Lagerchef till Gottebiten

Gottebiten en gros AB är idag den största gränshandelsaktören inom konfektyr, drycker och tobak med ett 30-talbutiker i bland annat Nordby, Charlottenberg, Långflon, Haparanda och Abisko. På Gottebiten är vi omkring 400 anställda och omsätter cirka 1,8 miljarder kronor. Gottebiten startades 1997 av bröderna Orvelin och är nu en del av Orvelin Gruppen, vilket är en familjeägd koncern med bas i Strömstad som under åren byggt upp många framgångsrika verksamheter och samarbeten. Gottebiten präglas i alla delar av den genuina Orvelinandan - att allt är möjligt! Gottebiten söker nu en erfaren ledare till tjänsten som lagerchef på centrallagret i Strömstad   OM TJÄNSTEN Från vårt centrallager i Strömstad skickas majoriteten av alla varor som årligen säljs till våra över fyra miljoner betalande kunder. I rollen som lagerchef blir din huvudsakliga arbetsuppgift att leda och utveckla lagerverksamheten tillsammans med lagrets ca 20 helårsarbetande medarbetare. Till din hjälp kommer du ha arbetsledare ute i driften samt skiftledare under högsäsong. Logistiken har en avgörande betydelse för verksamhetens totala framgång och ditt uppdrag kommer därför handla om att genom starkt ledarskap säkerställa flödena från vårt centrallager ut till butik. Målsättningen är att logistiken ska fungera optimalt utifrån parametrarna rätt vara, -tid, -kvalitet och -kostnad. Du kommer vara en naturlig del av den operativt dagliga driften och arbetar nära både varuförsörjning samt våra butiksenheter. Du kommer också ha ett strategiskt fokus på lagrets framtida utveckling.   ARBETSUPPGIFTER Du kommer att ha det övergripande ansvaret för Gottebitens lager och transporter. Det innebär att du ansvarar för att bibehålla samt vidareutveckla ett effektivt varuflöde, hela vägen från centrallagret till våra ca 30 butiker längs med den norska gränsen. Du kommer planera, utveckla, leda och fördela arbetet utifrån krav och behov. Målet är att ständigt förfina samt optimera lagerverksamhetens arbetssätt. I tjänsten ingår personal- och arbetsmiljöansvar för våra lagermedarbetare samt budget- och kostnadsansvar. Andra arbetsuppgifter som ingår i rollen är bland annat: - Ansvar samt uppföljning av budget, personaltimmar, fakturering och attestering, - Introducera och vidareutveckla medarbetare, - Ta initiativ till att följa upp och målsätta utvecklingsprojekt, - Upphandling, uppdatering samt underhåll av relevanta tjänster och produkter för lagrets verksamhet, - Ansvara och följa upp löpande inventering av lagrets varulager, - Optimera bemanning- och transportplanering, - Ansvara och följa upp att rutiner samt systemuppsättningar är aktuella för arbetsmoment som in- och utleveranser, först in – först ut principen, buffertlager samt plockslingor. Rollen kräver ett närvarande ledarskap för medarbetargruppen men givetvis också god kommunikation och samarbete inom hela Orvelinkoncernen.  Du rapporterar direkt till Gottebitens logistikchef.   VEM VI SÖKER Vi söker dig som trivs i ledande position och har förmågan att få med dig personal och kollegor genom ditt entusiasmerande och lösningsorienterade förhållningssätt. Du har en flerårig erfarenhet av tidigare ledarskap som präglas av mogenhet, engagemang och kommunikation. Du har för vana att skapa goda samt förtroendefulla relationer och samarbeten både internt och externt. Du backar inte heller för utmaningar och förändringsarbeten. För att trivas i rollen tror vi att du med enkelhet kan sätta dig in i nya system, är en van administratör och trivs med varierande arbetsuppgifter och arbetstempo. Utöver att du har dokumenterad erfarenhet av ledarskap ser vi det som meriterande om du även har erfarenhet av logistik och lager.   VI KAN ERBJUDA DIG Vi erbjuder ett spännande och fritt arbete med stora möjligheter till både personlig och professionell utveckling. Du vistas i en informell, prestigelös och positiv miljö i ett framgångsrikt företag där vi tror att allt är möjligt!  Du erbjuds även friskvårdsbidrag, sjukvårdsförsäkring och flexibel arbetstid efter verksamhetens behov. Tjänsten är på 100% med placering i Strömstad, uppstart enligt överenskommelse och individuell lönesättning.   SÅ HÄR SÖKER DU: Om du är intresserad välkomnar vi din ansökan senast den 30 april 2024. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Vid rätt matchning kan tjänsten komma att tillsättas innan sista anställningsdag. Om du har några frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta: - Logistikchef Anders Sagvall [email protected] eller 070–618 80 09 - HR -och kommunikationschef Frida Augustin, [email protected] eller på 073-646 26 60 -   VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN! Gottebiten en Gros AB är idag den största gränshandelsaktören inom konfektyr, drycker och tobak med ett 30-tal butiker i bland annat Strömstad, Charlottenberg, Töcksfors, Haparanda och Uddevalla. Gottebiten ingår i koncernen Orvelin Group Holding AB som är verksam inom tre huvudsakliga områden: handel, fastigheter och investeringar. Med huvudkontor i Strömstad har gränshandel naturligt kommit att bli en stor del, liksom ambitionen att utveckla och förädla näringsliv och fastighetsmarknad. Vi är omkring 450 anställda och omsätter cirka 2 miljarder kronor. Orvelin Group Holding AB är bland annat delägare och grundare av Nordby Shoppingcenter samt ägare till cirka 50 fastigheter.

