It-specialist som vill arbeta med installation, drift och integrationer

Hogia är en av de ledande aktörerna inom kollektivtrafiken och har idag en unik position på marknaden som leverantör av prestandakritiska, komplexa realtidssystem. 1,5 miljarder resor med kollektivtrafiken i Norden görs varje år med reseinformation från Hogias informationssystem. Hogias kommunikations och integrationsplattform säkerställer en exakt, konsekvent och harmoniserad syn på verksamheten som täcker behoven före, under och efter varje resa. För alla inblandade. Vi på Hogia Public Transport Systems växer och ska nu utöka vårt team. Är du en IT-specialist och har erfarenhet av installation, drift och integrationer, då är det dig vi söker.   Arbetsuppgifter Våra kunder består av trafikhuvudmän och operatörer, där vi sköter om deras servermiljöer och programvaror. Rollen innebär installationer, uppsättning, felsökning som ingår i det dagliga arbetet.  Som konsult kommer du vara en kugge i de olika driftsättningsprojekten både on Prem och i Azure där du är den tekniska resursen som planerar och utför implementation / driftsättningen med hjälp av projektledare. Vi har en nära relation till våra kunder och arbetar dagligen via Remote Desktop i kundernas miljöer. Våra arbetsdagar är varierande och utmanande, och involverar allt från uppgraderingar av tjänster, konfigurering och integrationer till felsökning och analyser. Under felsökning sker mycket av arbetet i MS SQL. Vi tar även initiativet att framställa rekommendationer om hur systemet kan nyttjas på bästa sätt. Vi tar fram utbildningsmaterial samt håller utbildningar. Att förstå och kunna undervisa i våra produkter är inte bara en del av jobbet – det är en nödvändighet. Vi tror på att dela med oss av vår kunskap både digitalt och personligen hos kunden. Din uppgift kommer också bestå av att hålla utbildningar i våra produkter. Hos oss finns även goda möjligheter att utvecklas, kanske vill du på sikt ta ett större ansvar eller växa kunskapsmässigt inom avancerad felsökning, SQL Server eller som produktspecialist?!   Är du vår nya kollega? Du som söker har relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande erfarenhet. Det viktigaste för oss är dock att du har ett gediget tekniskt intresse och en stor nyfikenhet kring nya tekniker. Om du därtill har dokumenterad erfarenhet av felsökning och tekniskt analysarbete, gärna inom driftsättning av olika tekniska lösningar, så är det mycket meriterande. Då våra kunder verkar inom kollektivtrafiken så är det ett plus om du har erfarenhet ifrån det eller annat transportområde. Vidare ser vi gärna att du har goda kunskaper inom Windows Operativ, SQL Server, Nätverk och driftsäkerhet. Kunskaper inom Azure och AWS är meriterande. Som konsult/driftsättare arbetar du ofta i våra kunders produktionsmiljöer, vilket innebär att du behöver vara noggrann, strukturerad och med service i fokus, driver uppdrag i relation till kunder, medarbetare och andra grupper inom bolaget. För oss är en god teamkänsla avgörande och vi stöttar dagligen varandra i olika uppdrag. Då daglig kontakt med kunder sker via mail och/eller telefon krävs mycket god förmåga att kommunicera i så väl tal som skrift på svenska och engelska.   Kvalifikationer - Relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande erfarenhet inom IT-system - Goda kunskaper av Microsoft servermiljöer med olika typer av installationer och uppsättning av applikationer och tjänster. - Väl bekant med brandväggsöppningar, AD grupper, DNS uppsättning och klustring av miljöer - Kunskaper inom AZURE och AWS är meriterande men inget krav - MS SQL server Vem är du? Vår främsta prioritet är ditt gedigna tekniska intresse och nyfikenhet för nya teknologier. Om du dessutom kan visa dokumenterad erfarenhet av felsökning och teknisk analys, särskilt inom driftsättning av olika tekniska lösningar, är det mycket meriterande. Har du erfarenhet från kollektivtrafiken eller andra transportområden är det också en fördel.  För att lyckas i den här rollen ser vi att du: - Kan kommunicera i så väl tal som i skrift på svenska och engelska - Är stresstålig  - Lagspelare - Är strukturerad i ditt arbete - Har ett stort intresse och nyfikenhet av teknik och viljan att lära nytt   Varför Hogia? På Hogia arbetar vi agilt och erbjuder stimulerande arbetsmiljö där du får möjlighet att prova nya saker. För oss är det viktigt att du utmanas, trivs och mår bra på jobbet! Vi satsar på hälsa och erbjuder flertalet träningsaktiviteter, fina förmåner och möjlighet att jobba hemifrån ett par dagar i veckan om du har behov av det.  Låter detta intressant? Vi genomför löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Tillsättning kan ske före sista ansökningsdag. Om Hogia-gruppen Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre löne- och bokföringsprogram för småföretagaren till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, godsterminaler, revisionsbyråer och fastighetsbolag. I Hogiagruppen finns 30 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 650 medarbetare. Mer information om Hogia finns på https://www.hogia.se/.

