Lagerchef
Sök bland 28 lediga jobb som Lagerchef och börja ditt nya yrkesliv idag!
Är du en trygg, prestigelös ledare som är duktig på att coacha och entusiasmera dina medarbetare kan det vara dig vi söker till rollen som gruppchef till ApoEx läkemedelsförsörjning på deras lager i Bromma! Ansök redan idag då vi tillämpar löpande urval. OM TJÄNSTEN På avdelningen läkemedelsförsörjning Stockholm levererar ApoEx läkemedel och förbrukningsvaror till Region Stockholm, Västmanland, Uppsala, och Gotland samt ett stort antal privata kunder såsom veterinärer och tandläkare. Bromma är ApoEx största lager och i den här rollen kommer du att ansvara för de flöden som rör inleverans och utleverans av varor. Du har direkt personalansvar för ca 25-30 medarbetare och till hjälp att planera den dagliga driften har du 4 arbetsledare. Du blir en viktig del av Läkemedelsförsörjning Stockholms ledningsgrupp och rapporterar till Driftchefen för Läkemedelsförsörjning. Just nu är ApoEx mitt i en stor förändring då de kommer flytta sin lagerverksamhet under året. Rollen som gruppchef kommer därmed innebära att du är en viktig del av planeringen och utförandet av lagerflytten. Du erbjuds - En långsiktig roll där du får jobba med kontinuerligt och strategiskt förbättringsarbete ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Ansvar för lagerhållning och logistik av diverse läkemedelsprodukter i fråga om flöde, planering och ledning * Ansvar för att inventera, kontrollera och systematiskt följa upp samtliga produkter i lagret tillsammans med din personal i syfte att säkerställa arbetsprocessens kvalité, leverans och slutgiltiga resultat gentemot kund * Ansvar för din personal i frågan om rekrytering, schemaläggning, löneattestering, medarbetarsamtal och övriga administrativa uppgifter * Leda och driva förbättringsarbete i form av kvalité, effektivisering, miljö och arbetsmiljö genom kontinuerliga insatser och uppföljningar * Att driva och utveckla den interna flödesprocessen utifrån ett helhetsperspektiv som vidare kommer att bidra till en samverkande organisation med kunden i fokus VI SÖKER DIG SOM - Har godkänd gymnasiekompetens - Har minst 3 års erfarenhet av arbete i en arbetsledande roll med personalansvar i en lagerverksamhet - Har erfarenhet av att koordinera och ansvara för ett lagerverksamhetsflöde, struktur, rutiner, och mål samt att driva genomföra och följa upp arbetsprocesser Det är meriterande om du har - Erfarenhet av att arbeta i en snabbt växande verksamhet som gjort en utvecklingsresa utan belastning på kvalité och resultat gentemot kund, gärna i lagerverksamhet, läkemedelsdistribution eller liknande arbetsmiljö. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och vi söker dig som är en prestigelös, kommunikativ och närvarande ledare. Du gillar högt tempo och stark teamkänsla och drivs av att skapa en positiv, effektiv arbetsplats där medarbetarna trivs, tar ansvar, känner sig motiverade och delaktiga och gör sitt bästa för att uppnå verksamhetens mål. Du har en coachande ledarstil och har bevisad förmåga att få med dig dina medarbetare och att bygga och driva ett väl fungerande team med en stark kultur. Vidare har du integritet och känner dig trygg i att du kan agera kravställare på ett sätt som främjar samarbete och verksamheten i helhet. Hos ApoEx får du möjlighet att växa i din roll och vara med att utveckla duktiga och drivna medarbetare Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET ApoEx grundades 2010 i syfte att förenkla och förbättra vården. Sedan dess har tusentals vårdföretag inom privat och offentlig sektor valt dem som sin strategiska partner avseende försörjning av läkemedel och förbrukningsmaterial. ApoEx vision är att ha vårdens nöjdaste kunder. Hos ApoEx är tempot högt, utvecklingen går snabbt och du har frihet under ansvar. De har ett personligt ledarskap, samarbetar över gränser och har kul tillsammans. Löftet till dig som jobbar på ApoEx är att du kommer att utvecklas tillsammans med dem på deras tillväxtresa. Du kan till exempel få möjlighet att ta specialistansvar eller pröva på olika roller. De är en ansvarstagande arbetsgivare som värnar om sina medarbetares hälsa och trivsel. Vi har kollektivavtal, företagshälsovård, ett välfungerande arbetsmiljöarbete och erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag. Du hittar mer information om ApoEx som företag på apoex.se.
