Organisationsutvecklare
Sök bland 59 lediga jobb som Organisationsutvecklare och börja ditt nya yrkesliv idag!
Arbetsuppgifter I tjänsten som utvecklare på Gemensam Administrativ Service kommer du att få ett spännande och roligt arbete. Du kommer att vara delaktig i och driva kommande förändrings- och förbättringsarbeten inom området. Digitalisering och automatisering av ett flertal processer är aktuellt och kommer att bli en stor del av uppdraget som utvecklare. Du kommer att vara ett nära chefs- och verksamhetsstöd samt arbeta både självständigt och i team. Vi ser gärna att du är med och utformar och sätter din prägel på rollen för att passa verksamheten och dig på bästa sätt. I din roll som utvecklare på Gemensam Administrativ Service kommer du främst att arbeta med att: - Jobba med Region Hallands förmåner så som cyklar och datorer - Driva systematiska förbättringsarbeten inom området - Vara delaktigt i digitaliseringsprocesser såsom e-tjänster och RPA-processer - Vara ett stöd för chefer och medarbetare i förändrings- och förbättringsarbeten Om arbetsplatsen Gemensam administrativ service har som uppdrag att leverera administrativa tjänster inom områdena ekonomi, PA/lön, Växel, Teleservice och Servicedesk, Scanning och Huvudreceptioner. Vårt arbete präglas av kundfokus och kvalitet och ska aktivt och i dialog med kunderna arbeta med att följa upp och utveckla våra tjänster. Genom spetskompetens i kombination med effektivitet och service är GAS ett stöd till förvaltningarna inom Region Halland. Gemensamt för samtliga medarbetare vid Gemensam administrativ service är att medverka i det systematiska förbättringsarbetet av arbetssätt och rutiner. Hos oss värdesätter vi arbete i team högt. Kvalifikationer Du som söker har en högskoleexamen/universitetsexamen inom beteendevetenskap/ekonomi/HR eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Erfarenhet av att ha arbetat med verksamhetsutveckling inom HR eller ekonomi samt RPA-processer ses som meriterande. Har du tidigare erfarenhet av ekonomi- och personaladministrativa system såsom Agresso och Visma Personec P är det meriterande. För att trivas och lyckas i denna roll behöver du vara: - En lagspelare som har förmåga att arbeta självständigt och strukturerat - Kommunikativ och lyhörd med en god pedagogisk förmåga - Analytisk och ha ett helhetsperspektiv - Duktig på att uttrycka dig i tal och skrift Då rollen innehåller många interna och externa kontakter är det viktigt med en förmåga att skapa goda och långsiktiga relationer, likaså att du har en väl utvecklad känsla för service. Varmt välkommen med din ansökan! Vårt erbjudande För oss är det viktigt att du ska trivas och utvecklas i ditt arbete. Läs mer om vilka https://www.regionhalland.se/jobb-och-karriar/formaner/ vi kan erbjuda dig som anställd. Övrigt Vi är en rökfri arbetsplats. Om Region Halland Region Halland är till för alla som bor och arbetar här i Halland. Vi är över 8 000 medarbetare inom 370 olika yrken som alla arbetar för att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja tillväxt och utveckling. Vi ansvarar också för kollektivtrafiken i Halland och driver frågor inom områden som näringsliv, kultur och utbildning. Vår vision är ”Halland – bästa livsplatsen” och med det menar vi att Halland ska bli den bästa platsen att bo på, utbilda sig, arbeta och driva företag i. Vi har kommit en bra bit på vägen, välkommen att följa med oss på vår resa! https://www.regionhalland.se/om-region-halland/ Strävan efter jämställdhet, mångfald och likvärdiga villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av Region Hallands värdegrund. Region Halland krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.
