Lagerchef
Sök bland 46 lediga jobb som Lagerchef och börja ditt nya yrkesliv idag!
Är du intresserad av att samarbeta med kollegor som är specialister inom torrisprodukter och som också är marknadsledande? Då kan du vara rätt person att söka till jobbet som logistikadministratör! Om tjänsten I denna tjänst är du en del av ett mindre företag och under ett vikariat som pågår under februari-augusti (2024). För dig som gillar omväxling med både teknik, logistik och administration kan tjänsten som operativ logistikadministratör vara en rolig utmaning. Du kommer att ansvara för och hantera den dagliga logistiken av in- och utgående leveranser på ett effektivt sätt. Det innebär att du arbetar både på lagret och vid din dator med orderhantering, logistiksammanordning, arbetsledning och daglig kundkontakt. Med anledning av att det är ett mindre företag kommer du hamna i många situationer och jobba över "avdelningsgränserna". Arbetet är för kunds räkning i centrala Skövde och arbetstiderna är kl 07:00-16:00, måndag-fredag. Arbetsuppgifter: • Ta emot inkommande samtal, telefonväxel och hantera ärendehanteringssystemet • Vara företagets spindeln-i-nätet-personen och samordna ärenden med interna avdelningar Denna tjänst ska tillsättas som ett vikariat och kommer pågå februari-augusti (2024). Om dig Vi söker dig som har erfarenhet av kundkontakt med ett dokumenterat servicefokus och problemlösande inställning. Är du tekniskt kunnig och arbetat inom försäljning tidigare är det en fördel, men det är inte ett krav. Du behöver vara noggrann och strukturerad för att ha ordning och reda på produktionsplanering, lager och leveranser. Vidare är du en flexibel person med erfarenhet av lagerarbete och som har ett sinne för struktur. Viktigt för tjänsten: • Du behärskar både svenska och engelska • Du behöver ha en vana vid att arbeta med officeprogrammen • Du ska ha erfarenhet inom logistikarbete Meriterande men inte ett krav för tjänsten: • Erfarenhet som säljare • Erfarenhet av att arbeta i Visma Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Urval och intervjuer sker löpande varpå tjänsten kan komma att tillsättas tidigare än annonseringstid. Som en del av rekryteringsprocessen arbetar vi med ett logik- och en personlighetstest. Detta skickas automatiskt ut till dig i inledande del av rekryteringsprocessen. Om Adecco Som en av världens största HR-leverantörer har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person med rätt kompetens på rätt plats. I Sverige erbjuder Adecco skräddarsydda personallösningar, såväl bemannings- och rekryteringsslösningar som interimslösningar. På Adecco försöker vi hitta rätt person, med rätt kompetens på rätt plats. Därav ser vi dig som en av våra grundpelare varpå vi erbjuder följande förmåner inom bolaget: kollektivavtal, friskvårdsbidrag, tjänstepension, försäkringar, terminalglasögon, kompetensutveckling och en marknadsmässig lön. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, William Maklin: [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: [email protected] Välkommen med din ansökan!
