Är du en tekniskt nyfiken problemlösare med erfarenhet av IT-support? Trivs du i en roll där du får ta ett bredare ansvar och utvecklas inom flera områden? Då kan detta vara ditt nästa steg! Vi söker en engagerad IT-Supporttekniker till vår kund. En miljö där du både får hantera avancerade tekniska utmaningar och bygga vidare på din kompetens, inklusive enklare arbete i Linux-miljö. Observera att tjänsten innebär arbete i skift. Arbetsuppgifter: Support och felsökning: Hjälpa användare med tekniska problem relaterade till datorer, skrivare, mobiltelefoner, nätverk och annan IT-utrustning. Ärendehantering: Ta emot, registrera och följa upp ärenden i ärendehanteringssystem – med fokus på snabb och kvalitativ service. Användarstöd: Ge support via telefon, e-post och fjärrverktyg – både på svenska och engelska. Nätverksadministration: Hantera enklare konfiguration och felsökning av exempelvis switchar, accesspunkter och routrar. Systemadministration: Utföra grundläggande uppgifter i Active Directory, t.ex. kontohantering och enklare GPO-ändringar. Linux: Medverka i enklare uppgifter i Linux-miljö, t.ex. kommandoradsarbete, användarhantering och enklare felsökning. Kvalifikationer: Tekniska kunskaper: Felsökning av klienter (Windows) och nätverk Grundläggande nätverkskunskap Hantering av Active Directory och enklare grupp policy-justeringar Grundläggande Linux-kunskaper, exempelvis att navigera i filsystemet, enklare felsökning och starta om tjänster. Språk: Flytande svenska och engelska i tal och skrift Du erbjuds: Utveckling: En bred roll där du får arbeta nära infrastrukturen och bygga vidare på din tekniska kompetens – både inom Windows och Linux. Miljö: En modern och inspirerande arbetsplats där teknik står i centrum. Gemenskap: Ett engagerat team där man lär av varandra och stöttar varandras utveckling. Om CONSULTING it: När du börjar hos oss som konsult på CONSULTING it blir du en del av vår gemenskap. Du får dessutom kollegor runt om i Sverige! Du har en dedikerad konsultchef som stöttar dig och din utveckling. Vi hjälper dig hitta nya vägar genom att prova på nya roller och nya branscher, för oss är det viktigt att du trivs på din arbetsplats. Vi ser till att du hamnar på ett bra bolag under ditt uppdrag och att uppdragen ligger i linje med hur du vill utvecklas framöver. Oavsett vad det blir, står vi bakom dig hela vägen – i ditt nästa, nästa och nästa steg. Gå med i vårt team och ta del av en spännande och utvecklande arbetsmiljö!
Why Maandag Nordic? With us, you’ll get the chance to really put your ideas into action. We offer a work environment where you can grow and learn through hands-on experience - trying things out, making mistakes, and improving. If you are a good match, we would like to receive a CV in WORD format with motivation why you fit this assignment, your availability and any scheduled holidays. For more than 35 years, Maandag® has been at the forefront of empowering people and organisations. We not only help professionals get jobs, but also connect them with a future that matches their values, desires and ambitions. Because when people are truly in the right place, they can develop themselves, fulfil their dreams and go to work with fresh energy every day. The energy and power released in the process is a catalyst for growth for companies. We started in the Netherlands, but now we also help professionals and organisations in Belgium, Poland, Dubai and Sweden. Our extensive knowledge of different markets, coupled with our wide network, enables us to make perfect matches quickly. Start: July Duration: 6 months & possibility of extension Location: Stockholm As a Project Risk Coordinator, you’ll be working within the Project Delivery function, providing support to the Risk and Opportunities Lead and project teams. This is a junior to mid-level role designed for individuals with foundational experience in project or risk management and a strong willingness to learn and grow within the field. You will support qualitative risk management processes and help integrate risk thinking across capital project delivery. The role requires good communication skills, a proactive mindset, and the ability to work effectively in a team environment. Key responsibilities - Support the development and implementation of risk management plans across capital projects. - Assist in facilitating structured risk workshops and meetings (technical and non-technical) and contribute to the maintenance of project risk registers. - Update and monitor risk registers, track mitigation actions, and assist risk owners in following up on responsibilities - Support reporting of risk exposure and mitigation status to project stakeholders. - Work closely with Planning, Cost, HSE, and Engineering teams to support the integration of risk into project planning and controls. - Assist in the preparation of risk review documentation, lessons learned, and close-out reports. - Participate in cross-functional meetings and support administrative tasks associated with risk management systems. - Engage with Risk and Opportunities Lead to support consistent practices and seek feedback and mentoring. Education and certifications A university degree in Project Management, Risk Management, Engineering, or a related field. Professional certification in risk or project management (e.g.,PMI – CAPM, PMI-CAPM, PMI-RMP, PMI-PMP, MoR Management of risk Prince 2, or equivalent) Strong communication skills in English (Swedish is a plus) Considered a plus. Formal training in conducting technical risk reviews i.e. Hazard studies i.e. IChemE – HAZOP Leadership & Management. Experience 3 to 5 years of experience in project or risk management roles within capital projects such as energy, mining, infrastructure, or heavy industrial projects. Competence and skills Demonstrate physical in project experience Facilitating or supporting risk workshops. Understanding risk principles and awareness of ISO 31000 or similar standards. Interest in facilitation and analytical skills