Områdeschef, Umeå
SAMHALL AB
Chefstjänstemän i intresseorganisationer

Om Samhall I Sverige saknar 250 000 personer med en funktionsnedsättning ett arbete att gå till. Det är därför Samhall finns – för att skapa meningsfulla jobb för dem som står utanför arbetsmarknaden. Vår vision är "En arbetsmarknad där alla ses som en tillgång" och vi tror att du som läser detta känner lika starkt för de orden som vi. För oss står inkludering och utveckling i fokus för allt vi gör. Oavsett var du jobbar i vår organisation är vårt syfte högst närvarande och tillgänglighet och tron på att alla människor har kompetens är en kompass och en drivkraft. Vi är 24 000 anställda, varav cirka 1500 chefer och specialister, med verksamhet över hela landet. Tillsammans arbetar vi för en mer inkluderande arbetsmarknad som gagnar individer, organisationer och samhället i stort. Välkommen till Samhall! Om tjänsten Distrikt Norr/Västerbotten söker nu en områdeschef som drivs av att arbeta som ledare i ett kund- och medarbetarfokuserat företag. Tjänsten är första linjens chef med placering i Umeå. Som områdeschef på Samhall ansvarar du för medarbetare, kundrelationer samt drift och daglig styrning vilket innebär ett omväxlande, spännande och operativt arbete. Du har ett tydligt ansvar för att utveckla dina medarbetare och att matcha rätt medarbetare till rätt uppdrag. Du arbetar också med att coacha dina medarbetare mot nya jobb utanför Samhall vilket är ett av dina viktigaste mål. I coachningen ingår att motivera, ta företagskontakter för rekryteringssamarbeten och skapa förutsättningar för utveckling genom arbete och utbildning. I kundansvaret förväntas du utveckla samarbetet med både befintliga och nya kunder. Beroende på uppdragens karaktär och storlek ansvarar du som områdeschef antingen för ett eller flera uppdrag. Du arbetar i team med andra för att bidra till distriktets måluppfyllelse och lönsamhet. Som ansvarig för driften ser du till att rätt person är på rätt plats och arbetar aktivt för att säkerställa en god arbetsmiljö och nöjd kund. Vi söker dig som har: • Ledarskapserfarenhet med personalansvar • Erfarenhet av sälj- och kundrelationer med goda resultat • Erfarenhet av att arbeta operativt med personal och kunder • Branscherfarenhet inom lokalvård är meriterande • Lägst gymnasial utbildning Som person är du uppmärksam, pålitlig och engagerad. Du brinner för ledarskap och tron på människors förmåga till utveckling. Du har ett affärsmässigt tänk och vet att nöjda kunder skapas genom bra leveranser och goda relationer. Du har förmågan att utveckla och coacha dina medarbetare och matcha rätt person till rätt uppdrag. Som ledare är du driven och van att arbeta självständigt utifrån ett mål och resultatinriktat synsätt samtidigt som du är en teamarbetare som samspelar med andra med fokus på distriktets och marknadsområdets utveckling. Du trivs med att skapa kontakter och utveckla goda relationer såväl internt som externt. Ansökan och övrig information Vill du bli en av oss? Varmt välkommen med din ansökan! På Samhall arbetar människor med många olika bakgrunder och erfarenheter, det tror vi gör oss till en mer kreativ och rolig arbetsplats. Därför söker vi alltid efter personer som på olika sätt kan bidra till att bredda våra perspektiv. Rekryteringsprocessen består av flera steg som inkluderar möten, tester och referenskontroll. Du kommer att få återkoppling på din ansökan och kring processen så fort som möjligt och senast i samband med sista ansökningsdag. Om du har frågor eller behöver komma i kontakt med oss är du varmt välkommen att höra av dig till oss enligt nedan. Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning Anställningsdatum: Enligt överenskommelse Tjänstgöringsgrad: Heltid Sista datum för ansökan: 13 juni 2025 Ansvarig rekryterare: Mikael Lindh, HR Verksamhetspartner, [email protected] Fackliga kontaktuppgifter: Robert Ekman, Ledarna, 072-2064585 Cathis Sjöbom, Unionen, 0730-429420 Johnny Schödin, SACO, 070-3300445 Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

