Konferensvärd/Konferensvärdinna

Sök bland 16 lediga jobb som Konferensvärd/Konferensvärdinna och börja ditt nya yrkesliv idag!

Eventpersonal till Svenska Mässan 2025
Adecco Sweden AB
Hotellreceptionister m.fl.

Om tjänsten Vi söker just nu dig som vill jobba på framtida mässor på Svenska Mässan. Svenska Mässan har några av Nordens största mässor och lockar tusentals besökare från hela landet. I tjänsten som eventpersonal är du ansiktet utåt mot besökarna som kommer till Svenska Mässan. Du kommer bli tilldelad ett huvudområde som entrévärd, sal- och scenvärd, garderobiär eller kassapersonal. Arbetstiden varierar och är förlagd på förmiddagar, eftermiddagar, kvällar samt helger. Detta uppdrag kan innebära att det inte finns arbete under några veckor men att när det väl annordnas mässa så blir det många timmar under några få dagar, vilken kan kompensera för resterande månad. Perfekt för den som är pensioner eller student och vill få in lite extra under vissa perioder. Viktigt för tjänsten är: Vi ser gärna att du är serviceminded, utåtriktad och kundfokuserad. Kontakt med andra människor faller dig naturligt och du tycker om att ta hand om besökarna för att säkerställa en bra upplevelse. Du kommunicerar obehindrat på svenska och till viss del på engelska. Meriterande är om du har ett flexibelt schema och kan hoppa in på kort varsel. För rätt person finns det även goda möjligheter att arbeta på flera event som anordnas under året. Observera att du måste vara studerande, pensionär eller ha en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% för att vara aktuell för anställning. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig för tjänsten via [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!

27 juni 2025
Sista ansökan:
7 juli 2025
Meetings & Events Coordinator - Quality Hotel 11 & Eriksbergshallen
Nordic Choice Commercial Services AB
Hotellreceptionister m.fl.

Det finns en anledning till att det är just du som önskar bli en del av Strawberry. Du ser möjligheter på våra 100 destinationer. Du tror du kommer passa in i vår mångfald bland 18.000 anställda. Du är exalterad över våra fantastiska hotellkedjor och du har energi, mod och begeistring så det räcker och blir över. Vill du veta mer om oss? Vi ser fram emot din ansökan! Quality Hotel™ är en del av Strawberry. Är du redo att skapa oförglömliga gästupplevelser? På Quality Hotel™ 11 & Eriksbergshallen är ingen dag den andra lik - tack och lov! Det handlar om möten mellan människor. Ena stunden är det en stor mässa och nästa stund byggs scenen för en färgsprakande galamiddag. Eller så kanske vi letar efter den perfekta ljudmixen för årets julshow? Vårt hotell ser till att varje ögonblick kan förvandlas till det man önskar! Göteborgs fräckaste hotell, beläget i Eriksberg, med älven som närmsta granne, behöver förstärkning! Hotellet med sina 259 rum, teatersalong och 3000 kvm stora eventhall är helt unikt i sin hundraåriga historia och karaktär. Nu söker vi en Meeting & Event Coordinator som kan sprida glädje och se till att våra gäster känner sig välkomna. Tjänsten innebär varierande arbetstider, inklusive kvällar och helger. Nyfiken på vad rollen innebär? • Du hanterar allt som rör konferenser och events. • Du håller kontakten med kunden, planerar och ser till att konferensen går smidigt • Du har service i ditt DNA- du älskar att interagera med människor och får energi av detta! • Visningar med kund är det bästa du vet. • Du koordinerar även med köket, så att fika, lunch, middagar och banketter är i linje med gästens önskemål. • Det allra viktigaste - att gästerna möts med service ända ut i fingerspetsarna! Låter detta som du? • Du älskar verkligen att träffa nya människor och skapa positiva upplevelser för gästerna. • Du trivs i en snabb och dynamisk miljö och kan hantera nästan allt som dagen bjuder på. • Du tycker om att planera och uppskattar detaljer • Du har en särskild talang för att hitta den bästa vägen framåt. • Du är en lagspelare, och dina kollegor ser dig som tillgänglig och stöttande. • Du har flera års erfarenhet utav projektledning, konferenser, logigrupper, events eller liknande uppgifter. • Du har en vilja och glädje att vara en del av "festen" - du tar emot våra gäster och knyter ihop säcken, oavsett om det är tidig morgon, kväll eller natt. • Du har erfarenhet i att kommunicra i tal och skrift på både svenska och engelska. Varför välja Quality Hotel™ & Strawberry? Vi erbjuder mer än bara ett jobb – vi erbjuder en plats där du kan växa, både personligt och professionellt. På Quality Hotel™ tror vi på generös gästfrihet, och det gäller även vår personal. Hos oss får du: • En dynamisk och snabb arbetsmiljö där ingen dag är den andra lik. • Möjligheter till karriärutveckling och tillväxt inom Strawberry-gruppen. • Personalrabatter och förmånliga friends & family-priser på våra 200+ hotell. • Fyra gratis hotellnätter varje år. • 25 % rabatt på mat och dryck på alla våra restauranger och barer. • Fantastiska erbjudanden på upplevelser, resor, shopping och mycket mer. Om Strawberry Vi är Strawberry. Vi skapar tusentals upplevelser varje dag på våra mer än 245 hotell, 120 restauranger, 20 spa och mycket mer. Det är vårt team på 20 000 passionerade individer från över 166 olika länder som gör det möjligt. Strawberry är byggt på våra kärnvärden: energi, mod och entusiasm. Förbered dig på att skapa oförglömliga ögonblick tillsammans med oss! Tjänsten är en tillsvidareanställning på 90% med tillträde i augusti 2025. Annan överenskommelse om tillträdelsedatum kan ske för rätt kandidat. Vi tillämpar provanställning på 6 månader och vi har kollektivavtal med HRF. Ansök idag för att bli en del av vårt team och skapa oförglömliga gästupplevelser! Vi går igenom ansökningarna löpande, så vänta inte – tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