related to risk management. Risk system knowledge in registers, and reporting tools. Team-oriented mindset and proactive approach to learning and supporting project objectives. Any experience with technical reviews (e.g., HAZOP, design reviews) is considered a plus but not required. Strong personal and interpersonal skills. Operational risk management knowledge is considered a plus Administrative skills and knowledge Personal qualities Curious, enthusiastic, and eager to grow professionally. A team player who contributes to a positive and respectful work environment. Able to receive guidance, seek feedback, and take initiative in developing skills and knowledge. Demonstrates professionalism, reliability, and a commitment to supporting project success. Other abilities Ability to work in a hybrid environment, occasionally travel to site locations, and engage with stakeholders across different technical disciplines and cultures.
Why Maandag Nordic? With us, you’ll get the chance to really put your ideas into action. We offer a work environment where you can grow and learn through hands-on experience - trying things out, making mistakes, and improving. If you are a good match, we would like to receive a CV in WORD format with motivation why you fit this assignment, your availability and any scheduled holidays. For more than 35 years, Maandag® has been at the forefront of empowering people and organisations. We not only help professionals get jobs, but also connect them with a future that matches their values, desires and ambitions. Because when people are truly in the right place, they can develop themselves, fulfil their dreams and go to work with fresh energy every day. The energy and power released in the process is a catalyst for growth for companies. We started in the Netherlands, but now we also help professionals and organisations in Belgium, Poland, Dubai and Sweden. Our extensive knowledge of different markets, coupled with our wide network, enables us to make perfect matches quickly. Start: July Duration: 6 months & possibility of extension Location: Stockholm As a Project Risk Manager, you’ll be working within the Project Delivery function, within the project services group and providing support to the Risk and Opportunities Lead and projects teams. The role requires excellent personal and interpersonal skills, and you will be at the core of our project delivery team, working across the full lifecycle of greenfield and brownfield projects. A role which supports all aspects of risk management ensuring qualitative risk insights guide decision-making. This role requires a background in capital projects, facilitation skills, and the ability to lead and influence multidisciplinary teams. Key responsibilities - Develop and implement risk plans for capital projects across all lifecycle phases (FEL1 to execution). - Facilitate structured assessments, project risk workshops. - Update risk registers, support risk and action owners, and ensure mitigation activities are tracked and monitored. - Maintain, monitor, and analyze project risk registers to ensure alignment with project objectives and proactive risk management. - Support risk-based decision-making at the project level through clear reporting and communication. - Provide support to project teams on risk methodologies, and collaborate closely with project functions such as Planning, Cost, HSE, and Engineering to embed risk management into project delivery. - Assist in configuring project risk structures (registers, matrices, breakdowns), and facilitate risk profile development workshops. - Participate in specialized risk reviews e.g., procurement, contract, change management. - Support project close-out by documenting risk-related lessons learned and contributing to the continuous improvement of risk processes. - Liaise with the Risk and Opportunities Lead regarding best practices and standard application across projects. Education and certifications A university degree in Project Management, Risk Management, Engineering, or a related field. Professional certification in risk or project management (e.g., PMI-CAPM, PMI-RMP, PMI-PMP, MoR Management of risk Prince 2, or equivalent) Strong communication skills in English (Swedish is a plus) Considered a plus. Formal training in conducting technical risk reviews i.e. Hazard studies i.e. IChemE – HAZOP Leadership & Management. Experience 5 to 10 years of experience in project or risk management roles within capital projects such as energy, mining, infrastructure, or heavy industrial projects. Competence and skills Facilitation experience, with the ability to lead non-technical risk reviews such as risk identification workshops, project risk assessments, and strategy sessions with project teams. Understanding project risk management based on international standards such as ISO 31000, ISO 31010, and IEC 62198, and frameworks including PRAM and PMI PMBOK. Basic understanding of integrating risk management into cost estimating, scheduling, procurement, and contracting processes. Familiarity with project controls, including cost control and change management processes. Experience with risk management tools or platforms, risk registers, or equivalent systems). Ability to support project teams in applying risk management techniques and contribute to overall project risk awareness. Basic understanding in technical risk reviews (e.g., HAZOP, What-If, constructability reviews) is considered a plus. Strong personal and interpersonal skills. Operational risk management knowledge is considered a plus Personal qualities Collaborative, respectful, and a strong team player who actively contributes to a healthy, constructive working environment. The role requires someone who is adaptive, resilient, and solution-focused, with a professional approach that supports mutual trust and accountability. The successful candidate must demonstrate integrity, emotional intelligence, and the ability to work effectively across multidisciplinary teams.
