Kundtjänst, start 24/2
Thalamus IT Consulting AB
Supporttekniker, IT

Trevlig persontill välkänt bolag inom modebranschen Är du service minded och har intresse av att lära dig nya saker? Vi söker nu en ny kollega som vill starta sin karriär som kundtjänstmedarbetare. Är du service minded och har intresse av att lära dig nya saker? Vi söker nu en ny kollega som vill starta eller fortsättasin karriär som kundtjänstmedarbetare inom IT,Vi erbjuder stöttning, trygg anställning och ett härligt team. Vi ser gärna att du är villig att lära dig saker och är serviceinriktad. Lokalerna är placerade i Liljeholmen med bra kommunikationsmöjligheter. Väl på plats så kommer du få en introduktionsutbildning och bli del av ett stort team. Ditt arbete som supportteknikerkommer innebära att svara i telefon och hjälpa kollegor med IT problem, så som mjukvara/hårdvara, behörigheter och mer. I takt med att du lär dig mer så kommer du att tilldelas mer ansvar i enlighet med helpdeskens utvecklingsplan. Utöver detta så erbjuder vi fastanställning med kollektivavtal, fast lön och bra villkor. Du har oss nära till hands för att svara på dina frågor, stötta dig och få dig att trivas. Din bakgrund Vi ser gärna att du har arbetat med telefon som redskap, kanske inom kundtjänst, telefonförsäljare eller reception. Har du arbetat med problemlösning/felsökning så är det intressant. Vi värderar högt Jobbat inom Reception, Telefonförsäljning, Support, Kundtjänst eller annan tjänst som innehåller kundkontakt via telefon, chatt eller mejl är meriterande (inte ett krav) Kan arbeta skift (varierar mellan ca 07-00/01, 8 timmar/pass, ibland helg) Flytande i svenska och engelska i tal och skrift. Du som person Viktigt med en inställning av att man vill lära sig och att man gillar problemlösning. Då stor del av ditt jobb kommer innehålla detta. Även att man gillar att prata med människor i telefon, chatt och mejl. Du trivs med att ha kollegor omkring dig men klarar av att jobba självständigt. Din ansökan Alla våra ansökningar sker via vår hemsida och intervjuer sköts löpande.För att vara aktuell för rollen så behöver du kunna starta 24/2. Kunden är placerad i Liljeholmen. Din nya arbetsgivare Thalamus är ett stadigt växande IT-konsultbolag som erbjuder kvalificerade IT-konsulter inom supporttekniker, onsite & drift. Vi är ett familjärt bolag som ligger ute i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län. Vi erbjuder månadslön, certifierings- och utvecklingsmöjligheter, där du blir fast anställd på Thalamus som IT-konsult. Våra uppdrag sträcker sig ofta under långa perioder och vid avslutade uppdrag hjälper vi dig vidare i din fortsatta utveckling. Då det är viktigt med trygghet och att vi ska få ett långt samarbete tillsammans. På Thalamus är gemenskap en viktig del, vilket gör att vi ordnar AW:s samt sommarfest och julbord. Så att alla konsulter kan dela erfarenheter och glädje. Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss! Keywords: first line, firstline, 1st line, ITsupport, IT-support, teknisk support, helpdesk, ittekniker, itteknisk support it-teknisk support, help desk, supporttekniker.

3 februari 2025
Sista ansökan:
23 juli 2025
Supporttekniker - junior med viss erfarenhet
Thalamus IT Consulting AB
Supporttekniker, IT

