HR-chef

Sök bland 61 lediga jobb som HR-chef och börja ditt nya yrkesliv idag!

HR-chef till Samskapa Behandling AB i Hörby
Roi Rekrytering Sverige AB
Personal- och HR-chefer

En roll för dig som vill vara med och utveckla vår medarbetarresa! Vill du vara med och forma framtiden för en organisation som brinner för att stödja ungdomar att uppnå sin fulla potential? Samskapa Behandling AB söker en passionerad och erfaren HR-chef som är redo att ta ledningen för vår HR-funktion. I denna nyckelroll kommer du få möjlighet att påverka och forma vår arbetsplatskultur, ta fram innovativa lösningar och personalutvecklingsplaner samt leda våra insatser för att attrahera och behålla vår viktiga personal. Om du är driven och engagerad inom HR och vill göra verklig skillnad är detta din chans att skapa en bättre framtid - både för våra medarbetare och de ungdomar vi stödjer. I rollen som HR-chef… får du ta ledingen för HR-arbetet här hos oss och vara ansvarig för att driva vårt HR-team på tre personer framåt. Tillsammans ansvarar ni för våra medarbetares totala resa från att attrahera, rekrytera, introducera, belöna, utveckla till att avveckla personal. Du kommer att vara en nyckelperson i att säkerställa att våra HR-processer är effektiva och i linje med företagets vision och mål för att göra oss till en än mer attraktiv arbetsplats där man vill stanna och växa. Några av dina viktiga ansvarsområden: HR-strategi och policyutveckling: Som en del av ledningsgruppen bidrar du aktivt till att forma och implementera HR-strategier, policyer och riktlinjer som är i linje med våra övergripande mål och vision. Genom att analysera trender och utmana nuvarande praxis strävar du efter att säkerställa att vår personalstrategi förblir framåtriktad och konkurrenskraftig. Ledarskap: Som ledare ger du daglig vägledning och stöd till ditt team. Genom effektiv delegering och individuella utvecklingsplaner hjälper du dina medarbetare att växa och blomstra. Personal- och kompetensutveckling: Du kommer att leda våra insatser för att attrahera och behålla talanger samt utveckla innovativa belöningssystem och personalutvecklingsplaner. Personaladministration: Hantering av all personalrelaterad dokumentation, inklusive anställningsavtal, samt löpande administration av löner och andra administrativa uppgifter kopplade till personalen. Arbetsrätt och lagar: Du ser till att vi följer alla gällande arbetsrättsliga lagar och bestämmelser. Genom att vara proaktiv och hålla dig uppdaterad om förändringar i lagstiftningen minimerar du risken för rättsliga problem och säkerställer en sund och etisk arbetsmiljö. System och arbetsmetoder: Genom att kontinuerligt granska och utvärdera våra HR-relaterade system och arbetsmetoder strävar du efter att optimera och förbättra effektiviteten och funktionaliteten i vår personaladministration. Vi letar efter dig som… Har en relevant utbildning från exempelvis PA-programmet där du blivit väl rustad för att ta ledningen för HR-funktionen. Du är HR-chef sedan tidigare där du arbetat med utveckling av HR-processer och därmed trygg i att komma med egna framtidsplaner, kunna fatta beslut och leda teamet framåt.  Du arbetar obehindrat i tal och skrift på svenska och dina engelskkunskaper är mycket goda Du har god systemvana och kan enkelt lära dig nya verktyg och plattformar Du innehar B-körkort Din personlighet… är viktig för att du ska både lyckas och trivas i rollen! Du är en inspirerande ledare som ger stöd och vägledning till ditt team för att främja deras tillväxt och utveckling. Ditt engagemang för att skapa en positiv arbetsmiljö och syns rakt igenom och du har både driv och engagemang som smittar av sig. Du har förmågan att bygga goda relationer med alla runt dig och man får förtroende för dig som person.  Du är analytiskt och kan skapa ordning i komplexa arbetsuppgifter för att sedan presentera dessa vidare på ett övertygande och pedagogiskt sätt. Hos oss är det även viktigt med prestigelöshet och att man passar in i vårt härliga och drivna gäng! Vi på Samskapa Behandling AB… är ca 180 medarbetare och är en ledande aktör inom behandlingsverksamheten och är dedikerad till att stödja ungdomar med sociala utmaningar för att hjälpa dem uppnå sin fulla potential. Vår affärsidé är att erbjuda professionella vårdlösningar med fokus på flexibilitet och individanpassade metoder. Vi specialiserar oss på att hantera komplexa ärenden och strävar efter att skapa klarhet i organisationsstrukturen samtidigt som vi bemöter den utmanande personalomsättningen inom vår bransch. Med vårt engagemang för ständig förbättring och vår öppenhet för utveckling och tillväxt erbjuder vi en dynamisk arbetsmiljö där varje individ har möjlighet att göra skillnad och påverka. Är du nyfiken på oss läs gärna mer på www.samskapa.com För att söka tjänsten…  är du varmt välkommen att skicka ditt CV alternativt LinkedIn URL. Urval sker löpande, men sista ansökningsdag är den 31/10 2024. Vi har ersatt det personliga brevet med urvalsfrågor för att säkerställa en rättvis, smidigare och inkluderande ansökningsprocess. Alla relevanta kandidater får i ett senare skede svara på samma frågor, där dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.   I den här rekryteringen samarbetar Samskapa Behandling AB med Roi Rekrytering. Vid frågor vänligen kontakta rekryteringskonsult Lina Friberg på [email protected]. Anställning hos: Samskapa Behandling AB Omfattning: Heltid   Start: Enligt överenskommelse Ort: Hörby

