Entreprenadingenjör

Sök bland 16 lediga jobb som Entreprenadingenjör och börja ditt nya yrkesliv idag!

PROJEKTLEDARE SOL, LADD OCH LAGRING TILL ÖRESUNDSKRAFT

Vill du vara med oss och göra skillnad för våra kunder i rollen som projektledare? Tillsammans med dig, våra produkter, vårt know-how och våra samlade energitjänster vill vi driva våra kunders energieffektivisering och skapa en hållbar, trygg och tillförlitlig energitillvaro. Bli en del av framtidens Öresundskraft! Välkommen med din ansökan! Din vardagI rollen som projektledare inom sol, ladd och lagring blir du en del av vårt team’Kundanläggningar’ inom vårt Ansvarsområde Energisystem & Tjänster. Här har vi samlat vårt stora kunnande och våra kundprojekt inom solceller,laddningslösningar,batterilager samtenergikartläggning ochenergioptimering med tillhörande drift- & underhåll. I våra projektleveranser gör vi allt för att våra kunder ska få en enklare och bättre energitillvaro och vi säkerställer leveransen av energismarta och klimatpositiva lösningar, främst inom B2B, men även inom B2C. Se gärna filmen om Öresundskraft och våra viktigaste utmaningar: Innovationer som ger kraft - YouTube Som vår nya kollega blir du en viktig del i att kvalitetssäkra och driva leveransen, från start till mål. Vi fokuserar på produkter, installationer och entreprenader som befinner sig på andra sidan mätaren dvs inom våra kunders fastigheter och anläggningar. Dina arbetsuppgifter kommer innefatta att: Planera, koordinera och driva entreprenadprojekt för solceller, laddlösningar och batterilager (medansvar för avtal mot underleverantör) Vara den interna koordinatorn och drivkraftenmellan kund, entreprenörer och samarbetspartners Följa och koordinera byggmöten, kvalitetskontroller och besiktningar Löpande följa och rapportera budget, tidplan och kundnöjdhet Leda arbetet för att upprätthålla god kvalitet, hållbarhet och hög effektivitet Stötta i garantiärenden och eftermarknad kopplat till genomförda projekt Vi är ett dynamiskt team på en spännande utvecklingsresa, där vi bygger vidare på vår kapacitet och på våra förmågor att leverera produkter och tjänster till våra kunder på ett hållbart, effektivt och kvalitetssäkrat sätt. Vi sätter dig och din utveckling i fokus och det finns stora möjligheter att utvecklas i rollen genom att få ta dig an flera olika typer av uppdrag och projekt.För oss är det viktigt att vi jobbar nära varandra och att vi tillsammans når våra mål och har kul längs med vägen! Din profilVi söker dig som är en van projektledare och har erfarenhet av att driva parallellaprojekt ien leveransorganisation. Troligtvis har du din bakgrundinomenergi-, entreprenad-, eller byggbranschen och har du arbetat med justsol/ladd/lagring är det naturligtvis ännu bättre, men det äringet krav. Erfarenhetinomentreprenadjuridik och/eller LoU (lagen om offentlig upphandling) är meriterande.Du drivs av att arbeta projektbaserat och har ett kundorienterat synsätt. Du har troligen en relevant eftergymnasial utbildning men din samlade arbetslivserfarenhet kommer att väga tyngst.Du behöver ha B körkort och ha en hög IT-vanasamt behärska svenska flytande i tal och skrift. För att lyckas i rollen tror vi att du är en social person som gillar att samverka med kollegor, kunder och samarbetspartners. Du är nyfiken och ser utveckling som en naturlig del av vardagen. Det är viktigt att du har förmågan att leda och driv dina projektpå ett strukturerat, metodiskt och lösningsorienterat sätt. Kunden är i fokus och du prioriterar hög kvalitet och effektiva leveranser. Naturligtvis är du gärna den som tarinitiativet, får saker att hända och är en tydlig kravställare. En omväxlande vardag med både kundmöten och interna dialoger är något som du vet att dutrivs med. För oss är mångfald viktigt på riktigt. Det som gör oss olika är också det som utvecklar oss mest. Olika perspektiv, erfarenhet och personligheter är en stor del av vår nyckel till framgång. Var dig själv och bidra på ditt alldeles egna sätt - Välkommen till Öresundskraft! FörmånerPå Öresundskraft är vi måna om välmående och hållbara medarbetare. Därför erbjuder vi våra anställda flera förmåner. Läs mer HÄR! Vill du skapa framtidens hållbara samhälle tillsammans med oss? I den här rekryteringen samarbetar Öresundskraft med Nexer Recruit. Vill du veta mer, kontakta gärna rekryteringskonsult Jenny Nilsson på [email protected]/ 070-3018279 alt. Björn Larsson på [email protected]/ 072-5723670. Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan! Fackliga representanter för Energitjänster:Magnus Gunnarsson, Akademikerna, 042-490 35 51Angelica Grosser, Vision, 042-490 35 13 Om ÖresundskraftVi är 400 positiva klimataktivister som tillsammans med våra 125 000 kunder skapar smarta tjänster, resurseffektiv energianvändning och ett hållbart energisystem. Vi har kraften att förändra, att bidra med lösningar på klimatutmaningarna och för att våra kunder ska få en enkel och behaglig energitillvaro. Med allt ifrån el, fjärrvärme, biogas, fjärrkyla, solceller, laddning, bredband och stadshubb för Internet of Things till energitjänster arbetar vi för vår vision: "För en bättre värld”. www.oresundskraft.se Lika enkelt som att vara kund hos oss ska det vara att trivas och må bra som medarbetare! Förutom tillgång till nyrenoverade och moderna kontorslokaler får alla dessutom både träna varje vecka och årligen volontärarbeta 17 timmar på betald arbetstid. Vi har helt enkelt gett oss sjutton på att tillsammans med kunder och samarbetspartners lösa klimatutmaningarna för nordvästra Skåne. Kom och var med oss i detta viktiga arbete! #tillsammansför17

