Organisationsutvecklare
Sök bland 71 lediga jobb som Organisationsutvecklare och börja ditt nya yrkesliv idag!
Om Falun Borlänge-regionen AB Falun Borlänge-regionen AB är ett kommunägt utvecklingsbolag som genomför strategiska projekt och insatser för att stärka det regionala näringslivet, främja företagsutveckling och möta arbetsmarknadens förändrade kompetensbehov. På uppdrag av våra ägarkommuner Borlänge, Falun, Gagnef och Säter bidrar vi till ökad konkurrenskraft, hållbar tillväxt och bättre förutsättningar för nyetableringar och expansion. Våra projekt fokuserar på att säkra regionens kompetensförsörjning, stötta näringslivet och öka transportkapaciteten. Till ESF-projektet ”SID – Skolsamverkan i Dalarna” söker vi en projektledare. Om projektet Projektet "SID – Skolsamverkan i Dalarna" syftar till att fler ungdomar ska avsluta grundskolan med gymnasiebehörighet och att färre ska avbryta sina gymnasiestudier. Målgruppen är högstadieelever i tolv dalakommuner där insatserna innefattar elevcoacher, stärkt samverkan mellan skola och arbetsliv samt utveckling av processer och strukturer som bidrar till att studie- och yrkesvägledning ses som hela skolans ansvar. Arbetsuppgifter Som projektledare har du en central roll i att leda, samordna, följa upp och rapportera projektet i nära samarbete med två delprojektledare. Du kommer också att samarbeta med en ekonom och en projektmedarbetare som är anställda hos Falun Borlänge-regionen samt projektmedarbetare i respektive samverkande kommun. Ditt arbete kommer att vara både strategiskt och operativt, med ansvar för att driva projektet, från planering till genomförande och uppföljning. Du är föredragande i styrgruppen för projektet och du har en betydelsefull uppgift i att stötta inom respektive kommuns fokusområde samt deras specifika förutsättningar. I din roll har du också det övergripande ansvaret för projektets måluppfyllelse, budget, tidplan och rapportering samt att synliggöra och sprida projektets resultat. Med tolv deltagande kommuner, samt 2047 Science Center, är SID-Skolsamverkan i Dalarna ett omfattande och mångfacetterat projekt som bidrar till möjligheten att utveckla stärkt samverkan och lärande mellan kommunerna. Som projektledare ansvarar du för att erfarenhetsutbyte och lärande möjliggörs inom ramen för projektet och att de samlade erfarenheterna underlättar implementering av goda resultat i ordinarie verksamhet efter projektet slut. Kvalifikationer Vi söker dig som har erfarenhet av att leda större projekt med flera samverkansparter. Det är meriterande om du har kunskap eller erfarenhet från arbete inom skolverksamhet, alternativt projektledning eller annat utvecklingsarbete i offentlig verksamhet. Har du dessutom arbetat med ESF-finansierade projekt och är insatt i de horisontella principerna, är det ett stort plus. I din roll är du resultatinriktad och engagerad, samtidigt som du är lyhörd för de behov som finns hos övriga parter i projektet. Du har en relevant högskoleutbildning eller annan kompetens som vi bedömer som likvärdig och relevant för tjänsten. Du är genuint intresserad av ungas utveckling och trivs i sammanhang där du kan göra skillnad på riktigt. Du uttrycker dig obehindrat på svenska, i både tal och skrift. I projektledarrollen behöver du ha ett starkt driv, vara tålmodig och beredd på att förutsättningarna snabbt kan ändras. Övrigt Projektet pågår under perioden 2025-09-01 – 2028-05-31. Tjänsten som projektledare tillsätts under förutsättning att projektet beviljas erforderliga medel från Europeiska Socialfonden. Tjänsten är en treårig projektanställning med tillträde 1 september 2025 (eller enligt överenskommelse). Då du i din roll kommer att resa en del, behöver du ha körkort och tillgång till egen bil. Ansökan Om du tror att du passar för tjänsten är du varmt välkommen med din ansökan. Skicka den med e-post till [email protected] senast den 7 juni. Märk din ansökan med "Projektledare SID". Vi går igenom ansökningar löpande, så skicka gärna så snart du har möjlighet. Om du har frågor kring tjänsten eller vår organisation, hör av dig till vår VD Eva-Lena Palander på 0243-24 80 41. Läs gärna mer om oss på www.fbregionen.se. Du kan även läsa mer om ESF:s utlysning på www.esf.se. Om det blir aktuellt med en flytt till Dalarna kan vi erbjuda dig medflyttarservice, se www.rekryteringslots.se. Vi har gjort vårt val av rekryteringskanaler och önskar inga fler erbjudanden.
