Erfaren Förvaltare sökes till Brinova Fastigheter i Malmö!
Brinova Fastigheter AB (publ)
Fastighetsförvaltare

Brinova utvecklar och förvaltar primärt bostäder och samhällsfastigheter belägna på utvalda orter med goda kommunikationer i södra Sverige. Företaget har kontor i Helsingborg, Landskrona, Eslöv, Malmö, Kristianstad och Karlskrona,och kommer att expandera ytterligare med kontor i både Växjö och Hässleholm inom en snar framtid. Verksamheten kännetecknas av långsiktighet, samverkan med samhällssektorn och en lokal egen förvaltning. Våra värdeord är engagerad, pålitlig och ansvarstagande vilket speglas både internt och externt. Som anställd hos Brinova tar du del av ett gediget tjänstepension- och försäkringspaket samt ett generöst friskvårdsbidrag. Brinovas B-aktie är noterad på Nasdaq Stockholm och handlas på Mid Cap-listan. Kort om tjänsten Tjänsten är en tillsvidareanställning som föregås av en provanställning enligt överenskommelse. Planerad start våren 2025. I din roll som förvaltare ansvarar du för utvecklingen av våra fastigheter. Du ansvarar även för att på ett affärsmässigt, och kundorienterat sätt utveckla fastigheternas värde och våra områden. Du medverkar till att skapa goda relationer med hyresgäster, entreprenörer och myndigheter. Du har direktkontakt med våra hyresgäster. Du löser förvaltningsrelaterade frågor och engagerar hyresgäster och andra lokala aktörer för att tillsammans skapa och behålla en trygg och trivsam miljö. Din profil Du har sammanlagt minst fem (5) års arbetslivserfarenhet som förvaltare och en universitets- högskole- eller YH-utbildning inom fastighetsförvaltning. Som person så trivs du med att ha ansvar, både för fastigheternas underhåll och skick, men också för hyresgästers trivsel. Du ser värdet av att planera ditt arbete, både självständigt och med kollegor. I den här rollen förekommer mycket kontakt med våra hyresgäster, därför bör du ha arbetat med kundkontakt tidigare.Vi söker dig som har Erfarenhet av ny- och ombyggnadsprojekt för bostäder och lokaler Dokumenterad erfarenhet och kompetens inom fastighetsjuridik En analytisk förmåga för att se lösningar och utvecklingsmöjligheter En övergripande förståelse för områden som till exempel el, ventilation, uppvärmningssystem, byggnadsteknisk kunskap och underhållsplanering Erfarenhet från att arbeta med relevanta digitala system. Meriterande om du arbetat med Vitecs olika moduler. Erfarenhet från arbete med lokalhyresavtal och/eller hyresförhandlingar är meriterande Bra kommunikationsförmåga i tal och skriftRollen är bred och kontaktytorna många, vilket gör samarbete till en central del i ditt arbete.Du utgår från Malmö, arbetsområdet innefattar även bland annatOxie, Bara,Lund ochSkurup.Du ingår i en arbetsgrupp med god sammanhållning bestående avförvaltare, uthyrare- och förvaltningsassistent samt fastighetstekniker.Du rapporterar till Fastighetschef i Malmö. Mer om tjänsten Som förvaltare hos oss så arbetar du bland annat med: • Upprättande av underhållsplaner, uppföljning av mediaförbrukning och kontrollera så myndighetskrav följs • Uthyrning av lokaler samt ansvarar för eventuella anpassningar av dessa • Budgetering och ekonomisk uppföljning för de fastigheter som du ansvarar för • Kundvård och medverka till nöjda hyresgäster .. och sist men inte minst! • Aktivt medverka till en god trivsel på arbetsplatsen, vilket vi alla ansvarar för! Låter det intressant? Då är du är varmt välkommen att söka via ansökningsformuläret. Urval påbörjas vecka 2. Start: Enligt överenskommelse Observera att vi dessvärre inte har möjlighet att ta emot ansökningar via e-post på grund av GDPR. Vid frågor kring tjänsten eller rekryteringen, vänligen kontakta HR-ansvarig Ellen Broomé på [email protected]

4 februari 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
Spontanansökan för konsultuppdrag!
Devotum AB
Fastighetsförvaltare