15 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Lagerchefer till Brunna

Välkommen till en e-handel i världsklass! I Brunna, Kungsängen, nordväst om Stockholm finns Sveriges modernaste logistikenhet för e-handel. Lagret på 30 000 kvm öppnade ICA 2021 i samarbete med brittiska Ocado som erbjuder en av världens mest avancerade plattformar för online-försäljning av livsmedel, med hög automationsgrad. Tillsammans har vi på några år etablerat en e-handelslogistik i världsklass. Vill du bli en del av vårt team? Lagerchef, ditt blivande jobb Vi erbjuder dig en unik möjlighet att påverka hur kunden handlar mat genom att leverera marknadens bästa e-handels logistik. En roll med stort eget ansvar och stor påverkansmöjlighet för ICAs e-handel. Har du vilja och egna idéer finns stora möjligheter att lyckas i att vidareutveckla både dig själv och ICA. Som lagerchef är du övergripande ansvarig för tydligt definierade flöden i verksamheten. Ditt huvudsakliga fokus är att leda gruppchefer och dess team i arbetet. Du ansvarar för att din verksamhet sätter och uppfyller mål avseende produktivitet, kvalitet och arbetsmiljö. Genom att engagera, motivera, coacha och ge tydlig feedback uppnår du och teamet goda resultat. I samspel med övriga funktioner, förväntas du planera och organisera och följa upp verksamheten. Du kommer att rapportera till logistikchefen för enheten i Brunna och tillhöra dess ledningsgrupp. Det här erbjuder vi Vi erbjuder en roll med stort eget ansvar och stor påverkansmöjlighet för ICA:s e-handel. Har du vilja och egna idéer finns stora möjligheter att vidareutveckla både dig själv och ICA. Du kommer att ha personalansvar och tillsammans med ditt team skapar ni goda resultat genom en stark entreprenörsanda, ett förhållningssätt där vi är tydliga, ärliga och litar på varandra samt en stor portion engagemang för varandra och våra kunder. Vem är du? För att vara framgångsrik i denna tjänst har du gedigen erfarenhet från en likvärdig logistikverksamhet eller större produktionsanläggning med hög grad av teknik och automation. Vi söker dig som redan idag är en erfaren ledare och har vana att leda genom andra chefer. Du har visat att du kan leda i förändring och trivs i en sådan miljö. Du skapar engagemang bland medarbetare och kollegor, samt är tydlig gällande förväntningar på dig själv och andra. Vi ser att du har en drivkraft och mod att prova nya saker och skapa en kultur av ständiga förbättringar. Vardagen präglas av ett högt tempo vilket du behöver motiveras av. Tillsammans med din erfarenhet av budgetansvar, goda kunskaper i ekonomi samt god förståelse för affär och lönsamhet vet vi att du kommer att bidra till vår verksamhet. Då vi även har många kontakter med Ocado i England vill vi att