Organisationsutvecklare/Projektledare
TO Be Done AB
Lednings- och organisationsutvecklare

Omfattning: 100% Start: Omgående eller enligt överenskommelse. Anställningsform: Konsultuppdrag (möjlighet till förlängning beroende på behov och prestation efter 6 månader 2025) Om uppdraget Till vår kunds räkning söker vi en erfaren projektledare för ett uppdrag inom verksamhetsutveckling och förändringsledning. Som projektledare får du en nyckelroll i att planera, driva och följa upp projekt med tydliga mål och leveranser, i nära samarbete med både interna och externa intressenter. Exempel på arbetsuppgifter Leda projekt från planering till avslut enligt etablerad projektmetodik Hantera tidplan, resurser, budget, risker och kommunikation Koordinera arbetsgrupper och följa upp Bidra till förbättrad projektstyrning och arbetssätt inom organisationen Kvalifikationer Minst 5 års erfarenhet av projektledning inom verksamhet, förändring, processutveckling Vana att leda projekt i komplexa organisationer Erfarenhet av att jobba strukturerat med projektmodeller Stark kommunikativ förmåga och goda kunskaper i svenska (tal och skrift) Personliga egenskaper Självgående och strukturerad Kommunikativ och trygg i ledarrollen Lösningsorienterad och bra på att skapa engagemang Flexibel och van vid att hantera flera intressenter Ansökan Urval sker löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt! Vi ser fram emot att ta del av din ansökan!

8 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Organisationsutvecklare/Projektledare
TO Be Done AB
Lednings- och organisationsutvecklare

Omfattning: 100% Start: Omgående eller enligt överenskommelse. Anställningsform: Konsultuppdrag (möjlighet till förlängning beroende på behov och prestation efter 6 månader 2025) Om uppdraget Till vår kunds räkning söker vi en erfaren projektledare för ett uppdrag inom verksamhetsutveckling och förändringsledning. Som projektledare får du en nyckelroll i att planera, driva och följa upp projekt med tydliga mål och leveranser, i nära samarbete med både interna och externa intressenter. Exempel på arbetsuppgifter Leda projekt från planering till avslut enligt etablerad projektmetodik Hantera tidplan, resurser, budget, risker och kommunikation Koordinera arbetsgrupper och följa upp Bidra till förbättrad projektstyrning och arbetssätt inom organisationen Kvalifikationer Minst 5 års erfarenhet av projektledning inom verksamhet, förändring, processutveckling Vana att leda projekt i komplexa organisationer Erfarenhet av att jobba strukturerat med projektmodeller Stark kommunikativ förmåga och goda kunskaper i svenska (tal och skrift) Personliga egenskaper Självgående och strukturerad Kommunikativ och trygg i ledarrollen Lösningsorienterad och bra på att skapa engagemang Flexibel och van vid att hantera flera intressenter Ansökan Urval sker löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt! Vi ser fram emot att ta del av din ansökan!

8 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Organisationsutvecklare/Projektledare
TO Be Done AB
Lednings- och organisationsutvecklare

Omfattning: 100% Start: Omgående eller enligt överenskommelse. Anställningsform: Konsultuppdrag (möjlighet till förlängning beroende på behov och prestation efter 6 månader 2025) Om uppdraget Till vår kunds räkning söker vi en erfaren projektledare för ett uppdrag inom verksamhetsutveckling och förändringsledning. Som projektledare får du en nyckelroll i att planera, driva och följa upp projekt med tydliga mål och leveranser, i nära samarbete med både interna och externa intressenter. Exempel på arbetsuppgifter Leda projekt från planering till avslut enligt etablerad projektmetodik Hantera tidplan, resurser, budget, risker och kommunikation Koordinera arbetsgrupper och följa upp Bidra till förbättrad projektstyrning och arbetssätt inom organisationen Kvalifikationer Minst 5 års erfarenhet av projektledning inom verksamhet, förändring, processutveckling Vana att leda projekt i komplexa organisationer Erfarenhet av att jobba strukturerat med projektmodeller Stark kommunikativ förmåga och goda kunskaper i svenska (tal och skrift) Personliga egenskaper Självgående och strukturerad Kommunikativ och trygg i ledarrollen Lösningsorienterad och bra på att skapa engagemang Flexibel och van vid att hantera flera intressenter Ansökan Urval sker löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt! Vi ser fram emot att ta del av din ansökan!

