HR Manager till Trexium Group!

Ta chansen, bli en nyckelspelare i Trexium Groups resa mot att bli Sveriges bästa arbetsgivare! Med din breda erfarenhet inom HR-arbetet får du som medlem i ledningsgruppen arbeta med såväl strategiska beslut samtidigt som du arbetar affärsnära i operativa delar för att hjälpa organisationen att nå deras högt uppsatta mål. Som HR Manager är du ensam i din roll men har ett nära samarbete med VD, ekonomi samt övriga i ledningsgruppen. För råd och stöd i din roll har du möjlighet att vända dig direkt till Trexium Groups arbetsgivarorganisation. ”Jag är uthållig, kommunikativ och har hög integritet med en vilja att både förändra och förädla saker till det bättre” är egenskaper som lämpar sig väl inom detta snabbrörliga och säljdrivna IT-bolag. Uppdraget som HR Manager: Som HR Manager på Trexium Group kommer du självständigt ansvara för såväl strategiska som operativa frågor utifrån ett HR perspektiv. Du arbetar tätt tillsammans med VD som du även rapporterar till. Du kommer löpande stötta ca 10 chefer fördelat på de olika dotterbolagen samt arbeta aktivt för en inkluderande arbetskultur där samarbete leder till de riktigt bra resultaten. I rollen ingår även projektledning kopplat till interna projekt inom HR, administration, system och integrationer vid förvärv. Exempel på löpande arbetsuppgifter: · Bidra till ledningsgruppens arbete med planering, prioriteringar och struktur – kopplat till årskalender och ledningssystem · Driva utvecklingen av ett värderingsstyrt kulturarbete. Koppla samman successionsplanering, utveckling, uppföljning och utbildningar · Coachning av medarbetare och chefer med övergripande personalfrågor/ärenden med fokus på att medarbetarna ska utvecklas och må bra i en stimulerande miljö · Arbeta med integrationer, planering och struktur – vid potentiella förvärv, integrationer och eller omstruktureringar · Fackliga förhandlingar samt säkerställande av att upprätthålla goda relationer med fackliga parter Den lämpliga kandidaten för denna roll bör ha; · Högskole-/Universitetsutbildning inklusive arbetsrätt, eller motsvarande arbetslivserfarenhet · Ledarskapsutbildning · Minst 8 års erfarenhet av operativt och strategiskt HR-arbete · Erfarenhet av ledarskap på gruppnivå · Flytande kunskaper i svenska och engelska i tal- och skrift · God IT-kompetens och meriterande är även erfarenhet från IT-branschen. Varför Trexium Group? · Bred och affärsnära roll med stor möjlighet att påverka både strategiskt- och operativt · Aktivt arbete med Employer Branding och internkulturen för att göra Trexium Group till Sveriges bästa arbetsgivare · God internsammanhållning med gemensamma frukostar, medarbetarledda events så som träningspass eller paddelturneringar, AWs och dylikt Start och placering: Start: Augusti 2024 eller enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Placering: Västberga Allé 50, 126 30 Hägersten (man kommer flytta till Liljeholmen inom kort) Arbetet utgår främst från kontoret men viss flexibilitet till hybridarbete förekommer Ansökan: Vi ser fram emot att ta del av dina kompetenser och erfarenheter som kan passa för rollen. Vänligen skicka in ansökan med CV och personligt brev. Har du några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Jorian Hipp på [email protected] Om Trexium Group:Trexium gör arbetsplatser effektivare. Vi skapar moderna och användarvänliga tjänster med fokus på informations- och dokumenthantering, videomöten och mötesteknik. Vi är 100 anställda som jobbar dagligen för att skapa värde till våra kunder, oavsett om vi är säljare, fälttekniker, arbetar med order och leverans eller med Service Delivery och kundnöjdhet. Vi arbetar dessutom tätt tillsammans med utvalda partners i IT-branschen.Vi erbjuder världsledande produkter, lösningar och service inom dokument- och informationshantering.Trexium koncernen består idag av tre dotterbolag; Prodoc, Modern IT samt Reachtech.

