational, leadership, or professional experience. Master’s degree preferred. A Lean Expert with significant experience (7+ years) and a ‘hands-on’ track record of implementing successful TPS-based business systems including elements such as: Lean Leadership (Daily Management, Leader Standard Work, and Gemba Walks). Strategy Deployment and Value-stream mapping. Kaizen events, cell design, process and product 3P, Value-Analysis/Value Engineering, Heijunka, and Kanban. Expertise in problem-solving utilizing a formal program/process. Proven track record of developing, training, and coaching teams. Broad knowledge of multi-functional, multi-site, global organizational processes and financial business methods. Fluent in English and preferably proficient in Swedish. Operational Management experience is beneficial. To be successful in this role, you should have a passion for driving improvements and leading change in a complex, global environment. You are a self-directed leader with a proven ability to connect with leadership and manage/influence across all levels of the organization. Finally, you are able to drive strategic thinking and continuous improvement to improve efficiency along the extended value streams. Why Join Us? At Thermo Fisher Scientific, we value innovation, collaboration, and professional growth. We offer a supportive environment where you can make a significant impact and drive the future of technology and product development. Please submit your resume and a cover letter detailing your relevant experience and why you are the ideal candidate for this position. The last application date is the 11th of May 2025.
Letar du efter ett arbete där du får bidra med din kunskap inom förbättringsarbete? Är du affärsdriven med ett stort sifferintresse? Vill du arbeta på ett företag som bidrar till en hållbar framtid? Då tror vi att vi har ett arbete för dig! Detta gör livet trevligt hos oss På Sesol har vi en stark gemenskap där glädje och engagemang är framträdande i allt vi gör. Att arbeta på Sesol innebär att du kommer utvecklas snabbt och få möjlighet att lära dig mycket nytt då tekniken och branschen är i ständig utveckling. Vi på Sesol är mycket stolta över att tillhöra en bolag där vi tar hand om varandra och vill varandras bästa. Ett prestigelöst företag där alla hjälps åt är det som kännetecknar oss. Ta utmaningen I rollen som Head of Commercial Excellence leder du utvecklingen av Sesols säljprocess, vilket innebär att du implementerar nya initiativ inom vår fältförsäljning och skapar förutsättningar för oss att bli marknadsledande i vår bransch. Rollen är ny och du förväntas driva arbetet runt generering av kostnadseffektiva leads, bokning av möten, ruttplanering för säljarna, uppföljning av kundmöten och eftermarknadsförsäljning. I den här rollen samverkar du med närliggande roller för att säkerhetsställa en effektiv och optimal implementering. Dina främsta samarbetspartners blir Sesols Operational Excellence Team och tillsammans arbetar ni för att skapa ett gemensamt ramverk med målet att bygga den bästa kundresan på marknaden. Du är ansvarig för uppföljning av de nya processerna samt utvärdering av implementeringen och dess effekt för verksamheten. Du kommer självklart arbeta tätt även med vår säljorganisation och förväntas regelbundet delta i säljmöten på alla våra kontor i Sverige för att säkerställa kvalitet och på bästa sätt kunna stötta organisationen. I det arbetet ingår också ansvar för Sesols utbildningar inklusive vår säljskola samt utvärdering av de utbildningsinsatser vi ger våra säljare. Du kommer ta fram KPIer, säkerställa att säljarnas ersättningsmodell är konkurrenskraftig samt att deras CRM system och andra system stöttar dem i deras arbete. Du är den som tillsammans med CCO ser till att säljarna får det stöd de behöver för att kunna leverera på topp samtidigt som de bidrar till övrig organisation på bästa sätt. Vem är vår perfekta match Rollen kräver en djup förståelse inom teknisk försäljning, vana av att implementera och kontinuerligt förbättra säljverktyg, tex CRM system, samt ett stort intresse för analys och ett iterativt arbetssätt där kontinuerlig förbättring är en av de viktigaste ledstjärnorna. Du har en god organisationsförmåga och är bekväm i rollen att koordinera kompetenser och roller för att skapa ett gemensamt resultat. Du är energiskapande och har lätt att sprida din energi för att på så sätt skapa aktivitet i de grupper du befinner dig i. Siffor är något du gillar och du förstår hur du ska få dem att skapa värde genom din analys. Du är noggrann och mycket bra på att kommunicera i både tal och skrift. Vi önskar att du har Civilingenjörsutbildning eller liknande Flerårig erfarenhet inom teknisk försäljning och säljträning Stor erfarenhet inom processförbättringar, te x LEAN och Six Sigma inklusive SLAer, SOPer, standups etc Erfarenhet av att designa och implementera KPIer samt visualisera dem för säljorganisationer Erfarenhet av att vidareutveckla CRM och säljverktyg Du talar och skriver både svenska och engelska Det är extra bra om du även har Erfarenhet av B2C Erfarenhet av fältförsäljning Bra att veta om anställningen Lön: Fast lön Placering: Jönköping Tillträde: Enligt överenskommelse Resor: förekommer regelbundet till alla Sesols kontor i Sverige, huvudkontoret är beläget i Jönköping Om Sesol Vi älskar solen lite mer än andra - att jobba hos oss på Sesol innebär därför ett soligt äventyr som vi vill att du ska få uppleva. Tillsammans bidrar vi alla till att göra världen till en lite grönare plats. Med vårt huvudkontor i Jönköping och kontor i 17 andra städer i Sverige och Norge, är vi en arbetsgivare för alla som vill ta sig ut ur skuggorna och ut i solen. Med Nordic Capital som majoritetsägare och vårt dotterbolag Nordic Energy på Cypern, så fortsätter vi vår tillväxtresa inom förnybar energi. Välkommen till Sveriges bästa arbetsgivare!
