Organisationsutvecklare
Sök bland 65 lediga jobb som Organisationsutvecklare och börja ditt nya yrkesliv idag!
Välkommen till Sjöbo kommun och förvaltningen Vård och omsorg! Vår förvaltning är organiserad inom verksamheterna äldreomsorg, verksamhet för personer med funktionsnedsättning samt kommunens måltidsverksamhet. Vård och omsorgsförvaltningen i Sjöbo kommun arbetar efter visionen om Ett Gott Liv Varje Dag för våra kunder. Vi ser fram emot att välkomna dig som ny kollega till en nyinrättad tjänst som verksamhetsutvecklare med fokus på våra processer. ARBETSUPPGIFTER I rollen som verksamhetsutvecklare arbetar du för att ge professionellt stöd, inledningsvis i processen rehabilitering, till förvaltningens chefer. I uppdraget, oavsett om du driver processen för rehabilitering eller andra projekt, arbetar du med att kartlägga, analysera och beskriva nuläget för att identifiera viktiga områden för förflyttning i linje med förvaltningens korta och långsiktiga målsättning. Du omsätter, analyserar i konkreta aktiviteter och mål, och integrera dessa i våra verksamheter tillsammans med våra chefer. Du kommer arbeta hälsofrämjande och skapa förebyggande insatser för att minska sjukskrivningar. Du förväntas arbeta självständigt under stort eget ansvar, samtidigt som du har nära samarbete med din chef och dina kollegor. Det är viktigt att du kan växla mellan strategiskt och operativt arbete, och är engagerad i att driva förändringar som förbättrar och skapar förutsättningar för förvaltningens chefer och medarbetare. Organisatorisk rapporterar du till enhetschef för bemanning och rekrytering där du även har ett gott kollegialt samarbete med administration, bemanning och rekrytering samt vår HR avdelning. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med stort intresse och engagemang för strategiskt utvecklingsarbete, där du med handlingskraft och initiativförmåga, driver utvecklings- och förbättringsarbete med starkt fokus på att nå uppsatta mål. Du är analytisk och lösningsorienterad med förmåga att identifiera och hantera utmaningar effektivt. Din bakgrund innefattar för tjänsten en högskoleexamen med en samhällsvetenskaplig inriktning i kombination med minst tre års arbetslivserfarenhet där du bedrivit förändringsledning, processer och projekt i större komplexa organisationer, gärna under förändring. Vi söker dig som tänker i nya banor och ständigt söker innovativa lösningar på gamla och nya utmaningar. Din förmåga att arbeta strukturerat och målmedvetet är central, då du ofta kommer att hantera komplexa projekt och ansvara för att de genomförs i tid och enligt plan. Du välkomnas till en dynamisk miljö med gott medarbetar- och ledarskap. Vi är en organisation med framåtanda och hos oss får du goda möjligheter att växa, utvecklas och påverka. Välkommen med din ansökan redan idag, urval sker löpande. Vårt uppdrag som kommun är att ge god service och bidra till att såväl boende, besökare och näringslivet i Sjöbo kommun har det så bra som möjligt. Detta kan vi enbart göra genom kompetenta medarbetare som ger ett professionellt bemötande, känner att de trivs och vill bidra till att skapa det goda livet i kommunens olika verksamheter. ÖVRIGT Inför rekryteringsarbetet har Sjöbo kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten. Sjöbo är en expansiv kommun mitt i södra Skåne. Här bor 19 500 invånare som har nära till den omväxlande naturen och många olika boendeformer att välja på.
Vill du vara med och bygga ett samhällsbyggnadskontor i framkant? Ledningsstaben söker ytterligare en verksamhetsutvecklare som tillsammans med kollegor fortsätter att utveckla och stärka samhällsbyggnadskontorets förmåga att leverera robust verksamhet. Vår organisationsutveckling bygger på grundprinciperna om rättssäkerhet, trygghet; för den enskilda medarbetaren, verksamheten och ansvariga chefer samt effektiva och väl genomtänkta arbetsrutiner och processer. Utifrån dessa principer ska vi förebygga och förhindra att organiserad brottslighet och möjlighet till otillbörlig påverkan får fäste och kan utnyttja våra myndighets- och verksamhetsprocesser. Det är också en del i att bygga en robust, trygg och modig organisation som samarbetar och lär av varandra och som bidrar till en god och trygg arbetsmiljö inom samhällsbyggnadskontoret. Utifrån detta bidrar vi till att stärka Södertälje som en trygg och attraktiv plats för våra medborgare att bo och verka i. En dag på jobbet Uppdraget som verksamhetsutvecklare innebär att du tillsammans med kontorets olika funktioner ser över arbetssätt och rutiner för att identifiera risker och sårbarheter. Du ansvarar för att strukturerat upptäcka och prioritera olika utvecklingsområden inom kontorets breda verksamhet samt att aktivt bidra till måluppfyllelse för beslutade fokusområden. Dina arbetsuppgifter innebär noggrann utredning av olika processer och rutiner. Du kommer också att fungera som stöd för chefer och medarbetare i deras vardag för att arbeta för en sund samhällsutveckling. I arbetet ingår att utveckla och stärka vår förmåga att samverka med andra myndigheter, kommuner och organisationer inom ramen för PAX (läs om PAX på Södertälje kommuns hemsida www.sodertalje.se). Du arbetar på ledningsstaben på samhällsbyggnadskontoret men i nära samverkan med kollegor inom hela kommunkoncernen. Dina arbetsuppgifter -Samla