HR-direktör till Uppsala universitet

Arbetsbeskrivning HR-direktör till Uppsala universitet  Som HR-direktör vid Uppsala universitet erbjuder vi dig ett omväxlande arbete i en utvecklande och stimulerande verksamhet. Här välkomnas du till en arbetsplats som präglas av engagemang, hög kompetens och innovation.  HR-avdelningens övergripande uppdrag är att bidra till att Uppsala universitet är en attraktiv arbetsgivare, ge stöd i strategiska och operativa HR-frågor, samt företräda arbetsgivaren avseende arbetsgivarpolitik och villkor. Avdelningen har även ett samordnings och utvecklingsuppdrag för universitetets hela HR-funktion. Ansvarsområden Uppdraget  Uppsala universitets HR-funktion utgörs av HR-avdelningen samt institutionernas verksamhetsnära HR-stöd. Som HR-direktör leder du universitetets HR-avdelning och verkar för att leverera ett gott stöd som speglar behovet i de olika delarna av universitetets verksamhet. Du främjar ett gott samarbete inom din avdelning, universitetsförvaltningen, Uppsala universitet och med olika samarbetspartners. Du verkar för en god samverkan med arbetstagarorganisationerna.  HR-avdelningen består av drygt 60 medarbetare fördelade på fyra enheter; HR-enhet Vetenskapsområden, Lönenheten, HR-enhet Universitetsförvaltningen samt HR-ledningsstöd. Som HR-direktör och avdelningschef har du det övergripande ansvaret för att planera, leda och följa upp avdelningens verksamhet och du fattar beslut i enlighet med gällande delegationer. Du har personal- och budgetansvar och ansvarar för arbetsmiljön vid avdelningen. HR- avdelningens uppgifter:  Rådgivning och stöd  HR-administration  Processer och kvalitetssäkring  Utbildning och handledning  Strategi- och utvecklingsarbete  Ansvara för universitetets löneutbetalningar Kvalifikationer Den vi söker har:  Universitets- eller högskoleexamen inom området för avdelningens uppdrag eller annan utbildning i kombination med relevant erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.  Flerårig och aktuell erfarenhet av chefsuppdrag, med personal- och budgetansvar, i en större verksamhet, gärna inom universitets-, och högskola eller annan myndighet. Flerårig aktuell arbetslivserfarenhet som chef över chefer eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Flerårig erfarenhet av arbete med utvecklingsfrågor och långsiktigt förändringsarbete i en komplex verksamhet.  Gedigen kunskap om och erfarenhet av arbetsgivarpolitik, arbetsrätt samt fackliga förhandlingar och samverkan. Kunskap och erfarenhet av strategisk kompetensförsörjning.  Kunskap och erfarenhet av aktivt arbete med lika villkor samt trygg och säker arbetsmiljö.  God kommunikativ förmåga i tal och skrift, på både svenska och engelska.  Det är meriterande om du även har:  Erfarenhet från ett liknande uppdrag inom universitets- och högskoleområdet.  Vana att kommunicera med media.  Uppsala universitet lägger stor vikt vid ett gott ledarskap. Det betyder att du som HR-direktör tar ansvar för helheten och verkar för att universitetet kan arbeta för aktuella mål och strategier genom att skapa goda strukturer, arbetssätt och samverkan. Du tar tag i utmaningar och agerar med mod. Du är en god förebild och visar tillit till dina medarbetares och kollegors kompetens samt uppmuntrar dem till utveckling och att ta eget ansvar. Du skapar förutsättningar för ett aktivt medarbetarskap. Vidare är du kommunikativ och skapar dialog, delaktighet och engagemang.  För att nå framgång i uppdraget behöver du vara trygg, prestigelös, lyhörd och tydlig i din kommunikation. Du ska kunna arbeta effektivt i team för att uppnå framgång och kommunicera på ett sätt som skapar förtroende, delaktighet och engagemang. Du har även god analytisk förmåga och kan fatta beslut, samt driva förbättrings- och utvecklingsarbete baserat på verksamhetens behov.  Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmågor.  Om företaget Uppsala universitet Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla 7 600 anställda och 53 000 studenter som med nyfikenhet och engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Läs gärna mer om våra förmåner och hur det är att jobba inom Uppsala universitethttps://uu.se/om-uu/jobba-hos-oss/. Sista ansökningsdag: 240503 I den här rekryteringen samarbetar Uppsala universitet med Randstad. För mer information kontakta gärna Lotta Carlsson på 073 075 23 25 eller [email protected].

