Vi söker dig med stort engagemang för att arbeta som samhällskommunikatör i Pashto. Cubenutbildning Stockholm håller kurser i samhällsorientering för nyanlända på deras modersmål. Samhällsorienteringen syftar till att ge de nyanlända en bra start i Sverige. Kurserna ges på olika platser i Stockholms län och omfattar 102 timmar under ca 9 veckor och ges oftast på eftermiddagar, måndag till torsdag. Målet med insatsen är att skapa en snabbare etablering i det svenska samhället. För att jobba som samhällskommunikatör bör du ha ambitionen och viljan att hjälpa nyanlända invandrare att skapa en förståelse för det nya landet de ska leva i. Du kommer att leda och genomföra samhällsorientering till nyanlända på modersmål och fungera som brobyggare mellan de nyanländas tidigare erfarenheter från hemlandet och det svenska samhället. Alla våra utbildningar tar avstamp i vad eleven har med sig för kunskaper och erfarenheter och undervisningen utformas efter individens mål och förutsättningar så att hen ska få rätt kompetens för arbetsmarknaden. Ambitionsnivån är hög och vi arbetar systematiskt med kvalitets- och utvecklingsfrågor. Du ska vara intresserad av utmaningen att bidra till att våra elever når sina mål. Du ska kunna skapa en vuxenrelation i lärandet, där du bygger vidare på elevens tidigare kunskaper och erfarenheter. Eftersom alla ingår i ett arbetslag lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper som flexibilitet, samarbetsförmåga och engagemang för att utveckla verksamheten. Vi erbjuder en spännande arbetsplats med stort fokus på kvalitet och utveckling. Kvalifikationer Som samhällskommunikatör krävs det att du som person har erfarenhet och kunskap om det svenska samhällslivet. Du ska ha goda språkkunskaper muntligt och skriftligt i somaliska. Betyg i SVA 2 eller motsvarande kurs från tidigare gymnasie- eller vuxenutbildningsystem, samt att du som samhällskommunikatör har en dokumenterad pedagogisk utbildning minst ett år på heltid på högskole-/universitetsnivå, alternativ helt genomförd och godkänd MILSA-utbildning eller ha genomfört minst fem (5) kurser som samhällskommunikatör med goda referenser. Ett annat alternativ är fullföljd och godkänd YH-utbildning med inriktning inom integration alternativt pedagogik. Samhällskommunikatör ska inte bara ha språklig och pedagogisk kompetens, utan också förmågan att behandla känsliga ämnen och hantera olika situationer. Genom att vara en god lyssnare, en bra pedagog och en problemlösare kan samhällskommunikatören effektivt kommunicera och nå ut till människor för att främja förståelse, dialog och samhällsförändring. Vi kallar löpande till intervju, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Tjänsten är en timanställning och hur många timmar man arbetar kan variera över tid utifrån efterfrågan. Tillträdet är omgående. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterliga jobbannonser. Cuben Utbildning AB startade sin verksamhet 2011. Vi bedriver kommunal vuxenutbildning på uppdrag av Göteborgs stad, Stockholms stad och Vux Norrort. För närvarande har vi c:a 1 300 elever i Göteborg och ca 1400 elever i Stockholm. Grundpelarna i vår verksamhet är individanpassning, entreprenöriellt lärande, hög kvalitet och en strävan efter att alla elever ska hitta en väg till arbete eller vidare studier. Vi vill väcka initiativkraft, kreativitet, lust och motivation. Vår vision är ”Den lilla skolan med den stora skolans möjligheter”, ett förhållningssätt som är genomgående i skolan.
