Booking & Conference Agent på Ad Astra by Elite

Nu har vi inom Elite Hotels of Sweden öppnat vår senaste, ambitiösa hotellsatsning - Ad Astra by Elite vid vackra Snäckviken i Södertälje. Vårt förstklassiga, internationella destinationshotell med premiumapproach tar nu Rivieran till Sverige och arbetet med att skapa en autentisk upplevelse med influenser från Medelhavets pärlor så som Italien samt Sydfrankrike är i full gång. Konceptet som bygger på inspiration från Medelhavet och Rivieran rymmer både en spektakulär piazza med tillhörande orangeri, ett flertal restauranger, barer, biograf, aktiviteter och underhållning. Hotellet har även ett omfattande spa med inspiration från de antika romerska baden, med trädgård och tre pooler både inne och ute. Spa:et som ingår i koncernens egna spakoncept Vana Spa är det största hittills. Utöver detta erbjuder hotellet tolv konferenslokaler samt 161 rum och sviter i nio olika kategorier. Beläget på kajen invid Snäckviken i Astras före detta huvudkontor är Ad Astra by Elite en hyllning till Rivierans lyx, livsstil och matkultur. Namnet är latin och betyder ”mot stjärnorna”, vilket också symboliserar Elite Hotels of Swedens ambition med både hotellet och servicenivån. Som anställd på boknings- & konferensavdelningen hanterar du både individuella bokningar via mail samt grupp-, mötes- & evenemangsförfrågningar via både mail och telefon genom hela säljprocessen ifrån inkommande förfrågan, behovsanalys, offerthantering, uppföljning, konvertering fram till signerat kontrakt. Utöver det tar du sedan emot våra gäster på plats genom ett varmt och personligt värdskap. Därtill ingår projektledning av grupper samt iordningsställande av lokaler inför möten och konferenser, lättare teknikhantering och enklare möbleringar, servering av lättare måltider samt debitering, fakturering, kvalitetssäkring och gäst- & kunddialog även efter avslutad vistelse och evenemang. Administrativa arbetsuppgifter varvas helt enkelt med operativt arbete på golvet. Vi ser gärna att man tar med sig sina tidigare erfarenheter från andra hotell- och/eller konferens & evenemangsverksamheter för att tillsammans med sina kollegor på hotellet bidra till att inspirera, bygga upp och utveckla både sitt team och Ad Astra by Elite i sin helhet. Vi är övertygade om att nyckeln till framgång är att finnas där för våra gäster & kunder ifrån start till slut, vilket också möjliggör att arbetet på boknings- & konferensavdelningen blir mycket omväxlande, varierande och mångsidig. På Ad Astra by Elite har vi äran och nöjet att få välkomna både nationella samt internationella fritidsresenärer och affärsgäster, samt logi- & konferensgrupper, vilket gör arbetet på bokningen & i konferensen särskilt omväxlande och mångsidigt. Våra gäster spenderar till stor del de flesta eller till och med alla timmar under vistelsen hos oss på hotellet och våra många olika enheter, vilket ställer ännu högre krav på bemötande och värdskap i världsklass. Alla våra gäster ska känna sig sedda och komma ihåg alla i personalen som ambassadörer för Ad Astra by Elite. Erfarenhet av arbete på en boknings- och/eller konferensavdelning samt mycket goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift är ett minimikrav. Utbildning i hotellsystemet HMS Infor samt Sales & Catering kommer ges på plats. Du får en unik chans att ingå i ett dedikerat, passionerat och motiverat team och att - i samråd och dialog med Booking & Conference Manager sätta och påverka våra arbetssätt, rutiner, strukturer och kultur. Vi letar efter kollegor på boknings- & konferensavdelningen som vill arbeta heltid på 100%. Arbetstiderna är huvudsakligen förlagda vardagar i pass om 8 timmar mellan kl. 07:00-19:00 och varierar utifrån bokningsläget. Arbete sena kvällar och helger kan förekomma. Lön enligt HRFs & Visitas kollektivavtal. Du rapporterar direkt till Booking & Conference Manager Beatrice Konrad, som kan nås på [email protected]. Läs gärna mer om hotellet på www.adastrabyelite.se (http://www.adastrabyelite.se) Välkommen till oss på Ad Astra by Elite - Rivieran 28 minuter söder om Stockholm!

