Lagerchef Göteborg

Vi är Sekurit Service Sekurit Service är en del av Saint-Gobains koncern och vi distribuerar fordonsglas och relaterade produkter för eftermarknadssegmentet. Sekurit Service är en välkänd och ledande aktör på marknaden och har verksamhet i 26 länder, med distribution av mer än tre miljoner glasprodukter varje år. Som en pålitlig leverantör på fordonsmarknaden fokuserar vi på att ge fantastisk service! Det innebär att vi bryr oss om dig som vår kund, vi inspirerar våra anställda, vi tillhandahåller enastående produkter och vi tar hand om vår planet. Vi driver kvalitet i allt eftersom din verksamhet är viktig - your business matters! Tjänsten Du kommer att arbeta som Lagerchef på vårt lager i Göteborg och kommer att ha ansvar för samt själv aktivt delta i driften av lagret. Tillsammans med övriga kollegor arbetar du för lagrets utveckling och säkerställer att allt arbete på lagret sker effektivast möjligt, med bäst utnyttjande av befintliga resurser. Dina arbetsuppgifter är daglig fördelning av arbetsuppgifter på lagret. Du kontrollerar och justerar lagersaldo, har ett uttalat kvalitetskontrollansvar för såväl in- som utleveranser, hanterar reklamationer samt ansvarar för att lagret är städat och organiserat. Du ser även till att uppsatta rutiner följs och verkar aktivt för en säker och hälsosam arbetsmiljö. Den vi söker Du som person ska vara noggrann, service-minded, ansvarstagande, tycka om att arbeta i team samt vara stresstålig och socialt kompetent. Du behöver ha kunskap i affärsstödssystemet SAP och du har god datorvana och du har erfarenhet av Excel. Du har ledaregenskaper och är duktig på att planera. God svenska i tal och skrift är grundläggande och du skall även kunna göra dig förstådd både muntligt och skriftligt på engelska. Det är ett krav att du har B-körkort och truckkort. Du har minst gymnasieexamen eller likvärdig utbildning. Arbetet är fysiskt krävande. Anställningstid Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande sex månaders provanställning. Vi kommer tillsätta tjänsten i september. Det är en heltidstjänst 39,5 timmar i veckan. Ansökan För mer information och ansökan skicka CV och personligt brev till [email protected]. Vi har kollektivavtal med Handelsanställdas förbund.

17 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Sektionschef till Försvarsmaktens Centrala lager

Sektionschef Produktionsstöd Är du intresserad av ledarskap och logistik? Vill du vara med och påverka Sveriges försvarsförmåga? Då ska du söka rollen som Sektionschef– Produktionsstöd, tillsammans skapar vi en hållbar logistik i fred, kris och krig för Försvarsmakten. Om enheten Du kommer arbeta på FMLOG Försörjning som anskaffar, lagerhåller, vidmakthåller och avvecklar förnödenheter åt Försvarsmakten. Logistiken ska vara effektiv och innebära en hög tillgänglighet för alla typer av förnödenheter runtom i hela Sverige, det innebär att produktion, planering och kundsupport också är viktiga delar i vårt arbete. Försvarsmaktens Centrala Lager (FMCL) är en del av FMLOG Försörjning som skapar möjligheter för Försvarsmakten genom att ta emot och leverera materiel i tid och med hög kvalitet. Genom kunskap om hur materielen ska tas emot, lagras, förrådsunderhållas, levereras och även avvecklas är vi delaktiga i att göra Försvarsmaktens verksamhet möjlig. Våra attityder och arbetssätt präglas av ömsesidigt förtroende för att kunna leverera försvarslogistik när och där den behövs. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som chef ansvarar och leder du sektionen produktionsstöd. Sektionens mål är att aktivt stödja avdelningens uppdrag och ha en stor förståelse för processerna inom avdelningen. Du ansvarar för planering och uppföljning av verksamheten samt identifierar nödvändiga prioriteringar på ett strukturerat sätt. Du utvärderar produktionen och är ansvarig för rapportering av lägesbild löpande till avdelningschef. Du ser till att sektionen fungerar effektivt och levererar med hög kvalitet, enligt uppsatta mål och i enlighet med fastställda processer. Du deltar i avdelningens ledningsgrupp och samverkar med avdelningschef och övriga sektionschefer för att nå avdelningens övergripande mål. Som sektionschef har du personal och arbetsmiljöansvar för sektionen. Kvalifikationer • Gymnasieutbildning eller motsvarande • Dokumenterad ledarerfarenhet om minst 3 år. • Erfarenhet att leda i produktionsfrågor • Mycket goda kunskaper inom Officepaketet • B-körkort för manuell växellåda. • Förmåga att kommunicera obehindrat på svenska i tal och skrift. Meriterande • Erfarenhet av storlagerdrift • Erfarenhet av förändringsledning • Erfarenhet av statlig verksamhet • Erfarenhet av Försvarsmakts logistik • Erfarenhet av VIDAR • Förmåga att kommunicera obehindrat på engelska i tal och skrift.  Personliga egenskaper Du uppnår resultat genom engagerat ledarskap, med förmågan att motivera ditt team att arbeta mot uppsatta mål med hjälp av ett coachande förhållningssätt. Du har en utvecklad ekonomisk medvetenhet, och är ansvarsfull och initiativtagande. Du främjar en stabil och förtroendeskapande arbetsmiljö och har vilja och kapacitet att leda i förändring i en växande organisation. Du har förmågan att strukturerat planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt samtidigt som du har god samarbetsförmåga och kan motivera dina medarbetare. Du är trygg i dig själv och relaterar till andra på ett lyhört sätt.  Stor vikt kommer läggas vid personliga egenskaper. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se).    Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning (heltid) som inleds med 6 månaders provanställning Arbetsort: Arboga. Resor ingår i tjänsten. Upplysningar Avdelningschef Magnus Wepsäläinen/ Stf Avdelningschef Helene Silversten (nås via växeln 0589-40400) Fackliga företrädare: Ola Andersson SEKO Pernilla Kjellgren SAKO Håkan Antonsson OFR/S Samtliga nås via växeln  0589-40400 Ansökan Välkommen Skicka in din ansökan senast 2024-05-02 Din ansökan ska bestå av ditt CV samt personligt brev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.   Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: FMLOG stödjer krigsförband i att utföra sina uppgifter i alla beredskapsnivåer. Vi bidrar till ökad uthållighet genom att planera, förrådshålla, leverera och samordna behovet av förnödenheter och transporter. FMLOG:s unika kompetens med civil och militär expertis bidrar till leveranssäkerhet och tillgänglighet. Tillsammans tillser vi att Försvarsmaktens operativa förmåga nationellt och internationellt bibehålls. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

