Materialplanerare
Sök bland 30 lediga jobb som Materialplanerare och börja ditt nya yrkesliv idag!
Libera söker nu en produktionsplanerare för längre konsultuppdrag hos en av våra kunder – en välrenommerad aktör inom tillverkningsindustrin. Du får chansen att arbeta i en komplex och spännande miljö där planering spelar en avgörande roll för verksamhetens framgång. Uppdraget Som produktionsplanerare ansvarar du för att säkerställa en effektiv och kvalitetssäkrad produktionsplanering av både interna och externa flöden. Du arbetar nära produktion, inköp, kvalitet och logistik för att säkerställa god leveransservice, hög informationskvalitet och optimerad lageromsättning. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Planera intern produktion av hel- och halvfabrikat Planera och följa upp externa ompaketeringsflöden Uppdatera och underhålla produktionsdata i affärssystemet (ERP) Hantera tillverkningsorder: skapa, ändra, rapportera Delta i inventering och förbättringsarbete inom Supply Chain Samarbeta med RA/R&D kring produktförändringar och implementering Denna tjänst ingår i Liberas uthyrningsverksamhet där konsultuppdraget sträcker sig ca.1 år, med önskemål om start under september. Vem du är För att lyckas i rollen ser vi att du är en person som trivs med att ha många kontaktytor och som gillar att arbeta strukturerat och lösningsorienterat. Du har ett naturligt driv och tar gärna initiativ för att förbättra arbetssätt och flöden. Du är noggrann, har ett öga för detaljer och ser till att informationen du hanterar är korrekt och uppdaterad. Vi söker dig som har: Erfarenhet av produktionsplanering, gärna inom tillverkande industri God systemvana, särskilt inom affärssystem (ERP – gärna som avancerad användare) Förmåga att arbeta strukturerat och självständigt Meriterande med erfarenhet av LEAN, 5S eller förbättringsarbete inom logistik/produktion God kommunikativ förmåga på svenska och engelska I denna rekrytering utför vi ett utdrag ur belastningsregistret vid eventuell anställning. Genom att ansöka denna tjänst med ditt personnummer godkänner du att vi utför detta moment vid anställning. Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan redan idag!
Arbetsbeskrivning Vill du vara en del av ett dynamiskt team och arbeta med att effektivisera och förbättra den dagliga logistik- och serviceverksamheten? NG Nordic söker en engagerad och driven Supply Chain Specialist till vår anläggning i Norrsundet. Här får du möjlighet att arbeta som spindeln i nätet i en viktig del av vår cirkulära kedja. Rollen som Supply Chain specialist är en del av vår Supply Chain avdelning där vi är fyra kollegor som väntar på dig. Samtliga medarbetare uppmuntras att vara delaktiga, tycka till och komma med nya idéer för att skapa bättre arbetsmetoder. Vi uppnår våra mål genom en kultur av öppenhet. Med ömsesidigt förtroende, tro på människor och omsorg om allas välbefinnande uppnår vi ännu bättre resultat. Som Supply Chain specialist arbetar du mot ett brett nätverk av interna och externa kontakter i hela Norden och även internationellt. Du driver dina ärenden självständigt samtidigt som du är medlem av ett team med gemensamma mål. Dina viktigaste uppgifter är: Transportledning Skapa transportdokumentation. Följa upp transportkostnader och tidtabeller. Samarbeta med övriga funktioner såsom sälj, planering och produktionsverksamhet. Löpande kontakt med kunder och transportörer samt interna och externa