Företagsjurist

Sök bland 10 lediga jobb som Företagsjurist och börja ditt nya yrkesliv idag!

Jurist

Arbetsbeskrivning Vi på randstad söker nu efter en jurist/upphandlare till myndighet i centrala Stockholm. Uppdraget förväntas vara fördelat på ungefär 60 % juridik och 40 % upphandling. Vi ser gärna att det är en interimslösning. För att söka behöver du ha en juridisk kandidatexamen eller affärsjuridisk master- eller magisterexamen, samt minst fem (5) års arbetslivserfarenhet som jurist inom statliga myndigheter. Uppdragslängd: Preliminär start 24/5.2024-12 månader Omsättning: 16/18 h/veckan (kan variera) Arbetsgivare: Randstad Som konsult på Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos oss på Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens samt får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. Ansvarsområden Uppdraget innebär bland annat att arbeta både med myndighetsjuridik och myndighetens upphandlingar samt att ha ansvar för myndighetens interna juridiska frågor. Arbetsuppgifterna inom myndighetsjuridiken omfattar många olika rättsområden såsom avtal, arbetsrätt, förvaltningsrätt och frågor om offentlighet och sekretess. I rollen ingår att ge råd, stöd och information men även att svara på remisser samt göra rättsutredningar. Vidare innebär uppdraget att bidra med juridisk vägledning, råd och stöd samt hantera upphandlingsjuridiska frågor i samtliga skeden av våra upphandlingar. Uppdraget innebär att både arbeta självständigt och tillsammans i en grupp med personer med olika yrkesbakgrunder. Utöver det som anges ovan innebär uppdraget även följande uppgifter: Vara stöd i arbetsrättsliga frågor Tolka regelverket runt GDPR Arbete med myndighetens interna styrdokument Representera myndigheten vid avtalstvist, skadeståndstalan eller överprövning av offentlig upphandling Genomföra öppna upphandlingar, förnyade konkurrensutsättningar och avrop från befintligt ramavtal Upprätta, förlänga och omförhandla avtal Kvalifikationer Krav: Juridisk kandidatexamen eller affärsjuridisk master- eller magisterexamen. Minst fem (5) års arbetslivserfarenhet som jurist inom statliga myndigheter. Erfarenhet av arbete med arbetsrättsliga frågor, såsom förhandlingar och andra frågor som rör arbetsrättsliga frågeställningar. Erfarenhet av arbete med förvaltningsrättsliga frågor. Minst fem (5) års arbetslivserfarenhet som upphandlare inom statliga myndigheter eller under en femårsperiod genomfört upphandlingsuppdrag för statliga myndigheter som konsult. Självständigt genomfört öppna upphandlingar, förnyade konkurrensutsättningar och avrop från ramavtal. Erfarenhet av elektroniska upphandlingssystem (exempelvis Tendsign, e-Avrop, Kommers eller liknande). God samarbetsförmåga. Goda kunskaper att arbeta digitalt (e-post, Microsoft Office-program, Microsoft Teams m.m.) Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som i skrift. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

23 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Skoljurist sökes till skoljuridikavdelning