4 juni 2025
Sista ansökan:
21 november 2025
Head of Vanilla Minecraft
Mojang AB
Chefstjänstemän i intresseorganisationer

About the Role In this role, you will lead a multi-disciplinary team that is directly responsible for evolving and shepherding one of the most successful games of all time, Minecraft. This team is responsible for the ‘Vanilla’ Minecraft game (Bedrock and Java Editions) and is the creative engine behind all of Minecraft’s game updates. You will be empowered to set your vision, strategy, and OKR's for the product to drive growth for the franchise. Everyone working on Minecraft in our Stockholm location will report up to you. Key Responsibilities Leadership MGE (Minecraft Game Experience) Leadership: As a part of the MGE leadership team, you will work closely with your peers in Redmond to shape the vision for Minecraft. You will establish OKR’s that enable Vanilla + external Creators to succeed. Team Leadership: Collaborate closely with your leaders within engineering, creative, production, business, and data science to foster an empowering, collaborative, and productive work environment. Promote and maintain clarity across your org. Define expected outcomes that generate energy, and delivery results that grow Minecraft's business. Actively participate and drive results as a member of Mojang's Extended Leadership team Vision and Strategy: Accountable for crafting and maintaining the Vanilla vision, strategy, and product roadmap. Lead and manage the development teams to deliver high-quality game updates that drive engagement growth. Partner closely with Head of Creator to realize the Creator vision and strategy. Stakeholder Management: Ensuring transparent and consistent communication with internal and external stakeholders around production status, Vanilla performance, dependencies, and future product plans. Planning Improvement: Continuously evaluate and improve planning across MGE to enhance efficiency and quality. Delivery: Ensure teams are delivering on-time and at quality through exceptional planning. Management & Team People Management: Build and maintain a high performing team. Identify talent gaps and fill them through coaching and/or hiring. Bring strong communication skills, build lasting relationships, and generate energy capable of motivating and aligning the team to our common goals. ‘Chief culture champion’: Building and maintaining a culture where our teams thrive, and our business grows. You are enthusiastic and deeply knowledgeable about Minecraft. Your passion motivates you and inspires those around you. Innovation: Champion are drive innovation across all of MGE people, process, product, and technology. Business Operations and Outcomes Deliver business outcomes: lead our product teams to achieve our business outcomes and grow MGE (Vanilla + Creator). Create clarity through OKR’s with quarterly measurements and revisions Partner closely with marketing and Head of MGE to develop MGE go to market plans Additional responsibilities: Spokesperson for MGE, Mojang, Xbox Sponsor and/or lead strategic initiatives within MGE/Mojang Close collaboration with Redmond leaders. Will require some evening calls and travel. What We’re Looking For: 10+ years of senior leadership experience in studio operations, production, development or business management within gaming. 10+ years as a people manager Ability to think and plan strategically. Strong background in game development. Including agile Live game production frameworks. Experience in implementing and maintaining game development processes, project management, and cross-functional team leadership. Excellent judgement and ability to scale as a leader Track record of managing healthy teams through excellent game development operations in support of creative teams. Excellent communication and collaboration skills, with experience working across time zones and global teams. Strong business acumen, with experience managing budgets, facilitating trade-off through sound judgement and driving operational efficiencies. Passion for fostering an inclusive, high-performance environment where teams do their best work. Why Join Us?  Be part of one of the biggest gaming studios in the world. Shape studio culture and ensure teams thrive. Collaborate with global leadership to drive impact. Have fun! If you’re a senior operations leader passionate about culture, strategy, and enabling great game development, we’d love to hear from you!

4 juni 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Vikarierande områdeschef, Pajala
SAMHALL AB
Chefstjänstemän i intresseorganisationer

