Amanuenser i nationalekonomi

Vi har kraften från över 40 000 studenter och medarbetare. Studenter som ger framtidshopp. Medarbetare som varje dag bidrar till att Linköpings universitet tar sig an samtidens utmaningar. Vår värdegrund vilar på trovärdighet, tillit och trygghet. Genom att vara modiga, tänka fritt och göra nytt skapar vi tillsammans, med stora och små handlingar, en bättre framtid. Välkommen att söka jobb hos oss! Om jobbet Vi söker 4-8 timavlönade amanuenser, som vid behov och överenskommelse, kommer att assistera kursansvariga lärare i kurser i nationalekonomi. Arbetsuppgifterna kan innebära lektionsundervisning, handledning vid räknestugor, seminarieledning och tentamensrättning på grundläggande kurser i mikroekonomi, makroekonomi, finansiell ekonomi och ekonometri. Arbetsuppgifterna kan också omfatta enklare form av administration samt medverkan i forskningsprojekt. Om dig För att kunna anställas som amanuens måste du vara antagen till högskoleutbildning på grundnivå eller avancerad nivå. Amanuensanställningen är direkt kopplad till de grundläggande kurser i nationalekonomi som ges av Avdelningen för nationalekonomi vid Linköpings universitet. Amanuensanställningen är också kopplad till de forskningsprojekt som bedrivs vid avdelningen. Arbetsuppgifterna är varierande och kan uppkomma med kort varsel vilket fordrar flexibilitet och att du finns tillgänglig vid universitetet. Du ska vidare vara ansvarstagande, noggrann, ha pedagogiska färdigheter och intresserad av ämnesområdet. Ett krav för att kunna erhålla anställning är att du kan visa upp dokumentation att du studerat nationalekonomi på grundnivå om minst 60hp eller att du påbörjat dina studier på avancerad nivå. Det är vidare ett krav att du läst de kurser, eller motsvarande, som du ska vara med och assistera kursansvarig i. Det är meriterande om du studerar vid Linköpings universitet. Det är också meriterande om du studerar på avancerad nivå. Det är särskilt meriterande om du finns tillgänglig för uppdrag fram till och med juni 2025. Din arbetsplats Inom Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling (IEI) bedrivs utbildning och forskning inom ett brett spektrum av områden, från ekonomi och management till design och teknik. Vi är en av universitetets största institutioner och vår integrerade utbildning och forskning stödjer varandras utveckling. Vårt mål är att vara en institution som uppmuntrar förnyelse, utveckling och innovation. Hos oss finns tydliga kopplingar till företag och organisationer, något som bidrar till studenternas anställningsbarhet och forskningens tillämpning. Avdelningen för nationalekonomi finns vid IEI och hör till den Filosofiska fakulteten. Vid avdelningen finns ett stort grundutbildningsuppdrag som bl.a. omfattar undervisning vid Civilekonomprogrammet, Internationella civilekonomprogrammet, Masterprogrammet i nationalekonomi, Politices kandidatprogrammet, Lärarprogrammet, Affärsjuridiska programmet samt fristående kurser. Om anställningen En anställning som amanuens regleras i 5 kap. Högskoleförordningen. Omfattningen på arbetsuppgifterna samt starttid bestäms efter överenskommelse. Lön och förmåner Lön enligt LiU:s centrala avtal om amanuenslön. Anställningen är timavlönad. Läs mer om förmåner för anställda här. Fackliga kontaktpersoner Information om fackliga kontaktpersoner, se Hjälp för sökande. Ansökan Välkommen att skicka in din ansökan med CV och ansökningsbrev senast den 30 april 2024. Du söker denna anställning genom att klicka på knappen "Ansök" här nedan. Ansökan som inkommer efter sista ansökningsdag kommer inte att beaktas. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund, erfarenheter och perspektiv, det berikar och utvecklar vår verksamhet. För oss är det självklart att värna om allas lika värde, rättigheter och möjligheter. Läs om vårt arbete med Lika villkor. Välkommen med din ansökan! Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

