Vi söker jobbcoach till Skärholmen
Jobblyftet AB
Arbetsförmedlare

Jobblyftet söker en driven jobbcoach till Skärholmen – deltid med möjlighet till heltid Jobblyftet är en matchnings- och rekryteringsaktör som verkar för att vara med och förändra utsikterna för människor som står utanför arbetsmarknaden. Vi jobbar bland annat med utbildande och coachande insatser genom arbetsmarknadsprogram, föreläsningar och workshops. Vi söker nu en engagerad jobbcoach till vårt nya kontor i Skärholmen för att arbeta med uppdraget Rusta och matcha på uppdrag av Arbetsförmedlingen. Syftet med uppdraget är att på ett snabbt och effektivt sätt stötta arbetssökande ut i jobb eller utbildning. Som jobbcoach kommer du att ansvara för ett antal deltagare i programmet. Tillsammans med teamet utvecklar och genomför ni insatsen. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat individuella utvecklingssamtal, gruppaktiviteter och nätverkande i närområdet – med starkt fokus på uppsökande matchning mot arbetsgivare. Utöver uppdraget blir du en del av ett team med stark framåtanda. Vi åtar oss projekt, brinner för verksamhetsutveckling och ser till att ha kul tillsammans. Vi har en relationsbyggande värdegrund och jobbar med ett coachande förhållningssätt. Hos oss arbetar vi tillsammans mot målet att matcha människor ut i arbete eller utbildning. Tjänsten är till en början på deltid, med möjlighet till heltid framöver. Vem är du? Du har minst 1–3 års eftergymnasiala studier (styrks med intyg) Du har minst 2–3 års arbetslivserfarenhet (styrks med intyg) Du har en stark framåtanda och vill jobba för en mer inkluderande arbetsmarknad Du har goda kunskaper i svenska och engelska Du behärskar minst ett tredje språk, exempelvis tigrinja, somaliska eller arabiska Meriterande Erfarenhet av sälj och rekrytering samt upparbetat arbetsgivarnätverk Coachande förhållningssätt Lokalt nätverk i Skärholmen med omnejd Låter det intressant? Vi påbörjar rekryteringen under maj månad och tjänsten tillsätts så snart vi hittar rätt person. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Välkommen med din ansökan!

15 april 2025
Sista ansökan:
2 oktober 2025
Undervisande pedagoger

Undervisande pedagoger Merit AB söker undervisande pedagoger i Yrkessvenska till områdena Kalmar med leveransorterna Västervik och Kalmar Kronoberg med leveransorten Växjö Merit bedriver Yrkessvenska på uppdrag av Arbetsförmedlingen med olika inriktningar i samarbete med yrkesutbildningar, hos olika utbildningsanordnare och på plats på Merit. Undervisningen knyts nära deltagarna och det yrkesspråk de behöver för sin pågående yrkesutbildning och för kommunikationen i sitt framtida yrke. Vi söker dig som kan undervisa i yrkessvenska, gärna med erfarenhet inom något/några av följande yrkesområden: Bygg Industri Installation, fastighetsskötsel Restaurang Är du också intresserad av att driva utvecklingsarbete, att arbeta i ett team med andra och att lära med och av andra så tycker vi att du ska söka tjänsten som pedagog på Merit! De undervisande pedagoger vi söker ska uppfylla minst ett av följande krav: En relevant yrkesutbildning på minst ett (1) år på heltid, samt minst två (2) års erfarenhet av undervisning inom ett yrkesområde för nyanlända eller utrikesfödda Pedagogisk utbildning om 60 hp eller motsvarande samt minst två (2) års erfarenhet av undervisning i svenska för nyanlända eller utrikesfödda Utbildning inom svenska som andraspråk motsvarande minst 30 hp samt minst ett (1) års yrkeserfarenhet från något av de yrkesområden som efterfrågas. Är du också intresserad av att driva utvecklingsarbete, att arbeta i ett team med andra och att lära med och av andra så tycker vi att du ska söka tjänsten som pedagog på Merit. Merit AB är ett växande utbildnings- och coachningsföretag som drivs av pedagoger. Merit finns till för deltagarna. Vi arbetar med kompetensförsörjning tillsammans med arbetsgivare och utbildningar. Våra insatser håller hög kvalitet med effektiva metoder med starkt resultatfokus. På Merit är teamkänslan stark och det finns en mångfald av kompetenser bland personal och deltagare. Välkommen till en kreativ, rolig och stolt arbetsplats!