in, sammanställa och analysera information -Genomföra risk- och sårbarhetsanalyser -Utreda och förebygga avvikelser -Ta fram riktlinjer, policys och planer inom området -Samverkan med myndigheter Vem är du? Krav: -Du har relevant akademisk utbildning inom juridik, ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig -Du har tidigare dokumenterad erfarenhet av att arbeta förbyggande och utredande med stor självständighet Meriterande: -Erfarenhet från utredande arbete för att upptäcka och förhindra korruption och otillbörlig påverkan -Arbetat nätverkande med myndighetssamverkan -Erfarenhet från andra kommunala och statliga myndigheter Personliga egenskaper: -Du är självgående, analyserande och har ett stort driv och nyfikenhet för att förstå samband och kunna beskriva dessa på ett strukturerat sätt -Du har lätt för att sätta dig in i nya sammanhang och finna nödvändig information och samarbeten för att klara ditt uppdrag -Du är prestigelös och har förmåga att arbeta med en hög grad av integritet -Du inger förtroende och bygger goda relationer genom ett professionellt bemötande -Du formulerar dig obehindrat på svenska -Vi lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet Vi erbjuder dig Varje dag går ca 6 000 personer till sitt jobb i Södertälje kommun. Vi har många olika roller hos oss och vill erbjuda dig ett meningsfullt jobb där du får möjlighet att bidra till samhället och samtidigt känna glädje. Som medarbetare hos oss får du möjlighet att utvecklas och sätta avtryck på riktigt. Som anställd i Södertälje kommun erbjuds du bl.a. trygga anställningsvillkor, ett generöst friskvårdsbidrag samt möjlighet att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar. Inom vissa verksamheter finns även möjlighet till viss flexibilitet avseende arbetstid och arbetsformer. Vi har ett stort utbud av utbildningar och kompetenshöjande insatser för dig som medarbetare. För mer detaljerad information kring våra förmåner läs gärna mer på vår externa hemsida: https://www.sodertalje.se/formaner En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Bakgrundskontroller görs regelbundet på samtliga våra anställda. Välkommen till oss! Arbetsplatsen finns i Södertälje stadshus endast ett stenkast från pendeltågs- och bussstation. Vi har en ny fräsch arbetsplats där vi tillämpar aktivitetsbaserat arbetssätt. Som medarbetare har du ofta möjlighet till förlägga del av arbetsveckan på distans. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Gör skillnad. Varje dag. Vill du vara med och bidra till att öka tillgängligheten, effektivisera och utveckla den skånska hälso- och sjukvården? Hos oss får du möjlighet att bidra till arbetet genom verksamhetsdriven digitalisering av hälso- och sjukvård på regional nivå. Avdelningen för Hälso- och sjukvårdsstyrning (HSS) arbetar som stöd till Region Skånes politiska organisation och koncernledning med uppdragsarbete samt uppföljning av den samlade hälso- och sjukvården. Vårt uppdrag är att bidra till ett sammanhängande och välfungerande hälso- och sjukvårdssystem, utifrån invånarnas behov och en effektiv användning av resurserna. Avdelningen är en aktiv part i det nationella arbetet som utvecklar hälso- och sjukvårdssystemet. På enheten för digitalisering pågår många intressanta uppdrag där du får möjlighet att vara med och påverka och möjliggöra de förflyttningar som sker i närtid. Vi fokuserar i första hand på etableringen av portföljer och portföljstyrning inom hälso- och sjukvård där denna roll har specifikt fokus på området nationella tjänster. Området tar avstamp i Region Skånes målbild för 1177 och är en möjliggörarare för vår förflyttning och arbetet med den strategiska inriktningen för framtidens hälsosystem. Vi erbjuder dig en varierande roll i en organisation med hög kompetens, högt tempo och ett viktigt uppdrag: att säkerställa att dagens och morgondagens invånare får en god vård med hög servicenivå och kvalitet. ARBETSUPPGIFTER Enheten är i en tillväxtfas och vi söker dig som vill vara en viktig del i Region Skånes arbete med att definiera, beskriva och sätta upp förvaltning av främst nationella tjänster inom portföljen hälso- och sjukvård. En stor del av tjänsten innebär att driva utvecklingen av både det egna området och att vara ett viktigt stöd i enhetens generella utveckling. Arbetet kräver en förmåga att agera på strategisk nivå samtidigt som du behöver säkerställa operativt resultat. Du har nära samverkan med kollegor på enheten, men också i andra förvaltningar såsom Koncernstab kommunikation på Koncernkontoret, i Digitalisering IT/MT och med våra vårdverksamheter. Rollen innebär även samarbete med andra regioner. I din roll verkar du i beredningsgrupp 1177 och kan i den rollen vara föredragande på styrgrupp målbild 1177. Målbild 1177 är Region Skånes strategiska inriktning för nationella tjänster som ska säkerställa ett bra stöd till våra verksamhetstjänster och inte minst involvering av våra invånare i sin vård. Andra arbetsuppgifter som ingår är: • Leda arbetet inom hälso- och sjukvårdsstyrning kring nationella tjänster och bidra till strategi och styrning av dessa. • Bidra till arbetet med portföljuppsättning och tjänstebeskrivningar av tjänsterna inom området nationella tjänster. • Bereda och vara föredragande i ärenden inom området för styrgrupp 1177. • Leda arbete/projekt inom området. Observera