1 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Amanuenser till Linje 14

Söker du ett meningsfullt uppdrag där du kan påverka framtiden för ungdomar och inspirera till högre studier? Är du kommunikativ och gillar att arbeta operativt? Då är detta ett uppdrag för dig. Vi söker nu två amanuenser som vill göra skillnad för barn och ungdomar samt bidra till att utveckla Linje 14. Bakgrund Enheten för studentrekrytering och marknadsföring ingår i avdelningen för Kommunikation och samverkansstöd. Enheten ansvarar för studentrekrytering, breddad rekrytering, grafisk formgivning och webb. Linje 14 är ett samarbete mellan Örebro universitet och Örebro kommun, som startade i Vivalla 2003. Målet med samarbetet är att få fler elever från studieovana hem att få hjälp att klara sina studier och därefter gå vidare för högre utbildning. Sedan dess har verksamheten vuxit och i dagsläget finns Linje 14 på sex högstadieskolor samt tre fritidsgårdar inom Örebro kommun. Arbetsuppgifter I arbetet som amanuens kommer du i huvudsak att planera och genomföra aktiviteter såsom studiestöd, workshops och studiebesök som är riktade till elever i grundskolan. En stor del av din tid kommer att vara förlagd ute på våra samarbetsskolor och fritidsgårdar tillsammans med våra studentambassadörer. Du har en operativ roll där du möter elever och får möjlighet att inspirera dem till högre studier. I din roll ingår visst administrativt arbete med att samordna aktiviteter inom Linje 14, bland annat genom schemaläggning av studentambassadörer, planering och kontakt med våra samarbetsskolor och fritidsgårdar. Du har en flexibel roll och arbetsuppgifterna och ditt schema varierar. Kvalifikationer För att du ska vara aktuell för rollen som amanuens hos oss är du antagen till utbildning på grundnivå eller avancerad nivå med minst ett år kvar till examen. Du besitter förmågan att kombinera studier med arbete. För att bli framgångsrik i rollen ser vi att du trivs med att planera och operativt leda olika aktiviteter samt att du känner dig bekväm i möten med människor och att tala inför grupp. Du har erfarenhet av möten med ungdomar och barn i olika roller. Det är meriterande om du tidigare varit studentambassadör. I och med att du kommer vara delaktig i planering och schemaläggning ser vi det som en merit om du tidigare arbetet med schemaläggning av personal. Du formulerar dig även väl i både tal och skrift på så väl svenska och engelska. Stor vikt kommer även att läggas vid personlig lämplighet. Krav på B-körkort. Information Anställningen är tidsbegränsad under 12 månader och omfattningen är på 40 %, med möjlighet till 50 % i perioder. Önskat tillträde 2024-08-19. Lön utgår i enlighet med lokalt kollektivavtal. Amanuenser får anställas för ett år i taget, den sammanlagda anställningstiden för en amanuens får omfatta högst tre år. För att arbeta inom skolverksamhet krävs att du innan din anställning uppvisar utdrag ur belastningsregistret. Närmare upplysningar om anställningen lämnas av enhetschef Evelina Carey, 019-30 33 06, [email protected] eller verksamhetskoordinator Madelen Renner, 019-30 31 90, [email protected]. Du kommer att ingå som medarbetare i enheten för marknadsföring och studentrekrytering, som ingår i avdelningen Kommunikation och samverkansstöd. Läs mer om Linje 14:s uppdrag här: https://www.oru.se/samverkan/skolsamverkan/linje-14/ Vid Örebro universitet förväntar vi oss att alla medarbetare är öppna för utveckling och förändring, tar ansvar för sin egen arbetsinsats och kvalitet, visar engagemang att samverka och bidra till utveckling samt visar respekt för andra genom ett konstruktivt och professionellt förhållningssätt. Örebro universitet arbetar aktivt med lika villkor och jämställdhet och för att vår arbetsmiljö ska präglas av öppenhet, tillit och respekt. Vi värdesätter de kvaliteter mångfald tillför verksamheten. Ansökan Du gör din ansökan på vår hemsida genom att klicka på knappen "Ansök". En komplett ansökan ska innehålla följande elektroniska dokument: • Ett personligt brev med motivering till hur du kan bidra till universitetets fortsatta utveckling • CV med relevant beskrivning av samlad kompetens • Kopior av relevanta betyg/intyg som stärker din kompetens • Kopia på att du har beställt utdrag ur belastningsregistret Endast handlingar skrivna på svenska, engelska, norska eller danska kan bedömas. Sista ansökningsdag är 2024-04-30. Välkommen med din ansökan! Då vi i samband med den här rekryteringen redan har gjort våra val vad gäller externa samarbetspartners och marknadsföring undanber vi oss kontakt med rekryteringsföretag och annonssäljare Enligt Riksarkivets föreskrifter måste vi arkivera en omgång ansökningshandlingar exkl. publikationer i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft.