26 juni 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Mötesplanerare/Konferensansvarig
Workation Group AB
Hotellreceptionister m.fl.

Letar du efter ett jobb där ingen dag är den andra lik, där du får planera, fixa, välkomna och glänsa – allt i en magiskt vacker miljö? Då har vi jobbet för dig! Just nu söker vi en Mötesplanerare/Konferensansvarig till Hufvudsta Gård Boutique House – en plats där det moderna möter det historiska och där våra gäster får uppleva konferenser utöver det vanliga. I din roll är du vår stjärna bakom kulisserna och på scenen – från första bokningsmail till sista handskakningen. Du ser till att allt flyter, glänser och lämnar ett minnesvärt intryck! Vad innebär jobbet?Du är vår event-maestro, logistikproffs och glädjespridare i ett. Du ansvarar för hela mötesprocessen – planering, genomförande, fakturering och uppföljning – och framför allt för att våra gäster får en fantastisk upplevelse. Hos oss är detaljerna allt, och du är den som fixar, möblerar, piffar, välkomnar, löser teknikstrulet och kanske till och med förutser gästernas behov innan de själva gör det. Du jobbar tätt med vår Inhouse Sales, restaurangen och externa leverantörer och är den självklara navet i konferensmaskineriet. Dina uppgifter i korthet: Planera och genomföra konferenser med känsla och precision Ha daglig kontakt med kunder, mötesbokare och leverantörer Välkomna och ta hand om våra företagsgäster – du är deras trygga punkt Möblera och styla våra 13 mötesrum så de känns lika inspirerande som funktionella Fakturera och följa upp – alltid med koll på detaljerna Jobba i våra bokningsystem Visbook och CRM-system Pipedrive Hjälpa Inhouse Sales med offertskrivning och kundförfrågningar Hålla visningar och delta i kundvårdsaktiviteter Vem är du? Du är positiv, driven och har öga för både helhet och detaljer. Du älskar att få saker att hända – gärna samtidigt. Du är ordningsam, flexibel, lösningsfokuserad och brinner för att skapa upplevelser som sticker ut. Vi tror att du: Har minst tre års erfarenhet från liknande roll inom hotell/konferens Är van vid hotellbokningssystem och fakturering Pratar och skriver flytande svenska och engelska Har inga problem med att jobba lite kvällar eller helger när det behövs Vad får du? Ett kreativt, varierande och utvecklande jobb i en fantastisk miljö Härliga kollegor och en arbetsplats där hälsa och välmående står högt på agendan Goda, näringsrika luncher varje dag Friskvårdsbidrag och kompetensutveckling Extra semesterdagar efter två års anställning Kollektivavtal och marknadsmässig lön Låter det som du? Skicka in din ansökan med CV och personligt brev via Teamtailor så snart som möjligt – vi intervjuar löpande! Vi har tyvärr inte möjlighet att ta emot ansökningar via mail eller telefon. Varmt välkommen till Hufvudsta Gård Boutique House – där möten blir magi!

