Teknisk förvaltare till konsultuppdrag i Stockholm

Spännande konsultuppdrag som Teknisk Förvaltare i Stockholm  Vi söker nu dig som har ett öga och hjärta för teknik och vill jobba med en spännande kund i fastighetsbranschen. Du behöver vara en självgående person som är van att arbeta strategiskt, strukturerat och i samarbete med andra. Uppdraget sträcker sig 6 månader med goda chanser till förlängning.  Vad kan vi erbjuda dig? Isaksson erbjuder tjänster över hela Sverige med rekrytering och uthyrning av personal av Sveriges ledande företag inom fastighet. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal. Som anställd hos oss kan vi erbjuda dig omväxlande och spännande arbetsplatser hos Sveriges ledande företag inom fastighet, bygg och teknik. Du omfattas av kollektivavtalets anställningsavtal gällande lön, semester, försäkring och pension. För oss är det viktigt att du känner av vår närvaro och stöd under din anställning. På Isaksson brinner vi för våra medarbetares välmående och är ett företag som styrs av våra ledord: Glädje, Engagemang, Kvalitet och Framåtanda.  Ditt uppdrag Som teknisk förvaltare kommer du att vara placerad hos vår kund i Stockholm. I din roll har du ett tekniskt ansvar för fastigheten, vilket innebär att du ska bevara, utveckla och förädla fastighetens tekniska status.   Huvudsakliga ansvarsområden:  Ansvarar för den långsiktiga tekniska förvaltningen av fastigheter, inkluderande system, tak och fasader Ge operativa rapporter om fastighetens tekniska tillstånd  Arbetar med att bevara och förbättra fastigheternas tekniska värde genom analyser och planering av investeringar Hanterar den långsiktiga planeringen av underhåll och investeringar i fastighetsägandet Teknisk kunskap och förståelse för systemens helhet och deras livscykelkostnader Vem söker vi? För oss är dina personliga egenskaper viktiga. Du är strukturerad och affärsmässig och ser helheten i verksamheten och varje enskilt projekt.  Du är van att jobba med eget ansvar och ser vad som behöver göras. Du bygger struktur och organisation för att förenkla och förbättra på lång sikt. Du har en god samarbetsförmåga.  Högskoleutbildning inom teknik eller motsvarande utbildning Minst fem års erfarenhet från liknande befattningar inom fastighetsbranschen Bred teknisk kompetens och kunskaper för tekniska system Kunskap om fastighetsekonomi och hyresjuridik Kunskap om LOU och AFF  Kontaktuppgifter och ansökan Om du har frågor och funderingar är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Svetlana Fedorova 073- 533 29 05 eller [email protected]. Välkommen med din ansökan på vår hemsida redan idag då vi intervjuar och anställer kandidater löpande. Vi tar ej emot ansökningar via e-post.

4 april 2024
Sista ansökan:
4 maj 2024
Förvaltare med personalansvar till Eskilstuna