3 oktober 2024
Sista ansökan:
31 oktober 2024
Jobfind söker senior HR-chef
Jobfind Sverige AB
Personal- och HR-chefer

Vill du vara med och utveckla HR-funktionen i ett växande företag med starka värderingar och höga ambitioner? Jobfind Sverige AB är ett dynamiskt företag som har vuxit snabbt, från cirka 15 medarbetare år 2023 till över 170 engagerade kollegor idag. Som en del av Angus Knight Group, en global aktör inom utbildning, anställning och samhällstjänster, är vi dedikerade till att göra en positiv skillnad för individer och samhällen. Vi arbetar för att bredda deltagarnas perspektiv på arbetsmarknaden och karriärmöjligheter, med fokus på deltagarnas behov och utveckling. Vi söker nu en HR-chef som vill vara en nyckelspelare i att stödja våra chefer och medarbetare samt bidra till att utveckla Jobfind. Du kommer att spela en avgörande roll i att bygga och forma HR-avdelningen i nära samarbete med vår VD och General Manager. Dina ansvarsområden: • Utveckla och driva HR-funktionen: Du ansvarar för att skapa och implementera strategier för medarbetarresan och att attrahera, utveckla och behålla talangfulla medarbetare. • HR-rådgivning och efterlevnad: Stödja chefer i HR-frågor och säkerställa att vi följer lagar och kollektivavtal. • Arbetsrätt: Genomföra fackliga förhandlingar och säkerställa att lagar och avtal efterlevs. • Utveckling av Jobfind Sverige: Bidra till företagets organisatoriska utveckling och stödja chefer i att skapa en inkluderande och produktiv arbetsmiljö. • Rekrytering: Leda hela rekryteringsprocessen och utveckla strategier för att stärka vårt arbetsgivarvarumärke. • Operativt HR-arbete: Hantera personaladministration och dagliga HR-frågor. Vi söker dig som har: • En högre utbildning inom HR, personalvetenskap eller ett närliggande område. • Erfarenhet av både strategiskt och operativt HR-arbete, inklusive utveckling och implementering av HR-processer. • Dokumenterad erfarenhet av att arbeta med kollektivavtal och arbetsrättsliga frågor. För att trivas hos oss tror vi att du: • Har en stark kommunikativ förmåga och kan skapa en trivsam och inkluderande arbetsmiljö. • Är metodisk och strukturerad med förmågan att prioritera och fördela resurser effektivt. • Samarbetar bra med andra och delar gärna kunskap och erfarenheter för att nå gemensamma mål. • Är ansvarstagande, pålitlig och värdesätter att skapa en trygg och säker arbetsmiljö för alla. Anställningsvillkor: • Tillsvidareanställning med 6 mån provanställning • Omfattning heltid/deltid efter överenskommelse • Placeringsort efter överenskommelse Välkommen till Jobfind Sverige AB och bli en del av vårt engagerade team som strävar efter att göra en verklig skillnad!

3 oktober 2024
Sista ansökan:
9 november 2024
Area Manager - Hemfrid Skåne
Hemfrid i Sverige AB
Personal- och HR-chefer

HEMFRID SÖKER DIG SOM VILL ARBETA SOM AREA MANAGER En Area Manager är en spindel i nätet, en “doer” som med full närvaro dagligen arbetar på ett inkluderande sätt för att alla våra kugghjul ska snurra för såväl medarbetare som kunder. Vi söker helt enkelt dig med ett stort intresse för att fortsätta utveckla affären, kundupplevelsen och personalgruppen i Skåne. Låter det som du? Läs mer nedan! Vad gör en Area Manager?Som Area Manager på Hemfrid ligger stort fokus på att säkerställa att dina medarbetare trivs och att ni levererar kundservice i världsklass. Du kommer arbeta för att skapa lönsam tillväxt tillsammans med dina medarbetare i området och du är grym på att inkludera alla i de gemensamma målen. För att medarbetarna ska må bra på lång sikt jobbar du alltid framåt och ser till att nästa dags schema alltid är 100% fungerande. Något som inte går att förutse är förstås frågor och incidenter under dagen från medarbetare/kunder och där är Area Manager flexibel, effektiv och lösningsorienterad. Dessutom är Area Manager duktig på att få in nya kunder i schemat, planera framåt och hålla intervjuer inför kommande rekryteringar. Du leder och fördelar arbetet för de medarbetare som finns i ditt team, och inom ditt ansvarsområde innefattar resursplanering, uppföljning och utveckling av dina medarbetare. Våra kontor ligger i Malmö och Helsingborg, vi ser därför att du bor i närheten av eller med rimlig resväg tillnågon av dessa städer. Vem är vår nästa Area Manager?Vi lägger stort fokus på dina personliga egenskaper och drivkrafter. Vi söker dig som är relationsbyggande både mot kund och dina medarbetare. Utöver det ser vi gärna att du är affärsdriven och målorienterad för att fortsätta utveckla Hemfrid. Du sätter såväl medarbetare som kunder i fokus och är därefter lyhörd, flexibel och serviceinriktad. Du brinner för ett gott ledarskap, där du utvecklar, motiverar ditt team och ser till att alla mår bra. För dig finns inga problem, utan bara lösningar och du tar dig dit genom en positiv inställning! För att summera ser vi att du har: Tidigare erfarenhet av arbetsledning och ledarskap Tidigare erfarenhet från en bred roll med högt tempo och många olika arbetsmoment Tidigare erfarenhet av att arbeta med B2C och B2Bverksamhet B-körkort Som person: Brinner du för att ge god service Är du initiativtagande, självgående och lösningsorienterad och samtidigt har god förmåga att samarbeta. Drivs du av att jobba mot mål och trivs i en organisation med resultatuppföljningoch tillväxt Talar, förstår och skriver du på både god svenska och engelska Trivs du med att jobba i olika digitala system och har lätt att ta till dig nya systemkunskaper Så, är du vår nästa Area Manager på Hemfrid?Tjänsten är en HELTIDSTJÄNSTmed startenligt överenskommelse. Vi hanterar ansökningarna löpande och likaså intervjuer. Skicka in din ansökan så snart som möjligt!Vi ser fram emot din ansökan! Har du några frågor angående tjänsten eller vår rekryteringsprocess är du varmt välkommen att kontakta oss på [email protected].