25 juni 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Mötesplanerare/Konferensansvarig
Hufvudsta Gård Boutique House AB
Hotellreceptionister m.fl.

Letar du efter ett jobb där ingen dag är den andra lik, där du får planera, fixa, välkomna och glänsa – allt i en magiskt vacker miljö? Då har vi jobbet för dig! Just nu söker vi en Mötesplanerare/Konferensansvarig till Hufvudsta Gård Boutique House – en plats där det moderna möter det historiska och där våra gäster får uppleva konferenser utöver det vanliga. I din roll är du vår stjärna bakom kulisserna och på scenen – från första bokningsmail till sista handskakningen. Du ser till att allt flyter, glänser och lämnar ett minnesvärt intryck! Vad innebär jobbet? Du är vår event-maestro, logistikproffs och glädjespridare i ett. Du ansvarar för hela mötesprocessen – planering, genomförande, fakturering och uppföljning – och framför allt för att våra gäster får en fantastisk upplevelse. Hos oss är detaljerna allt, och du är den som fixar, möblerar, piffar, välkomnar, löser teknikstrulet och kanske till och med förutser gästernas behov innan de själva gör det. Du jobbar tätt med vår Inhouse Sales, restaurangen och externa leverantörer och är den självklara navet i konferensmaskineriet. Dina uppgifter i korthet: Planera och genomföra konferenser med känsla och precision Ha daglig kontakt med kunder, mötesbokare och leverantörer Välkomna och ta hand om våra företagsgäster – du är deras trygga punkt Möblera och styla våra 13 mötesrum så de känns lika inspirerande som funktionella Fakturera och följa upp – alltid med koll på detaljerna Jobba i våra bokningsystem Visbook och CRM-system Pipedrive Hjälpa Inhouse Sales med offertskrivning och kundförfrågningar Hålla visningar och delta i kundvårdsaktiviteter Vem är du? Du är positiv, driven och har öga för både helhet och detaljer. Du älskar att få saker att hända – gärna samtidigt. Du är ordningsam, flexibel, lösningsfokuserad och brinner för att skapa upplevelser som sticker ut. Vi tror att du: Har minst tre års erfarenhet från liknande roll inom hotell/konferens Är van vid hotellbokningssystem och fakturering Pratar och skriver flytande svenska och engelska Har inga problem med att jobba lite kvällar eller helger när det behövs Vad får du? Ett kreativt, varierande och utvecklande jobb i en fantastisk miljö Härliga kollegor och en arbetsplats där hälsa och välmående står högt på agendan Goda, näringsrika luncher varje dag Friskvårdsbidrag och kompetensutveckling Extra semesterdagar efter två års anställning Kollektivavtal och marknadsmässig lön Låter det som du? Skicka in din ansökan med CV och personligt brev via Teamtailor så snart som möjligt – vi intervjuar löpande! Vi har tyvärr inte möjlighet att ta emot ansökningar via mail eller telefon. Varmt välkommen till Hufvudsta Gård Boutique House – där möten blir magi!

25 juni 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Meeting & Event Host - Deltid
ESS Hotel Group AB
Hotellreceptionister m.fl.