Stenungsund, det goda samhället med framtidstro och utveckling med människan och naturen i centrum. Stenungsunds kommun är en expanderande kustkommun med cirka 27 800 invånare, ett starkt näringsliv, boendemiljöer nära havet och goda kommunikationsmöjligheter. Kommunen har ett välutvecklat kultur- och föreningsliv samt bra förutsättningar för friluftsliv och rekreation. Helhet, öppenhet, delaktighet och insyn är kommunens ledord. Kommunens vision är att vi ska bli 35 000 invånare år 2035. Stenungsunds kommun ingår i Göteborgsregionens kommunalförbund som är ett forum för samarbete och erfarenhetsutbyte samt i ett antal andra mellankommunala samarbeten. Kommunen är organiserad i en förvaltning med fyra sektorer. Sektor Socialtjänst innefattar 4 verksamheter; särskilt boende/kommunal hälso- och sjukvård, individ- och familjeomsorg, ordinärt boende/personlig assistans samt funktionshinder. Individ- och familjeomsorgen (IFO) möter kommuninvånare som är i behov av stöd på olika sätt. Det kan handla om stöd för föräldrar, barn och unga, ett tillfälligt ekonomiskt stöd, stödinsatser för att komma ur ett missbruk eller att leva med en psykisk sjukdom. Ärendena som hanteras har förebyggande syften samt utredning- och behandlingsarbete. Vill du spela en ledande roll i omställningen av Stenungsunds socialtjänst mot en mer hållbar och tillgänglig socialtjänst? En ny socialtjänstlag träder i kraft i dagarna och för att uppfylla lagens krav på en kunskapsbaserad, tillgänglig och hållbar socialtjänst krävs utveckling och anpassning av befintliga verksamheter. Vi söker nu dig som är intresserad av att samordna och leda Individ och familjeomsorgens (IFOs) insatser för att anpassa sig till den nya socialtjänstlagen. Ditt potentiella nya jobb som verksamhetsutvecklare innebär en unik möjlighet att vara med och forma framtidens socialtjänst. ArbetsuppgifterTjänsten är placerad inom sektor socialtjänst, Individ och familjeomsorgen. Som verksamhetsutvecklare arbetar du på uppdrag av verksamhetschef. Du samverkar nära med enhetschefer, övriga verksamhetsutvecklare och stödfunktioner i organisationen. I tjänsten ingår även sedvanliga arbetsuppgifter som verksamhetsutvecklare inom socialtjänsten. I rollen som verksamhetsutvecklare ingår att leda, driva och följa upp områden och processer inom kvalitet och utveckling. I rollen ingår även utredningsuppdrag, rutinmässiga uppgifter, såväl som verksamhetsrelaterade som bereds med kort tidshorisont. Det är ett utvecklande och stimulerande arbete där du arbetar såväl övergripande och strategiskt som verksamhetsnära. Du kommer bland annat att: • Kartlägga och utveckla processer inom IFOs olika verksamhetsområden i syfte att ställa om dessa • Omvärldsbevaka och analysera trender som påverkar socialt arbete • Planera och stödja genomförande av förändringsarbete, bland annat för att säkerställa en framgångsrik omställning till en förebyggande och kunskapsbaserad socialtjänst • Arbeta med systematisk uppföljning och analys av verksamhetens resultat • Bidra till att utveckla och stärka samverkan både internt och externt • Leda och samordna projekt och insatser kopplade till införandet av den nya socialtjänstlagen • Vid behov utföra uppföljande läges- och behovsanalyser på enheterna • Utreda frågor kopplade till omställningsarbetet utifrån nya socialtjänstlagen • Sammanställa rapporter från genomförda projekt, utredningar, läges- och behovsanalyser och liknande KvalifikationerVi söker dig som har: • Socionomexamen eller annan relevant högskoleutbildning • Flerårig aktuell erfarenhet av arbete inom socialtjänsten är ett krav. Erfarenhet från flera verksamhetsområden är meriterande • Erfarenhet som arbetsledare, projektledare eller verksamhetsutvecklare är meriterande liksom kunskap och erfarenhet av förändringsledning och arbetssätt som främjar brukardelaktighet • Förmåga att arbeta analytiskt och strukturerat med processer och uppföljning • God förmåga att kommunicera tydligt och skapa engagemang i förändringsarbete • Erfarenhet av processkartläggning, analys och uppföljning av verksamhet samt kunskap om tjänstedesign är meriterande • Självständighet, initiativförmåga och samarbetsförmåga • Ett lösningsfokuserat och utvecklingsorienterat arbetssätt Tjänsten är en visstidsanställning under tre år med möjlighet till förlängning.
Om Laholms kommun Det är i mötet med våra invånare som värdet av vårt arbete uppstår! Som medarbetare i Laholms kommun är du med och levererar tjänster och service till våra invånare – varje dag, året om. Laholms kommun rymmer allt från omsorg, stöd och utbildning för våra invånare till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Vi tror på att varje medarbetare har drivkraften och förmågan att förbättra verksamheten och en vilja att utvecklas i sitt yrke. Som medarbetare i Laholms kommun har du kollegor med många olika yrken och bakgrund, men det som förenar oss är vårt uppdrag och vår gemensamma värdegrund med ledorden glädje, mod, delaktighet, engagemang och gott föredöme Om tjänsten I tjänsten arbetar du på uppdrag av verksamhetschef och ska vara ett stöd för enhetschefer. Arbetet innefattar både strategiska och operativ frågor genom planering, utredning, samordning, genomförande, uppföljning och analys. Ditt arbete innebär att implementera metoder utifrån erfarenhetsbaserad praktik och teori. Ditt uppdrag har ett tydligt brukarperspektiv men också ett helhetsperspektiv där du möjliggör samverkan med andra aktörer internt och externt. Metodutvecklaren ska omvärldsbevaka och sprida kunskap till organisationen. Du kommer att stötta och utbilda medarbetare samt en del av ditt arbete innefattar arbete kring social dokumentation, bland annat att kvalitetssäkra och genomföra egenkontroller. I uppdraget ingår att kvalitetssäkra verksamheten utifrån uppdrag och gällande lagstiftning. Du fungerar som ett stöd vid uppföljning och rapportering av brukarundersökningar och arbetar tillsammans med enhetscheferna kring dessa. I rollen ingår det att