Lagerchef
Sök bland 25 lediga jobb som Lagerchef och börja ditt nya yrkesliv idag!
Om företagetSkyddsrumsspecialisten är en ledande aktör medöver 50 års erfarenhet av arbete med skyddsrum i Sverige. De erbjuder helhetslösningar för skyddsrum till fastighetsägare ocherbjuder tjänster och lösningar inom projektering och underhåll, besiktning, komplettering, utbildning och renovering av skyddsrum. Bolaget finns på flertalet orter i Sverige och verksamheten i Karlstad fokuserar på materialhantering och utveckling.Om tjänstenI rollen som affärsområdeschef har du en central roll i att leda, organisera och utveckla affärsområdet Skyddsrumsprodukter enligt företagets strategi.Du kommer att ha en nyckelroll i att driva och optimera våra lager- och logistikprocesser i Karlstad. I dina arbetsuppgifter ingår: Inneha rollen som Platschef med personal- och arbetsmiljöansvarför lokal och samt fem medarbetare. Ansvara för planering och målsättningsarbetetillsammans med VD Ansvara för att hantera, utveckla och effektivisera lager, logistik samt produktion Leda, stötta och organisera medarbetarna för att uppnå målsättningar Du har det yttersta ansvaret för affärsområdets leveranser. Detta innefattar mottagande avinkommande gods, säkerställande av samt inköp avrätt mängd artiklar i lager,montage samt utleveranser. Rollen innebär kontakt med stakeholders inom bolaget men också externt mot kunder där din uppgift är att säkerställa att leveranstider och kvalitet hålls.Du samarbetar och rapporterar direkt till Skyddsrumsspecialistens VD. Din kompetensDu är en person som är van vid att driva utveckling och trivs i en ledarroll där du får strukturera och optimera. Du har erfarenhet av att arbeta i en växande organisation och har lätt för att förutse och hantera oväntadeutmaningar. Du är operativ och praktiskt lagd, med förmågan att inspirera och motivera ditt team. Du har: Minst 5 års erfarenhet av lager- och logistikarbete, gärna inom bygg- eller produktion. Erfarenhet av att leda team och hantera förändringsprocesser. God förståelse för logistiksystem, CRM och lagerhantering. Förmåga att strukturera arbetet och hantera komplexa leveranser med långa ledtider. En förmåga att hantera icke-linjära arbetsprocesser och vara flexibel i en dynamisk arbetsmiljö. ÖvrigtLön: Fast månadslönOmfattning:Heltid, tillsvidareStart: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstidPlaceringsort:Karlstad Denna rekrytering sker i samarbete med karriärbyrån Procruitment. Ansökan och frågor om jobbet ställs till rekryteringsansvarig Mathias Konradsson på [email protected] behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag! Om ossProcruitment är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen.
Åhléns är ett dynamiskt företag med hög förändringstakt och engagerade medarbetare som är inne i en spännande förändringsresa. Vårt nya automatiserade robotlager i Rosersberg möjliggör snabbare, smidigare och effektivare leveranser för kunder i alla kanaler i en väl integrerad process, oavsett om det är retail eller e-handel. Vi söker nu en Driftchef som i enlighet med Åhléns strategi, värderingar, policys och processer på ett engagerat och ansvarsfullt sätt, ska leda och utveckla sitt ansvarsområdet på Åhléns distributionscentral för att möta kundbehov i alla kanaler samt verka för att nå Åhléns övergripande mål på kort och lång sikt. Det här erbjuder vi dig! En roll där du ska driva, leda och utveckla genomförandet av våra nya strategier, värderingar, policys och arbetsprocesser på ett ansvarsfullt sätt. Du får möjlighet att vara med att säkra och implementera nytt datadrivet sätt att arbeta, med uppföljning och medverkan till utveckling och förbättring. Din roll blir att säkerställa och organisera driften tillsammans med kollegor och medarbetare med fokus på vår Wholesale-verksamhet. Åhléns är ett värderingsstyrt företag och genom ett starkt affärsmannaskap blir vi bättre. Det här får du arbeta med I rollen som Driftchef blir du en viktig nyckelspelare i Åhléns fortsatta tranformationsresa. Du är en av sex driftchefer och i rollen kommer du ha budgetansvar, tydliga resultatmål och personalansvar. Du kommer ha många kontaktytor både externt och internt där en god kommunikationsförmåga och management är viktigt för att lyckas i uppdraget. Det sker genom samverkan inom DC och tvärfunktionellt inom Åhlens. Då vi är i en verksamhet med truckar och flera nya arbetsprocesser är det en viktig del att arbeta med att säkerställa en bra och säker arbetsmiljö för att undvika belastningsskador. Här kommer du, tillsammans med kollegor, ha en viktig roll med ansvar för SAM. Ansvar och fokus för rollen - Säkerställa och förbättra produktivitet, kvalitet och