HR-chef
Sök bland 64 lediga jobb som HR-chef och börja ditt nya yrkesliv idag!
Vi söker en erfaren och strategisk Global HRBP för att leda det HR-strategiska arbetet framåt. Om du är en driven ledare med lång erfarenhet inom HR och vill vara med och driva förändring och tillväxt i en global organisation, då kan detta vara din nästa utmaning! OM TJÄNSTEN På uppdrag av vår kund söker vi en Global HR Business Partner. I rollen kommer du att samarbeta med affärsledare för att utveckla och implementera HR-strategier som stödjer affärsmål och driver produktivitet och tillväxt. Du kommer också ha ett ansvar för att främja en inkluderande kultur och säkerställa att HR-initiativ och affärsmål är i linje med varandra. Uppdraget sträcker sig från 1/4- 2025 till 28/2 - 2026. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Samarbeta med affärsledare för att utveckla strategier som främjar produktivitet och tillväxt. * Ge expertvägledning och coaching i personalfrågor för att effektivt hantera nuvarande och framtida utmaningar. * Koordinera och driva det övergripande D&I-arbetet inom divisionen med tydliga och riktade mål, främja en inkluderande kultur samt följa upp åtgärder, KPI:er etc. * Driva Talent Management och stödja chefer i att bygga en talangpipeline. * Identifiera och utveckla kompetenser för att säkerställa framtida konkurrenskraft. * Coacha, inspirera och engagera ledare och ledningsgrupper i HR-frågor kopplade till affären och HR-strategier (både horisontellt och uppåt). * Fungera som bollplank och ge feedback till linjechefer om ledarskapsbeteenden samt managementbeslut och deras påverkan på verksamheten. * Leda strategiska HR- och affärsprojekt, i linje med den övergripande HR-strategin för organisationen, över funktioner och flera länder/regioner. * Leda insatser för prestation och organisationsutveckling, optimera organisatoriska strukturer och produktivitet för att driva affärssframgång. * Använda HR-analys och tillhandahålla datadrivna insikter, vilket möjliggör välgrundade beslut om arbetskraftsplanering, talent management och organisationsdesign. * Driva och främja företagets kulturresa. VI SÖKER DIG SOM - Har 10+ års erfarenhet inom HR; dokumenterad framgång inom affärsverksamhet och ledarskap, med ett starkt intresse för HR. - Har examen i HRM, psykologi eller liknande utbildning inom företagsekonomi och/eller HR-management. - Har stark affärsmässig förståelse och erfarenhet av förändringshantering, helst även M&A-erfarenhet. - Har förmågan att arbeta effektivt på alla nivåer inom organisationen, både individuellt och i grupp. - Har förståelse för globala ledande praxis och förmåga att framgångsrikt påverka organisationen. - Har erfarenhet av att hantera fackföreningar, myndigheter och branschorganisationer. - Har förmågan att leda en organisation med en matrisstyrd struktur och koppla affärsstrategi till HR. - Har förmågan att göra HR- eller People-strategy till konkreta handlingsplaner; förmåga att hantera flera arbetsströmmar och aktiviteter samtidigt. - Har obehindrade kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift då det används i det dagliga arbetet. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Är du redo för nästa steg i karriären och vill bidra till en bred verksamhet med ca 200 olika samhällsnyttiga yrken? Vill du skapa förtroendefulla relationer i en organisation där vi har nära till varandra såväl organisatoriskt som geografiskt? Sala kommun söker nu en engagerad och utvecklingsinriktad personalchef. Här får du möjlighet att arbeta i en stimulerande arbetsmiljö som präglas av omtanke, engagemang och samarbete. Om verksamheten I verksamhetsområde Personals uppdrag ingår att bistå kommunstyrelsen i det strategiska arbetet med personalpolitik och utveckling av HR-processer men också att stödja verksamheterna i det operativa- och strategiska HR-arbetet. I uppdraget ingår dessutom ansvar för kommunens personaladministrativa system samt lönehantering. Vi har höga ambitioner, är drivna och strävar efter att ligga i framkant. Vi satsar på att utveckla en organisation som präglas av ett utvecklande ledarskap och ett aktivt medarbetarskap, där lärande och innovation blir en del av vår kultur i strävan mot vår värdegrund: enkel, effektiv och medborgarvänlig. Om uppdraget Som personalchef är du ansvarig över verksamhetsområde Personal bestående av HR-enheten och Löneenheten med totalt 12 medarbetare. Du ansvarar för personal, arbetsmiljö och ekonomi, samt för verksamhetens planering, utveckling och effektivisering. Du har direkt personalansvar över HR-enhetens fem HR-konsulter samt över förhandlingschefen. Förhandlingschefen har personalansvar över löneenheten. Ditt verksamhetsområde är en del av kommunledningskontoret och du rapporterar till kontorschef. • Du ansvarar för det kommunövergripande strategiska utvecklingsarbetet inom HR-området och dess processer. • Du ingår i kommunens ledningsgrupp där du bidrar till kommunens utveckling och har möjlighet att påverka och forma kommunens framtid. • Du har en tät dialog med kommunstyrelsen via arbetsgivardelegationen angående kommunens personalpolitik. • Du skapar en god dialog och samverkan med arbetstagarorganisationerna. Vem är du? Vi söker dig som har: • högskoleutbildning som personalvetare. • bred erfarenhet och kunskap inom HR-områdets olika processer såsom löneöversyn, arbetsmiljöarbete, kompetensförsörjning, m.m., och det är meriterande om du har erfarenhet och kunskap i lönefrågor. • goda kunskaper inom arbetsrätt är särskilt meriterande, och vi ser gärna att du har kunskap kring de kommunala kollektivavtalen. • minst tre års chefserfarenhet med ansvar för verksamhet, personal och ekonomi. Om denna erfarenhet är inom kommunal sektor är det särskilt meriterande. • god insikt i och kunskap om vad det innebär att arbeta i en politiskt styrd organisation. • digital mognad samt goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. För att lyckas i rollen behöver du vara en tydlig och resultatorienterad ledare med ett inkluderande och stödjande förhållningssätt. Sala kommun strävar efter ett ledarskap som bygger på tillitsbaserad ledning och styrning och det är därför meriterande om du redan nu har utbildning inom Utvecklande ledarskap samt Utveckling av grupp och ledare (UGL). Du bör vara en strukturerad person som driver på och följer upp arbetet, samt skapar goda förutsättningar att driva utvecklingsarbete inom området. Du är en tydlig arbetsgivarrepresentant som även har lätt för att samarbeta och samverka med t.ex. andra professioner och arbetstagarorganisationer. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Låter det som något för dig? Vi hoppas få välkomna dig till Sala kommun snart! Anställningsvillkor Tillsvidare, heltid Tillträde enligt överenskommelse Individuell lönesättning Kollektivavtalade förmåner: läs mer här Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-04-08. Ansökan sker från www.sala.se/ledigajobb. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Upplysningar Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta: Arminé Kanakanian, Kontorschef Kommunledningskontoret, [email protected] Facklig kontakt: Vision, [email protected] Om Sala kommun Sala är en trivsam småstad med levande landsbygd och närhet till flera storstäder. I kommunen bor nästan 23 000 invånare varav ca 13 000 i Sala stad. Tack vare korta avstånd, avgiftsfri kollektivtrafik och bra service runtom i hela kommunen finns möjlighet till livskvalitet och en enklare vardag. I kommunen finns ett starkt näringsliv, ett rikt föreningsliv och natursköna områden som inbjuder till aktivitet och rekreation. När längtan till storstan tar över kan du med enkelhet ta tåget. Du når Västerås och Uppsala på ca 30-40 min och Stockholm på ca 75 min. Sala kommun har ca 2 000 medarbetare som tillsammans levererar samhällsnyttiga tjänster. Omsättningen är drygt 1 miljard kronor. Sala kommuns vision är ett hållbart och tryggt samhälle med livskvalitet och växtkraft och vi arbetar efter vår värdegrund enkelt - effektivt - medborgarvänligt. För mer information se www.sala.se. Välkommen med din ansökan! Sala kommun söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning och ålder. Vi undanber oss vänligen men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Forma framtidens HR-arbete i en dynamisk och global industrimiljö Vill du spela en nyckelroll i ett internationellt industriföretag med tydligt fokus på engagemang och utveckling? TitanX i Linköping söker nu en affärsdriven HR Manager som vill skapa engagemang, utveckling och hållbara resultat. Om TitanX TitanX grundades 1895 och är idag en del av den globala Tata Motors-koncernen. De är en av världens ledande leverantörer av kylsystem till kommersiella fordon och producerar 10 000 oljekylare varje vecka. I Linköping arbetar cirka 120 medarbetare inom utveckling och produktion. Verksamheten präglas av ett nära samarbete lokalt med globala influenser från bland annat Indien och Frankrike – en dynamik som ger både stabilitet och spännande möjligheter till utveckling. Uppdraget Som HR Manager för TitanX i Linköping blir du en central del av ledningsgruppen och en viktig partner till Sitechefen. Du får ett brett och varierat uppdrag där du både arbetar strategiskt och operativt med HR-frågor. Rollen innebär även ett nära samarbete med TitanX:s globala HR-organisation samt HR Manager i Mjällby för att säkerställa HR-processer för hela Sverige. I rollen ingår att: Driva engagemangsinitiativ och skapa förståelse för strategiska beslut Ansvara för hållbar rekrytering, kompetensutveckling och arbetsmiljö Vara coachande stöd till chefer med fokus på arbetsrätt och medarbetarrelationer Samverka med fackliga parter och bidra till goda relationer mellan ledning och medarbetare Säkerställa att HR-processer är strukturerade, uppdaterade och följer gällande lagar och regler Bidra aktivt i TitanX:s globala HR Management Team och driva implementering av globala processer och strategier Din profil För att lyckas i rollen ser vi att du har: Högskoleutbildning inom HR eller motsvarande Minst 10 års erfarenhet inom HR, varav minst 5 år som HR-ansvarig Erfarenhet från en industriell eller tillverkande miljö Mycket god kunskap inom arbetsrätt och erfarenhet av fackliga relationer Erfarenhet av att arbeta i en internationell organisation Flytande svenska och engelska i tal och skrift Det är meriterande om du har erfarenhet från bilindustrin och förändringsledning. Vi söker dig som kombinerar ett affärsmässigt perspektiv med förmågan att bygga engagemang och skapa förtroende. Du har ett coachande förhållningssätt och kan balansera att vara ett stöd med att utmana chefer i svåra frågor. Din förmåga att snabbt sätta dig in i nya situationer och anpassa dig till förändrade förutsättningar gör att du tryggt kan hantera både komplexa frågor och kulturskillnader. Varför TitanX TitanX erbjuder en välkomnande och engagerad arbetsmiljö där trygghet kombineras med innovation. Verksamheten i Linköping präglas av samarbete och eget ansvar, där du får vara en del av en spännande utvecklingsresa framåt och ansvara för att fortsätta driva HR-agendan och verksamhetens framtid. Låter detta som din nästa utmaning? Sök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Du söker tjänsten genom att klicka på ”Sök jobbet” och registrera dig i vår databas. Vi går genom ansökningarna löpande och sista ansökningsdag är den 21 april. Om du vill veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Jenny Askling, [email protected] eller Sara Lidmer, [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!