uppdatera processarbete med mål, och verksamhetsuppföljning i dialog med ledningsgruppens chefer. Du kommer även ansvara för Yrkesresan och lotsa chefer och medarbetare inom området. Är du den vi söker? Du har högskoleutbildning med examen med inriktning social inriktning eller liknande som arbetsgivaren bedömer likvärdigt för tjänsten. Eftersom rollen innefattar att handleda och vägleda kollegor behöver du ha god pedagogisk förmåga samt vara strukturerad och analytisk. Utbildning inom funktionshinderverksamhet är meriterande för tjänsten. Krav för tjänsten är att du har tidigare erfarenhet från funktionshinderverksamhet. Du har erfarenhet och god kunskap om lagstiftning (ex SoL, LSS och HSL) samt kvalitetsarbete och förbättringsmodeller. Du är van vid att dokumentera och har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du är bekväm inom IT. Du är trygg i dig själv och trivs med att ta ansvar och att arbeta självständigt, liksom i grupp. Du är lyhörd och arbetar med respekt för andra människor. Du är ansvarsfull och har förmåga att anpassa arbetet efter verksamhetens behov och ser möjligheter i stället för hinder- du brinner för att skapa goda förutsättningar både för brukare och kollegor. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Stor vikt läggs på personlig lämplighet. Om anställningen Antal tjänster: 1 Tillträde enligt överenskommelse Frågor kring tjänsten kan besvaras från vecka 31. [email protected], Verksamhetschef LSS/HSL Intervjuer kommer hållas under vecka 32 Övriga upplysningar Bor eller arbetar du i Laholm, Våxtorp, Knäred eller Hishult och är intresserad utav uppdraget som RIB brandman kan du gå in på: https://www.laholm.se/omsorg-och-stod/trygg-och-saker/raddningstjanst. Till följd av lag om belastningsregister ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning inom LSS, barnomsorg samt skola. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken Information till annonssäljare Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Vi erbjuder ett utvecklande arbete och friskvård i olika former samt tillämpar rökfri arbetstid. Laholms kommun verkar för att alla medarbetare ska ha lika rättigheter och möjligheter och vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, funktionsnedsättning, sexuell läggning, religion eller annan trosuppfattning.
Har du gedigen erfarenhet av projektledning i komplexa organisationer, god förståelse för projektledningsmetoder och dess verktyg är du rätt person för oss. Vad innebär jobbet? Rollen har övergripande ansvar för Folkspels projektkontor och dess tillhörande projekt. Som ansvarig för projektkontor utvecklar och förvaltar du dess processer samt prioriterar både taktiska och strategiska projekt. Du ansvarar för att sammanställa och strukturera inkomna projekt i enlighet med företagets färdplan och strategi, och för att utveckla samt implementera projektplaner – inklusive tidslinjer, budgetar och resursallokering – för att säkerställa att projektmål uppnås effektivt och inom utsatta tidsramar. Rollen kombineras med uppdraget som projektledare, där du ansvarar för att planera och driver projekt från start till mål. Det innebär att leda och motivera projektteamet, samordna insatser med interna avdelningar och externa partners, samt identifiera risker och hantera eventuella hinder längs vägen. Vem är du? Du har erfarenhet av att leda personal och skapa förutsättningar för framgångsrika team. Du kan med fördel komma från alternativa branscher och bidra med nytänkande och idéer som är applicerbara på Folkspels verksamhet. Vi söker dig som har stark drivkraft att nå och överträffa mål, med fokus på att leverera högkvalitativa resultat. Du är flexibel och trivs i en föränderlig miljö där du snabbt behöver kunna prioritera om och hitta lösningar. Du har en god problemlösningsförmåga och en kreativ inställning till att ta dig an projektutmaningar. Du har också en förmåga att driva förändringsarbete – att leda och genomför förändringar inom en organisation. Ditt arbetssätt präglas av struktur, tålamod och en förmåga att förbättra och anpassa processer över tid. Du är en närvarande, engagerande och stöttande ledare som bidrar till en positiv arbetsmiljö och främjar samarbete inom hela organisationen. Vi ser gärna att du har en Universitetsutbildning inom exempelvis företagsekonomi, projektledning, företagsledning eller liknande områden. Kvalifikationer: - Projektledningserfarenhet: Minst 2 års erfarenhet av att leda projekt, med dokumenterad framgång i att driva komplexa projekt med flera intressenter. Erfarenhet av att hantera projekt från koncept till implementering, inklusive planering, genomförande, och uppföljning av projektens framsteg och resultat. - Tvärfunktionellt samarbete: Erfarenhet av att arbeta med tvärfunktionella team och koordinera insatser över olika avdelningar för att säkerställa att projektmål uppnås. Förmåga att bygga och upprätthålla starka relationer med interna och externa intressenter. - Riskhantering och problemlösning: Erfarenhet av att identifiera, analysera och hantera risker för att minimera deras påverkan på projektens framgång. Förmåga att utveckla och implementera lösningar på projektutmaningar och säkerställa att projekt levereras enligt tidsramar och budget. - Erfarenhet av projektkontorsledning är meriterande. - Erfarenhet av budgetarbete. För att lyckas i rollen krävs det att du är affärsmässig, driven och målmedveten. Du har ett stort intresse att utveckla andra och du kan komplettera ditt driv och din vinnarskalle med ett hjärtligt engagemang tillsammans med dina kollegor. Som person är du självgående och tar dig gärna an nya arbetsuppgifter. För att trivas hos oss behöver du vara prestigelös och ha lätt för att samarbeta. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Vid frågor om tjänsten: Bethel Tamirat, Chef strategisk utveckling & analys, [email protected]. Övriga frågor Lena Miller, HR chef [email protected] Sista ansökningsdatum 1 augusti 2025, välkommen med din ansökan!