3 oktober 2024
Sista ansökan:
14 oktober 2024
HR-chef
Vaggeryds kommun
Personal- och HR-chefer

Vaggeryds Kommun är en växande attraktiv kommun med länets bästa näringslivsklimat 2024. Vaggeryds kommun ligger tre mil söder om Jönköping, med ett centralt läge i Sverige och vi har nära till både Stockholm, Göteborg och Malmö. Kommunen har utmärkta kommunikationer via E4 och järnvägen som passerar rakt genom området. I centralorterna Vaggeryd och Skillingaryd finns ett brett utbud av handel, service, bibliotek och sportanläggningar, samt ett rikt föreningsliv. Närheten till sjöar och fina friluftsområden ger möjlighet till en aktiv fritid i den småländska naturen. Vaggeryd erbjuder en balanserad livsstil med natur, gemenskap och möjligheter året om. HR-enheten är kommunens centrala personalfunktion, som dels utgör stabsorgan åt kommunledningen och dels serviceorgan åt kommunens förvaltningar i alla typer av personal- och organisationsfrågor. Du som är intresserad av att arbeta för Vaggeryds kommun kan med förtroende vända Dig till oss. ARBETSUPPGIFTER Vi är redo att fortsätta ta vårt HR-arbete in i framtiden och söker dig som proaktivt vill bidra i det. Som kommunens HR-chef förväntas du leda, utveckla och driva HR-arbetet. HR-enheten utgörs av ett dedikerat team på fyra HR-partners och tre HR-administratörer. Vår ambition som HR-funktion är att ge bästa möjliga stöd till organisationen för att våra verksamheter ska fungera bra och nå goda resultat. Kommunen har ca 1300 anställda. Din framtida utmaning Som HR-chef i Vaggeryds kommun är du ansvarig för att strategiskt leda och utveckla HR-arbetet. Din roll omfattar både personalansvar, budgetansvar och övergripande verksamhetsansvar. HR-enheten är navet för alla HR-relaterade frågor och består av specialister inom HR och lön. Tillsammans utgör ni en central resurs som stödjer kommunen och bolag i att hantera och utveckla personalfrågor på både strategisk och operativ nivå. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är en trygg och stabil ledare med tydligt driv. Du har en akademisk examen, som arbetsgivaren bedömer relevant, samt erfarenhet från strategiskt och operativt HR-arbete, gärna inom kommunal verksamhet. Goda kunskaper inom arbetsrätt, arbetsmiljö och ledarskap samt systemvana och kunskap inom digitala arbetssätt är ett krav. Du kommunicerar väl i tal och skrift, på svenska och din systemvana är god. Tjänsten kräver B-körkort. Vikten av ledarskapserfarenhet Erfarenhet av ledarskap är avgörande för denna roll. Du förväntas leda, driva och samordna många olika frågeställningar. Din förmåga att skapa och upprätthålla relationer, inspirera och skapa engagemang bland dina medarbetare är central. Du är en pragmatisk strateg som kombinerar tydliga krav med tillit och intresse för dina medarbetare. Dina tidigare framgångar visar att du är en engagerad och prestigelös ledare som klargör målen och uppmuntrar nya idéer. Att vara HR-chef i Vaggeryds kommun är mer än bara en titel; det är en möjlighet att aktivt bidra till att främja en välmående och effektiv organisation. Genom att balansera strategisk planering med mänskliga relationer spelar HR-chefen en avgörande roll i att säkerställa att kommunens medarbetare fortsätter att trivas och att vår kommun förblir en attraktiv plats att arbeta och leva i. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen. I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval och förbehåller oss därför rätten att påbörja intervjuarbetet innan ansökningstidens slut. Skicka därför in din ansökan så fort som möjligt. Vaggeryds kommun har före annonsering övervägt val av annonseringskanaler och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare.

