Säljare B2B

Inspo Vi älskar kvalité. Vi älskar design. Och vi älskar hur våra skor åldras med tiden. Kavat grundades 1945 av Ragnar Karlsson och våra ledord ”Walk Carefully On Mother Nature” är något som vi hela tiden eftersträvar för att minska det ekologiska fotavtrycket. Vi lånar jorden från våra barn och barnbarn och vi tror att dagens hållbara mode handlar om kläder och skor som förblir relevant och som kan bäras år efter år. Skor som är värda att vårda och att vara stolt över. Hur känner du? Vi på Kavat är ett glatt gäng som gillar varandras sällskap. Oavsett om det handlar om våra afterworks, konferenser, fotbollskvällar eller bara småsnacket i korridoren har vi alltid nära till skratt. På rasterna samlas vi i vår mysiga lounge och dricker gott kaffe från vår fina espressomaskin, och det händer ofta att chefen köper nybakade kanelbullar.Nu är vi i början på en otroligt spännande resa och söker nu en driven säljare till vårt team! Om rollen Vi vill växa stort ochtillsammans med våra återförsäljare och nu söker vi en driven säljare som ser till att det införlivas!Vi är ett produktdrivet företag som brinner för kvalitet medengedigen erfarenhet av skotillverkning efter 80 år i branschen.Från vår hemstad Kumla har vi tagit med oss våra värderingar ut i världen medett tydligt fokus på långa produktlivscykler. Vi vill alltid stå som motsats till slit och släng och vi hoppas att du känner likadant! Som vår säljare har du ansvaret att sälja våra produkter till våra återförsäljare. Duutvecklar affärsrelationen och jobbar både inom och utanför Sveriges gränser. Rollen innebäräven ett intäkts och budgetansvar. Nyckeln till ett framgångsrikt samarbete är att du förstår våra kunders behov och levererar en service i världsklass samtidigt som du brinner för att skapa nya affärer. I rollen ingår införsäljning av våra produkter och koncept. att utveckla och säkerställa en god affärsrelation med våra kunder. en förmåga att tillgodose kundernas behov och skapa affärer. prospektering av nya kunder, marknader och affärsmodeller med särskilt fokus på återförsäljare. att proaktivt jobba med säljplanering av nya kollektioner och säsonger. förhandling av ramavtal för nya kunder och inköpsorganisationer. budget och resultatansvar. att bistå i administration, budgetprocess och utveckling av försäljningsavdelningen. Vem är du? Du har minst en gymnasial utbildning ochtidigare kvalificerad erfarenhet från andra säljuppdrag. För att lyckas i rollen ska du vara en driven säljare med en förmåga att planera på lång sikt. Du har vana iattsätta tydliga mål men samtidigt vara flexibel.Du är en social person medmycket goda kommunikativa egenskaper och besitter egenskapen attbygga förtroende och långsiktiga partnerskap med kunder. Du har en god IT-vana och erfarenhet av självständigt arbete i affärssystem, CRM och Business Intelligence. Microsoft Officepaketet är en enkel match för dig. Självklart kan du uttrycka dig obehindrat påbåde svenska ochengelska samt har B-körkort.Att vara på resande fot och uppleva nya platser är något som ligger dig varmt om hjärtat då tjänsten kräver resor både i och utanför Sverige.Du har lätt för att ställa om och trivs att jobba inom ett familjeföretag.Du rör dig som fisken i vattnet inom den digitala miljön och ser det som en spännande resa att få vara med att utveckla och drivaKavats säljavdelning framåt. Bli en del av Kavat-familjen! Som du säkert förstår är vi ett företag som siktar högt och ser mångfald och olikheter som en självklar tillgång. Vi vet också att fantastiska kandidater ibland struntar i att ansöka om de inte lever upp till alla våra önskemål och kvalifikationer– och så vill vi såklart inte ha det! Så även om du bara kan vissa delar, men inte alla, ser vi gärna att du skickar in en ansökan ändå. Vi vill tillsätta tjänsten omgående så tveka inte att ansöka redan idag om du vill vara med på vår roliga resa! Omfattning Heltid TillträdeOmgående