du, förutom talar och skriver svenska, är bekväm med att tala och skriva på engelska. ledarskap bör beskrivas så här: Värderingsdrivet Personligt ledarskap som förstärker positiva beteenden och prestationer God kommunikativ förmåga Förmågan att bygga relationer och skapa långsiktigt förtroende Resultatorienterat Förändringsorienterat Analytiskt med förmågan att både fördjupa och förenkla problemställningar Förmågan att pendla mellan taktiskt, operativt och strategiskt perspektiv Förmåga att planera och strukturera arbete även under press Anställningsform Tillsvidareanställning Tillträde Enligt överenskommelse Kontaktuppgifter För information om tjänsterna: Fredrik Söderlund, Logistikchef, [email protected] För information om rekryteringsprocessen: Karin Benyamine, HRBP, [email protected] 010-422 20 01 Vi tar inte emot ansökningar via mail! Sista dag för ansökan 2021-04-30, urval sker löpande under processen och vi önskar att du ansöker om tjänsten snarast. Denna rekrytering gör vi i egen regi, därför undanbedes kontakter från rekryteringsföretag. Vi ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför. Vi värnar om goda förutsättningar för ett hållbart arbetsliv för våra medarbetare med god arbetsmiljö och möjlighet till ständig utveckling. Vi tillämpar kompetensbaserad rekrytering. Drogtestning förekommer i samband med vissa av våra rekryteringsprocesser samt vi tar utdrag ur belastningsregister.

15 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Lagerchef till kund i nordvästra Stockholm!

Libera söker nu en lagerchef till vår kund i nordvästra Stockholm. Du kommer i den här rollen att ha ett helhetsansvar för lagerverksamheten och en personalstyrka på ca.10 medarbetare.Dina arbetsuppgifter: - Personalansvar inkl. närvaro/frånvaro och rehab - Ansvara för bemanning och kvalité mot uppsatta mål samt KPI:er - Fullt arbetsmiljöansvar inklusive fastighet - Du arbetar utifrån från vår kunds processer och värderingar-Utvärdera och utveckla arbetsrutiner och processer Du rapporterar till Platschef och har ett nära samarbete med produktionsteam och marknad. Dina egenskaper och erfarenheter: Vår kund är kvalitetsinriktad och har ett högt kundfokus. Till denna tjänst ser vi därför att du har: - Gedigen erfarenhet från lagerverksamhet-God ledarerfarenhet - Goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska och gärna engelska - Bakgrund från produktionsnära verksamhet är meriterande - Någon form av utbildning inom lager/logistik/e-handel är meriterande Detta är en direktrekrytering där Libera sköter rekryteringsprocessen och alla frågor kring processen besvaras av Liberas rekryterare. Urval sker löpande och tillträde till tjänsten sker enligt överenskommelse. Välkommen med din ansökan redan idag!

