Konferensvärd/Konferensvärdinna
Sök bland 20 lediga jobb som Konferensvärd/Konferensvärdinna och börja ditt nya yrkesliv idag!
Vill du vara en del av ett spännande evenemang och bidra till en fantastisk upplevelse för besökarna? One More AB söker engagerade och serviceinriktade personer som vill arbeta som eventpersonal under NHL Hockey Day i Linköping den 21–22 mars. Det blir två intensiva och roliga dagar fyllda med aktiviteter där du får möta människor, skapa glädje och vara en del av en unik hockeyfestival! Om tjänsten Detta tvådagarsevenemang är en sportfestival som firar hockey och riktar sig till en bred publik, med fokus på barn, familjer och studenter. Som eventpersonal kommer du att delta i och ansvara för olika aktiviteter kopplade till hockey. Det krävs ingen tidigare erfarenhet av sporten, men ett allmänt intresse för idrott är meriterande. Du får utbildning på plats och möjlighet att rotera mellan olika aktiviteter under eventet. Arbetsuppgifter • Bemanna och ansvara för aktiviteter inom eventområdet • Interagera med besökare och skapa en positiv upplevelse • Hjälpa till med enklare logistik och praktiska uppgifter Om dig Vi söker dig som är positiv, serviceinriktad och har ett proaktivt arbetssätt. Du trivs i sociala sammanhang, är flexibel och har lätt för att samarbeta, samtidigt som du kan arbeta självständigt när det behövs. Erfarenhet från event eller kundservice är meriterande, men inget krav – det viktigaste är din inställning och ditt engagemang. Praktisk information Arbetsperiod: 21–22 mars 2025, heldagar Arbetstid: Cirka 10 timmar per dag Klädsel: Sportig och vardaglig klädsel (kläder efter väder). Eventspecifikt plagg delas ut. Ansökan Skicka in din ansökan så snart som möjligt, då urval sker löpande och tillsättning är omgående. Vi ser fram emot att höra från dig! Kontaktperson För frågor om tjänsten, vänligen kontakta Sofia Gillberg på [email protected]
Vi söker nu en konferensvärdinna/värd till Hagaberg konferens i Södertälje. I över 100 år har Hagabergs folkhögskola varit en plats för möten, utbildning och förändring, vackert beläget i en lummig parkmiljö i närheten av puls och kommunikationer. Som konferensvärdinna/värd hos oss har du möjlighet att bidra med egen kreativ anda. Du brinner för att skapa en varm och bestående känsla hos både kunder och kollegor. Om du är positiv, serviceinriktad och tycker om att göra det där lilla extra passar du bra in hos oss. Det här kommer dina arbetsuppgifter bestå av: Ta emot konferens- och vandrarhemsbokningar via mail och telefon Lägga in bokningar i vårt bokningssystem (Visbook) Kommunicera med kökspersonal och lokalvårdare Hjälpa gästerna med AV-teknik och andra frågor som kan dyka upp Regelbunden fakturering Möblera konferenslokaler efter kundens önskemål Beredskap var fjärde vecka samt helgjobb med jämna mellanrum Det här förväntar vi oss av dig: Du är en positiv och utåtriktad person med hög grad av servicekänsla God kommunikationsförmåga och klarar av att ha många bollar i luften Bra kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift Tycker om att sälja/marknadsföra på externa sammankomster Vi vill att du har erfarenheter från en liknande roll
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid. Mötesservice är Göteborgs universitets interna mötespartner. Vi erbjuder service för alla medarbetare som behöver hjälp med bokning och planering av konferenser och event. Vi bistår kärnverksamheten med allt från en kopp kaffe till planering och genomförande av stora evenemang och är en kvalificerad stödfunktion för forskare, lärare och annan personal. Mötesservice hanterar bokning och service på flera anläggningar; Wallenberg konferenscentrum, Ågrenska villan, universitetets huvudbyggnad i Vasaparken, Jonsereds herrgård och hälsovetenskapligt centrum vid Wavrinskys plats. Vi vill bidra till att såväl nationella som internationella möten hålls inom Göteborgs universitet och på så vis stödjer vi forskning och undervisning och bidrar till att Göteborgs universitet är ett universitet för världen. Vi söker nu en engagerad och serviceinriktad konferensvärd till Mötesservice. ARBETSUPPGIFTER Som konferensvärd utgår du från Hälsovetenskapligt Centrum och Ågrenska Villan. Genom ditt personliga värdskap och proffsiga service får du varje gäst att känna sig välkommen. Du tar hand om våra gäster, iordningställer konferenslokaler och serverar kaffe, fika och lunch. Du finns med gästerna under hela dagen, när mötet avslutas ansvarar du för att iordningställa lokalen samt att diska och plocka undan efter konferensen. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat möblering och iordningsställande av konferensrum, teknisk uppstartshjälp samt förberedelse av fika och uppläggning av mat. Du ansvarar även för att hålla rent och städat i köksutrymmet. Du arbetar ofta själv ute på anläggningarna och kommer att ta självständiga beslut i ditt dagliga arbete, samtidigt är du en viktig del av teamet på Mötesservice och kommer att samarbeta med dina kollegor. Arbete på våra övriga anläggningar förekommer regelbundet. I dina arbetsuppgifter ingår även bokningsstöd där du via e-mail och telefon tar emot bokningsförfrågningar samt planerar och följer upp mötet tillsammans med gästen. KVALIFIKATIONER För tjänsten krävs följande: - Gymnasiekompetens - Minst 1 års erfarenhet av att ha arbetat i hotell, restaurang och/eller konferensverksamhet - Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift - Goda kunskaper i Officepaketet Det är meriterande om du har en utbildning inom restaurang-, konferens och/eller hotell samt om du tidigare arbetat med mötesbokning och administrativa uppgifter. Det är också meriterande om du genom tidigare erfarenheter har en förståelse kring olika typer av konferenser inom forskning och akademi. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet då denna tjänst innebär att du arbetar mot gäster och besökare och behöver vara genuint serviceinriktad. Eftersom du många gånger kommer att arbeta själv ute på anläggning är det viktigt att du är prestigelös, trygg i dig själv och i din arbetsroll för att själv kunna strukturera upp din arbetsdag och ta självständiga beslut. Du behöver kunna prioritera dina arbetsuppgifter efter verksamhetens behov, vara flexibel och behöver även ha en god initiativ- och samarbetsförmåga. ANSTÄLLNING Anställningen avser en tillsvidareanställning på heltid (100%). Arbetstiden är måndag till fredag, arbetstiden kan komma att variera efter verksamhetens behov. Tillträde för anställningen är enligt överenskommelse men önskvärt är tillträde snarast. Placering för anställningen är vid sektionen för Mötesservice vid Serviceenheten. Provanställning kan komma att tillämpas. KONTAKTUPPGIFTER FÖR ANSTÄLLNINGEN Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta sektionschef Evelina Wahlsten. Telefon: 031-786 2995 [email protected] FACKLIGA ORGANISATIONER Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande ANSÖKAN Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Ansökan ska innehålla: - CV - Personligt brev med motivering till varför du söker tjänsten - Examensintyg - Andra relevanta dokument för tjänsten Ansökan ska vara inkommen senast: 2025-02-26 Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten. Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Göteborgs universitet finns på fler platser än du tror. Vi gör kunskap tillgänglig för alla genom att anordna akademiska och populärvetenskapliga mötesplatser, och samarbeta med näringsliv, institutioner och organisationer för att vår kunskap ska komma samhället till del. Under våren 2025 behöver vi tillfälligt förstärka med en ytterligare en samordnare för en av våra programverksamheter. Jonseredsverksamheten samverkan såväl mellan olika vetenskapsområden, som mellan företrädare för universitet, samhälle och näringsliv. Under seminarier och konferenser möts forskare och aktörer från övriga samhället för att med olika kunskaper, kompetenser och synsätt gemensamt formulera samtidens utmaningar. Utöver seminarier arrangeras öppna föreläsningar, samtal och konserter. Programmet förläggs på Jonsereds Herrgård och till centrala Göteborg, samt Vetenskapsfestivalen, Folk och Kultur, Almedalen och Bokmässan. I verksamheten ingår även att generera, utveckla och koordinera samverkan. Programverksamheten på Jonsereds herrgård är en akademisk verksamhet och