Tillsammans utvecklar vi Sahlgrenska Universitetssjukhuset för en hållbar framtid. Vi ställer om hälso- och sjukvården med målet att vara Europas ledande universitetssjukhus 2032. Tillsammans med patienterna arbetar vi för kvalitet, tillgänglighet, patientsäkerhet, forskning, utbildning och innovation – i ett sammanhållet hälso- och sjukvårdssystem i Västra Götalandsregionen. Vår vision och våra mål tar sikte mot en vård av yttersta kvalitet, där patienten alltid är i fokus. Vi erbjuder hälso- och sjukvård lokalt och regionalt, men också högspecialiserad vård till patienter i hela landet och utomlands. Våra medarbetare är vår styrka och de bidrar i kunskapsutbyten nationellt och internationellt. Med digitala verktyg och nya arbetssätt kan vi förenkla vardagen på sjukhuset och erbjuda en modern, tillgänglig och effektiv vård av högsta kvalitet. Om verksamheten Biobank Väst är Västra Götalandsregionens biobank. Verksamheten är placerad under området för forskning, utveckling, utbildning och innovation (FoUUI) på Sahlgrenska Universitetssjukhuset. Vi är ett kompetenscentrum för biobanksfrågor, handlägger biobanksavtal samt erbjuder tjänster för insamling, hantering, lagring och utplock av biobanksprov i forskningssyfte. Vi ansvarar också för alla fryshotell på Sahlgrenska Universitetssjukhuset. Allt arbete vi gör utförs inom ramen av ett kvalitetsledningssystem. Biobank Väst arbetar i nära samverkan med Core Facilities vid Sahlgrenska akademin, Göteborgs universitet, samt är en del av den nationella infrastrukturen Biobank Sverige. Biobank Väst har idag cirka 25 anställda med olika roller. Som projektledare kommer du att vara en del av funktionen 'Studiecenter', där du erbjuds ett utvecklande, dynamiskt och kundorienterat arbete. Arbetsuppgifter Som projektledare på Studiecenter kommer du att spela en nyckelroll i att ge rådgivning och stöd till forskare som planerar insamling av biobanksprov och som vill nyttja Biobank Västs operativa biobankservice. I rollen kommer du ha mycket kontakt med forskningsstudier och vårdverksamheter. Projektledarens ansvarsområden: Ge forskare vägledning och stöd i planeringen av studier med biobanksprov. I samråd med forskare sätta upp studiespecifika rutiner för insamling, provhantering, förvaring och utplock av biobanksprov. Ansvara för koordinering kring hanteringen av biobanksprov, inklusive att skriva instruktioner och upprätta serviceavtal. Ytterligare arbetsuppgifter som kan ingå i rollen: Projektledning och utveckling av Biobank Västs verksamhet för att möta framtida behov om biobankning för forsknings- och vårdändamål. Vara del i samverkan och samarbeten som ämnar att utveckla den lokala och regionala biobanksinfrastrukturen. Visst strategiskt arbete för Biobank Västs verksamhet såsom projektredovisning och rapportering. Inom ramen för rollen finns också en utvecklingsmöjlighet att delta i något av Biobank Sveriges nationella projekt för att utveckla, harmonisera och effektivisera rutiner och processer inom biobanksområdet. Om dig Vi söker dig som har en PhD inom life science, alternativt en MSc och minst fem års erfarenhet av arbete inom klinisk forskning, projektledning och/eller studiekoordinering. Erfarenhet av biobankning är meriterande. För tjänsten krävs mycket god kunskap i svenska och engelska, samt vana att arbeta med digitala verktyg och databaser. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Som person tycker du om att möta människor. Du behöver vara kommunikativ i både tal och skrift och kunna förmedla och ta in information genom möten med andra människor. Dessutom har du en god samarbetsförmåga och uppskattar att arbeta med forskningsstödjande service. Du har förmåga att agera självständigt i din roll, kan lätt sätta dig in i nya uppgifter och lösa dem på ett konstruktivt och strukturerat sätt. Du har också förmåga att växla mellan olika arbetsuppgifter utifrån behov, samtidigt som du säkerställer att arbetet håller en hög kvalitet. Varmt välkommen med din ansökan! Möt några av våra medarbetare - Sahlgrenska Universitetssjukhuset Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion. Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
I Göteborg ska alla kunna växa. Fritt och självständigt. Det kräver att fler får kompetens som matchar arbetsmarknadens behov. Och därigenom jobb, en egen försörjning och möjlighet att bidra till samhället. Oavsett hur resan dit ser ut, ska alla få plats i vår stad. Därför finns förvaltningen för arbetsmarknad och vuxenutbildning. Vi ser varje människas potential och öppnar vägar framåt. Genom att samordna Göteborgs Stads arbetsmarknadsinsatser och säkerställa den kommunala vuxenutbildningen sätter vi riktning och är ett nav för samarbete. Tillsammans med engagerade entreprenörer, akademin, internationella företag, civilsamhället och andra delar av staden jobbar vi med samlad kraft mot gemensamma mål. Så stärker vi människor och en av Sveriges största arbetsmarknader. Vi öppnar möjligheter, varje dag. Nu söker vi dig som vill vara med och göra skillnad! ARBETSUPPGIFTER Avdelningen