Entreprenadingenjör

Sök bland 17 lediga jobb som Entreprenadingenjör och börja ditt nya yrkesliv idag!

Entreprenadingenjör
Bostadsstiftelsen Signalisten i Solna
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Beskrivning av Projektenheten Projektenheten arbetar med Signalistens ambitiösa mål att bygga 2000 nya hyreslägenheter samtidigt som befintligt beståndet renoveras. Enhetens huvudsakliga uppgift är fastighetsutveckling, projektledning under både projektering och genomförandet, överlämning av färdiga projekt till förvaltning och eftermarknadsarbete. Projektenhet består idag av sju projektledare och två tekniska förvaltare. I gruppen finns spetskompetenser i byggprocessens alla skeden och samarbete tycker vi är nyckeln till lyckade projekt. Läs mer om våra pågående och kommande projekt här:www.signalisten.se/byggprojekt Arbetsuppgifter och ansvar I rollen som entreprenadingenjör fungerar du som stöd till enhetschef och projektledare i arbetet med att planera, dokumentera och följa upp projekt från tidiga skeden till byggnation. Att vara entreprenadingenjör innebär att du kan jobba med flera projekt samtidigt och med olika projektledare och avdelningar inom företaget. Du kommer också att arbeta med överlämningen av färdiga projekt till förvaltningen, eftermarknadsarbeten, avtalsuppföljning, enhetens interna kvalitetsarbete och administrering av företagets projektportal. Du kommer att vara delaktig i den övergripande tidsplaneringen och resurssättningen av projekt. Kvalifikationer För att lyckas i rollen ser vi att du som person trivs med att samarbeta med andra och har lätt för att knyta nya kontakter. Du har också ett sinne för struktur och "ordning och reda", tar egna initiativ och självständigt ser vad som behöver göras och agerar därefter. Vidare är du analytisk och gillar att lösa problem. Du har också god kommunikativ förmåga, som innebär att du talar och skriver obehindrat på svenska är lyhörd och förmedlar budskap på ett enkelt sätt. Du organiserar och planerar ditt arbete väl, du slutför det som påbörjats och håller deadlines. Därutöver motiveras du av ett aktivt medarbetarskap där du på ett målmedvetet sätt tar ansvar för dina arbetsuppgifter samtidigt som du är uppmärksam på hur du är en del av och bidrar till helheten genom att samverka med andra. Vi tror att du har en akademisk byggnadsteknisk utbildning och branscherfarenhet från liknande roll. Du har kunskap och förståelse för byggprocessen och erfarenhet från att jobba med projekt i olika skeden. Skallkrav: Mer än tre års erfarenhet av rollen som entreprenadingenjör Relevant akademisk byggnadsteknisk utbildning Erfarenhet av att arbeta med att stötta projektledare eller platsledning God kunskap om Office365 Svenska i tal och skrift Du får dessutom gärna ha: Erfarenhet av entreprenadupphandlingar och avtalsuppföljning Dokumenterade kunskaper inom entreprenadjuridik Erfarenhet av tidsplanering och resurssättning Erfarenhet av projektekonomi Erfarenhet av överlämning av färdiga bostadsprojekt Erfarenhet av eftermarknadsarbete Erfarenhet av ekonomisystem Erfarenhet av projektportal, tex Interaxo Erfarenhet av fastighetssystem, tex Vitec Erfarenhet av ritningssystem, tex SWG Erfarenhet inom LOU Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.Tillsättning Önskad tillsättning sker enligt överenskommelse. Tjänsten är tillsvidare på heltid. Arbetstider Måndag - torsdag 8:00 - 17:00, fredag 8:00 - 15:00. AnsökanRegistrera din ansökan så fort som möjligt då vi intervjuar löpande, dock senast 2024-12-11. Vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar på något annat sätt än via vår hemsida. Frågor om tjänsten Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef Projekt, Patrik Törnevik, [email protected] Frågor om rekryteringsprocessen Om du har frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta HR-generalist Caroline Käll, [email protected] Annonsering och rekryteringsvalObservera att vi redan gjort vårt val av annonseringsforum och rekryteringsmetod, varför vi avböjer oss säljare inom dessa områden.