3 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
IT-tekniker

Beskrivning Har du jobbat med drift av server och nätverk inom en större organisation? Då kan du vara den vi söker för att komplettera vår enhet! Om oss IT-enheten hanterar driften av Ljusdals kommuns IT-miljö. Vi består av 10 medarbetare som driftar och stöttar kommunens verksamheter högt som lågt, både fysiskt på plats och via fjärrlösningar. Arbetsuppgifter Du kommer tillsammans med andra tekniker hantera driften av IT-infrastruktur; nätverk, server och systemdrift i en ständigt föränderlig miljö där vi inte bara förvaltar utan hela tiden utvecklar. Vi driftar mycket on-prem, men en hel del i olika SAAS-lösningar. Ansvarsområden Den här tjänsten kommer att ha nätverksfunktioner som ett av sina arbetsområden, men också serverdrift och funktioner inom vår infrastruktur samt backend support för ärenden som inte löses av first line.  Projektarbeten tillsammans med såväl våra verksamheter som systemleverantörer och konsulter ingår som en del av vår vardag. Kvalifikationer Du har en relevant utbildningsbakgrund på högskolenivå alternativt motsvarande relevant arbetslivserfarenhet. Vi vill att du har 3 års erfarenhet inom området MS Server, virtualisering och nätverk inom närtid. Du har goda kunskaper inom: • Nätverksfunktioner; brandvägg, routing, switchar, wifi • Certifikathantering • Microsoft Active Directory/Entra • Windows server • Applikationsdrift och integrationslösningar Meriterande kunskaper inom: • Microsoft Exchange • Microsoft SCCM/MECM • Microsoft 365 • VMware • Fortinets produktsviter Du har superskills i service och svart bälte i kommunikation med såväl kollegor som andra parter. Du gillar problemlösning och ditt arbetssätt är strukturerat. Dokumentation är ett naturligt inslag i ditt arbetssätt och du är van att arbeta i projektform. Du har lätt att se en helhet med syfte och mål i ditt arbete. Övrigt Som anställd hos Ljusdals kommun får du ta del av en rad förmåner som t.ex. friskvårdsbidrag och semesterväxling. Hemarbete tillämpas där det finns möjlighet utifrån verksamhetens behov.      I Ljusdals kommun tror vi att det finns ett liv för alla. Ljusdals kommun är belägen i den nordvästra delen av det vackra Hälsingland. De största orterna i kommunen är Ljusdal, Järvsö och Färila. Vi har nära till fritiden, till varandra och till en enkel vardag. Redan bosatta, hemvändare och många som tagit steget och flyttat till vår kommun vittnar om livskvalitet, mer tid att njuta och vara den du är. I Ljusdals kommun har 1700 medarbetare Sveriges viktigaste jobb när vi servar våra 19 000 invånare.  Är du den som vill berika oss med dina kunskaper, ditt engagemang och din personlighet?