5 april 2024
Sista ansökan:
22 september 2024
Head of HR Operations and Partnerships

At Tobii Dynavox, we empower people with disabilities to do what they once did or never thought possible. We call this mission Power to Be You. Our assistive communication technology helps our customers express themselves, connect with the world, and pursue independence, whether through everyday activities like ordering food or extraordinary feats like running a company. Working at Tobii Dynavox, you’ll become part of a team that spans the globe, with offices in the US, Sweden, the UK, China, and beyond. To learn more about what we make possible, meet some of our customers or take a look at some of our products. At Tobii Dynavox, we are dedicated to building a sustainable business while fostering growth and improvement. As we expand at a fast pace, our People & Sustainability team is looking for a leader for our HR team of HR Business partners and HR Generalists. We are seeking a leader to ensure our HR department spearheads our growth as a company, enabling us to empower more individuals with disabilities to achieve what they once thought impossible. As the Head of HR Operations and Partnerships, you'll oversee for our HR operations and partnership, guiding our HR Operations and Partnership team and its’ strategies at Tobii Dynavox and our subsidiaries, with a focus on both team leadership and HR business partnering. Your team will include our 5 HR Business Partners and 3 HR Generalists, and your focus will be transforming them from good to exceptional towards building a sustainable platform that accelerates our growth and progress while maintaining inclusivity and support for all. Here's a glimpse into your weekly agenda: Lead our HR team and ways of working aligning with the other teams in People & Sustainability, such as Talent Acquisition, Compensation & Benefits and Organizational & Talent Development. Develop, improve and implement global HR practices and policies and make sure we keep them compliant with local legislation. Assure that we collaborate with the right vendors and external partners when needed. Collaborate with stakeholders at Tobii Dynavox (Finance, Marketing and Communication team etc.). Lead infusion of diversity, equity, and inclusion work in our HR work. Serve as an HR Business Partner to one of our departments. Perform various other duties as assigned. When it comes to the attributes you'll bring to the table, you will need strong interpersonal and facilitation skills as you will interact professionally with varying levels across the organization. Your critical thinking, change management and problem-solving skills will help you address complex HR challenges. To make the most of this role, your networking abilities and thought leadership in the HR field will be essential and set you and Tobii Dynavox up for success. We are looking for someone who has: Bachelor’s degree in a related field or experience equivalent of a degree. Proficiency in Microsoft Office and different learning management systems. Prior project management experience of leading global and large-scale HR projects. Experience in leading and growing HR professionals. Excellent organizational skills to manage multiple projects and changing and overlapping priorities. Ability to work collaboratively as part of a team as well as work independently. Proven analytical skills to develop HR initiatives based on data insights. What we offer We continuously work on building an international working environment where people can do a great job, grow and do their best. Our team enjoys flexible work hours and a range of benefits to support personal well-being and family commitments. We have a hybrid model, including 2-3 days at our office in Stockholm city. Please address your questions to [email protected] and submit your resume and/or LinkedIn profile (in English only) through our career website. We're looking forward to your application! Where we stand: We believe diversity not only enriches our workplace culture, but also gives us a strategic advantage. Working with people from a variety of backgrounds and perspectives helps us all become better communicators, better problem solvers, and better human beings. Our differences make us stronger. Tobii Dynavox values equality of opportunity, human dignity, and racial/ethnic and cultural diversity. Tobii Dynavox does not discriminate against individuals on the basis of race, color, sex, sexual orientation, gender identity, religion, disability, age, veteran status, ancestry, or national or ethnic origin. Equal Opportunity Employer/AA Women/Minorities/Veterans/Disabled