Externa relationer ansvarar för de övergripande externa kontakterna inom arbetsgivarområdet och den strukturerade samverkan med samarbetspartner som Arbetsförmedlingen och dess upphandlade aktörer, kommunala förvaltningar/bolag samt VGR, GR och civilsamhället. Avdelningen är också en proaktiv samarbetspartner i det inre arbetet och stödjer förvaltningen och dess ledning med att systematisera och utveckla verksamheten och erbjudande efter målgruppers behov och arbetsmarknadens möjligheter. Avdelningen består av två enheter: Kompetensförsörjning och Utveckling. Som verksamhetsutvecklare kommer du vara stödfunktion till avdelningschef och de två enhetscheferna. I funktionen som verksamhetsutvecklare kommer du arbeta med stadens kvalitetsledningssystem med exempelvis egenkontroller på verksamhetsnivå och systematisk uppföljning och analys. Du kommer stödja verksamheten med att omsätta politiska mål till verksamhetsspecifika mål samt arbeta med utformning och uppföljning av avdelningens verksamhetsplan. Du kommer även att samverka med verksamhetsutvecklare inom andra avdelningar samt på förvaltningsnivå. I ditt uppdrag kommer du att ingå i avdelningens ledningsgrupp och arbeta nära avdelningschef och enhetschefer. Du kommer att vara en nyckelresurs för dem i deras arbete med att planera, rapportera och följa upp avdelningens och enheternas verksamhetsmål samt politiska mål. Vidare kan det vara aktuellt att bidra till beredningen av ärenden till nämnden, inklusive att skriva tjänsteutlåtanden och säkerställa ärenden av hög kvalitet. I rollen ska du vara behjälplig med att exempelvis forma olika enkäter, samordna och svara på remisser, skriva dagordningar och protokoll till olika typer av möten samt vara ett administrativt och strukturellt stöd på avdelningsnivå. Du kommer arbeta med att följa upp resultat, identifiera utvecklingsområden tillsammans med de olika verksamheterna samt vara delaktig i olika projekt/utvecklingsområden och vid behov även samordna och dokumentera dessa. Du är även en resurs i avdelningens arbete med att identifiera, utforma och utveckla arbetsprocesser och metoder. Du sammanställer avdelningens arbete, följer aktivt med i det som sker i omvärlden och bidrar till att vi tänker nytt. KVALIFIKATIONER Du som söker ska ha en avklarad högskoleutbildning på 180hp (eller motsvarande) inom offentlig förvaltning, beteende-, eller samhällsvetenskapligt område, eller annan motsvarade utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för uppdraget. Du ska ha erfarenhet av politiskt styrd organisation samt erfarenhet av strategiskt planerings- och uppföljningsarbete. Det är meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat inom utbildnings-, arbetsmarknads- och/eller kompetensförsörjningsfrågor. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med processorienterat arbetssätt För att lyckas i denna roll behöver du på ett effektivt sätt kunna identifiera och analysera kärnan i ett problem, se samband och dra logiska slutsatser utifrån begränsad information. Du behöver kunna planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt, prioritera rätt och se till att uppgifter slutförs i tid med god kvalitet. Det är också viktigt att du ser hur ditt arbete påverkar helheten och bidrar till verksamhetens mål. Du samarbetar över gränser och väger in olika perspektiv i ditt arbete. Vi erbjuder dig en utvecklande arbetsplats med utrymme för att driva och stödja både arbetsorganisation och utvecklingsorganisation på avdelningen och till viss del forma ditt arbete. Som verksamhetsutvecklare kommer du att ha ett spännande och omväxlande arbete i högt tempo. ÖVRIGT Arbetsmarknad och vuxenutbildning erbjuder en arbetsplats i kontinuerlig utveckling. Vi arbetar för en hälsofrämjande och god arbetsmiljö och erbjuder bland annat flexibel arbetstid, friskvård och cykelförmåner. För oss ses mångfald som en styrka i vårt gemensamma uppdrag. Vi rekryterar utifrån en kompetensbaserad rekryteringsprocess för att säkerställa en rättvis och jämlik rekrytering. Intervjuer är planerade att hållas i mitten av juni. Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige. Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår sida på LinkedIn. https://www.linkedin.com/company/arbetsmarknad-och-vuxenutbildning-g%C3%B6teborgs-stad/ Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och undanber oss därför ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Ref: 20251236 Till avdelningen för kvalitet och utveckling söker vi en utvecklingssekreterare vars huvuduppdrag kommer vara att bidra till att utveckla verksamheten och utveckla förvaltningens uppföljning av vår utbildning. Kom och jobba med oss och var med och bidra till Malmöbornas och samhällets framtid! Arbetsuppgifter Som utvecklingssekreterare har du två huvudsakliga uppdrag. Det första är att bidra till att utveckla undervisning och verksamhet utifrån styrdokument och vetenskaplig grund. I detta arbete stöttar du skolledning och lärare med uppdrag att leda kollegialt lärande. Du är en viktig resurs i implementeringen av