Konferensvärd/Konferensvärdinna

Sök bland 35 lediga jobb som Konferensvärd/Konferensvärdinna och börja ditt nya yrkesliv idag!

Servis/konferensvärd till vikariat 🤵‍♀️

TJÄNSTEN FRAM är ett personalföretag med hjärta och passion för människor, som sätter gemenskap, glädje och personlig utveckling högst upp på listan. Vi drivs av att ständigt förbättras och utvecklas tillsammans med de som jobbar hos oss - och det är här du kommer in. Nu söker vi dig som är erfaren servitris/konferensvärd som tillsammans med oss vill utveckla restaurangen och konferensavdelningen i Mölndal. Arbetsplatsen är ett stort internationellt företag med över 1000 anställda med en personalrestaurang som serverar ca 400 lunch om dagen, 10-70 affärslunch, frukost och ett stort antal konferenser. Utvecklingsviljan är hög och du kommer att vara med och lyfta servicenivå och kvalitet på konferenserna/bokningarna tillsammans med ansvariga på plats. Vi ser gärna att du är kreativ i ditt arbete och hittar nya recept eller erbjudanden som du själv producera för att överträffa kunden / gästens förväntan. Ett stort intresse för bakning är meriterande. Du kommer med idéer och utveckling för hur vi hela tiden ska kunna göra upplevelsen så bra som möjlig för våra gäster. Du talar svenska och engelska flytande i skrift och tal. Du kommer även att vara servisansvarig för företagets affärsluncher och middaga. Hos denna kund arbetas det prestigelöst och alla ska kunna hjälpa alla. Erfarenhet från restaurang är meriterande. TRYGGT ARBETE, STABILA TIDER Ett tryggt, stabilt jobb med helt förutsägbara arbetstider. Du jobbar varje dag 08.30-16.30 måndag till fredag. Lunchrast, ledig röda dagar, semester på sommaren. Och - det bästa av allt, inte en enda helg. 08.30-16.30 mån - fredag Vikariat med möjlighet för förlängning Lön enl överenskommelse Start Juni Mölndal, Göteborg FRAM BEMANNING På FRAM är vi helt övertygande om att restaurang är ett av världens roligaste jobb. Energin, kollegorna, de glada gästerna och att få jobba med mat och dryck tycker vi slår slöa kontorsarbeten och gråa administrativa jobb i alla avseenden. Att räkna ner tiden tills vi slutar är det få Frammare som känner igen sig i. Vi är ett personligt bemanningsföretag som arbetar med hotell- och restaurangbranschen och ser på företag och personal lite annorlunda. Vi älskar våra medarbetare och brinner för restaurangbranschen. Självklart medlemmar i Visita och anslutna till HRF:s kollektivavtal. Sök nu, ansökningar tas emot löpande. Fyll i frågorna på ansökan på nästa sida och bifoga en bild på dig själv.

1 mars 2024
Sista ansökan:
18 augusti 2024
Golfvärd till SWING by Golfbaren

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Golfbaren är en helhetsupplevelse med minigolf som central attraktion där konceptet bygger på minigolf i kombination med god mat och dryck i sköna miljöer runt om i Stockholm. Vi söker nu efter en golfvärd som har en genuin fallenhet för service till vårt härliga team. Som golfvärd ansvarar man för speluppstart av grupper, ser till att all utrustning är komplett och fräsch, har koll på banorna så att de ständigt motsvarar den höga standard vi avser hålla, samt för vår historia vidare i form av ”storytelling” som också är en stor del av vårt koncept. Du räds heller inte att axla rollen som runner till restaurangen och baren vid behov. Givetvis finns inga krav på att du som söker är ett fullfjädrat minigolfproffs, men du bör ha ett intresse för (mini)golf som social aktivitet. Internutbildning sker på plats av vår egen ägare, tillika flerfaldig världsmästare i minigolf. Förmåga att följa instruktioner och även självständigt kunna sätta upp- och följa egna arbetsrutiner är centralt i den dagliga driften. Vi jobbar i öppna miljöer där dialog är en central del av arbetet varför vi kräver mycket god förmåga till skriftlig- och muntlig kommunikation på svenska och engelska. Vi erbjuder i första hand en heltidstjänst, men även deltid kan vara av intresse med tillträde omgående. Vi är medlemmar i Visita och jobbar efter branschens kollektivavtal och individuell lönesättning. Vi rekryterar löpande, så hör av dig snarast! För mer info om Golfbaren och våra anläggningar titta in på www.golfbaren.se OBS! Fullständigt ifyllda ansökningar prioriteras. Hoppas vi ses!