1 oktober 2024
Sista ansökan:
22 oktober 2024
HR-chef till Södersjukhuset!
Poolia Sverige AB
Personal- och HR-chefer

Södersjukhuset är ett av Nordens största akutsjukhus, vi finns i hjärtat av samhället, dag som natt för våra patienter. Hos oss står akutsjukvården i centrum och utgör tillsammans med de stora folksjukdomarna vår specialitet. Vi bedriver omfattande klinisk forskning och utbildning. För oss är det viktigt att kombinera det stora sjukhusets möjligheter med den nära och personliga patientkontakten. På Södersjukhuset är alla en del i en större helhet där vi tillsammans skapar morgondagens vård. Vill du vara med och skapa skillnad tillsammans med oss? Som HR-chef får du möjligheten att vara med och skapa en attraktiv arbetsplats för dagens- och morgondagens medarbetare. Varmt välkommen med din ansökan! Om tjänsten HR fungerar som strategisk partner till Södersjukhusets verksamheter och bidrar i det interprofessionella teamet med alla sjukhusets chefer och stabsfunktioner. Vi strävar efter att vara en modern och flexibel HR-funktion som levererar utifrån verksamhetens behov. Vi vill nu erbjuda dig en spännande möjlighet att vara med och driva Södersjukhusets HR-arbete tillsammans med ett engagerat och kompetent team! Dina arbetsuppgifter i huvudsak Som chef för HR-sektionen leder, motiverar och utvecklar du vårt HR-team som består av 12 engagerade HR-partners, 1 HR-generalist och 4 HR-specialister inom rekrytering, ledarutveckling och kompetensförsörjning. Tillsammans, och i samarbete med verksamheten stöttar vi i att attrahera, rekrytera, utveckla och behålla medarbetare. I rollen ingår att säkerställa bra HR-processer, verktyg och annat stöd, samverka med chefer samt ta tillvara på medarbetares och fackförbundens kunskaper och erfarenheter för att stödja och stimulera vårt ständiga förbättringsarbete. Omvärldsbevakning utgör en viktig del av rollen och du håller dig uppdaterad om aktuell forskning inom HR-området. Södersjukhuset tillhör Region Stockholm och den regionala samverkan står högt på vår agenda. Därmed är det önskvärt att du trivs med utåtriktat arbete där samarbetet mellan sjukhusen kommer vara en del av ditt dagliga arbete. Enhetens medarbetare är självgående och dedikerade med olika bakgrund och kompetenser. Därför är det viktigt att du som chef har ett situationsanpassat ledarskap och kan gå in och ut ur olika roller. Du ingår i HR-avdelningens ledningsfunktion och rapporterar tillsammans med övriga sektionschefer till HR-direktören. Tillsammans med chefskollegor kommer du vara involverad i utvecklingen av framtidens Södersjukhus – att skapa bästa vård för patienter och bästa arbetsmiljö för medarbetare. Vem är du? Vi söker dig med akademisk utbildning inom HR eller motsvarande som bedöms likvärdig. Du har bred erfarenhet från arbete med samtliga HR-processer, både operativt och strategiskt. Du har tidigare chefserfarenhet och det är meriterande om du har erfarenhet av politiskt styrd organisation/offentlig verksamhet. Du behärskar svenska obehindrat i tal och skrift. För att trivas i uppdraget har du engagemang och förmåga att driva HR-frågor inom en stor och komplex organisation. Du är en trygg och prestigelös ledare som motiverar, skapar delaktighet och förser medarbetare med befogenheter som krävs för att effektivt nå gemensamma mål. Rollen kräver att du är kommunikativ och har mycket god samarbetsförmåga då du behöver kunna samverka med många olika funktioner och verksamheter. Ditt driv och lösningsfokus gör att du är trygg i att ta egna initiativ samtidigt som du har förmåga att ändra ditt synsätt och tillvägagångssätt efter nya omständigheter. Du är utvecklingsinriktad, tar tillvara på medarbetarnas idéer, har ett tillitsfullt ledarskap och skapar förutsättningar för god arbetsmiljö och arbetsglädje som uppmuntrar till kreativa idéer. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Tillsvidareanställning, heltid. Södersjukhuset tillämpar tidsbegränsat chefskap i kombination med tillsvidareanställning inom det egna kompetensområdet. Facklig kontakt Vårdförbundet: 070-484 33 10 Vision: [email protected] SACO: Växel:08-12361000 Kommunal: [email protected]

27 september 2024
Sista ansökan:
20 oktober 2024
Consulting Manager - Cybersecurity
Nexer AB
Personal- och HR-chefer

