Organisationschef

Sök bland 19 lediga jobb som Organisationschef och börja ditt nya yrkesliv idag!

Områdeschef till Karlskoga

Vill du bli en ledare i Sveriges viktigaste företag? Distrikt Örebro/Bergslagen söker nu en områdeschef som drivs av att arbeta i ett kund- och medarbetarfokuserat företag. Tjänsten är första linjens chef med placering i Karlskoga. Om tjänsten Som områdeschef på Samhall ansvarar du för medarbetare, kundrelationer samt drift och daglig styrning. Detta innebär ett omväxlande, spännande och operativt arbete där du får vara med och göra skillnad i människors liv och bidra till den sociala hållbarheten i samhället på riktigt. Du har ett tydligt ansvar för att utveckla dina medarbetare och att matcha rätt medarbetare till rätt uppdrag. Du arbetar också med att coacha dina medarbetare mot nya jobb utanför Samhall vilket är ett av dina viktigaste mål. I coachningen ingår att motivera och skapa förutsättningar för utveckling genom arbete och utbildning. I kundansvaret förväntas du utveckla samarbetet med både befintliga och nya kunder. Beroende på uppdragens karaktär och storlek ansvarar du som områdeschef antingen för ett eller flera uppdrag. Du arbetar i team med andra för att bidra till distriktets måluppfyllelse och lönsamhet. Som ansvarig för driften ser du till att rätt person är på rätt plats och arbetar aktivt för att säkerställa en god arbetsmiljö och nöjd kund. Vi söker dig som har: • Ledarskapserfarenhet med personalansvar • Erfarenhet av sälj- och kundrelationer med goda resultat • Erfarenhet av att arbeta operativt med personal och kunder • Lägst gymnasial utbildning Som person är du uppmärksam, pålitlig och engagerad. Du brinner för ledarskap och tron på människors förmåga till utveckling. Du har ett affärsmässigt tänk och vet att nöjda kunder skapas genom bra leveranser och goda relationer. Du har förmågan att utveckla och coacha dina medarbetare och matcha rätt person till rätt uppdrag. Som ledare är du driven och van att arbeta självständigt utifrån ett mål och resultatinriktat synsätt samtidigt som du är en teamarbetare som samspelar med andra med fokus på distriktets och marknadsområdets utveckling. Du trivs med att skapa kontakter och utveckla goda relationer såväl internt som externt. Ansökan och övrig information Vill du bli en av oss? Ansök redan idag då ansökningarna behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Samhall arbetar aktivt med mångfald och ser gärna sökanden med olika bakgrund. Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning Anställningsdatum: Enligt överenskommelse Tjänstgöringsgrad: 100% Befattningens placering: Karlskoga alternativt Örebro Sista ansökningsdag: 2024-03-18 Kontaktperson Verksamhetschef, Susanne Lundberg, 0722421289 Fackliga kontaktpersoner Inga Löfgren, Ledarna 031-337 5104   Asim Zilic, Saco 021-831820 Siwerth Ahlm, Unionen tel. 013-37 33 26 Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