Om Samhall I Sverige saknar 250 000 personer med en funktionsnedsättning ett arbete att gå till. Det är därför Samhall finns – för att skapa meningsfulla jobb för dem som står utanför arbetsmarknaden. Vår vision är "En arbetsmarknad där alla ses som en tillgång" och vi tror att du som läser detta känner lika starkt för de orden som vi. För oss står inkludering och utveckling i fokus för allt vi gör. Oavsett var du jobbar i vår organisation är vårt syfte högst närvarande och tillgänglighet och tron på att alla människor har kompetens är en kompass och en drivkraft. Vi är 24 000 anställda, varav cirka 1500 chefer och specialister, med verksamhet över hela landet. Tillsammans arbetar vi för en mer inkluderande arbetsmarknad som gagnar individer, organisationer och samhället i stort.  Välkommen till Samhall!  Om tjänsten Som områdeschef på Samhall ansvarar du för medarbetare, kundrelationer samt drift och daglig styrning vilket innebär ett omväxlande, spännande och operativt arbete. Du har ett tydligt ansvar för att utveckla dina medarbetare och att matcha rätt medarbetare till rätt uppdrag. Du arbetar också med att coacha dina medarbetare mot nya jobb utanför Samhall vilket är ett av dina viktigaste mål. I coachningen ingår att motivera, ta företagskontakter för rekryteringssamarbeten och skapa förutsättningar för utveckling genom arbete och utbildning. I kundansvaret förväntas du utveckla samarbetet med både befintliga och nya kunder. Beroende på uppdragens karaktär och storlek ansvarar du som områdeschef antingen för ett eller flera uppdrag. Du arbetar i team med andra för att bidra till distriktets måluppfyllelse och lönsamhet. Som ansvarig för driften ser du till att rätt person är på rätt plats och arbetar aktivt för att säkerställa en god arbetsmiljö och nöjd kund. Vi söker dig som har: • Ledarskapserfarenhet med personalansvar • Erfarenhet av sälj- och kundrelationer med goda resultat • Erfarenhet av att arbeta operativt med personal och kunder • Branscherfarenhet inom lokalvård är meriterande • Lägst gymnasial utbildning Som person är du uppmärksam, pålitlig och engagerad. Du brinner för ledarskap och tron på människors förmåga till utveckling. Du har ett affärsmässigt tänk och vet att nöjda kunder skapas genom bra leveranser och goda relationer. Du har förmågan att utveckla och coacha dina medarbetare och matcha rätt person till rätt uppdrag. Som ledare är du driven och van att arbeta självständigt utifrån ett mål och resultatinriktat synsätt samtidigt som du är en teamarbetare som samspelar med andra med fokus på distriktets och marknadsområdets utveckling. Du trivs med att skapa kontakter och utveckla goda relationer såväl internt som externt. Ansökan och övrig information Vill du bli en av oss? Varmt välkommen med din ansökan!  På Samhall arbetar människor med många olika bakgrunder och erfarenheter, det tror vi gör oss till en mer kreativ och rolig arbetsplats. Därför söker vi alltid efter personer som på olika sätt kan bidra till att bredda våra perspektiv. Rekryteringsprocessen består av flera steg som inkluderar möten, tester och referenskontroll. Du kommer att få återkoppling på din ansökan och kring processen så fort som möjligt och senast i samband med sista ansökningsdag. Om du har frågor eller behöver komma i kontakt med oss är du varmt välkommen att höra av dig till oss enligt nedan. Anställningsform: Visstidsanställning tom 2025-12-31 (med möjlighet till förlängning) Anställningsdatum: Enligt överenskommelse Tjänstgöringsgrad: Heltid Sista ansökningsdatum: 13 juni 2025 Ansvarig rekryterare: Mikael Lindh, HR Verksamhetspartner, [email protected] Fackliga kontaktuppgifter: Robert Ekman, Ledarna, 072-2064585 Cathis Sjöbom, Unionen, 0730-429420 Johnny Schödin, SACO, 070-3300445

4 juni 2025
Sista ansökan:
21 november 2025
Områdeschef, Övertorneå
SAMHALL AB
Chefstjänstemän i intresseorganisationer