26 november 2024
Sista ansökan:
11 december 2024
Projektadministratör
Centio Consulting Group AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Vi söker en projektadministratör till Trafikmyndighet i Stockholm. Tjänsten är på heltid. Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga. Uppdraget I myndighetens uppdrag ligger att bereda och verkställa beslut om inriktning och omfattning för en långsiktigt hållbar kollektivtrafik. Dessutom ansvarar de för styrning och uppföljning av trafikdrift samt upprätthållandet av infrastrukturens funktion, säkerhet och värde. Varje dag reser mer än 700 000 personer med den allmänna kollektivtrafiken, det vill säga resor med tunnelbana, bussar, pendeltåg och lokalbanor Myndigheten står inför stora pågående och kommande investeringar inom buss- och pendeltågsområdet och har därför skapat Grupp Buss & Pendel, för att leda och hantera projekt inom dessa trafikslag. Grupp Buss & Pendel ingår i Sektion buss, pendeltåg och bytespunkter, som i sin tur tillhör avdelning Investeringsprojekt (IP). IP ansvarar för genomförandet av myndighetens projekt och program. I ansvaret ingår att säkerställa en god kvalitet avseende styrning och ledning. Analyser och åtgärdsval hanteras i avdelningen Strategisk utveckling (SU). Projekt Bussdepåförsörjning är i behov utav en projektadministratör på 50%, men vidare ser även Grupp Buss & Pendel ett behov utav en administratör för enklare administrativa uppgifter inom de övriga projekten (således är rollen att betrakta som en heltidstjänst) Projektadministratören är spindeln i nätet med många kontaktytor, både internt och externt. Projektadministratören ska vara projektledaren behjälplig och bidra till att effektivisera verksamheten genom att stödja projektmedlemmarna och skapa struktur. Administratören behöver vidare ha en god prioriteringsförmåga och vana av att arbeta med många uppgifter samtidigt. Arbetsuppgifter Agerar utifrån projektets mål Ansvarar för att löpande hantera administrativa frågor Är sammanhållande och skapar förutsättningar för den administrativa processen i projektet, så som dokumenthanteringsplan, diarieföring, introduktion av nya projektmedlemmar, protokoll från möten och fakturahantering Resurshantering i projekt: Hantera resursanskaffning i form av konsultavrop och förlängning samt utökning av befintliga resursers uppdrag. Hantering av nya projektmedlemmar som börjar/slutar i projektet. Introducera nya projektmedlemmar, såväl anställda som konsulter i projekten. Genomföra beställningar av behörigheter och hårdvara Hantering av möten och dokumentation: Ansvara för kallelser, protokoll, minnesanteckningar och annan mötesdokumentation Ärende- och dokumenthantering så som planering, mappstruktur, diarieföring och arkivering Arbeta i våra digitala projektverktyg Stödja i administration av beslut- samt avtalshantering, tex diarieföring, resurshantering, andra avtal kopplade till projekten. Stödjande i rapportering och ekonomi: Stödja i framtagande av material till rapportering av projektstatusrapporter Ta emot, granska och kontera fakturor Arbetsuppgifterna är ibland händelsestyrda och kan ändras vilket ställer höga krav på flexibilitet och anpassning. KravDokumenterad utbildning inom ekonomi eller administration på gymnasienivå eller högre.Minst 4 års erfarenhet av arbete som administratör.Minst 2 års erfarenhet av arbete som program- eller projektadministratör inom bygg- och anläggningsbranschen.Minst 2 års erfarenhet av dokumenthanteringsystem i en offentlig myndighet/enhet eller politikerstyrd organisation. Meriterande Minst 2 års dokumenterad erfarenhet av att ha arbetat som administratör inom offentlig sektor.Minst 2 års erfarenhet av on/off-boarding av projektmedlemmar samt bistå vid anskaffning och avslut av konsultuppdrag.Minst 2 år erfarenhet av fakturahantering i Unit4/Agresso eller likvärdigt fakturasystem. Om oss Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt. Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov. Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet. För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst. Läs gärna mer om oss på centio.se. Vänligen skicka ditt CV på svenska. Vi ser fram emot din ansökan!