8 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Enhetschef till Kulturskolan i Säffle
Säffle kommun
Lednings- och organisationsutvecklare

Välkommen till oss! I Säffle kommun både kan, vill och vågar vi. Tillsammans bygger vi en hållbar och demokratisk kommun genom tillit, ansvar och engagemang. Vi i Säffle kommun strävar efter att skapa en dynamik och inkluderande gemenskap där invånarna känner sig trygga och engagerade, så har vi formulerat vår vision om hur vi vill leva i Säffle 2035. Beskrivning Omfattning: Deltid Varaktighet: Tills vidare. Tjänstens omfattning är på 50% och kan eventuellt kombineras med annan ledig pedagogtjänst för ökad tjänstgöringsgrad. Vill du leda framtidens kulturskola och skapa plats för kreativitet, mod och magi? Är du vår blivande visionära kulturskolechef? Vill du vara med och vidareutveckla en levande verksamhet där barn och unga får möjlighet att uttrycka sig genom musik, dans, bild och andra konstformer? Då är du rätt person för oss! Arbetsuppgifter Som kulturskolechef leder du verksamheten med ca 10 medarbetare. Du ansvarar för personal, budget och verksamhetsmål. Dina arbetsuppgifter omfattar: - Fortsätta utveckla kulturskolan utifrån verksamhetsplan med fokus på att bibehålla och stärka utbudet för ökad delaktighet. - Representera kulturskolan i regionala och nationella nätverk. - Initiera och driva strategiska satsningar utifrån omvärldsbevakning och invånarnas behov. - Samverkan inom den egna- och andra förvaltningar.  Kvalifikationer Vi söker dig med akademisk utbildning inom det pedagogiska- eller konstnärliga området eller motsvarande erfarenhet. Du har erfarenhet av både chefskap och verksamhetsutveckling. Erfarenhet av kulturskoleverksamhet, projektledning och politiskt styrda organisationer är meriterande. Du är trygg i ledarrollen och van att planera långsiktigt. Med ett inkluderande och värderingsdrivet förhållningssätt bygger du förtroende, skapar delaktighet och får med dig människor. Framför allt motiveras du av att skapa kultur för alla! Vi erbjuder - En flexibel och modern arbetsplats där du själv är med och sätter ramarna för verksamheten. - En stark kulturförvaltning där Kulturskolan är en verksamhet tillsammans med Biblioteket, Medborgarhuset, Saga biografen och Ungdomens hus. - Kompetensutveckling och flexibla arbetstider. - Friskvårdsbidrag, fria bad i Säffle och Åmåls simhallar, leasing av förmånscyklar och semesterdagsväxling.    Sista ansökningsdag: 2025-06-22. Intervjuer sker löpande. För vidare information om våra verksamheter besök: https://www.saffle.se/ Läs mer om Säffle kommuns förmåner på vår http://jobb.saffle.se/ För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Ansökan ska skickas via brev till ansvarig chef. Vänd dig direkt till rekryterande chef enligt ovan kontaktuppgifter. Säffle kommun tillämpar rökfri arbetstid. Vi undanber oss kontakt med annonsförsäljare och övriga media i den här rekryteringen.

6 juni 2025
Sista ansökan:
22 juni 2025
Utvecklingsledare Informationssäkerhet
Ale kommun
Lednings- och organisationsutvecklare

Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Ale. Hos oss är du med och levererar service och tjänster av bästa kvalitet till Aleborna. Tillsammans skapar 2 500 medarbetare ett Ale, kommunen som fokuserar på invånarna och deras behov. Bli en av oss! Är du passionerad för området inom informationssäkerhet och vill vara med och forma framtiden? Bli vår nya utvecklingsledare för informationssäkerhet!   Om arbetsplatsen Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Ale. Hos oss är du med och levererar service och tjänster av bästa kvalitet till Aleborna. Tillsammans skapar 2 500 medarbetare ett Ale, kommunen som fokuserar på invånarna och deras behov.   Du blir kommunens ledstjärna inom informationssäkerhet, både internt och externt. Här får du möjlighet att göra en verklig skillnad och bidra till att skapa en trygg och säker miljö för våra medborgare.   Säkerhetsenheten i Ale kommun är en del av kommunledningsförvaltningen.   Förvaltningen ansvarar för viktiga processer och stöd till organisationen, uppdelat på fyra avdelningar. Vi arbetar med informationssäkerhet, civil beredskap, brandskydd, säkerhet och trygghet för att skapa en säker och trygg miljö för alla i kommunen. Säkerhetsenheten är direkt underställd kommunchefen och består av ett team på fyra medarbetare och en chef.  Arbetsuppgifter  Som utvecklingsledare för informationssäkerhet kommer du att spela en nyckelroll i att forma och säkerställa en strategisk och hållbar utveckling av kommunens informationssäkerhetsarbete. Du stärker medarbetarnas medvetenhet och skapar en stark säkerhetskultur genom utbildning och samverkan. I rollen arbetar du proaktivt för att skydda kommunen mot cyberhot och säkerställa att informationssäkerheten stödjer kommunens långsiktiga mål. Du deltar aktivt i det dagliga arbetet med att hantera och lösa samt implementera konkreta lösningar, handha operativa säkerhetsfrågor samt ser till att vår kommunövergripande strategi inom informationssäkerhet följs och utvecklas.  För att minimera informationssäkerhetsrisker skapar du en effektiv riskhantering och kontinuitetsplanering, säkerställer efterlevnad av GDPR, offentlighets- och sekretesslagen samt NIS2. Du kommer att spela en nyckelroll i att säkerställa att vår kommun följer de högsta standarderna inom informationssäkerhet, särskilt ISO 27001.   Kvalifikationer   Vi ser att du har en akademisk utbildning eller annan eftergymnasial utbildning inom informationssäkerhet/dataskydd som arbetsgivaren bedömer likvärdigt. Du har minst något års erfarenhet av arbete med informationssäkerhet och masterdatahantering, gärna i offentlig verksamhet.  Du har erfarenhet av projektledning och förändringsarbete inom informationssäkerhet, information management och masterdatahantering samt arbete med statliga regelverk eller i verksamheter med höga krav på informationssäkerhet. Du har också vana av att arbeta systematiskt med informationssäkerhet och regelefterlevnad samt utveckla strategier och policydokument, ge rådgivning och utbilda inom området. Därmed har du god förståelse för kommande lagstiftning inom området samt förmåga att tillämpa kunskapen i praktiken.  Vi ser gärna att du har kunskap inom IT-relaterad juridik, standarder och ramverk såsom ISO 27001, MSB:s metodstöd och CIS Controls samt regelverk som GDPR, OSL och NIS2.    Som person är du tydlig, driven, initiativtagande och självgående. Du har god förmåga att skapa goda relationer och har lätt för att samarbeta med andra. Du är trygg, förtroendeingivande och in lyssnande samtidigt som du kan leda framåt, ha helhetssyn och god förmåga att fatta beslut. Du trivs med struktur, har lätt för att kommunicera och att arbeta strategiskt. Du har en lösningsorienterad inställning och förmåga att självständigt driva och prioritera aktiviteter från start till mål.  Du behärskar svenska i såväl tal som skrift, eftersom arbetet kräver att du förstår komplicerade språkliga underlag, samt kan producera egna underlag av hög kvalitet.  Övrigt Antal lediga tjänster: 1 Anställningsform: Tillsvidare Tillträdesdatum:  Enligt överenskommelse Arbetstid: Dagtid Möjlighet till distansarbete: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdatum: 27juni Kontakt: Säkerhetschef, Peter Dubrefjord, 0303703306, [email protected] eller HR-Specialist, Tina Holgersson, 0303-703658, [email protected] Övrig information: Första omgången intervjuer för tjänsten beräknas att hållas under vecka 27 via Teams. Vi har valt att ta bort det personliga brevet, och ersätta det med urvalsfrågor som är relevanta för tjänsten. Det gör det lättare att göra en objektiv bedömning av din kompetens. Du skickar in ditt CV som vanligt. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan. För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker samt vid eventuell intervju ha möjlighet att uppvisa giltig ID-handling. Vi har endast möjlighet att ta emot ansökningar via Varbi. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.  Dina personuppgifter behandlas i Varbi under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Varbi-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

5 juni 2025
Sista ansökan:
26 juni 2025
Utvecklingsledare till Äldreomsorgen
Umeå kommun
Lednings- och organisationsutvecklare