När du arbetar i Säters kommun arbetar du för framtidstro och livskvalitet för Säterborna. Med engagemang och samarbete arbetar vi för ett hållbart samhälle, och du är välkommen till oss! Med närhet till det mesta som ger livskvalitet, är det trivsamt och lätt att leva och jobba i vår kommun. ARBETSUPPGIFTER Den sociala sektorn i Säters kommun kommer att delta i EU-projektet Reviva tillsammans med dalakommunerna Falun, Borlänge och Gagnef. Projektet syftar till att öka frisknärvaron hos medarbetare i deltagande kommuner. Övergripande mål är att identifiera, pröva och utvärdera arbetssätt och modeller som bidrar till ökad frisknärvaro och som stärker den långsiktiga kompetensförsörjningen. Projektet drivs, rapporteras och samordnas av Falun Borlänge-regionen men största delen av arbetet genomföras av projektmedarbetare i respektive kommun. Är du en erfaren projektledare som gillar tuffa utmaningar och som jobbat i välfärdssektorn tidigare? Har du erfarenhet av att leda chefer och medarbetare i arbetslivsinriktad rehabilitering och kan hantera en digital sjuk- och frisktjänst utan problem? Svarar du ja på dessa frågor kan du vara den vi söker. Som projektledare i Säters kommun kommer du att arbeta för att nå Socialnämndens mål med sänkta sjuktal bland medarbetarna genom att: - Bidra till att organisationen får verktyg för att främja hälsa och förebygga ohälsa. - Genomföra stödjande insatser på individ och organisationsnivå för ökad hälsa. - Skapa förutsättningar för långtidssjukskrivna medarbetare att komma tillbaka till arbetslivet tidigare. - Använda sektorns webbaserade sjuk- och friskanmälanstjänst för att fånga upp tidiga och återkommande signaler om ohälsa bland personalen och agera på dessa tillsammans med ansvarig chef. Arbetet kommer att vara både strategiskt och operativt och du kommer att ha ansvar för att driva projektet från planering till genomförande och uppföljning. Tjänsten är placerad i den sociala sektorns stab och närmaste chef är Sektorchef. Internt kommer samarbete ske nära sektorns verksamhetschefer och enhetschefer. Externa kontaktytor består av projektets centrala projektledare på Falun-Borlänge regionen och övriga projektdeltagare i övriga tre dalakommuner. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har erfarenhet av att leda projekt som är omfattande och som har varierande infallsvinklar. Det är meriterande om du har kunskap eller erfarenhet från projektets fokusområde och erfarenhet av projektledning eller annat utvecklingsarbete i offentlig verksamhet. Har du dessutom arbetat med EU-finansierade projekt är det ett extra plus. Då du kommer att ansvara för den webbaserade sjuk- och frisktjänsten och använda den tjänsten som ett verktyg i arbetet med att nå nämndens mål om sänkta sjuktal i sektorn är det önskvärt att du har erfarenhet av att jobba med liknande verktyg. I din roll är du resultatinriktad och driven, samtidigt som du är nyfiken och lyhörd för de behov som uppstår hos övriga nyckelpersoner i projektet. Du har en relevant högskoleutbildning eller annan kompetens som vi bedömer likvärdig utifrån din samlade erfarenhet. Du uttrycker dig obehindrat på svenska i både tal och skrift, och du har en god förmåga att kommunicera med olika målgrupper. Du har ett genuint engagemang för samhällsfrågor, människors utveckling och trivs i sammanhang där du kan göra skillnad på riktigt. I projektledarrollen behöver du också ha ett starkt driv, vara uthållig och beredd på att förutsättningarna snabbt kan ändras. ÖVRIGT Tjänsten är en treårig projektanställning med tillträde 1 september 2025 (eller enligt överenskommelse) fram t o m 31 augusti 2028.