Välkommen till Victoriahem, ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om ca 40 000 familjers hem och vi fortsätter växa. Nu hoppas vi att även du vill vara med på vår resa! Vårt fastighetsbestånd i Eskilstuna och Strängnäs består av ca 5400 lägenheter. Vi är ett team om ca 60 personer med olika roller såsom områdeschef, uthyrare, förvaltare, fastighetstekniker, fastighetsskötare och miljövärdar. Tillsammans tar vi hand om våra fastigheter och hyresgäster. Nu söker vi en erfaren förvaltaresom vill utvecklas tillsammans med oss! Om tjänsten Som förvaltare med personalansvar hos oss ansvarar du för fastighetsbeståndet ur ett övergripande tekniskt perspektiv, samt att detta görs enligt vår förvaltningsfilosofi på ett affärsmässigt optimalt sätt. Du leder, fördelar och utvecklar det dagliga arbetet med drift och underhåll och det ställs höga krav på att du är en god ledare och förebild samt är proaktiv och initiativrik. Du driver projekt med varierad komplexitet och lokala förutsättningar och krav på leveranstid, därför är det viktigt att du som person är flexibel och lösningsorienterad. Huvudsakliga arbetsuppgifter Huvudansvar för planerat underhåll och löpande förvaltning Arbetsledning och formellt personalansvar för fastighetstekniker och miljövärdar Upprätta och följa upp drift- och underhållsplaner genom att driva förändrings- och förbättringsarbete Arbeta fram investeringsbeslut Driva och följa upp energieffektiviseringsprojekt Handla upp och beställa åtgärder av entreprenörer i samråd med områdeschef Kontakt med hyresgäster Löpande kontakt med myndigheter och övriga intressenter i området Kontinuerliga avstämningar med driftsorganisationen med målsättning att optimera fastighetens värme, ventilation och andra tekniska system Som person är du ansvarstagande, van vid att ta egna initiativ och driva dessa i mål. Rollen som förvaltare innebär skiftande arbetsuppgifter, och vi söker dig som är strukturerad och kan prioritera rätt. Du har en god samarbetsförmåga, är en relationsbyggare och trivs med många kontakter i ditt arbete. Din profil För att vara aktuell för den här rollen hos oss ser vi att du har ett par års erfarenhet av arbete med förvaltning av bostadsfastigheter i en affärsdriven organisation. Du har troligtvis arbetat som förvaltare, teknisk förvaltare, driftledare eller projektledare i fastighetsbranschen. I dina tidigare roller har du fått erfarenhet av personalledning och att driva projekt - kunskaper och erfarenheter som du vill fortsätta utveckla tillsammans med oss. Utbildningsmässigt har du en högskole- eller KY-utbildning eller motsvarande, alternativt gymnasiekompetens i kombination med relevant yrkeserfarenhet inom fastighetsförvaltning. Du har goda kunskaper i Officepaketet, Excel i synnerhet. Då arbetet innebär att du behöver kunna förflytta dig under arbetstid är även B-körkort ett krav för denna tjänst. Vi erbjuder dig Victoriahem är ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Som förvaltare får du en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget på flera nivåer. Du kommer att utmanas men också stöttas i din utveckling. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Placering: Eskilstuna Bakgrundskontroll är en del av rekryteringsprocessen Ansökan Vi kommer löpande att läsa ansökningarna, så sök gärna så snart som möjligt. Du söker via vår karriärsida. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta områdeschef Christoffer Rodinpå [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!

4 april 2024
Sista ansökan:
21 september 2024
Förvaltare med personalansvar till Växjö