Junior supporttekniker sökes till välkänd kund inom restaurang Har du arbetat i support i mellan 6 månader och 2 år? Då är vi intresserade av att höra mer om dig! Din nya roll Du kommer att kliva in i en junior roll som supporttekniker inomIT- och Techsupport.Dukommer att arbeta tillsammans med ett team på 10 personer där man hjälperoch stöttar varandra i vått och torrt. Du kommer att lära dig felsökning och problemlösning inom IT-support. Ärenden kan handla om allt från att hjälpa till med datorer, mobiltelefoner, paddor och skärmar. Några exempel på arbetsuppgifter är att du guidar användare i olika program, återställer lösenord, lägger till dem i grupper (tex mejlgrupper), hitta igen försvunna filer, gör olika typer av felsökningar inom nätverk, Windows och Office och mycket annat. När du har arbetat ett tag och blivit "varm i kläderna" så kommer du även att roteras ut på Onsiten som är placerad iStockholm City. På Onsiten är du en vecka då och då. Där hjälper man användarna på plats med diverse IT problem såsom hårdvara, kringutrustning och konferensrum. I gruppen premierar man mångfald och ser att man gärna har en stor variation på individer i olika åldrar, kön, bakgrunder, personligheter etc. Du kommer att arbeta som konsult via oss på Thalamus ute hos vår kund som sitter i Solna/Sundbyberg. Kunden supporterar användare inom restaurangbranschen - en stor, välkänd kedja inom snabbmat Utöver detta så erbjuder vi som anställd hos oss fast anställning med kollektivavtal, fast lön och bra villkor. Där du har chansen att utvecklas via certifiering, utbildning och nya spännande uppdrag. Vi lägger tillsammans upp en utvecklingsplan och har kontinuerliga samtal för att du ska trivas. Våra anställda är vår viktigaste tillgång och en stor del för oss är att du ska trivas. Om dig Vi ser gärna att duhar jobbat inom IT-support inom Windowsmiljöhar vana att bemöta kunder och lösa problem. Som person är dusocial, trevlig och gillar att prata med folk. Du vill lära dig nya saker och gillar att lösa problem. Du har inga problem med att bemöta människor via telefon, mail och chatt. Krav Erfarenhet av att arbeta med IT-support i Windowsmiljö, vi tror att du har mellan 6 månader och 2 års erfarenhet. Vana att felsöka Microsofts programvara. Flytande i svenska och engelska i tal och skrift. Du som person Som person så kan du arbeta varierade tider, du brinner för service och att hjälpa människor. Du har inga problem att prata i telefon. Du ska gilla problemlösning och är en teamplayer samtidigt som du kan jobba självständigt. Att vilja lära sig mer om IT och att gilla problemlösning också en viktig del när man jobbar som supporttekniker. Placering Kunden sitter i Solna/Sundbyberg. Start Februari/Mars Arbetstider Passen kan ligga måndag-söndag, 4.55-22.00. Du arbetar 8 timmar per pass.Jour kan tillkomma när du har arbetat en längre tid på företaget.Heltid i snitt 40 timmar/vecka, kan vara lite fler timmar en vecka, lite färre en annan vecka. OBS: Tiderna kan ändras. Passen som börjar vid 5 eller slutar vid 22 kan arbetas hemifrån. Passen som börjar kl 6.00 arbetas från kontoret iSolna Business Park, så det är viktigt att du kan tänka dig att komma in till kontoret tidiga pass. Din ansökan Alla våra ansökningar sker via vår hemsida och intervjuer sköts löpande. Din nya arbetsgivare Thalamus är ett stadigt växande IT-konsultbolag som erbjuder kvalificerade IT-konsulter inom supporttekniker, onsite & drift. Vi är ett familjärt bolag som ligger ute i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län. Vi erbjuder månadslön, certifierings- och utvecklingsmöjligheter, där du blir fast anställd på Thalamus som IT-konsult. Våra uppdrag sträcker sig ofta under långa perioder och vid avslutade uppdrag hjälper vi dig vidare i din fortsatta utveckling. Då det är viktigt med trygghet och att vi ska få ett långt samarbete tillsammans. På Thalamus är gemenskap en viktig del, vilket gör att vi ordnar AW:s samt sommarfest och julbord. Så att alla konsulter kan dela erfarenheter och glädje. Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss! Keywords: first line, firstline, 1st line, ITsupport, IT-support, teknisk support, helpdesk, ittekniker, itteknisk support it-teknisk support, help desk, supporttekniker.