16 april 2024
Sista ansökan:
4 maj 2024
HR/Personalchef

Arbetsbeskrivning Vill du ha möjlighet att arbeta i ett växande företag som ägnar sig åt psykologisk och psykoterapeutisk behandling, utredning, organisation och ledarskap? Vi söker nu en HR/Personalchef som med fördel även är legitimerad psykolog/psykoterapeut till våra mottagningar. Du som har meriter inom Personal och HR i hälso- och sjukvårdssektorn sedan tidigare är också välkommen att söka tjänsten. Om arbetet Tjänsten innehåller 40 % verksamhetsansvar med tyngdpunkten på Personal. Resterande del 60% innefattar HR Administration för icke legitimerad sökande och behandlingsarbete för legitimerad sökande. I behandlingsarbetet ingår att kunna ta emot individer i första hand men även par och familjer om du vill utvecklas inom det systemiska och relationella området i psykoterapi. Verksamhetsansvaret för personalfrågor innebär att leda och fördela arbete för behandlare och i administrationen under verksamhetschefens ledning. HR administrationen innebär att ha kunskap i löneadministration, budgetansvar för rekrytering av personal, uppföljande verksamhet och rapportera ekonomiska läget per månad i samarbete med redovisare och verksamhetschef. Det innebär administrativt arbete för de avtal som vi arbetar med och kunna delta på möten. Personaldelen innefatter leda och fördela arbete i administrationen och viss del även behandlarkollegiet i nära samarbete med verksamhetschef. Det ingår medarbetarsamtal, arbetsplatsmöten, lönesamtal och svåra samtal med coachning av verksamhetschef. Om företaget Vi är ett växande privat vårdbolag som arbetar på uppdrag av kommun, region och näringsliv. Vi arbetar med familjerådgivning, familjebehandling, psykoterapi, psykologisk behandling, utbildning, handledning, utredning, organisation och ledarskap. På uppdrag av region Skåne erbjuder vi psykologisk behandling för vuxna via Vårdval Psykoterapi/Primärvården med placering på våra mottagningar i Skåne. Avtalet med region Skåne öppnar för legitimerad Psykolog att söka tjänster för psykologisk behandling i Skåne. I region Jönköping, Örebro och Uppsala erbjuder vi Psykoterapi till patienter remitterade av Psykiatrin i respektive region på våra mottagningar i Nässjö, Örebro och Uppsala.  Utveckling, lön och förmåner Utbildning och fortbildning är viktigt för oss och för våra behandlare, därför erbjuder vi utbildningar med både interna och externa föreläsare med jämna mellanrum. Utbildning ersätts med utbildningslön. Hela företagets personal och konsulter träffas fysiskt i början av september i Helsingborg för uppstart efter sommaren. I övrigt är utbildningar, handledning och möten digitala. Eftersom vi har valt att stå fria i förhållande till kollektivavtal ställer vi extra höga krav på oss att ta hand om våra anställda. I stället för kollektivavtalade försäkringspaket är våra anställda försäkrade via SEB TryggPlan, där tjänstepension, sjukförsäkring med mera ingår. Vi har utarbetade manualer och policys gällande arbetsmiljö, anställningsvillkor, sjukdom och brandsäkerhet. Vi är anslutna till företagshälsovården via Qurant och arbetsmiljöverktyget Happy At Work. Friskvårdspeng betalar vi med 1000 kronor per år och heltidsanställd. Fast månadslön tillämpas. Krav och önskemål Du har arbetat inom yrket minst fem år, eller helst längre. Du är grundutbildad som Beteendevetare, Socionom, Psykolog, Präst, Sjuksköterska, Läkare eller Pedagog med vidareutbildning motsvarande steg 2 i psykoterapi samt har legitimation som Psykoterapeut eller Psykolog. Du har inriktning vuxna i metoden IPT, PDT eller KBT för avtalet med region Skåne. Om du inte har legitimation som behandlare så är tidigare erfarenhet av HR administration med arbetsledning av administrativ personal, ansvar för rekrytering, leda arbetsplatsmöten och arbetsgrupper, genomföra svåra samtal och vara lösningsorienterad ett krav för tjänsten. Du har tidigare erfarenhet av administrativa uppgifter inom arbetsrätt, fackliga frågor och entusiasmera personal till sammanhållning och att arbeta för gemensamma mål. Du önskar arbeta med eget administrativt och behandlande ansvar. Du söker arbetsledning vid frågor som Du inte kan lösa på egen hand. Du delar våra värdeord respekt, transparens och glädje vilka tar sig uttryck i en humanistisk syn på människan som innebär att behandlare och patienter ska bemötas med öppenhet och nyfikenhet. Du uppskattar våra olika behandlingsformer och ser att olika kompetenser, erfarenhet och åldrar bidrar till ett unikt företag. Du söker Dig till ett innovativt sammanhang och arbetar gärna med digitalt behandlingsarbete lika mycket som fysiska möten. Vi meriterar flexibilitet, följsamhet, lojalitet, glädje och att var och en tar sitt ansvar för allas bästa. Kvalifikationskrav Önskade kvalifikationer

