Lagerchef

Sök bland 35 lediga jobb som Lagerchef och börja ditt nya yrkesliv idag!

Lagerchef till TK Elevator Koncernen

The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare. TKE söker en ny lagerchef till deras lager i Stockholm. Lagret är deras centrallager för Stockholmsregionen när det gäller reservdelar av hissar och rulltrappor samt förbrukningsmaterial. I rollen ansvarar du för de operationella delarna av inköpet på lagret, in- och utleveranser, att tekniker förses med rätt utrustning när det gäller verktyg och kläder och att de återlämnas. Du ser även till att var sak har sin plats, att det är snyggt och prydligt i lokalen samt att riktlinjer och regler efterföljs. I rollen ingår personalansvar över en medarbetare och du kommer att ha daglig kontakt med serviceavdelningen, hisstekniker och övriga avdelningar på företaget samt andra lager i både Sverige och Europa. Den nordiska inköpsavdelningen sitter på plats på huvudkontoret och du rapporterar du till Head of Supply Chain and Purchasing. Då företaget under de senaste åren förvärvat fem nya bolag finns goda utvecklingsmöjligheter och att växa i rollen. En perfekt chans för dig som vill utvecklas och ta nästa steg i arbetslivet. På huvudkontoret i Norden sitter ca 50 medarbetare på avdelningar som försäljning, nyinstallation, HR och ekonomi. Lagret ligger i samma byggnad vilket gör att sammanhållningen är god mellan avdelningarna. Företaget arbetar i affärssystemet Visma och kommunikationen sker på både svenska och engelska. Parkeringsplatser och laddningsstolpar finns för dig som åker bil till arbetet i anslutning till lokalerna. På tisdagar serveras det en trevlig frukost för den som är hungrig. Detta är en direktrekrytering där vi på The Place har hand om hela rekryteringsprocessen och du blir sedan anställd direkt hos TK Elevator. Tillträde är snarast med hänsyn till uppsägningstid men vi ser gärna att du kan börja hos TKE så snart som möjligt. Arbetstider 7-16 med viss flexibilitet och du arbetar på plats på deras lager i Stockholm/Skärholmen. Arbetsuppgifter I rollen som lagerchef kommer du att: • Vara ansvarig över TK Elevators centrallager • Arbeta med operativt inköpsarbete, inköps order och administration • Utrusta hisstekniker med rätt material och se till att materialet återlämnas • Hantera in- och utleveranser • Ha hand om inventeringar och att allt är i sin ordning • Ha daglig kontakt med kollegor och fraktbolag • Ha daglig kontakt med andra lager i Sverige, Spanien och Tyskland • Ha personalansvar över en medarbetare • Delta i förändrings- och förbättringsprojekt Vem söker vi? För denna roll lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi ser att du är en person med mycket god serviceförmåga, har ett eget driv, en vilja och ett engagemang och ser möjligheter i stället för hinder. Du är en person som gillar att ha många kontaktytor och att vara spindeln i nätet. Du är lösningsfokuserad och är inte rädd för att kavla upp ärmarna. Du kan arbeta under stundtals högt tempo, är ordningsam och strukturerad. Vidare är du en social och glad person som är prestigelös, samarbetsvillig och bidrar till en trevlig stämning bland kollegor. Kvalifikationer För att lyckas och göra succé i rollen som lagerchef hos TK Elevator tror vi att du har: • Erfarenhet av lager, inköp, orderhanteringspunkter, inventeringar och administration • Mycket god serviceförmåga • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både i tal och skrift • Goda kunskaper i Officepaketet och Excel • Truckkort Meriterande • Det är meriterande om du har ett tekniskt intresse och kunskap inom området • Det är meriterande med en utbildning inom logistik, inköp eller likande Låter det här som något som passar dig? Sök rollen! Vi tar emot ansökningar löpande och rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. I processen genomförs personlighets- och logiskt test på kandidater samt utförs en bakgrundskontroll på slutkandidat. Om TK Elevators verksamhet På TK Elevator strävar vi efter att göra städer till de bästa platserna att bo i genom att verka i en industri som förflyttar över 1 miljard människor varje dag. Vi utvecklar vår verksamhet genom att driva branschnormen och främjar en kultur av internt och externt samarbete. Vi bygger ständigt vidare på vår unika ingenjörskapacitet för att optimera befintliga, samt skapa nya produkter och lösningar för våra kunder, som tillgodoser verkliga mobilitetsbehov. TK Elevator fokuserar på hiss- och rulltrappsmarknaden i Sverige. Verksamheten är indelad in nyinstallation, modernisering, service och reparationer. Vi profilerar oss även som ett företag med ett starkt fokus på hälsa och säkerhet. Nordic Lift ingår i TK Elevatorkoncernen sedan hösten 2022. The Place är Sveriges enda Worklife Partner För dig som söker nytt jobb är The Place din trygga punkt. I just denna rekrytering sköter våra kompetenta rekryteringskonsulter processen, från intervju till anställningserbjudande. Sedan blir du anställd av kundföretaget. Vi är stolta över våra fina samarbeten med en stor mängd intressanta och spännande företag – och det innebär ju många karriärmöjligheter för dig! The Place är en rekryterings- och kompetenspartner som funnits över 30 år. Vi tar avstånd från den traditionella bemanningsbranschen där kortsiktiga lösningar och människor reducerade till siffror blivit norm. I oss får du en Worklife Partner, vare sig du är kandidat, medarbetare eller kund. Sökord: TK Elevator, lageransvarig, lagerchef, inköp, lager, logistik, Stockholm, Skärholmen, The Place