3 april 2024
Sista ansökan:
20 september 2024
Säljare / Account Manager Malmö

Vi söker just nu vassa Account Managers! Cloudgruppen är idag en av Sveriges ledande återförsäljare inom IT & kommunikationslösningar till företag. Tillsammans med marknadsledande leverantörer så kan vi erbjuda och förvalta en av de bästa helhetslösningarna för svenska företagare. Vi söker nu nya kollegor till vårt Malmökontor som vill vara med på en spännande resa och sätta avtryck i branschen. Cloudgruppen består av ett hårt arbetande team med lång erfarenhet av telefoni och IT branschen. Vi bygger värde kring de smarta lösningar där ni som företag kan helt och hållet fokusera på er kärnverksamhet. Liten som stor – vi värdesätter alla! Cloudgruppen finns idag i följande städer: Stockholm, Malmö, Halmstad, Göteborg, Västerås, Helsingborg, Österlen, Östersund, Sundsvall, Örebro & Lund samtidigt växer vi ständigt. Som en Account manager hos oss ansvarar du för att kontakta nya och befintliga kunder samt bygga långvariga relationer. På Cloudgruppen kan vi garantera dig en arbetsplats där du har möjligheten att bli en framgångsrik Account Manager och vidareutvecklas, i ett team som alltid lyfter, stöttar, har kul tillsammans och med en teamkänsla utöver det vanliga. Att jobba som Account Manager hos oss gör dig till en viktig del i Cloudgruppens fortsatta expansion, med dig ser vi till att Cloudgruppen alltid möter kundernas och leverantörernas krav och behov. Hos oss är det ett nyfiket och kreativt sinne samt stort engagemang och starkt driv som gäller. Arbetet innefattas av några huvudsakliga områden: * Bygga långsiktiga kundrelationer och ständigt säkerställa att Cloudgruppen möter kundernas behov. * Vilja vara med och stärka Cloudgruppens position ytterligare på marknaden * Bygga upp en egen kundportfölj med återkommande kunder och intäkter. * Via utgående samtal bokar du video och fysiska möten, där du på egen hand eller tillsammans med kollega genomför kundmöten. Du ska tycka om att tillbringa mycket tid på telefon och ute hos kund. Du kommer arbeta med hela vår produktportfölj. Tjänsten som Account Manager är en utmanande och varierande roll där du får möjlighet att utveckla din kompetens inom många olika områden och där din arbetsinsats står i direkt relation till Cloudgruppens framgång. Ingen dag är den andra lik. Som person gillar du utmaningar och kavlar gärna upp ärmarna där det behövs. Du drivs av försäljning och att bygga långsiktiga relationer med andra. Du vågar också tänka och vara självständig, trivs med att ta egna initiativ och är lösningsorienterad. En fördel om du har ett inarbetat nätverk. Våra kunder är viktigast för oss, och det ska de även vara för dig. * Du har en förmåga att ta för dig och har en stark vilja av att anta utmaningar * Du har förmåga att tänka i stora drag, men är samtidigt noggrann med detaljer * Du är orädd, driven och tävlingsinriktad * En karismatisk och säljande personlighet * Drivkraften att skapa resultat och lönsamhet för oss samt våra kunder * Flytande svenska i såväl tal som skrift. Krav: * Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av försäljning Det vi värdesätter mest är din attityd, vilja & kompetens och detta kommer att vara avgörande för denna roll * Gymnasial utbildning Meriterande: * Telefonvana * Erfarenhet av CRM-system. * Arbetat med digitala och fysiska kundmöten Vi erbjuder: * Fast lön + provision * Sälj och resetävlingar * Utbildning inom försäljningstekniker, ledarskap och personlig utveckling * En rolig arbetsplats med glädje och energi * Heltidstjänst. Rekrytering sker löpande så vänta inte med din ansökan. Jobbtyp: Heltid Du ansöker enkelt genom att skicka in CV tillsammans med en motivering till varför vi är rätt matchning för varandra.