3 april 2024
Sista ansökan:
1 juni 2024
Senior HR Manager Getinge

About this opportunity We are looking for a passionate and experienced Senior HR Manager to Getinge Sterilization in Getinge, Halmstad. Our Getinge site is the hub of our Global Sterilization Technology. Our sterilization machines are used by global multinational customers as well as smaller local customers in Biopharma, Biomedical Research and Laboratory. As our new Senior HR Manager, you are offered a place in a successful company whose main purpose is to help save lives. With us, you will get the opportunity to manage the overall HR responsibility at the site and act as a key driver and leader in ensuring the effective development and implementation of HR strategies, policies, and processes. What you will do In the role as Senior HR Manager, you will lead the HR Business partner team across all functions at the Getinge site. You are the voice towards the organization and owns all HR processes, creating structure and clarity in the team and at the site. As the Human Resources representative, you will advise and support the Management team regarding development, implementation, follow-up, and maintenance of strategic and operational HR activities. You will provide professional support and guidance to business leaders in all HR related areas and take an active role in the development of the overall people agenda at Getinge, as a member of the Swedish Human Resources team. Day to day responsibilities will include to: Be a part of the local Management team, and work with strategic issues and global HR initiatives that need to be translated to the local context. Provide leadership for the local HR Business Partner team. Secure that adequate means and resources are established to maintain and develop the team and to meet the set objectives. Act as HRBP for a dedicated part of the organization. Provide HR support in areas such as labor relations, work environment, leadership development, compensation & benefits, employee communications, and organizational change. Build quality into all aspects of HR related work, by maintaining compliance to all quality requirements. Be responsible for local people related directives and routines in local management systems. Ensure that regulations and local processes are known, followed and adhered to. This position is based in Getinge, Halmstad and may include occasional travels. In this role you will work mainly on-site, however it will be possible to work remotely approximately once a week. As HR Manager you will report to the Head of HRBP Sweden, with a dotted line to the local Managing Director. You will bring To be successful in this position, we believe that you have the following qualifications. University education within relevant field or equivalent experience. Managerial background in HR. Experience from working in manufacturing/production companies with blue/white collar employees. Background in working in regulated industries and with regulatory frameworks. Fluency in Swedish and English, orally and written. In addition to your technical skills, we highly value your personality. We think you have an ambition for growth and an eagerness for keeping up to date with the latest in HR. You are structured, a clear communicator, and a confident leader with a high level of professionalism. As a person, you are not afraid to drive change and challenge the people you work with in a constructive, yet forward leaning, way. Your ability to adapt to different persons and situations, and to have an open and flexible mindset, is something we value. Further, you are interested and comfortable in building relationships with all our employees and stakeholders, internally as well as externally. At Getinge we see ourselves as proactive and self-driven in learning and contributing to the continued development of our products and our organization's capabilities. We are Team Players, Forward Thinkers and Game Changers. Why join Getinge Getinge offers a job in a safe and informal work environment, where we appreciate close team collaboration. We keep an open dialogue between leaders and employees, as well as between teams. We are focused on developing people, and together we will create a plan for learning and competence development when you start your career with us. We offer a competitive compensation and benefits package, including wellness allowances, generous family benefits and joint company activities. Everything to ensure we support your well-being and goals. Application Applications will be reviewed continually, and we therefore recommend sending us your application as soon as possible, but no later than 23rd of April. We kindly ask you to submit your application in our recruitment system by clicking the “apply now” button. Due to GDPR regulations we do not accept applications via e-mail. If you have any questions regarding the role, please contact Head of HR BP Sweden - Erika Magnusson at [email protected] or Recruiter - Sofia Ekstrand at [email protected]. We look forward to receiving your application!

2 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
HR & CULTURE MANAGER TILL CONSTRUCTOR SVERIGE

Drivs du av att jobba verksamhetsnära och självständigt ansvara för HR-arbetet? Constructor söker nu en erfaren och driven HR & Culture Manager som har passion för att både skapa relationer och struktur. Du kommer att vara en nyckelspelare i den nordiska organisationen och ansvara för flera enheter i Sverige, Norge och Danmark. Vi söker dig som vill göra skillnad och verka i en internationell kontext. Låter det här som en ny spännande möjlighet för dig? Varmt välkommen med din ansökan! DIN VARDAG I denna roll kommer du som den enda medarbetare inom HR & Culture i Skandinavien att ha ansvaret för både det operativa och strategiska HR-arbetet. Genom ditt proaktiva och coachande sätt kommer du att vara en nyckelspelare i bolagets kulturförändringsresa; mot ett högt självledarskap på samtliga nivåer inom bolaget. Ditt uppdrag omfattar att säkerställa att bolaget är rustat med rätt kompetens för att möta framtidens utmaningar genom rekrytering samt utveckling av den interna expertisen. Genom att vara en del av den skandinaviska ledningsgruppen har du en central roll i att forma företagets kultur och stödja affärsverksamheten på alla nivåer. I din roll rapporterar du till Regionchef Skandinavien & HR GMH Group samt kommer att ha stort utbyte av moderbolagets HR-funktion i Spanien. Övriga arbetsuppgifter och ansvarsområden: - Spela en central roll i att forma och underhålla en positiv företagskultur, samtidigt som du stödjer affärsverksamheten i Sverige, Norge och Danmark. - Erbjuda rådgivning och stöd i arbetsrättsliga frågor, säkerställa efterlevnad av lokala lagar och praxis. - Stödja ledning och chefer i alla HR-relaterade ärenden. - Ansvara för design och implementering av HR-processer och -initiativ. I din roll som HR & Culture Manager hos Constructor kommer du att hantera både administrativa till strategiska ärenden. Lönearbetet är idag outsourcat men du är ansvarig för samarbetet med leverantör. VEM ÄR DU? Vi söker en driven och engagerad HR & Culture Manager som värdesätter ordning och reda. Med din trygga HR-expertis och djupa förståelse för både stödprocesser och styrande processer är du en person som kommunicerar tydligt och kan sätta HR & Culture på kartan. För att trivas och vara framgångsrik i rollen kommer det att vara avgörande att du är skicklig på att bygga och upprätthålla förtroendefulla relationer, samt att du har förmågan att arbeta självständigt och strukturerat. Utbildning och erfarenhet: - Gedigen erfarenhet från HR-arbetet inklusive förhandlingar, chefsstöd och arbetsrättsliga frågor - Gärna erfarenhet av att jobba i en tillverkande industri-miljö - Universitetsutbildning inom HR eller annan relevant högskoleutbildning som bedöms likvärdig. - Erfarenhet av förändringsledning och genomförande av kulturförändringar VILL DU VETA MER? Känner du att ovanstående låter intressant och passar väl in med dina erfarenheter och ambitioner? Då är du varmt välkommen att höra av dig. I den här rekrytering samarbetar Constructor med Nexer Recruit. Välkommen att kontakta rekryteringskonsult Rebecca Oldenfeldt på +46 703 01 32 98 (tel:%20+46%20703%2001%2032%2098) alt. [email protected] för mer information. Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra från dig! OM CONSTRUCTOR Constructor är en branschledande leverantör av lagerinredning och logistiklösningar. Vi hjälper våra kunder genom hela processen från planering till installation, service, besiktning och support. Det är vår passion att utveckla lagerlösningar som hjälper våra kunder till en flexibel och effektiv lagerlogistik som bidrar till ökat resultat. Se mer: här. (https://youtube/GIb4ZBF4Czk?si=8Kx7dMl5NqyTCfvb)