Om Samhall I Sverige saknar 250 000 personer med en funktionsnedsättning ett arbete att gå till. Det är därför Samhall finns – för att skapa meningsfulla jobb för dem som står utanför arbetsmarknaden. Vår vision är "En arbetsmarknad där alla ses som en tillgång" och vi tror att du som läser detta känner lika starkt för de orden som vi. För oss står inkludering och utveckling i fokus för allt vi gör. Oavsett var du jobbar i vår organisation är vårt syfte högst närvarande och tillgänglighet och tron på att alla människor har kompetens är en kompass och en drivkraft. Vi är 24 000 anställda, varav cirka 1500 chefer och specialister, med verksamhet över hela landet. Tillsammans arbetar vi för en mer inkluderande arbetsmarknad som gagnar individer, organisationer och samhället i stort. Välkommen till Samhall! Om tjänsten Distrikt Norr- & Västerbotten söker nu en områdeschef som drivs av att arbeta som ledare i ett kund- och medarbetarfokuserat företag. Tjänsten är första linjens chef med placering i Övertorneå. Som områdeschef på Samhall ansvarar du för medarbetare, kundrelationer samt drift och daglig styrning vilket innebär ett omväxlande, spännande och operativt arbete. Du har ett tydligt ansvar för att utveckla dina medarbetare och att matcha rätt medarbetare till rätt uppdrag. Du arbetar också med att coacha dina medarbetare mot nya jobb utanför Samhall vilket är ett av dina viktigaste mål. I coachningen ingår att motivera, ta företagskontakter för rekryteringssamarbeten och skapa förutsättningar för utveckling genom arbete och utbildning. I kundansvaret förväntas du utveckla samarbetet med både befintliga och nya kunder. Beroende på uppdragens karaktär och storlek ansvarar du som områdeschef antingen för ett eller flera uppdrag. Du arbetar i team med andra för att bidra till distriktets måluppfyllelse och lönsamhet. Som ansvarig för driften ser du till att rätt person är på rätt plats och arbetar aktivt för att säkerställa en god arbetsmiljö och nöjd kund. Vi söker dig som har: • Ledarskapserfarenhet med personalansvar • Erfarenhet av sälj- och kundrelationer med goda resultat • Erfarenhet av att arbeta operativt med personal och kunder • Branscherfarenhet inom lokalvård är meriterande • Lägst gymnasial utbildning Som person är du uppmärksam, pålitlig och engagerad. Du brinner för ledarskap och tron på människors förmåga till utveckling. Du har ett affärsmässigt tänk och vet att nöjda kunder skapas genom bra leveranser och goda relationer. Du har förmågan att utveckla och coacha dina medarbetare och matcha rätt person till rätt uppdrag. Som ledare är du driven och van att arbeta självständigt utifrån ett mål och resultatinriktat synsätt samtidigt som du är en teamarbetare som samspelar med andra med fokus på distriktets och marknadsområdets utveckling. Du trivs med att skapa kontakter och utveckla goda relationer såväl internt som externt. Ansökan och övrig information Vill du bli en av oss? Varmt välkommen med din ansökan! På Samhall arbetar människor med många olika bakgrunder och erfarenheter, det tror vi gör oss till en mer kreativ och rolig arbetsplats. Därför söker vi alltid efter personer som på olika sätt kan bidra till att bredda våra perspektiv. Rekryteringsprocessen består av flera steg som inkluderar möten, tester och referenskontroll. Du kommer att få återkoppling på din ansökan och kring processen så fort som möjligt och senast i samband med sista ansökningsdag. Om du har frågor eller behöver komma i kontakt med oss är du varmt välkommen att höra av dig till oss enligt nedan. Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning Anställningsdatum: Enligt överenskommelse Tjänstgöringsgrad: Heltid Sista datum för ansökan: 13 juni 2025 Ansvarig rekryterare: Mikael Lindh, HR verksamhetspartner, [email protected] Fackliga kontaktuppgifter: Robert Ekman, Ledarna, 072-2064585 Cathis Sjöbom, Unionen, 0730-429420 Johnny Schödin, SACO, 070-3300445 Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

4 juni 2025
Sista ansökan:
21 november 2025
Områdeschef, Stockholm Nord
SAMHALL AB
Chefstjänstemän i intresseorganisationer