14 april 2025
Sista ansökan:
1 oktober 2025
Arbetskonsulent
Arbetslivsresurs Ar AB
Arbetsförmedlare

Är du lyhörd, handlingskraftig och bra på att hitta individbaserade lösningar? Då kan det här vara jobbet för dig. I den här tjänsten söker vi dig som motiveras av att se människor utvecklas och nå sina mål! För att trivas i rollen ser vi att du strukturerat och kreativt vill arbeta med att identifiera människors bäst lämpade vägar ut på arbetsmarknaden. Du kommer arbeta inom ramarna för tjänsten ”Steg till arbete”, där du vägleder en grupp deltagare genom både individuella samtal, föreläsningar och gruppaktiviteter. De som deltar i tjänsten ”Steg till arbete” är en varierande grupp människor som alla ska ges praktisk vägledning och arbetsmarknadskunskap, för att i sin tur stärka sina möjligheter till arbete. Du kommer få samverka med kollegor såsom arbetsterapeut, studie- och yrkesvägledare samt språkstöd. Välkommen att söka en meningsfull och omväxlande roll där du verkligen kan göra skillnad för människor. Dina främsta arbetsuppgifter Schemaläggning och planering av aktiviteter och insatser Individbaserad kompetenskartläggning Stötta vid aktivitetsutförande och ute på reell arbetsplats Göra uppföljningar på arbetsplatser Hålla föreläsningar samt genomföra individuella samtal Administration och dokumentation Samverkan och dialog med Arbetsförmedlingen Vi söker dig som Har minst 2 års högskole- eller yrkeshögskoleutbildning på heltid inom sociologi, beteendevetenskap, pedagogik eller medicin 1 års erfarenhet på minst halvtid av individuell eller grupphandledning/coachning av personer med psykisk eller fysisk ohälsa alternativt funktionsnedsättning under de senaste 3 åren Har god kommunikativ förmåga i tal och skrift Är ansvarstagande, relationsskapande och organiserad Har god arbetsmarknadskunskap och lokalkännedom Vi erbjuder Nya spännande utmaningar varje dag Härliga och hjälpsamma kollegor En hög tillit till anställdas kompetens och förmågor En öppen arbetsplats, högt i tak och gott samarbete En möjlighet att göra skillnad för människor Om oss På Arbetslivsresurs hjälper vi människor att hitta vägar till ny sysselsättning. Vi består bl.a. av socionomer, sociologer, arbetsterapeuter, hälsovetare och beteendevetare som eftersträvar att skapa goda förutsättningar för människor att få ett långsiktigt och hälsosamt arbetsliv. När dessa individuella behov tillgodoses, bidrar det inte bara till välmående på individnivå utan även till en positiv samhällsutveckling. När människan mår bra, mår samhället bra. Sedan starten 2005 har vi byggt upp gedigen erfarenhet av att stärka, utveckla och identifiera behov hos både individer och organisationer - över hela Sverige. Låter det här som en lämplig tjänst för dig? Ansök gärna redan idag! Vi intervjuar kandidater löpande allt eftersom ansökningar kommer in, därför kan anställningsprocessen avbrytas om vi hittar personen vi söker. Vid frågor kontakta: Pål Lassen Gruppchef Telefon: 072 6014092

27 mars 2025
Sista ansökan:
13 september 2025
Arbetskonsulent
Arbetslivsresurs Ar AB
Arbetsförmedlare