3 februari 2025
Sista ansökan:
23 juli 2025
Internal IT Support Technician
Dustin AB
Supporttekniker, IT

Are you a tech-savvy problem solver who thrives in a dynamic environment? Join our team at Dustin to provide IT support, enhance IT awareness, and deliver training—all while growing your skills. This is what makes the position as Internal IT SupportTechnician unique Drive both technical excellence and personal growth by taking ownership of solutions, ensuring seamless functionality, and supporting team success. Become a trusted advisor by leveraging your expertise to guide teams, optimize processes, and deliver reliable technical solutions. Accelerate your career in a dynamic environment that values continuous learning, collaboration, and impactful contributions.The hiring manager for this role is Jonas Holm, Manager- End User Services. As a leader, he believes in building trust, fostering strong connections, and creating an open, supportive environment where people can thrive and grow.Read more about Dustin here Your role & influence as Internal IT SupportTechnician Responsibility:You will be given responsibility for onsite support at our Nacka office, providing daily support via tickets, phone, and walk-ins, maintaining local equipment, managing on- and offboarding processes, and supporting internal training and asset management. Collaboration:Together with your team, you take care of keeping everyone within Dustin productive by ensuring they have the tools and support needed to perform their jobs in the best possible way. You'll work closely not only with your immediate team members but also with other departments to provide seamless and efficient support. Core activities: Provide hands-on IT support to ensure smooth daily operations and issue resolution. Promote onsite IT awareness by guiding employees on best practices and system usage. Conduct technical training sessions to enhance team and individual capabilities. Conduct access control audits, general location security, and negotiate local mobile phone agreements. Benefits of joining Dustin We believe there's more to Dustin than just the benefits listed here. You'll fully understand this once you're with us. You can find more on our benefits below in the vacancy. This is what we imagine you bring We envision you as a curious and driven individual with a strong foundation in IT support, certified or knowledgeable in AC900, ITIL, and M365, experienced in managing endpoints, Office applications, and Jira, with strong technical skills, thorough work habits, and a collaborative, social mindset. Additionally, it's important that you have: a Drivers License: a Bachelor's degree. experience with troubleshooting and supporting M365 in a dynamic environment. full proficiency in English. Knowledge of Swedish is meritorious but not mandatory. What can you expect next? We will treat your application anonymously. We expect the following steps in the recruitment process: Telephone screening with Talent Acquisition Partner, Karishma 1st digital interview with the Hiring Manager, Jonas. 2nd interview with possible future colleagues from the team. Final in-person meeting with the Hiring Manager. Professional References. Read more about how to become a Dustineer For questions about the position, please contact the Talent Acquisition Partner, Karishma Sindhuvia e-mail: [email protected]. Please note that we dont provide any relocation support for the role.

31 januari 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Customer Success Manager
Wisentic AB
Supporttekniker, IT

Är du personen som ser lösningar där andra ser problem? Som Customer Success Manager här på Wisentic blir du navet mellan våra kunder och vårt utvecklingsteam. Hos oss får du friheten att påverka både lösningar och arbetssätt. Dina idéer gör skillnad – inte bara för våra kunder utan för hela vårt sätt att arbeta. Här får du vara med på vår resa mot en smartare försäkringsbransch. Om rollenDu kommer att ta över från Caroline, som har den här rollen idag. Hon tar en annan roll inom bolaget, och därför behövs du. Hon kommer självklart finns här för att lära dig allt hon kan och lite till. Att vara Customer Success Manager här innebär att du: Löser komplexa tekniska utmaningar för våra kunder – vi pratar inte om enkla supportsamtal, utan om att analysera och föreslå smarta lösningar. Arbetar nära utvecklare, produktägare och verksamhetsutvecklare för att göra våra lösningar ännu bättre. Fångar upp kundernas behov och omvandlar dem till konkreta förbättringsförslag. Ansvarar för kvalitetsarbetet kring supportprocesser och incidenthantering. Om digDu har erfarenhet av teknisk support och/eller utveckling vilket betyder att du har koll på teknisk felsökning och förstår loggar. Kanske har du jobbat som utvecklare men vill komma närmare användarna och affärsbehoven? Du trivs med att ta ansvar, är analytisk och lösningsorienterad. Att kommunicera och bygga relationer, både med kunder och kollegor, faller sig naturligt för dig.Du är nyfiken på digitalisering och hur IT kan lösa affärsproblem. Du kan kommunicera flytande på både svenska och engelska. Om ossWisentic gör det enklare och smidigare och kanske lite roligare för försäkringsbolag att hantera sina administrativa processer. Vi hjälper våra kunder att spara tid och pengar genom att automatisera och förbättra arbetsflöden, vilket gör livet lättare både för dem och deras kunder. I takt med att försäkringsbranschen digitaliseras och efterfrågar smartare lösningar, ligger vi i framkant med innovativ teknik för att effektivisera allt från fakturering till försäkringshantering. Våra SaaS-plattformar anpassas efter varje kunds behov, oavsett om det är stora försäkringsbolag eller mindre aktörer i Norden och runt om i Europa. Här blir du en del av ett engagerat team som gillar att bolla idéer och lösa utmaningar tillsammans. Vi tror på att kombinera teknisk spetskompetens med kundfokus för att skapa framtidens försäkringslösningar. Bra att vetaVi sitter på Körsbärsvägen 5 i Stockholm, när KTH. Vi har en flexibel modell där du kan arbeta hemifrån men de flesta arbetar från kontoret 3-4 dagar i veckan.

