Juristassistent/Paralegal

Sök bland 13 lediga jobb som Juristassistent/Paralegal och börja ditt nya yrkesliv idag!

Kvalificerad juristassistent/Paralegal till AMF Fonder

Är du en nyfiken, engagerad och ansvarstagande administratör som har erfarenhet av och ett stort intresse för bolagsrättsliga frågor? Trivs du i en familjär och prestigelös organisation där du får ta ett stort ägandeskap för de bolagsadministrativa processerna? Då kan rollen som Kvalificerad juristassistent/Paralegal hos AMF Fonder vara rätt tjänst för dig! AMF Fonder är ett helägt dotterbolag till AMF Tjänstepension AB. På fondbolaget är vi idag ca 65 personer och sitter i trevliga lokaler, tillsammans med moderbolaget, i centrala Stockholm. Med sammanlagt fyra miljoner kunder och ett förvaltat kapital på mer än 750 miljarder kronor, har vi ett stort samhällsansvar och är en av de största aktörerna på den svenska pensionsmarknaden. Nu söker vi en Kvalificerad juristassistent/Paralegal till vår stabsfunktion, är du vår blivande kollega? Om rollen Som Kvalificerad juristassistent/Paralegal kommer du att ha en koordinerande och central funktion inom stabsavdelningen där du ansvarar för att utföra och stötta verksamheten med kvalificerade bolagsadministrativa uppgifter. Du rapporterar till Stabschefen och kommer främst att avlasta och arbeta tätt med denna samt bolagsjuristerna. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar; • att utföra kvalificerad administration kring styrelsearbetet, interna styrdokument, myndighetsärenden och bolagets ägararbete • att hantera uppgifter inom regelefterlevnad såsom kund- och uppdragshantering och KYC-processer • dokumenthantering mot bland annat myndigheter och utländska motparter • att förbereda presentationer samt föra protokoll vid möten • att effektivisera arbetssätt och skapa struktur i olika system Rollen är en tillsvidareanställning med en inledande provanställning på sex månader. Tjänsten är baserad på AMF:s trevliga kontor på Klara Södra Kyrkogata i centrala Stockholm. Då vi har ett tätt samarbete och är måna om att bygga en stark företagskultur så utförs arbetet i huvudsak på kontoret. Läs gärna mer om hur det är att arbeta på AMF: https://www.amf.se/om-amf/det-har-ar-amf/jobba-hos-amf/  Vem är du? Vi söker dig som har en paralegalutbildning, ekonomiutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Du har en god juridisk förståelse, ett stort intresse för bolagsrätt samt flera års erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete i en assisterande och koordinerande roll med en hög servicenivå. Vidare har du mycket goda kunskaper i Officepaketet, Teams och SharePoint och behärskar väl såväl svenska som engelska, i både tal och skrift. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att bli framgångsrik i rollen har du ett starkt engagemang, en god kommunikativ förmåga samt en hög servicekänsla där du är van vid att hålla en hög kvalitet i allt du gör. Du har ett strukturerat, lösningsorienterat och proaktivt arbetssätt med en förmåga att självständigt driva ditt arbete framåt. Samtidigt som du är noggrann kan du lyfta blicken och fokusera på det som behöver prioriteras. Vidare är du ansvarstagande och trivs att arbeta såväl självständigt som i team. Med anledning av verksamhetens karaktär är du bra på att skapa förtroende och uppvisar en hög integritet i hanteringen av olika ärenden. Ansökan I denna rekrytering samarbetar AMF Fonder med Jurek Rekrytering & Bemanning. Du söker tjänsten via annonsen och vi ser fram emot att få din ansökan så snart som möjligt då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Vid frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Cecilia Strååt på [email protected] alt 076-002 69 75. Vi ser fram emot din ansökan!