16 april 2024
Sista ansökan:
2 maj 2024
Sektionschef till Försvarsmaktens centrala lager

Sektionschef Omlagringsterminal Mitt Är du intresserad av lager och logistik? Vill du vara med och påverka Sveriges försvarsförmåga? Ta chansen med denna roll i expansionen av Försvarsmaktens logistikverksamhet. Om enheten Du kommer arbeta på FMLOG Försörjning som anskaffar, lagerhåller, vidmakthåller och avvecklar förnödenheter åt Försvarsmakten. Logistiken ska vara effektiv och innebära en hög tillgänglighet för alla typer av förnödenheter runtom i hela Sverige, det innebär att produktion, planering och kundsupport också är viktiga delar i vårt arbete. Försvarsmaktens Centrala Lager (FMCL) är en del av FMLOG Försörjning som skapar möjligheter för Försvarsmakten genom att ta emot och leverera materiel i tid och med hög kvalitet. Genom kunskap om hur materielen ska tas emot, lagras, förrådsunderhållas, levereras och även avvecklas är vi delaktiga i att göra Försvarsmaktens verksamhet möjlig. Våra attityder och arbetssätt präglas av ömsesidigt förtroende för att kunna leverera försvarslogistik när och där den behövs.   Huvudsakliga arbetsuppgifter Initialt kommer du tillsammans med en arbetsgrupp bygga upp fungerande funktioner och rutiner för den kommande sektionen-Omlagringsterminal Mitt placerad i Bro. Sektionen har till uppgift att fungera som omlastningsplats för stora mängder materiel och förrådshållning av materiel i väntan på avveckling alternativt omfördelning. Som sektionschef ansvarar och leder du den operativa driften på din sektion. Du ser till att sektionen fungerar effektivt och levererar med hög kvalité, enligt uppsatta mål och i enlighet med fastställda processer. Du ansvarar för planering, verkställande och uppföljning av verksamheten och ser till att nödvändiga prioriteringar görs. Du deltar i avdelningens ledningsgrupp och samverkar med övriga sektionschefer på andra adresser för att nå övergripande mål. Som sektionschef har du personal och arbetsmiljöansvar för sektionen. Du säkerställer att rätt bemanning och kompetens finns på plats och att kompetensutvecklingen fungerar bra. Du ansvarar för att utveckla dina medarbetare och delar det uppdraget med övriga sektionschefer.   Kvalifikationer • Gymnasieutbildning eller motsvarande • Dokumenterad ledarerfarenhet minst 3 år • Goda kunskaper inom lager och logistik • B-körkort manuell växellåda • Kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift. • Erfarenhet av systematiskt arbetsmiljöarbete • Goda kunskaper inom Officepaketet   Meriterande kvalifikationer • Erfarenhet inom storlagerdrift alternativt produktionsverksamhet • Erfarenhet av affärssystemet SAP  • Erfarenhet av Försvarsmakts logistik • Kommunicerar obehindrat på engelska i tal och skrift. • Erfarenhet av etablering av ny verksamhet   Personliga egenskaper Du skapar resultat genom att engagerat leda och motivera andra mot uppsatta mål och du gör det med ett coachande ledarskap. Du är ansvarstagande och har förmågan att ta initiativ. Du främjar en stabil och förtroendeskapande arbetsmiljö. Du är självgående och trygg i rollen som ledare. Du har förmågan att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt samtidigt som du har god samarbetsförmåga och kan motivera dina medarbetare. Du är trygg i dig själv och relaterar till andra på ett lyhört sätt. Du har en ekonomisk medvetenhet. I ditt tidigare arbete med personalansvar vill vi att du haft medarbetar- och lönesamtal samt skaffat dig kunskap och erfarenhet inom arbetsmiljö- och rehabiliteringsfrågor. För att kunna utföra dina arbetsuppgifter krävs att du har goda kunskaper inom Office-paketet. Har du kunskaper i andra IT-system som används inom Försvarsmakten är det meriterande. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrig information Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning Sysselsättningsgrad: Heltid Arbetsort: Bro f o m kvartal 4, 2024. Tillsättning innan kvartal 4 utgår man från Arboga med introduktion. Resor ingår i tjänsten. Upplysningar Avdelningschef Magnus Wepsäläinen som nås via växeln 0589-40 400 Fackliga företrädare: Ola Andersson SEKO Pernilla Kjellgren SAKO Håkan Antonsson OFR/S Samtliga nås via växeln 0589-40 400   Välkommen med din ansökan senast 2024-05-02 Din ansökan ska bestå av ditt CV samt personligt brev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.   Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: FMLOG stödjer krigsförband i att utföra sina uppgifter i alla beredskapsnivåer. Vi bidrar till ökad uthållighet genom att planera, förrådshålla, leverera och samordna behovet av förnödenheter och transporter. FMLOG:s unika kompetens med civil och militär expertis bidrar till leveranssäkerhet och tillgänglighet. Tillsammans tillser vi att Försvarsmaktens operativa förmåga nationellt och internationellt bibehålls. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