OM JOBBET Vi söker en systemtekniker/teknisk specialist till ett uppdrag där du kommer att fokusera på uppdragsgivarens enhet inom infrastruktur. För att lyckas i rollen ska du några års erfarenhet av IT-drift samt kunna arbeta självständigt. OM FÖRETAGETMyndigheten har ansvar för att utveckla och stödja vård och omsorg i hela landet. Behöver lösningar som säkerställer hög kvalitet, rättssäkerhet och tillgång till aktuell statistik och kunskap. Söker partners med förståelse för offentlig sektor, komplexa regelverk och samhällskritiska uppdrag. ARBETSUPPGIFTERDu kommer att arbeta med att ta fram en ny applikationsmiljö i OpenShift. Miljön bygger på containers och virtuella datacenter som ska fungera tillsammans med befintliga IT-lösningar som körs lokalt (on-prem). En viktig del av uppdraget är att planera för en stabil och tillgänglig driftmiljö. Du kommer också att vara delaktig i arbetet med förändringar och releaser av IT-system. Arbetet omfattar även ansvar för lösningar inom områden som: Virtuellt Datacenter (Openshift) IAM (MS AD bla) SIEM-system ERFARENHETER OCH EGENSKAPER Du har erfarenhet av Openshift: vDC och container plattform Du har erfarenhet av Software Defined Networks och att bygga nätarkitektur för applikationer Du har erfarenhet av Devops-processer som inkluderar SDN Du har erfarenhet av Windows Server och roller som AD, DNS samt Azure Du talar och skriver svenska obehindrat ÖVRIGT Startdatum: 2025-08-25 Ort: Stockholm OM D-SOURCE Your source to IT D-Source är ett modernt konsultbolag med bredden mellan helpdesk, infrastruktur och Tech. Vi har lång erfarenhet av att förstå kunders IT-behov! Tveka inte att höra av dig om du är intresserad av att ta reda på mer. Vad kan vi göra för dig och vad kan vi göra tillsammans? INGET JOBB FÖR DIG? Lugnt! Du kan alltid registrera dig förutsättningslöst på D-Source jobbsida genom att Connecta med oss. Då hamnar du i vår kandidatdatabas och får koll på våra kommande aktuella tjänster.