AcadeMedia drivs av människor som arbetar för att skapa ett bättre och mer hållbart samhälle, med utbildning och lärande som grund. Vår vision är att leda utvecklingen av framtidens utbildning och tillsammans rustar vi våra barn, elever och vuxenstuderande med kunskaper och bildning samtidigt som vi ger dem förutsättningar att kunna forma sin egen framtid. Vi är övertygade om att utbildning kan skapa förändring på riktigt, både för enskilda individer och för hela samhällen - vi kallar det ”Change through Education”. Skoljurist sökes till AcadeMedias skoljuridikavdelning AcadeMedias grundskolor består av 13 olika huvudmän för cirka 80 grundskolor över hela Sverige. Våra huvudkontor är centralt belägna i Stockholm och Göteborg. Avdelning för kvalitet och skoljuridik har till uppgift att stödja samtliga huvudmän och rektorer för våra grundskolor i systematiskt kvalitetsarbete samt i att efterleva lagkraven i de författningar som styr utbildningsverksamheten. Vi söker nu dig med erfarenhet inom skoljuridik och som brinner för att göra skillnad för våra barn- och elever inom AcadeMedias grundskolor Om skoljuristens uppdrag Skoljuridikavdelningen utgör en garant för att våra elevers rättigheter tas tillvara. En viktig del i detta handlar om att utreda klagomål mot utbildningen samt stödja skolorna i deras trygghets- och likabehandlingsarbete. Som skoljurist hos oss utreder du självständigt de klagomål mot utbildningen och anmälningar om kränkande behandling som kommer till huvudmännen. Vid brister stöttar du våra verksamheter i att identifiera relevanta åtgärder så att skolförfattningarna följs. Om tjänsten Dina arbetsuppgifter består till stor del av att handlägga klagomål mot utbildningen samt fungera som stöd för rektorer och verksamhetsledning i att efterleva skolförfattningarna. För att lyckas i rollen behöver du vara noggrann utan att det påverkar din effektivitet. Det kan vara en hög inströmning av ärenden, varför det är viktigt med stresstålighet och ett flexibelt förhållningssätt till arbetet. Arbetet innebär en stor mängd kontakter med såväl personer som arbetar inom våra verksamheter, som med elever och vårdnadshavare. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Utreda klagomål mot utbildningen samt anmälningar om kränkande behandling • Hjälpa verksamhetsledning och rektorer att identifiera relevanta åtgärder för att rätta till brister. • Företräda huvudman gentemot skolmyndigheter samt domstol vid överklagande av olika typer av beslut. • Stödjande och rådgivande funktion gentemot främst rektorer och skolchefer. • Hålla i utbildningar och andra kompetensutvecklingsinsatser för att skapa djupare förståelse för de regler som styr skolan och elevernas rätt till utbildning. Dina erfarenheter och kompetens Du som söker är utbildad jurist med examen från juristprogrammet (jur.kand. eller motsvarande). Vi ser gärna att du har flera års erfarenhet av att arbeta med skoljuridik, men även goda kunskaper i förvaltningsrätt samt offentlighet och sekretess. Det är särskilt meriterande om du har arbetat vid en kommun, statlig myndighet och/eller förvaltningsdomstol. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska samt är van vid att använda dator som ditt huvudsakliga arbetsredskap. Vem är du? Som person är du driven, strukturerad och trygg samt trivs med att arbeta såväl självständigt som i team. Du är tydlig i din kommunikation och har en god förmåga att förklara, utbilda och skapa förståelse med hänsyn till verksamheterna i deras uppdrag och samtidigt säkerställa lagstiftningens krav. Detta kräver att du kan skapa ett förtroendeingivande och professionellt förhållningssätt till de olika intressenter som du möter i arbetet. Ett genuint intresse för skolområdet är en förutsättning för att lyckas i rollen som skoljurist hos oss. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Du har för tjänsten goda kunskaper i Office-paketet, där Word, Excel och Powerpoint kommer att vara viktiga arbetsverktyg. Tjänstens omfattning och placering Tjänsten är en allmän tillsvidareanställning, med inledande provanställning om 6 månader. Tjänsten motsvarar 100%. Tillträde till tjänsten är omgående eller enligt överenskommelse. Din placering är vid ett av våra huvudkontor i Stockholm alternativt i Göteborg. Resor i tjänsten förekommer, företrädesvis mellan huvudkontoren. Det här erbjuder vi dig Tillsammans är vi ett gäng med drivna, målinriktade och engagerade medarbetare. Vi trivs med varandra och det vi gör vilket speglar sig i ett trevligt arbetsklimat. Är du den vi söker? Välkommen att skicka in dina ansökningshandlingar innehållande CV och personligt brev där du motiverar varför du söker dig till just denna tjänst. Samtliga ansökningar hanteras via vårt rekryteringssystem och inga ansökningar kommer att hanteras via mail. Vi är tacksamma för din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdag är den 6 maj 2024. Har du frågor om tjänsten, varmt välkommen att kontakta Matilda Björlingson, Chef skoljuridikavdelningen, [email protected], 076-092 24 66 eller Anna Davidsson, Kvalitetschef AcadeMedias grundskolor, [email protected], 076-101 75 68 Varmt välkommen med din ansökan! Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster. Vi är en del av AcadeMedia, Nordens största utbildningsföretag. Välkommen att läsa mer på www.academedia.se.