ledtider - Coacha, utveckla, leda och organisera personal för driften - Budget och personalansvar - Analyser och presentationer till ledning - Utveckla processer och driva utvecklingsprojekt - Stödja utvecklingen av Åhléns system inom drift och försäljning - Arbetsmiljöansvar enligt skriftlig delegering - Samverka och förhandla med facken Du rapporterar till Chief Operations Manager, ingår i ledningsgruppen i Rosersberg och samarbetar med övriga chefer som kollegor. Vi söker dig Vi på Åhléns är övertygade om att när vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter, framgång och entusiasm, gör vi varandra bättre. Till oss tar du med dig: - Relevant högskoleutbildning eller motsvarande - Mycket god ledarskapserfarenhet och kommunikativ i tal och skrift - Mycket god förmåga att bygga relationer och förtroende både internt och externt - Erfarenheter av automationsanläggningar och god förståelse för system och processer och dess samspel - Erfarenhet av analysarbete eller projektledningsarbete - Erfarenhet och/förståelse om inblandade mjukvarusystem såsom, WMS, WCS, PLC, är meriterande - Goda muntliga och skriftliga kunskaper i både svenska och engelska - Erfarenhet av förhandlingar och facklig samverkan I den här rollen så ser vi en person som ser till att det händer saker, som utan prestige, arbetar med de uppgifter och de personer som finns i gruppen och får energi av att utveckla och förnya. Du trivs i samarbete med andra och är en positiv samt lösningsorienterad person. Med tydliga mål, struktur och uthållighet, leder du gruppen framåt. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som har en har mycket god kommunikativ förmåga med goda ledaregenskaper som både motiverar och inspirerar din omgivning. Vidare trivs du i en operativ och strategisk roll där du har förmåga att sätta in ditt ansvarsområde i ett större sammanhang. Vi ser en prestigelös, nyfiken, kommunikativ ledare som sätter laget främst. Du blir del av ett starkt varumärke där det finns goda möjligheter att utvecklas vidare. Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning på sex månader. Tjänsten är på heltid och vi ser gärna att du kan börja hos oss snarast. Du är placerad på Åhléns distributionscentral i Rosersberg. Urval kan komma att ske löpande, skicka in din ansökan redan idag! Vi välkomnar alla och värdesätter mångfald; våra medarbetare är alla unika och vi behandlar var och en som individer. Vi är engagerade, ger allt på jobbet och värdesätter att ha balans i livet. Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns! Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 47 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Åhléns är den naturliga mötesplatsen, som ger kunden mervärde och inspirerar till nya upptäckter och möten samt erbjuder en engagerande mix av kvalitetsvarumärken inom kläder, inredning, barnartiklar och skönhet. Åhléns omsätter 4,7 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besökare. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag. www.ahlens.se
Det är engagerande medarbetare med höga ambitioner som har utvecklat Input interiör till vad vi är idag – Nordens ledande oberoende inredningskoncern. Följ med på den fortsatta resan och bli en del av oss. Om tjänsten Som Assembly Manager/monteringsansvarig på vårt lager i Luleå arbetar du i en omväxlande och fartfylld vardag med utvecklande uppdrag. Du är en viktig del av vårt monteringsteam och leder arbetet med att förverkliga nya miljöer med möbler och inredning hos ledande företag och offentliga verksamheter. Dina främsta arbetsuppgifter är att: Ansvara för personal och drift av vår monteringsavdelning. Planera logistik för leverans och montering hos kund. Registrera in- och utleveranser. Delta i leverans och montering hos kund. Dina egenskaper Vi söker en engagerad och handlingskraftig kollega som har förmåga att planera och organisera arbetet för sig själv och andra. Du kommer dagligen att kommunicera med såväl kunder som kollegor och därför är det viktigt att du är serviceinriktad och har lätt för att samarbeta. För att lyckas i rollen ser vi även att du är: Metodisk och strukturerad. Skicklig med praktiska arbetsuppgifter. Noggrann och har ett öga för detaljer. Tjänsten kräver B-körkort och det är meriterande om du har truckkort. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och välkomnar alla sökande, vi eftersträvar mångfald på arbetsplatsen. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 1 november. Urval och intervjuer sker löpande. Ansök via formuläret nedan, bifoga personligt brev och CV samt uppge löneanspråk. Eventuella frågor om tjänsten besvaras av Helena Pohjanen på +46 70 636 88 81 alt. [email protected].
