Lagerchef
Sök bland 30 lediga jobb som Lagerchef och börja ditt nya yrkesliv idag!
Vi söker nu en senior och trygg ledare som vill ta ansvar för en operativ arbetsgrupp i en krävande terminalmiljö. Du kommer att arbeta eftermiddagsskiftet och ha ett helhetsansvar för det dagliga arbetet i terminalen. Det här är en hands-on roll med personalansvar för en grupp på cirka 12–13 medarbetare som främst arbetar med truckkörning (motvikt och ledstaplare) och lastning av gods för avgång. Om tjänsten Arbetstider: Måndag–fredag, kl. 13:00–22:00. Ej arbete på röda dagar. Placering: DHL Freight i Västberga. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Som Supervisor ansvarar du för att: * Planera bemanning och skift, göra scheman och säkerställa att rätt resurser finns på plats. * Hålla uppstartsmöte och informera teamet om dagens mål och status. * Leda och fördela det dagliga arbetet samt hantera eventuella problem direkt på golvet. * Följa upp siffror och resultat, analysera data i Excel och rapportera efter skiftets slut. * Växla mellan operativt arbete på golvet och administrativa uppgifter på kontoret. Vem är du? Du är en erfaren ledare, van vid tuffa miljöer och tydlig kommunikation. Erfarenhet av att praktiskt arbetat med personalledning och har förmågan att skapa struktur även i utmanande situationer. Du behöver trivas med att hålla svåra samtal, leda möten, hantera konflikter och snabbt kunna medla när missförstånd uppstår. I den här rollen är det viktigt att kunna sätta gränser, vara närvarande på golvet och samtidigt ha koll på siffrorna. Du ska även gilla att samarbeta med människor och skapa en rolig arbetsmiljö med fokus på aktiviteter och trivsel! Krav: * Erfarenhet av ledarskap i operativ miljö – gärna terminal, lager eller logistik. * Truckkort och gärna erfarenhet av motviktstruck och ledstaplare. * God Office-vana och vana att arbeta med siffror och resultat. * Prickfritt belastningsregister – kontroll kommer att göras. Att hitta rätt person till rätt plats – det är vår kärnkompetens. Vi rekryterar kompetent personal till praktiskt taget alla branscher, små som stora företag, inom såväl privat som offentlig sektor. Har du rekryterats av Uniflex vet du att processen är kvalitetssäkrad. Våra rekryterare kan din bransch, därför tar vi totalansvar för alla moment, från kravprofil till uppföljning. Men viktigast av allt är förstås resultatet - att du är rätt person på rätt plats. Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! Uniflex är ett registrerat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.
Är du en erfaren ledare som trivs i en operativ och snabbrörlig miljö? Nu söker vi rätt person att axla rollen som chef för inleverans hos vår kund inom lager och logistik. Om tjänsten Ansvarsområdena för rollen kan huvudsakligen delas enligt följande: Operativt ledarskap och teamutveckling Coacha och utveckla teamledare och gruppchefer i ledarskap, kommunikation och prioritering. Bygga ett lag med tydligt ansvarstagande, struktur och en kultur av ständiga förbättringar. Introducera nya medarbetare och säkerställa rätt arbetssätt från start. Vara ett närvarande och lösningsorienterat stöd för gruppcheferna i deras dagliga operativa beslut. Daglig drift i inleverans Leda, delta och vara fysiskt närvarande i det dagliga arbetet med att ta emot, lossa och kontrollera inkommande gods. Fördela arbetsuppgifter i realtid till medarbetarna direkt på golvet. Säkerställa att varor scannas in och placeras korrekt i lagret inom uppsatt tidsram. Arbeta aktivt för att undvika flaskhalsar genom nära samarbete med plock- och utleveransteam. Problemlösning i realtid Hantera avvikelser som skadat gods, saknade