19 april 2024
Sista ansökan:
6 maj 2024
Skoljurist sökes till skoljuridikavdelning

AcadeMedia drivs av människor som arbetar för att skapa ett bättre och mer hållbart samhälle, med utbildning och lärande som grund. Vår vision är att leda utvecklingen av framtidens utbildning och tillsammans rustar vi våra barn, elever och vuxenstuderande med kunskaper och bildning samtidigt som vi ger dem förutsättningar att kunna forma sin egen framtid. Vi är övertygade om att utbildning kan skapa förändring på riktigt, både för enskilda individer och för hela samhällen - vi kallar det ”Change through Education”. Skoljurist sökes till AcadeMedias skoljuridikavdelning AcadeMedias grundskolor består av 13 olika huvudmän för cirka 80 grundskolor över hela Sverige. Våra huvudkontor är centralt belägna i Stockholm och Göteborg. Avdelning för kvalitet och skoljuridik har till uppgift att stödja samtliga huvudmän och rektorer för våra grundskolor i systematiskt kvalitetsarbete samt i att efterleva lagkraven i de författningar som styr utbildningsverksamheten. Vi söker nu dig med erfarenhet inom skoljuridik och som brinner för att göra skillnad för våra barn- och elever inom AcadeMedias grundskolor Om skoljuristens uppdrag Skoljuridikavdelningen utgör en garant för att våra elevers rättigheter tas tillvara. En viktig del i detta handlar om att utreda klagomål mot utbildningen samt stödja skolorna i deras trygghets- och likabehandlingsarbete. Som skoljurist hos oss utreder du självständigt de klagomål mot utbildningen och anmälningar om kränkande behandling som kommer till huvudmännen. Vid brister stöttar du våra verksamheter i att identifiera relevanta åtgärder så att skolförfattningarna följs. Om tjänsten Dina arbetsuppgifter består till stor del av att handlägga klagomål mot utbildningen samt fungera som stöd för rektorer och verksamhetsledning i att efterleva skolförfattningarna. För att lyckas i rollen behöver du vara noggrann utan att det påverkar din effektivitet. Det kan vara en hög inströmning av ärenden, varför det är viktigt med stresstålighet och ett flexibelt förhållningssätt till arbetet. Arbetet innebär en stor mängd kontakter med såväl personer som arbetar inom våra verksamheter, som med elever och vårdnadshavare. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Utreda klagomål mot utbildningen samt anmälningar om kränkande behandling • Hjälpa verksamhetsledning och rektorer att identifiera relevanta åtgärder för att rätta till brister. • Företräda huvudman gentemot skolmyndigheter samt domstol vid överklagande av olika typer av beslut. • Stödjande och rådgivande funktion gentemot främst rektorer och skolchefer. • Hålla i utbildningar och andra kompetensutvecklingsinsatser för att skapa djupare förståelse för de regler som styr skolan och elevernas rätt till utbildning. Dina erfarenheter och kompetens Du som söker är utbildad jurist med examen från juristprogrammet (jur.kand. eller motsvarande). Vi ser gärna att du har flera års erfarenhet av att arbeta med skoljuridik, men även goda kunskaper i förvaltningsrätt samt offentlighet och sekretess. Det är särskilt meriterande om du har arbetat vid en kommun, statlig myndighet och/eller förvaltningsdomstol. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska samt är van vid att använda dator som ditt huvudsakliga arbetsredskap. Vem är du? Som person är du driven, strukturerad och trygg samt trivs med att arbeta såväl självständigt som i team. Du är tydlig i din kommunikation och har en god förmåga att förklara, utbilda och skapa förståelse med hänsyn till verksamheterna i deras uppdrag och samtidigt säkerställa lagstiftningens krav. Detta kräver att du kan skapa ett förtroendeingivande och professionellt förhållningssätt till de olika intressenter som du möter i arbetet. Ett genuint intresse för skolområdet är en förutsättning för att lyckas i rollen som skoljurist hos oss. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Du har för tjänsten goda kunskaper i Office-paketet, där Word, Excel och Powerpoint kommer att vara viktiga arbetsverktyg. Tjänstens omfattning och placering Tjänsten är en allmän tillsvidareanställning, med inledande provanställning om 6 månader. Tjänsten motsvarar 100%. Tillträde till tjänsten är omgående eller enligt överenskommelse. Din placering är vid ett av våra huvudkontor i Stockholm alternativt i Göteborg. Resor i tjänsten förekommer, företrädesvis mellan huvudkontoren. Det här erbjuder vi dig Tillsammans är vi ett gäng med drivna, målinriktade och engagerade medarbetare. Vi trivs med varandra och det vi gör vilket speglar sig i ett trevligt arbetsklimat. Är du den vi söker? Välkommen att skicka in dina ansökningshandlingar innehållande CV och personligt brev där du motiverar varför du söker dig till just denna tjänst. Samtliga ansökningar hanteras via vårt rekryteringssystem och inga ansökningar kommer att hanteras via mail. Vi är tacksamma för din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdag är den 6 maj 2024. Har du frågor om tjänsten, varmt välkommen att kontakta Matilda Björlingson, Chef skoljuridikavdelningen, [email protected], 076-092 24 66 eller Anna Davidsson, Kvalitetschef AcadeMedias grundskolor, [email protected], 076-101 75 68 Varmt välkommen med din ansökan! Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster. Vi är en del av AcadeMedia, Nordens största utbildningsföretag. Välkommen att läsa mer på www.academedia.se.