25 april 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Operativt lageransvarig till gop

gop söker nu en driven operativt lageransvarig för en spännande roll där du leder ett team på fyra personer. Med ditt erfarna ledarskap och kunskap inom lager kommer du att spela en viktig roll i gops framgång. Ta chansen att vara med och forma framtiden hos ett innovativt företag med fokus på plastmaterial!   Om rollen I rollen som operativt lageransvarig på gop har du en viktig position där du tillsammans med ditt team säkerställer att godsflödet löper på så effektivt och problemfritt som möjligt.  Du ansvarar för ett team om fyra personer där dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att leda och fördela arbetsuppgifter, följa upp och coacha medarbetare på individnivå samt vara delaktig i det operativa dagliga arbetet som exempelvis lossning, varuplock med hjälp av truck och in- och utleveranser. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer vara att:   Ansvara för skötsel, service, underhåll, servicekontrakt, kontroller, inköp och eventuella upphandlingar som gäller lagerverksamheten Verka enligt direktiv från närmsta chef Säkerställa att fastslagna mål inom ansvarsområdet uppnås (mäta och följa upp) Säkerställa att planering, produktion, leverans, lager och produktförsörjning fungerar optimalt och har de resurser som krävs  Personal- och arbetsmiljöansvar inom ansvarsområdet inklusive rekrytering  Utföra dokumenthantering knutet till befattningen i företagets datasystem  Säkerställa att samtliga medarbetare inom ansvarsområdet är medvetna om gops kundfokusering och kundernas höga krav på kvalité och leveransprecision   Vem är du? Du är en positiv, serviceinriktad lagspelare med en god kommunikationsförmåga mot både kunder, kollegor och medarbetare. Du har ett tydligt och lyhört ledarskap som präglas av respekt och resultat med fokus på att förbättra och utveckla ditt team. Med ett gott sinne för ordning och reda kombinerat med ett stort lösningsfokus hanterar du både långsiktiga och kortsiktiga mål framgångsrikt. Vidare är du en initiativtagande person som trivs i en arbetsmiljö där man ser eventuella hinder som utmaningar och möjlighet till förbättring och utveckling. För att lyckas i rollen tror vi att du har en gymnasieutbildning och några års erfarenhet av arbete på lager. Du har tidigare haft en ledande roll där du haft personal- och arbetsmiljöansvar. Du känner dig trygg med att arbeta i Officepaketet, meriterande är om du har erfarenhet av systemet AX Dynamics. Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är ett krav, samt B-körkort och truckkort.   Om gop gop är experter inom alla typer av plastmaterial och vi vet vilken nytta de var och en kan skapa för samhälle, företag och privatperson – nu och framåt. I vårt erbjudande ryms både innovativa, egenutvecklade produkter, marknadens starkaste varumärken och kundanpassade lösningar. Våra kunder finns inom bygg, trädgård, entreprenad och industri över hela Skandinavien. Vi arbetar i nära samarbeten med våra kunder så att vårt erbjudande anpassas för den verklighet som de möter varje dag. Det har varit en självklarhet för oss sedan starten 1968. gop är idag drygt 85 anställda med en omsättning på ca 550MSEK med kontor i Kungsbacka, Stockholm, Oslo och Sorø. Läs mer på www.gop.se    Ansökan I den här rekryteringen samarbetar gop med OnePartnerGroup Stockholm. Tjänsten är på heltid med start enligt överenskommelse och du kommer att ha din arbetsplats hos gop i Kungsängen. Arbetstiderna är 07.00 – 16.00, måndag – fredag. Har du frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver är du välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Josefine Blomkvist på [email protected] eller Sofia Ahlgren på [email protected]. Vänta inte med att skicka in din ansökan då vi går igenom kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi tar inte emot ansökningarna via mail. Om du går vidare i processen kommer du att få genomföra två arbetspsykologiska tester för att vi ska kunna göra den bästa matchningen av kandidater.