Om Samhall I Sverige saknar 250 000 personer med en funktionsnedsättning ett arbete att gå till. Det är därför Samhall finns – för att skapa meningsfulla jobb för dem som står utanför arbetsmarknaden. Vår vision är "En arbetsmarknad där alla ses som en tillgång" och vi tror att du som läser detta känner lika starkt för de orden som vi. För oss står inkludering och utveckling i fokus för allt vi gör. Oavsett var du jobbar i vår organisation är vårt syfte högst närvarande och tillgänglighet och tron på att alla människor har kompetens är en kompass och en drivkraft. Vi är 24 000 anställda, varav cirka 1500 chefer och specialister, med verksamhet över hela landet. Tillsammans arbetar vi för en mer inkluderande arbetsmarknad som gagnar individer, organisationer och samhället i stort.  Välkommen till Samhall!  Om tjänsten Distrikt Sthlm Nord rekryterar nu till rollen som Områdeschef. Tjänsten är en första linjens chef och du utgår från vårt distriktskontor i Kista. Som områdeschef på Samhall ansvarar du för medarbetare, kundrelationer samt drift och daglig styrning vilket innebär ett omväxlande, spännande och operativt arbete. Du har ett tydligt ansvar för att utveckla dina medarbetare och att matcha rätt medarbetare till rätt uppdrag. Du arbetar också med att coacha dina medarbetare mot nya jobb utanför Samhall vilket är ett av dina viktigaste mål. I coachningen ingår att motivera, ta företagskontakter för rekryteringssamarbeten och skapa förutsättningar för utveckling genom arbete och utbildning. I kundansvaret förväntas du utveckla samarbetet med både befintliga och nya kunder. Du arbetar i team med andra områdes- och gruppchefer för att bidra till distriktets måluppfyllelse och lönsamhet. Som ansvarig för driften ser du till att rätt person är på rätt plats och arbetar aktivt för att säkerställa en god arbetsmiljö och nöjd kund. Vi söker dig som har: Ledarerfarenhet med personalansvar Erfarenhet och god förmåga att jobba med individuell utveckling av medarbetare Erfarenhet av sälj- och kundrelationer med goda resultat Erfarenhet av att arbeta operativt med personal och kunduppdrag Lägst gymnasial utbildning B-körkort Som person är du nyfiken, pålitlig och engagerad. Du brinner för ledarskap och tron på människors förmåga till utveckling. Du har ett affärsmässigt tänk och vet att nöjda kunder skapas genom bra leveranser och goda relationer. Du har förmågan att utveckla och coacha dina medarbetare och matcha rätt person till rätt uppdrag. Som ledare är du driven och van att arbeta självständigt utifrån ett mål- och resultatinriktat synsätt samtidigt som du samspelar med andra med fokus på distriktets och regionens utveckling. Du trivs med att skapa kontakter och utveckla goda relationer såväl internt som externt. Välkommen med din ansökan! Ansökan och praktisk information Vill du bli en av oss? Varmt välkommen med din ansökan! På Samhall arbetar människor med många olika bakgrunder och erfarenheter, det tror vi gör oss till en mer kreativ och rolig arbetsplats. Därför söker vi alltid efter personer som på olika sätt kan bidra till att bredda våra perspektiv. Rekryteringsprocessen består av flera steg som inkluderar möten, tester och referenskontroll. Du kommer att få återkoppling på din ansökan och kring processen så fort som möjligt och senast i samband med sista ansökningsdag. Om du har frågor eller behöver komma i kontakt med oss är du varmt välkommen att höra av dig till oss enligt nedan. Anställningsform: Tillsvidare med 6 mån provanställning Anställningsdatum: Enligt överenskommelse Tjänstgöringsgrad: 100% Kontakt: Ansvarig rekryterare, Stina Torell, [email protected] Fackliga kontaktpersoner: Unionen: Georgios Pavlidis, tel. 076-126 67 44, Ledarna: Elisabeth Classon, tel. 070-375 65 34, SACO: Asim Zilic, tel. 070-359 45 15

4 juni 2025
Sista ansökan:
21 november 2025
Arkivchef till Norrbottens föreningsarkiv
Norrbottens Föreningsarkiv
Chefstjänstemän i intresseorganisationer