Hjortviken Country Club Den splitter nya destinationen Hjortviken är en del av Essfamiljen. Här är vårt gemensamma mål tydligt - vi skapar stamgäster! Destinationer man vill komma tillbaka till, minnen för livet och en arbetsplats att vara riktigt stolt över. Vi lever våra värdeord i allt vi gör. När du jobbar hos oss är du en del av alla passionerade, professionella, lekfulla och personliga kollegor som skapar upplevelser i världsklass. -Unplug, explore & let’s have a drink!- Hos oss njuter gästen av puls och stillhet i en härlig mix – tillsammans med kollegorna eller med älskade vänner och familj. Här kompletteras en helt unik destination med riktigt god mat, aktiviteter både inne och ute, möten i alla former, gott surr och kalla drinkar i Pool Cluben. Pool Cluben ja, den blir något alldeles extra! Vår vision är att skapa magiska stunder och bestående minnen för våra gäster. Det vill du vara med på – eller hur? Därför söker vi nu dig som vill bli en del av ett fantastiskt och nytt resmål där det sociala, jordnära och genuina spelar huvudrollen. Låter detta som du? Välkommen till clubben och läs vidare! Hjortviken Country ClubHjortviken Country Club erbjuder ett brett spektra av upplevelser med två restauranger, 150 rum, sex barer, en Pool Club, samt inte minst vår ambitiösa mötes- och eventavdelning. Vår vision är att skapa magiska stunder och bestående minnen för våra gäster, genom att erbjuda upplevelser som överträffar förväntningarna. Här sker allt från det mindre men superviktiga ledningsgruppsmötet, den stora kick-offen för företaget, födelsedagsfesten eller den stora jubileumsmiddagen. Om tjänstenSom Meeting & Event Host (Konferensvärd/värdinna) hos oss kommer du att vara ansiktet utåt för våra konferensgäster och ansvarig för att säkerställa att allt fungerar smidigt så att våra gäster får en fantastisk upplevelse. Du kommer att arbeta nära både vårt konferens-koordinering- och receptions-team, och rapportera till M&E shiftleader. Arbetsuppgifter Välkomna och ta hand om våra konferensgäster vid ankomst Säkerställa att konferenslokaler är förberedda och utrustade enligt gästens önskemål Fikaservering, påfyllnad av bufféer och kaffestationer Diskhantering och organisation av förråd.  Bistå med teknisk support under konferenser och evenemang Kommunicera med gästerna under deras vistelse för att säkerställa att alla deras behov tillgodoses Samarbeta med andra avdelningar för att leverera en sömlös gästupplevelse Hantering av bokningar och uppföljning av kundfeedback Du hjälper även till i hotellreception vid in- och utcheck och ibland hela skift.  Vem är du? För att trivas och lyckas som Meeting & Event Host (Konferensvärd/värdinna) hos oss tror vi att du har tidigare erfarenhet från servicebranschen. Du är vänlig, professionell och gillar att arbeta i en dynamisk miljö där du får möta olika människor. Vidare är du noggrann, självgående och trivs med att axla ansvar. Du assisterar även receptionen i perioder där vi inte har konferenser på plats. Kvalifikationer Erfarenhet av arbete inom hotell, restaurang eller konferens Goda kunskaper i svenska och engelska; fler språk är meriterande Grundläggande tekniska färdigheter för att hantera konferensutrustning och hotell- och bokningssystem Stark servicekänsla och förmåga att lösa problem snabbt Vi erbjuder dig Som Konferensvärd/värdinna hos oss får du en dynamisk och spännande roll i ett företag som ständigt växer och utvecklas. Du kommer att vara en del av ett engagerat team och vi erbjuder goda möjligheter till internutbildningar och personlig utveckling. Du får även rabatter på våra destinationer och restauranger runt om i Norden samt delta i festliga tillställningar och andra roliga aktiviteter. Om processen: Vi kommer kalla till intervjuer löpande, sista ansökningsdag 13 juli.  Tillträde och lön: Lön enligt avtal och tillsvidaresanställning med 6 månaders provanställning. Tillträde augusti. Tjänsten är en deltidstjänst på minimum 50%. Uppfyller du inte exakt alla krav i annonsen? Tveka inte att skicka in en ansökan ändå, vi är beredda att överväga sökande med närliggande arbetslivserfarenhet och utbildning. Hos oss får du en arbetsplats med utvecklingsmöjligheter, både inom Hjortviken liksom inom ESS Groups alla destinationer. Vi arbetar ständigt med att utveckla våra medarbetare med hjälp av interna utbildningar inom ledarskap, stresshantering och mycket mer. Som medarbetare hos oss får du tillgång till fina rabatter på våra destinationer och restauranger runt om i Norden. Vi ordnar dessutom festligheter och andra roliga aktiviteter för att hålla samman teamet. Utöver det får du en säker anställning, friskvårdsbidrag samt otroliga kollegor som kanske till och med blir dina vänner för livet!