25 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
Avdelningschef för e-handel i Norrköping!

Har du erfarenhet och brinner för ledarskap? Har du dessutom erfarenhet av lagerarbete och förmågan att vara handlingskraftig och resultatinriktad? Då kan de vara dig vi söker! 🌟 Tveka inte på att skicka in din ansökan redan idag då vi arbetar med ett löpande urval och behovet är omgående! OM TJÄNSTEN I rollen som avdelningschef kommer du ha yttersta ansvaret för tre stycken teamchefer. Här kommer du få utrymme att växa i ditt ledarskap och utveckla andra till deras fulla potential! Du kommer bland annat att få hålla i veckomöten, ha uppföljningar, stötta personal etc. Då detta är ett vikariat fram tills i september 2024, krävs det att du har tidigare arbetslivserfarenhet av ledarskap, men också en god inblick i lagerarbete och hur det fungerar. Arbetstiderna är förlagda mån-fre 8-17, men det kan förekomma vid enstaka tillfällen att du på kort varsel behöver komma in för att stötta upp utanför dessa arbetstider. Du förväntas också kunna vara inne på plats varje dag. Du erbjuds - Chansen att få utveckla ditt ledarskap - Vara en del av ett växande företag - En dedikerad konsultchef och karriärspartner ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Hålla i veckomöten. * Ta fram statisik genom excel. * Arbeta proaktivt och förbereda cheferna på nya projekt/uppgifter. * Ha uppföljning/avstämning med cheferna. * Vara rådgivande och stöttande i generella personalfrågor. VI SÖKER DIG SOM - Behärskar svenska flytande i tal och skrift då arbetet kräver de. - Omgående kan börja arbeta. - Kan hantera excel på en avancerad nivå; analysera data och uträkningar. - Har tidigare ledarskapserfarenhet samt erfarenhet av lagerarbete. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: * Kommunikativ * Orädd * Självgående Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

24 april 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Chef för lagerstyrning till Tibnor

Är du redo att bidra till att forma Tibnors framtid och vara en del av den gröna omvandlingen inom stålindustrin? Nu söker vi en chef för lagerstyrning till Tibnor. Varmt välkommen med din ansökan. Om Tibnor Tibnor förser industrin i Norden och Baltikum med stål, metaller och bearbetningstjänster. De drivs av att göra skillnad för alla sina kunder. Genom en unik lokal närvaro i Norden erbjuder Tibnor ett stort produktutbud och specialiserade bearbetningstjänster i kombination med expertis inom logistik, starka distributionsnätverk och moderna kundservicelösningar. Detta görs genom hög leveransprecision och korta ledtider, med tjänster som hjälper kunderna att förbättra sina materialflöden. Tibnor har ca 1000 medarbetare i 7 länder och är ett dotterbolag till SSAB. Om rollen I rollen som chef för lagerstyrning hos Tibnor har du en central roll i att utveckla strategier för kategori- och landspecifika lager och hantera nyckeltal för att mäta effektiviteten av lagerhanteringsprocesserna. Du kommer att vara en del av inköps- och lagerhanteringsteamet och rapportera direkt till chefen för P&IM (Purchasing & Inventory Management). I din roll kommer du att guida en grupp inköpare som arbetar med lagerhantering i Sverige samt har du det övergripande personalansvaret för 11 erfarna medarbetare som arbetar med lagerstyrning och materialadministration. I din roll arbetar du proaktivt med att utveckla kategori- och landspecifika strategier såväl som att utveckla processer kopplat till inköp. Du är ansvarig för att följa upp, övervaka och granska nyckeltal kring lagerstyrning samt att driva utvecklingen och det strategiska arbetet både på lands- och divisionsnivå. Du leder veckovisa uppföljningar och möten för att diskutera lagervolymer, omsättningshastighet och aktuella ärenden med lagerstyrningsteamet. Du samarbetar tillsammans med kategoricheferna för att ha rätt material och tillgänglighet i lager samt för att uppnå gemensamma mål och identifiera förbättringsområden. Tibnor är just nu i en spännande fas i deras förändringsarbete, där nya system som implementeras kommer att utmana gamla arbetssätt och stödja Tibnors framtida utveckling på den nordiska marknaden. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att vara: Ledarskap och personalansvar Utveckla strategier för kategori- och landspecifika lager Följa upp, övervaka och se över lagernivåer Genomföra och utveckla lagerprocesser för olika länder och kategorier Rapportering av nyckeltal på både divisions- och landnivå Ständiga förbättringar och förändringsledning Strategisk inköpskategoriutveckling Rollen innebär ett samarbete med flera intressenter, mestadels interna. Resor förekommer i tjänsten. Din profil Vi söker dig som har erfarenhet av lagerstyrning samt av inköp- och materialhantering. Du förväntas ha en stark ledarskapsförmåga och erfarenhet av roller där du har hanterat förändring och arbetat med förbättring. Om du har erfarenhet av att implementera nya system är det meriterande. Du har intresset av att kombinera strategiskt tänkande med praktiskt operativt arbete. Vidare är du skicklig på kommunikation och prioritering samt har förmågan att vägleda och coacha teammedlemmar. Som person är du lyhörd, stabil och kommunikativ. Du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift. Krav för tjänsten Universitetsutbildning relevant för rollen eller motsvarande erfarenhet Tidigare erfarenhet av lagerstyrning samt av inköps- och materialhantering Flytande i svenska och engelska, både skriftligt och muntligt. Meriterande för tjänsten Erfarenhet av projektledning Erfarenhet av att implementera nya system Övrigt Startdatum: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Uppdragsform: Tillsvidaretjänst där du blir anställd av Tibnor Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen. Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johanna Holmquist via 076-029 90 39 och [email protected]. Stegra hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.