Brinner du för att skapa relationer och utveckla affärsmöjligheter? Trivs du i en varierad miljö med högt tempo? Vi söker dig som vill bidra till vår fortsatta framgång och bli del av ett av Sveriges största rekryterings och bemanningsbolag! Uniflex hjälper företag med kompetensförsörjning och är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag. Hos oss får du möjlighet att växa i en spännande och fartfylld bransch tillsammans med våra medarbetare och kunder. Vi är en organisation med korta beslutsvägar där du har friheten att påverka och utveckla affären. Vår största tillgång är våra medarbetare och vi värdesätter att ha kul tillsammans och firar gärna våra framgångar. Om tjänsten: I rollen som Consultant Manager väntar en vardag fylld av nya, spännande utmaningar! Du kommer att ansvara för att utveckla och stötta våra konsulter i deras uppdrag genom regelbundna avstämningar, medarbetarsamtal och frågor om kompetensutveckling. Dessutom har du ansvar för hela rekryteringsprocessen, från urval och intervjuer till anställning. Rollen kräver ett starkt ansvarstagande och innefattar självständigt arbete med affären och kvaliteten i fokus, ofta mot utmanande tidsramar. Du kommer att ha daglig kontakt med kandidater, konsulter och kunder via telefon, digitala plattformar och personliga möten, och ditt arbete bidrar till att stärka oss som bolag och våra kundrelationer. Vem är du? Vi söker dig som är målinriktad och har ett starkt driv för att utveckla affärer och skapa långsiktiga relationer med kunder, konsulter och kandidater. Med ett lösningsfokuserat arbetssätt och en vilja att möta utmaningar arbetar du effektivt och självständigt. Eftersom våra kunder ibland bedriver verksamhet under varierande arbetstider krävs flexibilitet och ansvarskänsla. Du trivs i en dynamisk arbetsmiljö med högt tempo och uppskattar att ha kontakt med många olika människor varje dag. Med en positiv inställning och ett starkt fokus på service bidrar du till en god arbetsmiljö och skapar mervärde för dina kollegor och våra kunder. Hos oss sätts höga mål, och vi arbetar kontinuerligt med att följa upp resultat och KPI varje vecka – detta är en del av vår strävan att ständigt utvecklas och förbättras. Du blir en viktig del av en kultur där både resultat och trivsel prioriteras, där vi siktar högt och har roligt på vägen. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö som präglas av engagemang och entreprenörsanda, och vi söker nu någon som vill vara med och bidra till vår tillväxtresa tillsammans med oss och våra framtida kollegor. Körkort och tillgång till bil är ett krav. Eftergymnasial utbildning inom HR eller liknande är meriterande. Om verksamheten Uniflex är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag och finns i Sverige, Norge och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Uniflex är en del av den börsnoterade koncernen PION Group som bedrivs under bolagen; Uniflex, Poolia, QRIOS, Student Node, Roi Rekrytering och Workspace Recruit. Vår kultur bygger på en grund av engagemang för våra kunders behov, utförande utan undantag och en genuin omsorg om varandra. Vi är en organisation som sätter människan i fokus och våra värderingar Passion & Execution genomsyrar allt vi gör. Passion (PUT YOUR HEART IN IT) & Execution (AND MAKE IT HAPPEN) Uniflex värdesätter ett hållbart arbetsliv med bra arbetsvillkor. Vi är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierade och har kollektivavtal. Självklart erbjuder vi; · Tjänstepension · Friskvårdsbidrag · Försäkringar (sjukdom, arbetsskada, omställning, föräldralön) · Ett fördelaktigt provisionssystem · Kompetensutveckling och utbildningsdagar · Karriärvägar inom koncernen Låter det här som en intressant möjlighet för dig? Varmt välkommen med din ansökan idag! Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu fler medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. ARBETSUPPGIFTER Ditt ansvar som HR-chef är att leda det verksamhetsnära HR-stödet till NTE genom vägledning och rådgivning inom hela HR-området, med stöd av övriga enheter inom HR-avdelningen och i nära partnerskap med verksamheternas chefer. I samråd med enhetschefen för NTE ingår du i forum nationellt, stödjer både lokal och regional nivå samt ingår i NTE´s ledningsgrupp. Du har i uppdrag att göra de styrande riktlinjerna och metoderna i gemensamma HR-processer kända och stödja verksamheterna i tillämpningen. Du förväntas arbeta aktivt för att integrera HR-perspektiv inför beslut om förändring och utvecklingsarbete. HR-chefsrollen innefattar verksamhetsansvar, budget- och personalansvar för tre experter. Genom medarbetarna driver och utvecklar du ett värdeskapande samarbete med arbetstagarorganisationerna och skyddsorganisationen. Du blir en av åtta HR-chefer som rapporterar till enhetschefen för verksamhetsnära HR. Tillsammans i ledningsgruppen medverkar ni i strategiskt utvecklingsarbete inom HR-avdelningen. Du och medarbetarna är placerade vid Hk i Norrköping, alternativt i Stockholm. I uppdraget som HR-chef ingår resor nationellt. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som motiveras av att tillsammans med kollegor och medarbetare vidareutveckla och säkerställa ett effektivt och kvalitativt väl fungerande verksamhetsnära HR-stöd. Du har bred HR-bakgrund och stark känsla för att HR s främsta uppgift är att stärka chefers och medarbetares förutsättningar att prestera bra utifrån verksamhetens uppdrag. Du drivs av viljan att förbättra, gillar att samarbeta med andra. Du vill bidra till att utveckla Kriminalvårdens verksamhet, kultur/värdegrund och stärka cheferna i det delegerade arbetsgivaransvaret. Du har god problemlösningsförmåga och trivs med utvecklings- och förändringsarbete. Vi ser att du har mycket god samarbetsförmåga, har hög integritet samtidigt som du är flexibel och prestigelös. Som ledare är du trygg och stabil, du skapar sammanhang, engagerar och entusiasmerar medarbetarna och du är tydlig i din kommunikation. Du har god förmåga att planera och koordinera ditt och andras arbete. Självklart har du ett starkt samhällsengagemang och du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen och tron på att människan är utvecklingsbar. Du förväntas med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Krav: • akademisk examen inom HR-området (eller akademisk utbildning i kombination med vad Kriminalvården bedömer relevant erfarenhet förvärvad genom längre tids arbete inom HR-området.) • flerårig egen erfarenhet av brett HR-arbete, att ge kvalificerat HR-stöd genom vägledning och råd till ledningsgrupper/chefer i en statlig organisation • bred kunskap inom hela HR-området, exempelvis bastjänster för verksamhetsnära HR-stöd som personalrelaterade ärenden och utredningar, arbetsgivarpolitik, avtal, arbetsrätt och arbetsmiljö • flerårig chefserfarenhet, företrädesvis inom HR • erfarenhet av att driva och implementera förändringsarbete som syftar till att vidareutveckla metoder, arbetsprocesser och rutiner inom HR-området • erfarenhet av att samarbeta och samverka, både internt och externt • goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift Det är meriterande med: • erfarenhet från HR-arbete inom 24/7-verksamhet • erfarenhet av att ingå i ledningsgrupp • goda kunskaper om de övergripande förutsättningar (regelverk, budget, upphandling m.m.) som gäller för offentlig verksamhet, gärna statlig ÖVRIGT Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. För att arbeta hos oss behöver du genomgå en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning innefattande en säkerhetsprövningsintervju med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. I samband med din anställningsintervju får du mer information om säkerhetsprövning. Läs mer:https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/sakerhetsprovning-vid-rekrytering/ Befattningen kan innebära krigsplacering vid Kriminalvården. Läs mer på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/krigsplacering/ För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen.