19 april 2024
Sista ansökan:
6 oktober 2024
Projektingenjör / Entreprenadingenjör projekt Forsmark

Assemblin har fått uppdraget av Skanska att delta i projektering och produktion för utbyggnad av det befintliga slutförvaret för kortlivat radioaktivt avfall (SFR) i Forsmark. Det gäller el, automation, styrsystem, sprinkler, ventilation samt värme och sanitet. Som projektingenjör / entreprenadingenjör i projekt Forsmark på Assemblin i Stockholm arbetar du tillsammans med projektchef, projekterings- och projektledare. Projektgruppen ska ansvara och säkerställa att projektet från uppstart till genomförandet är lönsamt, håller en hög produktivitet och god kvalitet. Du kommer att bli anställd på Assemblin Ventilation. Vi månar om våra medarbetares kompetensutveckling och karriärmöjligheter. Ta chansen och vara med i ett utmanande, spännande och utvecklande lag! Dina arbetsuppgifter Ansvara för att projekt följer verksamhetssystemet, lagar och förordningar. I samråd med projektgruppen ta fram uppgifter och underlag för tids-, betalnings-, kvalitets- och miljöplaner, PM/ÄTA samt avvikelsehantering. Planera/förbereda inköp, material leveranser och logistik. Delaktig i ekonomistyrningen att projektens kalkyl och tidsplan följs genom kontroll, uppföljning och lagda prognoser. Ha kontakt med beställaren och slutkund för att vara lyhörd för önskemål som uppstår. Vid behov delta i externa byggmöten Ta fram olika former av dokument och bistå projektgruppen med övrig administration. Rapportera till projektchefen och du blir placerad på vårt kontor i Solna. Till sommaren 2024 kommer kontoret att flytta till Västberga. Säkerhetsprövning och drogtest sker innan anställning. Din bakgrund/personlighet Innehaft roller som projektingenjör / entreprenadingenjör /samordnare / koordinator i några år i entreprenadprojekt inom installation eller bygg. Generella teknikkunskaper är meriterande. God administrativ förmåga krävs i rollen. Du gillar att vara ”spindeln i nätet” och kan hantera många olika ärenden samtidigt. Kunskaper i entreprenadjuridik är meriterande. Är du en proaktiv, engagerad, strukturerad, noggrann och kundorienterad person är du rätt person för jobbet. Du har goda kunskaper i svenska/engelska och innehar B-körkort. Erfarenhet av att arbeta med projektmodeller och en god IT-vana är förutsättningar som krävs för tjänsten. Du kommer att arbeta främst i Primavera (tidsplaneringssystem) och i Microsoft 365. Vi erbjuder Du kommer att arbeta i ett entreprenörsdrivet företag som kännetecknas av tillväxt och korta beslutsvägar. Vi värnar om personalens hälsa, säkerhet och medarbetarutveckling. Vi tänker stort men agerar snabbt och lokalt, från Malmö i söder till Luleå i norr. Vi är måna om att ha ett öppet arbetsklimat där alla medarbetare bidrar till att utveckla företaget. Vill du vara med och bidra till företagets utveckling och framgång? Vi erbjuder marknadsmässiga lönevillkor. I denna rekrytering samarbetar vi med Marie Eriksson på RekryteringsMäklaren. Har du några frågor är du välkommen att ringa Marie på 070-471 12 94. Din ansökan och CV mailar du till [email protected] Välkommen att söka! Urval sker löpande. Om företaget Assemblin Ventilation har erfarenhet och kunskap att ta riktigt stora komplexa projekt som arenor, sjukhus, infrastruktur, shoppingcenter, industrier mm. Vi har även en stor serviceverksamhet där vi täcker in allt från filterbyte till energioptimeringar. Varje uppdrag är unikt och varje lösning är unik. Vi är organiserade så att vi är med hela vägen – från konstruktion till service och underhåll. Vi finns på ca 22 orter i Sverige, omsätter 1,6 miljarder kronor och är ungefär 600 anställda. Assemblin koncernen är en komplett installations- och servicepartner med verksamhet i Sverige, Norge och Finland. Vi utformar, installerar och underhåller tekniska system för el, värme, sanitet, ventilation och automation i kontor, arenor, shoppingcenter, bostäder och industrier. Vår styrka är att vi kombinerar det lokala företagets personliga närvaro med den multidisciplinära koncernens styrka. Vi har en omsättning på 14,6 miljarder kronor och cirka 7100 engagerade medarbetare på runt 100 orter i Norden. Sökord: projektingenjör, entreprenadingenjör, Project Engineer, Contracting Engineer, projektledare, projektkoordinator, projektsamordnare, projekteringsledare, projektör, arbetsledare, arbetschef, konsult, entreprenad, installation, ventilation, VVS, VS, energi, värme, kyla, styr och regler, el, bygg

