Juristassistent/Paralegal

Sök bland 28 lediga jobb som Juristassistent/Paralegal och börja ditt nya yrkesliv idag!

Juridikstuderande som vill arbeta extra på advokatbyrå

BELLE Advokatbyrå är en modern advokatbyrå som är verksam inom flera rättsområden. Vårt huvudkontor ligger i Spånga, strax utanför centrala Stockholm. Vi biträder privatpersoner med humanjuridik (brottmål, socialrätt, familjerätt) och företag biträder vi med affärsjuridik (bolagsrätt, transaktioner, olika typer av avtal, GDPR, tvister, likvidationer). Om tjänsten Nu söker vi en student från juristprogrammet eller paralegalprogrammet som vill arbeta extra hos oss några timmar i veckan och biträda våra jurister inom samtliga rättsområden. Du kommer att hjälpa till med administrativa göromål, så som arkivering, ärendehantering samt juridiska göromål, rättsutredningar, förbereda mål och ärenden, upprätta utkast på avtal, granska texter, telefonkontakt med myndigheter och klienter för att boka möten m.m. Vad vi söker Vi ser helst att du redan läst straff- och processrätt eller är i slutskedet av din juristutbildning/paralegalutbildning. Det är viktigt att du besitter goda juridiska kunskaper, är mycket noggrann och utrycker dig väl i tal och skrift. Tidigare erfarenhet av administrativt arbete såsom ärendehantering, innefattandes Office365-programmet, är ett krav. Erfarenhet av arbete på advokatbyrå, domstol eller åklagarmyndighet är meriterande. Eftersom vi är en mindre advokatbyrå fäster stor vikt vid personliga egenskaper. Ansökningsförfarandet Skicka dina ansökningshandlingar (CV, betyg, personligt brev etc.) till [email protected]. Urval sker löpande och tillträde sker snarast.

1 mars 2024
Sista ansökan:
15 mars 2024
Familjens Jurist i Helsingborg söker Juristsekreterare

Familjens Jurist är Sveriges största juristbyrå med cirka 400 medarbetare. Vi har lång och bred erfarenhet och hjälper våra kunder med familjerätt, fastighetsrätt, företagsjuridik, migrationsrätt, barnrätt och internationell privaträtt. Vi tror på varje människas rätt till juridisk hjälp och vill göra skillnad för så många människor som möjligt genom livets alla möjligheter och utmaningar. Med stor geografisk spridning, smarta digitala verktyg och ett varmt välkomnande gör vi världen lite mer rättvis. www.familjensjurist.se Din nästa utmaning? Familjens Jurist söker efter fler medarbetare som vill vara med att påverka framtiden, människor som vill förenkla komplexa frågor och som bryr sig om våra kunder, kollegor och vårt samhälle. Vi tror på att mångfald skapar en bättre arbetsplats och ett bättre team, samt att våra medarbetare vill växa i en kultur där alla är ansvariga för sin egen och företagets utveckling. Som juristsekreterare hos Familjens Jurist kommer du att avlasta juristerna med vanligt förekommande administrativt arbete. Du kan förvänta dig en omväxlande roll som med tiden utvecklas mot mer självständigt kundarbete med en aktiv roll inom olika ärenden. Vad erbjuder vi? Du kommer att bli en del av landets i särklass största aktör inom familjejuridik och få möjlighet att arbeta i en tillåtande miljö tillsammans med engagerade, professionella och prestigelösa kollegor. Meningsfulla arbetsuppgifter! Personlig utveckling och kompetensutveckling. Kollektivavtal Friskvårdsbidrag Rikskortet Förskottssemester Vem är du? Vi söker dig som tycker om högt tempo och ett varierande arbete där ingen dag är den andra lik. Du är prestigelös, affärsmässig och har hög servicekänsla. Du gillar kundkontakt och har förmågan att skapa goda relationer, såväl internt som externt och finner glädje i att kunna hjälpa människor i deras unika situation. Vi ser det som meriterande med paralegalutbildning eller liknande arbetsuppgifter. Självklart har du goda kunskaper i office-paketet. Intresserad? Vill du veta mer, kontakta rekryterande chef Johan Sjövall via e-post [email protected] Rekryteringen sker löpande och tjänsten kan komma och tillsättas innan sista ansökningsdag så tveka inte att höra av dig. Sista ansökningsdag är 15 mars 2024. Familjens Jurist omsätter drygt 400 miljoner kronor per år och är ett helägt dotterbolag till Fonus ekonomisk förening.