16 april 2024
Sista ansökan:
2 maj 2024
Lagerchef

ERFAREN LAGERCHEF SÖKES TILL LJUNG Brinner du för ledarskap och anser att engagerad personal är vägen till framgång? Är du en person som har ett starkt intresse av effektiva logistiklösningar där du får arbeta i en föränderlig miljö med stark tillväxt? Vi söker dig som är en kommunikativ, prestigelös och engagerad ledare och som är villig att anta utmaningen. Nu söker vi en lagerchef till vår lagerenhet i Ljung. Exempel på förekommande arbetsuppgifter Ansvarar för den dagliga hanteringen av lagerläggning, lastning och lossning på vårt innelager och vår lagergård. Säkerställer leveranssäkerhet ut mot våra kunder. Daglig ledning och koordinering av lagerverksamheten. Central roll i arbetet med att utveckla och optimera våra logistikprocesser; både när det gäller systemstöd och praktisk hantering av gods. Personalansvar, utbildning och utveckling av lagrets medarbetare. Tillsammans med vår Supply Chain Manager ansvarar du också för förhandlingar och avtal med transportörer. Kvalifikationer Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av ledande befattning inom lager- eller industribranschen. Det är en fördel om du har erfarenhet av SAP. Goda kunskaper i engelska både skriftligt och i tal är ett krav, då koncernspråket är engelska. Även B-körkort är ett krav. Några ord från Björn Holmén, Supply Chain Manager? Hur länge har du arbetat på Pipelife? Jag har arbetat på Pipelife i snart 13 år. Jag har haft lite olika roller men idag är jag ansvarig för Supply Chain, vilket hos oss innefattar avdelningarna inköp, kundsupport, lager och produktionsplanering. Varför har du valt att arbeta på Pipelife? Det är ett spännande bolag i en internationell miljö, som är lönsamt och har en stark framtidstro. Det finns också ett förtroende från koncernen som resulterat i stora satsningar i Ljung som produktionsort. Vad innebär det att jobba som lagerchef på Pipelife? Jobbet innebär att du ansvarar för lagerhanteringen och frakter hos Pipelife i Ljung. Tillsammans med ungefär 15 medarbetare optimerar du lagerläggning, lossning och lastning med syftet att förse våra kunder med problemfria leveranser av beställda produkter rätt tid. Det är viktigt att du brinner för ledarrollen och jobbar för att medarbetarna ska må bra och prestera väl. Vad tror du är en bra bakgrund för rollen? En bra bakgrund är att du har arbetat med lager och logistik tidigare, gärna i ledande befattning. På det personliga planet söker vi personer med goda ledaregenskaper och god samarbetsförmåga. Relevant utbildning, liksom kunskaper inom SAP är meriterande. Personliga egenskaper Som person har du goda ledaregenskaper och är bra på att bygga ett lag där alla drar åt samma håll. Du är driven, självständig, strukturerad och arbetar gärna mot uppsatta mål. Du tycker om förändring och utveckling och har en god kommunikationsförmåga. Du är en kulturbärare och ditt ledarskap präglas av tydlighet samt ett coachande förhållningssätt. Vad vi erbjuder dig Vi erbjuder en prestigelös arbetsmiljö präglad av engagerade och drivna kollegor. Vi är en internationell koncern med möjlighet till utveckling. Vi arbetar aktivt med värdegrund och kan du identifiera dig med respekt, tillit, passion och kreativitet är vi företaget för dig. Vi har bl.a. friskvårdsbidrag, kollektivavtal och arbetstidsförkortning som förmåner. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med tillträde snarast eller efter överenskommelse. Kontakt och ansökan För ytterligare information om tjänsten kontakta Björn Holmén, Supply Chain Manager på telefon 070 509 53 30 eller maila till [email protected] Vi tar endast emot ansökan och CV via ansökningsknappen. Urval sker löpande. Välkommen med din ansökan! Om företaget PIPELIFE SVERIGE AB är Sveriges ledande tillverkare inom branschen för plaströrsystem. Våra produkter används inom bl.a. kommunalteknik, jord- och skogsbruk, inomhusavlopp samt kabelkanalisation. Vi är ca 270 anställda och omsatte 2022 drygt 1,3 miljarder kronor. Förutom försäljning i Sverige exporterar vi till flertalet av de europeiska länderna. Vårt svenska huvudkontor och produktionsenhet ligger i Ljung (Herrljunga kommun). Pipelife Sverige ingår i Pipelife International med säte i Wien, Österrike.