Habia specialiserar sig på skräddarsydda kablar och kabelsystem för de mest utmanande applikationerna. Med djupa rötter i Tyskland och Skandinavien och en global närvaro levererar vi kabel- och systemlösningar utöver det vanliga till ett brett spektrum av industrisegment. Vi möjliggör livräddande behandlingar, fossilfri elproduktion, banbrytande försvars- och säkerhetsteknik, mer produktiv och hållbar industriell utrustning, renare bilar och flygplan – allt detta ökar välbefinnandet i våra samhällen. Vi föddes officiellt 2022 när HEW-KABEL, med bas i Wipperfürth, Tyskland, och Habia Cable, med huvudkontor i Stockholm, gick samman. Idag sysselsätter företaget närmare 1000 personer i fabriker i Sverige, Tyskland, Polen och Kina, har kunder i 60 länder och omsätter 200 M årligen. Tillsammans med våra kunder möjliggör vi framtidens teknik Som en del av Habia-familjen har du möjlighet till personlig utveckling i en dynamisk, internationell miljö. Du kommer att arbeta nära kollegor och kunder för att lösa stora och små utmaningar, samtidigt som du själv stöttas av ett mycket erfaret team av problemlösare. Arbetsbeskrivning Vi söker nu en engagerad arbetsledare till vårt team inom in- och utkörning samt packning på Habia. Inom avdelningen in- och utkörning hanteras allt material som anländer till verksamheten, inklusive lossning, inlagring i vårt lager och transport av material till produktionen. I packningen hanteras spolar i olika storlekar, som förbereds för leverans enligt kundspecifika krav. De förpackas i kartonger, lådor eller placeras på pallar för transport till kunder över hela världen. Arbetet är fysiskt och omfattar flera moment inom packning och materialhantering. Som arbetsledare ansvarar du för lagret och att gods och material hanteras på ett säkert och organiserat sätt samtidigt som du leder avdelningen enligt Habias strategier, policys och processer. Ditt huvudfokus är att säkerställa leveranser och packning med rätt material i rätt tid, med en stark betoning på säkerhet. I rollen ingår att utveckla dina tretton medarbetare och optimera avdelningens effektivitet. Du har även ett ansvar för truckar,interna logistiken, avfallshantering, returplaster för återvinning och leverantörsspolar. Vem är du? Vi söker dig som är en engagerad ledare med ett öppet sinne, drivkraft och förmåga att fatta beslut samt delegera ansvar. Du värdesätter dina medarbetares kompetens, motiverar dem i det dagliga arbetet och ser möjligheter istället för problem. Du ska ha relevant utbildning för rollen inom teknik eller logistik med tidigare erfarenheter av ledarskap. För att lyckas i rollen behöver du vara noggrann, strukturerad och ha ett driv att hitta nya lösningar och möjligheter. Du är en van användare av Officepaketet och behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift. Erfarenhet av projektarbete och 5S är meriterande. Du ska ha god kunskap om regelverk som gäller för truckar och truckkörning. Är du intresserad? Välkommen med din ansökan senast den 28 februari 2025. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper som kännetecknas av ditt starka engagemang och förmågan att skapa förtroende och bygga relationer. Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten är på heltid och är en tillsvidareanställning. Placeringsort: Söderfors. På Habia värdesätter vi mångfald. Alla anställningserbjudanden baseras på jobbkrav, kvalifikationer och individuell kompetens, utan hänsyn till etnicitet, kön, religion, familjestatus eller någon annan status som skyddas av lagar eller förordningar på de platser där vi är verksamma. Om du har frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen vänligen kontakta rekryterande chef Camilla Gunnarsson, 073-802 20 77 Fackliga representanter: Linda Friberg, IF Metall, 070-582 86 98 Ann-Chatrine Skoglund, Unionen, 073-920 82 06 Annette Eriksson, Sveriges Ingenjörer, 070-022 90 05
Vi söker en ansvarstagande och prestigelös lagerchef till MP-Secs nystartade lager i Älvsjö. Har du tidigare erfarenhet av en liknande roll samt ett intresse och kunskap av produkter inom militär, polis och säkerhetssektorn? Då tror vi att du kan vara den vi söker! Skicka in din ansökan redan idag - urval sker löpande. OM TJÄNSTEN MP-Sec skapar hållbara och långsiktiga lösningar genom nätverk och närvaro av nationella och internationella gränsytor. Deras drivkraft och engagemang är att ligga i framkant vad gäller operativa förmågor och innovativa systemlösningar. Detta för att finna den optimala strategiska helhetslösning som efterfrågas i varje enskilt fall. Under våren kommer MP-Sec att starta upp ett nytt lager i Älvsjö och vi söker nu dig som vill vara med och bidra till att bygga upp och sätta strukturer för lagret redan från dag 1. I rollen som lagerchef kommer du att vara ytterst ansvarig för lagrets ordning och rullians samt agera ledare för de projekt som startas upp. Här arbetar du i en platt organisation där medarbetarna på lagret har en lika viktig roll som du. Detta är ett konsultuppdrag där du kommer bli anställd av Academic Work och arbeta på uppdrag hos MP-Sec under 6 månader där målet därefter är att bli fastanställd av MP-Sec. Uppdraget är på heltid mellan måndag till fredag. Du erbjuds - Ett långsiktigt uppdrag som förhoppningsvis kommer leda till en överrekrytering - En engagerad konsultchef som kommer stötta och coacha dig under ditt uppdrag ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Vara ytterst ansvarig för lagrets ordning och operativa verksamhet * Ta emot leveranser, packa och skicka ordrar * Ansvara för administration och orderhantering * Driva olika projekt kopplat till lagerverksamheten VI SÖKER DIG SOM - Har gedigen erfarenhet av arbete inom lager - Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska - Har körkort - Meriterande: Truckkort - Meriterande: Har haft en tidigare roll som lagerchef - Meriterande: Har erfarenhet av Microsoft Business Central och Microsoft 365 överlag. - Meriterande: Har erfarenhet från tjänst inom Försvarsmakten - Meriterande: Har utbildning inom transport av farligt gods Personliga egenskaper: Vi tror att du är en person som trivs med att arbeta ansvars- och initiativtagande samtidigt som du är duktig på att samarbeta med andra kollegor. Du är mån om att upprätta hålla ordning och reda och att driva projekt från början till slut. Vidare tror vi att du är en social och flexibel person som enkelt kan rikta om ditt fokus i de situationer som kräver det. Bakgrundskontroll: För detta uppdrag kommer MP-Sec att genomföra en omfattande bakgrundskontroll på den kandidat som kommer erbjudas uppdraget. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Vill du veta mer om MP-Sec? Klicka här!