Arbetsbeskrivning Region Östergötland ansvarar för hälso- och sjukvård, regional utveckling och kollektivtrafik. Vi ska skapa goda och attraktiva livsvillkor för invånarna. Den mest omfattande verksamheten är att erbjuda en god hälso- och sjukvård inklusive tandvård. Är du en erfaren HR-chef med ett tydligt verksamhetsnära fokus och med en stark drivkraft att jobba med utveckling? I denna roll får du möjlighet att påverka och vidareutveckla Region Östergötlands HR-arbete genom proaktivt ledarskap, professionellt stöd och samverkan med både verksamheter och andra stödprocesser. Vill du vara med och forma framtidens HR? Då kan den här tjänsten vara något för dig! Ansvarsområden Verksamhetschefen för verksamhetsnära HR tillförsäkrar att regionens verksamheter får ett kvalitativt och likvärdigt HR-stöd. I uppdraget ingår att vidareutveckla arbetssätt och HR-processer för att säkerställa ett situationsanpassat stöd till våra verksamheter. Utvecklingen av det verksamhetsnära HR-arbetet inkluderar att tillse att verksamheterna styr och leder utifrån regionens personal- och arbetsgivarpolitik och att lagar och överenskommelser efterföljs. Samtidigt ska HR-organisationen säkerställa att HR-arbetet utgår från chefernas behov och utmaningar och att verksamheternas behov kontinuerligt fångas så att det kan omsättas i utvecklingen av regionens HR-arbete. Du jobbar genom din organisation och i ditt agerande är du en förebild för andra. Du samverkar med chefer inom verksamheterna för att aktivt söka förbättringar inom HR-arbetet. Du företräder Region Östergötland och söker aktivt samverkan med andra regioner och organisationer. Som verksamhetschef för verksamhetsnära HR ingår du i HR-direktörens ledningsgrupp tillsammans med verksamhetscheferna för Regiongemensam HR och för HR Utbildning med mål att utvecklingen av HR-arbetet bidrar till strategiska förflyttningar och organisationens mål. Du är chef för 12 HR-ansvariga samt enhetschefen för organisationens HR-konsulter och har ansvar för uppdrag, ekonomi och arbetsmiljö. Mer information: I denna rekrytering samarbetar region Östergötland med Randstad. Skicka in din intresseanmälan senast 2025-04-14. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Vid frågor kring rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Adam Bernhoff. När du valt att formellt ansöka kan den komma att bedömas vara allmän handling. För en inledande konfidentiell dialog kring tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Adam Bernhoff, [email protected] Fackliga kontakter: Camilla Berlin, Vision tel. 010-103 86 19 Peter Hallberg, Saco tel. 010-103 05 65 För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Välkommen med din intresseanmälan! Kvalifikationer Vi söker dig med utbildning inom HR eller annan akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har en gedigen bakgrund inom HR och erfarenhet av strategiskt utvecklings- och förändringsarbete i en komplex organisation. Vi ser att du har flera års erfarenhet som chef och ledare och gärna som chef över andra chefer. Du har mycket god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet från politiskt styrd organisation. För att lyckas i rollen är det viktigt att du har en personlig mognad och att du är ödmjuk. Vi ser att du har ett prestigelöst förhållningssätt och förmåga att samarbeta med flera olika parter. Du är en trygg ledare som kan skapa engagemang och delaktighet. Din förmåga att lyssna och förstå behov, kombinerat med ett proaktivt agerande, är avgörande. Du är tydlig i din kommunikation och drivs av att skickliggöra kollegor, att låta medarbetare växa och att ni tillsammans skapar de bästa resultaten. Om företaget REGION ÖSTERGÖTLAND För livet framåt. Region Östergötland har höga ambitioner och ett ansvarsfullt uppdrag. Det handlar om hälsa och vård, om vår regions utveckling och om dem som lever och vistas här. Vi vill vara i framkant, med vård, forskning och utbildning. Det innebär att våga tänka nytt och att ha de bästa medarbetarna. Därför erbjuder vi unika möjligheter till vidare lärande och satsar på moderna miljöer med effektiva system och verktyg. Många av oss möter patienter och närstående, andra skapar förutsättningarna för livsviktiga insatser. Hos oss jobbar fantastiska människor mot samma mål – att göra skillnad på riktigt, och för livet framåt. Region Östergötlands HR-organisation har cirka 100 medarbetare som ger kvalificerat stöd både verksamhetsnära och centralt till ledningen. Många av våra medarbetare inom HR jobbar med det nära stödet till chefer i regionens verksamheter. Inom organisationen finns också ett team HR-strateger, en enhet med specialister inom kompetensförsörjning, en förhandlingsenhet samt en enhet för löneadministration. En central enhet för stöd och service ger dagligt stöd till medarbetare och chefer. Inom HR-organisationen finns dessutom verksamhetsområde utbildning. Vi erbjuder ett spännande och omväxlande jobb hos länets största arbetsgivare. I rollen har du tillgång till breda nätverk och goda möjligheter till personlig utveckling. Du har din arbetsplats i Regionhuset i Linköping. Läs gärna om dina förmåner hos oss. https://www.regionostergotland.se/ro/jobb-och-utbildning/dina-formaner