Är du lyhörd, handlingskraftig och bra på att hitta individbaserade lösningar? Då kan det här vara jobbet för dig. I den här tjänsten söker vi dig som motiveras av att se människor utvecklas och nå sina mål! För att trivas i rollen ser vi att du strukturerat och kreativt vill arbeta med att identifiera människors bäst lämpade vägar ut på arbetsmarknaden. Du kommer arbeta inom ramarna för tjänsten ”Steg till arbete”, där du vägleder en grupp deltagare genom både individuella samtal, föreläsningar och gruppaktiviteter. De som deltar i tjänsten ”Steg till arbete” är en varierande grupp människor som alla ska ges praktisk vägledning och arbetsmarknadskunskap, för att i sin tur stärka sina möjligheter till arbete. Du kommer få samverka med kollegor såsom arbetsterapeut, studie- och yrkesvägledare samt språkstöd. Välkommen att söka en meningsfull och omväxlande roll där du verkligen kan göra skillnad för människor. Dina främsta arbetsuppgifter Schemaläggning och planering av aktiviteter och insatser Individbaserad kompetenskartläggning Stötta vid aktivitetsutförande och ute på reell arbetsplats Göra uppföljningar på arbetsplatser Hålla föreläsningar samt genomföra individuella samtal Administration och dokumentation Samverkan och dialog med Arbetsförmedlingen Vi söker dig som Har minst 2 års högskole- eller yrkeshögskoleutbildning på heltid inom sociologi, beteendevetenskap, pedagogik eller medicin 1 års erfarenhet på minst halvtid av individuell eller grupphandledning/coachning av personer med psykisk eller fysisk ohälsa alternativt funktionsnedsättning under de senaste 3 åren Har god kommunikativ förmåga i tal och skrift Är ansvarstagande, relationsskapande och organiserad Har god arbetsmarknadskunskap och lokalkännedom Vi erbjuder Nya spännande utmaningar varje dag Härliga och hjälpsamma kollegor En hög tillit till anställdas kompetens och förmågor En öppen arbetsplats, högt i tak och gott samarbete En möjlighet att göra skillnad för människor Om oss På Arbetslivsresurs hjälper vi människor att hitta vägar till ny sysselsättning. Vi består bl.a. av socionomer, sociologer, arbetsterapeuter, hälsovetare och beteendevetare som eftersträvar att skapa goda förutsättningar för människor att få ett långsiktigt och hälsosamt arbetsliv. När dessa individuella behov tillgodoses, bidrar det inte bara till välmående på individnivå utan även till en positiv samhällsutveckling. När människan mår bra, mår samhället bra. Sedan starten 2005 har vi byggt upp gedigen erfarenhet av att stärka, utveckla och identifiera behov hos både individer och organisationer - över hela Sverige. Låter det här som en lämplig tjänst för dig? Ansök gärna redan idag! Vi intervjuar kandidater löpande allt eftersom ansökningar kommer in, därför kan anställningsprocessen avbrytas om vi hittar personen vi söker. Vid frågor kontakta: Pål Lassen Gruppchef Telefon: 072 6014092

27 mars 2025
Sista ansökan:
13 september 2025
Behovsanställning, extra personal för arbetsmarknadsinsatser på ABF Vux