31 januari 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
IT Support Agent
Jobbusters AB
Supporttekniker, IT

ArbetsuppgifterTill vår kund söker vi nu en IT Support Agent! I rollen kommer du på ett engagerande sättstödja användare och säkerställa smidig drift av IT-system. I rollen kommer du ha följande arbetsuppgifter: Hantera inkommande ärenden: Du kommer att svara på frågor och lösa tekniska problem via telefon, mejl, portal och ärendehanteringssystem. Felsöka och lösa problem: Du kommer att analysera och åtgärda fel som uppstår med datorer, mobila enheter, skrivare och annan teknisk utrustning. Ge teknisk support Kvalifikationer Du har erfarenhet av att arbeta i liknande roll och har kompetens inom hårdvara, mjukvara, applikationer och nätverk. Du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift. Erfarenhet av retail är meriterande. Erfarenhet av ServiceNow är meriterande. Personliga egenskaper För att lyckas i rollen har du en mycket god kommunikationsförmåga och servicekänsla. Du är noggrann och kan hantera flera ärenden parallellt. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Lön Enligt överenskommelse. Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start så snart som möjligtoch uppdraget förväntas löpa t.o.m.30 maj 2025 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).

30 januari 2025
Sista ansökan:
19 juli 2025
IT Support Specialist – Stockholm
Sway Sourcing Sweden AB
Supporttekniker, IT

IT Support Specialist – Stockholm Vi söker en tekniskt kompetent och serviceinriktad IT Support Specialist för ett spännande uppdrag i Stockholm! Är du lösningsorienterad och trivs med att ge förstklassig support till användare? Då kan detta vara rollen för dig! Om rollenSom IT Support Specialist kommer du vara en central del av supportteamet och ansvarig för att ge användarna effektiv och professionell support. Du kommer att hantera inkommande ärenden, felsöka tekniska problem och bidra till en välfungerande IT-miljö. Arbetsuppgifter• Hantera inkommande supportärenden via telefon, e-post och ärendehanteringssystem.• Felsöka och åtgärda problem kopplade till datorer, mobila enheter, skrivare och nätverk.• Ge teknisk support och vägledning till användare.• Samarbeta med andra IT-avdelningar vid behov. Vem vi sökerVi söker dig som har: Teknisk kompetens inom hårdvara, mjukvara, applikationer och nätverk. Stark kommunikationsförmåga och servicekänsla. Tidigare erfarenhet av teknisk support är meriterande. Erfarenhet av retail och ServiceNow är ett plus. Flytande kunskaper i svenska och engelska. Uppdragets detaljer Plats: Stockholm Start: 3 februari 2025 Slut: 30 maj 2025 Omfattning: 100% onsite AnsökanFör att vi ska kunna göra en rättvis bedömning av din profil, vänligen skicka in:• Uppdaterat CV i Word-format.• Tillgänglighet för uppdragets start.• En motivering där du beskriver varför just du passar för rollen. Hänvisa gärna till tidigare erfarenheter, utbildning och relevanta färdigheter. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

30 januari 2025
Sista ansökan:
19 juli 2025
IT-Supporttekniker - 1st Line (Gävle)
Everlight Consulting AB
Supporttekniker, IT