26 februari 2024
Sista ansökan:
15 mars 2024
Föreningsjurist till FAR i Stockholm

Nu söker vi efter en föreningsjurist för att förstärka teamet på FAR i Stockholm. Välkommen med din ansökan! Har du arbetat som jurist och vill testa att jobba för en branschorganisation? FAR är en branschorganisation inom redovisning, revision och rådgivning och utökar nu gruppen med en föreningsjurist. FAR:s medlemmar är auktoriserade och godkända revisorer, auktoriserade redovisningskonsulter, auktoriserade skatterådgivare, auktoriserade lönekonsulter och specialister samt små och stora företag inom redovisning, revision och rådgivning. Sök idag eller kontakta oss om du vill veta mer! Ditt anställningserbjudande Du kommer till en ekonomiskt stabil organisation med genomarbetade arbetsprocesser och effektiva IT-system. På kontoret på Kungsholmen sitter det totalt 48 medarbetare där arbetsplatspolicyn ger möjlighet till distansarbete två dagar/vecka. FAR erbjuder en arbetsmiljö med en god worklife balance och nöjda medarbetare. Du kommer tillhöra en välfungerande grupp på 12 medarbetare med bland annat två föreningsjurister samt den övriga gruppen bestående av revisorer, skattejurister, redovisningskonsulter och medlemsadministratörer. Stämningen är harmonisk och stöttande vilket avspeglar sig i goda siffror i medarbetarundersökningarna. I rollen som föreningsjurist kommer du att ha ett varierande jobb med en mix av rådgivning, normgivning inom etik, utbildning och arbete med remisser och utredningar. Du kommer att få ordentligt med tid och utrymme att grundligt sätta dig in i frågor som påverkar FAR:s medlemmar. Till din hjälp har du också flera erfarna kollegor och chefer med tung juridisk bakgrund som kan agera bollplank. Du blir erbjuden en marknadsmässig lön med ett generöst förmånspaket som inkluderar sommararbetstid 32,5 h/vecka (36,25 h/vecka i snitt per år), sex veckors semester, 5000 kr i friskvårdsbidrag, sjukvårdsförsäkring, tjänstepension, löneväxling, kostnadsfri influensavaccination, olika trivselaktiviteter samt gemensam frukost en gång/vecka. FAR har kollektivavtal. På FAR satsar man på sin personal och du kommer få tillgång till företagshälsovård med årlig hälsoundersökning, subventionerad massage på kontoret under betald arbetstid, rabatt på SATS och olika friskvårdsaktiviteter under året. Om du är revisor sedan tidigare får du behålla din auktorisation. Dina arbetsuppgifter FAR:s mål är att nå nöjda medlemmar genom medlemsrådgivning, normering av etikfrågor samt driva relevanta frågor i form av utredningar, remisshantering och delta i olika samverkansprojekt. I din roll som föreningsjurist kommer du att arbeta inom flera områden där fokus är att hjälpa medlemmarna med deras etiska problemställningar. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar bland annat att: • hjälpa FAR:s medlemmar att tolka, förklara och ge stöd om etiska regler och gällande lagstiftning, via telefon • hjälpa kollegor med svårare lagtolkningar • skriva artiklar om aktuella ämnen inom området • representera FAR i specialistgruppen Etik där penningtvätt, ny etikkod kopplat till hållbarhet, examinationsfrågor för revisorsprovet samt förslag på code of conduct inom AI diskuteras. I gruppen sitter revisorer, jurister och redovisningskonsulter från de stora revisionsbyråerna. • besvara remisser och göra utredningar där du tar fram underlag, letar reda på förarbeten och författa texter. Tidigare exempel på detta är utredningar om bolag och brott och CSRD. • hantera kontakten med nätverk så som Accountancy Europe och olika andra samråd • omvärldsbevakning inom etikområdet • leda utbildningar via webbinarier eller fysiska föreläsningar, främst inom penningtvätt och etiska regler En viktig del av arbetet är att kontinuerligt jobba med förbättringar och proaktiva åtgärder för att utveckla arbetssätten inom dina områden. I rollen finns också goda möjligheter till nordiska och europeiska engagemang. Värt att veta Du utgår från FAR:s kontor på Fleminggatan i centrala Stockholm, nära till centralstationen med goda kommunikationer. Du rapporterar till Affärsområdeschefen Medlem och delvis direkt till Chefsjuristen.   Våra förväntningar Vi söker dig med en juristexamen och arbetslivserfarenhet från rådgivande juridik inom penningtvätt. Erfarenhet av revisionsrelaterad juridik och etikfrågor är meriterande. Det är meriterande om du har fullgjort notarietjänstgöring, men inget krav. Som person är du analytisk och noggrann, lyhörd och har förmågan att snabbt ta till dig ny information. Du är van att arbeta självständigt, ta egna initiativ och har en utpräglad servicekänsla liksom förmåga att knyta nya kontakter och bygga nätverk. Du förväntas återkoppla till medlemmar i medlemsrådgivningen så det är viktigt att du känner dig bekväm att prata i telefon. Du måste även kunna uttrycka dig väl såväl skriftligt som muntligt på både svenska och engelska.   Intresserad? Rekryteringen sker i samarbete med TNG, specialister på kompetensbaserad och fördomsfri rekrytering, bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!