kollin, felmärkning och systemproblem. Ta beslut direkt i flödet för att hålla uppe tempo och kvalitet. Truck, säkerhet och systemhantering Köra truck och hantera inleveranser i vårt WMS. Säkerställa tydlighet vid portar, lossning och placering. Arbeta nära IT/systemfunktioner vid behov. Systematiskt säkerhetsarbete Administrativa och systemnära arbetsuppgifter Arbeta i och ha god förståelse för ERP- och WMS-system (t.ex. SAP, Astro WMS eller motsvarande). Följa upp nyckeltal kopplade till inleverans, t.ex. ledtid från ankomst till lagerläggning. Delta i bemanningsplanering och schemaläggning i samverkan med kompetens och drift. Identifiera avvikelser och arbeta strukturerat med förbättringsförslag (gärna i samarbete med kvalitets- eller processfunktioner). Om dig Du har dokumenterad erfarenhet av ledande roller inom lager/logistik, gärna specifikt inleverans. Du har vana att leda andra ledare – t.ex. gruppchefer – och är trygg i att sätta struktur och riktning. Du trivs i operativa miljöer där du är nära verksamheten och snabbt kan fatta beslut. Du är en tydlig men prestigelös ledare som bygger tillit genom närvaro. Erfarenhet av att införa struktur i snabbrörliga miljöer ses som starkt meriterande. Du kommunicerar obehindrat på svenska och gärna engelska Övrigt Uppdraget startar i augusti. På grund av arbetsplatsens placering behöver du egen bil för att ta dig till arbetet. Arbetstiderna är förlagda mellan 07:00-16:00, men vi ser gärna att du kan vara flexibel vid behov. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. Om Arena Personal Arena Personal är experter på rekrytering och bemanning och är en av de mest erfarna aktörerna på den svenska bemanningsmarknaden. Vi är verksamma över hela Sverige, och har kollektivavtal med Unionen och LO. Som konsult hos oss på Arena Personal kan du förvänta dig en stöttande och nära Konsultchef. Hos oss får du möjlighet att testa på nya spännande arbetsplatser, bredda ditt nätverk och utveckla din karriär. Vi ser fram emot att hjälpa dig till ditt nästa arbete!
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Vilka är Brizo? Brizo är en 3PL för e-handel som möjliggör snabba och hållbara leveranser. Om tjänsten Vi letar nu efter en driftansvarig lagerchef till vårt lager i Morgongåva. Som driftansvarig lagerchef ansvarar du för att leda och utveckla arbetet på lagret. I tjänsten ingår arbetsmiljöansvar och ansvar över att upprätta och underhålla rutiner samt personalansvar. Vi tror att du är en kommunikativ och stark ledare. Du är duktig på att skapa ordning och reda och tydliga instruktioner för de som jobbar på vårt lager. Som person är du positiv, strukturerad och prestigelös. Du trivs i ett bolag i snabb tillväxt där mycket händer på samma gång. Ta chansen att bli en av de första medarbetarna och delta i denna tillväxtresa. Du kommer in i ett tidigt skede och får du en väsentlig roll som kommer att påverka hela företagets framtid och du får vara med och skapa den arbetsmiljö du vill ha. Din bakgrund och profil För att lyckas i arbetet som driftansvarig lagerchef har du erfarenhet av arbete som chef samt vana att hantera personalfrågor. Du är en operativ, driftnära ledare med tidigare erfarenhet av logistik och lager. Meriterande om du tidigare arbetat inom 3PL och e-handel. Ansvarstagande, lösningsorienterad och orädd. Du behärskar svenska och engelska, både skriftligt och i tal. Du har tidigare arbetslivserfarenhet inom lager, logistik och e-handel. Du har god dator- och systemvana. Har truckkort. Som driftansvarig lagerchef rapporter du direkt till företagets COO. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, ansök därför gärna så snart som möjligt.