Vi söker dig med stort engagemang för att arbeta som samhällskommunikatör i Swahili. Cubenutbildning Stockholm håller kurser i samhällsorientering för nyanlända på deras modersmål. Samhällsorienteringen syftar till att ge de nyanlända en bra start i Sverige. Kurserna ges på olika platser i Stockholms län och omfattar 102 timmar under ca 9 veckor och ges oftast på eftermiddagar, måndag till torsdag. Målet med insatsen är att skapa en snabbare etablering i det svenska samhället. För att jobba som samhällskommunikatör bör du ha ambitionen och viljan att hjälpa nyanlända invandrare att skapa en förståelse för det nya landet de ska leva i. Du kommer att leda och genomföra samhällsorientering till nyanlända på modersmål och fungera som brobyggare mellan de nyanländas tidigare erfarenheter från hemlandet och det svenska samhället. Alla våra utbildningar tar avstamp i vad eleven har med sig för kunskaper och erfarenheter och undervisningen utformas efter individens mål och förutsättningar så att hen ska få rätt kompetens för arbetsmarknaden. Ambitionsnivån är hög och vi arbetar systematiskt med kvalitets- och utvecklingsfrågor. Du ska vara intresserad av utmaningen att bidra till att våra elever når sina mål. Du ska kunna skapa en vuxenrelation i lärandet, där du bygger vidare på elevens tidigare kunskaper och erfarenheter. Eftersom alla ingår i ett arbetslag lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper som flexibilitet, samarbetsförmåga och engagemang för att utveckla verksamheten. Vi erbjuder en spännande arbetsplats med stort fokus på kvalitet och utveckling. Kvalifikationer Som samhällskommunikatör krävs det att du som person har erfarenhet och kunskap om det svenska samhällslivet. Du ska ha goda språkkunskaper muntligt och skriftligt i somaliska. Betyg i SVA 2 eller motsvarande kurs från tidigare gymnasie- eller vuxenutbildningsystem, samt att du som samhällskommunikatör har en dokumenterad pedagogisk utbildning minst ett år på heltid på högskole-/universitetsnivå, alternativ helt genomförd och godkänd MILSA-utbildning eller ha genomfört minst fem (5) kurser som samhällskommunikatör med goda referenser. Ett annat alternativ är fullföljd och godkänd YH-utbildning med inriktning inom integration alternativt pedagogik. Samhällskommunikatör ska inte bara ha språklig och pedagogisk kompetens, utan också förmågan att behandla känsliga ämnen och hantera olika situationer. Genom att vara en god lyssnare, en bra pedagog och en problemlösare kan samhällskommunikatören effektivt kommunicera och nå ut till människor för att främja förståelse, dialog och samhällsförändring. Vi kallar löpande till intervju, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Tjänsten är en timanställning och hur många timmar man arbetar kan variera över tid utifrån efterfrågan. Tillträdet är omgående. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterliga jobbannonser. Cuben Utbildning AB startade sin verksamhet 2011. Vi bedriver kommunal vuxenutbildning på uppdrag av Göteborgs stad, Stockholms stad och Vux Norrort. För närvarande har vi c:a 1 300 elever i Göteborg och ca 1400 elever i Stockholm. Grundpelarna i vår verksamhet är individanpassning, entreprenöriellt lärande, hög kvalitet och en strävan efter att alla elever ska hitta en väg till arbete eller vidare studier. Vi vill väcka initiativkraft, kreativitet, lust och motivation. Vår vision är ”Den lilla skolan med den stora skolans möjligheter”, ett förhållningssätt som är genomgående i skolan.