3 april 2024
Sista ansökan:
20 september 2024
Säljare inom cleantech till ledande solcellsföretag i Stockholm!

Om oss 1KOMMA5 satsar på energismarta lösningar såsom solceller, laddboxar och ellagring samt energistyrsystemet Heartbeat. Företaget grundades 2021 och har idag över 1200 anställda på över 55 olika platser i Norden, Europa och Australien. 1KOMMA5 siktar på att bli marknadsledande i Europa med en försäljning på över 100 miljarder SEK per år senast 2030.Tillsammans har vi redan installerat över 20 000 anläggningar i Norden. Om rollenVi erbjuder en spännande möjlighet för dig som säljare att ta hand om hela säljprocessen, från prospektering till avtal. Du kommer att vara en värdefull del av ett dynamiskt team, där det är av yttersta vikt att du trivs med att arbeta i ett snabbrörligt tempo. Tillsammans med ditt team kommer du att åka ut till villaområden och knacka dörr i förhoppning om att hitta intresserade kunder, du bör därför vara resultatintresserad och engagerad samt van vid att arbeta mot kalla kunder. Vi kommer ge dig: Möjlighet att sälja våra innovativa produkter En fast lön och en attraktiv provisionsmodell En utvecklande och utmanande arbetsplats med goda karriärmöjligheter Kompentensutveckling inom försäljning Utbildning av våra produkter och branschen Friskvårdsbidrag och tjänstepension Vi tror att du: Har tidigare erfarenhet av försäljning Är en driven vinnarskalle och ser lösningar istället för problem Är flexibel och har möjlighet att arbeta kvällstid Du kan uttrycka dig i tal så väl som i skrift på både svenska och engelska Arbetat med CRM-system (meriterande) Har b-körkort (meriterande) START: Enligt överenskommelsePLATS: StockholmOMFATTNING: 90% med möjlighet till kortare fredagarLÖN: Fast lön + provisionARBETSTIDER: Måndag-torsdag kl.12-20, fredag kl.12-16 1KOMMA5 strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. I vår personalsammansättning vill vi spegla samhället i övrigt och välkomnar både kvinnor och män i olika åldrar och med olika bakgrund till att bli vår kollega. För att säkerställa att våra medarbetares värdegrund stämmer överens med 1KOMMA5º tar vi en bakgrundskontroll som en del av rekryteringsprocessen.

2 april 2024
Sista ansökan:
5 september 2024
Utesäljare

Älskar du byggbranschen lika mycket som vi? Söker du en roll där du får möjlighet att kombinera din djupa tekniska kompentens inom bygg/ROT med din starka förmåga att skapa relationer och förtroende för dig som person och företaget du jobbar på? Då har vi en roll för dig! Din nya utmaning: Som Utesäljare kommer du främst vara ansvarig för: Försäljningen av våra största ROT-projekt till privatkunder, från att vara den som återkopplar kund vid förfrågan till vunnen offert. Samordna offertskapande med projektorganisationen, bestående av Byggprojektledare och Kalkylatorer från aktuella hantverksdicipliner. Hantering av kundrelationer och andra projekt- och marknadsinriktade aktiviteter. Att vara delaktig i Dryfts strategi- och målsättningsarbete för försäljningsorganisationen. Uppnå satta säljmål tillsammans med teamet. Din profil Du kanske är i en säljande roll inom bygg idag, med inriktning mot privatkundmarknaden och ROT-projekt. Du kanske är en egenföretagare inom bygg som vill testa hur det är att ingå i ett team med härliga kollegor som utvecklar varandra. Eller så är du helt enkelt en grym person med fallenhet för både försäljning och har en passion för byggprojekt på privatkundsmarkanden. Vi ser att du är en självgående, driven och strukturerad person med stort affärssinne. Du är förtroendeingivande och förstår vikten av att skapa goda och långsiktiga relationer med kunder och kollegor. I övrigt ser vi gärna att du: Har gedigen bakgrund inom byggbranschen med förståelse för byggprojektets olika delar Har stark teknisk förståelse för byggnadskonstruktion Har erfarenhet från offertskapande inom bygg Har tidigare erfarenhet från försäljning Körkort är ett krav då rollen innebär resande i Storstockholmsområdet så gott som dagligen Varför Dryft? En spännande chans att vara med på en utmanande resa i ett scale-up bolag där du är med och bidrar till en meningsfull vision och vårt mål att förändra hantverksbranschen Vi bryr oss om dig på riktigt! Därför erbjuder vi 10 kostnadsfria psykologsamtal/år via Mindler samt 100% betald föräldraledighet under 6 månader Kanske världens härligaste arbetsmiljö där du får chans att växa och utvecklas och dessutom ha väldigt roligt på vägen Vi sitter i nya fräscha lokaler i Solna Strand med tillgång till gratis gym, kostnadsfria gruppträningspass morgon och lunch, pool, idrottshall, och restaurang/café i samma byggnad. Vi spelar innebandy, fotboll och padel ihop varje vecka!