Vilka är Brizo? Brizo är en 3PL för e-handel som möjliggör snabba och hållbara leveranser. Om tjänsten Vi letar nu efter en driftansvarig lagerchef till vårt lager i Morgongåva. Som driftansvarig lagerchef ansvarar du för att leda och utveckla arbetet på lagret. I tjänsten ingår arbetsmiljöansvar och ansvar över att upprätta och underhålla rutiner samt personalansvar. Vi tror att du är en kommunikativ och stark ledare. Du är duktig på att skapa ordning och reda och tydliga instruktioner för de som jobbar på vårt lager. Som person är du positiv, strukturerad och prestigelös. Du trivs i ett bolag i snabb tillväxt där mycket händer på samma gång. Ta chansen att bli en av de första medarbetarna och delta i denna tillväxtresa. Du kommer in i ett tidigt skede och får du en väsentlig roll som kommer att påverka hela företagets framtid och du får vara med och skapa den arbetsmiljö du vill ha. Din bakgrund och profil För att lyckas i arbetet som driftansvarig lagerchef har du erfarenhet av arbete som chef samt vana att hantera personalfrågor. Du är en operativ, driftnära ledare med tidigare erfarenhet av logistik och lager. Meriterande om du tidigare arbetat inom 3PL och e-handel. Ansvarstagande, lösningsorienterad och orädd. Du behärskar svenska och engelska, både skriftligt och i tal. Du har tidigare arbetslivserfarenhet inom lager, logistik och e-handel. Du har god dator- och systemvana. Har tryckkort. Som driftansvarig lagerchef rapporter du direkt till företagets COO. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, ansök därför gärna så snart som möjligt.
Vi söker nu en trygg och operativ Gruppchef till vår kunds expansiva logistikverksamhet utanför Uppsala. Vill du ta nästa steg i din ledarskapsresa och bli en nyckelperson i en teknikdriven, hållbar och snabbfotad verksamhet? Då kan detta vara rollen för dig. Om tjänsten Som Gruppchef leder du det dagliga arbetet för ett team om cirka 30 medarbetare i en dynamisk logistikmiljö. Du är en närvarande och engagerad ledare med förmåga att motivera, strukturera och säkerställa kvalitet, flöde och en god arbetsmiljö. Tillsammans med cirka sex teamledare driver du det dagliga operativa arbetet och säkerställer att ni som team når era mål. Du coachar, utvecklar och följer upp – alltid med fokus på både människor och processer. Rollen är operativ och innebär att du är delaktig ute i verksamheten. Du rapporterar till driftchef och samarbetar tätt med övriga gruppchefer samt logistikledningen. Arbetstiden är förlagd till dagtid med start kl. 07:00. Vem är du? Vi söker dig som: * Har minst 2–3 års erfarenhet som arbetsledare, teamledare eller gruppchef, gärna inom logistik eller produktion * Har haft ansvar för personalens prestation, arbetsmiljö och dagliga prioriteringar * Är trygg i att ge tydliga instruktioner, hålla medarbetarsamtal och hantera konflikter * Har god datorvana och lätt att ta till dig nya system * Är van att arbeta i snabbrörliga, komplexa miljöer där förändring är en del av vardagen * Har erfarenhet av att arbeta operativt, gärna på skift eller under obekväma tider Meriterande: * Kunskap om arbetsmiljölagstiftning och kollektivavtal Om verksamheten Vår kund erbjuder: * En snabb, teknikdriven arbetsmiljö med starkt fokus på utveckling * Möjligheter till fortsatt karriär inom logistikorganisationen * Förmåner som friskvårdsbidrag och personalrabatter * En arbetsplats med starkt hållbarhets- och inkluderingsfokus Vår kund är en ledande aktör inom svensk e-handel med stark tillväxt, digital innovationskraft och ett tydligt fokus på hållbarhet. Här står människan i centrum, och arbetsplatsen präglas av mångfald, ansvar och framtidstro. Eventuella namngivna referenter bör ha kännedom om att de finns i dina ansökningshandlingar. Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Uniflex finns i Sverige, Norge och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen samt Byggföretagen och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001. På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi följande: • Kollektivavtal • Tjänstepension • Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner • Försäkringar • Marknadsmässig lön • Karriär och utveckling Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra värderingar passion & execution.