25 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Konferensvärd/värdinna med teamansvar till vår kund i Stockholm
KFX HR-partner Skandinavien AB
Hotellreceptionister m.fl.

Om tjänsten Har du lång erfarenhet av service, inom till exempel restaurangbranschen, ett planeringssinne och är duktig på att ha många bollar i luften? Då kan du vara den vi söker! Just nu söker vi en konferensvärd/värdinna med teamansvar till vår kund i centrala Stockholm. Här får du möjligheten att arbeta på ett av Sveriges största mediebolag och vara med att leda och utveckla teamet i deras konferens. Tjänsten är på heltid och du arbetar på plats på vår kunds kontor i centrala Stockholm. Läs mer om tjänsten nedan och sök redan idag! Om oss KFX HR-partner är ett auktoriserat bemannings-, rekryterings- och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är ett bemanningsföretag som värnar om den personliga kontakten med alla våra medarbetare. Vårt mål är att vara bemanningsbranschens bästa arbetsgivare. Du kommer att bli anställd av KFX HR-partner, därför är det viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det viktigt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt och ska därför förstå vår och kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är Stolthet, Omtanke och Engagemang, dessa ska genomsyra allt vi gör. Arbetsuppgifter I rollen som teamledare på vår kunds konferensavdelning spelar du en viktig roll för gästupplevelsen och agerar företagets ansikte utåt! Framförallt jobbar du med att ge service till kollegor och gäster - innan, efter och under konferenser och externa möten. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat: • Ansvara för företagets konferensrum och kök, inklusive förberedelser och underhåll • Ta emot och välkomna gäster samt se till att de får en professionell och trevlig upplevelse • Servering av luncher, fika och dryck i konferensrummen • Koordinera bokningar av mötesrum i Google Kalender • Ta emot leveranser • Säkerställa att konferensrummen ser bra ut och att allt är påfyllt • Vara behjälplig med teknisk utrustning i konferensrummen • Vidarefakturering och fakturahantering i interna system samt X-flow och ServiceNow Kvalifikationer • Gedigen erfarenhet av att ge service i toppklass, förslagsvis inom restaurang, konferens eller kontor • Erfarenhet av koordinering och en ansvarstagande roll • Datorvana och ett administrativt sinne • Flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift • Har du tidigare arbetat med konferenser ses det som meriterande för denna roll Som person ser vi framförallt att du kan ge förstklassig service till vem som helst och är duktig på att smälta in i och känna av olika sammanhang. Vidare är du noggrann och van att hantera flera uppgifter samtidigt. Du har även ett skarpt planeringssinne och förmåga att se vad som behöver göras. Övrigt Start: Omgående, vid överenskommelse Omfattning: Heltid Arbetstider: Måndag till fredag, 7.30-16.30 Plats: Stockholm Detta är ett konsultuppdrag där du är anställd av KFX och arbetar ute hos kund. Vi gör en bakgrundkontroll i samtliga rekryteringsprocesser. Vid frågor eller funderingar kontakta ansvarig rekryterare Lisa Hägglund på [email protected]. Vi tar inte emot ansökningar via mejl. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ta därför chansen och sök redan idag!

17 juni 2025
Sista ansökan:
2 juli 2025
Konferensvärdinna & Slottshusfru 60%
Engsholms Slott AB
Hotellreceptionister m.fl.