18 april 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Innovativ mängdreglerare med AI-kompetens sökes till teknikdrivet bolag!

Vill du vara med och revolutionera bygg- och anläggningsbranschen? Diagona erbjuder en unik kombination av djupgående mängdregleringsexpertis och innovativ teknologi genom CASAI, vilket möjliggör realtidsinsikter och datadriven beslutsfattning för våra kunder, säkerställande av ökad effektivitet, kostnadsbesparingar och förbättrade projektresultat. Diagona AB står i bräschen för digital transformation med vår innovativa SaaS-lösning, CASAI. Även om vi redan idag erbjuder avancerade funktioner för mängdreglering och projektledning, står vi inför spännande utvecklingsmöjligheter inklusive implementering av AI-teknik för att ytterligare effektivisera och förbättra våra tjänster.Vi ser stora möjligheter attutveckla och optimera vår egna AI-modell, vilket kommer att skapa direkta synergier mellan CASAI och vår konsultverksamhet. Detta arbete kommer inte bara att förbättra precisionen i vår dataanalys utan också ge våra kunder djupare insikter och mer värde i deras projekt.Vi söker dig som brinner för innovation och digitalisering, och som vill bidra till att forma framtidens lösningar inom bygg- och anläggningssektorn. Hos Diagona får du chansen att arbeta i ett framåtblickande företag där dina idéer och insatser spelar en avgörande roll i hur vi utvecklar branschen mot en mer effektiv och hållbar framtid.Anslut dig till Diagona och bidra till att bygga framtidens bygg- och anläggningsbransch med hjälp av spetskompetens inom AI, dataanalys och BI. Ta steget idag och bli en del av ett team som sätter ny standard för hur branschen arbetar. Ditt uppdragSom mängdregleringsspecialist hos oss kommer du att arbeta med kontraktsuppföljning ochmängdregleringsuppdrag i anläggningsprojektsamtatt utveckla och implementera vår SaaS-lösning CASAI. Du kommer inte bara att vara en nyckelspelare i vårt team utan också fungera som bryggan mellan teknik och praktisk tillämpning inom branschen. Ditt arbete kommer att inkludera allt från mängdreglering, kontraktshantering,kravställning och projektledning till kundutbildning och support, vilket säkerställer att våra kunder kan maximera sitt värde av CASAI.Vi erbjuder dig- En dynamisk arbetsplats som ligger i teknikens framkant.-Möjlighet att arbeta med spännande projekt på både beställar- och entreprenadsidan.-Möjligheter till personlig och professionell utveckling inom ett växande fält.- Flexibla arbetsarrangemang med möjlighet till distansarbete, anpassat efter dina behov och livssituation.Din profil- Erfarenhet av arbete inom bygg- eller anläggningsbranschen, specifikt med entreprenadjuridik och mängdreglering.- Tekniskt kunnig och bekväm med att arbeta i eller lära sig om digitala verktyg för mängdreglering.- Självgående och affärsdriven med en stark vilja att påverka och förbättra branschpraxis.- Utmärkta kommunikationsförmågor och förmågan att fungera väl både självständigt och i team.- Relevant utbildning inom exempelvis byggteknik, anläggningsingenjör eller motsvarande.Ansök idag!Är du personen som kommer att leda mängdregleringsbranschen in i framtiden? Skicka din ansökan till oss nu och bli en del av vårt team. Vi ser fram emot att höra från dig! “Don't put off until tomorrow what you can do today.” #workation #framtid #karriär #innovation #casai #diagona