24 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Chef för lagerstyrning till Tibnor

Är du redo att bidra till att forma Tibnors framtid och vara en del av den gröna omvandlingen inom stålindustrin? Nu söker vi en chef för lagerstyrning till Tibnor. Varmt välkommen med din ansökan. Om Tibnor Tibnor förser industrin i Norden och Baltikum med stål, metaller och bearbetningstjänster. De drivs av att göra skillnad för alla sina kunder. Genom en unik lokal närvaro i Norden erbjuder Tibnor ett stort produktutbud och specialiserade bearbetningstjänster i kombination med expertis inom logistik, starka distributionsnätverk och moderna kundservicelösningar. Detta görs genom hög leveransprecision och korta ledtider, med tjänster som hjälper kunderna att förbättra sina materialflöden. Tibnor har ca 1000 medarbetare i 7 länder och är ett dotterbolag till SSAB. Om rollen I rollen som chef för lagerstyrning hos Tibnor har du en central roll i att utveckla strategier för kategori- och landspecifika lager och hantera nyckeltal för att mäta effektiviteten av lagerhanteringsprocesserna. Du kommer att vara en del av inköps- och lagerhanteringsteamet och rapportera direkt till chefen för P&IM (Purchasing & Inventory Management). I din roll kommer du att guida en grupp inköpare som arbetar med lagerhantering i Sverige samt har du det övergripande personalansvaret för 11 erfarna medarbetare som arbetar med lagerstyrning och materialadministration. I din roll arbetar du proaktivt med att utveckla kategori- och landspecifika strategier såväl som att utveckla processer kopplat till inköp. Du är ansvarig för att följa upp, övervaka och granska nyckeltal kring lagerstyrning samt att driva utvecklingen och det strategiska arbetet både på lands- och divisionsnivå. Du leder veckovisa uppföljningar och möten för att diskutera lagervolymer, omsättningshastighet och aktuella ärenden med lagerstyrningsteamet. Du samarbetar tillsammans med kategoricheferna för att ha rätt material och tillgänglighet i lager samt för att uppnå gemensamma mål och identifiera förbättringsområden. Tibnor är just nu i en spännande fas i deras förändringsarbete, där nya system som implementeras kommer att utmana gamla arbetssätt och stödja Tibnors framtida utveckling på den nordiska marknaden. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att vara: Ledarskap och personalansvar Utveckla strategier för kategori- och landspecifika lager Följa upp, övervaka och se över lagernivåer Genomföra och utveckla lagerprocesser för olika länder och kategorier Rapportering av nyckeltal på både divisions- och landnivå Ständiga förbättringar och förändringsledning Strategisk inköpskategoriutveckling Rollen innebär ett samarbete med flera intressenter, mestadels interna. Resor förekommer i tjänsten. Din profil Vi söker dig som har erfarenhet av lagerstyrning samt av inköp- och materialhantering. Du förväntas ha en stark ledarskapsförmåga och erfarenhet av roller där du har hanterat förändring och arbetat med förbättring. Om du har erfarenhet av att implementera nya system är det meriterande. Du har intresset av att kombinera strategiskt tänkande med praktiskt operativt arbete. Vidare är du skicklig på kommunikation och prioritering samt har förmågan att vägleda och coacha teammedlemmar. Som person är du lyhörd, stabil och kommunikativ. Du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift. Krav för tjänsten Universitetsutbildning relevant för rollen eller motsvarande erfarenhet Tidigare erfarenhet av lagerstyrning samt av inköps- och materialhantering Flytande i svenska och engelska, både skriftligt och muntligt. Meriterande för tjänsten Erfarenhet av projektledning Erfarenhet av att implementera nya system Övrigt Startdatum: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Uppdragsform: Tillsvidaretjänst där du blir anställd av Tibnor Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen. Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johanna Holmquist via 076-029 90 39 och [email protected]. Stegra hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.