19 april 2024
Sista ansökan:
6 maj 2024
Interim Manager till Jurek!

Vill du arbeta i ett företag med en stark entreprenörsanda? Trivs du i en företagskultur som kännetecknas av högt i tak, engagemang och affärsfokus? Är du jurist och har arbetat som jurist i några år, men känner att du vill prova på att göra något annat där din juristerfarenhet och kompetens fortfarande är relevant? Då kan denna roll som Interim Manager hos Jurek vara precis det du letar efter! Arbetsbeskrivning Till Jureks Stockholmskontor utökar vi nu vårt konsultchefsteam med en Interim Manager med fokus på vår Law-affär. Här kommer du ingå i ett team om konsultchefer och Interim Managers med specialistkompetens, där du är med och driver och utvecklar konsultverksamheten framför allt inom Law, men också inom Finance. Detta innebär ansvar för våra konsulter som löser våra kunders interimsbehov samt att fånga upp behov hos våra kunder och arbeta med att hitta rätt konsult till rätt uppdrag. Du arbetar relationsorienterat mot konsulterna som är allt ifrån juniora juristkonsulter till mycket erfarna bolagsjurister och mot kunderna som verkar i många olika branscher. Du fungerar som kontaktperson för de underkonsulter du anlitar. Som Interim Manager kommer du hantera flera konsultprocesser parallellt, ofta med krav på snabb leverans vilket betyder en förmåga att arbeta i högt tempo med bibehållen kvalitet. Du har daglig och fortlöpande kontakt med konsulter, kunder och kandidater. Dina konsultuppdrag kommer in genom våra kundansvariga med vilka du kommer att ha ett nära samarbete. Som Interim Manager kommer du tillsammans med respektive kundansvarig följa med på kundmöten där din roll blir en viktig del av arbetet. Du kommer även ha ett tätt samarbete med dina kollegor i teamet – där vi hjälper och stöttar varandra för att ta hand om våra kunder och konsulter på bästa möjliga sätt. Du har ett tydligt fokus på att bygga vidare på och utveckla vårt nätverk av konsulter. Du kommer agera som en naturlig samarbetspartner till konsulterna och vara den som hjälper dem till nästa uppdrag. I samarbete med Sales och Marketing är du aktiv i att öka kännedomen om Jureks tjänster inom dina områden samt att driva olika kund- och kandidatfrämjande aktiviteter som till exempel: - Kandidatutskick/kampanjer med tillgängliga konsulter - Öppet hus/seminarium riktat mot målgruppen - Deltagande i relevanta nätverk, mässor och dylikt. Vem är du? Vi söker dig som är utbildad jurist och har arbetat som jurist under ett par år. Genom din arbetslivserfarenhet har du en god förståelse för kundernas olika behov och kan också vara en relevant samarbetspartner för juristkonsulten när det gäller att hjälpa dem till nästa uppdrag. Har du erfarenhet från rekryteringsbranschen ses detta som meriterande men är inget krav. Vi lägger stort vikt vid din personlighet och ser gärna att du en hög ambitionsnivå och ett starkt driv. Du trivs med att arbeta målfokuserat och har en positiv attityd och en stark vilja att utvecklas tillsammans med oss. För att lyckas i rollen som Interim Manager tror vi att det är viktigt att du: - Har en hög social kompetens och drivs av att arbeta med människor - Har ett intresse för affärer - Tar ett stort ansvar för ditt arbete och är lösningsorienterad - Gillar utmaningar och har förmågan att arbete i en föränderlig miljö Du erbjuds Vi erbjuder ett utvecklande arbete i en expansiv miljö med positiva och engagerade kollegor. Jurek är en fartfylld organisation med stark entreprenörsanda där du kommer att ha ett tätt samarbete med kompetenta och drivna arbetskollegor på en av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom juridik, ekonomi, HR, marknad och Business Support. Tjänsten är placerad i trevliga lokaler ett stenkast från Stureplan i centrala Stockholm. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Head of Business Unit My Andersson på [email protected] alternativt HR-Chef Niklas Westberg på [email protected]. Då urvalsprocessen sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Om verksamheten Jurek Rekrytering & Bemanning AB utsågs 2019 till DI-gasell för sjätte året i rad. Sedan starten år 2006 har vi varje år expanderat och vår ambition är att behålla tillväxt även i framtiden. Vi erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster och rekryterar samt hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens inom våra affärsområden. Vi är idag ca 100 medarbetare internt och har ca 320 konsulter. Vill du vara med på vår framgångsrika resa? Sökord: Konsultchef, Rekryteringskonsult, Researcher, Talent Manager, Rekrytering, Bemanning, Interim Manager.