Vill du ha en viktig roll där du bidrar till att säkerställa stabil och tillförlitlig kommunikation i en samhällsviktig tjänst? LFV söker nu flera serviceinriktade systemingenjörer som vill arbeta med drift och underhåll av TETRA-relaterad fältutrustning i en miljö där kvalitet och säkerhet står i fokus. Du kommer arbeta med ett nytt uppdrag inom kritisk kommunikation som omfattar drift och underhåll av det nationella radiokommunikationssystemet Rakel. På LFV kommer du och dina kollegor att säkerställa pålitlig och säker kommunikation för samhällsviktiga funktioner inom områden som allmän ordning, säkerhet, hälsa och totalförsvar. Om tjänsten Som systemingenjör hos LFV arbetar du med drift, underhåll och vidareutveckling av fältplacerad utrustning kopplad till TETRA-nät. Det är en varierande roll med både praktiska och tekniska moment där din insats är avgörande för att kommunikationen fungerar dygnet runt. Rollen innebär fältarbete där du snabbt kan behöva åka ut till site vid driftstörningar eller planerade insatser. Du kommer arbeta både självständigt och i team. Några av dina arbetsuppgifter: • Felsöka, underhålla och installera fältutrustning • Säkerställa funktion och tillgänglighet i fältplacerad Radio, Transmissions och IT-utrustning • Arbeta med förebyggande och avhjälpande underhåll, både självständigt och i team • Genomföra dokumentation och teknisk rapportering • Ha tät kontakt med kunder och andra teknikteam Vem är du? Du är ansvarstagande och engagerad i ditt arbete. Du har lätt för att ta egna initiativ och tycker om att samarbeta med andra, både internt och externt. Ditt arbete präglas av affärsmässighet, god kvalitet och hög servicegrad. Du är stresstålig och har en förmåga att prioritera. Vi ser att du har: • Treårig gymnasieutbildning inom teknik eller motsvarande • Erfarenhet av IP-nätverk, brandväggar och routing • Erfarenhet av transmissionsteknik och radionät • Erfarenhet av radioteknik, transmission och IT infrastruktur • Erfarenhet av att självständigt arbete i fält med höga krav på kvalitet och dokumentation • B-körkort • Goda kunskaper i svenska i tal och skrift Meriterande för denna tjänst är: • Vana att arbeta i TETRA-miljö • Erfarenhet av teletekniska system • Vana att arbeta med samhällskritisk infrastruktur • Erfarenhet av Virtualisering (VMware eller motsvarande), server och lagringslösningar Övrig information Tjänsterna är en tillsvidareanställning med placeringsort Luleå eller Sundsvall. Beredskapstjänstgöring ingår och övernattningar kan förekomma i tjänsten. Innan anställning genomför LFV en säkerhetsprövning som bland annat innefattar registerkontroll, säkerhetsintervju och drogtest. Denna tjänst kräver svenskt medborgarskap Om LFV Vi leder flyget - i takt med tiden, i alla lägen. LFV är Sveriges ledande aktör inom flygtrafikledning för civil och militär luftfart med tillhörande tjänster. Vi erbjuder flygtrafikledning och relaterade tjänster både nationellt och internationellt. Våra flygledare leder dagligen cirka 2 000 flygplan i svenskt luftrum. LFV var först i världen med flygtrafikledning på distans och vi driver digitaliseringen inom flera områden. Genom olika samarbeten är vi med och effektiviserar det europeiska luftrummet. Läs mer om LFV här! Varmt välkommen med din ansökan senast den 29 juni! LFV gör kontinuerliga och aktiva val kring exponering och rekryteringsstöd i varje rekrytering. Vi undanber oss därför direktkontakt av annonsförsäljare, bemannings- och rekryteringsföretag.
Vill du ha en viktig roll där du bidrar till att säkerställa stabil och tillförlitlig kommunikation i en samhällsviktig tjänst? LFV söker nu flera serviceinriktade systemingenjörer som vill arbeta med drift och underhåll av TETRA-relaterad fältutrustning i en miljö där kvalitet och säkerhet står i fokus. Du kommer arbeta med ett nytt uppdrag inom kritisk kommunikation som omfattar drift och underhåll av det nationella radiokommunikationssystemet Rakel. På LFV kommer du och dina kollegor att säkerställa pålitlig och säker kommunikation för samhällsviktiga funktioner inom områden som allmän ordning, säkerhet, hälsa och totalförsvar. Om tjänsten Som systemingenjör hos LFV arbetar du med drift, underhåll och vidareutveckling av fältplacerad utrustning kopplad till TETRA-nät. Det är en varierande roll med både praktiska och tekniska moment där din insats är avgörande för att kommunikationen fungerar dygnet runt. Rollen innebär fältarbete där du snabbt kan behöva åka ut till site vid driftstörningar eller planerade insatser. Du kommer arbeta både självständigt och i team. Några av dina arbetsuppgifter: • Felsöka, underhålla och installera fältutrustning • Säkerställa funktion och tillgänglighet i fältplacerad Radio, Transmissions och IT-utrustning • Arbeta med förebyggande och avhjälpande underhåll, både självständigt och i team • Genomföra dokumentation och teknisk rapportering • Ha tät kontakt med kunder och andra teknikteam Vem är du? Du är ansvarstagande och engagerad i ditt arbete. Du har lätt för att ta egna initiativ och tycker om att samarbeta med andra, både internt och externt. Ditt