Vi söker extra personal för att undervisa individer som står utanför arbetsmarknaden och som är involverade i olika insatser som beställs av Göteborgs stad.     Arbetsuppgifter:   • Planera och genomföra seminarier samt gruppaktiviteter för att inspirera och motivera deltagarna. • Leva upp till ABF Vux vision genom att genomföra både praktiska och teoretiska övningar som relaterar till arbetsmarknaden. • Organisera studiebesök och skapa nätverksmöjligheter för deltagarna. Stödja deltagarna i utvecklingen av effektiva jobbsökningsstrategier och yrkeskunskaper. Fokusområden: Som handledare kommer du att utbilda deltagarna om arbetslivets krav, normer och rättigheter, samt vikten av psykisk och fysisk hälsa. Genom seminarier och övningar får de verktyg för att hantera stress, stärka motivationen och utveckla sina jobbsökningsstrategier. Deltagarna kommer också att få kunskap om ekonomi, boende och samhällsstöd, såsom A-kassa och försörjningsstöd. En viktig del av insatsen är att ge deltagarna förmågan att använda digitala tjänster för att underlätta vardagen. Genom att kombinera teori och praktik skapar du förutsättningar för en stabil och hållbar framtid för deltagarna.   Kvalifikationer •  Du ska ha eftergymnasial examen med beteendevetenskaplig inriktning eller något som vi bedömer likvärdigt.  • Dokumenterad utbildning och/eller dokumenterad erfarenhet av att arbeta med arbetslivsinriktade insatser.  Vi ser även att du trivs med att arbeta i team, har lätt för att anpassa dig och snabbt sätter dig in i nya uppgifter. Du har ett intresse för att arbeta som handledare inom ABF Vux arbetsmarknadsinsater. Dessutom har du ett genuint intresse för digitala verktyg och använder dem med god vana.    Villkor Det är behovsanställning utifrån beställningar av insatserna.  Tjänsten är en mindre visstid med en årsarbetstid på max 40%, timlön.  Tillträde efter behov under vår- och höstterminen, efter överenskommelse. Vi tillämpar kollektivavtalet mellan Almega och fackförbunden Sveriges lärare och Vision. På ABF Vux har alla medarbetare semestertjänst med 30 dagars semesterrätt. Som lärare har du ett flexibelt arbetstidsavtal.    Ansökan Välkommen med din ansökan! Vi arbetar med löpande urval vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt, dock senast 30 juni 2025.    Bifoga underlag som styrker din utbildning t.ex. legitimation och behörighetsförteckning.   Innan anställningsavtal upprättas kan du behöva visa utdrag ur belastningsregistret.    Till rekryteringsföretag och annonsförsäljare: Vi undanber oss vänligt men bestämt alla förfrågningar från annonsförsäljare och rekryteringsföretag i denna rekrytering.    ABF Vux kompetensutvecklar vuxna och bygger broar in i arbetslivet. Målet är att vår verksamhet ska leda till jobb eller fortsatta studier för våra deltagare. Vi bedriver utbildningsverksamhet på uppdrag av kommuner och myndigheter inom sfi, grundläggande och gymnasial vuxenutbildning samt yrkeshögskola. Vill du vara med och skapa möjlighet för våra elever och deltagare? Vi söker dig som delar vår vision och värdegrund och som vill arbeta på en arbetsplats där vi trivs och är engagerade. Vi söker dig som brinner för utveckling, tar ansvar och hittar lösningar på stora som små utmaningar och som vill samarbeta med kompetenta kollegor. Inom ABF jobb, en del av ABF vux erbjuder vi omställningsstöd inom ramen för TSL samt tjänsten rusta och matcha via Arbetsförmedlingen. ABF Vux ägs av studieförbundet ABF Göteborg och har bedrivit verksamhet sen 1997. Vår huvudsakliga verksamhet bedrivs i Göteborg, men vi finn även i Helsingborg, Gotland, Värmland, Skåne och Fyrbodal. Vår distansutbildning växer och finns nu i flertalet kommuner från norr till söder.

26 mars 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025
Läxhjälp student