12 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Lagerchef

Lagerchef Är du en passionerad ledare med tidigare erfarenhet inom lager? Och vill vara med att driva utvecklingen av vår verksamhet framåt? Då är denna roll något för dig! Vi på Exertis söker nu dig till rollen som Lagerchef där du kommer ha en nyckelroll i att garantera effektivitet, säkerhet och högsta kvalitet. Du kommer vara ansvarig för ett team med högt i tak där ni tillsammans uppnår bästa möjliga resultat genom tätt samarbete. Du kommer att arbeta tillsammans med såväl externa som interna partners för att hitta de mest effektiva och hållbara sätten att lagerföra och att transportera varor till och från lagret. I rollens ansvar ingår även att utveckla befintliga verktyg och framtida WMS-lösningar. Hos oss får du en arbetsplats som ser dig som en värdefull individ och som låter dig ta plats att få vara just den du är. Varje medarbetares välbefinnande är i fokus för oss, varje dag, och vi vill att det ska vara givande att gå till jobbet. Därför satsar vi på fina förmåner såsom friskvårdsbidrag och firar våra gemensamma framgångar. Arbetsuppgifter Dina huvudsakliga uppgifter kommer vara att operativt driva arbetet inom vårt lager, säkerställa en hälsosam arbetsmiljö och sätta tydliga mål kring resultat i förhållande till budget. Du kommer ansvara för ett lagerledningsteam med gruppchefer och processutvecklare. Rapportering sker till Operations Director. Övriga arbetsuppgifter innefattar att • säkerställa våra systematiska arbetsmiljöinsatser genom att samverka med fackliga representanter och myndigheter • utveckla och upprätthålla att våra säkerhetsregler och lagstadgade bestämmelser följs • utveckla och implementera arbetssätt runt ständiga förbättringar • strategiskt resurs- och kompetensplanera • analysera, rapportera och förbättra lagerprestanda. Kvalifikationer och erfarenhet • Inom lagerverksamhet med personal- och resultatansvar (P&L) samt kommersiell erfarenhet. • Starkt ledarskap som involverar och engagerar dina medarbetare. • God vana i lager- och logistiksystem samt uppföljning av KPI:er. • Delegerat arbetsmiljöansvar. • Fackliga förhandlingar. Meriterande • Universitetsutbildning inom logistik och lager. Personlighet För att trivas i rollen ser vi gärna att du är resultatinriktad, strukturerad och trivs i ett arbete med stort ansvar. Självständighet är något som finns naturligt och du gillar att ta initiativ på ett lösningsorienterat vis. Då rollen är i kontakt med många parter är du lyhörd och har en tydlig kommunikation. Att agera som en trygg ledare är inte främmande för dig när du engagerar ditt team. Du bör ha en analytisk förmåga och ett datadrivet beslutsfattande för att säkerställa att varje steg som tas är välgrundat och leder till önskat resultat. Vi erbjuder dig • varierande uppgifter med möjlighet att utvecklas inom organisationen • möjlighet till stort ansvar och påverka framstegen i verksamheten • en arbetsplats med stort engagemang för mångfald och inkludering • dagtidsarbete, 40 h/vecka, under måndag till fredag • en givande arbetsplats med friskvårdsbidrag och gym i byggnaden. Placering: Göteborg. Sista ansökningsdatum: 31 maj. Ansöker gör du via länken, vi tar inte emot ansökningar via mejl. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef, Jessica Andersson, Operations Director: [email protected] Vilka är vi? Exertis Nordics är en av Nordens största och snabbast växande distributörer av IT- och Pro AV-produkter, konfigurationstjänster, Säkerhet & Övervakning och Entertainment (böcker, spel & leksaker) samt är en av Nordens största tillverkare av datorer. Vårt huvudkontor och lager finns i Göteborg, med lokalkontor i Stockholm, Helsingborg och Umeå i Sverige, Sandefjord i Norge, Helsingfors i Finland samt Köpenhamn i Danmark. Vi samarbetar idag med över 250 leverantörer och fler än 4 000 återförsäljare över hela Norden. Sedan 2014 ingår företaget i Exertis Group, en av Europas största distributörer av teknologi, med en omsättning på nära 75 miljarder SEK.

