HR Business Partner till Mysafety!

Ta chansen och bli en nyckelspelare i detta expansiva och internationella försäkringsbolag där du med din breda HR kompetens får forma och fortsätta utveckla HR-frågorna inom företagets fortsatta framgångssaga. Som HR Business Partner hos Mysafety får du självständigt arbeta i en kombinerat strategisk och operativ roll som gynnar och har bäring på hela verksamheten för att nå deras uppsatta mål. HR-avdelningen kommer bestå av tre personer, du som HR Business Partner, en Payroll Manager/HR Administratör samt HR-chefen, tillika VD. Som HR Business Partner är du ensam i din roll men du har ett nära samarbete med Payroll Manager/HR Administratör och Mysafetys chefer. För råd och stöd i din roll har du tillgång till arbetsgivarguide och HR-portal samt möjlighet att vända dig direkt till Mysafetys arbetsgivaorganisation. Jag är nyfiken, relationsskapande och serviceminded med en förmåga att anpassa mitt agerande efter vad situationen kräver” är egenskaper som lämpar sig väl i detta snabbrörliga försäkringsbolag! Om Mysafety: Mysafety grundades 1999 och är idag ledande i Norden inom Bedrägeri- och ID-skyddsförsäkringar. Sedan 2021 erbjuder man exempelvis Sveriges mest omfattande, och än idag enda bedrägeriskyddsförsäkring. En stor del av Mysafetys verksamhet innefattar att arbeta med strategiska partnerskap för att utmana försäkringsbranschen och lösa såväl gamla som nya problem i en alltmer digitaliserad värld. Uppdraget som HR Business Partner: Som HRBP hos Mysafety kommer du självständigt ansvara för HR-frågorna på såväl strategisk som operativ nivå. strategiska beslut kommer bland annat innefatta att möta HR-årshjulets utmaningar samt upprätta och driva initiativ inom medarbetarengagemang. Operativa delar innefattar bland annat att löpande stötta ca 20 chefer inom bland annat arbetsrättsliga frågor och rekrytering. Du kommer även, med hjälp från lokala teamet i Finland arbeta för att skapa en gemensam nordisk HR-organisation. Exempel på löpande arbetsuppgifter: - Ta fram, utveckla och följa upp organisationens HR-processer, riktlinjer och rutiner - Aktiv roll i att ta fram HR-hjul, taktisk plan och budget för HR-verksamheten - Leda arbetet i Arbetsmiljökommittén - Stödja och coacha chefer i personalrelaterade- och arbetsrättsliga frågor och processer - Delta i MBL-förhandlingar - Vara Superuser i Winningtemp - Upprättande av anställningsavtal och andra arbetsrättsliga dokument. Kandidaten som ges chansen till denna spännande roll bör ha; - Högskole- eller universitetsexamen inom personal eller beteendevetenskap eller motsvarande - Minst 5 års yrkeserfarenhet i en bred HR-roll, som ex HR Business Partner eller liknande - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift - Bred och omfattande förståelse för arbetsrätt och HR-processer så som lönerevision, lönekartläggning, rehabilitering, systematisk arbetsmiljö och rekrytering. Varför Mysafety? - Innovativt bolag som verkar för ett säkrare samhälle - Internationell miljö med kollegor från olika länder - Mycket frihet under ansvar där du själv får forma rollen och driva HR-arbetet efter bästa praxis - Framåtlutat bolag i tillväxt med stort fokus på partnersamarbeten Start och placering: Start: Maj 2024 Omfattning: Heltid Placering: Rådmansgatan 40, 113 57 Stockholm Mysafety tillämpar en hybrid arbetsmodell där arbetet utgår både från kontoret och på distans. Ansökan:  Vi ser fram emot att ta del av dina kompetenser och erfarenheter som kan passa för rollen. Vänligen skicka in ansökan med CV och personligt brev. Har du några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Jorian Hipp på [email protected]

16 februari 2024
Sista ansökan:
4 augusti 2024
Workforce Coordinator

DigitalTolk är pionjärer och har förändrat tolkbranschen till det bättre sedan start. Trots våra unga år som bolag har vi flera priser och utmärkelser i bagaget, exempelvis Dagens Industris utmärkelse som Årets Supergasell, samt utmärkelsen som Årets Framtidsgasell år 2021. Samtliga priser är en fingervisning på vår förmåga att förstå kundernas behov och det ansvar som kommer med att leverera en viktig samhällstjänst. Om rollen: Är du en snabblärd människokännare som inte duckar för svåra samtal? Nu finns möjligheten att växa in i en spännande ledarskapsroll hos oss, där du garanterat kommer få gnugga geniknölarna. I rollen som Workforce Coordinator kommer du få ta över stafettpinnen för ett av våra viktigaste projekt. Du kommer få ta ett helhetsansvar för en växande skara anställda tolkar och vara en uttalad kontaktperson för dem och deras funderingar. En viktig del av arbetet består utav att stötta medarbetarna och proaktivt kommunicera ut relevant information. Din vardag kommer färgas av en varierande mängd uppgifter med många bollar i luften samtidigt. Med detta sagt, kommer du hos oss få en lärorik utmaning med mycket ansvar där du både kan växa som person och ta din karriär till nya höjder! Rollen inkluderar: - Arbetsgivaransvar: Säkerställa en god arbetsmiljö och nöjda medarbetare. - Personalledning: Samordna tolkar som arbetar i varierande tjänstgöringsgrad. - Rekrytering: Söka upp och anställa tolkar för att säkerställa en fullgod personalstyrka. - Avvikelsehantering: Följa upp klagomål från kunder och coacha tolkarna till förbättring. - Avtalsadministration: Skriva, skicka och se till att anställningsavtalen signeras i god tid. - Kompetensutveckling: Planera och genomföra vidareutbildning av personalstyrkan. - Lönerapportering: Månadsvis sammanställa löneunderlag till ekonomiavdelningen. - Supportärenden: Lyssna och besvara frågor så att varje röst känner sig hörd. - Förbättringsarbete: Kontinuerligt inhämta feedback och komma med förbättringsförslag. - Statistikanalys: Läsa siffror, följa trender och dra konstruktiva slutsatser ifrån dessa. Om dig: Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekrytering, om du känner igen dig följande beskrivningar är chansen stor att just du passar för detta jobb: - Du är social, empatisk och trivs med många kontaktytor. - Du har ett pedagogiskt tillvägagångssätt och skapar en förståelse för dina beslut. - Du vet självmant när det är dags att stå på dig och när det är dags att kompromissa. - Du lär dig snabbt från dina kollegor och är inte rädd att själv söka svar när så behövs. - Du är analytiskt lagd, tycker siffror är kul och har en grundläggande teknisk förståelse. - Du är en mångsysslare uti fingerspetsarna och finner dig lätt i en omväxlande miljö. Därutöver ser vi det som meriterande om du har viss arbetserfarenhet från ett eller flera av följande områden: HR, Arbetsrätt, avtalshantering, bemanning, personalledning och/eller rekrytering.