Vi söker nu en trygg och operativ Gruppchef till vår kunds expansiva logistikverksamhet utanför Uppsala. Vill du ta nästa steg i din ledarskapsresa och bli en nyckelperson i en teknikdriven, hållbar och snabbfotad verksamhet? Då kan detta vara rollen för dig. Om tjänsten Som Gruppchef leder du det dagliga arbetet för ett team om cirka 30 medarbetare i en dynamisk logistikmiljö. Du är en närvarande och engagerad ledare med förmåga att motivera, strukturera och säkerställa kvalitet, flöde och en god arbetsmiljö. Tillsammans med cirka sex teamledare driver du det dagliga operativa arbetet och säkerställer att ni som team når era mål. Du coachar, utvecklar och följer upp – alltid med fokus på både människor och processer. Rollen är operativ och innebär att du är delaktig ute i verksamheten. Du rapporterar till driftchef och samarbetar tätt med övriga gruppchefer samt logistikledningen. Arbetstiden är förlagd till dagtid med start kl. 07:00. Vem är du? Vi söker dig som: * Har minst 2–3 års erfarenhet som arbetsledare, teamledare eller gruppchef, gärna inom logistik eller produktion * Har haft ansvar för personalens prestation, arbetsmiljö och dagliga prioriteringar * Är trygg i att ge tydliga instruktioner, hålla medarbetarsamtal och hantera konflikter * Har god datorvana och lätt att ta till dig nya system * Är van att arbeta i snabbrörliga, komplexa miljöer där förändring är en del av vardagen * Har erfarenhet av att arbeta operativt, gärna på skift eller under obekväma tider Meriterande: * Kunskap om arbetsmiljölagstiftning och kollektivavtal Om verksamheten Vår kund erbjuder: * En snabb, teknikdriven arbetsmiljö med starkt fokus på utveckling * Möjligheter till fortsatt karriär inom logistikorganisationen * Förmåner som friskvårdsbidrag och personalrabatter * En arbetsplats med starkt hållbarhets- och inkluderingsfokus Vår kund är en ledande aktör inom svensk e-handel med stark tillväxt, digital innovationskraft och ett tydligt fokus på hållbarhet. Här står människan i centrum, och arbetsplatsen präglas av mångfald, ansvar och framtidstro. Eventuella namngivna referenter bör ha kännedom om att de finns i dina ansökningshandlingar. Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Uniflex finns i Sverige, Norge och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen samt Byggföretagen och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001. På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi följande: • Kollektivavtal • Tjänstepension • Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner • Försäkringar • Marknadsmässig lön • Karriär och utveckling Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra värderingar passion & execution.
Gummigrossen i Örnsköldsvik AB är, sedan 2019, ett dotterbolag till Nordic Tyre Group. Vi erbjuder produkter B2B, från budget till premium, för personbilar, lastbilar, entreprenad- och jordbruksmaskiner. På Gummigrossen arbetar 58 personer och vi har lager i Strängnäs och Göteborg samt kontor i Örnsköldsvik och Göteborg. Läs mer om företaget på gummigrossen.se. Vi söker lagerchef Vi färdigställer just nu vårt nya lager på 32 000 kvm i Strängnäs, med inflyttning den 1 januari 2026. Vi söker dig som är en skicklig ledare, har gedigen erfarenhet av lagerverksamhet och vill vara med från start och utveckla ett helt nytt modernt lager! Din