31 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Kombinationstjänst lärarassistent och fritidspedagog

Härjedalens kommun är till ytan en av Sveriges största kommuner. Vi servar invånare och besökare från tre kontor; Hede och Funäsdalen med huvudkontoret i Sveg. Vi erbjuder medarbetare friskvårdstimme och friskvårdsbidrag samt ersättningar i samband med högskolestudier. Härjedalens kommun är ett förvaltningsområde för det samiska språket.   Härjedalens kommuns värdegrund: Jag är här för dem som bor i, verkar i eller besöker Härjedalen. Jag har ett professionellt förhållningssätt och möter alla med respekt. Jag ser möjligheter och vill förbättra vår verksamhet. Vi tar emot din jobbansökan digitalt i vårt rekryteringssystem. Om du har skyddade personuppgifter ska du inte skicka din ansökan via rekryteringssystemet. Kontakta istället HR-Strateg via växel 0680-16100, så får du hjälp med hur du söker arbete på ett säkert sätt. Vi undanber oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Lofsdalens skola, en liten skola belägen i Härjedalen, söker en engagerad och mångsidig pedagog för en unik och spännande tjänst som kombinerar rollerna som lärarassistent under förmiddagen och fritidspedagog på eftermiddagen. Denna position erbjuder en fantastisk möjlighet att arbeta nära med våra elever och göra en verklig skillnad i deras lärande och utveckling. Som en del av vårt gäng kommer du att spela en central roll i att stödja och berika våra elevers utbildningsresa. Denna tvådelade tjänst kräver en flexibel och anpassningsbar individ som trivs i en dynamisk skolmiljö. Arbetsdagarna kommer att vara varierande där du på förmiddagen stöttar våra lärare i klassrummet som lärarassistent och på eftermiddagen leder och utvecklar aktiviteter som fritidspedagog. Tjänsten är en semestertjänst med tillträde 2024-08-22. För tillsvidareanställning är relevant utbildning en förutsättning. För det fall att visstidsanställning blir aktuellt vid avsaknad av legitimation avses anställningsperiod 2024-08-22 till och med 2025-06-13.  Arbetsuppgifter - Assistera lärare i planering och genomförande av lektioner. - Stötta elever individuellt och i grupp för att möta deras unika behov av lärande.  - Skapa och genomföra engagerande och utvecklande aktiviteter för elever på fritiden. - Samarbeta med kollegor för att skapa en positiv och stöttande skolmiljö. - Bidra till skolans övergripande mål och värderingar. Kvalifikationer - Relevant utbildning inom pedagogik, utbildningsvetenskap eller motsvarande. - Erfarenhet av arbete med barn eller ungdomar i en pedagogisk roll. - Goda kunskaper i svenska; både i tal och skrift. Personliga egenskaper - Du har erfarenhet av att arbeta med barn i skolmiljö; gärna som lärarassistent eller fritidspedagog. - Du är flexibel och anpassningsbar med en förståelse för småskolans unika dynamik. - Du besitter en stark förmåga att kommunicera och samarbeta med både elever och kollegor. - Du har ett positivt förhållningssätt och en förmåga att inspirera och motivera elever. - Du är ansvarstagande, öppen och engagerad i att möta alla elevers behov och olikheter. Vi erbjuder - Möjligheten att arbeta i en dynamisk och stöttande miljö. - En viktig och meningsfull roll där du kan göra skillnad. - Möjligheter till professionell utveckling och fortbildning. - Friskvårdspeng och friskvårdstimme. Kontaktinformation Katarina Brundin, Rektor,  0680-164 60, [email protected] Ann-Charlotte Zetterström, Facklig representant, 0680-16100, [email protected] Arbetsplats Olsvensbacken 12 840 85 Lofsdalen

26 mars 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Amanuenser i industriell ekonomi