18 april 2024
Sista ansökan:
5 oktober 2024
Quantity Surveyor

Om jobbet Summary The Quantity Surveyor reports directly to the Quantity Surveying Manager. There may also be an indirect reporting line to a Senior Quantity Surveyor working on the same project. As the client’s Quantity Surveyor, the role is that of a financial guardian for the assigned project. The Quantity Surveyor is required to be proficient in managing the monthly payment applications, performing detailed quantity remeasures and the management of change orders/variations. The Quantity Surveyor has the support of Senior Quantity Surveyors as well as the Quantity Surveying Manager and will be expected to leverage the experience of these individuals to assist them with their day to day responsibilities. The Quantity Surveyor will form part of the larger project controls team and to provide the data to inform the Project Controls Plan. This data includes, but is not limited to, providing inputs for installed quantities, agreed Change Orders, RCO’s which may be converted to CO’s, forecasted final contractor accounts and the remeasurement of key quantities. The Quantity Surveyor will work closely with cost engineers and contracts specialists and be the contractor’s main point of contact for the day to day engagement related to the payment applications, quantities and change order management, and is therefore expected to site based. Responsibilities Validate contractor’s BoQ quantities Prepare and analyze contract vs actual comparisons of scope for the packages they are responsible for Prepare and analyze contract vs actual comparisons of quantities for each package Prepare and analyze contract vs actual comparisons of schedule performance for each package Where possible, participate in tender discussions with vendors and contractors Participate in pre-start/kick-off meetings on site with contractors Review contracts and purchase orders to become familiar with payment terms and other agreed contracting conditions e.g., payment of material off site, deposit requirements, etc. Provide updated inputs and information for monthly reports which reflect an accurate assessment of the current and forecasted contractor contract status Value the contractor’s completed work and compile accurate interim payment certificates in accordance with Northvolt norms and standards Provide support to the contracts specialist on contractual claims and disputes Perform regular reviews of the design scope requirements for revised quantities and scope gaps Develop the forecasted final account Review and interpret contractor engineering drawings and scopes of work in order to perform and/or verify quantities Maintain a risk register and continually update and identify project risks, and feed this back to the cost engineer/project control manager Provide assistance to other project control disciplines including cost control and planning/scheduling Where possible, assist with the preparation of tender BoQs Maintain a Request for Change Order (RCO) register and a Change Order (CO) register for each contractor and work package Assess RCO’s received from contractors for entitlement and cost efficiency and accuracy Convert valid RCO’s into CO’s Perform regular/weekly as-built measurements on site to inform the monthly interim payment certificate process Attend weekly commercial meetings with contractors Assist in the day-to-day management of the various contract agreements Negotiate and settle final accounts Perform regular site walks to assess interim and as-built progress Execute the chosen procurement strategy Understand the rules of credit and implement these into the monthly payment applications

16 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
Vic Energy söker kvalitetsansvarig

Vic Energy söker en KvalitetsansvarigOm tjänsten som Kvalitetsansvarig Vic Energy AB, en framstående aktör inom energisektorn, utökar nu sitt team med en Kvalitetsansvarig. I denna roll kommer du att vara ansvarig för att utveckla och kontrollera kvalitetsaspekterna inom olika projekt och verksamhetsprocesser för att säkerställa högsta möjliga standard. Tjänsten är en nyckelroll inom företaget och erbjuder spännande utmaningar samt en möjlighet att leda, utveckla och påverka våra kvalitetsmål och -processer. Förbättringsarbete är ett mycket viktigt verktyg för att på ett systematiskt sätt förbättra vår totalkvalitet.Företaget är idag certifierade i ISO 90001, 45001, 14001. Din roll som KvalitetsansvarigSom Kvalitetsansvarig hos Vic Energy kommer du att: Utveckla, implementera och övervaka företagets kvalitetsledningssystem och ansvara för att tillsammans med ledningen driva arbetet med att implementera metoder och verktyg inom kvalitetsområdet. Genomföra kvalitetsrevisioner både internt och externt. Tillsammans medprojektteamet säkerställa att projektenuppfyller interna såväl som externa kvalitetskrav och standarder. Arbeta nära projektledare och andra nyckelpersoner för att identifiera potentiella kvalitetsproblem och utarbeta lösningar. Utbilda och vägleda medarbetare i kvalitetsrelaterade frågor. Sammanställa och rapportera kvalitetsdata till ledningen. Du kommer delta i leverantörsbedömningar ochansvaraför att säkerställa att företaget uppfyller tillämpliga lagar och föreskrifter, samt kundspecifika överenskommelser. Företaget är idag certifierade i ISO 90001, 45000, 14001. Tjänsten är en blandning av strategiskt och operativt kvalitetsarbete, vilket gör detviktigt att du gillar att jobba med båda delarna. Placering är på vårt kontor i Grängesberg, men tjänsten kan även erbjuda möjligheter till distansarbete. Resor till våra projekt förekommer i tjänsten. Vilka är vi på Vic Energy?Vic Energy är ledande inom energibranschen och fokuserar på att leverera hållbara och innovativa energilösningar. Vi är ett växande företag som arbetar med omfattande projekt för att driva på omställningen till en mer hållbar energiproduktion och -användning. Vårt team består av engagerade och professionella medarbetare som alla bidrar med sin unika kompetens mot våra gemensamma mål. Vem är du? För att du ska trivas och lyckas i rollen som Kvalitetsansvarig ser vi att du är en person som är metodisk och strukturerad, har ett öga för detaljer och en naturlig förmåga att organisera och prioritera ditt arbete. Att du kan kommunicera tydligt och pedagogiskt är en förutsättning då du kommer att vägleda och stötta kollegor i kvalitetsfrågor. Du gillar att ta egna initiativ och ser systematiskt förbättringsarbete som en självklarhet. Vi har kunden i centrum och därmed förutsätter vi att du värdesätter hög affärsmässighet. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet från kvalitetsarbete, gärna inom bygg- eller elbranschen och har du även lämplig högskoleutbildning är det meriterande. Du har även hög kompetens inom kvalitetsstandarder och erfarenhet av att bygga processer inom området. Tjänsten kräver god svenska och engelska i tal och skrift då du kommer ha ett nära samarbete med övriga enheter inom Victor Energy (Kroatien, Polen, Kanada och Norge) på både strategisk och operativ nivå. Ansökan Är du den vi söker? Skicka din ansökan bestående av CV och personligt brev där du berättar om dina tidigare erfarenheter, hur du uppfyller ovanstående kvalifikationer och vad du kan tillföra i rollen som Kvalitetsansvarig hos Vic Energy. Sista ansökningsdag är 7 maj. Vi ser fram emot din ansökan! Genom att ansluta dig till vårt team som Kvalitetsansvarig får du möjlighet att påverka och bidra till både företagets och branschens framtida utveckling mot en mer hållbar framtid. Välkommen att ta del av vårt engagerade och framåtsträvande team! Mer information om Vic Energy och våra karriärmöjligheter hittar du på vår hemsida.