Välkommen till Victoriahem, ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om ca 40 000 familjers hem och vi fortsätter växa. Nu hoppas vi att även du vill vara med på vår resa! Victoriahems fastighetsbestånd i Växjö omfattas idag av cirka 880 lägenheter i Dalbo och i området Norr. Vårt områdeskontor, som också är vår gemensamma arbetsplats, ligger på Sommarvägen där vi idag är ett team bestående av områdeschef, uthyrare, fastighetstekniker, förvaltningskoordinator och miljövärdar. Om tjänsten Som förvaltare med personalansvar hos oss ansvarar du för fastighetsbeståndet ur ett övergripande tekniskt perspektiv, samt att detta görs enligt vår förvaltningsfilosofi på ett affärsmässigt optimalt sätt. Du leder, fördelar och utvecklar det dagliga arbetet med drift och underhåll och det ställs höga krav på att du är en god ledare och förebild samt är proaktiv och initiativrik. Du driver projekt med varierad komplexitet och lokala förutsättningar och krav på leveranstid, därför är det viktigt att du som person är flexibel och lösningsorienterad. Huvudsakliga arbetsuppgifter - Huvudansvar för planerat underhåll och löpande förvaltning - Arbetsledning och formellt personalansvar för fastighetstekniker och miljövärdar - Upprätta och följa upp drift- och underhållsplaner genom att driva förändrings- och förbättringsarbete - Arbeta fram investeringsbeslut - Driva och följa upp energieffektiviseringsprojekt - Handla upp och beställa åtgärder av entreprenörer i samråd med områdeschef - Kontakt med hyresgäster - Löpande kontakt med myndigheter och övriga intressenter i området - Kontinuerliga avstämningar med driftsorganisationen med målsättning att optimera fastighetens värme, ventilation och andra tekniska system Som person är du ansvarstagande, van vid att ta egna initiativ och driva dessa i mål. Rollen som förvaltare innebär skiftande arbetsuppgifter, och vi söker dig som är strukturerad och kan prioritera rätt. Du har en god samarbetsförmåga, är en relationsbyggare och trivs med många kontakter i ditt arbete. Din profil För att vara aktuell för den här rollen hos oss ser vi att du har ett par års erfarenhet av arbete med förvaltning av bostadsfastigheter i en affärsdriven organisation. Du har troligtvis arbetat som förvaltare, teknisk förvaltare, driftledare eller projektledare i fastighetsbranschen. I dina tidigare roller har du fått erfarenhet av personalledning och att driva projekt - kunskaper och erfarenheter som du vill fortsätta utveckla tillsammans med oss. Utbildningsmässigt har du en högskole- eller KY-utbildning eller motsvarande, alternativt gymnasiekompetens i kombination med relevant yrkeserfarenhet inom fastighetsförvaltning. Du har goda kunskaper i Officepaketet, Excel i synnerhet. Då arbetet innebär att du behöver kunna förflytta dig under arbetstid är även B-körkort ett krav för denna tjänst. Vi erbjuder dig Victoriahem är ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Som förvaltare får du en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget på flera nivåer. Du kommer att utmanas men också stöttas i din utveckling. Övrig information - Start: Enligt överenskommelse - Omfattning: Heltid - Placering: Växjö - Bakgrundskontroll är en del av rekryteringsprocessen Ansökan Vi kommer löpande att läsa ansökningarna, så sök gärna så snart som möjligt. Du söker via vår karriärsida. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta områdeschef Carl Leandersson på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!

25 mars 2024
Sista ansökan:
11 september 2024
Cemi AB söker fastighetsförvaltare för bostadsrättföreningar

Cemi AB ingår i PHM-koncernen och vi levererar fastighetsförvaltning på bästa sätt genom att alltid leva upp till eller överträffa våra kunder förväntningar. Vi ska vårda våra kunder genom stort ansvarstagande och förståelse för våra kunders behov och alltid vara tillgängliga för nya uppdrag. Läs mer om oss på www.cemi.se Cemi AB är verksamt inom Fastighetsförvaltning och erbjuder helhetslösningar för fastighetsförvaltning åt bostadsrättsföreningar, offentliga beställare och fastighetsbolag. Vi söker en fastighetsförvaltare för bostadsrättsföreningar Du kommer att vara en nyckelperson i vår verksamhet med ett direkt kundansvar. Du tycker om att arbeta självständigt och drivs av att bygga goda relationer och ha täta kontakter med våra kunder. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara • Planera, fördela, leda, följa upp, dokumentera och kvalitetssäkra vår leverans av tillsyn, skötsel och felavhjälpande underhåll i de fastigheter vi förvaltar. • Stötta och bidra med kompetens och erfarenhet i uppdragsgivarnas planerade underhållsarbete. • Utföra arbetet i nära dialog med kunden och väl följa upp kostnader för utförda arbeten • Upphandla, planera och projektleda arbeten som utförs av sidoentreprenörer. • Upprätta förvaltningsrapporter & leda rapporteringsmöten med styrelsen • Bevaka, avropa & följa upp myndighetsbesiktningar • Skadehantering • Sedvanlig kontakt med boende, styrelse & entreprenörer Din profil Vi söker dig som har teoretisk utbildning inom fastighetsområdet. Meriterande om inriktningen är fastighetstekniks förvaltning. Du har erfarenhet av kund- och entreprenörskontakter och har arbetat minst två år i fastighetsbranschen. Som person har du stort intresse av att arbeta med fastigheter. Du är service- och lösningsorienterad, flexibel och du har god förmåga att planera ditt arbete. Du tycker om att utrycka dig i tal och skrift och är van att arbeta med IT baserade verktyg och system. Du drivs av att leverera kvalitet. Du inspirerar andra, tar initiativ och ansvar samt har en god samarbetsförmåga. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet. Övrigt Tjänsten är placerad i Solna B-körkort är ett krav

