Organisationsutvecklare

Sök bland 63 lediga jobb som Organisationsutvecklare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Samverkanskoordinator, 100%

Umeå universitet är ett av Sveriges största lärosäten med över 37 000 studenter och cirka 4 700 anställda. Vid universitetet finns en mångfald av utbildningar av hög kvalitet och världsledande forskning inom flera vetenskapsområden, och här gjordes den banbrytande upptäckten av gensaxen CRISPR-Cas9 som tilldelats Nobelpriset i kemi. Vid Umeå universitet är allt nära. Våra sammanhållna campus gör det lätt att mötas, samarbeta och utbyta kunskap, något som gynnar en dynamisk och öppen kultur. Den samhällsomvandling och de stora gröna investeringar vi ser i norra Sverige skapar enorma möjligheter och komplexa utmaningar. För Umeå universitet handlar det om att bedriva forskning om – och mitt i – ett samhälle i omvandling. Men också om att leverera utbildningar för regioner som behöver expandera fort och hållbart. Det är helt enkelt här framtiden skapas. Är du intresserad av att veta mer? https://www.umu.se/jobba-hos-oss/om-universitetet-som-arbetsplats/   Beskrivning Institutionen för datavetenskap är en av de större institutionerna vid universitetet. Institutionen är en internationell arbetsplats med drygt 160 anställda från nära tjugo länder. Institutionen är även värdinstitution för forskningsprogrammet WASP-HS samt Umeå universitets centra för AI-forskning TAIGA. Vi söker nu en person som kan arbeta för att stärka våra kontakter med industrin och andra aktörer runt om oss, bidra till ett ökat inslag av samverkan i våra utbildningar och stötta våra forskare i att bygga projekt tillsammans med externa aktörer.  Innehavaren av den utlysta anställningen som samverkanskoordinator, kommer vid Umeå universitet inneha befattningen projektsamordnare.  Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med start juni 2024 eller enligt överenskommelse, provanställning kan komma att tillämpas. Arbetsuppgifter Som samverkanskoordinator ansvarar du för institutionens operativa samverkansarbete inom ramen för IT-institutionernas gemensamma projektkontor. Detta förutsätter att du arbetar aktivt med att bygga och vidmakthålla bra relationer till företag, organisationer, och myndigheter i regionen.  Vidare förväntas du driva arbetet med att skapa mötesplatser för forskare/lärare och det omgivande samhället. Detta kan göras genom att sammanföra akademiska och industriella forskare, men även behovsägare inom industrin, i nätverksevent, workshops, föreläsningsserier och andra aktiviteter för samverkan.   Du förväntas kontinuerligt hålla dig informerad om aktuell forskning, utbildning och projekt inom IT/AI-området, främst vid institutionen för datavetenskap, men i viss mån även vid andra ämnesmässigt närliggande institutioner.  Nya samverkansprojekt med näringsliv och offentlig sektor sker ofta i form av gemensamma forskningsansökningar. Du ska hjälpa akademiska och industriella parter att identifiera relevanta tillämpningsområden och bidra till att institutionen producerar ansökningar som håller en kvalitet som innebär att de har god chans att bli beviljade. Du har en aktiv roll i forskningsmiljön genom projektledning och koordinering av utvalda projekt. Du ska aktivt arbeta för att stärka relationen mellan studenter och lärare med näringslivet och offentliga sektorn genom till exempel nätverksträffar och events.   Slutligen kommer du att bistå med samordning av administrativa processer inom projektkontoret samt delta i genomförande av projektkontorets aktiviteter, ärendehantering och mötesdokumentation, verksamhetsplanering och uppföljning. Arbetsuppgifterna kan komma att ändras över tid. Kvalifikationer - Högskoleexamen: Du har en högskoleexamen inom datavetenskap eller annat relevant ämne. - Kommunikationsförmåga: Du har erfarenhet som gett dig förmågan att kommunicera effektivt med industrirepresentanter och identifiera hur IT, AI och digitalisering kan lösa deras problem. - Samarbetsförmåga: Du har förmågan att utveckla ett förtroendefullt och gott samarbete med både interna och externa aktörer. Du kan även arbeta självständigt och trivs med att hantera många varierande arbetsuppgifter. - Teknisk kompetens: Du har mycket god datorvana, inklusive Office-paketet och digitala plattformar som Zoom och Teams. - Service och kommunikation: Du är serviceinriktad med mycket god kommunikations- och organisationsförmåga. Du har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt god förmåga att förstå och uttrycka dig på engelska. Meriterande - Projektledning: Erfarenhet av projektledning och projektadministration. - Forskningsfinansiering: Erfarenhet av arbete med forskningsfinansiering, forskningsprogram och forskningsansökningar. - Industrisamarbete: Erfarenhet av forskningssamarbete inom/med industri. - Forskningskommunikation: Förmåga att kommunicera med forskare inom olika områden, förstå huvudlinjerna i deras forskning och möjliga tillämpningsområden. Ett genuint intresse för att stödja forskningsmiljön i dess utveckling Vi ser framemot din ansökan! Umeå universitet vill erbjuda en jämställd och jämlik miljö där öppna samtal mellan människor med olika bakgrund och perspektiv lägger grunden för lärande, skaparkraft och utveckling. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och erfarenheter att söka den aktuella anställningen. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