Vi påDevotum söker ständigtefter engagerade konsulter för pågående och framtida uppdrag hos våra kunder.Oavsett om du söker korta eller långa uppdrag, erbjuder vi dig möjligheten att utmana dig själv, utvecklas och bidra med din expertis där den behövs som mest. Registrera dig redan idag och bli en del av vårt nätverk! Hur blir man konsult?Vi påDevotum är experter inom kompetensförsörjning inom framför allt samhällsbyggnads- och fastighetsbranschen och får löpande in förfrågningar med kort varsel inom bland annat förvaltning, fastighetsteknik, administration, ekonomi och ledningsfunktioner. Genom att registrera dig som konsult hos oss blir du en del av vårt växande nätverk och får chansen att matchas med spännande uppdrag som passar din profil. Registreringen är enkel – ladda bara upp ditt CV och ge så utförlig information som möjligt om din erfarenhet, dina kompetenser och dina preferenser, som önskad ort och arbetsområdeVad krävs för att bli konsult?För att trivas som konsult behöver du vara trygg i din yrkesroll, självgående och initiativtagande. Du bör också ha lätt för att snabbt sätta dig in i nya organisationer och verksamheter. Dessutom krävs att du har den erfarenhet och de kompetenser som efterfrågas för det aktuella uppdraget. Känn dig trygg som konsult hos DevotumSom konsult hos Devotum har du möjlighet att välja om du vill fakturera genom ditt eget bolag eller bli direkt anställd hos oss. Som anställd hos Devotum erbjuds du alltid schyssta villkor enligt kollektivavtal (Almega) som bland annat innefattar friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar. Hos oss är varje konsult viktig och våra konsultchefer finns alltid till hands för att ge dig den support och vägledning du behöver under hela uppdragsperioden. AnsökanLåt oss veta redan i din ansökan vilken roll som intresserar dig mest. Då detta är en spontanansökan hör vi av oss när vi har ett uppdrag som passar just din profil. Registrera dig idag och ta nästa steg i din konsultkarriär med Devotum!

3 februari 2025
Sista ansökan:
23 juli 2025
Förvaltare med personalansvar till Örebro och Katrineholm
Victoriahem AB
Fastighetsförvaltare

Välkommen till Victoriahem, ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om ca 40 000 familjers hem och vi fortsätter växa. Nu hoppas vi att även du vill vara med på vår resa! Om tjänsten Vårt fastighetsbestånd i Örebro och Katrineholm består av ca 1300 lägenheter. Som förvaltare med personalansvar hos oss ansvarar du för fastighetsbeståndet ur ett övergripande tekniskt perspektiv, samt att detta görs enligt vår förvaltningsfilosofi på ett affärsmässigt optimalt sätt. Du har personalansvar för 10 personer varav 2 förvaltare, 5fastighetstekniker, 2 fastighetsskötare och 1 miljövärd.Du leder, fördelar och utvecklar det dagliga arbetet med drift och underhåll och det ställs höga krav på att du är en god ledare och förebild samt är proaktiv och initiativrik. Du driver projekt med varierad komplexitet och lokala förutsättningar och krav på leveranstid, därför är det viktigt att du som person är flexibel och lösningsorienterad. Huvudsakliga arbetsuppgifter Huvudansvar för planerat underhåll och löpande förvaltning Arbetsledning och formellt personalansvar för förvaltare, fastighetstekniker, fastighetsskötareoch miljövärd Ansvarig för rullande ROT-projekten samt för övriga standardhöjande åtgärder Upprätta och följa upp drift- och underhållsplaner genom att driva förändrings- och förbättringsarbete Arbeta fram investeringsbeslut Driva och följa upp energieffektiviseringsprojekt Handla upp och beställa åtgärder av entreprenörer i samråd med områdeschef Kontakt med hyresgäster Löpande kontakt med myndigheter och övriga intressenter i området Kontinuerliga avstämningar med driftsorganisationen med målsättning att optimera fastighetens värme, ventilation och andra tekniska system Som person är du ansvarstagande, van vid att ta egna initiativ och driva dessa i mål. Rollen som förvaltare innebär skiftande arbetsuppgifter, och vi söker dig som är strukturerad och kan prioritera rätt. Du har en god samarbetsförmåga, är en relationsbyggare och trivs med många kontakter i ditt arbete. Din profil För att vara aktuell för den här rollen hos oss ser vi att du har ett par års erfarenhet av arbete med förvaltning av bostadsfastigheter i en affärsdriven organisation. Du har troligtvis arbetat som förvaltare, teknisk förvaltare, driftledare eller projektledare i fastighetsbranschen. I dina tidigare roller har du fått erfarenhet av personalledning och att driva projekt - kunskaper och erfarenheter som du vill fortsätta utveckla tillsammans med oss. Utbildningsmässigt har du en högskole- eller KY-utbildning eller motsvarande, alternativt gymnasiekompetens i kombination med relevant yrkeserfarenhet inom fastighetsförvaltning. Du har goda kunskaper i Officepaketet, Excel i synnerhet. Då arbetet innebär att du behöver kunna förflytta dig under arbetstid är även B-körkort och tillgång till egen bil ett krav för tjänsten. Vi erbjuder dig Victoriahem är ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Som förvaltare får du en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget på flera nivåer. Du kommer att utmanas men också stöttas i din utveckling. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Placering: Örebro och Katrineholm Bakgrundskontroll och testerär en del av rekryteringsprocessen Ansökan Vi kommer löpande att läsa ansökningarna, så sök gärna så snart som möjligt. Du söker via vår karriärsida. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta områdeschef Filip Malmqvist på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!