Vi har kraften från över 40 000 studenter och medarbetare. Studenter som ger framtidshopp. Medarbetare som varje dag bidrar till att Linköpings universitet tar sig an samtidens utmaningar. Vår värdegrund vilar på trovärdighet, tillit och trygghet. Genom att vara modiga, tänka fritt och göra nytt skapar vi tillsammans, med stora och små handlingar, en bättre framtid. Välkommen att söka jobb hos oss! Om jobbet Avdelningen för industriell ekonomi (INDEK) söker 10-15 timavlönade amanuenser för att delta i och assistera kursansvariga lärare i kurser i industriell ekonomi på i första hand grundläggande nivå inom ramen för civilingenjörsprogrammen vid Linköpings universitet. Arbetsuppgifterna äger rum under läsåret 2024/2025 och utförs vid behov och efter överenskommelse. Arbetsuppgifterna kan innebära lektionsundervisning, handledning, assistera vid laborationer, seminarieledning och tentarättning på. Arbetsuppgifterna kan också omfatta viss form av administration och koordinering i grundutbildningen samt assistenttjänstgöring i olika projekt Om dig Behörig till anställning som amanuens är bara den som är antagen till högskoleutbildning på grundnivå eller avancerad nivå. Den timavlönade anställningen är direkt kopplad till de grundutbildningskurser som ges av avdelningen för industriell ekonomi vid Linköpings universitet. Anställningen är i förekommande fall också kopplad till de forskningsprojekt som bedrivs vid avdelningen. Arbetsuppgifterna är varierande och kan uppkomma med kort varsel vilket fordrar flexibilitet och att du finns tillgänglig vid universitetet. Du skall vidare vara ansvarstagande, noggrann, serviceinriktad och visa på pedagogiska färdigheter och vara intresserad av ämnesområdet industriell ekonomi. Ett krav för att kunna erhålla anställning som amanuens vid avdelningen för industriell ekonomi är att du: (i) Studerar på civilingenjörsutbildningen i industriell ekonomi, har läst minst 60hp grundnivå eller att du påbörjat dina studier på avancerad nivå. (ii) Studerar på någon annan civilingenjörsutbildning på Linköpings universitet, har genomfört kursen industriell ekonomi och gärna ytterligare kurser inom ämnet industriell ekonomi. Det är meriterande om du studerar vid Linköpings universitet på civilingenjörsprogrammet i industriell ekonomi, eller motsvarande utbildningar. Det är även meriterande med goda studieresultat i grundläggande kurser i industriell ekonomi. Arbetet kräver mycket goda kunskaper i svenska. Om anställningen Omfattningen på arbetsuppgifterna samt starttid bestäms efter överenskommelse. En anställning som amanuens regleras i 5 kap. Högskoleförordningen. Lön och förmåner Lön enligt LiU:s centrala avtal om amanuenslön. Anställningen är timavlönad. Läs mer om förmåner för anställda här. Fackliga kontaktpersoner Information om fackliga kontaktpersoner, se Hjälp för sökande. Ansökan Välkommen att skicka in din ansökan med CV och ansökningsbrev senast den 15 maj 2024. Du söker denna anställning genom att klicka på knappen "Ansök" här nedan. Ansökan som inkommer efter sista ansökningsdag kommer inte att beaktas. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund, erfarenheter och perspektiv, det berikar och utvecklar vår verksamhet. För oss är det självklart att värna om allas lika värde, rättigheter och möjligheter. Läs om vårt arbete med Lika villkor. Välkommen med din ansökan! Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

25 mars 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Amanuenser i datavetenskap

Sapere Aude – våga vara vis – är vårt motto. Våra studenter och medarbetare utvecklar kunskap och kompetens som berikar individen och världen. Vår akademiska miljö präglas av nyfikenhet, mod och uthållighet, och grunden för vår verksamhet är jämställdhet, mångfald och ett demokratiskt synsätt. Vi finns i en aktiv, naturnära region och är en motor för hållbar utveckling i tät samverkan med det omgivande samhället.   Karlstads universitet har ca 1 400 medarbetare och 19 000 studenter fördelade på två inspirerande campusmiljöer i Karlstad och Arvika. Läs mer om oss på: https://www.kau.se/jobba-hos-oss Beskrivning Institutionen för matematik och datavetenskap söker amanuenser i datavetenskap för höstterminen 2024. Arbetsuppgifter Arbetet som amanuens består av undervisning i datavetenskap, främst i form av att handleda laborationer. I arbetet kan även bedömning av laborationsrapporter och tentamina komma att ingå. Kurser som bedöms vara aktuella under höstterminen 2024 är DVGA01 Programmeringsteknik I, DVGB08 Databasteknik, DVGB18 Datorsystemteknik och DVGA24 Introduktion till programmering och databehandling. För att bidra till en god arbetsmiljö och utveckling av verksamheten är du närvarande och deltar i det dagliga arbetet och gemenskapen. Behörighetskrav Bara den som är antagen till utbildning på grundnivå eller avancerad nivå får anställas som amanuens (HF 5 kap §10). Du ska vara antagen till ett utbildningsprogram vid Karlstads universitet. Vidare måste du ha läst den kurs du ska undervisa i eller motsvarande kurs. Bedömningsgrunder Det är av särskild vikt att du har goda studieresultat i allmänhet men speciellt i den kurs du ska undervisa i och i övriga kurser i datavetenskap. Vi fäster också särskild vikt vid förmågan att samarbeta samt att självständigt kunna driva och slutföra givna arbetsuppgifter inom utsatt tid. Vidare fäster vi stor vikt vid att du har god muntlig och skriftlig förmåga på svenska och engelska. Av stor vikt är också god administrativ förmåga samt engagemang i verksamheten. Villkor Anställningen som amanuens omfattar 15-30 % av heltid. Arbetets förläggning kan komma att variera över tid och sker enligt överenskommelse. Tillträde tidigast 2024-08-15, som längst till och med 2025-01-31. Anställningen kan komma att förlängas, dock sammanlagt längst tre år, under förutsättning att behörighetskravet fortfarande är uppfyllt. Ansökan Till ansökan bifogas väl dokumenterade meriter. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med anvisningarna annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. En ofullständig ansökan kan medföra att din kompetens inte kan prövas i alla avseenden. Ansökan ska bestå av: - personligt brev - CV - kopior på betyg samt ev. tidigare examensbevis och intyg - intyg om pågående studier (eller antagningsbevis till något relevant program) - minst två referenspersoner (till exempel lärare eller tidigare chefer) Ansökan görs i universitetets webbaserade rekryteringsverktyg Varbi. Alla handlingar som du önskar ska vara en del av din ansökan ska bifogas den digitala ansökan. Ange ref.nr REK 2024/67. Sista ansökningsdag: 2024-05-06                                     Välkommen med din ansökan! Karlstads universitet har gjort medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakter med annonsförsäljare och säljare av rekryteringstjänster. HR Excellence in Research Karlstads universitet mottog i september 2020 utmärkelsen HR Excellence in Research. Utmärkelsen ges till arbetsgivare som har en stimulerande arbetsmiljö och goda villkor för forskare och kontinuerligt arbetar för att utveckla dessa. Utmärkelsen visar lärosätets engagemang för rättvis och transparent rekrytering samt gynnsam professionell utveckling för forskare. Läs mer på https://www.kau.se/jobba-hos-oss/karlstads-universitet-som-arbetsgivare/human-resources-strategi-forskare-hrs4r