kontakter. Kontering och debitering Övriga administrativa ärenden. Hos oss får du möjligheten att växa personligen i en utvecklande roll. Här är du länken mellan våra avdelningar inom NG Nordic och mellan kund och transportör. Du har stor möjlighet att arbeta självständigt med eget ansvar. För oss är det viktigt med god balans mellan arbete och fritid. Vi söker dig som: Har arbetat med transportledning tidigare. Har fallenhet för service och drivs av att lösa kundens behov men också av att lösa den ultimata transporten. Talar och skriver svenska och engelska obehindrat då båda språken används i rollen. Har en logistikutbildning alternativt att liknande kunskap tillskansats genom arbetslivserfarenhet. God systemkunskap som tex MS Office och särskilt Excel. Meriterande är om du: Har arbetat inom logistikbranschen med bakgrund i avfall- och återvinningsbranschen. Har erfarenhet av verksamhetsutveckling och/eller systemutveckling. Har arbetat med sjötransport eller utlandstransport. Vi kommer att värdesätta dina personliga egenskaper så som att du är: Service- och samarbetsinriktad Lösningsorienterad och flexibel. Noggrann och kvalitetsmedveten. Förmåga att fatta beslut och arbeta självständigt. Gillar att ständigt hitta förbättringar. Denna roll utgår från vårt kontor i Norrsundet, men självklart finns det möjlighet att arbeta hemifrån också. Tjänsten är tillsvidareanställning, heltid 100% måndag-fredag, med tillsättning enligt överenskommelse. I denna rekrytering samarbetar NG Nordic Sweden AB med Randstad AB. Vi frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta rekryteringskonsult Pernilla Keusch, [email protected] . Eftersom vi är i en efterlängtad sommar med semestertider är ansökningstiden lång. Du ansöker på www.randstad.se, innan 5 augusti 2025. Observera: För att vi ska kunna hjälpa dig på bästa sätt behöver du bifoga ditt CV i din ansökan. Önskar du även skicka med ett personligt brev eller annan kompletterande information kring din ansökan ber vi dig lägga med det i samma dokument, t.ex. som en inledning på ditt CV. För både NG Nordic och Randstad är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Ansvarsområden Transportledning. Skapa transportdokumentation. Följa upp transportkostnader och tidtabeller. Samarbeta med övriga funktioner såsom sälj, planering och produktionsverksamhet. Löpande kontakt med kunder och transportörer samt interna och externa kontakter. Kontering och debitering. Övriga administrativa ärenden. Kvalifikationer Har arbetat med transportledning tidigare. Har fallenhet för service och drivs av att lösa kundens behov men också av att lösa den ultimata transporten. Talar och skriver svenska och engelska obehindrat då båda språken används i rollen. Har en logistikutbildning alternativt att liknande kunskap tillskansats genom arbetslivserfarenhet. God systemkunskap som tex MS Office och särskilt Excel. Meriterande är om du: Har arbetat inom logistikbranschen med bakgrund i avfall- och återvinningsbranschen. Har erfarenhet av verksamhetsutveckling och/eller systemutveckling. Har arbetat med sjötransport eller utlandstransport. Om företaget NG Nordic Sweden AB NG Nordic erbjuder innovativa och hållbara lösningar inom avfallshantering och återvinning. Genom att återvinna material som plast, papper, glas och metaller bidrar företaget till en cirkulär ekonomi och minskad miljöpåverkan. Fokus ligger på att optimera processer för att skapa långsiktigt hållbara resultat.