Välkommen till oss på Hammarö! Hammarö är en kommun med framåtanda och stark tillväxt som ligger vid Vänern omgiven av klippor och vatten. Många väljer att flytta till oss vilket gör att vi ständigt växer och utvecklas. Något som speglar allt som sker i vår kommun är närheten till staden, invånarna, vattnet och till varandra. Hos oss får du en arbetsplats mitt i vår vackra skärgård! Inom serviceförvaltningen arbetar du varje dag med att ge den bästa servicen på Hammarö. Som tillväxtkommun står vi inför en utveckling av kommunens service vilket berör en mängd områden och platser som besöks dagligen. Vi arbetar nära våra invånare och finns här för alla människor som bor och vistas på vår ö. Serviceförvaltningens uppdrag är att ge kommunala verksamheter, invånare, näringsliv och besökare på Hammarö en god service inom områdena kost och lokalvård, fastighet, fritid, gata, park och vatten och avlopp. Serviceförvaltningen söker nu en utvecklingsledare med uppdrag att vara ett stöd i förvaltningsgemensamma frågor och uppdrag. Funktionen är organiserad under förvaltningschef och ingår i förvaltningens ledningsgrupp. ARBETSUPPGIFTER Är du en person som trivs med att driva utveckling, ta initiativ och skapa struktur? Då kan det här vara rätt roll för dig. I uppdraget som utvecklingsledare kommer du att arbeta nära förvaltningschef och enhetschefer och stötta dem i såväl strategiska som operativa frågor. Du kommer till exempel att samordna planering av verksamheten, uppföljning, analys samt utveckling, du kommer även att arbeta med uppföljning och analys av nämndens mål och indikatorer. Uppdraget innefattar vidare att ensam eller tillsammans med utvecklingsteamet leda ett systematiskt arbete med verksamhetsutveckling. I rollen ingår även att vara informationsförvaltare, dataskydds- och informationssäkerhetssamordnare, webbredaktör för intranät och webb samt att representera förvaltningen i olika kommunövergripande arbetsgrupper. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som motiveras av att arbeta i en föränderlig miljö och som gärna tar dig an varierande frågeställningar inom flera områden. Du är inte rädd för att tänka nytt och har samtidigt förmågan att hantera administrativa uppgifter som bidrar till ordning, kvalitet och professionalitet i verksamheten. Vi söker dig som har: - en relevant högskoleutbildning på minst kandidatnivå, exempelvis inom offentlig förvaltning, kvalitetsteknik eller kommunikation - mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift då kommunikation är en central del av arbetet - B-körkort, då tjänsten kan innebära resor inom kommunen För att lyckas i rollen ser vi att du har ett strukturerat och noggrant arbetssätt, och att du är van vid att ta initiativ och driva arbetet framåt på ett lösningsfokuserat sätt. Du är lyhörd, kommunikativ och professionell i ditt bemötande, och du trivs med att samarbeta med andra. Eftersom rollen innebär många kontaktytor är det viktigt att du har lätt för att skapa goda relationer och uppskattar att arbeta tillsammans med olika funktioner och aktörer. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och din förmåga att bidra till ett gott samarbetsklimat. Låter det här som en spännande och utvecklande möjlighet? Varmt välkommen med din ansökan! Vi vill att du ska kunna njuta av din sommar och det vill vi också. Därför kommer vi att börja gå igenom ansökningarna och kalla till intervjuer först efter sommarledigheterna, med start efter sista ansökningsdag. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hammarö kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Hammarö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vill du ha ett spännande arbete inom en framgångsrik verksamhet som satsar stort på framtiden och på att förverkliga barns drömmar? Erikshjälpen söker nu en till medarbetare till vår programavdelning med fokus på givarrelationer. Arbetsuppgifter I arbetet ingår du i ett team där du har kontakt med Erikshjälpens institutionella givare, håller dig uppdaterad om deras prioriteringar och krav samt ansvarar för ansökningar och rapporter. Du identifierar nya finansieringsmöjligheter via institutionella givare, stiftelser och fonder, både svenska och internationella, och bedömer deras relevans för Erikshjälpen och dess partners. Du samarbetar med de inom Erikshjälpen som arbetar mot företagssektorn. Du ger råd och stöd till regionkontor och kollegor i ansökningsförfarande och rapportskrivande, samt deltar i och leder interna processer och arbetsgrupper kopplat till finansieringsfrågor som omfattar personer från flera avdelningar i organisationen. Vem söker vi? Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom utvecklingsfrågor, internationella relationer eller mänskliga rättigheter, alternativt annan relevant högskoleutbildning och minst tre års arbetslivserfarenhet från biståndssektorn. Du har erfarenhet att jobba med institutionella givare, både med ansökningar och rapporteringar. Du kan formulera dig väl i tal och skrift på engelska, men har även goda kunskaper i svenska. Du har kunskaper om barns rättigheter och rättighetsbaserat arbetssätt. Utlandserfarenhet och kunskaper i franska är meriterande. Du har god förmåga att arbeta självständigt och kan driva uppgifter framåt och ta initiativ. Du är en person som tar stort ansvar, är organiserad och strukturerad och är trygg i att ta beslut och agerar på ett omdömesfullt sätt, i enlighet med Erikshjälpens policys, riktlinjer och värdegrund. Du har god samarbetsförmåga och trivs i en representativ roll där du kan skapa relationer och förmedla Erikshjälpens arbete. Du delar Erikshjälpens kristna värdegrund. Vi erbjuder dig Som medarbetare hos Erikshjälpen får du arbeta i en verksamhet där du, tillsammans med ett engagerat team och kollegor över hela världen arbetar för att främja barns rättigheter i Sverige och i världen. Som medarbetare hos oss har du möjlighet att vara med och göra skillnad - för