Lageransvarig Nu söker Fredrik K Snickeri & Bygg AB en duktig och driven lageransvarig. Som lageransvarig hos oss vill vi att du sköter företagets lager, inventarier som släpvagnar, bodar, arbetsmaskiner mm. Du ska vara till tjänst för arbetsledare och hjälpa till med att hämta och köra ut material till projekten. Du har även ansvar för material, allt från spik, sågblad & inventarier som handhållna maskiner mm. Här är du även ansvarig för att göra inköp. Du får gärna ha truckkort och finns körtillstånd som till hjullastare är det bara ett plus. Du kommer ha en del ansvar kring företagets Hiltimaskiner samt övriga maskiner. Vi ser dig som kunnig i att serva och laga våra inventarier, allt från släpkärror till våra maskiner. Goda kunskaper i att ”pilla och laga” är ett stort plus för oss. Du kommer ha ansvar över den löpande förvaltningen av våra fastigheter. Du ska ha ett gott bemötande och ett bestämt arbetssätt som gör att du kan planera och strukturera din arbetsdag självständigt men väven viss flexibilitet krävs. Ett krav är att du måste ha minst B-körkort, gärna BE-körkort är ett stort plus. Känner du att du har den kompetensen och erfarenheten som denna tjänst kräver vill vi att du ansöker redan idag till oss på Fredrik K Snickeri & Bygg AB. Vi är ett företag med runt 30 anställda. 3 projektledare. Vi arbetar i Västervik med omnejd. Anställningen är på heltid. Arbetstid: Dagtid Vi kommer ha löpande intervjuer så ansök redan idag. Skicka ansökan till [email protected]
Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer snabbare än någon annan livsmedelskedja. Sammanfattning av tjänsten Är du en analytisk och engagerad person som tycker om att motivera och inspirera andra? Drivs du av att arbeta mot högt uppsatta mål för att leverera framgångsrika resultat? I rollen som avdelningschef får du chans att axla ett stort ansvar på vårt fina lager i Örebro. Låter det som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan! Din roll Som avdelningschef har du fullt personalansvar där du leder dina operativa chefer och arbetar aktivt med att utveckla och optimera den dagliga driften på vårt lager i Örebro. Dina operativa chefer har i sin tur teamledare och lagermedarbetare i sitt team. Du motiverar dina medarbetare och främjar ständig utveckling och du är en viktig del i att skapa en positiv stämning på jobbet. Tillsammans med dina operativa chefer ansvarar du också för rekrytering och introduktion av nya kollegor. Du har fullt resultatansvar, sätter upp utmanande mål och arbetar aktivt med att följa upp samt analysera avdelningens nyckeltal för att säkra att målen uppnås. En stor del av din roll innefattar även löpande processutveckling samt daglig hantering av olika lagersystem. I rollen ingår bland annat • Leda, utveckla och motivera personal • Planera och analysera nyckeltal samt säkerställa att målen uppnås • Vidareutveckling och optimering av operativa processer • Ansvar för efterlevnad och kontroll av avdelningen koncept Din profil • Vi söker dig som har en avslutad akademisk utbildning alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet • Minst ett par års ledarerfarenhet • Det är även meriterande om du har arbetat inom lagerverksamhet • Du är en engagerad ledare som tycker om att arbeta med människor Du är förtroendeingivande, har en naturlig förmåga att bygga relationer och trivs som bäst när du får inspirera dina medarbetare till att överträffa både sina egna och dina förväntningar. I ditt arbetssätt är du lösningsorienterad, trygg i att fatta beslut och du har en mycket stark kommunikativ förmåga. Du trivs i en analytisk roll, att arbeta med stora datamängder och är en van Excel-användare. Du har goda svenskakunskaper i tal och skrift. Tyska- och/eller engelskakunskaper är meriterande. Resor förekommer sällan i tjänsten men du bör ha ett B-körkort. Vi erbjuder Vi erbjuder dig en utmanande och utvecklande arbetsmiljö där du tidigt får mycket ansvar och möjlighet att påverka Lidls framgång i Sverige. Du får arbeta gentemot tydliga mål och i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart, tillsammans och ha kul. Eftersom vi växer, kan du växa. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. På samma plats, eller någon annanstans. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt. Vi stöttar dig på din resa mot mer ansvar och nya utmaningar. Du blir en del av ett stort team där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt. Vi har förmåner så som friskvårdsbidrag, medarbetarrabatt i våra butiker samt tillgång till mängder av erbjudanden via vår förmånsportal. Vill du vara med på vår utmanarresa? Om ditt svar är ja, då söker du jobbet såhär: o Klicka på “Sök nu” o Fyll i formuläret o Bifoga CV samt personligt brev Denna rekrytering sker med löpande urval. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta rekryteringsteamet via e-postadressen: [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan!