3 maj 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
IT-driftsansvarig

Som vår IT-driftsansvarig kommer du att ha det övergripande ansvaret för all systemdrift i bolaget. Du kommer att arbeta tätt tillsammans med våra projektledare och kundansvariga samt vår utvecklingsavdelning. I din tjänst ingår bland annat: Installation av nya system i vår molnlösning samt i kunders miljöer. Uppgradering och underhåll av befintliga system. Underhåll och utveckling av vår driftsmiljö. Vidareutveckling och förbättring av distributionsprocessen. IT-säkerhet i den dagliga driften. Stödja våra projektledare i mer tekniska frågor och felsökningar. Kommunicera med våra kunder avseende tekniska moment som t.ex. SAML-federation och system-integrationer. Förmåner hos Digital Fox Vi är måna om våra medarbetares hälsa och välmående. Alla våra medarbetare har flexibel eller oreglerad arbetstid. Den som väljer att träna på lunchen får 15 minuter extra betald lunchrast. Det årliga friskvårdsbidraget uppgår till 5 000 kr. Som fast anställd får du även tjänstepension och försäkringar enligt ITP. Du får också ta del av vårt bonusprogram. Vem söker vi? Vi söker dig som har en mycket god kunskap kring IT-teknik och gillar att arbeta självständigt med mycket eget ansvar. Du ska ha arbetat minst tre år med IT-driftsfrågor och har en högskoleutbildning eller motsvarande relevant utbildning. Som person bör du vara noggrann, pålitlig och ha lätt för att ta till dig nya kunskaper. Vårt system DF RESPONS är ett webbaserat system som bygger på ASP.NET-teknik och körs på Windows Server med MS SQL Server som databas. Systemet driftas både på server hos kund och som molntjänst på våra egna servrar. Du kommer dagligen att arbeta med följande system och tekniker: Windows Server MS SQL Server Octopus deploy Säkerhet på webben/OWASP Internetteknik / nätverksteknik Powershell Det är meriterande om du även har tidigare erfarenhet eller kunskap kring: Programmering (C#, Javaskript, Blazor, CSS) Arbete inom kommunal verksamhet GDPR och dataskyddsförordningen Azure DevOps I din tjänst kommer du att hantera stora mängder känsliga personuppgifter. Vi kommer därför att genomföra en bakgrundskontroll av den som blir utvald och tackar ja till tjänsten. Bakgrundskontrollen kan komma att omfatta bland annat: referenser, kreditupplysning och utdrag ur belastningsregister. Vilka är vi på Digital Fox? Digital Fox är ett växande IT-företag med stark entreprenörsanda. Vi är idag 13 anställda. Tack vare en mycket stark tillväxt med många nya kunder de senaste åren söker vi nu fler medarbetare till vårt team. Vår vision är att tillhandahålla användarvänliga IT-lösningar till offentlig verksamhet som underlättar vardagen för anställda och medborgare. Företaget startade som ett examensarbete på Chalmers 2006. Plattformen DF RESPONS har nu funnits på marknaden sedan 2007 och används idag av drygt 150 kommuner och företag runt om i Sverige. Plattformen innehåller lösningar för bland annat: synpunktshantering, felanmälan, e-förslag, anmälan och utredning av kränkande behandling samt avvikelsehantering. Många av våra kunder förknippar idag Digital Fox med god kvalitet, lättanvända system och mycket god service.