att denna annons finns publicerad under flera olika yrkeskategorier som är kopplade till en huvudannons. Du kan därför komma att slussas vidare när du söker jobbet. KVALIFIKATIONER För den här tjänsten välkomnar vi dig som har: • erfarenhet av att driva större förändringsarbeten med tvärfunktionella arbetsgrupper och projekt • kunskap om nationella tjänster • erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation • bred förståelse för och kännedom om hälso- och sjukvårdsverksamhet • relevant högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet • goda språkkunskaper i svenska i såväl tal som skrift. Vi söker dig som är strukturerad i ditt arbete och bra på att planera, prioritera och leverera på utsatt tid. Samtidigt förstår du att flexibilitet är viktigt och har lätt för att ställa om när förutsättningarna ändras. Du har en strategisk blick och är skicklig på att sätta dig in i komplexa sammanhang och strukturer. I ditt arbete är du självgående, men samtidigt en lyhörd lagspelare som är bra på att sätta dig in i andras behov, samarbeta och inge förtroende i möten med andra. Du får energi av att samarbeta med dina kollegor och delar gärna med dig av tankar och idéer samt bidrar till ett gott arbetsklimat. Därtill har du en god kommunikativ förmåga samt är drivande, målinriktad och tar initiativ som utvecklar verksamheten mot uppställda mål. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan! Vi ser fram emot att lära känna dig. ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Koncernkontorets uppdrag är att stödja regionstyrelsen, som har ansvaret för den samlade förvaltningsorganisationen i Region Skåne. Koncernkontorets drygt 750 medarbetare arbetar bland annat med frågor som rör regional utveckling, folkhälsa och miljö, hälso- och sjukvårdsplanering, kommunikation, ekonomi och HR. Koncernkontorets arbetsplatser finns främst i Rådhuset i Kristianstad och på Dockplatsen i Västra Hamnen i Malmö. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser
Enkel och hållbar vardag i en öppen stad där alla kan vara delaktiga – det är vår vision! Demokrati och medborgarservices uppdrag är att stötta stadens verksamheter i att utveckla och utföra service till boende, besökare och företag samt i att skapa förutsättningar för invånarnas demokratiska delaktighet och inflytande. Det innebär att vi ansvarar för Göteborgs Stads kontaktcenter, ger metodstöd för service- och demokratiutveckling och samordnar och utvecklar externa digitala kanaler som till exempel goteborg.se. Vi driver stadens medborgarkontor, Teckenspråksforum, Regnbågshuset och Romano Center i Väst, som är ett romskt informations- och kunskapscenter. Vi erbjuder också konsumentrådgivning och budget- och skuldrådgivning. Dessutom ansvarar vi för Göteborgs Stads överförmyndarverksamhet. På vår förvaltning är vi drygt 250 medarbetare. ARBETSUPPGIFTER Nu behöver vi dig och din kunskap för att göra hållbara vardagar. Idag och i framtiden. Som planeringsledare kommer du ingå i en avdelning med uppdrag att arbeta för en enkel och hållbar vardag samt en mer jämlik stad där alla kan vara delaktiga. Tillsammans gör vi detta främst genom utveckling av tjänster och metoder. Tjänsten planeringsledare demokrati innebär att du ska bedriva ett proaktivt demokratiarbete tillsammans med andra förvaltningar och bolag inom Göteborg stad. I dessa sammanhang är du en aktiv part som stöttar kollegor inom Göteborgs stad med processer kring medborgarnas delaktighet och inflytande. I arbetet ingår också att upprätthålla och utveckla infrastruktur för lokal och digital demokrati samt ge förutsättningar för påverkan genom möten och dialog på olika arenor och genom olika kanaler. KVALIFIKATIONER För tjänsterna krävs minst högskoleexamen inom antingen samhällsvetenskap, statsvetenskap, kommunikationsvetenskap eller motsvarande. Du behöver ha: •några års dokumenterad erfarenhet av arbete med samhälls- och demokratifrågor och erfarenhet av arbete med civilsamhället • erfarenhet av att driva och leda utvecklingsarbeten eller projekt/processer inom offentlig organisation/politiskt styrd organisation alternativt inom andra komplexa sammanhang. • erfarenhet av att arbeta i nätverk med olika samarbetspartners •erfarenhet av arbete med medborgardialoger och facilitering av dessa Har du erfarenhet av att arbeta med statistik och analys, så är det meriterande Vi söker dig som är trygg i dig själv, och kan arbeta tillsammans med andra för att nå uppsatta mål. Du har lätt för att kommunicera och lyssna in andra människors synpunkter och perspektiv och kan göra dig förstådd gentemot olika målgrupper genom att formulera dig väl i både tal och skrift. Du utgår från behoven hos dem vi är till för och har lätt att ställa om när förutsättningar förändras. Du är driven, har ett stort engagemang och entusiasm för ditt arbete och kan navigera i och analysera olika komplexa sammanhang. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vi erbjuder en arbetsplats med verksamheter i ständig utveckling. Våra medarbetare har breda och varierade kompetenser. Förvaltningen finns centralt i Göteborg i nyrenoverade lokaler. Vi har medarbetarförmåner som flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag, cykelförmåner med mera. Det finns möjlighet att till del arbeta hemifrån. Tjänsten är ett föräldravikariat.