28 mars 2024
Sista ansökan:
18 april 2024
Kontraktsansvarig Support Solution Gripen

Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Din roll Du kommer att bli en del av den nybildade avdelningen Gripen Program Management inom BU Aviation Services. Vi är ett gäng engagerade medarbetare med olika roller inom Win Business och Execute Business. Vår avdelning är inne i ett spännande skede med anledning av förändrad omvärldssituation och vår kunds ökande behov av operativ förmåga och tillgänglighet, samtidigt som vi ska leverera på redan tagna kontrakt. Du kommer att ha stora möjligheter att påverka och du behöver vara beredd på att leda och verka i förändring - vilket är både kul och utvecklande! Som Kontraktsansvarig har du ansvar för att vår kund ska få leveranserna som är kontrakterade i tid, samt för kontraktets ekonomiska ramar. Detta löser du naturligtvis inte helt själv utan i samverkan med bland annat programledare, kontraktscontroller, utvecklingsprojekt, avdelningschefer och leveransledare. Tillsammans med programledare och linjeorganisation sätter du upp genomförandeform för tillkommande verksamhet. Du kommer även ha ansvar för att driva relaterad merförsäljning. I denna roll kommer du bli en del av kontraktsstrukturen Gripen där övergripande kontraktsägarskap finns inom vårt syster- BU Gripen. Du kommer även att samverka tätt med övriga kontraktsansvarigaa. Du kommer ha kontinuerliga möten, avstämningar och rapporteringar till både kund och kontraktsägare. Din profil Vi söker dig med en blandning av affärsmässig skicklighet och intresse för vår verksamhet. Förutsättning för att lyckas är ett stort engagemang och initiativtagande för att hitta effektiva lösningar och underlätta skapa nya strukturer och rutiner. Du är självsäker och räds inte för att fatta beslut. Du lockas av att arbeta i en roll där du får agera spindeln i nätet och skapa dig ett brett kontaktnät. Med en hög integritet och förmåga att balansera kundkrav, tekniska beslut och övergripande mål, tror vi att du kommer trivas i rollen som Kontraktsansvarig. Utöver ovanstående personliga egenskaper har du * Flerårig relevant erfarenhet inom projektledning, programledning eller teknisk ledning * Ett strukturerat och kommunikativt arbetssätt * Erfarenhet av att skapa och implementera strategier * God ekonomisk förståelse * Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som skrift Meriterande om du har: * Bred erfarenhet och kunskap inom flygtekniska operationer * En god förståelse för Maintenance, Support & Training Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.

28 mars 2024
Sista ansökan:
11 april 2024
Sourcing Development Leader - Purchasing Development

Sourcing Development Leader - Purchasing Development Company Description Inter IKEA is a group of companies that connects IKEA retailers with range development and suppliers and aligns the overall IKEA strategic direction. It consists of three businesses: Retail concept, Range and Supply. IKEA Supply is responsible to source, manufacture and distribute IKEA products to the IKEA retailers. This to secure customer availability in all markets and sales channels at lowest total cost. In Purchasing Development, the assignment goes hand and hand with the IKEA Business idea as we are responsible to produce the ‘wide range of well-designed, functional home furnishing products at prices so low that as many people as possible will be able to afford them’. ​Affordability, accessibility, sustainability and quality are our main priorities.​ We develop and execute sourcing strategies and thus meet the Supply markets/industries in 6 different categories. We are a true global organization with around 1000 co-workers placed in 27 different locations, close to the suppliers and the market. We are looking for a person that will strengthen our team as Sourcing Development Leader! Job Description As Sourcing Development Leader your role is to work across organizations to develop, strengthen and support the execution of our sourcing activities. You will have a key role in continuously developing our Sourcing processes, highlight opportunities and provide input to the develop our sourcing tools and systems. A key part of the assignment is to in full collaboration with our different categories, for selected, strategic or complex sourcing events (Request For Quotation, Request For Proposals, Request For Information) support the execution, this part will be assignment based and depending on the request from the category will be a customized support covering anything from structuring the event in our digital tools to shar best practice from other events. You will develop a very comprehensive network and knowledge across IKEA purchasing categories and industries, so another key element of the assignment is to document and promote best practices, develop and execute learning activities as well as using your network to connect people across organizations. More specifically, your assignment is to: Facilitate, plan and execute the sourcing process for selected / strategic events end to end. Structure the sourcing event in our digital tools. Build competence & cultivate talent. Explore & develop – push organization beyond standard performance and act as a change agent. Analyze data build scenarios to support fact-based decisions ensuring an objective view on the business. Ensure that we efficiently re-use communication material, templates and tools. Secure that learnings and identified and documented, as well as improvement potentials are implemented in our processes and tools. Develop our sourcing processes Interact, promote and share best practice. This is a unique opportunity to build an extensive network and work across multiple IKEA organizations and Categories (IKEA Food, IKEA home furnishing, Indirect procurement, IKEA Components) You will report to our Sourcing Development Manager, Mårten Wennersten. Qualifications We see that you come with a strong business drive and high interest in sourcing, and digital solutions. You are also curious, constantly eager to develop and learn, challenge and improve the way we work. You have great analytical skills together with the ability to draw conclusions which contributes to the total IKEA business. You are a strong trust and partnership builder, delivering results through involving and engaging people. You also have great communication and facilitation skills and ability to influence and challenge in a constructive and professional way, always with a positive mind and a can do-attitude. To be successful in this role, you also have: Deep knowledge of sourcing process & tender strategies Deep knowledge of negotiation skills - multi-round negotiation Deep understanding of value chain analysis & cost modelling – Cost breakdown analysis, Supply Chain Optimization Understanding of relevant data processing & intelligence tools – Excel, Qlikview, Power BI etc. Knowledge of legal agreements & contracting Knowledge of the DNP & DNS processes Understanding of IKEA Strategic Landscape, IKEA Purchasing Strategy and IKEA Business model & Business model for growth Additional information This position is based in Älmhult, an inspirational working environment, based on creativity and innovation, which gives you the opportunity to work and interact with people from all around the world. Älmhult has excellent commuting possibilities with hourly trains to Malmö, Lund and Växjö, and an IKEA shuttle bus running back and forth to Helsingborg two times a day. Does this fit in with your previous experience and ambitions for the future? Then we look forward receiving your application in English at the latest April 11, 2024. If you have any questions, please send a message to our recruitment team also via the same system. Any questions? If you have questions about the position please connect with hiring manager, Mårten Wennersten (Sourcing Development Manager) at [email protected]. If you have questions about the recruitment process, please connect with Olivia Swärd (People & Culture Specialist) at [email protected]. We look forward receiving your application!