Vi söker dig med stort engagemang för att arbeta som samhällskommunikatör i Franska. Cubenutbildning Stockholm håller kurser i samhällsorientering för nyanlända på deras modersmål. Samhällsorienteringen syftar till att ge de nyanlända en bra start i Sverige. Kurserna ges på olika platser i Stockholms län och omfattar 102 timmar under ca 9 veckor och ges oftast på eftermiddagar, måndag till torsdag. Målet med insatsen är att skapa en snabbare etablering i det svenska samhället. För att jobba som samhällskommunikatör bör du ha ambitionen och viljan att hjälpa nyanlända invandrare att skapa en förståelse för det nya landet de ska leva i. Du kommer att leda och genomföra samhällsorientering till nyanlända på modersmål och fungera som brobyggare mellan de nyanländas tidigare erfarenheter från hemlandet och det svenska samhället. Alla våra utbildningar tar avstamp i vad eleven har med sig för kunskaper och erfarenheter och undervisningen utformas efter individens mål och förutsättningar så att hen ska få rätt kompetens för arbetsmarknaden. Ambitionsnivån är hög och vi arbetar systematiskt med kvalitets- och utvecklingsfrågor. Du ska vara intresserad av utmaningen att bidra till att våra elever når sina mål. Du ska kunna skapa en vuxenrelation i lärandet, där du bygger vidare på elevens tidigare kunskaper och erfarenheter. Eftersom alla ingår i ett arbetslag lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper som flexibilitet, samarbetsförmåga och engagemang för att utveckla verksamheten. Vi erbjuder en spännande arbetsplats med stort fokus på kvalitet och utveckling. Kvalifikationer Som samhällskommunikatör krävs det att du som person har erfarenhet och kunskap om det svenska samhällslivet. Du ska ha goda språkkunskaper muntligt och skriftligt i somaliska. Betyg i SVA 2 eller motsvarande kurs från tidigare gymnasie- eller vuxenutbildningsystem, samt att du som samhällskommunikatör har en dokumenterad pedagogisk utbildning minst ett år på heltid på högskole-/universitetsnivå, alternativ helt genomförd och godkänd MILSA-utbildning eller ha genomfört minst fem (5) kurser som samhällskommunikatör med goda referenser. Ett annat alternativ är fullföljd och godkänd YH-utbildning med inriktning inom integration alternativt pedagogik. Samhällskommunikatör ska inte bara ha språklig och pedagogisk kompetens, utan också förmågan att behandla känsliga ämnen och hantera olika situationer. Genom att vara en god lyssnare, en bra pedagog och en problemlösare kan samhällskommunikatören effektivt kommunicera och nå ut till människor för att främja förståelse, dialog och samhällsförändring. Vi kallar löpande till intervju, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Tjänsten är en timanställning och hur många timmar man arbetar kan variera över tid utifrån efterfrågan. Tillträdet är omgående. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterliga jobbannonser. Cuben Utbildning AB startade sin verksamhet 2011. Vi bedriver kommunal vuxenutbildning på uppdrag av Göteborgs stad, Stockholms stad och Vux Norrort. För närvarande har vi c:a 1 300 elever i Göteborg och ca 1400 elever i Stockholm. Grundpelarna i vår verksamhet är individanpassning, entreprenöriellt lärande, hög kvalitet och en strävan efter att alla elever ska hitta en väg till arbete eller vidare studier. Vi vill väcka initiativkraft, kreativitet, lust och motivation. Vår vision är ”Den lilla skolan med den stora skolans möjligheter”, ett förhållningssätt som är genomgående i skolan.