20 mars 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Kommersiell förvaltare

Vi är Balder. Vi vill ju påstå att vi inte är som alla andra fastighetsbolag. Att vi vågar utmana branschens gamla sanningar. Att man visst kan ha en bredd av bostäder, kommersiellt och hotell och såväl bygga nytt som att utveckla det vi redan har. Vi fortsätter att bygga och förvärva och söker nu en förvaltare att ta hand om och utveckla våra nyförvärvade kommersiella fastigheter i Helsingborg! Om rollen. Vi vågar påstå att vi är ganska långt ifrån traditionell förvaltning. Som kollega hos oss förväntas du gilla att göra affärer. För oss handlar det om att känna ett ansvar för hur det går för Balder, våra hyresgäster och våra projekt. Du agerar inte egennyttigt, utan för verksamhetens bästa. I rollen som kommersiell förvaltare har du både ett ekonomiskt såväl som tekniskt ansvar över dina fastigheter samt ett ansvar för hyresgästrelationen från tecknande av hyresavtal till avflyttning. Du tillhör en arbetsgrupp som består av förvaltningsassistenter, projektledare, fastighetsskötare och drifttekniker bland annat. Hos oss får du verka i en organisation med bred intern kompetens och snabba beslutsvägar! Om dig. Vi söker dig, en nyfiken och erfaren fastighetsförvaltare, som kan det här med kommersiella fastigheter. Som gillar att fundera över hur vi kan öka vårt driftnetto men samtidigt ha så nöjda kunder som möjligt. Att älska siffror och kalkyler är i den här tjänsten ett måste. Men lika mycket behövs ett intresse för de människor du möter, då en stor del av jobbet handlar om relationsbyggande. Ekvationen? Ekonomiskt sinne och social smidighet. Ansökan. Skicka in din ansökan redan idag eftersom vi arbetar med löpande urval. Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande sex månaders provanställning. Du kommer utgå från vårt kontor i Helsingborg. Om du vill veta mer om rollen eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryterare Felicia Forsberg via [email protected]. När du har skickat in din ansökan kommer du få ett mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten. Vi önskar inget personligt brev, däremot att du svarar på våra urvalsfrågor. Hjärtligt välkommen till ett bolag fullt av möjligheter! LI-MK1

19 mars 2024
Sista ansökan:
5 september 2024
Kommersiell förvaltare till Stena Fastigheter

Är du en erfaren, kommersiell förvaltare som kan hyresavtal och hyresjuridik? Vi söker dig som vill ta dig an en 50% roll och stötta upp i vårt glada, kommersiella gäng till och med augusti. Rollen Du arbetar i huvudsak med att möta våra kunders behov både på kort och lång sikt. I dina arbetsuppgifter ingår: - Arbeta proaktivt med att förstå kundens behov och föreslå nya möjligheter - Hantera kontraktsrelaterade frågor såsom omförhandlingar, meruthyrningar samt uppsägningar - Agera beställare för hyresgästanpassningar - Ta fram hyresavtal Din bakgrund Du har flera års erfarenhet av att hantera kommersiella fastigheter och trivs med en rörlig roll där du arbetar proaktivt och skapar goda relationer med kunder. Du ser till hela fastigheten, skapar goda resultat och är en van förhandlare med järnkoll på hyresavtal och hyresjuridik. Du har troligen högskoleutbildning eller annan likvärdig utbildning och erfarenhet som kommersiell förvaltare. Vi erbjuder Vi erbjuder en självständig tjänst i ett stabilt bolag med långsiktig förvaltning. Hos oss finner du entreprenörsanda och korta beslutsvägar. Stena Fastigheter är ett privatägt bolag som om växt till ett av Sveriges största fastighetsbolag. Här får du jobba med kompetenta och inspirerande kollegor och vara en del av en verksamhet som ständigt utvecklas. Du får också driva ditt arbete och dina frågor självständigt. Kontakt och ansökan I detta interimsuppdrag samarbetar Stena Fastigheter med Insikta. Du söker genom att bifoga personligt brev och CV via länken senast den 30 mars gärna tidigare, vi läser intresseanmälningarna efterhand. Om du har frågor är du välkommen att kontakta Insikta AB Charlotte Olsson 070-6021911 [email protected].