Välkommen till innovationsledaren inom hushållsapparater, välkommen till vårt team! BSH Home Appliances AB ingår i BSH Home Appliances Group. Med våra produkter med märken som Bosch, Siemens, Neff och Gaggenau, samt våra regionala och lokala märken, gör vi livet enklare. Vi är en internationell koncern med en årsomsättning på runt 13.9 miljarder euro under 2020 och mer än 60 000 anställda. Vi inspirerar genom intelligent teknik, utmärkt design, energisnåla produkter samt en god arbetsmiljö. Ta ett steg vidare i din karriär – tänk framåt med oss. Vi söker en Driftchef till BSH Home Appliances AB i Nykvarn! Arbetsuppgifter: • Du har det övergripande ansvaret för all drift i vår distributionscenter i Nykvarn, inklusive inleverans och utleverans aktiviteter. Din uppgift är att stödja, coacha, organisera samt säkerställa att all driftsaktiviteter sker enligt våra interna processer med säkerhet som fokus nummer ett. • Kontinuerligt analysera och säkerställa att avdelningen når de uppsatta mål och nyckeltal. • Som Driftchef innebär din roll att stötta ditt team samt arbeta kontinuerligt med förbättringsarbete inom säkerhet, kvalitet, produktivitet och kostnader. • Du kommer att ha personalansvar för driftsteamet (teamledare, team coordinatorer och operatörer) som ser till att inleverans och utleverans aktiviteter sker i rätt tid. • Kontakt med både interna och externa aktörer samt deltar i olika utvecklingsprojekt. • Du kommer att ingå i den lokala ledningsgruppen och rapportera till Head of Logistics Operations. Profil • Vi söker dig som är en trygg operativ ledare med relevanta erfarenheter • Ett par års ledaskapserfarenhet med personalansvar inom jämförbar verksamhet • Erfarenhet av att leda i förändring och förbättringsarbete (LEAN/6 Sigma) • Erfaren i SAP och MS Office-paket • Akademisk examen inom logistik, supply chain eller dylikt är meriterande Dina personliga egenskaper: • Du är en positiv lagkapten som trivs med att arbeta i ett högt tempo • Du är självgående och motiveras av nya utmaningar • Du är lösningsorienterad och har förmågan att hantera flera uppgifter • Du är noggrann, välorganiserad och tydlig i din kommunikation • Har en god organiserings- och planeringsförmåga • Då du har många kontaktytor internt och externt, ställs det höga krav på att du är serviceinriktad och har god social kompetens Förmåner: Vi erbjuder fast månadslön, årsbonus vid positivt utfall, friskvårdsbidrag och har kollektivavtal. Arbetstider: Heltid, Dagtid. Övrig information: Vår distributionscenter i Nykvarn är modern, dit det är enklast att ta sig till med bil då det är begränsat med kollektivtrafik. Visstidsanställning på 6 månader med god möjlighet till en tillsvidaretjänst för rätt person. Vi genomför personlighetstest samt alkohol och drogtest inför anställning. Ansökan Varmt välkommen med din ansökan! Vid frågor kontakta [email protected] Bifoga CV och personligt brev. Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och undanber oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser.