Vi söker dig med stort engagemang för att arbeta som samhällskommunikatör i Dari. Cubenutbildning Stockholm håller kurser i samhällsorientering för nyanlända på deras modersmål. Samhällsorienteringen syftar till att ge de nyanlända en bra start i Sverige. Kurserna ges på olika platser i Stockholms län och omfattar 102 timmar under ca 9 veckor och ges oftast på eftermiddagar, måndag till torsdag. Målet med insatsen är att skapa en snabbare etablering i det svenska samhället. För att jobba som samhällskommunikatör bör du ha ambitionen och viljan att hjälpa nyanlända invandrare att skapa en förståelse för det nya landet de ska leva i. Du kommer att leda och genomföra samhällsorientering till nyanlända på modersmål och fungera som brobyggare mellan de nyanländas tidigare erfarenheter från hemlandet och det svenska samhället. Alla våra utbildningar tar avstamp i vad eleven har med sig för kunskaper och erfarenheter och undervisningen utformas efter individens mål och förutsättningar så att hen ska få rätt kompetens för arbetsmarknaden. Ambitionsnivån är hög och vi arbetar systematiskt med kvalitets- och utvecklingsfrågor. Du ska vara intresserad av utmaningen att bidra till att våra elever når sina mål. Du ska kunna skapa en vuxenrelation i lärandet, där du bygger vidare på elevens tidigare kunskaper och erfarenheter. Eftersom alla ingår i ett arbetslag lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper som flexibilitet, samarbetsförmåga och engagemang för att utveckla verksamheten. Vi erbjuder en spännande arbetsplats med stort fokus på kvalitet och utveckling. Kvalifikationer Som samhällskommunikatör krävs det att du som person har erfarenhet och kunskap om det svenska samhällslivet. Du ska ha goda språkkunskaper muntligt och skriftligt i somaliska. Betyg i SVA 2 eller motsvarande kurs från tidigare gymnasie- eller vuxenutbildningsystem, samt att du som samhällskommunikatör har en dokumenterad pedagogisk utbildning minst ett år på heltid på högskole-/universitetsnivå, alternativ helt genomförd och godkänd MILSA-utbildning eller ha genomfört minst fem (5) kurser som samhällskommunikatör med goda referenser. Ett annat alternativ är fullföljd och godkänd YH-utbildning med inriktning inom integration alternativt pedagogik. Samhällskommunikatör ska inte bara ha språklig och pedagogisk kompetens, utan också förmågan att behandla känsliga ämnen och hantera olika situationer. Genom att vara en god lyssnare, en bra pedagog och en problemlösare kan samhällskommunikatören effektivt kommunicera och nå ut till människor för att främja förståelse, dialog och samhällsförändring. Vi kallar löpande till intervju, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Tjänsten är en timanställning och hur många timmar man arbetar kan variera över tid utifrån efterfrågan. Tillträdet är omgående. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterliga jobbannonser. Cuben Utbildning AB startade sin verksamhet 2011. Vi bedriver kommunal vuxenutbildning på uppdrag av Göteborgs stad, Stockholms stad och Vux Norrort. För närvarande har vi c:a 1 300 elever i Göteborg och ca 1400 elever i Stockholm. Grundpelarna i vår verksamhet är individanpassning, entreprenöriellt lärande, hög kvalitet och en strävan efter att alla elever ska hitta en väg till arbete eller vidare studier. Vi vill väcka initiativkraft, kreativitet, lust och motivation. Vår vision är ”Den lilla skolan med den stora skolans möjligheter”, ett förhållningssätt som är genomgående i skolan.
Är mötet med människor något du finner intressant? Är du fortsatt student, kanske pluggar master och har avklarade kurser på minst 180 poäng och ute efter ett extra arbete? Sök då inte längre, du har hittat rätt. Om jobbet Vi på StudentConsulting söker nu dig som vill arbeta extra vid sidan av dina studier på vårt kontor i Linköping för den östgötska enheten. Som jobbmatchare och personaladministratör utgör du en viktig del av bolagets leveransavdelning. Ditt arbete handlar om att leverera en hög grad av service främst inom vår rusta och matcha avdelning som jobbcoach. Du kommer att tillhöra ett team som är resultat