Quantity Surveyor

Om jobbet Summary The Quantity Surveyor reports directly to the Quantity Surveying Manager. There may also be an indirect reporting line to a Senior Quantity Surveyor working on the same project. As the client’s Quantity Surveyor, the role is that of a financial guardian for the assigned project. The Quantity Surveyor is required to be proficient in managing the monthly payment applications, performing detailed quantity remeasures and the management of change orders/variations. The Quantity Surveyor has the support of Senior Quantity Surveyors as well as the Quantity Surveying Manager and will be expected to leverage the experience of these individuals to assist them with their day to day responsibilities. The Quantity Surveyor will form part of the larger project controls team and to provide the data to inform the Project Controls Plan. This data includes, but is not limited to, providing inputs for installed quantities, agreed Change Orders, RCO’s which may be converted to CO’s, forecasted final contractor accounts and the remeasurement of key quantities. The Quantity Surveyor will work closely with cost engineers and contracts specialists and be the contractor’s main point of contact for the day to day engagement related to the payment applications, quantities and change order management, and is therefore expected to site based. Responsibilities Validate contractor’s BoQ quantities Prepare and analyze contract vs actual comparisons of scope for the packages they are responsible for Prepare and analyze contract vs actual comparisons of quantities for each package Prepare and analyze contract vs actual comparisons of schedule performance for each package Where possible, participate in tender discussions with vendors and contractors Participate in pre-start/kick-off meetings on site with contractors Review contracts and purchase orders to become familiar with payment terms and other agreed contracting conditions e.g., payment of material off site, deposit requirements, etc. Provide updated inputs and information for monthly reports which reflect an accurate assessment of the current and forecasted contractor contract status Value the contractor’s completed work and compile accurate interim payment certificates in accordance with Northvolt norms and standards Provide support to the contracts specialist on contractual claims and disputes Perform regular reviews of the design scope requirements for revised quantities and scope gaps Develop the forecasted final account Review and interpret contractor engineering drawings and scopes of work in order to perform and/or verify quantities Maintain a risk register and continually update and identify project risks, and feed this back to the cost engineer/project control manager Provide assistance to other project control disciplines including cost control and planning/scheduling Where possible, assist with the preparation of tender BoQs Maintain a Request for Change Order (RCO) register and a Change Order (CO) register for each contractor and work package Assess RCO’s received from contractors for entitlement and cost efficiency and accuracy Convert valid RCO’s into CO’s Perform regular/weekly as-built measurements on site to inform the monthly interim payment certificate process Attend weekly commercial meetings with contractors Assist in the day-to-day management of the various contract agreements Negotiate and settle final accounts Perform regular site walks to assess interim and as-built progress Execute the chosen procurement strategy Understand the rules of credit and implement these into the monthly payment applications

16 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
KMA-koordinator till Solna

Vi söker nu efter en erfaren projektadministratör/KMA-Koordinator som vill ansluta till ett härligt gäng i Solna. Här är du verksam med projekt inom drift och underhåll av kommunal utemiljö i Solna. Du kommer att bli en del av ett modernt och nytänkande bolag som lägger sin fokus på att vara bäst i branschen.  Dina arbetsuppgifter kommer bl.a bestå av:  Ärendehantering; KC-ärenden, digitalt och per telefon(samtal från invånare). Arbeta med och uppdatera KMA-plan. Kontakt med beställaren.  Stötta arbetsledarna och platschefen administrativt. Ekonomi.  Arbete med digitala plattformar som tex SharePoint. Sammanställa egenkontroller och redovisa rapporter. Föra mötesprotokoll och förberedande av mötesrapporter. Vi vill att du har erfarenhet av:  Erfarenhet från branschen - Drift underhåll / Anläggning. Entreprenadjuridik Mycket god datorvana Arbetar obehindrad i Office-paketet. Ekonomi / Fakturering Flytande svenska/engelska Körkort B Som person har du en önskan om att jobba brett och du tycker om att få ha fingrarna i syltburken både här och där. Du är en vinnarskalle som löser problemen när dom kommer. Du tycker om att vara en del i ett team och bidrar till den goda stämningen som är på jobbet. Du tar stort ansvar för ditt jobb och de uppgifter du utför och du tycker mötet med andra människor är är lika givande som det administrativa uppgifterna som ligger på ditt bord.  Låter det här som du? Sök tjänsten via länken eller kontakta ansvarig rekryterare Sanna Vestin för frågor 0735-06 68 39.  Vår kund Vår kund är ett profilerat bolag inom vård och skötsel av utemiljön. De skapar och underhåller välskötta utemiljöer som bidrar till trivsel, trygghet och hälsa för de som bor och verkar i dem. De utför alla typer av tjänster inom vård och skötsel av utemiljön, från planering och utformning till skötsel och förvaltning. De utvecklar branschen genom att vara innovativa, kvalitetsmedvetna och hållbara i sitt arbete. Följer de senaste trenderna och forskningarna inom utemiljöområdet, de använder moderna verktyg och metoder för att optimera processer och resultat, och de tar ansvar för miljöpåverkan genom att välja miljövänliga material och metoder. Medarbetarna ses som den viktigaste resursen. De har höga krav och söker de bästa kandidaterna som har kompetens, erfarenhet och engagemang inom vård och skötsel av utemiljö för att kunna leverera hög servicenivå till kunder och samarbetspartners.