Om Norrbottens föreningsarkiv Vid Norrbottens föreningsarkiv på Björkskatan i Luleå arbetar i dagsläget sex arkivarier och arkivassistenter. Vi delar arbetsplats med ytterligare sex kollegor vid Norrbottens museums arkiv och bibliotek. Atmosfären på arbetsplatsen är trivsam med mycket engagemang för vårt arbete. Norrbottens föreningsarkiv är en ideell förening och bildades 1965. Verksamhetens ändamål är att bidra till att Norrbottens föreningslivshistoria dokumenteras, bevaras och tillgängliggörs. Genom arkivtjänster, rådgivning och kunskapsförmedling är Norrbottens föreningsarkiv också ett servicenav för regionens föreningar. Alla ideella föreningar i regionen är välkomna som medlemmar och att lämna in sina arkiv för professionell vård och förvaring. Norrbottens föreningsarkiv tar även emot arkiv som donationer från nedlagda föreningar och privatpersoner. I dagsläget förvaltar vi omkring 3600 olika arkiv om cirka 2,5 hyllkilometer jämte ljudinspelningar, böcker, föremål, tidningslägg, fanor och digitala filer. Norrbottens föreningsarkiv driver Arkivcentrum Norrbotten tillsammans med Norrbottens museum, med gemensamma arkivlokaler, personalutrymmen och en forskarsal. Där har forskare, studenter och den intresserade allmänheten möjlighet att ta del av arkivhandlingar och delta i arkivvisningar och annan arkivpedagogisk verksamhet. Arbetsuppgifter Som arkivchef har du verksamhets- budget- och personalansvar och rapporterar till Föreningsarkivets styrelse. Tillsammans med styrelsen ansvarar du för de strategiska framtidsfrågorna och den övergripande verksamhetsplaneringen, samtidigt som du i hög grad också leder och arbetar operativt i den dagliga verksamheten. Utifrån din arkivariekompetens leder du bland annat kurser för arkivbildare (föreningsaktiva), besvarar förfrågningar från arkivanvändare, tar ställning till donationserbjudanden och tar fram styr- och rutindokument. I mindre utsträckning hinner du också ordna och förteckna arkiv i förteckningssystemet Visual Arkiv och omhändertar leveranser till e-arkivet. Till stöd i budget- och redovisningsarbetet har du en extern redovisningsbyrå, som även hanterar löneutbetalningar. I programverksamheten arbetar du tillsammans med kollegorna på Norrbottens museum och bokar in föreläsare och kursledare enligt de behov som identifieras i verksamhetsplanen. Som arkivchef representerar du Föreningsarkivet gentemot externa parter och odlar en god relation inte minst till medlemsföreningarna, Norrbottens museum och Region Norrbotten. Ett viktigt sammanhang är också Föreningen för Sveriges länsarkivarier (FSLA), där du kan utbyta erfarenheter och ta ett gemensamt grepp om olika frågor med arkivcheferna vid landets alla enskilda länsarkiv. Föreningsarkivet har nyligen anslutit till Enskilda e-arkivet, en samarbetsorganisation med en e-arkivlösning. De närmaste åren kommer det att vara en central uppgift att implementera e-arkivet på ett bra sätt och stödja medlemsföreningarna i att göra digitala arkivleveranser. Om dig Krav Arkivarie - erfarenhet efterfrågas Eftergymnasial utbildning, tre år eller längre Goda kunskaper i svenska – tal och skrift Erfarenhet av ledarskap Meriterande Erfarenhet från föreningsliv Chefserfarenhet Universitetsutbildning i historia, idéhistoria eller närliggande ämnen Erfarenhet av utåtriktat arbete och kulturarvspedagogik Meänkieli eller finska – tal och skrift Vi tror att du har flerårig erfarenhet som arkivarie. Du har också erfarenhet av att leda andra och vill utveckla din ledarskapsförmåga. Vi tror också att du har ett starkt intresse för historia och erfarenhet av föreningsliv. Du har ett strukturerat arbetssätt och förmåga att prioritera utifrån ett helhetsperspektiv på verksamheten. Du har även god samarbetsförmåga. Som ledare har du ett inlyssnande och tillitsbaserat förhållningssätt och förmåga att skapa engagemang och delaktighet. Ansökningsperiod: Rekryteringen sker löpande och kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan! Tillträde: Från 1 september eller efter överenskommelse

26 maj 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Verksamhetschef till Hundstallet
A Hub AB
Chefstjänstemän i intresseorganisationer