28 januari 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Teknisk supportansvarig
Nrlyze AB
Fastighetsförvaltare

Är du en driven och initiativtagande person med goda tekniska kunskaper inom fastighetsteknik? Vill du vara en del av ett företag som bidrar till en hållbar framtid? Nrlyze söker nu en passionerad teknisk supportansvarig till sitt team som optimerar energisystem i fastighetsbranschen. Välkommen med din ansökan redan idag! Om tjänsten Tjänsten är en direktrekrytering, vilket innebär att du anställs direkt av Nrlyze. Om företaget Nrlyze är en startup med en stark mission: att göra automatiserade metoder, kunskap och optimering av energisystem tillgängliga för fastighetsbranschen. Deras målgrupp sträcker sig från fastighetsägare till BRF:er och tekniska installatörer i Europa. Deras system och AI-baserade algoritmer analyserar, identifierar och korrigerar felaktiga inställningar och obalanser i fastighetens värmesystem. Lösningen minskar uppvärmningskostnader och CO2-avtryck med upp till 20%, och de erbjuder vidare insikter och åtgärder för att hjälpa sina kunder att nå sina mål.Som en del av Nrlyze får du vara med på en spännande resa med stora möjligheter att bidra både till Nrlyze tillväxt och utvecklas personligen. Tillsammans med dina kollegor på kontoret i Stockholm arbetar ni för att minska energislöseri i fastighetssektorn och bidra till att lösa våra gemensammaklimatutmaningar. Arbetsuppgifter Från installation av produkten till att erbjuda användarutbildning och stöd under övergången till full användning, är du med och säkerställer att kunderna får en smidig och positiv upplevelse från första kontakt till full driftsättning.Du är även den primära kontaktpunkten för kunder när det gäller hur de ska komma vidare med lösningar till energirelaterade utmaningar som vårt system identifierar. I din roll ingår även att hjälpa kunden med kontinuerlig uppföljning och energi coaching så att deras värmesystem når optimal prestanda och funktion. Ditt arbete innebär även att delta i säljmöten där du, tillsammans med Nrlyzes säljteam, presenterar produkten och tillhandahåller teknisk expertis för att stödja försäljningsprocessen. Genom att tydligt kommunicera produktens fördelar och användningsmöjligheter spelar du en central roll i att övertyga potentiella kunder och säkra affärer. Sammanfattningsvis är din roll som teknisk supportansvarig hos Nrlyze en dynamisk och ansvarsfull position som kräver en kombination av teknisk expertis, kommunikationsfärdigheter och en stark vilja att leverera exceptionell service. Genom ditt arbete bidrar du inte bara till att säkerställa kundnöjdhet utan också till Nrlyzes fortsatta framgång och tillväxt på marknaden. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Eftergymnasial utbildning inom fastighetsteknik, energisystem, t.ex. energiingenjör eller energitekniker. Alternativt tillgodogjord likvärdig kunskap.• Gymnasial utbildning inom styr & reglerteknik eller liknande och lång erfarenhet och förståelse fastighetstekniska system för värme och ventilation.• Arbetserfarenhet av kundrelationer, gärna inom fastighetsbranschen alternativt inom tekniskt säljande• Arbetserfarenhet och intresse för teknik, gärna inom fastighetstekniska system• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skriftFör att passa i rollen som teknisk supportansvarig hos Nrlyze ser vi att du har förmåga att arbeta strukturerat och kan självständigt driva dina projekt framåt. Då rollen innebär många kontaktytor ser vi att du är en kommunikativ och socialt säker person som får energi av dialog med nya människor. Vidare trivs du med att bygga relationer till andra och har förmågan att lyssna och förstå såväl kunder som kollegors behov. Du sätter kunden i fokus och anstränger dig alltid för att leverera lösningar. Ansökan: Låter detta som något för dig? Ansök nu och bli en del av vårt växande team på Nrlyze! Vi ser fram emot att höra från dig. Pysen (nedan) ser också fram emot fler kollegor!