24 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Chef för lagerstyrning till Tibnor

Är du redo att bidra till att forma Tibnors framtid och vara en del av den gröna omvandlingen inom stålindustrin? Nu söker vi en chef för lagerstyrning till Tibnor. Varmt välkommen med din ansökan. Om Tibnor Tibnor förser industrin i Norden och Baltikum med stål, metaller och bearbetningstjänster. De drivs av att göra skillnad för alla sina kunder. Genom en unik lokal närvaro i Norden erbjuder Tibnor ett stort produktutbud och specialiserade bearbetningstjänster i kombination med expertis inom logistik, starka distributionsnätverk och moderna kundservicelösningar. Detta görs genom hög leveransprecision och korta ledtider, med tjänster som hjälper kunderna att förbättra sina materialflöden. Tibnor har ca 1000 medarbetare i 7 länder och är ett dotterbolag till SSAB. Om rollen I rollen som chef för lagerstyrning hos Tibnor har du en central roll i att utveckla strategier för kategori- och landspecifika lager och hantera nyckeltal för att mäta effektiviteten av lagerhanteringsprocesserna. Du kommer att vara en del av inköps- och lagerhanteringsteamet och rapportera direkt till chefen för P&IM (Purchasing & Inventory Management). I din roll kommer du att guida en grupp inköpare som arbetar med lagerhantering i Sverige samt har du det övergripande personalansvaret för 11 erfarna medarbetare som arbetar med lagerstyrning och materialadministration. I din roll arbetar du proaktivt med att utveckla kategori- och landspecifika strategier såväl som att utveckla processer kopplat till inköp. Du är ansvarig för att följa upp, övervaka och granska nyckeltal kring lagerstyrning samt att driva utvecklingen och det strategiska arbetet både på lands- och divisionsnivå. Du leder veckovisa uppföljningar och möten för att diskutera lagervolymer, omsättningshastighet och aktuella ärenden med lagerstyrningsteamet. Du samarbetar tillsammans med kategoricheferna för att ha rätt material och tillgänglighet i lager samt för att uppnå gemensamma mål och identifiera förbättringsområden. Tibnor är just nu i en spännande fas i deras förändringsarbete, där nya system som implementeras kommer att utmana gamla arbetssätt och stödja Tibnors framtida utveckling på den nordiska marknaden. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att vara: Ledarskap och personalansvar Utveckla strategier för kategori- och landspecifika lager Följa upp, övervaka och se över lagernivåer Genomföra och utveckla lagerprocesser för olika länder och kategorier Rapportering av nyckeltal på både divisions- och landnivå Ständiga förbättringar och förändringsledning Strategisk inköpskategoriutveckling Rollen innebär ett samarbete med flera intressenter, mestadels interna. Resor förekommer i tjänsten. Din profil Vi söker dig som har erfarenhet av lagerstyrning samt av inköp- och materialhantering. Du förväntas ha en stark ledarskapsförmåga och erfarenhet av roller där du har hanterat förändring och arbetat med förbättring. Om du har erfarenhet av att implementera nya system är det meriterande. Du har intresset av att kombinera strategiskt tänkande med praktiskt operativt arbete. Vidare är du skicklig på kommunikation och prioritering samt har förmågan att vägleda och coacha teammedlemmar. Som person är du lyhörd, stabil och kommunikativ. Du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift. Krav för tjänsten Universitetsutbildning relevant för rollen eller motsvarande erfarenhet Tidigare erfarenhet av lagerstyrning samt av inköps- och materialhantering Flytande i svenska och engelska, både skriftligt och muntligt. Meriterande för tjänsten Erfarenhet av projektledning Erfarenhet av att implementera nya system Övrigt Startdatum: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Uppdragsform: Tillsvidaretjänst där du blir anställd av Tibnor Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen. Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johanna Holmquist via 076-029 90 39 och [email protected]. Stegra hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.