18 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Operationell Risk Manager till Spotlight Group!

Vi söker nu en operationell risk manager. Du kommer att arbeta brett i rollen och nära verksamheten, både operativt och strategiskt. Tjänsten innefattar arbete på koncernnivå som bland annat inkluderar tre olika värdepappersbolag med inriktning handelsplattform (MTF), emissionsinstitut respektive corporate finance. Arbetsuppgifter I rollen kommer du att arbeta i andra försvarslinjen och ansvara för att identifiera, kontrollera, värdera och rapportera risker i verksamheten, föreslå åtgärder och rutiner i syfte att effektivisera den interna kontrollmiljön och att föredra detta för styrelse och ledning. Du kommer att ingå i det kompetenta teamet GRC (Governance, Risk & Compliance) som arbetar med legala frågor kopplade till driften av värdepapperskoncernen Spotlight Group. För att hantera riskerna i verksamheten har Spotlight Group-koncernen diverse riskrelaterade styrdokument som omfattar principer och processer för hur risker ska identifieras, bedömas och hanteras. Du kommer i rollen att arbeta med utförande, uppföljning och analys av dessa risker. Du kommer även att arbeta i olika projekt med syfte att stödja verksamheten i riskrelaterade frågor och kontakt med exempelvis Finansinspektionen och andra externa intressenter. Utöver detta är du också inblandad i olika koncernövergripande processer, såsom arbete med styrdokument inom riskområdet. Spotlight Group erbjuder en affärsnära och operativ roll i en dynamisk arbetsmiljö, där hög kvalitet prioriteras. Det är vår övertygelse att laganda och samarbete skapar bättre resultat än summan av enskilda insatser. Du kommer att arbeta nära kärnverksamheten och har möjlighet till att genom egna insatser kunna påverka resultat. Erfarenhet, utbildning och personliga egenskaper Vi söker dig som har en juristexamen eller motsvarande utbildning. Du har minst två års erfarenhet från tillsynsmyndighet, värdepappersbolag eller bank. Erfarenhet av en liknande roll från bank, värdepappersbolag eller konsultfirma är meriterande. Slutligen söker vi dig som har erfarenhet av att arbeta processorienterat och i projektform. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt, är ett krav för rollen. I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är leveransinriktad, affärsorienterad och strukturerad i ditt arbetssätt. Eftersom du kommer att arbeta nära verksamheten är det viktigt att du är prestigelös, kommunikativ och kan anpassa ditt förhållningssätt och uppträda professionellt oavsett vem du pratar med. Vi söker dig som har hög integritet, är flexibel och har en positiv inställning samt gillar att arbeta i en högpresterande miljö. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillsättning omgående eller enligt överenskommelse. Du kan utgå antingen från kontoret i Stockholm eller Malmö. Teamet träffas regelbundet och resor mellan orterna förekommer. Spotlight Group är en hybrid arbetsplats och erbjuder möjlighet till arbete på distans under några dagar per vecka.

17 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Säkerhetschef till Unionen