Arbetsbeskrivning Vill du vara en del av ett dynamiskt team och arbeta med att effektivisera och förbättra den dagliga logistik- och serviceverksamheten? NG Nordic söker en engagerad och driven Supply Chain Specialist till vårt kontor i Upplands Väsby. Här får du möjlighet att arbeta som spindeln i nätet i en viktig del av vår cirkulära kedja. Rollen som Supply Chain specialist är en del av vår Supply Chain avdelning där vi är fyra kollegor som väntar på dig. Samtliga medarbetare uppmuntras att vara delaktiga, tycka till och komma med nya idéer för att skapa bättre arbetsmetoder. Vi uppnår våra mål genom en kultur av öppenhet. Med ömsesidigt förtroende, tro på människor och omsorg om allas välbefinnande uppnår vi ännu bättre resultat. Som Supply Chain specialist arbetar du mot ett brett nätverk av interna och externa kontakter i hela Norden och även internationellt. Du driver dina ärenden självständigt samtidigt som du är medlem av ett team med gemensamma mål. Dina viktigaste arbetsuppgifter är: Transportledning. Skapa transportdokumentation. Följa upp transportkostnader och tidtabeller. Samarbeta med övriga funktioner såsom sälj, planering och produktionsverksamhet. Löpande kontakt med kunder och transportörer samt interna och externa kontakter. Kontering och debitering Övriga administrativa ärenden. Hos oss får du möjligheten att växa personligen i en utvecklande roll. Här är du länken mellan våra avdelningar inom NG Nordic och mellan kund och transportör. Du har stor möjlighet att arbeta självständigt med eget ansvar. Här skapar vi en arbetsplats med god balans mellan arbete och fritid. Vi söker dig som: Har arbetat med transportledning tidigare. Har fallenhet för service och drivs av att lösa kundens behov men också av att lösa den ultimata transporten. Talar och skriver svenska och engelska obehindrat då båda språken används i rollen. Har en logistikutbildning alternativt att liknande kunskap tillskansats genom arbetslivserfarenhet. God systemkunskap, som tex MS Office och särskilt Excel. Meriterande är om du: Har arbetat inom logistikbranschen med bakgrund i avfall- och återvinningsbranschen. Har erfarenhet av verksamhetsutveckling och/eller systemutveckling. Kan transportregler. Vi kommer att värdesätta dina personliga egenskaper så som att du är: Service- och samarbetsinriktad Lösningsorienterad och flexibel. Noggrann och kvalitetsmedveten. Förmåga att fatta beslut och arbeta självständigt. Gillar att ständigt hitta förbättringar. Denna roll utgår från vårt kontor i Upplands Väsby men självklart finns det möjlighet att arbeta hemifrån också. Tjänsten är tillsvidareanställning, heltid 100% måndag-fredag, med tillsättning enligt överenskommelse. I denna rekrytering samarbetar NG Nordic Sweden AB med Randstad AB. Vi frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta rekryteringskonsult Pernilla Keusch, [email protected] . Eftersom vi är i en efterlängtad sommar med semestertider är ansökningstiden lång. Du ansöker på www.randstad.se, innan 5 augusti 2025. Observera: För att vi ska kunna hjälpa dig på bästa sätt behöver du bifoga ditt CV i din ansökan. Önskar du även skicka med ett personligt brev eller annan kompletterande information kring din ansökan ber vi dig lägga med det i samma dokument, t.ex. som en inledning på ditt CV. För både NG Nordic och Randstad är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Ansvarsområden Transportledning. Skapa transportdokumentation. Följa upp transportkostnader och tidtabeller. Samarbeta med övriga funktioner såsom sälj, planering och produktionsverksamhet. Löpande kontakt med kunder och transportörer samt interna och externa kontakter. Kontering och debitering Övriga administrativa ärenden. Kvalifikationer Har arbetat med transportledning tidigare. Har fallenhet för service och drivs av att lösa kundens behov men också av att lösa den ultimata transporten. Talar och skriver svenska och engelska obehindrat då båda språken används i rollen. Har en logistikutbildning alternativt att liknande kunskap tillskansats genom arbetslivserfarenhet. God systemkunskap, som tex MS Office och särskilt Excel. Meriterande är om du: Har arbetat inom logistikbranschen med bakgrund i avfall- och återvinningsbranschen. Har erfarenhet av verksamhetsutveckling och/eller systemutveckling. Kan transportregler. Om företaget NG Nordic Sweden AB NG Nordic erbjuder innovativa och hållbara lösningar inom avfallshantering och återvinning. Genom att återvinna material som plast, papper, glas och metaller bidrar företaget till en cirkulär ekonomi och minskad miljöpåverkan. Fokus ligger på att optimera processer för att skapa långsiktigt hållbara resultat.