24 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Chef för lagerstyrning till Tibnor

Är du redo att bidra till att forma Tibnors framtid och vara en del av den gröna omvandlingen inom stålindustrin? Nu söker vi en chef för lagerstyrning till Tibnor. Varmt välkommen med din ansökan. Om Tibnor Tibnor förser industrin i Norden och Baltikum med stål, metaller och bearbetningstjänster. De drivs av att göra skillnad för alla sina kunder. Genom en unik lokal närvaro i Norden erbjuder Tibnor ett stort produktutbud och specialiserade bearbetningstjänster i kombination med expertis inom logistik, starka distributionsnätverk och moderna kundservicelösningar. Detta görs genom hög leveransprecision och korta ledtider, med tjänster som hjälper kunderna att förbättra sina materialflöden. Tibnor har ca 1000 medarbetare i 7 länder och är ett dotterbolag till SSAB. Om rollen I rollen som chef för lagerstyrning hos Tibnor har du en central roll i att utveckla strategier för kategori- och landspecifika lager och hantera nyckeltal för att mäta effektiviteten av lagerhanteringsprocesserna. Du kommer att vara en del av inköps- och lagerhanteringsteamet och rapportera direkt till chefen för P&IM (Purchasing & Inventory Management). I din roll kommer du att guida en grupp inköpare som arbetar med lagerhantering i Sverige samt har du det övergripande personalansvaret för 11 erfarna medarbetare som arbetar med lagerstyrning och materialadministration. I din roll arbetar du proaktivt med att utveckla kategori- och landspecifika strategier såväl som att utveckla processer kopplat till inköp. Du är ansvarig för att följa upp, övervaka och granska nyckeltal kring lagerstyrning samt att driva utvecklingen och det strategiska arbetet både på lands- och divisionsnivå. Du leder veckovisa uppföljningar och möten för att diskutera lagervolymer, omsättningshastighet och aktuella ärenden med lagerstyrningsteamet. Du samarbetar tillsammans med kategoricheferna för att ha rätt material och tillgänglighet i lager samt för att uppnå gemensamma mål och identifiera förbättringsområden. Tibnor är just nu i en spännande fas i deras förändringsarbete, där nya system som implementeras kommer att utmana gamla arbetssätt och stödja Tibnors framtida utveckling på den nordiska marknaden. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att vara: Ledarskap och personalansvar Utveckla strategier för kategori- och landspecifika lager Följa upp, övervaka och se över lagernivåer Genomföra och utveckla lagerprocesser för olika länder och kategorier Rapportering av nyckeltal på både divisions- och landnivå Ständiga förbättringar och förändringsledning Strategisk inköpskategoriutveckling Rollen innebär ett samarbete med flera intressenter, mestadels interna. Resor förekommer i tjänsten. Din profil Vi söker dig som har erfarenhet av lagerstyrning samt av inköp- och materialhantering. Du förväntas ha en stark ledarskapsförmåga och erfarenhet av roller där du har hanterat förändring och arbetat med förbättring. Om du har erfarenhet av att implementera nya system är det meriterande. Du har intresset av att kombinera strategiskt tänkande med praktiskt operativt arbete. Vidare är du skicklig på kommunikation och prioritering samt har förmågan att vägleda och coacha teammedlemmar. Som person är du lyhörd, stabil och kommunikativ. Du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift. Krav för tjänsten Universitetsutbildning relevant för rollen eller motsvarande erfarenhet Tidigare erfarenhet av lagerstyrning samt av inköps- och materialhantering Flytande i svenska och engelska, både skriftligt och muntligt. Meriterande för tjänsten Erfarenhet av projektledning Erfarenhet av att implementera nya system Övrigt Startdatum: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Uppdragsform: Tillsvidaretjänst där du blir anställd av Tibnor Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen. Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johanna Holmquist via 076-029 90 39 och [email protected]. Stegra hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.

24 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Chef för lagerstyrning till Tibnor