16 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
HR-direktör

Som HR-direktör vid Uppsala universitet erbjuder vi dig ett omväxlande arbete i en utvecklande och stimulerande verksamhet. Här välkomnas du till en arbetsplats som präglas av engagemang, hög kompetens och innovation. HR-avdelningens övergripande uppdrag är att bidra till att Uppsala universitet är en attraktiv arbetsgivare, ge stöd i strategiska och operativa HR-frågor, samt företräda arbetsgivaren avseende arbetsgivarpolitik och villkor. Avdelningen har även ett samordnings och utvecklingsuppdrag för universitetets hela HR-funktion. Uppdraget Uppsala universitets HR-funktion utgörs av HR-avdelningen samt institutionernas verksamhetsnära HR-stöd. Som HR-direktör leder du universitetets HR-avdelning och verkar för att leverera ett gott stöd som speglar behovet i de olika delarna av universitetets verksamhet. Du främjar ett gott samarbete inom din avdelning, universitetsförvaltningen, Uppsala universitet och med olika samarbetspartners. Du verkar för en god samverkan med arbetstagarorganisationerna. HR-avdelningen består av drygt 60 medarbetare fördelade på fyra enheter; HR-enhet Vetenskapsområden, Löneenheten, HR-enhet Universitetsförvaltningen samt HR-ledningsstöd. Som HR-direktör och avdelningschef har du det övergripande ansvaret för att planera, leda och följa upp avdelningens verksamhet och du fattar beslut i enlighet med gällande delegationer. Du har personal- och budgetansvar och ansvarar för arbetsmiljön vid avdelningen. HR- avdelningens uppgifter: - Rådgivning och stöd - HR-administration - Processer och kvalitetssäkring - Utbildning och handledning - Strategi- och utvecklingsarbete - Ansvara för universitetets löneutbetalningar Kvalifikationer Den vi söker har: - Universitets- eller högskoleexamen inom området för avdelningens uppdrag eller annan utbildning i kombination med relevant erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. - Flerårig och aktuell erfarenhet av chefsuppdrag, med personal- och budgetansvar, i en större verksamhet, gärna inom universitets-, och högskola eller annan myndighet. - Flerårig aktuell arbetslivserfarenhet som chef över chefer eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. - Flerårig erfarenhet av arbete med utvecklingsfrågor och långsiktigt förändringsarbete i en komplex verksamhet. - Gedigen kunskap om och erfarenhet av arbetsgivarpolitik, arbetsrätt samt fackliga förhandlingar och samverkan. - Kunskap och erfarenhet av strategisk kompetensförsörjning. - Kunskap och erfarenhet av aktivt arbete med lika villkor samt trygg och säker arbetsmiljö. - God kommunikativ förmåga i tal och skrift, på både svenska och engelska. Det är meriterande om du även har: - Erfarenhet från ett liknande uppdrag inom universitets- och högskoleområdet. - Vana att kommunicera med media. Uppsala universitet lägger stor vikt vid ett gott ledarskap. Det betyder att du som HR-direktör tar ansvar för helheten och verkar för att universitetet kan arbeta för aktuella mål och strategier genom att skapa goda strukturer, arbetssätt och samverkan. Du tar tag i utmaningar och agerar med mod. Du är en god förebild och visar tillit till dina medarbetares och kollegors kompetens samt uppmuntrar dem till utveckling och att ta eget ansvar. Du skapar förutsättningar för ett aktivt medarbetarskap. Vidare är du kommunikativ och skapar dialog, delaktighet och engagemang. För att nå framgång i uppdraget behöver du vara trygg, prestigelös, lyhörd och tydlig i din kommunikation. Du ska kunna arbeta effektivt i team för att uppnå framgång och kommunicera på ett sätt som skapar förtroende, delaktighet och engagemang. Du har även god analytisk förmåga och kan fatta beslut, samt driva förbättrings- och utvecklingsarbete baserat på verksamhetens behov. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmågor. Om anställningen  Anställningen är tillsvidare (provanställning kan tillämpas). Omfattningen är heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort: Uppsala. Upplysningar om anställningen: I den här rekryteringen samarbetar Uppsala universitet med Randstad. För mer information kontakta gärna Lotta Carlsson på 073 075 23 25 eller mailto:[email protected]. Välkommen med din ansökan senast den 3 maj 2024, UFV-PA 2024/874. Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla 7 600 anställda och 53 000 studenter som med nyfikenhet och engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba inom Uppsala universitet https://uu.se/om-uu/jobba-hos-oss/ Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp. Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.