26 mars 2024
Sista ansökan:
12 september 2024
Head of People Operations

Vi på Nordic Nest Group befinner oss nu på en resa till att bli den mest älskade destinationen inom skandinavisk design och livsstil - nu finns en spännande möjlighet att bli en del av vårt team! Vi utökar teamet med en Head of People Operations som blir en nyckelspelare i att fortsätta driva utvecklingen av vår medarbetarresa framåt. Om rollen: I rollen som Head of People Operations kommer du vara en rådgivare, coach och strategisk partner när det kommer till personalrelaterade frågor. Du kommer även att ansvara för strategisk utveckling och optimering av interna processer och system. Rollen innebär att arbeta brett inom områden såsom rekrytering, employer branding, onboarding, arbetsrätt, arbetsmiljö och internkommunikation. Du rapporterar till Chief People & Performance Officer och har personalansvar för People Operations teamet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och huvudområden; - Personal- och resultatansvar. - Leda och utveckla People Operations-teamet i takt med att bolaget växer. - Säkerställa en långsiktig strategi för People Operations. - Arbeta operativt och driva utvecklingen av vår medarbetarresa i alla områden inom People Operations. - Övergripande ansvar för HR-analytics. - Arbetsrättsliga frågor. - Ansvar för facklig samverkan. - Övergripande ansvar för internkommunikation för att bygga och utveckla kulturen. - Coacha och agera stöd till samtliga ledare i bolaget. - Leda projekt och fokusområden. Om dig: För att lyckas i rollen ser vi att du är en erfaren och trygg ledare med mycket goda erfarenheter av att driva både strategiskt och operativt arbete i en senior roll inom området People & Culture, med ett analytiskt och affärsmässigt tänk. Du har en relevant utbildning alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet av att arbeta med ledarskap och att utveckla medarbetarresan. Som person har du en stark drivkraft och du får saker att hända. I rollen är det även viktigt att du visar en vilja att utmana och utveckla teamet för att förbättra våra resultat. Det är en självklarhet för oss att du har en utmärkt kommunikativ förmåga samt är lösningsorienterad med både människa och affär i fokus. Vidare ser vi att du har god förhandlingsvana samt goda kunskaper i arbetsrätt och arbetsmiljölagstiftning. I rollen är det även viktigt att du har en hög teknisk förmåga och att du snabbt kan lära dig nya affärssystem. Vi ser även en fördel i att du har goda kunskaper i Excel. Välkommen hem! Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start snarast enligt överenskommelse. Placering är på vårt kontor i Kalmar. Är detta rätt tjänst för dig? Skicka in din ansökan till oss! Vi tror på en kombination mellan personliga egenskaper och tidigare erfarenheter till denna roll, därför använder vi personlighetstester och kunskapstester i ett tidigt skede i rekryteringsprocessen. Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsens slutdatum, så vänta inte med din ansökan! För frågor kring tjänsten välkomnas dessa via mail till Marie Bäckwall, Chief People & Performance Officer, på marie.bä[email protected] Vi ser fram emot din ansökan!