Drömmer du om ett liv nära naturen utan vardagsstress? Välkommen till Hällefors kommun! Här finns inget köande – snabb tillgång till förskola, skola, kulturskola och fritidsaktiviteter. Bo bekvämt och prisvärt i naturskön miljö med ett varierat friluftsliv runt knuten. Här har du nära till allt. Ta chansen att skapa ett lugnare, rikare liv för dig och din familj! Välkommen. Förmåner - Friskvårdsbidrag för att främja din hälsa. - Internutbildningar och kontinuerlig kompetensutveckling. - Möjlighet att växla semestertillägg mot fler semesterdagar. - Möjlighet till hjälp med att hitta boende. - Möjlighet till distansarbete. Beskrivning Vill du ha en viktig nyckelroll i en kommun som vill framåt? Då är du kanske exakt den vi söker till rollen som HR-chef till Hällefors kommun. Är du en utvecklingsinriktad och driven person med erfarenhet inom HR området? Vi ser fram emot att höra från dig! HR-chef är en viktig funktion eftersom Hällefors precis som många andra står inför utmaningar när det gäller bland annat kompetensförsörjning, attraktiv arbetsgivare och den ökade rörligheten på arbetsmarknaden. Som HR-chef leder du verksamheten med kommunens HR-frågor och löneadministration samt samarbetar med våra cirka 37 ledare för att skapa en positiv och effektiv verksamhet. De professioner som finns inom enheten består av 2 systemförvaltare/ lönespecialister, 1 löneadministratör, 1 Hr-specialist, 1 Hr-generalist och 1 Hr-chef. Vad kan Hällefors kommun erbjuda dig? Hällefors är en liten kommun där det är nära till beslut och där du kan vara med och påverka i strategiska frågor och i det dagliga arbetet. Kommunens HR-chef är en nyckelperson i arbetet med attraktiv arbetsgivare för både befintliga och nya medarbetare. Arbetsuppgifter I rollen som HR-chef: - Leder och utvecklar du såväl dina medarbetare som alla processer som är kopplade till uppdraget och kompetensområdet. - Ser och förstår du enhetens huvuduppdrag som både stöttande och kravställande. - Ger du kommunens samtliga chefer råd, stöd och verktyg så att de kan ta sitt arbetsgivar- och ledningsansvar. - Prioriterade områden handlar om att utveckla enheten genom exempelvis effektivisering och digitalisering av arbetssätt och processer både inom HR och lön. - HR-chef ingår i kommunförvaltningens ledningsgrupp och rapporterar till Kommunchefen. Kvalifikationer För att vara framgångsrik i rollen som HR-chef ser vi att du har: - En avslutad akademisk utbildning inom HR, eller arbetslivserfarenhet som är likvärdig. - Minst 5 års erfarenhet av brett arbete inom HR eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. - Flerårig erfarenhet av förändrings- och utvecklingsarbete. - Mycket god kunskap i lagar och regler. - Erfarenhet av att samverka med facken och att driva förhandlingar. Som person är du nyfiken, driven, diplomatisk och trygg. Du har en hög kommunikativ förmåga och trivs som bäst i en roll nära verksamheten, med många kontaktytor såväl internt som externt. Du är modig och har ett stort utvecklingsfokus. Din förmåga att entusiasmera och få med dig människor skapar engagemang samtidigt som du vet vikten av att avgränsa med syftet att tydliggöra roller och mandat. Meriterande - Erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation Villkor Tillsvidareanställning på heltid med tillsättning i september 2025. Som chef har du förtroendearbetstid. Din personlighet är viktig för oss, och stor vikt kommer att läggas på personliga egenskaper i denna rekrytering. Mer om Hällefors kommun I Hällefors kommun finns ett antal förmåner tillgängliga för dig som medarbetare. Bland dessa förmåner ingår extra semesterdagar vid uppnådd ålder, för vissa medarbetare finns även möjligheten att omvandla semesterdagstillägget till ytterligare semesterdagar samt ett förmånligt tjänstepensionsavtal. Dessa förmåner syftar till att skapa en trivsam och förmånlig arbetsmiljö för alla anställda i Hällefors kommun. https://skr.se/skr/tjanster/rapporterochskrifter/publikationer/saghejtilldittkollektivavtal.65598.html För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hällefors kommun använder vi rekryteringsverktyget Varbi. Tänk på att inte lämna känsliga uppgifter, eftersom ansökningen är en offentlig handling. Vi har valt att själva genomföra rekryteringsprocessen och undanber oss alla former av erbjudande från annonserings- och bemannings-/rekryteringsföretag. Hällefors kommun ingår i finskt förvaltningsområde och har därmed ett ansvar för att värna om det finska språkets ställning, om du har kunskaper inom det finska språket är det extra välkommet.