26 november 2024
Sista ansökan:
9 december 2024
Projektadministratör
Devotum AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Projektadministratör till myndighetskunder i Stockholm! Vi söker nu en engagerad projektadministratör för uppdrag hos en av våra myndighetskunder i Stockholm. Arbetsuppgifter utgörs bl a: Sammanställa status-, tertial-, och årsrapporter och utföra delar av status- och tertialmöten för delprojektet. Delta i interna och externa UR-möten Sammanställa och analysera ÄTA-underlag från entreprenören Administration av underrättelser mot projektör/entreprenör Ekonomihantering och fakturahantering enligt fastställda rutiner. Administrativt projektstöd för delprojektet som protokollhantering, mötesplanering, utskick av kallelser etc. Samordna och följa upp riskhantering inom projektet enligt projektets rutin. Driva olika typer av utredningar efter tilldelat uppdrag i syfte att utveckla delprojektet. Tidplan och omfattning Start: 2025-01-15 Slut:2025-12-31Uppskattad omfattning: 90–100%Optioner: 1 + 1 år Kravspecifikation:I rollen så kommer du bland annat att sammanställa och analysera ÄTA-underlag från entreprenören, Administration av underrättelser mot projektör/entreprenör, Ekonomihantering och fakturahantering enligt fastställda rutiner, Administrativt projektstöd för delprojektet som protokollhantering, mötesplanering, utskick av kallelser etc. AnsökanLåter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning är en del av processen. Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till ansvarig Konsultchef Corazon Wiksell på 070-586 93 11.

21 november 2024
Sista ansökan:
3 december 2024
Projektingenjör
Centio Consulting Group AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Vi söker en projektadministratör till uppdrag i Stockholm. Tjänsten är på heltid. Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga. Uppdraget Uppdragsgivaren är organiserad i fem avdelningar: Ledningsstab, Strategi och Projektstöd, Söder, Norr och Väst. Avdelningarna Söder, Norr och Väst är projektavdelningar som driver planeringen, projekteringen och genomförandet av utbyggnaderna. Avdelning söder är indelat geografiskt i tre projekt - Södermalm, Nacka och Söderort samt projekt Installationer & BEST. Inom avdelningen finns också en stabsenhet.Projekt Nacka sträcker sig från Sickla via Järla till Nacka i Nacka kommun. Projektet omfattar berg och anläggningsarbeten och är fördelat i tre delprojekt Sickla, Järla och Nacka. Nu söker vi en projektingenjör till delprojekt Nacka. Delprojektet omfattar anläggningsentreprenad Nacka som inkluderar utförande av två biljetthallar, ett plattformsrum, tre bergtunnlar omfattande en sträcka på ca 1 200 m, samt ett vertikalschakt ca 50 m djupt, samt ett rulltrappschakt ca 90 m långt. Entreprenaden pågår sedan 2022 och beräknas färdigställas under 2026. Projektingenjör Nacka ansvarar för att säkerställa god rapportering av delprojektet Nacka samt är ett stöd till och biträder delprojektledaren i entreprenaden. I uppdraget ingår även att ansvara för framtagande av ekonomiska underlag, kvalitetsdokumentation och planeringsunderlag. Som projektingenjör förväntas du stödja delprojektledaren, projektmedlemmar, leda rapporteringen och samarbeta med övriga projektingenjörer. Det krävs att du är strukturerad, analytisk och har en god kommunikativ förmåga.Arbetsuppgifter Arbetsuppgifter utgörs bl a: Sammanställa status-, tertial-, och årsrapporter och utföra delar av status- och tertialmöten för delprojektet. Delta i interna och externa UR-möten Sammanställa och analysera ÄTA-underlag från entreprenören Administration av underrättelser mot projektör/entreprenör Ekonomihantering och fakturahantering enligt fastställda rutiner. Administrativt projektstöd för delprojektet som protokollhantering, mötesplanering, utskick av kallelser etc. Samordna och följa upp riskhantering inom projektet enligt projektets rutin. Driva olika typer av utredningar efter tilldelat uppdrag i syfte att utveckla delprojektet. Krav (OBS, obligatoriska) Dokumenterad erfarenhet minst 7 år av anläggningsentreprenader (till anläggning räknas ej husgrundläggning, BEST eller ledningsarbeten) som projektingenjör hos beställaren eller hos entreprenören.Erfarenhet av att arbetat heltid som projektingenjör i minst två anläggningsprojekt om minst fem år och med kontraktssumma >500 Mkr. Ett av projekten skall vara i produktionsfasen.Erfarenhet av att arbetat heltid i minst två anläggningsentreprenader i produktionsskedet om minst två år.En av entreprenaderna ska vara utförande och mängdreglerat kontrakt enligt AMA. Du ska haft en roll där du arbetat med ÄTA underlag, underrättelser och verifiering av utförd kvalitet. Det kan vara hos entreprenör eller beställare. Kompetens och erfarenhet inom bestämmelser AB04 samt inom mät- och ersättningsregler enligt AMA. ' Körkort B Minst högskoleutbildning med teknisk inriktning. Meriterande Minst 2 års erfarenhet av att ha jobbat med större betongprojekt (> 200 Mkr)Erfarenhet enligt ska-krav 2 ovan men med kontraktssumma över 1 000 MkrMinst två års erfarenhet som projektingenjör hos offentlig beställare. Om oss Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt. Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov. Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet. För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst. Läs gärna mer om oss på centio.se. Vänligen skicka ditt CV på svenska. Vi ser fram emot din ansökan!