16 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
HR Manager SMS-Group

Vill du bidra till utvecklingen av en mer hållbar industri och ha en nyckelroll i etableringen av vår verksamhet i Boden? SMS är en global koncern med 14 400 anställda som står för framtidsorienterad teknik och service inom anläggningskonstruktion och maskinteknik för metallindustrin. Vårt mål är att bana väg för en koldioxidneutral och hållbar metallindustri. I samband med vårt partnerskap med H2 Green Steel etablerar vi nu vår organisation i Boden och vi söker en erfaren HR Manager som lockas och drivs av nya utmaningar. Vi erbjuder stora utvecklings- och karriärmöjligheter för dig som har stor ambition och vilja. Om rollen: Rollen erbjuder en unik möjlighet att vara en del i ledningen av en spännande etableringsfas för SMS i Boden. Det är ett utmanande och spännande arbete med stor påverkansmöjlighet, i en dynamisk och mångkulturell miljö. Som HR Manager har du huvudansvaret för alla HR relaterade frågor för vår verksamhet i Boden. Arbetsuppgifterna spänner från övergripande och strategiska ledningsfrågor till konkreta operativa frågor. I rollen ingår att utveckla och implementera HR-policy och HR-strategier så att de både överensstämmer med våra globala riktlinjer och samtidigt anpassas till den svenska arbetsmarknaden. Som HR Manager har du en central roll i att bygga upp en sund företagskultur som främjar såväl medarbetarnas välbefinnande som organisationens framgång. Dina ansvarsområden kopplar tydligt till att skapa attraktionskraft för nya talanger och att synliggöra vårt arbetsgivarvarumärke. En stor del av arbetet initialt är att utforma effektiva rekryteringsstrategier för att bygga upp vår organisation och på ett professionellt sätt hantera komplexa frågor kring anställningsvillkor och förmåner. Rollen innefattar även uppbyggnaden av löneutbetalningsrutiner i samarbete med vårt Shared Service Center. Rollen innefattar också att se till att lagar och förordningar inom arbetsmiljöområdet efterlevs och följs upp samt att koncernens ledningssystem för miljö och arbetsmiljö implementeras. Att bygga nätverk och skapa goda och förtroendefulla relationer med våra samarbetspartner är en viktig del i ditt uppdrag. Resor i tjänsten förekommer, även utomlands. Din profil: Som person är du ansvarstagande, modig och driven som har förmåga att se möjligheter och lösningar på komplexa problem och utmaningar. Du är duktig på att kommunicera och engagera och du ser värdet i att bygga nätverk och långsiktiga relationer. För att ha framgång i rollen tror vi att du har; • Universitetsutbildning inom HR eller relaterat område. • Minst 5 års erfarenhet av kvalificerat HR-arbete och tidigare erfarenhet av ledande befattning. • Goda kunskaper i svensk arbetsrätt och den svenska arbetsmarknadens villkor, kunskaper kring skatte- och försäkringsfrågor. • Erfarenhet av att stödja och styra organisationsutveckling och förändringsledning. • Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift. Kan du dessutom tyska så är det positivt. • Har du tidigare erfarenhet av att bygga upp en verksamhet så är det meriterande. Om SMS Group Vi använder vår 150-åriga erfarenhet och digitala expertis för att kontinuerligt förse industrin med innovativa produkter och processer. Vårt mål är att bana väg för en koldioxidneutral och hållbar metallindustri. SMS är en ledande partner för utmanande industriprojekt och vi stöttar våra kunder under hela livscykeln för deras anläggningar. Som ett globalt företag sysselsätter vi mer än 14 400 personer på över 100 platser. Det ger din karriär internationella utsikter. Vi söker dig som är redo att ta en aktiv roll i ett företag med högteknologiska lösningar, ett brett digitaliseringsprogram samt med 100 procent kundfokus. Ansökan I den här rekryteringen samarbetar vi med Culpeo People & Culture Partner. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Karin Larsson, [email protected], mobil 070-627 43 32. Låter det här som en intressant möjlighet? Urval och intervjuer kommer att ske löpande, tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag så välkommen med din ansökan redan idag. Sista ansökningsdag är 12 maj 2024. Vi ser fram mot din ansökan!

14 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Head of HR Northern Europe Area

Do you want to join a successful, fast growing, and innovative international company as our new Head of HR for the Northern Europe Area? Solina is a community of 3,900 people who share passion for food made up of agile, collaborative, accountable and focused teams with the autonomy to adapt quickly to changing local conditions. The approach is underpinned by a culture that rewards entrepreneurialism and sees people as vital to success. Solina design customised savory solutions for their clients operating in the food industry, food service, butchery and nutrition markets. With sustainability at the heart of their business model, Solina aims to produce food that is good in every sense of the word: delicious, nourishing, affordable, sustainable and convenient. Solina is a fast growing business, with 40 production sites and R&D laboratory, we are present in more than 18 countries mainly in Europe and North America. By constantly rethinking culinary solutions, they make food matter for people and the planet. Om tjänsten As Head of HR NEA, you will be a crucial part in the continuous development of the Northern Europe Area organization and supporting the Nordic leadership team achieving their growth. The office location is in Malmö but have direct reports in other countries, and travels to the other Nordic countries and Estonia will be needed. This function reports to the People and Culture Director Northern Europe and UK. Huvudsakliga arbetsuppgifter The Head of HR Northern Europe will have an operational as well as strategic role. The Head of HR is leading a team of HR professionals across Nordic countries. This will demand good leadership skills from your side to be able to keep the team spirit high, manage multiple stakeholders and share best practices across the region. Some of the main responsibilities and broad range of activities such as: • talent attraction • succession planning • participate in various types of HR projects. • recruitment • compensation & benefits • training & development • health & safety • industrial relations • support development of regional leadership team As Head of HR Northern Europe Area your key responsibilities will be to lead and steer the Nordic HR function by focusing on deploying People and Culture priorities and translate them to local needs and best practices within NEA. Together with your team you will support the country managers and other functional managers in the business to conduct to new challenges and changing demands. Head of HR NEA is a full member of the Nordic Leadership Team and work closely with the MD for NEA who is based in Malmö. As Head of HR, you will also manage the salary review process, including its budget, and the job evaluation systems. You will also be responsible for implementing and upholding efficient processes for performance management and continuous organizational development. You will also be responsible for carrying out the Group HR policies and ensure that all activities are aligned with global strategy as well as with specific country regulations in all Nordic countries. Lämplig bakgrund To be able to take on this role we believe that you need to have a university degree within the Human Resources or similar area as well as several years of experience from a similar role in a middle-sized industrial company operating in a multi-site international environment. You are comfortable handling change management initiatives in a matrix organization, while maintaining sustainable relationships with stakeholders. To be able to succeed in the role you need good knowledge of labor law and some international experience from the area as well as skills MS-office as well as e-tools. For this position fluent spoken and written Swedish and English is needed and if you master any of the other Nordic languages this is regarded a merit. Since the team is in different countries you need to be able to travel throughout the Nordic Area. Personliga egenskaper You are hands-on and goal oriented with an agile and flexible approach to your environment. You also need excellent interpersonal and communication skills to be able to contribute to an entrepreneurial environment. In this role you need to be a team player with a can-do attitude and at the same time be result oriented with an ability to handle conflicts in a professional manner. You are used to lead the work in several projects simultaneously and have an analytical way of working. Furthermore, you can work independently, proactively and with a high degree of integrity. Vad erbjuder vi We are aware that our employees are our greatest asset – and we invest significantly in them. Solina has a wide and growing range of active initiatives for personal development and autonomy, from development programs into international assignments. Employee voices are important at Solina. We actively engage with employees and act based on their feedback. The success of the strategy is illustrated in our employee engagement survey and a satisfaction index rating of AA+. Our rating is higher than the European benchmark, but of course, we strive to make Solina an even better workplace. Are you're ready for a new adventure in a fast-growing, passionate, international company? Om företaget Solina is an organization consisting of 3,900 unique employees in flexible and diversified teams set up with strong collaboration as well as responsible, and focused teams with an ability to quickly adapt to changing local conditions. The approach is supported by a culture that rewards entrepreneurial spirit and recognizes people uniqueness as crucial to success. Ansökan In this recruitment, Solina cooperates with SJR and for further information about the recruitment process, contact Tomas Vinnersten, Recruitment Consultant at SJR 0766-471614. Welcome with your application. All applications and contacts are treated confidentially and in accordance with the GDPR. Welcome with your application!