Äldreomsorgen i Umeå kommun vill i närhet och samspel vara en resurs som frigör och stärker människors förmåga att leva ett självständigt liv. Verksamheten och arbetsformerna ska kännetecknas av respekt för den enskildes integritet och självbestämmande. Tjänsterna som utvecklingsledare är tre nyinrättade tjänster och kommer att spänna över äldreomsorgens tre verksamhetsgrenar Din kommunala hemtjänst, Vård- och omsorgsboende/korttidsvistelse samt Hälso- och sjukvård. Läs mer om några av våra verksamheter här; Din kommunala hemtjänst Vård- och omsorgsboende/korttidsvistelse Hälso- och sjukvård Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig ett meningsfullt uppdrag där du har stor möjlighet att påverka och bidra till en patientsäker och trygg äldreomsorg. Du får ett varierande och utmanande arbete i nära samarbete och med stöd från kollegor och chefer. Dessutom har du tillgång till de förmåner som Umeå kommun erbjuder sina medarbetare – läs mer om dessa här: Förmåner - Umeå kommun. Läs mer om Umeå kommun på www.umea.se. Här hittar du också information om hur det är att leva och bo i Umeå; Nykommun.se och Flytta till Umeå kommun. Dina arbetsuppgifter Som utvecklingsledare har du ett brett och självständigt uppdrag där du fungerar som ett nära strategiskt och operativt stöd till äldreomsorgsverksamhetens verksamhetschefer. Vi söker dig som vill bidra till att stärka och utveckla kvalitetsarbetet inom äldreomsorgen för en kunskapsbaserad och patientsäker äldreomsorg. Du kommer att driva, säkerställa och vidareutveckla kvalitetsparametrar i det dagliga arbetet, vilket sker i nära samverkan med våra verksamheter. Detta innebär bland annat stötta och stärka det kvalitetsförbättrande arbetet, genomföra analyser, ta fram beslutsunderlag, stötta i att ta fram och revidera befintliga rutiner. I tjänsten ingår även nära samarbete med övriga utvecklingsledare och förvaltningsgemensamma funktioner för att skapa synergier och utbyta erfarenheter samt goda exempel. Om dig För tjänsterna inom Vård- och omsorgsboende/korttidsvistelse samt Din kommunala hemtjänst söker vi dig som har högskole- eller universitetsutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. För tjänsten inom Hälso- och sjukvård krävs det att du har sjuksköterskelegitimation samt erfarenhet som sjuksköterska.  Du har intresse av och erfarenhet inom processledning samt förmåga att framgångsrikt bedriva utvecklingsarbete i politiskt styrd verksamhet. Det är meriterande om du har goda kunskaper om kommunal omsorg, särskilt äldreomsorg. Arbetet kräver att du kan arbeta både självständigt och i team samt kan representera förvaltningen i både interna och externa sammanhang. Vi tror att du trivs med att förmedla budskap muntligt och har god förmåga att uttrycka dig i såväl tal som skrift. Du är en trygg, analytisk, flexibel och lösningsfokuserad person. Stor vikt läggs på personlig lämplighet. B-körkort krävs. Välkommen med din ansökan! Du kan antingen bifoga ditt cv alternativt fylla i dina uppgifter i ansökningsformuläret Om Umeå kommun Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har cirka 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss? Här kan du ta del av hur det är att leva och bo i Umeå: https://www.umea.se/flytta Umeå kommun ingår i tre förvaltningsområden för finska, meänkieli och samiska www.umea.se/minoriteter.  Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Ta del av våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte oss om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.

5 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Strateg - Utbildningspedagog, Äldreomsorgens HR-enhet
Umeå kommun
Lednings- och organisationsutvecklare