Vill du få kraft att göra skillnad? Unionen är Sveriges största fackförbund och vi finns för tjänstemän på den privata arbetsmarknaden. Vår vision är att skapa trygghet, framgång och glädje i arbetslivet. Vi har inflytande, ansvar och ambition för mer än bara oss själva, och mod att driva frågor som påverkar hela samhället. Varje dag hjälper vi flest människor i det privata arbetslivet att få det bättre på arbetsplatsen. Därför har vi erfarenhet och bredd som ingen annan har, och vi behöver dig som vill göra oss ännu bättre. Om tjänsten Tjänsten ingår i ett team som består av femton medarbetare. I din roll som säkerhetschef har du huvudansvar för utveckling och samordning av säkerhetsfrågor på hela förbundet. Vidare kommer du att ge ledning och förutsättningar, till tydligt och effektivt arbete inklusive beslutsfattande, inom säkerhetsområdet. Du skapar säkra och effektiva arbetssätt inom säkerhetsområdet, bland annat genom att arbeta fram rutiner och stödprocesser inom området. Ditt arbete inkluderar även att: • analysera, kontrollera och följa upp arbetet i den egna organisationen och verksamheten avseende sakområde • implementera, upprätthålla och verka för att förbundet har ett systematiskt arbete inom aktuellt funktionsområde • delta i krishanteringsorganisation/krisledningsgrupp • ansvara för att förbundet har ett bra brandskydd • genomföra risk- och konsekvenshantering • ansvara för upprättande och uppföljning av kontinuitetsplaner • gemensamt med övriga utpekade funktioner hantera incidenter inom området Vem är du Du har flera års erfarenhet av att arbeta med säkerhetsfrågor. Du har grundläggande kunskap om de standarder och regelverk som gäller för branschen. Du har erfarenhet av att ge råd och vägledning till verksamheten i frågor som rör säkerhetsfrågor. Du har en relevant högskoleutbildning inom säkerhet, informationssäkerhet eller motsvarande, alternativt har du motsvarande kunskaper förvärvade genom arbetslivserfarenhet. Som person är du lugn, trygg och ansvarsfull. Du är noggrann, strukturerad och kvalitetsmedveten. Du är van att arbeta självständigt som en del av ett team.Du samarbetar väl med andra och är en god kommunikatör. Du anpassar dig lätt till nya situationer och är lösningsorienterad. Du har förmågan att med stabilitet hantera kriser av olika karaktär och bidra in i krishanteringsarbete med tydlighet och struktur. Du har en positiv och professionell attityd till ditt arbete. Du har ett högt säkerhetsmedvetande och en god etisk kompass. Du är lojal mot vår organisation och våra värderingar. För att lyckas i rollen behöver du ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Vidare har du hög förmåga att arbeta datadrivet och "digitalt först". Du erbjuds Här erbjuds du ett meningsfullt och utvecklande arbete i en organisation där du kan vara med och göra skillnad. Vi jobbar mitt i Stockholm på en inbjudande, aktivitetsbaserad arbetsplats och har möjlighet att till viss del jobba från annan plats. Fackligt ombud i den här rekryteringen är Fredrik Ostrozanszky, telefonnummer 08-50416258 eller [email protected] Ansökan I denna rekryteringsprocess samarbetar Unionen med Jurek Law. Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Ulriikka Järnefelt på telefonnummer 0766- 33 14 40. Varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se Urval sker löpande.

10 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Hållbarhetsansvarig inom CSRD till Samsung