Har du gedigen erfarenhet av att leda lager- och logistikverksamheter? Vi söker en engagerad och lösningsorienterad person som vill ta ansvar för en växande organisation, är du redo för din nästa utmaning? Vad vi erbjuder 30 semesterdagar Förmåner enligt kollektivavtal Generöst friskvårdsbidrag Möjligheter till kompetensutveckling En utvecklande roll i en expansiv organisation. Mer information om arbetsgivaren lämnas vid personlig kontakt. Vem söker vi? Flerårig erfarenhet av att leda verksamheter med fokus på lager och logistik Gedigen kunskap inom personalarbete och arbetsmiljöfrågor Kommunikativ ledarstil och van att tala inför grupp Goda kunskaper i MS Office och erfarenhet av systemstöd för lagerhantering Starka administrativa färdigheter och vana vid dokumentation Flytande svenska i tal och skrift B-körkort Meriterande att kunna leda förbättringsprojekt. Vi söker en person som är ansvarstagande, lösningsfokuserad och har en god förmåga att samarbeta. Som chef är du närvarande, tydlig och har förmågan att skapa engagemang i din organisation. Vad innebär rollen? Övergripande ansvar för lagerverksamheten Leda den dagliga driften med optimering och effektivitet Aktivt personalansvar för både arbetsledare och medarbetare Arbetsmiljöarbete och fastighetsrelaterade frågor. Rollen innebär ansvar för ett team på 30 medarbetare. Du blir en nyckelperson i företagets tillväxt och utveckling och kommer att arbeta tätt med ledningen för att säkerställa framgångsrika leveranser och optimala processer. Detta är en heltidstjänst med inledande provanställning på sex månader. Tjänsten är baserad cirka 30 minuter sydöst om Stockholm och kräver närvaro på plats under fasta arbetstider, måndag till fredag, kl. 07:30–16:30, med viss flexibilitet. Säkerhetsprövning ingår i rekryteringsprocessen. Intresserad? Vi går igenom ansökningarna löpande.
Försörjningsförvaltningen är en förvaltning inom Västra Götalandsregionen. Verksamheten bedrivs i hela Västra Götaland med fokus på försörjning och logistik till regionens olika verksamheter. Vi utvecklar och levererar bland annat tjänster inom måltider, tvätt, läkemedelsnära produkter och hjälpmedel, samt lagerhåller och distribuerar produkter. Är du en erfaren chef med kompetens inom lager/logistik? Vi är i en spännande uppbyggnadsfas där du får du vara med och leda vår utveckling av arbetssätt och lagerverksamhet, och samtidigt arbeta för samhällsnyttan. Välkommen! Om arbetet Som avdelningschef har du det övergripande ansvaret för verksamhet, ekonomi och personal för våra lager, som idag finns på två olika orter inom regionen. I tjänsten kommer du ha stort fokus på att hålla ihop utveckling av processer och arbetssätt samt att arbeta med uppbyggnad av ny lagerverksamhet. Du skapar förutsättningar och stödjer dina enhetschefer i ständigt förbättringsarbete, med stor delaktighet och involvering av medarbetarna. Arbetet är omväxlande strategiskt och operativt. Dina huvudsakliga arbetsområden: Ansvara för verksamhetens leverans Utveckla lagerprocesser och arbetssätt som bidrar till ökad effektivitet och kvalitet Ansvara för avdelningens ekonomi, och årlig verksamhetsplan och uppföljning Personalansvarig för chefer och medarbetare som är direktunderställda Ansvara för kompetensförsörjningen inom avdelningen samt områdets gemensamma arbete för att attrahera, rekrytera, utveckla och behålla kompetens Ansvara för hälso- och arbetsmiljöfrågorna inom avdelningen Du är direkt chef för 10 medarbetare, varav 4 är enhetschefer och övriga koordinatorer och processledare. Du är också indirekt chef för 105 medarbetare. Du leder egen ledningsgrupp med enhetschefer och teamledare/processledare. Du rapporterar till områdeschefen och ingår i områdesledningsgruppen. Till ditt stöd i arbetet finns chef, processledare, koordinator, HR och ekonomifunktion. Din basplacering är i Göteborg. Om oss Område Lager och Distribution, med 180 medarbetare, ansvarar för att säkerställa en robust och sammanhållen lagerhållning samt distribution av