27 februari 2024
Sista ansökan:
23 mars 2024
Floor Host/Kontorsvärd till Sodexo Kund i Göteborg

Vill du vara en del av något större? Om du vill jobba tillsammans med människor med olika bakgrunder, Om du har stora ambitioner, inte är rädd för utmaningar och vill växa samtidigt som du bidrar till vår utveckling och tillväxt. Då är du välkommen till Sodexo! Om du vill jobba tillsammans med människor med olika bakgrunder, Om du har stora ambitioner, inte är rädd för utmaningar och vill växa samtidigt som du bidrar till vår utveckling och tillväxt. Då är du välkommen till Sodexo! Vi söker nu en positiv och engagerad medarbetare till vår nya uppdrag i Göteborg. Att arbeta hos oss är varierande, utmanande och kräver stort personligt engagemang. Du kommer att ingå i ett team som ansvara för att leverera först-klassig service till vår kund. Du är en Floor Host/Servicevärd som brinner extra för service och hålla god ordning och leverera med glädje. Arbetsuppgifterna är många och variande och består bl.a. av värdskap för att bemöta kundens behov, sköter om catering och events, beställningar och allmänt hålla det rent och snyggt i kundens olika miljöer. Sodexo ansvarar för reception/växel, konferensservice, kontorsservice, lokalvård m.m och du kommer att ingå i ett större team. Vi söker dig som är service lagd och som gillar att arbeta med varierade uppgifter då tjänsten kan komma att utvecklas över tid. Du som söker tjänsten har en hög känsla för service och korrekt beteende gentemot kunder. Din bakgrund bör vara inom hotell & restaurang och det är en krav att du tidigare har arbetat i servicebranschen eftersom detta utgör en stor del av arbetsdagen. Vi arbetar flexibelt och arbetsuppgifterna kan vara varierande. Det är därför viktigt att du är prestigelös, öppen och nyfiken samt ser det som en självklar uppgift att skapa en god stämning på arbetsplatsen.  Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att bestå av: • Ta emot och registrera besökare och kunder • Hantera förfrågningar och beställningar per telefon, över disk och e-mail • Boka och leverera catering • Sköta om och iordningställa konferenslokaler och bokningar • Mötesrumsservice • Hantera andra serviceförfrågningar Personliga egenskaper: • Du ska vara social och trivas med att vara en knytpunkt för de anställda • Du ska ha ett genuint intresse för helhetslösningen kring service/möten • Du ska känna det utvecklande att få lösa dagliga problem på egen hand och ständigt vilja göra varje dag bättre för de anställda på kontoret och externa gäster • Du ska vara strukturerad och planerande • Du har förmågan att lyssna, kommunicera och förstå kundens behov • Du ska vara positiv och trivas med att arbeta i grupp och mot tydliga mål • Du delar våra värderingar  Kvalifikationer:  • Minst gymnasieutbildning eller motsvarande. • Erfarenhet från servicebranschen  • Ett starkt kund- och verksamhetsfokus  • Uttrycka dig väl i svenska och engelska i tal och skrift • Goda kunskaper i Officepaketet med inriktning excel och word • Vana av att arbeta administrativt och i system   • Driv och målmedvetenhet  Anställningsform och arbetstider: Om tjänsten  Anställningen är tillsvidare med inledande provanställning from 1 maj 2024, på heltid, 40h/v, Dagtid mån-fre.  Frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen besvaras av Martin Hollingsworth, [email protected]. Observera att vi endast tar emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Intervjuer kommer ske löpande och anställning kan därför komma att ske före sista ansökningsdatum.