2 maj 2024
Sista ansökan:
1 juni 2024
Teknisk Specialist till Lagringstjänster

Vill du vara med och bidra till att skapa Sveriges bästa hälso-och sjukvård och ett hållbart samhälle med tillväxt i hela Västra Götaland? Västra Götalandsregionen är Sveriges största offentliga arbetsgivare med ambitionen att bli Sveriges bästa offentliga arbetsgivare. På Koncernkontoret arbetar vi dagligen med att göra skillnad för patienter, medarbetare, besökare och invånare. Vi bygger, förvaltar och vidareutvecklar plattformar, riktade främst till dem som utvecklar regionens system, applikationer och datatjänster. Vi skapar återanvändbara komponenter och automatiserade processer för att maximera konsumenternas självbetjäningsupplevelse, allt i syfte att göra deras interaktion med våra plattformar så smidig och värdeskapande som möjligt. Vår tydliga målsättning är att erbjuda den bästa upplevelsen för våra användare, samtidigt som vi vill vara snabbfotade utan att göra avkall på säkerhet och stabilitet. För att klara denna förändring har vi etablerat tvärfunktionella och självförsörjande produktteam som kontinuerligt levererar värde med fokus på användarupplevelsen och ett utifrån och in perspektiv. Nu söker vi Teknisk specialist till vår enhet Plattformar. Ta chansen och sök dig till en av Sveriges största arbetsgivare. Ditt uppdrag Du kommer att vara en del av ett agilt produktteam som använder sig av DevOps-metoder för att utveckla och underhålla regionens plattformar. Som Teknisk Specialist hos oss arbetar du med: att ta fram nya lösningar och förbättra befintliga automation av våra stora miljöer med hjälp av infrastruktur som kod att skapa självservicelösningar hela livscykeln från utveckling till drift av plattformens komponenter att systemkrav överensstämmer med VGR standard att vara en del av den kontinuerliga kunskapsöverföringen inom teamen och i samarbete med andra tekniska team Tekniker som ingår är bl.a. objektlagring, skalbara NAS-lösningar, blocklagring, SAN-lösningar, Powershell, Linux och Windows. Vad kan vi erbjuda dig? Hos oss är fokus lagt på innovation och samarbete, vilket skapar en grund för att arbeta med de senaste teknologierna och bidra till viktiga initiativ. Vi erbjuder stöd och möjlighet till utbildningar för din professionella utveckling, och du blir en del av ett engagerat team som värderar och stödjer dina idéer och insatser. Det är en plats där du har möjligheten att växa, lära och göra en verklig skillnad. Västra Götalandsregionen erbjuder flexibla arbetsformer och det finns möjlighet att kombinera arbete från något av våra kontor i Göteborg, Mölndal, Skövde, Vänersborg och Borås med distansarbete. Vem är du? Du vill: förflytta och förbättra teamets leveranser skapa mervärde för användare, ditt team och för våra verksamheter bygga nätverk med olika kompetenser och andra team  Du är: initiativrik och kommer gärna med förslag till förbättringar prestigelös, vilket gör att alla runtomkring dig känner sig bekväma och uppskattade lyhörd, nyfiken och har en passion för kontinuerligt lärande Du har: goda kunskaper inom Enterprise lagringslösningar - objektlagring, blocklagring, NAS-lösningar kunskaper inom Powershell IT-teknisk utbildning inom relevant område eller motsvarande arbetslivserfarenhet förståelse för vad det innebär att arbeta enligt agila arbetssätt mycket god förmåga att kommunicera, såväl muntligt som skriftligt, på svenska och god förmåga när det gäller engelska Det är meriterande om du även har erfarenhet av eller förståelse för något av följande: SAN-lösningar autentiseringsmetoder och IT-säkerhet Linux och shellscripting versionshantering (exempelvis Git) erfarenhet av stora tekniska miljöer Det är viktigt för oss att du kan arbeta utifrån vår värdegrund: Tillsammans gör vi varandra framgångsrika. Vi lyssnar in. Vi lyssnar av. Feedback bidrar till vår utveckling. Tjänsten kan komma att bli säkerhetsklassad vilket kan ställa krav på svenskt medborgarskap, därutöver kan tjänsten även innebära en krigsplacering. Vi tillämpar beredskap för att säkerställa en stabil IT-miljö. Övrigt Som en av Sveriges största arbetsgivare kan vi erbjuda rätt person goda karriär- och utvecklingsmöjligheter. Vi eftersträvar jämlikhet för alla medarbetare, att de trivs på arbetsplatsen och värnar om en god balans mellan arbetsliv och privatliv. Läs gärna mer om våra förmåner, verksamheter och vår avdelning.  Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. VGR krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