Är du redo att bidra till att forma Tibnors framtid och vara en del av den gröna omvandlingen inom stålindustrin? Nu söker vi en chef för lagerstyrning till Tibnor. Varmt välkommen med din ansökan. Om Tibnor Tibnor förser industrin i Norden och Baltikum med stål, metaller och bearbetningstjänster. De drivs av att göra skillnad för alla sina kunder. Genom en unik lokal närvaro i Norden erbjuder Tibnor ett stort produktutbud och specialiserade bearbetningstjänster i kombination med expertis inom logistik, starka distributionsnätverk och moderna kundservicelösningar. Detta görs genom hög leveransprecision och korta ledtider, med tjänster som hjälper kunderna att förbättra sina materialflöden. Tibnor har ca 1000 medarbetare i 7 länder och är ett dotterbolag till SSAB. Om rollen I rollen som chef för lagerstyrning hos Tibnor har du en central roll i att utveckla strategier för kategori- och landspecifika lager och hantera nyckeltal för att mäta effektiviteten av lagerhanteringsprocesserna. Du kommer att vara en del av inköps- och lagerhanteringsteamet och rapportera direkt till chefen för P&IM (Purchasing & Inventory Management). I din roll kommer du att guida en grupp inköpare som arbetar med lagerhantering i Sverige samt har du det övergripande personalansvaret för 11 erfarna medarbetare som arbetar med lagerstyrning och materialadministration. I din roll arbetar du proaktivt med att utveckla kategori- och landspecifika strategier såväl som att utveckla processer kopplat till inköp. Du är ansvarig för att följa upp, övervaka och granska nyckeltal kring lagerstyrning samt att driva utvecklingen och det strategiska arbetet både på lands- och divisionsnivå. Du leder veckovisa uppföljningar och möten för att diskutera lagervolymer, omsättningshastighet och aktuella ärenden med lagerstyrningsteamet. Du samarbetar tillsammans med kategoricheferna för att ha rätt material och tillgänglighet i lager samt för att uppnå gemensamma mål och identifiera förbättringsområden. Tibnor är just nu i en spännande fas i deras förändringsarbete, där nya system som implementeras kommer att utmana gamla arbetssätt och stödja Tibnors framtida utveckling på den nordiska marknaden. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att vara: Ledarskap och personalansvar Utveckla strategier för kategori- och landspecifika lager Följa upp, övervaka och se över lagernivåer Genomföra och utveckla lagerprocesser för olika länder och kategorier Rapportering av nyckeltal på både divisions- och landnivå Ständiga förbättringar och förändringsledning Strategisk inköpskategoriutveckling Rollen innebär ett samarbete med flera intressenter, mestadels interna. Resor förekommer i tjänsten. Din profil Vi söker dig som har erfarenhet av lagerstyrning samt av inköp- och materialhantering. Du förväntas ha en stark ledarskapsförmåga och erfarenhet av roller där du har hanterat förändring och arbetat med förbättring. Om du har erfarenhet av att implementera nya system är det meriterande. Du har intresset av att kombinera strategiskt tänkande med praktiskt operativt arbete. Vidare är du skicklig på kommunikation och prioritering samt har förmågan att vägleda och coacha teammedlemmar. Som person är du lyhörd, stabil och kommunikativ. Du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift. Krav för tjänsten Universitetsutbildning relevant för rollen eller motsvarande erfarenhet Tidigare erfarenhet av lagerstyrning samt av inköps- och materialhantering Flytande i svenska och engelska, både skriftligt och muntligt. Meriterande för tjänsten Erfarenhet av projektledning Erfarenhet av att implementera nya system Övrigt Startdatum: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Uppdragsform: Tillsvidaretjänst där du blir anställd av Tibnor Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen. Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johanna Holmquist via 076-029 90 39 och [email protected]. Stegra hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.

24 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Lager- & Logistikchef till inredningsföretag