28 mars 2024
Sista ansökan:
11 april 2024
Läxhjälpen söker en regionchef! (föräldravikariat)

Vill du vara med och ta Läxhjälpen till nästa nivå? Gillar du att nå ut till och inspirera en bred målgrupp av såväl företagsledare och ledare inom offentlig sektor som högskolestudenter och skolelever? Läxhjälpen är i en spännande fas med expansiva planer. Är du en målinriktad ledare med nätverk inom näringsliv, offentlig sektor eller skola, i så fall kan det vara dig vi söker! 17 963 elever klarade inte skolan förra läsåret och det finns skolor där 6 av 10 elever inte når gymnasiebehörighet. Läxhjälpen tacklar en av vår tids främsta samhällsutmaningar, den ojämlika skolan, genom ett riktat och resultatfokuserat läxhjälpsprogram för elever som riskerar att inte klara skolan, så att de når gymnasiebehörighet med självförtroende inför framtiden. Vi söker nu en driven, engagerad och kommunikativ regionchef som stimuleras av problemlösning, högt tempo och att vara spindeln i nätet. Du kommer att vara en viktig och central del på Läxhjälpen och ansvara för genomförandet och målen i din region. Uppdraget spänner över en bredd av arbetsuppgifter. Vi är inne i en expansionsfas och längtar efter att du kommer och bidrar med din erfarenhet! Tjänsten innebär i korthet: att leda och utveckla Läxhjälpsprogrammet i din region i tät dialog med övriga regionchefer, kvalitet och utvecklingschef samt operativ chef. arbetsleda läxhjälpare och coacher i din region samt säkerställa att uppsatta räckvidds- och finansieringsmål nås. att sälja in Läxhjälpen till näringsliv och offentlig sektor, med syfte att utöka omfattningen och långsiktigheten i regionen. rekrytering, utbildning och arbetsledning av högskolestudenter som läxhjälpare i enlighet med Läxhjälpsprogrammet. löpande kvalitetssäkring och uppföljning av Läxhjälpens strukturerade arbetssätt. att sälja in och etablera Läxhjälpsprogrammet i skolor där behovet av Läxhjälpsprogrammet är som störst. utveckling och samarbete med befintliga och nya aktörer i regionen. ansvara för samordning vid de aktiviteter, event och mässor som genomförs i din region. löpande utveckling av processerna i Läxhjälpsprogrammet. Vi tror att du: är en tydlig och inkluderande ledare som tycker om att få saker att hända och drivs av att jobba resultatfokuserat. tycker om mötet med unga och drivs av att skapa struktur samtidigt som du är flexibel i vardagen, är självgående och är lösningsorienterad. har erfarenhet av att leda projekt som involverar samverkan med flera aktörer såsom näringsliv och offentlig sektor. har erfarenhet av rekrytering och personalansvar, samt är van att ta snabba och ibland svåra beslut. delar Stiftelsen Läxhjälpens värderingar och vision om ett samhälle där alla barn och unga växer upp med förutsättningar att klara skolan, utvecklas och kunna forma sin egen framtid. Det är en stor fördel om du har kompetens inom insamling/försäljning från offentlig sektor och näringsliv eller B2B. Vi erbjuder en spännande och utvecklande tjänst med kompetenta och engagerade medarbetare, ett kansli på 12 personer och 600 anställda högskolestudenter runt om i Sverige. Här får du till viss del vara med och påverka både dina arbetsuppgifter och arbetstider. Du blir en viktig del av teamet och bidrar till att utveckla hela organisationen. Anställningen är ett föräldravikariat på 100% och utgår från vårt kontor i Sickla i Stockholm, möjlighet till hybridarbete finns. Vikariatet kommer pågå i minst 9 månader, och med rätt person finns det goda möjligheter att fortsätta utvecklas på organisationen. Tillträde sker enligt överenskommelse. Viss oregelbunden arbetstid och resor förekommer. Vi på Läxhjälpen strävar efter att bredda representationen i personalstyrkan och hoppas på sökanden med olika bakgrunder och livserfarenheter. Vi ser också språkkunskaper utöver svenska och engelska som meriterande. Låter det intressant? Vi intervjuar löpande så välkommen in med din ansökan och ditt CV redan idag till Ebba Myrsten, vikarierande operativ chef, [email protected]. Märk ansökan med “Ansökan regionchef”. Urval kommer att ske löpande. Vid frågor om tjänsten nås Ebba Myrsten på tfn: 072-301 69, [email protected]. r. --- www.laxhjalpen.se www.facebook.com/laxhjalpen http://www.linkedin.com/company/stiftelsen-l-xhj-lpen Om Stiftelsen Läxhjälpen: Stiftelsen Läxhjälpen är en icke vinstdrivande stiftelse som bedriver ett riktat och resultatfokuserat läxhjälpsprogram för högstadieelever som riskerar att inte klara skolan, så att de når gymnasiebehörighet med självförtroende inför framtiden. I samverkan med näringsliv, stiftelser och kommuner tillhandahålls Läxhjälpsprogrammet från Malmö i söder till Kiruna i norr, i över 100 skolor med resultat som ligger under rikssnittet, och i områden där behovet är som störst.