15 april 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024
Senior mängdreglerare till teknikdrivet bolag

Har du kanske arbetat några år på entreprenadsidan med bland annat entreprenadjuridik och kontraktuppföljningar och är nyfiken på beställarsidan? Eller har du kanske bara suttit på beställarsidan och vill se hur det fungerar på andra sidan? Är du dessutom affärsdriven och vill arbeta på ett bolag stort fokus på framtidens teknik? Då borde du ta chansen och söka till tjänsten som mängdreglerare till vår kund i Kista! Om rollen som mängdreglerareSom mängdreglerare hos vår kund kommer du att få en variationsrik vardag, där du kommer att få möjlighet att arbeta både mot beställar- och entreprenadsidan. Företaget har som ambition att arbeta allt mer mot beställarsidan på sikt. Du kommer bland annat att arbeta med att gå igenom mängdunderlag och kontrollera att det stämmer överens med de uppskattade beräkningsunderlagen. Till hjälp har företaget utvecklat ett unikt digitalt verktyg för mängdreglering, där processen och alla arbetsflöden blir lättöverskådliga och kvalitetssäkrade. En del av arbetet går därför ut på att utbilda kunderna i systemet och hur de bör arbeta med mängdreglering. Du kommer också att delta på en del av kundens möten när de går igenom ekonomin. Ungefär 20 % av din tjänst kommer dessutom att ägnas till ett annat område beroende på din kompetens och ditt intresse, exempelvis sälj, support, juridik, dataanalys, utveckling eller dylikt. Du erbjuds•En teknikfokuserad, innovativ och affärsdriven arbetsplats med unika digitala verktyg och engagerade kollegor •Möjlighet att arbeta med spännande projekt på både beställar- och entreprenadsidan •Möjlighet att bidra till samhällsnytta genom att minska de ekonomiska förluster som sker genom felaktigt godkända mängdunderlag •Förmånsbil •Friskvårdsbidrag •Möjlighet att arbeta hybrid •Möjlighet att ha med hund till kontoret Din profilFör att trivas i rollen som mängdreglerare är det viktigt att du är konsultmässig och drivs av affären, du har ambition att växa med bolaget. Du är pedagogisk och trivs i mötet med andra människor och räds inte att sitta i förhandlingar. Du är dessutom noggrann och mån om att allt ska bli rätt enligt juridiken. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet i denna rekryteringsprocess. För att vara aktuell för tjänsten som mängdreglerare bör du uppfylla nedan: •Eftergymnasial utbildning inom relevant område, exempelvis som mätingenjör, mättekniker, entreprenadingenjör, anläggningsingenjör, byggledare eller motsvarande relevant arbetslivserfarenhet. Viktigt att du fått med dig goda kunskaper inom entreprenadjuridik. •Minst 5 års erfarenhet inom bygg-/anläggningsbranschen där du ska ha arbetat med entreprenadjuridik och kontraktsuppföljning i minst 2 år av dessa i en roll som exempelvis entreprenadingenjör, projektingenjör, contract manager, mätchef eller liknande •Flytande svenska i tal och skrift •B-körkort Det är dessutom meriterande om du har: •Erfarenhet av mängdreglering •Kunskap inom beräkningsmjukvaror som Gemini, SBG och/eller AutoCAD Om vår kundVår kund är ett teknikkonsultbolag som erbjuder kvalificerade konsult- och digitaliseringstjänster för bygg- och anläggningsbranschen. Bolaget grundades 2015 och består idag av 10 personer, varav 5 arbetar som mängdreglerare. De erbjuder en unik kombination av djupgående mängdregleringsexpertis och innovativ teknologi genom en egenutvecklad molnbaserad mjukvara, vilket möjliggör realtidsinsikter och datadriven beslutsfattning för våra kunder säkerställande av ökad effektivitet, kostnadsbesparingar och förbättrade projektresultat. De sitter i trevliga och mysiga lokaler i Kista, där hundar är välkomna. Om oss på Framtiden ABVi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du att bli direktanställd hos vår kund. RekryteringsprocessenVår rekryteringsprocess består av följande steg: •Granskning av CV och urvalsfrågor •Telefonavstämning •Kompetensbaserad intervju med Framtiden •Intervju med vår kund •Digitalt kompetenstest •Referenstagning VillkorStart: Enligt överenskommelse Ort: Kista Omfattning: Heltid, kontorstider Vi behandlar ansökningar löpande, tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag har passerat. Välkommen med din ansökan redan idag!