15 april 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Chef för lagerstyrning till Tibnor

Är du redo att bidra till att forma Tibnors framtid och vara en del av den gröna omvandlingen inom stålindustrin? Nu söker vi en chef för lagerstyrning till Tibnor. Varmt välkommen med din ansökan. Om Tibnor Tibnor förser industrin i Norden och Baltikum med stål, metaller och bearbetningstjänster. De drivs av att göra skillnad för alla sina kunder. Genom en unik lokal närvaro i Norden erbjuder Tibnor ett stort produktutbud och specialiserade bearbetningstjänster i kombination med expertis inom logistik, starka distributionsnätverk och moderna kundservicelösningar. Detta görs genom hög leveransprecision och korta ledtider, med tjänster som hjälper kunderna att förbättra sina materialflöden. Tibnor har ca 1000 medarbetare i 7 länder och är ett dotterbolag till SSAB. Om rollen I rollen som chef för lagerstyrning hos Tibnor har du en central roll i att utveckla strategier för kategori- och landspecifika lager och hantera nyckeltal för att mäta effektiviteten av lagerhanteringsprocesserna. Du kommer att vara en del av inköps- och lagerhanteringsteamet och rapportera direkt till chefen för P&IM (Purchasing & Inventory Management). I din roll kommer du att guida en grupp inköpare som arbetar med lagerhantering i Sverige samt har du det övergripande personalansvaret för 11 erfarna medarbetare som arbetar med lagerstyrning och materialadministration. I din roll arbetar du proaktivt med att utveckla kategori- och landspecifika strategier såväl som att utveckla processer kopplat till inköp. Du är ansvarig för att följa upp, övervaka och granska nyckeltal kring lagerstyrning samt att driva utvecklingen och det strategiska arbetet både på lands- och divisionsnivå. Du leder veckovisa uppföljningar och möten för att diskutera lagervolymer, omsättningshastighet och aktuella ärenden med lagerstyrningsteamet. Du samarbetar tillsammans med kategoricheferna för att ha rätt material och tillgänglighet i lager samt för att uppnå gemensamma mål och identifiera förbättringsområden. Tibnor är just nu i en spännande fas i deras förändringsarbete, där nya system som implementeras kommer att utmana gamla arbetssätt och stödja Tibnors framtida utveckling på den nordiska marknaden. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att vara: Ledarskap och personalansvar Utveckla strategier för kategori- och landspecifika lager Följa upp, övervaka och se över lagernivåer Genomföra och utveckla lagerprocesser för olika länder och kategorier Rapportering av nyckeltal på både divisions- och landnivå Ständiga förbättringar och förändringsledning Strategisk inköpskategoriutveckling Rollen innebär ett samarbete med flera intressenter, mestadels interna. Resor förekommer i tjänsten. Din profil Vi söker dig som har erfarenhet av lagerstyrning samt av inköp- och materialhantering. Du förväntas ha en stark ledarskapsförmåga och erfarenhet av roller där du har hanterat förändring och arbetat med förbättring. Om du har erfarenhet av att implementera nya system är det meriterande. Du har intresset av att kombinera strategiskt tänkande med praktiskt operativt arbete. Vidare är du skicklig på kommunikation och prioritering samt har förmågan att vägleda och coacha teammedlemmar. Som person är du lyhörd, stabil och kommunikativ. Du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift. Krav för tjänsten Universitetsutbildning relevant för rollen eller motsvarande erfarenhet Tidigare erfarenhet av lagerstyrning samt av inköps- och materialhantering Flytande i svenska och engelska, både skriftligt och muntligt. Meriterande för tjänsten Erfarenhet av projektledning Erfarenhet av att implementera nya system Övrigt Startdatum: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Uppdragsform: Tillsvidaretjänst där du blir anställd av Tibnor Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen. Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johanna Holmquist via 076-029 90 39 och [email protected]. Stegra hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.