fokuserat, som drivs av enkelhet och engagemang i sitt dagliga arbete. Du blir en del av ett härligt gäng kollegor som är mån om att sprida glädjen på arbetsplatsen. Arbetsuppgifterna är bland annat • Coachningssamtal med deltagare • Schemaläggning deltagare • Hålla i gruppmöten för dina deltagare • Schemaläggning av konsulter vid behov Start sker med fördel redan under sommaren men kan anpassas beroende på hur din tillgänglighet och vår verksamhet ser ut. DETTA SÖKER VI Vi söker dig som är resultatorienterad, självgående, initiativtagande och handlingskraftig. Du brinner för mötet med människor, du är strukturerad och van vid att prioritera ditt arbete. Du har god förmåga att kommunicera på svenska i både tal och skrift. Vidare är du lyhörd, har ett professionellt bemötande mot deltagare, kandidater och konsulter. Ditt arbete består av hög servicenivå och kvalité, såväl internt som externt då det är viktigt för både deltagare och kandidat att få en så positiv upplevelse som möjlig i exempelvis ett coachningsmöte med en deltagare. Detta är en timanställning. Då vår arbetsbelastning är väldigt varierande kan behovet om hjälp variera från vecka till vecka. Vissa dagar kan du komma att behöva vara på plats hela dagar, andra dagar kan det vara 4 timmar men vi räknar med att du har en så kallad fast dag även om det såklart finns flexibilitet. Vi söker därför dig som har ett stort intresse för människan samt som söker en tjänst vid sidan av sina studier för minst ett år framåt. Krav • Du har gått klart kurser eller program relaterat till tjänsten på minst 180 högskolepoäng för att vara berättigad för tjänsten som jobbcoach då arbetsförmedlingen ställer dessa krav för de som arbetar med deltagare i programmet rusta och matcha. • Har en pågående utbildning eller annat arbete, vi ser gärna att du minst har 1 år kvar på dina studier eller om du har ett annat arbete så ser vi efter dig med ambitionen att vara hos oss minst 1 år. Meriterande Vi ser det som meriterande ifall du har branschvana och har arbetat med detta sedan tidigare men inte ett krav. Tycker du att detta stämmer in på dig? Välkommen att skicka din ansökan redan idag! OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com
Arbetsmarknadskonsulent - Hjälp människor att nå sina mål! Vill du vara med och skapa förändring? Hos Arbetslivsresurs får du möjligheten att göra en verklig skillnad i människors liv genom att vägleda och stötta dem på vägen mot varaktigt arbete eller utbildning. Vår vision är att minska arbetslösheten och utanförskapet, och vi söker nu dig som vill vara en del av denna resa! Om tjänsten I rollen som arbetsmarknadskonsulent kommer du huvudsakligen att arbeta inom Arbetsförmedlingens upphandlade tjänst Steg till arbete. Du kommer att möta arbetssökande med olika bakgrunder, inklusive de med funktionsnedsättningar, och hjälpa dem att kartlägga sina arbetsmöjligheter samt stödja dem i att prova sina färdigheter i verkliga arbetsmiljöer. Du arbetar både enskilt och i grupp för att coacha, stötta och motivera deltagarna till framgång. Dina arbetsuppgifter omfattar bland annat: Genomföra individuella kartläggningar och vägledning. Hålla föreläsningar och gruppaktiviteter. Ordna prövningsplatser i riktiga arbetsmiljöer. Föra motiverande samtal för att stärka individens förutsättningar att nå sina mål. Vem är du? Vi söker dig som är driven, lösningsorienterad och brinner för att stötta människor. Du är en god kommunikatör med en coachande inställning och har en stark vilja att skapa förändring, både för individer och på gruppnivå. Kravprofil: Minst 2 års högskole- eller yrkeshögskoleutbildning inom exempelvis sociologi, beteendevetenskap, pedagogik eller medicin. Minst ett års erfarenhet av individuell eller grupphandledning av personer med psykisk eller fysisk ohälsa eller funktionsnedsättning. Erfarenhet av att arbeta strukturerat och administrativt samt vana att använda datorer i ditt dagliga arbete. God kännedom om den lokala arbetsmarknaden är meriterande. Vad vi erbjuder Hos oss får du möjligheten att arbeta kreativt och flexibelt. Arbetet är varierat och varje dag bjuder