18 april 2024
Sista ansökan:
18 maj 2024
Legal Assistant till Hannes Snellman Advokatbyrå

Söker du efter ett varierande och ansvarstagande arbete där stort fokus kommer vara att supportera samt leverera service på absolut högsta nivå i en professionell miljö? Då kan rollen som Legal Assistant hos Hannes Snellman Advokatbyrå vara något för dig! Vi söker dig som vill utvecklas och växa tillsammans med fantastiska kollegor på en affärsjuridisk advokatbyrå i framkant! Vad erbjuder vi? • En modern, professionell arbetsmiljö med goda utvecklingsmöjligheter som också erbjuder interna utbildningar för personalen • Varierande arbetsuppgifter där ingen dag är den andra likt • Sociala aktiviteter så som innebandy- och padelträningar, personalfika och andra teamaktiviteter • Nyrenoverat kontor med öppet landskap i närheten av Kungsträdgården • En engagerad konsultchef som kommer stötta och coacha dig i din fortsatta karriär. ” Hannes Snellman är en ledande advokatbyrå inom affärsjuridik. Vi ger råd till ledande nationella och internationella företag inom alla affärssektorer och vägleder våra klienter med stort engagemang, hög kvalitet och nyskapande idéer. På kontoret är vi omkring 130 medarbetare med olika bakgrund och personligheter, men vi delar alla samma värderingar: ett åtagande att tillhandahålla tjänster av hög kvalitet och en passion för det vi gör.” Vem söker vi? • Någon med ett genuint intresse av att ge bra och relevant service • Någon som har tidigare hartidigare erfarenhet av administrativt arbete, gärna i en assistentroll • Någon med mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift. För att passa i rollen ser vi att du är noggrann, ansvarstagande, strukturerad och handlingskraftig som person. Du är lösningsorienterad, initiativtagande och lyhördt. Samt en lagspelare som brinner för att leverera service i världsklass och trivs i en prestigelös supporterande roll. Det är också viktigt att du är tekniskt kunnig och har mycket goda kunskaper i MS Officepaketet för att kunna stötta våra jurister med bl.a. formatering, kalenderhantering och enklare systemsupport. Vad innebär rollen? • Ärendehantering (jävskontroll, konfliktkontroll, upplägg, avslut, arkivering) • Registrering av nya klienter • Administrera datarum • Fakturering samt ta fram kostnadsuppdateringar • Korrekturläsning och formatering av dokument samt anpassning av dokument till vår grafiska profil • Koordinering av möten och resor • Förbereda event, såväl interna som externa • Skriftlig och muntligkorrespondens med myndigheter, klienter och motparter. I denna roll stöttar du juristerna i deras dagliga arbete av varierande karaktär och du måste snabbt kunna ställa om mellan olika arbetsuppgifter beroende på vad som är högst prioriterat. Arbetet kommer till stor del bestå av sedvanliga assistentuppgifter såsom att hantera dokument, strukturera information och material, skapa Powerpointpresentationer, utläggs- och kvittohantering med mera. Detta är ett konsultuppdrag på heltid där du blir anställd direkt av 2Complete med våra goda förmåner. Arbetsomfattningen är 40h per vecka och fördelat mellan timmarna 08:00–17:00 måndag till fredag efter överenskommelse med mycket goda möjligheter till förlängning alternativt övertag. Startdatum för tjänsten är omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Denna rekryteringsprocess innehåller bakgrundskontroll som sammanställer tidigare offentligt brottsregister. Intresserad? Skicka in ansökan snarast då urval sker löpande. 2Complete Varför skall du bli konsult hos oss? Som konsult hos oss omfattas du alltid av kollektivavtal. Detta ger dig bland annat avtalsenliga villkor gällande semester, pension, lön och friskvårdsbidrag. Vi är din partner i arbetslivet. Som konsult får du utöver din chef på arbetsplatsen även en engagerad konsultchef vars främsta fokus är att se till att arbetsplatsen och rollen du befinner dig i är den perfekta matchen för dig och din utveckling. 2Complete Group samt alla dess dotterbolag är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit det sedan 2011. 2Complete Group är även utnämnt till Gasellföretag 2022. En utmärkelse som tilldelas Sveriges mest hälsosamma och snabbast växande företag.