23 februari 2024
Sista ansökan:
20 mars 2024
Juristassistent till Vinge

Vinge är en av Nordens största advokatbyråer med ca 500 anställda. Verksamheten är inriktad på affärsjuridik och uppdragen är till stor del internationella. Vinge har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg samt i Bryssel och ingår i Lex Mundi, ett globalt nätverk för oberoende advokatbyråer. Vi pratar ofta om den Vinge-anda som gör vår arbetsplats så speciell. Den bygger på engagemang, viljan att göra skillnad, gemenskap, glädje, förmågan att se lösningar och att alltid ställa upp för varandra. Lika självklart som att vi delar med oss av vår kunskap, engagerar vi oss i nya projekt för att ständigt utveckla oss själva, varandra och Vinges tjänster. Förutom härliga, kompetenta kollegor och nöjda klienter har vi också en inkluderande kultur, en stark laganda och gemenskap. Din roll och dina arbetsuppgifter I rollen som juristassistent på Vinges Göteborgskontor tillhör du ett team som består av fem assistenter. Tre av dem har mer specialiserade arbetsuppgifter inom specifika rättsområden medan två arbetar brett med administrativt stöd och support till kontorets samtliga jurister. En av våra juristassistenter, som arbetar med brett administrativt stöd, går i pension under våren 2024 och vi söker nu hennes efterträdare. Arbetsuppgifterna är mycket varierande och består exempelvis av registrering av nya klienter och ärenden med tillhörande bakgrundskontroller, informationssökning i databaser, korrekturläsning, översättningsarbeten, kopiering, scanning, resebokningar och Powerpointpresentationer. Samtidigt som du stöttar kontorets samtliga jurister kommer du till viss del att få specialisera dig inom tvist/process. Dessa arbetsuppgifter består exempelvis av att sammanställa dokument i samband med domstolsprocesser/skiljeförfaranden och kontakter med domstolar och myndigheter. Det finns utrymme att utveckla rollen, arbeta proaktivt gentemot kontorets jurister och bidra med idéer som driver utvecklingen av Vinges affärsstöd framåt. Din profil Vi söker dig med erfarenhet från liknande arbetsuppgifter, gärna från advokatbyrå eller annan konsultverksamhet. Du får gärna ha en eftergymnasial paralegalutbildning eller liknande. Du är både noggrann och strukturerad, har ett utpräglat sinne för service och ser vilket administrativt stöd som behövs i olika situationer. Miljön på Vinge är dynamisk och ibland gäller det att snabbt kunna rycka in där det behövs. Att vara flexibel, ha förmåga att prioritera och fatta egna beslut är därför värdefulla egenskaper. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska och arbetar obehindrat på båda språken. Du är väl förtrogen med digital hantering av dokument och kan hantera och strukturera stora mängder data. Mycket goda kunskaper i MS Office (Word, Excel och Powerpoint) är meriterande. I rollen som juristassistent har du många kontaktytor, både internt och externt. Du har lätt för att samarbeta och har en mycket god kommunikationsförmåga. Du gillar att ligga steget före och göra det lilla extra i ditt arbete där du bidrar med både engagemang och energi. Som medarbetare på Vinge kommer du snabbt märka att det finns stora möjligheter att påverka. Vi hoppas att du vill vara med och utveckla juristassistentrollen för att möta framtida utmaningar! Anställningsform: Juristassistent, tillsvidareanställning, heltid med tillträde så snart som möjligt eller enligt överenskommelse, sex månaders provanställning. Ansökan: Ansök redan idag, urval sker löpande. Sista ansökningsdag: 2024-03-24 Kontaktperson: Josefin Halldén, HR-generalist tel: 010-614 16 13, e-post: [email protected]