12 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Lagerchef

Svensk food service söker nu en lagerchef som ska ansvara för lagerhanteringen och sköta inkommande och utgående varor från lagret. Hen ska se till att allt sköts effektivt och problemfritt. Till arbetet ingår även kvalitetskontroller på varorna och lagerchefen ska även ha personalansvar.

12 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Lager, Logistik Ansvarig

Vi letar för närvarande efter en individ med erfarenhet av att hantera leveranser och distribuera material från våra leverantörer över hela världen. Denna roll innefattar också ansvar för lagerhantering. Med tiden kommer ansvarsområdet utvidgas till att inkludera plockning av material för produktionsorder och samordning av tillverkningsprocessen. Dessutom kommer administrativa uppgifter att ingå i ansvarsområdet, såsom att lägga in produktionsorder i systemet och samarbeta med produktionschefen för att planera produktionen. Eftersom vår organisation består av en liten grupp på 11 personer är vi nära varandra och bistår varandra vid behov. Det kan innebära tillfälliga insatser inom produktionen eller annat område. Det är svårt att fastställa detaljerat ansvar på grund av individualiteten hos våra medarbetare och deras unika kompetenser och intressen. Det är viktigt att vara självgående i sitt arbete men även vara beredd att bistå andra vid behov. För närvarande är vårt kontor beläget i fina lokaler om cirka 400 kvadratmeter i Täby (Roslags Näsby). Dock planerar vi att innan kontraktets utgång i september 2025 flytta till en ny lokal i Täby/Arninge-området för att tillgodose våra ökande behov av utrymme, vilket beräknas vara mellan 600 och 800 kvadratmeter. För den rätta kandidaten finns det gott om möjligheter till personlig och professionell utveckling i en dynamisk och variationsrik arbetsmiljö, med utmaningar och givande samarbeten med kollegor.

10 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Lagerchef E-handel

Vi på BGA söker en engagerad lagerchef för vårt e-handelslager.    BGA är en ledande aktör inom e-handel för heminredning. Vi har en omfattande närvaro på 17 europeiska marknader och lagrar över 20 000 unika artiklar på vårt e-handelslager i Gävle. Här står verkligen tillväxt och expansion i fokus.   Ta chansen att bli en del av vårt vinnande team på ett snabbt växande och framgångsrikt e-handelsföretag.   Vi letar efter dig som:   • Är en driven och flexibel ledare som trivs med högt tempo och snabba beslut. • Har tidigare erfarenhet av att leda ett lager eller motsvarande verksamhet. • Har förmågan att utveckla och motivera ett starkt team Du kommer att ha övergripande operativt ansvar för lagerdriften och runt 50 medarbetare. Här ligger utmaningen i att lagerhålla ett ständigt bredare sortiment av produkter och snabbt och kostnadseffektivt förse tusentals kunder runt om i Europa med högkvalitativa varor. Till din hjälp har du kompetenta medarbetare som rapporterar till dig, såsom Personalchef, Drift- och underhållschef och Processutvecklare.   Dina ansvarsområden inkluderar:   • Att äga och utveckla operativa processer för effektivitet och kvalitet. • Samarbeta med andra avdelningar för en smidig verksamhet. • Att ha personalansvar för underställda chefer. • Att arbeta med nyckeltal och KPIer. • Att bidra till utveckling och förbättring av verksamheten genom att våga prova nya idéer och lösningar. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet och ledarskapsförmåga och söker en ledare som trivs med att arbeta i högt tempo för att nå våra mål, likt ett framgångsrikt sportlag. Som representant för företaget engagerar du dig aktivt i den dagliga verksamheten för att vara lyhörd för förändringar och ta snabba beslut.   Vi erbjuder:   • En unik möjlighet att vara en nyckelspelare i ett växande företag inom en expansiv bransch. • En kompetensutvecklande resa i ett vinnande lag med många års framgångsrik erfarenhet av e-handel både i Sverige och utomlands. • Stor möjlighet att påverka och forma verksamheten med din erfarenhet och kompetens.   Sista ansökningsdag är 2024-05-19, men vi läser ansökningar och gör urval löpande så skicka in din ansökan redan idag. Startdatum efter överenskommelse. Vi ser fram emot att ta emot din ansökan!   BGA grundades som ett familjeföretag i Gävle 1993. Med ständig tillväxt arbetar i dag ca 100 personer i BGA Group AB och vi omsätter ca 360 Mkr. 2023 prisades vi av Dagens Industri som ett av årets Gasell-företag för urstark tillväxt i kombination med lönsamhet. Vill du vet mer om BGA? Kika in på vår webbshop: https://www.bga.se Eller lyssna på grundaren och VDn Björn här: https://open.spotify.com/episode/59B1671d1Dn9XiplgzyLK8?si=48v_77G5RIWyWRLVtfA-owVill du vet mer om BGA?