Nexer Cybersecurity is growing and wants to take you on our journey! We are an entrepreneurial company within the Nexer Group that is leading the digital revolution with cutting-edge technology where we are tasked with leading the change and ensuring that our customers are at the forefront. We are a strategic partner for our customers and work with strategy, technology, and communication. In our team, you will find a strong culture where passion and execution are our values. Do you want to work at an international company at the forefront that places great emphasis on the individual's development, and where you can be involved and influence our journey forward? We are seeking a relationship-building consultant manager for a temporary position of 1 year! Is that you? Don't wait to apply! Our teams are growing and we are looking for a consultant manager who can lead and support our consultants as well as be responsible for recruiting new wonderful colleagues. With us, it is important to enjoy your work. We are looking for you who want to become part of our team and contribute to us continuing to be the obvious choice for Sweden's best Cyber Security Specialists. As part of a growing company and a corporate culture characterized by innovation, passion, and entrepreneurship, you will play a crucial role in our business and contribute to our continued growth and success. We strive to be the leading advisory partner to our customers, creating innovative and effective solutions that contribute to their success. What does the role look like? Consulting Manager means leading our team of Cybersecurity Experts, while also being involved in sales, marketing, business development, strategy, and other areas you are interested in. You will also be responsible for recruiting new talent, conducting salary and development discussions, and ensuring that our employees have the right conditions to succeed, both through development and coaching. You will report directly to the CEO and are a part of the management team. Location: Hybrid service based preferably in Stockholm Start: 2024-11-18 (one month before I go on vacation and parental leave) Who are you? For us, your personal qualities are most important. We believe that you are a motivating and inspiring leader with business-oriented thinking and who wants to drive change. You are used to working with different stakeholders, and personalities and have experience in the consulting industry. Furthermore, we believe that you have previously worked with: Leadership experience Personnel responsibility Budget and performance responsibility and follow-up Customer Meetings / Pre-Sales Good communication skills in English (Svenska behöver vi väl inte?) Meritorious if you have worked with security About Nexer Cyber Security Nexer Cyber Security was founded in 2021, and today we have 24 employees with significant diversity in experience and background. We do not strive to do what has been done before, but to optimize and change the way we work with cybersecurity, truly integrating it into the general operations of all organizations. We are part of the Nexer Group, which is Sweden's largest privately-owned technology company, with over 3,000 employees in 18 countries. We are an entrepreneurial company within Nexer Group, leading the digital revolution with cutting-edge technology. We are a strategic partner for our customers, working with strategy, technology, and communication. At Nexer, we value competence development and offer our employees courses through Nexer Academy and Udemy, provide certification bonuses, and organize inspiring lectures and Meetups. As an employee with us, it is essential that you feel you have the opportunity to develop and constantly be challenged. That’s why we are proud that development and knowledge-sharing permeate our entire business, and our success lies with our employees! Our Culture Our vision is "Promising future" – we want to make a difference and contribute to a better future. We are committed to our customers and care about each other. We embrace diversity and believe that diverse backgrounds and experiences enrich our work and company. We value innovation and the desire to develop and take the next step – forward and upward. Plus, we have fun at work! We have an entrepreneurial spirit and celebrate our successes through regular events, trips, team activities and conferences within both our business area and the rest of the Nexer Group. Application You are very welcome to submit your application below. We only accept applications via the form and process them on an ongoing basis. If you have questions about the position or Nexer, please contact [email protected]

27 september 2024
Sista ansökan:
28 oktober 2024
HR-Chef
Head Consulting Group Sweden AB
Personal- och HR-chefer