19 november 2024
Sista ansökan:
3 december 2024
Erfaren Projektingenjör
NCC AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Om Rollen Projektingenjören är en av nyckelrollerna som i nära samarbete med övriga projektorganisationen arbetar med projektekonomi. Det handlar om att upprätta produktionskalkyler, jobba löpande med kostnadsstyrning och att sammanställa slutkostnadsprognoser fyra gånger per år. För att lyckas med detta behöver du vara väl insatt i gällande kontraktsvillkor och kunna kommunicera väl med såväl medarbetares som kund och leverantörer. Rollen är bred, du kommer att arbeta med allt från fakturafrågor till strategiskt arbete på längre sikt. Rollen ingår i den kommersiella gruppen, i gruppen ingår även andra projektingenjörer men också en Kommersiell projektchef, gruppchef ekonomi, kalkylingenjörer och inköpare. Om Projektet NCC har fått förmånen att få bygga Västerås nya sjukhus. Detta är ett stort projekt som kommer ställa stora krav på vår planering och genomförande, med den komplexitet som byggandet av ett sjukhus innebär.  Din profil som erfaren Projektingenjör Som person känner du ett stort engagemang för ordning och reda och att arbeta med ekonomi. Du skall ha god förmåga att överblicka helheten men även ha förmågan att analysera detaljerna om så krävs. Du trivs såväl med att arbeta i team nära produktion som självständigt. Din utbildningsbakgrund skall vara relevant för rollen. Din svenska är god i tal och skrift och du har B-körkort. Vi söker dig som har flera års yrkeserfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Idag arbetar du sannolikt som entreprenad-/projektingenjör, projektcontroller, eller ekonom, men du kan även arbeta i andra roller med stor kunskap/intresse för ekonomistyrning generellt. Det är meriterande om du tidigare jobbat i byggbranschen och gärna i systemet MAP. Övrig information Tjänsten är en tillsvidareanställning tom 2028 med placering på vårt projektkontor i Västerås och du rapporterar närmast till Gruppchef ekonomi. I enlighet med NCC:s säkerhetskultur genomför vi bakgrundskontroll på våra slutkandidater.  NCC erbjuder Vi på NCC vill vara en attraktiv arbetsgivare med medarbetare som trivs, utvecklas och mår bra. Därför erbjuder vi dig som arbetar hos oss ett stort utbud av personalförmåner. NCC har kollektivavtal för alla medarbetare. Det ger en bra grundtrygghet och ett tydligt regelverk så att du vet vad som gäller för din anställning. Vi erbjuder också försäkringar, arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag samt andra erbjudanden och rabatter via vår förmånsportal Benify. Kontakt och ansökan Behovet är omgående, urval och tillsättning sker löpande så registrera gärna din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2024-12-15. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Gruppchef ekonomi Anders Johansson 070 088 74 56, eller HR Partner Eva Adermark 079 061 09 54 Varmt välkommen med din ansökan!  Bygg med oss och få branschens bästa kollegor På NCC drivs vi av att fortsätta utvecklas, oavsett om det handlar om våra byggprojekt eller vår personliga kompetens. Varje dag driver vi branschens mest spännande och komplexa byggprojekt framåt i ett nära samarbete mellan våra medarbetare, samarbetsparters och kunder. Hos oss är du en betydelsefull medarbetare som bidrar till de landmärken som definierar våra städer och samhällen. Här tar våra medarbetare en aktiv roll i en företagskultur grundad på stabila värderingar och beteenden för en trygg och säker arbetsplats. Vår samlade kompetens och varierande bakgrund gör skillnad. NCC - ett av de ledande företagen i Norden Annonssäljare och säljare av rekryteringstjänster undanbedes kontakta NCC för detta uppdrag.