arbete präglas av affärsmässighet, god kvalitet och hög servicegrad. Du är stresstålig och har en förmåga att prioritera. Vi ser att du har: • Treårig gymnasieutbildning inom teknik eller motsvarande • Erfarenhet av IP-nätverk, brandväggar och routing • Erfarenhet av transmissionsteknik och radionät • Erfarenhet av radioteknik, transmission och IT infrastruktur • Erfarenhet av att självständigt arbete i fält med höga krav på kvalitet och dokumentation • B-körkort • Goda kunskaper i svenska i tal och skrift Meriterande för denna tjänst är: • Vana att arbeta i TETRA-miljö • Erfarenhet av teletekniska system • Vana att arbeta med samhällskritisk infrastruktur • Erfarenhet av Virtualisering (VMware eller motsvarande), server och lagringslösningar Övrig information Tjänsterna är en tillsvidareanställning med placeringsort Luleå eller Sundsvall. Beredskapstjänstgöring ingår och övernattningar kan förekomma i tjänsten. Innan anställning genomför LFV en säkerhetsprövning som bland annat innefattar registerkontroll, säkerhetsintervju och drogtest. Denna tjänst kräver svenskt medborgarskap Om LFV Vi leder flyget - i takt med tiden, i alla lägen. LFV är Sveriges ledande aktör inom flygtrafikledning för civil och militär luftfart med tillhörande tjänster. Vi erbjuder flygtrafikledning och relaterade tjänster både nationellt och internationellt. Våra flygledare leder dagligen cirka 2 000 flygplan i svenskt luftrum. LFV var först i världen med flygtrafikledning på distans och vi driver digitaliseringen inom flera områden. Genom olika samarbeten är vi med och effektiviserar det europeiska luftrummet. Läs mer om LFV här! Varmt välkommen med din ansökan senast den 29 juni! LFV gör kontinuerliga och aktiva val kring exponering och rekryteringsstöd i varje rekrytering. Vi undanber oss därför direktkontakt av annonsförsäljare, bemannings- och rekryteringsföretag.
Har du erfarenhet av arbete med infrastruktur, datacenter och virtuella miljöer och vill ta nästa steg i din karriär? Vill du vara med att bidra till en växande organisation? Då har vi en fantastisk möjlighet för dig! Vi söker nu flera Systemingenjörer IT Infrastruktur till nya uppdrag inom kritisk kommunikation som omfattar drift, underhåll och övervakning av bland annat det nationella radiokommunikationssystemet Rakel. På LFV kommer du och dina kollegor att säkerställa pålitlig och säker kommunikation för samhällsviktiga funktioner inom områden som allmän ordning, säkerhet, hälsa och totalförsvar. Om tjänsten Du blir en viktig del i att bygga upp leveransen av kundernas samhällskritiska infrastruktur och blir en del av teknikområdet som ansvarar för drift, underhåll och livscykelhantering. Vi har även en intern systemmiljö där du tillsammans med övriga teamet bidrar med utveckling och förvaltning. Några av dina arbetsuppgifter: • Drift och utveckling av kundernas systemmiljö, inklusive plattform- och serverdrift • Automationsarbete för att effektivisera drift och förvaltning • Arbeta i projektform med kunder, från implementering till förvaltning • Utveckla och sätta rutiner för kundrelaterade miljöer Vem är du? Vi söker dig som är en engagerad och lösningsorienterad person med gedigen erfarenhet av arbete inom infrastruktur. Du har en god teknisk förståelse och trivs med att ta ansvar för både drift och utveckling. Vi tror även att du duktig på att kommunicera och har en förmåga att självständigt driva dina uppgifter framåt. Vi ser att du: • Har god kunskap inom VMWare-miljöer • Har god kunskap inom både Windows och Linux-miljöer • Har erfarenhet av arbete med Active Directory samt Windows DNS & DHCP • Har erfarenhet av enterprise-lagringslösningar, exempelvis vSAN och NetApp • Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift Meriterande för denna tjänst är: • Databashantering • Scripting/Automation (t.ex. Ansible, Bash eller Powershell) • Erfarenhet av Tivoli Netcool/OMNIbus • Erfarenhet av andra övervakningssystem, så som Zabbix, NNMi Övrig information Tjänsterna är tillsvidareanställningar med placeringsort Göteborg. Vi kan komma att tillämpa provanställning på 6 månader. Tjänstgöring i beredskapslista kan ingå i anställningen. Innan anställning genomför LFV en säkerhetsprövning som bland annat innefattar registerkontroll, säkerhetsintervju och drogtest. Denna tjänst kräver svenskt medborgarskap Om LFV Vi leder flyget - i takt med tiden, i alla lägen. LFV är Sveriges ledande aktör inom flygtrafikledning för civil och militär luftfart med tillhörande tjänster. Vi erbjuder flygtrafikledning och relaterade tjänster både nationellt och internationellt. Våra flygledare leder dagligen cirka 2 000 flygplan i svenskt luftrum. LFV var först i världen med flygtrafikledning på distans och vi driver digitaliseringen inom flera områden. Genom olika samarbeten är vi med och effektiviserar det europeiska luftrummet. Läs mer om LFV här! Varmt välkommen med din ansökan senast den 29 juni! LFV gör kontinuerliga och aktiva val kring exponering och rekryteringsstöd i varje rekrytering. Vi undanber oss därför direktkontakt av annonsförsäljare, bemannings- och rekryteringsföretag.