Om företaget Coop befinner sig just nu i en offensiv utvecklingsfas. Under det senaste året har Coop ökat antalet butiker, accelererat i digitala satsningar och hälsat över 100 000 nya medlemmar välkomna! För att stärka Coops framtid har ett beslut tagits om att investera i en ny logistiklösning och en central, helautomatiserad varuterminal. Terminalen byggs i Eskilstuna logistikpark och beräknas vara i full drift under andra halvåret av 2024. Denna nya varuterminal blir en av Europas största helautomatiserade terminaler för livsmedel och blir tillsammans med en ny logistiklösning hjärtat i Coops hela varuförsäljning. Terminalen kommer att förse hela Sverige med varor inom kategorierna färskvaror, kolonial och nonfood-varor. Om rollen Som Andon/teamledare ska du axla rollen som Försteman till gruppcheferna, detta innefattar bland annat att vara utbildare till våra medarbetare samt leda i den dagliga driften. Ditt ansvar kommer vara att utbilda medarbetarna på området, samla användarfrågor, utbildningsbehov och nya krav eller önskemål om applikationen eller systemet. Du kommer medverka i arbetet med att ta fram en utbildningsplan, utbildningsmaterial samt medverka i att ta fram processkartläggningar och standarder. I rollen som Andon/teamledare kommer du medverka vid analyser och komma med förbättringsförslag utifrån framtagna mål och verksamhetsprocesser. Du kommer vara en nyckelperson vid genomförandet av acceptanstester samt medverka vid kravställning för nya funktionalitet och ändringar. Som Andon/teamledare kommer du även vara en arbetsledare som sköter den dagliga styrningen och fördelningen, frånvarohantering, personalplanering och avvikelsehantering. Möten med andra Andon/teamledare samt möten med andra avdelningar kommer att förekomma. Tjänsten innefattar skiftarbete. Samt att Du vill vara med och skapa arbetsglädje och trivsel på arbetsplatsen. Och att du vill utveckla din egen kompetens och ser lärande som en naturlig del av arbetet. Och att du delar med dig av dina kunskaper och erfarenheter till kollegor och chefer. Vem är du? Vi tror att du är en person med god teknisk förståelse som gärna har erfarenhet från processtyrning. Vi ser även att du har en god pedagogisk förmåga samt är motiverad och ansvarsfull för att skapa de bästa förutsättningarna för medarbetarna. Vi tror att du är en förebild som inspirerar och motiverar medarbetare genom att vara närvarande, tillitsfull samt skapa engagemang hos medarbetarna. Vi ser gärna att du har erfarenhet och kompetens om: - Förbättrings- och utvecklingsarbete - Logistikflöden - Datorvana och kunskap om relevanta system Passar rollen som Andon/teamledare dig? Tveka inte med att söka redan nu!
Om Företaget Coop befinner sig just nu i en offensiv utvecklingsfas. Under det senaste året har Coop ökat antalet butiker, accelererat i digitala satsningar och hälsat över 100 000 nya medlemmar välkomna! För att stärka Coops framtid har ett beslut tagits om att investera i en ny logistiklösning och en central, helautomatiserad varuterminal. Terminalen byggs i Eskilstuna logistikpark och beräknas vara i full drift under andra halvåret av 2024. Denna nya varuterminal blir en av Europas största helautomatiserade terminaler för livsmedel och blir tillsammans med en ny logistiklösning hjärtat i Coops hela varuförsäljning. Terminalen kommer att förse hela Sverige med varor inom kategorierna färskvaror, kolonial och nonfood-varor. Om rollen Som gruppchef på Coop Logistik kommer ditt huvudmål vara att se till att leveransen av varor till butik sker enligt Coop Logistiks mål. Vidare kommer du ha ansvar för att säkerställa att arbetet inom området levererar enligt plan, detta genom att styra den dagliga operativa driften med uppsatta KPI:er. I din roll kommer du säkerställa att vi följer uppsatta arbetsprocesser med rätt kompetens. Som gruppchef ska du även driva utveckling och ständig förbättring tillsammans med medarbetarna. Tjänsten innefattar skiftarbete. Du kommer rapportera till Produktionschefen kontinuerligt. Ansvarsområden Tillhörande din roll som gruppchef kommer du ha driftansvar som innefattar att styra och ha ansvar för den dagliga driften samt kontinuerligt samordnande av resurser mellan områdena på lagret. Vidare omfattar driftansvaret säkerställande av att det systematiska arbetsmiljöarbetet efterlevs. Du kommer även få utveckla och genomföra ständiga förbättringar. Som gruppchef kommer du ha ett ledaransvar där du kommer agera som förebild som efterlever våra värderingar, policys och rutiner. Du kommer inspirera och motivera medarbetarna genom feedback för att skapa en hållbar utveckling där du även kommer genomföra prestations-och utvecklingssamtal. Rollen innefattar även upprättande av individuella mål för arbetsgruppen. Ledaransvaret omfattar ett ansvar för ca 10-20 medarbetare där du kommer säkerställa att alla har tillgång till relevant och korrekt information. Vem är du? Vi tror att du är en person som inspirerar och motiverar medarbetare med ett ledarskap som går ut på att vara närvarande, tillitsfull samt skapa engagemang hos medarbetarna. Vi ser gärna att du har erfarenhet och kompetens om: - Resultat- och personalansvar - Förbättrings- och utvecklingsarbete - Logistikflöden - Datorvana och kunskap om relevanta system Är du gruppchefen som vi söker? Tveka inte med att skicka in din ansökan redan nu!