Vill du göra skillnad tillsammans med Sveriges viktigaste och största företag? På Samhall arbetar vi dagligen med att bryta utanförskap, stärka självkänslan hos våra medarbetare och bidra till en ökad mångfald i arbetslivet. Genom att utveckla arbetsförmågan hos våra medarbetare i kunduppdrag, ökar vi möjligheterna för personer med funktionsnedsättning att få arbete på den reguljära arbetsmarknaden. Ditt engagemang hos Sveriges mest betydelsefulla företag gör verklig skillnad för många. Välkommen till en gemenskap där varje insats räknas och där du, tillsammans med oss, skapar varaktig påverkan. För mer information om oss, besök gärna www.samhall.se. Om rollen Vi välkomnar nu en ny HR Verksamhetspartner (Distrikts HR-Chef) till vårt Distrikt Halland/Sjuhärad. Som HR Verksamhetspartner är du HR-chef för distriktet och leder ett team av två HR-generalister. Du får möjlighet att arbeta självständigt och forma ditt arbete, med stöd från erfarna kollegor. Du ansvarar för att organisera och skapa förutsättningar för HR-arbetet i distriktet, så att vi kan leverera och nå våra mål. Du rapporterar till HR-chefen i Region Syd och ingår i ledningsgruppen för Distrikt Sjuhärad/Halland. Distriktet har cirka 1300 medarbetare i skyddad anställning och 65 tjänstemän. Tjänsten är placerad på distriktskontoret i Halmstad men du verkar inom hela distriktet. I din roll ingår du även i HR-ledningen för regionen, med regelbundna möten tillsammans med regionens övriga distrikts HR-chefer (HRVP). I Region Syd är vi totalt 26 HR-medarbetare, inklusive HR Verksamhetspartners, HR Generalister, Rekryteringssamordnare och Rekryterare. Tillsammans stöttar vi chefer inom alla HR-områden, vilket ger goda möjligheter att ständigt lära nytt och utvecklas i HR-rollen. Som HR Verksamhetspartner arbetar du med HR frågor i nära dialog med distriktschefen och övriga chefer i distriktet, med fokus på medarbetarnas utveckling. Du ansvarar även för att leda och coacha ditt team både strategiskt och operativt. Arbetet innebär även samverkan med fackliga representanter i personalärenden och att driva löneprocessarbetet. Du ansvarar för att rehabiliteringsarbetet i distriktet genomförs på ett bra sätt och verkar för en inkluderande och jämlik företagskultur. Rollen innebär också ett nära samarbete med Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan. Vem är du och vad drivs du av att göra? Vi välkomnar dig som har högskole-/universitetsutbildning inom HR, eller annan relevant utbildning och/eller erfarenhet. Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift samt B-körkort är krav för tjänsten. Du har gedigna och breda HR kunskaper samt är väl bevandrad i arbetsrätten och med erfarenhet av fackliga förhandlingar. Ledarskapserfarenhet med personalansvar är starkt meriterande. Erfarenhet av att arbeta med Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan samt kunskaper i andra språk är också meriterande. För att trivas hos oss är det viktigt att du är prestigelös, positiv och har förmåga att snabbt skifta fokus. Du har en fallenhet för att möta människor och är serviceinriktad, samtidigt som du har förmågan att utmana cheferna du stöttar på ett coachande sätt. Vi tror att du är en god relationsbyggare som blir en naturlig samtals- och samarbetspartner för våra chefer och andra inom organisationen. Du trivs med att arbeta självständigt, men värdesätter samarbete och ett gott arbetsklimat lika mycket som vi gör. Som vår nya kollega är det viktigt att du är uppmärksam, pålitlig och engagerad. Du tror på människors förmåga och delar Samhalls värdegrund: Tron på alla människors lika värde – Tilltron till alla individers förmåga – Arbetets värde för individens och samhällets utveckling. Välkommen med din ansökan! Ansökan och övrig information Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med 6 mån provanställning Tjänstgöringsgrad: Heltid Sista ansökningsdag: 4 April Placeringsort: Halmstad Kontaktpersoner: HR-Chef, Therése Gunnerdal, 072-1524500 Fackliga kontaktuppgifter Linda Hinderyd, Ledarna 072-2044967 Marie Berg, Saco 072-2185892 Susanne Pettersson, Unionen 070-2826191 Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vill du driva tillväxt, skapa starka kundrelationer och leda konsulter till framgång? Vi söker nu en affärsdriven Säljande Regionchef som vill vara med och utveckla vår verksamhet i Mälardalsregionen! Hos oss får du en nyckelroll där du kombinerar försäljning med ledarskap och rekrytering. Om rollen Som Säljande Regionchef är du både kundens strategiska partner och konsultens trygga ledare. Du ansvarar för att utveckla kundrelationer, identifiera affärsmöjligheter och matcha rätt kompetens med rätt uppdrag. Rollen innebär: Försäljning Affärsutveckling – proaktivt identifiera och bearbeta nya kunder, samt utveckla befintliga affärer Konsultledning – coacha, stötta och utveckla konsulter i deras utveckling och karriär Rekrytering Matchning – identifiera och attrahera människor för att säkerställa rätt kompetens till vår verksamhet Resultatansvar – driva lönsamhet och tillväxt inom ditt affärsområde Vem är du? För att lyckas i rollen tror vi att du är en sälj- och relationsdriven person med starkt affärssinne. Du