15 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Chef för lagerstyrning till Tibnor

Är du redo att bidra till att forma Tibnors framtid och vara en del av den gröna omvandlingen inom stålindustrin? Nu söker vi en chef för lagerstyrning till Tibnor. Varmt välkommen med din ansökan. Om Tibnor Tibnor förser industrin i Norden och Baltikum med stål, metaller och bearbetningstjänster. De drivs av att göra skillnad för alla sina kunder. Genom en unik lokal närvaro i Norden erbjuder Tibnor ett stort produktutbud och specialiserade bearbetningstjänster i kombination med expertis inom logistik, starka distributionsnätverk och moderna kundservicelösningar. Detta görs genom hög leveransprecision och korta ledtider, med tjänster som hjälper kunderna att förbättra sina materialflöden. Tibnor har ca 1000 medarbetare i 7 länder och är ett dotterbolag till SSAB. Om rollen I rollen som chef för lagerstyrning hos Tibnor har du en central roll i att utveckla strategier för kategori- och landspecifika lager och hantera nyckeltal för att mäta effektiviteten av lagerhanteringsprocesserna. Du kommer att vara en del av inköps- och lagerhanteringsteamet och rapportera direkt till chefen för P&IM (Purchasing & Inventory Management). I din roll kommer du att guida en grupp inköpare som arbetar med lagerhantering i Sverige samt har du det övergripande personalansvaret för 11 erfarna medarbetare som arbetar med lagerstyrning och materialadministration. I din roll arbetar du proaktivt med att utveckla kategori- och landspecifika strategier såväl som att utveckla processer kopplat till inköp. Du är ansvarig för att följa upp, övervaka och granska nyckeltal kring lagerstyrning samt att driva utvecklingen och det strategiska arbetet både på lands- och divisionsnivå. Du leder veckovisa uppföljningar och möten för att diskutera lagervolymer, omsättningshastighet och aktuella ärenden med lagerstyrningsteamet. Du samarbetar tillsammans med kategoricheferna för att ha rätt material och tillgänglighet i lager samt för att uppnå gemensamma mål och identifiera förbättringsområden. Tibnor är just nu i en spännande fas i deras förändringsarbete, där nya system som implementeras kommer att utmana gamla arbetssätt och stödja Tibnors framtida utveckling på den nordiska marknaden. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att vara: Ledarskap och personalansvar Utveckla strategier för kategori- och landspecifika lager Följa upp, övervaka och se över lagernivåer Genomföra och utveckla lagerprocesser för olika länder och kategorier Rapportering av nyckeltal på både divisions- och landnivå Ständiga förbättringar och förändringsledning Strategisk inköpskategoriutveckling Rollen innebär ett samarbete med flera intressenter, mestadels interna. Resor förekommer i tjänsten. Din profil Vi söker dig som har erfarenhet av lagerstyrning samt av inköp- och materialhantering. Du förväntas ha en stark ledarskapsförmåga och erfarenhet av roller där du har hanterat förändring och arbetat med förbättring. Om du har erfarenhet av att implementera nya system är det meriterande. Du har intresset av att kombinera strategiskt tänkande med praktiskt operativt arbete. Vidare är du skicklig på kommunikation och prioritering samt har förmågan att vägleda och coacha teammedlemmar. Som person är du lyhörd, stabil och kommunikativ. Du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift. Krav för tjänsten Universitetsutbildning relevant för rollen eller motsvarande erfarenhet Tidigare erfarenhet av lagerstyrning samt av inköps- och materialhantering Flytande i svenska och engelska, både skriftligt och muntligt. Meriterande för tjänsten Erfarenhet av projektledning Erfarenhet av att implementera nya system Övrigt Startdatum: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Uppdragsform: Tillsvidaretjänst där du blir anställd av Tibnor Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen. Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johanna Holmquist via 076-029 90 39 och [email protected]. Stegra hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.