26 februari 2024
Sista ansökan:
18 mars 2024
Avdelningschef

Är du ute efter en möjlighet att få arbeta i en ledande roll och med hållbarhet i en framtidsbransch? Är du en driven och affärsinriktad person med ett tydligt och ödmjukt ledarskap? Då kan du vara den vi söker till rollen som avdelningschef! PreZero är marknadsledande inom återvinning och har under årens lopp tagit fram banbrytande och innovativa lösningar som förenklar vardagen för våra kunder. Med fokus på miljö och ekonomi erbjuder vi alla typer av företag och verksamheter helhetslösningar som gör stor skillnad för en hållbar framtid. För oss är leveranssäkerhet, kundnöjdhet och att erbjuda tjänster med hög kvalitet av stor vikt. Vi är miljö- och kvalitetscertifierade enligt ISO 9001 och 14001. Om rollen Som avdelningschef får du en bred roll med både operativt och strategiskt ansvar. I ditt uppdrag har du resultatansvar för avdelningen och ditt fokus ligger på att skapa lönsamhet. I rollen ingår personalansvar och att vara bollplank till medarbetare, räkna på större affärer och upphandlingar samt samarbeta med säljavdelningen och övriga avdelningar för att hitta synergier och utveckla affären. Du är en närvarande chef som är synlig ute i organisationen samtidigt som du arbetar resultatdrivet och affärsinriktat med handlingsplaner, budget och nya strategier för att ständigt förbättra vår lönsamhet och att växa. Du har personalansvar för åtta direktrapporterande medarbetare, ingår i ledningsgruppen för Region Öst och rapporterar till regionchefen. Denna roll är organisatoriskt placerad inom Region Öst och på Avdelning Insamling Container, som ansvarar för återvinningstjänster i Stockholm med containerlastbilar samt alla återvinningstjänster i Uppland. Kunderna är främst inom byggbranschen men vi har även kunder inom andra segment, såsom offentliga verksamheter, köpcentrum och industrier. Din profil Du har flera års erfarenhet i en ledande position där du haft en självständig roll med resultatansvar och där du skapat en framgångsrik resultatutveckling. Med din erfarenhet är du trygg i din kompetens, van att fatta beslut och peka ut riktningar. Det är meriterande om du har erfarenhet från branschen eller närliggande bransch. Du har god datorvana, är kunnig i Excel och har du även intresse för BI-verktyg är det ett plus. Du talar och skriver obehindrat på svenska. B-körkort är ett krav. Vi värdesätter dina personliga egenskaper högt och ser att du som person är självgående, affärsinriktad och lösningsorienterad. Du drivs av att nå resultat, är kvalitetsmedveten och har förmåga att motivera dina medarbetare att leverera i sina roller. Du är en trygg ledare och i ditt ledarskap är du såväl tydlig och drivande som ödmjuk och prestigelös. Vidare är du strukturerad och arbetar metodiskt för att effektivt kunna hantera den bredd av arbetsuppgifter som ingår i rollen. Du är kommunikativ och van att föra dialog med olika typer av människor. Övrig information Tjänsten är på heltid, tillsvidare med tillträde enligt överenskommelse. Du kan utgå från någon av våra verksamheter i Knivsta, Sollentuna eller Orminge beroende på din bostadsort, och du kommer också besöka de andra kontoren på veckobasis. Vi har kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag, tjänstepension och förmånsbil. Frågor om tjänsten besvaras av ansvariga rekryteringskonsulter på Jobbet.se, Matilda Festin på 072-0503217 eller Wilma Barthelsson på 070-4661669. Rekryteringen sker löpande så välkommen med din ansökan redan idag! Vi på PreZero ser på mångfald som en av våra största styrkor och vi strävar efter att skapa en arbetsplats där alla medarbetare känner sig inkluderade och uppmuntrade att bidra. Vi välkomnar alla sökande oavsett bakgrund och livssituation. PreZero strävar mot att främja varje medarbetares professionella utveckling samtidigt som vi stödjer en sund balans mellan arbete och privatliv. Vår företagskultur präglas av en familjär atmosfär och vi känner stolthet över att dela visionen om en mer hållbar morgondag. Krav Erfarenhet från ledande roll med självständighet och resultatansvar God datorvana och kunnig i Excel Obehindrad svenska i tal och skrift B-körkort Meriterande Erfarenhet från branschen eller närliggande bransch Intresse för BI-verktyg Om arbetsgivaren - PreZero PreZero erbjuder effektiva avfalls- och återvinningslösningar med fokus på kundens behov och långsiktig hållbarhet. Vi samlar in och hanterar restmaterial från våra kunders verksamhet genom återvinning och/eller energiutvinning. I vår vardag är kundnytta lika med miljönytta. Vi är en del av det internationella miljöföretaget PreZero med huvudsäte i Tyskland och verksamhet i åtta länder. I Sverige finns vi på ca 60 platser, vi har drygt 1 100 medarbetare, fler än 50 återvinnings- och mottagningsanläggningar, och vi sköter avfallshanteringen i ett 40-tal svenska kommuner. Vår verksamhet skapar inte bara värde för de kunder vi levererar återvinningstjänster till, utan även för tillverkningsindustrin och energisektorn genom att vi förädlar avfall till värdefull returråvara för nyproduktion. Tillsammans bidrar vi till den cirkulära ekonomin. För mer information besök prezero.se eller läs vår återvinningsblogg.