Är du van att leda andra i en produktionsmiljö? Drivs du av utmaningar och att arbeta mot uppställda mål? Vi söker nu en avdelningschef till vår varuförsörjningsenhet i Tagene, Göteborg. I Tagene sorterar vi de kläder och den inredning som lämnas in till Myrorna för att säkerställa att våra butiker erhåller varor inom rätt sortiment och med god kvalitet. På anläggningen arbetar 35 medarbetare fördelade på tre olika enheter: mode, inredning, transport. I den här rollen kommer du ansvara för gåvor inom mode. Du leder arbetet för 12 medarbetare och till stöd har du en driftledare. Du kommer jobba i nära samarbete med en annan avdelningschef, en transportledare samt platschef. Vår verksamhet är nu i en spännande utvecklingsfas och vi söker dig som vill vara med och skapa nya rutiner och optimera verksamheten för en effektiv drift. I arbetet ingår att - säkerställa att varor med god kvalitet levereras till våra butiker inom satta tidsramar - leda medarbetarna mot uppställda produktionsmål - säkerställa daglig drift och bemanning på enheten - organisera, planera och aktivt bidra till en effektiv produktion - aktivt bidra till en god och säker arbetsmiljö i enlighet med Myrornas arbetsmiljöpolicy och tillhörande rutiner - motivera och öka kompetensen hos dina medarbetare - matcha, introducera och handleda praktikanter enligt individuella utvecklingsplaner samt vara kontakten mot externa samarbetspartners - administrera i våra IT-system för ekonomi och personal Är du den vi söker? Du har några års erfarenhet av arbetsledning inklusive personalansvar, helst i en produktionsnära miljö så som lager eller industri. Vi söker dig som har erfarenhet och intresse av att arbeta med uppställda nyckeltal och förstår hur justeringar i produktionsflödet påverkar helheten. Du behärskar svenska i både tal och skrift. För att lyckas vågar du ta dig an de problem som uppstår och räds inte att möta medarbetarna där de behöver dig. Som person delar du också Myrornas värderingar ansvar, mod och mångfald och kan i rollen som avdelningschef skapa engagemang på arbetsplatsen. Ditt ledarskap präglas av tydlighet och förmåga att driva utveckling. Du trivs med att finnas nära till hands för dina medarbetare i driften, där du tillsammans med dina chefskollegor utvecklar hela personalgruppen och ser till att få saker gjorda. Vi erbjuder Myrorna erbjuder dig ett utvecklande och stimulerande arbete där ingen dag är den andra lik. Du får också möjlighet att medverka till Myrornas engagemang för en positiv samhällsförändring med fokus på återanvändning, arbetsträning för personer som står utanför arbetsmarknaden samt bidra till Frälsningsarméns sociala arbete. Myrorna har kollektivavtal och du erbjuds friskvårdsbidrag samt rabatterad premie på gruppförsäkring. Tjänsten är en tillsvidare på heltid, provanställning tillämpas. Start så snart som möjligt, i enlighet med överenskommelse. Våra arbetstider i produktionen är måndag-fredag, 7-16. Intervjuer kommer att ske löpande, skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi begär in registerkontroll före beslut om anställning enligt gällande riktlinje. Information om tjänsten lämnas av platschef Martin Axelsson, [email protected] Myrorna är Sveriges mest välkända butikskedja som säljer second hand med butiker över hela landet. Vi är störst när det gäller att samla in kläder och prylar som kan återanvändas. Verksamheten fungerar som vilken butikskedja som helst. Med budget, krav på försäljning och ekonomiskt överskott. Ändå skiljer vi oss från andra eftersom vårt ekonomiska överskott från försäljningen går till Frälsningsarméns sociala arbete i Sverige. Vårt uppdrag består också av att bidra till en hållbar samhällsförändring genom att få fler svenskar att återanvända. Men också genom att få fler människor som står långt från arbetsmarknaden att komma lite närmare genom arbetspraktik hos oss. De tre uppdragen är centrala för allt vi gör – från hur vi samlar in till hur vi säljer. Vi är en betydelsefull samhällsaktör som verkar för en hållbar värld sedan över 120 år tillbaka. Läs mer på myrorna.se.