20 februari 2024
Sista ansökan:
24 mars 2024
Paralegal till välkänt bolag på Kungsholmen

Har du ett par års erfarenhet som paralegal och är nyfiken på nya utmaningar inom en organisation i framkant? Ansvarsområden I den här rollen kommer du att ansvarar du för att ge högkvalitativ administrativ support till chefsjuristen Dina arbetsuppgifter kommer inkludera: • Administration och koordinering av styrelsematerial och möten • Registrering av ärenden till det svenska företagets register • Administration av insider-loggar och registreringar för att följa börsens regler • Administrativt stöd till koncernenheter i relation till styrelserepresentationer, legaliseringar och notariseringar i Sverige av företagsdokument, fullmakter och andra uppgifter relaterade till administrationen av en stor internationell koncern med huvudkontor i Stockholm • Administrativt stöd mot chefsjuristen • Dessutom kan en kandidat med paralegal eller annan juridisk utbildning ha ytterligare uppgifter relaterade till juridiska ärenden. Vem är du? Du behöver ha grundläggande förståelse och kunskap om företags-, juridiska och finansiella frågor, som minimum från gymnasieutbildning eller motsvarande, samt erfarenhet av att arbeta med företags- och juridiska frågor som juristassistent eller paralegal. För att lyckas tror vi att du har minst fem års erfarenhet av linkande assisterande funktion och vi ser gärna att du även arbetat med juridiskt relaterade uppgifter som juristassistent eller paralegal. Du har dokumenterad erfarenhet av att arbeta med chefer/seniorchefer i en internationell miljö, helst advokatbyrå och/eller multinationellt företag. Rollen kräver att du har utmärkta kunskaper i Microsoft Office. Du måste kunna tala och skriva flytande svenska och engelska. Som person är det viktigt att du har hög integritet och kan arbeta konfidentiellt. Du är en serviceinriktad person som är flexibel och bekväm med att ge support. Det är också viktigt att du är strukturerad och organiserad i ditt arbete. Mer information Detta är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du är anställd via Jurek du arbetar tillsammans med vår kund som sitter i fina lokaler vid Hornsbergs Strand. Tilltänkt startdatum för detta uppdrag är omgående och kommer fortlöpa i minst sex månader, för rätt person finns möjlighet till förlängning och även överrekrytering direkt till kunden. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Evelina Thimper på [email protected]