Vision är ett modernt och växande fackförbund i ständig förändring. Visions medlemmar leder, utvecklar och administrerar välfärden och jobbar i kommuner, regioner, privata företag eller kyrkan. Våra 212 000 medlemmar finns över hela landet och inom tusentals olika yrken och bildar tillsammans ett värdefullt nätverk. Vi är en feministisk organisation, partipolitiskt obundna och ingår i TCO. Vi söker en facklig utvecklare Vill du vara med och stärka Vision som fackförbund? Vi gör en stor satsning för att växa och öka vår fackliga styrka genom fler medlemmar, förtroendevalda och en starkare närvaro på arbetsplatserna. Nu söker vi en facklig utvecklare till det vi kallar Team Stora, som arbetar med våra största avdelningar, för att fokusera på organisering och rekrytering av fler förtroendevalda och medlemmar. Som facklig utvecklare kommer du tillhöra ett team av medarbetare som finns i olika delar i landet och som leds av en teamledare. Placering av tjänsten är i Stockholm. Du kommer arbeta i nära samarbete med två kollegor, som finns i Vision Region Stockholm och Vision Stockholms stad. Tillsammans kommer ni att analysera potentialen för rekrytering, sätta tydliga mål och genomföra aktiviteter för att öka antalet medlemmar och förtroendevalda. Du kommer också samarbeta nära med ombudsmän och en rekryteringscoach på Visions center i Stockholm. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Stödja i analys av potential för att stödja rekrytering av nya förtroendevalda och medlemmar. • Medverka i att sätta mål för att öka antalet förtroendevalda och medlemmar i avdelningarna och dess sektioner. • Genomföra och delta i aktiviteter som stödjer rekrytering och engagemang. • Medverka i uppföljning och utvärdering av insatserna. Vi söker dig som har: • Erfarenhet av utvecklings-, värvnings- och organiseringsarbete. • Erfarenhet av fackligt arbete, antingen som anställd eller förtroendevald. • God förmåga att arbeta självständigt och bygga långsiktiga relationer. • God pedagogisk förmåga och personlig mognad. • Vana att arbeta i Microsoft 365. Tjänsten är en visstidsanställning till och med sista december 2025. Du kommer att utgå från vårt förbundshus i centrala Stockholm som har fokus på god arbetsmiljö och flexibilitet. Vi erbjuder också möjligheten att arbeta på distans till viss del om verksamheten tillåter. Resor förekommer i tjänsten. Tillträde så snart som möjligt. Vi kommer göra löpande urval så är du intresserad av tjänsten - skicka in din ansökan så snart som möjligt dock senast 15 november 2024. Du ansöker genom att klicka på ansök nedan.
På Blekingetrafiken erbjuder vi en spännande roll där du ansvarar för utvecklingen av tågtrafiken i Blekinge och i våra regiongemensamma tågtrafiksystem. Vi är inne i en spännande fas med utveckling av nya tågfordon och nya trafikavtal. I den här nya tjänsten kommer du som är prestigelös, visionär och på jakt efter en stimulerande arbetsplats komma till din rätt och trivas. Om jobbet Blekingetrafiken har stor inverkan på människors vardag. Varje dag görs omkring 26 000 resor med vår trafik och vi har ambitionen att det ska bli ännu fler. Att arbeta med kunden i fokus ser vi som det bästa sättet för att skapa en kollektivtrafik i framkant och för att bibehålla en hög kundnöjdhet. Som Affärsutvecklare Tåg har du en central roll för att utifrån kundperspektivet förbättra och utveckla tågtrafiken i Blekinge. Arbetet sker både internt på Blekingetrafiken, men framför allt i samarbete med ansvariga i närliggande regioner. Du har affärsansvar samt produktägarskap för Blekingetrafikens tågtrafik som tågansvarig. Affärsutvecklare Tåg innebär en ledande roll i Blekingetrafikens verksamhet och ansvar för att involvera rätt kompetenser i utvecklingsarbetet och leda förbättringsarbetet inom och utanför din enhet, men inget personalansvar. Rollen är både taktisk, verksamhetsutvecklande och strategisk. Du tar fram strategiska inriktningar, driver och deltar i utredningar och upphandlingar och företräder Blekingetrafiken i våra regiongemensamma samarbeten inom Öresundståg, Krösatåg och Regionsamverkan Sydsverige. Rollen tillhör Trafikenheten, men du kommer att arbeta inom hela Blekingetrafiken där det finns ett team med resurser som är kopplade till tågtrafiken. Du kommer även att arbeta med affärsutveckling, projektledning och utredningsarbete inom övriga delar av Blekingetrafiken. Tjänsten är ny inom Blekingetrafiken vilket innebär en stor möjlighet att påverka och utforma tjänsten. Om dig Vi söker vi dig som har erfarenhet av affärsutveckling. Du är självgående och van att driva projekt. Du har en hög känsla för service och är en god kommunikatör. Blekingetrafiken är en liten arbetsplats där vi tillsammans får saker att hända. Därför söker vi en person som har lätt för att samarbeta och som är prestigelös i sitt arbetssätt. För att trivas hos oss behöver du inte enbart vara driven och effektiv, utan också ha uthållighet och ett långsiktigt perspektiv. Krav • Relevant högskoleutbildning eller utbildning/erfarenhet som vi bedömer som likvärdig • Flerårig relevant arbetslivserfarenhet av tåg och järnvägsfrågor • Gedigen erfarenhet av affärsutveckling och/eller projektledning • Utmärkt muntlig och skriftlig kommunikationsförmåga • Flytande språkkunskap i svenska och engelska. • Erfarenhet av att samverka med aktörer, samarbetspartners