Juristassistent/Paralegal

Sök bland 6 lediga jobb som Juristassistent/Paralegal och börja ditt nya yrkesliv idag!

Paralegal administratör
Nordanstigs kommun
Domstols- och juristsekreterare m.fl.

Om oss Är det dig vi söker till tjänsten som Paralegal administratör? Just nu står vi inför roliga och spännande delar i organisationen utifrån nya socialtjänstlagen som snart träder i kraft. Vi ska utöka vårt team med en Paralegal administratör. Enheten barn och familj består av en mottagningsfunktion, en utredargrupp, en grupp för uppföljning av insatser och en grupp för familjerätt och familjehem. Vi har även två familjecentraler och ett familjeteam. Vi är en grupp som hjälper varandra och har en rak och öppen kommunikation. Vi erbjuder processhandledning, 2000:- i friskvårdsbidrag, semesterväxling och möjlighet att arbeta hemifrån del av arbetstid. Ditt uppdrag Som Paralegal administratör fungerar du som en länk mellan socialsekreterarna, myndigheterna och den administrativa sektorn. Dina arbetsuppgifter är att sköta administration, utredningsarbete, dokumenthantering, IT-system, ekonomi, kundservice m.m. så att de som bedömer och utfärdar bistånd, stöd och service till personer med extra behov kan göra sitt jobb så bra som möjligt. Samt att vara nämndsekreterare. Du arbetar bland annat med dokumentation, kvalitets- och beslutsgranskningar, telefonkontakter och resebokningar med mera. Som Paralegal ska du också självständigt kunna utföra administrativa handläggningsuppgifter Vem söker vi? Du har efter gymnasial utbildning som exempelvis paralegal administratör eller likvärdig utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant. Du har också branschkunskap inom social omsorg, administration, ekonomin inom socialt arbete och om IT-system. Du behöver även ha kunskaper om socialtjänstlagen eftersom allt socialt arbete utgår från den. Du uttrycker dig väl i svenska både i tal och skrift samt har stor datavana. Meriterande Det är meriterande om du tidigare har arbetat inom offentlig verksamhet. Övrigt I början av tjänsten kan provanställning komma att bli aktuellt. Urval och kontakt sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan! Nordanstig Naturligtvis - Här förverkligar du dina livsdrömmar Nordanstigs kommun ligger i norra Hälsingland nära Sveriges mittpunkt mellan Hudiksvall och Sundsvall. Kommunen sträcker sig från kusten med sandstränder och natursköna öar, till inlandets stora skogar med känsla av vildmark och möjlighet till både fiske och alpin skidåkning. Vi har prisvärda boenden både på landsbygden och i våra många små samhällen. Vårt rika kultur- och föreningsliv engagerar många av våra cirka 9500 invånare. Vid rekrytering gör Nordanstigs kommun ett medvetet val gällande var vi vill exponera vår annons. Vi vill ej bli kontaktade av annonssäljare eller rekryteringsföretag.

29 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Paralegal to OX2 Stockholm
Hirely AB
Domstols- och juristsekreterare m.fl.