Nu förstärker vi vår organisation med en helt ny tjänst. Du älskar värdskap, göra fint och städa samt är inte rädd för att ”hugga i”. Tjänsten består i att ansvara för: Möblering och planering våra konferensrum Ställa ut vatten mm i lokaler Ta emot gäster o välkomna dem Ha kunskap kring viss teknik Ansvara för, samt städa i slottet o dess omgivning Servera fika och brygga kaffe fm/em samt diska Ta hand om våra blommor Säsongsdekorera i slottet jul, påsk etc Tjänsten är operativ och du måste gilla att ha ett rörligt och ibland fysiskt krävande arbete. Ett krav är att du bor i vårt närområde samt har egen bil för kommunikation till och från arbetsplatsen, men även transporter inom området. Tjänsten är i dagsläget 60% med årsarbetstid. Dvs arbetstiden varierar under säsong och bokningar. Kan bli 100% vissa veckor och kanske helt ledig andra, under vår lågsäsong. Tjänsten kommer tillsättas under augusti o intervjuer sker löpande. Skicka din ansökan till [email protected] och märk ansökan "Konferensvärdinna" Välkommen!

13 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Café-/konferens/eventansvarig Eatery Luma/Eatery Gärdet
Eatery Sverige AB
Hotellreceptionister m.fl.

Eatery Sverige AB som driver konceptrestauranger för mat och möten med en lokal prägel. Här finns idag 16 restauranger och konferensställen från Åre i Norr till Malmö i söder (egenägda och Franchise). Under 2023 öppnade även Eatery Garden på Arlanda som är en variant av konceptet. Här finns även våra företagsrestauranger, t.ex. Social kitchen som drivs i samarbete med Schibstedt. Totalt har Eatery enheterna mellan 5000 och 6000 gäster per dag. Besök Eaterys hemsida här Vi söker nu café-/event/konferensansvarig till våra enheter på Gärdet och Lumafabriken. Som medarbetare hos oss så är du en del av teamet och där vi tillsammans utvecklar gästupplevelsen och varandra. Vi vill att du ska brinna för att jobba med människor och att ge en service i världsklass. Vi erbjuder en familjär arbetsplats med glädje och omtanke där du kan leva och stå för våra kärnvärden: Vi är hjärtliga, Vi är effektiva och Vi är ansvarsfulla. Om dig Du precis som vi ger ett positivt kundbemötande för varje ny gäst du möter. Du har en känsla för smak, service och kvalité. Du är stresstålig och har en positiv inställning där du stimuleras av att hitta lösningar för våra gäster. Du har förmågan att arbeta självständigt och har ett genuint matintresse. Du gillar nytänkande och drar dig inte för egna idéer du då som oss alltid vill ligga i framkant. Som person har du lätt för att samarbeta, är serviceinriktad och flexibel, har ett gott ordningssinne och en god kommunikations- och organisationsförmåga. Dina arbetsuppgifter I din roll kommer du att arbeta nära restaurangchefen, samt våra säljare. Dina arbetstider sträcker sig över restaurangens öppettider, men kvälls-/helgarbete förekommer även frekvent då vi har bokade event utöver restaurangens ordinarie öppettider. Veckovisa PM avstämningar med säljavdelningen, visningar av våra lokaler samt att under restaurangens öppettider bemanna caféet och driva utvecklingen av denna framåt ingår. I rollen hos oss på Eatery ingår mycket gästkontakt vilket ställer krav på din servicekänsla. Kvalifikationer Vi söker dig som har relevant erfarenhet av liknande roll. Krav är att du är minst 20 år gammal, pga serveringstillstånd. Villkor Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse , men gärna under vecka 32. Provanställning tillämpas under de första sex månaderna. Vi har som mål att vara sektorns mest attraktiva arbetsgivare och har de senaste åren arbetat hårt för att säkerställa att vi har rätt medarbetare på våra enheter och att vi kan erbjuda dessa medarbetare stöd och goda utvecklingsmöjligheter.

13 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Konferens och receptionsansvarig
Källan Hotell-Spa-Konferens AB
Hotellreceptionister m.fl.