Har du erfarenhet från arbete med logistik och vill arbeta i en kontext som gör skillnad för utvecklingen av Sveriges försvar? Då kan rollen som Materielhanterare på Södertörnsgruppen vara något för dig. Om Enheten Militärregiongrupp Södertörn har som uppgift att vidmakthålla och utveckla förmågan hos våra två hemvärnsbataljoner som har sina militära uppgifter i Roslagen och på Södertörn. Södertörnsgruppen har ca 20 medarbetare fördelat på tre sektioner: Plan-, logistik- och utbildningssektionerna. Logistiksektionen har som huvudsaklig uppgift att tillhandahålla logistikstöd till de två hemvärnsbataljonerna. Sektionen är organiserad med en sektionschef, en teknisk officer två materielredogörare och två materielhanterare, en per bataljon. Huvudsakliga arbetsuppgifter På logistiksektionen arbetar du i ett arbetslag om sex medarbetare med uppgiften att hantera materielflöden, underhållsplanering samt förnödenhetstjänst för Södertörnsgruppens hemvärnsförband, 28. Och 29. Hemvärnsbataljonerna. Arbetet som materielredogörare är omväxlande och innehåller dels praktiskt arbete med materiel ute i förråd och med förbanden ute på övningar och dels administrativt arbete med materielen. Exempel på arbetsuppgifter är: • Administrera materiel i PRIO • Administrera materiel i LIFT • Stödja förbanden vid inventering • Stödja förbanden vid övning Hantera materiel i förråd Krav kvalifikationer • Gymnasieutbildning med godkända betyg • B körkort • God vana att arbeta i Microsoft Office • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska Personliga egenskaper Vi söker dig som är engagerad och serviceinriktad. Du är en god lagkamrat samtidigt som du gärna tar initiativ och eget ansvar. Det är mycket viktigt att du är noggrann och har god förmåga att prioritera när arbetsbelastningen är hög. Du är positiv samt utåtriktad och tycker om att ha olika kontakter både internt och externt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Meriterande kvalifikationer • Erfarenhet av Fm logistiksystem i PRIO och LIFT • Erfarenhet av logistik och materielflöden • Militära förarbevis, BE, C, CE körkort, Truckkort kunskap om FM materiel • Genomförd värnplikt Övrigt Anställningsform: Civilanställning, tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Sysselsättningsgrad: Heltid Arbetsort: Berga, Hårsfjärden Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Lön: Individuell lönesättning Upplysningar om tjänsten Vid frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen kontaktas rekryterande chef Johan Melin som nås via växeln 08-788 75 00. Fackliga företrädare SACO – Christer Lindberg SEKO – Anna Löfgren OFRO – Thomas Marcusson OFRS – Örjan Jansson Samtliga nås via växeln på 08-788 75 00. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-07-20. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Mellersta Militärregionen (MR M) är ett krigsförband och en Organisationsenhet där Chef och Stab är lokaliserad till Kungsängen. Organisationen består av Chef med stab, sex utbildningsgrupper för utbildning och stöd av hemvärn samt ca 7000 hemvärnssoldater organiserade i elva bataljoner och ett antal fristående enheter. Chefen för Mellersta Militärregionen med regional stab leder underställda förband, samverkar med regionala och lokala aktörer, leder säkerhets- och underrättelsetjänsten samt stödjer operativ- och taktisk chef som löser uppgift inom regionen. Regionen fungerar också som en länk mellan Försvarsmakten och civilsamhället, har ett aktivt samarbete med länsstyrelse och region. Vid behov leder även MR M insatser, exempelvis vid nationella krissituationer och stöd till samhället. Militärregionen löser uppgifter i fred, kris och krig. Mellersta Militärregionens organisation och verksamhetsområde omfattar de geografiska länen Stockholms, Uppsala, Södermanlands, Västmanlands, Dalarnas och Gävleborgs län. Utbildningsgrupp och hemvärn finns i varje län. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Job description Vi söker nu en Logistiksamordnare till vår kund i Upplands Väsby. Man kommer att tillhöra Supply Chain-teamet och uppdraget förväntas vara i cirka 4,5 månader. Teamet representerar hela Norden så vi söker någon som gillar när det händer mycket, har tidigare erfarenhet av liknande roll och tidigare arbetat på ett internationellt bolag med många kontaktytor. Vidare ser vi gärna att du tidigare arbetat i SAP - APO/R3/S4 HANA och har mycket goda kunskaper i Excel. Uppdragslängd: Augusti-årsskiftet Arbetsgivare: Randstad AB Arbetstider: 08-16:45, 38h/ veckan - möjlighet till flex och hemarbete finns Arbetsplats: Upplands Väsby. Responsibilities Du kommer att ansvara för att säkerställa korrekta lagernivåer för olika varumärken. Arbetet är dynamiskt och förutsättningarna ändras ofta – därför behöver du vara uppmärksam på förändringar i prognoser och kommunicera både med produktionsenheter och internt i organisationen för att fastställa rätt prioriteringar. Du bör vara bekväm med att fatta egna beslut för att hitta snabba och enkla lösningar på svåra problem. Det är mycket viktigt hur och på vilket sätt du kommunicerar våra behov, både inom företaget och externt. Qualifications Krav: · Svenska - flytande i tal och skrift · Engelska - flytande i tal och skrift · Relevant arbetslivserfarenhet – erfarenhet av råvaruplanning, inköp, produktion och försäljning av snabbrörliga konsumentvaror är värdefullt · Förmåga att snabbt lära sig nya processer och flöden · Goda kommunikationsfärdigheter och förmåga att enkelt bygga relationer på olika nivåer inom och utanför organisationen, inklusive kollegor som arbetar på distans · Utbildning inom relevant område (Supply Chain-examen, helst med inriktning mot logistik) · Mycket goda kunskaper i Excel · Goda kunskaper i SAP APO/r3/S4 HANA - minst 1 års arbetslivserfarenhet Meriterande: · Utbildad civilingenjör · FMCG Som person ser vi gärna att du är duktig på att kommunicera, skapa relationer, analytisk, flexibel och bekväm med förändring. About the company Randstad At Randstad, we see the possible in people. With business all over Sweden and in all areas of expertise, we help people find work that feels good, where they get the opportunity to develop and realize their true potential. With close to 600 000 employees in 38 countries, Randstad is the global leader in the HR services industry. Our mission is to become the world’s most valued working life partner. By combining our passion for people with the power of today’s technology, we support people and organizations in realizing their true potential. We call it Human Forward.
Vill du ha en nyckelroll i utvecklingen av Försvarsmaktens marina materiel? Vi söker en driven och engagerad materielsystemansvarig (MSA) som vill vara med och säkerställa att våra fartyg och system är i toppskick – nu och i framtiden. Som MSA med inriktning mot skepps-, skydds- och livräddningsmateriel (SSL) kommer du att arbeta med den materiel som används i hela Försvarsmakten vid verksamhet på och vid vatten. Rollen innebär att du tar ansvar för systemets hela livscykel, från anskaffning och vidmakthållande till avveckling Om enheten Marinens materielkontor (MtrlK) är en del av Marinstaben och har det övergripande ansvaret för de marina materielsystemens livscykel. Vi leder och hanterar materielproduktion från konceptfas via utveckling och anskaffning till vidmakthållande och avveckling. Teknik- och vidmakthållandeavdelningen (TVA) ansvarar för att säkerställa att Försvarsmakten har den tekniska förmåga som krävs – både idag och i framtiden. Med flera nyanskaffningsprojekt på gång behöver vi nu förstärka vår organisation med ytterligare en MSA, placerad vid Marinmaterielsektionen i Karlskrona. Vid TVA arbetar personal med såväl civil som militär bakgrund. Huvudsakliga arbetsuppgifter Strategisk planering och beslutsunderlag • genomföra systemanalys och ta fram beslutsunderlag baserat på materielens livscykelplan för att säkerställa att den är tekniskt tillgänglig och operativt relevant, även på lång sikt • skapa förutsättningsskapande dokument, såsom systemmålsättningar, för materieluppdrag enligt den fastställda materielplanen Ekonomisk planering och uppföljning • bidra till framtagande av ekonomiska underlag för materielplanering, omförhandlingar och omplanering Godkännande och leverans av nya system • delta i godkännandeprocessen för nya system samt uppgraderade system för att säkerställa att de uppfyller kraven innan leverans till Försvarsmakten • samordna överlämning av materiel till