2 april 2024
Sista ansökan:
2 augusti 2024
Spontanansökan - Sales & Account Manager

Are you eager to kick start your career within Sales & Account Management? Or maybe you have a few years of experience in sales and want to upskill yourself in one of the front runners within q-commerce? At foodora we believe in the freedom to create your own journey and it all starts with you sending in an open application today! We are always looking forward to having superheroes joining our teams located in Stockholm, Gothenburg & Malmö - so if you didn’t find a specific role within Sales & Account Management that sparks your interest we would still love to connect with you! Send in your application today and we’ll follow up if a suitable position becomes available in the near future. To thrive and grow at foodora we believe that you enjoy working in a fast paced environment and dares to challenge your comfort zone. It’s always fruitful to be result oriented and keep your eyes on the prize! We love to measure both success and find opportunities for improvement, which we hope that you also do! If you have high energy and a can do-attitude you will come far in your journey with us! Qualifications: For our roles we require one to be fluent in Swedish and fully comfortable with speaking and writing in English. For the majority of our roles within Sales & Account Management we also require one to have a driver's license. We are people from many different backgrounds and previous experiences that work here. If you previously worked within sales, that ofc is a big plus! With that said - many of our most successful foodorians joined us with experience from working within restaurants, service related jobs or other administrative backgrounds. As long as you have the right mindset and willingness to learn more about sales - we are happy to consider your application! Benefits: Wellness allowance topped with the opportunity to participate in many work/life balance initiatives at foodora. Employee discount at foodora (woho!) and awesome friday breakfasts! Occupational pension, incl. premium exemption insurance, accident insurance and life insurance. foodora Learning - Monthly learning sessions about different topics, such as the q-commerce industry, negotiation techniques and project management combined with a structured onboarding and inspiring courses within Sana Labs. Great deals at Benify (for e.g. gym membership, e-bikes hotels, audiobooks, streaming services, clothes, kitchen supplies… and so much more! Awesome AW’s and (pink) parties!