på nya utmaningar där du får planera och strukturera ditt arbete självständigt. Utöver din roll i Steg till arbete finns möjlighet att vara delaktig i andra spännande projekt och tjänster inom organisationen. Vi söker dig som är prestigelös, utåtriktad och duktig på att skapa och underhålla nätverk. Om du gillar att arbeta i en dynamisk miljö och vill se konkreta resultat av dina insatser, är detta rätt plats för dig! Ansökan och tillsättning sker löpande – skicka in din ansökan så snart som möjligt! Varmt välkommen med din ansökan! Anställningsvillkor Tillträde omgående. Tillsvidare med 6 månaders provanställning. Heltid Lön enligt kollektivavtal, individuell lönesättning. Vi arbetar med löpande urval och ber dig därför sända in din ansökan, via mail. För eventuella frågor vänligen kontakta Suna Cicek 0724-010955 på [email protected] Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-07-14. Om du känner att du är rätt person så sök tjänsten omgående då intervjuer hålls löpande och tillsättning av tjänsten kan komma att ske innan sista ansökningsdatum. Bifoga följande dokument till din ansökan CV Examensbevis eller betyg Anställningsform Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Omfattning 100 % Tjänstgöringsort Ronneby
Är du lyhörd, handlingskraftig och bra på att hitta individbaserade lösningar? Då kan det här vara jobbet för dig. I den här tjänsten söker vi dig som motiveras av att se människor utvecklas och nå sina mål! För att trivas i rollen ser vi att du strukturerat och kreativt vill arbeta med att identifiera människors bäst lämpade vägar ut på arbetsmarknaden. Du kommer arbeta inom ramarna för tjänsten ”Steg till arbete”, där du vägleder en grupp deltagare genom både individuella samtal, föreläsningar och gruppaktiviteter. De som deltar i tjänsten ”Steg till arbete” är en varierande grupp människor som alla ska ges praktisk vägledning och arbetsmarknadskunskap, för att i sin tur stärka sina möjligheter till arbete. Du kommer få samverka med kollegor såsom arbetsterapeut, studie- och yrkesvägledare samt språkstöd. Välkommen att söka en meningsfull och omväxlande roll där du verkligen kan göra skillnad för människor. Dina främsta arbetsuppgifter Schemaläggning och planering av aktiviteter och insatser Individbaserad kompetenskartläggning Stötta vid aktivitetsutförande och ute på reell arbetsplats Göra uppföljningar på arbetsplatser Hålla föreläsningar samt genomföra individuella samtal Administration och dokumentation Samverkan och dialog med Arbetsförmedlingen Vi söker dig som Har minst 2 års högskole- eller yrkeshögskoleutbildning på heltid inom sociologi, beteendevetenskap, pedagogik eller medicin 1 års erfarenhet på minst halvtid av individuell eller grupphandledning/coachning av personer med psykisk eller fysisk ohälsa alternativt funktionsnedsättning under de senaste 3 åren Har god kommunikativ förmåga i tal och skrift Är ansvarstagande, relationsskapande och organiserad Har god arbetsmarknadskunskap och lokalkännedom Vi erbjuder Nya spännande utmaningar varje dag Härliga och hjälpsamma kollegor En hög tillit till anställdas kompetens och förmågor En öppen arbetsplats, högt i tak och gott samarbete En möjlighet att göra skillnad för människor Om oss På Arbetslivsresurs hjälper vi människor att hitta vägar till ny sysselsättning. Vi består bl.a. av socionomer, sociologer, arbetsterapeuter, hälsovetare och beteendevetare som eftersträvar att skapa goda förutsättningar för människor att få ett långsiktigt och hälsosamt arbetsliv. När dessa individuella behov tillgodoses, bidrar det inte bara till välmående på individnivå utan även till en positiv samhällsutveckling. När människan mår bra, mår samhället bra. Sedan starten 2005 har vi byggt upp gedigen erfarenhet av att stärka, utveckla och identifiera behov hos både individer och organisationer - över hela Sverige. Låter det här som en lämplig tjänst för dig? Ansök gärna redan idag! Vi intervjuar kandidater löpande allt eftersom ansökningar kommer in, därför kan anställningsprocessen avbrytas om vi hittar personen vi söker. Pål Lassen Gruppchef Telefon: 072 6014092