12 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
HR-chef till E‑hälsomyndigheten

E-hälsomyndigheten är expertmyndighet för frågor som rör digitalisering inom hälsa, vård och omsorg och har en central roll i den framväxande nationella digitala infrastrukturen för hälsodata. Vi erbjuder också ett antal e-hälsotjänster och digitala lösningar för privatpersoner och professioner inom hälso- och sjukvård och socialtjänst. Hos oss arbetar drygt 380 medarbetare fördelat på två orter, Stockholm och Kalmar. Läs mer på www.ehalsomyndigheten.se. Har du en gedigen erfarenhet inom HR och gillar att arbeta verksamhetsnära? Trivs du i en roll med tydligt fokus på förändringsledning och utveckling? Då kan det här vara en roll för dig!                       Som HR-chef kommer du till en myndighet som växer snabbt och där du får en central roll i att driva utveckling av organisation, ledarskap och medarbetarskap. Uppdraget som HR-chef på E-hälsomyndigheten   I din roll kommer du att ansvara för att utveckla en tydlig framtida HR-strategi och HR-agenda för myndigheten. Centrala frågor blir att fortsätta bygga robusta HR-processer så att de fungerar som ett effektivt stöd till verksamheten och vårt uppdrag. Områden som du främst kommer att fokusera på är kompetensförsörjning, förändringsledning, ledarskapsfrågor och arbetsmiljö. En annan viktig del i din roll är att utveckla samverkan, lönepolitik och förhandlingsfrågor. Du arbetar nära våra chefer där du och dina sex medarbetare är naturliga samarbetspartners i alla HR frågor. Om dig Vi söker dig som är en trygg ledare med gott omdöme, mod och hög integritet. Du involverar och engagerar dina medarbetare i samtal och beslut samtidigt som du förmedlar en tydlig målbild och ger medarbetarna förutsättningar att ta ansvar. Du har en god förmåga att utveckla samarbeten och nätverk, internt såväl som externt. Vi utgår från att du har förmågan att arbeta strategiskt, där du prioriterar och lätt anpassar dig till förändrade omständigheter samtidigt som du är beredd att arbeta med frågor här och nu. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som har:  • akademisk utbildning inom HR eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig • erfarenhet av ledande roll • erfarenhet från kvalificerat verksamhetsnära HR-arbete • goda kunskaper i svenska i både tal och skrift Det är meriterande för tjänsten om du har:  • erfarenhet av att HR-arbete i organisation i förändring Vad erbjuder vi? Vi erbjuder dig att vara med och skapa samhällsnytta för dagens och framtidens e-hälsa. Vi arbetar med stora transaktionskritiska system som påverkar samhället. Du kommer att omges av trevliga och kompetenta arbetskamrater som samarbetar och hjälper varandra. Vi erbjuder förtroendearbetstid och möjligheter att delvis arbeta på distans. Anställningen är tillsvidare med inledande 6 månaders provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placering för anställningen är Kalmar eller Stockholm. Arbetet innebär tjänsteresor, främst mellan de båda orterna. E-hälsomyndigheten vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och en etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Är du intresserad? Frågor angående tjänsten besvaras av avdelningschef Lena Carlsson på tel: 010-106 09 52, HR-specialist Elisabeth Axelsson på tel: 010-106 08, Fabian Göransson, Saco på tel 010-458 62 34 och Ingela Gångfeldt, -ST på tel 010-458 62 90. Välkommen att skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem med CV senast 2024-05-03! En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Om du har beslut om skyddade personuppgifter, kontakta den HR-specialist som finns namngiven i annonsen. Rekryteringen sköts av E-hälsomyndighetens HR-enhet och därför undanber vi oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