16 april 2024
Sista ansökan:
7 maj 2024
KMA-koordinator till Solna

Vi söker nu efter en erfaren projektadministratör/KMA-Koordinator som vill ansluta till ett härligt gäng i Solna. Här är du verksam med projekt inom drift och underhåll av kommunal utemiljö i Solna. Du kommer att bli en del av ett modernt och nytänkande bolag som lägger sin fokus på att vara bäst i branschen.  Dina arbetsuppgifter kommer bl.a bestå av:  Ärendehantering; KC-ärenden, digitalt och per telefon(samtal från invånare). Arbeta med och uppdatera KMA-plan. Kontakt med beställaren.  Stötta arbetsledarna och platschefen administrativt. Ekonomi.  Arbete med digitala plattformar som tex SharePoint. Sammanställa egenkontroller och redovisa rapporter. Föra mötesprotokoll och förberedande av mötesrapporter. Vi vill att du har erfarenhet av:  Erfarenhet från branschen - Drift underhåll / Anläggning. Entreprenadjuridik Mycket god datorvana Arbetar obehindrad i Office-paketet. Ekonomi / Fakturering Flytande svenska/engelska Körkort B Som person har du en önskan om att jobba brett och du tycker om att få ha fingrarna i syltburken både här och där. Du är en vinnarskalle som löser problemen när dom kommer. Du tycker om att vara en del i ett team och bidrar till den goda stämningen som är på jobbet. Du tar stort ansvar för ditt jobb och de uppgifter du utför och du tycker mötet med andra människor är är lika givande som det administrativa uppgifterna som ligger på ditt bord.  Låter det här som du? Sök tjänsten via länken eller kontakta ansvarig rekryterare Sanna Vestin för frågor 0735-06 68 39.  Vår kund Vår kund är ett profilerat bolag inom vård och skötsel av utemiljön. De skapar och underhåller välskötta utemiljöer som bidrar till trivsel, trygghet och hälsa för de som bor och verkar i dem. De utför alla typer av tjänster inom vård och skötsel av utemiljön, från planering och utformning till skötsel och förvaltning. De utvecklar branschen genom att vara innovativa, kvalitetsmedvetna och hållbara i sitt arbete. Följer de senaste trenderna och forskningarna inom utemiljöområdet, de använder moderna verktyg och metoder för att optimera processer och resultat, och de tar ansvar för miljöpåverkan genom att välja miljövänliga material och metoder. Medarbetarna ses som den viktigaste resursen. De har höga krav och söker de bästa kandidaterna som har kompetens, erfarenhet och engagemang inom vård och skötsel av utemiljö för att kunna leverera hög servicenivå till kunder och samarbetspartners.