förband för att säkerställa en smidig integrering i verksamheten • medverka till att materielen uppfyller krav inom verksamhetssäkerhet, sekretess, arbetsmiljö, systemsäkerhet och yttre miljöhänsyn Projektledning och upphandling • starta, leda och följa upp anskaffningsprojekt genom FMV för att säkerställa att Marinen får rätt materiel i rätt tid • stödja forsknings- och modifieringsprojekt som genomförs av Marinen, FMV eller försvarsindustrin. KRAV Kvalifikationer • högskoleingenjörsutbildning eller motsvarande • kunskap om marina tekniska system och materiel • erfarenhet från militär stab eller bakgrund som projektledare • erfarenhet av arbete med Officepaketet (Word, Excel, Powerpoint, Outlook) • B-körkort Personliga egenskaper För att trivas och lyckas i rollen som materielsystemansvarig behöver du vara en drivande, analytisk och lösningsorienterad person med en god förmåga att samarbeta och kommunicera. Du har en naturlig initiativförmåga och tar självständigt ansvar för dina uppgifter, samtidigt som du trivs i en roll där du samarbetar med andra för att uppnå gemensamma mål. Eftersom rollen innebär mycket samverkan, både internt och externt, krävs det att du är tydlig och kommunikativ. Du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift och har förmågan att presentera tekniska och affärsmässiga resonemang på ett begripligt och övertygande sätt. Vidare är du flexibel och anpassningsbar, van vid att hantera förändringar och snabbt kunna prioritera om när förutsättningarna skiftar. Vid urval lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, tidigare resultat och lämplighet för rollen. MERITERANDE • fartygskonstruktion och utrustning enligt SOLAS-konventionen • liv- och säkerhetsmateriel från ett brukar, utbildare eller serviceperspektiv • system engineering och livscykelhantering enligt ISO/IEC 15288:2002 • försvarsmaktens stödsystem • FMV materielproduktion • arbetslivserfarenhet från marinens fartyg, skolor eller verkstäder • projektledarutbildning • militär officersutbildning Övrigt Anställningsform: Tllsvidare. Försvarsmakten tillämpar sex månaders provanställning för dig som inte är anställd i myndigheten. Sysselsättningsgrad: Heltid. Arbetsort: Karlskrona. I tjänsten ingår resor. Tillträdesdatum: Snarast enligt överenskommelse. Befattning är civil. Upplysningar om befattningen Kontakta Daniel Gunnergård Information om rekryteringsprocessen Kontakta Magnus Olsson Fackliga företrädare SACO-S Åsa Zachrisson OFR/S Björn Engren OFR/O Fredrik Lambert SEKO Lenny Johansson Samtliga ovanstående personer nås via FM växeln 08-788 75 00. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-07-31. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning samt svar på angivna urvalsfrågor. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmakten är inne i ett omfattande utvecklingsarbete för att bygga ett starkare försvar mot bakgrund av ett försämrat omvärldsläge och ny försvarspolitisk inriktning med fokus på det nationella försvaret. Ledning för ett starkare försvar syftar till att öka robustheten, förenkla lednings- och lydnadsförhållanden samt genom decentralisering av mandat och ansvar öka förutsättningarna för uppdragstaktik. Inom ramen för detta arbete har Försvarsmakten organiserat en Marinstab för ledning av de Marina förbanden. Marinstaben är etablerad på Muskö i Haninge kommun. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
PrimeComp är ett teknikkonsultbolag med uppdrag inom energi, industri och infrastruktur. Genom vår kombinerade erfarenhet och unika utbud av teknikområden erbjuder vi tjänster för att skapa lönsamma, innovativa och hållbara lösningar. Material- och Produktionsplanerare Vill du arbeta i ett företag där du får kombinera planering med praktisk hantering av material? Magnetron söker nu en driven Material- och Produktionsplanerare som vill ha en nyckelroll i vår produktionskedja. Hos oss får du ett bredare ansvar än i en traditionell planerarroll – du ansvarar inte bara för planering och systemarbete i IFS Prime, utan även för att materialet fysiskt hamnar på rätt plats vid rätt tid. Du blir en del av ett engagerat team där varje individ har en viktig roll i flödet. Dina arbetsuppgifter: Planera och starta shop orders på både kort