15 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Erfaren Entreprenadingenjör Anläggning

Är du en erfaren entreprenadingenjör inom anläggning som har kunden i fokus? Vill du jobba på ett familjärt företag med en prestigelös företagskultur? Då kanske det är dig vi söker! Bustos Konsulttjänster AB är ett konsult- och rekryteringsbolag inom bygg, anläggning och infrastruktur. Målet är att ha långsiktiga samarbeten med återkommande och nöjda kunder. För att kunna göra detta på bästa möjliga sätt är vår affärsidé baserad kärnvärdena ÄKTA (Ärlighet, Kompetens, Tillsammans, Anpassningsbar) och dessutom värderar vi kvalité väldigt högt. Detta har lett till att vi är ett snabbt växande företag. Vi får hela tiden in nya förfrågningar inför olika typer av uppdrag inom spännande projekt. För att kunna möjliggöra vår fortsatta tillväxt och strävan efter att bli bättre, söker vi nu dig som vill vara en del av en prestigelös och familjär arbetskultur.   Vem är du? Som entreprenadingenjör kommer du att arbeta nära platschefen och stötta denne vid arbetsplatsen. Detta innebär att du kommer att arbeta med administration (ÄTA – hantering), protokollföra och vara delaktig på diverse möten, upprätta mindre inköp, fakturahantering samt prognoser, vilket kräver att du besitter tidigare erfarenheter. Vi ser även att du som sökande har en bakgrund inom något av de följande områden; BEST, Mark/anläggning, järnväg, underhåll samt åtnjuter erfarenheter av projektering av entreprenad och kostnadskalkylering. Som person är du flexibel i ditt arbetssätt om det skulle behövas, men att du samtidigt är rutinerad av att arbeta inom projekt. Det är fundamentalt att du är självgående men att du likaså kan samarbeta med andra. Du är noggrann och stark på de administrativa delarna och du levererar alltid enligt deadline. Du är även kommunikativ, strukturerad, lösningsorienterad och engagerad i projektet.   Vi söker dig som:   Ingenjörsutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom anläggning.   Har mycket goda erfarenheter av produktionskalkyler, kostnadsuppföljning och entreprenadjuridik.   Har minst fem års erfarenhet som Entreprenadingenjör inom anläggning.  Har god kännedom om bygg- och anläggningsbranschens allmänna bestämmelser AB/ABT, ABK, AMA, MER systemet.  Är väl kommunicerad på svenska och engelska, både i tal och skrift, och har god förmåga av att vara tydlig.  Har körkort B   Övrigt är det även meriterande om du har:   Vana och erfarenhet av 2D/3D CAD.  Tidigare arbetslivserfarenheter av att jobba som konsult   Anställningsform:   Projektanställning  Tillsvidareanställning  Underkonsult    Vi erbjuder dig:   En trygg anställning där du har en engagerad konsultchef, utvecklingssamtal och friskvårdbidrag mm. Vi satsar även mycket på vår personal och ordnar gemensamma aktiviteter så som frukostar, julmiddagar och konferenser.    Ansökan    Intervjuer och urval sker löpande – så vänta inte med att skicka in din ansökan! För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsult-/rekryteringschef, Paola Bustos, på 08 – 505 687 10. Sista ansökningsdag är 2024-05-17. Ansökan kan också skickas till  [email protected] Vi tar också emot ansökningar från underkonsulter (även F-skatt)