16 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Paralegal to ITB-Med

ITB-MED focuses on clinical trials and product development in areas such as organ transplantation, type 1 diabetes, and ALS. As part of our team, you will contribute to groundbreaking research and development that can change people´s lives. We are now seeking a driven, detail-oriented and dedicated Paralegal to strengthen our legal team within our exciting biotech startup. As our new Paralegal, you will have a key role in the company, and work closely with and report to the Chief Legal and Compliance Officer based in our New York office. You will be stationed at our Stockholm office and additionally collaborate closely with the finance and accounting department on-site. In your role as a Paralegal, you will handle various legal tasks, including reviewing contracts, confidential information management, and negotiation processes. You will also work closely with the finance and accounting department to ensure contract consistency and compliance with internal approval processes. Additionally, you will assist in policy and SOP preparations related to pharmaceutical compliance and support our work in intellectual property. Your responsibilities: - Contract management, including contract review, negotiation, and handling of confidential information. - Collaboration with the finance and accounting department to ensure contract consistency and compliance with internal approval processes. - Enhancing operational efficiency by managing the contract management process, ensuring timely contract review, negotiation, signing, and storage. - Support the Chief Legal and Compliance Officer in daily administrative tasks. - Assisting in policy and SOP preparation related to pharmaceutical compliance. Requirements: - 3-5 years of experience in similar roles in Life Sciences, preferred. - Experience in contract management, including contract management, review and negotiation. - Excellent communication and teamwork abilities. - Flexibility and adaptability to work in a dynamic environment. - Fluent in reading, writing, and speaking English and Swedish. Preferred qualifications: - Knowledge of policy and SOP preparation related to pharmaceutical compliance. - Familiarity with intellectual property matters. - Strong technical skills, including proficiency in SharePoint, Teams, and Docusign. -University or paralegal degree would be beneficial To be successful to as a Paralegal it is important that you are self-motivated, detail-oriented, and have excellent communication skills. So, if you are a driven and experienced Paralegal with a passion for legal matters in the life sciences industry and have a strong desire to make a difference, then you are the right fit for us. What we offer: - An exciting and innovative work environment in a rapidly growing biotech startup. -Generous salary and benefit packages, to mention a few e.g. favorable occupational pension, healthcare insurance, health examination, employer-paid sick leave, and wellness allowance. -New state of the art office in new leading life-science center, Forskaren Stockholm coming soon -Working in a collaborative international environment -Flexible schedule and remote work policy We value collaboration, excellence, and openness in our company culture. As a tight-knit team of passionate individuals, we believe in creating an inclusive and supportive work environment that encourages personal and professional development. You will have the opportunity to grow and develop along with the company and be part of groundbreaking innovation in medical research. How to apply In this recruitment we cooperate with Jurek. If you believe you are our new Paralegal and want to join our team and be part of our exciting journey, we would be very happy to welcome you as soon as possible. If you have any questions regarding the process or position, please contact Recruitment Consultant Maria Von Sterneck at [email protected] or Researcher Nina Hallin at [email protected]. For more information about ITB-Med, please visit: www.itb-med.com

16 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Serviceinriktad och driven assistent till AG Advokat