Jobbify är en jobbplattform för erfarna kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: At OX2, your work will make a lasting impact. We are committed to accelerating access to renewable energy, thereby powering the great shift toward a sustainable future. Join OX2 and be part of a team driving meaningful progress while advancing your career. Let’s power the great shift together. Paralegal As our Paralegal at OX2 you will play a key role in supporting the General Counsel and the Legal and Compliance team across all markets. You will act as the point of contact for legal administration and governance tasks and ensure accuracy, punctuality, and compliance in all aspects of your work. This is a self-driven and service-oriented role where you will manage a broad area of administrative tasks spanning from board administration, coordinate meetings, assist with administrative and compliance related processes to handling the signing process for transaction documents. You will also be responsible for maintaining and updating legal content on the intranet and supporting internal stakeholders with functionalities in our new contract management system. Key Responsibilities Independently manage board administration: coordinate, schedule, and send out notices for meetings, prepare and review minutes (primarily template based) and ensure formal requirements are met. Act as the go-to person for legal documentation and protocols, ensuring structure, compliance, and quality across the board. Assist with Know Your Customer requests and similar compliance work Own and maintain legal information on the intranet, ensuring everything is up to date and user-friendly. Work hands-on with digital legal tools and Contract Management System and explore new functionalities such as AI overlays to streamline legal processes. Provide proactive support to the organization with legal and administrative matters, handle the signing process for transaction documents, including occasional errands such as visits to notarius publicus Collaborate closely with Tax and other global legal teams to ensure alignment and knowledge sharing. Demonstrate a strong sense of responsibility and ability to work autonomously with minimal supervision. What We’re Looking For 4–5 years of experience in a paralegal, legal secretary, or similar legal administrative role, ideally within a law firm or corporate legal team. Deep understanding of corporate governance and board formalities. Exceptional attention to detail and pride in delivering high-quality, compliant legal documentation. Strong interest in digitalization and ability to quickly adapt to new legal systems and technologies. Fluent in both Swedish and English, with excellent written and verbal communication skills. A self-starter with a strong sense of ownership, capable of handling responsibilities independently. Collaborative and service-minded – you enjoy supporting others and being the link between teams. Comfortable in a hybrid work setting and committed to being on-site as needed. Nice to Have Experience working with CMS or legal tech tools with AI functionalities. Previous exposure to international legal teams and cross-border collaboration. An interest in growing into a broader Legal Operations. Why Join Us? This is a unique opportunity to shape the legal administrative function in Sweden while working closely with experienced teams across Europe. You’ll be part of a dynamic and supportive work culture where your contribution will make a real difference. If you are not already convinced, here is some more information as to why you should join our mission to accelerate access to renewable energy. This is what we can offer you: A truly international company A knowledgeable team of experts and an energetic, fun workplace located at Lilla Nygatan 1, Gamla Stan, Stockholm. A competitive compensation and benefits package. The Recruitment Process Last time to apply is 2025-07-01 but applications will be reviewed continuously, and we are ready to move quickly with the right candidate - so do not hesitate to send in your application as soon as possible. About OX2 OX2 develops, constructs, sells, owns, and operates renewable energy solutions at scale. OX2’s project development portfolio consists of in-house development as well as acquired projects in onshore and offshore wind, solar, and energy storage, in various phases of development. OX2 operates across Europe and in Australia. The company has about 500 employees and is headquartered in Stockholm, Sweden. OX2 is owned by EQT, one of the world’s largest private equity investors. www.ox2.com

13 juni 2025
Sista ansökan:
12 juli 2025
Vi söker en Administratör till Advokatfirman De Basso!
Jurek Recruitment & Consulting AB
Domstols- och juristsekreterare m.fl.

Är du en noggrann och strukturerad person med intresse för juridik och administration? Vi söker en engagerad person som vill vara nyckelspelare i vårt team. Som Administratör hos oss kommer du arbeta nära våra jurister, advokater och domstolar. Dina arbetsuppgifter: • Bistå firmans advokater med juridisk administration och dokumenthantering. • Kontakt med domstolar och myndigheter vid intag av uppdrag och bokningar. • Säkerställa att våra processer är effektiva och att våra klienter får bästa möjliga service. • Övriga uppgifter kopplade till administrationsfunktionen. Vi söker dig som: • Stark administrativ förmåga. • Mycket god datavana och känsla för juridisk dokumenthantering. • Erfarenhet som Administratör eller Paralegalutbildning är meriterande. • Flytande svenska, i både tal och skrift. Vi erbjuder Hos oss får du möjlighet att arbeta i en dynamisk och familjär miljö med möjligheten att växa och ta nästa steg i din karriär. Detta är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Vi sitter centralt i Stockholm och flyttar till nyrenoverade lokaler på Kungsholmstorg vid årsskiftet. Om Advokatfirman De Basso Advokatfirman grundandes av Sargon De Basso år 2016. Visionen var att skapa en välorganiserad firma, med fokus på stark internutbildning, för att kunna möta den rättssökande allmänheten och domstolar med högkvalitativa juridiska tjänster över hela Sverige. Sargon De Bassos filosofi är att advokaten har en uppgift i samhället som sträcker sig längre än enbart advokattiteln. En advokat ska kunna slå vakt om rättssäkerheten, i och utanför rättssalen. Advokaten ska vara en stark röst i den rättspolitiska debatten, i statliga utredningar och i civilsamhället där rättsstaten Sverige definieras. Idag är Advokatfirman De Basso en väletablerad advokatfirma på nationell nivå, med kontor från Göteborg i söder till Sundsvall i norr. Advokatfirman är ledande på respektive lokalort. Sista ansökningsdag: 30 jun I denna rekrytering samarbetar vi med Jurek. Har du frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Evelina Thimper [email protected] eller Matilda Thelin [email protected] Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag – så vänta inte med ansökan!