Äldreomsorgen i Umeå kommun vill i närhet och samspel vara en resurs som frigör och stärker människors förmåga att leva ett självständigt liv. HR-enheten är organiserad i team som består av olika kompetenser där vi ger arbetar strategiskt och operativt för att ge stöd till chefer. Vi ger råd och stöd inom: Arbetsgivarpolitiska frågor, arbetsrätt och förhandlingar, bemanningsutveckling, kompetensförsörjning och utbildningssamordning. Lönebildning och löneöversyn, systematiskt arbetsmiljöarbete och rehabilitering, omställning och personalplanering samt praktikplacering. I HR-enheten uppdrag ingår att initiera till utvecklings- och förbättringsarbete samt genomföra utbildningsinsatser för att verksamheten ska uppnå en långsiktig hållbar arbetsmiljö. Vi står i stora kompetensförsörjningsutmaningar i äldreomsorgen både utifrån den demografiska förändringen och utifrån den låga arbetslöshet vi har i Umeå. Detta medför att medarbetare som kommer till våra verksamheter många gånger saknar tillräcklig kunskap och kompetens för att kunna utföra det viktiga jobbet i äldreomsorgen självständigt och med den kvalitet vi önskar. Nu har vi fått möjlighet att påbörja arbetet med att bygga upp en utbildningsorganisation inom äldreomsorgen för att kunna ta oss an utmaningen och jobba strukturerat med att bli en lärande organisation. Vi söker nu en Strateg inom området utbildning till vår HR-enhet! Dina arbetsuppgifter I rollen som strateg har du ett förvaltningsövergripande ansvar för att driva det strategiska arbetet med språkutveckling på arbetsplatsen. Du samordnar insatser inom ramen för Svenskalyftet och arbetar med att säkerställa att rätt utbildningsinsats matchas med varje medarbetares förutsättningar och behov. En viktig del av uppdraget är att stötta förvaltningens sakkunniga i att utveckla våra utbildningar – både befintliga och kommande – så att de blir mer pedagogiskt upplagda och därmed bidrar till ett ökat lärande. Du arbetar med ett helhetsperspektiv på kompetensutveckling och har en nyckelroll i att skapa hållbara strukturer för språkutveckling och lärande i hela organisationen. Om dig Vi söker dig som har pedagogisk kompetens på högskolenivå och ett stort intresse för lärande och utveckling. Du har erfarenhet av att arbeta med strategiskt utvecklingsarbete kopplat till kompetensförsörjning, utbildning eller andra former av lärande i organisationer. Det är meriterande om du har en utbildning som lärare i svenska som andraspråk, svensklärare, specialpedagog eller annan pedagogisk inriktning som arbetsgivaren bedömer likvärdig och relevant för uppdraget. För att lyckas i rollen behöver du vara självgående, strukturerad och ha en god förmåga att planera och följa upp arbetet. Du är pedagogisk, har lätt för att kommunicera och trivs med att samarbeta med andra. Du har ett genuint engagemang för lärande och utveckling, och bidrar med energi, lyhördhet och ett lösningsfokuserat förhållningssätt i det dagliga arbetet. Personlig lämplighet för uppdraget är mycket viktigt.  Välkommen med din ansökan! Du kan antingen bifoga ditt cv och personliga brev alternativt fylla i dina uppgifter i ansökningsformuläret. Om Umeå kommun Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har cirka 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss? Här kan du ta del av hur det är att leva och bo i Umeå: https://www.umea.se/flytta Umeå kommun ingår i tre förvaltningsområden för finska, meänkieli och samiska www.umea.se/minoriteter.  Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Ta del av våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte oss om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.

4 juni 2025
Sista ansökan:
23 juni 2025
Verksamhetsutvecklare utbildningsfrågor, Äldreomsorgens HR-enhet
Umeå kommun
Lednings- och organisationsutvecklare