15 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Chef för lagerstyrning till Tibnor

Är du redo att bidra till att forma Tibnors framtid och vara en del av den gröna omvandlingen inom stålindustrin? Nu söker vi en chef för lagerstyrning till Tibnor. Varmt välkommen med din ansökan. Om Tibnor Tibnor förser industrin i Norden och Baltikum med stål, metaller och bearbetningstjänster. De drivs av att göra skillnad för alla sina kunder. Genom en unik lokal närvaro i Norden erbjuder Tibnor ett stort produktutbud och specialiserade bearbetningstjänster i kombination med expertis inom logistik, starka distributionsnätverk och moderna kundservicelösningar. Detta görs genom hög leveransprecision och korta ledtider, med tjänster som hjälper kunderna att förbättra sina materialflöden. Tibnor har ca 1000 medarbetare i 7 länder och är ett dotterbolag till SSAB. Om rollen I rollen som chef för lagerstyrning hos Tibnor har du en central roll i att utveckla strategier för kategori- och landspecifika lager och hantera nyckeltal för att mäta effektiviteten av lagerhanteringsprocesserna. Du kommer att vara en del av inköps- och lagerhanteringsteamet och rapportera direkt till chefen för P&IM (Purchasing & Inventory Management). I din roll kommer du att guida en grupp inköpare som arbetar med lagerhantering i Sverige samt har du det övergripande personalansvaret för 11 erfarna medarbetare som arbetar med lagerstyrning och materialadministration. I din roll arbetar du proaktivt med att utveckla kategori- och landspecifika strategier såväl som att utveckla processer kopplat till inköp. Du är ansvarig för att följa upp, övervaka och granska nyckeltal kring lagerstyrning samt att driva utvecklingen och det strategiska arbetet både på lands- och divisionsnivå. Du leder veckovisa uppföljningar och möten för att diskutera lagervolymer, omsättningshastighet och aktuella ärenden med lagerstyrningsteamet. Du samarbetar tillsammans med kategoricheferna för att ha rätt material och tillgänglighet i lager samt för att uppnå gemensamma mål och identifiera förbättringsområden. Tibnor är just nu i en spännande fas i deras förändringsarbete, där nya system som implementeras kommer att utmana gamla arbetssätt och stödja Tibnors framtida utveckling på den nordiska marknaden. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att vara: Ledarskap och personalansvar Utveckla strategier för kategori- och landspecifika lager Följa upp, övervaka och se över lagernivåer Genomföra och utveckla lagerprocesser för olika länder och kategorier Rapportering av nyckeltal på både divisions- och landnivå Ständiga förbättringar och förändringsledning Strategisk inköpskategoriutveckling Rollen innebär ett samarbete med flera intressenter, mestadels interna. Resor förekommer i tjänsten. Din profil Vi söker dig som har erfarenhet av lagerstyrning samt av inköp- och materialhantering. Du förväntas ha en stark ledarskapsförmåga och erfarenhet av roller där du har hanterat förändring och arbetat med förbättring. Om du har erfarenhet av att implementera nya system är det meriterande. Du har intresset av att kombinera strategiskt tänkande med praktiskt operativt arbete. Vidare är du skicklig på kommunikation och prioritering samt har förmågan att vägleda och coacha teammedlemmar. Som person är du lyhörd, stabil och kommunikativ. Du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift. Krav för tjänsten Universitetsutbildning relevant för rollen eller motsvarande erfarenhet Tidigare erfarenhet av lagerstyrning samt av inköps- och materialhantering Flytande i svenska och engelska, både skriftligt och muntligt. Meriterande för tjänsten Erfarenhet av projektledning Erfarenhet av att implementera nya system Övrigt Startdatum: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Uppdragsform: Tillsvidaretjänst där du blir anställd av Tibnor Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen. Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johanna Holmquist via 076-029 90 39 och [email protected]. Stegra hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.

15 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Chef för lagerstyrning till Tibnor