6 mars 2024
Sista ansökan:
23 augusti 2024
Fastighetsskötare / Fastighetsförvaltande Sundsvall och Sollefteå

Vi söker en Fastighetsskötare / Fastighetsförvaltande till Myndighet inom det svenska kraftsystemet i Sundsvall och Sollefteå. Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Centio Consulting Group AB och arbeta som konsult. Tjänsten är på heltid. Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga. Uppdraget För att passa för uppdraget innebär det att konsulten ska ha allmän kunskap om fastighetsteknik såsom ventilation, kyla och styranläggningar och även grundläggande kunskap i fastighetsskötsel. Arbetsuppgifterna kommer vara både praktiska och administrativa Arbetsuppgifter I rollen som fastighetsskötare förväntas du att: - Hanterar felanmälningar och planerat underhåll - Hanterar beställningar och kontakter med verksamheten - Har löpande kontakt med fastighetsägare - Ansvarar för ordning och reda på kontoren. Detta kan inkludera att när tillfälle ges plocka in eller ur diskmaskiner, ställa in och/eller fylla på material i skåp, tömma papperskorgar och liknande. - Är behjälplig med post och gods hantering, detta kan även inkludera att hämta paket från utlämningsställe. - Har kontakt med underentreprenörer och leverantörer, planera in ledsagning samt ansvara för dessa när de är på plats i Svenska kraftnäts lokaler. - Avhjälpa akuta fel på kontorsutrustning - Hanterar inventeringar, beställningar och vid behov påfyllning av diverse material och utrustning. - Utför skyddsronder, kvalitetskontroller, fastighets- och mötesrums-ronderingar. - Utför mindre flyttar av möbler, material och utrustning. - Utför mindre reparationer och åtgärder samt andra vaktmästeritjänster. - Ansvarar för att följa upp och säkerställa leverans av FM-tjänster och rapportera avvikelser till ansvarig på Svenska Kraftnät. - Utför kontroller, dokumentera och återrapportera arbete. - Vid behov delta vid upphandlingar. - Upprätta enklare rutiner, instruktioner och riktlinjer. - Vid behov vara Fastighetsenheten behjälplig på plats med andra enklare praktiska arbetsuppgifter. Placering Svenska kraftnäts lokaler i Sundsvall och Sollefteå. Sökande förväntas kunna resa mellan Sundsvall och Sollefteå för att arbeta viss tid på bägge platser. Krav (OBS, obligatoriska) - Konsulten ska ha relevant eftergymnasial utbildning inom fastighetsskötsel eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt. - Minst 2 års praktisk erfarenhet av fastighetsskötsel - Minst 2 års av administrativa fastighetssystem för beställningar och felanmälan - Har minst 2 års erfarenhet av daglig samverkan med verksamhet samt god erfarenhet av kontakter med leverantörer och fastighetsägare. - Har minst 2 års praktiska kunskaper av fastighetsteknik, såsom ventilation, VVS, kyla och styr-och regleranläggningar - B Körkort - Minst gymnasieutbildning eller likvärdig utbildning inom Fastighetsskötsel - Förmåga att formulera sig på svenska i tal och skrift Meriterande - Tidigare erfarenhet av myndighet. Nedanstående personliga egenskaper säkerställs via referenser och vid en eventuell intervju: - God samarbetsförmåga och initiativförmåga - God problemlösningsförmåga och tycker om att ta tag i praktiska operativa ärenden - Starkt engagerad som innebär att ta initiativ och driva arbetet. - Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation - Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende - Arbetar självständigt och målinriktat - Förmåga att implementera lösningar och skapa accept och förståelse i verksamheten. Om oss Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt. Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov. Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet. För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst. Läs gärna mer om oss på centio.se. Vänligen skicka ditt CV på svenska. Vi ser fram emot din ansökan!