12 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Erfaren Entreprenadingenjör Bygg

Är du en erfaren entreprenadingenjör inom bygg som har kunden i fokus? Vill du jobba på ett familjärt företag med en prestigelös företagskultur? Då kanske det är dig vi söker! Bustos Konsulttjänster AB är ett konsult- och rekryteringsbolag inom bygg, anläggning och infrastruktur. Målet är att ha långsiktiga samarbeten med återkommande och nöjda kunder. För att kunna göra detta på bästa möjliga sätt är vår affärsidé baserad kärnvärdena ÄKTA (Ärlighet, Kompetens, Tillsammans, Anpassningsbar) och dessutom värderar vi kvalité väldigt högt. Detta har lett till att vi är ett snabbt växande företag. Vi får hela tiden in nya förfrågningar inför olika typer av uppdrag inom spännande projekt. För att kunna möjliggöra vår fortsatta tillväxt och strävan efter att bli bättre, söker vi nu dig som vill vara en del av en prestigelös och familjär arbetskultur.   Vem är du? Som entreprenadingenjör kommer du att arbeta nära platschefen och stötta denne vid arbetsplatsen. Detta innebär att du kommer att arbeta med administration (ÄTA – hantering), protokollföra och vara delaktig på diverse möten, upprätta mindre inköp, anbudskalkyl, utskick FFU, produktionskalkyl, fakturahantering samt prognoser, vilket kräver att du besitter tidigare erfarenheter. Vi ser även att du som sökande har en bakgrund inom något av de följande områden; bostad, nybyggnation – tillbyggnation och har erfarenhet av projektering av entreprenad samt kostnadskalkylering. Som person är du flexibel i ditt arbetssätt om det skulle behövas, men att du samtidigt är rutinerad av att arbeta inom projekt. Det är fundamentalt att du är självgående men att du likaså kan samarbeta med andra. Du är noggrann och stark på de administrativa delarna och du levererar alltid enligt deadline. Du är även kommunikativ, strukturerad, lösningsorienterad och engagerad i projektet.     Kvalifikationer:   Har varit med i minst tre projekt från början till slut.  Du har god kunskap om byggbranschen - allmänna bestämmelser AB04/ABT06, ABK, AMA systemet.  Erfarenhet som handläggande BAS-P eller BAS-U och/eller god vana vid BIM-modell-hantering.  Du kommunicerar väl på svenska, både i tal och skrift, samt har även en god förmåga av att vara tydlig. Körkort B är ett krav    Övrigt är det meriterande om du har:   Erfarenheter av förprojekteringar och projekteringar i exploateringar och reinvesteringar  Goda kunskaper på hur man använder program som exempel Auto CAD civil 3D eller Novapoint      Anställningsform:   Projektanställning  Tillsvidareanställning  Underkonsult    Vi erbjuder dig:   En trygg anställning där du har en engagerad konsultchef, utvecklingssamtal och friskvårdbidrag mm. Vi satsar även mycket på vår personal och ordnar gemensamma aktiviteter så som frukostar, julmiddagar och konferenser.  Ansökan    Intervjuer och urval sker löpande – så vänta inte med att skicka in din ansökan! För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsult-/rekryteringschef, Paola Bustos, på 08 – 505 687 10. Sista ansökningsdag är 2024-05-17. Ansökan kan också skickas till  [email protected] Vi tar också emot ansökningar från underkonsulter (även F-skatt)

12 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Junior Entreprenadingenjör mark & anläggning åt kund