28 mars 2024
Sista ansökan:
14 april 2024
Grants and Funding Manager

Become part of our international non-profit research organization and help bridge environment and development science to policy and practice. SEI is in the final year of implementing its current five-year Strategy for 2020-2024: Knowledge for Action. The strategy is geared towards three impact areas: reducing climate risk, sustainable resource use and resilient ecosystem and improved health and well-being. SEI achieves change in these areas by working with partners in projects that bridge science and policy via scientific collaboration, capacity building and policy engagement and outreach. We implement our activities in countries and with partners across the globe. We are currently developing a new five-year strategy, building on our current strengths as a scientific research institute working to secure societal relevance and impact of our work. SEI is a project-based organization with a wide portfolio of different project and funders. Being successful in our fundraising efforts, including competitive proposal writing to research councils, international organizations, and bilateral donors, is key to our success as an organization. Fundraising at SEI is a shared responsibility of all employees working in project, with responsibility progressively increasing with levels of seniority. The role The successful candidate will play an integral part in our ongoing fundraising efforts, working closely with HQ line management, the finance department and senior management to enhance our professional grants and funding management procedures and ensure ownership and overview of the project portfolio from pipeline to closure. The main part of the role is to develop and maintain appropriate processes for research project proposals at SEI HQ from pipeline to closure. You will be responsible for developing and maintaining decision support for resource planning in projects and ensuring adequate quality assurance procedures related to the full project cycle are in place and upheld. You will ensure updated information on incoming and ongoing projects is available and regularly used to enable a good overview of the implementation status of the portfolio and inform decisions on forward planning. In this part of the job, you will work closely with HQ line management and the Finance Department. You will chair the weekly meetings of the HQ Operations Committee responsible for the operational day to day management of SEI HQ. In addition, you will lead work to increase competence for proposal writing at SEI globally. This includes ensuring appropriate guidance material on the SEI Intranet and that colleagues are regularly trained in proposal writing. In this part of the job, you will collaborate with the Head of Knowledge Management and the Global Research Committee. We expect you to shape and develop this position over time to create demand for your professional services by actively reaching out to colleagues in HQ and SEI globally. We place great value on your ability to build trustful relationships within SEI, as this is necessary for the success of your work. We also expect you to be proactive by suggesting new ways of working with project portfolio management and proposal fundraising at SEI. The successful candidate will report to the Operations Director and be part of small global team of experts working on quality in research and engagement operations, strategy results follow-up and learning, global knowledge management, IT and information security. Duties and responsibilities Develop and uphold project portfolio management processes for proposals, grants and projects Support researchers and project managers in research proposal development, including items such as administrative data, statistics and reference projects Develop and maintain intelligence on funders' terms and conditions Organize activities that increase competence for proposal writing and fundraising at SEI globally, including documentation for the Knowledge Management Hub Chair HQ Operations Committee (operational decisions on day-to-day functions at SEI HQ) Prepare information on projects and proposals as basis for decisions on employment changes. Who you are You thrive in a work environment that encourages you to identify problems and propose solutions. You have strong communications skills and are very good at building professional relationships and nurturing them to enable organizational change. You have the capacity to quickly familiarize yourself with new topics and explore new areas of research across fields. You are a self-starter and equally comfortable working independently as well as in collaboration with others. You reach out for support and proactively ask for input from others. You enjoy and are comfortable leading meetings, people and processes, and are comfortable making decisions. You have a genuine interest in sustainability issues and are motivated to contribute to the overall mission and vision of SEI. Formal qualifications and knowledge Required Academic qualification in field relevant to position such as economics, business administration or information or data science. If you have another degree, please explain why it is also relevant. High proficiency working with numbers, with excellent working proficiency in Excel At least 8 years' experience working with research funding and/or business development at a research organization, public agency, university, or project-based company Experience from and interest in developing systems support for business intelligence, including project portfolio management and monitoring Desirable Knowledge of how to use and apply dashboard software such as PowerBI Experience from grants office at a Swedish university or research institute Documented knowledge of and working with EU funding sources, including Horizon Europe, either as advisor or managing projects Excellent command of Swedish language. . Additional information Please visit our website to learn more about this position and about what an employments at SEI includes.