26 februari 2024
Sista ansökan:
15 april 2024
Receptionist/Kontorsvärd till Sodexo kund i Göteborg

Vill du vara en del av något större? Om du vill jobba tillsammans med människor med olika bakgrunder, Om du har stora ambitioner, inte är rädd för utmaningar och vill växa samtidigt som du bidrar till vår utveckling och tillväxt. Då är du välkommen till Sodexo! Vi söker nu en positiv och engagerad medarbetare till vår nya uppdrag i Göteborg. Att arbeta hos oss är varierande, utmanande och kräver stort personligt engagemang. Du kommer att vara kundens ansikte utåt och ta emot besökare, hantera post, svara i telefon, göra beställningar samt andra arbetsuppgifter som är vanligt förekommande inom reception samt vara värd för hela kontoret då Sodexo ansvarar för reception/växel, konferensservice, kontorsservice, lokalvård m.m. Vi söker dig som är administrativt lagd och som gillar att arbeta med varierade uppgifter då tjänsten kan komma att utvecklas över tid. Du som söker tjänsten har en hög känsla för service och korrekt beteende gentemot kunder. Din bakgrund bör vara inom reception och det är en fördel om du tidigare har arbetat i telefonväxel eftersom detta utgör en stor del av arbetsdagen. Vi arbetar flexibelt och arbetsuppgifterna kan vara varierande. Det är därför viktigt att du är prestigelös, öppen och nyfiken samt ser det som en självklar uppgift att skapa en god stämning på arbetsplatsen.  Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att bestå av: • Hantera växel och telefoni • Ta emot och registrera besökare och kunder • Hantera förfrågningar och beställningar per telefon, över disk och e-mail • Sköta om konferenslokaler och bokningar • Mötesrumsservice • Hantera andra serviceförfrågningar Kvalifikationer/Krav: • Uttrycka dig väl i svenska och engelska i tal och skrift • Goda kunskaper i växeltelefoni är meriterande • Goda kunskaper i Officepaketet med inriktning excel och word Personliga egenskaper: • Du ska vara social och trivas med att vara en knytpunkt för de anställda • Du ska ha ett genuint intresse för helhetslösningen kring service/möten • Du ska känna det utvecklande att få lösa dagliga problem på egen hand och ständigt vilja göra varje dag bättre för de anställda på kontoret och externa gäster • Du ska vara strukturerad och planerande • Du har förmågan att lyssna, kommunicera och förstå kundens behov • Du ska vara positiv och trivas med att arbeta i grupp och mot tydliga mål • Du delar våra värderingar   Kvalifikationer:  • Minst gymnasieutbildning eller motsvarande. • Erfarenhet från servicebranschen  • Ett starkt kund- och verksamhetsfokus  • Vana av att arbeta administrativt och i system   • Driv och målmedvetenhet Om tjänsten  Anställningen är tillsvidare med inledande provanställning from 1 maj 2024, på heltid, 40h/v, Dagtid mån-fre.  Frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen besvaras av Martin Hollingsworth, [email protected]. Observera att vi endast tar emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Intervjuer kommer ske löpande och anställning kan därför komma att ske före sista ansökningsdatum. Vad vi erbjuder Utöver en spännande tjänst och härliga kollegor erbjuder vi dig bland annat:  • Flexibel och dynamisk arbetsmiljö  • Tillgång till löpande utbildning och utvecklingsprogram  • Möjligheter att växa inom företaget • Stort fokus på hälsa och säkerhet   • Volontärarbete på betald arbetstid  Mer om Sodexo och vilka vi är  • Vårt syfte, hållbarhetsarbete och våra tjänster  • Medarbetarsidorna Mitt Sodexo  Redo att vara en del av något större? Ansök idag!  Sodexokoncernen Sodexo är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Vi utmärker oss genom vår hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster, FM-tjänster samt de medarbetarförmåner som erbjuds via Pluxee. Sodexokoncernen har offentliggjort att Pluxee, som idag är en del av koncernen, kommer att bli en separat koncern och börsnoteras i början av 2024. Vi bidrar till den ekonomiska, sociala och miljömässiga utvecklingen i de 45 länder där vi har verksamhet. Med omsorg servar våra 430 000 medarbetare miljontals människors dagliga behov och vi driver vår verksamhet på ett inkluderande, engagerande och ansvarstagande sätt. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag för ett bättre liv för alla.