Vi söker en inspirerande HR Chef med stort engagemang Burde Publishing är rebellen som blev störst i branschen! Med tydligt tillväxtfokus är vi idag Nordens största kalenderleverantör, men expanderar nu snabbt på nya marknader. Vi säljer lösningar som hjälper alla att utvecklas och/eller ta kontroll över sin tid, som t ex barnfamiljen som planerar livspusslet, karriäristen med fokus på sina mål och ambitioner eller konstnären som söker tid för skapande. Vi söker nu en HR-chef som med stort engagemang och visioner för framtiden, vill vara med och sätta Burde på världskartan! Litet om rollen som HR-Chef hos Burde Vi söker en engagerad, nyfiken, strategisk HR-Chef som vill leda och utveckla vårt HR-arbete inom Burde. Kanske är du HR Business Partner idag och vill ta ett nästa steg? Kanske är du HR-chef och vill få lite förnyelse? Välkommen till oss! Du kommer att - strategiskt och operativt - arbeta med hela HR-området/HR-administrationen hos oss. Du säkerställer att HR-processerna bidrar till att vi tillsammans når våra affärsmål. Vår kultur är något vi värnar om och vill fortsätta att utveckla. Kulturen handlar mycket om att ta ansvar, känna inspiration och engagemang på jobbet och i samarbetet med teamet. Du är en viktig nyckelspelare i det utvecklingsarbetet. Vi tror på, att om man trivs, mår bra och känner delaktighet på sin arbetsplats så gör man också ett gott jobb med nöjda kunder.   Du kommer även att vara ett gott stöd för ledningsgruppen och våra chefer i deras ledarskap. Du är delaktig i arbetet med att säkerställa att vi har rätt person på rätt plats och med rätt kompetens för vår fortsatta resa framåt. Vid behov håller du i och genomför fackliga förhandlingar tillsammans med våra chefer och ledare. För oss är hållbarhet en viktig fråga och du kommer att vara engagerad i det arbetet tillsammans med hållbarhetsteamet. Du ingår i ledningsgruppen och rapporterar till VD, Mattias Helin. Tjänsten har inget personalansvar Det här tror vi är du Vi tror att du är en tydlig ledare som drivs av förändring och utveckling. Du är trygg i dig själv och har lätt för att arbeta självständigt inom alla olika delar inom HR. För att du ska trivas i rollen är det viktigt att du är driven, prestigelös och har lätt för att skapa förtroende och samarbeten. Din integritet är stark och du har ett gott omdöme. Du är van att driva din vardag själv och har en stor erfarenhet av att hantera och strukturera hela paletten av HR-frågor. Du arbetar proaktivt genom analys av olika HR-nyckeltal. Burde befinner sig på en tillväxtresa och det är viktigt att du gillar utveckling och är van vid att arbeta i en föränderlig miljö. Formella krav för tjänsten: Du har en högskoleexamen eller likvärdig utbildning inom personalområdet Flerårig erfarenhet av HR-arbete Kunnig inom arbetsrätt och arbetsmiljörätt samt avtalsskrivning Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat Körkort för personbil Placering och omfattning Tjänsten är en heltidstjänst och vi träffar dig helst varje dag på Burde Publishing i Växjö. Vårt kontor ligger på Mårdvägen 2. Tillträde Efter överenskommelse Ansökan: Arbetet med urvalet sker löpande och vi vill därför gärna ha din ansökan så snart som möjligt. För frågor om ansökan och rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Ewa-Marie Åström (Head Consulting Group AB) på tel 0738-01 04 46. Välkommen med din ansökan! Inför rekryteringen har vi noga övervägt våra annonseringsvägar och vill därför inte bli kontaktade av rekryterings- och annonsförsäljare. Vi har valt att använda oss av Head Consulting Group AB för det här rekryteringsuppdraget.   Mer om Burde Publishing I mer än 30 år har vi producerat egendesignade kalendrar. Den kunskap och kompetens vi byggt upp under dessa år applicerar vi nu på allt fler sortiment allteftersom vi bygger vårt varumärke. Du hittar idag produkterna hos över 3000 återförsäljare runt om i Norden. Vi har ett tydligt tillväxtfokus och finns numera hos allt fler återförsäljare i Europa och USA. Vi är marknadsledande i Norden och säljer årligen över 8 miljoner kalendrar. Burde är en dynamisk organisation och vi tror på att skapa en arbetsmiljö där kreativitet, engagemang, samarbete och utveckling står i fokus. Vi är idag ca 70 anställda inräknat huvudkontor i Växjö samt våra kontor i Köpenhamn, Oslo och Helsingfors. På huvudkontoret görs det mesta in-house, allt från design till utveckling av nya produkter. Här finns även en del av tillverkningen. För oss på Burde är ordet ”hållbarhet” mer än bara en trend. Det är något som finns med oss i allt vi gör, från idé till färdig produkt. Läs gärna mer om oss på www.burde.com

27 september 2024
Sista ansökan:
28 oktober 2024
HR Manager Nordics to Semper
First Reserve AB
Personal- och HR-chefer

Are you passionate about human relations and driven to promote a positive work environment? Do you have a solid experience in People & Culture in a Nordic set-up? Do you enjoy working closely with the business? We are now looking for a proactive, inclusive and curious HR Manager (HRM) for Semper Nordics with the responsibility for Denmark and Finland. Dina arbetsuppgifter As HRM, you will, together with the HR Director, oversee all HR operations in the Nordics to ensure they are aligned with our business goals. You will work both strategically and operationally and provide qualified HR support in various areas. As HR Manager you will be the HR Business Partner (HRBP) for Denmark and Finland and for two departments at the head-office in Sweden. The role is located at Semper’s nice premises in Sundbyberg. You are expected to travel to Denmark and Finland continuously. In your responsibility you will partner closely with the commercial business managers and support them in different HR areas such as recruitment, organizational design, salary overviews, labor law, working environment, performance management, training and development, compensation and benefits, employee relations, and compliance with employment laws and company policies. HR will play a crucial part in shaping the commercial organization, company culture, driving employee engagement, and fostering a productive and positive work environment. The role has many contact points both internally at Semper/Hero and externally. The HRM will be responsible for the payroll and the manager of the HR & Payroll assistant, who also have a Nordic scope. HRM will report to the HR Director Nordics. Din profil We are looking for you who have a university degree, at least BSc. in Human Resources or similar and at least five years’ experience within the HR area. We like you to have a proven success in a HR/Commercial leadership role. Important for the role is a strong knowledge of HR practices and HR trends. You´re fluent in English and Swedish. Additional Nordic languages is a plus. We like you to have experience from working in a Nordic set up and that you have been supporting managers in Denmark and/or Finland and have knowledge of the country's labor law. It´s a benefit if you have been working in an international environment. You’re an experienced leader with a good self-awareness and with the ability to lead and inspire others. You’re proactive, hands-on, self-starter, open-minded and focused on supporting our business strategy. You can build strong relationships with key leaders and people managers, fostering trust and promoting collaboration. You´re flexible and can easily adapt to changing business needs. You can also manage multiple priorities in a fast-paced environment and see solutions instead of problems. You have knowledge of labor law and interpretation of collective agreements as well as experience of union consultation, payroll and working environment. You like to work within a broad HR role. We attach great importance to your personal qualities and are looking for you who thrive in a professional, high-performing and open company culture with great care and warmth. Our company vales are: Create wow, Everyone Hero, Nourish others and Take responsibility. Om företaget About Semper AB: The well-known brand Semper still stands for the same high quality as it has done since the company was founded in 1939. Today Semper AB has the Nordic leading brands within Baby Toddler Food & Milks and healthy snacks. Semper AB has around 300 employees in Sweden, Finland, Norway and Denmark, with net sales of around SEK 1.5 billion SEK. Since 2006, Semper AB has been part of Hero Group. Read more www.semper.se About Hero Group: Hero Group is an international food company with around 4,000 employees in 19 countries. The company was founded in 1886 in Lenzburg, Switzerland, where its headquarters are still located today. Core product categories are Baby & Toddler Food and Milks, Natural Spreads (Jams), and Healthy Snacks. Hero Group portfolio consists of many well-known international and local brands. The Group, lives by its mission “conserving the goodness of nature”. Read more: www.hero-group.ch Om oss If you are ready to challenge yourself and apply for an exciting role, we look forward to receiving your application as soon as possible. The recruitment process is handled by First Reserve and our client's wishes are that all questions regarding the service be handled by us. Interviews will take place continuously, which means that the position may be filled before the application deadline, which is October 13. You apply simply by registering your CV or with your LinkedIn profile and we would like a personal letter in which you tell us why you are looking for the position and why it suits you. If you have questions about the position or the recruitment process, you are very welcome to contact the responsible recruiter Eva Persson, e-mail: [email protected] or alternatively by phone 070-789 93 28. With reference to GDPR and your privacy, we are unable to accept any applications via e-mail. Welcome with your application!