2 maj 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
Platform Engineer

At IKEA, we do things a little different. We think differently, act differently, and work differently as well. We like to break conventions and make inventions. And then make things. Like music-playing lamps. And beds disguised as sofas. Even plantballs that help us look after our planet. It’s all part of our vision - to create a better everyday life for the many. And it has been keeping our co-workers going for over 80 years. By 2030, we hope to help millions more look forward to going home. Maybe you can help us? About the area Operations Management works together with operations teams across Inter IKEA to lead and develop the overall IKEA operating model, and to enable strategic movements towards IKEA goals. It includes teams for business insights, capability and process development, strategy and roadmap, data and technology. We have chosen to organise our work in a product paradigm where we are building empowered teams that have the privilege to take responsibility while being supported by servant leaders. Job Description Welcome to the opportunity of a lifetime – we have an opening in our Analytics team in Operations Management, for a Platform engineer. You will be the technical specialist for our Data Visualisation (DV) and Business Intelligence (BI) platform, Microsoft Power BI and Fabric. You will together with the Digital Product Leader for the platform define, provide, monitor, follow up and continuously improve and optimize the platform to ensure a relevant, work- and cost efficient, available, scalable, and maintainable platform. As a Platform engineer in Operations Management you will: Be the technical specialist for the platform Be the expert in understanding how usage on the platform impacts performance and cost Taking lead in implementing the technical roadmap for the platform Lead and contribute hands-on to the digital development of the platform Together with the Digital Product Leader be responsible for the ongoing operation of the platform Safeguard compliance and consistency related to relevant digital frameworks, principles, guidelines, policies and standards Make sure that the overall technology and architecture roadmap is being considered and followed in different decisions/ discussions Secure that the platform capacity is set up and used in an optimised way, with the purpose to keep cost down and to re-use components where possible Understand how the platform interacts with other platforms/ systems and being able to provide technical solutions in relation to other platforms Understand and the ability to configure the platform based on recommendations from different IT partners Work closely together with the different IKEA Core Businesses, IT vendors and partners, peers and colleagues The job includes navigating in a complex ecosystem of digital products, platforms, organisations, way of working, processes, etc. where the transformation of setting the data foundation is ongoing. About you We are on a journey to set the data foundation. In this journey you will be a key player to reach our wished position in democratizing data and make it available for the many. Data has never been more important for the daily work life within IKEA and its importance will only increase. We need you to help us become better at handling how we manage and make our data more available. We believe that you have knowledge and experience in the analytics domain, and specifically in the DV/BI area and that you have extensive knowledge and experience in Azure cloud technology and the Microsoft stack. Also, you should have knowledge of Agile and DevOps methodology. Understanding about how user behaviour and solution design impacts the platform, both from a cost and performance perspective is key. You should enjoy reading technical documentation and understand how new features impacts the platform and the usage of it. Further, it’s expected that you can communicate in a clear and understandable way, making complex and digital topics easily understandable for the user community. Having good analytical skills combined with being structured and organized is preferable. Also, deliver results through involving and engaging people and represent IKEA towards external IT suppliers and partners is expected in this role. You take responsibility for your tasks and collaborate with others to ensure a sustainable and simple solution. The core values of IKEA give energy to improve the things we are doing today and make them a little bit better tomorrow. To be successful in this role, the following knowledge, skills, and experiences would be valuable: Good knowledge of platform engineering principles Broad knowledge of platform engineering practices using industry standard toolsets Good knowledge of design and architecture concepts Experience in Power BI development for understanding platform users Motivated by continuously developing and enhancing design skills and staying at the frontier of modern tools and technologies Ability to lead by example, simplicity, efficiency, ownership and accountability Ability to actively acquire new knowledge and skills and champion new methods and processes to improve performance Ability to change direction as appropriate based on new ideas, approaches, and strategies Ability to collaborate with others (including virtual) such as team members, stakeholders and suppliers to achieve goals Good ability to communicate technical concepts and processes clearly at an appropriate level to team members, stakeholders and suppliers Ability to understand the complexity of IKEA business and the role of technology as an integrated part of the business Good knowledge of IKEAs corporate identity, core values and vision of creating a better everyday life for the many people For this role it is of great value if you enjoy working towards customer-driven results. Understanding of the IKEA operating model, People, Process, Data & Technology and value chain is also advantageous. Additional information This role is full-time (40 hours per week) and will be based in Malmö. This role sits in Operations Management, Enabling Functions. If you have questions about the recruitment process, please connect with Jamila Harmal via [email protected]

2 maj 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Systemtekniker med fokus på Middleware sökes! 💻