förbrukningsmaterial och läkemedel som en del av förvaltningens uppdrag för VGR och dess invånare. Området har även ett helhetsansvar för förvaltningens externa transporter. Området är nyskapat och under uppbyggnad och står inför en utvecklingsresa både när det gäller personal och organisation. Vi arbetar för att utveckla ett processorienterat arbetssätt för att försörja våra partners på bästa sätt genom hela produktionen och slutligen genom hela försörjningskedjan. Inom avdelning Lager är vi ca 100 medarbetare, där vanliga yrkesroller är lagerarbetare, koordinatorer och processledare. Skiftarbete förekommer i verksamheten. Avdelningen kommer verka i tätt samarbete med avdelningarna för Materialadministration och Transporter. Om dig Vi söker dig som har flera års erfarenhet av kvalificerat arbete som chef inom lager, produktion, teknik eller logistikbranschen i en större organisation. Du har erfarenhet av att leda verksamhet, ekonomi och personal och har varit chef över chef, alternativt chef över teamledare. Du är en van och driven förändringsledare som har stort fokus på att ha en öppen och tydlig kommunikation och att lyssna in och göra medarbetarna delaktiga i arbetet. Du har ett tryggt och närvarande ledarskap, arbetar för att skapa förtroendefulla relationer och få chefer och medarbetare att växa, ta ansvar och få en ökad förståelse för helheten i verksamheten. För att lyckas och trivas i rollen behöver du ha mycket goda kunskaper/erfarenheter av lager och distributionsflöden och utveckling av arbetssätt och vi ser gärna att du har arbetat med 5S och Lean. Det är ett plus om du har insikter/erfarenheter av lagerautomation. Du har högskoleutbildning inom logistik/teknik/produktion eller liknande inriktning, alternativt eftergymnasial utbildning inom området som tillsammans med erfarenhet kan bedömas likvärdig. Om rekryteringsprocessen I den här rekryteringsprocessen behöver du inte bifoga personligt brev. Du kommer i stället få besvara några frågor där du får beskriva dina erfarenheter. I en senare del av rekryteringsprocessen kommer arbetspsykologiska tester att genomföras. Chefsrekryteringsprocessen i Västra Götalandsregionen utgår från fyra chefskriterier; värdegrundsbaserat, mål- och resultatorienterat, kommunikativt och utvecklingsorienterat chefskap. Övrigt Tjänsten kan komma att placeras i säkerhetsklass. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kan komma att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen före anställning. Välkommen med din ansökan, senast 22 februari! Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion. Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Vår kund står inför en spännande resa för att skapa bästa möjliga förutsättningar för framtiden. Kunden stärker ledarskapet och lägger grunden för ett ännu bättre arbetsklimat och effektivare förbättringsarbete. Vi söker nu flera ledare för att möjliggöra detta, har du ett starkt ledarskap som inspirerar till både engagemang och utveckling? Välkommen in att tappa upp din fulla potential! Om kunden Kunden är en frukt och grönt grossist som hanteras kundorderplock, där man plockar ordrar och kvalitetssäkrar varorna. Lagerverksamheten är navet där våra produkter förvaras och organiseras, vilket möjliggör en smidig och kvalitetsfokuserad hantering från beställning till leverans. Tillsammans skapar vi en pålitlig och effektiv logistiklösning som stödjer hela verksamheten. Om rollen Som chef för plock och lager har du det övergripande ansvaret för att driva och utveckla verksamheten med fokus på effektivitet, kvalitet och arbetsglädje. Rollen innebär ett brett ansvar där du arbetar strategiskt och säkerställer att våra standarder och värderingar genomsyrar allt arbete. Du arbetar nära kollegor internt inom bland annat försäljning, kundorder, stödfunktioner, samt bygger relationer externt med leverantörer och andra intressenter. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: Leda och följa upp avdelningens arbete för att säkerställa att vi uppnår mål kopplade till säkerhet, kvalitet, leverans, effektivitet och medarbetaren i fokus. Ansvara för logistikens lagerarbete, inleverenser och manuella plockprocesser Utveckla och effektivisera artikel- och kundorderplocket Coacha, utveckla och motivera medarbetare för att skapa en trygg och inspirerande arbetsmiljö Driva arbetsmiljöfrågor och säkerställa att lagar och standarder för säkerhet och kvalitet efterlevs Leda medarbetarna och jobba med ständiga förbättringar Rekrytera och introducera nya medarbetare samt coacha och utveckla individer inom teamet Ansvara för avdelningens budget och ekonomisk uppföljning samarbeta med försäljnings och inköpsavdelning Krav och personliga egenskaper För att lyckas i rollen som Lager chef och bidra till kundens framgångar söker vi dig som har en trygg och coachande ledarstil. Vi ser att du har: Minst 5–8 års erfarenhet som ledare, gärna inom logistik, lager eller produktion Universitet/högskola inom logistik eller produktion, eller motsvarande erfarenhet Erfarenhet av strategiskt arbete och målstyrning Analytisk förmåga och erfarenhet av produktionsuppföljning Meriterande om du har arbetat i en ledningsgrupp och/eller drivit mångfaldsarbete Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Som chef hos oss skapar du engagemang och arbetsglädje genom att motivera dina medarbetare, uppmuntra delaktighet och bygga en miljö där alla känner sig hörda och uppskattade. Med din kommunikativa förmåga och lyhördhet bygger du förtroende och samarbeten, tar initiativ och fattar beslut med ett långsiktigt och strategiskt perspektiv, med denna grund driver du förändring effektivt. Du arbetar strukturerat och målmedvetet, driver utveckling av både medarbetare och processer och bidrar till ständiga förbättringar. Välkommen in med din ansökan idag!
Trixie Sverige AB är beläget i Piteå (Norrfjärden) med lager på ca 10 000 kvadratmeter och lika många artiklar för alla älskade hemdjur. Företaget har en drygt 40 årig händelserik historia och en minst lika spännande framtid. Med en erfaren säljorganisation finns Trixie Sverige AB över hela landet. I Norrfjärden finns vår övriga organisation, kontor, lager, inköp och marknad som alla drivs av profession, engagemang och serviceanda. Vi på TRIXIE möter dagligen människor som älskar sina två- och fyrbenta djur, och målet är att göra deras vardag så berikande och rolig som möjligt. Detta tillgodoser vi genom att leverera inte bara hälsosamt och näringsoptimerat foder, utan även spännande och anpassade tillbehör och tugg via landets många fackhandlare. Trixie Sverige AB omsatte 2024 ca 243 miljoner och har en personalstyrka på ca. 40 medarbetare. Om tjänsten Rollen som Lagerchef innefattar både strategisk och operativt arbete. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att planera, organisera och leda den dagliga verksamheten. Du kommer att säkerställa och upprätthålla effektivitet, korta leveranstider, kvalitetsstandard och säkerhet i lagerverksamheten- se till att vi följer gällande arbetsmiljö- och säkerhetsföreskrifter. Du optimerar lagerlayout och lagerflöden, ansvarar för lagerinventering samt lagrets digitala system och processer. Vidare är en viktig del att initiera och driva utvecklings- och förbättringsprojekt av olika slag. Din arbetsgrupp består av 13 medarbetare där du ansvarar för att bibehålla en trivsam, lärande och hållbar arbetsmiljö med engagerade medarbetare. Du kommer att ha ett nära och gott samarbete med övriga ledare i verksamheten och organisationens olika avdelningar. Under februari tillträder vår nya VD, som blir din närmaste chef. Personliga egenskaper som är viktiga för tjänsten Vi ser att du; - är duktig på att involvera, kommunicera och vet hur man skapar en trivsam, öppen och trygg arbetsmiljö där vi främjar laget före jaget. - har mycket god samarbetsförmåga då tjänsten innebär dagligt samarbete med övriga avdelningar och personer i vår organisation. - har ett starkt kundfokus och ett gott affärssinne. - är ansvarstagande. - har en stark drivkraft