förändringar i styrdokument och lagstiftning. Du utbildar pedagogisk personal i både didaktisk användning av våra digitala lärresurser och i process- eller projektledning. Du håller dig uppdaterad om aktuell forskning inom skolutveckling och sprider denna kunskap till rektorer och andra chefer. Det andra uppdraget handlar om att utveckla förvaltningens arbete med uppföljning av utbildningen. Här medverkar du i det systematiska kvalitetsarbetet på huvudmannanivå och stödjer chefer i att tolka och omsätta förändringar i styrdokument. Du följer och analyserar både kvalitativa och kvantitativa resultat, och du samarbetar internt och externt i frågor som rör kvalitets-, utvecklings- och analysarbete. Du genomför utredningar och ingår i ett team som leder verkstäder kring målstyrning och resultatanalys. Du skriver tillsammans med ett par kollegor kvalitetsrapporter utifrån huvudmannens skollagsstyrda ansvar för verksamheterna. Kvalifikationer Krav: • kandidatexamen (180hp) gärna inom det pedagogiska området eller område som arbetsgivaren bedömer likvärdig • flera års erfarenhet av arbete som ledare inom utbildningsområdet som arbetsgivaren bedömer relevant • erfarenhet av arbete på vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet • erfarenhet av arbete med utveckling av systematiskt kvalitetsarbete • vana att använda digitala verktyg för pedagogik och kommunikation • mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Meriterande: • eftergymnasial utbildning inom uppföljning och utvärdering • ledarskapsutbildning • erfarenhet av arbete med skolutveckling och/eller organisationsutveckling Vi söker dig som gärna arbetar mot uppsatta mål och som styrs av mål- och resultattänkande i prioriteringar, planering och agerande. Du bidrar till goda och framgångsrika samarbeten genom att vara lyhörd och konstruktiv. Ditt sätt att kommunicera präglas av tydlighet och engagemang med en förmåga att effektivt förmedla budskap - såväl i tal som skrift. Därtill har du insikt i hur människor tar till sig information och deras olikheter, och anpassar därefter ditt sätt att förmedla budskap till den enskilda mottagaren. Om arbetsplatsen Kvalitets- och utvecklingsavdelningen håller samman förvaltningens systematiska kvalitetsarbete. Avdelningen består av 7 medarbetare: samhällsvetare, studie- och yrkesvägledare och erfarna pedagoger, vilka bland annat arbetar med att analysera verksamheternas resultat och erbjuda skolor stöd i uppföljnings- och utvecklingsarbetet. Ett uthålligt och systematiskt förbättringsarbete på varje skola är centralt i förvaltningens strävan efter att ge alla elever förutsättningar att nå sina mål. Gymnasie- och vuxenutbildningsförvaltningen är en av tre skolförvaltningar i Malmö stad. Vi ansvarar för utveckling och genomförande av gymnasieskola och vuxenutbildning. Idag är vi cirka 1600 medarbetare och vi finns i hela Malmö. Vi arbetar för att ungdomar och vuxna ska nå målen för sin utbildning och bli aktiva i vårt samhälle. Vi finns för att skapa bästa möjliga förutsättningar för Malmöborna att kunna växa genom livslångt lärande. Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Information om tjänsten Anställningsform: Tillsvidareanställning Omfattning: Heltid Antal tjänster: 1 Tillträde: Enligt överenskommelse Vi planerar preliminärt att hålla första intervjuer den 9/6 och 11/6, och andra intervjuer den 16/6 och 17/6. Övrigt Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.
Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat. Södra Lappland är ett modellområde för nära vård i glesbygd, finansierat av socialdepartementet sedan 2019. Området omfattar 7 kommuner, 7 sjukstugor, 2 hälsocentraler samt sjukhuset i Lycksele. Vi arbetar med nytänkande ledning och styrning, digitalisering, samverkan med sjukhusvården och vårdflöden med individen i centrum. Vi söker nu verksamhetsutvecklare till Södra Lappland. ARBETSUPPGIFTER Som verksamhetsutvecklare hos oss skapar du förutsättningar för samarbeten, ny kunskap och en stark framtid. Du ska utgöra verksamhetsstöd till verksamheter utifrån prioriterade fokusområden och förankra ditt arbetet i samtliga lokala samverkansforum. Du förväntas koordinera insatser mellan olika aktörer och stödja samverkan mellan primärvården och sjukhusvården. En annan viktigt uppgift är att följa upp och utvärdera framsteg samt säkerställa att målen uppnås. Du planerar och genomför självständigt insatser i samverkan med berörda aktörer. KVALIFIKATIONER Relevant utbildning och erfarenhet inom hälso- och sjukvård. Meriterande om du har erfarenhet inom området barn och unga. Erfarenhet av att arbeta med primärvård och samverkansprojekt är meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta personcentrerat och salutogent. God samarbetsförmåga och erfarenhet av att arbeta i samverkansprojekt. ÖVRIGT Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/formaner Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Om du har skyddad identitet och vill ansöka så kontaktar du rekryterande chef och skickar sedan in dina ansökningshandlingar via post.