Brinner du för att hjälpa andra människor och leverera resultat! Då brinner vi för att anställa dig! Finderz AB växer nu snabbt och vi behöver fler medarbetare till vårt team. Just nu söker vi en handledare /jobbcoach till Kristianstad. I rollen som handledare /jobbcoach arbetar du med arbetsmarknadsprogrammet "Rusta och Matcha" där vi hjälper och guidar dem som står utanför arbetsmarknaden till att komma närmare arbetslivet. Vårt mål är att hjälpa deltagarna till ett arbete genom workshops, coachning och vägledning. Vem är du? Vi söker i första hand dig som har ett bra nätverk lokalt och regionalt inom näringslivet. Du ser möjligheter och gillar att arbeta i en dynamisk miljö. Du har lätt för att bygga relationer med människor, du är målinriktad och drivs av att nå resultat. Vi uppskattar din säljande personlighet. Dina arbetsuppgifter: • Tillsammans med deltagaren planera, följa upp och handleda i olika aktiviteter mot arbete/studier. • Hålla fokus på den snabbaste vägen till arbete/studier. • Administrera och skriva uppföljningar/rapporter. • Sköta kontakter med Arbetsförmedlingen och med företag. • Vara en god representant för företaget. • Hålla gruppaktiviteter och seminarier. • Hålla i rekryteringsmässor och kandidatträffar. • Arbeta med rekryteringsverktyg såsom sociala medier för att smidigt marknadsföra våra deltagare gentemot arbetsgivare. Kompetenskrav (alternativ 1) Utbildning: Minst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system) Arbetslivserfarenhet: Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två (2) år. Kompetenskrav (alternativ 2) Utbildning: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat. Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter: Arbetsledning med personalansvar Rekrytering Omställningsarbete för arbetssökande Studie- och yrkesvägledning Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration) Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor Arbete med social- och grupp-psykologi Karriärvägledning Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Är du en engagerad och resultatorienterad person som brinner för att coacha och vägleda arbetssökande mot jobb eller studier? Hos oss på Stella Karriär AB får du en meningsfull roll där du hjälper människor att ta nästa steg i karriären – samtidigt som du bygger starka relationer med arbetsgivare och skapar resultat. Om rollen Som handledare hos oss jobbar du nära arbetssökande för att stötta dem i processen att hitta rätt arbete eller utbildning. Du kommer att: · Coacha deltagare genom individuella samtal och vägledning · Matcha kandidater med arbetsgivare och utbildningar · Hjälpa till med CV, personliga brev och intervjuträning · Bygga och underhålla ett starkt nätverk av företag och organisationer · Hålla inspirerande föreläsningar och informativa träffar Vi på Stella Karriär AB har duktiga och förstående handledare som gör verklig skillnad i människors liv. Här blir du en del av ett engagerat team där vi samarbetar för att skapa bästa möjliga resultat. Är du den vi söker? Vi letar efter dig som: · Har en stark drivkraft att hjälpa människor framåt · Är social, lösningsorienterad och har ett coachande arbetssätt · Har förmåga att skapa och underhålla relationer med arbetsgivare · Har en strukturerad och målinriktad inställning · Har digital kompetens och är bekväm med att hålla online-möten Krav: (uppfyll minst ett av följande) · Alternativ 1 Minst 180 högskolepoäng Minst två års arbetslivserfarenhet på heltid · Alternativ 2 Minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med godkänt resultat Minst tre års arbetslivserfarenhet på heltid inom något av följande områden: Arbetsledning med personalansvar Rekrytering Omställningsarbete för arbetssökande Studie- och yrkesvägledning Handläggning i personalfrågor (ej enbart administration) Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor Arbete med social- och gruppsykologi Karriärvägledning Ansök redan idag! Vi rekryterar löpande, så vänta inte – skicka in din ansökan redan nu! Bifoga intyg som styrker din behörighet till [email protected] Vi ser fram emot att höra från dig!