18 mars 2024
Sista ansökan:
4 september 2024
Head of People Operations

Vi på Nordic Nest Group befinner oss nu på en resa till att bli den mest älskade destinationen inom skandinavisk design och livsstil - nu finns en spännande möjlighet att bli en del av vårt team! Vi utökar teamet med en Head of People Operations som blir en nyckelspelare i att fortsätta driva utvecklingen av vår medarbetarresa framåt. Om rollen: I rollen som Head of People Operations kommer du vara en rådgivare, coach och strategisk partner när det kommer till personalrelaterade frågor. Du kommer även att ansvara för strategisk utveckling och optimering av interna processer och system. Rollen innebär att arbeta brett inom områden såsom rekrytering, employer branding, onboarding, arbetsrätt, arbetsmiljö och internkommunikation. Du rapporterar till Chief People & Performance Officer och har personalansvar för People Operations teamet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och huvudområden; - Personal- och resultatansvar. - Leda och utveckla People Operations-teamet i takt med att bolaget växer. - Säkerställa en långsiktig strategi för People Operations. - Arbeta operativt och driva utvecklingen av vår medarbetarresa i alla områden inom People Operations. - Övergripande ansvar för HR-analytics. - Arbetsrättsliga frågor. - Ansvar för facklig samverkan. - Övergripande ansvar för internkommunikation för att bygga och utveckla kulturen. - Coacha och agera stöd till samtliga ledare i bolaget. - Leda projekt och fokusområden. Om dig: För att lyckas i rollen ser vi att du är en erfaren och trygg ledare med mycket goda erfarenheter av att driva både strategiskt och operativt arbete i en senior roll inom området People & Culture, med ett analytiskt och affärsmässigt tänk. Du har en relevant utbildning alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet av att arbeta med ledarskap och att utveckla medarbetarresan. Som person har du en stark drivkraft och du får saker att hända. I rollen är det även viktigt att du visar en vilja att utmana och utveckla teamet för att förbättra våra resultat. Det är en självklarhet för oss att du har en utmärkt kommunikativ förmåga samt är lösningsorienterad med både människa och affär i fokus. Vidare ser vi att du har god förhandlingsvana samt goda kunskaper i arbetsrätt och arbetsmiljölagstiftning. I rollen är det även viktigt att du har en hög teknisk förmåga och att du snabbt kan lära dig nya affärssystem. Vi ser även en fördel i att du har goda kunskaper i Excel. Välkommen hem! Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start snarast enligt överenskommelse. Placering är på vårt kontor i Kalmar. Är detta rätt tjänst för dig? Skicka in din ansökan till oss! Vi tror på en kombination mellan personliga egenskaper och tidigare erfarenheter till denna roll, därför använder vi personlighetstester och kunskapstester i ett tidigt skede i rekryteringsprocessen. Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsens slutdatum, så vänta inte med din ansökan! För frågor kring tjänsten välkomnas dessa via mail till Marie Bäckwall, Chief People & Performance Officer, på marie.bä[email protected] Vi ser fram emot din ansökan!