utgör ett särskilt uppdrag från rektor. Den är administrativt placerad vid Kommunikationsenheten, som är en enhet inom Göteborgs universitets Gemensamma förvaltning och belägen på Vasastan i centrala Göteborg. Verksamheten leds av en kollegialt sammansatt styrgrupp utsedd av rektor. Arbetsuppgifter Ett brett fång av arbetsuppgifter ingår i uppdraget. Din roll är stödjande genom att bland annat delta i produktions- och programplanering, boka medverkande, sköta marknadsföring samt vara på plats, introducera medverkande och ta emot publik. Du ansvarar för löpande administration kring seminarier och folkbildande program. Du kommer att skriva redaktionella texter och ska därför kunna samla in akademiskt orienterad information och sammanställa den i en lättbegriplig och förklarande text. För att trivas med arbetet behöver du ha ett intresse för forskning, kultur och samhällsfrågor. Du behöver kunna ta egna initiativ, vara stresstålig, serviceinriktad och ha lätt för att samarbeta. Som person har du också en god förmåga att skapa och upprätthålla sociala kontakter. Du måste vara beredd på oregelbundna arbetstider och intensiva arbetstoppar. Kvalifikationer • Krav på akademisk examen, eller annan utbildning som är relevant för tjänsten • Krav på erfarenhet av arbete med seminarier, föreläsningar och evenemang • Krav på erfarenhet som skribent • Mycket goda kunskaper i svenska och förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift • Goda kunskaper i engelska och förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift • Meriterande med erfarenhet av kultursamordning. • Meriterande med erfarenhet som moderator • Meriterande med erfarenhet av utställningsproduktion • Meriterande med erfarenhet av webbarbete i ett CMS-verktyg • Meriterande med kunskaper i Adobe InDesign • Meriterande med erfarenhet av administrativt arbete Anställning Anställningen är en tidsbegränsad anställning i 4 månader t.o.m. 2025-07-31, med omfattning 25% med placering vid Jonsereds herrgård i Göteborg. Kvälls- och helgjobb kan förekomma. Startdatum 2025-04-01. Kontaktuppgifter för anställningen Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta sektionschef Lisbeth Kinnunen, [email protected] / 031 786 1065. Fackliga organisationer Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande Ansökan Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Ansökan ska innehålla: - CV - Personligt brev - Eventuella övriga handlingar relevanta för tjänsten Ansökan ska vara inkommen senast: 2025-02-17 Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten. Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Gernandt & Danielsson är en av Sveriges främsta advokatbyråer och söker nu dig som vill vara med att utveckla ett vinnande servicekoncept tillsammans med ambitiösa arbetskollegor. Vill du arbeta på en högpresterande arbetsplats med förstklassig service kan det vara dig vi söker!Gernandt & Danielsson har en kultur som präglas av samarbete och göra det omöjliga möjligt. Här arbetar ca 150 anställda i ljusa, ombonade lokaler mitt i centrala Stockholm. På kontoret är tempot högt och du kommer arbeta med drivna, ambitiösa kollegor. Det här är en arbetsplats som månar om sina anställda och som erbjuder ett generöst förmånspaket. Det anordnas regelbundet frukostar, fika, after works och andra interna aktiviteter. Vartannat år åker hela byrån på en gemensam konferensresa. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med en provanställning på 6 månader. Du kommer att utgå från Gernandt & Danielssons kontor på Hamngatan i Stockholm. Arbetsbeskrivning Affärsverksamheten på Gernandt & Danielsson vilar på en kompetent och effektiv supportorganisation. I rollen som konferensvärd/värdinna arbetar du i byråns hjärta och är med och skapar klienternas första intryck. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara, men begränsas inte till: Välkomna och assistera klienter och övriga gäster. Iordningställande av konferenslokaler inför möten. Servering i konferens och event, inkluderar 3-rätters luncher och middagar etc. Samarbeta med kökspersonal och annan personal som bokar möten och event. Självständigt genomföra mindre event. Back-up till växel/reception. Arbetet är huvudsakligen förlagt till dagtid, men kvälls- och helgarbete förekommer. Vem är du? Vi söker en kvalificerad och erfaren konferensvärd/värdinna med minst 2 års erfarenhet som servitör/servitris och kundservice. Du är självgående och kan planera samt genomföra mindre event självständigt. Vi letar efter dig som strävar efter hög kvalitet och har en naturlig känsla för service. Som person är du lösningsorienterad, kunnig, ordningsam, effektiv och har ett tränat öga för detaljer. Du brinner för att leverera personlig och uppmärksam service som överträffar högt ställda förväntningar. Vidare trivs du i en högpresterande och professionell arbetsmiljö med stundvis högt arbetstempo. Du har vana att arbeta medoch hantera konferensteknik. God kunskap om mat och dryck i kombination är meriterande. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift. Du är flexibel och kan arbeta både dag- och kvällstid, samt helger vid behov. Tidigare arbete på bank och/eller advokatbyrå är extra meriterande. Ansökan Till din ansökan vill vi att du bifogar CV och personligt brev. Urval och intervjuer sker löpande så vi rekommenderar dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt. För frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Carla Figueiredo, vår Head of Business Support. För mer information, se www.gda.se. Vi tillämpar bakgrundskontroller som ett led i alla våra rekryteringar Vi ser fram emot din ansökan!
Har du sett det vackra gula huset uppepå kullen? Är du en person som brinner för att ge service och skapa en välkomnande atmosfär? Vill du arbeta i en meningsfull organisation som gör skillnad i samhället? Då kan detta vara jobbet för dig! Om jobbet Vi vill att Östrabo ska vara en öppen, inbjudande och vacker samlingsplats, både för Svenska kyrkan, för våra många samarbetspartners, för omgivande samhälle och för människor i allmänhet. Huset och gården är ofta fyllt med möten, luncher, tillställningar, seminarier, utbildningar mm. Vi söker nu en självgående och strukturerad servicekoordinator som en nyckelroll i detta arbete. Du blir ansiktet utåt, spindeln i nätet och den som samordnar de olika frågorna kring Östrabo. Du arbetar nära ihop med kollegorna inom enheten och har löpande dialog med vår biskop. Dina arbetsuppgifter inkluderar: - Samordna och planera aktiviteter i och runt Östrabo - Hantera bokningar och beställningar - Hålla biskopsgården i representativt skick - Förbereda och servera vid fikor, luncher och middagar - Viss lokalvård Du blir en del av enheten Gemensamma funktioner på Växjö stiftskansli, som ger stöd inom administration och service. Inom enheten finns bl. a. funktioner som trädgårdsmästare, vaktmästare och administratörer. Ibland samarbetar du också med våra ideella medarbetare. Kvälls- och helgarbete förekommer ibland. Om dig Vi söker dig som har ett genuint intresse för service och som vill bidra till att arbetsuppgifter utförs effektivt och med hög kvalitet. Du är strukturerad, flexibel och lyhörd, och du tar ansvar för dina egna arbetsuppgifter samtidigt som du främjar ett gott samarbete. Självklart delar du Svenska kyrkans värderingar. Kvalifikationer - Gymnasieexamen och några års erfarenhet av servicearbete. - God administrativ förmåga och kunskap inom Officepaketet. - Flytande svenska i tal och skrift. - Erfarenhet från restaurang, hotell eller konferens är meriterande. - B-körkort krävs. Om oss Växjö stift är ett av Svenska kyrkans 13 stift och består av 165 församlingar. Vi arbetar för att främja och ha tillsyn över församlingslivet. Stiftskansliet har cirka 80 medarbetare. Förutom vårt huvuduppdrag att bidra till utvecklingen av församlingarnas verksamhet, jobbar vi också inom områden såsom ekonomi, fastigheter, egendoms- och skogsförvaltning och kulturmiljö. Besök gärna vår webbplats för mer information om vår organisation. Vi erbjuder en vacker arbetsmiljö kring Östrabo och trevliga arbetskamrater! Övrigt Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde efter överenskommelse. Arbetsplatsen är stiftskansliet i Växjö. Ange diarienummer 2025-0013 i din ansökan. Urval sker löpande. Sista ansökningsdag är 2025-02-16. Varmt välkommen med din ansökan!