11 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Paralegal
Unilabs AB
Domstols- och juristsekreterare m.fl.

På Unilabs kombinerar vi ett stort medicinskt kunnande med en stor mänsklig omtanke. Genom våra sätt att arbeta skapar vi ett tydligt kundvärde och tydligt patientvärde. Detta gör vi med hjälp av effektiv diagnostik, hög kvalitet och förstklassig kundservice mot våra patienter och kunder. Vi har gemensamt en vilja att ge de bästa förutsättningar till vård för varje enskild individ och vi tror på att våra medarbetares kompetens, drivkraft och engagemang har en stor del i det mervärde som vi skapar för samhället i stort. Vi söker nu en Paralegal till vår nordiska juridikavdelning – en viktig roll i ett engagerat team där du får arbeta nära jurister, compliancefunktioner och andra affärsstödjande delar av verksamheten. Vår arbetsmiljö präglas av högt tempo, stort ansvarstagande och ett tydligt syfte: att stödja vår verksamhet i att leverera trygg och kvalitativ vård. Vad Här blir du ett efterlängtat tillskott i vårt team där du får du en supporterande och koordinerande roll. Som paralegal jobbar tätt tillsammans med avdelningens jurist, samt övriga kollegor inom juridik och compliance i koncernen. Vi ansvarar för leveransen av all juridisk rådgivning internt, är ett stöd till verksamheten i hantering av större avtalsförhandlingar, tvister och andra projekt. Exempel på arbetsuppgifter: - Stödja bolagsjurister med juridisk forskning och analys, inklusive sökningar av rättspraxis och lagstiftning - Assistera vid upprättande och granskning av affärsavtal, sekretessavtal, licensavtal och andra juridiska dokument - Samordna och administrera juridiska projekt och ärenden, inklusive due diligence-processer vid företagstransaktioner - Hantera korrespondens och kommunikation med externa parter, såsom advokatbyråer, myndigheter och affärspartners - Förbereda material inför rättsliga processer, möten och förhandlingar, inklusive att skapa sammanställningar och dokumentpaket - Bevaka och rapportera om förändringar i lagstiftning och praxis som påverkar företaget, samt hålla rättsavdelningen uppdaterad - Stödja bolagsstyrning genom att underhålla bolagsregister och dokumentation av exempelvis stämmor och styrelsemöten - Assistera Compliance Officer i arbetet med lansering av policyer, intern rapportering och utbildningar inom complianceområdet - Hantering av signaturer och ärenden hos Notarius Publicus Vem Det här är en roll för dig som trivs i en dynamisk och händelserik vardag där det alltid är någonting på gång. Du har lätt att prioritera, kommunicera, skapa överblick och ta initiativ till att saker blir gjorda. Du ser det som självklart att interna klienter ska få en snabb återkoppling och du beskriver dig själv som noggrann och lösningsorienterad lagspelare. Det är viktigt att du tar ett ägandeskap över dina arbetsuppgifter och tycker om att ha frihet under ansvar - att arbeta självständigt känns lika naturligt som