och leverantörer. Meriterande • Förhandlingar och upphandlingsarbete, främst offentlig upphandling • Att vara ledare Personliga egenskaper Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. • Du har ett driv som gör att du sporras av att leverera värde till kunderna • Du har ett positivt tankesätt som hjälper dig och kollegorna att når uppsatta mål • Du är driven, prestigelös och tar egna initiativ och får saker att hända i verksamheten. • Du har en god analytisk förmåga och sätter dig snabbt in i komplexa processer • Du kan arbeta självständigt och strukturerat, samtidigt som du har stor social kompetens vilket är viktigt i samarbetet med såväl kollegor som våra samarbetspartners. Om tjänsten • Tjänsten är en tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas. • Tillträde efter överenskommelse. • Placeringsort är Karlskrona • All tillsvidareanställd personal inom Region Blekinge krigsplaceras. Om Region Blekinge och Blekingetrafiken Blekingetrafiken är en del av Region Blekinge och en politiskt styrd organisation. Vårt uppdrag är att bidra till att det ska vara enkelt att leva i Blekinge utan bil och målet är att fler ska välja att åka kollektivt. Det tror vi att vi gör bäst med engagerade kollegor som brinner för kundens bästa. Blekingetrafiken är en spännande och rolig arbetsplats med kontinuerligt utvecklingsarbete. Verksamheten ansvarar för resande med buss, tåg, skärgårdstrafik, skolskjutsar, färdtjänst samt sjukresor. Här finns det en stor bredd av kompetenser; vi arbetar med trafikplanering, marknadsföring, information, affärsutveckling, verksamhetsutveckling, beställningsmottagning och kundservice. Vi är ca 45 medarbetare men vi sysselsätter ungefär 700 personer genom att trafiken är upphandlad så att andra trafikföretag kör på Blekingetrafikens uppdrag. För oss handlar kollektivtrafik om så mycket mer än resor. Blekingetrafiken är ett starkt varumärke och en attraktiv arbetsgivare. Tillsammans med kunder skapas möten och det bidrar till en välfungerande infrastruktur som möjliggör utvecklingen av städer och regioner, där människor kan bo och leva med livskvalitet. Blekingetrafiken utsågs nyligen till årets arbetsplats på Region Blekinge 2023. Ansökan I denna rekrytering samarbetar Blekingetrafiken med Adecco. Sista ansökningsdag är 241031 men ansök redan idag då vi kommer att tillämpa löpande urval i rekryteringen. Har du frågor kring rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att höra av dig till ansvarig rekryteringskonsult Carina Falck på [email protected] alternativt på telefon 0736-847245. Frågor Kontakta Jakob Emander E-post: [email protected] Telefon: 0709-569009 Facklig kontaktperson Karl-Johan Svärd, SACO [email protected]
Gör skillnad. Varje dag. Välkommen till verksamhetsområde barnkirurgi och neonatalvård på Skånes universitetssjukhus! Verksamhetsområde barnkirurgi och neonatalvård bedriver högspecialiserad vård inom barnkirurgi, barnhjärtkirurgi och neonatalvård. Här arbetar cirka 650 medarbetare som är fördelade på två intensivvårdsavdelningar, en barnoperationsavdelning samt vårdavdelningar för neonatalvård, barnkirurgi och barnhjärtsjukvård. I verksamhetsområdet ingår även Vävnadsbanken, som tillhandahåller vävnader såsom hjärtklaffar, hornhinnor och hud i Sverige och Norden. Drygt 75 procent av patienterna är under ett år gamla. Verksamheten är i huvudsak förlagd i Lund och i Malmö finns det en neonatalavdelning. Verksamhetsområdet har en mycket aktiv klinisk och experimentell forskning med fokus på utveckling och innovation. ARBETSUPPGIFTER Vi välkomnar nu en ny verksamhetsutvecklare till oss på VO barnkirurgi och neonatalvård! Vi erbjuder en roll med stor variation där fokus är att stödja chefer och medarbetare att utveckla och implementera nya metoder och arbetssätt. Det kommer du att göra genom att leda projekt, ta fram relevant data, och skapa förutsättningar för ett framgångsrikt och hållbart förändrings- och utvecklingsarbete. På ett pedagogiskt sätt förklarar du och visualiserar vårt nuläge, resultat samt vilka utmaningar vi har framför oss. Rollen innebär ett nära samarbete med verksamhetschefen och övriga chefer på verksamhetsområdet och att du är medlem i verksamhetsområdets ledningsgrupp. Du har många kontaktytor på olika nivåer där dialog och samarbete är en nödvändighet för att nå framgång. I din roll fungerar du som en länk mellan verksamhetsledning, närledningsgrupper och den kliniska verksamheten. Du kommer att delta i ett nätverk med övriga verksamhetsutvecklare i förvaltningen och ha ett stort kontaktnätverk på Sus. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en högskole- eller universitetsutbildning inom hälso- och sjukvård eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift är en förutsättning för tjänsten liksom tidigare erfarenhet av verksamhetsutveckling och processutveckling. Erfarenhet av barnsjukvård är meriterande. Vi ser gärna även att du tidigare har arbetat med barnrätt, förändringsledning och kvalitetsuppföljning. Du har god samarbetsförmåga och trivs i en roll med många kontaktytor där du på ett naturligt sätt kan diskutera frågeställningar både med medicinska specialister och externa parter. Du har sinne för balansen mellan att stå på dig i en fråga och att lyssna in verksamhetens behov. För att lyckas i rollen är du en positiv, lyhörd och ansvarstagande person med ett gott självledarskap. Du har förmåga att förstå hur en verksamhet kan utvecklas utifrån befintliga mål och strategier. Med fokus på helheten i de sammanhang du befinner dig i, levererar du utifrån verksamhetens uppsatta mål. Du har lätt för att engagera människor och skapa samsyn och delaktighet i förändringsprocesser, och stimuleras av att facilitera arbetsgrupper, möten och projekt där du har en central roll. Vi välkomnar nu dig som tillsammans med oss vill arbeta för att driva barnsjukvården framåt inom VO barnkirurgi och neonatalvård! I denna rekrytering tillämpas löpande urval. ÖVRIGT Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne. Region Skåne är en värderingsstyrd organisation som arbetar med värderingarna välkomnande, drivande, omtanke och respekt i allt vi gör. Skånes universitetssjukhus (Sus) finns i Lund och Malmö och är landets tredje största sjukhus. Sus är ett kunskapsnav för hälso- och sjukvård i livets alla skeden på regional, nationell och internationell nivå. Våra 12 000 medarbetare är med och driver utvecklingen inom universitetssjukhusets tre uppdragsområden: vård, forskning och utbildning. Hos oss får du arbeta i en värderingsstyrd organisation som utvecklar hälso- och sjukvården tillsammans med patienter och deras närstående. Välkommen! På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Global Manager Total Rewards Do you want your impact to be recognised? Do you want a career that impacts millions of people for the good? At Mölnlycke, you’ll be helping to equip medical professionals with solutions to improve outcomes for patients. And you’ll develop your career in a growing organisation with an inspirational culture – where you’ll be recognised for the results you’ve achieved. Mölnlycke is looking for a Global Manager Total Rewards with great experience within Rewards to manage the Total Rewards Function and to contribute to the People Excellence Leadership team. This is a fantastic opportunity to impact the way we work with Rewards as you will own the function both operationally and strategically. We are looking for someone who will not only execute with excellence but also partner with the function and the business to come with new perspectives and innovate. In this job you will be based at our headquarters in Gothenburg and in February 2025 at our new office at GoCo Health Innovation City, a world-class innovation cluster for health! About the job The purpose of the Global Rewards role is to ensure that our Global Compensation & Benefits programs align both strategically and operationally to our rewards philosophy. As the Global Total Rewards Manager you will navigate through reward trends and suggest global improvements of rewards policies, programs and processes with a focus to attract, retain and motivate talents of today and tomorrow. The Global Total Rewards Manager with team drives and executes on our rewards programs / cycles and also advise the people community and other stakeholders on total rewards polices, best practice and processes. You will report to the VP Global People Excellence. The position may sometime require that the role holder conduct domestic and foreign business trips. These are the main accountabilities for this position In this role you will work with Total Rewards Strategy, Compensation, Executive Compensation, International Assignments / Global Mobility and Benefits. ▪ Identify Rewards trends and translate them into rewards plans ▪ Drive the work for a harmonized total reward practice and offering ▪ Own the global Performance Excellence Process ▪ Own global Total Reward policies ▪ Lead the governance and administration of the Long-Term Incentive Plan ▪ Lead and plan annual update of pay levels across Mölnlycke’s countries ▪ Process ownership and policy issuer for the Mölnlycke Job Evaluation Process ▪ Together with the Global People Excellence VP lead the executive compensation & support with the Remuneration Committee ▪ Provide strategic advice in relation to income taxation and social security regulations ▪ Process owner and policy issuer for Global Mobility. Advice and support ▪ Drive and deploy the Global Benefits roadmap aligned with our Rewards Philosophy. What you’ll need To be successful in this role you will need to have an action-oriented personality, while remaining a collaborative leader and team player. Since there is a wide range of different stakeholders you will need demonstrated experience working within a global matrix organization and with change management principles. You also need to be able to influence stakeholders to enable decision-making. Finally, you need to be able to communicate plans in a clear and intuitive way for employees and for leaders. Since this role is on a senior level we would like you to have this capabilities, qualifications and experience: Minimum 8 years of professional experience of working with total reward and mobility in a global context. Previous experience as a Manager preferably leading a team of specialists. Relevant Masters degree Experience setting up new countries abroad with appropriate pay and benefits programs and to be able to evaluate, design and recommend global compensation programs based on market assessments and business strategy. Advanced excel skills with the ability to perform detailed calculations, modeling