18 november 2024
Sista ansökan:
15 december 2024
Entreprenadingenjör bygg
Bustos Konsulttjänster AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Är du en erfaren entreprenadingenjör inom bygg som har kunden i fokus? Vill du jobba på ett familjärt företag med en prestigelös företagskultur? Då kanske det är dig vi söker! Bustos Konsulttjänster AB är ett konsult- och rekryteringsbolag inom bygg, anläggning och infrastruktur. Målet är att ha långsiktiga samarbeten med återkommande och nöjda kunder. För att kunna göra detta på bästa möjliga sätt är vår affärsidé baserad kärnvärdena ÄKTA (Ärlighet, Kompetens, Tillsammans, Anpassningsbar) och dessutom värderar vi kvalité väldigt högt. Detta har lett till att vi är ett snabbt växande företag. Vi får hela tiden in nya förfrågningar inför olika typer av uppdrag inom spännande projekt. För att kunna möjliggöra vår fortsatta tillväxt och strävan efter att bli bättre, söker vi nu dig som vill vara en del av en prestigelös och familjär arbetskultur.   Vem är du? Som entreprenadingenjör kommer du att arbeta nära platschefen och stötta denne vid arbetsplatsen. Detta innebär att du kommer att arbeta med administration (ÄTA – hantering), protokollföra och vara delaktig på diverse möten, upprätta mindre inköp, anbudskalkyl, utskick FFU, produktionskalkyl, fakturahantering samt prognoser, vilket kräver att du besitter tidigare erfarenheter. Vi ser även att du som sökande har en bakgrund inom något av de följande områden; bostad, nybyggnation – tillbyggnation och har erfarenhet av projektering av entreprenad samt kostnadskalkylering. Som person är du flexibel i ditt arbetssätt om det skulle behövas, men att du samtidigt är rutinerad av att arbeta inom projekt. Det är fundamentalt att du är självgående men att du likaså kan samarbeta med andra. Du är noggrann och stark på de administrativa delarna och du levererar alltid enligt deadline. Du är även kommunikativ, strukturerad, lösningsorienterad och engagerad i projektet.     Kvalifikationer:   Har varit med i minst tre projekt från början till slut.  Du har god kunskap om byggbranschen - allmänna bestämmelser AB04/ABT06, ABK, AMA systemet.  Erfarenhet som handläggande BAS-P eller BAS-U och/eller god vana vid BIM-modell-hantering.  Du kommunicerar väl på svenska, både i tal och skrift, samt har även en god förmåga av att vara tydlig. Körkort B är ett krav    Övrigt är det meriterande om du har:   Erfarenheter av förprojekteringar och projekteringar i exploateringar och reinvesteringar  Goda kunskaper på hur man använder program som exempel Auto CAD civil 3D eller Novapoint      Anställningsform:   Projektanställning  Tillsvidareanställning  Underkonsult    Vi erbjuder dig:   En trygg anställning där du har en engagerad konsultchef, utvecklingssamtal och friskvårdbidrag mm. Vi satsar även mycket på vår personal och ordnar gemensamma aktiviteter så som frukostar, julmiddagar och konferenser.  Ansökan    Intervjuer och urval sker löpande – så vänta inte med att skicka in din ansökan! För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Elisabeth Alazar, på 072-78 43 32. Sista ansökningsdag är 2024-12-20. Ansökan kan också skickas till  [email protected]  Vi tar också emot ansökningar från underkonsulter (även F-skatt)

15 november 2024
Sista ansökan:
20 december 2024
Entreprenadingenjör anläggning
Bustos Konsulttjänster AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Är du en erfaren entreprenadingenjör inom anläggning och/eller infrastruktur som har kunden i fokus? Vill du jobba på ett familjärt företag med en prestigelös företagskultur? Då kanske det är dig vi söker! Bustos Konsulttjänster AB är ett konsult- och rekryteringsbolag inom bygg, anläggning och infrastruktur. Målet är att ha långsiktiga samarbeten med återkommande och nöjda kunder. För att kunna göra detta på bästa möjliga sätt är vår affärsidé baserad kärnvärdena ÄKTA (Ärlighet, Kompetens, Tillsammans, Anpassningsbar) och dessutom värderar vi kvalité väldigt högt. Detta har lett till att vi är ett snabbt växande företag. Vi får hela tiden in nya förfrågningar inför olika typer av uppdrag inom spännande projekt. För att kunna möjliggöra vår fortsatta tillväxt och strävan efter att bli bättre, söker vi nu dig som vill vara en del av en prestigelös och familjär arbetskultur.   