att samarbeta med dina kollegor. Vi söker dig som har: - Minst 3 års arbetslivserfarenhet som paralegal, legal assistant eller liknande roll - Erfarenhet från arbete i större koncern, gärna internationell - God förståelse för juridiska processer, research, drafting och dokumenthantering inom exv. bolagsrätt, kontraktsrätt, regulatory, tvistlösning - Mycket god förmåga att arbeta i och navigera diverse digitala verktyg - Utmärkt kommunikationsförmåga både muntligt och skriftligt på svenska och engelska Vi ser det som meriterande om du dessutom har: - Relevant utbildning inom juridik eller paralegal-studier - Erfarenhet från arbete i en nordisk roll - Erfarenhet som arbete i en matrisorganisation - Kunskap i andra nordiska språk - Erfarenhet från offentlig upphandling - Erfarenhet från life science eller hälso- och sjukvårdssektorn - Erfarenhet av arbete med dataskydd eller compliance På Unilabs vill vi vara en arbetsplats präglad av mångfald. Vi tror att fler perspektiv breddar vår förmåga att fortsätta nå våra mål och vi eftersträvar mångfald i våra rekryteringsprocesser. Var Tjänsten innebär att bli en del av avdelningen för Legal & Compliance Nordics hos Unilabs. Det lokala Legal & Compliance-teamet stöttar verksamheterna inom både laboratoriemedicin och radiologi i Norge, Sverige och Finland. Ansvarig för avdelningen är Legal & Compliance Officer Nordics, och i teamet finns också en Local Data Processing and Compliance Coordinator, båda utgår ifrån Sverige. Primär arbetsplats kan vara huvudkontoret i Solna, eller i Oslo. Tjänsten erbjuder möjlighet till hybridarbete och kräver enstaka resor, främst inom Norden. Unilabs AB är idag en ledande aktör inom radiologi och laboratoriemedicin och Sveriges största privata leverantör av röntgen, mammografi och laboratoriemedicin. Vi möter våra patienter och kunder på sjukhus, närakuter, primärvårdslaboratorier, våra egna fristående röntgenenheter och mottagningar. Det är en verksamhet med full fart i en lugn omgivning med stor variation. Av våra totalt 13 000 medarbetare i Europa, arbetar drygt 1,200 i Sverige. Läs gärna mer om oss på www.Unilabs.se Unilabs erbjuder tjänster inom laboratoriemedicin och bild- och funktionsdiagnostik till öppen och sluten sjukvård. Våra tjänster kännetecknas av hög kvalitet, säkerhet och service. Unilabs har idag ca 1300 medarbetare men vi växer ständigt. De största yrkesgrupperna är biomedicinska analytiker, röntgensjuksköterskor och läkare med specialistkompetens inom radiologi eller laboratoriemedicin. Att arbeta på Unilabs innebär att förstå att vårt jobb inte bara är att producera testresultat. Vi tillhandahåller verkliga, användbara svar för våra patienter och vårdgivare. Vårt arbete förändrar livet direkt till det bättre, vilket vi ser som ett fantastiskt privilegium och något värt att arbeta för.

3 juni 2025
Sista ansökan:
30 september 2025
Legal Counsel (Volunteer Opportunity)
AGILE GOTHENBURG
Domstols- och juristsekreterare m.fl.