20 mars 2024
Sista ansökan:
6 maj 2024
Assistant(e) d'éducation (AED) - Lärarassistent

Stiftelsen Lycée Français Saint-Louis är en internationell skola som följer fransk läroplan enligt en konvention med AEFE (Agence pour l’enseignement Français à l’étranger). Skolan, som har ca 700 elever mellan 6 och 19 år, ligger på natursköna Stora Essingen.  I denna stimulerande mångkulturella miljö arbetar elever från ett 40-tal nationer och 170 personal med språket som sammanhållande länk. Till stiftelsen hör en svensk förskola med fransk profil som har ca 90 barn. Sedan 2022 har vi ett fritidshem för elever i årskurserna CP-CM1 (6–9 års ålder).  Från och med skolåret 2024 finns flera lediga visstidsanställningar med ferietjänst som Assistant(e) d’éducation (AED) - Lärarassistent vakanta. Sysselsättningsgrad: 50 % till 100%. Med möjlighet till förlängning. Arbetsuppgifter för tjänsten Huvuduppgift, syfte med tjänsten:  Assistant(e) d’éducation (AED) rekryteras för att utföra assistansfunktioner och ge stöd till det pedagogiska teamet, särskilt för handledning och följa upp elever, även utanför skoltiden. Arbetsuppgifter och aktiviteter Funtion och uppgifter definieras utifrån behov och integreras i skolprojektet. Förutom tydligt fastställda tillsynsuppgifter kan vissa av de uppgifter som för närvarande utförs av Lärarassistenter användas som referens. Assistenternas roll är skilt från uppdraget som lärare och kan inte ersätta det. Under ledning av sin närmaste chef, CPE (conseiller principal d’éducation),  som förlitar sig på lärarteamen, deltar assistenterna i handledningen och uppföljningen av eleverna, till exempel genom att: • elevhandledningsuppgifter, inklusive vid lunchtiden  • övervakning av skolutflykter • tillgång till ny teknik • stöd till bibliotekarier • övervaka och leda verksamheten i det sociopedagogiska centret och gymnasieelevers hus • hjälp med studier och läxor • hjälpa eleverna utanför skoltid • stöd till gruppintegrering av elever med funktionsvariation • hjälp med administrativa uppgifter De kan också delta i programmet "Öppen skola". Utöver sina arbetsuppgifter kan lärarassistenter ombes att arbeta i morgonreceptionen "Accueil du matin" eller att stödja elevassistenter. Erforderliga färdigheter • Kunskaper om skolans regler. • Programvara (EDT Pronote, MS Office). • Social kompetens: Insatser för att bygga upp förtroende och stöd för elever kan kräva tid och det är viktigt att vara lyhörd och tålmodig. • Interpersonell kompetens (bemötande, lyssnande, analytisk): Förmåga att samarbeta effektivt och ansvarsfullt med partner från hela skolgemenskapen. Lärarassistenter måste kunna etablera goda relationer med de elever som de interagerar med. liksom med de pedagogiska teamen och den icke-undervisande personalen. Detta är en central roll. - Förmåga att arbeta som en del av ett team - Diskretion och konfidentialitet Kvalifikationer: Studentexamen eller kandidatexamen. Erfarenhet av att arbeta med tonåringar är meriterande. Språk: Det är viktigt att du behärskar franska (arbetsspråket) flytande, kunskaper i engelska och svenska är en merit. Villkor: Anställningsavtal på visstid med "Ferietjänst" (ledighet under skollov) från 12 augusti 2024 till 27 juni 2025. Sysselsättningsgrad mellan 50% och 100%. Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsplats med kollektivavtal, tjänstepension och ett friskvårdsbidrag. Ansökan: Eftersom urvalet av kandidater och intervjuer sker löpande kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Så om du är intresserad av den här tjänsten, vänta inte - ansök idag! Vänligen skicka din ansökan, CV och personligt brev, skrivet på franska före den 30 april 2024. Vid eventuell intervju skall utdrag ur belastningsregistret kunna presenteras.