Är du redo att bidra till att forma Tibnors framtid och vara en del av den gröna omvandlingen inom stålindustrin? Nu söker vi en chef för lagerstyrning till Tibnor. Varmt välkommen med din ansökan. Om Tibnor Tibnor förser industrin i Norden och Baltikum med stål, metaller och bearbetningstjänster. De drivs av att göra skillnad för alla sina kunder. Genom en unik lokal närvaro i Norden erbjuder Tibnor ett stort produktutbud och specialiserade bearbetningstjänster i kombination med expertis inom logistik, starka distributionsnätverk och moderna kundservicelösningar. Detta görs genom hög leveransprecision och korta ledtider, med tjänster som hjälper kunderna att förbättra sina materialflöden. Tibnor har ca 1000 medarbetare i 7 länder och är ett dotterbolag till SSAB. Om rollen I rollen som chef för lagerstyrning hos Tibnor har du en central roll i att utveckla strategier för kategori- och landspecifika lager och hantera nyckeltal för att mäta effektiviteten av lagerhanteringsprocesserna. Du kommer att vara en del av inköps- och lagerhanteringsteamet och rapportera direkt till chefen för P&IM (Purchasing & Inventory Management). I din roll kommer du att guida en grupp inköpare som arbetar med lagerhantering i Sverige samt har du det övergripande personalansvaret för 11 erfarna medarbetare som arbetar med lagerstyrning och materialadministration. I din roll arbetar du proaktivt med att utveckla kategori- och landspecifika strategier såväl som att utveckla processer kopplat till inköp. Du är ansvarig för att följa upp, övervaka och granska nyckeltal kring lagerstyrning samt att driva utvecklingen och det strategiska arbetet både på lands- och divisionsnivå. Du leder veckovisa uppföljningar och möten för att diskutera lagervolymer, omsättningshastighet och aktuella ärenden med lagerstyrningsteamet. Du samarbetar tillsammans med kategoricheferna för att ha rätt material och tillgänglighet i lager samt för att uppnå gemensamma mål och identifiera förbättringsområden. Tibnor är just nu i en spännande fas i deras förändringsarbete, där nya system som implementeras kommer att utmana gamla arbetssätt och stödja Tibnors framtida utveckling på den nordiska marknaden. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att vara: Ledarskap och personalansvar Utveckla strategier för kategori- och landspecifika lager Följa upp, övervaka och se över lagernivåer Genomföra och utveckla lagerprocesser för olika länder och kategorier Rapportering av nyckeltal på både divisions- och landnivå Ständiga förbättringar och förändringsledning Strategisk inköpskategoriutveckling Rollen innebär ett samarbete med flera intressenter, mestadels interna. Resor förekommer i tjänsten. Din profil Vi söker dig som har erfarenhet av lagerstyrning samt av inköp- och materialhantering. Du förväntas ha en stark ledarskapsförmåga och erfarenhet av roller där du har hanterat förändring och arbetat med förbättring. Om du har erfarenhet av att implementera nya system är det meriterande. Du har intresset av att kombinera strategiskt tänkande med praktiskt operativt arbete. Vidare är du skicklig på kommunikation och prioritering samt har förmågan att vägleda och coacha teammedlemmar. Som person är du lyhörd, stabil och kommunikativ. Du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift. Krav för tjänsten Universitetsutbildning relevant för rollen eller motsvarande erfarenhet Tidigare erfarenhet av lagerstyrning samt av inköps- och materialhantering Flytande i svenska och engelska, både skriftligt och muntligt. Meriterande för tjänsten Erfarenhet av projektledning Erfarenhet av att implementera nya system Övrigt Startdatum: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Uppdragsform: Tillsvidaretjänst där du blir anställd av Tibnor Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen. Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johanna Holmquist via 076-029 90 39 och [email protected]. Stegra hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.

15 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Chef för lagerstyrning till Tibnor