26 februari 2024
Sista ansökan:
15 april 2024
Booking & Conference Agent på Ad Astra by Elite

Nu har vi inom Elite Hotels of Sweden öppnat vår senaste, ambitiösa hotellsatsning - Ad Astra by Elite vid vackra Snäckviken i Södertälje. Vårt förstklassiga, internationella destinationshotell med premiumapproach tar nu Rivieran till Sverige och arbetet med att skapa en autentisk upplevelse med influenser från Medelhavets pärlor så som Italien samt Sydfrankrike är i full gång. Konceptet som bygger på inspiration från Medelhavet och Rivieran rymmer både en spektakulär piazza med tillhörande orangeri, ett flertal restauranger, barer, biograf, aktiviteter och underhållning. Hotellet har även ett omfattande spa med inspiration från de antika romerska baden, med trädgård och tre pooler både inne och ute. Spa:et som ingår i koncernens egna spakoncept Vana Spa är det största hittills. Utöver detta erbjuder hotellet tolv konferenslokaler samt 161 rum och sviter i nio olika kategorier. Beläget på kajen invid Snäckviken i Astras före detta huvudkontor är Ad Astra by Elite en hyllning till Rivierans lyx, livsstil och matkultur. Namnet är latin och betyder ”mot stjärnorna”, vilket också symboliserar Elite Hotels of Swedens ambition med både hotellet och servicenivån. Som anställd på boknings- & konferensavdelningen hanterar du både individuella bokningar via mail samt grupp-, mötes- & evenemangsförfrågningar via både mail och telefon genom hela säljprocessen ifrån inkommande förfrågan, behovsanalys, offerthantering, uppföljning, konvertering fram till signerat kontrakt. Utöver det tar du sedan emot våra gäster på plats genom ett varmt och personligt värdskap. Därtill ingår projektledning av grupper samt iordningsställande av lokaler inför möten och konferenser, lättare teknikhantering och enklare möbleringar, servering av lättare måltider samt debitering, fakturering, kvalitetssäkring och gäst- & kunddialog även efter avslutad vistelse och evenemang. Administrativa arbetsuppgifter varvas helt enkelt med operativt arbete på golvet. Vi ser gärna att man tar med sig sina tidigare erfarenheter från andra hotell- och/eller konferens & evenemangsverksamheter för att tillsammans med sina kollegor på hotellet bidra till att inspirera, bygga upp och utveckla både sitt team och Ad Astra by Elite i sin helhet. Vi är övertygade om att nyckeln till framgång är att finnas där för våra gäster & kunder ifrån start till slut, vilket också möjliggör att arbetet på boknings- & konferensavdelningen blir mycket omväxlande, varierande och mångsidig. På Ad Astra by Elite har vi äran och nöjet att få välkomna både nationella samt internationella fritidsresenärer och affärsgäster, samt logi- & konferensgrupper, vilket gör arbetet på bokningen & i konferensen särskilt omväxlande och mångsidigt. Våra gäster spenderar till stor del de flesta eller till och med alla timmar under vistelsen hos oss på hotellet och våra många olika enheter, vilket ställer ännu högre krav på bemötande och värdskap i världsklass. Alla våra gäster ska känna sig sedda och komma ihåg alla i personalen som ambassadörer för Ad Astra by Elite. Erfarenhet av arbete på en boknings- och/eller konferensavdelning samt mycket goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift är ett minimikrav. Utbildning i hotellsystemet HMS Infor samt Sales & Catering kommer ges på plats. Du får en unik chans att ingå i ett dedikerat, passionerat och motiverat team och att - i samråd och dialog med Booking & Conference Manager sätta och påverka våra arbetssätt, rutiner, strukturer och kultur. Vi letar efter kollegor på boknings- & konferensavdelningen som vill arbeta heltid på 100%. Arbetstiderna är huvudsakligen förlagda vardagar i pass om 8 timmar mellan kl. 07:00-19:00 och varierar utifrån bokningsläget. Arbete sena kvällar och helger kan förekomma. Lön enligt HRFs & Visitas kollektivavtal. Du rapporterar direkt till Booking & Conference Manager Beatrice Konrad, som kan nås på [email protected]. Läs gärna mer om hotellet på www.adastrabyelite.se (http://www.adastrabyelite.se) Välkommen till oss på Ad Astra by Elite - Rivieran 28 minuter söder om Stockholm!