Om rollen Vill du göra verklig skillnad för både djur och människor? Har du erfarenhet av ledarskap och verksamhetsstyrning – och dessutom ett hjärta som klappar lite extra för hundar? Då kan det här vara en fantastisk möjlighet för dig! Vi söker nu en verksamhetschef till Hundstallet; en ideell organisation som tar emot hundar i behov av vård, omsorg och ett hem. Denna tjänst är till Stockholms hundstall som är beläget i Åkeshov, Bromma. Det här är en central roll i en ideell organisation som arbetar för att ge utsatta hundar en ny chans i livet. Som verksamhetschef har du det övergripande ansvaret för den dagliga driften i Åkeshov. Det innebär ansvar för personal, hundarnas välfärd, fastigheten och ekonomin. Du rapporterar direkt till generalsekreteraren och ingår i ledningsgruppen där du bidrar till organisationens övergripande utveckling. Ditt uppdrag är att leda, utveckla och skapa goda förutsättningar för ett tryggt, effektivt och hållbart arbete. Du säkerställer att verksamheten följer relevanta lagar och krav, håller budget och erbjuder en god arbetsmiljö. Vi söker en trygg ledare som inspirerar, ser potentialen i varje medarbetare och trivs med att arbeta nära verksamheten. Du är med fördel tydlig och strukturerad i ditt ledarskap eftersom du kommer leda medarbetare med varierande erfarenhetsnivå. På Hundstallet är ingen dag den andra lik, och här värdesätter man flexibilitet, prestigelöshet och lösningsfokus. Dina ansvarsområden inkluderar: - Leda och utveckla verksamheten i Åkeshov – både operativt och strategiskt - Personalansvar inklusive arbetsmiljö, rekrytering och utvecklingssamtal - Ansvar för verksamhetens ekonomi och budget - Säkerställa efterlevnad av lagar, regler och interna riktlinjer - Bygga och underhålla samarbeten både internt och externt - Vara en del av ledningsgruppen och bidra till utvecklingen av hela organisationen Vi söker dig som har: - Eftergymnasial utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet - Minst 5 års erfarenhet av personalansvar - Gedigen erfarenhet av att leda och utveckla verksamheter med resultatansvar - Vana vid att driva arbetsmiljöarbete och förändringsprocesser - God kännedom om arbetsrätt och arbetsmiljö - Erfarenhet av att införa eller utveckla digitala systemstöd - Ett genuint intresse för djur och starkt engagemang för Hundstallets uppdrag Meriterande: - Praktisk erfarenhet av att arbeta med hundar - Erfarenhet från ideell sektor - Kunskaper i etologi (djurens beteende) - Vana från schemalagd personalverksamhet - Erfarenhet av fastighetsansvar eller drift Vem är du? Du är en trygg och engagerad ledare som tror på människors förmåga att växa. Du är strukturerad och tydlig, men samtidigt lyhörd och relationsskapande. Du trivs i en vardag med högt tempo och många kontaktytor, och du ser förändring som en möjlighet snarare än ett hinder. Hos oss blir du en viktig del av en meningsfull verksamhet – där varje dag gör skillnad. Om Hundstallet Hundstallet är en ideell verksamhet som dygnet runt, året om tar emot hundar i behov av omvårdnad, trygghet och ett nytt hem. Organisationens finansiering kommer helt från generösa gåvor från allmänheten – man får inga statliga bidrag. På anläggningarna tar Hundstallet emot runt 1000 hundar varje år, varav cirka 300 vid stallet i Åkeshov, som rymmer 40 boxar. Här arbetar ett dedikerat team med både hjärta och kompetens. Övrig informationAnställningsform: Rekrytering, med inledande provanställning Start: Enligt överenskommelse med hänsyn till uppsägningstid Omfattning: Heltid, måndag-fredag, kontorstider. Plats: Stockholm Den här rekryteringsprocessen hanteras av A-hub, och mail angående tjänsten går genom A-hub. Ansök genom att klicka på "Ansök" nedan. Tänk på att vi lägger stor vikt vid din motivation och intresse för tjänsten. Vi tar inte emot ansökningar via mejl, men om du har specifika frågor om tjänsten kommer ansvarig rekryterare att svara på dem. Rekryteringsprocessen hos A-hub ser ut som följande Löpande urval av CV Telefonintervju med A-hub Digital intervju med A-hub Intervju hos företaget Referenstagning Erbjudande

2 april 2025
Sista ansökan:
19 september 2025