and analysis using data in building total rewards plans reconciled with budgets and forecasts. Experience of maintaining and working in HR systems, preferrable SuccessFactors. Excellent written, presentation, and verbal communication skills with the ability to summarize complex matters in a clear, concise style. Fluent knowledge in English, both in writing and verbal. What you’ll get Wellness benefits Flexible working hours Great colleagues in a global company An open, friendly and fair working atmosphere Competitive compensation package including company pension plan, bonus, company health care Our approach to diversity and inclusion At Molnlycke diversity is not just a vision, but our strength. We are dedicated to fostering an inclusive workplace that values and celebrates the power of diversity. At the heart of our commitment is the belief that diversity fuels innovation, creativity and problem-solving. We invite you to be a part of a team where authenticity is embraced, and every employee, regardless of background or any other traits, experiences a true sense of belonging. Your attitude, drive, enthusiasm, and eagerness to learn are just as important to us as the requirements for the role. About Mölnlycke Mölnlycke is a world-leading medical products and solutions company that equips healthcare professionals to achieve the best patient, clinical and economic outcomes. Our business is organized in the four business areas Wound Care, Operating Room Solutions, Gloves and Antiseptics, where customer centricity, sustainability and digitalisation are at the heart of everything we do. Mölnlycke employs around 8,700 people. The company headquarters are in Gothenburg, Sweden and we operate in more than 100 countries worldwide. Mölnlycke is a founding partner of GoCo Health Innovation City, a world-class innovation cluster for health, and in early 2025 our headquarters will move there. Since 2007, the company has been part of Investor AB, an engaged owner of high-quality, global companies which was founded by the Wallenberg family in 1916. For more information, please visit www.molnlycke.com and www.molnlycke.com/careers If this sounds like you and you feel you have what it takes to succeed in this role, we want to hear from you as soon as possible.
Ref: 20242176 Välkommen till ett spännande uppdrag som vikarierande utvecklingssekreterare på Hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen och avdelningen för Hälsa och förebyggande. Här ansvarar vi för insatser inom områdena hälsofrämjande och förebyggande arbete. Vi verkställer beslutade insatser enligt socialtjänstlagen (SoL) och utför insatser enligt hälso- och sjukvårdslagen (HSL). Hos oss har vi ett särskilt angeläget uppdrag med fokus på att öka livskvaliteten och motverka ofrivillig ensamhet hos seniorer i Malmö samt utveckla nya former för detta arbete. Avdelning är även HBTQI-certifierad av RFSL sedan 2024. Avdelningens verksamheter omfattar mötesplatser för seniorer, dagverksamheter, rehabgruppen Fenix, fixartjänster, fallförebyggande verksamhet, uppsökande verksamhet, anhörigstöd och anhörigkonsulenter, ledsagarservice, kontaktperson, avlösning i hemmet, konsultativa psykiatrisjuksköterskor, konsultativa demenssjuksköterskor, Silviasystrar, finskt förvaltningsområde och volontärsamordnare. Avdelningen har cirka 200 medarbetare och är organiserad i tre enheter. Som utvecklingssekreterare sitter du i avdelningens ledningsgrupp. Arbetsuppgifter I rollen som vikarierande utvecklingssekreterare i avdelningen för Hälsa- och förebyggande arbetar du med vår kontinuerliga kvalitets- och verksamhetsutveckling utifrån de behov som avdelningen och förvaltningen har. En viktig del i uppdraget blir att arbeta både strategiskt och operativt, som stöd till avdelningens chefer med kvalitets- och utvecklingsarbete. Du stödjer ledningen samt linjeorganisationerna i kvalitetsutveckling och arbetar med planering, utredning och uppföljning av det gemensamma arbetet. I din roll kommer du tillsammans med ledningen och verksamheterna ta fram, utveckla och följa upp verksamhetsprocesser och arbetssätt. Du kommer därmed att ansvara för att driva såväl strategiska som operativa frågor, följa upp och analysera underlag. Omvärldsbevakning kommer att vara ett viktigt instrument likväl som att leda och ingå i flera interna arbetsgrupper och arbete med externa samverkanspartners. Kvalifikationer Vi söker dig som har ett stort engagemang, intresse och kunskap, för hälsofrämjande och förebyggande arbete. Din bakgrund innefattar en akademisk examen (180hp) samt erfarenhet från offentlig verksamhet. Du är van att leda utvecklingsarbeten och arbetsgrupper samt har erfarenhet av arbete i en politisk styrd organisation. Det är en merit om du har arbetat med folkhälsofrågor eller andra övergripande samhällsfrågor med fokus på hälsofrämjande insatser. Personlig egenskaper: • Vi söker dig som är van att samarbeta och bygga goda relationer. Du lyssnar aktivt, kommunicerar klart och hanterar meningsskiljaktigheter på ett sätt som leder framåt. • Du har en trygg och stabil grund att stå på, med god självinsikt och förmågan att se både människor och situationer i ett större sammanhang. • I ditt sätt att kommunicera är du tydlig och ser till att förväntningar är klara för alla inblandade. Du följer upp och säkerställer att saker blir