Är du lyhörd, handlingskraftig och bra på att hitta individbaserade lösningar? Då kan det här vara jobbet för dig. I den här tjänsten söker vi dig som motiveras av att se människor utvecklas och nå sina mål! För att trivas i rollen ser vi att du strukturerat och kreativt vill arbeta med att identifiera människors bäst lämpade vägar ut på arbetsmarknaden. Du kommer arbeta inom ramarna för tjänsten ”Steg till arbete”, där du vägleder en grupp deltagare genom både individuella samtal, föreläsningar och gruppaktiviteter. De som deltar i tjänsten ”Steg till arbete” är en varierande grupp människor som alla ska ges praktisk vägledning och arbetsmarknadskunskap, för att i sin tur stärka sina möjligheter till arbete. Du kommer få samverka med kollegor såsom arbetsterapeut, studie- och yrkesvägledare samt språkstöd. Välkommen att söka en meningsfull och omväxlande roll där du verkligen kan göra skillnad för människor. Tjänsten innebär även att du jobbar i tjänsten Rusta och Matcha för stötta och hjälpa arbetssökande att komma ut i sysselsättning. Arbetsförmedlingens tjänst Rusta och Matcha. Som konsult genomför du olika insatser både på individ och gruppnivå som kartläggning av resurser, ansökningshandlingar, föreläsningar, anordna praktikplatser samt ha coachande samtal. Du har möjlighet att vara kreativ och anpassa ditt arbete efter individen vilket gör arbetet både roligt och fartfyllt. Du kommer också att ha tät kontakt med arbetsgivare/företag så det är en fördel om du har god kännedom om den lokala arbetsmarknaden. Dina främsta arbetsuppgifter Schemaläggning och planering av aktiviteter och insatser Individbaserad kompetenskartläggning Stötta vid aktivitetsutförande och ute på reell arbetsplats Göra uppföljningar på arbetsplatser Hålla föreläsningar samt genomföra individuella samtal Administration och dokumentation Samverkan och dialog med Arbetsförmedlingen Vi söker dig som Har minst 2 års högskole- eller yrkeshögskoleutbildning på heltid inom sociologi, beteendevetenskap, pedagogik eller medicin 1 års erfarenhet på minst halvtid av individuell eller grupphandledning/coachning av personer med psykisk eller fysisk ohälsa alternativt funktionsnedsättning under de senaste 3 åren Har god kommunikativ förmåga i tal och skrift Är ansvarstagande, relationsskapande och organiserad Har god arbetsmarknadskunskap och lokalkännedom Vi erbjuder Nya spännande utmaningar varje dag Härliga och hjälpsamma kollegor En hög tillit till anställdas kompetens och förmågor En öppen arbetsplats, högt i tak och gott samarbete En möjlighet att göra skillnad för människor Om oss På Arbetslivsresurs hjälper vi människor att hitta vägar till ny sysselsättning. Vi består bl.a. av socionomer, sociologer, arbetsterapeuter, hälsovetare och beteendevetare som eftersträvar att skapa goda förutsättningar för människor att få ett långsiktigt och hälsosamt arbetsliv. När dessa individuella behov tillgodoses, bidrar det inte bara till välmående på individnivå utan även till en positiv samhällsutveckling. När människan mår bra, mår samhället bra. Sedan starten 2005 har vi byggt upp gedigen erfarenhet av att stärka, utveckla och identifiera behov hos både individer och organisationer - över hela Sverige. Låter det här som en lämplig tjänst för dig? Ansök gärna redan idag! Vi intervjuar kandidater löpande allt eftersom ansökningar kommer in, därför kan anställningsprocessen avbrytas om vi hittar personen vi söker.
Välj ett jobb för att visa detaljer