till ständiga förbättringar och projektarbeten. Vi lägger stor vikt på att dina personliga egenskaper är kopplade mot vår värdegrund; Familjära - Engagerade - Jordnära - Affärsmässiga – Hållbara Kvalifikationer Vi söker dig med tidigare erfarenhet av en ledande roll inom lager/logistik. Därigenom har du erfarenhet av- och goda kunskaper inom: - Ledarskap - Lagerprocesser, logistikflöden och lagerhanteringssystem - Administrering och dokumentation - Arbetsmiljöarbete och kollektivavtal Erfarenhet av projektledning och förbättringsarbeten är meriterande. Krav - Relevant utbildning och/eller på annat sätt införskaffade kunskaper inom ledarskap och lager/logistik. - Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift, goda kunskaper i engelska - B-körkort Vi erbjuder dig En nyckelroll i ett stabilt och trivsamt företag med stor potential för vår fortsatta framtida utveckling. En familjär arbetsplats med en öppen företagskultur där balans mellan arbete och fritid värdesätts. Du kommer att få leda ett inarbetat, stabilt lagerteam med stor samlad kompetens. Du får dessutom arbeta i en stabil bransch och i ett företag som satsar på att vara en ledande aktör inom sitt segment. Trixie Sverige AB arbetar för en inkluderande arbetsmiljö där olikheter välkomnas och värderas. Vi anser att mångfald berikar vår arbetsplats och stärker vårt team! Urval sker löpande så tveka inte att höra av dig om du har frågor och funderingar. AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.
Beijer Örebro söker nu en driven och lyhörd Lagerchef som tillsammans med filial-, butik- & säljchef ska driva filialen till fortsatt framgång. Vi söker dig som besitter ett affärsmässigt sinne och har ett hjärta för kundservice! Brinner du för ledarskap och tror på att engagerad personal är vägen till framgång? Är du vår nya stjärna och vill bygga Beijer med oss? Ansök då redan i dag! Beijer erbjuder Som Lagerchef verkar du i en roll med mycket frihet under ansvar. Du får en unik chans att arbeta i en miljö som välkomnar egna initiativ och ger dig möjlighet att coacha samt utveckla dina medarbetare/verksamheten i ett nära, operativt ledarskap. I ryggen har du en engagerad och uppmuntrande ledningsgrupp som ivrigt hejar på dig! Dina huvudsakliga uppgifter I rollen som Lagerchef bär du ansvar för att leda den dagliga lagerdriften. Du kommer att ha personalansvar för ca fem medarbetare Hantera lagerprocesser som plockning, packning Ta emot och kontrollera ankommande gods Inventera och säkerställa rätt saldo Utveckla och förbättra rutiner och processer för lagerhantering Verka för att implementera kvalitets- och förbättringsprojekt Samarbeta med sälj- och inköpsavdelningen för att effektivisera flödet Säkerställa att arbetsmiljö- och säkerhetsföreskrifter följs Ansvara för service och underhåll av arbetsredskap och lagerlokal Ge kunderna den bästa servicen tillsammans med ditt team Övriga uppgifter; Driva försäljning via kundmötet Dagligen coacha dina medarbetare Tillsammans med ditt team skapa goda relationer med våra kunder Dagligt personalansvar som inkluderar schemaläggning, prestation-och utvecklingsdialog mm Tillsammans med lokal ledningsgrupp leda filialen Agera föredömligt och ansvara för att interna policys följs Vem söker vi? Då rollen som Lagerchef innebär att du verkar i en snabbföränderlig bransch söker vi dig som har erfarenhet ifrån att leda och driva lager eller liknande verksamhet, där krävs att du är bra på att vara lyhörd och kommunikativ. Du är full av energi, driven och har tidigare ledarerfarenhet och med fördel inom lager- eller detaljhandeln. Du vet hur man skapar resultat genom engagerat ledarskap. Som ledare på Beijer ska du ha förmågan och ambition att leda vägen, driva resultat och inspirera andra. Som Lagerchef ingår du även i den lokala ledningsgruppen. Denna grupp består av filialchef, säljchef, lagerchef och butikschef och syftar till att tillsammans få filialen att utvecklas samt sträva efter att medarbetare och kunder trivs på anläggningen. Kunskap