Vem är du? Som entreprenadingenjör kommer du att arbeta nära platschefen och stötta denne vid arbetsplatsen. Detta innebär att du kommer att arbeta med administration (ÄTA – hantering), protokollföra och vara delaktig på diverse möten, upprätta mindre inköp, fakturahantering samt prognoser, vilket kräver att du besitter tidigare erfarenheter. Vi ser även att du som sökande har en bakgrund inom något av de följande områden; infrastruktur, BEST, Mark/anläggning, järnväg, underhåll samt åtnjuter erfarenheter av projektering av entreprenad och kostnadskalkylering. Som person är du flexibel i ditt arbetssätt om det skulle behövas, men att du samtidigt är rutinerad av att arbeta inom projekt. Det är fundamentalt att du är självgående men att du likaså kan samarbeta med andra. Du är noggrann och stark på de administrativa delarna och du levererar alltid enligt deadline. Du är även kommunikativ, strukturerad, lösningsorienterad och engagerad i projektet.   Vi söker dig som:   Ingenjörsutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom anläggning.   Har mycket goda erfarenheter av produktionskalkyler, kostnadsuppföljning och entreprenadjuridik.   Har minst fem års erfarenhet som entreprenadingenjör inom anläggning och/eller infrastruktur  Har god kännedom om bygg- och anläggningsbranschens allmänna bestämmelser AB/ABT, ABK, AMA, MER systemet.  Är väl kommunicerad på svenska och engelska, både i tal och skrift, och har god förmåga av att vara tydlig.  Har körkort B   Övrigt är det även meriterande om du har:   Vana och erfarenhet av 2D/3D CAD.  Tidigare arbetslivserfarenheter av att jobba som konsult   Anställningsform:   Projektanställning  Tillsvidareanställning  Underkonsult    Vi erbjuder dig:   En trygg anställning där du har en engagerad konsultchef, utvecklingssamtal och friskvårdbidrag mm. Vi satsar även mycket på vår personal och ordnar gemensamma aktiviteter så som frukostar, julmiddagar och konferenser.    Ansökan    Intervjuer och urval sker löpande – så vänta inte med att skicka in din ansökan! För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsult-/rekryteringschef, Paola Bustos, på 08 – 505 687 10. Sista ansökningsdag är 2024-12-20. Ansökan kan också skickas till  [email protected] Vi tar också emot ansökningar från underkonsulter (även F-skatt)

15 november 2024
Sista ansökan:
20 december 2024
PROJEKTLEDARE INOM BYGG
Kristan Bygg AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Arbetsbeskrivning Som projektledare inom vår verksamhet arbetar du med bygg och anläggningsprojekt. Vi utför även olika typer av betongarbeten (reparationer, renoveringar, putsningsarbeten osv). Du kommer att arbeta med en rad olika åtaganden inom ramen för tjänsten. Du kommer att självständigt driva projekt men också tillsammans i projektgrupper. Du kommer att vara mycket ute hos kund, och vara ett ansikte utåt. Exempel på arbetsuppgifter för tjänsten är: Projekt- och projekteringsledning Samordning och kontroll av installationer Kalkyl och ekonomistyrning Planera och delta i samordnad provning Besiktning Vara teknisk sakkunnig inom Bygg. Vara BAS-P och Bas -U i projekten Miljö- och Energioptimering är meriterande. Komma med förslag på förbättringar och utveckling av tjänsten, både internt och mot kund. God social förmåga Vem är du? Vi söker dig som är högskoleingenjör inom bygg eller motsvarande. Alternativt har motsvarande kompetens och erfarenhet. Du har erforderlig kompetens som BAS-P och U även goda entreprenad juridiska kunskaper. Som person är du engagerad och drivande i de arbetsuppgifter du utför. Du tycker om att skapa nya kontakter och se möjligheter till förbättringar. Vidare har du förmågan att jobba självständigt men har även förmågan att samarbeta och på ett positivt sätt skapa engagemang i en grupp. Goda kunskaper i engelska både tal och skrift och ytligare andra språken är meriterande. Resor i tjänsten förekommer och därför krävs B-körkort. Vad får du? Som Projektledare hos oss får du: Varierande och utmanande arbetsuppgifter. Goda möjligheter till kompetensutveckling genom utmanande uppdrag. Ingå i ett team med engagerade och kompetenta medarbetare