22 januari 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Biträdande Fastighetsförvaltare
Nabo Group AB
Fastighetsförvaltare

Bostaden är den viktigaste och dyraste investeringen vi gör som privatpersoner. Bostäder är också världens största tillgångsslag. Nabo gör det enkelt att engagera sig i sitt boende även om man inte själv är ekonom, jurist eller fastighetsingenjör. Varje dag förenklar vi för brf-styrelser, fastighetsägare och de boende så att de får mer tid över till annat. Nabo är på en resa för att forma framtidens förvaltning och boendetjänster. Vi ser en bransch som alldeles för länge saknat nya, smarta och digitala lösningar – och det har vi börjat förändra. Vill du vara med på resan? Nabo är den enda aktören i branschen som utvecklat sin egen plattform för förvaltning av bostäder. Den automatiserar rutinarbete och underlättar vardagen för både kunder och våra egna experter inom förvaltning. För att forma framtidens förvaltning och boendetjänster behöver vi ligga längst fram. Och vi behöver vara modiga och engagerade. På Nabo har du tydliga mål och driver din egen utveckling med stöd av engagerade ledare. Utöver den personliga utvecklingen hoppas vi att våra dagar tillsammans består av hög trivsel och många skratt. Vårt mål är att tiden på Nabo ska vara din karriärs höjdpunkt. Om rollen I rollen som Biträdande Fastighetsförvaltare kommer du att vara en viktig del av teamet och arbeta nära en erfaren Fastighetsförvaltare. Du får chansen att aktivt bidra till den dagliga förvaltningen samtidigt som det ges utrymme att utvecklas och växa i din professionella karriär, med möjlighet att anpassa din utvecklingsresa efter dina egna mål och ambitioner. Som Biträdande förvaltare samarbetar du med Kundansvarig Fastighetsförvaltare där du primärt ansvarar och tar ägandeskap för den dagliga förvaltningen. Detta genom att bl.a. ta hand om tekniska ärenden och bidra till en smidig hantering av dessa genom tät dialogmed fastighetstekniker och övriga specialister. I rollen ingår även att assistera Kundansvarig fastighetsförvaltare med administrativa uppgifter och planering rörande verksamheten.Du kommer att arbeta nära Nabos kunder vilket också innebär att det kan tillkomma arbete på oregelbundna tider då du kommer att närvara i samband med styrelsemöten, boendedagar etc - vilka oftast sker kvällstid. I denna roll erbjuds du att vara del av en sammansvetsad grupp med högt i tak, som har det roligt tillsammans och firar framgångar. Du kommer att ha möjligheten att arbeta med frihet under ansvar och vara med och påverka framtidens fastighetsförvaltning. På Nabo strävar vi alltid efter att hitta nya vägar framåt och har stora visioner vilket gör att du ges utrymme till att vara med och bidra med idéer och ambitioner. Din erfarenhet Du har en avslutad eftergymnasial utbildning som fastighetsförvaltare. Vi ser även att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med bostadsrättsföreningar, antingen genom LIA-praktik eller arbetslivserfarenhet för att lyckas i rollen. Har obehindrade kunskaper i svenska och engelska, då du kommer att kommunicera med våra kunder på dessa språk. Om du har tidigare erfarenhet av att arbeta inom förvaltningsbranschen alternativt inom försäljning eller servicemed resultatfokusses det som starkt meriterande, men är inte ett krav för tjänsten. Personliga egenskaperVi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper, då vi ser att dessa är avgörande för att lyckas i rollen.Vi ser att du som söker har ett prestigelöst förhållningssätt och drivs av att ta egna initiativ i syfte att lösa problem. Vidare är du en nyfiken och framåtsträvande person som trivs med att arbeta i team. Vi ser även att du har ett affärsmässigt tänk och drivs av att skapa förutsättningar för en god teamleverans samt att jobba mot uppsatta mål. Så ansöker du Vi ser fram emot din ansökan! Vid frågor kontakta gärna Emelie Gustafsson, Talent Partner på Odevo SE. Placeringsort Göteborg.

14 januari 2025
Sista ansökan:
3 juli 2025