26 februari 2024
Sista ansökan:
24 mars 2024
Avdelningschef

Är du ute efter en möjlighet att få arbeta i en ledande roll och med hållbarhet i en framtidsbransch? Är du en driven och affärsinriktad person med ett tydligt och ödmjukt ledarskap? Då kan du vara den vi söker till rollen som avdelningschef! PreZero är marknadsledande inom återvinning och har under årens lopp tagit fram banbrytande och innovativa lösningar som förenklar vardagen för våra kunder. Med fokus på miljö och ekonomi erbjuder vi alla typer av företag och verksamheter helhetslösningar som gör stor skillnad för en hållbar framtid. För oss är leveranssäkerhet, kundnöjdhet och att erbjuda tjänster med hög kvalitet av stor vikt. Vi är miljö- och kvalitetscertifierade enligt ISO 9001 och 14001. Om rollen Som avdelningschef får du en bred roll med både operativt och strategiskt ansvar. I ditt uppdrag har du resultatansvar för avdelningen och ditt fokus ligger på att skapa lönsamhet. I rollen ingår personalansvar och att vara bollplank till medarbetare, räkna på större affärer och upphandlingar samt samarbeta med säljavdelningen och övriga avdelningar för att hitta synergier och utveckla affären. Du är en närvarande chef som är synlig ute i organisationen samtidigt som du arbetar resultatdrivet och affärsinriktat med handlingsplaner, budget och nya strategier för att ständigt förbättra vår lönsamhet och att växa. Du har personalansvar för åtta direktrapporterande medarbetare, ingår i ledningsgruppen för Region Öst och rapporterar till regionchefen. Denna roll är organisatoriskt placerad inom Region Öst och på Avdelning Insamling Container, som ansvarar för återvinningstjänster i Stockholm med containerlastbilar samt alla återvinningstjänster i Uppland. Kunderna är främst inom byggbranschen men vi har även kunder inom andra segment, såsom offentliga verksamheter, köpcentrum och industrier. Din profil Du har flera års erfarenhet i en ledande position där du haft en självständig roll med resultatansvar och där du skapat en framgångsrik resultatutveckling. Med din erfarenhet är du trygg i din kompetens, van att fatta beslut och peka ut riktningar. Det är meriterande om du har erfarenhet från branschen eller närliggande bransch. Du har god datorvana, är kunnig i Excel och har du även intresse för BI-verktyg är det ett plus. Du talar och skriver obehindrat på svenska. B-körkort är ett krav. Vi värdesätter dina personliga egenskaper högt och ser att du som person är självgående, affärsinriktad och lösningsorienterad. Du drivs av att nå resultat, är kvalitetsmedveten och har förmåga att motivera dina medarbetare att leverera i sina roller. Du är en trygg ledare och i ditt ledarskap är du såväl tydlig och drivande som ödmjuk och prestigelös. Vidare är du strukturerad och arbetar metodiskt för att effektivt kunna hantera den bredd av arbetsuppgifter som ingår i rollen. Du är kommunikativ och van att föra dialog med olika typer av människor. Övrig information Tjänsten är på heltid, tillsvidare med tillträde enligt överenskommelse. Du kan utgå från någon av våra verksamheter i Knivsta, Sollentuna eller Orminge beroende på din bostadsort, och du kommer också besöka de andra kontoren på veckobasis. Vi har kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag, tjänstepension och förmånsbil. Frågor om tjänsten besvaras av ansvariga rekryteringskonsulter på Jobbet.se, Matilda Festin på 072-0503217 eller Wilma Barthelsson på 070-4661669. Rekryteringen sker löpande så välkommen med din ansökan redan idag! Vi på PreZero ser på mångfald som en av våra största styrkor och vi strävar efter att skapa en arbetsplats där alla medarbetare känner sig inkluderade och uppmuntrade att bidra. Vi välkomnar alla sökande oavsett bakgrund och livssituation. PreZero strävar mot att främja varje medarbetares professionella utveckling samtidigt som vi stödjer en sund balans mellan arbete och privatliv. Vår företagskultur präglas av en familjär atmosfär och vi känner stolthet över att dela visionen om en mer hållbar morgondag. Krav Erfarenhet från ledande roll med självständighet och resultatansvar God datorvana och kunnig i Excel Obehindrad svenska i tal och skrift B-körkort Meriterande Erfarenhet från branschen eller närliggande bransch Intresse för BI-verktyg Om arbetsgivaren - PreZero PreZero erbjuder effektiva avfalls- och återvinningslösningar med fokus på kundens behov och långsiktig hållbarhet. Vi samlar in och hanterar restmaterial från våra kunders verksamhet genom återvinning och/eller energiutvinning. I vår vardag är kundnytta lika med miljönytta. Vi är en del av det internationella miljöföretaget PreZero med huvudsäte i Tyskland och verksamhet i åtta länder. I Sverige finns vi på ca 60 platser, vi har drygt 1 100 medarbetare, fler än 50 återvinnings- och mottagningsanläggningar, och vi sköter avfallshanteringen i ett 40-tal svenska kommuner. Vår verksamhet skapar inte bara värde för de kunder vi levererar återvinningstjänster till, utan även för tillverkningsindustrin och energisektorn genom att vi förädlar avfall till värdefull returråvara för nyproduktion. Tillsammans bidrar vi till den cirkulära ekonomin. För mer information besök prezero.se eller läs vår återvinningsblogg.