en framtid där barns drömmar får liv. Vi är måna om att våra medarbetare har en god balans mellan arbete och fritid och erbjuder våra anställda friskvårdsbidrag om 2000 kronor om året. Som anställd omfattas du av kollektivavtalet Tjänstepersoner i civilsamhället (Unionen/Akademikerförbunden). Vi välkomnar sökande med olika erfarenheter och bakgrund och värderar mångfald i alla former. Villkor: Anställningsform: Vikariat, 12 månader. Omfattning: Heltid Tillträde: 15 september 2025, eller enligt överenskommelse Antal platser: 1 Placering: Huskvarna, med möjlighet till distansarbete några dagar i veckan. Sök tjänsten Skicka din ansökan bestående av CV och personligt brev via länken senast 10 augusti. Vi kan komma att göra löpande urval, så vänta inte med din ansökan. Vi undanber oss vänligen all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag. Ytterligare information Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta programchef Anders Malmstigen, [email protected], 072-601 43 53. Facklig representant från Unionenklubben är Lotta Carlsson, telefon: 072-6017127 eller e-post: [email protected]. På grund av sommarsemester kan återkoppling dröja. Du kan läsa mer om Erikshjälpen och Erikshjälpen Second Hand här: www.erikshjalpen.se Erikshjälpen är en barnrättsorganisation med en ideell second hand-verksamhet. Tillsammans har vi en gemensam vision; En förändrad värld där barns drömmar får liv. Lokalt och globalt arbetar vi för att stärka och hjälpa barn. Överskottet från second hand-verksamheten bidrar, tillsammans med generösa gåvor, till att möjliggöra våra insatser för att barn ska få gå i skolan, må bra och vara trygga. Arbetsträningen i våra second hand-butiker föder också framtidstro för barn med föräldrar som står utanför arbetsmarknaden och den cirkulära försäljningen ger klimathopp för kommande generationer. Erikshjälpen finns för barnen. Och världen de drömmer om.
Vill du vara med och forma kommunens framtida investerings- och lokalförsörjningsprocesser i en dynamisk och samhällsviktig organisation? Vi söker nu en driven och strukturerad processledare som vill ta ansvar för att utveckla och implementera processerna för investeringar och lokalförsörjning. Dina arbetsuppgifter: Arbetet som strateg hos oss innebär att du arbetar tvärfunktionellt. Det innefattar att träffa politiker, chefer och medarbetare inom kommunkoncernen. Ditt uppdrag som strateg hos oss på investerings- och lokalförsörjningsenheten innebär att du kommer vara sammanhållande och samordnande av våra två processer, investeringsprocessen samt lokalförsörjningsprocessen och att vara en del i enhetens viktiga utvecklingsresa. Som strateg kommer du att ha ett initialt utvecklingsuppdrag som därefter övergår i ett långsiktigt förvaltningsansvar med fokus på ständiga förbättringar. Du kommer att säkerställa, utveckla och implementera processerna utifrån befintlig struktur i nära samarbete med förvaltningen, kommunledningen och koncernen. Du kommer att arbeta både strategiskt och operativt, med ett helhetsperspektiv samtidigt som du har förmåga att se detaljerna. Vem är du? Du är tydlig och pedagogisk i din kommunikation. Har lätt för att skapa förtroende och goda relationer. Är strukturerad, självgående och gillar utmaningar. Har förmåga att arbeta med både utveckling och förvaltning av processer. Krav: För att lyckas i din roll så ser vi att du har en relevant akademisk utbildning. Erfarenhet av arbete inom en politiskstyrd organisation. Erfarenhet av utveckling samt implementering av processer. Mycket goda kunskaper i svenska språket, i tal och skrift. Meriterande: Särskilt meriterande för rollen som strateg är erfarenhet av att arbeta med investerings- och projektekonomi. Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation. Övrigt meriterande är fastighetjuridiska kunskaper. Erfarenhet av verksamhetsutveckling och målstyrning. Erfarenhet av att rita processer i tex. 2c8 Personliga egenskaper: - För att lyckas med uppdraget behöver du vara öppen, strukturerad och trivas med att självständigt driva och utveckla ditt eget arbete. - Du bör också ha förmåga att växla mellan att arbeta självständigt och att vara en del av gruppen. - Du använder din analytiska förmåga att utifrån uppsatta mål för att se vilken förändring och utveckling som behöver göras. - Rollen förutsätter att du är flexibel, lösningsorienterad och kan skapa förtroendefulla relationer genom att ha en tydlig dialog med olika intressenter. - Arbetet kräver att du har förmågan att leverera resultat i komplex politiskstyrd organisation. Vi erbjuder dig Södertälje kommuns stadshus är en modern byggnad med fantastisk utsikt över både staden och kanalen. Från stadshuset har du nära till såväl buss som pendeltåg. Södertälje har även bra kommunikationer med fjärrtåg och regionaltåg samt bussförbindelser till Sörmland och Stockholm, bland annat direktbuss till Liljeholmen. Som medarbetare hos oss jobbar du efter årsarbetstid vilket ger god möjlighet till att styra dina arbetstider och en god arbetsmiljö. Det finns även möjlighet att arbeta viss tid på distans. Vi erbjuder även möjlighet att växla in din semesterersättning till extra lediga dagar samt en generös friskvårdsersättning. För att säkerställa en fortsatt god arbetsmiljö har vi påbörjat "ett arbetsliv i förändring" där vi behöver tänka i nya flexibla och kreativa banor om hur vi använder våra arbetsplatser. För mer detaljerad information kring våra förmåner läs mer på vår externa hemsida. Välkommen till oss! Enheten Investeringar och Lokaler är placerad centralt i organisationen på ekonomiavdelningen inom kommunstyrelsens kontor. Vi är en enhet under utveckling men som för tillfället består av en chef och två strateger samt en matrisorganisation. Intervjuer kan komma att ske löpande. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Luleå kommun finns till för dem som bor och verkar här och varje dag arbetar vi tillsammans för att leverera stöd, service och samhällsnytta. HR bidrar till att säkerställa att kommunen har rätt förutsättningar att möta sitt uppdrag genom att attrahera, utveckla och behålla kompetens, stödja ett gott ledarskap och främja en hållbar arbetsmiljö. Det är genom dessa strukturer och arbetssätt som vi kan skapa kontinuitet, kvalitet och utvecklingskraft i verksamheten till nytta för både medarbetare och invånare. Nu söker vi en utvecklingsledare som vill vara med och vidareutveckla vår HR-funktion för att genom människans kraft möta teknikens möjligheter för att ge organisationen rätt stöd i en tid av förändring. Som utvecklingsledare bidrar du genom att utveckla arbetssätt, förenkla processer och omsätta data och insikter till lösningar som underlättar vardagen för chefer och verksamhet. På så sätt är du med och bygger en hållbar, välfungerande och attraktiv organisation för både medarbetare och invånare. På HR-kontoret, som är en del av kommunstyrelseförvaltningen, kommer du att arbeta med 16 kollegor med varierande roller och uppdrag. HR-kontoret består av 2 handläggare, 2 organisationskonsulter, 4 HR-konsulter, 6 HR-strateger samt 2 projektanställda ledarskapsutvecklare. ARBETSUPPGIFTER I den här rollen omsätter du kunskap, insikter och teknik till praktiska arbetssätt som stärker HR:s stöd till chefer och verksamhet. Genom att utveckla mer kunskapsbaserade, digitalt understödda och hållbara lösningar är du med och frigör tid, förenklar vardagen och skapar nytta där det behövs mest. Digitala verktyg, datadrivna insikter och ny teknik som till exempel artificiell intelligens är en del av din verktygslåda som handlar om att ge organisationen rätt stöd i rätt tid. Du arbetar nära HR-kollegor, chefer och andra stödfunktioner för att leda utvecklingsinsatser från behov till genomförande och uppföljning. Uppdraget grundar sig i kommunens mål och i det växande behovet av ett HR-stöd som möter krav på kompetensförsörjning, digitalisering och ett hållbart arbetsliv. Genom att kombinera strategiskt tänkande med förståelse för vardagens utmaningar bidrar du till att koppla samman övergripande mål med konkret stöd. Du hjälper till att förtydliga, förenkla och förnya så att HR:s stöd kan fortsätta utvecklas för att bli ännu enklare att använda i vardagen. Du kommer bland annat att arbeta med att: • tillsammans med andra utveckla HR-processer och arbetssätt utifrån användarnas behov, och bidra till att ta fram lösningar som bygger på data, använder digitala verktyg som gör vardagen enklare för chefer och medarbetare • ta fram och visualisera statistik och nyckeltal på ett sätt som gör det lätt att förstå och agera på • utforska hur digitala verktyg, som AI, kan frigöra tid och ge chefer bättre stöd i vardagen • använda metoder som tjänstedesign och design thinking för att testa nya lösningar • bidra till att koppla ihop det strategiska och det operativa perspektivet i HR:s arbete Genom ditt arbete är du med och stärker HR:s roll som möjliggörare med målet att chefer får rätt förutsättningar att leda, att medarbetare får goda villkor att utvecklas och kommunen förutsättningar för en långsiktigt hållbar utveckling. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • för tjänsten relevant akademisk examen - till exempel inom personalvetenskap, organisationsutveckling eller liknande. Alternativt har du annan utbildning kombinerat med arbetslivserfarenhet som gör dig rätt för uppdraget • erfarenhet av att arbeta användarcentrerat - du kan identifiera behov, visualisera processer och driva utveckling i nära dialog med verksamheten • vana att arbeta med HR-data - att samla in, analysera och använda data som grund för beslut, uppföljning och utveckling • trygghet i digitala verktyg och datadrivna arbetssätt - du ser teknikens möjligheter och hur den kan stärka HR:s bidrag till styrning, ledarskap och en bättre vardag för både chefer och medarbetare • erfarenhet av att driva eller delta i agilt utvecklingsarbete - du är van att arbeta iterativt, testa lösningar och anpassa arbetssätt längs vägen • förståelse för HR-processer - du har insikt i hur HR bidrar till organisationens mål och hur olika delar hänger ihop • goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift Det är meriterande om du: • har god förmåga att göra komplex information tydlig och lätt att ta till sig - till exempel genom att visualisera data, skapa översikter eller förklara samband på ett enkelt sätt • förstår hur en kommun fungerar - hur beslut fattas, hur ansvar fördelas och hur olika delar av organisationen påverkar varandra För att lyckas i rollen krävs det att du är en strukturerad och målinriktad person som har förmåga att planera, prioritera och driva komplexa uppdrag framåt även när flera perspektiv och behov behöver vägas samman. Du har lätt för att samarbeta, bygger förtroende genom dialog, och lyssnar in olika behov för att hitta hållbara lösningar tillsammans. Vidare så trivs du i utveckling. Du är nyfiken och lösningsorienterad; ser möjligheter, bidrar med idéer, och vågar testa nya vägar när det behövs. Viktigt är också att du har ett analytiskt öga och att du gillar att arbeta med data och insikter för att förstå helheter, fatta beslut och driva utveckling, gärna med hjälp av digitala verktyg. Vänligen besvara urvalsfrågorna och bifoga ditt CV tillsammans med din ansökan. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Eftersom det är semestertider kan återkoppling på eventuella frågor dröja längre än vanligt. Urvalsarbete kommer att påbörjas efter sista ansökningsdag. Anställningsintervjuer är preliminärt planerade att genomföras under vecka 33-34. Luleå kommun är en av Norrbottens största arbetsgivare med en stark framtidstro. Vi arbetar för att skapa en växande och livskraftig kommun med plats för 100 000 invånare. Vårt mål är ett hållbart samhälle med livskvalitet för både dagens och framtidens Luleåbor. Här spelar vi alla en viktig roll - varje dag, året om, för Luleå.