7 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Timvikarie till förskola och skola/fritids

Stenungsund, det goda samhället med framtidstro och utveckling med människan och naturen i centrum. Stenungsunds kommun är en expanderande kustkommun med cirka 27 800 invånare, ett starkt näringsliv, boendemiljöer nära havet och goda kommunikationsmöjligheter. Kommunen har ett välutvecklat kultur- och föreningsliv samt bra förutsättningar för friluftsliv och rekreation. Helhet, öppenhet, delaktighet och insyn är kommunens ledord. Kommunens vision är att vi ska bli 35 000 invånare år 2035. Stenungsunds kommun ingår i Göteborgsregionens kommunalförbund som är ett forum för samarbete och erfarenhetsutbyte samt i ett antal andra mellankommunala samarbeten. Kommunen är organiserad i en förvaltning med fyra sektorer. Sektor Utbildning omfattar förskolor och grundskolor med tillhörande skolbarnomsorg, grundsärskola, gymnasium, vuxenutbildning samt Kultur- och fritid. Stenungsund värnar om barns och ungdomars rättigheter och arbetar för att de ska ha en god uppväxtmiljö. Vi erbjuder mycket goda möjligheter till utbildning och arbete eller annan sysselsättning. I Stenungsunds kommun utbildar vi världsmedborgare som står väl rustade för framtidens alla utmaningar. ARBETSUPPGIFTER Letar du efter ett jobb där du får ta ansvar och utvecklas? Där dina förmågor och intressen omvandlas till ett riktigt och viktigt jobb, och där du dessutom blir en vuxen förebild för barn och unga? Just nu söker vi timvikarier till förskola, skola och fritidshem. Hos oss gör du en viktig insats för att alla barn och elever ska utvecklas, lära och växa utifrån sina egna förutsättningar. Du styr när du själv vill arbeta, genom att lägga dig tillgänglig de dagar och tider du vill arbeta i ett program som heter Time Care Pool. I programmet har du också möjligheten att se vilka pass som ligger lediga framåt och anmäla ditt intresse på dessa. Som vikarie innebär det att du med kort varsel kan bli bokad samma dag för att ersätta ordinarie personal. Ingen dag är den andra lik vilket gör jobbet både utmanande och utvecklande. I förskolan handlar ditt uppdrag om de allra yngsta barnen mellan 1-5 år. Din uppgift är framför allt att hjälpa till. Hur dina arbetsdagar ser ut kan variera, men du kommer att ha arbetsuppgifter som bland annat består av: • Tillsyn över barnen. • Vara delaktig vid inom- och utomhusaktiviteter. • Hjälpa och stötta barnen i deras utveckling. • Du kommer få ta del utav läroplanen för förskolan. I skolan och fritidshem handlar ditt uppdrag om barn mellan 6-16 år. Även här är ditt uppdrag framför allt att hjälpa till. Du kommer att ha arbetsuppgifter som bland annat bestå av: • Hålla egna lektioner. • Vara behjälplig vid inom- och utomhusaktiviteter. • Hjälpa och stötta barnen i deras utveckling enligt läroplanen. • Ansvara för verksamheten på fritidshem tillsammans med ordinarie personal, samt under viss tid av dagen ensam ansvarig. • Och övriga arbetsuppgifter som ingår i grundskolan. Du får värdefull arbetslivserfarenhet och en unik inblick i olika verksamheter. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är flexibel och kan hoppa in som timvikarie med kort varsel. Som person är du ansvarsfull och tycker om att ta egna initiativ. Arbetet som timvikarie består av många möten med både barn, vårdnadshavare samt kollegor och det är därför av stor vikt att du har en positiv människosyn och en god samarbetsförmåga. Vi ser att du har ett bra bemötande samt att du är tydlig i ditt sätt att kommunicera. Du bör vara lyhörd och ha förmåga att prioritera och anpassa ditt arbetssätt efter verksamhetens behov. Kommunikation är ett av våra viktigaste arbetsredskap inom både förskola och skola. Därför behöver du som vikarie behärska svenska i både tal och skrift. För att arbeta hos oss behöver du ha ett belastningsregister, ansök via länken. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Varmt välkommen med din ansökan!