26 februari 2024
Sista ansökan:
14 augusti 2024
Booking & Conference Agent på Ad Astra by Elite

Nu har vi inom Elite Hotels of Sweden öppnat vår senaste, ambitiösa hotellsatsning - Ad Astra by Elite vid vackra Snäckviken i Södertälje. Vårt förstklassiga, internationella destinationshotell med premiumapproach tar nu Rivieran till Sverige och arbetet med att skapa en autentisk upplevelse med influenser från Medelhavets pärlor så som Italien samt Sydfrankrike är i full gång. Konceptet som bygger på inspiration från Medelhavet och Rivieran rymmer både en spektakulär piazza med tillhörande orangeri, ett flertal restauranger, barer, biograf, aktiviteter och underhållning. Hotellet har även ett omfattande spa med inspiration från de antika romerska baden, med trädgård och tre pooler både inne och ute. Spa:et som ingår i koncernens egna spakoncept Vana Spa är det största hittills. Utöver detta erbjuder hotellet tolv konferenslokaler samt 161 rum och sviter i nio olika kategorier. Beläget på kajen invid Snäckviken i Astras före detta huvudkontor är Ad Astra by Elite en hyllning till Rivierans lyx, livsstil och matkultur. Namnet är latin och betyder ”mot stjärnorna”, vilket också symboliserar Elite Hotels of Swedens ambition med både hotellet och servicenivån. Som anställd på boknings- & konferensavdelningen hanterar du både individuella bokningar via mail samt grupp-, mötes- & evenemangsförfrågningar via både mail och telefon genom hela säljprocessen ifrån inkommande förfrågan, behovsanalys, offerthantering, uppföljning, konvertering fram till signerat kontrakt. Utöver det tar du sedan emot våra gäster på plats genom ett varmt och personligt värdskap. Därtill ingår projektledning av grupper samt iordningsställande av lokaler inför möten och konferenser, lättare teknikhantering och enklare möbleringar, servering av lättare måltider samt debitering, fakturering, kvalitetssäkring och gäst- & kunddialog även efter avslutad vistelse och evenemang. Administrativa arbetsuppgifter varvas helt enkelt med operativt arbete på golvet. Vi ser gärna att man tar med sig sina tidigare erfarenheter från andra hotell- och/eller konferens & evenemangsverksamheter för att tillsammans med sina kollegor på hotellet bidra till att inspirera, bygga upp och utveckla både sitt team och Ad Astra by Elite i sin helhet. Vi är övertygade om att nyckeln till framgång är att finnas där för våra gäster & kunder ifrån start till slut, vilket också möjliggör att arbetet på boknings- & konferensavdelningen blir mycket omväxlande, varierande och mångsidig. På Ad Astra by Elite har vi äran och nöjet att få välkomna både nationella samt internationella fritidsresenärer och affärsgäster, samt logi- & konferensgrupper, vilket gör arbetet på bokningen & i konferensen särskilt omväxlande och mångsidigt. Våra gäster spenderar till stor del de flesta eller till och med alla timmar under vistelsen hos oss på hotellet och våra många olika enheter, vilket ställer ännu högre krav på bemötande och värdskap i världsklass. Alla våra gäster ska känna sig sedda och komma ihåg alla i personalen som ambassadörer för Ad Astra by Elite. Erfarenhet av arbete på en boknings- och/eller konferensavdelning samt mycket goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift är ett minimikrav. Utbildning i hotellsystemet HMS Infor samt Sales & Catering kommer ges på plats. Du får en unik chans att ingå i ett dedikerat, passionerat och motiverat team och att - i samråd och dialog med Booking & Conference Manager sätta och påverka våra arbetssätt, rutiner, strukturer och kultur. Vi letar efter kollegor på boknings- & konferensavdelningen som vill arbeta heltid på 100%. Arbetstiderna är huvudsakligen vardagar klockan 07:00 - 19:00, men kan variera utifrån bokningsläget. Arbete sena kvällar och helger kan förekomma. Lön enligt HRFs & Visitas kollektivavtal. Du rapporterar direkt till Booking & Conference Manager Beatrice Konrad, som kan nås på [email protected]. Läs gärna mer om hotellet på www.adastrabyelite.se (http://www.adastrabyelite.se) Välkommen till oss på Ad Astra by Elite - Rivieran 28 minuter söder om Stockholm!