Är du en junior entreprenadingenjör inom anläggning, mark som har kunden i fokus? Vill du jobba på ett familjärt företag med en prestigelös företagskultur? Då kanske det är dig vi söker! Bustos Konsulttjänster AB är ett konsult- och rekryteringsbolag inom Bygg och projektledning. Målet är att ha långsiktiga samarbeten med återkommande och nöjda kunder. För att kunna göra detta på bästa möjliga sätt är vår affärsidé baserad kärnvärdena ÄKTA (Ärlighet, Kompetens, Tillsammans, Anpassningsbar) och dessutom värderar vi kvalité väldigt högt. Detta har lett till att vi är ett snabbt växande företag. Vi får hela tiden in nya förfrågningar inför olika typer av uppdrag inom spännande projekt. För att kunna möjliggöra vår fortsatta tillväxt och strävan efter att bli bättre, söker vi nu dig som vill vara en del av en prestigelös och familjär arbetskultur. Vem är du? Som junior entreprenadingenjör kommer du att arbeta nära platschefen och stötta denne vid arbetsplatsen. Detta innebär att du kommer att arbeta med administration , protokollföra och vara delaktig på diverse möten, upprätta mindre inköp, fakturahantering samt prognoser, vilket kräver att du har viss tidigare erfarenhet. Vi ser även att du som sökande har en bakgrund inom något av de följande områden; BEST, Mark/anläggning, underhåll samt har erfarenheter av projektering av entreprenad och kostnadskalkylering. Som person är du flexibel i ditt arbetssätt om det skulle behövas, men att du samtidigt är rutinerad av att arbeta inom projekt. Det är fundamentalt att du är självgående men att du likaså kan samarbeta med andra. Du är noggrann och stark på de administrativa delarna och du levererar alltid enligt deadline. Du är även kommunikativ, strukturerad, lösningsorienterad och engagerad i projektet. Vi söker dig som:   Ingenjörsutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom anläggning.   Har mycket goda erfarenheter av produktionskalkyler, kostnadsuppföljning och entreprenadjuridik.   Har minst 2-3 års erfarenhet som Entreprenadingenjör inom inom mark, anläggning och betong är ett krav.   Har god kännedom om bygg- och anläggningsbranschens allmänna bestämmelser AB/ABT, ABK, AMA, MER systemet. Är väl kommunicerad på svenska och engelska, både i tal och skrift, och har god förmåga av att vara tydlig. Har körkort B Övrigt är det även meriterande om du har:   Vana och erfarenhet av 2D/3D CAD.  Anställningsform:   Projektanställning  Tillsvidareanställning    Detta är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du kommer vara anställd hos Bustos Konsulttjänster AB men kommer vara ute på uppdrag hos kund.    Vi erbjuder dig:   En trygg anställning där du har en engagerad konsultchef, utvecklingssamtal och friskvårdbidrag mm. Vi satsar även mycket på vår personal och ordnar gemensamma aktiviteter så som frukostar, julmiddagar och konferenser.  Ansökan    Intervjuer och urval sker löpande – så vänta inte med att skicka in din ansökan! För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsult-/rekryteringschef, Paola Bustos, på 08 – 505 687 10. Sista ansökningsdag är 2024-05-17. Ansökan kan också skickas till  [email protected]

12 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Erfaren entreprenadingenjör till Upplands Väsby och Uppsala