Äldreomsorgen i Umeå kommun vill i närhet och samspel vara en resurs som frigör och stärker människors förmåga att leva ett självständigt liv. HR-enheten är organiserad i team som består av olika kompetenser där vi ger arbetar strategiskt och operativt för att ge stöd till chefer. Vi ger råd och stöd inom: Arbetsgivarpolitiska frågor, arbetsrätt och förhandlingar, bemanningsutveckling, kompetensförsörjning och utbildningssamordning. Lönebildning och löneöversyn, systematiskt arbetsmiljöarbete och rehabilitering, omställning och personalplanering samt praktikplacering. I HR-enheten uppdrag ingår att initiera till utvecklings- och förbättringsarbete samt genomföra utbildningsinsatser för att verksamheten ska uppnå en långsiktig hållbar arbetsmiljö. Vi står i stora kompetensförsörjningsutmaningar i äldreomsorgen både utifrån den demografiska förändringen och utifrån den låga arbetslöshet vi har i Umeå. Detta medför att medarbetare som kommer till våra verksamheter många gånger saknar tillräcklig kunskap och kompetens för att kunna utföra det viktiga jobbet i äldreomsorgen självständigt och med den kvalitet vi önskar. Nu har vi fått möjlighet att påbörja arbetet med att bygga upp en utbildningsorganisation inom äldreomsorgen för att kunna ta oss an utmaningen och jobba strukturerat med att bli en lärande organisation. Vi söker nu en verksamhetsutvecklare för utbildningsfrågor till vår HR-enhet! Dina arbetsuppgifter I rollen som verksamhetsutvecklare kommer du att arbeta med att utveckla och samordna utbildningsinsatser inom äldreomsorgsförvaltningen. Tillsammans med utvecklingsledare och strateg driver du arbetet med att skapa en lärande organisation där medarbetare får rätt förutsättningar att utveckla sin kompetens och utföra sitt uppdrag med hög kvalitet. Du kommer att bidra i framtagandet, planeringen och genomförandet av olika utbildningssatsningar – både interna och i samverkan med externa aktörer. Arbetet kan handla om allt från introduktionsprogram och yrkesspecifik fortbildning till språkstödjande insatser och handledning i vardagen. Du kommer också att vara delaktig i att följa upp och utvärdera utbildningar för att säkerställa att de ger effekt och är anpassade efter verksamhetens behov. Samordning av olika nätverk i förvaltningen kan också komma att ingå.  Uppdraget innebär nära samarbete med chefer, medarbetare och övriga funktioner inom förvaltningen, och du har en viktig roll i att omsätta strategier till praktiska utbildningslösningar i vardagen. Om dig Vi söker dig som har lägst gymnasieexamen och god kännedom om äldreomsorgens verksamhet och uppdrag. Du har erfarenhet av att arbeta med utbildning, kompetensutveckling eller annan form av lärande inom vård och omsorg. Det är meriterande om du är utbildad undersköterska eller har en högskoleutbildning som bedöms relevant för uppdraget, till exempel inom pedagogik, vård, socialt arbete eller motsvarande. Har du dessutom språkombudskompetens ser vi det som en stor tillgång. För att lyckas i rollen behöver du vara självgående, strukturerad och ha en god förmåga att planera och följa upp arbetet. Du är pedagogisk, har lätt för att kommunicera och trivs med att samarbeta med andra. Du har ett genuint engagemang för lärande och utveckling, och bidrar med energi, lyhördhet och ett lösningsfokuserat förhållningssätt i det dagliga arbetet. Personlig lämplighet för uppdraget är mycket viktigt.  Välkommen med din ansökan! Du kan antingen bifoga ditt cv och personliga brev alternativt fylla i dina uppgifter i ansökningsformuläret. Om Umeå kommun Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har cirka 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss? Här kan du ta del av hur det är att leva och bo i Umeå: https://www.umea.se/flytta Umeå kommun ingår i tre förvaltningsområden för finska, meänkieli och samiska www.umea.se/minoriteter.  Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Ta del av våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte oss om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.

4 juni 2025
Sista ansökan:
23 juni 2025
Utvecklingsledare utbildningsfrågor, Äldreomsorgens HR-enhet
Umeå kommun
Lednings- och organisationsutvecklare