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Det här är verkligen en spännande roll och möjlighet för rätt person! Du kommer att få vara med på en riktig utvecklingsresa! För att lyckas i rollen behöver du ha kunskap om lager och logistik och tidigare ha arbetat i en ledande befattning. I denna roll kommer du få stora möjligheter att påverka och utveckla verksamheten och arbeta tillsammans med en inkluderande, teamorienterad, dynamisk och passionerad VD. Rekryterande företag säljer produkter till hem och företag med kontor och lager strax utanför Göteborg. Entreprenörsandan är stor.  Man värnar om sina anställda - vad sägs om till exempel fika varje morgon och eftermiddag, träning med PT en eftermiddag i veckan och att alltid komma hem i tid på fredagar? Dessutom har du fina personalrabatter på de egna produkterna. Verksamheten har ca 40 anställda och omsätter idag strax över 100 msek. Försäljning sker till både B2B och B2C, med en egen e-handel. Företaget tillhör en koncern där ägarbolaget är börsnoterat.  Du kommer att vara med i en spännande fas, där två lager harmoniseras och framtida strukturer för verksamheten och organisationen sätts. Du ingår i företagets ledningsgrupp och i ditt team har du ca. 15 personer med både fast anställda och timanställda medarbetare. Till en början kommer du att fokusera på struktur, att utveckla processer, säkerställa en ökad lönsamhet och organisk tillväxt. Framöver kan du även få möjlighet att vara med om förvärv.  I denna roll vill vi att du är en engagerad ledare, som gillar att både kavla upp ärmarna och att leda ditt team framåt. Du behöver ha en strategisk förmåga, stor kunskap om lager och logistik och trivas med att ha många bollar i luften.  Övergripande mål för rollen: Säkerställa att vår lager- och logistikfunktion är i toppklass och servar våra kunder och interna funktioner på bästa sätt.   Huvudsakliga arbetsuppgifter: Inom ramen för lagerverksamheten ingår ledarskap, att organisera verksamheten, personalplanering och optimering av timmar för bästa resultat vid ordertoppar såväl som orderdalar. Du är även en del av vårt lagerteam och utför dagliga sysslor på lagret som övriga lagmedlemmar, samtidigt som du ser till att hela tiden ligga steget före i planeringen. När det gäller logistikansvaret behöver du förstå hela kedjan, allt ifrån beställning till optimerade inbound/outbound frakter och leverans för att säkerställa en professionell verksamhet och nöjda kunder. Exempel på ansvarsområden: Aktivt bidra till optimering och förbättring av befintliga rutiner och processer genom analys och implementering efter beslut, i nära dialog med VD Intresse och driv av ständiga förbättringar Säkerställa att våra processer för lagerhantering och logistik håller mycket hög standard Leda och fördela arbetet på lagret (ex. arbetsledning, schemaläggning, utbildning av nyanställda, ABC-klassificering samt löpande platsutvärdering) Löpande kontroll och kommunikation till inköp/sälj gällande produkter som blir liggande alternativt säljer bättre än förväntat Inventering och uppföljning tillsammans med hela PR Home Månadsvis uppföljning på effektivitet enligt överenskomna KPI’er och fokusområden Dina viktigaste KPI:er kommer att vara tid till leverans, fraktkostnader, lönsamhet och lageromsättningshastighet. Huvudsakliga kontaktytor: Internt: Samtliga funktioner med fokus på kundtjänst, sälj, inköp, lager och logistik Externt: Leverantörer av produkter, fraktbolag, återförsäljare och kunder Du har även kontakt med relevanta funktioner inom ägarbolaget samt på dess andra dotterbolag. Övrig information om rollen: Rapporterar till: VD Plats i organisationen: Ingår i företagets ledningsgrupp Placeringsort/arbetsställe: Ca. 30 minuter med bil från Gbg (den här rollen kräver att du är på plats) Antal direktrapporterande: Ca 15 personer Resor: Sparsamt Språk: Svenska i tal och skrift, engelska på basnivå

22 april 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Lagerchef Göteborg

Vi är Sekurit Service Sekurit Service är en del av Saint-Gobains koncern och vi distribuerar fordonsglas och relaterade produkter för eftermarknadssegmentet. Sekurit Service är en välkänd och ledande aktör på marknaden och har verksamhet i 26 länder, med distribution av mer än tre miljoner glasprodukter varje år. Som en pålitlig leverantör på fordonsmarknaden fokuserar vi på att ge fantastisk service! Det innebär att vi bryr oss om dig som vår kund, vi inspirerar våra anställda, vi tillhandahåller enastående produkter och vi tar hand om vår planet. Vi driver kvalitet i allt eftersom din verksamhet är viktig - your business matters! Tjänsten Du kommer att arbeta som Lagerchef på vårt lager i Göteborg och kommer att ha ansvar för samt själv aktivt delta i driften av lagret. Tillsammans med övriga kollegor arbetar du för lagrets utveckling och säkerställer att allt arbete på lagret sker effektivast möjligt, med bäst utnyttjande av befintliga resurser. Dina arbetsuppgifter är daglig fördelning av arbetsuppgifter på lagret. Du kontrollerar och justerar lagersaldo, har ett uttalat kvalitetskontrollansvar för såväl in- som utleveranser, hanterar reklamationer samt ansvarar för att lagret är städat och organiserat. Du ser även till att uppsatta rutiner följs och verkar aktivt för en säker och hälsosam arbetsmiljö. Den vi söker Du som person ska vara noggrann, service-minded, ansvarstagande, tycka om att arbeta i team samt vara stresstålig och socialt kompetent. Du behöver ha kunskap i affärsstödssystemet SAP och du har god datorvana och du har erfarenhet av Excel. Du har ledaregenskaper och är duktig på att planera. God svenska i tal och skrift är grundläggande och du skall även kunna göra dig förstådd både muntligt och skriftligt på engelska. Det är ett krav att du har B-körkort och truckkort. Du har minst gymnasieexamen eller likvärdig utbildning. Arbetet är fysiskt krävande. Anställningstid Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande sex månaders provanställning. Vi kommer tillsätta tjänsten i september. Det är en heltidstjänst 39,5 timmar i veckan. Ansökan För mer information och ansökan skicka CV och personligt brev till [email protected]. Vi har kollektivavtal med Handelsanställdas förbund.

17 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024