SJR tilsätter en Hållbarhetsansvarig inom CSRD till Samsung. Detta är ett konsultuppdrag med anställning hos SJR och start i början av maj och 12 månader framåt med stor möjlighet till förlängning. Till detta uppdrag söker vi dig som vill ta anställning som konsult med månadslön samt tjänstepension enligt kollektivavtal. I denna roll utgår du från Samsungs kontor i Kista där ett flexibelt hybridupplägg erbjuds. Samsung Nordics är en arbetsplats som värdesätter mångfald och innovation. Här får du möjlighet att arbeta tillsammans med andra passionerade individer som delar din strävan efter att använda teknologi för att göra världen till en bättre plats. Genom att vara en del av Samsung får du chansen att växa och utvecklas i en dynamisk arbetsmiljö där ingen dag är den andra lik. Om tjänsten I den här rollen kommer du att arbeta i teamet Sustainability and Corporate affairs, på den juridiska avdelningen Samsung Electronics Nordic. Teamets mål och syfte är att förbättra och utveckla Samsung arbete inom hållbarhet och företagsaffärer, genom att stödja teamen inom alla produktavdelningar. Förutom hållbarhetsansvarig består teamet av en manager som leder teamet, en miljöansvarig som ansvarar för miljörapportering, och teamet stöds av externa konsulter inom offentliga frågor. Hållbarhetsansvarigas huvuduppdrag är att leda försäljningsstödet i teamet och stödja olika andra hållbarhetsprojekt och initiativ, samt att hantera alla marknadsförings- och företagsrelaterade aktiviteter inom hållbarhet. Eftersom Samsung omfattas av CSRD, är hållbarhetsansvarig även involverad och ansvarig för många delar av Samsungs förberedande arbete och rapportering inom CSRD. Huvudsakliga arbetsuppgifter -Ledning av tvärfunktionellt försäljningsstöd: tillhandahålla expertis inom hållbarhet och dokumentation för anbud, kundförfrågningar, kontraktsprocesser, RFI och mer. -Tillhandahålla expertis inom hållbarhet för att hantera företagsvarumärke och marknadsföringsaktiviteter. Tillhandahålla expertis inom hållbarhetskommunikation för att hantera kommunikationsaktiviteter från t.ex. media, kunder och interna meddelanden. -Hållbarhetsrapportering: projektleda skapandet av Samsungs hållbarhetsrapport (växthusgasutsläpp, avfall & återvinning, social hållbarhet, överensstämmelse etc.); samt miljörapportering till nordiska myndigheter (kemikalieskatt, kopieringsavgift, WEEE etc.). -Även förberedande arbete och rapportering inom CSRD, inklusive kontakt med extern byrå, kartläggning av relevant dokumentation och processer, kontaktperson för interna intressenter, och mer. -Säkerställa överensstämmelse med relevant lagstiftning och föreskrifter. Till viss del även lagövervakning och förståelse för kommande nordisk och EU-lagstiftning som påverkar verksamheten. -Skapande och presentation av hållbarhetsträningar. Lämplig bakgrund Vi söker efter dig som har en akademisk utbildning inom miljöteknik/hållbarhet och/eller marknadsföring och kommunikation. Du har minst 3 års erfarenhet av arbete med hållbarhet, inklusive till exempel miljörapportering, försäljnings-/marknadsföringsstöd. Du har också framgångsrikt lett projekt i ett globalt företag med utmärkta PowerPoint-färdigheter och erfarenhet av presentationer. Du talar flytande svenska och engelska då du kommer att kommunicera på båda dessa språk. Ansökan Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-05-09. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

10 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Jurist med lokalhyresrättslig inriktning

Visita är en bransch- och arbetsgivarorganisation för den svenska besöksnäringen. Visita samlar nästan 6 000 medlemsföretag med runt 9 000 verksamheter. Bland våra medlemmar finns restauranger, hotell, campingar, nöjesparker, vandrarhem, spaanläggningar, turistbyråer och skidanläggningar. Som bransch- och arbetsgivarorganisation är Visitas huvudsakliga uppgift att teckna branschens kollektivavtal, stödja Visitas medlemsföretag i att växa och utvecklas och driva frågor som är viktiga för besöksnäringen. Läs gärna mera på www.visita.se Visita söker nu en driven jurist med lokalhyresrättslig inriktning till vårt hyresrättsliga team på avdelningen Branschjuridik. Arbetsbeskrivning Du blir en del av ett team som idag består av sex jurister, varav tre arbetar främst med hyresfrågor. Tyngdpunkten i denna tjänst kommer att ligga på lokalhyra, arrende och vissa fastighetsrättsliga frågor i övrigt. Du kommer att ge råd till medlemsföretag, företräda dem i hyresförhandlingar, uppträda som ombud för medlemsföretag hos bl.a. hyresnämnden och medverka vid kurser för företag i hyresrätt. Som branschjurist på Visita kommer du även att informera, ge råd till och, biträda våra medlemsföretag i vissa andra branschrelaterade frågor. Det ingår också att på annat sätt delta i Visitas påverkansarbete för att främja villkoren för företagande i besöksnäringen. Eftersom våra medlemmar storleksmässigt varierar från mycket små enskilda företag till stora internationella kedjor är det mycket viktigt att du har en god förståelse för komplexiteten i vår bransch. Resor i tjänsten förekommer. Vem är du? Du har en juristexamen och några års relevant arbetslivserfarenhet av lokalhyres- eller fastighetsrättsliga frågor. Du har goda kunskaper om dessa rättsområden. Erfarenhet av arbete inom hyresrättslig rådgivning och/eller hyresförhandlingar är meriterande. Som person är du social, prestigelös, ansvarsfull och kommunikativ. Du är van att arbeta såväl självständigt som en del av ett team. Du har ett lyhört, förtroendeingivande och relationskapande förhållningssätt gentemot våra medlemsföretag, likväl som till med- och motparter. För att lyckas i rollen behöver du vara serviceinriktad, lösningsorienterad och ha medlemsnyttan i fokus. Du har lätt för att uttrycka dig på svenska och engelska i både tal och skrift. Vi erbjuder Detta är en spännande och omväxlande tjänst, i en mycket framtidsorienterad och ständigt växande organisation, som representerar en starkt växande näring. Visita har för närvarande ett 60-tal medarbetare vilket bl.a. innebär ett decentraliserat arbetssätt och korta beslutsvägar. Visitas huvudkontor finns i välkomnande lokaler på Sveavägen mitt i Stockholms city. Visita kännetecknas av en öppen, prestigelös och välkomnande atmosfär och för att trivas bör du tycka om att arbeta i en dynamisk kultur med höga ambitioner. En organisation att trivas och utvecklas i. I denna rekrytering samarbetar vi med Jurek Law. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Ulriikka Järnefelt telefon 0766 33 14 40. Vi intervjuar löpande. Du söker tjänsten via vår hemsida www.jurek.se Varmt välkommen med din ansökan!