28 mars 2024
Sista ansökan:
21 april 2024
Verksamhetssamordnare till Erikshjälpen Framtidsverkstad i Kristianstad

Verksamhetssamordnare Erikshjälpen Framtidsverkstad i Kristianstad Erikshjälpen söker en Verksamhetssamordnare till vår Framtidsverkstad i Kristianstad. Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde till hösten 2024 eller enligt överenskommelse. Vill du vara med och skapa förutsättningar för barn och ungdomar att nå sina drömmar på olika sätt och bidra till en positiv utveckling i Charlottesborg och närliggande områden? Då kan du vara den vi söker. Välkommen med din ansökan! Erikshjälpen Erikshjälpen är en barnrättsorganisation med en ideell second hand-verksamhet. Vi arbetar i ett 100-tal projekt i 16 länder och vi driver 61 butiker inom Erikshjälpen Second Hand i Sverige, Norge och online. Vi arbetar efter visionen; En förändrad värld där barns drömmar får liv. Vårt uppdrag är att bekämpa fattigdom och utsatthet genom att förverkliga barns rättigheter, världen över. Läs mer om Erikshjälpen. Erikshjälpen Framtidsverkstad Tillsammans med barn, ungdomar och deras föräldrar vill vi genom Erikshjälpen Framtidsverkstad, skapa förutsättningar för personlig utveckling, social mobilisering och delaktighet i områdesutveckling. Genom att stärka barn och ungas egna drömmar, drivkrafter och förmågor, skapas framtidstro och förutsättningar för en långsiktig positiv förändring. Arbetet sker i nära samverkan med kommunens verksamheter, näringsliv och övriga civilsamhället. Arbetsuppgifter Som verksamhetssamordnare är du en del av vårt team inom Erikshjälpen Framtidsverkstad i Kristianstad som i dag består av en verksamhetssamordnare och en arbetsmarknadssamordnare. Arbetsuppgifterna är varierande och fördelas mellan er i teamet. Bland annat arbetar ni tillsammans med att: planera, utveckla och leda aktiviteter tillsammans med barn och unga, som bidrar till personlig utveckling, gemenskap och områdesutveckling medverka till att utveckla Erikshjälpen Framtidsverkstad, i samverkan med operativa teamet och styrgrupp samverka med andra aktörer och myndigheter och genomföra sociala insatser följa upp, utvärdera och rapportera redovisa kostnader utifrån projektbudget rekrytera och handleda volontärer. Kvalifikationer Du: är en relationsbyggare som har ett hjärta för arbete med människor i riskzonen för utanförskap är van vid att möta människor i olika livssituationer och sammanhang och känner dig trygg med att arbeta i en mångkulturell kontext är självgående, ansvarstagande och tycker om att arbeta målinriktat och strukturerat för att utveckla verksamheten och driva processer framåt delar Vår värdegrund som bygger på tre grundprinciper, Eriks anda, FN:s barnkonvention och en kristen människosyn. Du har: relevant akademisk utbildning inom till exempel hälsa, pedagogik, socialt arbete eller mänskliga rättigheter erfarenhet av socialt arbete med människor i utsatta livssituationer erfarenhet av samverkan mellan offentliga myndigheter och idéburen sektor en social och kommunikativ förmåga ett sportintresse. Meriterande om du har: Flerspråkighet Erfarenhet av att vara med i någon idrottsförening Erfarenhet av barnrättsfrågor och rättighetsbaserat arbete. Vi erbjuder dig Som medarbetare hos Erikshjälpen får du arbeta i en verksamhet där du, tillsammans med ett engagerat team och kollegor över hela världen arbetar för att främja barns rättigheter i Sverige och i världen. Vi är måna om att våra medarbetare har en god balans mellan arbete och fritid. Vi erbjuder våra anställda friskvårdsbidrag om 2000 kronor om året. Som anställd omfattas du av kollektivavtalet Tjänstemän i civilsamhället. (Unionen/Akademikerförbunden). Som anställd hos oss har du möjlighet att vara med och göra skillnad – för en framtid där barns drömmar får liv. Vi välkomnar sökande med olika erfarenheter och bakgrund och värderar mångfald i alla former. Tänk på att arbete med barn kräver att samtliga medarbetare visar upp ett utdrag ur belastningsregistret och handläggningstiden för detta dokument kan vara lång. Här nedan kan du ansöka om utdrag ut belastningsregistret. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-annan-verksamhet/ Villkor Anställningsform: Tillsvidareanställning, inleds med sex månaders provanställning. Omfattning: Heltid. Tillträde: Hösten 2024 eller enligt överenskommelse. Antal platser: 1. Placering: Du kommer att vara placerad i nära anslutning till Erikshjälpen Second Hand i Kristianstad. Sök tjänsten Skicka ditt CV och ett personligt brev till [email protected] Märk ansökan med ”Verksamhetssamordnare Kristianstad” Skicka din ansökan senast den 21 april Urvalet sker löpande, välkommen med din ansökan! Kontakt Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Enhetschef Håkan Giselsson, telefon: 0703-622 377 eller e-post [email protected] Fackliga representanter Unionen, Styrelseordförande, Daniel Gleisner, Telefon: 0735 010 504, e-post: [email protected]