26 februari 2024
Sista ansökan:
14 augusti 2024
Konferens och receptionsansvarig

Vi söker dig! En engagerad och kreativ individ för rollen som konferens- och receptionsansvarig. Du är en glädjespridare på ett proffsigt och avslappnat sätt med talang för att socialisera och ge service. Du är pålitlig, självgående och tar ansvar för att nå resultat tillsammans med oss. Du kommer att ha en central roll i att planera och genomföra framgångsrika och minnesvärda konferenser och evenemang, och ansvarar för den dagliga konferens verksamheten i sin helhet. Rollen som konferens- och receptionsansvarig är bred med stort eget ansvar. Trivas att arbeta i team men du ska även klara av egenarbete. Du har själv möjlighet att utveckla rollen utefter dina idéer och initiativ. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: Ansvara för planering och genomförande av konferenser från början till slut. • Det inkluderar hantera förberedelser inför arrangemang, förhandla med kunder och säkerställa att allt går smidigt under evenemanget samt återkoppling och uppföljning efter avslutat evenemang. • Sedvanliga receptionsuppgifter såsom att välkomna och assistera externa besökare, samtidigt som du skapar en positiv första intryck • Säkerställa att konferensrummen håller hög standard med fungerande teknik och tillhörigheter. • Fokus på kunden genom hela evenemanget från lokal, förtäring samt logi • Vi ser att du har ett stort intresse för service och driv till att skapa mötesplatser för gäster. Du har ett naturligt försäljningsfokus och drivs av att ansvara för hela processen. • Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av planering och genomförande av konferenser samt arbeta i reception eller vid likande kundbemötande Platsbeskrivning: Hotell Källan ligger i byn Åmliden, bara 20 från både Norsjö och Malå centrum. Källan är en mötesplats som fått växa med naturens nivåskillnader och former. Mitt mellan kustlandskap och fjällvärld i Västerbottens vildmark, på ett berg med utsikt över skogar och sjöar. Här njut man av tystnaden, harmonin och den fina miljön. Källan samsas naturen sida vid sida med modern arkitektur. Denna kontrast skapar en miljö som passar allt ifrån företagets konferens till bröllopsfesten. Med 40 hotellrum och 5 olika mötesrum kan vi skräddarsy ett besök för såväl mindre sällskap som för lite större grupper både ute och inomhus. Vi tror på att kombinationen av gott värdskap, en trivsam atmosfär och riktigt god mat tillsammans med ett starkt engagemang för miljö och säkerhet, skapar det bästa förutsättningar för lyckade och stimulerande möte. Körkort och tillgång till bil är ett plus då bussförbindelse är begränsad. Helgarbete kan förekomma. Rekrytering sker löpande och kan avslutas så snart vi har hittat rätt personer. Vi tillämpar provanställning på 6 månader. HRF avtal med korrekta villkor Behärska ett av de skandinaviska språken flytande, samt engelska både muntligt och skriftligt. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

22 februari 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Golfvärd till SWING by Golfbaren

Golfbaren är en helhetsupplevelse med minigolf som central attraktion där konceptet bygger på minigolf i kombination med god mat och dryck i sköna miljöer runt om i Stockholm. Vi söker nu efter en golfvärd som har en genuin fallenhet för service till vårt härliga team. Som golfvärd ansvarar man för speluppstart av grupper, ser till att all utrustning är komplett och fräsch, har koll på banorna så att de ständigt motsvarar den höga standard vi avser hålla, samt för vår historia vidare i form av ”storytelling” som också är en stor del av vårt koncept. Du räds heller inte att axla rollen som runner till restaurangen och baren vid behov. Givetvis finns inga krav på att du som söker är ett fullfjädrat minigolfproffs, men du bör ha ett intresse för (mini)golf som social aktivitet. Internutbildning sker på plats av vår egen ägare, tillika flerfaldig världsmästare i minigolf. Förmåga att följa instruktioner och även självständigt kunna sätta upp- och följa egna arbetsrutiner är centralt i den dagliga driften. Vi jobbar i öppna miljöer där dialog är en central del av arbetet varför vi kräver mycket god förmåga till skriftlig- och muntlig kommunikation på svenska och engelska. Vi erbjuder i första hand en heltidstjänst, men även deltid kan vara av intresse med tillträde omgående. Vi är medlemmar i Visita och jobbar efter branschens kollektivavtal och individuell lönesättning. Vi rekryterar löpande, så hör av dig snarast! För mer info om Golfbaren och våra anläggningar titta in på www.golfbaren.se (http://www.golfbaren.se/) OBS! Fullständigt ifyllda ansökningar prioriteras. Hoppas vi ses!