15 mars 2024
Sista ansökan:
1 september 2024
Head of People Operations

Vi på Nordic Nest Group befinner oss nu på en resa till att bli den mest älskade destinationen inom skandinavisk design och livsstil - nu finns en spännande möjlighet att bli en del av vårt team! Vi utökar teamet med en Head of People Operations som blir en nyckelspelare i att fortsätta driva utvecklingen av vår medarbetarresa framåt. Om rollen: I rollen som Head of People Operations kommer du vara en rådgivare, coach och strategisk partner när det kommer till personalrelaterade frågor. Du kommer även att ansvara för strategisk utveckling och optimering av interna processer och system. Rollen innebär att arbeta brett inom områden såsom rekrytering, employer branding, onboarding, arbetsrätt, arbetsmiljö och internkommunikation. Du rapporterar till Chief People & Performance Officer och har personalansvar för People Operations teamet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och huvudområden; - Personal- och resultatansvar. - Leda och utveckla People Operations-teamet i takt med att bolaget växer. - Säkerställa en långsiktig strategi för People Operations. - Arbeta operativt och driva utvecklingen av vår medarbetarresa i alla områden inom People Operations. - Övergripande ansvar för HR-analytics. - Arbetsrättsliga frågor. - Ansvar för facklig samverkan. - Övergripande ansvar för internkommunikation för att bygga och utveckla kulturen. - Coacha och agera stöd till samtliga ledare i bolaget. - Leda projekt och fokusområden. Om dig: För att lyckas i rollen ser vi att du är en erfaren och trygg ledare med mycket goda erfarenheter av att driva både strategiskt och operativt arbete i en senior roll inom området People & Culture, med ett analytiskt och affärsmässigt tänk. Du har en relevant utbildning alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet av att arbeta med ledarskap och att utveckla medarbetarresan. Som person har du en stark drivkraft och du får saker att hända. I rollen är det även viktigt att du visar en vilja att utmana och utveckla teamet för att förbättra våra resultat. Det är en självklarhet för oss att du har en utmärkt kommunikativ förmåga samt är lösningsorienterad med både människa och affär i fokus. Vidare ser vi att du har god förhandlingsvana samt goda kunskaper i arbetsrätt och arbetsmiljölagstiftning. I rollen är det även viktigt att du har en hög teknisk förmåga och att du snabbt kan lära dig nya affärssystem. Vi ser även en fördel i att du har goda kunskaper i Excel. Välkommen hem! Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start snarast enligt överenskommelse. Placering är på vårt kontor i Kalmar. Är detta rätt tjänst för dig? Skicka in din ansökan till oss! Vi tror på en kombination mellan personliga egenskaper och tidigare erfarenheter till denna roll, därför använder vi personlighetstester och kunskapstester i ett tidigt skede i rekryteringsprocessen. Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsens slutdatum, så vänta inte med din ansökan! För frågor kring tjänsten välkomnas dessa via mail till Marie Bäckwall, Chief People & Performance Officer, på marie.bä[email protected] Vi ser fram emot din ansökan!

14 mars 2024
Sista ansökan:
31 augusti 2024
Learning & Development Lead

Vi på Nordic Nest Group befinner oss nu på en resa till att bli den mest älskade destinationen inom skandinavisk design och livsstil - nu finns en spännande möjlighet att vara en del av vårt team! Vi söker en Learning & Development Lead som vill vara med och bygga världens mest motiverade team. Brinner du för att utveckla, motivera och inspirera andra? Då kan du vara den vi söker till team People & Performance! Om rollen: I rollen som Learning & Development Lead arbetar du verksamhetsnära, såväl strategiskt som operativt, inom områden som kompetensutveckling, talangkartläggning och onboarding. Ditt huvuduppdrag är att fortsätta utveckla vår egen utbildningsverksamhet Nordic Nest Group Academy. Du tillhör vår avdelning People & Performance och rapporterar till Chief People & Performance Officer. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara att; - Utvärdera och bedöma organisationens utbildningsbehov. - Utforma, implementera och utveckla interna utbildningsprogram för Nordic Nest Goup Academy. - Planera, koordinera och genomföra utbildningar och workshops med hjälp av externa leverantörer och interna specialister. - Planera och genomföra kunskapsträning för nyckelpersoner på alla nivåer. - Mäta och utvärdera effektiviteten av utbildningsprogram genom utvärderingar. - Kartlägga nyckelroller. - Analysera och kartlägga kompetensgap och utvecklingsbehov. - Arbeta med ledarutveckling för att bidra till en värdebaserad kultur. - Säkerställa en långsiktig strategi för kompetensutveckling. - Systemägare för vårt LMS-system. - Konsultativt stöd i HR-frågor. Om dig: För att lyckas i rollen ser vi att du brinner för att inspirera, engagera och motivera andra! Du har erfarenhet av att hålla i utbildningar och har troligtvis arbetat några år med att driva och utveckla utbildningsprogram. En god förståelse för ledarrollen och dess behov är också viktig. Du har en relevant utbildning inom t.ex. kommunikation, HR eller pedagogik, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet av att arbeta med ledarskap och förändringsarbete. Som person är du kommunikativ och älskar att bygga relationer samt att vara med där det händer. Du är strukturerad och innovativ, och har ett prestigelöst förhållningssätt - du får saker att hända! Vidare trivs du i en snabbrörlig och utvecklingsorienterad miljö med många kontaktytor. Vår företagskultur präglas av ett starkt driv, engagemang och teamkänsla. Vi har en dynamisk arbetsplats, och är inte rädda för att fatta beslut och göra snabba förändringar. Vi älskar att jobba mot högt uppsatta mål och arbetar i perioder extra intensivt för att nå dessa. Vi ser det därför som en självklarhet att du har en positiv och lösningsfokuserad attityd och trivs i en energirik arbetsmiljö som präglas av ett högt tempo, högt till tak och starkt målfokus tillsammans med likasinnade kollegor. Välkommen hem! Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start snarast enligt överenskommelse. Placering är på vårt kontor i Kalmar. Är detta rätt tjänst för dig? Skicka in din ansökan till oss! Vi tror på en kombination mellan personliga egenskaper och tidigare erfarenheter till denna roll, därför använder vi personlighetstester och kunskapstester i ett tidigt skede i rekryteringsprocessen. Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsens slutdatum, så vänta inte med din ansökan! För frågor kring tjänsten välkomnas dessa via mail till Marie Bäckwall, Chief People & Performance Officer, på marie.bä[email protected] Vi ser fram emot din ansökan!