Beskrivning Ekonomi- och kvalitetsenheten söker en engagerad och kompetent utvecklingsledare inom kvalitetsområdet. Vi erbjuder ett intressant och omväxlande arbete tillsammans med kvalitetsfunktionen och andra kunniga medarbetare. Vår uppgift är att genom väl fungerande system för ledning och styrning bidra till att invånare och besökare i Kungälv får bästa möjliga stöd och service av kommunens alla verksamheter. Kvalitetsfunktionens uppgifter omfattar att omvärldsbevaka, utvecklar och driva kvalitetsfrågor i förvaltningsorganisationen. Ansvarsområdet innebär att stödja och utveckla processer för planering, genomförande och uppföljning. Enheten ansvarar för modeller och arbetssätt, bland annat politisk målstyrning, förvaltningens verksamhetsstyrning, intern kontroll och systematiskt kvalitetsarbete. Vi skapar förutsättningar för att den politiska ledningens mål och vilja omsätts till handling och nytta för kommunens medborgare. Arbetsuppgifter Uppdraget innebär att ge stöd till förvaltningens chefer och ledning med kunskap och kompetens inom kommunens kvalitets-, styr- och ledningsprocesser. Arbetsuppgifterna omfattar det övergripande kvalitetsarbetet i förvaltningen men även stöd till respektive sektors specifika kvalitetsarbete. Arbetet är självständigt men sker oftast i arbetsgrupper eller ledningsgrupper. Rollen omfattar strategiskt stöd, rådgivning, kontroll, uppföljning samt administrativa arbetsuppgifter. Som utvecklingsledare driver du eller medverkar i genomförandet av tilldelade arbetsuppgifter. Du förväntas också kunna identifiera behov av och initiera utvecklingsarbete i samråd med ansvariga chefer och medarbetare. Uppdraget kan också omfatta utredningsuppdrag, metodutveckling, verksamhetsanalys och verksamhetsutveckling. Enheten har ansvar för förvaltningens styrmodell, projektmodell och processmodell. Kvalifikationer Vi söker en person med erfarenhet från kvalitetsarbete i en politiskt styrd organisation och med relevant utbildning på högskolenivå. Du förstår och ser helhetsperspektivet såväl som delens specifika krav och behov. Du har relevant erfarenhet och kunskap av att leda, driva och kvalitetssäkra processer samt att leda och driva projekt. Du kan också genomföra utredningsuppdrag inom diverse skilda områden enskilt eller tillsammans med andra medarbetare. God verksamhet- och personkännedom tillsammans med förmågan att skapa bra relationer är viktiga verktyg för att lyckas med uppdraget. Du har god förmåga att skriva och formlera texter till rapporter och andra publikationer på ett lättfattligt och intressant sätt. Den snabba utvecklingen av teknik och samhälle ställer allt högre krav på kontinuerlig utveckling av kompetens och organisation. Kompetens inom förändringsledning och verksamhetsutveckling är meriterande. Vi ser gärna att du har kunskap och erfarenhet av systemen Stratsys och 2c8. Intervjuer sker löpande under ansökningstiden så ansök redan idag! Övrigt - Ansökan tas endast emot digitalt via kungalv.varbi.com - Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju. - Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak. - Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden. - Vi använder oss av digitala verktyg och i arbetet kan du komma att behöva använda dig av e-legitimation. - Innan eventuell anställning kräver vi att giltigt identitetskort där medborgarskap framgår samt giltigt arbetstillstånd uppvisas. - Provanställning kan komma tillämpas enligt kollektivavtal. - Inom de verksamheter där arbete med barn förekommer kräver arbetsgivaren in utdrag ur belastningsregistret innan tillsättning av tjänsten. - Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan. - Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. - Kungälvs kommun har upphandlade avtal.