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Om tjänsten: Vi söker en systemtekniker för en av våra kunder, en viktig statlig aktör med ett viktigt uppdrag som regleras av svensk lagstiftning. Arbetet innebär att förstärka kundens team som hanterar infrastrukturnära applikationer. I tjänsten ingår arbete med JBoss, från installation till automatisering, inklusive felsökning och optimering av befintliga system. Ditt arbete kommer att spela en avgörande roll i att säkerställa en smidig och säker digital gränspassage. Dina framtida arbetsuppgifter: I din roll som systemtekniker kommer du att: Installera och konfigurera JBoss-applikationsservrar. Genomföra patchning och automatisering av systemprocesser. Felsöka och förbättra befintliga installationer. Hantera incidenter och beställningar genom Jira. Arbeta proaktivt med att föreslå och implementera förbättringar. Vi söker dig som: Har en solid utbildningsbakgrund inom IT och minst ett års erfarenhet av arbete med JBoss EAP eller Wildfly och Linux. Du bör vara självgående i att hantera specifika arbetsuppgifter och ha god förmåga att arbeta under ledning när så krävs. Förutom tekniska färdigheter ser vi gärna att du är en problemlösare som initierar förbättringar och bidrar till ökad tillgänglighet och kvalitet i systemen. Det är en fördel om du även har erfarenhet av Apache, Ansible, Shellscript, Java, samt Redhat Openshift eller Docker. Övrig information: Start: Uppdraget kan påbörjas efter genomförd säkerhetsklassning. Plats: Luleå, med krav på närvaro i kundens lokaler minst en dag per vecka. Omfattning: Heltid Anställningsform: Konsultuppdrag Om kunden: Vår kund är en statlig myndighet som hanterar Sveriges gränssäkerhet och reglerar flödet av varor och tjänster över gränserna. De har en lång historia av att bidra till ett säkrare samhälle och en mer konkurrensneutral handel. Om Wrknest: På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se.

2 maj 2024
Sista ansökan:
1 juni 2024
Nordlo Borås söker en IT-konsult

Nordlo Borås AB Ingress (Valbart) Är du en driven, engagerad konsult som vill vara med och forma framtiden i våra kunders IT-miljöer?   Om tjänsten Dina närmsta kollegor är IT-konsulter som har ett stort intresse för IT och teknik där man gärna delar med sig av sina erfarenheter och kompetenser samt stöttar varandra i vardagen. Dina kollegor är engagerad och gör sitt bästa för att våra kunder ska ha en fungerande IT-miljö. För den här rollen är det viktigt att du har erfarenhet och kunskaper inom Microsoft Azure (migrering, design, förvaltning), Microsoft Autopilot, Microsoft Intune (införande & förvaltning av befintliga kunders miljöer), har du dessutom arbetat med Microsoft SCCM eller AVD är det meriterande. För tjänsten krävs att du har B-körkort samt behärskar svenska och engelska i tal och skrift "Är du vår nästa 'IT-Konsult'? Tveka inte på att skicka in din ansökan redan idag. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag." Om dig Vi söker dig som med din kompetens och intresse för IT vill bidra till att utveckla våra kunders IT-miljöer.  Du trivs med kombinationen att arbeta på plats hos olika kunder men även på distans från vårt fina kontor i Borås. Du är lösningsfokuserad, lyhörd för kundernas behov, ansvarstagande och självständig. Du har 3-5 års erfarenhet av att arbeta med kunder i olika IT-miljöer. Har du Azure certifieringar är de meriterande. Om Nordlo Nordlo är en av Nordens ledande aktörer inom moln och infrastruktur. Vi erbjuder skalbara driftlösningar, managerade tjänster och full outsourcing av IT- och digitaliseringstjänster till företag och offentliga verksamheter. Genom nära samarbete och med ansvarsfulla val av innovativ teknik hjälper vi våra kunder att stärka sin konkurrenskraft och driva digitaliseringen framåt. Nordlo omsätter 2,1 miljarder SEK, har ca 900 anställda på orter över hela Sverige och stora delar av Norge. Vill du veta mer? På vår hemsida kan du läsa om vår verksamhet, kundcase och våra medarbetare.