15 april 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024
Senior mängdreglerare till teknikdrivet bolag

Har du kanske arbetat några år på entreprenadsidan med bland annat entreprenadjuridik och kontraktuppföljningar och är nyfiken på beställarsidan? Eller har du kanske bara suttit på beställarsidan och vill se hur det fungerar på andra sidan? Är du dessutom affärsdriven och vill arbeta på ett bolag stort fokus på framtidens teknik? Då borde du ta chansen och söka till tjänsten som mängdreglerare till vår kund i Kista! Om rollen som mängdreglerareSom mängdreglerare hos vår kund kommer du att få en variationsrik vardag, där du kommer att få möjlighet att arbeta både mot beställar- och entreprenadsidan. Företaget har som ambition att arbeta allt mer mot beställarsidan på sikt. Du kommer bland annat att arbeta med att gå igenom mängdunderlag och kontrollera att det stämmer överens med de uppskattade beräkningsunderlagen. Till hjälp har företaget utvecklat ett unikt digitalt verktyg för mängdreglering, där processen och alla arbetsflöden blir lättöverskådliga och kvalitetssäkrade. En del av arbetet går därför ut på att utbilda kunderna i systemet och hur de bör arbeta med mängdreglering. Du kommer också att delta på en del av kundens möten när de går igenom ekonomin. Ungefär 20 % av din tjänst kommer dessutom att ägnas till ett annat område beroende på din kompetens och ditt intresse, exempelvis sälj, support, juridik, dataanalys, utveckling eller dylikt. Du erbjuds•En teknikfokuserad, innovativ och affärsdriven arbetsplats med unika digitala verktyg och engagerade kollegor •Möjlighet att arbeta med spännande projekt på både beställar- och entreprenadsidan •Möjlighet att bidra till samhällsnytta genom att minska de ekonomiska förluster som sker genom felaktigt godkända mängdunderlag •Förmånsbil •Friskvårdsbidrag •Möjlighet att arbeta hybrid •Möjlighet att ha med hund till kontoret Din profilFör att trivas i rollen som mängdreglerare är det viktigt att du är konsultmässig och drivs av affären, du har ambition att växa med bolaget. Du är pedagogisk och trivs i mötet med andra människor och räds inte att sitta i förhandlingar. Du är dessutom noggrann och mån om att allt ska bli rätt enligt juridiken. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet i denna rekryteringsprocess. För att vara aktuell för tjänsten som mängdreglerare bör du uppfylla nedan: •Eftergymnasial utbildning inom relevant område, exempelvis som mätingenjör, mättekniker, entreprenadingenjör, anläggningsingenjör, byggledare eller motsvarande relevant arbetslivserfarenhet. Viktigt att du fått med dig goda kunskaper inom entreprenadjuridik. •Minst 5 års erfarenhet inom bygg-/anläggningsbranschen där du ska ha arbetat med entreprenadjuridik och kontraktsuppföljning i minst 2 år av dessa i en roll som exempelvis entreprenadingenjör, projektingenjör, contract manager, mätchef eller liknande •Flytande svenska i tal och skrift •B-körkort Det är dessutom meriterande om du har: •Erfarenhet av mängdreglering •Kunskap inom beräkningsmjukvaror som Gemini, SBG och/eller AutoCAD Om vår kundVår kund är ett teknikkonsultbolag som erbjuder kvalificerade konsult- och digitaliseringstjänster för bygg- och anläggningsbranschen. Bolaget grundades 2015 och består idag av 10 personer, varav 5 arbetar som mängdreglerare. De erbjuder en unik kombination av djupgående mängdregleringsexpertis och innovativ teknologi genom en egenutvecklad molnbaserad mjukvara, vilket möjliggör realtidsinsikter och datadriven beslutsfattning för våra kunder säkerställande av ökad effektivitet, kostnadsbesparingar och förbättrade projektresultat. De sitter i trevliga och mysiga lokaler i Kista, där hundar är välkomna. Om oss på Framtiden ABVi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du att bli direktanställd hos vår kund. RekryteringsprocessenVår rekryteringsprocess består av följande steg: •Granskning av CV och urvalsfrågor •Telefonavstämning •Kompetensbaserad intervju med Framtiden •Intervju med vår kund •Digitalt kompetenstest •Referenstagning VillkorStart: Enligt överenskommelse Ort: Kista Omfattning: Heltid, kontorstider Vi behandlar ansökningar löpande, tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag har passerat. Välkommen med din ansökan redan idag!