6 februari 2024
Sista ansökan:
25 juli 2024
Business Manager till DFDS Professionals!

Vill du vara med på en spännande resa, i ett dedikerat team på ett företag där vi erbjuder de bästa bemannings- och rekryteringslösningarna inom branschen? Då har du kommit rätt! DFDS Professionals är en rekryterings- och bemanningstjänst inom DFDS Group med ambitionen att vara det naturliga valet inom industri och logistikbranschen i Sverige. Vi tillhandahåller kompetenta och engagerade konsulter. Vi erbjuder även skräddarsydda bemanningslösningar samt hjälper vårt breda utbud av kunder att rekrytera rätt talang för framtiden. Vi erbjuder värde till våra kunder genom flexibla affärsmodeller, erfarna medarbetare och operativ kunskap. Om tjänsten Du kommer att ansvara för hela samarbetet med dina kunder, från att förstå kundens behov, bygga förtroende och leverera mot höga förväntningar. För att kunna utveckla och öka försäljningen kommer nätverkande och att bygga starka och hållbara professionella relationer vara en viktig del av din roll. Du kommer utgå ifrån DFDS Professionals kontor i Arendal, på Hisingen. Övriga i teamet finns i Jönköping och Borås. Lika viktigt är ditt personalansvar där du leder, coachar, inspirerar och utvecklar våra medarbetare som arbetar som konsulter. Ditt personalansvar löper genom hela medarbetarresan. Allt från att rekrytera, anställa, introducera till att utveckla och behålla. Du kommer att äga hela rekryteringsprocessen och ansvara för att matcha rätt kandidat mot kundens behov. Det viktigaste är att du skapar engagemang och bygger ett starkt team som vill leverera. I denna roll kommer ingen dag att vara den andra lik och du kommer att behöva agera och fatta beslut dagligen samtidigt som du behöver har förmågan att arbeta proaktivt. Gillar du att blanda operativa arbetsuppgifter med affärsutveckling är du helt rätt för jobbet! Vem är du? För att lyckas och trivas i rollen behöver du ha ett starkt inre driv, uppskatta samarbete och nätverkande samt vara bekväm med att fatta beslut. Du är van vid att arbeta självständigt och ta eget ansvar. Rollens komplexitet och dess innehåll kräver förmågan att prioritera och hitta kreativa lösningar. Du triggas av försäljning och att nå goda resultat samtidigt som du ger förstklassig service till kunderna. Du har ett proaktivt förhållningssätt och ser alltid till att lyssna på kunders, medarbetares och potentiella kandidaters behov. Viktigast av allt är att du är en inspirerande och kommunikativ ledare med ett lösningsorienterat och coachande mindset. Krav - Erfarenhet från en liknande roll - Akademisk bakgrund inom Human Resources eller liknande - Körkort och tillgång till egen bil - God kommunikationsförmåga på svenska Vad erbjuder vi? Du erbjuds ett jobb fullt av variation och möjligheter att utvecklas, både professionellt och som person. Du kommer att få tydliga mål om vad du förväntas åstadkomma, ett oberoende mandat och de resurser som behövs för att lyckas. Du kommer att ingå i ett ambitiöst team som har roligt på jobbet. På DFDS möter du en organisation med stor passion och mycket hjärta med fantastiska möjligheter för rätt person att växa. Låter jobbet intressant? Vänta inte med att skicka in din ansökan då rekryteringsarbetet sker löpande. Alla ansökningar kommer att behandlas konfidentiellt. För eventuella frågor angående tjänsten, vänligen kontakta Fredrik Karlström, VD / Managing Director på DFDS Professionals AB, mail [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan! DFDS Group har 10 000 anställda i 25 länder och tillhandahåller frakt- och logistiktjänster i Europa med årliga intäkter på 2,0 miljarder EUR. DFDS grundades 1866, har sitt huvudkontor i Köpenhamn och är noterat på Nasdaq Copenhagen. I Sverige har DFDS cirka 1 000 anställda.

1 december 2023
Sista ansökan:
19 maj 2024