26 mars 2024
Sista ansökan:
25 april 2024
Skoljurist

STEAM Education believes that each child can achieve their fullest potential through a continuum of educational provision. Faculty and staff, in partnerships with parents, strive to provide an inclusive and responsive program that guides students towards academic success and self-advocacy. This will ensure our students are fully prepared to pursue their individual college and career goals upon graduation. STEAM Education corporate provides a comprehensive and challenging international education that fosters informed and engaged local, regional and global citizenship. We inspire students to be lifelong learners who contribute positively to a diverse and changing world. STEAM Schools prepares students for living in the real world. When it comes to actually teaching students how to become innovative thinkers, they need to learn leadership skills, to be encouraged to think creatively, and to be taught independent thinking and learning. Innovative classrooms are beginning to place more emphasis on the soft skills needed to thrive in today’s world. We look for highly-trained, experienced educators who continually expand their subject knowledge and technology prowess, integrate new ways of teaching, and share their love of learning. About Position Du kommer att ge stöd och hjälp i frågor om skollagen, elevhälsa, , godkännande av huvudman och rätt till bidrag, stöd och särskilt stöd, disciplinära åtgärder och mycket mer. Du kommer att arbeta med juridiska frågeställningar utifrån skollagstiftning och annan relaterad lagstiftning. Vidare arbetar du med yttranden till Skolinspektionen och andra myndigheter samt processföring i allmän förvaltningsdomstol.   Qualifications - Vi söker dig som har en examen från en juristutbildning, t.ex. juristprogrammet, affärsjuridiska programmet eller liknande . - Du har dessutom goda kunskaper om skollagstiftning och offentlig rätt. Vidare har du god kunskap om dataskyddsförordningen (GDPR). - Erfarenhet från arbete på annan statlig myndighet som till exempel Skolinspektionen eller Skolverket, region, eller kommun är meriterande.  Välkommen med din ansökan!

16 februari 2024
Sista ansökan:
16 juli 2024
559351-2725 Medier Arfvidsson Blomgren - Söker Jurist

Vi på Medier Arfvidsson Blomgren AB, organisationsnummer 559351-2725, är i en spännande expansionsfas och söker nu en kvalificerad jurist som kan stärka vårt team med juridiska kompetenser. Vår verksamhet ligger i hjärtat av Stockholm, ett stenkast från T-centralen, vilket gör arbetsplatsen lättillgänglig och centralt belägen. Om tjänsten: Roll: Jurist Arbetsuppgifter: Du kommer att hantera en bred palett av juridiska frågor, inklusive men inte begränsat till avtalsrätt, immaterialrätt och företagsjuridik. Arbetstid: Heltid. Vår dagsplan sträcker sig från kl. 08:00 till 17:00 med flexibilitet för att balansera arbete och privatliv. Lön: Timlön som är konkurrenskraftig och anpassad till branschens medellön. Vi söker dig som: Är juridiskt lagd med framgående logisk styrka. Är självgående, noggrann och har en stark analytisk förmåga. Har utmärkt förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, både på svenska och engelska. Vi erbjuder: En dynamisk arbetsmiljö med engagerade kollegor. Möjligheter till personlig och professionell utveckling. En arbetsplats centralt belägen vid T-centralen, vilket underlättar din vardag. Intresserad? Skicka din ansökan inklusive CV och personligt brev till [email protected]. Ange referens "Jobb – Medier Arfvidsson Blomgren". Vi ser fram emot att välkomna dig till Medier Arfvidsson Blomgren AB! Org nr: 559351-2725. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

10 november 2023
Sista ansökan:
7 maj 2024