15 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Erfaren Entreprenadingenjör Anläggning

Är du en erfaren entreprenadingenjör inom anläggning som har kunden i fokus? Vill du jobba på ett familjärt företag med en prestigelös företagskultur? Då kanske det är dig vi söker! Bustos Konsulttjänster AB är ett konsult- och rekryteringsbolag inom bygg, anläggning och infrastruktur. Målet är att ha långsiktiga samarbeten med återkommande och nöjda kunder. För att kunna göra detta på bästa möjliga sätt är vår affärsidé baserad kärnvärdena ÄKTA (Ärlighet, Kompetens, Tillsammans, Anpassningsbar) och dessutom värderar vi kvalité väldigt högt. Detta har lett till att vi är ett snabbt växande företag. Vi får hela tiden in nya förfrågningar inför olika typer av uppdrag inom spännande projekt. För att kunna möjliggöra vår fortsatta tillväxt och strävan efter att bli bättre, söker vi nu dig som vill vara en del av en prestigelös och familjär arbetskultur.   Vem är du? Som entreprenadingenjör kommer du att arbeta nära platschefen och stötta denne vid arbetsplatsen. Detta innebär att du kommer att arbeta med administration (ÄTA – hantering), protokollföra och vara delaktig på diverse möten, upprätta mindre inköp, fakturahantering samt prognoser, vilket kräver att du besitter tidigare erfarenheter. Vi ser även att du som sökande har en bakgrund inom något av de följande områden; BEST, Mark/anläggning, järnväg, underhåll samt åtnjuter erfarenheter av projektering av entreprenad och kostnadskalkylering. Som person är du flexibel i ditt arbetssätt om det skulle behövas, men att du samtidigt är rutinerad av att arbeta inom projekt. Det är fundamentalt att du är självgående men att du likaså kan samarbeta med andra. Du är noggrann och stark på de administrativa delarna och du levererar alltid enligt deadline. Du är även kommunikativ, strukturerad, lösningsorienterad och engagerad i projektet.   Vi söker dig som:   Ingenjörsutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom anläggning.   Har mycket goda erfarenheter av produktionskalkyler, kostnadsuppföljning och entreprenadjuridik.   Har minst fem års erfarenhet som Entreprenadingenjör inom anläggning.  Har god kännedom om bygg- och anläggningsbranschens allmänna bestämmelser AB/ABT, ABK, AMA, MER systemet.  Är väl kommunicerad på svenska och engelska, både i tal och skrift, och har god förmåga av att vara tydlig.  Har körkort B   Övrigt är det även meriterande om du har:   Vana och erfarenhet av 2D/3D CAD.  Tidigare arbetslivserfarenheter av att jobba som konsult   Anställningsform:   Projektanställning  Tillsvidareanställning  Underkonsult    Vi erbjuder dig:   En trygg anställning där du har en engagerad konsultchef, utvecklingssamtal och friskvårdbidrag mm. Vi satsar även mycket på vår personal och ordnar gemensamma aktiviteter så som frukostar, julmiddagar och konferenser.    Ansökan    Intervjuer och urval sker löpande – så vänta inte med att skicka in din ansökan! För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsult-/rekryteringschef, Paola Bustos, på 08 – 505 687 10. Sista ansökningsdag är 2024-05-17. Ansökan kan också skickas till  [email protected] Vi tar också emot ansökningar från underkonsulter (även F-skatt)

12 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Erfaren Entreprenadingenjör Bygg

Är du en erfaren entreprenadingenjör inom bygg som har kunden i fokus? Vill du jobba på ett familjärt företag med en prestigelös företagskultur? Då kanske det är dig vi söker! Bustos Konsulttjänster AB är ett konsult- och rekryteringsbolag inom bygg, anläggning och infrastruktur. Målet är att ha långsiktiga samarbeten med återkommande och nöjda kunder. För att kunna göra detta på bästa möjliga sätt är vår affärsidé baserad kärnvärdena ÄKTA (Ärlighet, Kompetens, Tillsammans, Anpassningsbar) och dessutom värderar vi kvalité väldigt högt. Detta har lett till att vi är ett snabbt växande företag. Vi får hela tiden in nya förfrågningar inför olika typer av uppdrag inom spännande projekt. För att kunna möjliggöra vår fortsatta tillväxt och strävan efter att bli bättre, söker vi nu dig som vill vara en del av en prestigelös och familjär arbetskultur.   Vem är du? Som entreprenadingenjör kommer du att arbeta nära platschefen och stötta denne vid arbetsplatsen. Detta innebär att du kommer att arbeta med administration (ÄTA – hantering), protokollföra och vara delaktig på diverse möten, upprätta mindre inköp, anbudskalkyl, utskick FFU, produktionskalkyl, fakturahantering samt prognoser, vilket kräver att du besitter tidigare erfarenheter. Vi ser även att du som sökande har en bakgrund inom något av de följande områden; bostad, nybyggnation – tillbyggnation och har erfarenhet av projektering av entreprenad samt kostnadskalkylering. Som person är du flexibel i ditt arbetssätt om det skulle behövas, men att du samtidigt är rutinerad av att arbeta inom projekt. Det är fundamentalt att du är självgående men att du likaså kan samarbeta med andra. Du är noggrann och stark på de administrativa delarna och du levererar alltid enligt deadline. Du är även kommunikativ, strukturerad, lösningsorienterad och engagerad i projektet.     Kvalifikationer:   Har varit med i minst tre projekt från början till slut.  Du har god kunskap om byggbranschen - allmänna bestämmelser AB04/ABT06, ABK, AMA systemet.  Erfarenhet som handläggande BAS-P eller BAS-U och/eller god vana vid BIM-modell-hantering.  Du kommunicerar väl på svenska, både i tal och skrift, samt har även en god förmåga av att vara tydlig. Körkort B är ett krav    Övrigt är det meriterande om du har:   Erfarenheter av förprojekteringar och projekteringar i exploateringar och reinvesteringar  Goda kunskaper på hur man använder program som exempel Auto CAD civil 3D eller Novapoint      Anställningsform:   Projektanställning  Tillsvidareanställning  Underkonsult    Vi erbjuder dig:   En trygg anställning där du har en engagerad konsultchef, utvecklingssamtal och friskvårdbidrag mm. Vi satsar även mycket på vår personal och ordnar gemensamma aktiviteter så som frukostar, julmiddagar och konferenser.  Ansökan    Intervjuer och urval sker löpande – så vänta inte med att skicka in din ansökan! För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsult-/rekryteringschef, Paola Bustos, på 08 – 505 687 10. Sista ansökningsdag är 2024-05-17. Ansökan kan också skickas till  [email protected] Vi tar också emot ansökningar från underkonsulter (även F-skatt)