AG Advokat är Sveriges ledande byrå inom entreprenad- och fastighetsbranschen. Våra medarbetare är specialiserade på juridiken inom dessa affärsområden och vi har lång erfarenhet av transaktioner, finansiering, byggprojekt, leveransavtal och tvister. Vi är idag cirka 80 medarbetare och sitter i NK-huset mitt i centrala Stockholm. Du kan läsa mer om oss här: https://www.agadvokat.se. Är du en person som verkligen brinner för att ge service och strävar efter att leverera högkvalitativt stöd? Vill du fortsätta utvecklas i en mångsidig administrativ roll? Hos oss på AG Advokat får du möjligheten att spela en värdefull roll för vår affär, där du ger administrativ support och service till juristerna i deras dagliga arbete. Om rollen: Som assistent hos oss kommer du att vara ett värdefullt stöd för våra jurister genom att ge administrativ support och service. Du kommer att vara en del av vår assistentgrupp där du kommer samarbeta med fyra engagerade lagspelare som arbetar brett och ger stöd inom alla våra verksamhetsområden. Arbetsuppgifterna inkluderar bland annat: • Fysisk och digital dokumenthantering • Ärendehantering, t.ex. jävskontroll, registrering av nya ärenden samt arkivering • Arbete i Officepaketet inklusive AG:s mallar • Korrekturläsning • Informationssökning • Diverse utrednings- och granskningsarbeten • Extern kontakt med t.ex. myndigheter • Systemstöd Din profil: • Några års erfarenhet av liknande administrativ tjänst och/eller utbildning som paralegal • Har mycket goda kunskaper i Officepaketet, främst Word och PowerPoint • Uttrycker dig väl på svenska och engelska i både tal och skrift Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från advokatbyrå eller likartad konsultverksamhet. För att trivas i rollen ser vi att du är en engagerad och serviceinriktad person med förmåga att vara proaktiv, ansvarstagande och effektiv i din planering och organisation. Din nyfikenhet och goda problemlösningsförmåga är avgörande egenskaper. Att trivas i en konsultmiljö och kunna prioritera självständigt är också viktigt. I rollen kommer du att ha många kontaktytor, vilket gör det nödvändigt att du trivs i en serviceinriktad roll och har förmågan att skapa starka relationer och samarbeten. Vi värdesätter även din drivkraft att kontinuerligt utvecklas, både personligen och i din arbetsomgivning. Vi erbjuder Hos oss ges du möjlighet att ständigt utvecklas i det dagliga arbetet på en av Sveriges ledande advokatbyråer tillsammans med ett professionellt och prestigelöst team. Arbetet sker på plats på vårt kontor i centrala Stockholm. På AG Advokat månar vi om att vara en arbetsplats med god stämning och en stark sammanhållning, eftersom vi är övertygade om att detta gynnar byråns verksamhet och långsiktiga utveckling. Vi har en prestigelös kultur med en stark kollegialitet och många roliga personalaktiviteter under året. Tjänsten är en tillsvidare anställning med inledande provanställning. Låter detta som något för dig? Varmt välkommen att skicka in din ansökan innehållande CV, personligt brev, relevanta betyg och intyg. Ange gärna när du kan tillträda. Vi tillämpar löpande urval i denna rekryteringsprocess och välkomnar därför din ansökan snarast, dock senast 30 april 2024. I denna rekryteringsprocess samarbetar AG Advokat med Jurek Rekrytering & Bemanning. Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria von Sterneck på telefonnummer 073-70 771 70 alternativt [email protected] Som en del i vår rekryteringsprocess genomförs en bakgrundskontroll på slutkandidater. Information lämnas till slutkandidater av vår samarbetspartner innan kontrollen påbörjas. Varmt välkommen med din ansökan!

12 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Paralegal/administratör till Verahill Göteborg