Enkel och hållbar vardag i en öppen stad där alla kan vara delaktiga – det är vår vision! Demokrati och medborgarservices uppdrag är att stötta stadens verksamheter i att utveckla och utföra service till boende, besökare och företag samt i att skapa förutsättningar för invånarnas demokratiska delaktighet och inflytande. Det innebär att vi ansvarar för Göteborgs Stads kontaktcenter, ger metodstöd för service- och demokratiutveckling och samordnar och utvecklar externa digitala kanaler som till exempel goteborg.se. Vi driver stadens medborgarkontor, Teckenspråksforum, Regnbågshuset och Romano Center i Väst, som är ett romskt informations- och kunskapscenter. Vi erbjuder också konsumentrådgivning och budget- och skuldrådgivning. Dessutom ansvarar vi för Göteborgs Stads överförmyndarverksamhet. På vår förvaltning är vi drygt 250 medarbetare. ARBETSUPPGIFTER Göteborg stads invånarguider är en verksamhet som ska bidra att öka förutsättningar för de som idag har minst inflytande i samhället. Detta genom att bidra till ökad kunskap om det samhälle vi lever i och om möjligheterna för alla att vara delaktiga och påverka. Verksamheten fungerar också som örat-mot-marken då Göteborgs Stad kan samla in och lyssna in invånares åsikter och tankar via invånarguiderna. Invånarguider bidrar genom sitt arbete till ökad tillit till samhällsviktiga aktörer, funktioner och myndigheter. Läs mer på: http://www.goteborg.se/invanarguider I ditt uppdrag som planeringsledare med samordnande uppdrag ingår det att planera, genomföra, följa upp och utveckla invånarguidernas verksamhet och att ansvara för styrgrupp, analysgrupp och kommunikationsstöd. Du ska säkerställa att organisationen och arbetssättet i verksamheten är ändamålsenligt, dokumenterat och tydligt och att upprättade ekonomiska ramar följs. I din grupp har du koordinatorer som arbetsleder invånarguiderna i deras dagliga uppdrag. Din uppgift är att stötta och samordna koordinatorerna och ha en helhetsbild av uppdraget för staden. Uppdraget som samordnare är på ca 50% på resterande del av din arbetstid kommer du att dels arbeta med samhällsvägledning på något av våra medborgarkontor och tidvis också gå in som koordinator för invånarguider. KVALIFIKATIONER För att klara uppdraget ser vi att du ha en relevant minst 3-årig högskoleexamen samt: • Erfarenhet och engagemang för lokalt arbete i socioekonomiskt utsatta områden • Erfarenhet av samverkan över organisationsgränser • Tidigare erfarenhet av samordning av verksamhet är meriterande och det är också administratörskunskaper i personalsystemet Personec. För att lösa uppgifterna på bästa sätt vill vi att du är serviceinriktad och lösningsorienterad. Du månar om att ha ett gott bemötande och jobbar för att de du möter ska få det de behöver. Det är viktigt att ha en helhetssyn på arbetet och kunna arbeta både strategiskt men också gå in och stötta upp operativt om det behövs. Att kunna arbeta målinriktat och fokuserat är också viktigt. Du kan påverka andra genom att vara tydlig och får gehör för dina tankar och idéer och tycker om att arbeta målinriktat. Det är också viktigt att du kan delge information och idéer, såväl muntligt som skriftligt, och uttrycker kärnan i ett argument på ett tydligt och effektivt sätt. ÖVRIGT Vi erbjuder en arbetsplats med en kund- och serviceorienterad arbetsplatskultur med verksamheter i kontinuerlig utveckling. Vi har medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner Vi vill att vår förvaltning ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter. Vi värdesätter mångfald och arbetar aktivt för en inkluderande arbetsmiljö där alla känner sig välkomna När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem för att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan. Vi undanber oss vänligt men bestämt samtal från försäljare av ytterligare platsannonser och rekryteringstjänster
Varje år fattar Försäkringskassan cirka 20 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför tänker vi nytt och använder den senaste tekniken för att förenkla och förbättra, utveckla och leverera it-tjänsterna för den svenska socialförsäkringen. Välkommen till en av Sveriges största it-avdelningar. Inom Verksamhetsområde IT-Produktion ansvarar enheten Kundhantering för att samordna och utveckla det IT-stöd som krävs för att verksamheten ska fungera effektivt, idag och i framtiden. Vårt uppdrag är att säkerställa att våra digitala lösningar bidrar till hög kvalitet, ökad effektivitet och en långsiktigt hållbar utveckling. Genom vårt arbete skapar vi nytta både för myndigheten och för samhället i stort. Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla detta arbete. I rollen som IT-verksamhetsutvecklare får du en central roll i teamet, där du tillsammans med kollegor och samverkansparter driver förbättringar, utvecklar digitala lösningar och stärker kvaliteten i våra leveranser. Strategi, Samverkan, Digital utveckling och projektledning I den här rollen får du arbeta med att utveckla IT-verksamheten i nära dialog med andra myndigheter. Fokus ligger på att förbättra digitala lösningar, planera långsiktigt och bidra till att IT-stödet möter verksamhetens behov på ett effektivt och hållbart sätt. Ditt arbete bygger på förståelse för såväl teknik som verksamhet och bidrar till att skapa smartare tjänster och en starkare digital infrastruktur i offentlig sektor. Som It-verksamhetsutvecklare på enheten Kundhantering, bidrar du till att utveckla en verksamhet där digitala lösningar stärker effektivitet, tillgänglighet och kvalitet. Genom ditt arbete är du med och lägger grunden för en långsiktig, hållbar digital utveckling i offentlig sektor – ett arbete som kommer till nytta för både medborgare och myndigheter. Du stödjer utvecklingen av olika former av verksamhetsstöd, såsom IT-system, informationsflöden, kompetensutveckling, kultur och arbetssätt. Rollen kan liknas vid funktioner som Key Account Manager eller Service Delivery Manager inom privat sektor – men här verkar du i en samverkande roll mellan myndigheter snarare än i en kund–leverantörsförhållande. Du arbetar i en kundfunktion där alla medarbetare har ett nära samarbete med de myndigheter som nyttjar verksamhetsområde IT-Produktions tjänster. I uppdraget ingår att snabbt kunna sätta sig in i olika verksamheters behov, hantera parallella uppdrag och samtidigt driva strategiska frågor på ledningsnivå. Du väger olika perspektiv, prioriterar och lämnar välgrundade rekommendationer som bidrar till fortsatt utveckling. En central del i ditt arbete är att följa upp och utvärdera kvaliteten i de leveranser som görs till samverkansparterna. Arbetet bygger på nära samarbete och dialog. Du agerar proaktivt, initierar förbättringar och bidrar till att vidareutveckla de erbjudanden som IT-Produktion tillhandahåller. Tjänsten innebär att du hanterar sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Vi söker dig som • har högskoleexamen eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga • har en bakgrund inom IT-verksamhet och kan kombinera teknisk förståelse med verksamhetsperspektiv • är van att samarbeta med externa leverantörer för att utveckla och implementera IT-lösningar • har en god anpassningsförmåga och kan navigera i en organisation där förutsättningar och behov förändras över tid • har god samarbetsförmåga och arbetar aktivt för ett samarbetsorienterat klimat och har ett utåtriktat arbetssätt • har förmåga att bygga och upprätthålla långsiktiga relationer med både interna och externa aktörer • har ledaregenskaper samt god samverkansförmåga • är trygg och förtroendeingivande, även i belastade situationer • agerar på eget initiativ och tar ansvar för att nå goda resultat • samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål • agerar på eget initiativ och tar ansvar för att nå goda resultat • har god kommunikativ förmåga, på svenska och engelska i tal och skrift. Det är meriterande om du • har kunskap och förståelse för målstyrning samt tids- och resursplanering • har förmågan att sätta dig in i olika problemställningar, är lösningsfokuserad och ser till helheten • har erfarenhet av att driva digital transformation och utveckling i samverkan med andra aktörer • har erfarenhet av att arbeta inom offentlig sektor och förståelse för de specifika krav och regler som gäller i offentliga verksamheter. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt ett flertals tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering och en anställning hos oss kan även innebära placering i säkerhetsklass. För den här tjänsten krävs svenskt medborgarskap. Möjlighet till distansarbete finns om arbetet tillåter. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Placeringsort: Sundsvall eller annan ort som passar verksamhetens behov. Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs Kontaktpersoner Chef: Helena Hörnfeldt tfn 010-114 77 02 (för frågor om tjänsten). HR-specialist, Ahmad Mohsen, [email protected], tel 010-113 45 24 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackliga representanter är för ST Christina Lövgren, Saco-S Ann wiström , Seko Eliza Grundström. Dessa nås via vår växel 08-786 90 00. Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 26 maj 2025. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id ringer du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Vi ska i allt vi gör, agera med utgångspunkt i principen om alla människors lika värde, rättssäkerhet och med god service till medborgarna.
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun! ARBETSUPPGIFTER Omsorgsförvaltningen befinner sig i ett spännande utvecklingsskede med fokus på omställningen till en god och nära vård och omsorg. Förflyttningen handlar om att skapa en mer personcentrerad och tillgänglig verksamhet som bättre möter invånarnas behov med fortsatt hög kvalitet och förmåga att hantera den demografiska utvecklingen. För att lyckas behöver vi engagerade medarbetare som vill göra skillnad och brinner för att utveckla verksamheten. Är du en av dem? Som verksamhetsutvecklare blir du en viktig del av vår utvecklingsavdelning en dynamisk och kompetent grupp på 16 personer med olika roller inom verksamhetsutveckling, support, förvaltning och administration. Här arbetar du tillsammans med sex andra verksamhetsutvecklare i en miljö där idéer tas tillvara, samarbete är nyckeln och där vi gemensamt driver utvecklingen framåt för framtidens vård och omsorg. Med ett tydligt fokus på dem vi är till för och på de processer som styr mot förvaltningens mål, kommer du som verksamhetsutvecklare att vara en nyckelperson i vårt arbete framåt. Tillsammans med verksamheten driver och leder du utvecklings- och implementeringsarbete som initieras både från politiken och från verksamheten själv. Du är också ett metodstöd för chefer och medarbetare