15 februari 2024
Sista ansökan:
10 augusti 2024
Receptionist till Swing by Golfbaren

En av huvudingredienserna till en väl fungerande service på SWING by Golfbaren är god kommunikation, inte bara internt, utan även mellan oss som aktörer och våra besökare. Ett av de arbetsområden där kommunikation används som främsta byggsten är just i receptionen. Här är du mitt i smeten, spindeln i nätet och ansiktet utåt! Med många bollar i luften och arbetssysslor som löper in i varandra är du personen som finns för våra bokade-, så väl som spontana besökare under hela deras vistelse och slutligen den som önskar gästen en fortsatt fin dag. Du bidrar till gästens första intrycket av verksamheten och även en del i hur de känner när de lämnar. Service är en självklarhet och här är det oerhört viktigt att man kan känna- och läsa av olika situationer och gäster och utifrån det vara flexibel och anpassningsbar. Hos oss på Swing är vi vana vid att hugga i och hjälpa till där det behövs, du som söker bör därför vara flexibel och kunna jobba gränsöverskridande med huvudfokus på receptionen. Vi tror att du som söker är mellan 20 - 40år, brinner för service och redan har några års relevant arbetslivsfarenhet. Då vi jobbar i öppna miljöer där service-dialog är en central del av arbetet ser vi att du har mycket god förmåga att kommunicera på svenska i både tal och skrift, samt helst även engelska. Tidigare arbete inom receptionstjänst är meriterande och erfarenhet av Caspeco som bokningsverktyg och Trivec som kassasystem ser vi som en fördel, men inget krav. Tjänsten vi erbjuder är i första hand heltid med tillträde snarast. Vi är medlemmar i Visita och jobbar efter branschens kollektivavtal och individuell lönesättning. Vi rekryterar löpande, så hör av dig snarast! För mer info om Golfbaren och våra anläggningar titta in på www.golfbaren.se (http://www.golfbaren.se/) OBS! Fullständigt ifyllda ansökningar är ett krav! Vi ser fram emot att du svarar på frågorna nedan och bifogar en kort film och ditt CV. Hoppas vi ses!

15 februari 2024
Sista ansökan:
3 augusti 2024
Konferensservis - Extrajobb med flexibel arbetstid

Känns tanken av ett varierande extrajobb i Stockholm med flexibla arbetstider, där du kan bestämma ditt eget schema lockande? Brinner du för service lika mycket som oss? Då är det dig vi söker! Kort om jobbet som Konferensservitris: Du kommer att jobba som bemanningspersonal ute hos vår kund och arbeta i konferensen med arbetsuppgifter som exempelvis att förbereda konferensrummen, ta emot besökare, servera lunch och fika. Det kan stundtals kan vara långa avstånd och mycket att göra, varför snabba fötter är en värdefull egenskap. Merparten av uppdragen som konferensservis är centralt i Stockholm. Arbetstider och Arbetsformen - att jobba som bemanningspersonal. Som bemanningspersonal hos oss styr du helt över ditt schema och bestämmer själv vilka pass du vill ta, samt hur mycket du vill och kan jobba. Oavsett uppdrag är Responsa alltid din arbetsgivare och vi har kontinuerlig kontakt inför, under, och efter arbetspassen. Tjänsten som konferensservis är ett extrajobb, varför vi har som krav att du har en annan huvudsaklig sysselsättning om minst 50%. Iom arbetsformens flexibla art är det ett perfekt extrajobb för dig som t.ex. studerar eller har annat hel- eller deltidsjobb. Hos oss kan du lätt kan anpassa ditt schema efter vad som passar just dig och din situation. Många pass är tidigt på morgonkvisten så komma upp tidigt ser du som en fördel i jobbet. Vem är du? Det viktigaste för oss är en positiv inställning till arbetet, att du trivs i olika miljöer, samt att du uppskattar och förstår service och gott kundbemötande. Vi ser ofta att våra mest uppskattade konsulter, och de som också oftast trivs bäst som bemanningspersonal, är alerta, självgående och förstår att flexibilitet och lyhördhet är a och o för att leverera ett gott värdskap. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från restaurang, café, event eller annan serviceerfarenhet. Extra värdefullt är det om behärskar klassiska serveringstekniker och kan bära tre tallrikar. Kort om Responsa: Responsa jobbar med kvalitativ bemanning inom besöksnäringen. Vi väljer både kandidater och uppdrag med omsorg och gör alltid vårt yttersta för att leverera en så bra matchning som möjligt för alla partner vid varje uppdrag. Vi som driver Responsa har lång egen erfarenhet från servicebranschen, primärt inom event, administration, kundservice och restaurang. Vi tror att detta ger oss en god förståelse både för kunderna, uppdragen, dig som konsult, ditt arbete och situation, och att detta är en stark nyckelfaktor för våra många lyckade matchningar. Responsa har kollektivavtal, vi är måna om våra konsulters välmående, och förstår att det finns många anledningar till att man vill ha ett flexibelt extrajobb inom event, restaurang, hotell eller liknande. Naturligtvis jobbar du alltid med marknadsmässig lön med OB-tillägg samt semesterersättning, och du är försäkrad genom oss på arbetet och kollektivavtalet. Ansökan: Vi behöver inget personligt brev av dig, svara i stället på frågorna i ansökningsformuläret. Bifoga också gärna ditt CV som PDF, utan bild. Ansökningarna bearbetas löpande och vi har ingen sista ansökningsdag.

14 februari 2024
Sista ansökan:
2 augusti 2024