Vill du bli en del av vårt härliga team i Region Väst Verahill Familjejuridik är en av Sveriges mest snabbväxande juristbyråer inom familjerättens område med drygt 120 medarbetare fördelade på kontor från Uppsala i norr till Malmö i söder. Vi arbetar främst med ekonomisk familjerätt, successionsrätt och som ombud i familjerättsliga tvister med siktet inställt på att bli Sveriges vassaste juristbyrå! Vi söker nu en paralegal/administratör för att förstärka vårt team i Region Väst. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du ska älska service samt ha fallenhet för ordning och reda. Förutom att pyssla om kontoret rent praktiskt, och vara dina kollegor behjälplig med inkommande samtal och bokningar, behöver du även kunna hantera Google Workspace (Officepaketet), vara effektiv samt noggrann och korrekt i skrift. Du ska ha ett eget driv och kunna ta egna initiativ. Vad vi erbjuder Vi erbjuder dig en nytänkande och hungrig arbetsplats, där du får möjlighet att utvecklas. Du kommer att få arbeta med varierande arbetsuppgifter och förkovra dig inom familjerätten. Vi erbjuder marknadsmässiga anställningsvillkor och en stark företagskultur som bygger på grundtanken att du som anställd ska kunna prestera och samtidigt må bra på jobbet varje dag. Hållbarhet både för dig som anställd och för oss som bolag är ledordet och som en stark och välmående organisation i en spännande och expansiv fas, söker vi dig som vill följa med på resan mot att bli Sveriges vassaste juristbyrå! Vem är du? Du har de rätta personliga egenskaperna för att trivas i rollen som administratör på en familjerättslig byrå. Du är stimulerad av kundservice, målinriktad, social och älskar ordning och reda. Du tar dig an nya arbetsuppgifter med engagemang och nyfikenhet. Är du en lagspelare och van vid att hantera många olika typer av frågor samtidigt, är det ett plus i kanten. Erfarenhet av jurist- eller övriga konsultbranscher är meriterande. Likaså ses paralegal- eller juristsekreterarutbildning som en styrka. Ansökan Du ansöker genom att fylla i ansökningsformuläret, bifoga CV och personligt brev. Skicka gärna din ansökan snarast möjligt, dock senast 2024-05-05. Vi har inte möjlighet att hantera ansökningar via e-post. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta mig! Annika Wieselgren Regionchef Väst [email protected] 031-792 67 01

10 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Paralegal-student till Samsung

Vi söker dig som är juriststudent och är engagerad och pålitlig för en roll som Paralegal där du kommer att spela en viktig roll i vårt juristteam. Välkommen in med din ansökan idag, vi arbetar med löpande urval! OM TJÄNSTEN I rollen som paralegal så kommer du att stödja ett internt juridiskt team i en multinationell organisation. Ditt huvudsakliga fokus kommer vara att stödja alla jurister i kontraktshantering och efterlevnadsadministration, men även med GDPR-förfrågningar. Vidare kommer du att lära dig hur olika juridiska system fungerar i en multinationell koncern, inte minst genom att ladda upp och arkivera kontrakt samt övervaka och följa upp kontraktsprocessen i organisationen. Du kommer att samarbeta med alla olika avdelningar internt och kunna delta i olika interna aktiviteter inom områden du är intresserad av. Du erbjuds • Ett meriterande och flexibelt deltidsjobb i ett multinationellt bolag ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Hantera kundförfrågningar relaterade till GDPR * Kontraktsadministration * Stötta i ansvaret för kontrakt med avtalsansvarig VI SÖKER DIG SOM - Studerar juridik och har minst 2 år kvar av dina studier - Har mycket goda kunskaper i engelska, såväl tal som i skrift - Har god system- och datavana, specifikt i Microsoft Office-paketet - Har tidigare relevant arbetslivserfarenhet Det är meriterande om du har - Tidigare arbetslivserfarenhet i rollen som Paralegal Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd. För att lyckas i rollen ser vi att du som person är strukturerad och organiserad. Du är serviceminded och har en positiv attityd och är handlingskraftig. Som person har du en nyfiken inställning, är engagerad och tar stort ansvar i ditt arbete. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

7 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Hovrätten för Västra Sverige söker juristpraktikanter