Äldreomsorgen i Umeå kommun vill i närhet och samspel vara en resurs som frigör och stärker människors förmåga att leva ett självständigt liv. HR-enheten är organiserad i team som består av olika kompetenser där vi ger arbetar strategiskt och operativt för att ge stöd till chefer. Vi ger råd och stöd inom: Arbetsgivarpolitiska frågor, arbetsrätt och förhandlingar, bemanningsutveckling, kompetensförsörjning och utbildningssamordning. Lönebildning och löneöversyn, systematiskt arbetsmiljöarbete och rehabilitering, omställning och personalplanering samt praktikplacering. I HR-enheten uppdrag ingår att initiera till utvecklings- och förbättringsarbete samt genomföra utbildningsinsatser för att verksamheten ska uppnå en långsiktig hållbar arbetsmiljö. Vi står inför stora kompetensförsörjningsutmaningar inom äldreomsorgen, både som en följd av den demografiska utvecklingen och den låga arbetslösheten i Umeå. Det innebär att många av de medarbetare som kommer till våra verksamheter inte alltid har den kunskap och kompetens som krävs för att självständigt kunna utföra det viktiga arbetet med den kvalitet vi eftersträvar. Nu har vi fått möjlighet att påbörja uppbyggnaden av en utbildningsorganisation inom äldreomsorgen. Syftet är att möta dessa utmaningar genom att arbeta mer långsiktigt och strukturerat med kompetensutveckling – och därigenom ta viktiga steg mot att bli en lärande organisation. Dina arbetsuppgifter Som utvecklingsledare spelar du en central roll i att forma en lärande organisation inom äldreomsorgen. Du arbetar strategiskt och operativt med att främja kunskapsutbyte, kompetensutveckling och metodstöd i nära samverkan med chefer, medarbetare och externa aktörer. Du har ett övergripande ansvar för att samordna och strukturera förvaltningens utbildningsinsatser, så att de utgår från verksamhetens behov och bidrar till hög kvalitet i det dagliga arbetet. Genom att identifiera utvecklingsområden, initiera insatser och följa upp resultat är du med och skapar långsiktiga förutsättningar för en hållbar kompetensförsörjning. Om dig Vi söker dig som har en relevant akademisk utbildning som personalvetare, sjuksköterska eller annan likvärdig bakgrund. Du har god kunskap om äldreomsorgens förutsättningar och utmaningar, och förstår dess komplexitet utifrån flera perspektiv – såsom lagstiftning, brukar- och anhörigbehov samt kvalitets- och utvecklingsarbete. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation, där förståelse för beslutsprocesser, tydlig kommunikation och god samverkan är avgörande för att nå resultat. Du har också erfarenhet av att leda och samordna projekt, där du ansvarat för att planera, följa upp och fördela resurser utifrån givna mål och tidsramar. Du arbetar strukturerat, är van att driva utvecklingsarbete och trivs i en roll med många kontaktytor. Som person är du analytisk, självgående och trygg i din kompetens. Du har lätt för att skapa förtroendefulla relationer och är både lyhörd och tydlig i din kommunikation. Du trivs med att arbeta såväl självständigt som i nära samarbete med andra – och har ett stort engagemang för att skapa värde för både verksamhet och brukare. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Välkommen med din ansökan! Du kan antingen bifoga ditt cv alternativt fylla i dina uppgifter i ansökningsformuläret Om Umeå kommun Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har cirka 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss? Här kan du ta del av hur det är att leva och bo i Umeå: https://www.umea.se/flytta Umeå kommun ingår i tre förvaltningsområden för finska, meänkieli och samiska www.umea.se/minoriteter.  Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Ta del av våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte oss om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.

4 juni 2025
Sista ansökan:
23 juni 2025
Organisationsstrateg till Bildningsförvaltningen på Oskarshamns kommun
Oskarshamns kommun
Lednings- och organisationsutvecklare