Vi söker chef för montering och lager till Dellner Couplers Sverige. Arbetsplats och stationeringsort är Vika, strax söder om Falun där också Dellner Couplers huvudkontor är beläget. I denna roll rapporterar man till chefen för Operations i Sverige och man ingår i den lokala ledningsgruppen för Planning & Operations. Befattningen innebär ansvar för produktion och leveranser av våra produkter från vår anläggning i Vika både till interna och externa kunder. Rollen har cirka 25 direktrapporterande medarbetare. Uppgiften kan sammanfattas i att ha fokus på arbetsmiljö och säkerhet för medarbetare, att ständigt förbättra kvaliteten och effektiviteten samt att leveranserna sker på utsatt tid till våra kunder. Budgetansvar ingår och kostnadsmedvetenhet är nödvändigt för att bibehålla konkurrensförmågan på marknaden. Positionen som chef för lager och montering är en nyckelroll för att säkra Dellner Couplers leveranser och servicenivå på den nordiska marknaden. Vi strävar efter att vara den bästa leverantören i branschen och rollen kräver stort fokus på ständiga förbättringar och lyhördhet för kundkrav, detta i kombination med en kontinuerlig utveckling av den egna organisationen. Vi söker den som har följande egenskaper som chef och medarbetare: Utbildning & Erfarenhet: • Minst gymnasiexamen inom ansvarsområdet, högskoleutbildning är meriterande. • 5-10 års arbetsliverfarenhet inom monterande tillverkning eller produktion. Personliga egenskaper: • Ett tydligt, motiverande och kommunikativt ledarskap. • Förmåga att jobba strukturerat och organiserat med en öppen attityd. • God lagledare med förmåga att se och motivera medarbetare, har lätt att samarbeta både med egna gruppen och med andra avdelningar eller dotterbolag. • Pratar och skriver svenska flytande, har god förmåga att förstå och kommunicera på engelska. Vi erbjuder Dellner Couplers erbjuder en spännande och utvecklande arbetsplats på ett företag som verkar på en global marknad. För att kunna möta våra kunders krav på kompetens och erfarenhet uppmuntrar vi mångfald bland våra sökande. Hos oss blir du en del av ett härligt gäng av drivna personer som gärna delar med sig av kunskaper och erfarenheter. Kulturen kännetecknas av högt i tak och tillit. Vi erbjuder förmånliga arbetsvillkor som exempel: • Kollektivavtal och pensionsavsättning • Arbetstidsförkortning • Utvecklingsmöjligheter • Friskvårdbidrag • Gym och bastu på arbetsplatsen • Närhet till friluftsområden • Företagshälsovård • Massage på arbetstid • AW aktiviteter och julfest Ansökan & frågor Ansök genom att ladda upp ditt CV inklusive personligt brev. Urval kan komma att ske löpande och ansökan skall inkomma senast 2024-10-20. Vid frågor om positionen eller processen, vänligen kontakta Operations Manager Johan Broback, [email protected] eller 070-2045773 eller HR Manager Mia Liljegren, [email protected] Välkommen med din ansökan!