Vill du ta nästa steg i din karriär och jobba med teknik som ger dig möjlighet att bidra till samhällets säkerhet och funktion? Till vår driftcentral i Göteborg söker vi Systemingenjörer inom Transmission (TRM) till nya uppdrag inom kritisk kommunikation som omfattar drift, underhåll och övervakning av bland annat det nationella radiokommunikationssystemet Rakel. På LFV kommer du och dina kollegor att säkerställa pålitlig och säker kommunikation för samhällsviktiga funktioner inom områden som allmän ordning, säkerhet, hälsa och totalförsvar. Om tjänsten Som Systemingenjör blir du en nyckelperson i att säkerställa att samhällsviktiga kommunikationstjänster fungerar optimalt. I rollen kommer du arbeta som andra linjens support och hantera både drift, underhåll, utveckling samt teknisk support inom ditt specialistområde. Du utför även konfigurationsändringar samt bidrar aktivt till att skapa och förbättra rutiner, instruktioner och dokumentation i vår kunskapsdatabas. Tillsammans med kollegor ser du till att information och arbetsprocesser hålls uppdaterade och relevanta. Denna roll erbjuder en kombination av teknisk problemlösning, förvaltning och utvecklande arbetsuppgifter där du får möjlighet att göra verklig skillnad för samhällets kritiska kommunikationstjänster. Några av dina arbetsuppgifter: • Ansvara för planering, genomförande, drift och utveckling av transmissionsnät • Medverka i projekt inom ramen för rollen • Genomföra HLD samt LLD i existerande och nya nät • Utbilda driften inom gällande uppsatta lösningar • Upprätthålla kvaliteten av data som skrivs in i databaser och stödsystem Vem är du? Du är serviceinriktad och har god förmåga att snabbt sätta dig in i kundernas varierande behov. Du är lyhörd, lösningsorienterad och har ett professionellt bemötande. Samarbete både med kunder och kollegor är något som kommer naturligt och du trivs med att kunna bidra till utveckling. Som person är du ansvarstagande, flexibel och strukturerad. Du trivs med att ta initiativ och anpassar dig snabbt till nya projekt och förändringar. Vi ser att du har: • En eftergymnasial utbildning inom IT/telekommunikation eller annan erfarenhet som vi bedömer likvärdig • Minst 5 års erfarenhet inom området • Mycket goda kunskaper om SDH och PDH • Mycket goda kunskaper om radiolänk • Erfarenhet av nätdesign och felsökning • God kännedom om tele-, data-, radio- eller bredbandsnät och dess uppbyggnad och samband • God förmåga att obehindrat tala och skriva på svenska och engelska • God dator- och systemvana Meriterande för denna tjänst är: • Kunskap om Ericsson MINI-LINK • Kunskap om Nokia FlexiPacket och Dynanet • Kunskap om Connection Master • Kunskap om RAD TDM-utrustning • Kunskap om Element Managers för transmissionssystem • Kunskap om synkronisering av transmissionssystem • Kunskaper om IP motsvarande CCNA • Erfarenhet av och förståelse för ITIL • Teknisk förståelse för TETRA/4G/5G • Erfarenhet inom teknisk support hos en mobiloperatör • Erfarenhet från arbete med TETRA-system, till exempel Rakel Övrig information Tjänsterna är tillsvidareanställningar med placeringsort Göteborg. Vi kan komma att tillämpa provanställning på 6 månader. Tjänstgöring i beredskapslista kan ingå i anställningen. Innan anställning genomför LFV en säkerhetsprövning som bland annat innefattar registerkontroll, säkerhetsintervju och drogtest. Denna tjänst kräver svenskt medborgarskap. Vad är NMC? Network Management Center (NMC) är vår driftcentral i Göteborg. På NMC finns Network Operation