Välkommen till öarnas och sjöarnas plats! Här i Oskarshamn kan du uppleva lugnet i värmen och tryggheten och finna din energi i närheten och gemenskapen. Vi är stolta över att vara landets fjärde örikaste kommun, med över 6 000 öar i vår skärgård och i våra 500 sjöar. Oavsett om du söker avkoppling eller äventyr, så har Oskarshamn något att erbjuda. Med havet som fond och barrdoft runt hörnet är det lätt att förälska sig och slå sig till ro. I Oskarshamn kan du växa och utvecklas. Med stora arbetsgivare inom industri och teknik, drivna entreprenörer och småföretagare, erbjuder Oskarshamn ett välmående näringsliv och spännande möjligheter. Närheten mellan landsbygd, stad, hav och skog ger alla förutsättningar att leva tryggt och bekvämt, med tid över att följa passioner och drömmar. Välkommen att kasta ankar i Oskarshamns kommun. Tjänsten är placerad på Bildningsförvaltningens administrativa grupp. Bildningsförvaltningen ansvarar för utbildning, kultur- och fritid. Förvaltningen ska se till att dessa verksamheter bedrivs enligt lagar, förordningar och andra bestämmelser samt följer nationella mål och riktlinjer som Oskarshamns kommunfullmäktige bestämt. Administrationens uppdrag gentemot elever, vårdnadshavare, medborgare, medarbetare, chefer och politiker är att med utgångspunkt från barnets och elevens bästa uppfylla behoven av support och stöd inom: Kansli, nämnd och utredning, Barn/elevuppgiftshantering, Nämndadministration, Ekonomi, personal samt Expedition Löpande rekrytering tillämpas för denna tjänst, välkommen med din ansökan redan idag! ARBETSUPPGIFTER Som organisationsstrateg utgör du ett viktigt stöd till cheferna med att förvalta och utveckla verksamheterna inom bildningsnämndens ansvarsområden. Arbetsuppgifterna består huvudsakligen av två olika delar. Dels att driva och stödja verksamhetschefer och rektorer i det systematiska kvalitetsarbetet med framtagande av data och statistik, analys och dokumentation. Du kommer även arbeta aktivt för att utveckla organisationens kunskap att analysera data och bidrar på så vis till att chefer på olika nivåer fattar välgrundade beslut. Den andra delen av uppdraget består av att hålla ihop, driva och utveckla processerna för samverkan mellan skola och arbetsliv. Genom ditt arbete ska barn och unga få en god bild av arbetslivets olika karriärs- och utvecklingsmöjligheter i Oskarshamns kommun. Du kommer nätverka både regionalt och nationellt och utveckla strukturer så samverkan systematiseras över tid. Du kommer ha ditt kontor i stadshuset i Oskarshamn men förväntas röra dig mellan våra skolenheter och de verksamheter som krävs i uppdraget. Förutom cheferna i bildningsförvaltningen kommer du ha ett nära samarbete med studie- och yrkesvägledare samt kollegorna i administrationen. I tjänsten ingår arbetsuppgifter såsom: - Ta fram data och analysunderlag inom ramen för systematiskt kvalitetsarbete. - Rapportskrivande och analysstöd till chefer. - Driva och stödja arbetet med att utveckla automatisering/digitalisering av arbetsprocesser och flöden. - Föredra ärenden och uppdrag för chefer, medarbetare och politiker. - Utveckla och systematisera samverkan mellan skola och arbetsliv. - Samordna studiebesök och aktiviteter som syftar till god samverkan mellan skola och arbetsliv. - Omvärldsbevakning och nätverkande i syfte att utveckla kommunens interna arbete och sprida goda exempel från arbetet i Oskarshamns kommun. Ibland kräver vårt arbete även att vi frångår våra ordinarie arbetsuppgifter och hugger tag där det behövs mest utifrån barns och elevers bästa. Det förväntas även av dig. KVALIFIKATIONER Högskoleutbildning, lärarexamen eller annan högre utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig för tjänsten. Du har: • Mycket god analytisk förmåga som gör att du har lätt att överblicka processer och förstå dess betydelser för helheten. • God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska. • B-körkort. För att du ska trivas som organisationsstrateg hos oss krävs att du är strukturerad, självgående samt service- och kvalitetsmedveten. Du behöver trivas med att självständigt driva dina arbeten framåt, ibland utan uttalade deadlines. Du har en pedagogisk förmåga som gör att du enkelt kan förklara komplexa frågor och sammanhang och bidra till andras lärande. Du förväntas vara socialt aktiv och bygga upp ett brett kontaktnät genom vilket du både hämtar inspiration för att bidra till att utveckla verksamheten och sprida det goda arbete som sker i Oskarshamns kommun. Du har lätt för att samarbeta och kommunicera då rollen innebär många kontaktytor. Du behöver ha lätt för att ställa om och byta fokus med kort varsel samt ha förmågan att självständigt prioritera mellan dina arbetsuppgifter. Vidare behöver du ha lätt för att samarbeta med kollegor, chefer och externa kontakter på så sätt att du är lyhörd, smidig och bemöter frågeställningar på ett konstruktivt sätt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Det är meriterande om har erfarenhet av arbete inom kommunalt styrd verksamhet och är flerspråkig. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka via söklänken och inte via e-post eller pappersformat. För att kunna bli aktuell för en anställning behöver du kunna visa upp följande utdrag ur belastningsregistret: För arbete inom skola eller förskola. Detta hittar du under https://polisen.se/Service/Belastningsregistret-begar-utdrag/. Du som söker och är intresserad av tjänsten ansök redan nu om utdraget. Vi har rökfri arbetstid. Vi erbjuder ett flexibelt friskvårdsavtal. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst. Läs gärna mer på https://oskarshamn.com/ Kika gärna på vår fina film om vår stad: https://youtu.be/_T9Cy0C-H_o

4 juni 2025
Sista ansökan:
5 augusti 2025