2 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Junior servicetekniker till svenskt techbolag

Om tjänsten: Som servicetekniker arbetar dui datacenter hos externa kunder, främst i Stockholmsområdet. Rollen erbjuder projekt av varierad storlek och en spridning i teknik där dina arbetsuppgifter bland annat kan bestå av installation och felsökning av hårdvara. Till en början arbetar du sida vid sidamed en annan servicetekniker, men du blir även del av ett sammansvetsat team. Vi söker dig som: Vi söker dig som harnågon form av teknisk utbildning från gymnasiet eller yrkeshögskola.Du har grundläggande kunskaper inom server- och diskhårdvara. Utöver det har duantingen kunskaper omWDM-teknik, Storage Area Network (SAN) eller nätverk (tex Cisco ochHP).Arbetet kräver B-körkort, gärna med tillgång till egen bil.Om företaget: Företaget är ett svenskt familjeägt techbolag. De levererar säker IT-drift och och infrastruktur, anpassat för affärskritiska system och lösningar. Företaget underhåller datacenter både internt och externt hos andra företag av varierad storlek. Praktisk information: Tjänsten tillsätts löpande och är på heltid med fast, marknadsmässig lön och startdatum enligt överenskommelse med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Tjänsten kräver godkänd bakgrundskontroll.Den här tjänsten är en del av Xameras talangprogram, Xamera Talent. Här har företaget har valt att investera extra i just dig och din personliga utveckling.Kontaktperson: [email protected]

2 maj 2024
Sista ansökan:
15 augusti 2024
Systemtekniker med stort driv

EttIT är en gemensam kommunal IT-driftsorganisation som i dagsläget servar fem kommuner; Bjuv, Klippan, Perstorp, Åstorp och Örkelljunga. EttIT tillhör organisatorisk Klippans kommun och vårt kontor ligger beläget i Klippans centrum. Avdelningarna har ett gemensamt ansvar för helheten men med olika fokus och ansvar. I Klippans kommun är vi 1600 kollegor som varje dag jobbar med samma fokus - att finnas till för våra invånare, företag och besökare. Vi är alla en viktig del av helheten och vill vara en kommun med stolta medarbetare och stolta Klippanbor. En röd tråd i vår strävan efter en gemensam kultur är att vi alla försöker leva efter våra kärnvärden "Vilja varandras framgång", "Våga sticka ut" och "Kul i jobbet". Den politiska visionen är en kommun i utveckling där vi tillsammans skapar livskvalitet. Nyfiken? Läs mer på klippan.se/kollegaiklippan ARBETSUPPGIFTER Tillsammans med våra grymma tekniker kommer dina primära arbetsuppgifter att vara: • Vidareutveckla och drifta vår lokala servermiljö. • Vidareutveckla vår Azuremiljö så att vi använder vår miljö på ett så optimalt sätt som möjligt • Driva projekt tillsammans med verksamheter och externa konsulter. • Omvärldsbevaka och utvärdera säkerhetsprodukter. • Tredje linjens driftssupport, framför allt för felsökning och åtgärder, både lokala och i cloud. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har arbetat inom IT branschen i minst 5 år. Du ska ha ett stort driv och tillsammans med övriga tekniker se möjligheter att utveckla vår miljö. Du är engagerad och kan på ett självständigt, skickligt och initiativrikt sätt klara av att ta ansvar för drift, underhåll och utveckling av vår serverplattform i en utvecklande miljö. Du är noggrann och systematisk i ditt arbete. Du är positiv och har hög servicekänsla med förmågan att kunna lyssna av andra och förstå deras behov. Arbetet innehåller mycket samarbete med andra, och det är därför viktigt att du trivs med det. Du ska ha mycket goda kunskaper inom • Microsoft Azure • Microsoft Active Directory • DNS, GPO, DHCP • Intune • Virtualisering, SAN Har du dessutom kunskapar inom följande så är det ett extra plus • Microsofts olika säkerhetslösningar. • VPN • Patchhantering • Applikationskunskap • Certifikathantering • VMware • SSO, identitetshantering • Powershell • Backup Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift, samt B-körkort krävs i denna tjänsten. Egenskaper: • Du har god insikt i det moderna IT-samhället och håller dig uppdaterad inom den senaste tekniken. • Du har en analytisk förmåga och gillar problemlösning. Du sätter en ära i att snabbt lösa driftsstörningar och hitta vägar framåt. • Du är en lagspelare och ser värdet av att arbeta tillsammans • Samtidigt är du självgående. Du driver säkerhetskunskapen framåt, gör planer för nästa steg och förankrar dessa. Det gör också att du är målinriktad, du förstår vad vi vill åstadkomma på sikt, tar initiativ och gör ett hälsosamt ifrågasättande. • Noggrannhet behövs, då dokumentation är viktigt. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. I denna rekrytering kan det bli tal om en säkerhetsprövning innan beslut om anställning fattas. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess arbetar vi i ett kompetensbaserat rekryteringsverktyg. Vi arbetar med ett löpande urval i våra tjänster vilket innebär att vi kontaktar och intervjuar kandidater under ansökningstiden. För allas trevnad är vår arbetstid rökfri. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