Om oss Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden. Vad vi erbjuder dig Du kommer möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos oss är det viktigt med ett engagerat ledarskap. Hos oss träffar du din chef varje vecka, i många fall varje dag. Arbetsuppgifter Vi söker för kunds räkning glada, trevliga och duktiga lagerarbetare till plock & pack. Kunden är en stor hälsogrossist. På det här rena och fina lagret kommer du att träffa trevliga och glada människor att samarbeta med. Du plockar produkterna med hjälp av " Pick by voice", packar och ser till att det hamnar på rätt plats så att det kommer på rätt lastbil. Lagret håller öppet kl 07-16 månd-fred. Detta är ett extrajobb perfekt för dig som studerar eller har ett annat deltidsjobb. Kvälls och helgjobb förekommer bara undantagsvis. Svenska är ett måste i tal och skrift, då det är en del dokumentering. Erfarenhet av lagerarbeteär meriterande men inget krav. Lite arbetslivserfarenhet krävs dock. Din profil Vi söker någon som har: Energi och initiativförmåga. Noggrannhet som ledstjärna. Hög motivationsfaktor. Vi söker någon som är: Glad, proper och tycker att det är viktigt att hålla tider. Trevlig mot både produkter, kollin och människor. Ansvarsfull och pigg.
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: D&E Bearings söker Lagerchef till vårt lager i Tumba Är du en erfaren lagerchef med ledaregenskaper och en passion för att effektivisera och förbättra processer? Vill du vara en del av ett framgångsrikt team på ett växande företag? Då kan du vara den vi söker! Om rollen: Som Lagerchef på D&E Bearings ansvarar du för att leda och utveckla vårt lager i Tumba. Du kommer att ha en nyckelroll i att säkerställa att våra kundorder hanteras korrekt och att vårt lager sköts effektivt och enligt gällande regler och rutiner. Du kommer att rapportera till vår Operations Manager. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Leda och fördela det dagliga arbetet på lagret. Hantera lagerprocesser som plockning, packning ofraktbeställningar. Ta emot och kontrollera ankommande gods. Inventera och komprimera lager enligt uppsatta mål. Utveckla och förbättra rutiner och processer för lagerhantering. Verka för att implementera kvalitets- och förbättringsprojekt. Samarbeta med innesälj- och inköpsavdelningen för att effektivisera flödet. Säkerställa att arbetsmiljö- och säkerhetsföreskrifter följs. Ansvara för service och underhåll av arbetsredskap och lagerlokal. Kompetenskrav: Gymnasieutbildning eller högre. Flerårig erfarenhet av lagerarbete och ledarskap inom lager. Truckkörkort är ett krav. Erfarenhet av affärssystem (WMS) och MS Office. God kommunikationsförmåga på svenska och engelska, både i tal och skrift. Du är noggrann, strukturerad och har god samarbetsförmåga. Vi erbjuder: En nyckelroll i ett stabilt och växande företag. Möjlighet att vara med och påverka och utveckla. En dynamisk arbetsmiljö med engagerade och kompetenta kollegor. Om D&E Bearings: D&E Bearings är en ledande leverantör av glidlager och komponenter till industrin. Vi har lång erfarenhet och starka kundrelationer som vi värnar om. Vår verksamhet präglas av kvalitet, innovation och kundfokus. Läs mer på www.debearings.se Placering: Tumba Anställningsform: Heltid Vill du veta mer och ansökan? Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Harry Rubino på 0733-763930, ansöker gör du via www.rubino.se under rubriken ”Lediga tjänster” Är du nyfiken så ansök snarast då vi går igenom ansökningarna löpande. Är du redo att ta nästa steg i din karriär och vill vara med på vår resa? Skicka in din ansökan idag!