14 februari 2024
Sista ansökan:
15 mars 2024
InTechrity söker en juriststudent

Är du student och vill kickstarta din karriär? Brinner du för juridik och informationssäkerhet? Då är denna tjänst för dig! Gör din ansökan redan idag, vi tillämpar löpande urval. OM TJÄNSTEN InTechrity erbjuder tjänster inom framför allt dataskydd (GDPR), men även konsumentskydd och närliggande områden. De erbjuder olika lösningar för olika behov, från fullservice med årlig revision och ansvaret som dataskyddsombud till mindre insatser med grundläggande stöd som mallar, omvärldsbevakning och svar på frågor. I din roll kommer du att lösa inkommande ärenden från deras kunder, dokumentera bedömningar och förmedla till kund vad som behöver göras. Du kommer att ingå i ett erfaret team där du kommer att få möjlighet till en gedigen upplärning. Du erbjuds - En möjlighet att kickstarta din karriär - Ett flexibelt arbete vid sidan av studierna - Att arbeta med ett erfaret team på en digital arbetsplats - En möjlighet att få ingående kännedom om ett expanderande rättsområde ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Ärendehantering inom framför allt dataskydd * Dokumentera bedömningar * Kommunicera med kunder VI SÖKER DIG SOM - Studerar juristprogrammet och åtminstone startat termin sju - Talar och skriver obehindrat på svenska - Kommunicera bra i text - Har goda tekniska kunskaper, främst i Officepaketet - Bemästrar att jobba digitalt Det är meriterande om du har - Goda kunskaper i engelska - Studerat eller arbetat inom IT För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Självgående - Serviceinriktad - Kommunikativ Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Vi på inTechrity kompletterar varandra både vad gäller kompetens och erfarenheter. Våra kompetenser finns inom bl a GDPR, informationssäkerhetskultur, projektledning, juridik, ekonomi, styrelsearbete, utredningar, vetenskapligt och regulatoriskt skrivande samt digital marknadsföring. Tillsammans har vi erfarenheter från en mängd olika branscher. Med ett brinnande intresse för juridik och informationssäkerhet finns vi vid våra kunders sida för att bistå med vår kompetens. Våra kunder vänder sig till oss för att få hjälp med sådant de måste göra för att uppfylla lagar och föreskrifter, men som inte ligger inom deras kärnverksamhet. Vi gör helt enkelt det som är obekvämt för kunden bekvämt.

13 februari 2024
Sista ansökan:
14 mars 2024
Paralegal

Har du erfarenhet av att arbeta med bolagsrättsliga ärenden, trivs i en tempofylld och dynamisk miljö och vill bli del av en byrå som år efter år har branschens nöjdaste kunder? Vi söker nu en Paralegal till Göteborgs coolaste skattegrupp! Om rollen I rollen som Paralegal hos BDO i Göteborg tillhör du vår växande skattegrupp med bred skattekompetens om ca 20 anställda som värdesätter teamarbete högt. Du arbetar huvudsakligen med att biträda skattejuristerna, men även byrån i stort, med administration kring bolags- och avtalsrättsliga frågor såsom emissioner, fissioner och fusioner samt att handlägga ärenden till Bolagsverket, Skatteverket och andra myndigheter. Vidare består ditt dagliga arbete av compliance, kund- och uppdragshantering, KYC-processer och framtagande av uppdragsbrev. Du stöttar även dina kollegor med övriga administrativa uppgifter såsom att göra presentationer eller avtal och du har kontakt med både kunder och våra utländska BDO kontor. Om dig För att trivas i rollen är du en affärsmässig person med hög integritet som är van att driva ditt arbete självständigt. Du är prestigelös, serviceinriktad och har ett proaktivt arbetssätt. Rollen kräver även att du besitter en hög grad av noggrannhet, har ett öga för detaljer samt är en mycket god organisatör med ett strukturerat sinne. Eftersom stor del av tjänsten innefattar dokumenthantering mot bland annat myndigheter är det avgörande att du behärskar det svenska språket i tal och skrift. En del av arbetet sker även med internationella kontakter varför engelska är ett krav. Vidare ser vi att du har: • Paralegal-utbildning, ekonomiutbildning eller liknande, alternativt arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. • Minst 3 års erfarenhet av liknande arbete, där du skaffat dig erfarenhet av bolagsrättsliga ärenden • Stort intresse för bolagsrätt och skatterätt • Goda kunskaper i Office-paketet Vi erbjuder dig En chans att arbeta i en trivsam arbetsmiljö, inkluderande och familjär företagskultur och spännande organisationsstruktur. Vi förstår att du måste trivas för att utvecklas och utvecklas för att trivas. Vårt breda tjänsteutbud innebär att vi kan hjälpa våra kunder på många plan. Därmed växer både du, ditt team och vi som bolag. Har du en näsa för affärer är vi övertygade om att du når extra högt. Vi erbjuder även ett brett förmånspaket, hälsofrämjande aktiviteter, after work med mera, men kanske viktigast av allt – trevliga och kompetenta kollegor! Vill du bli en av oss? Vad kul! Skicka i så fall in din ansökan redan idag då vi jobbar med löpande urval. Vid frågor, hör av dig till ansvarig rekryterare nedan. • Start: Omgående enligt överenskommelse • Omfattning: Heltid • Ort: Göteborg. Möjlighet att utgå från vårt kontor i Jönköping finns också. Varmt välkommen med din ansökan! Om oss BDO är en heltäckande affärspartner till företag i deras vardag och på deras utvecklingsresa. Vi erbjuder bred och djup kunskap inom affärsrådgivning, revision, skatt och outsourcing av redovisning och lön. Vi finns på ett tjugotal kontor runt om i Sverige och ingår i BDO:s världsomspännande nätverk – en av världens största revisions- och konsultorganisationer med över 100 000 medarbetare i fler än 160 länder, och i Sverige är våra c:a 700 medarbetare grunden till vår utveckling och vår absolut viktigaste tillgång. Personligt engagemang är lika viktigt för oss som kunskap och kvalitet. Vi tror att det är den insikten som har gett oss branschens nöjdaste kunder sedan 2013. Läs mer om BDO här.