Som strategikonsult hos Hifab Advisory får du en central roll i att utveckla och implementera strategier inom energi- och klimatfrågor. Med ökande krav från lagstiftning, investerare och marknaden stöttar Hifab Advisory sina kunder i att fatta välgrundade beslut. I denna roll leder du uppdrag, utvecklar tjänsteerbjudandet och bidrar med expertis i en bransch under snabb förändring. Dina framtida arbetsuppgifterI rollen får du en varierad och utmanande vardag där du arbetar både strategiskt och affärsnära. Ditt arbete inkluderar bland annat: Leda och genomföra uppdrag inom energi- och klimatstrategi. Utveckla och presentera strategiska beslutsunderlag. Analysera marknadstrender och lagkrav som påverkar branschen. Rådgiva kunder i deras energi- och klimatrelaterade affärsbeslut. Bygga och utveckla kundrelationer samt bidra till affärsutveckling. Samarbeta med intressenter inom fastighet, samhällsbyggnad och energimarknaden. Vi söker dig som Vi letar efter en driven och kunnig person med en bakgrund inom energi- och klimatstrategi. För att lyckas i rollen behöver du ha: Civilingenjörs- eller civilekonomsutbildning. Erfarenhet som konsult, inom exempelvis management. Erfarenhet av strategiarbete inom energi- och klimatfrågor. God förståelse för fastigheters energibehov och tekniska förutsättningar. Akademisk examen, exempelvis civilingenjör eller ekonom. Flytande svenska och engelska i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet som managementkonsult och ett affärsmässigt perspektiv på energi- och klimatfrågor. Som person är du analytisk, lösningsorienterad och trivs med att arbeta i en dynamisk miljö. Övrig information Start: Enligt överenskommelse. Plats: Stockholm, Odenplan. Omfattning: Heltid. Anställningsform: Tillsvidare. Om kunden Hifab Advisory är en ledande aktör inom strategisk rådgivning för fastighet och samhällsbyggnad. Genom djup branschkunskap och affärsmässig förståelse hjälper de beslutsfattare att navigera i en snabbt föränderlig värld. Deras uppdrag gör skillnad – för kunder, branschen och samhället i stort. Om WrknestPå Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se.
Välkommen till REMONDIS Traineeprogram 2025 Är du redo att forma din framtid och göra skillnad? REMONDIS, en av världens ledande företag inom återvinning och avfallshantering, söker nu engagerade och ambitiösa talanger till vårt traineeprogram. Om Traineeprogrammet Vårt traineeprogram erbjuder en unik möjlighet att utvecklas och forma din roll inom företaget. Under programmets gång kommer du att få arbeta på uppdrag av framtiden och bidra till vår vision om en hållbar värld. Du kommer att ha en dedikerad mentor i en ledande position som stöttar dig och ger ett bolagsövergripande perspektiv under hela programmet. Trainee på IT Vi söker nu en trainee till vår IT-avdelning. Som trainee kommer du att utvecklas inom projektledning, systemförvaltning, affärsutveckling och dataanalys med målet att bli en nyckelperson i organisationen. Du kommer att arbeta tvärfunktionellt med olika avdelningar och bidra till bolagets utveckling genom analyser, affärsstrategier och projektledning. Huvudsakliga ansvarsområden: Leda och delta i projekt som rör affärsutveckling, digitalisering och effektivisering av verksamhetsprocesser. Genomföra analyser av verksamhetsdata och identifiera mönster, felaktigheter och insikter som stödjer affärsbeslut. Samarbeta med olika avdelningar för att förstå behov och driva förbättringar inom verksamheten. Dokumentera och presentera insikter och projektresultat på ett tydligt och strukturerat sätt. Delta i utvecklingen av affärsmodeller och strategier för att optimera företagets tillväxt. Understödja utveckling av affärssystem och införande av nya IT-lösningar. Kompetenskrav: Examen inom ekonomi, teknik, systemvetenskap, industriell ekonomi eller likvärdigt område. God förståelse för affärsprocesser och affärsutveckling. Erfarenhet av eller intresse för dataanalys och beslutsstödssystem. God förmåga att skapa och underhålla dokumentation. Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift. Grundläggande kunskaper i systemutveckling, redovisning och affärssystem är meriterande. Personliga egenskaper: Självständig Relationsbyggande Initiativtagande God samarbetsförmåga Analytisk Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Placering: Göteborg Övrigt: Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Placeringsort är Göteborg, Hisings Backa. Start: Enligt överenskommelse. I den här rekryteringen kommer arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 10 jobb