Vill du ha ett fartfyllt arbete och en vardag som inte är den andra lik? Brinner du för att ge service i världsklass och har erfarenhet från möten och/eller evenemang? Sök då rollen som Arenakoordinator på Arena Varberg! Din framtida arbetsgivare Arena Varberg AB’s uppdrag är att tillhandahålla lokaler och koncept samt arrangera attraktiva arrangemang för kommunen, medborgarna och näringslivet i Varberg. Bolagets verksamhet skall bedrivas utifrån affärsmässiga och långsiktigt hållbara principer, i enlighet med ägarens målsättning samt bedrivas i syfte att ge värde för kommunen, medborgarna och näringslivet. Arena Varberg (AV) är Varbergs största mötesplats och har verksamhet sju dagar i veckan. Affärsområdena är Möten, Nöjen & Sport. AV arbetar med företag i form av möten, företagsfester och kongresser. Evenemangen består av publika mässor, idrottsevenemang, konserter och teatrar. Arena Varberg är ett kommunalt bolag med samma vision som Varbergs kommun; att vara västkustens kreativa mittpunkt. Läs mer: <a href=https://www.arenavarberg.se/target=”_blank”>HÄR</a> Vad erbjuder rollen? Som arenakoordinator arbetar du nära säljare, projektledare och eventtekniker för att koordinera gästens besök inom möten, nöjen och sport. Du utgår från gästservice, som är centralt placerad i arenan. I rollen ingår bland annat: • Värdskap och gästservice: möta och assistera kunder före och under konferenser och evenemang. • Hantering av inkommande samtal och mejl rörande förfrågningar och bokningar. • Koordinering och uppföljning av kundbokningar före, under och efter event. • På- och avetablering av event, oavsett storlek. • Kvalitetssäkring av lokaler inför bokningar. • Skapa en inbjudande och välkomnande atmosfär i arenans innemiljö. Tjänsten är perfekt för dig som vill ha flexibla arbetstider och trivs i en dynamisk miljö fylld av möten, företagsevenemang, konserter och sport. Vem är du? Vi söker dig som älskar service och har några års erfarenhet inom möten eller evenemang. Du brinner för att sätta kunden i fokus och skapa en gästupplevelse i toppklass – både genom ditt bemötande och din känsla för detaljer i arenans innemiljö. Du ser till att den alltid känns välkomnande och i toppskick för gästerna. Du är positiv, social och med ett naturligt värdskap som gör att du med lätthet hanterar olika typer av människor. Med ett systematiskt och noggrant arbetssätt säkerställer du att inget lämnas åt slumpen. Du är också prestigelös och trivs med att samarbeta nära kollegor. Meriterande: Erfarenhet av att koordinera möten och/eller evenemang. Kunskap inom eventteknik Krav: God datorvana. Flytande svenska i tal och skrift. Körkort. Arbetstider: Dagtid med flexibilitet. Kvälls- och helgarbete förekommer. Omfattning: 100 %. Tillträde efter överenskommelse Om Team Effektiv Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del. Till dig som kandidat vill vi ge det lilla extra, med en bra upplevelse genom hela rekryteringsprocessen, vilket vår utmärkelse Årets Rekryteringsföretag är ett kvitto på. Effektivs värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag. Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att Effektiv ansvarar för rekryteringsprocessen och du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget. Varmt välkommen med din ansökan Låter tjänsten intressant? Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Sista ansökningsdatum är 23 feb 2025. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Ingrid Törngren på [email protected] eller Jessica Andersson på [email protected] Sökord Evenemang, Event, Arenavärd, Möten, Eventkoordinator, Arenakoordinator, Koordinator, Konferens, Konferensvärd, Konferensvärdinna