och lång sikt Frisläppa inköpsrekvisitioner för att säkra materialbehov Säkerställa materialtillförsel genom aktiv styrning av materialflöden Hantera kassation samt registrera färdiga produkter Genomföra inlägg och batchspårning i förrådssystem Skapa transportförfrågningar och hantera utgående leveranser Hantera returer till leverantörer Delta i inventering i samverkan med produktion Kontinuerligt uppdatera och följa upp produktionsplanen Utöver det dagliga arbetet kommer du även att medverka i förbättringsarbete inom produktion och supply chain – en viktig del där vi uppskattar din initiativförmåga och vilja att utveckla våra processer. Din profil: Vi söker dig som har: 1–3 års erfarenhet av materialplanering, produktionsplanering eller operativt inköp Erfarenhet av affärssystemet IFS Förmåga att planera långsiktigt och driva arbetet framåt enligt plan God struktur och vana att självständigt ta ansvar för dina uppgifter Stark samarbetsförmåga och vilja att bidra i team Förmåga att identifiera förbättringsmöjligheter är meriterande Övrigt: Tjänsten är placerad i säkerhetsklass, vilket innebär att du måste bli godkänd enligt gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. Vissa tjänster kan kräva specifikt medborgarskap.
Vi på Libera söker en erfaren Master Scheduler inom logistik till Dafo Vehicles nya anläggning i Albyberg. Uppdraget I rollen som Master Scheduler Logistics får du en central position i Dafos produktionsflöde. Du ansvarar för att skapa och utveckla en effektiv och balanserad produktionsplanering inom logistiken – från långsiktig kapacitetsplanering till daglig schemaläggning. Du arbetar i nära samarbete med interna funktioner som produktionsplanering och inköp. Ditt uppdrag är att säkerställa leveransprecision, optimera lagerhållning och bidra till företagets övergripande affärsmål. Dina huvudsakliga ansvarsområden innebär bland annat: Säkerställa att planeringen stödjer kundkrav, kapacitet och kostnadsmål Bidra till förbättringsarbete enligt Lean och IBP-processer Följa upp nyckeltal och initiera åtgärder vid avvikelser Stödja övriga teamet inom MPS och Shop Floor Scheduling Vem du är Vi söker dig som är strukturerad och har lätt för att se lösningar även i komplexa situationer. Du är tydlig i din kommunikation och har en god samarbetsförmåga och drivkraft, vilket gör att du trivs med att arbeta tillsammans med andra funktioner för att nå gemensamma mål. Du är van att arbeta i en miljö som präglas av förändring och utveckling, och du har ett starkt engagemang för säkerhet, kvalitet och förbättringsarbete. För att passa rollen ser vi att du har: Minst 5 års erfarenhet inom produktionsplanering, MPS/MRP och ERP-system Goda kunskaper inom prognostisering, lagerstyrning och Lean Civilingenjörsexamen eller motsvarande inom logistik eller produktion God förståelse för transporthantering, in- och utflöden samt grundläggande budget- och ekonomikunskaper Professionell engelska i tal och skrift Rekryteringsprocessen Detta är en direktrekrytering där Libera sköter rekryteringsprocessen och alla frågor kring processen besvaras av Liberas rekryterare. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut, tillträde till tjänsten sker gärna omgående för rätt kandidat. Ansökan ber vi dig skicka via annonslänken för korrekt hantering av CV och personuppgifter. Välkommen med din ansökan redan idag! Om Dafo Vehicle Dafo Vehicle grundades 1919 och är en global ledare inom brandsäkerhetslösningar för tunga fordon. Med verksamhet i USA, Finland, Estland, Frankrike och Sverige har företaget sitt huvudkontor i Tyresö, Stockholm, och har sedan 2018, då det blev ett självständigt bolag, haft fullt fokus på brandskydd för fordon. Dafo Vehicles koncept HEXA+ erbjuder ett heltäckande brandskydd – från riskanalys och systemdesign till installation och eftermarknadssupport. Med starkt fokus på produktutveckling och ett engagerat team på 115 medarbetare levererar Dafo Vehicle innovativa och hållbara säkerhetslösningar världen över. I december 2024 förvärvades Dafo Vehicle av United Safety, vilket ytterligare stärker bolagets globala närvaro. Under 2025 flyttar Dafo Vehicle till en ny högteknologisk anläggning i södra Stockholm för att stötta fortsatt tillväxt och innovation.