Centre (NOC) som dygnet runt årets alla dagar är bemannade med driftingenjörer som sköter övervakning och utför initial felanalys och initierar samt utför felavhjälpning. På NMC finns också flera team med systemingenjörer som är specialiserade inom infrastruktur, system och kommunikation m.m. Dessa grupper fungerar som andra linjens support till NOC. Om LFV Vi leder flyget - i takt med tiden, i alla lägen. LFV är Sveriges ledande aktör inom flygtrafikledning för civil och militär luftfart med tillhörande tjänster. Vi erbjuder flygtrafikledning och relaterade tjänster både nationellt och internationellt. Våra flygledare leder dagligen cirka 2 000 flygplan i svenskt luftrum. LFV var först i världen med flygtrafikledning på distans och vi driver digitaliseringen inom flera områden. Genom olika samarbeten är vi med och effektiviserar det europeiska luftrummet. Läs mer om LFV här! Varmt välkommen med din ansökan senast den 29 juni! LFV gör kontinuerliga och aktiva val kring exponering och rekryteringsstöd i varje rekrytering. Vi undanber oss därför direktkontakt av annonsförsäljare, bemannings- och rekryteringsföretag.
Systemair är en världsledande koncern inom ventilation med verksamhet i 54 länder i Europa, Nordamerika, Sydamerika, Mellanöstern, Asien, Australien och Afrika. Sedan grundandet av Systemair 1974 har bolaget uppvisat positiva rörelseresultat. Under de senaste 15 åren har den genomsnittliga tillväxten uppgått till cirka 10 procent. Företaget tillverkar och marknadsför energieffektiva och hållbara produkter som bidrar till ett förbättrat inomhusklimat och minskade koldioxidutsläpp. Vi ser till att det finns ren luft som gör att vi människor kan leva och verka tillsammans.Engagerad och driven IT-tekniker! Vi behöver utöka vår IT-avdelningen med en 2nd line IT tekniker som kan ta ansvar för mindre projekt och felsökning. IT-avdelningen består idag av 6 medarbetare. Avdelningen ansvarar för support och förvaltning av våra koncerngemensamma IT system och är placerat vid vårt huvudkontor i Skinnskatteberg. Som person är du är du lyhörd och anpassar ditt sätt att bemöta olika typer av människor. Du brinner för service och har en pedagogisk ådra. Initialt arbetar du med en mentor för att succesivt övergå till att själv ta ett helhetsansvar för ditt arbetsområde. Att ta eget ansvar och arbeta självständigt ser du som en självklarhet. Vi erbjuder goda utvecklingsmöjligheter och möjlighet till utökat och mer ansvar. För att lyckas rollen har du några års erfarenhet från 2nd line support i Windows klient och server operativsystem. Kanske har du en formell utbildning inom området, men det är inget krav. Då vi är en internationell koncern kräver tjänsten att du är bekväm med att kommunicera på engelska, såväl i tal som skrift. Ett krav är att du har B-körkort. Resor i tjänsten kan förekomma 1-2 gånger per år, ibland till kontor utanför Sverige. Tjänsten är en tillsvidare anställning. Sista ansökningsdag är 2025-06-30, men vänta inte med Din ansökan då urval och intervjuer kan komma att ske löpande. Vid frågor om frågor om tjänsten eller arbetsplatsen är du välkommen att kontakta Michael Rowland, chef IT-tech på telefon 0222- 440 18. Har du frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Henrik Nilsson, HR Business Partner på telefon 0222- 440 53. - Systemair stävar efter jämställdhet och mångfald och arbetar aktivt med dessa frågor. - Systemair har tagit ställning till rekryteringskanaler och tackar nej till annonsförsäljning och rekryteringstjänster.