28 mars 2024
Sista ansökan:
27 april 2024
Utvecklingsstrateg

Välkommen till Lidköpings kommun!  Du letar efter nya utmaningar. Vi letar efter dig! Vi hoppas att du vill vara en del av en välkomnande och hållbar kommun som drivs av engagemang. Lidköping är en vacker stad som ligger vid Vänerns södra strand. Vi har siktet inställt på att utveckla och planera för framtidens Lidköping. Hos oss får du möjlighet att testa nytt och utvecklas samtidigt som du dagligen gör skillnad för invånare, företagare, föreningar och besökare i Lidköping. Vi behöver bli fler – varmt välkommen med din ansökan till Lidköpings kommun!    Om jobbet Bli en del av vår spännande resa mot framtiden! Ta chansen att bli en nyckelfigur i vår fortsatta strävan att vara en superkommun! Vi söker en passionerad och engagerad person som vill göra verklig skillnad i rollen som utvecklingsstrateg med inriktning kvalitet och målstyrning. Här finns en spännande arbetsplats med höga ambitioner, härliga kollegor och intressanta arbetsuppgifter som avlöser varandra i ett högt tempo! Hos oss kommer du som har ett genuint och brinnande intresse för demokratibranschen att trivas. Arbetsuppgifter Du kommer vara en central person i arbetet med att utveckla och samordna processer för kvalitets- och målstyrning, samt intern kontroll i kommunen. Här blir du en ledande kraft i att hålla ihop analysarbetet på helhet och omvärldsbevakning inom området är en naturlig del i arbetet. Du har även ansvar för att upprätthålla och uppdatera vårt ledningssystem och leda arbetet med att samordna årshjul för våra koncernövergripande styr- och ledningsprocesser.  I uppdraget ingår även att vara ledningsstöd och hålla ihop det interna avdelningsarbetet, samt att genomföra och leda olika utredningar, arbeten och uppdrag. Här kommer du samverka och samordna aktuella och gemensamma frågor med interna och externa parter såsom berörda kommunala verksamheter och bolag.  Din närmaste chef är utvecklingschefen som du rapporterar till och tillsammans med dina kollegor bidrar du aktivt till att utveckla hela kommunledningskontorets arbete. Vem är du? Du har akademisk examen inom relevant område och erfarenhet av strategiskt utvecklingsarbete inom offentlig förvaltning. Du har utvecklat en förmåga att ta dig an komplexa arbetsuppgifter, tolka och avgränsa uppdrag på ett självständigt sätt och i övrigt samlat på dig arbetslivserfarenhet av relevans för anställningens arbetsuppgifter. Du har en stark initiativförmåga och utför arbetet självständigt samtidigt som du ser nyttan med att samarbeta. Du uttrycker dig väl i tal och skrift och har en pedagogisk förmåga att beskriva komplexa samband. Du har erfarenhet från strategiskt utvecklingsarbete inom den kommunala förvaltningen och vet hur man styr och leder processer och arbetssätt inom en kommunal organisation. Erfarenhet från strategiskt arbete på övergripande kommunal nivå är meriterande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och kompetenser.  Övrigt Vi planerar att genomföra intervjuer den 26 april i Lidköping.  Som en del i urvalsprocessen kan vi komma att genomföra tester på slutkandidaterna. En andra intervju sker i Lidköping den 15 maj.   Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss på Lidköpings kommun? Gå in på http://www.livetiskaraborg.se och upptäck alla Skaraborgs möjligheter! Lidköpings kommun vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg Varbi. Du hittar en knapp längst ner i annonsen där du loggar in och söker tjänsten. Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