1 mars 2024
Sista ansökan:
18 augusti 2024
Förvaltare

Vi är Balder. Vi vill ju påstå att vi inte är som alla andra fastighetsbolag. Att vi vågar utmana branschens gamla sanningar. Att man visst kan ha en bredd av bostäder, kommersiellt och hotell och såväl bygga nytt som att utveckla det vi redan har. Kanske känner du redan till Lejonet på Lilla Torg? Jägersro Center? Eller Varvsstadens nyproduktion? Du finner även fem nyförvärvade kommersiella fastigheter i Malmö och Helsingborg! Vi fortsätter att bygga och förvärva och söker nu en förvaltare att ta hand om och utveckla våra kommersiella fastigheter i syd! Om rollen. Vi vågar påstå att vi är ganska långt ifrån traditionell förvaltning. Som kollega hos oss förväntas du gilla att göra affärer. För oss handlar det om att känna ett ansvar för hur det går för Balder, våra hyresgäster och våra projekt. Du agerar inte egennyttigt, utan för verksamhetens bästa. I rollen som kommersiell förvaltare har du både ett ekonomiskt såväl som tekniskt ansvar över dina fastigheter samt ett ansvar för hyresgästrelationen från tecknande av hyresavtal till avflyttning. Du tillhör en arbetsgrupp med stark laganda som består av förvaltningsassistenter, uthyrare, projektledare, fastighetsskötare och drifttekniker bland annat. Hos oss får du verka i en organisation med bred intern kompetens och snabba beslutsvägar! Om dig. Vi söker dig, en nyfiken och erfaren fastighetsförvaltare, som kan det här med kommersiella fastigheter. Som gillar att fundera över hur vi kan öka vårt driftnetto men samtidigt ha så nöjda kunder som möjligt. Att älska siffror och kalkyler är i den här tjänsten ett måste. Men lika mycket behövs ett intresse för de människor du möter, då en stor del av jobbet handlar om relationsbyggande. Ekvationen? Ekonomiskt sinne och social smidighet. Ansökan. Skicka in din ansökan redan idag eftersom vi arbetar med löpande urval. Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande sex månaders provanställning. Du kommer utgå från vårt kontor i Malmö men tjänsten innefattar resor inom hela region syd. Om du vill veta mer om rollen eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryterare Felicia Forsberg via [email protected]. När du har skickat in din ansökan kommer du få ett mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten. Vi önskar inget personligt brev, däremot att du svarar på våra urvalsfrågor. Hjärtligt välkommen till ett bolag fullt av möjligheter! LI-MK1