About Us Agile Gothenburg is looking for a legal counsel to assist in a new project that is dedicated to safeguarding and advancing the rights of immigrants across Sweden and the EU. The project aims to provide legal advocacy, community support, and public awareness campaigns to ensure that all immigrants, regardless of their cultural or religious backgrounds, are treated with dignity and respect. The Opportunity We’re seeking a qualified and passionate volunteer Legal Counsel to help establish our legal advocacy efforts. You will have the unique opportunity to shape our legal strategies and make a tangible difference in the lives of immigrants facing complex legal challenges. What You’ll Do Provide legal advice and representation in immigration matters (asylum, visas, deportation, etc.). Conduct legal research and draft documents. Represent clients before authorities (as your availability allows). Collaborate with our team on legal strategies and public awareness campaigns. What You Bring Rocking (or about to rock) a degree in law or similar. Knowledge of Swedish and EU immigration law. Commitment to human rights, social justice, and immigrant rights. Strong communication, advocacy, and negotiation skills. We particularly encourage applications from individuals in Sweden with a foreign background (born abroad or with at least one foreign-born parent). Why Volunteer with Us? Be a founding member of our legal advocacy work. Directly impact the lives of immigrants. Join a passionate and mission-driven team. Flexible time commitment. Reimbursement for reasonable expenses related to your volunteer work. Seen as Merit Proficiency in languages commonly spoken by immigrant communities in Sweden is a significant advantage (e.g., Arabic, Bosnian, Persian, Somali, Tigrinya, Turkish, or Pashto). Location Sweden, preferably Gothenburg. Form of Employment Volunteer Scope of Work Part-time Duration Permanent Application Please send your application by email to [email protected] including “Legal Counsel” in the subject line. We’re looking forward to hearing from you!

10 april 2025
Sista ansökan:
6 oktober 2025
Administratör till Verahill i Örnsköldsvik
Verahill AB
Domstols- och juristsekreterare m.fl.

Administratör sökes till Verahill i Örnsköldsvik Verahill Familjejuridik är en av Sveriges mest snabbväxande juristbyråer inom familjerättens område med drygt 140 medarbetare fördelade på kontor från Örnsköldsvik i norr till Malmö i söder. Vi arbetar främst med ekonomisk familjerätt, successionsrätt, och som ombud i familjerättsliga tvister. Vi söker nu en administratör för att förstärka vårt team i Örnsköldsvik. Du förväntas kunna arbeta på våra kontor som är belägna i Bjästa och Örnsköldsvik. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du ska älska service samt ha fallenhet för ordning och reda. Förutom att ta hand om kontoret rent praktiskt, och vara dina kollegor behjälplig med inkommande samtal och bokningar, behöver du även kunna hantera våra olika system som vi arbetar i och vara effektiv samt noggrann och korrekt i skrift. En del av din tid kommer du även bistå juristerna i de administrativa delarna i pågående ärenden och därmed debitera din tid ut mot kund. Du ska ha ett eget driv och kunna ta egna initiativ. Vad vi erbjuderVi erbjuder dig en nytänkande och hungrig arbetsplats, där du får möjlighet att utvecklas. Du kommer att få arbeta med varierande arbetsuppgifter och förkovra dig inom familjerätten. Vi erbjuder marknadsmässiga anställningsvillkor och en stark företagskultur som bygger på grundtanken att du som anställd ska kunna prestera och samtidigt må bra på jobbet varje dag. Hållbarhet både för dig som anställd och för oss som bolag är ledordet och som en stark och välmående organisation i en spännande och expansiv fas, söker vi dig som vill följa med på resan mot att bli Sveriges vassaste juristbyrå! Vem är du?Du har de rätta personliga egenskaperna för att trivas i rollen som administratör på en familjerättslig byrå. Du är nyfiken, stimulerad av kundservice, målinriktad, social och positiv och du tar dig an nya arbetsuppgifter med engagemang, positivitet och driv. Är du en lagspelare och van vid att hantera många olika typer av frågor samtidigt, är det ett plus i kanten. Om du har tidigare erfarenhet av kundservice och ärendehandläggning är det meriterande. AnsökanDu ansöker genom att fylla i ansökningsformuläret, bifoga CV och personligt brev. Skicka gärna din ansökan snarast möjligt, dock senast 2025-02-16. Vi har inte möjlighet att hantera ansökningar via e-post.Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta mig! Therese GerdinRegionchef [email protected] 00 421

24 januari 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025