Är du nyfiken på arbetet som domare? Hovrätten erbjuder juriststudenter praktikplats under 2024. Som praktikant kommer du att få använda dina teoretiska kunskaper i praktiskt arbete och ges möjlighet att diskutera juridiska frågor med hovrättens domare. Sist men inte minst kommer du att få en så pass god inblick i hovrättens verksamhet att du kan ta ställning till om domarutbildningen är ett möjligt karriärsval för dig. Arbetsbeskrivning Arbetsuppgifterna motsvarar till stor del de uppgifter som nyanställda hovrättsfiskaler utför och innebär att du som praktikant kommer att göra rättsutredningar och föredra mål, upprätta förslag till domar och beslut samt föra protokoll vid förhandlingar. Andra arbetsuppgifter som är aktuella är exempelvis att arbeta med delgivningar, post och förelägganden. Under praktikperioden kommer du att få en av hovrättens fiskaler som fadder. Fiskalen kommer att ge dig stöd och hjälpa dig att utvecklas. Praktikperioden omfattar 8–10 veckor. Datumen för perioden går att justera något efter överenskommelse. Period 3: 19 augusti – 18 oktober Period 4: 21 oktober – 20 december Kvalifikationer Som praktikant ska du vara inskriven vid ett universitet/högskola och ännu inte ha avlagt juristexamen. Du ska ha avslutat termin sex vid juristprogrammet. Vi söker dig som har goda juridiska kunskaper och god kommunikativ förmåga vilket gör att du förmedlar information tydligt och enkelt, både muntligt och skriftligt. Din ansökan ska bestå av: · CV · Personligt brev där du berättar vilken praktikperiod du är intresserad av och varför du vill göra praktik hos oss. · Resultatintyg från juristutbildningen Praktikvillkor Tidsbegränsad praktik utan lön eller annan ersättning Minst 8-10 veckor Omfattning: heltid Vilka är vi?  Hovrätten för Västra Sverige är näst störst av landets sex hovrätter. Hovrättens huvudsakliga uppgift är att pröva mål och ärenden som överklagats från de tingsrätter som ingår i hovrättens domkrets. Domstolen är organiserad med fyra dömande avdelningar och en administrativ avdelning. Vid hovrätten arbetar cirka 120 personer. Hovrätten har lokaler i centrala Göteborg. Välkommen med din ansökan!

5 april 2024
Sista ansökan:
31 augusti 2024
Legal Assistant (student)

TITLE: Paralegal (Student) PURPOSE OF THE JOB Support an in-house Legal team in a multinational organization. Your main focus will be supporting all lawyers in contract management and compliance administration, but also with GDPR requests. JOB SCOPE You must be service minded. You will work closely with our Contract and Compliance supervisor, all lawyers in our team and specially our GDPR lawyer. You will be part of the Legal team and just by that – learn a lot “on the job”. You must be organized, calm also under stress, responsible and service minded. You will learn how different Legal systems work in a multinational corporation, not least by uploading and archiving contract and monitor and follow up on the contract process in the organization. You will cooperate with all different departments internally and be able to participate in various internal activities in areas you are interested in (join various internal training's and meetings, for example). QUALIFICATIONS REQUIRED Good M/S Office skills EXPERIENCE Some relevant work experience are needed SKILLS & ATTRIBUTES Excellent verbal & written communication skills (English) Structured and organized Well-presented and professional Flexible and tolerant Able to work in stressful environment with sense of urgency Service-minded and positive attitude Good at working with IT systems Enjoys to learn and improve continuously High involvement Bra villkor, 50% tjänstgöring. Kollektivavtal, pension m.m. Period; 2024-08-01 - 2026-07-31 med möjlig förängning! Vi ser fram emot din ansökan och CV på engelska. Tack. Headsource är ett rekryterings- och bemanningsföretag med huvudkontor i Stockholm. Vi jobbar lite snabbare, har lite roligare och har över 20 års erfarenhet på marknaden vilket gör att vi hittar kandidater snabbare än någon annan aktör på marknaden. För mer information besök oss på www.headsource.se

5 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Legal Assistant (student)