Vi söker dig! En engagerad och kreativ individ för rollen som konferens- och receptionsansvarig. Du är en glädjespridare på ett proffsigt och avslappnat sätt med talang för att socialisera och ge service. Du är pålitlig, självgående och tar ansvar för att nå resultat tillsammans med oss. Du kommer att ha en central roll i att planera och genomföra framgångsrika och minnesvärda konferenser och evenemang, och ansvarar för den dagliga konferens verksamheten i sin helhet. Rollen som konferens- och receptionsansvarig är bred med stort eget ansvar. Trivas att arbeta i team men du ska även klara av egenarbete. Du har själv möjlighet att utveckla rollen utefter dina idéer och initiativ. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: Ansvara för planering och genomförande av konferenser från början till slut. • Det inkluderar hantera förberedelser inför arrangemang, förhandla med kunder och säkerställa att allt går smidigt under evenemanget samt återkoppling och uppföljning efter avslutat evenemang. • Sedvanliga receptionsuppgifter såsom att välkomna och assistera externa besökare, samtidigt som du skapar en positiv första intryck • Säkerställa att konferensrummen håller hög standard med fungerande teknik och tillhörigheter. • Fokus på kunden genom hela evenemanget från lokal, förtäring samt logi • Vi ser att du har ett stort intresse för service och driv till att skapa mötesplatser för gäster. Du har ett naturligt försäljningsfokus och drivs av att ansvara för hela processen. • Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av planering och genomförande av konferenser samt arbeta i reception eller vid likande kundbemötande Platsbeskrivning: Hotell Källan ligger i byn Åmliden, bara 20 från både Norsjö och Malå centrum. Källan är en mötesplats som fått växa med naturens nivåskillnader och former. Mitt mellan kustlandskap och fjällvärld i Västerbottens vildmark, på ett berg med utsikt över skogar och sjöar. Här njut man av tystnaden, harmonin och den fina miljön. Källan samsas naturen sida vid sida med modern arkitektur. Denna kontrast skapar en miljö som passar allt ifrån företagets konferens till bröllopsfesten. Med 40 hotellrum och 5 olika mötesrum kan vi skräddarsy ett besök för såväl mindre sällskap som för lite större grupper både ute och inomhus. Vi tror på att kombinationen av gott värdskap, en trivsam atmosfär och riktigt god mat tillsammans med ett starkt engagemang för miljö och säkerhet, skapar det bästa förutsättningar för lyckade och stimulerande möte. Körkort och tillgång till bil är ett plus då bussförbindelse är begränsad. Helgarbete kan förekomma. Rekrytering sker löpande och kan avslutas så snart vi har hittat rätt personer. Vi tillämpar provanställning på 6 månader. HRF avtal med korrekta villkor Behärska ett av de skandinaviska språken flytande, samt engelska både muntligt och skriftligt. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

11 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Konferens- och Eventkoordinator
Almost There AB
Hotellreceptionister m.fl.

Konferens- och Eventkoordinator (25% Sälj) Arbetsgivare: AlmostThere AB Arbetsplats: Peetgården och Säsong i Boden Tjänstgöringsgrad: Heltid/deltid (ange preferens) Om oss: AlmostThere AB är en innovativ aktör inom konferens- och evenemangsbranschen som strävar efter att skapa minnesvärda upplevelser för våra kunder. Vi söker nu en passionerad konferens- och eventkoordinator som kan bidra med kreativitet och struktur i vårt team. Tjänsten avser arbete på våra två konferens och eventanläggningar, Peetgården och Säsong. Arbetsuppgifter: Planera, genomföra och utvärdera konferenser och event. Planera och genomföra annonsering och marknadsföring av våra evenemang. Arbeta aktivt med publicering av event på olika plattformar. Samarbeta med kunder och leverantörer för att säkerställa bästa möjliga resultat. Utföra säljaktiviteter inom ramen för en 25% säljroll för att främja våra tjänster. Kvalifikationer: Erfarenhet av att planera och genomföra konferenser och event. Goda kunskaper i marknadsföring och annonsering. Starka kommunikationsförmågor i både tal och skrift. Förmåga att arbeta självständigt samt i team. Erfarenhet av sälj är meriterande men ej ett krav. Vi erbjuder: En dynamisk arbetsmiljö med möjlighet till personlig utveckling. Flexibla arbetstider. Möjlighet att arbeta med spännande projekt och kunder. Ansökan: Skicka din ansökan och CV till [email protected]. Märk din ansökan med “Konferens- och Eventkoordinator”. Intervjuer och anställning kommer att ske löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

10 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025