25 februari 2024
Sista ansökan:
13 augusti 2024
Konferens och receptionsansvarig

Vi söker dig! En engagerad och kreativ individ för rollen som konferens- och receptionsansvarig. Du är en glädjespridare på ett proffsigt och avslappnat sätt med talang för att socialisera och ge service. Du är pålitlig, självgående och tar ansvar för att nå resultat tillsammans med oss. Du kommer att ha en central roll i att planera och genomföra framgångsrika och minnesvärda konferenser och evenemang, och ansvarar för den dagliga konferens verksamheten i sin helhet. Rollen som konferens- och receptionsansvarig är bred med stort eget ansvar. Trivas att arbeta i team men du ska även klara av egenarbete. Du har själv möjlighet att utveckla rollen utefter dina idéer och initiativ. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: Ansvara för planering och genomförande av konferenser från början till slut. • Det inkluderar hantera förberedelser inför arrangemang, förhandla med kunder och säkerställa att allt går smidigt under evenemanget samt återkoppling och uppföljning efter avslutat evenemang. • Sedvanliga receptionsuppgifter såsom att välkomna och assistera externa besökare, samtidigt som du skapar en positiv första intryck • Säkerställa att konferensrummen håller hög standard med fungerande teknik och tillhörigheter. • Fokus på kunden genom hela evenemanget från lokal, förtäring samt logi • Vi ser att du har ett stort intresse för service och driv till att skapa mötesplatser för gäster. Du har ett naturligt försäljningsfokus och drivs av att ansvara för hela processen. • Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av planering och genomförande av konferenser samt arbeta i reception eller vid likande kundbemötande Platsbeskrivning: Hotell Källan ligger i byn Åmliden, bara 20 från både Norsjö och Malå centrum. Källan är en mötesplats som fått växa med naturens nivåskillnader och former. Mitt mellan kustlandskap och fjällvärld i Västerbottens vildmark, på ett berg med utsikt över skogar och sjöar. Här njut man av tystnaden, harmonin och den fina miljön. Källan samsas naturen sida vid sida med modern arkitektur. Denna kontrast skapar en miljö som passar allt ifrån företagets konferens till bröllopsfesten. Med 40 hotellrum och 5 olika mötesrum kan vi skräddarsy ett besök för såväl mindre sällskap som för lite större grupper både ute och inomhus. Vi tror på att kombinationen av gott värdskap, en trivsam atmosfär och riktigt god mat tillsammans med ett starkt engagemang för miljö och säkerhet, skapar det bästa förutsättningar för lyckade och stimulerande möte. Körkort och tillgång till bil är ett plus då bussförbindelse är begränsad. Helgarbete kan förekomma. Rekrytering sker löpande och kan avslutas så snart vi har hittat rätt personer. Vi tillämpar provanställning på 6 månader. HRF avtal med korrekta villkor Behärska ett av de skandinaviska språken flytande, samt engelska både muntligt och skriftligt. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

22 februari 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Meeting and Event Coordinator