Är du analytisk, noggrann och gillar att ha många bollar i luften? Vill du arbeta i en dynamisk miljö med ansvar för att säkra materialflödet i en viktig del av produktionskedjan? Då kan detta vara rollen för dig! Om tjänsten Vi på Perido söker en materialplanerare till vår kund – en framstående aktör inom fordonsindustrin. Du kommer att tillhöra ett team i Varafabriken, där engagemang, ansvar och utveckling står i fokus. Tjänsten erbjuder stor variation och möjlighet att bidra till ett effektivt och hållbart flöde inom tillverkningen. Dina arbetsuppgifter I rollen som materialplanerare ansvarar du för att säkerställa tillgången till rätt material i rätt tid, enligt produktionsbehov. Du arbetar proaktivt med analys av systemmeddelanden från MRP-systemet, bevakar kritiska lagernivåer, upprättar leveransplaner och kommunicerar med leverantörer. Du deltar även i projekt och driver förbättringsarbete. Arbetet innebär samarbete med flera interna funktioner såsom truckförare, inventerare och inköpare. Exempel på uppgifter: Genomföra materialhemtagning enligt MRP-förslag Bevaka bristlistor och agera vid materialbrist Skapa och skicka leveransplaner till leverantörer Rapportera materialstatus på morgonmöten Delta i utvecklingsprojekt och leverantörsbesök Säkerställa korrekt masterdata (One Information Chain) Hantera in- och utfasning av artiklar och leverantörer Boka expresstransporter och stödköp Utföra inventering och kontering Koordinera leveranser till eftermarknad och andra produktionsenheter Dina egenskaper Du är lösningsorienterad och strukturerad med god kommunikativ förmåga. Du trivs med att samarbeta, men kan också ta egna initiativ och arbeta självständigt. Rollen kräver att du är serviceinriktad, flexibel och har ett helhetstänk kring materialflöden och produktion. Kvalifikationer: Högskoleutbildning eller YH utbildning inom relevant område. Gärna inom logistik. Några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter God systemvana och erfarenhet av MRP/ERP-system B-körkort Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag i 1 år. Start omgående. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35331 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.
Som Supply Chain Planner säkerställer du att materialförsörjningen möter produktionens behov och håller rätt lagernivåer. Du arbetar med kundplanering, materialplanering och produktion för att skapa effektiva produktionsplaner som uppfyller både kundens och företagets krav. Dina arbetsuppgifter inkluderar att kommunicera och följa upp produktionsplaner och eventuella avvikelser, samt att ansvara för produktions- och produktdata. Du kommer att ingå i kund- och produktionsplaneringsteamet och samarbeta med flera delar av verksamheten. Kvalifikationer För att lyckas i rollen behöver du ha förmågan att ta beslut, prioritera och hantera flera uppgifter samtidigt. Du har god samarbetsförmåga, kommunikativ, metodisk och ett utvecklat sinne för konsekvensanalys. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har: Erfarenhet eller kunskap inom produktionsplanering Erfarenhet att driva mindre eller större projekt inom supply chain Goda kunskaper i engelska och svenska i både tal och skrift Goda kunskaper inom Microsoft Excel/Office, M3 / SAP, L2L och Fifo Ansökan och kontaktinformation Har du frågor om tjänsten? Vänligen kontakta Rekryterande chef, Sandra Evertsson, [email protected], eller Talent Acquisition Partner, Per Lind [email protected] Observera att vi tillämpar löpande urval, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi vill informera dig om att vi just nu befinner oss i sommar- och semesterperiod, vilket innebär att våra svarstider kan vara längre än vanligt. Vi uppskattar ditt tålamod och önskar dig en riktigt fin sommar.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 30 jobb