Om oss Everlight är konsultbolaget med din karriär i fokus. Här finns det en hel plattform av möjligheter och karriärvägar att vandra som anställd konsult, underkonsult eller via direktrekrytering. Här finns drivna och ambitiösa kollegor, stöd och bollplank att vända sig till och framförallt finns det glädje och transparens!Till en av våra kunder söker vi nu en glad, serviceminded och driftig supporttekniker. Placering i Gävle Vill du vara en del av en verksamhet som gör skillnad? Vi söker nu en engagerad 1st Line Supporttekniker som vill bidra till en stabil och säker IT-miljö inom sjukvården. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en samhällskritisk organisation där IT-supporten spelar en avgörande roll i att säkerställa en effektiv och trygg vård. Om rollen Som 1st Line Supporttekniker är du första kontaktpunkten för användare inom sjukvården, inklusive läkare, sjuksköterskor och administrativ personal. Du ansvarar för att ta emot, felsöka och lösa inkommande IT-relaterade ärenden samt eskalera mer avancerade problem till 2nd och 3rd line. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Ta emot och registrera inkommande ärenden via telefon, e-post och ärendehanteringssystem Ge snabb och professionell support för IT-relaterade problem såsom inloggningsproblem, nätverksfel, och systemstörningar Felsöka och guida användare genom enklare lösningar Eskalera ärenden till rätt instans vid behov Följa upp ärenden för att säkerställa att de blir lösta enligt gällande SLA Dokumentera lösningar och bidra till förbättring av supportprocesser Vem är du? För att lyckas i rollen tror vi att du har: Erfarenhet av IT-support, servicedesk eller liknande roll Grundläggande kunskaper inom Windows-miljö, Office 365 och nätverk God förståelse för felsökning av mjukvara och hårdvara Förmåga att arbeta strukturerat och effektivt även under tidspress En serviceinriktad inställning och en vilja att hjälpa andra Flytande svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska Meriterande om du har: Erfarenhet av IT-support inom vårdsektorn Kunskap om journalsystem och e-tjänstekort Erfarenhet av ITIL-processer Vad vi erbjuder En betydelsefull roll i en verksamhet som påverkar människors liv Möjlighet att utvecklas inom IT-support och vidare i organisationen En arbetsplats med högt engagemang och samarbetsanda

30 januari 2025
Sista ansökan:
19 juli 2025
IT Supporttekniker
Camai Consulting AB
Supporttekniker, IT

Vill du bli en del av ett team där arbetsglädje, kvalitet och utveckling står i centrum? Är du en tekniskt kunnig person med erfarenhet inom IT och ett genuint engagemang för att hjälpa användare?Då kan du vara den vi letar efter! Vi letar efter en engagerad IT Supporttekniker med några års erfarenhet inom teknisk support, som vill arbeta i en varierande och utvecklande roll.Du kommer att ansvara för en varierad uppsättning IT-relaterade ärendenvia telefon och kundens ärendehanteringssystem PureService, samt arbeta onsite för att lösa problem direkt på plats. Vi ser att du har erfarenhet av: Active Directory, EntraID, Microsoft 365, Exchange Online, Intune Felsökning av Windows 10/11, Microsoft 365-appar, iOS och OneDrive-synkronisering Enklare felsökning av nätverk/WiFi, laptops och skrivare On-och offboardingprocesser Major incidenthantering Erfarenhet av ärendehanteringssystem och fjärrstyrningsverktyg Installation av applikationer Teknisk dokumentation Då kunden arbetar i en internationell miljö behöver du kunna hantera svenska och engelska i både tal och skrift. För att trivas i rollen tror vi att du är: Innovativ – Du gillar att hitta lösningar och tänka ett steg längre Samarbetsvillig – Du är en lagspelare och bidrar till teamets goda arbetsklimat Serviceinriktad – Du brinner för att hjälpa användare och skapa smidiga lösningar Strukturerad – Du arbetar metodiskt och har en god förmåga att prioritera Start: Omgående start med hänsyn till uppsägningstid. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare Placeringsort: Stockholm Ansökan: Intervjuer sker löpande och tillsättning sker vid rätt match Vad vi står för:Vi på Camai erbjuder ett av marknadens branschledande anställningsvillkor med stor frihet som ledord. Vi drivs av att hitta det bästa uppdraget för våra medarbetare. Det roligaste som finns är att hitta en perfekt matchning mellan konsult och kund. Vi vet att alla har ett drömarbete, och vi är ett tight entreprenörsdrivet team som arbetar för att se till att du tycker att det är roligt att gå till jobbet, varje dag. Vi tror att kompetenta människor dras till varandra och vill jobba med likasinnade i spännande kunduppdrag. Vi har en av marknadens mest förmånliga ersättningsmodell anpassad för en modern konsultorganisation med mycket frihet. Vi har helt enkelt kul tillsammans! Varför ska du välja oss?Med många års erfarenhet i konsultbranschen har vi valt våra tre värdeord med omsorg; kommunikation, ambition och balans. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen. Vill du vara en del av vår fortsatta tillväxt?