Om tjänsten Som lagerchefhar du det övergripande ansvaret för både de strategiska och ekonomiska aspekterna av lagerverksamheten. Ditt främsta mål är att utveckla centrallagret genom att öka lönsamheten och upprätthålla långsiktig kostnadsmedvetenhet. Du kommer att arbeta aktivt för att utveckla verksamheten och förbättra tjänsteutbudet i nära samarbete med teamet. Rollen innebär planering, effektivisering och strukturering av lager- och logistikverksamheten. Du säkerställer att resurser används optimalt och att avtalade servicenivåer (SLA) uppfylls. En viktig del av uppdraget är att främja ett gott samarbete mellan avdelningar och att stödja operativa ledare i deras dagliga arbete. Genom ett coachande ledarskap bidrar du till en högkvalitativ och effektiv verksamhet. Om dig Truckkort och förmåga att köra lagerfordon. God förståelse för lager- och logistikflöden. Flytande svenska i tal och skrift. God datorvana och erfarenhet av affärssystem och lagerhanteringssystem. Förmåga att arbeta strategiskt och driva affärsutveckling. Krav för tjänsten Tydlig kommunikatör: Förmedla idéer och instruktioner klart och tydligt. Lyhörd: Förstå och uppmärksamma medarbetarnas behov och utmaningar. Ansvarstagande: Tydlig i förväntningar och villig att ta ansvar för beslut. Mentor: Stötta och utveckla medarbetare för att nå deras fulla potential. Teamspelare: Bygga starka arbetsrelationer och främja samarbete. Lösningsfokuserad: Hantera utmaningar och konflikter på ett konstruktivt sätt. Strukturerad: Organisera arbetsuppgifter och processer på ett metodiskt sätt. Direktrekrytering: Under den här rekryteringsprocessen samarbetar ”kunden” med DFDS Professionals. Tjänsten är en direktrekrytering till ”Kunden”. Urval sker löpande och tjänsten kan kommas att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Tjänsten är en heltidsanställning med tillträde enligt överenskommelse. KontaktuppgifterHar du frågor om rekryteringsprocessen eller något annat som berör anställningen är du varmt välkommen att kontakta oss på: [email protected] sker löpande. Det går ej att ansöka via mail. DFDS Group DFDS Group har 10 000 anställda i 25 länder och tillhandahåller frakt- och logistiktjänster i Europa med årliga intäkter på 2,0 miljarder EUR. DFDS grundades 1866, har sitt huvudkontor i Köpenhamn och är noterat på Nasdaq Copenhagen. I Sverige har DFDS cirka 1 000 anställda. DFDS Professionals DFDS Professionals är en rekryterings- och bemanningstjänst inom DFDS Group med ambitionen att vara det naturliga valet inom industri och logistikbranschen i Sverige. Vi tillhandahåller kompetenta och engagerade konsulter och bemanningslösningar samt hjälper vårt breda utbud av kunder att rekrytera rätt talang för framtiden. Vi erbjuder värde till våra kunder genom flexibla affärsmodeller, erfarna medarbetare och operativ kunskap.SökordDFDS | Tranemo| Transport | Logistik |3pl |Gislaved| Ulricehamn| Borås|Lagerchef|
Om tjänsten Vi söker en Site Manager till Boxflows On Site i Östra Ljungby, med utgångspunkt Helsingborg. Som Site Manager kommer du att ha det övergripande ansvaret för att driva och optimera verksamheten på vår logistiksite. Du kommer att arbeta nära ledningen och andra avdelningar för att säkerställa att våra processer är effektiva och att våra kunder får högsta möjliga service. Ditt ansvarsområde Leda och övervaka den dagliga verksamheten på Boxflows logistiksite i Östra Ljungby som innehåller både transport och lagertjänster. Leda implementering av nya kunder till logistik siten. Säkerställa att alla operativa processer följer företagets policyer och riktlinjer. Driva utvecklingsarbete inom operations excellence såsom 5S eller annan metodik. Hantera relationer med kunder, leverantörer och partners. Ansvara för budgetering och finansiell uppföljning för siten. Förvalta verksamheten som idag omsätter ca 70 MSEK men är under stark tillväxt. Ansvara för ca 30 Kollektiva medarbetare, 5 tjänstemän/ mellanchefer. Rekrytera, utbilda och utveckla personal inom siten. Kvalifikationer Erfarenhet från ledande befattningar inom tredjepartslogistik. Analytisk förmåga och erfarenhet av att använda data för att driva beslut. Utmärkta ledarskaps- och kommunikationsfärdigheter samt gott affärssinne. Förmåga att skapa, bygga och vårda kundrelationer. Erfarenhet av att arbeta i en snabbväxande och dynamisk miljö. Relevant utbildning inom logistik, supply chain management, företagsekonomi eller liknande. Goda IT kunskaper, erfarenhet av att arbeta i O365 samt system stark. Vi erbjuder En dynamisk och utmanande arbetsmiljö. Fantastiska kollegor och en kultur som driver Boxflow framåt. Stora möjligheter till personlig och professionell utveckling. Om Boxflow Boxflow grundades 2018 och har verksamhet i Halmstad, Göteborg, Stockholm, Västerås Helsingborg, Malmö,Kristianstad,Perstorp ochBorås. Boxflow erbjuder tjänster inom Tredjepartslogistik, Consulting inom logistik samt uthyrning av personal inom logistik och industri. Boxflow har haft en stadig tillväxt sedan start och beräknas omsätta över 400 miljoner 2024 med fler än 1100 anställda.Boxflow är Sveriges 6:e snabbast växande bolag alla kategorier enligt Dagens industri och är gasellvinnare.