och erfarenhet från byggbranschen eller liknande verksamhet ses som mycket meriterande. Krav för tjänsten: Körkort IT kunskaper (ex Office) Språk: Svenska (avancerad kunskap) Engelska (god kunskap) Fördel för tjänst: Truckkort Produktkunskap inom byggmaterial God kundservice Beijer som arbetsgivare Beijer Byggmaterial erbjuder dig en roll i ett företag som med en stark företagskultur och tydliga värderingar. Vi ska vara den mest pålitliga byggmaterialhandlaren genom att vara schyssta, passionerade och stolta. Vi är stolta över att vara proffsbyggarnas förstahandsval, vilket vi lyckas med genom ett starkt lokalt entreprenörskap och det centrala stöd som Servicekontoret erbjuder. I denna roll rapporterar du till filialchef och blir en del av ett härligt, passionerat team. Vi erbjuder kollektivavtalsenlig lön och schyssta villkor. Nästa steg För frågor om tjänst eller process, kontakta Kjell Johansson, filialchef Beijer Byggmaterial Örebro, [email protected]. Urval och intervjuer sker löpande. Vi tar inte emot ansökningar via mejl utan hänvisar till ansökningsformulär via annons. Samtliga sökande kontaktas efter avslutad rekryteringsprocess, för slutkandidat genomförs personlighetstest och vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tjänsten är på heltid med placeringsort Örebro. Varmt välkommen med din ansökan!
Som Department Manager på POWER Logistics har man ansvar för tilldelad avdelning och leder arbetet tillsammans med teamet. I samverkan och samarbete med övriga avdelningschefer och avdelningar har man ett gemensamt ansvar att processer upprätthåller hög leveranssäkerhet och kvalite. Det är ett arbete med stort eget ansvar som kräver god samarbetsförmåga. Du ansvarar för de processer som din avdelning hanterar och har personalansvar för personalen på din avdelning. Tillsammans med övriga avdelningschefer ansvarar du för att driften i verksamheten fungerar och utvecklas. Din profil Vi söker dig som har en längre erfarenhet av ledande befattning och har en god förmåga att leda dig själv och andra. Du är intresserad av och har en förmåga att arbeta både operativt i "här och nu" och strategiskt. Du har en god analytisk förmåga i kombination med förmågan att arbeta målmedvetet mot uppsatta mål. Det finns också en vilja att effektivisera och optimera det egna ansvarsområdet i nära samarbete med företagets övriga funktioner. Givetvis ser vi det som positivt med erfarenhet inom lager och logistik. Precis som det är fördelaktigt att redan ha en förståelse för hela logistikkedjan. Samtidigt som det är mycket viktigt för oss att du är ”rätt” person, vilket innebär att vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper! Vi förutsätter att du har god datorvana och kommunicerar obehindrat både på svenska och engelska. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. En provanställning på upp till sex månader kan bli aktuell och avgörs av kandidatens individuella bakgrund och erfarenhet. Om oss POWER Logistics är en central komponent i Nordiska sällskapet POWER. Sedan 2014 har vi varit POWERs centrallager och spelat en viktig roll i koncernens tillväxtresa. Med över 290 fysiska butiker och 6000 medarbetare har vi en omsättning på 17 miljarder NOK. POWER Logistics distribuerar till butiker och kunder i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Vår vision är att skapa positiva upplevelser för våra medarbetare och kunder genom suverän logistik. Med modern teknik strävar vi alltid efter att ligga i framkant inom arbetssätt, teknik och tjänster. Är du intresserad? Låter det här intressant, skicka ditt CV och personliga brev till vår driftschef på [email protected]. Du kan också kontakta Daniel för specifika frågor om tjänsten. Sista ansökningsdag är söndag den 16e februari. Vi behandlar ansökningar löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan!
Ansvarig för hyrlagret av scener, möbler, tält, tyger samt logistik kring montage och transporter till kund
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 28 jobb