8 februari 2024
Sista ansökan:
10 mars 2024
Administratör till Verahills kontor i Kristianstad/Hörby

Vill du jobba med familjerätt på en expansiv och nytänkande byrå? Då har du kommit rätt! Administratör sökes till Verahills kontor i Kristianstad/Hörby - en modern utmanare Verahill Familjejuridik är en av Sveriges mest snabbväxande juristbyråer inom familjerättens område med drygt 120 medarbetare fördelade på kontor från Uppsala i norr till Malmö i söder. Vi arbetar främst med ekonomisk familjerätt, successionsrätt, IP-rätt och som ombud i familjerättsliga tvister med siktet inställt på att bli Sveriges vassaste juristbyrå! Vi söker nu en administratör för att förstärka vårt team i Region Syd. Du kommer att ha din arbetsplats på våra kontor i Kristianstad respektive Hörby, tidvis kan arbete på vårt kontor i Malmö förekomma. Vi brinner för familjerätt och för att ge våra kunder bästa möjliga service och vi söker dig som delar vår passion och som vill bli en viktig del i ett proffsigt team med jurister och boutredare. Du blir ensam administratör på plats och det är därför viktigt att du är strukturerad i ditt arbetssätt, har ett eget driv och kan ta egna initiativ. Dina arbetsuppgifter kommer att innebära mycket kundkontakter såsom kontorets inkommande samtal, bokningar och att på bästa sätt ta emot våra kunder. Du har också många kontakter med samarbetspartners så vi söker dig som trivs i en utåtriktad roll och förmår att bygga relationer. Du stöttar dina kollegor i handläggningen av ärendena och vi ser att du är noggrann och gärna med ett intresse för ekonomi. Du har goda kunskaper i Officepaketet och har bra hantering av det svenska språket i tal och skrift. Då vi till stor del har ett digitalt arbetssätt är det generellt en fördel med goda IT-kunskaper. Vad vi erbjuder Vi erbjuder dig en nytänkande och hungrig arbetsplats med varierande arbetsuppgifter, där du får möjlighet att utvecklas tillsammans med härliga kollegor. Vi erbjuder marknadsmässiga anställningsvillkor och en stark företagskultur som bygger på grundtanken att du som anställd ska kunna prestera och samtidigt må bra på jobbet varje dag. Hållbarhet både för dig som anställd och för oss som bolag är ledordet och som en stark och välmående organisation i en spännande och expansiv fas, söker vi dig som vill följa med på resan mot att bli Sveriges vassaste juristbyrå! Vem är du? Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är serviceminded ut i fingerspetsarna mot kunder såväl som kollegor och har fallenhet för ordning och reda. Du är nyfiken, framåtsträvande och målinriktad med en önskan om att alltid öka din kompetens. Du har ett positivt tankesätt och förmåga att arbeta effektivt i en snabb arbetsmiljö samtidigt som kvalitetsstandarder upprätthålls. Du tar dig an nya arbetsuppgifter med engagemang, mod och driv. Du har erfarenhet av arbete som administratör. Erfarenhet av jurist- eller övriga konsultbranscher är meriterande. Likaså ses paralegal- eller juristsekreterarutbildning som en styrka. Då det förekommer resor i tjänsten behöver du ha B-körkort och tillgång till bil. Ansökan Varmt välkommen med din ansökan redan idag, dock senast den 1 mars, 2024. Intervjuer kommer att hållas löpande så vänta inte för länge med din ansökan! Vi har inte möjlighet att hantera ansökningar via e-post. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta mig; Rebecca Frögren, Biträdande regionchef Syd [email protected] 040-625 20 01