14 mars 2024
Sista ansökan:
31 augusti 2024
HR Ansvarig till Hushållningssällskapet Skåne

Drivs du av att se människor och organisationer utvecklas? Trivs du i en roll där du får möjlighet att ta ansvar och vara med och påverka? Då kan det här vara tjänsten för dig! Om tjänsten Hushållningssällskapet Skåne är måna om att ha en arbetsplats som präglas av högt engagemang och samarbete samt är trygg, säker och hållbar. HR avdelningens uppgift är att säkerställa detta och skapa förutsättningar för att medarbetarna ska må bra, trivas, utvecklas och prestera. På HR avdelningen jobbar två personer, du som HR Ansvarig samt en HR Administratör/Löneansvarig som rapporterar till dig. Totalt är det ca 160 anställda i de delar av verksamheten som du är HR Ansvarig för. Som HR Ansvarig är du en viktig del av ledningsgruppen och jobbar affärsnära för att säkerställa att medarbetarna har kunskap om och jobbar mot att uppnå organisationens övergripande mål. Du coachar chefer i deras dagliga ledarskap och fungerar som bollplank och expert vid arbetsrättsliga frågeställningar. Just nu implementeras ett HRM system som kommer att vara till stor hjälp i ditt arbete. Inom Hushållningssällskapet finns HR Ansvariga i de andra sällskapen i Sverige som du nätverkar med. Om dig Vi tror att du som söker: - Är en ”people person” med stort hjärta och drivs av att alltid förena vad som är bäst för verksamheten med vad som är bäst för människorna i organisationen - Har erfarenhet av och tankar kring hur HR kan skapa affärsnytta i en organisation - Har en förmåga till helhetssyn och kan prioritera det viktigaste först - Har en strategisk utgångspunkt och att du utifrån detta perspektiv leder, driver initiativ, agerar och följer upp - Har erfarenhet och förståelse för hur man som organisation får människorna med sig i en förändring - Har stor empati och en förmåga att lyssna samt gör dig förstådd på ett respektfullt sätt - Har erfarenhet av att jobba med kollektivavtal och facklig samverkan Vi erbjuder Hushållningssällskapet Skåne präglas av en kultur med engagerade, respektfulla och nyfikna medarbetare. Det finns en uttalad strävan efter att skapa en trygg och säker arbetsplats där medarbetare kan trivas och utvecklas. Hushållningssällskapet Skåne erbjuder en jordnära arbetsplats och natursköna miljöer med möjlighet till flexibilitet, hybrida arbetssätt samt friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Du rapporterar till VD för Hushållningssällskapet Skåne. Placeringsort är Borgeby eller Skepparslöv med möjlighet till hybrida lösningar. Kvalifikationer Du har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot HR/beteendevetenskap. Du har minst 5 års erfarenhet av kvalificerat HR arbete. Frågor besvaras av I denna rekrytering samarbetar vi med All About People AB och kontaktpersoner för uppdraget är Camilla Benckert, [email protected] och Sofi Bernflo, [email protected]. Ansökan Vi önskar din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 31 mars. Intervjuer kommer att hållas löpande under ansökningstiden och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Om Hushållningssällskapet Med kunskap, stort kundfokus och medlemsengagemang utvecklar Hushållningssällskapet det gröna näringslivet. Hushållningssällskapet består av 15 oberoende hushållningssällskap över hela landet. Vi arbetar tillsammans med lantbrukets och landsbygdens utveckling utifrån regionala förutsättningar, alltid med våra kunders utmaningar som drivkraft. Sedan över 200 år är Hushållningssällskapet en aktör som verkar för att hushålla med jordens resurser - därav namnet. Cirka 1000 medarbetare delar en gemensam vision om en landsbygd som lockar med ett näringsliv som växer. Om All About People All About People är det lilla bolaget med det stora hjärtat. Vi är HR-bolaget som stöttar kunden från on till offboarding. Vi är experter på Rekrytering och People Advisory (HR). Vi är kundens förlängda HR avdelning och den trygga affärspartnern. Tillsammans skapar vi framgångsrika, välmående och hållbara organisationer. Mer information om oss hittar du på www.allaboutpeople.se (http://www.allaboutpeople.se/). Välkommen med din ansökan! Vi ser fram emot att få komma i kontakt med dig!