Är du sugen på att ta din utveckling till nästa steg i ett attraktivt och växande bolag? Då är jobbet som entreprenadingenjör hos oss på Sh bygg, sten och anläggning något för dig! Vi söker nu två erfarna entreprenadingenjörer till affärsområde anläggning där en tjänst är placerad i Uppsala och en i Upplands Väsby. Hållbara och långsiktiga beslut gällande ekonomisk lönsamhet och socialt ansvarstagande för medarbetare, samhälle och miljö har alltid varit viktigt för oss. Tack vare vår genuina känsla för kvalitet och hantverk har vi fått förtroendet att utföra entreprenader inom ett utökat geografiskt område varför vi nu söker efter en erfaren entreprenadingenjör till vårt kontor i Upplands Väsby respektive Uppsala. Som entreprenadingenjör inom anläggning har du en samordnande roll genom hela projekt och du arbetar bland annat med: Anbudsarbete – förfrågningsunderlag, anbudsinhämtning Planering – produktionsbudget, inköpsplan, kontoplan, tidplan Inköp – anbudsutvärdering, leveransplan Produktion – fakturering, avvikelsehantering, avstämning betalningsplaner Prognosarbete – löpande kostnadsavstämning Projektavslut - dokumentering och slutreglering Vem är du? För att trivas i rollen som entreprenadingenjör bör du som person vara självgående och drivande samt ha ett affärsmässigt, noggrant och strukturerat sätt att arbeta och verka. Det är viktigt att du kan se helheter liksom att du har en god administrativ förmåga. Du trivs med att samarbeta med andra människor och du delar gärna med dig av din kunskap. Vad kan du? Vi söker dig som har flerårig erfarenhet som entreprenadingenjör inom anläggningsprojekt samt har god förmåga att leda projekt. Du har god kunskap och gedigen erfarenhet gällande MER (Mät- och ersättningsregler). Vi ser gärna att du trivs och motiveras av att tänka nytt och att driva utvecklingsarbete. Det är meriterande om du har eftergymnasial utbildning inom området. Du har B-körkort och behärskar svenska i såväl tal som skrift. Vi erbjuder Ett spännande arbete som ger stimulans där du kan vara med och påverka! Vårt mål är att Sh bygg, sten och anläggning ska vara en arbetsplats fylld av glädje, ansvar och kompetens. Vi är anslutna till kollektivavtal och du omfattas av våra kollektivavtalade försäkringar, tjänstepension, förmåner och friskvårdsbidrag på 3 000 kr/år. Om anställningen Anställningen är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Din ansökan vill vi ha senast den 14 juni. Vi tillämpar löpande urval och ser gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt eftersom tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta affärsområdeschef Crister Isaksson på [email protected] eller tel 0708 – 262026. Om oss Visionen är vår ledstjärna, hur vi vill vara – inåt och utåt. Sh bygg ska vara hållbart; ekonomiskt, socialt och miljömässigt. På så vis frodas företaget, medarbetarna, kunderna, leverantörerna och omvärlden. Att spegla vår tid och hjälpa till att gå mot framtiden är den utmaning vi vill arbeta med! Vårt mål är att vara det mest attraktiva entreprenadföretaget – för våra medarbetare, kunder, leverantörer och samhället vi verkar i. För mer information välkomnar vi dig tillhttps://www.shbygg.se/ Välkommen till Sh bygg – Tillsammans bygger vi morgondagens samhälle

8 april 2024
Sista ansökan:
25 september 2024
Projektingenjör

Wästbygg Gruppen är ett börsnoterat entreprenad- och projektutvecklingsbolag som bygger och utvecklar bostäder, kommersiella byggnader, samhällsfastigheter samt logistik- och industrianläggningar. I koncernen ingår Wästbygg AB, Rekab Entreprenad AB och Logistic Contractor AB. Verksamheten bedrivs på de mest expansiva marknaderna i Sverige samt inom Logistic Contractor (LC) även i Danmark, Norge och Finland. 2023 omsatte koncernen 4,8 miljarder och hade 550 anställda. LC är specialiserade på att bygga och utveckla nyckelfärdiga logistik- och industrianläggningar. En tydlig strategi under de senaste åren har varit att bredda LC mot industri, samt vara en del av den gröna omställningen och de stora industrisatsningar som görs i Norr- och Västerbotten. Därför är det extra roligt att H2 Green Steel har valt LC som samarbetspartner att uppföra delar av en anläggning för produktion av grönt stål i Boden. Projektingenjör Nu utökar vi vår organisation i Luleå med en ny kollega, projektingenjör. Att vara projektingenjör innebär att du arbetar med ett eller flera byggprojekt, beroende på projektens storlek. Du bistår projektchef och platschef med allehanda administrativa uppgifter. Projektingenjören arbetar både i grupp och självständigt, som stöd till platschef och projektchef med projektadministrativa uppgifter i projektets alla faser. Du har ett nära samarbete med såväl externa som interna parter. Du som söker denna tjänst behöver vara affärsinriktad, gilla att styra och att ta eget ansvar. I tjänsten kommer du att bland annat att arbeta med: - Projektekonomi & äta arbeten - Miljöuppföljning/avstämning - Göra kalkylsammanställningar - Arbeta med projektinköp - Inköpsberedningar - Arbeta med tidplaner och avstämningar - Följa upp rutiner - Granska och följa upp egenkontroller och kontrollplaner - Säkerställa leverans av dokumentation till beställaren Om dig: - Resultatinriktad - Engagerad - Ambitiös - Noggrann - Ordningsam - Kommunikativ Din bakgrund: - Byggteknisk utbildning - Kunskap om entreprenadjuridik och lagkrav - Erfarenhet från arbete i entreprenadprojekt med liknande uppgifter (projekt-/entreprenadingenjör, inköp eller kalkyl) Varför ska du välja LC? LC lägger stort fokus på sin gemensamma värdegrund att agera klokt, kreativt och med stort hjärta. Hos LC arbetar alla under ett stort mått av eget ansvar. Inom organisationen så arbetar vi för en digital verksamhet både på kontor och ute i produktion. Utrymmet för egna idéer är generöst och det är kort väg till besluten. LC erbjuder konkurrenskraftiga villkor, en bra arbetsmiljö och trevliga kollegor. LC har kontor i centrala Luleå sedan 1,5 år tillbaka. Tjänsten är placerad i Luleå/Boden. Frågor och ansökan Välkommen att ansöka! Har du frågor kontakta gärna Richard Jerkeman, HR. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan därför tillsättas innan sista ansökningsdag. Sista ansökningsdag: 2024-03-22. Vi tillämpar digital referenstagning och bakgrundskontroll i slutfasen av vår rekryteringsprocess.