About Clarion Hotel: Clarion Hotel® is not just a hotel chain; it's an immersive experience that combines Scandinavian hospitality with a touch of premium. Our team members are not merely employees; they are an integral part of the Clarion experience. We pride ourselves on delivering on personality, passion, and we always strive for perfection. Join us in shaping the future of hospitality! Clarion Hotel® is part of Strawberry. WHERE EAST MEETS WEST, THERE ARE YOU Clarion Hotel The Pier är ett modernt business hotell som har allt när det kommer till service, mat, inredning och möten - allt i en internationell prägel där öst möter väst. Hotellet har 254 hotellrum, åtta konferenslokaler, tre barer och två restauranger, varav en är en autentisk kinesisk restaurang med ett handplockat och prisbelönt kockteam från Kina. Att arbeta på Clarion Hotel The Pier innebär att tillsammans med kollegor ge vår huvudperson, gästen, hotellupplevelser utöver det vanliga. För att lyckas lever vi våra värderingar: energi, mod och begeistring. Vi söker nu ytterligare en stjärna till vårt Meeting & Event Crew Vem är du? Med personlig service ser du till att våra gäster får ett bemötande utöver det vanliga! Gästfokus, lyhördhet och förmågan att lösa problem är egenskaper du stolt vill visa upp. Du är passionerad, driven och ambitiös, har en god organisatorisk förmåga samt trivs i ett högt tempo där du är med där det händer. Hos oss är varje dag unik och arbetsuppgifter kan vara väldigt varierande. Du tar egna initiativ och jobbar självständigt, samtidigt som du är en bra lagspelare. Positiv inställning, JA-attityd, förändringsvilja och mycket energi är några av dina främsta egenskaper. Du är lösningsorienterad och en skicklig kommunikatör - som förstår vikten i kommunikation för att planera och genomföra event. I tjänsten ingår • Planera och säkerställa leveransen av mötes- och eventbokningar. • Planera, genomföra och följa upp event. • Ansvara för att berörda avdelningar har den information de behöver för att samtliga event ska kunna genomföras på ett bra sätt. • Arbetsleda ett mindre team vid olika event, exempelvis vid banquet-servering. • Meeting & Event Crew förväntas ha god teknisk kännedom inom samtliga lokaler när det gäller ljud, ljus och bild. • Ansvara för att hålla samtliga lokaler och konferensytor rena och prydliga. Varje arrangemang är unikt. • Förbereda lokaler inför våra konferensgruppers ankomst och återställa efter deras avresa. • Varierad arbetstid där arbete på kvällar och helger kan förekomma • Det viktigaste av allt: Ta hand om våra gäster så att de vill komma tillbaka igen och igen! Du älskar att ge service. Kvalifikationer Vi ser helst att du har tidigare erfarenhet av projektledning och genomförande av event samt konferenser. Du uttrycker dig väl i svenska och engelska; både i tal och skrift. Det är meriterande att ha kunskap i olika hotellsystem såsom Mews och Event Temple. Vad får du av oss? Vi erbjuder ett spännande, utvecklande och varierande arbete i ett stundtals högt tempo med stora karriärsmöjligheter i Skandinaviens största hotellkedja. Vi är ett mindre hotell vilket innebär tätt samarbete med andra avdelningar och en familjär teamkänsla. We Care! Vi är ett företag med människor som bryr oss om andra människor och den planet vi lever på. Tillsammans med dig ska vi minska vår miljöpåverkan och skapa en bättre värld. Det är viktigt för oss. Vill du veta mer? Kika in på våra sociala medier @clarionthepier Lön: Enligt kollektivavtal. Anställningsform: Tillsvidareanställning, vi tillämpar 6 månader provanställning. Tjänstgöringsgrad: Deltid 75%. Vi arbetar med årsarbetstid vilket innebär att vi i vissa perioder arbetar mer för att i andra arbeta mindre. Vi är här för gästen och anpassar oss efter när vi har våra konferensgäster på plats. Arbetstider: Varierande - dag, kväll, vardag och helg. Tillträde: Snarast, enligt överenskommelse.