29 februari 2024
Sista ansökan:
17 augusti 2024
Novacura söker en affärsinriktad konsultchef

Om tjänsten Novacura har en stark tillväxt och vi rekryterar därför ytterligare en affärsinriktad konsultchef. I tjänsten kommer du att samarbeta tätt med dina globala konsultchefskollegor och vår säljorganisation. Rollen har tre huvudsakliga ansvarsområden: Personalansvar - Leda, motivera och utveckla. - Sätta, genomföra och följa upp enskilda konsulters mål och utvecklingsplaner. - Resursplanering/optimering för gruppens kunduppdrag i tätt samarbete med kollegor och vår koordinator för global planering. - Konsulternas beläggning. Affärsutveckling - Lönsamhet och mål för gruppens kostnadsställe (P&L). - Kvalitet, effektivitet och lönsamhet i projektleveranser och uppdrag för gruppens kunder (projektstyrning, delta i styrgrupper mm). - Tillväxt avseende konsulttjänster, abonnemang och supportkontrakt enligt mål satta för gruppens kunder. Tätt samarbete med vår sälj och account managment. Verksamhetsutveckling - Aktivt deltagande i företagets verksamhetsutveckling. - Delta och bidra i forum ”Consulting Board” tillsammans med övriga konsultchefer för informationsutbyte, samarbete och verksamhetsutveckling. Vem är du? Vi söker en ledare med bra affärssinne och erfarenhet av ERP-projekt. Du är organiserad, kommunikativ och ansvarstagande. Du skapar ett bra arbetsklimat och är bra på att motivera andra. Du kan delegera och ge frihet under ansvar. Du har: - Universitetsexamen - Minst 5 års erfarenhet i ledarroll - Erfarenhet från ERP-projekt - Flytande svenska och engelska. Stor vikt att du kan utrycka dig väl i både tal och skrift. Meriterande erfarenheter: - Personalansvar - Arbetat som konsult - Projektledning - Försäljning - Kunskaper inom IFS Applications Varför jobba på Novacura? Vi trivs med varandra! Vi lägger stor vikt vid att hitta rätt individer som passar in i vårt team. Vi genomsyras av entreprenörskap, snabb tillväxt och erbjuder varierande arbetsuppgifter i en global organisation med goda möjligheter till karriärutveckling. Vårt nya kontor i hjärtat av Göteborg erbjuder en fantastisk panoramavy över staden och mysiga fredagsfrukostar där vi umgås och har kul tillsammans! Din ansökan Om du är den vi söker - skicka in din ansökan idag! Urvalet görs löpande, så missa inte din chans. För frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta Ellen Jingrot, Talent Acquisition, på [email protected]. För frågor gällande tjänsten, kontakta Fredrik Malmgren, Consulting Director Nordics, på [email protected]. Om oss Novacura är ett globalt företag med cirka 180 medarbetare i 10 länder och med huvudkontor i Göteborg. Vi på Novacura är experter inom affärssystem och processutveckling. Vi kan verkligheten i många branscher och vi utvecklar lösningar som är enkla att anpassa till varje kunds unika krav. Som partnerföretag till IFS har vi lång erfarenhet av att använda och skapa lösningar med IFS Applications. Vår egen produkt, Novacura Flow, ger oss en unik position på marknaden, konkurrensfördelar i våra kundlösningar och frihet för våra konsulter att skapa lösningar bortom affärssystemens begränsningar.

21 februari 2024
Sista ansökan:
9 augusti 2024