2 april 2024
Sista ansökan:
31 augusti 2024
Utesäljare

Slå dig samman med Älvsjö Tak och erövra himlen – Ledig roll som Säljare Är du redo att ta nästa kliv i din yrkeskarriär? Hos Älvsjö Tak bjuds du in att bli en del av vår familjära och innovativa miljö, där du kommer att arbeta tillsammans med en skicklig och inspirerad grupp kollegor. Vi expanderar och letar nu efter en passionerad säljare som vill bli en del av vår spännande utvecklingsresa. Dina uppgifter som säljare inkluderar: - Att aktivt kontakta och följa upp med potentiella kunder för att informera dem om våra unika tjänster. - Genomföra kundbesök för att skapa starka och långsiktiga relationer samt främja våra takomläggnings- och renoveringstjänster. Detta innefattar att genomföra takbesiktningar, beräkna kostnader, utforma offerter och marknadsföra våra produkter och tjänster. - Du kommer att få möjlighet till omfattande utbildning inom takbranschen, försäljning och organisering, oavsett din tidigare erfarenhet. - Huvuddelen av ditt arbete kommer att vara att bygga upp relationer med nya kunder. Vi söker dig som: - Har ett B-körkort. - Inte lider av höjdrädsla. - Är trygg i att ta kontroll och guida kunder genom köpprocessen. - Är nyfiken och villig att lära dig mer om en tekniskt avancerad tjänst. - Besitter grundläggande till avancerade datorkunskaper. Vad vi erbjuder: Vi skapar en stimulerande arbetsplats där utveckling och välmående är i fokus. Tillsammans med våra vänliga och stöttande kollegor, skapar vi en familjär och underhållande arbetsmiljö. Vi ser till att alla nya medarbetare får en noggrann introduktion och onboarding för att säkerställa en smidig start på jobbet. Dessutom har vi tydliga arbetsuppgifter och en strukturerad organisation för att underlätta för ett effektivt arbete. Vi värdesätter rak och tydlig kommunikation för att skapa en trygg och stabil arbetsplats. Tillsammans strävar vi efter en arbetsmiljö där alla kan växa och utvecklas, där idéer tas på allvar och där framgångar firas. https://www.alvsjotak.se Med vänliga hälsningar, Älvsjö Tak

31 mars 2024
Sista ansökan:
1 september 2024
Självgående och driven Säljare till Nordial Adhesive i Jönköping

Nordial Adhesive grundades 2005 av personer med gedigen bakgrund från limbranschen som ville arbeta nära kunderna och ge hög, kvalitativ och personlig service. Tillsammans med våra världsledande producenter har vi de resurser som krävs för forskning och utveckling utan att göra avkall på det lilla företagets tillgänglighet och flexibiltet. Vår tillväxt har varit god och idag har vi kunder spridda över hela Skandinavien, Polen och Baltikum. Vår ambition är att fortsätta växa på samtliga marknader utan att göra avkall på kvalitativ och personlig service. I Jönköping har vi vårt lager för snabb distribution ut till våra kunder. Med Jönköpings geografiska läge når leveranserna merparten av våra kunder inom ett dygn. Vi erbjuder ett brett produktsortiment och utveckla och producerar med stor erfarenhet kundanpassade lösningar. Vid våra laboratorier genomför vi framtagning och utprovning av anpassade lim till specifika maskiner, applikationer och användningsområden. Vi vänder oss i huvudsak till den pappersarbetande industrin, förpackning-, livsmedel-, möbel- och monteringsindustrin. Nordial Adhesive är en del av Layer Group, med målsättning att vara Nordens ledande ytskiktsleverantör som samlar de främsta lokala entreprenörerna. Gruppen har drygt 1600 anställda och omsätter 2,6 miljarder. För att möta marknadens ökande efterfrågan och fortsatt kunna ge kvalitativ och personlig service så rekryterar nu Nordial Adhesive en säljare. I bolaget finns viljan, ödmjukheten, rätt kompetens, en långsiktig ägare men inte minst kvalitativa produkter vilket ger dig alla möjligheter och verktyg att lyckas. I rollen som säljare på Nordial Adhesive så bearbetar du både befintliga och nya potentiella kunder som har behov av lim till sina förpackningar. Ofta har kunden ett nytt förpackningsprojekt vilket gör att du kommer in ett skede i kundens projekt där du får stor insyn och blir en viktig resurs i kundens slutprodukt. I projekten agerar du rådgivare och utför tester av olika lim där du kan påvisa limmets kvalitet och hållbarhet för bästa resultat. Som befintlig leverantör följer du kunden och ansvarar för att kunden får en plan för distribution, pris och dokumentation som utvecklar kundrelationen framåt. Du som söker tjänsten har tidigare erfarenhet från industrin, med fördel från en säljande roll där både uppsökande av nya kunder och utvecklande av befintliga varit centralt. Du kan också ha bakgrund som användare av förpackningslim, såsom driftstekniker och/eller maskinoperatör. Du har en säljande personlighet där du är kommunikativ, lyhörd och bra på att skapa långsiktiga relationer. Du trivs med eget ansvar där du får planera din vardag och driva din försäljning mot gemensamt uppsatta mål. Vi tror att du har teknisk förståelse och har en nyfikenhet som gör att du på ett förtroendegivande sätt kan sätta dig in i och förstå kundens projekt och förutsättningar. Då säljcykeln är lång krävs det att du är tålmodig och har lätt för att strukturera ditt arbete över tid. Krav för tjänsten är att du har B-körkort och hanterar svenska och engelska flytande i tal och skrift. Nordial Adhesives kontor och lager ligger på Hedenstorp väster om Jönköping men möjlighet att utgå hemifrån finns. Möjlighet finns till att arbeta remote. Du rapporterar till VD. I denna rekrytering samarbetar vi med Ljung Kompetensförsörjning AB. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas innan utsatt datum. Skulle du ha frågor eller funderingar kring tjänsten så är du välkommen att höra av dig till Marcus Ljung på 0705-187441 alternativt [email protected] Ljung kompetensförsörjning är en personligare rekryteringskonsult i Jönköpingsregionen som vill göra det enkelt och säkert för ditt företag att inte bara hitta, utan också attrahera rätt kompetens att vilja jobba hos just ert företag. Vi är branschoberoende och hjälper dig rekrytera kompetens, vare sig det är för en instegstjänst, specialist- eller chefsbefattning inom produktion, teknik, logistik, inköp, ekonomi, försäljning, marknad och IT.