1 mars 2024
Sista ansökan:
18 augusti 2024
Projektingenjör inom anläggning

ATICC Sweden är ett modernt konsult- och rekryteringsföretag, som brinner för individen. Vi tror till 100% på att medarbetare lyckas bättre i sitt arbete om vi, som arbetsgivare, skapar en flexibel, rättvis och rolig plattform att verka på. Med vårt företag skapar vi tillsammans just den plattformen. Läs mer på www.aticc. (http://www.ahlstrom-munksjo.com/)se Just nu söker vi ytterligare projektingenjörer, som likt oss trivs i en organisation med stor frihet. Du är kanske rätt person för oss? Arbetsuppgifter I rollen som projektingenjör, kommer du att arbeta ute hos någon av våra kunder och arbeta med spännande och komplexa projekt. Då våra kunder är beställare av stora anläggningsprojekt så kommer projekten du är delaktig i vara mycket stora med ett väldigt varierande arbete för en projektingenjör. I din roll kommer du stötta projektledare och programledare med uppföljning av kontrakt, hantering av styrande dokument, ekonomisk uppföljning, kvalitetsuppföljning eller vad som nu kommer behöva göras i projekten. Då vi stenhårt tror på rättvisa, så har vi hoppat över alla överbetalda chefer. Du rapporterar därmed direkt till dig själv! Men, oroa dig inte, vi ingår alla i ATICC-laget och hjälper varandra så fort det behövs. Många gånger arbetar vi från ATICC i samma projekt och kan därmed hjälpa varandra ute hos kund. Din bakgrund För att klara av det här arbetet så behöver du ha minst 5 års erfarenhet som projektingenjör alternativt entreprenadingenjör. Du ska ha arbetat i projekt i storleksordningen 300 miljoner eller mer och du bör ha bra kunskaper inom AMA anläggning. Det är mycket meriterande om du tidigare har arbetat med statliga/kommunala/regionala infrastrukturprojekt och varit med och byggt järnväg, tunnelbana, broar eller liknande. Vi erbjuder Vi erbjuder en arbetsplats, där det finns ett starkt engagemang för verksamheten och innehållsrika dagar. Bli en del av en gemenskap som är värdestyrd, omtänksam och som välkomnar mångfald! Vi tror på kraften i att arbeta i team för att ge de bästa resultaten; både för företaget men också för teammedlemmarnas individuella ambitioner. Tillsammans skapar vi det företag, som vi vill att vi ska vara! Vi har en rättvis och mycket attraktiv lönemodell. Varmt välkommen med din ansökan!

4 december 2023
Sista ansökan:
22 maj 2024