31 januari 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Förskollärar- eller lärarstudent? Välkommen till Vikarieförmedlingen!

ARBETSUPPGIFTER Du som är förskolelärarstudent ges i första hand möjlighet att arbeta inom förskola. Förskolan ansvarar för det pedagogiska arbetet och du blir ett viktigt stöd i deras arbete. Arbetsuppgifterna kan variera från dag till dag och skilja sig mellan arbetsplatser. Ibland kan du arbeta i barngrupp och ibland kan du få mer praktiska arbetsuppgifter. Om du är lärarstudent ges du möjlighet att samla på dig goda erfarenheter som lärarvikarie. Du täcker du upp för ordinarie lärares frånvaro och håller i undervisningen. Det innebär att du har ansvar för en hel klass och kan undervisa i ett eller flera ämnen. I rollen som studerande lärarvikarie varierar uppdraget, du kan ibland få följa ett planerat innehåll av lektionerna. Vid andra tillfällen kan du själv behöva ansvara för att planera undervisningen, givetvis har du andra lärare på skolan till din hjälp. KVALIFIKATIONER Pågående utbildning till förskollärare, grundskollärare, ämneslärare eller lärare i fritidshem är ett krav. Du behöver ha goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift. Stort intresse för att arbeta med barn och ungdomar. Du behöver ha fyllt 18 år samt kunna uppvisa aktuella Studieintyg. Erfarenhet av arbete med barn och ungdomar eller annan lämplig erfarenhet kopplat till exempelvis föreläsning eller undervisning är meriterande. Erfarenhet av arbete inom skolverksamheter samt arbete som lärare är också meriterande. Meriterande att ha B-körkort. ÖVRIGT Välkommen till Västerås stad - Västmanlands största arbetsgivare. Vi är 11 000 kollegor som tillsammans får en hel stad att fungera. Vi vet att det är i våra möten vi kan göra skillnad, oavsett om det är i våra verksamheter eller digitalt. Därför är vår värdegrund Alltid bästa möjliga möte en viktig del i vårt uppdrag. För att få en stolt och välfungerande stad och nå vår vision om staden utan gränser vill vi också att våra medarbetare ska spegla mångfalden i samhället. Läs mer om möjligheter, karriärvägar och om vårt erbjudande här: https://www.vasteras.se/jobbochkarriär I samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

25 januari 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Amanuenser i medicin med uppdrag som basgruppshandledare

Vi söker tio amanuenser med uppdrag som basgruppshandledare för tidsbegränsad anställning vid Institutionen för medicinska vetenskaper. Bakgrund Institutionen för medicinska vetenskaper har sedan läkarprogrammet påbörjas 2011 genomgått en stark utveckling och amanuensverksamheten har blivit en viktig del i läkarprogrammet för att erbjuda extra undervisningstillfällen för studenterna inom programmet. Arbetsuppgifter Vi söker amanuenser i medicin med uppgift att under höstterminen 2024 fungera som basgruppshandledare för studenter på Läkarprogrammets Medicinska temakurser 1-4. Amanuensen kommer att dela handledaransvaret för en basgrupp med en annan handledare på läkarprogrammet. Vid sidan av dessa arbetsuppgifter förväntas amanuensen bedriva egna studier. Kvalifikationer För att vara behörig till anställning som basgruppshandledaramanuens krävs att du är antagen på grundläggande högskoleutbildning (se HF 5 kap. 8-12 §§), och att du är antagen på Termin 10, kurs Medicin, avancerad nivå, Självständigt arbete på läkarprogrammet vid Örebro universitet. Vi söker dig som under dina studier har visat intresse för utbildnings- och studentfrågor. Vi lägger tonvikt på dina personliga egenskaper såsom att du kan arbeta självständigt, har god samarbetsförmåga, är serviceinriktad och kan prioritera bland arbetsuppgifter. Information Anställningen är 7,5 %, under höstterminen 2024. Lön utgår i enlighet med lokalt kollektivavtal. Närmare upplysningar om anställningen lämnas av enhetschef Isak Demirel, e-post: [email protected] eller pedgogisk utvecklare Marie Lidskog, 019-30 35 30, e-post: [email protected]. Vid Örebro universitet förväntar vi oss att alla medarbetare är öppna för utveckling och förändring, tar ansvar för sin egen arbetsinsats och kvalitet, visar engagemang att samverka och bidra till utveckling samt visar respekt för andra genom ett konstruktivt och professionellt förhållningssätt. Örebro universitet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och värdesätter de kvaliteter mångfald tillför verksamheten. Ansökan Du gör din ansökan på vår hemsida genom att klicka på knappen "Ansök". En komplett ansökan ska innehålla följande elektroniska dokument: • Personligt brev med en kort motivering till varför du söker anställningen • CV med relevant beskrivning av samlad kompetens • Intyg som stärker din behörighet (exempelvis Ladokutdrag) Endast handlingar skrivna på svenska, engelska, norska eller danska kan bedömas. Sista ansökningsdag är 2024-05-02. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen. Enligt Riksarkivets föreskrifter måste vi arkivera en omgång ansökningshandlingar exkl. publikationer i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft.