27 mars 2024
Sista ansökan:
21 april 2024
Områdeschef till Tierp

Områdeschef till Tierp Är du också övertygad om att ett samhälle där alla får synas, bidra och ta plats också är ett rikare samhälle? I så fall kan Samhall vara rätt arbetsplats för dig. Vi arbetar dagligen med att bryta utanförskap, stärka självkänslan hos medarbetare och bidra till en mer inkluderande arbetsmarknad. Genom att utveckla sin arbetsförmåga i våra kunduppdrag kan personer med funktionsnedsättning öka sina möjligheter till arbete på den reguljära arbetsmarknaden och genom åren har över 200 000 personer inom vårt arbetsmarknadspolitiska uppdrag fått jobb inom och genom Samhall. Vill du veta mer om oss, besök gärna www.samhall.se Nu söker vi en områdeschef med placering på vårt kontor i Tierp. Bli en del av vårt team Ett arbete är så mycket mer än en försörjning och därför är Samhalls verksamhet så viktig både för individen och samhället i stort. Vi är ett stort företag med över 26 000 anställda, där våra värdeord nyfiken, pålitlig och engagerad genomsyrar allt vi gör. En grundsten i vår kultur är tilltron till människors utvecklingsförmåga. Med en stor portion optimism och beslutsamhet driver vi tillsammans mot våra mål och för att uppfylla Samhalls övergripande uppdrag. På Sveriges viktigaste företag är du med och gör skillnad för många. Samhall arbetar dagligen med att bryta utanförskap, stärka självkänslan hos våra medarbetare och bidra till en ökad mångfald i arbetslivet. Genom att utveckla sin arbetsförmåga i våra kunduppdrag kan personer med funktionsnedsättning öka sina möjligheter till arbete på den reguljära arbetsmarknaden. Bli en del av vårt team, gör skillnad och bidra till ett mer inkluderande samhälle. Om tjänsten   Som områdeschef på Samhall ansvarar du för medarbetare, kundrelationer samt drift och daglig styrning vilket innebär ett omväxlande, spännande och operativt arbete.   Du har ett tydligt ansvar för att utveckla dina medarbetare och att matcha rätt medarbetare till rätt uppdrag. Du arbetar också med att coacha dina medarbetare mot nya jobb utanför Samhall vilket är ett av dina viktigaste mål. I coachningen ingår att motivera, ta företagskontakter för rekryteringssamarbeten och skapa förutsättningar för utveckling genom arbete och utbildning.   I kundansvaret förväntas du utveckla samarbetet med både befintliga och nya kunder. Beroende på uppdragens karaktär och storlek ansvarar du som områdeschef antingen för ett eller flera uppdrag. Du arbetar i team med andra för att bidra till distriktets måluppfyllelse och lönsamhet. Som ansvarig för driften ser du till att rätt person är på rätt plats och arbetar aktivt för att säkerställa en god arbetsmiljö och nöjd kund.   Vi söker dig som har:   • Ledarskapserfarenhet med personalansvar   • Erfarenhet av sälj- och kundrelationer med goda resultat   • Erfarenhet av att arbeta operativt med personal och kunder   • Branscherfarenhet inom lokalvård är meriterande    • Lägst gymnasial utbildning   • B-körkort Som person är du uppmärksam, pålitlig och engagerad. Du brinner för ledarskap och tron på människors förmåga till utveckling. Du har ett affärsmässigt tänk och vet att nöjda kunder skapas genom bra leveranser och goda relationer. Du har förmågan att utveckla och coacha dina medarbetare och matcha rätt person till rätt uppdrag. Som ledare är du driven och van att arbeta självständigt utifrån ett mål och resultatinriktat synsätt samtidigt som du är en teamarbetare som samspelar med andra med fokus på distriktets och regionens utveckling. Du trivs med att skapa kontakter och utveckla goda relationer såväl internt som externt.   Ansökan och övrig information   Vill du bli en av oss? Ansök redan idag då ansökningarna behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Samhall arbetar aktivt med mångfald och ser gärna sökanden med olika bakgrund.   Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning   Anställningsdatum:  Enligt överenskommelse  Tjänstgöringsgrad:  100% Fackliga kontaktuppgifter: Unionen: Georgios Pavlidis, tel. 076-126 67 44, Ledarna: Tommy Salomonsson, tel. 070-330 03 51, SACO: Asim Zilic, tel. 070- 359 45 15   Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.     Hemsida: www.samhall.se   Sista ansökningsdag: 2024-04-10   För mer information om tjänsten ​ Johanna Sundelin Verksamhetschef  076-114 03 80   ​

27 mars 2024
Sista ansökan:
26 april 2024
Ledare inom Sustainability till TechSeed

Vår vision TechSeed är ett medarbetarägt konsultbolag i scale-up-fasen med visionen att skapa värde med uppkopplade lösningar. Vi använder tekniker som IoT och Edge Computing för att skapa uppkopplade tjänster och system som möjliggör lösningar i ekosystem som Smart City, Smart Factory, Smart Company och Smart Building. Vi jobbar med tekniker som Embedded SW, IoT, Hyperautomation, Analytics/BI och andra IT-discipliner med stort fokus på användaren. För att säkerställa att våra tjänster skapar värde och inte bara blir en ”teknisk produkt” hjälper vi våra kunder med helheten och erbjuder kompetens inom flera områden som Innovation, UX,Cyber Security, Strategi, Business Consulting, Service Design och Sustainability. I denna roll kommer du leda din enhet i TechSeed Göteborg i nära samarbete med gruppens VD, COO och övriga Managing Directors. Du blir även formellt VD i dotterbolaget TechSeed Sustainable Change GöteborgAB. TechSeed är ett medarbetarägt bolag där medarbetaren får stor möjlighet för påverkan och där vi bygger TechSeed tillsammans. I rollen kommer du bygga upp ett starkt team inom sustainability sett både till innovation, utveckling och förändringsarbete, driva försäljning, bygga kultur och vara del av vår ScaleUp-resa. Vi på TechSeed tror på engagerade och operativa ledare, som även trivs i konsultrollen. TechSeeds grund ligger i att vi delar med oss av vår passion för teknik och värdet vi skapar. Det handlar bland annat om kunskapsutbyte och att dela idéer, bidra med god stämning såväl som att skapa värde genom vårt delägarskap. Vi erbjuder dig: Inflytande i hur vi bygger TechSeed tillsammans En öppen kultur där vi värdesätter olikheter, insikter och innovationer Direkt värde från våra finansiella resultat genom bonusar och delägarskap Möjligheten att växa in i olika tekniska områden / ansvarsområden utifrån dina önskemål Flexibelt arbete hemifrån, beroende på uppdragets behov. Vem söker vi? Vi söker efter dig som har: Flerårig erfarenhet av att driva införsäljning och genomförande av konsultuppdrag i verksamhets- eller IT-projekt, gärna med sustainability-fokus Bred kompetens och ett stort intresse av sustainability både som hantverk och som bransch Erfarenhet som ledare med vana att både vara involverad i rekrytering och försäljning Obehindrade kunskaperi svenska och engelska, tal och skrift I den här rollen är det viktigt att du drivs av chansen att bygga upp en enhet inom Sustainability och att själv vara med på resan som delägare. Utöver din erfarenhet lägger vi väldigt stor vikt i ditt engagemang, ditt intresse av att växa och din medmänsklighet. Vi söker en person som är en bra ledare, en inkännande kollega och som ser den långsiktiga nyttan i arbetet vi gör. Grundtesen på TechSeed är att vi gör allt back-to-back, vilket är ett mantra vi förväntar oss att även du ser värmen och värdet i! Om du har motsvarande expertis inom något annat fält som är aktuellt för våra områden är du mer än välkommen att titta på våra andra annonser eller Connecta med oss! Vi ser fram emot din ansökan! Vid frågor eller funderingar angående rollen hör av dig till oss via kontaktuppgifterna nedan. Vi rekryterar löpande, så vänta inte med att ansöka!