Plats: Helsingborgs kommun Anställningsform: Timanställning Om Tjänsten: Är du student på högskola, universitet eller yrkeshögskola och vill arbeta extra vid sidan av dina studier? Vi söker engagerade och kunniga studenter som vill hjälpa elever med läxhjälp inom olika ämnen. Detta är en flexibel och meningsfull tjänst där du får möjlighet att dela med dig av din kunskap och stötta elever i deras lärande. Arbetsuppgifter: Ge personlig läxhjälp till elever i olika skolämnen. Stödja elever i deras studier och hjälpa dem att förstå och lösa uppgifter. Anpassa undervisningen utifrån elevens behov och kunskapsnivå. Skapa en positiv och stöttande inlärningsmiljö. Kvalifikationer: Du är en pågående student vid högskola, universitet eller yrkeshögskola. Erfarenhet och god kunskap i det ämne du vill undervisa i. Intresse för att hjälpa och stötta andra i deras utbildning. God förmåga att kommunicera och förklara ämnen på ett tydligt och pedagogiskt sätt. Så fungerar jobbet som studiecoach Du väljer enkelt de uppdrag som passar dig och dina ämnen på vår lärarportal Ni träffas hemma hos din elev, på en plats centralt eller online Lektionerna är på 60–120 minuter, en eller två gånger i veckan Vi erbjuder: Flexibla arbetstider som enkelt går att anpassa efter ditt schema. Ett givande extrajobb där du kan använda din kunskap för att hjälpa andra att lyckas. Timanställning med konkurrenskraftig lön. Ansökan Är du redo för en utmanande och givande roll där du kan bidra till människors framgång? Skicka in din ansökan med CV och ett personligt brev där du beskriver varför just du är en perfekt match för denna tjänst. Vi ser fram emot att lära känna dig och välkomnar din ansökan! JobbTjänster JobbTjänster i Sverige AB är ett etablerat företag som strävar efter att göra skillnad genom att stödja människor mot sysselsättning och utbildning, och därigenom stärka arbetsmarknaden. Vårt huvudkontor ligger i hjärtat av Helsingborg och vi växer stadigt.

19 mars 2025
Sista ansökan:
5 september 2025
Läxhjälp senior

Plats: Helsingborgs kommun Anställningsform: Timanställning Om Tjänsten: Vi söker nu seniorer läxhjälpare som kan stödja elever i deras studier genom personlig läxhjälp. Du kommer att arbeta med elever i olika åldrar och ämnen. Arbetsuppgifter: Ge personlig läxhjälp till elever i olika skolämnen. Stödja elever i deras studier och hjälpa dem att förstå och lösa uppgifter. Anpassa undervisningen utifrån elevens behov och kunskapsnivå. Skapa en positiv och stöttande inlärningsmiljö. Kvalifikationer: Erfarenhet och god kunskap i det ämne du vill undervisa i. Intresse för att hjälpa och stötta andra i deras utbildning. God förmåga att kommunicera och förklara ämnen på ett tydligt och pedagogiskt sätt. Så fungerar jobbet som studiecoach Du väljer enkelt de uppdrag som passar dig och dina ämnen på vår lärarportal Ni träffas hemma hos din elev, på en plats centralt eller online Lektionerna är på 60–120 minuter, en eller två gånger i veckan Vi erbjuder: Flexibel arbetstid. Möjlighet att arbeta med engagerade elever i ett stödjande och utvecklande sammanhang. Timanställning med konkurrenskraftig lön. Ansökan Är du redo för en utmanande och givande roll där du kan bidra till människors framgång. Skriv några rader om dig själv så bokar vi en träff. JobbTjänster JobbTjänster i Sverige AB är ett etablerat företag som strävar efter att göra skillnad genom att stödja människor mot sysselsättning och utbildning, och därigenom stärka arbetsmarknaden. Vårt huvudkontor ligger i hjärtat av Helsingborg och vi växer stadigt.

19 mars 2025
Sista ansökan:
5 september 2025
Kontorschef Rusta o matcha 2
Jcs i Göteborg AB
Arbetsförmedlare