28 mars 2024
Sista ansökan:
14 september 2024
Teknisk säljare - Paab Tekno Trading AB

Om tjänstenVi expanderar och söker nu efter en teknisk säljare till Stockholmsområdet och östra Sverige. I denna tjänst kommer du att ha en nyckelroll i vårt bolag genom att du driver och bearbetar försäljningen till våra befintliga och nya kunder inom din region. Som säljare ansvarar du för de tekniska och kommersiella diskussionerna som uppstår med dina kunder, samt att du aktivt marknadsför PAABs mätinstrument och lösningar. Hos oss kommer du att få möjlighet att ansvara för en marknad med stor potential. Våra kunder befinner sig bl.a. inom processindustri, VA och miljö, infrastruktur och stenmaterialindustri. Därför förutsätter vi att du har ett systemtänk, förstår helheten och har god kännedom om våra produkter för att uppfylla våra kunders önskemål och behov. Vi söker dig som är en kunnig problemlösare och som tror på att de bästa affärerna görs ute hos kund. Vi erbjuder dig en roll i ett stabilt bolag med stora tillväxtplaner. Hos oss får du vara med och bidra på riktigt! Tjänsten är placerad i Stockholm med omnejd och du kan utgå hemifrån eller från vårt kontor i Bromma. Arbetsuppgifter Exempel på arbetsuppgifter Helhetsansvar för hela säljprocessen Utveckla affärsmöjligheter inom befintliga och nya kundsegment Bygga upp goda, hållbara och långsiktiga relationer Aktivt besöka befintliga och nya kunder i området Erbjuda tekniskt optimala lösningar Administrativt ansvar vilket inkluderar bland annat rapportering, säljstödprogram, order och inköp. Om dig Vi söker dig som har Teknisk gymnasieutbildning eller motsvarande Erfarenhet från automationsbranschen, exempelvis mät, styr och regler Goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift B-körkort Det är meriterande om du har Försäljningserfarenhet För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper Du är självgående och driver ditt arbete framåt med stor entusiasm Du är en strukturerad och noggrann person vilket präglar ditt arbete. Du låter inget falla mellan stolar och ser alltid till att kunden får korrekt produkt levererad Du har ett lösningsfokuserat förhållningsätt och sätter alltid kundens behov främst Du är relationsbyggande och motiveras av att göra lyckade affärer Om ossSedan PAAB grundades 1968 har vi hjälpt våra kunder med processautomation och processinstrumentering inom industri- och miljöapplikationer. Målmedvetet har vi satsat på högsta kvalitet och det senaste inom mättekniken vilket resulterat i att vi kan erbjuda flexibla och effektiva lösningar till konkurrenskraftiga priser. För oss är kvalitet även god service. Tack vare lång erfarenhet och bred kunskap inom processindustri och VA, har vi möjlighet att finnas med er hela vägen, i utförande av projektering, installation, idrifttagning och vid service av våra produkter. Vårt breda produktprogram omfattar både egna produkter och agenturprodukter som återfinns inom de flesta processindustrier, mineralindustrier, infrastrukturprojekt, vattenrening och utsläppskontroller. Vi erbjuder applikationslösningar för bland annat tryck, nivå, flöde, temperatur, fukt, vätskeanalys, silosäkerhetssystem med mera. Sedan 2014 ingår PAAB Tekno Trading AB i Scancast Holding koncernen. Om rekryteringsprocessen I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser genomför Testhuset en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling. Om du har frågor är du välkommen att kontakta Safia Jaouhari på telefon 073-501 81 78 eller Johanna Högeryd på telefon 072-310 29 72. Välkommen in med din ansökan senast 4 februari. Urvalet sker löpande.