27 mars 2024
Sista ansökan:
13 september 2024
Ungdomskonsulent Regional utveckling, Luleå

Avdelningen för regional utveckling leder och samordnar utvecklingsinsatser inom kultur, näringsliv och samhällsplanering. Vi investerar i Norrbotten genom att ta egna utvecklingsinitiativ och stötta andras. Genom att vara ett nav av resurser, kunskap och mötesplatser kan vi tillsammans med andra förverkliga drömmar och idéer för Norrbottens hållbara utveckling. Norra Sverige befinner sig i Sveriges och världens centrum genom de stora investeringar som nu genomförs för att bygga verksamheter som stödjer en hållbar utveckling inom olika sektorer. Vi söker Vi söker dig som minst har gymnasieutbildning eller arbetslivserfarenhet som bedöms relevant för tjänsten. För tjänsten krävs goda språkliga och kommunikativa färdigheter på svenska, både i tal och skrift och engelska, skriftligt och muntligt. För att lyckas i rollen kan du relatera till hur det är att växa upp som barn och ung idag. Du är engagerad och nyfiken, har ett samhällsintresse och kunskap om samhällsfrågor såsom individers möjligheter att påverka och leva i samhället. Du är initiativtagande och självgående, måste kunna hålla en deadline och samarbeta med många olika människor samtidigt. Det är meriterande om du har utbildning på högskole- eller universitetsnivå samt om du kan tala meänkieli, ett samiskt språk eller finska. Det är också meriterande om du har erfarenhet av ideellt engagemang och ledaruppdrag.  Det här får du arbeta med Region Norrbotten deltar nu i satsningen Youth Up North tillsammans med ungdomskonsulenter i flera kommuner i Norrbotten. Youth Up North utgångspunkt är att när unga får möjlighet att påverka sitt lokalsamhälle bidrar det till att skapa en landsbygd där unga vill leva och bo. Genom tvärsektoriella samarbeten mellan civilsamhälle, näringsliv och kommun utvecklas nya metoder som testas och implementeras lokalt. Kärnan i arbetet är att skapa mötesplatser mellan vuxna beslutsfattare och unga samt bygga strukturer som ger unga inflytande. Youth Up North har ungas entreprenörskap, kreativitet och innovationer i centrum. Man arbetar medskapande utifrån ungas visioner, idéer och med unga ledare som kraft. Ungdomskonsulenten hos Region Norrbotten ska vara med och skapa plattformar för regionalt lärande i projektet. Det kommer att ske utbyte av erfarenheter mellan ungdomskonsulenter i kommunerna och på regional nivå, ungdomsdrivna förslag ska implementeras och metoder och erfarenheter från projektet kan spridas i resten av landet. Ungdomskonsulenten på Region Norrbotten kommer att vara bryggan mellan de kommunala ungdomskonsulenterna och regionen. En av de primära uppgifterna för ungdomskonsulenten hos Region Norrbotten kommer att vara att ansvara för att involvera unga grupper i processen med att revidera den regionala utvecklingsstrategin. Ungdomskonsulenten kommer även medverka i olika nätverk på både regional och internationell nivå där det finns många erfarenheter och kunskaper som bidrar till att stärka ungas delaktighet och inflytande. En annan uppgift är att delta in befintliga mötesstrukturer som finns hos regionen idag för särskilt lyfta barn och ungas perspektiv. Det här erbjuder vi dig - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa utvecklings- och karriärmöjligheter och bidra till Norrbottens hållbara utveckling - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ Information om tjänsten Tjänsten är en projektanställning på tre år, heltid samt dagtid. Provanställning på sex månader kommer tillämpas. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Välkommen med din ansökan!

27 mars 2024
Sista ansökan:
19 april 2024