9 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Lager & Logistikchef

Vi söker en: LAGER & LOGISTIKCHEF Vi söker en lager & logistikchef med placeringsort Vårgårda. Du kommer att vara ansvarig för ett härligt team om 12 personer som dagligen levererar stål till svensk tillverkningsindustri. TJÄNSTEN Du har chansen att bli navet i verksamheten för Broson Steel. Lager & logistikchefen kommer att leda ett team i Vårgårda som lossar gods, lastar gods, kapar material samt plockar gods. Den största delen av tjänsten är administrativ men du kommer även att hjälpa till praktiskt vid behov. Du kommer att ha personalansvar för ditt team och du kommer att ingå i bolagets ledningsgrupp. ERFARENHET Vi söker dig som är positiv, entusiasmerande, strukturerad, teamorienterad och uthållig, med en egen drivkraft. Vi ser gärna att du har erfarenhet från tidigare lager och/eller logistikarbete. Vi ser gärna att du haft personalansvar tidigare. Vi ser också gärna att du har erfarenhet av kvalitet-, miljö- och arbetsmiljö-arbete då det är en stor del utav vår vardag. Du kommer ingå i vår KMA-grupp som vi har gemensamt i koncernen och där vi arbetar med kvalitet- miljö- och arbetsmiljörelaterade frågor. Truckkort samt erfarenhet från arbete i affärssystem, typ Microsoft Navision Dynamics, är starkt meriterande. VI ERBJUDER - En chans att vara en del av ett starkt, serviceinriktat och kunnigt team. - En ansvarsfull roll hos en stabil och trygg ägare. - En stimulerande roll hos ett företag som är med och driver utvecklingen i sin bransch. - En möjlighet att verka i vår koncerngemensamma KMA-grupp. - En möjlighet att verka i en miljö där vi erbjuder kvalitativa produkter och en god service. - En plats i bolagets ledningsgrupp. FRÅGOR Besvaras av VD Andreas Palmgren, 0709-347473 eller [email protected]. Läs gärna mer om oss på www.brosonsteel.se ANSÖKAN Välkommen med din ansökan per e-post till [email protected] . Urvalet sker löpande.

8 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Lageransvarig - Almnäs, Södertälje - Heltid