22 februari 2024
Sista ansökan:
10 augusti 2024
Förvaltare till Norrköping

Välkommen till Victoriahem, ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om över 40 000 familjers hem och vi fortsätter växa. Nu hoppas vi att även du vill vara med på vår resa! Vårt fastighetsbestånd i Norrköping består av 2360 lägenheter belägna i Norrköpings centrum, Hageby, Marielund och Atrium i Navestad. Vi är ett drivet och engagerat team om 22 personer med olika roller såsom miljövärd, fastighetstekniker, förvaltningskoordinator, uthyrare, förvaltare och områdeschef. Nu söker vi dig som vill ta dig an rollen som förvaltare och utvecklas tillsammans med oss. Om tjänsten Som förvaltare hos oss ansvarar du för fastighetsbeståndet ur ett övergripande tekniskt och socialt perspektiv, samt att detta görs enligt vår förvaltningsfilosofi på ett affärsmässigt optimalt sätt. Du driver projekt med varierad komplexitet och lokala förutsättningar och krav på leveranstid, därför är det viktigt att du som person är flexibel och lösningsorienterad. Huvudsakliga arbetsuppgifter - Huvudansvar för planerat underhåll och löpande förvaltning - Upprätta och följa upp drift- och underhållsplaner genom att driva förändring- och förbättringsarbete - Arbeta fram investeringsbeslut - Driva och följa upp energieffektiviseringsprojekt - Handla upp och beställa åtgärder av entreprenörer i samråd med områdeschef - Kontakt med hyresgäster - Besiktning av lägenheter - Löpande kontakt med myndigheter och övriga intressenter i området - Kontinuerliga avstämningar med driftsorganisationen med målsättning att optimera fastighetens värme, ventilation och andra tekniska system Som person är du ansvarstagande, van vid att ta egna initiativ och driva dessa i mål. Rollen som förvaltare innebär skiftande arbetsuppgifter, och vi söker dig som är strukturerad och kan prioritera rätt. Du har en god samarbetsförmåga, är en relationsbyggare och trivs med många kontakter i ditt arbete. Din profil Vi ser att du har erfarenhet av arbete med förvaltning av bostadsfastigheter, och gärna erfarenhet av att ha arbetat i en affärsdriven organisation. Du har troligtvis arbetat som förvaltare, teknisk förvaltare, driftledare eller projektledare i fastighetsbranschen där du fått erfarenhet av att driva projekt. Utbildningsmässigt har du en högskole- eller KY-utbildning eller motsvarande, alternativt gymnasiekompetens i kombination med relevant yrkeserfarenhet inom fastighetsförvaltning. Du har goda kunskaper i Officepaketet, Excelkunskaper i synnerhet. Då arbetet innebär att du behöver kunna förflytta dig under arbetstid är B-körkort ett krav för denna tjänst. Vi erbjuder dig Victoriahem är ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Som förvaltare får du en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget på flera nivåer. Du kommer utmanas men också stöttas i din utveckling. Övrig information - Start: Enligt överenskommelse - Omfattning: Heltid - Placering: Norrköping - Bakgrundskontroll är en del av rekryteringsprocessen Ansökan Vi kommer löpande att läsa ansökningarna, så sök gärna så snart som möjligt. Du söker via vår karriärsida. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta områdeschef Linda Sund på mail [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!

16 februari 2024
Sista ansökan:
4 augusti 2024
Uppsalahem söker Fastighetsförvaltare till Östra distriktet