15 november 2024
Sista ansökan:
31 december 2024
Affärsdriven Projektledare inom entreprenad
Mero Rekrytering AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Vi söker en projektledare inom eldistribution. Projekten rör ny- och ombyggnation av av regionsnätet i södra Sverige.Vi söker dig om som gillar att få saker att hända och inte räds utmaningar. Personligheten är viktigare än vilken typ av arbetserfarenhet du har - den tekniska kompetensen finns redan på plats! Om rollen Som projektledare kommer du att ha det övergripande ansvaret för att leda, planera och genomföra projekt med fokus på både tid och ekonomi. I din roll kommer du att arbeta med att säkerställa att projekt levereras enligt plan och med hög kvalitet, samtidigt som du kontinuerligt följer upp det ekonomiska utfallet. Genom täta uppföljningar säkerställer du att projekten håller budgeten och når de uppsatta målen. Du arbetar proaktivt och har förmågan att snabbt identifiera avvikelser samt utveckla lösningar för att hantera dessa i tid. I det dagliga arbetet har du stöd av en controller som hjälper till med rapportering och ekonomisk uppföljning, vilket ger dig möjlighet att fokusera på att leda projektets olika faser. Tillsammans arbetar ni för att skapa effektiva rapporteringsprocesser och analyser som stödjer beslutsfattandet och hjälper projektet framåt. Ditt ansvar innefattar även att upprätthålla och utveckla goda relationer med kunder, leverantörer och interna team. Som projektledare agerar du som en central kontaktpunkt och har regelbundna avstämningar med projektets intressenter för att säkerställa att alla parter är informerade och nöjda med projektets framfart. Ditt arbete innebär också att du kommer ha ett nära samarbete med andra funktioner inom företaget, som inköp, produktion och teknik, för att på bästa sätt säkerställa projektets framgång. Rollen erbjuder stor potential att utvecklas vidare inom företaget och att fördjupa din kunskap inom energisektorn och tekniska projekt. Genom att arbeta med en bredd av projekt får du värdefull erfarenhet och en djup förståelse för branschens specifika utmaningar och möjligheter. Tjänsten är en hyrrekrytering där anställningen under dom första sju månaderna kommer gå genom oss på Mero. Därefter går anställningen över till en tillsvidareanställning hos kund. Om dig Som person har du lätt för att samarbeta och kommunicera tydligt och enkelt med dina kontaktytor, både skriftligt och muntligt. Du är duktig på att planera och organisera arbetet samt har förmågan att förutse och hantera utmaningar genom alternativa lösningar. Vi ser gärna att du sätter höga mål för dig själv och har en stark drivkraft att uppnå dem. Det är också viktigt at du har ett starkt affärsdriv och har en strävan att genomföra dina projekt med ett ekonomiskt positivt resultat. Rent kompetensmässigt såbehöver du ha några års erfarenhet som projektledare, gärna inom el- eller energi- eller anläggningsbranschen, men detta är inget krav. Det viktigaste är att du är en resultatorienterad "doer" med ett starkt tekniskt intresse. Krav för tjänsten är: - En utbildningsbakgrund på minst högskolenivå med relevans för en teknisk projektledarposition - B-körkort - Kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Tjänsten är placerad i Malmö och projekten du driverkommer vara placerade i Skåne. Övrig information Ort: Malmö Lön: Enligt överenskommelse Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Bakgrundskontroll kommer genomföras på de kandidater som går vidare i processen. Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila ansvarig rekryterare Anders Romberg på [email protected]. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Om oss Mero fokuserar på hållbara relationer byggda på personligt engagemang, vi verkar inom affärsområden som teknik, IT och administration. Du får gärna läsa mer om oss under "Om Mero". Vi tror på att personliga relationer gör det enklare för oss att hitta rätt matchningar och helt enkelt en bättre leverantör med lyckosamma rekryteringar. NyckelordProjektledare, Controller, Ekonomisk uppföljning, Entreprenad, El, Energi, Teknisk projektledning, Malmö, Lund, Trelleborg,

7 november 2024
Sista ansökan:
26 april 2025
Entreprenadingenjör till Sh
Performiq AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Tjänstebeskrivning & erbjudande Som Entreprenadingenjör hos Sh bygg får du en nyckelroll i spännande projekt, möjlighet att utvecklas inom en stabil och anrik organisation med stark värdegrund! Välkommen att bygga framtiden med oss! Som Entreprenadingenjör hos Sh bygg, sten och anläggning har du en central och samordnande roll genom hela projektet. Du ansvarar för att leda och koordinera arbetsmoment från anbud till avslut, vilket inkluderar planering, inköp, uppföljning och projektavslut. Vi värdesätter ett affärsmässigt och strukturerat arbetssätt samt ett inkluderande och lösningsorienterat förhållningssätt. Huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: • Anbudsarbete – förfrågningsunderlag, anbudsinhämtning • Planering – produktionsbudget, inköpsplan, kontoplan, tidplan • Inköp – anbudsutvärdering, leveransplan • Produktion – fakturering, avvikelsehantering, avstämning av betalningsplaner • Prognosarbete – löpande kostnadsavstämning • Projektavslut – dokumentering och slutreglering Personprofil Vi söker dig som har en stark drivkraft och trivs med att ta egna initiativ i arbetet. För att lyckas i rollen bör du ha en gedigen erfarenhet inom byggsektorn och vara van att arbeta med större och komplexa entreprenader där samverkan mellan många aktörer är en självklarhet. Din kommunikativa förmåga och förståelse för affärsmässiga relationer är avgörande för att skapa långsiktiga resultat. För att passa i rollen ser vi att du har: • Mångårig arbetserfarenhet inom byggsektorn • Erfarenhet av större entreprenader med flera aktörer • B-körkort • Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift • Eftergymnasial utbildning inom bygg • Utbildning i entreprenadjuridik • Utbildning inom arbetsmiljö, kvalitet och miljö Vi välkomnar mångfald och strävar efter en inkluderande arbetsmiljö där alla känner sig respekterade och uppskattade. Övrigt Start: Omgående, enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Arbetstid: 7-16 med möjlighet till flextid Plats: Stockholm PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till Rekryteringskonsult Jannica Skärvinge på 073-353 75 10. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen in med din ansökan! Företagspresentation Sh bygg, sten och anläggning är ett av Sveriges äldsta familjeägda entreprenadföretag inom bygg- och anläggningsbranschen, med över 100 års erfarenhet. Med våra egna medarbetare och starka lokala förankring tar vi ansvar för att leverera hållbara, genomtänkta och innovativa lösningar där kvalitet och engagemang står i fokus. Från historiska kulturbyggnader och kritisk infrastruktur till nyetablerade industriområden bygger vi tillsammans framtidens hållbara samhälle. Vår företagskultur är rotad i vårt ideal "Som hemma". Det innebär att vi alltid hjälps åt och tar ansvar för varandra och kunden, tillsammans strävar vi mot samma mål. Välkommen till Sh – tillsammans bygger vi morgondagens samhälle! För att få en tydligare bild av Sh-koncernen får du gärna läsa mer på, https://jobb.shbygg.se/

7 november 2024
Sista ansökan:
6 december 2024