12 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
HR-chef till E‑hälsomyndigheten

E-hälsomyndigheten är expertmyndighet för frågor som rör digitalisering inom hälsa, vård och omsorg och har en central roll i den framväxande nationella digitala infrastrukturen för hälsodata. Vi erbjuder också ett antal e-hälsotjänster och digitala lösningar för privatpersoner och professioner inom hälso- och sjukvård och socialtjänst. Hos oss arbetar drygt 380 medarbetare fördelat på två orter, Stockholm och Kalmar. Läs mer på www.ehalsomyndigheten.se. Har du en gedigen erfarenhet inom HR och gillar att arbeta verksamhetsnära? Trivs du i en roll med tydligt fokus på förändringsledning och utveckling? Då kan det här vara en roll för dig!                       Som HR-chef kommer du till en myndighet som växer snabbt och där du får en central roll i att driva utveckling av organisation, ledarskap och medarbetarskap. Uppdraget som HR-chef på E-hälsomyndigheten   I din roll kommer du att ansvara för att utveckla en tydlig framtida HR-strategi och HR-agenda för myndigheten. Centrala frågor blir att fortsätta bygga robusta HR-processer så att de fungerar som ett effektivt stöd till verksamheten och vårt uppdrag. Områden som du främst kommer att fokusera på är kompetensförsörjning, förändringsledning, ledarskapsfrågor och arbetsmiljö. En annan viktig del i din roll är att utveckla samverkan, lönepolitik och förhandlingsfrågor. Du arbetar nära våra chefer där du och dina sex medarbetare är naturliga samarbetspartners i alla HR frågor. Om dig Vi söker dig som är en trygg ledare med gott omdöme, mod och hög integritet. Du involverar och engagerar dina medarbetare i samtal och beslut samtidigt som du förmedlar en tydlig målbild och ger medarbetarna förutsättningar att ta ansvar. Du har en god förmåga att utveckla samarbeten och nätverk, internt såväl som externt. Vi utgår från att du har förmågan att arbeta strategiskt, där du prioriterar och lätt anpassar dig till förändrade omständigheter samtidigt som du är beredd att arbeta med frågor här och nu. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som har:  • akademisk utbildning inom HR eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig • erfarenhet av ledande roll • erfarenhet från kvalificerat verksamhetsnära HR-arbete • goda kunskaper i svenska i både tal och skrift Det är meriterande för tjänsten om du har:  • erfarenhet av att HR-arbete i organisation i förändring Vad erbjuder vi? Vi erbjuder dig att vara med och skapa samhällsnytta för dagens och framtidens e-hälsa. Vi arbetar med stora transaktionskritiska system som påverkar samhället. Du kommer att omges av trevliga och kompetenta arbetskamrater som samarbetar och hjälper varandra. Vi erbjuder förtroendearbetstid och möjligheter att delvis arbeta på distans. Anställningen är tillsvidare med inledande 6 månaders provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placering för anställningen är Kalmar eller Stockholm. Arbetet innebär tjänsteresor, främst mellan de båda orterna. E-hälsomyndigheten vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och en etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Är du intresserad? Frågor angående tjänsten besvaras av avdelningschef Lena Carlsson på tel: 010-106 09 52, HR-specialist Elisabeth Axelsson på tel: 010-106 08, Fabian Göransson, Saco på tel 010-458 62 34 och Ingela Gångfeldt, -ST på tel 010-458 62 90. Välkommen att skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem med CV senast 2024-05-03! En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Om du har beslut om skyddade personuppgifter, kontakta den HR-specialist som finns namngiven i annonsen. Rekryteringen sköts av E-hälsomyndighetens HR-enhet och därför undanber vi oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

12 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Consultant manager sökes till ID North