gjorda. • Du arbetar målinriktat och anpassar dig när förutsättningar förändras. Planering, prioritering och agerande utgår alltid från det resultat du vill uppnå. Vi välkomnar driv, framåtanda och nya idéer som kan bidra till att utveckla våra arbetssätt och skapa en modern och attraktiv organisation med gott medarbetarskap och ledarskap. Välkommen med din ansökan! Om arbetsplatsen Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Information om tjänsten Anställningsform: Vikariat med varaktighet ca ett år Omfattning: Heltid Antal tjänster: 1 Tillträde: Enligt överenskommelse Övrigt Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov. Malmö stad är sedan 2015 finskt förvaltningsområde. Det innebär att kommunen ska informera om finska minoritetens rättigheter, erbjuda äldreomsorg helt eller till väsentlig del på finska samt främja det finska språket och finsk kultur. Det innebär också en rättighet att använda finska i kontakten med oss i kommunen. Eftersom Malmö stad är finskt förvaltningsområde är det meriterande om du kan tala finska. Varmt välkommen med din ansökan! / Tervetuloa hakemuksesi kanssa! Läs mer om finskt förvaltningsområde här: Finskt förvaltningsområde - Malmö stad (malmo.se)
Välkommen till Härryda, en kommun som vågar! Här siktar vi mot att ha Sveriges bästa skolor och näringslivsklimat, omsorg av högsta kvalitet och attraktivt samhällsbyggande. Tillsammans är vi 3000 medarbetare som gör mötet med Härryda kommun enkelt. Med mod, nytänkande och handlingskraft inspirerar vi varandra och levererar service med kompetens och kvalitet. Härryda kommun har de fyra senaste åren placerat sig i topp i Dagens Samhälles årliga ranking av Årets superkommun. Vi söker dig som är engagerad, öppen för olika perspektiv och vill skapa lösningar som håller för kommande generationer. Du hittar oss mellan Göteborg och Borås med Landvetter flygplats mitt i kommunen. Tillsammans åstadkommer vi mer! Är du vår nya utvecklingsledare som har en central roll i vår organisation som präglas av kommunens vision: mod, nytänkande och handlingskraft? ARBETSUPPGIFTER I rollen som utvecklingsledare är din huvudsakliga arbetsuppgift att stödja verksamhetschef Kultur och fritid att nå de mål som finns för verksamheten. Du arbetar övergripande med utvecklingsfrågor inom Kultur och fritid. Du initierar och samordnar utvecklingsarbete inom området och tar fram underlag, utredningar och analyser. Som utvecklingsledare arbetar du processinriktat i stöd till enhetschefer inom olika frågor. Det kan också handa om att implementera nya arbetssätt eller ingå i förvaltningsövergripande arbete och representera Kultur och Fritid. Som utvecklingsledare har du en vana att ta fram politiska beslutsunderlag till våra nämnder, kommunstyrelsen, svar på motioner, politikerinitiativ samt utredningar. Du trivs i nätverk med olika aktörer och kompetensområden, din roll är viktig i omvärldsbevakningsarbetet. I arbetet ingår en del administrativa uppgifter så som protokollskrivning, bokningar och beställningar. När det är aktuellt kommer utvecklingsledaren ingå i upphandlingsförfaranden. Som stöd finns kommunens stödfunktioner. Du förväntas samverka med utvecklingsledare inom den egna sektorn och andra funktioner inom förvaltningen i stort. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en högskoleexamen i offentlig förvaltning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. För rollen som utvecklingsledare söker vi dig som är självständig och trygg i ditt uppdrag, samt att du har lätt för att skapa relationer i din yrkesroll. Du har god kommunikativ förmåga gentemot såväl kollegor som interna och externa samarbetspartners samt god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. För att lyckas i uppdraget bör du ha en analytisk och strategisk förmåga och en vana att, ibland i högt tempo, självständigt kunna arbeta mål- och resultatorienterat. Ett krav är att du har erfarenhet av liknande roll och uppdrag. För att klara uppdraget behöver du ha några års erfarenhet av att arbeta med kvalitetsfrågor och av att driva processinriktat och systematiskt kvalitetsarbete. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet. Meriterande är erfarenhet av att ha arbetat i politiskt styrd organisation samt kunskaper inom kultur och fritidsområdet. Intervjuer kommer att ske löpande och vi tillämpar kortintervjuer med kvalificerade personer inledningsvis och vi påbörjar dessa från vecka 46 Intervjutillfällen med en längre intervju är sedan 26 och 27 november . För att erhålla anställning ska utdrag ur Polisens belastningsregister uppvisas. ÖVRIGT Vi vill upplysa om att din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. Om du som sökande har skyddade personuppgifter så skickar du din ansökan i pappersform till: Härryda kommun Personalfunktionen, Sofia Götberg 435 80 Mölnlycke Din ansökan kommer du att hanteras enligt kommunens rutin för hantering av skyddade personuppgifter vid rekrytering och anställning. Ange annonsens referensnummer i din ansökan så vi vet vilken tjänst du söker. Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. I första hand ser vi att du söker tjänsten via vårt rekryteringssystem. Behöver du teknisk hjälp med att söka tjänsten i rekryteringssystemet? Kontakta Visma Recruit kundservice på tel: 0771-693 693. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 65 jobb