28 mars 2024
Sista ansökan:
14 september 2024
Vi söker Säljare till Sesol i Göteborg!

Din framtida utmaning Till vårt kontor i Göteborgsöker vi vår nästa säljstjärna. I denna roll kommer du att jobba tätt med försäljningschef och ett grymt säljteam där alla delar ett tävlingslystet sinne och drivs av utmaningar och utvecklingsmöjligheter. Som säljare hos oss arbetar du med att besöka nya kunder, främst inom lantbruks- och villasektorn, på förbokade möten som bokats åt dig av våra mötesbokare. Vem är vår perfekta matchning? För att du ska passa i rollen som vår nästa storsäljare ser vi att du har erfarenhet av att bygga kundrelationer, där du alltid sätter kunden i fokus. Du drivs av att arbeta mot uppsatta mål, gillar att socialisera, ta ansvar och att lyckas. Med din höga ambitionsnivå har du dokumenterat goda försäljningsresultat och trivs bäst i ett högt tempo tillsammans med ditt säljteam. Vi vill att du har erfarenhet inom fältförsäljning alternativt uppsökande försäljning. har erfarenhet av att jobba med värdebaserad försäljning. har erfarenhet av att jobba mot budgetansvar. har erfarenhet av att bygga kundrelationer. har minst 3 års erfarenhet av försäljning. behärskar flytande svenska i tal och skrift. har B-körkort. Det är extra bra om du även har erfarenhet inom B2B, bilhandeln, detaljhandeln eller DVH. erfarenhet av teknisk försäljning. erfarenhet från samma bransch. arbetat i CRM system. Detta gör livet trevligt hos oss Hos oss får du som säljare en attraktiv lön och provision utan tak. Du får utbildning från första dagen tillsammans med våra utbildningsansvariga och försäljningschefer, för att du ska ta dig till nästa nivå inom försäljning ihop med oss. Du kommer att träffa dina kollegor inom försäljning över hela bolaget, på regelbundna träffar för utbyte av erfarenheter och kompetenser. Som anställd på Sesol får du även möjlighet att delta i attraktiva tävlingar, på roliga after works och storslagna kick-offer. Vi erbjuder även alla våra anställda att vara med i vår Golden League - ett program med fokus på kompetensutveckling. Andra goda förmåner som bland annat förmånsbil finns även för dig som säljare. Bra att veta om anställningen Lön: Fast och rörlig Placering: Göteborg Tillträde: Enligt överenskommelse Anställningsvillkor: Heltid. Vi tillämpar 6-månaders provanställning på samtliga av våra anställda. Vi förstår att du vill söka jobbet direkt, men detta är också bra att veta!Ansökan tas endast emot här på vår karriärsida. Har du några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Kontakten finner du nedan. På Sesol blir alla arbetstimmar soliga. Gör som över 1000 andra och maxa dina soltimmar du också. Kliv in i värmen hos oss på Sesol – en solsäker arbetsplats! Om Sesol AB Vi älskar solen lite mer än andra – att jobba hos oss på Sesol innebär därför ett soligt äventyr som vi vill att du ska få uppleva. Vi är idag över 1000 medarbetare som tillsammans står för över 2 miljoner soltimmar om året. Tillsammans bidrar vi alla till att göra världen till en lite grönare plats. Med huvudkontor i Jönköping och etableringar på 13 andra orter i södra och mellersta Sverige är vi en arbetsgivare för alla som vill kliva ut ur skuggan och in i solen. Välkommen till Sveriges bästa arbetsgivare!