JCS rekryterar personal till olika positioner inom Utbildning, HR, Lön, Ekonomi, Administration, Marknad & Kommunikation. I våra processer arbetar vi alltid i team från start till slut - med kravprofilsmöte, urval, intervju, referenstagning, anställning och regelbunden uppföljning med våra kunder och konsulter. ---------------------------------------------------------------------- Kontorschef Rusta o matcha 2 Vi söker dig som är eller har varit anställd som kontorschef/huvudansvarig. Uppdraget gäller Arbetsförmedlingen upphandling Rusta och matcha 2, och den vi söker skall vara vår verksamhetsansvarig för tjänsten. Det är inte i första hand en coach vi söker. Vi söker nu en person som ska fungera som huvudansvarig för Rusta och matcha eller har varit anställd som samordnare/ huvudansvarig i ett företag du har arbetat som huvudansvarig för tjänsten Stöd- och matchning i minst sex månader. För att uppfylla våra kvar önskar vi att du uppfyller något av kraven nedan. Alt1: Du har studerat minst 120 högskolepoäng med huvudinriktning inom något/några av följande • Arbetsliv • Organisation och personalarbete • Studie- och yrkesvägledning • Företagsekonomi • Psykologi • Beteendevetenskap • Arbetsterapeututbildning • Socionomutbildning • Samhällsvetenskap • Pedagogik Alt2 Du har minst 3 års arbetslivserfarenhet, de senaste 5 åren motsvarande heltid inom följande • Arbetsledning med personalansvar • Rekrytering • Omställningsarbete för arbetssökande • Studie- och yrkesvägledning • Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration) • Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor • Arbete med social- och grupp-psykologi • Karriärvägledning ---------------------------------------------------------- Bifoga referenser i ansökan enligt rubrik. ---------------------------------------------------------- Vi öppnar och behandlar enbart annonser enligt kravprofil 1 och 2. ---------------------------------------------------------- För frågor kring tjänsten, Daniel Nyman [email protected] Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

6 mars 2025
Sista ansökan:
5 juli 2025
Arbetskonsulent
Arbetslivsresurs Ar AB
Arbetsförmedlare

Är du lyhörd, handlingskraftig och bra på att hitta individbaserade lösningar? Då kan det här vara jobbet för dig. I den här tjänsten söker vi dig som motiveras av att se människor utvecklas och nå sina mål! För att trivas i rollen ser vi att du strukturerat och kreativt vill arbeta med att identifiera människors bäst lämpade vägar ut på arbetsmarknaden. Du kommer arbeta inom ramarna för tjänsten ”Steg till arbete”, där du vägleder en grupp deltagare genom både individuella samtal, föreläsningar och gruppaktiviteter. De som deltar i tjänsten ”Steg till arbete” är en varierande grupp människor som alla ska ges praktisk vägledning och arbetsmarknadskunskap, för att i sin tur stärka sina möjligheter till arbete. Du kommer få samverka med kollegor såsom arbetsterapeut, studie- och yrkesvägledare samt språkstöd. Välkommen att söka en meningsfull och omväxlande roll där du verkligen kan göra skillnad för människor. Dina främsta arbetsuppgifter Schemaläggning och planering av aktiviteter och insatser Individbaserad kompetenskartläggning Stötta vid aktivitetsutförande och ute på reell arbetsplats Göra uppföljningar på arbetsplatser Hålla föreläsningar samt genomföra individuella samtal Administration och dokumentation Samverkan och dialog med Arbetsförmedlingen Vi söker dig som Har minst 2 års högskole- eller yrkeshögskoleutbildning på heltid inom sociologi, beteendevetenskap, pedagogik eller medicin 1 års erfarenhet på minst halvtid av individuell eller grupphandledning/coachning av personer med psykisk eller fysisk ohälsa alternativt funktionsnedsättning under de senaste 3 åren Har god kommunikativ förmåga i tal och skrift Är ansvarstagande, relationsskapande och organiserad Har god arbetsmarknadskunskap och lokalkännedom Vi erbjuder Nya spännande utmaningar varje dag Härliga och hjälpsamma kollegor En hög tillit till anställdas kompetens och förmågor En öppen arbetsplats, högt i tak och gott samarbete En möjlighet att göra skillnad för människor Om oss På Arbetslivsresurs hjälper vi människor att hitta vägar till ny sysselsättning. Vi består bl.a. av socionomer, sociologer, arbetsterapeuter, hälsovetare och beteendevetare som eftersträvar att skapa goda förutsättningar för människor att få ett långsiktigt och hälsosamt arbetsliv. När dessa individuella behov tillgodoses, bidrar det inte bara till välmående på individnivå utan även till en positiv samhällsutveckling. När människan mår bra, mår samhället bra. Sedan starten 2005 har vi byggt upp gedigen erfarenhet av att stärka, utveckla och identifiera behov hos både individer och organisationer - över hela Sverige. Låter det här som en lämplig tjänst för dig? Ansök gärna redan idag! Vi intervjuar kandidater löpande allt eftersom ansökningar kommer in, därför kan anställningsprocessen avbrytas om vi hittar personen vi söker. Vid frågor kontakta Pål Lassen, gruppchef Tel: 072 6014092