Kul på jobbet - det är otroligt viktigt! Hos oss får du alltid vara dig själv, chans att växa, utvecklas och bidra till vår gemensamma framgång. En karriär hos oss innebär spännande uppdrag och attraktiva arbetsvillkor. Vår vision är att skapa en säkrare, effektivare och smartare digital värld. Vill du vara med och forma ID North och ha möjligheter att påverka våran resa till framgång? Vi söker nu en erfaren och engagerad konsultchef som kommer vara ansvarig för att leda och utveckla kontoret i Borås. Bli en del av vårt innovativa team och forma en säkrare framtid tillsammans. Ansök nu och gör skillnad! Dina arbetsuppgifter För rollen som konsultchef ser vi gärna att du är resultatinriktad, strukturerad och drivande samt har stor social förmåga med fokus på att skapa goda relationer. Samtidigt har du en positiv inställning och är bekväm med ett utåtriktat arbete med stort kundfokus. I ditt personalansvar ingår att säkerställa dina konsulters beläggning i projekt och uppdrag, kompetens och kompetensutveckling, samt att dessa är i linje med bolagets verksamhetsmål, vision och ambitioner. Dina arbetsuppgifter: Ansvarig för ett projektleverans-team med fullt personalansvar Uppföljning och utveckling av befintliga kundrelationer Leda och vidareutveckla personal Rekrytering Öka lönsamheten i vår leverans Medverka till att utveckla vår verksamhet, processer och rutiner Ansvarig för resursplanering och beläggning för befintliga och nya kunder i linje med din personals kompetensutveckling Medverka och bistå i upphandlingar enligt LOU Din profil I rollen som konsultchef ser vi gärna att du har en universitetsutbildning med relevant utbildning eller motsvarande. Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen, vi ser gärna att du är bra på att samarbeta, är kommunikativ och lyhörd. Du har ett eget driv, ser till att arbetet blir gjort och har ett kreativt förhållningssätt till arbetet. Du är mål- och resultatfokuserad, ser möjligheter i stället för hinder och är trygg i dig själv. Övrig information Placeringsort: Borås Start: Enligt överrenskommelse Varaktighet: Heltid ID North har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna rekryteringsprocess. Har du frågor angående tjänsten så kontakta gärna ansvarig rekryterare på Maxkompetens, Linnéa Gren på 0707-98 70 97. Urval och intervjuer kommer ske löpande i denna process så ansök gärna på www.maxkompetens.se redan idag! Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR. Om Maxkompetens Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri. Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Om kunden ID North är din främsta partner för Identitetssäkerhet i Norden. Vi kombinerar teknisk briljans med skräddarsydda lösningar för att optimera och skydda dina digitala identiteter. Med vår expertis får du kontroll över användare och data i vår ständigt uppkopplade värld. Bygg digitalt förtroende och säkra din organisations framtid tillsammans med oss! Identitetssäkerhet har blivit en kritisk fråga i dagens digitala värld, där personlig och känslig information ständigt riskerar att utsättas för attacker. Cyberbrottslingar använder allt mer sofistikerade tekniker för att stjäla personuppgifter, vilket kan resultera i allvarliga ekonomiska förluster, skadat rykte och till och med identitetsstöld. Därför har skyddet av identiteter blivit viktigare än någonsin tidigare. ID North tillhör Allurity AB som är ledande inom cyber security i Europa med en vision att göra världen till en bättre plats. ID North står för, convinced but pragmatic, customer value in everything we do, always learning - always developing - always moving forward! Dessa värdeord staplas upp för att skapa en stark grund för företages kultur det hjälper oss att fatta beslut, forma vårt beteende och leda oss på vår resa mot framgång.

11 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
HR Business Partner som vill växa med oss

​Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Om du söker något mer och vill ta steget att arbeta med HR-frågor i ett företag med ett viktigt syfte. Om du vill vara med och stötta chefer och medarbetare när vi tar nästa steg i att växa och utveckla vårt företag. Om du är nyfiken, driven, engagerad, modig och trygg i dig själv - då ska du läsa vidare för nu finns möjligheten att bli #endelav HR-teamet som har några av Sveriges viktigaste HR-jobb! Din roll Inför kommande års tillväxt och utveckling behöver vi bli fler även inom HR, och just nu söker vi kollegor med placering i Linköping eller Karlskoga/Karlstad. Du kommer ingå i Dynamics HR-team och rapportera till affärsområdets Head of Human Resources, och du blir samtidigt en del av hela Saabs HR Community. Tror du också att riktigt bra resultat uppnås bäst i team där kollegor stöttar, ställer upp och respekterar varandras olikheter? På Saab är teamwork mer än våra gemensamma mål - vägen dit är minst lika viktig. Vi litar på varandra och delar både tankar och skratt. Att ha roligt på jobbet är en del av ekvationen. Här uppskattas din röst och du får vara som du är. Välkommen till samarbete när det är som bäst! Din profil Vi söker dig som har några års erfarenhet inom HR-området eller motsvarande. Idealt har du jobbat som HR Business Partner och har erfarenhet från alla delar av HR-processerna och söker nu efter nästa steg. Alternativt så har du primärt jobbat inom några delar inom HR-området, men är angelägen om att bredda dig och är beredd att kavla upp ärmarna och hugga i där det behövs för att utvecklas tillsammans med oss. Vi tror att du * är nyfiken och engagerad och gillar att lära dig nya saker - har ett utpräglat growth mindset * är genuint intresserad av människor och duktig på att kommunicera, presentera, facilitera och att jobba med förändringsarbete * är prestigelös och trivs med att samarbeta, samtidigt som du gärna tar stort eget ansvar * har hög integritet och bygger förtroende, är modig och driven och samtidigt en förmåga att vara inlyssnande och stöttande * har förmåga och vilja att kombinera strategiskt tänk med operativt hands-on vardagsarbete * har mycket god språklig förmåga - i tal och skrift, på svenska och engelska * är en digital inföding och förstår vikten av people analytics, är välbevandrad i Officepaket och HR-system, extra meriterande med Workday * har en relevant högskoleutbildning inom HR eller motsvarande samt god affärsmässig förmåga * har goda referenser som kan styrka ovanstående Och du behöver ha körkort och vilja resa en del i jobbet. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut. Det du blir en del av Saab är inte vilket företag som helst. Vi finns till för att skapa trygghet. Vår uppgift är att säkerställa att de människor som står längst fram inom försvaret har det de behöver för att kunna försvara frihet och demokrati. Inom Saabs affärsområde Dynamics vet vi hur viktigt det är, och vi växer och behöver bli fler. Hos oss är vi tusentals kollegor på många olika orter som arbetar tillsammans och delar ett och samma uppdrag: att skapa förutsättningar för ett tryggt samhälle. Oavsett om det handlar om missilsystem, kamouflagelösningar, understödsvapen, träningssystem eller fältsjukhus är alla som jobbar hos oss en del av vår mission. Vissa kanske tycker det låter pretentiöst - men vi tycker det här med att ha ett högre syfte är viktigt, och vårt är Keeping people and society safe. Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här Är du intresserad av att vara med på resan? Då vill vi att du skickar in en ansökan - med CV och ett personligt brev - där du är tydlig med varför du vill jobba hos oss och vad just du kan bidra med. Vi ser fram emot att ta del av din ansökan!