8 februari 2024
Sista ansökan:
27 juli 2024
Legal & Compliance Manager

Internet Vikings specializes in providing hosting services for the iGaming and sports betting industry, with our primary market and substantial growth centered in the U.S. While the U.S. is our primary focus, we also have operations in Europe and the rest of the world. We are 50+ dedicated individuals working together to deliver exceptional services and support to our clients worldwide. We are now in need of a motivated Legal and Compliance manager who can guarantee that our business operations follow all relevant legal and regulatory guidelines and requirements within the industry, as well as legal requirements from our customers. This role plays a crucial part in maintaining trust and transparency between our customers, local regulators and the company, ensuring a compliant and secure environment that fosters positive user experiences while upholding regulatory standards. The ideal candidate for this position is professional, highly-analytical, and possesses excellent written and verbal communication skills, especially in English. To prosper in this role, you should have an interest in risk management and upholding Internet Vikings industry’s principles. You'll be focusing on Compliance Oversight: Monitoring and assessing company activities to ensure conformity with applicable laws, regulations, and industry standards. Develop and implement compliance frameworks and strategies to mitigate risk. Policy Development: Collaborate with legal counsel to create, revise, and enforce company policies, procedures, and guidelines that align with an evolving legal landscape and industry best practices. Regulatory Liaison: Serve as the primary point of contact for regulatory agencies, maintain an updated understanding of regulatory requirements and facilitate communication between the organization and regulatory bodies. Risk Assessment and Mitigation: Conduct regular risk assessments to identify potential compliance vulnerabilities and develop risk mitigation strategies to proactively address issues. Communication: Communicate regulations both internally and externally. Customer Contract: Review, draft, and negotiate contracts and agreements to ensure compliance with legal requirements and mitigate risks to the organization. We are looking for a professional who has Degree in law or a related field. 1-2 years experience in compliance. Good knowledge of legal requirements and procedures. Brilliant oral and written communication skills in English. Highly-analytical mindset with strong attention to detail. We offer Internet Vikings have grown to become the leading provider in their field A company culture with huge freedom, no micromanagement, and 100% focus on results Opportunity for professional development and the establishment of an international business network Strong personal and professional development in an intense and fast-growing scale-up environment A competitive package on salary, health insurance and health benefits

4 februari 2024
Sista ansökan:
5 mars 2024
Sommarnotarie till advokatbyrå

Vi söker en sommarpraktikant / praktikant till vårt kontor i Karlskrona för sommaren 2024. Advokatfirman Segerström är en advokatbyrå med inriktning på affärsjuridik, familjerätt och brottmål. Vi hjälper klienter från hela Sverige. Som sommarnotarie hos Advokatfirman Segerström kommer du att utföra rättsutredningar, upprätta stämningsansökningar, samt utföra administrativa uppgifter. Under anställningstiden får lära dig hur det är att i framtiden arbeta som biträdande jurist. Vi söker dig som studerar på juristprogrammet vid ett svenskt universitet och vill arbeta med de rättsområden vår advokatbyrå hanterar. Du behöver ha utmärkt svenska i såväl tal som skrift. Rekrytering sker löpande och vi ser fram mot din ansökan så snart som möjligt. Skicka din ansökan med bifogad CV till [email protected]. Vid frågor om anställningen är du välkommen att mejla dessa.

11 januari 2024
Sista ansökan:
28 mars 2024