3 mars 2025
Sista ansökan:
20 augusti 2025
Arbetskonsulent
Arbetslivsresurs Ar AB
Arbetsförmedlare

Är du lyhörd, handlingskraftig och bra på att hitta individbaserade lösningar? Då kan det här vara jobbet för dig. I den här tjänsten söker vi dig som motiveras av att se människor utvecklas och nå sina mål! För att trivas i rollen ser vi att du strukturerat och kreativt vill arbeta med att identifiera människors bäst lämpade vägar ut på arbetsmarknaden. Du kommer arbeta inom ramarna för tjänsten ”Steg till arbete”, där du vägleder en grupp deltagare genom både individuella samtal, föreläsningar och gruppaktiviteter. De som deltar i tjänsten ”Steg till arbete” är en varierande grupp människor som alla ska ges praktisk vägledning och arbetsmarknadskunskap, för att i sin tur stärka sina möjligheter till arbete. Du kommer få samverka med kollegor såsom arbetsterapeut, studie- och yrkesvägledare samt språkstöd. Välkommen att söka en meningsfull och omväxlande roll där du verkligen kan göra skillnad för människor. Dina främsta arbetsuppgifter Schemaläggning och planering av aktiviteter och insatser Individbaserad kompetenskartläggning Stötta vid aktivitetsutförande och ute på reell arbetsplats Göra uppföljningar på arbetsplatser Hålla föreläsningar samt genomföra individuella samtal Administration och dokumentation Samverkan och dialog med Arbetsförmedlingen Vi söker dig som Har minst 2 års högskole- eller yrkeshögskoleutbildning på heltid inom sociologi, beteendevetenskap, pedagogik eller medicin 1 års erfarenhet på minst halvtid av individuell eller grupphandledning/coachning av personer med psykisk eller fysisk ohälsa alternativt funktionsnedsättning under de senaste 3 åren Har god kommunikativ förmåga i tal och skrift Är ansvarstagande, relationsskapande och organiserad Har god arbetsmarknadskunskap och lokalkännedom Vi erbjuder Nya spännande utmaningar varje dag Härliga och hjälpsamma kollegor En hög tillit till anställdas kompetens och förmågor En öppen arbetsplats, högt i tak och gott samarbete En möjlighet att göra skillnad för människor Om oss På Arbetslivsresurs hjälper vi människor att hitta vägar till ny sysselsättning. Vi består bl.a. av socionomer, sociologer, arbetsterapeuter, hälsovetare och beteendevetare som eftersträvar att skapa goda förutsättningar för människor att få ett långsiktigt och hälsosamt arbetsliv. När dessa individuella behov tillgodoses, bidrar det inte bara till välmående på individnivå utan även till en positiv samhällsutveckling. När människan mår bra, mår samhället bra. Sedan starten 2005 har vi byggt upp gedigen erfarenhet av att stärka, utveckla och identifiera behov hos både individer och organisationer - över hela Sverige. Låter det här som en lämplig tjänst för dig? Ansök gärna redan idag! Vi intervjuar kandidater löpande allt eftersom ansökningar kommer in, därför kan anställningsprocessen avbrytas om vi hittar personen vi söker.

3 mars 2025
Sista ansökan:
20 augusti 2025