10 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
HR Business Partner som vill växa med oss

Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Om du söker något mer och vill ta steget att arbeta med HR-frågor i ett företag med ett viktigt syfte. Om du vill vara med och stötta chefer och medarbetare när vi tar nästa steg i att växa och utveckla vårt företag. Om du är nyfiken, driven, engagerad, modig och trygg i dig själv - då ska du läsa vidare för nu finns möjligheten att bli #endelav HR-teamet som har några av Sveriges viktigaste HR-jobb! Din roll Inför kommande års tillväxt och utveckling behöver vi bli fler även inom HR, och just nu söker vi kollegor med placering i Linköping eller Karlskoga/Karlstad. Du kommer ingå i Dynamics HR-team och rapportera till affärsområdets Head of Human Resources, och du blir samtidigt en del av hela Saabs HR Community. Tror du också att riktigt bra resultat uppnås bäst i team där kollegor stöttar, ställer upp och respekterar varandras olikheter? På Saab är teamwork mer än våra gemensamma mål - vägen dit är minst lika viktig. Vi litar på varandra och delar både tankar och skratt. Att ha roligt på jobbet är en del av ekvationen. Här uppskattas din röst och du får vara som du är. Välkommen till samarbete när det är som bäst! Din profil Vi söker dig som har några års erfarenhet inom HR-området eller motsvarande. Idealt har du jobbat som HR Business Partner och har erfarenhet från alla delar av HR-processerna och söker nu efter nästa steg. Alternativt så har du primärt jobbat inom några delar inom HR-området, men är angelägen om att bredda dig och är beredd att kavla upp ärmarna och hugga i där det behövs för att utvecklas tillsammans med oss. Vi tror att du * är nyfiken och engagerad och gillar att lära dig nya saker - har ett utpräglat growth mindset * är genuint intresserad av människor och duktig på att kommunicera, presentera, facilitera och att jobba med förändringsarbete * är prestigelös och trivs med att samarbeta, samtidigt som du gärna tar stort eget ansvar * har hög integritet och bygger förtroende, är modig och driven och samtidigt en förmåga att vara inlyssnande och stöttande * har förmåga och vilja att kombinera strategiskt tänk med operativt hands-on vardagsarbete * har mycket god språklig förmåga - i tal och skrift, på svenska och engelska * är en digital inföding och förstår vikten av people analytics, är välbevandrad i Officepaket och HR-system, extra meriterande med Workday * har en relevant högskoleutbildning inom HR eller motsvarande samt god affärsmässig förmåga * har goda referenser som kan styrka ovanstående Och du behöver ha körkort och vilja resa en del i jobbet. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut. Det du blir en del av Saab är inte vilket företag som helst. Vi finns till för att skapa trygghet. Vår uppgift är att säkerställa att de människor som står längst fram inom försvaret har det de behöver för att kunna försvara frihet och demokrati. Inom Saabs affärsområde Dynamics vet vi hur viktigt det är, och vi växer och behöver bli fler. Hos oss är vi tusentals kollegor på många olika orter som arbetar tillsammans och delar ett och samma uppdrag: att skapa förutsättningar för ett tryggt samhälle. Oavsett om det handlar om missilsystem, kamouflagelösningar, understödsvapen, träningssystem eller fältsjukhus är alla som jobbar hos oss en del av vår mission. Vissa kanske tycker det låter pretentiöst - men vi tycker det här med att ha ett högre syfte är viktigt, och vårt är Keeping people and society safe. Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här Är du intresserad av att vara med på resan? Då vill vi att du skickar in en ansökan - med CV och ett personligt brev - där du är tydlig med varför du vill jobba hos oss och vad just du kan bidra med. Vi ser fram emot att ta del av din ansökan!

10 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024