trivs i en roll där du får ta eget ansvar och gillar att arbeta i ett högt tempo. Vi ser gärna att du har: Erfarenhet av försäljning inom teknikkonsultbranschen eller liknade Förmåga att skapa och utveckla långsiktiga kundrelationer Teknisk erfarenhet från branscher som energi, industri och/eller produktutveckling God förståelse för rekrytering och kompetensförsörjning Ett coachande och engagerande ledarskap Vad erbjuder vi? På Head Energy Sweden blir du en del av en växande organisation med höga ambitioner. Hos oss får du en spännande och utvecklande roll i ett företag med tillväxtfokus och en kultur som präglas av samarbete och engagemang. Vi erbjuder personliga utvecklingsmöjligheter i en global koncern med stora möjligheter att påverka din egen och företagets framgång. Låter det intressant? Då vill vi gärna höra från dig! Skicka in din ansökan redan idag - Vi intervjuar löpande. Välkommen till Head Energy – där vi tror på att skapa värde genom människor! headenergy.se headenergy.no headenergy.dk Head Energy använder ett enkelt och användarvänligt kandidatsystem. Genom att länka till ditt CV eller LinkedIn-profil kan du ansöka våra lediga tjänster med en knapptryckning. Att hålla din profil uppdaterad ökar sannolikheten för att vi kan matcha din expertis med relevanta positioner. #LI-MA1 #LI-MJ1
Vi söker Personalchef till ICA Kvantum Lidingö! På ICA Kvantum Lidingö sätter vi alltid kunden i första rummet och har som mål att vara det självklara valet för våra kunder genom att erbjuda en trevlig och fräsch butik, ett komplett sortiment av dagligvaror och kvalitativa specialvaror. Nu har du möjlighet att bli en av oss då vi söker en Personalchef. Vill du vara en nyckelperson på en arbetsplats där människor och hållbarhet står i centrum? Har du erfarenhet av personalansvar och är redo att axla en roll med stort ansvar och långsiktig betydelse? Då kan du vara vår nya personalchef! Om ICA Kvantum Lidingö På ICA Kvantum Lidingö strävar vi efter att erbjuda våra kunder ett brett och prisvärt sortiment i en fräsch och inspirerande butik – varje dag, året om. Vår vision är att bli "grönast på ön" genom att arbeta hållbart med fokus på hälsa, miljö och ekologiska varor. Vi tror på att ledarskap bygger på att sätta "människan i centrum". Som personalchef blir du en del av vårt ledningsteam och en central del av vår framgång. Om rollen som Personalchef Som personalchef har du ett övergripande ansvar för butikens personal och är spindeln i nätet i allt som rör bemanning, rekrytering, arbetsmiljö och medarbetarutveckling. Du säkerställer att våra medarbetare trivs och utvecklas i en trygg och stimulerande miljö, samtidigt som butikens mål och affärsidé uppnås. Dina ansvarsområden innefattar bland annat: • Bemanning och schemaläggning: Säkerställa att butiken alltid är rätt bemannad, planera säsongsscheman och hantera schemaförändringar vid behov. • Rekrytering och introduktion: Ansvara för rekrytering av nya medarbetare, introduktion av nyanställda samt uppföljning av deras utveckling. • Arbetsmiljö och personalfrågor: Driva det systematiska arbetsmiljöarbetet, hålla i rehabsamtal och arbetsanpassningar, samt vara kontaktperson gentemot Försäkringskassan och facket. • Ledarskap och utveckling: Hålla i medarbetarsamtal, stötta försäljningschefer i svåra samtal och utveckla butikens personal. • Administration och rutiner: Ansvara för att personalhandboken och rutiner är uppdaterade, hantera lönerapportering och samarbeta med externa parter såsom företagssköterska och HR-nätverk. Vi söker dig som: • Har gedigen erfarenhet av personalansvar och att leda andra. • Har butikserfarenhet och förståelse för att arbeta med budget och resultat. • Är en strukturerad och trygg ledare med förmåga att prioritera och organisera. • Är kommunikativ, motiverande och resultatorienterad. • Har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. Vad vi erbjuder Hos oss får du en betydelsefull och omväxlande roll där du blir en del av butikens ledningsteam och bidrar till både medarbetares och butikens utveckling. Vi värdesätter långsiktighet och ser fram emot att hitta rätt person som kan vara med och driva vår butik framåt. Är detta rätt utmaning för dig? Vår nuvarande personalchef går i pension till sommaren, vilket ger dig möjlighet till en god överlämning och introduktion. Om du är redo för en ny utmaning och vill vara med och göra skillnad – skicka in din ansökan redan idag! Urvalet sker löpande. Vi värdesätter mångfald och välkomnar alla sökande, vår rekryteringsprocess är därför byggd för att ge oss objektivitet. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt ök. I rekryteringsprocessen kommer vi att tillämpa bakgrundskontroll. I samband med denna rekrytering samarbetar ICA Kvantum på Lidingö med Retail Recruitment och ansvarig rekryterare är Monica Sveiven. Välkommen till ICA Kvantum Lidingö! Vår vision är att vara ”Grönast på ön”! För oss innebär det att vi fokuserar på Hälsa, Miljö & Ekologi på alla avdelningar. Vi är en butik som älskar mat, satsar på bra färskvaror och har en nära relation med våra kunder. Vi vill att både kunder och personal ska längta till oss!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 64 jobb