Är du en positiv och noggrann person? Brinner du för service och vill arbeta i en stimulerande och utvecklande miljö med varierande arbetsuppgifter och högt i tak, då är Logistikenhet Stockholm rätt enhet för dig. Om enheten: Logistikenhet Stockholm är en enhet vid Livgardet som understödjer militära förband från verksamhetsorterna Stockholm, Solna, Kungsängen, Falun och Gävle. Enheten består idag av en Stab, en Teknisk Avdelning, en Försörjningsavdelning i Stockholm och en Försörjningsavdelning i Kungsängen. Logistikenheten bidrar till en starkare försvarsmakt genom en väl fungerande logistik, förbandsnära förrådshållning, förnödenhetsförsörjning och beställning av materielunderhåll i fred, vid beredskapshöjningar och i krig. Försvarsmakten och i synnerhet Logistikenhet Stockholm är under tillväxt inom flera olika områden Som anställd inom försvarsmakten erbjuder vi: • Tre timmars fysisk träning i veckan på arbetstid • 28-35 semesterdagar/år beroende på ålder • Kompetensutveckling utifrån verksamhetens behov Huvudsakliga arbetsuppgifter: Dagligen förekommande arbetsuppgifter vid en godsmottagning och förråd. • Tillsammans med sektionschef leda och utveckla arbetslaget. • Under sektionschef planera, leda och följa upp genomförandet av förnödenhetsförsörjning vid egen sektion och ansvarsområde. • Leda utveckling, vidmakthållande och avveckling av produktion och produktionsresurser inom arbetslaget • Genomför redovisning av förnödenheter i FM´s redovisningssystem. • Dagligen förekommande arbetsuppgifter i förråd. Mottaga, förrådsställa, utlämna samt inventera materiel. • Ansvara för beställning/dirigering av gods • Tillsammans med sektionschef ansvara för kundkontakt mot de olika förbanden. • Medverka i övriga funktioner, nätverk och verksamhet som en naturlig uppgift i en organisation med spridd delegation. KRAV Kvalifikationer: • Goda ledaregenskaper • Körkort B • God datorvana • God samarbets- och kontaktförmåga, god social kompetens • Goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift. • Vi ser att du lägst har en avslutad 3-årig gymnasial utbildning eller annan kompetens som vi bedömer likvärdig • Erfarenhet att hantera försvarsmaktens redovisningssystem Lift/Prio. • Truckkort • IFTEX kunskap Meriterande: • God lokal kännedom i Stockholms innerstad • Erfarenhet av arbete i butik med kläder Personliga egenskaper: Vi söker dig som är strukturerad, ordningsam och har en känsla för service. Mötet med nya människor ska vara en självklarhet och du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du kommer arbeta i grupp så vi ser gärna att du kan samarbeta väl med andra människor och ha ett gott kamratskap, men även kunna arbeta självständigt och ta egna initiativ och eget ansvar. Som person är du stresstålig, noggrann och lojal. Vi kommer att lägga stor vikt på din personlighet. Övrigt: Anställningsform: Vikariat, inledningsvis 6 månader med eventuell förlängning. Sysselsättningsgrad: Heltid Arbetsort: Stockholm Arbetstid: Dagtid Befattning: Civilanställd Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Vid eventuell anställning på Logistikenhet Stockholm kommer du att bli krigsplacerad på vår enhet. Upplysningar om befattning: Sektionschef Serviceförrådet Stockholm Stefan Björling Chef Försörjningsavdelningen Stockholm Monica Roll Stf FörsA Stockholm Said Rhilani Samtliga via växeln dagtid 08-584 540 00 För information om rekryteringsprocessen, kontakta: Personalchef Mirja Hamlin, nås via växeln dagtid 08-584 540 00 Fackliga företrädare: Officersförbundet Orry Finnermark Försvarsförbundet Kenneth Hartikainen SACO/Försvar Johan Gillemyr SEKO Lise-lotte Larsson Samtliga nås via Försvarsmaktens växel: 08- 584 540 00 Välkommen med din ansökan senast 2024-10-11. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför just du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Livgardet är ett av Försvarsmaktens största förband med anor från 1521. Vi utbildar morgondagens soldater, liksom militärpoliser och personal som ska genomföra internationell insats. Vi bevakar de kungliga slotten, vi har säkerhets- och markstridsförband. Vi ansvarar också för att bevara och utveckla svensk militärmusiktradition. Vårt huvudsäte är i Kungsängen utanför Stockholm, men vi finns också i Sollentuna, i centrala Stockholm, Uppsala, Göteborg och Karlskrona. Inom Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Om InstabeeI slutet av 2022 grundades Instabee efter kombinationen av Budbee, Instabox och Porterbuddy. Instabee erbjuder miljontals konsumenter över hela Europa med smidiga leveranser och är på väg att bli den ledande partnern till den europeiska e-handelsmarknaden. Alltid med kunden i fokus. På Instabee är du välkommen precis som du är, så länge du drivs av att ständigt utmana marknaden tillsammans med oss. Vi letar nu efter en Team Manager till vår terminal i Härryda, Göteborg. Om rollenI rollen som Team Manager i Härryda kommer ditt fokus att vara på våra medarbetare som varje dag arbetar för att sortera och leverera våra paket. Du kommer att ha personalansvar som bland annat innebär uppföljning av KPI:er och medarbetarnas kompetensutveckling. Rollen är både operativ och strategisk för att driften av terminalen ska fungera optimalt.Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta: Personalansvar samt kompetensutveckling och medarbetarsamtal. Schemaläggning och bemanningsplanering. Säkerställa så att verksamheten fortskrider utan hinder genom att noggrant se till så att gods kommer in och ut ur terminalen enligt tidtabell. Kontinuerligt följa upp, utvärdera och förbättra processer och kvalitet. Stöd till övriga funktioner som verksamheten kräver. Om dig som sökerVi tror att du som Team Manager är en naturlig problemlösare som sporras av utmaningar och har förmågan att motivera teamet omkring dig och är ett föredöme för både övriga ledare och medarbetare. Som person är du uthållig och har en nyfikenhet på att lära dig nya saker. Du är även en god kommunikatör med förmåga att ta beslut och skapa klarhet och struktur i en snabbrörlig organisation. Tidigare erfarenhet av ledande roll med personalansvar. Du har förståelse för att plötsliga avvikelser i arbetet kan förekomma, därför lägger vi stort värde vid flexibilitet och en förmåga att prioritera och prestera i en snabbrörlig miljö. Tidigare erfarenhet av schemaläggning samt att arbeta enligt KPI:er. Flytande i svenska och engelska, både muntligt och i skrift. B-Körkort. ÖvrigtDenna rekryteringsprocess består av personlighets- och logiktest via Alva Labs samt bakgrundskontroll via Verifiera för granskning av tidigare offentliga kriminalregister. Resultatet är offentlig information som hanteras konfidentiellt. Detta är obligatoriskt för alla rekryteringsprocesser på Instabee i Sverige.
Visar 1 till 10 av 25 jobb