i frågor som rör kvalitets- och förbättringsarbete, och bidrar till att skapa strukturer för långsiktig utveckling och förbättrad kvalitet i vår verksamhet. Tillsammans med verksamheten kommer du: • Driva och leda processutveckling, utvecklings- och implementeringsarbete samt projekt kopplade till vår omställning mot en god och nära vård och omsorg. • Ge metodstöd och coacha chefer kring systematiskt kvalitets- och förbättringsarbete. • Planera och genomföra utbildningsinsatser, workshops och processkartläggningar ute i verksamheten. • Omvärldsbevaka inom angivna uppdrag och områden. All förändring sker i nära samverkan med de avdelningar och verksamheter som berörs, vilket innebär att du kommer att samarbeta inom flera olika områden och med olika professioner inom förvaltningen. Arbetet innebär även omfattande samverkan med andra myndigheter, organisationer och externa aktörer. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har minst treårig högskoleexamen inom ett relevant område, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har flera års erfarenhet av projektledning, utvecklingsarbete och kvalitetsarbete gärna inom kommun, region eller annan större och komplex organisation. Då arbetet innebär mycket samverkan, både internt och externt, ställs höga krav på din samarbetsförmåga för att kunna driva arbetet framåt. Vi tror att du är en person som är trygg i dig själv och inger förtroende genom din erfarenhet. Du är lösningsfokuserad, har handlingskraft och engagemang, och kan självständigt driva ditt arbete från idé till realisering. Du har förmåga att snabbt växla mellan olika frågor och att prioritera, planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har lätt för att engagera människor och skapa samsyn samt delaktighet i förändringsprocesser. För att kunna stödja, informera och utbilda medarbetare och chefer i förvaltningen krävs att du har god kommunikativ förmåga såväl i tal som i skrift samt god digital vana. Du har B-körkort. ÖVRIGT Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av ålder, kön och utländsk bakgrund. Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation. Du söker tjänsten genom länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. CV- och annonsförsäljare undanbedes.
I Klippans kommun motiveras vi av utveckling och siktar mot att bli lite bättre varje dag. Här har alla möjlighet att göra skillnad - både för varandra och för alla de som finns i våra verksamheter. Hos oss är allas idéer välkomna och det finns plats för dig att vara kreativ och modig på ditt eget vis. Vi litar till varandra och skapar tillsammans. På så sätt hittar vi glädjen i vårt arbete. Vi i Klippan är vår värdegrund och våra riktningar "Vilja varandras framgång", "Våga sticka ut" och "Kul i jobbet" leder oss i vårt arbete. Vill du vara med? Bli en av oss i Klippan! ARBETSUPPGIFTER I samband med den nya socialtjänstlagen har socialförvaltningen valt att se över omvårdnadspersonalens möjlighet till kompetensutveckling för att på bästa sätt möta nya behov. Vi har identifierat att vi behöver ta fram en kompetenstrappa och karriärmöjligheter för omvårdnadspersonal inom verksamhetsområde äldreomsorg och funktionsstöd. Därför söker vi nu en engagerad projektledare som vill bidra till att nå målet med projektet. Du kommer att ha som huvuduppgift att under din projekttid producera en handlingsplan som framgent ska leda oss framåt i vårt arbete. En stor del av det inledande arbetet kommer gå ut på att kartlägga ett nuläge. Som projektledare är du placerad i socialförvaltningens stab och rapporterar till socialchef. Dina närmsta kollegor ingår i projektets styr-och arbetsgrupp och består av såväl chefer som kvalitetsutvecklare och HR, som alla bidrar med högt engagemang, driv och kompetens. Tillsammans hjälps vi åt att nå målet. KVALIFIKATIONER · Samhällsorienterad utbildning inom t.ex. folkhälsovetenskap, HR eller sociologi eller likvärdig högskoleutbildning. · Erfarenhet av att leda och driva projekt, processer, samordning och förändringsarbete · Erfarenhet av och kunskap inom offentlig sektor · Erfarenhet av utförarverksamhet Som person ser vi att du behöver vara självgående, strukturerad och ha ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Mycket av arbetet kommer att gå ut på att ha dialog med våra olika verksamheter och du behöver vara lyhörd och kommunikativ. ÖVRIGT Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess arbetar vi i ett kompetensbaserat rekryteringsverktyg. Vi kommer gå igenom urvalet löpande och kan komma att kalla kandidater till intervju innan ansökningstiden har gått ut. Om du blir kallad till intervju vill vi att du kan styrka dina meriter med intyg och betyg. Du behöver även kunna uppvisa giltigt körkort för aktuellt tjänstefordon om det är relevant för tjänsten. För att arbeta hos oss måste du visa giltigt pass, nationellt id-kort eller personbevis tillsammans med identitetshandling på anställningsintervjun. Är du medborgare i ett land utanför EU/EES eller Schweiz behöver du även ta med dig ett arbetstillstånd. Om du blir erbjuden tjänst ska du uppvisa giltigt utdrag från Polisens belastningsregister före anställning. Utdraget är kostnadsfritt att beställa och görs via polisens hemsida https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ För allas trevnad är vår arbetstid rökfri.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 71 jobb