Uppsalahem är Uppsalas ledande bostadsbolag och har ca 300 engagerade medarbetare som förvaltar vårt bestånd av ca 18 000 lägenheter. Hos oss får du arbeta med något av det som är mest betydelsefullt för människor, deras hem. Ditt uppdrag hos oss Tycker du om att bygga relationer och att arbeta med långsiktiga kundrelationer? Är du i början av din karriär efter avslutad examen från universitet/högskola eller vill du ta nästa steg i karriären och vill utvecklas i en spännande roll som fastighetsförvaltare? Vi söker nu en fastighetsförvaltare som vill vara med och skapa de bästa förutsättningarna för våra hyresgäster och fastighetsbeståndet. Om tjänsten som fastighetsförvaltare Som fastighetsförvaltare har du en roll som ger dig stor variation i vardagen med många kontaktytor och intressanta uppgifter. Rollen innebär bland annat att du ansvarar för drift, underhåll, fastighetsteknik. Med fokus på hög servicenivå arbetar du med allt från att driva projekt med varierande komplexitet, vara med i att planera renovering och ombyggnation till att hantera specifika ärenden hos våra hyresgäster. Som stöd har du hjälp av ett mindre team av förvaltningsassistenter. Du leder det dagliga arbetet i teamet genom gemensam planering, prioritering och regelbundna avstämningar/uppföljningar både enskilt och i grupp. Tillsammans i teamet följer ni hyresgästerna under hela hyrescykeln. Nöjda hyresgäster är viktigt för oss och vi strävar alltid efter att göra det lilla extra. Du tänker ständigt på att utveckla dina bostadsområden, i både stora och små frågor. Därför är det viktigt att du som person även är flexibel och lösningsorienterad. Rollen innebär många olika kontaktytor och du kommer att ha kontakt med både kollegor, hyresgäster och externa leverantörer. Vi söker dig som gillar att utveckla fastigheter och skapa förutsättningar för våra hyresgäster att trivas. Hos oss tillhör du ett förvaltningsteam, där du ansvarar för ca 1700 lägenheter och har det totala fastighetsägaransvaret för allt som sker i ditt fastighetsbestånd. Dina fastigheter i den här tjänsten ligger huvudsakligen i Salabackar, Kvarngärdet, Kåbo, men även i centrala delar av Uppsala. Du kommer ha ett ekonomiskt ansvar för ditt fastighetsbestånd vilket innebär att du har budget- och resultatansvar och jobbar mot ett antal fastställda mål såsom ekonomisk avkastning, serviceindex och hållbarhet. I rollen kommunicerar du och bygger relationer med våra hyresgäster, entreprenörer, kollegor och övriga externa intressenter. Därför är det viktigt att du är kommunikativ, duktig på att samarbeta och bra på att möta andra människor. Vem är du? Som person är du affärsorienterad, bra på relationer och att bygga förtroende hos våra hyresgäster. Du är driven, analytisk och har lätt för att samarbeta. För att trivas hos oss bör du ha ett prestigelöst förhållningssätt. Vi söker dig som har: - akademisk examen från universitet eller högskolan, inom relevant område som tex byggingenjör, fastighetsekonomi, samhällsbyggnad. - meriterande med några års erfarenhet av att arbeta som fastighetsförvaltare. - mycket goda kunskaper i Office-paketet. - mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift - B-körkort är ett krav Det är meriterande om du har kunskaper inom hyresjuridik, fastighetsjuridik, entreprenadjuridik, byggteknik och fastighetsekonomi. Har du arbetat i ett fastighetssystem såsom Xpand är även det ett plus. För att lyckas i rollen tror vi att du brinner för service och har ett öga för detaljer. Problemlösning är en naturlig del av din arbetsdag och genom kreativitet och målmedvetenhet hittar du bra lösningar. Du har ett stort intresse och engagemang för sociala frågor då vi arbetar aktivt för att ge våra hyresgäster ett tryggt och säkert boende. Vi på Uppsalahem Välkommen till oss på Uppsalahem! Vi är vad vi heter, hem för var sjätte Uppsalabo. Vi äger, förvaltar och bygger bostäder för stora, små dagdrömmare, tv-tittare, fågelskådare och gamers. Vill du vara med och jobba för ett levande och hållbart Uppsala där alla kan leva och trivas? Som det ledande bostadsbolaget i Uppsala är vår vision att bli Sveriges bästa bostadsbolag. Läs mer om oss, vår historia och våra värderingar på www.uppsalahem.se (http://www.uppsalahem.se/). Här kan du även läsa mer om vilka förmåner vi erbjuder. (https://app.teamtailor.com/companies/poC8lvnIKxM/jobs/2258702/edit/Att%20jobba%20p%C3%A5%20Uppsalahem%20-%20Uppsalahem) Om anställningen Omfattning: Heltid Arbetstider: Dagtid (kvällar kan ibland förekomma) Anställningsform: Tillsvidareanställning Start: Enligt överenskommelse Placering: Distrikt Östra Nyfiken? Vill du veta mer om tjänsten? Då ska du kontakta Fastighetschef Fredrik Martinsson, [email protected]. Vi går igenom ansökningarna löpande så rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Varmt välkommen med din ansökan senast 2024-03-15. Vi ser fram emot att höra från dig!

13 februari 2024
Sista ansökan:
1 augusti 2024