22 februari 2024
Sista ansökan:
7 mars 2024
Golfvärd till SWING by Golfbaren

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Golfbaren är en helhetsupplevelse med minigolf som central attraktion där konceptet bygger på minigolf i kombination med god mat och dryck i sköna miljöer runt om i Stockholm. Vi söker nu efter en golfvärd som har en genuin fallenhet för service till vårt härliga team. Som golfvärd ansvarar man för speluppstart av grupper, ser till att all utrustning är komplett och fräsch, har koll på banorna så att de ständigt motsvarar den höga standard vi avser hålla, samt för vår historia vidare i form av ”storytelling” som också är en stor del av vårt koncept. Du räds heller inte att axla rollen som runner till restaurangen och baren vid behov. Givetvis finns inga krav på att du som söker är ett fullfjädrat minigolfproffs, men du bör ha ett intresse för (mini)golf som social aktivitet. Internutbildning sker på plats av vår egen ägare, tillika flerfaldig världsmästare i minigolf. Förmåga att följa instruktioner och även självständigt kunna sätta upp- och följa egna arbetsrutiner är centralt i den dagliga driften. Vi jobbar i öppna miljöer där dialog är en central del av arbetet varför vi kräver mycket god förmåga till skriftlig- och muntlig kommunikation på svenska och engelska. Vi erbjuder i första hand en heltidstjänst, men även deltid kan vara av intresse med tillträde omgående. Vi är medlemmar i Visita och jobbar efter branschens kollektivavtal och individuell lönesättning. Vi rekryterar löpande, så hör av dig snarast! För mer info om Golfbaren och våra anläggningar titta in på www.golfbaren.se OBS! Fullständigt ifyllda ansökningar prioriteras. Hoppas vi ses!

22 februari 2024
Sista ansökan:
23 mars 2024
Verksamhetsvärd

Vi söker nu en verksamhetsvärd som bidrar med att skapa positiva upplevelser för de som besöker vår lokal i Örebro eller tar kontakt med oss per telefon eller e-post. Tjänsten som verksamhetsvärd Verksamhetsvärden på ABF Örebro län har en viktig roll och är ofta den första som besökaren möter när hen kommer till våra lokaler. Som verksamhetsvärd ingår det i arbetet att ge alla ett varmt välkomnade och du hjälper och guidar dem genom besöket hos oss. I rollen ingår även bland annat att: • Sitta i växel och ta emot samtal, svara på frågor och koppla vidare. • Att svara på eller vidarebefordra mejl. • Ta emot lokalbokningar och administrera dessa i vårt system. • Administrera låstaggar och koder till våra lokaler runtom i länet. • Göra beställningar av mat och fika till våra olika verksamheter. • Ställa fram och plocka undan kaffe och fika. Din profil För att vara den perfekta matchen för rollen tror vi att du har erfarenhet av att arbeta inom service, gärna inom reception eller konferens. Relevant utbildning är en bonus. Rollen kräver att du är strukturerad och organiserad samt har förståelse för våra besökares unika behov. Som verksamhetsvärd trivs du i en dynamisk miljö och närmar dig alla med en välkomnande attityd. Du har nära till skratt, har humor och du uppskattar att bjuda på dig själv. Du uppskattar även att lösa problem och arbetar självständigt med ett eget driv. Du uppskattar även att arbeta i team med dina kollegor och ser teamet före jaget. Vi förväntar oss att du behärskar både svenska och engelska flytande för att göra kommunikationen smidig när du interagerar med våra olika besökare. Du är van datoranvändare och har erfarenhet av administrativt arbete. Minst avslutad adekvat gymnasieutbildning eller motsvarande krävs. Meriterande är eftergymnasial utbildning inom t ex. hotell, konferens och restaurang. Vi ser gärna att du har erfarenhet av föreningsliv och folkrörelsearbete. Flerspråkig och tidigare erfarenhet av liknande arbete är meriterande. Vi värdesätter även att du har goda kontaktnät inom Örebro län. Du ska dela arbetarrörelsens värderingar. ABF:s värdegrund ABF arbetar för att skapa ett mer jämlikt samhälle genom kunskap och perspektiv som bidrar till detta. Vi förutsätter att du delar ABFs värdegrund och människosyn, som inkluderar ett normkritiskt tänkande. ABF är partipolitiskt obundet men våra värderingar sammanfaller med arbetarrörelsens. Anställningsvillkor Tjänsten är på heltid och är en tillsvidareanställning. Den påbörjas med en provanställning på 6 månader. ABF Örebro län har kollektivavtal med fackförbundet Handels och Akademikerförbundet SSR. Tjänsten kräver B-körkort. I tjänsten ingår visst kvälls- och helgarbete. Placeringsort Örebro. Inga mail mottages

22 februari 2024
Sista ansökan:
22 mars 2024