12 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Junior Entreprenadingenjör mark & anläggning åt kund

Är du en junior entreprenadingenjör inom anläggning, mark som har kunden i fokus? Vill du jobba på ett familjärt företag med en prestigelös företagskultur? Då kanske det är dig vi söker! Bustos Konsulttjänster AB är ett konsult- och rekryteringsbolag inom Bygg och projektledning. Målet är att ha långsiktiga samarbeten med återkommande och nöjda kunder. För att kunna göra detta på bästa möjliga sätt är vår affärsidé baserad kärnvärdena ÄKTA (Ärlighet, Kompetens, Tillsammans, Anpassningsbar) och dessutom värderar vi kvalité väldigt högt. Detta har lett till att vi är ett snabbt växande företag. Vi får hela tiden in nya förfrågningar inför olika typer av uppdrag inom spännande projekt. För att kunna möjliggöra vår fortsatta tillväxt och strävan efter att bli bättre, söker vi nu dig som vill vara en del av en prestigelös och familjär arbetskultur. Vem är du? Som junior entreprenadingenjör kommer du att arbeta nära platschefen och stötta denne vid arbetsplatsen. Detta innebär att du kommer att arbeta med administration , protokollföra och vara delaktig på diverse möten, upprätta mindre inköp, fakturahantering samt prognoser, vilket kräver att du har viss tidigare erfarenhet. Vi ser även att du som sökande har en bakgrund inom något av de följande områden; BEST, Mark/anläggning, underhåll samt har erfarenheter av projektering av entreprenad och kostnadskalkylering. Som person är du flexibel i ditt arbetssätt om det skulle behövas, men att du samtidigt är rutinerad av att arbeta inom projekt. Det är fundamentalt att du är självgående men att du likaså kan samarbeta med andra. Du är noggrann och stark på de administrativa delarna och du levererar alltid enligt deadline. Du är även kommunikativ, strukturerad, lösningsorienterad och engagerad i projektet. Vi söker dig som:   Ingenjörsutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom anläggning.   Har mycket goda erfarenheter av produktionskalkyler, kostnadsuppföljning och entreprenadjuridik.   Har minst 2-3 års erfarenhet som Entreprenadingenjör inom inom mark, anläggning och betong är ett krav.   Har god kännedom om bygg- och anläggningsbranschens allmänna bestämmelser AB/ABT, ABK, AMA, MER systemet. Är väl kommunicerad på svenska och engelska, både i tal och skrift, och har god förmåga av att vara tydlig. Har körkort B Övrigt är det även meriterande om du har:   Vana och erfarenhet av 2D/3D CAD.  Anställningsform:   Projektanställning  Tillsvidareanställning    Detta är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du kommer vara anställd hos Bustos Konsulttjänster AB men kommer vara ute på uppdrag hos kund.    Vi erbjuder dig:   En trygg anställning där du har en engagerad konsultchef, utvecklingssamtal och friskvårdbidrag mm. Vi satsar även mycket på vår personal och ordnar gemensamma aktiviteter så som frukostar, julmiddagar och konferenser.  Ansökan    Intervjuer och urval sker löpande – så vänta inte med att skicka in din ansökan! För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsult-/rekryteringschef, Paola Bustos, på 08 – 505 687 10. Sista ansökningsdag är 2024-05-17. Ansökan kan också skickas till  [email protected]

12 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024