26 februari 2024
Sista ansökan:
24 mars 2024
Avdelningschef

Är du ute efter en möjlighet att få arbeta i en ledande roll och med hållbarhet i en framtidsbransch? Är du en driven och affärsinriktad person med ett tydligt och ödmjukt ledarskap? Då kan du vara den vi söker till rollen som avdelningschef! PreZero är marknadsledande inom återvinning och har under årens lopp tagit fram banbrytande och innovativa lösningar som förenklar vardagen för våra kunder. Med fokus på miljö och ekonomi erbjuder vi alla typer av företag och verksamheter helhetslösningar som gör stor skillnad för en hållbar framtid. För oss är leveranssäkerhet, kundnöjdhet och att erbjuda tjänster med hög kvalitet av stor vikt. Vi är miljö- och kvalitetscertifierade enligt ISO 9001 och 14001. Om rollen Som avdelningschef får du en bred roll med både operativt och strategiskt ansvar. I ditt uppdrag har du resultatansvar för avdelningen och ditt fokus ligger på att skapa lönsamhet. I rollen ingår personalansvar och att vara bollplank till medarbetare, räkna på större affärer och upphandlingar samt samarbeta med säljavdelningen och övriga avdelningar för att hitta synergier och utveckla affären. Du är en närvarande chef som är synlig ute i organisationen samtidigt som du arbetar resultatdrivet och affärsinriktat med handlingsplaner, budget och nya strategier för att ständigt förbättra vår lönsamhet och att växa. Du har personalansvar för åtta direktrapporterande medarbetare, ingår i ledningsgruppen för Region Öst och rapporterar till regionchefen. Denna roll är organisatoriskt placerad inom Region Öst och på Avdelning Insamling Container, som ansvarar för återvinningstjänster i Stockholm med containerlastbilar samt alla återvinningstjänster i Uppland. Kunderna är främst inom byggbranschen men vi har även kunder inom andra segment, såsom offentliga verksamheter, köpcentrum och industrier. Din profil Du har flera års erfarenhet i en ledande position där du haft en självständig roll med resultatansvar och där du skapat en framgångsrik resultatutveckling. Med din erfarenhet är du trygg i din kompetens, van att fatta beslut och peka ut riktningar. Det är meriterande om du har erfarenhet från branschen eller närliggande bransch. Du har god datorvana, är kunnig i Excel och har du även intresse för BI-verktyg är det ett plus. Du talar och skriver obehindrat på svenska. B-körkort är ett krav. Vi värdesätter dina personliga egenskaper högt och ser att du som person är självgående, affärsinriktad och lösningsorienterad. Du drivs av att nå resultat, är kvalitetsmedveten och har förmåga att motivera dina medarbetare att leverera i sina roller. Du är en trygg ledare och i ditt ledarskap är du såväl tydlig och drivande som ödmjuk och prestigelös. Vidare är du strukturerad och arbetar metodiskt för att effektivt kunna hantera den bredd av arbetsuppgifter som ingår i rollen. Du är kommunikativ och van att föra dialog med olika typer av människor. Övrig information Tjänsten är på heltid, tillsvidare med tillträde enligt överenskommelse. Du kan utgå från någon av våra verksamheter i Knivsta, Sollentuna eller Orminge beroende på din bostadsort, och du kommer också besöka de andra kontoren på veckobasis. Vi har kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag, tjänstepension och förmånsbil. Frågor om tjänsten besvaras av ansvariga rekryteringskonsulter på Jobbet.se, Matilda Festin på 072-0503217 eller Wilma Barthelsson på 070-4661669. Rekryteringen sker löpande så välkommen med din ansökan redan idag! Vi på PreZero ser på mångfald som en av våra största styrkor och vi strävar efter att skapa en arbetsplats där alla medarbetare känner sig inkluderade och uppmuntrade att bidra. Vi välkomnar alla sökande oavsett bakgrund och livssituation. PreZero strävar mot att främja varje medarbetares professionella utveckling samtidigt som vi stödjer en sund balans mellan arbete och privatliv. Vår företagskultur präglas av en familjär atmosfär och vi känner stolthet över att dela visionen om en mer hållbar morgondag. Krav Erfarenhet från ledande roll med självständighet och resultatansvar God datorvana och kunnig i Excel Obehindrad svenska i tal och skrift B-körkort Meriterande Erfarenhet från branschen eller närliggande bransch Intresse för BI-verktyg Om arbetsgivaren - PreZero PreZero erbjuder effektiva avfalls- och återvinningslösningar med fokus på kundens behov och långsiktig hållbarhet. Vi samlar in och hanterar restmaterial från våra kunders verksamhet genom återvinning och/eller energiutvinning. I vår vardag är kundnytta lika med miljönytta. Vi är en del av det internationella miljöföretaget PreZero med huvudsäte i Tyskland och verksamhet i åtta länder. I Sverige finns vi på ca 60 platser, vi har drygt 1 100 medarbetare, fler än 50 återvinnings- och mottagningsanläggningar, och vi sköter avfallshanteringen i ett 40-tal svenska kommuner. Vår verksamhet skapar inte bara värde för de kunder vi levererar återvinningstjänster till, utan även för tillverkningsindustrin och energisektorn genom att vi förädlar avfall till värdefull returråvara för nyproduktion. Tillsammans bidrar vi till den cirkulära ekonomin. För mer information besök prezero.se eller läs vår återvinningsblogg.

26 februari 2024
Sista ansökan:
24 mars 2024
Områdesschef till Sveg

Vill du göra skillnad tillsammans med Sveriges viktigaste företag? Distrikt Västernorrland/Jämtland söker nu en områdeschef som drivs av att arbeta i ett kund- och medarbetarfokuserat företag. Tjänsten är första linjens chef med placering i Sveg och rapporterar direkt till affärschef. På Sveriges viktigaste företag är du med och göra skillnad för många. Samhall arbetar dagligen med att bryta utanförskap, stärka självkänslan hos våra medarbetare och bidra till en ökad mångfald i arbetslivet. Genom att utveckla sin arbetsförmåga i våra kunduppdrag kan personer med funktionsnedsättning öka sina möjligheter till arbete på den reguljära arbetsmarknaden. Bli en del av vårt team, gör skillnad och bidra till ett mer inkluderande samhälle. Om tjänsten Som områdeschef på Samhall ansvarar du för medarbetare, kundrelationer samt drift och daglig styrning vilket innebär ett omväxlande, spännande och operativt arbete. Du har ett tydligt ansvar för att utveckla dina medarbetare och att matcha rätt medarbetare till rätt uppdrag. Du arbetar också med att coacha dina medarbetare mot nya jobb utanför Samhall vilket är ett av dina viktigaste mål. I coachningen ingår att motivera, ta företagskontakter för rekryteringssamarbeten och skapa förutsättningar för utveckling genom arbete och utbildning. I kundansvaret förväntas du utveckla samarbetet med både befintliga och nya kunder. Beroende på uppdragens karaktär och storlek ansvarar du som områdeschef antingen för ett eller flera uppdrag. Du arbetar i team med andra för att bidra till distriktets måluppfyllelse och lönsamhet. Som ansvarig för driften ser du till att rätt person är på rätt plats och arbetar aktivt för att säkerställa en god arbetsmiljö och nöjd kund. Vi söker dig som har • Ledarskapserfarenhet med personalansvar • Erfarenhet av sälj- och kundrelationer med goda resultat • Kunskap och erfarenhet av att jobba med människor med olika typer av funktionsnedsättning • Erfarenhet av att arbeta operativt med personal och kunder • Lägst gymnasial utbildning • B-körkort Som person är du uppmärksam, pålitlig och engagerad. Du brinner för ledarskap och tron på människors förmåga till utveckling. Du har ett affärsmässigt tänk och vet att nöjda kunder skapas genom bra leveranser och goda relationer. Du har förmågan att utveckla och coacha dina medarbetare och matcha rätt person till rätt uppdrag. Som ledare är du driven och van att arbeta självständigt utifrån ett mål- och resultatinriktat synsätt samtidigt som du är en teamarbetare som samspelar med andra med fokus på distriktets och marknadsområdets utveckling. Du trivs med att skapa kontakter och utveckla goda relationer såväl internt som externt. Ansökan och övrig information Vill du bli en av oss? Ansök redan idag då ansökningarna behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Samhall arbetar aktivt med mångfald och ser gärna sökanden med olika bakgrund. Anställningsform: Tillsvidare, vi tillämpar 6 månaders provanställning Anställningsdatum: Enligt överenskommelse Tjänstgöringsgrad: Heltid Befattningens placering: Sveg Sista ansökningsdag: 10 mars 2024 Kontaktperson: Håkan Pihl, Affärschef, 072-224 09 82 Fackliga representanter: Mikael Lindqvist, Ledarna, tel: 072-522 54 91 Jonny Viljeskogh, Unionen, tel: 070-222 85 46 Johnny Schödin, SACO, tel: 070-330 04 45 Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