27 mars 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Regionsäljare / Produktsupport till Vermeer Viking

Om företaget Vermeer Viking är den officiella återförsäljaren av Vermeers maskinprogram & produkter i Sverige och Norge. Deras mål är att förse sina kunder med högklassig, personlig service, maskiner av hög kvalitet samt projektlösningar. Företaget startades år 2011 i Askersund med närhet till många av de större svenska städerna och med bra kommunikationer. 2016 utökades säljområdet och täcker nu även hela Norge. De växer stadigt och befinner sig fortfarande på en spännande tillväxtresa. Under 2023 har deblivit en del av Debe Flow Group. Läs mer om Vermeer Viking häroch Debe Flow Group här. Om tjänstenVermeer Viking är på en spännande tillväxtresa och planerar nu att utveckla ett nytt regionkontor i södra Sverige. Som regionsäljare är det din uppgift att utöka Vermeer Vikings befintliga kundbas i ditt område. Du bearbetar både befintliga och nya kunder genom fysiska besök, initialt utgår du hemifrån. Förutom försäljning innefattar tjänsten även produkt- och installationssupport, after sales-support, operatörsutbildning samt teknisk-, projekt- och servicesupport. Det finns goda interna utbildningsmöjligheter och för rätt person är utvecklingspotentialen stor. Kvalifikationer och egenskaperVi ser att du som söker är på väg upp i din karriär som produktspecialist eller maskinsäljare och har erfarenhet av försäljning inom branschen. Du har goda kunskaper inom entreprenadmaskiner och industrirelaterade fordon och är van vid att hantera frågor och supportärenden av maskinteknisk karaktär. Eftersom tjänsten innebär att du besöker kunder och att driva försäljning ser vi att du tidigare arbetat med försäljning eller kundvård med goda resultat. Som person är du nyfiken, lösningsorienterad och serviceminded. Du är socialt säker och trygg i din kompetens och är duktig på att lyssna. Dina kunder har olika kunskapsnivåer när det kommer till entreprenadmaskiner och industrirelaterade fordon och det är därför viktigt att du har en förmåga att kommunicera på en nivå som anpassas efter kunden. Eftersom du kommer att arbeta självständigt trivs du bra med att arbeta individuellt, även om du ingår i ett team med personer i samma roll på andra orter. Därtill är du resultatorienterad och villig att utvecklas i din profession, det finns goda utvecklingsmöjligheter inom företaget! Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Skåne Omfattning: Heltid Lön: Enligt överenskommelse Vi tillämpar löpande urval i denna process vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi rekommenderar dig därför att ansöka så snart som möjligt! Har du frågor eller funderingar kring Asta Agencys rekryteringsprocess, tveka inte att höra av dig till [email protected]. Om Asta Agency Asta Agency är ett bemannings- och rekryteringsföretag där du som jobbsökare står i fokus. Vi jobbar med attraktiva arbetsgivare i hela tjänstemannasektorn i storstäderna. Hos Asta Agency har du möjlighet att antingen jobba som konsult eller att bli rekryterad direkt till våra kunder. Vi är din partner på vägen mot en framgångsrik karriär. Om detta inte skulle vara rollen för dig just nu uppmanar vi dig att connecta med oss eller söka efter fler jobbmöjligheter på vår hemsida.

27 mars 2024
Sista ansökan:
13 september 2024