roll Som lagerchef är din viktigaste uppgift att säkra effektiva in- och utleverenser av däck och tillbehör på lagret i Strängnäs. Din roll är att leda och stödja teamet i det dagliga arbetet för att säkra effektivitet i orderhantering, inventering och montering. En viktig del av rollen är att bygga en stark och positiv teamanda som främjar kommunikation och samarbete. Arbetet är säsongsbetonat och består av två högsäsonger per år. Det innebär att schemaläggning för skiftarbete och hantering av tillfällig personal ingår som en del i rollen. Du rapporterar till Chef för Lager och Logistik. Tjänstens huvudsakliga arbetsuppgifter: Personalplanering, rekrytering och schemaläggning Budgetuppföljning och andra administrativa arbetsuppgifter Arbetsmiljö- och säkerhetsarbete Se till att rutiner och processer följs Följa upp KPI:er Coacha och leda personal Som lagerchef i Strängnäs är du en nyckelperson i vår organisation. Lagret är företagets flaggskepp i Sverige och vi söker dig som är en trygg ledare och god förebild! Koncernspråk är engelska. Din profil För att lyckas i rollen måste du ha mycket god kunskap om hur ett lager fungerar. Du bör vara strukturerad, ha en problemlösande inställning och vara duktig på att fatta beslut. Det är viktigt att du är stresstålig, och kan prioritera och kommunicera även om det i perioder är högt tryck på lagret. Som lagerchef är du, tillsammans med två skiftledare, ansvarig för cirka 25 anställda. Det kräver att du är en lyhörd och trygg ledare, som tycker det är roligt att coacha och utveckla dina medarbetare. Vi prioriterar arbetsmiljö och säkerhet i arbetet, och du är en viktig kulturbärare i detta arbete. Krav Minst 4 års erfarenhet av lagerverksamhet i en ledande position Erfarenhet av teamkoordinering och arbetsflödesplanering inom lager Kunskap om arbetsmiljö- och säkerhetsföreskrifter inom lagerverksamhet Goda kunskaper i MS Office-paketet (Excel, Word, Outlook etc.) Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Meriterande Ledarskapsutbildning Produktkännedom Vi arbetar för att främja en jämn könsfördelning i organisationen och ser gärna kvinnliga sökanden till denna tjänst. Vi erbjuder Vi erbjuder ett omväxlande arbete med stort ansvar och goda möjligheter att påverka, eftersom vi tror det skapar engagerade och stolta medarbetare. Vi är ett affärsorienterat företag med höga tillväxtmål där du är en viktig del i vår framgång! Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse, men gärna i november. Rekryteringsprocessen Ansökan sker via länk. Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka in ansökan snarast. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Personlighetstester, arbetsprover och referenstagning kan ingå som steg i rekryteringsprocessen. Välkommen med din ansökan! Frågor besvaras av Susanne Wollard, Chef för Lager och Logistik, [email protected] Mer information om koncernen Nordic Tyre Group är den största däckgrossisten i Norden och Baltikum. Vi finns på sex marknader; Norge, Sverige, Finland, Estland, Lettland och Litauen. I koncernen arbetar ca 500 personer och vi har en omsättning på ca 4,3 Mdkr. Vi utnyttjar teknikens kraft för att koppla samman ledande återförsäljare och deras kunder med världens bästa däck. Vårt framgångskoncept bygger på god lagerhållning, snabba leveranser och innovativa affärssystem.