"-Det bästa med min roll är att ingen dag är den andra lik – jag får jobba brett med teknik, ständigt utmanas och utvecklas. Det är just den variationen som gör att jag trivs så bra. Även om jag har lång erfarenhet lär mig nya saker hela tiden och får verkligen utrymme att ta egna initiativ. Men det som verkligen gör jobbet speciellt är teamet – vi är ett gäng kunniga, engagerade och hjälpsamma kollegor som både levererar med hög kvalitet och har kul på vägen. Det är en miljö där man växer – både som konsult och som person." Så beskriver Patrik, en av våra konsulter, och din framtida kollega, varför han trivs så bra på jobbet. Om rollen I rollen som Technical Consultant har du spännande och omväxlande arbetsuppgifter där ditt fokus kommer ligga på våra befintliga kunder som har affärssystemet Microsoft Dynamics 365 Business Central (BC). Genom dina insatser levererar du mervärde i våra installationer, uppgraderings- och utvecklingsprojekt samt supporterande av våra kunder. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innebära; Koordinera och vara "spindeln i nätet" för SaaS uppgrageringar User Management/admin och licenshantering i Microsoft CSP och Entra ID Teknikuppsättning för Microsoft Dynamics 365 Business Central Online Felsökning gällande användarproblem, felaktig data, APIer, integrationer, Power Platform, 3-partsapplikationer etc. Utveckling av Power Automate-flöden Integrationslösningar i Azure Utöver det slänger vi in lite fler buzzwords som du också kommer att jobba med; Copilot, Azure Resource Manager API, Azure CLI, Logic Apps, SQL-server, PowerShell, Lifghthouse, Telemetri, Web Services. Givetvis förväntar vi oss inte att du har kunskap inom samtliga ovan områden (men vissa i alla fall), och detta är vad teknikgänget jobbar med idag. Men vi vet också att med nyfikenhet och driv kommer man långt, så det du inte kan idag lär vi dig! I många fall fungerar du även som ett stöd och rådgivare för våra kunders IT-ansvariga och där du förklarar för deras IT-avdelning hur de måste gå tillväga för att det ska fungera. Vem vi söker? Som du säkerligen förstått så gör ju bredden i tjänsten att vi nästintill söker en ”superman” eller ”superwoman” kan det låta som, men så är inte fallet utan vi har full förståelse för du är proffs inom vissa områden medan mer novis inom andra. Med det sagt tror vi lite såhär om dig; Du har en bred utbildningsbakgrund som inom IT. Kanske systemvetenskap eller datateknik från Universitet alternativt en YH-utbildning som It-tekniker, Nätverksspecialist eller liknande. Du har jobbat minst ett par år i en tjänst som exempelvis Systemadministratör, Utvecklare, Applikationskonsult, IT-tekniker eller annan roll som innehåller delar av tidigare nämnda buzz words men där vi ser grunden ligger i Microsofts produkter och tjänster. Du har ett stort teknik- och systemintresse, god analytisk förmåga, är lösningsorienterad och trivs med att arbeta med kunder både i team och självständigt Har ett holistiskt perspektiv på hur teknik och system hänger samman och hur olika delar påverkar varandra Givetvis är det meriterande om du har erfarenhet från ERP-hållet och allra helst inom Microsoft Dynamics 365 Business Central, men inte avgörande. Som person är du orädd och drivs av att arbeta med nya utmaningar och problemlösning. Du är nyfiken, tycker om att grotta ner dig i saker och lära dig nytt. Givetvis är du en teamplayer av rang som trivs som bäst i samarbetet med andra. Slutligen är du en fena på det kommunikativa och har lätt för att skapa förtroende och anpassa dig efter mottagaren.Då du kommer jobba både nationellt och internationellt är det en förutsättning att du kommunicerar obehindrat på både engelska och svenska. Det praktiska Start: Vi tänker oss direkt efter sommaren, men vi förstår om du har uppsägningstid som vi behöver ta hänsyn till. Vi är flexibla helt enkelt! Omfattning: Heltid, kontorstider, men vi är givetvis flexibla här med och utgår från att det ska fungera för alla parter. Att jobba med dessa saker kan ibland kräva att vissa arbete behöver ske kvällstid eller över en helg. Placering: På vårt kontor i Göteborg, som ligger på bästa läge på Masthuggskajen. Rekryteringsprocessen kommer bestå av telefon/teamsintervju, djupintervjuer, test/case och referenstagning. Vi tillämpar löpande urval och läser alla ansökningar löpande
Välj ett jobb för att visa detaljer