25 september 2024
Sista ansökan:
13 oktober 2024
People Business Partner Director Fin, Legal, HR, Comms & CI
AB Electrolux
Personal- och HR-chefer

Objective: You will partner with senior managers (Tier 3) in Finance, Legal, HR, Comms & CI, supporting them in key areas such as People Strategy, Organization Development, Transformation and Change Management, Talent Management and Development. You will be based in our HQ in Stockholm and report directly to Head of (VP) HR, Communications & CI BA EA. In detail you will: Work as a strategic partner together with Senior Business Leaders on aligning business objectives to people objectives - align mid-term plans & objectives with long term vision for Finance, Legal, HR, Comms & CI including: People Strategy: translate the business strategy and People Plan into people priorities, aligned with Global HR Strategy. Collaborate with People Function to develop scalable solutions for strategic workforce planning and capability building. Ensure area needs are aligned and supported by the Global HR Strategy. Organization Development: Works together with Business leaders to define, develop and improve organizational design & capabilities as needed to support strategic goals ensuring effectiveness and performance. Implementing Re- and Upskilling framework and governance for Finance, Legal, HR, Comms & CI in alignment with CoEs, leverage Functional Academy Transformation and Change Management: Together with Business leader in Finance, Legal, HR, Comms & CI, lead and facilitate transformation and organizational change initiatives ensuring alignment, coordination and follow through of the plans across BA/PL/functions, connecting with global initiatives when required. (Collaboration PBP + PR + PS&S for implementation). Talent Management: Ensure people and talent topics are on the business agenda, facilitating talent process towards the future needs. Accountable for identifying, grow and plan for talents in the organization in line with strategic direction of the business, together with the responsible leader. Put actions in place to close the Talent/Capability gaps (reflected in People Plan). Work on building succession planning for eTM and above roles. Partner with Senior Leaders to drive Diversity and inclusion. Act as sounding board to leaders in all talent management/recruitment processes, to ensure right capabilities, diversity, potential are considered.​ Leadership and Team Development: coach senior leaders to drive Employee Engagement, Teamship and Business/People Leadership. Partner with the business leader to ensure Leadership team development - ensuring leadership team work efficiently, according to strategy and set goals. Compensation strategy: Accountable for executing the compensation strategy of Finance, Legal, HR, Comms & CI. Responsible to bring knowledge and current/future business needs back to CoE to secure the right strategy. Coach and advise Sr leaders how to set and work with compensation, aligned with talent needs, ensuring internal attention to equity. Use dashboards and other data reports to advise the business on prioritization of critical talent/performance. Requirements: Bachelor's degree in business or related field, Master's degree preferred 10 years of relevant experience within business and HR (covering Europe and APMEA region) Previous experience in Change Management, Transformations, Organization Development & Strategic Workforce Planning and Talent Management Strong communication skills Business and financial acumen Who you are: Proactive - keen for new experiences, you are reliable, self-driven and results-oriented with a positive outlook and can-do attitude, Agile: You are confident with strong social skills with an ability to maneuver smoothly in the organization and have delivered high-impact results in challenging environment, Data driven: You have strong analytical skills that form the basis of your decision making, A strategic-thinker: You are organized, strong in planning, follow up and securing delivery as per plan, Dynamic – You think in a creative and strategic way but are adept at delivering operationally to ensure tasks are followed through to completion, Expert: You have a passion for Leadership Development, Coaching, Consulting, Advising & Influencing. Team player – it's about working together, building relationships and working towards same goals. Benefits highlights: Flexible work hours/hybrid work environment, Extensive learning opportunities and flexible career path, Discounts on our award-winning Electrolux products and services, Family and health friendly benefits, Insurance policy plan Additional holidays