Om företaget P&B – Presentation & Branding AB är en agil och unik fullservicebyrå med över 30 års erfarenhet inom en mängd olika branscher. De arbetar nära sina kunder för att skapa värde i varje steg av processen – från marknadsanalys, varumärkesstrategi och kampanjer till mässor, lagerhantering och logistik. Deras styrka ligger i att skräddarsy team med rätt kompetens för varje projekt och säkerställa att resurser, mål och budget alltid optimeras. Deras värderingar genomsyrar allt de gör: de bygger långsiktiga partnerskap baserade på förtroende, ansvarstagande och samarbete. De engagerar sig på ett personligt plan och strävar alltid efter att överträffa förväntningar – både internt och i deras kundrelationer. Människor är viktigast för dem och de tror på att utmana varandra, stötta varandra och leverera som ett lag. Läs mer om dem på: www.pb2b.agency Om rollen Som Warehouse Manager på P&B har du en nyckelroll i att få vardagen att fungera – och fungera riktigt bra. Du driver det dagliga arbetet i lagret framåt och ser till att allt från inleverans till utgående försändelser sker smidigt, noggrant och i tid. Det handlar både om att få processer att sitta och människor att trivas. Du kommer bland annat att: - Planera och styra orderflödet – från plock till pack och leverans - Leda och följa upp arbetet i teamet med tydlighet och närvaro - Introducera ny personal och säkerställa att säkerhetsrutiner följs i vardagen - Hålla lagermiljön organiserad, säker och lätt att jobba i - Delaktig i implementation av WMS-system - Arbeta aktivt i lagerhanteringssystemet (WMS) samt hålla koll på lagersaldon - Ta fram rapporter, analysera arbetssätt och föreslå förbättringar - Vara kontaktperson mot kollegor, kunder och leverantörer i logistikfrågor - Planera inkommande och utgående gods Om dig Vi tror att du gillar att ta ansvar, både för resultat och för människor. Du är van att leda andra i en vardag där tempot kan variera, och du ser till att jobbet blir gjort med både struktur och arbetsglädje. Du vet att ett välfungerande lager inte handlar om tur utan om tydliga rutiner, bra kommunikation och ständig förbättring. För att trivas i rollen har du: - Erfarenhet av att leda team inom lager eller logistik - Är trygg i att fatta beslut och fördela uppgifter utifrån helheten - Kommunicerar tydligt, både på svenska och engelska - Trivs med att arbeta systematiskt och har koll på detaljer - Har arbetat med lagerhanteringssystem och gärna andra digitala verktyg - Tänker lösningsfokuserat och agerar när något behöver justeras - Har fysiken för att stå och röra dig större delen av dagen, ibland med tunga lyft Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Löddeköpinge Omfattning: Heltid Arbetstider: mån-fre 8–17 Lön: Enligt överenskommelse Bakgrundskontroll kommer genomföras på de kandidater som går vidare i processen. Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila ansvarig rekryterare Lina Johansson på [email protected]. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sökord: Warehouse Manager, lagerchef, logistik, logistikflöde, lager, supply chain, orderhantering, WMS, rekrytering, Löddeköpinge, Lund, Landskrona, Malmö
Nu söker vi en Lagerchef som vill vara med på vår resa mot branschens mest nöjda kunder. På K-Bygg är det full fart och högt i tak – bokstavligt talat. Vi älskar försäljning och vill alltid ge bästa kvalitet på både service och produkter i våra kundmöten. På ett lite större plan är vi på K-Bygg just nu inne i ett väldigt spännande skede med företaget och varumärket. Som helägt dotterbolag till internationella handelskoncernen Kesko – med verksamhet i Norden och Baltikum – har vi alla möjligheter att bli nummer ett för hemmafixare och proffs inom bygg och renovering. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Varför K-Bygg? Hos K-Bygg fokuserar vi på människan – oavsett om det handlar om kunder, medarbetare eller partners. Bygg och renovering handlar om förtroende – och med kunskap, rätt sortiment och bra service möter vi kunderna på deras villkor för att ta deras projekt framåt. Vi värdesätter därför det personliga engagemanget hos våra medarbetare extra mycket, då vi är övertygade om att det är just det som är nyckeln till goda och hållbara relationer och affärer. Vi är en trygg arbetsgivare med kollektivavtal där man blir del av en snabbväxande och framgångsrik organisation som kombinerar internationell