30 april 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
IT-support

Vi söker nu en serviceinriktad IT-tekniker för support på våra kontor och siter. Då du har mycket samarbete med vårt globala IT team vill vi gärna se att din ansökan sker på engelska. You as our IT Support Technician, will be the first IT contact within the Nordic Branches (Sweden & Norway) and responsible for delivering end-to-end support in accordance with IT standards and service level agreements. By partnering with local management, end-users and technology teams. The IT Support Technician ensures all incidents and needs are documented in ServiceNow, analysed, resolved and reported back within acceptable timeframes. This role will primarily be based at the Kungsbacka office and focus on onsite support for end users and travel as needed. Another focus is to collaborate in projects within the Global IT Team. Your main responsibilities: Actively monitor ServiceNow (our ticketing system) and troubleshoot, resolve and/or escalate reported incidents within Service Level Agreements (SLA). Ensure that all communications (calls/chat/in person) are logged into ServiceNow. Travel to local offices or project sites when necessary to provide hands on assistance with IT support requests and service upgrades. Proactively promote IT Connect Service Portal (ServiceNow) and provide guidance to end users on incidents and service request creation and portal use. Prepare instructions and documentation for internal clients. Manage users and devices in Intune or Active Directory and in asset management of ServiceNow to forecast computer systems usage to manage spare device stock. Performing related activities resulting from the position requested by management to ensure operational integrity. Contact Suppliers/Vendors and check delivery/arrange support. Always provide excellent customer service and maintain strong relationships with BU leadership and key contacts. Ensure that all procedures and documentation are maintained and updated when necessary. Order and configure computer systems, mobile devices and peripherals. Represent Global IT in all customer interactions and ensure compliance with IT all controls and standards. Provide feedback to IT leadership regarding the impact of IT services and changes on the users. Assuming Service Desk responsibilities such as troubleshoot Incidents as a first contact for the Europe Business Unit branches in cases of substitution or high workload. Requirements: 5 years of experience with on-site support or an equivalent role. Ability to assess and prioritize issues while organizing daily responsibilities. Fluent verbal communication in Swedish and English language; German and Norwegian are an advantage. Excellent customer service skills and attention to details. Ability to work collaboratively in a team environment. Strong ability to be independent and find solutions to problems that may not be immediately apparent. Ticketing system, Windows 10, Microsoft Office 365, Active Directory experience required. ITIL certification is a plus. Possession of driver's license (minimum B) is required. Your employment: As an employee at Keller Grundläggning, you get to be part of an exciting journey of success as part of an international company with many pleasant and competent colleagues. Among your benefits as an employee are health benefits, free health checks and health insurance. You are also part of our bonus program for white-collar workers. Keller Grundläggning has a collective agreement with Unionen. The position is a permanent position with a 6-month probationary period and is located in Kungsbacka. Access date as agreed. Recruitment takes place continuously and the position may be filled before the end of the application date. For more information and questions about the position, please contact Robert Thurner, Regional Manager Subsidiaries, via [email protected]. Warm welcome with your application in english! Vi undanber oss vänligen direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

30 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024