25 september 2024
Sista ansökan:
9 oktober 2024
Vi söker chef till en ny stadsövergripande kompetensförsörjningsenhet
Malmö kommun
Personal- och HR-chefer

Ref: 20241886 Malmö är en stad i ständig rörelse. Vi lever i en global värld där demografin förändras och utvecklingen sker allt snabbare. Efterfrågan och medborgarnas förväntningar på våra tjänster förändras och ställer krav på flexibilitet och anpassningsförmåga, både på vår organisation och på oss som medarbetare och vår kompetens. Utmaningarna förändrar förutsättningarna för morgondagens samhällsservice. Vi har redan tagit vissa steg. Med mod att tänka nytt kan vi förflytta oss ytterligare och bli den stad i framkant som Malmö ska vara. Arbetsuppgifter Ditt uppdrag blir att leda kompetensförsörjningsenheten som är en av tre enheter på HR-avdelningen på stadskontoret. Dina närmsta chefskollegor ansvarar för arbetsgivarenheten respektive enheten för gemensamt arbetssätt och system. Tillsammans med HR-direktören som är ansvarig för avdelningen leder och styr ni stadens samlade HR-arbete. Kompetensförsörjningsenheten består av sju anställda och ansvarar för stadens övergripande arbete med kompetensförsörjning, arbetsgivarvarumärket, rekryteringsprocessen samt ledarskapsutveckling och chefsförsörjning. Enheten står även för samordning och stöd vid rekrytering av förvaltningsdirektörer och bolags-Vd:ar inom koncernen. I ditt uppdrag ingår att delta och föredra ärenden vid kommuncentral samverkan och vid behov i arbetsgivarutskott, kommunstyrelsen och kommunstyrelsens beredning. Du förväntas också att självständigt föreslå, initiera och driva stadsövergripande åtgärder inom enhetens verksamhetsområde. Du har fullt chefsansvar som inkluderar personal, budget och verksamhet. I Malmö stad utövar du det ansvaret som verksamhetsansvarig, som arbetsgivare och som ledare. I rollen som verksamhetsansvarig leder och utvecklar du verksamheten tillsammans med dina medarbetare. I rollen som arbetsgivare företräder, utvecklar och tillämpar du personalpolitiken i samverkan med andra chefer. Rollen som ledare handlar om hur du agerar som verksamhetsansvarig och arbetsgivare. Tillsammans med dina kollegor i chefsgruppen på stadskontoret företräder, tillämpar och bidrar du i utvecklingen av interna strategier, riktlinjer och arbetssätt. Kvalifikationer För att vara aktuell för tjänsten krävs följande: • Akademisk examen inom företrädelsevis HR, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. • Bred och flerårig erfarenhet inom HR-området • Erfarenhet från en övergripande roll i stor organisation där du tagit fram och implementerat strategier för kompetensförsörjning samt uppföljning. • Erfarenhet av att leda förändringsarbete som spänner över flera verksamheter. • Dokumenterad erfarenhet av att ha lett utvecklingsarbete med goda resultat. • Flerårig dokumenterad chefserfarenhet med fullt arbetsgivaransvar. Det är meriterande om du har kunskap om ledarskapsutveckling, strategisk och operativ erfarenhet inom detta, och att du själv har genomgått Utvecklande ledarskap eller likvärdig ledarskapsutbildning. De personliga kompetenser vi kommer att värdera i rekryteringen är strategisk förmåga, helhetssyn, gott omdöme och fokus på mål och resultat. Du bygger goda och tillitsfulla relationer och ett gott samarbetsklimat med medarbetare, chefer och fackliga företrädare. Precis som vi i Malmö stad värdesätter du olikheter och förstår hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar en själv och andra. Om arbetsplatsen HR-avdelningen på stadskontoret ansvarar för arbetet med policy-, strategi- och utvecklingsfrågor, uppföljning och utvärdering inom HR- och arbetsgivarområdet för Malmö stad som helhet. Vi ansvarar för systemstöd inom HR, bereder ärenden till Kommunstyrelsen och dess arbetsgivarutskott samt ansvarar för kommuncentral samverkan. I samarbete med förvaltningarna driver vi utveckling inom stadens gemensamma arbetssätt och politiskt beslutade HR-processer. Stadskontoret riktar, utmanar och förstärker utvecklingskraften i organisationen, i staden och i regionen. Vi är kommunstyrelsens förvaltning och arbetar med ett helhetsperspektiv nära stadens ledning. Stadskontoret består av sju olika avdelningar och har sammanlagt cirka 300 personer anställda. Våra avdelningar arbetar inom ett brett spektrum av områden och förvaltningen har många medarbetare med hög specialistkompetens. Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Information om tjänsten Anställningsform: Tillsvidareanställning Omfattning: Heltid Antal tjänster: 1 Tillträde: Enligt överenskommelse Övrigt Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.  Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.

24 september 2024
Sista ansökan:
15 oktober 2024