Vi söker driven gruppchef! Är du en kommunikativ ledare som brinner för att skapa de bästa förutsättningarna för dina medarbetare? Är du en problemlösare som hela tiden arbetar för att uppnå mål tillsammans med ditt team? Passa då på att söka tjänsten som Gruppchef till Rusta i Norrköping! Din roll Navet i Rustas distributionskedja är vårt centrallager i Norrköping, även kallat Rusta DC (Distributionscentral) där vi är ca 450 medarbetare. Här får du arbeta i en av Sveriges modernaste lagerverksamheter med fräscha lokaler och en utvecklande arbetsplats. I rollen som gruppchef på Rusta ansvarar du för att leda och engagera dina medarbetare samt skapa förutsättningar för dem att nå goda resultat. Ditt huvudsakliga fokusområde är driftsrelaterad planering, arbetsledning och personalansvar för cirka 20 personer. Detta innebär även bland annat bemanningsplanering, arbetsmiljö- och säkerhetsansvar, kompetensutveckling och medarbetar- och lönesamtal. Delaktig i rekrytering, utveckla och förbättra din avdelning och arbeta med LEAN och ständiga förbättringar dagligen tillsammans med oss på Rusta. Du utvecklar ett optimalt flöde av inkommande och utgående gods från avdelningen till de övriga avdelningarna i rätt tid, med rätt kvalitet, i beställd kvantitet, till bästa möjliga totalkostnad samt överenskomna servicenivåer. Du ser till att medarbetarna trivs på arbetsplatsen och har rätt förutsättningar för att kunna utföra ett bra jobb. Du ansvarar även för att lagar, policys, regler och bestämmelser följs inom hela lagerfunktionen. Du kan även förväntas ingå i projekt där du ska bidra med din tid, engagemang och expertis för att föra Rusta framåt och utveckla delar av vår verksamhet tillsammans med oss. Din profil Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av personalansvar i en roll som gruppchef eller motsvarande, företrädesvis från drift/produktion eller lager. Du har erfarenhet av arbetsledning, att hålla medarbetar- och lönesamtal samt arbetsmiljöuppgifter. Det är meriterande om du har kunskap om logistik, lagerhantering och WMS-system. LEAN Du har gymnasiekompetens och grundläggande kunskaper/erfarenhet i ekonomi & uppföljning och är van att arbeta i MS Office. Vi lägger stor vikt vid din personliga mognad i en arbetsgivarroll och din förmåga att se helheter, samarbeta och föregå med gott exempel. Du är en flexibel person som trivs med att leda och ta beslut i högt tempo samt har lätt att skapa goda relationer. Genom din prestigelöshet, ditt engagemang och coachande ledarskap får du människor att växa och utvecklas. Du ska vara en förebild för dina medarbetare, se möjligheter och lösningar, vara en god lyssnare, ett bollplank och en god kommunikatör. Du är strukturerad och har vana från förbättringsarbeten och tycker att det är roligt och utmanande att driva/delta i projekt. Olikheter skapar möjligheter och mångfald är en tillgång och en förutsättning för vår fortsatta utveckling. Därför ser vi gärna kvinnliga sökande i denna rekrytering. Våra värderingar Rusta står för värderingarna Enkelhet, Mod, Engagemang och Tillsammans. Värderingarna stärks genom att alla medarbetare har varit med i arbetet med att identifiera och forma dem. De ska fungera som styrmedel vid sidan av vision och affärsidé samt som kompass och vägledning i det dagliga arbetet. Med hjälp av dessa ska Rusta klara sin fortsatta expansion och tillväxt utan att tappa sitt ursprung, fokus eller flexibilitet. Sätt igång och ansök! Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Arbetstiderna är förlagda till vardagar och vissa söndagar med ett varierande schema kl. 12-23,14-23 och vissa lediga fredagar och måndagar för att få en längre ledighet vissa veckor. Lön och villkor enligt kollektivavtal. Låter detta intressant och som en tjänst för dig? Bra! Sök tjänsten redan idag. Vi arbetar med löpande urval och intervjuer i den här rekryteringen. Som en del av rekryteringsprocessen för tjänsten genomför vi en bakgrundskontroll innan extern anställning kan bli aktuell. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: Vanliga frågor och svar om bakgrundskontroller. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Susanne Werthén på mejladress: [email protected] Sista ansökningsdag är 2023-12-03 Välkommen med din ansökan! Rusta är detaljhandelskedjan som erbjuder ett brett sortiment av hem- och fritidsprodukter till överraskande låga priser. Vi vill att våra kunder ska känna sig välkomna, bli inspirerade och tycka att det är roligt att handla hos oss. På Rusta gör vi det lätt för många människor att köpa produkter av god kvalitet till bästa pris. Det första varuhuset öppnades 1986 i Gävle och idag har Rusta över 200 varuhus i Sverige, Norge, Finland och Tyskland. Rusta arbetar långsiktigt med att öka medvetenheten kring socialt- och miljömässigt ansvarstagande, för att säkerställa en hög kvalitet på våra produkter och samtidigt medverka till ett mer hållbart samhälle. Våra värdeord är Enkelhet, Mod, Engagemang och Tillsammans. Med hjälp av dessa ska Rusta klara sin fortsatta expansion och tillväxt utan att tappa sitt ursprung, fokus eller flexibilitet.
Vill du ta ett nästa steg i karriären eller vara en del av något större och värdesätter att - med den du är och det du gör - få bidra till ett säkrare Sverige? Om sektionen Materiel GRO/KRO detaljen är en del av Beredningssektionen i Marinens materielkontor. Marinens materielkontor är en del av Marinstaben. Materiel GRO/KRO detaljen stödjer Marinens materielkontor under både anskaffnings- och vidmakthållandeskeden Huvudsakliga arbetsuppgifter Är att leda Marinstabens MTRL GRO/KRO detalj. Planera verksamheten med medarbetare som har expertkompetenser inom flera olika områden såsom materielförsörjning, krigsplacering samt LUKO. Planera och strukturera stöd för verksamheten med arbete mot GRO/KRO. Samverka och planera stöd tillsammans med MOA, TSL, KFA samt övriga FG/SK inom Försvarsmakten. KRAV Kvalifikationer Har du • relevant högskoleutbildning • goda kunskap avseende generella rutiner inom ramen för materielförsörjning och teknisk tjänst inom Försvarsmakten • god vana vid att arbetsleda eller vägleda medarbetare i såväl dagligt arbete som i projektrelaterade områden • erfarenhet av att planera och leda verksamhet inom Marinen. Personliga egenskaper För att passa och trivas i denna tjänst behöver du ha drivkraft, engagemang och vana av att coacha medarbetare. Du behöver kunna arbeta självständigt under eget ansvar, men även trivas i samarbete med andra. Din kommunikationsstil behöver vara rak och tydlig. Därtill är du noggrann, har god planeringsförmåga och hög kvalitetsmedvetenhet. Då arbetet i perioder kan upplevas intensivt behöver du kunna strukturera och prioritera ditt arbete. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE Om du har • erfarenhet av att arbeta med Försvarsmaktens stödsystem • erfarenhet från komplexa projekt inom Marin verksamhet • grundläggande kunskaper inom exportkontroll. Övrigt Befattningen är civil. Tillträde snarast eller efter överenskommelse. Tjänsten är en tillsvidareanställning. Sysselsättningsgrad: Heltid. Individuell lönesättning tillämpas. Befattningen är placerad i Karlskrona med viss tjänstgöring på Haninge Garnison. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta: Peggie Olkerud som nås på telefon 073-0632368 Fackliga representanter SACO-S Maria Blasek OFR/S Björn Engren OFR/O Erik Tollin SEKO Lenny Johansson. Samtliga nås via FM växeln; 0455-85000 Välkommen med din ansökan senast 2023-12-06 den ska innehålla CV samt ett ansökningsbrev där det framkommer på ett tydligt sätt varför du är lämplig för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmakten är inne i ett omfattande utvecklingsarbete för att bygga ett starkare försvar mot bakgrund av ett försämrat omvärldsläge och ny försvarspolitisk inriktning med fokus på det nationella försvaret. Ledning för ett starkare försvar syftar till att öka robustheten, förenkla lednings- och lydnadsförhållanden samt genom decentralisering av mandat och ansvar öka förutsättningarna för uppdragstaktik. Inom ramen för detta arbete har Försvarsmakten organiserat en Marinstab för ledning av de Marina förbanden. Marinstaben är etablerad på Muskö i Haninge kommun. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Om företaget Snapphanetruck AB med verkstad och huvudkontor i Hässleholm och verkstad i Helsingborg säljer truckar över hela landet. Företaget har en serviceorganisation som täcker större delen av Götaland. Snapphanetruck AB:s affärsidé är att köpa begagnade Linde- och Toyotatruckar, ta truckarna till verkstaden i Hässleholm, rekonditionera och låta trucken gå igenom företagets noggranna kvalitetssystem i produktionen för att sedan leverera en truck i nyskick efter kundens önskemål. Företaget erbjuder även nya Toyotatruckar specialanpassade efter kundens önskemål. Snapphanetruck AB:s ledord i verksamheten är kvalitet. Mer information om Snapphanetruck AB hittar du på vår hemsida, www.snapphanetruck.se Vi behöver utöka vår personalstyrka och söker en lager- och reservdelsansvarig till vår verkstad i Hässleholm. I denna rekrytering samarbetar vi med Wikan Personal. Dina arbetsuppgifter I rollen som lager- och reservdelsansvarig kommer du att tillsammans med en kollega vara ansvarig för att säkerställa ett effektivt och relevant flöde av reservdelar, dvs att rätt reservdelar i rätt antal finns tillgängliga vid rätt tillfälle. Genom att genomföra regelbundna analyser av flöde samt lagernivåer utvecklar och implementerar du strategier för att optimera reservdelsflödet. Dagliga arbetsuppgifter kommer att vara lagerhantering, in- och utleveranser, kontroll av beställningspunkter, support åt våra verkstadstekniker och resande servicetekniker. Vidare kommer du att hantera relationer med leverantörer, förhandla om pris och avtalsvillkor samt utvärdera leverantörsprestationer. Din bakgrund/Dina egenskaper För att lyckas och trivas i rollen som lager- och reservdelsansvarig tror vi att du har tidigare erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Analysera, organisera, optimera och leverera kvalité är arbetsglädje för dig! Du har en passion för detaljer och strävar alltid efter kvalitet och noggrannhet i allt du gör. Genom din utmärkta kommunikations- och samarbetsförmåga kommer du att bygga starka relationer med både interna team och externa leverantörer. Beroende på var just du som kandidat har din spetskompetens, kan vi tillsammans med vårt nuvarande team på Snapphanetruck bygga ett ännu starkare och effektivare arbetslag. Information och kontakt Tjänsten som lager- och reservdelsansvarig är på heltid, arbetstiden är förlagd till dagtid och är en tillsvidareanställning hos Snapphanetruck AB. Är du intresserad? Välkommen att skicka in din ansökan snarast möjligt via Wikan Personals hemsida, www.wikan.se. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsätts innan sista ansökningsdag som är den 17 december. För mer information eller frågor kontakta Tomas Nilsson, telefon 0451 – 70 74 81. Välkommen med Din ansökan! Om Wikan Personal Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 450 Msek och har omkring 1000 anställda. Läs mer på www.wikan.se
Visar 1 till 10 av 46 jobb