We are currently looking for a Legal Assistent (Student) to an exciting opportunity with our client Samsung! This is a consultancy opportunity (Part-time) starting 2024-08-01- 2026-07-31 with the possibility to extend. About Samsung: Samsung Electronics Co., Ltd. is a global leader in technology, opening new possibilities for people everywhere. Through relentless innovation and discovery, we are transforming the worlds of TVs, smartphones, tablets, PCs, cameras, home appliances, printers, LTE systems, medical devices, semiconductors and LED solutions. We employ 286,000 people across 80 countries with annual sales of US$269.billion. To discover more, please visit www.samsung.com. Purpose of the job: Support an in-house Legal team in a multinational organization. Your main focus will be supporting all lawyers in contract management and compliance administration, but also with GDPR requests. Job Scope: You must be service minded. You will work closely with our Contract and Compliance supervisor, all lawyers in our team and specially our GDPR lawyer. You will be part of the Legal team and just by that – learn a lot "on the job". You must be organized, calm also under stress, responsible and service minded. You will learn how different Legal systems work in a multinational corporation, not least by uploading and archiving contract and monitor and follow up on the contract process in the organization. You will cooperate with all different departments internally and be able to participate in various internal activities in areas you are interested in (join various internal training´s and meetings, for example). Qualifications Required:  • Good M/S Office skills Experience: • Some relevant work experience are needed Skills & Attributes:  • Excellent verbal & written communication skills (English) • Structured and organized • Well-presented and professional • Flexible and tolerant • Able to work in stressful environment with sense of urgency • Service-minded and positive attitude • Good at working with IT systems • Enjoys to learn and improve continuously • High involvement Note: This job description summarizes the main aspects of the job, but does not cover all the duties that the job holder may be required to perform.

5 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Paralegal till välkänt bolag på Kungsholmen

Har du ett par års erfarenhet som paralegal och är nyfiken på nya utmaningar inom en organisation i framkant? Ansvarsområden I den här rollen kommer du att ansvarar du för att ge högkvalitativ administrativ support till chefsjuristen Dina arbetsuppgifter kommer inkludera: • Administration och koordinering av styrelsematerial och möten • Registrering av ärenden till det svenska företagets register • Administration av insider-loggar och registreringar för att följa börsens regler • Administrativt stöd till koncernenheter i relation till styrelserepresentationer, legaliseringar och notariseringar i Sverige av företagsdokument, fullmakter och andra uppgifter relaterade till administrationen av en stor internationell koncern med huvudkontor i Stockholm • Administrativt stöd mot chefsjuristen • Dessutom kan en kandidat med paralegal eller annan juridisk utbildning ha ytterligare uppgifter relaterade till juridiska ärenden. Vem är du? Du behöver ha grundläggande förståelse och kunskap om företags-, juridiska och finansiella frågor, som minimum från gymnasieutbildning eller motsvarande, samt erfarenhet av att arbeta med företags- och juridiska frågor som juristassistent eller paralegal. För att lyckas tror vi att du har minst fem års erfarenhet av linkande assisterande funktion och vi ser gärna att du även arbetat med juridiskt relaterade uppgifter som juristassistent eller paralegal. Du har dokumenterad erfarenhet av att arbeta med chefer/seniorchefer i en internationell miljö, helst advokatbyrå och/eller multinationellt företag. Rollen kräver att du har utmärkta kunskaper i Microsoft Office. Du måste kunna tala och skriva flytande svenska och engelska. Som person är det viktigt att du har hög integritet och kan arbeta konfidentiellt. Du är en serviceinriktad person som är flexibel och bekväm med att ge support. Det är också viktigt att du är strukturerad och organiserad i ditt arbete. Mer information Detta är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du är anställd via Jurek du arbetar tillsammans med vår kund som sitter i fina lokaler vid Hornsbergs Strand. Tilltänkt startdatum för detta uppdrag är omgående och kommer fortlöpa i minst sex månader, för rätt person finns möjlighet till förlängning och även överrekrytering direkt till kunden. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Evelina Thimper på [email protected]

2 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024