Är du en riktig glädjespridare som brinner för service? Nu söker vi på Coor en konferensvärd till vår händelserika arbetsplats i Solna där du blir navet bland kunder och besökare. Välkommen till oss - på Coor är du skillnaden! Vilka är vi? Under sista kvartalet 2024 har vi öppnat en ny konferensanläggning i expansiva Haga Norra, Solna. Här tar vi hand om konferens- och hyresgäster där vi arbetar i team med konferens, reception, restaurang och lokalvård för att leverera toppservice till besökare, hyresgäster och konferenskunder i kvarteret. Vad kommer du att få göra? Du kommer att koordinera och säkerställa att leveransen på Haga Norra sker med högt engagemang och med ett öppet och positivt sinne med fokus på den totala helhetsupplevelsen. Exempel på arbetsuppgifter är bland annat: • Aktivt servicebemötande av gäster i lokalerna (skapa trivsel, logistik, tydlighet) • I ordningsställande av mat och dryck till konferensgäster • Planering och förberedelse av lokalerna inför möten och konferenser • Service i konferensrum inklusive teknisk utrustning • Bokningar och merförsäljning • Uppföljning och säkerställa kvalitet i leveransen • Hålla i event och andra tillställningar som våra kunder efterfrågar • Samordning av den dagliga driften tillsammans med andra delar av Coors leveranser Vem är du? Du är en positiv kraft som alltid strävar efter att ge det lilla extra. Du uppskattar variation i ditt arbete och trivs med att växla mellan att arbeta självständigt och i team. Din professionalitet och ditt engagemang gör att du levererar service i världsklass. Vi ser dig som en person som kan entusiasmera och inspirera andra. Du har en subtil fingertoppskänsla och ett starkt eget driv. Tillsammans med dina kollegor kommer du att skapa fantastiska upplevelser genom att bygga nära och starka relationer med våra kunder. Vi söker dig som har ett visionärt tänk och ett lösningsorienterat förhållningssätt. Du trivs i ett högt tempo och brinner för att verkligen göra skillnad. • Du har mycket goda kunskaper inom svenska och engelska • Tidigare erfarenhet av serviceyrke inom t.ex. hotell, restaurang eller konferens är meriterande • God vana av datorn som arbetsredskap och kunskap av Officepaketet Vad erbjuder vi? • Karriärmöjligheter och utveckling inom en växande organisation • Introduktion för nyanställda • Fast lön enligt kollektivavtal med årlig lönerevision • Avtalspension, försäkringar och förmåner som föräldralön och friskvårdsbidrag • Löpande kompetensutveckling genom interna utbildningar och kurser • Ett prestigelöst och sammansvetsat team med en god gemenskap Övrig information och kontaktuppgifter Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid (100%) med provanställning Placering: Solna Arbetstid: Arbetstiderna kan variera utifrån konferensbehov och schemaläggs främst på vardagar mellan kl 07:00-18:00, visst kvälls- och helgarbete kan också förekomma. Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. För att följa GDPR tar vi endast emot din ansökan via vår hemsida. Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Anneli Ångman på mejl [email protected] Vi genomför bakgrundskontroller på all vår personal vid anställning. Vill du veta mer, läs här: https://www.coor.se/karriar/rekryteringsprocessen/ All försäljning från annonssäljare och rekryteringsföretag i samband med denna rekryteringsprocess undanbedes vänligen. Vi ser fram emot din ansökan! Om Coor Coor är Nordens ledande facility management-leverantör och är med och skapar Nordens bästa arbetsmiljöer – smarta, hållbara och fulla av glädje. Vi erbjuder alla de tjänster som krävs för att ett företag eller offentlig verksamhet ska fungera bra och effektivt. Vi strävar ständigt efter att bygga team och servicelösningar som gör det möjligt för våra kunder att fokusera på vad de gör bäst. Coor är verksamt främst i Norden, men har även viss närvaro i Belgien och Estland. Hos oss arbetar fler än 13 000 personer med olika bakgrunder och erfarenheter. Sedan 2021 har Coor årligen tilldelats topplaceringar i att vara det mest jämställda företaget i Sverige enligt SHE Index powered by EY och är utsedda till karriärföretag enligt Karriärföretagen.