22 februari 2024
Sista ansökan:
10 mars 2024
Chief Operating Officer to Iloomina AB

Chief Operating Officer (COO) to Iloomina AB in Partille Looking to make a real impact in a rapidly growing company? Are you a seasoned leader ready to drive operational excellence? Join Iloomina AB in Partille as Chief Operating Officer (COO) and lead the day-to-day administrative and operational functions into the future. Purpose, Offer and Benefits Iloomina is an innovative spin-off company originating from Chalmers University of Technology, situated in Partille, Sweden, in close proximity to the vibrant city of Gothenburg. The company specializes in commercializing cutting-edge ultralow-loss silicon nitride nanophotonics through customized wafer-runs, alongside the advancement of high-performance laser technology. At Iloomina, you´ll be part of a team dedicated to pushing the boundaries of photonics technology. Our company offers a collaborative work environment where your contributions are valued and recognized. Our team-driven culture fosters creativity, collaboration, and professional growth. In addition to attractive insurances, we also offer our employees 30 days vacation/year and flexible workplace. Your Responsibilities As COO you will oversee the day-to-day administrative and operational functions of the company and report directly to the CEO. Specific responsibilities are to: • Develop business models for laser sources in datacenters • Establish internal processes for recruitment employment agreements • Oversee the quality control (compliance with safety and environmental regulations applicable) • Oversee export control regulations • Oversee finances with the CEO and prepare the budget reports • Prepare with external support the tax reports • Contribute to online marketing activities and PR of the company • Scout for funding opportunities The Bigger Picture At Iloomina, we harness the potential of our photonic technology to drive breakthroughs in deep tech applications. One of our key focuses lies in revolutionizing the next generation of computing architectures by facilitating energy-efficient, high-speed interconnects. This capability promises to redefine computing paradigms, paving the way for enhanced performance and sustainability. Our Expectations To be successful in this role you need following qualifications:  • Master in business and administration, economics, entrepreneurship, or similar • Acquainted with Swedish law and taxing regulations • >3 years of experience in relevant field • Fluent in Swedish and English, spoken and written • Organized and meticulous • Excellent communication skills • Collaborative mindset Meritorious • Industrial experience as CxO in semiconductor/photonics  Interested? The recruitment is administered by TNG Tech, specialists in unbiased and scientific recruitment, staffing and interim solutions within Engineering, Supply Chain Management and Production. We're excited to see your application with either a CV or LinkedIn profile – no need for a cover letter – just use our straightforward application form. Please note that we can not accept any applications by e-mail. However, you are always welcome to contact the recruiter with questions. After the application has been submitted, we will both anonymize your personal data, and invite you to do some of our recruitment tests, before making an initial assessment. Of course, we'll give you more details about each step when the time comes. As soon as you submit your application, you can track it in real-time on our website. Keep in mind that we're reviewing applications continuously, so the position might be filled before the final application date. Let’s stay in touch!