I sektor service spelar du en viktig roll i att hålla vårt samhälle igång. Vi arbetar med allt från fastighetsskötsel, offentliga måltider och lokalvård till underhåll av gator, parker och ledningsnät – här bidrar du direkt till att skapa en bättre vardag för våra invånare. Vi erbjuder en arbetsmiljö som främjar utveckling, samarbete och nytänkande. Välkommen till oss, här finns det alltid plats för fler som vill göra skillnad! ARBETSUPPGIFTER Vill du arbeta med att utveckla och förbättra en samhällsviktig verksamhet? Har du ett öga för struktur, gillar att jobba med både människor och siffror och vill vara en del av ett gäng som gör skillnad varje dag? Då är det här tjänsten för dig! Vi söker nu en verksamhetsutvecklare till serviceavdelningen. Du ersätter vår nuvarande verksamhetsutvecklare som går vidare till att bli enhetschef inom avdelningen. Som verksamhetsutvecklare kommer du att ha en viktig roll i att utveckla och stötta avdelningens arbete framför allt kopplat till ekonomi. Du är ett nära stöd till både avdelningschefen och enhetscheferna, och arbetar tillsammans med dem för att förbättra både resultat och arbetsprocesser. Du ingår i avdelningens ledningsgrupp och rapporterar direkt till avdelningschefen Du följer upp budget, gör ekonomiska analyser, tar fram kalkyler och hjälper cheferna att förstå sina resultat. Du har kontakt med ekonomiavdelningen och är med i månadsboksluten. Du analyserar kostnader, granskar fakturor och ser till att vi har rätt uppföljning per enhet och verksamhet. Du bidrar också med underlag inför beslut, både före och efter investeringar eller projekt. I rollen ansvarar du för vårt system KomMa, där du har kontakt med leverantören vid problem, förändring eller förbättring. Du håller också koll på våra inventarier och ser till att anläggningsregistret är uppdaterat. En viktig del av tjänsten är att jobba med ständiga förbättringar. Du hjälper till att kartlägga arbetsprocesser och driver förbättringsarbete enligt metoder som PDSA, SWOT och de sju förlusterna. Du utbildar också kollegor i vårt kvalitets- och ledningssystem, och representerar oss i nätverk för verksamhetsutveckling inom kommunen. KVALIFIKATIONER Vi ser gärna att du har någon form av ekonomiskutbilning eller motsvarande erfarenhet. Dokumenterad utbildning i kvalitetsutveckling eller motsvarande erfarenhet av LEAN. Du har erfarenhet av arbete med ekonomi och verksamhetsutveckling, och tycker om att arbeta med siffror, analys och förbättring. Du är strukturerad, lösningsfokuserad och trivs med att arbeta både självständigt och i team. Du har god digital kompetens och känner dig bekväm i olika system. ÖVRIGT Att jobba i Skövde kommun I Skövde kommun jobbar vi med allt från omsorg, stöd och utbildning till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Hos oss finns hundratals yrken och 5500 medarbetare. Arbetet ser olika ut beroende på vilken verksamhet vi arbetar i men alla representerar samma arbetsgivare, Skövde kommun, och vårt gemensamma uppdrag är att vara välfärdsleverantör, samhällsutvecklare och arbetsgivare. Jämställda, jämlika och inkluderande verksamheter är en självklarhet för oss. Som medarbetare i Skövde kommun är du en viktig spelare i ett lag som varje dag, året om levererar tjänster och service till våra kunder. Det är i mötet med våra kunder som värdet av vårt arbete uppstår. Vi satsar på dig som medarbetare och erbjuder kompetensutveckling, förmånliga pensionsvillkor, friskvårdsbidrag samt flera friskvårdsaktiviteter och erbjudanden. Och det bästa av allt, vi har plats för fler. Läs mer om oss som arbetsgivare: https://skovde.se/naringsliv-arbete/Jobba-hos-oss/ Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 59 jobb