Gillar du att leverera hög kvalité och att arbeta i ett högt tempo? Då vill vi på Simplex gärna att du söker dig till oss! Vill du vara hjärtat i vårt lager och jobba med något du verkligen gillar? Älskar du att jobba och ha kul samtidigt? Då är du precis den vi söker! Dina ansvarsområden: Hålla ordning och reda på kundernas grejer. In- & utleverans Organisera på ett kreativt och effektivt sätt. Var flexibel i en bransch som aldrig står still. Vi letar efter dig som: Är noggrann och gillar att ha det rent runt omkring dig. Är flexibel och kan hantera olika uppgifter. Har administrativa kunskaper (plus om du kan lagersystem). Kan köra truck eller är redo att lära dig. Trivs med att prata med kunder och är trevlig och hjälpsam. Vill utvecklas och ta ansvar för flera lager i framtiden. Vi erbjuder: En spännande arbetsplats där varje dag är unik. Möjligheter att växa och ta på dig olika roller. En chans att vara en viktig del av vårt engagerade team. Krav: Relevant erfarenhet eller utbildning inom Logistik Körkort Truckkort Plats: Södertälje Arbetstider: Mån-fre 07.00-16.00 Omfattning: Heltid Ansök idag och bli en del av ett väldigt roligt team i en utvecklande miljö! Om oss: Det är vi som är Simplex. Framtidens bemanningsföretag med siktet inställt på utveckling. För det är precis vad vi vill skapa, utveckling för företag och människor. Med rätt person, på rätt plats skapas nytta för alla parter. Idag ser ni våra konsulter köra truck på terminaler, leverera pallar med tunga fordon, leda logistiken på byggarbetsplatser eller packa orders på lager. Men det är bara en liten del av vad vi erbjuder. Hos oss arbetar människor som vill framåt och som driver på logistiken i hela Sverige. Svårare eller enklare behöver det inte vara. Är du redo för nästa steg i karriären, öppnar vi dörrar till nya möjligheter. Vårt mål är att ta vara på varje individs unika kompetens och förädla med erfarenheter. Välkommen till Simplex!

8 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Lageransvarig till Orkla Confectionery & Snacks

Om tjänsten Som Lageransvarig kommer du att ansvara för drift och utveckling av Orklas externa lager. Rollen är bred och involverar arbete med både operativa och strategiska frågor gällande externlagren. Du är primär kontakt för tredjepartslogistiker (3PL) och leder driftsmöten med berörda parter. I nära samarbete med planeringsavdelningen arbetar du för att säkerställa att produktionsvolymerna lagras och hanteras på ett hållbart och kostnadseffektivt sätt. I din roll som Lageransvarig kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära: - Ansvar för driften av 3PL och externa lager - Koordinering av transporter mellan produktionsenheter, externa lager och 3PL - Dagliga avstämningar av saldolistor och reda ut avvikelser - Hantera driftsstörningar - Arbeta med ständiga förbättringar och besparingsprogram Tjänsten som Lageransvarig är ett konsultuppdrag med start i mitten av maj och löper till slutet av augusti. Rollen är placerad i Filipstad. Om dig Vi söker dig som har några års arbetslivserfarenhet och en relevant utbildning, gärna med inriktning mot logistik, produktion eller ekonomi. Du har goda kunskaper i svenska och engelska (danska är meriterande). Du behöver också ha goda IT-kunskaper samt erfarenhet av lagerstyrning-system (SAP/IM är meriterande). Körkort är ett krav. Vidare ser vi att du är en driven och kommunikativ person som är van att leda möten och samarbeta med externa parter. Du är lösningsorienterad och har förmåga att ta balanserade beslut under tidspress. Vidare har du ett flexibelt förhållningssätt samt är analytisk och noggrann. Viktigt för tjänsten är: - SAP kompetens alternativt liknande ERP-system - Kunskap kring lagerekonomi och LEAN - Tidigare erfarenhet av logistik Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Om Orkla Confectionery & Snacks Orkla är den ledande aktören inom FMCG i Norden och Baltikum, och har även viktiga marknader i Centraleuropa, Österrike och Indien. Orkla har 21 000 anställda som är verksamma i 28 länder och har en omsättning på 50 miljarder SEK. Orkla Confectionery & Snacks Sverige är en ledande snacks- och med välkända och starka varumärken såsom OLW, Göteborgs Kex, Ballerina, Singoalla, Utvalda, Brago, Smash m.fl. Bolaget tillverkar och säljer produkter inom segmenten kex, konfektyr, chips, nötter, popcorn, ostsnacks, choklad och lakrits. I Sverige har Orkla Confectionery & Snacks ca 300 medarbetare och en omsättning på 1,9 miljarder SEK. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Sara Holm-Glad, [email protected] alt. 0736847697 Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!

5 april 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024