21 februari 2024
Sista ansökan:
21 mars 2024
Enhetschef till Massabruksprocesser

Vill du arbeta för en hållbar framtid och med teknik i framkant? Har du kunskap inom massatillverkning och intilliggande bruksprocesser? Tycker du om att engagera, inspirera och se andra utvecklas? Då kan det vara dig vi söker!   RISE är en kraftsamling för den hållbara omställning näringslivet, samhället och världen behöver. Som Sveriges ledande forskningsinstitut arbetar vi med att utveckla lösningar och förutsättningar som gör verklig skillnad både nu och i framtiden. I den pågående övergången mot en hållbar värld spelar nya förpackningar och material en avgörande roll. Genom att genomföra storskaliga industriella förbättringar och effektiviseringar, samt att forska fram innovativa lösningar, kan vi göra betydande avtryck på miljön. RISE har instiftat en ny avdelning för Hållbara Material och Förpackningar som består av fem enheter. Detta är en oerhört spännande verksamhet där vi arbetar nära industrin för att snabbt implementera erhållna resultat samtidigt som vi arbetar med framtidens tekniker och material. Vi letar nu efter en enhetschef för enheten Massabruksprocesser som vill vara med och driva, bygga och utveckla vår verksamhet framåt. Om rollen Som enhetschef för Massabruksprocesser kommer du att ha ledningen för en grupp på cirka 35 personer, lokaliserade i Stockholm, Örnsköldsvik, Kristinehamn och Göteborg. Gruppen består av skicklig och engagerad personal, med en mix av forskare och tekniker. I många fall med lång erfarenhet. Här får du möjlighet att leda en enhet med starkt fokus på både kunder och försäljning, samt internationell och nationell offentlig finansiering för att driva forskning i världsklass. Du blir en viktig del av avdelningens ledningsgrupp och kommer att samarbeta med, och rapportera till, avdelningschefen. Dina ansvarsområden kommer att inkludera följande: Bidra till att stärka RISE roll som innovationspartner Ingå i ledningsgruppen och arbeta med att skapa samverkan, både internt och externt och sätta enhetens verksamhet i dess stora och relevanta ett sammanhang – inom RISE och i omvärlden Sätta visioner, strategier och löpande planer för enheten utifrån branschens ständigt föränderliga behov och arbetssätt Ansvara för enhetens resultat, utveckling och drift Driva forskningens fokus inom enheten för att möta marknadens och samhällets behov Delaktig i, och skapa förutsättningar för, ansökningar till offentligt finansierad forskning och kopplat till detta, identifiering av forskningsområden där vi, drivet av behoven, vill växa och utvecklas Engagera och inspirera medarbetarna på enheten och bygga ett starkt team med hög och eftertraktad kompetens Strukturera enhetens arbetssätt och underlätta medarbetarens vardag genom ett tydligt ledarskap Löpande skapa, utveckla och upprätthålla goda relationer med kunder och leverantörer Rollen som enhetschef till Massabruksprocesser är placerad i Örnsköldsvik. Vem är du? För att bli framgångsrik i rollen som enhetschef ser vi att du är en nyfiken person med förmåga att se möjligheter och utvecklingspotential som baserar sig på branschens behov. Du är en coachande ledare och förebild som ger dina medarbetare förutsättningar att prestera på bästa sätt. Du är lyhörd inför medarbetare och verksamhetsbehovet och engagerar dina medarbetare genom ett inspirerande och tryggt ledarskap. Vi lägger stor vikt på att du har en god kunskap inom cellulosabaserad massatillverkning och intilliggande processer. Du förväntas vara en motor och katalysator för effektiv framdrift av vår forskning med fokus på marknadens nuvarande och kommande behov. Du har en strategisk förmåga och en övergripande syn på verksamheten, samtidigt som du ger stöd och involverar och coachar dina medarbetare. Följande erfarenheter krävs: Du har en för enheten relevant universitetsutbildning Du har många års arbetslivserfarenhet inom området, du har ett brett nätverk och goda kontakter med aktörer inom fältet Du har tidigare erfarenhet av att arbeta som chef och att leda andra chefer Du sätter arbetsmiljö och skydd & säkerhet högt på dagordningen Du har erfarenhet av affärsutveckling, verksamhetsutveckling och ledningsgruppsarbete Du har lett forsknings- och/eller utvecklingsprojekt Du har stark drivkraft för affärer och effektiv planering Du är van att arbeta i projektform Du är affärsmässig, utåtriktad och inger förtroende hos våra kunder och partners Du drivs av att, både beträffande interna uppgifter och externa aktiviteter, hålla deadline Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat Du har en pedagogisk ådra och trivs med att i mindre och större sammanhang muntligen förmedla ditt budskap Det är meriterande om du har erfarenhet av kommersiella samarbeten med kunder inom industrin, samt om du har lett på distans tidigare. Välkommen med din ansökan! Låter det här spännande och du vill veta mer är du välkommen att kontakta rekryterande chef Magnus Larsson på [email protected], 010 516 65 14. Sista ansökningsdag är den 17:e mars 2024. Urval och intervjuer sker löpande under och efter ansökningsperioden. Våra fackliga representanter är: Linda Ikatti, 010 516 51 61 och Ulf Nordberg; 010 516 69 59. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes vänligen då vi lyder under Lagen om offentlig upphandling. RISE Research Institutes of Sweden är Sveriges forskningsinstitut och innovationspartner. I internationell samverkan med företag, akademi och offentlig sektor bidrar vi till ett konkurrenskraftigt näringsliv och ett hållbart samhälle. Våra 3 300 medarbetare driver och stöder alla typer av innovationsprocesser. RISE är ett oberoende, statligt forskningsinstitut som erbjuder unik expertis och ett 100-tal test- och demonstrationsmiljöer för framtidssäkra teknologier, produkter och tjänster. www.ri.se.