storlek med lokal förankring. Dina arbetsuppgifter Som lagerchef är din främsta arbetsuppgift att leda ditt team till att ge våra kunder service på bästa sätt. I rollen har du ett övergripande strategiskt och operativt ansvar för planering och uppföljning av lagerverksamhet och logistik. Det innebär att leda och fördela arbetet så att varuflöden till, från och inom anläggningen fungerar på ett effektivt sätt. Du säkerställer en trygg och säker arbetsmiljö och coachar dina medarbetare för att utvecklas i sina roller så att vi varje dag uppfyller våra kundlöften. Din profil Gymnasieutbildning, datorvana samt goda kunskaper inom svenska i tal och skrift är ett grundläggande krav. Du behärskar även engelska. Vi ser gärna att du har arbetslivserfarenhet från liknande roll eller bransch där jobb med logistik och försäljning är meriterande. Kunskap inom bygghandeln är mycket meriterande. Som person är du nyfiken, lyhörd, noggrann, kommunikativ och lätt att samarbeta med. Du har en stark servicekänsla och är orädd inför utmaningar. Hos oss går laget före jaget, vilket innebär att du är en lagspelare med god samarbetsförmåga som vill utveckla ditt team och dig själv. Ansökan Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning, etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Har du frågor kring tjänsten? Kontakta Platschef Jörgen Björkholm, se kontaktuppgifter nedan. Välkommen med din ansökan! Kesko Sverige är ett helägt dotterbolag till den finska globala koncernen Kesko Oyj som driver dagligvaruhandel, bilhandel samt bygg- och teknisk handel. Kesko Oyj har 45 000 anställda med verksamhet i 8 länder. Vi finns över hela Sverige, från Storuman i norr till Hästveda i söder. Idag är vi 1400 medarbetare. Vårt huvudkontor ligger moderna lokaler i Kista, i norra Stockholm. Vi äger och driver verksamheter inom bygg- och teknisk handel. Vi har butiker med byggmaterial riktade till proffs och konsumenter, under varumärket K-Bygg. Vi erbjuder teknisk handel såsom elnät, mark och infrastruktur samt installation och förnybara lösningar, under varumärket Onninen. Tillsammans har vi storleken att göra skillnad.
Vill du vara med och skapa ordning, tydlighet och laganda i en lagerverksamhet som står inför en viktig utvecklingsresa? Vi söker nu en lagerchef som kan arbeta både operativt och strategiskt för kunds räkning i Göteborg. Vi söker en nyckelperson med driv, struktur och förmågan att få med sig människor i förändring. Om rollen Som lagerchef kommer du in i ett läge där mycket fungerar men där det finns potential att förbättra, förtydliga och utveckla arbetssätt, samarbeten och kultur. Du får ansvar för den dagliga lagerverksamheten, samtidigt som du spelar en central roll i att driva förbättringsinitiativ inom processer, struktur och ledarskap. Det här är en roll för dig som trivs med att kombinera operativ närvaro med ett strategiskt tänk. Du behöver ha förmåga att leda förändring, ta beslut och vara ett tydligt stöd för dina medarbetare. Ansvarsområden: Leda och utveckla den dagliga driften på lagret Bygga en stark teamkänsla och etablera tydliga rutiner och ansvarsfördelning Identifiera och driva förbättringsprojekt inom logistik, process och system Ansvara för arbetsmiljö, bemanning och effektiv resursplanering Vara en brygga till andra delar av organisationen och bidra till ett bättre flöde över avdelningsgränser Vi söker dig som: Har flera års erfarenhet av att leda lager- eller logistikverksamhet, gärna i mindre eller medelstora bolag Är en trygg, kommunikativ och handlingskraftig ledare som får med dig andra Har ett naturligt driv för struktur, förbättringar och tydliga processer Trivs med att arbeta nära verksamheten och vara operativ när det behövs Är van att arbeta med systemstöd och har god förståelse för logistikflöden Vi erbjuder: En viktig roll i ett företag med pågående utvecklingsprojekt inom logistik och struktur Möjlighet att göra verklig skillnad i vardagen genom tydligt ledarskap och förbättringsarbete En platt och pragmatisk organisation där du får stort ansvar och mandat En arbetsplats där du kan sätta din prägel på hur arbetet ska fungera, både idag och framåt Ansökan Låter detta som rätt utmaning för dig? Ansök redan idag, urval kommer att ske löpande. Har du frågor om rollen är du varmt välkommen att kontakta Felicia Pettersson på [email protected].
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 30 jobb