30 januari 2025
Sista ansökan:
19 juli 2025
Kundservicemedarbetare till energibranschen i Lund
Eeze Consulting AB
Supporttekniker, IT

Om rollenVi söker en engagerad och serviceinriktad Kundservicemedarbetare till ett energibolag i Lund. I denna roll kommer du att vara företagets ansikte utåt och hjälpa kunder via telefon, e-post och chatt. Du hanterar också lättare administrativa uppgifter, som att registrera listor och följa upp ärenden. Du förväntas ge högklassig service, hålla dig uppdaterad om bolagets produkter och tjänster samt ha en god förmåga att samarbeta och anpassa dig till förändringar. Vem vi sökerVi letar efter dig som: Är trevlig, ansvarstagande och lösningsorienterad. Har erfarenhet av kundservice eller annat kundbemötande. Är stresstålig och flexibel. Är serviceinriktad och har god samarbetsförmåga. Har lätt för att använda olika system och är duktig på att uttrycka dig i skrift. Språk: Svenska Meriterande: Erfarenhet från energibranschen eller teknisk support. Förmåga att hantera komplexa kundsamtal, exempelvis ekonomisk oro. Plats: Lund, SverigeArbetstid: Heltid (40 h/v)Start: 1 mars 2025Slut: 1 september 2025(Möjlighet till förlängning: 6 månader)

29 januari 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
IT Support Specialist
Viedoc Technologies AB
Supporttekniker, IT

Who we are and what we do:At Viedoc, we design engaging software that modernizes clinical research so that necessary treatments can reach the people who need them faster. We accomplish this by combining technology and a creative design to streamline, automate and simplify conventional processes within clinical research. Simply put, Viedoc makes every aspect of a clinical study a bit smoother, resulting in greater discoveries that make a difference, and has the potential to improve lives. Real change means challenging the status quo – our driving force since we started almost two decades ago. In everything we do, we work for a healthier world, searching for better, more efficient solutions that answer to the needs of both our users and humanity. Job description Join our dynamic team and play a crucial role in ensuring the seamless operation of our business! As an IT Support Specialist, you will leverage your expertise to provide first- andsecond-line technical support to end-users through Teams, phone, and email, meticulously logging incidents in our ticketing system. Academic degree or equivalent in IT. Robust knowledge and hands-on experience with Cloud technologies. Proficient in the installation, configuration, troubleshooting, and management of Windows, macOS, and iPhones. Expertise in working with Azure solutions, including Microsoft Endpoint management, Intune, software packaging, and distribution. Good knowledge and experience with Microsoft 365, Defender, Entra ID, SharePoint, and Teams. Familiarity with Powershell scripting. Networking proficiency encompassing security, wifi, and switches. Fluency in both Swedish and English, both verbally and in written communication. EducationRelevant education within IT. LocationUppsala, Sweden IndustrySoftware, Pharmaceutical, Biotech, Medical Device, Consumer Health Employment TypePermanent employment with full-time service Job FunctionsIT support specialist Interested?If you are a proactive IT professional ready to contribute to the success of our organization, apply now to be a part of our dedicated team! Do you want to know more? Your hiring manager are Ted Lähteenmäki, Manager IT Operations, send a mail to:[email protected]. Selection is ongoing, so do not hesitate to get in touch.

29 januari 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025