Om tjänsten Vi söker just nu dig som vill jobba på framtida mässor på Svenska Mässan. Svenska Mässan har några av Nordens största mässor och lockar tusentals besökare från hela landet. I tjänsten som eventpersonal är du ansiktet utåt mot besökarna som kommer till Svenska Mässan. Du kommer bli tilldelad ett huvudområde som entrévärd, sal- och scenvärd, garderobiär eller kassapersonal. Arbetstiden varierar och är förlagd på förmiddagar, eftermiddagar, kvällar samt helger. Detta uppdrag kan innebära att det inte finns arbete under några veckor men att när det väl annordnas mässa så blir det många timmar under några få dagar, vilken kan kompensera för resterande månad. Perfekt för den som är pensioner eller student och vill få in lite extra under vissa perioder. Viktigt för tjänsten är: Vi ser gärna att du är serviceminded, utåtriktad och kundfokuserad. Kontakt med andra människor faller dig naturligt och du tycker om att ta hand om besökarna för att säkerställa en bra upplevelse. Du kommunicerar obehindrat på svenska och till viss del på engelska. Meriterande är om du har ett flexibelt schema och kan hoppa in på kort varsel. För rätt person finns det även goda möjligheter att arbeta på flera event som anordnas under året. Observera att du måste vara studerande, pensionär eller ha en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% för att vara aktuell för anställning. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig för tjänsten via [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!
Kärsögården är en kurs-, läger-, och konferensgård belägen på Ekerö, nära Brommaplan. Omgiven av vattnet på ena sidan och ett naturreservat på den andra erbjuder gården en vacker och lugn miljö. Till Kärsögården kommer grupper i olika åldrar för läger, kurs och konferens. Vi erbjuder boende med helpension, och serverar mat från morgon till kväll när grupper bor hos oss, parallellt med att vi har en del daggäster som åker hem på kvällen. Kärsögården drivs av KFUM som är en ungdomsorganisation vars syfte är att alla unga ska få utvecklas till sin fulla potential. Året runt arbetar ungdomar på gården; i kök, café, som värdar och med att sköta vår utemiljöer. Vår verksamhet växer och vi behöver bli fler! I rollen som Konferensvärd/värdinna och administratör är en av dina huvuduppgifter att ta hand om våra gäster så att de trivs och har allt de behöver utifrån sin bokning. Det kan bland annat innebära att på plats ha ansvar för kommunikationen mellan kök, bokning, housekeeping och gäster, och säkerställa att allt flyter på enligt planering. Under vår högsäsong - maj-september - är det ofta många gäster på plats samtidigt, som bor i flera olika byggnader och genomför olika aktiviteter både utomhus och inomhus. Andra uppgifter i rollen: Bemanning och schemaläggning av personal Arbetsledning av vissa roller Bokningar och kundservice på telefon och via mejl Ekonomiassistans Vi söker dig som: 1.Trivs med och gillar att möta människor och ge god service 2.Har relevant erfarenhet, och gärna utbildning för rollen; du har en bakgrund inom hotell, vandrarhem, lägergård eller liknande 3.Uttrycker dig professionellt och serviceinriktat i tal och skrift 4.Talar och skriver flytande svenska, samt talar och skriver god engelska 5.Är öppen för att möta och professionellt bemöta en heterogen målgrupp av gäster 6.Trivs med att arbeta tillsammans i team, och har förmågan att arbeta självständigt mot uppsatta mål 7.Är ansvarstagande och noggrann 8.Kan arbeta helg och kväll såväl som dagtid vardagar. Arbetet schemaläggs utifrån verksamheten. Ytterligare språk är en merit, såväl som att du har B-körkort, men inte ett krav. Eftersom vi arbetar med barn och unga ber vi alla anställda om utdrag ur belastningsregistret. Tjänsten är tillsvidare, 80%. Friskvårdsbidrag. Tillträde: 1 mars, eller enligt överenskommelse Du arbetar i din roll i planeringsteam tillsammans med verksamhetschef, bokningen och köket. Vi erbjuder ett roligt och omväxlande arbete i en fantastisk miljö, tillsammans med ett skönt och engagerat gäng av medarbetare i olika åldrar och med olika bakgrund. Välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 20 jobb