25 januari 2024
Sista ansökan:
2 maj 2024
Amanuenser i medicin med inriktning mot morfologi

Vi söker amanuenser för tidsbegränsad anställning vid Institutionen för medicinska vetenskaper. Bakgrund Institutionen för medicinska vetenskaper har sedan läkarprogrammet påbörjas 2011 genomgått en stark utveckling och amanuensverksamheten har blivit en viktig del i läkarprogrammet för att erbjuda extra undervisningstillfällen för studenterna inom programmet. Arbetsuppgifter Vi söker amanuenser i medicin med uppgift att under höstterminen 2024 och vårterminen 2025 undervisa och handleda studenter på Läkarprogrammet i morfologi (anatomi, histologi, embryologi). Vid sidan av dessa arbetsuppgifter förväntas amanuensen bedriva egna studier på helfart. Vi söker amanuenserna till följande delar av amanuensverksamheten: Morfologi: • 6 st till Tre dimensionell undervisning via visualiseringsbord • 11 st till Två dimensionell undervisning via powerpoint Kvalifikationer För att vara behörig till anställning som amanuens krävs att du är antagen grundläggande högskoleutbildning (se HF 5 kap. 8-12 §§), att du studerar på läkarprogrammet vid Örebro universitet och att du har alla examinationer på Medicinsk temakurs 1 och 2 godkända samt att du vid ansökningstillfället är antagen lägst på Medicinsk temakurs 3. Vi söker dig som under dina studier har visat intresse för utbildnings- och studentfrågor. Vi lägger tonvikt på dina personliga egenskaper såsom att du kan arbeta självständigt, har god samarbetsförmåga, är serviceinriktad och kan prioritera bland arbetsuppgifter. Information Anställningen är 7,5 %, under 10 månader. Lön utgår i enlighet med lokalt kollektivavtal. Amanuenser får anställas för ett år i taget, med möjlighet till förlängning den sammanlagda anställningstiden för en amanuens får omfatta högst tre år. Närmare upplysningar om anställningen lämnas av samordnande amanuenser Niusha Feizikhakiani, [email protected] (tre dimensionell undervisning), Hjalmar Fransson, [email protected] (två dimensionell undervisning), enhetschef Isak Demirel, e-post: [email protected] eller Magnus Grenegård, 019-30 14 83, e-post: magnus.grenegå[email protected]. Vid Örebro universitet förväntar vi oss att alla medarbetare är öppna för utveckling och förändring, tar ansvar för sin egen arbetsinsats och kvalitet, visar engagemang att samverka och bidra till utveckling samt visar respekt för andra genom ett konstruktivt och professionellt förhållningssätt. Örebro universitet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och värdesätter de kvaliteter mångfald tillför verksamheten. Ansökan Du gör din ansökan på vår hemsida genom att klicka på knappen "Ansök". En komplett ansökan ska innehålla följande elektroniska dokument: • Personligt brev med en kort motivering till varför du söker anställningen • CV med relevant beskrivning av samlad kompetens • Intyg som stärker din behörighet (exempelvis Ladokutdrag) Endast handlingar skrivna på svenska, engelska, norska eller danska kan bedömas. Sista ansökningsdag är 2024-04-29. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen. Enligt Riksarkivets föreskrifter måste vi arkivera en omgång ansökningshandlingar exkl. publikationer i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft.

25 januari 2024
Sista ansökan:
29 april 2024