Är du redo att bidra till att forma Tibnors framtid och vara en del av den gröna omvandlingen inom stålindustrin? Nu söker vi en chef för lagerstyrning till Tibnor. Varmt välkommen med din ansökan. Om Tibnor Tibnor förser industrin i Norden och Baltikum med stål, metaller och bearbetningstjänster. De drivs av att göra skillnad för alla sina kunder. Genom en unik lokal närvaro i Norden erbjuder Tibnor ett stort produktutbud och specialiserade bearbetningstjänster i kombination med expertis inom logistik, starka distributionsnätverk och moderna kundservicelösningar. Detta görs genom hög leveransprecision och korta ledtider, med tjänster som hjälper kunderna att förbättra sina materialflöden. Tibnor har ca 1000 medarbetare i 7 länder och är ett dotterbolag till SSAB. Om rollen I rollen som chef för lagerstyrning hos Tibnor har du en central roll i att utveckla strategier för kategori- och landspecifika lager och hantera nyckeltal för att mäta effektiviteten av lagerhanteringsprocesserna. Du kommer att vara en del av inköps- och lagerhanteringsteamet och rapportera direkt till chefen för P&IM (Purchasing & Inventory Management). I din roll kommer du att guida en grupp inköpare som arbetar med lagerhantering i Sverige samt har du det övergripande personalansvaret för 11 erfarna medarbetare som arbetar med lagerstyrning och materialadministration. I din roll arbetar du proaktivt med att utveckla kategori- och landspecifika strategier såväl som att utveckla processer kopplat till inköp. Du är ansvarig för att följa upp, övervaka och granska nyckeltal kring lagerstyrning samt att driva utvecklingen och det strategiska arbetet både på lands- och divisionsnivå. Du leder veckovisa uppföljningar och möten för att diskutera lagervolymer, omsättningshastighet och aktuella ärenden med lagerstyrningsteamet. Du samarbetar tillsammans med kategoricheferna för att ha rätt material och tillgänglighet i lager samt för att uppnå gemensamma mål och identifiera förbättringsområden. Tibnor är just nu i en spännande fas i deras förändringsarbete, där nya system som implementeras kommer att utmana gamla arbetssätt och stödja Tibnors framtida utveckling på den nordiska marknaden. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att vara: Ledarskap och personalansvar Utveckla strategier för kategori- och landspecifika lager Följa upp, övervaka och se över lagernivåer Genomföra och utveckla lagerprocesser för olika länder och kategorier Rapportering av nyckeltal på både divisions- och landnivå Ständiga förbättringar och förändringsledning Strategisk inköpskategoriutveckling Rollen innebär ett samarbete med flera intressenter, mestadels interna. Resor förekommer i tjänsten. Din profil Vi söker dig som har erfarenhet av lagerstyrning samt av inköp- och materialhantering. Du förväntas ha en stark ledarskapsförmåga och erfarenhet av roller där du har hanterat förändring och arbetat med förbättring. Om du har erfarenhet av att implementera nya system är det meriterande. Du har intresset av att kombinera strategiskt tänkande med praktiskt operativt arbete. Vidare är du skicklig på kommunikation och prioritering samt har förmågan att vägleda och coacha teammedlemmar. Som person är du lyhörd, stabil och kommunikativ. Du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift. Krav för tjänsten Universitetsutbildning relevant för rollen eller motsvarande erfarenhet Tidigare erfarenhet av lagerstyrning samt av inköps- och materialhantering Flytande i svenska och engelska, både skriftligt och muntligt. Meriterande för tjänsten Erfarenhet av projektledning Erfarenhet av att implementera nya system Övrigt Startdatum: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Uppdragsform: Tillsvidaretjänst där du blir anställd av Tibnor Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen. Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johanna Holmquist via 076-029 90 39 och [email protected]. Stegra hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.

15 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Operations Manager till Beijer, Logent

Om Logent: Logent är marknadsledande inom kontraktslogistik i Norden. Vi erbjuder våra kunder ett unikt och brett tjänsteutbud där vi strävar efter ständiga förbättringar genom robusta operativa processer och fokus på starkt ledarskap. Vi är på en häftig tillväxtresa och ser ett fortsatt starkt intresse för våra tjänster. Vi tar hand om våra anställda och erbjuder alla medarbetare trygga anställningsförhållanden och marknadsmässiga löner. Resan som anställd kan börja på olika orter i olika delar av vårt bolag där vi nu 2023 är ca 3000 anställda i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Nederländerna. Vi söker vi nu en Operations Manager till Logent:s verksamhet i Eskilstuna. Verksamheten i Eskilstuna är Bejers splitternya centrallager på 65 000 m2 och ca 100 medarbetare. I nuläget består din organisation av 4 arbetsledare med tillhörande personal. Arbetsuppgifter och ansvar i korthet: Leda och motivera ditt team av arbetsledare samt säkerställa att organisationen möter KPI:er kopplade till säkerhet, kvalitet och kundnöjdhet. Säkerställa planering för verksamheten I det dagliga arbetet ingår det att implementera strategier och styra / utveckla verksamheten mot ökad lönsamhet, produktivitet, kvalitet, kund- och medarbetarnöjdhet. Leda och driva en del administrativa processer samt säkerställa effektiv daglig styrning. Som Operations Manager är du en trygg och erfaren ledare med god personkännedom och du har en omfattande förståelse för logistik för komplexa produkter. Du har även god analytisk förmåga, är datadriven och är bekväm att arbeta i system. Slutligen ser vi att du är en ansvarsfull individ som tar ägandeskap och strävar efter att överträffa affärsmässiga mål genom fakta och insikter i den dagliga verksamheten. Vad erbjuder vi? Välkommen till en unik möjlighet att vara med och på en spännande och utvecklande resa på en modern arbetsplats. Kom ombord du också, det blir en rolig resa! Vi tycker om ett högt tempo och bidrar aktivt med bra energi och engagemang både till kollegor och kunder. Vi har kul på jobbet, är flexibla och ställer alltid upp för varandra. Ansökan: Urval görs löpande och tjänsterna kan komma tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, engagemang och lämplighet. Har du frågor kring tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta Thérèse Grivérus, [email protected]. Vi behandlar inte ansökningar via mejl p g a GDPR.

15 april 2024
Sista ansökan:
2 oktober 2024