20 februari 2024
Sista ansökan:
17 mars 2024
Områdeschef till Gislaved

Vill du bli en ledare i Sveriges viktigaste företag?  Distrikt Jönköping söker nu en områdeschef som drivs av att arbeta i ett kund- och medarbetarfokuserat företag. Tjänsten är första linjens chef med placering i Gislaved. På Sveriges viktigaste företag är du med och gör skillnad för många. Samhall arbetar dagligen med att bryta utanförskap, stärka självkänslan hos våra medarbetare och bidra till en ökad mångfald i arbetslivet. Genom att utveckla sin arbetsförmåga i våra kunduppdrag kan personer med funktionsnedsättning öka sina möjligheter till arbete på den reguljära arbetsmarknaden. Bli en del av vårt team, gör skillnad på riktigt och bidra till ett mer inkluderande samhälle. Om tjänsten Som områdeschef på Samhall ansvarar du för medarbetare, kundrelationer samt drift och daglig styrning vilket innebär ett omväxlande, spännande och operativt arbete. Du har ett tydligt ansvar för att utveckla dina medarbetare och att matcha rätt medarbetare till rätt uppdrag. Du arbetar också med att coacha dina medarbetare mot nya jobb utanför Samhall vilket är ett av dina viktigaste mål. I coachningen ingår att motivera, ta företagskontakter för rekryteringssamarbeten och skapa förutsättningar för utveckling genom arbete och utbildning. I kundansvaret förväntas du utveckla samarbetet med både befintliga och nya kunder. Beroende på uppdragens karaktär och storlek ansvarar du som områdeschef antingen för ett eller flera uppdrag. Du arbetar i team med andra för att bidra till distriktets måluppfyllelse och lönsamhet. Som ansvarig för driften ser du till att rätt person är på rätt plats och arbetar aktivt för att säkerställa en god arbetsmiljö och nöjd kund. Vi söker dig som har: • Ledarskapserfarenhet med personalansvar • Erfarenhet av sälj- och kundrelationer med goda resultat • Erfarenhet av att arbeta operativt med personal och kunder • Lägst gymnasial utbildning Som person är du uppmärksam, pålitlig och engagerad. Du brinner för ledarskap och tron på människors förmåga till utveckling. Du har ett affärsmässigt tänk och vet att nöjda kunder skapas genom bra leveranser och goda relationer. Du har förmågan att utveckla och coacha dina medarbetare och matcha rätt person till rätt uppdrag. Som ledare är du driven och van att arbeta självständigt utifrån ett mål och resultatinriktat synsätt samtidigt som du är en teamarbetare som samspelar med andra med fokus på distriktets och marknadsområdets utveckling. Du trivs med att skapa kontakter och utveckla goda relationer såväl internt som externt. Ansökan och övrig information Vill du bli en av oss? Ansök redan idag då ansökningarna behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Samhall arbetar aktivt med mångfald och ser gärna sökanden med olika bakgrund. Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning Anställningsdatum: Enligt överenskommelse Tjänstgöringsgrad: 100% Befattningens placering: Gislaved Sista ansökningsdag: 2024-03-07 Kontaktperson Affärschef, Karin Nyberg, 0703026812 Fackliga kontaktuppgifter Marie Liljedahl, Unionen 076-1023390 Tommy Salomonsson, Ledarna 070-3300351 Asim Zilic, Saco 070-3594515 Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

15 februari 2024
Sista ansökan:
7 mars 2024
Områdeschef till Halland

Vill du göra skillnad tillsammans med Sveriges viktigaste företag?  Distrikt Halland söker nu en områdeschef som drivs av att arbeta som ledare i ett kund- och medarbetarfokuserat företag. Tjänsten är första linjens chef med placering i Halmstad. På Sveriges viktigaste företag är du med och gör skillnad för många Samhall arbetar dagligen med att bryta utanförskap, stärka självkänslan hos våra medarbetare och bidra till en ökad mångfald i arbetslivet. Genom att utveckla sin arbetsförmåga i våra kunduppdrag kan personer med funktionsnedsättning öka sina möjligheter till arbete på den reguljära arbetsmarknaden. En av våra områdeschefer går nu vidare mot nya utmaningar och du har därför möjlighet att bli en del av vårt team, göra skillnad och bidra till ett mer inkluderande samhälle.   Om tjänsten  Som områdeschef på Samhall ansvarar du för medarbetare, kundrelationer samt drift och daglig styrning vilket innebär ett omväxlande, spännande och operativt arbete.  Du har ett tydligt ansvar för att utveckla dina medarbetare och att matcha rätt medarbetare till rätt uppdrag. Du utvecklar arbetsgrupper och arbetar med att coacha dina medarbetare mot nya jobb utanför Samhall vilket är ett av dina viktigaste mål. I coachningen ingår att motivera, ta företagskontakter för rekryteringssamarbeten och skapa förutsättningar för utveckling genom arbete och utbildning.  I kundansvaret förväntas du utveckla samarbetet med både befintliga och nya kunder. Beroende på uppdragens karaktär och storlek ansvarar du som områdeschef antingen för ett eller flera uppdrag. Du arbetar i team med andra för att bidra till distriktets måluppfyllelse och lönsamhet samtidigt som du arbetar mot individuella mål och budget. Som ansvarig för driften ser du till att rätt person är på rätt plats och arbetar aktivt för att säkerställa en god arbetsmiljö och nöjd kund.    Vi söker dig som har:  • Ledarskapserfarenhet med personalansvar  • Erfarenhet av sälj- och kundrelationer med goda resultat  • Erfarenhet av att arbeta operativt med personal och kunder  • Meriterande med erfarenhet från bemanning eller FM-branschen och/eller erfarenhet av ledarskap   inom städbranschen. • Lägst gymnasial utbildning • B-körkort erfordras för tjänsten    Som person är du uppmärksam, pålitlig och engagerad. Du brinner för ledarskap och tron på människors förmåga till utveckling. Du har ett affärsmässigt tänk och vet att nöjda kunder skapas genom bra leveranser och goda relationer. Du har förmågan att utveckla och coacha dina medarbetare och matcha rätt person till rätt uppdrag. Som ledare är du driven och van att arbeta självständigt utifrån ett mål och resultatinriktat synsätt samtidigt som du är en teamarbetare som samspelar med andra med fokus på distriktets och marknadsområdets utveckling. Du trivs med att skapa kontakter och utveckla goda relationer såväl internt som externt.    Ansökan och övrig information  Vill du bli en av oss? Ansök redan idag då ansökningarna behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Samhall arbetar aktivt med mångfald och ser gärna sökanden med olika bakgrund.    Anställningsform: tillsvidare med 6 månaders provanställning Anställningsdatum: enligt överenskommelse  Tjänstgöringsgrad: 100%  Befattningens placering: Halmstad Sista ansökningsdag: 2024-03-10 Kontaktpersoner: Valdemar Bolin Affärschef 0730–744 818   Fackliga kontakter:  Inga Löfgren, Ledarna 0705–554 430  Helene Ekdahl, Saco 0722–056 676 Marie Liljedahl, Unionen 0761–023 390   Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande

14 februari 2024
Sista ansökan:
10 mars 2024
Områdeschef till Karlsborg

Vill du göra skillnad tillsammans med Sveriges viktigaste företag? Distrikt Skaraborg söker nu en områdeschef som drivs av att arbeta som ledare i ett kund- och medarbetarfokuserat företag. Tjänsten är första linjens chef med placering i Karlsborg. På Sveriges viktigaste företag är du med och gör skillnad för många. Samhall arbetar dagligen med att bryta utanförskap, stärka självkänslan hos våra medarbetare och bidra till en ökad mångfald i arbetslivet. Genom att utveckla sin arbetsförmåga i våra kunduppdrag kan personer med funktionsnedsättning öka sina möjligheter till arbete på den reguljära arbetsmarknaden. Bli en del av vårt team, gör skillnad och bidra till ett mer inkluderande samhälle.   Om tjänsten   Som områdeschef på Samhall ansvarar du för medarbetare, kundrelationer samt drift och daglig styrning vilket innebär ett omväxlande, spännande och operativt arbete.   Du har ett tydligt ansvar för att utveckla dina medarbetare och att matcha rätt medarbetare till rätt uppdrag. Du arbetar också med att coacha dina medarbetare mot nya jobb utanför Samhall vilket är ett av dina viktigaste mål. I coachningen ingår att motivera, ta företagskontakter för rekryteringssamarbeten och skapa förutsättningar för utveckling genom arbete och utbildning.   I kundansvaret förväntas du utveckla samarbetet med både befintliga och nya kunder. Beroende på uppdragens karaktär och storlek ansvarar du som områdeschef antingen för ett eller flera uppdrag. Du arbetar i team med andra för att bidra till distriktets måluppfyllelse och lönsamhet. Som ansvarig för driften ser du till att rätt person är på rätt plats och arbetar aktivt för att säkerställa en god arbetsmiljö och nöjd kund. Denna tjänst är specifikt inriktad mot en av våra kunder som kräver säkerhetsklassning, vi kommer därför genomföra registerkontroller på slutkandidaten under rekryteringsförfarandet. Vi söker dig som har:   • Ledarskapserfarenhet med personalansvar   • Erfarenhet av sälj- och kundrelationer med goda resultat   • Erfarenhet av att arbeta operativt med personal och kunder   • Branscherfarenhet inom lokalvård är meriterande  • Lägst gymnasial utbildning Som person är du uppmärksam, pålitlig och engagerad. Du brinner för ledarskap och tron på människors förmåga till utveckling. Du har ett affärsmässigt tänk och vet att nöjda kunder skapas genom bra leveranser och goda relationer. Du har förmågan att utveckla och coacha dina medarbetare och matcha rätt person till rätt uppdrag. Som ledare är du driven och van att arbeta självständigt utifrån ett mål och resultatinriktat synsätt samtidigt som du är en teamarbetare som samspelar med andra med fokus på distriktets och marknadsområdets utveckling. Du trivs med att skapa kontakter och utveckla goda relationer såväl internt som externt.     Ansökan och övrig information   Vill du bli en av oss? Ansök redan idag då ansökningarna behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Samhall arbetar aktivt med mångfald och ser gärna sökanden med olika bakgrund.   Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning Anställningsdatum: Enligt överenskommelse Tjänstgöringsgrad: 100% Befattningens placering: Karlsborg Sista ansökningsdag: 2024-03-06 Kontaktpersoner: Affärschef, Rickard Stensby, 070-6571200 Fackliga kontaktuppgifter: Tommy Salomonsson, Ledarna 070-3300351  Asim Zilic, Saco 070-3594515 Ann-Christin Andersson, Unionen 070-6525186 Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

14 februari 2024
Sista ansökan:
6 mars 2024